Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Quacka schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:45:
[...]

Lezen is niet zo'n sterk punt van jou?
Het logo is door een extern bureau gemaakt. Een extern bureau zal ook geld willen verdienen...
De pot verwijt de ketel? Zeef heeft meer dan eens uitgelegd dat ze vooral veel tijd geinvesteerd hebben en slechts weinig geld. Degene die niet gelezen heeft ben je toch echt zelf :)

Maar stel al zouden ze er een ton aan uitgegeven hebben? Wat zou jou en mij dat benadelen? Helemaal niks want Tweakers bepaalt gewoon lekker zelf wat ze met hun geld doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 30-04-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:56:
Bij het ontwerpen van een nieuw beeldmerk kun je nu eenmaal niet doen door de gebruikers een keuze te laten maken, dat werkt niet.
Kan ik helemaal begrijpen en dat zou ook niet moeten. Tweakers had echter wel de gehele community een kans kunnen geven om tot een selectie van logo's te komen middels een poll op de fp waar het MT dan een eindbeslissing uit maakt.
Helemaal niet als een deel van je fanatiekste gebruikers grote moeite heeft met verandering.
Sorry, maar ik kan dat niet geloven. Men heeft eerder moeite met de manier waarop Tweakers zich opstelt. Heel koud en zakelijk en creëert daardoor alleen maar afstand van de community. Die zich daardoor voelt buitengesloten. En hé dat is verder prima, maar dan moet men het ook gewoon helemaal zakelijk afhandelen en niet half de community erbij betrekken.
Voor ons spelen er ook andere belangen dan alleen die van een beperkte groep. In het proces heeft de community input geleverd met concrete ontwerpen voor logo's en indirect door daarmee aan te geven welke elementen in het oude logo behoudenswaardig waren. Die input heeft uiteindelijk mede geleid tot het resultaat dat er nu is.
Precies, zie mijn antwoord hierboven. Doe het goed, of doe het niet. Als er blijkbaar andere belangen spelen, waar wij (de community) geen zicht op hebben is het waarschijnlijk verstandiger om niet de illusie te wekken dat de community ook daadwerkelijk iets te zeggen heeft.
Verder is het zo dat mendsen over het algemeen van een beeldmerk houden omdat ze positieve associaties hebben met het merk en niet per se omdat het logo zo mooi is.
Neem als voorbeeld het logo van BMW, die de harten van veel autoliefhebbers sneller doet kloppen. Stel dat BMW niet had bestaan en wij gisteren het BMW-logo als ons beeldmerk hadden gepresenteerd, dan waren we uitgelachen. Ons nieuwe logo heeft nog geen positieve lading bij onze gebruikers. Het zal even duren voordat het nieuwe beeldmerk geaccepteerd zal worden door onze gebruikers en het zal nog langer duren voordat het in hun harten gesloten wordt. Toen we in 2007 ons vorige logo presenteerde was het commentaar ook vernietigend, met het verschil dat er toen minder tweakers waren.
Uiteraard, maar het BWM logo is anders ook gewoon mooi, omdat alles netjes in proporties is en klopt. Iets wat ik niet van het nieuwe Tweakers logo kan zeggen. Dat het nieuwe logo op den duur geaccepteerd zal worden, vast wel. Of het ook in de harten van Tweakers wordt gesloten zoals bij het BWM logo, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Quacka schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:45:
[...]

Lezen is niet zo'n sterk punt van jou?
Het logo is door een extern bureau gemaakt. Een extern bureau zal ook geld willen verdienen...
Ook daar zijn vele gradaties in. Zo is onze aankomende reclamecampagne of in-house of via barters geregeld. Hoe we dat precies doen met het bureau inzake het logo gaat jullie geen snars aan, maar de belangrijkste investering van Tweakers in dit logo is tijd. :)
Tristan schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:13:

Kan ik helemaal begrijpen en dat zou ook niet moeten. Tweakers had echter wel de gehele community een kans kunnen geven om tot een selectie van logo's te komen middels een poll op de fp waar het MT dan een eindbeslissing uit maakt.
Een .plan: ja. Een poll: zeker niet. Zoals al eerder gezegd in dit topic, we gaan bij de evaluatie zeker kijken naar hoe we dit soort zaken aankondigen in de toekomst. Daarbij moeten we per geval een afweging maken welk middel (of welke combinatie) we gaan gebruiken.

Een poll gaan we niet doen. Want daarmee schep je verkeerde verwachtingen. "We hebben in de poll voor A gekozen en nu kiezen jullie B. DAT KAN NIET, TWEAKERS!". Een stemming geeft het idee dat je gaat meebeslissen en dat is vanaf dag 1 niet het geval geweest. Uiteindelijk is het MT verantwoordelijk en maakt het MT de (finale) keuzes.

[ Voor 47% gewijzigd door zeef op 30-04-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:18:
[...]

Ook daar zijn vele gradaties in. Zo is onze aankomende reclamecampagne of in-house of via barters geregeld. Hoe we dat precies doen met het bureau inzake het logo gaat jullie geen snars aan, maar de belangrijkste investering van Tweakers in dit logo is tijd. :)
Is helaas niet terug te zien in het logo -.- (geld ook niet, maar tijd? ... zeker niet)

(edit)

Ik snap overigens niet waarom er niet van de community gebruik gemaakt is. Zoveel resources ter beschikking en men gaat het extern beleggen. Als je het bij de 'tweakers' had neergelegd had je daar 1) de community bij betrokken 2) een veelzijdig keuze kunnen laten maken 3) geld mee kunnen besparen 4) een veel mooier resultaat behaald...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:19:
[...]

Is helaas niet terug te zien in het logo -.- (geld ook niet, maar tijd? ... zeker niet)

(edit)

Ik snap overigens niet waarom er niet van de community gebruik gemaakt is. Zoveel resources ter beschikking en men gaat het extern beleggen. Als je het bij de 'tweakers' had neergelegd had je daar 1) de community bij betrokken 2) een veelzijdig keuze kunnen laten maken 3) geld mee kunnen besparen 4) een veel mooier resultaat behaald...
Dat meedenken is zeker wel gedaan middels Meedenkers over logo Tweakers en Project Tweakers Logo: Update 1. Veel mensen hebben die topics gemist en dat is zeker een verbeterpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16

[...]

Een .plan: ja. Een poll: zeker niet. Zoals al eerder gezegd in dit topic, we gaan bij de evaluatie zeker kijken naar hoe we dit soort zaken aankondigen in de toekomst. Daarbij moeten we per geval een afweging maken welk middel (of welke combinatie) we gaan gebruiken.

Een poll gaan we niet doen. Want daarmee schep je verkeerde verwachtingen. "We hebben in de poll voor A gekozen en nu kiezen jullie B. DAT KAN NIET, TWEAKERS!". Een stemming geeft het idee dat je gaat meebeslissen en dat is vanaf dag 1 niet het geval geweest. Uiteindelijk is het MT verantwoordelijk en maakt het MT de (finale) keuzes.
En een poll in de komende weken op FP met de vraag wie wat van het logo vindt? Of willen jullie die informatie niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jolke schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:32:
[...]

En een poll in de komende weken op FP met de vraag wie wat van het logo vindt? Of willen jullie die informatie niet hebben?
En wat gaat dat toevoegen, vraag ik me dan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Dat zou ook prima met een poll kunnen. Men neemt 10 logo's die alle 10 als eindkeuze genomen zouden kunnen worden en laat de community stemmen. Uit de top 3 maakt het MT dan een keuze. Er vanuit gaande dat de Tweakers community gewoon serieus is komen daar gewoon de 3 beste logo's uit.
zeef schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:23:
[...]

Dat meedenken is zeker wel gedaan middels Meedenkers over logo Tweakers en Project Tweakers Logo: Update 1. Veel mensen hebben die topics gemist en dat is zeker een verbeterpunt.
Fijn om te lezen dat men dit punt wel inziet en hier hopelijk iets mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:34:
[...]

Dat zou ook prima met een poll kunnen. Men neemt 10 logo's die alle 10 als eindkeuze genomen zouden kunnen worden en laat de community stemmen. Uit de top 3 maakt het MT dan een keuze. Er vanuit gaande dat de Tweakers community gewoon serieus is komen daar gewoon de 3 beste logo's uit.
Idd. Dit zou het beste zijn geweest. Na de peiling wel een .plan waarin je aangeeft welke 3 de top 3 vormen en dat het MT hieruit de uiteindelijke "winnaar" bepaalt. Dat is beter, volgens mij, dan dat het grootste gedeelte van de community van niks weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
zeef schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:34:
[...]

En wat gaat dat toevoegen, vraag ik me dan af?
Wat de community er zelf van vindt. Hoe zijn de verdelingen. Pure interesse dus.
Er lijkt namelijk vooral negatieve feedback te zijn, maar er zijn toch ook mensen die het wel mooi vinden, of het geen ene moer kunnen schelen.

Dat het iets gaat veranderen, dat hadden jullie zelf al uitgesloten: community heeft inspraak gehad, maar MT maakt finale besluit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

mvds

Totally awesome!

Persoonlijk vind ik dat we met deze een winnaar hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/birsl2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
mvds schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:43:
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik die ook gigantisch uit balans...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jolke schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:40:
[...]

Wat de community er zelf van vindt. Hoe zijn de verdelingen. Pure interesse dus.
Er lijkt namelijk vooral negatieve feedback te zijn, maar er zijn toch ook mensen die het wel mooi vinden, of het geen ene moer kunnen schelen.

Dat het iets gaat veranderen, dat hadden jullie zelf al uitgesloten: community heeft inspraak gehad, maar MT maakt finale besluit. :)
Dat zal bij de stemming ook z'n weerslag geven. Mensen die het geen moer interesseert denken: "boeie", en negeren de poll. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
zeef schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:52:
[...]

Dat zal bij de stemming ook z'n weerslag geven. Mensen die het geen moer interesseert denken: "boeie", en negeren de poll. ;)
Ja, daar heb je ook wel een punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik wil nog even een tegengeluid laten horen. Natuurlijk is Tweakers afhankelijk van een community, maar daarnaast ook een bedrijf. Het is geen liefdadigheidsinstelling die lekker op een zoldertje gezellig een siteje draait. Er zijn zat sites die bij het ontwerpen van een nieuw logo helemaal niet eens hun achterban betrokken hadden. Ik vraag me dan ook echt af of het zin had gehad om hier veel meer aandacht aan te besteden, dan krijg je alleen nog meer meningen. Dat zie je hier al in het topic. De vraag is of je daar echt wat aan hebt. Probeer in een kamer met 100 man maar eens tot een eenduidige beslissing te komen! het feit dat er een topic is geweest waar mensen hun mening konden geven vind ik al behoorlijk netjes. Maar dat het MT uiteindelijk beslist, dat is een keuze die ik wel kan begrijpen (hoewel ik me altijd afvraag hoeveel kennis een MT nou echt heeft over dit soort zaken, maar dat is een ander verhaal).

En laten we eerlijk zijn: als je al door een logo je geen onderdeel van de community meer voelt, dan moet je je misschien afvragen waar je mee bezig bent. Tweakers communiceert best vaak via .plans vind ik en betrekt de community best bij dingen. Ik vind ook dat we hier netjes te woord gestaan worden en er uitleg gegeven wordt.

Maar een mening geven staat je natuurlijk vrij. Daarvoor is de community. Ik vind het logo zelf verschrikkelijk uit balans en erg amateuristisch overkomen. Maar om nou me geen deel van de community meer te voelen...nuh...het is maar een logo.

[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 30-04-2015 10:18 . Reden: Typos ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Wat een bedrijvigheid hier. Gezellig :)

Vind ik het logo mooi? Mwah, 'k vind het op een tennisbal lijken. De vorige vond ik grafisch interessanter en passender bij Tweakers (en nee, ik heb geen problemen met dit soort verandering)

Heb ik problemen met het nieuwe logo? Nee, Tweakers blijft voor mij Tweakers.

Heb ik problemen met de totstandkoming van het logo? Nee, de communitie heeft inbreng gekregen via de projectgroep. Het MT heeft vervolgens - met de feedback van de projectgroep - een besluit genomen. Meedenken is wat mij betreft niet hetzelfde als meebeslissen.

Had men dit wellicht anders/beter kunnen aanpakken? Ja, wellicht door net wat breder aandacht te schenken aan het topic waarin gevraagd werd om deel te nemen aan de projectgroep. Natuurlijk alsnog met een maximum aantal deelnemers.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:23:
[...]

Ja, dat is zeker een kwalijk punt. Zoiets als dit zou toch zeker frontpage waardig zijn. Onder .Plans had het zeker zichzelf thuis gevoeld. Nu snap ik wel dat er altijd wel positieve of negatieve reacties zijn, maar persoonlijk zou ik vermoeden dat het huidige 'nieuwe' logo er nooit doorgekomen zou zijn. En dat er zeker veel duidelijkere en veel betere logo's getoond zouden zijn. Ik had het zeker niet erg gevonden om zelf een paar uurtjes te steken in een concept voor Tweakers en waarschijnlijk meerdere mensen als het op de frontpage had gestaan. Niet iedereen spit onder de vloerbedekking voor veranderingen zoals deze.

Anyways, ik hoop zeer sterk dat het huidige 'concept' verder 'getweaked' wordt en professioneler zal gaan ogen. Er is in dit topic alleen al genoeg feedback om het logo in ieder geval sterker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Luuk1983 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:17:
Ik wil nog even een tegengeluid laten horen. Natuurlijk is Tweakers afhankelijk van een community, maar daarnaast ook een bedrijf. Het is geen liefdadigheidsinstelling die lekker op een zoldertje gezellig een siteje draait. Er zijn zat sites die bij het ontwerpen van een nieuw logo helemaal niet eens hun achterban betrokken hadden. Ik vraag me dan ook echt af of het zin had gehad om hier veel meer aandacht aan te besteden, dan krijg je alleen nog meer meningen. Dat zie je hier al in het topic. De vraag is of je daar echt wat aan hebt. Probeer in een kamer met 100 man maar eens tot een eenduidige beslissing te komen! het feit dat er een topic is geweest waar mensen hun mening konden geven vind ik al behoorlijk netjes. Maar dat het MT uiteindelijk beslist, dat is een keuze die ik wel kan begrijpen (hoewel ik me altijd afvraag hoeveel kennis een MT nou echt heeft over dit soort zaken, maar dat is een ander verhaal).

En laten we eerlijk zijn: als je al door een logo je geen onderdeel van de community meer voelt, dan moet je je misschien afvragen waar je mee bezig bent. Tweakers communiceert best vaak via .plans vind ik en betrekt de community best bij dingen. Ik vind ook dat we hier netjes te woord gestaan worden en er uitleg gegeven wordt.

Maar een mening geven staat je natuurlijk vrij. Daarvoor is de community. Ik vind het logo zelf verschrikkelijk uit balans en erg amateuristisch overkomen. Maar om nou me geen deel van de community meer te voelen...nuh...het is maar een logo.
Ben het wel behoorlijk met je eens behalve de opmerking "het is maar een logo".

Een bedrijf (zoals je zegt) dat naar eigen zeggen veel tijd en een x bedrag aan een nietszeggend beeld en woordmerk spendeert mag zich wel even achter de oren krabben hoor. Ik ken voldoende mensen die beter werk leveren voor minder.

Een logo en/of woordmerk is daarbij de uitstraling en visitekaartje van een bedrijf. Op praktisch iedere uiting gaat dit terugkomen. Dit moet herkenbaar en krachtig zijn. En dat is het gewoon niet. Op z'n zachts gezegd een gemiste kans dus.

[ Voor 27% gewijzigd door 8GUS op 30-04-2015 10:27 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Denk je dat een Nike, Shell of Apple dat ook zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Tristan schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:28:
[...]

Die bedrijven zijn ook vele malen groter dan Tweakers.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Bzrk80 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:27:
Een logo en/of woordmerk is daarbij de uitstraling en visitekaartje van een bedrijf. Op praktisch iedere uiting gaat dit terugkomen. Dit moet herkenbaar en krachtig zijn. En dat is het gewoon niet. Op z'n zachts gezegd een gemiste kans dus.
Ik bedoelde het meer vanuit het oogpunt van de tweakers als gebruiker. Dus in de zin van: er zijn belangrijkere dingen dan je druk maken over het logo.

Als het bedrijf 'Tweakers' is een logo hartstikke belangrijk natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

[...]

Dit is toch ook precies wat er gebeurd is?

De gehele procedure staat hier:
flipkipse in 'plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers'

Waarna er door hetgehele inzendingen topic gegaan is.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DeNIX0u6rn7ox8z49q3E0zPX/full.png

Waaruit dit de sterkste bleken en naar het MT gegaan zijn:
gallery: flipkipse

en in het oude rotten onzin topic, heeft ook een poos een logo in de header gestaan. Daar was de "feedback" ook niet heel "postief" over
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bkNnRso.png

[ Voor 21% gewijzigd door flipkipse op 30-04-2015 10:42 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
_David_ schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:31:
[...]

Die reactie had ik verwacht, maakt dat wat uit voor een logo? Nee. Tweakers heeft net zoveel recht op een goed logo als Apple. Daarnaast zijn de bezoekers aantallen van Tweakers zodanig groot dat een logo niet zomaar een logo meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

_David_ schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:31:
[...]

Wat heeft dat er nou mee te maken? Gaat om uitstraling en algehele indruk. Voor een kleiner bedrijf misschien nog wel belangrijker.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bzrk80 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:35:
[...]

Wat heeft dat er nou mee te maken? Gaat om uitstraling en algehele indruk. Voor een kleiner bedrijf misschien nog wel belangrijker.
...en daarmee precies de reden dat het MT final say had en niet de community. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

mvds schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:43:
[afbeelding]
Wauw!!! Dat is inderdaad een mooie zeg :) Hopen dat t.net dat ook zo ziet d:)b

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

NMe schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:38:
[...]

...en daarmee precies de reden dat het MT final say had en niet de community. ;)
Mee eens hoor. Dat betwist ik ook niet. Zij horen de final say te hebben.

Misschien was en second of zelfs third opinion van een externe partij nog wel op z'n plek geweest. Zoals het nu is is het gewoon erg jammer.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
[...]

Voor de goede orde. Ik geloof niet dat iemand hier ooit de wens heeft uitgesproken dat de community een final say zou moeten hebben. Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Als ik zie wat sommige mensen hier als een "mooi" logo beschouwen ben ik blij dat de community niks te zeggen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
FotW schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:03:
Als ik zie wat sommige mensen hier als een "mooi" logo beschouwen ben ik blij dat de community niks te zeggen had
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Wat grappig dat je die merken noemt. Zou graag willen dat we zo groot waren overigens. :P
Maar die hebben ook een (r)evolutie doorgemaakt qua logo's:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/V9D2eOL5dAMeLqvdwwUqkJIG/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DDilM4vmztDIbJvBuxNnvgHn/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lunpEcC1WTANu3fRV4ILcDhP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Goh, verbazingwekkend dat al die logo's een andere kleur rand hebben. Of gewoon helemaal 1 kleur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander leuk voorbeeldje, Coca-Cola. Die hadden ook eens een logo die "minder goed" ontvangen is..

Afbeeldingslocatie: http://www.helsinki.fi/~pjojala/Coca-Cola_Evolution_Logos_descent.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Beeldmerk/woordmerk krijgt steeds meer eenvoud, ik vind dan ook dat Tweakers een juiste keuze heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik vind het een mooi logo, alleen niet helemaal in balans. Maar misschien is het wennen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AzzKickah schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:16:
Goh, verbazingwekkend dat al die logo's een andere kleur rand hebben. Of gewoon helemaal 1 kleur zijn.
Heb je al eens goed naar dat eerste Apple-logo gekeken? Hoe mooi zou die uitzien op een andere kleur dan wit? En het Shell-logo zou er ook niet mooi uitzien in een rooie balk. Die kleuren zeggen niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Ik zit nog steeds naar dat logo te kijken en ik blijf er maar een zwart potlood in zien die een stipje wil (ofzo iets) zetten, die steeksleutel zie ik er echt niet meer in terug.. Ook in het favicon zie ik het erin terug.. het is in mijn ogen in ieder geval niet onderscheidend genoeg..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CasGas schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:55:
Ik zit nog steeds naar dat logo te kijken en ik blijf er maar een zwart potlood in zien die een stipje wil (ofzo iets) zetten
Dit zie ik er idd ook in! Dacht meteen aan het logo dat gebruikt wordt om mensen op te roepen om te stemmen :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:29:
Ander leuk voorbeeldje, Coca-Cola. Die hadden ook eens een logo die "minder goed" ontvangen is..

[afbeelding]
Nou, dat was niet te doen om het logo maar om het recept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dan mag de MT wel eens achter z'n oren krabben om het huidige gekozen logo ;-) misschien een nachtje extra slapen verstandiger geweest ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:07:
[...]

Nou, dat was niet te doen om het logo maar om het recept.
Recept, logo, design, het punt wat ik probeer te maken is dezelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet waarom men hier zo angstvallig het logo zit te verdedigen als het toch meermalen vanuit diverse kanten is aangetoont dat het gemaakte logo gewoon niet oké is. Ondanks de community input (die schijnbaar velen gemist hebben) wel beter kan roept de verandering eerder meer negatieve reacties dan positieve.

Van wat ik kan zien zijn er gewoon fouten gemaakt. Menselijke fouten wel te verstaan. Niet alleen het logo maar de algehele omgang daarvan.

Als men het huidige logo niet in één oogopslag kan zijn dat het een steeksleutel betreft dan mag je achter de oren krabben of dit logo toch wel zo geslaagd is.

Ik snap werkelijk waar niet waarom -ondanks jullie meerdere redeneringen- dit logo het is geworden. Het straalt gewoon géén tweakers en de community uit. Het is gewoon een flets logo wat totaal niet de website reflecteert.

Maar goed. Ik wil er ook geen complete discussie van maken en zal het hierbij laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:32:
Ik snap ook niet waarom men hier zo angstvallig het logo zit te verdedigen als het toch meermalen vanuit diverse kanten is aangetoont dat het gemaakte logo gewoon niet oké is. Ondanks de community input (die schijnbaar velen gemist hebben) wel beter kan roept de verandering eerder meer negatieve reacties dan positieve.

Van wat ik kan zien zijn er gewoon fouten gemaakt. Menselijke fouten wel te verstaan. Niet alleen het logo maar de algehele omgang daarvan.

Als men het huidige logo niet in één oogopslag kan zijn dat het een steeksleutel betreft dan mag je achter de oren krabben of dit logo toch niet zo geslaagd is.

Ik snap werkelijk waar niet waarom -ondanks jullie meerdere redeneringen- dit logo het is geworden. Het straalt gewoon géén tweakers en de community uit. Het is gewoon een flets logo wat totaal niet de website reflecteert.
lol

Ik vraag met toch echt af waar mensen vandaan halen dat een logo aantoonbaar niet goed is. Heb ik een universeel lijstje gemist waar je logo aan moet voldoen volgens de machten die deze wereld besturen of is het gewoon tegen de best practices gehouden?

Logo is en blijft kwestie van smaak. Dat mensen de topics over het logo gemist hebben is inderdaad misschien een verbeterpuntje, maar ik moet altijd hard lachen over mensen roepen dat het MT van Tweakers het anders hadden moeten doen. Tweakers is een bedrijf. Maar de bezoekers lijken wel Apple fans gezien de ontzettend heftige reacties.

@Tweakers: gewoon dit logo houden. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel dit lijstje met tips:

http://designshack.net/ar...ing-logos-that-dont-suck/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:32:
[...]
Als men het huidige logo niet in één oogopslag kan zijn dat het een steeksleutel betreft dan mag je achter de oren krabben of dit logo toch wel zo geslaagd is.
Dit is nu al zó vaak voorbijgekomen in dit topic.. Het is niet de bedoeling van dit nieuwe logo dat iedereen er een steeksleutel in ziet. Dat de steeksleutel er nog in aanwezig is, is voor de oud gedienden, de kenners, voor de mensen die weten dat hij er zit omdat hij er altijd was.

Het wel of niet herkenbaar zijn van het logo als steeksleutel, heeft dus niets te maken met het wel of niet geslaagd zijn van dit logo :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 13:03
Cloud schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:55:
[...]

Dit is nu al zó vaak voorbijgekomen in dit topic.. Het is niet de bedoeling van dit nieuwe logo dat iedereen er een steeksleutel in ziet. Dat de steeksleutel er nog in aanwezig is, is voor de oud gedienden, de kenners, voor de mensen die weten dat hij er zit omdat hij er altijd was.

Het wel of niet herkenbaar zijn van het logo als steeksleutel, heeft dus niets te maken met het wel of niet geslaagd zijn van dit logo :)
Het wordt anders wel gesuggereerd door jullie
Waarom dit logo?
  • Bevat nog steeds alle elementen van het oude logo die we graag wilden behouden
  • Steeksleutel beter herkenbaar doordat deze iets is gedraaid
  • De gedraaide steeksleutel suggereert actie en is ook een leuke verwijzing naar tweaken
  • De geel/groene kleur in combinatie met zwart geeft herkenning en kracht aan het logo
  • Geen zwarte rand meer. Dat geeft het nieuwe beeldmerk een heel open karakter
2 van de 5 punten heb betrekking op de steeksleutel. Is omgerekend toch 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat de steeksleutel nog steeds in het logo verwerkt zit is toch duidelijk? De steeksleutel moest er in blijven dus daarom staat dat uiteraard genoemd bij het lijstje met 'Waarom dit logo?'. En hij is duidelijker herkenbaar gemaakt t.o.v. het vorige logo :)

Er staat niet bij dat de steeksleutel een doel op zich was, zodat iedereen altijd ziet dat het om een steeksleutel gaat. En dat is wel wat anders dan gewoon herkenbaarder maken.

Zie verder CosmoKramer in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" die het w.m.b., behoorlijk duidelijk uitlegt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

MuddyMagical schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:38:
[...]
Logo is en blijft kwestie van smaak.
Ja en nee...

Ik lees hier wel veel dat mensen het logo wel of niet mooi vinden. Zo kijk ik er niet tegen aan. Een logo is goed of niet goed. En dat heeft te maken met enkele basis regels die iedere vormgever aangeleerd krijgt of waar je op z'n minst een beetje feeling mee moet hebben.

Mooi of niet dus (of steeksleutel of niet :P ), dit logo (woord en beeldmerk) is in bijna alle opzichten niet in balans. Simpel. De meeste mensen die er naar kijken zien iets dat in het gehele plaatje niet klopt.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

En dan komen daar 3 logo's in de top 3 uit die echt totaal niet aansluiten bij het beeld dat het MT wil uitdragen en wordt misschien alsnog de nummer 5 gekozen... Daarnaast was er na overleg met de community-projectgroep een top 7 en één van die zeven logo's is gekozen.

Hoe vaak wil je precies nog horen dat er belangen spelen die verder gaan dan wat de community graag wil zien? Dat er meer gedaan had kunnen worden aan de zichtbaarheid van die topics doet niet af aan het feit dat het MT nog steeds keuzes moet kunnen maken die de community misschien minder bevallen. In het geval kan dat zijn omdat ze iets uit willen stralen en dat belangrijker vinden dan wat jij en ik denken te zien in het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
NMe schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:21:
[...]

En dan komen daar 3 logo's in de top 3 uit die echt totaal niet aansluiten bij het beeld dat het MT wil uitdragen en wordt misschien alsnog de nummer 5 gekozen... Daarnaast was er na overleg met de community-projectgroep een top 7 en één van die zeven logo's is gekozen.
Wil jij zeggen dat dit logo het beeld uitdraagd dat het MT wil uitdragen???????? Ik hoop oprecht dat je een grapje maakt. (Ik kan me niet voorstellen dat het MT bestaat uit stoffige a-technische 50+ ers, maar je uitspraakt lijkt dit te ontkrachten)

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jay op 30-04-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ongeacht hoeveel vraagtekens je achter die zin zet: ja. Als ze dit beeld niet wilden uitdragen hadden ze een ander logo gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Waarom dit logo?
  • Bevat nog steeds alle elementen van het oude logo die we graag wilden behouden
  • Steeksleutel beter herkenbaar doordat deze iets is gedraaid
  • De gedraaide steeksleutel suggereert actie en is ook een leuke verwijzing naar tweaken
  • De geel/groene kleur in combinatie met zwart geeft herkenning en kracht aan het logo
  • Geen zwarte rand meer. Dat geeft het nieuwe beeldmerk een heel open karakter
Ok, de steeksleutel is alleen voor insiders herkenbaar, en ook zo bedoeld. Dan kun je punt 2 en 3 weggooien, de kleur is logo-onafhankelijk, het open karakter is vooral marketingpraat. Ergo, het bevat elementen (welke naast de steeksleutel?) die behouden moesten worden. Fijn.

Knullig. Proces, logo, uitleg, verweer. Knullig, ik kan er niks anders van maken.

Niet dat het iets verandert aan mijn bezoekpatroon hoor :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 16:38
NeFoRcE schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:42:
Voor diegene die de soepvork-mod willen, knal dit in je custom css:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#logo a:after {
    content: "";
    width: 41px;
    height: 41px;
    background: url(http://static.tweakers.net/ext/f/Z82w5Dxxe6frc2wgIF3uYNFq/full.png);
    position: absolute;
    background-size: cover;
    margin: 1px 0 0 8px;
}

*edit* mod heeft 'm op tweakers-server geplempt. Gaarne die gebruiken :)
Bij deze het logo geheel egaal voor de mensen die het in de mod willen aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xti7hLm.png

Hier transparant:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b2lrLst.png

[ Voor 3% gewijzigd door Soepvork.nl op 30-04-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

@soepvork,

Pas de kleur van 't logo nog even aan naar de hex van de tweakerstext: #EBECEC

:)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
NeFoRcE schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:45:
@soepvork,

Pas de kleur van 't logo nog even aan naar de hex van de tweakerstext: #EBECEC

Woeps, my bad 8)7.. bij deze zijn ze aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepvork.nl schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:42:
[...]

Bij deze het logo geheel egaal voor de mensen die het in de mod willen aanpassen:
[afbeelding]

Hier transparant:
[afbeelding]
Kijk, en hier hebben we een HERKENBARE steeksleutel :-) en dan ook nog eens logo wat 'verhoudingswijs' klopt (alleen jammer dat die T weer een hoofdletter is ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik snap het principe van die steeksleutel trouwens niet. Recent kwam er een artikel voorbij van Tweakers waarbij gesteld werd dat het gros van de gebruikers helemaal geen PC's meer tunet of mod, maar nu vooral bezig is met domotica en leuke snufjes.

En ik denk niet dat ik ooit al een steeksleutel gebruikt heb om iets aan een PC te doen, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Tja jullie halen zelf in 2 van de 5 punten van 'waarom' aan dat er een steeksleutel in zit. Dan snap ik niet echt dat je kritiek op die foutieve steeksleutel afdoet als 'ach we hoeven helemaal geen steeksleutel'. Had hem dan helemaal weggelaten.

Dan heb je nog de andere twee punten:

De geel/groene kleur in combinatie met zwart geeft herkenning en kracht aan het logo
Geen zwarte rand meer. Dat geeft het nieuwe beeldmerk een heel open karakter

Maar als ik in mijn firefox browsertab kijkt ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GSA4ogy.png

De helft van het logo is nauwelijks te zien door gebrek aan contrast...hoe kan dit dan zorgen voor extra kracht en herkenning? :? Hij is toch gewoon aantoonbaar minder zichtbaar dan de vorige...

Het is niet dat ik het vorige logo nou zo mooi of lelijk vond, het was er gewoon. Maar deze nieuwe is gewoon raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
? ? schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:23:
Ik snap het principe van die steeksleutel trouwens niet. Recent kwam er een artikel voorbij van Tweakers waarbij gesteld werd dat het gros van de gebruikers helemaal geen PC's meer tunet of mod, maar nu vooral bezig is met domotica en leuke snufjes.

En ik denk niet dat ik ooit al een steeksleutel gebruikt heb om iets aan een PC te doen, maar soit.
Iedereen neemt die steeksleutel wat te serieus, vandaar dat hij nu zo minimalistisch mogelijk wordt afgebeeld. Ze willen dat daar dus niet de nadruk op wordt gelegd, ik vind het persoonlijk wel een redelijk metafoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

Overigens wel grappig: Onze provincie Zeeland had ook een nieuw logo gepresenteerd wat voor veel geld ontworpen was. De Zeeuwen waren het er echter niet mee eens omdat de leeuw verdwenen was. Vanwege alle protesten gaan ze het logo toch opnieuw laten ontwerpen, nu weer met de leeuw er in *O*. Als een hele provincie al een logo aanpast nav protesten, dan kan een zwarte rand om het nieuwe Tweakers logo toch ook geen probleem zijn? :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Goron schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:38:

Maar als ik in mijn firefox browsertab kijkt ziet het er zo uit:
[afbeelding]

De helft van het logo is nauwelijks te zien door gebrek aan contrast...hoe kan dit dan zorgen voor extra kracht en herkenning? :? Hij is toch gewoon aantoonbaar minder zichtbaar dan de vorige...
Op de bladwijzerbalk in Chrome is het contrast zo mogelijk nog lager. Dat is bij alle andere websites die ik op mijn bladwijzerbalk heb staan een stuk beter geregeld. Niet bijzonder doordacht dus dit. De nadruk komt volledig op het zwart te liggen; een zwart vlekje met wat wit erin.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 30-04-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Soepvork.nl schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:42:
[...]

Iedereen neemt die steeksleutel wat te serieus, vandaar dat hij nu zo minimalistisch mogelijk wordt afgebeeld. Ze willen dat daar dus niet de nadruk op wordt gelegd, ik vind het persoonlijk wel een redelijk metafoor.
Mij lijkt het gewoon bang voor verandering. Waarom een halve steeksleutel? :P Get over it, the world has changed. Als ze iets nieuw willen, dat ze het gewoon doen, maar geen halve zaken meesleuren uit het verleden. Trouwens vind ik jouw ontwerpen vele malen mooier dan wat zij hier deden.

Als herinner ik me bij de vorige logowijziging (die door een dame werd ontworpen meen ik) ook herrie!
Nu is het echter volledig terecht met hun MSPAINT logo. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoe groot is de kans dat er nu nog 'tenminste' een zwarte ring omheen gezet kan worden? -O-

[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 30-04-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

poor Leno schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:49:
Hoe groot is de kans dat er nu nog 'tenminste' een zwarte ring omheen gezet kan worden? -O-
Niet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

poor Leno schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:49:
Hoevaak moet nog herhaalt worden dat om praktische redenen dit niet verstandig is?

Daarnaast is deze voor het MT gekomen naast dit logo. en het MT koos voor: zonder zwarte rand
Met zwart mockup

[ Voor 25% gewijzigd door flipkipse op 30-04-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
flipkipse schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:58:
[...]

Hoevaak moet nog herhaalt worden dat om praktische redenen dit niet verstandig is?
Misschien dan nog maar een keer herhaald, want daar heb ik dan overheen gelezen in t topic.. :/

Ik zie namelijk nog niet helemaal in waarom het niet 'verstandig' zou zijn om een zwarte randje eromheen te doen?

Edit; ja die had ik ook al gezien..

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 30-04-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

poor Leno schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:02:
[...]

Misschien dan nog maar een keer herhaald, want daar heb ik dan overheen gelezen in t topic.. :/

Ik zie namelijk nog niet helemaal in waarom het niet 'verstandig' zou zijn om een zwarte randje eromheen te doen?
Kijk naar je huidige Header en bedenk een zwarte rand om dit logo heen. Dan zie je dat deze zowel achter je browser balk en de regel "Wij stellen technologie op de proef" valt.

Dan kan je zeggen: "Dan houd je het logo even groot als nu". Dan moet je dus het "huidige/nieuwe" logo kleiner maken en daar een zwarte rand om heen doen. Dit betekent dat de T nog kleiner wordt. Dit zorgt er voor dat de T bijna onleesbaar wordt als browser icoon dan.

Wat doe je dan als het logo op Zwart gebruikt wordt? Want dan krijg je het huidige logo weer.

Bij het proces hebben wij (waaronder ik) als community ook ons tegen het huidige nieuwe logo uitgesproken. Alleen blijkbaar had het MT andere redenen om dit logo toch te kiezen. Dat moet je dan ook respecteren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wcLFx2n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ah zo ja, duidelijk, maar ik heb het niet over een dikke ring (hoewel die wel mooier was imo) maar gewoon iig een dunne zwarte rand van een paar pixels om hem beter te laten afsteken tegen het rode :)

Maar goed, inslikken en wennen dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
flipkipse schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:58:
[...]

Daarnaast is deze voor het MT gekomen naast dit logo. en het MT koos voor: zonder zwarte rand
Met zwart mockup
Tja, ik blijf het een aparte keus vinden. Een ander logo heb ik weing problemen mee, en ik vind het nieuwe ook best wat hebben, alleen praktisch gezien vind ik het maar een raar ding. Zelfs bij standaardgebruik (vooral van het favicon) valt hij al weg tegen zijn achtergrond.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf
  • Laatst online: 18-04 12:17

PolarWolf

Debian, of course.

zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:07:
We hebben als MT van Tweakers uiteindelijk onze keuze gemaakt. Ik zie hier nu weer ontwerpen voorbij komen. Om teleurstelling te voorkomen: dat is echt een gepasseerd station. Natuurlijk staat het je altijd vrij om met CSS aan de slag te gaan met een van de (nieuwe/andere/oude) ontwerpen. :)
Oh ja, Tweakers is een bedrijf en de eigenaren ervan hebben uiteraard het laatste woord. Dat die verder ook geen visuele gevoeligheid of grafische onderlegging hebben, daar kunnen ze verder ook weinig aan doen.

Maar dat zo door de bank genomen door minstens 90% van de bezoekers dit logo als spuuglelijk word gevonden, dat kan zelfs "het MT" niet ontgaan. Eigenwijs doorgaan op de ingeslagen weg lijkt dan erg stoer en doortastend, maar of het verstandig is dat zal slechts de tijd uitwijzen.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

PolarWolf schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:06:
[...]

Oh ja, Tweakers is een bedrijf en de eigenaren ervan hebben uiteraard het laatste woord. Dat die verder ook geen visuele gevoeligheid of grafische onderlegging hebben, daar kunnen ze verder ook weinig aan doen.

Maar dat zo door de bank genomen door minstens 90% van de bezoekers dit logo als spuuglelijk word gevonden, dat kan zelfs "het MT" niet ontgaan. Eigenwijs doorgaan op de ingeslagen weg lijkt dan erg stoer en doortastend, maar of het verstandig is dat zal slechts de tijd uitwijzen.
90?% alleen de mensen die hem lelijk vinden nemen de moeite om te reageren.

Het VIP abbonoment hebben ze ook niet terug gedraaid. Daar was nog veel meer ophef over.

En wat heeft dat opgeleverd? Inmiddels al een hoop centen voor de financiën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:49

Falastine

Think about my signature...

Zeer apart dat de medewerkers van tweakers voor dit ontwerp gekozen hebben. Of het reclame bureau heeft het supergoed weten te verkopen of niemand heeft verstand van grafisch ontwerpen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Het nieuwe logo met een zwarte ring eromheen ziet er ook wel goed uit. Het is nog iets minder revolutie namelijk, en krachtig. De 'openheid' die het nu moet uitstralen vat ik ook niet. In mijn optiek staat herkenbaarheid bovenaan, zeker omdat je een logo nu eenmaal niet teveel moet veranderen. Dus het wegnemen van de zwarte rand is mij misschien net een stapje te ver. Dus erg wennen. Gelukkig is het nog herkenbaar genoeg ;)

Ook het puntje dat het nu beter zou passen in het het 'material design' zou je niet moeten willen. Een logo dient toch vooral uniek en instant herkenbaar te zijn.

aan de andere kant roept het huisige logo MET zwarte rand weer associaties op met het Half-Life logo ;)
Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs30/i/2008/128/9/3/Half_Life_2_logo_by_Zeptozephyr.jpglogo_rand

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 01-05-2015 00:45 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

Het Half Life logo. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Half-Life_2_Logo.svg/370px-Half-Life_2_Logo.svg.png

:w

Afbeeldingslocatie: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20070411011646/half-life/en/images/3/35/Gordon_HL1_promo.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 30-04-2015 18:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wells.p
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 10:09
[...]

[afbeelding]

Hier transparant:
[afbeelding]
Hartelijk bedankt, mijn Tweakers is weer een stukje mooier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipkipse schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:02:
[...]

90?% alleen de mensen die hem lelijk vinden nemen de moeite om te reageren.

Het VIP abbonoment hebben ze ook niet terug gedraaid. Daar was nog veel meer ophef over.

En wat heeft dat opgeleverd? Inmiddels al een hoop centen voor de financiën
Als ze dan dat geld ook nog gebruikt hadden voor een echt ontwerp bureau was er misschien nog wat van terecht gekomen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

[afbeelding]

Hier transparant:
[afbeelding]
Ik vind deze erg mooi, goede evolutie op het huidige nieuwe logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:26:
[...]

Als ze dan dat geld ook nog gebruikt hadden voor een echt ontwerp bureau was er misschien nog wat van terecht gekomen... |:(
Fijn, zo'n onsubtiele schop tegen een designbureau dat niks fout heeft gedaan. Tweakers heeft uiteindelijk gekozen, niet dat bureau. Als je zo nodig wil schoppen, schop dan tegen het MT, niet tegen een toko die gewoon geleverd heeft wat er van ze gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Een goed bureau levert niet klakkeloos aan wat er wordt gevraagd :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Reagerende op de topictitel: Niet mooi. Ik vond de oude beter.

Niet leuk om te horen voor betrokkenen, maar ik erger me er iets te veel aan om mijn mond te houden. Dat merkte ik vooral toen ik alle tweaker-tabjes sloot voordat ik iemand een screenshot van mijn desktop stuurde. Dat doe ik normaal nooit. :P

Maargoed, alles went, zeggen ze.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:41
Ik ontdek nu pas dit topic. Ik wou ook nog even mijn mening laten vallen over het nieuwe logo.

Opzich is het wel mooi, tegenwoordig zijn er steeds meer layouts zonder zwarte randen om iets heen. Ik gebruik het nu ook in een applicatie op m'n werk.

Het enige vreemde vind ik aan het nieuwe (en oude) ontwerp dat ik bij beide nooit gedacht heb aan een moer-/steek-sleutel (ik weet het niet meer precies).

Wat me trouwens enigzins irriteert is dat in de header de tekst "tweakers" niet op dezelfde hoogte staat als de menu-knoppen.

Edit: geel gebied is bijna niet te zien in de tabbladen (ik weet niet hoe ze officieel heten)

[ Voor 8% gewijzigd door JelleDJs op 30-04-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasez
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 11:21
[...]

[afbeelding]

Hier transparant:
[afbeelding]
Bedankt, nu nog de favicon aanpassen en dan ben ik bijna verlost van het lelijke logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het logo van Soepvork is erg netjes!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:01
Taigu schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:11:
Een goed bureau levert niet klakkeloos aan wat er wordt gevraagd :)
Helemaal mee eens! Het is wel te merken dat de MT hun eigen richting door heen duwd i.p.v te overleggen met hun trouwe bezoekers. Het abonnement systeem is ook zonder overleg erdoor heen geduwd, zonde als je het aan mij vraagt. Nu krijg ik vast een berichtje hierop terug dat er daadwerkelijk op het forum wel een topic was over de nieuwe logo, maar het is nooit aangekondigd of gevraagd met behulp van een .plan artikel met als vraag of mede Tweakers mee zouden willen denken over het nieuwe logo. Niet elke Tweaker kijkt namelijk alle sub onderdelen na in het forum..

Tweakers wil graag een bekend worden onder de mensen zoals onze buurman, maar ondertussen wel hun leden keihard laten vallen.. Lijkt me niet echt de bedoeling..?

[ Voor 14% gewijzigd door Xieoxer op 01-05-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Voor liefhebbers van het nieuwe logo met zwarte rand en een custom CSS:

logo_rand

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Xieoxer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:58:
Helemaal mee eens! Het is wel te merken dat de MT hun eigen richting door heen duwd i.p.v te overleggen met hun trouwe bezoekers. Het abonnement systeem is ook zonder overleg erdoor heen geduwd, zonde als je het aan mij vraagt. Nu krijg ik vast een berichtje hierop terug dat er daadwerkelijk op het forum wel een topic was over de nieuwe logo, maar het is nooit aangekondigd of gevraagd met behulp van een .plan artikel met als vraag of mede Tweakers mee zouden willen denken over het nieuwe logo. Niet elke Tweaker kijkt namelijk alle sub onderdelen na in het forum..

Tweakers wil graag een bekend worden onder de mensen zoals onze buurman, maar ondertussen wel hun leden keihard laten vallen.. Lijkt me niet echt de bedoeling..?
Wie zijn wij om te oordelen over de keuze van het ontwerpbureau en de keuze van tweakers.net, dat lijkt me totaal irrelevant. Daarnaast zijn huidige abbo's volgens mij niet benadeeld en gewoon omgezet. De wijziging geldt voor nieuwe registraties, en aangezien je per jaar een abbo afsluit zul je daar later mee te maken krijgen, genoeg tijd om je af te vragen of je een abbo wil houden opzich.

Trouwe bezoekers hebben de threads wel gezien, en actief meegedacht. Dat tweakers.net een andere keuze maakt is weer wat anders......

Dat ik tweakers.net zeg is omdat tweakers, tweakers waren en nu is het tweakers.net met tweakers

[ Voor 3% gewijzigd door Yemoke op 01-05-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat het MT een bepaald beeld voor ogen heeft en dat gewoon volgt, zonder overleg met de bezoekers, kan ik nog wel begrijpen. Tweakers is geen democratie en uiteindelijk is het aan het MT om knopen door te hakken. Als je aan 1000 willekeurige Tweakers vraagt "Wat vind je van dit logo?", dan krijg je 1000 verschillende antwoorden waaruit het maar moeilijk is om een éénduidige conclusie te trekken.

Wat ik jammer vind is dat het MT nu zegt "deal er maar mee", en absoluut niet meer open lijkt te staan voor de feedback van de community. En dat terwijl er vanuit de community bijzonder constructieve manier tips worden gegeven hoe het in hun ogen beter zou kunnen.

Er wordt geschermd met "We hebben om input gevraagd" (in een topic waar verder amper ruchtbaarheid aan is gegeven), "Er is nu eenmaal al veel promotiematerieel gemaakt" (zie dat als een 'limited edition' of een soort misdruk) en "je moet met een creatieve bril naar die steeksleutel kijken!" (verwacht je dat nu echt van een community vol met bèta's?).

Persoonlijk vind ik de variant met steeltje, een zwarte rand en een kloppende steeksleutel veel beter bij Tweakers passen dan wat er nu is gekozen. Het logo klopt gewoon niet, daarnaast straalt het absoluut niets uit wat mij aan "Tweakers.net" deed denken. In de zeemijn was de steeksleutel tenminste nog een beetje te herkennen, die zie ik er nu echt niet meer in terug.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Achja, het is wat het is. Vind het logo opzich wel "tweakers" uitstralen maar dat is eigenlijk enkel door de kleur die ik gewend was van het vorige logo. Vind het alleen super vreemd dat een grafisch vormgever ofwel niet gezien heeft dat het logo (de steeksleutel) niet klopt, of er bewust voor heeft gekozen. Daarnaast zie ik dit hele riedeltje over 5 jaar weer opnieuw beginnen omdat het gewoon geen tijdloos logo is (niet dat het vorige logo dat wel was, maar oké), maar een logo dat precies aansluit op bijv. Google's Material design, en we weten allemaal dat dat over 5 jaar weer anders zal zijn.

Al met al gewoon een slechte keuze van het MT en een belabberd logo van de vormgever, meer kan ik er niet van maken.

Wat ook gewoon een keuze zou zijn is dat logo überhaupt weg, is tweakers zelf niet al genoeg (dat heeft immers ook een afwijkend lettertype, net als bijv. Sony, IBM, Coca Cola, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Xieoxer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:58:
Hoe precies staat een logo veranderen gelijk aan "leden laten vallen?" Ga je ook niet meer naar je favoriete supermarkt als die een ander logootje op zijn muur zet? Zo nee, waarom is een website voor jou dan anders? En zo ja: waarom is een logo dat niets verandert aan de diensten die je afneemt blijkbaar belangrijk genoeg om de manier waarop je diezelfde diensten afneemt te beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 13:03
Ik vindt het mooi te zien dat jullie het nieuwe logo zo verdedigen, dit laat zien dat er passie is voor tweakers.net. Alleen ben ik wel van mening dat het in sommige gevallen erg defensief is. Dat doet op zo'n moment afbruik aan het antwoord. Ja veel opmerkingen worden meerdere keren geplaatst maar dat is het gevolg van een topic met inmiddels bijna 20 pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 03:21:
[...]

Hoe precies staat een logo veranderen gelijk aan "leden laten vallen?" Ga je ook niet meer naar je favoriete supermarkt als die een ander logootje op zijn muur zet? Zo nee, waarom is een website voor jou dan anders? En zo ja: waarom is een logo dat niets verandert aan de diensten die je afneemt blijkbaar belangrijk genoeg om de manier waarop je diezelfde diensten afneemt te beïnvloeden?
Door deze reactie(s) word ik zo Tweakers moe de laatste tijd.

Een supermarkt en een website zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Er zijn miljoenen websites in de wereld, bevalt de een site je niet (meer), stap je over naar de ander.
Bij een supermarkt gaat dit zelfde vergelijk niet op. Er ligt immers niet op elke hoek van de straat een supermarkt.

Tevens moet er niet vergeten worden dat sommige mensen zich eenmaal gaan thuisvoelen op een bepaalde plek. Dit kan ook in een supermarkt zijn. Veranderd die plek (nieuwe stijl, andere indeling ..) kan dit mensen echt wegjagen. Gebruikt iemand digg nog bijvoorbeeld? :X

Ik zou het juist als een compliment zien dat mensen het zich aantrekken hoe en wat ze graag zouden willen zien. De feedback die hier door mensen wordt gegeven is vaak goed onderbouwt, zie alleen maar de ('amateur') ontwerpers die logo's ter beschikking stellen.

T.net realiseer dat een website een 'bubbel' is. Stel jullie Pricewatch wordt ingehaald door Google Shopping, er komt een betere versie van Marktplaats, een ander forum krijgt meer bekendheid, etc.

Hoeveel websites bestaan er al niet meer? Of bezoek je nog maar 10x per jaar (op die regenachtige zondag)?

Ben benieuwd of ik hier wel een on-topic reactie op krijg. Maar vrees dat het antwoord zal zijn: het is al bepaald, niet meer om te draaien.

Dit zelfde verhaal ging namelijk ook op tijdens het downmod topic (voedingen test). Ook hier diezelfde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
NMe schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 03:21:
[...]
Omdat tweakers zich als community profileert, iets dat een supermarkt totaal niet doet. En als community is het gebruikelijk dat je als MT ook luistert en reageert op wat de community zegt. Met dit logo is dat duidelijk niet het geval. Dit wordt gewoon gepresenteerd en enige feedback wordt in de prullenbak gegooid. De enige feedback vanuit tweakers die ik voorbij heb zien komen is 'er is al gekozen, we veranderen niets meer !'. Van Femme zelf is er een goede uitleg geweest voor het logo, maar voor de rest wordt er totaal niet ingegaan op waarom sommige -niet logische- keuzes gemaakt zijn (zoals waarom is er niet naar gekeken dat het favicon grotendeels wegvalt bij normaal gebruik, oftewel waarom geen andersgekleurde rand)

B.v. het logo van Jeroenimoes hierboven is veel algemener bruikbaar en straalt veel meer tweakers uit dan het huidige icon.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het is voor mij geen verrassing dat het zo weer uitpakt. Dit keer is het niet de techniek of de veiligheid die deze situatie veroorzaak maar meer wat de community is en waar die zich nu echt bevind bij Tweakers (of is het tweakers).

Natuurlijk wil ik mijn mening ook wel geven over dat plaatje.
Allereerst ben ik blij dat we van die "zeemijn" af zijn. Die stekels kon, en kan ik nog steeds, niet plaatsen.
Ook koste het mij toen al veel moeite om er een steeksleutel in te zien.

Die steeksleutel is nu nog veel minder te herkennen. Diegene die er een potlood in zien kan ik goed volgen. Zelf zie er meer een boortje in die in 'n groene bal (appel?) boort.
Die T staat er zomaar in. Ergens in een hoekje weggestopt. Ze zou dé sleutel moeten zijn maar wordt nu erdoor afgedraaid.

Misschien over 5 jaar een nieuwe kans.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hoe pas je de Favicon aan in je CSS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:23
poor Leno schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:58:
Hoe pas je de Favicon aan in je CSS? :)
Dat gaat niet via CSS... Je kan wel een plug in instaleren die dit doet, voor Chrome bijv:
https://chrome.google.com...phikljkkcbgpbaljfjpflpeoo

(en voor de record, om het idee van vocale minderheid te bestrijden, ik vind de nieuwe logo ook erg prutserig (sorry!) helemaal omdat de hoeken gewoon niet kloppen...)

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HollowGamer schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:30:
[...]

Door deze reactie(s) word ik zo Tweakers moe de laatste tijd.

Een supermarkt en een website zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Er zijn miljoenen websites in de wereld, bevalt de een site je niet (meer), stap je over naar de ander.
Bij een supermarkt gaat dit zelfde vergelijk niet op. Er ligt immers niet op elke hoek van de straat een supermarkt.
Redelijk offtopic natuurlijk, maar in heb in een straal van 3km om mijn woning heen 3 Jumbo's, 4 AH's (waarvan één XL), een Lidl en nog wat kleiner spul. Volgens mij heeft elke supermarkt in Nederland wel een concurrent op loopafstand. :)

Mocht je op een van de weinige plekken in Nederland wonen waar geen twee supermarkten direct met elkaar concurreren, stel je dezelfde vraag dan voor met een willekeurig ander bedrijf waarbij je wel een gelijkwaardig alternatief hebt: is een logowijziging genoeg om van dienst te wisselen, of is daar meer voor nodig?
Tevens moet er niet vergeten worden dat sommige mensen zich eenmaal gaan thuisvoelen op een bepaalde plek. Dit kan ook in een supermarkt zijn. Veranderd die plek (nieuwe stijl, andere indeling ..) kan dit mensen echt wegjagen. Gebruikt iemand digg nog bijvoorbeeld? :X
Mijn vraag was of alleen de verandering van een logo die verandering teweeg kan brengen. Als Tweakers van vandaag op morgen ineens besluit om de halve redactie te ontslaan of om alle artikelen in 1337$P3|< of BrEeZaH te schrijven snap ik best dat dat gebruikers gaat kosten, maar kan enkel de verandering van een logo dat? Juist wanneer dat logo in samenspraak met een deel van de community tot stand is gekomen? Dat er méér mensen uit de community benaderd hadden kunnen worden is al erkend door zeef, maar dat doet niks af aan de intentie en het proces zelf, alleen aan de uitvoering.
Ik zou het juist als een compliment zien dat mensen het zich aantrekken hoe en wat ze graag zouden willen zien.
Dat is ook een compliment en dat wordt ook alszodanig gewaardeerd. Maar tegelijkertijd vind ik (op persoonlijke titel!) dat er veel te hard geschopt wordt. Ik heb mensen het designbureau zien afzeiken terwijl dat bureau gewoon geleverd heeft wat er van ze gevraagd is. Ik heb mensen het jaar van de community erbij zien slepen terwijl Tweakers gewoon oprecht geprobeerd heeft de community erbij te betrekken. Ik heb mensen het MT blind zien noemen, alleen omdat ze blijkbaar een andere smaak hebben of een andere afweging hebben gemaakt dan zij. Ik heb posts gezien van mensen die onderhand eisen dat het logo meteen weer veranderd wordt terwijl die eis gewoon niet realistisch is. Ik heb het al vaker gezegd in dit draadje, maar ik vind het ook geen mooi logo. Toch ben ik tevreden met de manier waarop het tot stand gekomen is. En eerlijk gezegd kan het me ook niet veel schelen hoe dat logo eruit ziet, hij neemt net 40x40 pixels in.
De feedback die hier door mensen wordt gegeven is vaak goed onderbouwt, zie alleen maar de ('amateur') ontwerpers die logo's ter beschikking stellen.
Die feedback is er ook vooraf geweest. Het huidige logo kómt in de basis zelfs uit die feedback. Maar ongeacht hoeveel feedback er gegeven wordt, het is nu gewoon te laat om er nog iets aan te veranderen, zelfs als het MT ineens "het licht ziet"...
redwing schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:45:
Omdat tweakers zich als community profileert, iets dat een supermarkt totaal niet doet. En als community is het gebruikelijk dat je als MT ook luistert en reageert op wat de community zegt. Met dit logo is dat duidelijk niet het geval.
Er wordt geluisterd. Er wordt uitgelegd. De dialoog blijft open. Dat wil echter niet zeggen dat dat meteen ook betekent dat Tweakers maar blind alles moet doen wat de community zegt. Sterker nog, als we blind zouden doen wat de community roept dan was er allang geen Tweakers meer geweest, want dan waren er geen ads meer, was de redactie teruggebracht tot een paar freelancers, was het kantoor in Amsterdam niet meer nodig, enz. En ja, dat zijn allemaal dingen die hier in LA wel eens door een deel van de community geroepen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 01-05-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Betreft de community bubbel:
Ik zie Tweakers op dit moment als een soort Rome in zijn glorietijd, gedoemd te falen.
Tuurlijk alle besluiten die gemaakt zijn, zijn te rechtvaardigen, maar het gevoel met de community verdwijnt.

Dit topic bijvoorbeeld: De keuze om het nieuwe logo niet aan te passen is logisch, bladen zijn gedrukt, je blijft bezig etc. Maar tegelijkertijd een (ik vermoed meerderdheid) groep mensen geeft met duidelijke punten aan dat het logo verre van perfect is. Antwoord daarop: Nope.

Ik kan me recent nog het hele WP drama herinneren, WP werd benadeeld en niet begrepen. Een grote groep mensen (fanboys?) klaagde hierover. De reactie vanuit tweakers: We stoppen dan maar met WP.

Meer van dit soort topics kunnen aangewezen worden, elke keer kan er redelijk uitgelegd worden de acties die ondernomen worden maar zelden is er tevredenheid.
Dit leid tot vervreemding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
hendrickbert schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:41:
Betreft de community bubbel:
Ik zie Tweakers op dit moment als een soort Rome in zijn glorietijd, gedoemd te falen.
Tuurlijk alle besluiten die gemaakt zijn, zijn te rechtvaardigen, maar het gevoel met de community verdwijnt.

Dit topic bijvoorbeeld: De keuze om het nieuwe logo niet aan te passen is logisch, bladen zijn gedrukt, je blijft bezig etc. Maar tegelijkertijd een (ik vermoed meerderdheid) groep mensen geeft met duidelijke punten aan dat het logo verre van perfect is. Antwoord daarop: Nope.

Ik kan me recent nog het hele WP drama herinneren, WP werd benadeeld en niet begrepen. Een grote groep mensen (fanboys?) klaagde hierover. De reactie vanuit tweakers: We stoppen dan maar met WP.

Meer van dit soort topics kunnen aangewezen worden, elke keer kan er redelijk uitgelegd worden de acties die ondernomen worden maar zelden is er tevredenheid.
Dit leid tot vervreemding.
Feit blijft wel met zoveel gebruikers het onmogelijk is om iedereen tevreden te houden. Elk besluit dat je neemt zal ervoor zorgen dat er mensen niet tevreden zijn over die beslissing.

Maar ik vind dat je je een beetje aanstelt, of inderdaad in het verleden leeft. Als ik je post lees dan zie jij Tweakers volgens mij nog steeds als een leuk siteje dat vooral een een groepje enthousiastelingen in hun vrije tijd gerund wordt en een klein groepje gebruikers die samen 'Tweakers' zijn.

Helaas, Tweakers is een commerciaal bedrijf met een heleboel leden die je niet allemaal tevreden kan stellen en die je zeker niet allemaal kan raadplegen bij beslissingen. Maar er wordt een hoop moeite gedaan dit wel te doen door bijvoorbeeld topics te openen en mensen mee te laten beslissen, of het nou over het logo is of over de Best Buy Guide.

Over dat laatste gesproken, de BBG wordt altijd via een topic op het forum samengesteld met inspraak van mensen, maar als je vervolgens de reacties leest in de uiteindelijke Best Buy Guide, dan zijn er altijd een hoop mensen het oneens en zouden het anders doen. En dat illustreert meteen ook wat ik net zei: het is nooit voor iedereen goed, dus moet je keuzes maken.

Maar Tweakers gedoemd te falen? Nou nee, er zijn nog nooit zoveel leden, pageviews, pricewatch producten etc geweest als vandaag. Anders dan vroeger? Ja dat misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Maar ik vind dat je je een beetje aanstelt, of inderdaad in het verleden leeft
Het komt misschien iets te sterk over, bedoel het ook niet zo nostalgisch.

Ik mis alleen dat stukje mediatraining hier, de tweakers crew is goed te bereiken (ook hier) maar in ze zijn net mensen, ze reageren defensief. Terwijl soms een andere aanpak nodig is. Verteld dat het logo gedrukt is en voor de komende maanden vast staat als het niks blijkt te zijn dan zie we dat op de volgende vergadering. (zoiets). Je zegt niks maar beide partijen hebben het gevoel tevreden gesteld te zijn.

offtopic
de hoeveelheid dooddoeners in dit topic is overweldigend.
*incl. ego :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
hendrickbert schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:58:
[...]

Het komt misschien iets te sterk over, bedoel het ook niet zo nostalgisch.

Ik mis alleen dat stukje mediatraining hier, de tweakers crew is goed te bereiken (ook hier) maar in ze zijn net mensen, ze reageren defensief. Terwijl soms een andere aanpak nodig is. Verteld dat het logo gedrukt is en voor de komende maanden vast staat als het niks blijkt te zijn dan zie we dat op de volgende vergadering. (zoiets). Je zegt niks maar beide partijen hebben het gevoel tevreden gesteld te zijn.

offtopic
de hoeveelheid dooddoeners in dit topic is overweldigend.
*incl. ego :P
Het logo is 'gedrukt' (?) en staat voor de komende jaren vast. Duidelijker kan het niet worden. Meer politiek wel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CosmoKramer op 01-05-2015 13:39 ]

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Win de laatste oud logo items hier!