Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:16:
[...]
offgrid systeempje is een
http://www.goalzero.com/p...-Yeti-400-Solar-Generator waar ik uitsluitend op zal computeren en mijn elektrische fiets/oordopjes en andere portable spul mee oplaad.
het was een gok want 400wh is natuurlijk niet veel. als je nagaat dat er al meer wh(423) in mijn fiets gaat.[
afbeelding]
het schuurtje zal dus ongrid geïnstalleerd worden(met 1.0 omnik) met thin films of poly/mono. bij thin films kan zoals ik al eerder begreep 2x3 160wp. erg jammer dat die 1.3m 48cells yingli(all black) nergens te krijgen zijn.
mij lijkt die yeti er leuk als je er een semi-offgrid van zou kunnen maken.
dus: als accu vol schakel een 50-100W omvormer in.
of als geen opbrengst meer uit de panelen trek de accu s'avond leeg voor het huis.
(verzin zelf maar iets in deze trant verder.)
persoonlijk, dunne film, ja leuk.
maar als al die marketing termen als lichtsoking etc etc etc.. echt waar waren.
dan hadden we dat nu onderhand al eens moeten horen van mensen.
mijn top presterende set doet 1080kWh/kWp met mono en dat in tilburg (een zeer gemiddelde opbrengst lokatie)
de marketing zegt 10% extra, dus we zouden verhalen uit het land moeten horen van mensen met thinfilm van 1150-1200kWh/kWp per jaar.
en sorrie ik hoor ze helaas niet, maakt het nog steeds geen slecht spul, maar ook niet erg speciaal.
het belangrijkste blijft wat past het lekkerst en krijg ik dan een voldoende V voor de omvormer.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)