Als hij altijd bij verbruikstelwerk optelt heb jij gelijk. Maar volgens mij kan de meter maar 1 teller tegelijk aanpassen (je kunt immers niet tegelijk gebruik en teruglevering hebben op 1 fase). Als je teruglevert verrekent hij dan met de terugleverteller, en bij verbruik met de verbruiksteller.NovapaX schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:05:
[...]
Of het eigenverbruik van de meter met de meterstanden verrekend wordt of niet weet ik niet.
Maar of je terugveert of niet maakt dan verver geen verschil of het voor rekening van de gebruiker of netbeheerder komt.
Als je meter het verbruik in het gemeten verbruik opneemt komt het altijd ten koste van de gebruiker (of je nu teruglevert of niet... -200 kWh + 17kWH = -183kWh, zo krijg je toch echt minder dan je geleverd hebt.)
Als het verbruik niet in de meterstanden is verrekent dan komt het dus altijd voor rekening van de netbeheerder. (de leverancier wordt volgens mij aangeslagen op basis van de meterstanden van haar afnemers, dus als daar het verbruik van de meters niet in zit dan valt het denk ik onder 'netverlies')
edit:
Oh wacht ik maak een denkfout. Een digitale meter is natuurlijk gewoon een verbruiker die voor dan wel na het meetpunt zijn stroom afneemt. Bij een ferraris gaat mijn gedachtegang wel op, want daar is het de meting zelf die energie kost.
[ Voor 9% gewijzigd door T-MOB op 29-04-2016 09:22 ]
Regeren is vooruitschuiven