ik denk zelf dat 10% al aardig veel is.
misschien gaat het er wel iets overheen, maar veel zal het niet zijn.
maar dat hoeft de pret niet te drukken.
je kunt ook eens kijken voor een smi van solaredge
http://www.solaredge.com/groups/retrofit/smi
en om te beginnen die gewoon aan de solarmax te hangen.
(gewoon om alles langzaam op te bouwen, later kun je de solarmax vervangen voor iets wat rond de 16A doet

)
maar je moet ook nog eens kijken naar de P405 en dan 2x een kingsun paneel per optimizer.
zou voor jouw eigenlijk geen probleem moeten zijn.
alleen er zijn wel minimaal 6x een p405 nodig in een string en je kunt ze niet mixen met andere optimizers.
maar een smi kan 3x parallel stringen maken en iedere parallelle string kunnen wel andere optimizers zijn
een losse tip die je zoizo zou moeten doen als je met optimizers gaat werken.
hang ook een paneel aan je voorgevel!!!
dan hangt die erg stijl op zuid. (gewoon plat tegen de gevel)
met dat paneel is iedere Wp goud waard.
door oost-west heb je gewoon een paar maanden dat je soms gewoon niet de minimum W van je omvormer haalt om in hoge rendementen te komen (met mijn omvormer wil je eigenlijk altijd meer als 235Wdc, jouw omvormer zal ook wel ergens daar zitten).
met een extra paneel op stijl zuid werkt je systeem een stuk stabieler door het hele jaar heen.
(dan word de 20% extra misschien wel mogelijk.

)
(en niet denken dit kan niet vanwege vergunnings-vrij, het kan wel alleen je moet wel opletten wat je doet en hoe

)
maar goed er zijn veel opties en mogelijkheden.
ik ben er voor mij zelf ook mee aan het rekenen, maar zal deze stap pas over een paar jaar maken.
wil eerst wat andere stappen tussen door ook eens gaan proberen.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)