Hoi Gaitman.
Allemaal leuke goedkope omvormers als je geen schaduw hebt.
Hoe schuin staan de panelen? Heb je in het najaar/winter/voorjaar schaduw? (en ook van de panelen onderling?)
Wat wordt de onderlinge afstand?
Hoe staat het met de logging van deze omvormers naar PVoutput.org?
Of ben je gebonden aan een website van de fabrikant?
Wat kan de leverancier je vertellen over de verdeling van de panelen en stringspanningen die hij voor ogen heeft?
Daar hangt je efficiëntie van de omvormer van af namelijk.
(Kom ik weer aan....)
Een SMA gaat prima om met schaduw met Optitrac.
Logging via webconnect en een raspberry Pi met SBFspot werkt prima naar pvoutput.
Een sma is ook 2e hands te vinden via markplaats.
Heb je geen schaduw, kijk ook eens naar een Stecagrid omvormer. (de turbo van twentezon)
Die omvormers hebben de hoogste efficiëntie van allemaal. (mits je stringspanningen kloppen)
Je begrijpt het misschien al uit mijn vragen, een goede zonnepaneel installatie kiezen gaat ietsjes verder dan een standaard offerte. Dus niet zomaar de goedkoopste kiezen, maar eerst verder onderzoek.
Scheelt een hoop teleurstelling naderhand.
Allemaal leuke goedkope omvormers als je geen schaduw hebt.
Hoe schuin staan de panelen? Heb je in het najaar/winter/voorjaar schaduw? (en ook van de panelen onderling?)
Wat wordt de onderlinge afstand?
Hoe staat het met de logging van deze omvormers naar PVoutput.org?
Of ben je gebonden aan een website van de fabrikant?
Wat kan de leverancier je vertellen over de verdeling van de panelen en stringspanningen die hij voor ogen heeft?
Daar hangt je efficiëntie van de omvormer van af namelijk.
(Kom ik weer aan....)
Een SMA gaat prima om met schaduw met Optitrac.
Logging via webconnect en een raspberry Pi met SBFspot werkt prima naar pvoutput.
Een sma is ook 2e hands te vinden via markplaats.
Heb je geen schaduw, kijk ook eens naar een Stecagrid omvormer. (de turbo van twentezon)
Die omvormers hebben de hoogste efficiëntie van allemaal. (mits je stringspanningen kloppen)
Je begrijpt het misschien al uit mijn vragen, een goede zonnepaneel installatie kiezen gaat ietsjes verder dan een standaard offerte. Dus niet zomaar de goedkoopste kiezen, maar eerst verder onderzoek.
Scheelt een hoop teleurstelling naderhand.
[ Voor 22% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-01-2016 17:12 . Reden: Edit: Geen reclame, maar ik mis sun-solar/Solar king in je lijstje ]