ja, ik krijg zelf nog niks beters verzonnen als 10x 1,65x1m.
(een combi met yingly panda's van verschillende maten kan ook, komt ongeveer op de zelfde Wp uit als lg neonx)
maar misschien zie jij iets?
of iemand anders die zin heeft om te rekenen?
kosten van de panelen boeit niet echt, maar sunpower is iets te duur (en kwam ook erg slecht uit op de mpp)

het huis is maar 4,25cm breed aan de voorkant, maar het schuine dak begint al een verdieping eerder.
achterkant is dan wel weer 6m breed.
mijn mpp kan tot de 600V, maar is maar 2000W.
onder dimensioneren, boeit niet, vervang volgend jaar de omvormer wel of het jaar daar op.
de mpp op oost heeft nu 10x190Wp, maar dat gaan er 14X190Wp worden in 2 stringen parallel.
5660Wp op de power-one PVI 3.0

Het zal situatie afhankelijk zijn inderdaad, echter als ik pvoutput tweakers lijst bekijk staan er een paar honderd setjes onder me in jaar opbrengst en geen 1 sf systeem, die staan allemaal ruim boven. Dus geen blinde vlek, het is mooiere techniek ondanks de slechtere cel efficientie.
Als pv fan is er ook niets mooier om te zien dat ze niet zo ver in elkaar zakken kwa vermogen in de zomer. 22,5 kWh uit 3060 Wp (geen kust) op een zonnige dag vind ik super!
dat is, en het presteert zeker lekker stabiel.
maar ik kijk liever naar het aantal kWh wat het dak oplevert per jaar.
als naar kWh/kWp of andere vergelijkings-methodes.
ik word afgerekend op aantal kWh per jaar en niet op kWh/kWp.
[
Voor 4% gewijzigd door
migjes op 10-05-2015 11:35
]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)