Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481702

Bestla schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:40:
Heaven or Las Vegas ook maar aangeschaft. Ik heb de cd ergens op zolder, maar ik draai geen cd's meer
Kijk, gewoon doen. Ja een hobby mag geld kosten en als het even kan, gewoon kopen. Er is geen betere raad dan voorraad. Mooie plaat, al houd ik meer van hun eerdere platen, met een donker randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Servor schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:02:

Vinyl waar ik op zit te wachten (letterlijk, want ze zijn al besteld en moeten alleen nog uitkomen en/of verstuurd worden):

Tricky - Maxinquaye (limited red edition, via discogs)
Sugar Ray - Lemonade & Brownies (hun snoeiharde debuut album welke in niks lijkt op hun latere pop/reggea albums, tevens nog nooit op vinyl verschenen, nu via MOV wel dus. Met 1 van de meest sexy album covers ooit, trouwens)
Monster Magnet - Cobras and Fire (The Mastermind Redux) (een herinterpretatie van hun album Mastermind, hebben ze ook gedaan met Last Patrol en dat is echt een superalbum geworden.)
Kyuss - Wretch (omdat ik die maar lastig kon vinden heb ik deze meebesteld met Monster Magnet (zelfde publisher))

Worden een paar leuke muzikale weken zo, er komt elke week wel wat binnen de komende maand.
En aan dat lijstje kan de gele transparant van Placebo - Without You I'm Nothing worden toegevoegd. Heb de rode (RSD) versie van hun debuut album ook dus dit is een leuke aanvulling.

Wat irritant is zijn trage Discogs verzenders trouwens. Wacht nu al 23 dagen op Maxinquaye. Betrouwbare verkoper en heb ook echt het idee dat het wel goed komt allemaal, heb van het weekend een verzendcode gehad en er zat een vakantie tussendoor bla bla bla maar toch... het blijft irritant :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Mooie, die Okie. Ik heb er 2: een Philips-persing uit 1974. Die vind ik niet optimaal, het hoog klinkt niet natuurlijk, wat te scherp. Het laag is dan weer wel mooi. De andere is een Nederlandse persing uit 1977, die klinkt beter in het hoog, ietsje minder in het laag. Maar ondanks dat die er (near) mint uitziet (en uiteraard schoongemaakt is) zitten daar weer wat fijne stoorgeluidjes in. Zou in de persing kunnen zitten of gewoon heel fijne beschadiging van de groefwand die je met het blote oog niet ziet. Nu wil ik nog eens een Duitse persing proberen, de meeste andere J.J. Cale die ik heb zijn Duitse persingen van Mohndruck. Ik blijf zoeken naar een 3e dus :)

Enige J.J. Cale die ik nog zoek is Number 10, maar die heb ik nog nooit ergens zien liggen. Komt uit een tijd dat er nauwelijks LP's meer verkocht werden, dat soort platen is altijd zeldzaam helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:01
Even een update n.a.v. mijn vraag hier.

Ik heb het weekend wat geprobeerd met de naalddruk.

Het gekke was dat ik na wat afregelen dacht dat die goed stond en het geluid goed was, tot ik weer een andere plaat op zet en het geluid daar dan weer beroerd is. Ik heb ook het idee dat de ergste verstoringen in het begin en het einde van de plaat zitten. Toch denk ik wel dat het met de naalddruk te maken heeft. Als ik de verstoringen hoor en bijv. het naaldborsteltje op het element leg is het weg. Ik heb de druk nu op 1.9 staan, als ik hem zwaarder zet dan wordt het hele gelud ernstig verstoord. Als ik hem lager zet hoor ik ook weer verstoringen.

Ik ga eens met een protractor kijken of het element goed staat en anders ga ik maar eens langs de winkel waar ik het element gekocht heb en die hem gemonteerd hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Paul01 op 28-09-2015 11:26 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telfordia schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:22:
Ik heb ook het idee dat de ergste verstoringen in het begin en het einde van de plaat zitten.
Dat zou ook Inner Groove Distortion kunnen zijn, wat zou duiden op vergeerde allignment van je cartridge. Met de juiste protractor zou je dat kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik heb van Vinyl Engine de Bearwals protractor gedownload. Zou deze voldoen? Of moet ik een echte Ortofon protractor kopen?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:39
Gisteren in Amsterdam nog 4 Bowie's meegenomen:

* Ziggy Stardust & the Spiders from Mars
* Young Americans
* Never let me down
* Tin Machine

Daarnaast nog The Nylon Curtain van Billy Joel en Document van R.E.M. Al met al een geslaagde dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 12:35
cmndr_adama schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:30:
Gisteren in Amsterdam nog 4 Bowie's meegenomen:
Helaas woon ik 'iets' te ver van Amsterdam om er speciaal voor te rijden ;( ;( ;( ;( ;(
Maar het positieve daarvan is dat er des te meer voor jullie blijft liggen :*) :*) :*) :*) :*)

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Telfordia schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:38:
Ik heb van Vinyl Engine de Bearwals protractor gedownload. Zou deze voldoen? Of moet ik een echte Ortofon protractor kopen?
Ik heb, ook via VE, een tooltje voor het maken van een protractor gedownload.
Door het invullen van de gegevens van 'jouw' arm en platenspeler en het type protractor, kan je er zelf een maken en printen. Vervolgens is het een kwestie van proberen en de beste kiezen.
Ik heb net even teruggezocht, maar kan de link zo snel niet vinden.
Maar in principe zou je uit de voeten moeten kunnen met een van de standaard protractors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:12

Wimmel

Hello

Dat tooltje is hoogstwaarschijnlijk de Conrad Hoffmans arc template generator geweest.

http://conradhoffman.com/chsw.htm

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Element staat helemaal goed. Nog wat met druk gespeeld en lijkt nu redelijk goed te staan. Alleen de lp van Agnes Obel klinkt behoorlijk slecht. Andere lp's klinken volgens mij nu goed 😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
Lol ^^ onderschrift. Je kan er inderdaad gek van worden. :+

Ik heb vandaag wel 10 keer via Youtube naar muziek van Cocteau Twins zitten luisteren. Ik kan niet wachten tot DHL komt. IK zal wel een briefje ophangen dat hij het bij het servicepunt kan afgeven. Dat ligt 100 meter verderop. als hij het niet in mijn amerikaanse big ass brievenbus stopt.

Of ik loop naar zolder en ga op zoek naar de cd........... :X

[ Voor 93% gewijzigd door Bestla op 29-09-2015 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hier nog eentje op Youtube, om je leed te verzachten tot de postman komt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Heaven or Las Vegas O+ *O*

Moet nog steeds een keer de originele persing van dat album kopen, staat inmiddels al zooo lang op de wantlist!

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 29-09-2015 19:35 ]

• Servor
  • Niet online
Servor schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:31:
[...]

Wat irritant is zijn trage Discogs verzenders trouwens. Wacht nu al 23 dagen op Maxinquaye. Betrouwbare verkoper en heb ook echt het idee dat het wel goed komt allemaal, heb van het weekend een verzendcode gehad en er zat een vakantie tussendoor bla bla bla maar toch... het blijft irritant :P.
Ok nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. DHL code geeft al een week aan dat er alleen een verzend code is aangemaakt en de verkoper reageert niet op discogs. Grrrrr. Gelukkig via Paypal betaald. Begin er nu wel genoeg van te krijgen. Zou m'n eerste slechte discogs ervaring zijn.

• Bestla
Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen.

DHL -O-
De middag vrij genomen om de bezorger op te vangen. Heeft hij het pakket bij het servicepunt gedropt zonder bericht bij mij achter te laten of uberhaupt aan te bellen. Ik was stipt 12.00 uur thuis, en het pakket was via de t&t code bezorgt op 12.05 uur bij het servicepunt. Niet eens geprobeerd het bij mij te bezorgen. :( En ik heb ook niet aan de verkopende partij laten weten dat hij het naar een servicepunt kon sturen. En nu is het servicepunt dicht wegens lunch. FWP. ;)

Dorp gewoontes. :P

En binnen en wat lekker is dit toch. Erg lang geleden dat ik dit gehoord heb. En net 25 jaar oud geworden omdat het album uitkwam op 17 Sep 1990.

[ Voor 106% gewijzigd door Bestla op 30-09-2015 13:51 ]

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

masauri

aka qwybyte

Servor schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:50:
[...]

Ok nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. DHL code geeft al een week aan dat er alleen een verzend code is aangemaakt en de verkoper reageert niet op discogs. Grrrrr. Gelukkig via Paypal betaald. Begin er nu wel genoeg van te krijgen. Zou m'n eerste slechte discogs ervaring zijn.
Het langste dat ik nu heb moeten wachten op reactie na aankoop was 5 dagen...
Zucht, nu maar hopen dat hij snel verzend.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Wimmel
  • Laatst online: 10:12

Wimmel

Hello

Tijd voor een meet in Leeuwarden?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15dvyxc.jpg
Het eerste nationale hifi multimedia event vindt plaats op 10 & 11 oktober 2015 in het WTC van Leeuwarden. De conferentieruimtes worden ingericht tot luisterkamers waar een keur van hifi-highend importeurs hun noviteiten presenteren. Meer dan honderd merken zullen op het event aanwezig zijn.

Op de deelnemers pagina kunt u lezen welke noviteiten en primeurs worden geïntroduceerd.
Naast de hifi zullen er ook andere multimedia apparatuur aanwezig zijn.

Ook zullen er diverse seminars worden gehouden door de leveranciers en diverse gast sprekers.

Ook is er een platenbeurs waar iedereen naar zijn favoriete plaat en cd kan zoeken.

De entree is slechts € 5,00 en dat is inclusief 1 consumptie.

Openingstijden Event:
10 oktober van 10:00 tot 18:00
11 oktober van 10:00 tot 17:00

WTC Hotel Leeuwarden
Heliconweg 52
8914 AT Leeuwarden

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699977

Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik wil graag een Philips FP563 gaan gebruiken om het vinyl te gaan (her)ontdekken. Nu heb ik deze gisteren aangesloten gehad op een versterker maar omdat de versterker het niet goed deed heb ik deze teruggebracht naar de verkoper. Nu viel het mij op dat er ook zacht geluid uit de platenspeler zelf kwam. Kan/klopt dit wel? Of is er ook iets mis met de platenspeler? Ik heb de speler aangesloten gehad op de Phono ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dat je geluid uit de platenspeler hoort komen is vrij normaal. De naald geeft trillingen door en dat kan je horen. Dat de versterker het niet deed ondanks dat je de platenspeler op de phono ingang had aangesloten doet mij denken aan een kapotte phonotrap van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht inderdaad al zoiets, klinkt ook erg logisch :-). Misschien was misschien een domme/overbodige vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 01-10-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Nieuwe aankoop, vandaag uitgekomen, gouden versie O-) voor men lief,
niets dan goud voor haar als het ff kan, (spaart me ook gelijk die juwelen uit) :*) :
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/f70esg6PZ_vSmDFBGnrCQZ0Zdbs=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7548594-1443788106-1070.jpeg.jpg
Edit: 31e oktober concert in Paleis 12! 8)
Ik vind dit hun beste album tot nu toe!

We gaan uiterlijk binnen anderhalve week samenwonen, dus komt goed met die collectie :9

[ Voor 8% gewijzigd door masauri op 02-10-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik nog even van de expertise van de kenners gebruik maken? Ik luister nu met veel plezier platen met mijn Philips FP563 maar alleen op 33 toeren. Op 45 toeren draait de speler veel te langzaam. Heeft iemand een tip wat ik hier aan kan doen? Ik kan alleen een servicemanual vinden waarin de onderdelen uiteen worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik zou in ieder geval kijken of de aandrijving nog goed werkt. Misschien olie of vet op plaatsen waar het niet moet zitten.
Een beetje raar is wel dat op 33 rpm hij het wel goed doet. Misschien werkt de 33/45 schakelaar niet goed.

Ik zou hem open maken en kijken of er iets is wat niet gebeurd als je de 33/45 schakelaar gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Bestla op 03-10-2015 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
  • Laatst online: 09-12-2024
Vintage1967 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:44:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Thorend TD166.
Probleem heel snel opgelost door een nieuw element te plaatsen.
Daarna weer muziek over beide kanalen en geen brom.
Klopt helemaal, nieuw element geplaatst en spelen maar, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57

loewie1984

music addict! pizza monster!!

masauri schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:42:
Ik vind dit hun beste album tot nu toe!
Sinds het vorige album bedoel je ;-)

Ieder zijn smaak, maar voorbij "Smokers Outside the Hospital Doors", "Brick and Mortar", "Fingers in the Factory" komt het voor mij niet. Al vind ik dit album beduidend dat het vorige..

Jammer dat met het weggaan van de gitarist die duidelijke Editor's sound ook weg is gegaan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Editors ook besteld.

En straks naar Pink Project. Met vrouw en schoonmoeders. :P

[ Voor 90% gewijzigd door Bestla op 03-10-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

loewie1984 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Sinds het vorige album bedoel je ;-)

Ieder zijn smaak, maar voorbij "Smokers Outside the Hospital Doors", "Brick and Mortar", "Fingers in the Factory" komt het voor mij niet. Al vind ik dit album beduidend dat het vorige..

Jammer dat met het weggaan van de gitarist die duidelijke Editor's sound ook weg is gegaan.
The back room
An end has a start
In the light and on This evening
The weight of our love

Van al de voorgaande albums bedoelde ik.

Iemand morgen naar de kdxfair in de grenslandhallen in Hasselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
masauri schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Iemand morgen naar de kdxfair in de grenslandhallen in Hasselt?
Nope. Verjaardag met een huis vol visite....................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Vintage1967 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:22:
[...]

Nope. Verjaardag met een huis vol visite....................
Misschien Lenny Kuhr op vinyl draaien dan ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
chromium schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:08:
[...]

Misschien Lenny Kuhr op vinyl draaien dan ? :+
Laat ik die topper nou net niet hebben.......... :)F .

Wel heb ik vrijdag een paar albums uit de 'eurobak' gevist:

- Neil Diamond: Love at the Greek
- Neil Diamond: Double Gold
- Neil Diamond: Hot August Night
- Joan Baez: Greatest Hits Vol. 2
- Moody Blues: Octave
- Whitesnake: Whitesnake

Ook nog Bob Dylan - Desire meegenomen. Die zag ik toevallig bij het 'normale' aanbod liggen.

Opnieuw een ontdekkingsreis omdat ik eigenlijk alleen Whitesnake ken.

Nu op de platenspeler: Tommy van The Who 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-03 15:19
Na vrijdag weer wat tijd te hebben gevonden om de platenzaak door te gaan nu maar eens gekeken naar wat ik nog aan 'onderdelen' had. Ik vond een Audio Technica AT3100XE element (MC). Nu weet ik dat MC elementen altijd duurder zijn geweest, maar ik kan over deze vrij weinig info vinden. Weet iemand of het wat is? Dan kan ik eens de AT-95e op de TD160 wisselen met deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Net terug van de platenbeurs.
LP's al op discogs ingegeven dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/b6xN-CY9wcr6obTnsY9tme0Dmgk=/fit-in/590x590/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-802115-1160889765.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Tr...ast-Resort/release/802115
Zocht ik al toen we in kopenhagen waren omdat het een deense artiest is, toevallig zijn 1e album met het geweldige i miss you op als afsluiter. Heerlijk!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/7YU1FOa_joljvHpQ4CEQZPl85u8=/fit-in/400x400/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-3381647-1328191568.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Ho...ectacular/release/3381647
Cadeautje voor men lief :*) (punten zijn gescoord!)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/iS0T58rzZrASvmnGgBGv1369eyA=/fit-in/600x591/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-6185573-1413197949-3674.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Al...-Del-Film/release/6185573
Altijd leuk, hou wel van dat soort muziek, ben hur staat bv ook nog op mijn wishlist.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/P4_OpTZ3yJVDb9_q8gEIX57kvH8=/fit-in/587x595/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-501715-1250530652.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Wa...Collection/release/501715
Feitelijk alleen voor daydream.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/ahBs0r0ecE-orbK001RkfNbZQf0=/fit-in/598x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-2908641-1360769640-1496.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Me...t-Of-Hell/release/2908641
Paradise by the dashboard light, meezing valse nooit plaat nummer he!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/bARpo3Cer6_U_D1mNwGB98Kqgg4=/fit-in/600x591/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-2624477-1386935927-9352.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Bi...Christmas/release/2624477
Kerst komt eraan he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M0Dzilla schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:24:
Na vrijdag weer wat tijd te hebben gevonden om de platenzaak door te gaan nu maar eens gekeken naar wat ik nog aan 'onderdelen' had. Ik vond een Audio Technica AT3100XE element (MC). Nu weet ik dat MC elementen altijd duurder zijn geweest, maar ik kan over deze vrij weinig info vinden. Weet iemand of het wat is? Dan kan ik eens de AT-95e op de TD160 wisselen met deze. :)
Ik zou hem eens proberen. De 3100XE is op zich een stap hoger dan de 95E. Waar de 95E gespecificeerd is op 20Hz-20kHz en 20dB kanaalscheiding, wordt bij de 3100XE 15Hz-30kHz en 30dB aangegeven. Het element is bijna anderhalve gram lichter en de compliantie is hoger, hij kan dus in een lichtere arm dan de 95E. VTF is ook lager, aanbevolen range 1.4 tot 2 gram.

De output van de 3100XE is slechts 0.4mV ipv 3.5mV van de AT95E, dus je hebt zeker een MC phono pre nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-03 15:19
Cap schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:51:
[...]

Ik zou hem eens proberen. De 3100XE is op zich een stap hoger dan de 95E. Waar de 95E gespecificeerd is op 20Hz-20kHz en 20dB kanaalscheiding, wordt bij de 3100XE 15Hz-30kHz en 30dB aangegeven. Het element is bijna anderhalve gram lichter en de compliantie is hoger, hij kan dus in een lichtere arm dan de 95E. VTF is ook lager, aanbevolen range 1.4 tot 2 gram.

De output van de 3100XE is slechts 0.4mV ipv 3.5mV van de AT95E, dus je hebt zeker een MC phono pre nodig.
Thanks voor de info!! Als ik me niet vergis heb ik achterop m'n versterker naast de Phono ingang een schakelaar zitten voor mm/mc. Zal het eens proberen van de week! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Gisteren ben ik nog even bij de kringloop langs geweest en heb daar Green van R.E.M. en Around the World in A Day van Prince meegenomen.

Ik heb ook even een praatje gemaakt met de eigenaar, die me inmiddels wel herkend. Hij vertelde dat ze achter nog meer LP's en apparatuur hebben staan, maar hij komt er niet echt aan toe om het te testen en in de winkel te zetten. Hij bood me vervolgens aan om eens achter te kijken als ik tijd had, volgende week ga ik dus nog een keer heen om eens te kijken :)
Vintage1967 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:07:
[...]
Nu op de platenspeler: Tommy van The Who 8)
Tommy O+
Samen met Quadrophenia staat die hier bij de veel gedraaide platen ;)

Ik heb hier nu Low van Bowie opstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door cmndr_adama op 04-10-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:02
masauri schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:20:
Net terug van de platenbeurs.
LP's al op discogs ingegeven dus bij deze:

[afbeelding]
http://www.discogs.com/Tr...ast-Resort/release/802115
Zocht ik al toen we in kopenhagen waren omdat het een deense artiest is, toevallig zijn 1e album met het geweldige i miss you op als afsluiter. Heerlijk!

[afbeelding]
http://www.discogs.com/Ho...ectacular/release/3381647
Cadeautje voor men lief :*) (punten zijn gescoord!)

[afbeelding]
http://www.discogs.com/Al...-Del-Film/release/6185573
Altijd leuk, hou wel van dat soort muziek, ben hur staat bv ook nog op mijn wishlist.

[afbeelding]
http://www.discogs.com/Wa...Collection/release/501715
Feitelijk alleen voor daydream.

[afbeelding]
http://www.discogs.com/Me...t-Of-Hell/release/2908641
Paradise by the dashboard light, meezing valse nooit plaat nummer he!

[afbeelding]
http://www.discogs.com/Bi...Christmas/release/2624477
Kerst komt eraan he O-)
Meatloaf - Bat out of hell.... Leuk album van Meatloaf... En ja, Paradise by the dashboard light: het enige echte zeik nummer van Meatloaf (niet letterlijk zo opvatten)... Dat nummer wordt namelijk altijd door DJ's gebruikt om een comfortabele 6 a 7 minuten te realiseren zodat ze naar het toilet kunnen gaan... ;)

Het nummer is wel een van mijn favorieten van Meatloaf... Hoe dan ook: veel luister plezier van alle aankopen die je hebt gedaan Masauri... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hier ook aardig wat nieuws in de pocket:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/LOoBQO6NUNe9YLYtZGSMJOC0F0w=/fit-in/600x596/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7520933-1443198272-1065.jpeg.jpg

(in vrolijk gele uitvoering idd...)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/8NoayjwfNE4SWRk9xQR9aOA9hKs=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7545146-1443708669-2840.jpeg.jpg

Monster Magnet - Cobras and Fire, 2LP in mooi rood. Er is ook een witte/marble uitvoering. Het album is een herinterpretatie van Mastermind, uit 2010. Nummers zijn herkenbaar, maar anders. Minder stonerrock, meer psych en 60s. Erg gaaf.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/WJgrm7cHgIJZufMda_Zph3HXdQs=/fit-in/528x400/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7187954-1435936025-8155.jpeg.jpg

Tricky - Maxinquaye. Jaja, uiteindelijk toch binnengekomen. Mooie dieprode uitgave van MOV. En, ik weet dat er hier wat critici zitten, maar dat is toch steeds meer ten onrechte wat mij betreft. Dit is weer een prachtige uitgave: hoes van dik, glanzend karton, mooie kwaliteit foto, prima vinyl en het klinkt super.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/WL7MHs5PYWBpQYZBWbuiFBBvevE=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-3429728-1330081197.jpeg.jpg

Meebesteld met de nieuwe van Monster Magnet aangezien ik hem hier wat lastig kon vinden, of elke keer in wat mindere staat. Nog niet geluisterd!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/0UltCjD5o0L9t-Ic0Reigwc4Uhw=/fit-in/591x594/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-448302-1361930062-8898.jpeg.jpg

Meegenomen uit de 3 euro bak gisteren op een lokale rommelmarkt. Wel een heel mooi exemplaar, bijna onbeschadigd, zowel de hoes als het vinyl. Klinkt als een klok.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/PrpIPx7tXfDgZ6Q7Fr12ydqsx9M=/fit-in/597x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-631206-1376817983-4983.jpeg.jpg

En deze uit de 2 euro bak, omdat ik al een paar keer spijt heb gehad dat ik hem niet meegenomen had. Geen idee waarom verder. Wel een leuk plaatje.

Zo, ik kan weer even vooruit 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Servor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:19:
Tricky - Maxinquaye. Jaja, uiteindelijk toch binnengekomen. Mooie dieprode uitgave van MOV. En, ik weet dat er hier wat critici zitten, maar dat is toch steeds meer ten onrechte wat mij betreft. Dit is weer een prachtige uitgave: hoes van dik, glanzend karton, mooie kwaliteit foto, prima vinyl en het klinkt super.
https://gathering.tweaker...message/44926540#44926540

Ik heb ondertussen m'n mening herzien zoals je daar heb kunnen lezen. Zal nog steeds niet blind van hun kopen maar het is op het punt dat ik bereid ben om het nog een keer te proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
InflatableMouse schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:44:
[...]

https://gathering.tweaker...message/44926540#44926540

Ik heb ondertussen m'n mening herzien zoals je daar heb kunnen lezen. Zal nog steeds niet blind van hun kopen maar het is op het punt dat ik bereid ben om het nog een keer te proberen in ieder geval.
Ik zeg er gelijk bij dat ik geen audiofiel gehoor heb en al helemaal geen audiofiele installatie heb staan... maar voor mijn leken oren klinken de MOV releases die ik heb meer dan prima. En vaak is er amper een alternatief, zeker voor 90s releases, daar betaal je voor de originele uitgaves vaak de hoofdprijs... ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oke. Ikke blij :D

In mint conditie voor zeveneneenhalveeuro:

Tuck &  Patty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Editors - In Dream is binnen.

Op goudkleurig vinyl :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Bestla schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:44:
Editors - In Dream is binnen.

Op goudkleurig vinyl :9~
Leuk he!
Hoe vind gij m klinken? :9
Pas trouwens op voor het mini kaartje waarmee ge het album kunt downloaden.
Tzat bij mij vast in de hoes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik heb hem al gedownload . Inderdaad een erg klein kaartje. Credit Card formaat.

Het is wennen na The Weight of your love. Maar na eerste kennismaking is hij niet verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 05-10-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Na lang luisteren en vergelijken heb ik besloten dat The Beatles beter klinken dan The Rolling Stones.
Echter, hoe begin ik in godsnaam aan een collectie?
Ik heb op discogs zo veel verschillende platen en versies gezien.
Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer. (of was het andersom?)
Ik weet ook dat er van die pressings zijn tussen bepaalde data, of zou ik beter voor de albums apart gaan?
De boxsets zijn me te duur, maar wil ze toch wel in goede kwaliteit hebben omdat ik er zelf zorg voor draag...

Wie kan me advies geven? |:( 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat het eerste wat je moet doen is kijken welke albums je het best vind en graag wilt hebben,
Daarna kan je op die albums gaan zoeken op marktplaats/discogs/ebay etc.

Je kan natuurlijk ook voor een verzamelalbum gaan, persoonlijk ga ik zelf altijd voor officiele studio albums.
ik ben niet echt van de verzamel/greatest hits albums etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
http://www.dmbeatles.com/discography.php?category=1

En dan de eerste 13 vooral. Let op dat je geen US versies neemt dat zijn aangepaste versies van de UK releases en niet zoals de Beatles het hebben samengesteld. Ook masterde ze de platen voor de mono versies en besteedde minder aandacht aan de stereo versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

masauri schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:02:
Na lang luisteren en vergelijken heb ik besloten dat The Beatles beter klinken dan The Rolling Stones.
Echter, hoe begin ik in godsnaam aan een collectie?
Ik heb op discogs zo veel verschillende platen en versies gezien.
Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer. (of was het andersom?)
Ik weet ook dat er van die pressings zijn tussen bepaalde data, of zou ik beter voor de albums apart gaan?
De boxsets zijn me te duur, maar wil ze toch wel in goede kwaliteit hebben omdat ik er zelf zorg voor draag...

Wie kan me advies geven? |:( 8)7 :?
meestal wat ik doe met een artiest en grote discografie, is op allmusic kijken naar de user ratings, en de hoogste begin ik mee te luisteren, spotify of zo. En dan een voor een afstrepen. Probleem is wel "luister moeheid", je krijgt er snel genoeg van als je te veel luistert. Neem er wel je tijd voor en luister een album een paar keer voordat je hem definitief afstreept (of er geld aan uitgeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Uhm, vind je ze beter klinken of vind je het gewoon leuke(re) muziek? Het komt een beetje raar over, alsof je 'besloten' hebt om iets leuk te vinden ipv dat je het echt leuk vind.

Het probleem met deze grote namen is dat iedereen die een bekraste en gescheurde Rubber Soul heeft gelijk denkt dat ie de hoofdprijs gewonnen heeft tijdens deze vinylrevival, dus je vind ze eigenlijk niet echt meer voor leuke prijsjes - uitzonderingen daargelaten. En helaas staan de Beatles ook niet op Spotify (wel op Apple Music dacht ik).

Ik zou eigenlijk wél eens een verzamelaar kopen en kijken welke nummers je leuk vind en dan gaan kijken op welke albums deze staan en deze gaan zoeken. '1' is mega goed verkrijgbaar (op CD ;) ) voor bijna niks en alle bekende nummers heb je dan in 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Servor schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:07:
Uhm, vind je ze beter klinken of vind je het gewoon leuke(re) muziek?
Ik ging er vanuit dat tie bedoelde "beter", als in betere muziek.

Beatles waren natuurlijk ook wel een stuk muzikaler dan die super geformuleerde Stones hoor.

...Ducks wearing flame suit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

"Vroeger" moest je kiezen, of je was voor de beatles, of je was voor de rolling stones.
Iemand die opgegroeid is in die periode zla er misschien wel iets van hebben meegekregen wat ik exact bedoel, zo niet vraag dan je muziekliefhebbende oudere familie.
Deze vraag heb ik mezelf dan ook is gesteld (omdat ik in de zorg zit en voornamelijk meer grijze haren zie dan de gemiddelde mens in zijn hele leven.)

Na beide ieder een goede 4 uur geluisterd te hebben vind ik de beatles aangenamer om naar te luisteren.
En ja ik heb dan ook wel veel digitaal, maar we luisteren hier toch allemaal voornamelijk naar lp's omwille van de liefde voor het formaat toch?
Dus ja @Servor, dan besluit een mens al is duidelijk om voor een bepaalde voorkeur te kiezen ;)
Feitelijk dat ik er ook is werk van wil maken nadat ik een album van the beatles - the beatles (aka the white album) voor 35 zag staan op de beurs voor een USA versie, maar niet goed wist of het wel een goeie prijs was voor die versie)

Maar ik heb zelden tot nooit van 1 bepaalde groep zodanig veel releases gezien dat ik het even écht niet meer wist. Vandaar dat ik de vraag dus stelde.

Met de tip van @Goodfellas kan ik dus heel wat aanvangen! Die lijst ga ik is op mijn gemak doorlopen.
En dan verder is kijken wat ik zelf ken en leuk vind verder.
So mutch to do, so little time :p

Maar bedankt iedereen die gereageerd heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Sgt peppers en Revolver zijn de eerste twee die ik zou kopen, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Hoewel als je niet helemaal vies bent van verzamel albums: met de blue & red albums haal je wel bijna alle hits in huis voor een fractie van de prijs. Verzamelalbums zijn niet zo verzamelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tsja, van Sgt. Peppers staan 350 versies op Discogs geregistreerd. Dat is lastig kiezen idd, hoewel ik het dan zo simpel mogelijk zou maken: neem of de eerste de beste acceptable versie mee die je op een rommelmarkt of bij de kringloop treft, óf schaf een nieuw exemplaar aan uit de recente reissue reeks. Je moet toch ergens beginnen nietwaar? Ik denk dat je in het begin niet al te gericht moet gaan zoeken eigenlijk. De heilige graal vind je toch nooit, of is onbereikbaar. En bij de (vroege) Beatles speelt ook nog het hele mono/stereo verhaal mee, ga je niet uitkomen als je niet gewoon ergens begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Servor schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:37:
Tsja, van Sgt. Peppers staan 350 versies op Discogs geregistreerd. Dat is lastig kiezen idd, hoewel ik het dan zo simpel mogelijk zou maken: neem of de eerste de beste acceptable versie mee die je op een rommelmarkt of bij de kringloop treft, óf schaf een nieuw exemplaar aan uit de recente reissue reeks. Je moet toch ergens beginnen nietwaar? Ik denk dat je in het begin niet al te gericht moet gaan zoeken eigenlijk. De heilige graal vind je toch nooit, of is onbereikbaar. En bij de (vroege) Beatles speelt ook nog het hele mono/stereo verhaal mee, ga je niet uitkomen als je niet gewoon ergens begint...
Exactly my point, maar die Sgt.Peppers zal ik zeker is bekijken!
Heeft iemand ervaringen uit de reissue reeks ten opzichte van de oudere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
masauri schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

Exactly my point, maar die Sgt.Peppers zal ik zeker is bekijken!
Heeft iemand ervaringen uit de reissue reeks ten opzichte van de oudere?
Ik zelf niet, maar ik heb me wel eens ingelezen (eigenlijk hang ik ook al heel lang tegen een Beatles aanschaf aan, ben geen enorm grote fan maar vind Sgt. Peppers wel een mooi album en ik denk dat er meer moois te halen is) en hang ook wel eens rond op Steve Hoffmans forum en ik geloof dat de heersende mening is dat er weinig tot niks mis is met de nieuwste reissues. Tuurlijk, puristen die voor een 1e mono persing willen gaan en niks anders dan dat accepteren hou je altijd. Maar verder... gewoon doen denk ik.

Overigens kent mono afspelen nog wel een paar uitdagingen. Nee, je hebt er geen apart element of aparte naald voor nodig, maar liefst wel een mono switch op je versterker om surface noise te elimineren. Of een Y-kabel om links en rechts te 'summen'. Het is in ieder geval de moeite waard om je even in te lezen, zie oa: http://forums.stevehoffma...ono-vinyl-playback.49659/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19:11
Beatles en Stones zijn 2 compleet verschillende bands :p
Het is bijna boyband vs rockband.

Vond van the Beatles Revolver en Sgt Peppers wel toppers, maar ook Rubber Soul, White album en Abbey Road zijn lekker.

Stones hadden een fijne periode met lp's als Beggars Banquet, Exile on Main st. (en een paar waar ik niet op kom ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Sticky fingers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gisteren via de smartphone een singletje gekocht en betaald op Discogs. Metallica - Master of Puppets b/w Welcome Home Sanitarium in mint staat op blauw vinyl. Niet erg officieel natuurlijk, maar lekker boeien, want hij gaat toch in de jukebox. Dan kan de Music for Nations van dit nummer in de kast blijven, want die was mint en die wil ook zo houden.

Ook lekker op dit uur. :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 07-10-2015 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chromium
Ondertussen alweer wat weekjes voorbij gegaan sedert de vorige update over "Project Thorens" (pagina #15).

De nieuwe Thorens riem en het nieuwe element zijn deze week geleverd, en ondertussen had ik ook wat tijd om nog meer aan het cosmetische gedeelte te werken.

Eerst nam ik het hout onder handen, dat zag er toch wat afgeleefd uit. Ontvet met ammonia en daarna geboend en geboend en geboend met meubelwas. (Geleerd uit de originele The Karate Kid film - "wax on ,wax off") Hierdoor werd het hout niet alleen gevoed, maar werd het ook mooier van kleur en zo zacht als een babykontje.

Toen ik tevreden was met het hout heb ik de alu body onder handen genomen, hier kon ik nergens echt goed polieren met de Dremel, dus werd het allemaal handwerk (en ook met een tandenborstel). Vooral de verfspatten (wit) kreeg ik er moeilijk af, maar na een paar uurtjes was de aanslag en vuil van decennia lang op zolder te liggen wegkwijnen er eindelijk af en het ding blonk zelfs warempel _/-\o_

Op de vorige pagina vertelde ik al dat ik vele uren aan de platter had gepoetst, het resultaat was goed, maar door het vele polijsten waren de putjes en krasjes meer zichtbaar geworden.Ik trok mijn stoute schoenen aan besloot om aan het schuren te slaan.

Langzaam opbouwen van grof naar fijn ( P400 > P600 > P800 > P1000) en vanaf P600 'nat schuren"
Na de eerste beurt schrok ik me een bult, al het gedane polierwerk was tenietgedaan, en de platter was een en al kras :'(

Maar de volgende schuurbeurt (P600) nam al de krassen weg (en liet er op zijn beurt weer wat nieuwe achter). Toen ik eindelijk klaar was met P1000 schuurpapier waren er bijna geen krasjes meer en na nog een uurtje polieren met de Dremel was dit het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/thorens/6F37FEDA-F319-4413-A93E-0D6425E69B1D_zpsyy2xklym.jpg

Nog even ter herinnering hoe hij er oorspronkelijk uitzag :

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/thorens/Thorens3_zpsaxfgsghy.jpg

Het enige wat ik nu nog aan het uiterlijk moet doen is kijken hoe mooi ik het originele deksel krijg, want die ziet er ook niet uit. Ik weet dat het mogelijk is ook plastiek te schuren en te polijsten...maar ik heb al gek genoeg gedaan en heb ook dat specialisatie materiaal niet.
Dus een middag opblinken met Commandant 4 zal wel volstaan. En waarschijnlijk koop ik ook wat Squash balletjes als support, die doorgesneden zwarte rakkers werken echt goed met mijn Technics.

Momenteel ziet mijn Thorens er nu zo uit

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/thorens/A758A538-C917-4F49-BAB2-BC5A640FA5D3_zpsngim6v63.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/thorens/0523FB15-6F28-4F99-ABDA-71BC6A002223_zpsxbtce4yh.jpg

Niet slecht voor een oude bak al zeg ik het zelf ;)

Ondertussen ook de nieuwe riem en het nieuwe element geïnstalleerd. Ik was voordien wat bang voor de riem, de (originele) riem die er op zat, was erg uitgetrokken en het op gang brengen van de platenspeler ging echt heel traag. Ik was bang dat de nieuwe riem te veel van de oude motor zou vergen en de speler nooit op toeren zou komen. Mijn vrees was onterecht en toonde nog maar eens aan dat fysica niet echt mijn beste vak was op school. Met de nieuwe,spannende, riem komt hij nog veel vlugger op toeren, zeker drie maal zo vlug als voordien. Niet zo vlug als mijn Technics DD, maar toch vlugger dan ik verwacht had van een "riemspeler"

Het nieuwe element heb ik gewoon op het zicht geïnstalleerd en volgende week zal ik wel ergens tijd vinden om alles perfect te regelen en dan zal de klus helemaal af zijn. Een beetje zonde eigenlijk want ik heb er enorm veel van geleerd en vond het ook (niet alles) heel fijn om te doen.

En natuurlijk heb ik mezelf opnieuw getrakteerd op wat zwart goud voor de gedane arbeid.
Dit is de buit van de laatste week of zo.

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/thorens/63448E50-E877-4F1D-AD11-D8BE441E2F5D_zpsuypriggf.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Mooi werk, Chromium!
En het resultaat is om van te genieten!
Volgens mij ben je je verloren jeugdherinneringen lekker aan het terughalen, zo te zien.
Lekkere albums, al heb ik van Lou Reed na 'Lulu' geen hoge pet op.
Maar misschien moet ik maar eens wat ouder werk van hem opduiken.
Afijn: geniet van de gedane arbeid en de nieuwe aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
Wow Chromium, dat ziet er erg goed uit! Na het zien van de foto's en het werpen van een blik op m'n Thorens begint het meteen te kriebelen om die ook nog eens goed onder handen te nemen. Het plateau doet je username in elk geval eer aan! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Wow, heb zo'n poetswerk wel is op cpu's gezien, maar nog nooit op een draaitafel!
Prachtig om te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
ziet er strak uit chromium! Die oogt weer als nieuw... :) Knap gedaan en het was zo te zien ook absoluut de moeite waard! Nu nog de kap goed onderhanden nemen en je bent helemaal klaar nadat je het element goed hebt uitgelijnd...

[ Voor 34% gewijzigd door rcor op 07-10-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701342

Hallo,

Even voorstellen.. Geboren in ' the early sixties' ... vanaf de leeftijd van 14 jaar beginnen platen te kopen, hier in Belgie was dat toen in de Makro.. had je een goeie keuze en ze waren 'bij prijs' :-)

Later overgeschakeld naar cd... Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus onlangs weer eens de doos met LP's van zolder gehaald en gesorteerd. Nieuwe platenspeler gekocht (Marantz tt15s1) en weer beginnen 'draaien'. Zal nog wel eens een lijstje maken met de platen die ik in al die jaren heb verzameld(zijn er wel niet zoveel).. Voorkeur gaat uit naar klassiek... maar heb wel een brede smaak en kan verschillende genres pruimen.

By the way.. tof forum ;-)

de.wulle

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 701342 op 08-10-2015 11:36 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Anoniem: 701342 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:35:
Hallo,

Even voorstellen.. Geboren in ' the early sixties' ... vanaf de leeftijd van 14 jaar beginnen platen te kopen, hier in Belgie was dat toen in de Makro.. had je een goeie keuze en ze waren 'bij prijs' :-)

Later overgeschakeld naar cd... Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus onlangs weer eens de doos met LP's van zolder gehaald en gesorteerd. Nieuwe platenspeler gekocht (Marantz tt15s1) en weer beginnen 'draaien'. Zal nog wel eens een lijstje maken met de platen die ik in al die jaren heb verzameld(zijn er wel niet zoveel).. Voorkeur gaat uit naar klassiek... maar heb wel een brede smaak en kan verschillende genres pruimen.

By the way.. tof forum ;-)

de.wulle
Jeej, nog een belg! :P
Van welke kanten?
Klassiek boeit me ook wel, maar ik zou vooral direct een discogs account maken en daar alles opzetten, geeft u een ideaal zicht op u collectie alsook makkelijk om een lijstje te delen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masauri schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

Jeej, nog een belg! :P
Van welke kanten?
Klassiek boeit me ook wel, maar ik zou vooral direct een discogs account maken en daar alles opzetten, geeft u een ideaal zicht op u collectie alsook makkelijk om een lijstje te delen :D
Van de kanten van Leuven... Erps-Kwerps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:34:
Wow, ik ben weer eens met m'n neus in de boter gevallen. Heb van het weekend iemand gevonden die had gewoon nog een paar collectors items staan, nieuw in de seal voor redelijke prijzen.

Jennifer Warnes - The Well 3LP 45rpm in limited edition collectors box (nr 1096)
Jennifer Warnes - The Hunter
Peter Gabriel 2 - Classic Records
Peter Gabriel 4 - Classic Records

Met name die laatste 2 ben ik bijzonder blij mee, die zijn echt al heel erg lang niet meer te krijgen.

Maat van me had bij de kringloop nog wat opgehaald voor me, eurotje per stuk:
Level 42 - Running in the Family
Level 42 - Staring At The Sun
Level 42 - Level 42
Jean Michel Jarre - Rendez-vous
Jean Michel Jarrre - In concert (Houston / Lyon)
Jean Michel Jarrre - Oxygene
Jean Michel Jarre - Equinoxe

Hoezen zien er niet echt goed meer uit maar na een wasbeurt ziet het vinyl er nog heel goed uit, dat terwijl ze van de uitleenbieb komen! Equinoxe staat nu op en is echt zo goed als kraakvrij. Ben wel beetje verbaasd moet ik eerlijk zeggen :o
Moest je van die Jennifer Warnes vanaf willen? Raad eens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 701342 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Moest je van die Jennifer Warnes vanaf willen? Raad eens ;-)
Gaat niet gebeuren ;). Ben nog wel op zoek naar Famous Blue Raincoat 45RPM. Effe geen geld, komt volgend jaar wel weer.

Die Peter Gabriels mogen wel weg, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

Gaat niet gebeuren ;). Ben nog wel op zoek naar Famous Blue Raincoat 45RPM. Effe geen geld, komt volgend jaar wel weer.

Die Peter Gabriels mogen wel weg, trouwens.
Ahaa Famous Blue Raincoat... verwacht ik één dezer dagen in huis wel de 33 toeren versie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 701342 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:08:
[...]

Ahaa Famous Blue Raincoat... verwacht ik één dezer dagen in huis wel de 33 toeren versie :9~
Ja, mooi album he?

Na het horen van The Well op 45RPM wil ik die versie ook van FBR.

Ken je The Hunter ook? Errug mooi album ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Vintage1967 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:36:
Mooi werk, Chromium!
En het resultaat is om van te genieten!
Volgens mij ben je je verloren jeugdherinneringen lekker aan het terughalen, zo te zien.
Lekkere albums, al heb ik van Lou Reed na 'Lulu' geen hoge pet op.
Maar misschien moet ik maar eens wat ouder werk van hem opduiken.
Afijn: geniet van de gedane arbeid en de nieuwe aankopen.
Thanks, ik ben fan van zowel Lou Reed als Metallica en vond "Lulu" ook knudde.
Maar van Lou Reed kan ik de volgende van harte aanraden :

- Transformer
- New York
- Berlin
- Rock N Roll Animal (live)

Alle vier steengoed, met Transformer als meesterwerk (vind ik toch). "New York" is de meest toegankelijke, "Berlin" de "moeilijkste van de vier. Maar probeer ze eens. Eventueel eerst op Youtube als full album streamen/beluisteren of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

Ja, mooi album he?

Na het horen van The Well op 45RPM wil ik die versie ook van FBR.

Ken je The Hunter ook? Errug mooi album ook!
Yup.. zowel The Hunter als The Well heb ik op cd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Vind het wel grappig dat hier een wat meer technische (no shit, tweakers.net) insteek is richting lp's en platenspelers... en op Facebook er veel leuke albums voorbij komen maar ik me soms verbaas over sommige dingen daar :p

Er zitten een paar in een groep die echt tof spul hebben, maar kom ook dit soort gevallen tegen:
Een nieuwe speler is altijd beter dan oud, mensen die een nette oude Technisch vervangen door budget nu-Thorens bv.

Elementje wat op de speler zit lijkt vast te zitten of speciaal bij die speler te horen. Er zal eerder een vervangnaald van Tonar gekocht worden dan een nieuw element met naald komen.

Ortofon is de soort van heilige graal onder elementen, degene die toch een element vervangen doen er vaak een Ortofon elementje onder. Is overigens ook al een paar keer 'irl' tegen me gezegd. Typenummers zijn niet van belang ;p

Platen wassen is voor audiofiele nerds, een lp hoort te knetteren :p

Er is een soort magische mat in omloop, leren ding, hij smoelt wel goed. Jammere is alleen dat je als je interesse hebt in dat ding een soort aankoopvoorwaarde is dat je een leuk praatje doet over de audiofiele eigenschappen in de groep. Dus bij iedereen klinkt ineens alles stukken beter enz. enz.

Magoed, uiteindelijk gaat alles om de muziek en de lol eromheen :-)
Ga ook mn koptelefoon en platenspeler maar eens opzoeken, laatst toch maar reissue van The Wall gekocht en nog niet volledig kunnen luisteren. (en datzelfde bij veel meer albums :x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yessssss,

Tracey Chapman-Tracey Chapman en Camel-Stationary traveller binnen op 33 toeren ....

den deeze is vreed content :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 701342 op 08-10-2015 23:57 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:05:
Er is een soort magische mat in omloop, leren ding, hij smoelt wel goed. Jammere is alleen dat je als je interesse hebt in dat ding een soort aankoopvoorwaarde is dat je een leuk praatje doet over de audiofiele eigenschappen in de groep. Dus bij iedereen klinkt ineens alles stukken beter enz. enz.
Haha, herkenbaar. Ik heb dat ding ook al regelmatig voorbij zien komen en de wonderbaarlijke verhalen erachter. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Iedereen moet maar lekker doen wat hij of zij wil doen, zolang je maar plezier beleeft aan het draaien van vinylplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Mooi werk chromium, alleen glimt die platter me iets té hard voor mijn smaak, volgens mij heeft -ie zelfs in nieuwstaat niet zo geglommen ;). Maar je hebt iig eer van je werk, erg mooi geworden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:43
Bestla schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:49:
Iedereen moet maar lekker doen wat hij of zij wil doen, zolang je maar plezier beleeft aan het draaien van vinylplaten.
Eens! Ik heb zelf een Sony LX-PS500. Een Direct Drive met een Linear Tracking toonarm. Heb het oude versleten Sony element vervangen door een Ortofon OMP-10. Ik krijg genoeg verwijten dat mijn set niet 'puur' en 'audiofiel' genoeg is. Maar om heel eerlijk te zijn hoor ik het verschil niet tussen mijn platenspeler en een 500,- euro kostende Pro-Ject van een vriend. Dus voor mij volstaat het helemaal.

Ik kan genieten van mijn platencollectie, doordat het een volautomaat is zet mijn vrouw ook nog eens een plaatje op. Ik ben een gelukkig man :D

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:05:
Vind het wel grappig dat hier een wat meer technische (no shit, tweakers.net) insteek is richting lp's en platenspelers... en op Facebook er veel leuke albums voorbij komen maar ik me soms verbaas over sommige dingen daar :p

Er zitten een paar in een groep die echt tof spul hebben, maar kom ook dit soort gevallen tegen:
Een nieuwe speler is altijd beter dan oud, mensen die een nette oude Technisch vervangen door budget nu-Thorens bv.
Bedoel je topevallig de Vinyl Vrienden groep? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Krijg je echt verwijten, ja?

Meeste mensen die hier over de vloer komen vinden het ten eerste apart dat ik uberhaupt een platenspeler heb staan (hoewel de meesten wel van de vinyl revival gehoord hebben), maar dat vinden ze ook van mijn versterker, losse cd speler en tuner in hifi formaat. Echt, het overgrote deel van de mensen luistert volgens mij alleen nog maar muziek via telefoon of tablet, zo zonde. Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening.

En als ik dan vervolgens een mooi klinkend plaatje opzet (uiteraard trek ik hiervoor mijn 45rpm Rumours of de Impex persing van Time Further Out uit de kast...), dan vallen de oren wel vaak van de hoofden, ja. En dan heb ik dus geeneens een hele bijzondere of dure set staan met mijn Thorens TD166 en Marantz versterkertje... gewoon een beetje aandacht doet al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Anoniem: 481702 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:22:
[...]

Bedoel je topevallig de Vinyl Vrienden groep? ;)
uhu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen zondag weer eens bij Plato geweest, weer wat leuke nieuwe aanwinsten kunnen meenemen.
Dit keer wat meer in de electronic bakken staan kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5644/21863771980_72fb677e5f_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5728/22025763896_5fa95cc856_b.jpg

Het gaat hier om:

Burial - Untrue, Sbtrkt - Sbtrkt en Disclosure - Caracal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien dat er op 01 november dit jaar, een platenbeurs doorgaat in het cc te Heist Op Den Berg in den Belziek ;-)
Iemand een idee of dat daar interessant zou kunnen zijn.. Zou mijn eerste bezoek aan een platenbeurs zijn.

en yesss.. Cat Stevens Tea for the Tillerman is ook binnen....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 701342 op 09-10-2015 19:31 . Reden: bijvoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vandaag twee aankopen gearriveerd... De eerste is een Marantz SD-62 cassettedeck met 3 koppen:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151009_001_zps7ddtkd5s.jpg

En de tweede is wat meer ontopic:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151009_002_zpsz5zhmzbs.jpg

Ilse Delange in haar formatie The Common Linnets hebben zojuist hun nieuwe album "II" uitgebracht en is echt een meesterwerk geworden (had de nummers via Spotify al beluisterd)... Vandaag dus opgehaald bij een Kiala afhaal punt... Na morgen wat gespeeld te hebben met mijn Marantz cassettedeck gaan we dit album eens goed beluisteren op LP...

Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
In de discogs pijplijn het volgende:

Foo Fighters - Learn to fly 7"
Black Crowes - Twice as hard 7"
Black Crowes - High Head Blues 7
Black Crowes - Southern harmony and musical companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even mijn oude platenspeler van onder het stof gehaald, een Kenwood KD2070, gekregen van mijn ouders voor mijn 18e verjaardag.'t spul dateert vanin 1980.... Altijd lekker geluid uit gekregen.
Heb hem aan mijn zoon gegeven, zo blijft ie lekker in de familie :-)
Hij draait er Ensiferum,Korpiklaani en Nighwish op... oh my dear ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 701342 op 12-10-2015 14:18 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog binnendruppelen van Discogs..
Dire Straits-Direstraits
Paradise Valley-John Mayer
Chamrock Diaries-Chris Rea
The Köln Concert-Keith Jarrett
MTV Unplugged-Alanis Morisette
Trouble will find me-The National
Raising Sand-Robert Plant&Alison Krauss
World of Hurt-Ilse Delange
Sheik Yerbouti-Frank Zappa
Meddle-Pink Floyd

.. je zou zowaar kunnen zeggen dat ik 'in blijde verwachting ben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 701342 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:26:
nog binnendruppelen van Discogs..
...
Joh ... vergeet je er niet nog een?! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als we dan toch aan het opscheppen zijn ...

Ik ben ook in vewachting, kreeg zojuist een mailtje van UPS:

UPS verzendbericht, trackingnummer blaat

Er komt een pakket aan.
Vastgestelde afleverdatum: Woensdag, 14/10/2015

Van: REAL WORLD RECORDS LIMITED
Pakketgewicht: 3.0 KGS

De eerste 4 solo albums van Peter Gabriel, half speed remasters op 45RPM dubbel LP's. Ze staan nog niet eens op Discogs :D.

Het is wel frappant trouwens, want ik had een mail gekregen dat ze vertraagd waren, 16 oktober. Dat staat ook nog steeds op hun website, dus als ze woensdag de 14de binnen komen dan heb ik ze 2 dagen te vroeg :9

[ Voor 20% gewijzigd door InflatableMouse op 12-10-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Sjow, das lekker, die Peter Gabriels... Kosmeda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

Joh ... vergeet je er niet nog een?! >:)
Godver... ja :P

is ook op komst vanuit het verre Delft... _/-\o_

Brothers in Arms van DS

Oh ja, nog even een vraagje.
Ik heb altijd de vroegere lp's afgespeeld maar nu ben ik in het bezit gekomen van 180 grams lp's dewelke natuurlijk dikker zijn. Als ik die afspeel moet ik dan altijd de arm van mijn plaatspeler in de hoogte aanpassen?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 701342 op 12-10-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kon het niet laten. Het enige album van Oceansize wat ik nog miste via discogs gekocht van een man in IJsselstein. Dus gewoon even langs gereden en opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/dd/Efflorescealbum.jpg/220px-Efflorescealbum.jpg
Oceansize - Effloresce

Fantastisch album en zeker waard om mijn duurste aanschaf ooit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 701342 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:58:
[...]

Oh ja, nog even een vraagje.
Ik heb altijd de vroegere lp's afgespeeld maar nu ben ik in het bezit gekomen van 180 grams lp's dewelke natuurlijk dikker zijn. Als ik die afspeel moet ik dan altijd de arm van mijn plaatspeler in de hoogte aanpassen?
Nee. Althans, in mijn bescheiden mening :*) .

Enige wat je moet voorkomen is dat je naald tip ver tegen de draairichting in staat (wanneer je arm dus veels te hoog staat). Los van dat het waarschijnlijk heel slecht gaat klinken is het ook slecht voor je LP's.

Als je hem op een 180 horizontaal zet dan staat het voor 140/160 en 200 grams ook goed (genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks InflatableMouse...
Efkes frutselen dus en dan komt dat mooi in orde.

En kijk nou eens wat er vandaag komt binnengeslopen...

Brothers in Arms van DS... uit het verre Delft :9~

Inflatablemouse jongen, mersiekes hee !!!

Heel mooie plaat.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 701342 op 13-10-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenilygy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06-2016
Beste mede vinyl liefhebbers,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij hierbij willen helpen:

Ik ben sinds enkele dagen de gelukkige bezitter van een mooie Thorens TD166 MKII.

Ik probeer deze speler een beetje goed af te stellen betreft de vering maar dat wil niet echt lukken. Zal even uitleggen wat er niet lukt: aan de bovenkant onder het plateau zitten 2 schroeven om het subframe denk ik te stellen? Er zitten 3 veren aan de onderkant maar eentje heeft geen stelschroef aan de bovenkant dus daar zal niks aan gesteld hoeven te worden maar de andere 2 denk ik wel. Ik heb de moeren niet verdraait dus alles zit nog wel op zijn plek dat is af te lezen aan de blauwe verf. Maar wat wel vreemd is, is dat je de schroeven aan de bovenkant wel vast kan draaien zeg maar maar ook los net zo ver tot hij terug veert dat je op het uitestse zit, de moer aan de onderkant draait gewoon mee dus dat verstel je niet, maar de vraag is nu: moeten die schroeven aan de bovenkant nu vast zitten? of juist helemaal los zodat deze de ruimte hebben zeg maar, dus op het punt waar de veren hem weer terug duwen.

aan de onderkant zitten helemaal links en rechts ook nog 2 schroeven war je het frame kan stellen, een kant bleek los te zijn en heb ik weer een paar slagen erin gedraait, alleen weet ik ook niet hoe deze nu precies moeten staan? want ook deze kan je helemaal aandraaien.

Ik blijf namelijk een beetje het probleem houden dat het plateau wat naar voren blijft hangen en dat ik achter wat meer spelling heb tussen plateau en bovenplaat.

Je ziet het ook aan het vierkante blok waar de arm op zit dat deze wat naar voren leunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:47
Ik ben sinds kort ook aangestoken met het vinyl virus!
Nu is het probleem dat ik momenteel nog helemaal niets heb...

Ik wil graag een muziekinstallatie bouwen, waar ik een platenspeler en een Chromecast Audio kan aansluiten, zodat beide direct werken als je ze aanzet. Ik heb een flexibel budget, maar wil graag rustig (tweedehands) beginnen, en later eventueel upgraden.

Hier heb ik onderzoek naar gedaan en kwam ik op de volgende benodigdheden uit:
Platenspeler
Voorversterker
Versterker
Luidsprekers

Qua platenspeler en luidsprekers kan ik een Dual CS2215 en Tannoy Mercury M3 kopen voor een zacht prijsje (80 euro samen). Of een dual 1228 voor 45 euro.
Qua voorversterker kreeg ik de Art DJPR aangeraden van een medetweaker (38 euro). Komt dit al overeen met mijn wensen of hebben jullie betere suggesties?

En wat de versterker betreft heb ik nog niet echt een idee, erg lastig om daar door het bomen het bos te zien. Is het een idee om een versterker incl phono ingang te kopen, zodat ik de voorversterker niet meer nodig heb?
En waarschijnlijk ben ik ook uberhaupt ook op Marktplaats het beste af?

[ Voor 8% gewijzigd door slico op 13-10-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
slico schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:25:
Ik ben sinds kort ook aangestoken met het vinyl virus!

En wat de versterker betreft heb ik nog niet echt een idee, erg lastig om daar door het bomen het bos te zien. Is het een idee om een versterker incl phono ingang te kopen, zodat ik de voorversterker niet meer nodig heb?
En waarschijnlijk ben ik ook uberhaupt ook op Marktplaats het beste af?
GEFELICITEERD MET JE 'BESMETTING' *O* *O* Welkom bij de club!!!

Zelf heb in idd twee versterkers, allebei met phono-ingang.
De ene (Pioneer) versterker hoef ik iets minder ver open te draaien qua volume dan de andere (Yamaha). Maar ze werken allebei prima. Voor mij was het een kwestie dat ik altijd al versterkers met phono heb gehad.
Tja, en wat MP betreft ben ik zelf wat versterkers betreft, huiverig. Oude versterkers moeten nogal een van nieuwe condensatoren worden voorzien, en dat moet je maar net zien zitten. Dat is toch net iets anders dan een snaar vervangen, een element plaatsen of een platter polijsten, met werkelijk ALLE respect voor Chromium _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Vandaar dat ik zelf mijn versterkers tot nu toe nieuw heb gekocht terwijl ik diep in mijn hart ook wel zo'n mooie oude jaren '70 versterker zou willen hebben bij mijn TD166 en DUAL 704.......

Geniet van je zoektocht 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
zenilygy schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:24:
Beste mede vinyl liefhebbers,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij hierbij willen helpen:

Ik ben sinds enkele dagen de gelukkige bezitter van een mooie Thorens TD166 MKII.

Ik probeer deze speler een beetje goed af te stellen betreft de vering maar dat wil niet echt lukken.
Kijk maar eens naar het verslag van Chromium, voor zover je dat nog niet hebt gedaan.
Zelf heb ik een TD166 MKI en al die types verschillen niet of nauwelijks van elkaar.
Ik kan je beschrijving dan ook een heel eind volgen, maar het zou denk ik helpen als je een paar foto's zou posten van je platenspeler. Ik ben beniewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenilygy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06-2016
Vintage1967 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:40:
[...]

Kijk maar eens naar het verslag van Chromium, voor zover je dat nog niet hebt gedaan.
Zelf heb ik een TD166 MKI en al die types verschillen niet of nauwelijks van elkaar.
Ik kan je beschrijving dan ook een heel eind volgen, maar het zou denk ik helpen als je een paar foto's zou posten van je platenspeler. Ik ben beniewd.
dank voor je reactie. waar vindt ik dat verslag?

Ik heb hier even 2 foto's voor je om een duidelijk beeld te vormen.

https://zenid.net/andy/IMG_1928.JPG

https://zenid.net/andy/IMG_1929.JPG
Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.