Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik snap de redenatie er achter wel, maar het feit blijft dat je pas na UITLEG snapt waarom er voor bepaalde dingen gekozen is zegt al een hoop. Zonder uitleg had ik er nog steeds geen steeksleutel in gezien en had ik nog steeds een vreemde zwarte schaduw in de T gezien. Ik inderdaad, de balans klopt gewoon niet.Jorrit schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:41:
Het is/was even wennen, maar na een dagje begint het al beter te worden. De uitleg van * Femme is duidelijk en helder en laat wel een stuk beter zien waarom voor deze oplossing gekozen is.
Het enige wat ik minder vind is het gebrek aan symmetrie, maar dat is denk ik meer persoonlijk.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Deels gewenning natuurlijk, maar de punten en het witte lijntje eromheen stralen toch wel wat kracht uit. Het nieuwe logo is misschien minder 'aggresief' ? Het is natuurlijk wel allemaal persoonlijk en je kan geen logo maken die iedereen tevreden zal stellen.Cloud schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:49:
[...]
Was het oude logo wel écht zo sterk, of is het gewoon wennen? Ik vond het oude logo namelijk helemaal niet zo sterk om eerlijk te zijn
Ik moest eerst ook erg wennen maar begin het nu toch wel een fijn logo te vinden. Ik had meer moeite met de switch van Henk naar de 'zeemijn'.
Femme is een designer. Die heeft er kaas van gegeten. Ik niet. Dus mijn mooi of niet mooi doet wat mij betreft niet zo terzake. Ik vind 'm persoonlijk overigens prima bij Tweakers passen en een stuk beter dan 'de ster'. Maar er waren ook een aantal community varianten die ik zeker ook het vermelden waard vond.CurlyMo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:32:
[...]
Als je politieke antwoorden geeft, dan krijg je ook politieke duidingen. Aangezien @femme enthousiast is over het logo en jij dit niet ook hardop zegt zou kunnen duiden op een dictatoriaal regime geleid door de grote leider @femme
Happy?
Verwijderd
Hier ben ik het helaas mee oneens. Ik snap de briefing op zich wel en wat men wilde bereiken. Maar:Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:28:
[...]
Ik was meteen enthousiast over dit logo. Voorafgaand aan het moment dat de community werd ingeschakeld om suggesties te doen en er een extern bureau werd ingeschakeld had ik al allerlei voor de hand liggende variaties gemaakt op het oude logo. De meest geslaagde vormen waren de onderstaande:
[afbeelding]
Dit waren echter nog erg statische en ook wel agressieve vormen die een onaangename interactie ondergaan. Wat er feitelijk wordt weergegeven is een steeksleutel die een hoofd klem houdt, dat is ook niet fijn voor dat hoofd. Ik vond het ook nog wel een 'plat' beeldmerk waar weinig diepte in zat wat betreft de vorm of betekenis van de symbolen die erin verwerkt waren. Het was allemaal nogal ordinair obvious.
Het bureau vond het voorwerk nuttig en deed er nog een rondje out of the box denken overheen en kwam toen met de vorm van het nieuwe logo, precies wat we nodig hadden. De vorm is dynamisch en verrassend en de betekenis van de elementen is op een meer subliminale wijze verpakt. De steeksleutel is super makkelijk herkenbaar als je weet dat hij erin zit maar een persoon die het logo voor het eerst ziet zal niet de associatie leggen met een steeksleutel, dat is een betekenis die alleen insiders, dus onze hardcore gebruikers, zullen weten. De vorm zit er in juist voor die mensen om te laten zien wat de afkomstig is van Tweakers en wat ons enthousiasmeert (het tweaken van elektronica). Zet je er een steeltje aan dan is het hele effect weg en wordt het logo een simpel cliché.
De huidige nieuwe logo is van uitermate bedroevende kwaliteit. Simelweg omdat de term steeksleutel volledig uit verband getrokken wordt. Daarnaast zit er in mijn optiek geen verbintenis meer in.
Het nieuwe logo oogt saai, te simpel, niet doordacht, geen betekenis, het gemis van een community en noem maar op. Ik zou het ook niet tijdloos willen noemen. De steeksleutel zelf klopt van geen kant qua verhouding.
De wat uniekere uitstraling van het oude logo is weinig meer van over. Dit is een compleet nieuw en radicaal logo. De oude herkenbaarheid is verloren gegaan. Dit is géén restyle, maar compleet nieuw, new, nouveau logo. Het is een enorme fout die veel vormgevers maken bij een restyle. Ze vergeten de onderhande liggende steekwoorden zoals 'community, tweaker, hardware en software'.
Ik vraag mij ten zeerste af of de briefing wel duidelijk was.
Het woordmerk ernaast is het ook net niet. Het doet pijn aan mijn ogen, te breed, ontfatsoenlijke spatiering en de verhouding hiervan is ook ver te zoeken. Het oogt gewoon niet lekker. De letter S is nog wel het slechte letter van allemaal aangezien die lijkt weg te zweven.
Ik snap nog steeds niet hoe men als (als deze is ingehuurd of niet) een professioneel bureau hiermee op de proppen durf te komen. Ronduit schandalig te noemen en ik kan met mijn kop er niet bij dat dit door de selectie is gekomen.
Het imago is gewoon niet meer te vinden. Het oude is wat mij betreft vele malen beter. De vorige generatie: Iedereen kent het. Een nieuw logo was eigenlijk niet nodig. Want iedereen die dit logo zag wist dat het van Tweakers was en ook het woordmerk was nog fris en bij de tijd.
Gewoon erg jammer en teleurstellend om te zien dat er niks meer aan gedaan wordt. Een pluspunt is wel dat het bij de tijd is. Flat icons en flat colours zijn hedendaags helemaal in.
Vind ik een beetje lame reactie maar toch bedanktBtM909 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:47:
[...]
Blijkbaar snap je mijn punt niet. Succes verder met het designen van logo's
Tja wat verwacht je dan? Je komt met een kort door de bocht populistische reactie wat nergens (mbt tweakers) op gebaseerd is.FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:57:
[...]
Vind ik een beetje lame reactie maar toch bedankt
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit vind ik tot op heden de meeste geslaagde versie, vooral omdat de steeksleutel veel beter naar voren komt en het geheel beter in balans is (en beter is uitgelijnd?).
Een goede tweede is de linker variant op deze afbeelding van Femme:

Weinig franje een gewoon goed herkenbaar zoals een logo zou moeten zijn. De steeksleutel en de T zijn veel meer in lijn met elkaar en dat maakt voor mijn gevoel toch best een groot verschil.
Volgens mij heb ik toch echt mijn best gedaan om mijn reactie te verduidelijken, dit heb ik ook netjes aangegeven of ik het nog verder moest verduidelijken. Blijkbaar voel je je erg aangevallen, sorry was mijn bedoeling niet. Als je mijn overige reacties leest probeer ik ook een discussie/gesprek aan te gaan, die je wel erg makkelijk van de hand doet.BtM909 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:01:
[...]
Tja wat verwacht je dan? Je komt met een kort door de bocht populistische reactie wat nergens (mbt tweakers) op gebaseerd is.
Mijn reactie is gebaseerd op mijn persoonlijke mening trouwens, zoals de topic titel luid: Mooi/niet mooi? Niet mooi dus. Femme heeft een goede basis gemaakt, waar je zeker iets moois uit kan halen, maar wat doet het design bureau, slechts subtiel aangepast (en dan vooral lelijker gemaakt en super blurry met allerlei fouten erin die al meerdere keren genoemd zijn).
Het is een vrije expressie van een gedachte en komt voort uit de meningen van de projectgroep. Dat kun je goed of slecht vinden, maar dat is het dan ook. Net als je een schilderij mooi of niet mooi vindt of het nieuwe ontwerp van Rem Koolhaas je aanspreekt of niet. Wat ik probeer te zeggen; probeer elkaars meningen te respecteren. Het is leuk om met elkaar van gedachten te wisselen over ideeën, maar het is geen wedstrijdje wie er gelijk heeft.
I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!
Nou, het bureau heeft zijn verkooptaken puik verricht lees ik. Out of the box, dynamisch, verrassend, subliminaal. Really? Echt subliminaal zijn de glimlach van Amazon en de pijl van FedEx, hier is de steeksleutel simpelweg incognito gemaakt en verstopt. Het oude logo sprak me overigens ook al niet erg aan.Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:28:
[...]
Het bureau vond het voorwerk nuttig en deed er nog een rondje out of the box denken overheen en kwam toen met de vorm van het nieuwe logo, precies wat we nodig hadden. De vorm is dynamisch en verrassend en de betekenis van de elementen is op een meer subliminale wijze verpakt.
Leesvoer:
http://www.theverge.com/2...981-and-it-didnt-work-out
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Mooie uitleg ! Ik vraag me alleen wel af waarom er geen zwarte rand omheen staat. Je kunt hem dan op alle soorten achtergrond gebruiken terwijl hij nu tegen een lichte achtergrond wegvalt. Of is 1 van de voorwaarden dat de achtergrond altijd donker moet zijn ?Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:28:
[...]
Ik was meteen enthousiast over dit logo.
....
[removed]
Inderdaad, tweakers zal toch geen karmozijnrood briefpapier gaan gebruiken, toch?redwing schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:32:
[...]
Mooie uitleg ! Ik vraag me alleen wel af waarom er geen zwarte rand omheen staat. Je kunt hem dan op alle soorten achtergrond gebruiken terwijl hij nu tegen een lichte achtergrond wegvalt. Of is 1 van de voorwaarden dat de achtergrond altijd donker moet zijn ?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Maar het huidige logo is dan ook voorzien van een zwarte buitenkantNMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:44:
Er zal in CMYK vast een geschikte kleur zijn die dat groen-geel mooi tot uitdrukking brengt. Het huidige logo oogt op het briefpapier ook niet alsof het groen stiekem wit is, dus dat komt vast wel goed.
[removed]
Kom op, je draait er nu omheen. Dit was je originele bericht waar ik op reageerde:FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:10:
[...]
Volgens mij heb ik toch echt mijn best gedaan om mijn reactie te verduidelijken, dit heb ik ook netjes aangegeven of ik het nog verder moest verduidelijken. Blijkbaar voel je je erg aangevallen, sorry was mijn bedoeling niet. Als je mijn overige reacties leest probeer ik ook een discussie/gesprek aan te gaan, die je wel erg makkelijk van de hand doet.
Mijn reactie is gebaseerd op mijn persoonlijke mening trouwens, zoals de topic titel luid: Mooi/niet mooi? Niet mooi dus. Femme heeft een goede basis gemaakt, waar je zeker iets moois uit kan halen, maar wat doet het design bureau, slechts subtiel aangepast (en dan vooral lelijker gemaakt en super blurry met allerlei fouten erin die al meerdere keren genoemd zijn).
Je snapt niet dat we zo geen inhoudelijke discussie kunnen voeren?FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:34:
Lol, een duur betaal clubje heeft het logo van Femme ingekleurd en 20 graden gedraaid?
Nice.. Ik wil ook wel logo's maken voor Tweakers met een "fris sausje en een vleugje zoetigheid met levende sprankelende kleuren verpakt in een nostalgisch geheel die shizzle uitstraalt"...
Dat groene is redelijk lastig tegen om goed te vinden in CMYK. Maar dat is niet nieuw, want het vorige logo had dezelfde kleurNMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:44:
Er zal in CMYK vast een geschikte kleur zijn die dat groen-geel mooi tot uitdrukking brengt. Het huidige logo oogt op het briefpapier ook niet alsof het groen stiekem wit is, dus dat komt vast wel goed.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Wat klopt hier niet? Een projectgroep heeft heel veel gedachten, als je daar een gedachte van brouwt krijg je dus dit logo. Klopt niks van, maar goed er is tijd en geld aan besteed dus het moet en zal er komen. Niks wat we zeggen zal serieus genomen worden, want we hebben niets in te brengen. Het is niet ons logo maar dat van de Persgroep en daar werken we niet en we zijn er ook geen aandeelhouder met een aanmerkelijk belang.CosmoKramer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:14:
Het is een vrije expressie van een gedachte en komt voort uit de meningen van de projectgroep.
Ik vind het nieuwe logo echt waardeloos. Serieus lelijk! Het straalt amateurisme uit. Dan zou ik alleen het zwarte ronde met daarin de T nog mooier vinden. Dan maar geen steeksleutel.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:15:
Ik denk dat het tijd wordt dat we als community een standpunt nemen en een petitie tekenen tegen dit nieuwe logo.
Ik vind het logo niet direct slecht, maar er zijn zoveel betere voorbeelden geweest.
Dit dus! Als grafische man ben ik het hier (bijna) volledig mee eens.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:57:
[...]
<knip>
Het nieuwe logo oogt saai, te simpel, niet doordacht, geen betekenis, het gemis van een community en noem maar op. Ik zou het ook niet tijdloos willen noemen. De steeksleutel zelf klopt van geen kant qua verhouding.
<knip>
Ik snap nog steeds niet hoe men als (als deze is ingehuurd of niet) een professioneel bureau hiermee op de proppen durf te komen. Ronduit schandalig te noemen en ik kan met mijn kop er niet bij dat dit door de selectie is gekomen.
<knip>
Of de steeksleutel nou herkenbaar is of niet boeit nog niet eens. Het kernwoord hier is verhouding. Niet zozeer de sleutel zelf, maar het volledige logo (beeldmerk en woordmerk) is niet in verhouding en oogt gewoon fout. Iedereen met een beetje oog voor de zaak (vormgever of niet) kan zien dat het niet lekker staat.
En als men dan toch een gedeeltelijke (ook al vreemd trouwens) re-branding doet, verwacht ik dat er degelijk onderzoek wordt gedaan naar bijvoorbeeld trends, wat werk wel en wat niet, kunnen we hier mee vooruit, etc. Maar als professioneel bureau mag dit eigenlijk niet ontbreken.
"fris sausje en een vleugje zoetigheid met levende sprankelende kleuren verpakt in een nostalgisch geheel die shizzle uitstraalt"... was een sarcastische opmerking aan de hand van Femme zijn reactie waarin hij met veel designer termen het nieuwe logo uitlegt.BtM909 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:53:
[...]
Je snapt niet dat we zo geen inhoudelijke discussie kunnen voeren?
Maargoed, inmiddels is het duidelijk dat een logo erg persoonsgebonden is en je niet iedereen blij kan maken. Ik ben echter wel serieus benieuwd naar hoeveel mensen de logo een vooruitgang vinden middels een poll na zeg 1 maand 'wen' tijd. Maar dan nog, zegt allemaal niks eigenlijk. Een logo is een logo en het gaat om de herkenning, na een tijdje is het bij iedereen bekend en weer ingebrand in het geheugen en weten we niet beter.
Haha nu je het zegt, lijkt wel een logo voor een politieke partij bij de verkiezingen met die potlood.Appleman schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:05:
Ik vind het persoonlijk niet mooi. Dan liever de vorige! Er wordt een hoofdletter T gebruikt in het logo maar er naast zie je vervolgens een kleine letter 't'. Daarnaast staat die S heel erg raar. Alsof het van een andere lettertype komt. Verder herken ik er inderdaad geen steeksleutel in. Ik herken er eerder een potlood in oid.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Ja, precies dat. Dat herken ik erin.xavento schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:06:
[...]
Haha nu je het zegt, lijkt wel een logo voor een politieke partij bij de verkiezingen met die potlood.
Wie heeft het over "moet en zou"? En je vergeet even dat de projectgroep naast mensen van kantoor óók bestond uit mensen uit de community. Er is nog nooit een logo geweest voor een bedrijf waar diens community zo veel invloed op heeft gehad.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:55:
[...]
Wat klopt hier niet? Een projectgroep heeft heel veel gedachten, als je daar een gedachte van brouwt krijg je dus dit logo. Klopt niks van, maar goed er is tijd en geld aan besteed dus het moet en zal er komen. Niks wat we zeggen zal serieus genomen worden, want we hebben niets in te brengen. Het is niet ons logo maar dat van de Persgroep en daar werken we niet en we zijn er ook geen aandeelhouder met een aanmerkelijk belang.
Misschien is er een goede reden waarom dat nooit gebeurd.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:13:
[...]
Er is nog nooit een logo geweest voor een bedrijf waar diens community zo veel invloed op heeft gehad.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Dat is een drogreden, het gaat om het resultaat. Als je de community invloed wil geven, zorg dan voor een 3 tal ontwerpen en laat ze daar uit kiezen.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:13:
[...]
Wie heeft het over "moet en zou"? En je vergeet even dat de projectgroep naast mensen van kantoor óók bestond uit mensen uit de community. Er is nog nooit een logo geweest voor een bedrijf waar diens community zo veel invloed op heeft gehad.
Sony tochNMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:13:
[...]
Wie heeft het over "moet en zou"? En je vergeet even dat de projectgroep naast mensen van kantoor óók bestond uit mensen uit de community. Er is nog nooit een logo geweest voor een bedrijf waar diens community zo veel invloed op heeft gehad.
http://www.theverge.com/2...981-and-it-didnt-work-out
Tja, de community is er bij betrokken geweest, heeft deelgenomen aan de projectgroep en ik verwacht ook grotendeels de selectie gemaakt van logo's om te presenteren in het MT.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:16:
[...]
Dat is een drogreden, het gaat om het resultaat. Als je de community invloed wil geven, zorg dan voor een 3 tal ontwerpen en laat ze daar uit kiezen.
Verder blijft het een logo van Tweakers.net, en beslist nog steeds het MT over de uiteindelijke logo. Het lijkt net een bedrijf
Iedereen die zo hard roept dat het anders had moeten zijn, had gewoon deel moeten nemen aan de projectgroep. Dat achteraf zeuren commentaar leveren is natuurlijk heel makkelijk.
En nee, ik vind het absoluut geen mooi logo, maar als ik het anders gewild had, had ik ook deel moeten nemen aan de projectgroep
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Meepraten =! meebeslissen. Die denkfout wordt wel vaker gemaakt. Ja, er is ruimte geboden om mee te denken en mee te praten. De community is ook gevraagd om zelf met ontwerpen te komen. Vanaf het eerste begin is in alle transparantie gecommuniceerd dat het MT van Tweakers de eindbeslissing zou gaan maken. Geen enkel misverstand daarover.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:16:
[...]
Dat is een drogreden, het gaat om het resultaat. Als je de community invloed wil geven, zorg dan voor een 3 tal ontwerpen en laat ze daar uit kiezen.
zeef schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:53:
Het advies van de projectgroep is zwaarwegend, maar de eindbeslissing en verantwoordelijkheid liggen bij het MT van Tweakers. Dit voor alle duidelijkheid vooraf.
[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 29-04-2015 15:21 ]
Een drogreden? Om Wikipedia te quoten: "Een drogreden is een reden of redenering die niet klopt, maar wel aannemelijk lijkt." De redenering klopt wel degelijk. Er is input gevraagd vanuit de community. Er is een projectgroep gestart met leden uit die community. Er zijn updates gepost in een publiek topic. Wat is hier precies de drogreden? De community is vanaf dag 1 bij dit project betrokken. Dat niet de hele community het recht heeft gehad om een stem te geven op de shortlist doet daar niks aan af. Sowieso wíl je helemaal niet zo veel mensen stemrecht geven, niet in de laatste plaats omdat er dan ook weer mensen zijn die alledrie de logo's niks vinden en dáár weer over gaan mekkeren.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:16:
[...]
Het is serieus nooit goed. Ik heb al eerder in dit topic gezegd dat ik het logo ook niet mooi vond, maar met de manier waarop het tot stand is gekomen en de manier waarop de community daarbij betrokken is, is niets mis.
Verwijderd
Het enige wat niet goed is is het logo. Prima dat je de community er bij betrekt en weet ik veel wie nog meer, maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. Dit is het laatste wat ik er over zeg, want wat ik ook al eerder gezegd heb, het wordt toch niet serieus genomen.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:22:
[...]
Het is serieus nooit goed. Ik heb al eerder in dit topic gezegd dat ik het logo ook niet mooi vond, maar met de manier waarop het tot stand is gekomen en de manier waarop de community daarbij betrokken is, is niets mis.
Vreemd dat er dan een logo uit voort komt waar zoveel weerstand tegen isNMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:13:
[...]
Er is nog nooit een logo geweest voor een bedrijf waar diens community zo veel invloed op heeft gehad.
Dat de mensen die de beslissing hebben genomen het niet met je eens zijn betekent niet dat je klachten niet serieus genomen wordt. Net zoals mijn argument niet ineens een drogreden is omdat je niet blij bent met het eindresultaat.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:28:
[...]
Het enige wat niet goed is is het logo. Prima dat je de community er bij betrekt en weet ik veel wie nog meer, maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. Dit is het laatste wat ik er over zeg, want wat ik ook al eerder gezegd heb, het wordt toch niet serieus genomen.
Iedereen kon zich ervoor aanmelden. Hoe denk je een meer representatieve groep te kunnen verzamelen? Ik zeg niet dat de groep representatief was (want dat is zelfs in de beste omstandigheden een dappere opmerking) maar ik zie niet echt hoe het beter had gekund.mvds schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:29:
[...]
Vreemd dat er dan een logo uit voort komt waar zoveel weerstand tegen isMisschien is dan de projectgroep niet echt representatief geweest voor "de community"?
Ergens een topic plaatsen waar je om input vraagt, trekt veel minder aandacht dan een logo die opeens anders is.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:43:
Iedereen kon zich ervoor aanmelden. Hoe denk je een meer representatieve groep te kunnen verzamelen? Ik zeg niet dat de groep representatief was (want dat is zelfs in de beste omstandigheden een dappere opmerking) maar ik zie niet echt hoe het beter had gekund.
Je (niet jij persoonlijk
Desnoods had je er uiteindelijk een poll van kunnen maken op de FP, ipv de vele nutteloze polls die langskomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 29-04-2015 15:48 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dan is er te weinig nieuws over gemeld, want ik wist werkelijk van niks. Niet dat ik nou zo'n geweldige aanvulling had geweest. Maar ik denk (volgens mij een veilige aanname) dat er binnen "de community" genoeg mensen zitten met een achtergrond die aansluit bij wat er voor een projectgroep als dit nodig is.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:43:
[...]
Iedereen kon zich ervoor aanmelden. Hoe denk je een meer representatieve groep te kunnen verzamelen? Ik zeg niet dat de groep representatief was (want dat is zelfs in de beste omstandigheden een dappere opmerking) maar ik zie niet echt hoe het beter had gekund.
Binnen dit topic alleen al zijn er logo's getoond die in mijn mening vele malen beter zijn dat het gedrocht wat er nu bovenaan staat.
^ precies dit. Ik denk dat het overgrote deel van de community niet eens wist dat er een nieuw logo aan zat te komen. Begrijp ook niet waarom hier geen nieuws bericht over was geplaatst voordat ze eraan begonnen.Chester schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:46:
[...]
Ergens een topic plaatsen waar je om input vraagt, trekt veel minder aandacht dan een logo die opeens anders is.
Je (niet jij persoonlijk) had op de frontpage een post kunnen plaatsen waar je om meer input vroeg. Bijvoorbeeld links bovenaan (waar nu de LG G4 Preview staat). Die laat je daar dan staan tot je vindt dat genoeg mensen je topic gezien hebben.
Desnoods had je er uiteindelijk een poll van kunnen maken op de FP, ipv de vele nutteloze polls die langskomen.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Volgens mij wordt er wel eens gebruik gemaakt voor enquête of waarschuwing op de frontpage in een gele balk. Die had hiervoor ook gebruikt kunnen worden om meer input te krijgen of een opinie kunnen vragen met link naar het topic hiervoor.
Allemaal achteraf natuurlijk
Nothing more to say...
Dat is waar. Van de andere kant, je hebt niks aan een klankbord met honderden leden. Ik heb geen idee hoe groot de groep nu was en wat voor mensen er in de groep zaten, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar iedereen zijn zegje laten doen, daar heb je ook helemaal niks aan is mijn mening.LMD schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:09:
Wat je vooral hier in topic terug leest is dat het bij velen niet bekend was dat er een logo wijziging aan zat te komen. Ondanks dat er wel ruimte is gemaakt om vanuit de community input te leveren.
Volgens mij wordt er wel eens gebruik gemaakt voor enquête of waarschuwing op de frontpage in een gele balk. Die had hiervoor ook gebruikt kunnen worden om meer input te krijgen of een opinie kunnen vragen met link naar het topic hiervoor.
Allemaal achteraf natuurlijk
Daarentegen is bijvoorbeeld een stemming waarbij iedereen kan kiezen uit een paar ontwerpen weer wel een goed idee.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 29-04-2015 16:37 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zoals ik al eerder schreef, ik miste het beeld+tekst logo in de aangepaste weergaves, waar normaal alleen een tekstlogo is. Aangepast, geen overlappende teksten, logo 25% center, menu van links uit wat opgeschoven. Alle 4 de weergaveopties naar wens met het nieuwe beeld+tekst logo.
Gewoon aan het eind van de avond 500 karma punten afgerekend aan de bar
En aan iedereen op het forum en bij Tweakers die hier op wat voor een manier dan ook hun steentje hebben bijgedragen, bedankt! (i.p.v. zet je personeel op straat, of hoeveel geld zit hier nu in...)
[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 29-04-2015 16:47 ]
NRG
Vervolgens komt er meer dan genoeg feedback, hetzij positief en negatief, uit de community terug en eigenlijk voelt het alsof we tegen een muur praten. De keuze voor het huidige logo wordt met man en macht verdedigd en verder wordt onze mening links gelaten. Dat irriteert me.
Je kan je afvragen waarom ik er zo'n punt van maak. Dit komt omdat ik me een Tweaker voel, ik voel me onderdeel van de community. Ik heb er zelfs geld voor over en een abonnement op Tweakers genomen. Echter voel ik me nu gewoon gepasseerd als community lid.
Waar ik niks van begrijp is dat er eerst input wordt gevraagd, die komt er dan ook.Tristan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:42:
Ik stoor me meer dan ik zou willen aan de houding van het MT. En ik denk dat ik niet de enige ben als ik het topic zo lees. Ik verbaas me er echt over dat Tweakers 2015 tot het jaar van de
community heeft gedoopt maar overduidelijk niet de moeite heeft genomen om de community ook daadwerkelijk erbij te betrekken. (jaja, een topic in LA is echt niet genoeg!)
Vervolgens komt er meer dan genoeg feedback, hetzij positief en negatief, uit de community terug en eigenlijk voelt het alsof we tegen een muur praten. De keuze voor het huidige logo wordt met man en macht verdedigd en verder wordt onze mening links gelaten. Dat irriteert me.
Je kan je afvragen waarom ik er zo'n punt van maak. Dit komt omdat ik me een Tweaker voel, ik voel me onderdeel van de community. Ik heb er zelfs geld voor over en een abonnement op Tweakers genomen. Echter voel ik me nu gewoon gepasseerd als community lid.
Vervolgens wordt er een logo gekozen waar het gevoel uit voortvloeit dat er met de input vanuit de community _niets_ is gedaan.
Een beetje het 'toch bedankt' gevoel zeg maar.
Nu komt er na het releasen van het nieuwe logo een berg kritiek, maar er wordt bij voorbaat al gezegd dat het station van nog dingen aanpassen aan het logo toch echt gepasseerd is. Wat moet dit topic dan nog steeds open, vraag ik me af.
Waarom wordt er gevraagd mooi/niet mooi? Er wordt toch niets gedaan met het antwoord.
Daar komt denk ik ook een groot deel van de 'onvrede' vandaan. Input vragen en dan een logo nemen waar never niemand van de community voor had gekozen.
Waar ik me nog het meeste aan verbaas is de houding van MT van Tweakers. Tuurlijk snap ik dat je een logo niet zomaar gaan aanpassen bij het minste of geringste geroep vanuit de community. Maar om het kei hard te spelen vind ik het andere uiterste.
Met de nieuwe site layout is er uiteindelijk ook veel gedaan met input vanuit de community en nu wordt deze op voorhand aan de kant geschoven. Dat kan en mag maar is een beetje vreemd voor een bedrijf wat zo groot is geworden (ik bedoel dit in positieve zin !!) dankzij de community.
Doe over een maand is een poll. Maak het bespreekbaar, noem de voordelen of nadelen van een logo en laat de community een keuze maken.
☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W
Dit topic is geopend door een bezoeker / user van deze website. Niet door tweakers zelf he?AzzKickah schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:01:
[...]
Nu komt er na het releasen van het nieuwe logo een berg kritiek, maar er wordt bij voorbaat al gezegd dat het station van nog dingen aanpassen aan het logo toch echt gepasseerd is. Wat moet dit topic dan nog steeds open, vraag ik me af.
Waarom wordt er gevraagd mooi/niet mooi? Er wordt toch niets gedaan met het antwoord.
Wat verwacht je dan helemaal? Dat nieuwe logo is ongetwijfeld al gedrukt of besteld op allerlei promotiemateriaal. Hoe realistisch vind je het zelf nou helemaal om omgeacht de hoeveelheid kritiek meteen alles maar weer om te gooien omdat een vocale minderheid zich er dermate aan stoort? Ik zal niet zeggen dat alle andere mensen het ding wel mooi vinden, maar blijkbaar zijn er enkele tientallen mensen die het écht allemaal kut vinden en dat hard laten horen in dit topic, tegenover duizenden gebruikers die het werkelijkwaar niet minder kon interesseren...Tristan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:42:
Ik stoor me meer dan ik zou willen aan de houding van het MT. En ik denk dat ik niet de enige ben als ik het topic zo lees. Ik verbaas me er echt over dat Tweakers 2015 tot het jaar van de community heeft gedoopt maar overduidelijk niet de moeite heeft genomen om de community ook daadwerkelijk erbij te betrekken. (jaja, een topic in LA is echt niet genoeg!)
Daarbij zou het fijn zijn als je eens op zou houden met het jaar van de community erbij betrekken. Ik heb het al eerder gezegd in dit topic (en volgens mij was dat ook tegen jou): het jaar van de community betekent dat er meer tijd is om dingen voor de community te doen, niet dat alles wat de community zegt maar meteen opgevolgd moet worden of dat de community overal 100% inspraak in krijgt. Zelfs als die poll die je zo graag lijkt te willen er geweest was dan had alsnog het MT het laatste woord gehad over het beeldmerk dat gebruikt wordt voor de eerste indruk van het eigen bedrijf...
Verplaats je eens in het bedrijf waar je mogelijk voor werkt. Denk je dat je daar als werknemer echt wat te vertellen hebt over de besluiten van het MT/directie? Echt niet. De OR een heel klein beetje maar dat is het dan ook. Natuurlijk wil het MT een goede relatie met de loonslaven en gaan ze niet overal met een gestrekt been in, maar hun wil is uiteindelijk wel wet. Bevalt het je niet? Dan is daar het gat van de deur. I.m.o. is dat hier niet anders. Maar goed, je kunt je af gaan zitten vragen of je dat doet omdat het logo van het bedrijf je niet bevalt... Wat is er dan anders met de community hier? Ik weet het niet.
Mijn waardering voor dit logo is neutraal. Het spat er niet vanaf maar lelijk, ach ook niet echt (als de slechte kwaliteit nog wordt opgepoetst). En hoeveel zie je het logo? Ik zie 'm in de balk bovenaan het scherm maar aangezien ik altijd over pagina's scroll en de balk niet is vastgezet zie ik 'm amper. Laat staan dat mijn oog er telkens naartoe getrokken wordt. Dan vraag ik mij wel af hoe mensen zo kunnen flippen over iets wat je amper zou opvallen tenzij je er bewust elke keer op gaat focussen?
De grootste klagers kunnen nog altijd proberen T.net over te nemen van de Persgroep, heb je het zelf voor het zeggen.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Het topic om nieuwe logo's te bespreken heb ik vaak genoeg bezocht dus van mij zal je niet horen dat er geen inspraak is geweest door de community. Het nieuwe logo vind ik niet geweldig, met alleen een extra zwart randje er om heen zou het volgens mij al een stuk beter zijn. Tweakers 7 werd ook nog aangepast wit-grijs tekst dichtheid dus ik hou nog hoop. De steeksleutel zie ik er ook niet in, daarvoor mis ik echt de steel. Het oude logo vond ik ook niet geweldig. Ik ben nog jong dus wat mij betreft had er gewoon een revolutie mogen plaats vinden in het logo. Vraagje dan ook nog...http://imgur.com/BzFDo23 als ik flink inzoom met mijn C720P dan is de tekst scherp maar het logo niet, kan dat nog worden aangepast?
Is dat zo???????? https://gathering.tweaker...message/44139594#44139594BtM909 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:46:
[...]
Dit topic is geopend door een bezoeker / user van deze website. Niet door tweakers zelf he?
De tekst is ook niet scherp.fotografie999 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:19:
Vraagje dan ook nog... http://imgur.com/BzFDo23 als ik flink inzoom met mijn C720P dan is de tekst scherp maar het logo niet, kan dat nog worden aangepast?
De enige manier om dat echt op te lossen is als de devvers netjes een SVG gebruiken als plaatje in plaats van een PNG. Die IE8-support is vast niet nodig.
Dan is de discussie alsnog gestart door een user. We hebben hier op Tweakers niet de gewoonte om een discussie af te kappen als de kwestie blijkbaar heel hoog zit bij een aantal mensen.
- De community is betrokken bij de totstandkoming van het nieuwe logo
Dat is leuk voor die paar mensen die het topic toevallig wel gezien hebben, maar komt eigenlijk neer op "je klant mee laten denken (lees amateurs)" en de professional die wel weet hoe het moet afzijdig houden. Dan vind ik het persoonlijk geen wonder dat het logo zo ontzettend rammelt als nu.
- Ja maar er heeft nadien nog een bureau naar gekeken
Heeft dit bureau ook eerlijk aangegeven wat zij van het ontwerp vonden of gewoon lekker makkelijk hun centen voor het "tweaken" van het logo opgestreken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een professioneel bureau enthousiast zou worden van dit ontwerp. Bovendien is het tweaken ook niet echt geslaagd omdat er gewoon goed te onderbouwen technische beginners fouten in het eindresultaat zitten (ongeacht of je het logo mooi vindt of niet) zoals bijvoorbeeld de spatiëring van het woord tweakers.
- dat er slechts tientallen mensen zijn die het niks vinden
Dan zou ik de reacties op het fp topic toch nog eens gaan tellen en dit vergelijken met het aantal reacties op een gemiddeld fp artikel
- en er duizenden mensen zijn die het geen drol interesseert
Juist, die het geen drol interesseert, maar dat wil niet zeggen dat ze het mooi vinden. Tel ook de positieve reacties op het artikel maar eens.
- Dat de keuze van het MT vast ligt
Dat is jullie goed recht natuurlijk! Maar ik zou me als MT toch nog even goed achter de oren krabben en het de volgende keer wat anders aanpakken. Laat de amateurs buiten spel tot er een eindselectie is van professionele ontwerpen en betrek dan pas de community bij je proces (en dan vóór dat je al allerlei media uitingen etc. laat ontwerpen).
Tot slot nog even mijn ongezouten mening: tweakers is een top site welke vanaf nu helaas met een tob logo door het leven gaat. Ja, iedereen zal er aan wennen en de kritiek zal uitsterven, maar dat betekend niet per definitie dat mensen het ook mooi gaan vinden.
Verwijderd
Het uiteindelijke logoe IS door een bureau gemaakt, en niet door de communityfloriske.nl schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:33:
- Ja maar er heeft nadien nog een bureau naar gekeken
Heeft dit bureau ook eerlijk aangegeven wat zij van het ontwerp vonden of gewoon lekker makkelijk hun centen voor het "tweaken" van het logo opgestreken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een professioneel bureau enthousiast zou worden van dit ontwerp. Bovendien is het tweaken ook niet echt geslaagd omdat er gewoon goed te onderbouwen technische beginners fouten in het eindresultaat zitten (ongeacht of je het logo mooi vindt of niet) zoals bijvoorbeeld de spatiëring van het woord tweakers.
Zie: zeef in 'plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers'
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 19:51 . Reden: verkeerde reactie ]
Oh die afsplitsing heb ik gemist.
Ik weet zeker dat dit logo door mijn werkgever niet naar de klant doorgezet wasDie keuze is door ons reclamebureau nog een klein beetje opgepoetst

Ik kan niet uit die reactie halen dat het gekozen logo gemaakt is door een reclame bureau, of lees ik ergens over heen?Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:46:
[...]
Het uiteindelijke logoe IS door een bureau gemaakt, en niet door de community
Zie: zeef in 'plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers'
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Verwijderd
Klopt ik had de verkeerde gelinkt. In de edit van mn post, die je gequote hebt staat duidelijk dat zeef aangeeft dat:_David_ schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:52:
[...]
Ik kan niet uit die reactie halen dat het gekozen logo gemaakt is door een reclame bureau, of lees ik ergens over heen?
Dus ja, er waren logo's door de community gemaakt.Het logo dat gekozen is, is ontworpen door een bureau. De laatste twee in de race waren een creatie uit de community en deze.
En ja er waren logo's door (verschillende?) bureau's gemaakt.
Het uiteindelijke logo was er één van een bureau. Zo gekozen uit twee overgebleven logo's door MT van Tweakers.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 20:02 ]
Het is dat ik gelezen heb dat het een steeksleutel moet voorstellen... Maar dan nog vraag ik het me af of ik dit over 5 jaar nog weet.
Niemand anders de connectie gemaakt?
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 20:09 ]
Maar Tweakers is en blijft leerzaam, en ondanks dat het logo zelf niets met techniek te maken heeft zijn alle do's en don'ts in de toekomst zeker bruikbaar.
Speel ook Balls Connect en Repeat

Het valt geheel weg in de tab. Links het oude logo, deze blijft zichtbaar, rechts verdwijnt het in het tabje (en dan is het tabblad nog donker/niet geselecteerd)
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Precies wat ik en anderen al eerder meldden. Doordat de buitenkant geen zwart meer heeft valt hij weg tegen lichte achtergronden. Ongeacht of je het logo mooi of niet mooi vindt, vind ik dat wel een misser. Zo'n logo komt op allerlei achtergronden terecht dus moet je ervoor zorgen dat hij daar ook op berekend is.Rob schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:18:
[afbeelding]
Het valt geheel weg in de tab. Links het oude logo, deze blijft zichtbaar, rechts verdwijnt het in het tabje (en dan is het tabblad nog donker/niet geselecteerd)
[removed]
Ik dacht: ik toon het evenredwing schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:30:
[...]
Precies wat ik en anderen al eerder meldden. Doordat de buitenkant geen zwart meer heeft valt hij weg tegen lichte achtergronden. Ongeacht of je het log mooi of niet mooi vindt, vind ik dat wel een misser. Zo'n logo komt op allerlei achtergronden terecht dus moet je ervoor zorgen dat hij daar ook op berekend is.
Maar het gebruik van een zwart lijntje in de favicon, dat zou geen stijlbreuk moeten zijn en ziet er wat fijner uit.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Nee, ik zou mijzelf voor de gek houden als ik zou verwachten dat er iets aangepast zou worden. Dat doe ik dan ook niet. Ik mag daarnaast toch wel gewoon mijn onvrede uitspreken, of niet?NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:59:
[...]
Wat verwacht je dan helemaal? Dat nieuwe logo is ongetwijfeld al gedrukt of besteld op allerlei promotiemateriaal. Hoe realistisch vind je het zelf nou helemaal om omgeacht de hoeveelheid kritiek meteen alles maar weer om te gooien omdat een vocale minderheid zich er dermate aan stoort?
...
Je mag best zeggen dat je het logo lelijk vindt. Je zegt alleen ook het volgende:Tristan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:09:
[...]
Nee, ik zou mijzelf voor de gek houden als ik zou verwachten dat er iets aangepast zou worden. Dat doe ik dan ook niet. Ik mag daarnaast toch wel gewoon mijn onvrede uitspreken, of niet?
Wat verwacht je dan precies? Je zegt dat je jezelf voor de gek zou houden als je zou verwachten dat er iets aangepast wordt. Wat wil je dan precies dat zeef je vertelt? Of wat wil je precies dat er met je mening gedaan wordt?Vervolgens komt er meer dan genoeg feedback, hetzij positief en negatief, uit de community terug en eigenlijk voelt het alsof we tegen een muur praten. De keuze voor het huidige logo wordt met man en macht verdedigd en verder wordt onze mening links gelaten. Dat irriteert me.
Ik dacht ook eerst dat er een schaduw geworpen werd ofzo. De steeksleutel wordt denk ik alleen gezien door zij die het weten.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:08:
Ik vind het eerder op een grote telescoop lijken. iig geen steeksleutel.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik verwacht het niet meer, omdat MT nadrukkelijk duidelijk heeft gemaakt dat ze er niets meer mee gaan doen. Dat ik het hoopte dat ze wat met onze feedback zouden doen is wat anders. En dat is precies de kern van de frustratie denk ik. Er is geroepen dat de community heeft mee mogen denken met het design van het nieuwe logo. Echter wist het gros van de community hier niets vanaf. Vervolgens geeft men feedback en dan krijg je een reactie dat men er niets meer aan gaat doen. M.a.w. je bent te laat, had je maar in LA moeten kijken.. ik vind nogal lomp overkomen.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:13:
Wat verwacht je dan precies? Je zegt dat je jezelf voor de gek zou houden als je zou verwachten dat er iets aangepast wordt. Wat wil je dan precies dat zeef je vertelt? Of wat wil je precies dat er met je mening gedaan wordt?
Hé maar wie ben ik? Ik ben maar een betalend lid die toevallig een sterke mening heeft over dit hele gedoe, dus who cares
Lomp of niet, het is gewoon realiteit. Het logo staat er. Het heeft geld gekost, er is voor de toekomst in geïnvesteerd (briefpapier e.d.), én het MT staat gewoon achter de keuze. Op een gegeven moment houdt die inspraak van de community gewoon op en moet je als bedrijf gewoon zelf kunnen zeggen hoe je in je eigen beeldmerk gepresenteerd wil worden.Tristan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:21:
[...]
M.a.w. je bent te laat, had je maar in LA moeten kijken.. ik vind nogal lomp overkomen.
En laten we wel wezen, waar hebben we het nou helemaal over? Ik heb het al vaker gezegd: ik vind het ding ook niet mooi. Maar wat boeit het? Je hoeft er niet de hele dag naar te staren. Waarom roept dit zo'n verontwaardiging bij je op?
Tsja, en ik stop jaarlijks honderden uren van mijn tijd gratis in Tweakers. Dat maakt mijn mening niet belangrijker dan de jouwe. Waarom zou jouw mening belangrijker zijn dan die van een niet-betalende gebruiker? En als dat niet is wat je bedoelde, waarom onderstreep je het woord dan?Hé maar wie ben ik? Ik ben maar een betalend lid die toevallig een sterke mening heeft over dit hele gedoe, dus who cares
[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 29-04-2015 21:31 ]
(en dat is geen compliment)
Hoe kan je de bal nu zo misslaan? Over smaken en kleuren kan je niet discussiëren, maar schoonheid en lelijkheid zijn universele dingen, aldus de oude Grieken en zo denk ik er ook over. Dit is lelijk.
Gewoon de positionering van die T. dat staat misschien in het midden, maar zo lijkt het niet door dat zwart stuk, daar staat het te veel naar links.
Ik hoop dat het logo niet te veel geld gekost heeft. Je ziet het wel vaker dat bedrijven massa's geld (100k+) uitgeven voor iets dat niet bepaald mooi te noemen is.
Ik denk dat bedrijven gewoon in hun broek doen om na oplevering te zeggen: "Hey die 100.000 euro was het toch niet waard, we blijven bij ons oude huisstijl"
PS: Ik ken een bedrijf waar ze heeeel veel geld betaald hebben voor een KLEUR te kiezen en dat "hun" eigen kleur te noemen met een soort merkenrecht erop. Alleen is het kleur niet echt aangenaam om naar te kijken
[ Voor 63% gewijzigd door ? ? op 29-04-2015 21:32 ]
Ik vind dat zo moeilijk om te geloven. Natuurlijk geloof ik direct dat op het moment van kiezen iedereen er achter stond, maar nu nog steeds?
Uit nieuwsgierigheid: is het logo getest? Is het logo van tevoren bekeken hoe het zou staan in de header? In een bookmark? In een tab in verschillende browsers? Op verschillende kleuren achtergronden, etc.?
Ik heb alle begrip ervoor dat het MT achter de (initiele) keuze staat (stond?) maar ik kan me echt niet voorstellen dat het MT het nu nog steeds een geslaagd logo vind.
Nee, ze hebben het gewoon klakkeloos overgenomen.AzzKickah schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:30:
Uit nieuwsgierigheid: is het logo getest? Is het logo van tevoren bekeken hoe het zou staan in de header? In een bookmark? In een tab in verschillende browsers? Op verschillende kleuren achtergronden, etc.?
Wat denk je zelf?
Waarom niet? Omdat een vocale minderheid hier roept dat het allemaal kut is? Ongeacht hoe het logo uit zou gaan zien was het gewoon een gegeven dat er een klaagtopic zou komen in LA. Er zijn altijd mensen die iets niet mooi vinden. Er zijn ook altijd mensen die bang zijn voor verandering. Puur het feit dat er hier klachten zijn over het logo betekent dus niet heel veel.Ik heb alle begrip ervoor dat het MT achter de (initiele) keuze staat (stond?) maar ik kan me echt niet voorstellen dat het MT het nu nog steeds een geslaagd logo vind.
Zoek de postieve reacties op de FP post, ik vind dit wel een hele makkelijke dooddoener.Er zijn altijd mensen die iets niet mooi vinden. Er zijn ook altijd mensen die bang zijn voor verandering. Puur het feit dat er hier klachten zijn over het logo betekent dus niet heel veel.
Ik vermoed helaasch van niet...NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:33:
[...]
Nee, ze hebben het gewoon klakkeloos overgenomen.
Wat denk je zelf?
En de hoofdletter T terwijl tweakers in kleine letters is.
En de niet kloppende verhoudingen van de steeksleutel.
En de rare uitlijning tussen de T en tweakers.
En.....
Het is niet allemaal kut!! Er moet een zwart randje omheen! En als je wil dat mensen een steeksleutel herkennen, laat daar dan een uitsparinkje in voor het steeltje. Klaar is Tweakers! Dan is het logo prima.[...]
Waarom niet? Omdat een vocale minderheid hier roept dat het allemaal kut is? Ongeacht hoe het logo uit zou gaan zien was het gewoon een gegeven dat er een klaagtopic zou komen in LA. Er zijn altijd mensen die iets niet mooi vinden. Er zijn ook altijd mensen die bang zijn voor verandering. Puur het feit dat er hier klachten zijn over het logo betekent dus niet heel veel.
Echt ik snap het niet.
Maar ik hou er ook echt over op nu. Ik had het al eerder gezegd maar nu echt. Het heeft toch geen nut.
Hou wel even in je achterhoofd dat ik/we dit bedoelen in positieve zin, om het mooier te maken.
Er zullen duizenden users zijn die niks zeggen maar wel degelijk deze mening delen. Maar die maken zich er niet druk om. Wat eigenlijk veel verstandiger is. Maar wij hier zitten al letterlijk 15+ jaar hier en het boeit ons wat!
[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 29-04-2015 21:40 ]
Geloof me, ik begrijp dat jullie nu niet meer terug kunnen en willen, maar als jullie objectief naar alle reacties kijken zouden jullie in mijn ogen ook toe moeten durven geven dat jullie wellicht de plank misgeslagen hebben in plaats van te proberen alle kritiek en aantoonbare ontwerpfouten de kop in te drukken.
Mooi of niet, technisch klopt het logo gewoon niet
Beetje flauwe opmerking, BtM909 zei duidelijk topic geopend, dat is gewoon niet het geval. Dan moet je niet de boel gaan verdraaien. Wederom blijf ik hostility ontvangen van je, en dat heb ik niet verdient. Probeer alleen iemand op de feit te wijzen.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:32:
[...]
Dan is de discussie alsnog gestart door een user. We hebben hier op Tweakers niet de gewoonte om een discussie af te kappen als de kwestie blijkbaar heel hoog zit bij een aantal mensen.
Ik kom meerdere keren per dag op Tweakers en ik heb op mijn iPhone een snelkoppeling naar de Tweakers frontpage en forum. Beide hebben tonen het Tweakers logo. Ik word er dus vaak genoeg per dag mee geconfronteerd.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:25:
En laten we wel wezen, waar hebben we het nou helemaal over? Ik heb het al vaker gezegd: ik vind het ding ook niet mooi. Maar wat boeit het? Je hoeft er niet de hele dag naar te staren. Waarom roept dit zo'n verontwaardiging bij je op?
Belangrijker zeker niet, maar blijkbaar ook niet meer gewaardeerd.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:25:
Tsja, en ik stop jaarlijks honderden uren van mijn tijd gratis in Tweakers. Dat maakt mijn mening niet belangrijker dan de jouwe. Waarom zou jouw mening belangrijker zijn dan die van een niet-betalende gebruiker? En als dat niet is wat je bedoelde, waarom onderstreep je het woord dan?
Vloeken om de aandacht te trekken met kleuren die tegenover elkaar liggen "mag" gewoon. Datzelfde groen zie je ook gewoon in het menu hierboven, waar het woord "Forum" al anderhalf jaar groen gehighlight wordt. Ik heb er nog nooit iemand over zien klagen.AzzKickah schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:39:
Ik vermoed helaasch van niet...Want iedereen kan zien hoe dat gif-groene op het donkerrode vloekt.
Dat is wat jij zegt. Andere users zeggen dat het kut is omdat ding scheef is. Of omdat hij op een meteoor lijkt. Of omdat de T een kleine letter moet krijgen.Het is niet allemaal kut!! Er moet een zwart randje omheen! En als je wil dat mensen een steeksleutel herkennen, laat daar dan een uitsparinkje in voor het steeltje. Klaar is Tweakers! Dan is het logo prima.
Dat spreek ik toch ook niet tegen? Ik zei alleen dat de discussie wel gestart is door een user en het dus niet Tweakers' initiatief was om dit topic te openen. Vervolgens blijft het wel open omdat we graag de ruimte bieden om te discussiëren over dingen die blijkbaar veel mensen dwars zitten. Dat is toch juist goed?AndreStarTrek schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:41:
[...]
Beetje flauwe opmerking, BtM909 zei duidelijk topic geopend, dat is gewoon niet het geval. Dan moet je niet de boel gaan verdraaien. Wederom blijf ik hostility ontvangen van je, en dat heb ik niet verdient. Probeer alleen iemand op de feit te wijzen.
Maar geen van die keren ga je aandachtig naar dat logo zitten kijken, lijkt me? Ik vind ook niet elk logo op het startscherm van mijn telefoon mooi, maar je hoort mij niet klagen bij Twitter dat hun blauwe icoon vloekt met mijn achtergrond of iets dergelijks.Tristan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:42:
[...]
Ik kom meerdere keren per dag op Tweakers en ik heb op mijn iPhone een snelkoppeling naar de Tweakers frontpage en forum. Beide hebben tonen het Tweakers logo. Ik word er dus vaak genoeg per dag mee geconfronteerd.
Om het maar bot te brengen: het wordt gewaardeerd dat je Tweakers wil steunen, maar dat maakt je mening niet per definitie meer gewaardeerd. Als de mening van een abonnee meer wordt gewaardeerd dan wordt de mening van een niet-betalende user vanzelf minder gewaardeerd. Let's not go there.Belangrijker zeker niet, maar blijkbaar ook niet meer gewaardeerd.
Verwijderd
Had/wil je praten IRL hoe en wat in de toekomst met tweakers.net zou ik Tweakers feedback sessie. je daar aanmelden (mits nog mogelijk).
En nee, het huidige (en vorige logo) vind ik zelf lelijk
Sorry, ja dat deed je wel.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:59:
[...]
Dat spreek ik toch ook niet tegen? Ik zei alleen dat de discussie wel gestart is door een user en het dus niet Tweakers' initiatief was om dit topic te openen.
Heeft iemand gezegd dat het niet goed was dan?Vervolgens blijft het wel open omdat we graag de ruimte bieden om te discussiëren over dingen die blijkbaar veel mensen dwars zitten. Dat is toch juist goed?
Bij het ontwerpen van een nieuw beeldmerk kun je nu eenmaal niet doen door de gebruikers een keuze te laten maken, dat werkt niet. Helemaal niet als een deel van je fanatiekste gebruikers grote moeite heeft met verandering. Voor ons spelen er ook andere belangen dan alleen die van een beperkte groep. In het proces heeft de community input geleverd met concrete ontwerpen voor logo's en indirect door daarmee aan te geven welke elementen in het oude logo behoudenswaardig waren. Die input heeft uiteindelijk mede geleid tot het resultaat dat er nu is.Tristan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:21:
[...]
Ik verwacht het niet meer, omdat MT nadrukkelijk duidelijk heeft gemaakt dat ze er niets meer mee gaan doen. Dat ik het hoopte dat ze wat met onze feedback zouden doen is wat anders. En dat is precies de kern van de frustratie denk ik. Er is geroepen dat de community heeft mee mogen denken met het design van het nieuwe logo. Echter wist het gros van de community hier niets vanaf. Vervolgens geeft men feedback en dan krijg je een reactie dat men er niets meer aan gaat doen. M.a.w. je bent te laat, had je maar in LA moeten kijken.. ik vind nogal lomp overkomen.
Verder is het zo dat menden over het algemeen van een beeldmerk houden omdat ze positieve associaties hebben met het merk en niet per se omdat het logo zo mooi is. Neem als voorbeeld het logo van BMW, die de harten van veel autoliefhebbers sneller doet kloppen. Stel dat BMW niet had bestaan en wij gisteren het BMW-logo als ons beeldmerk hadden gepresenteerd, dan waren we uitgelachen. Ons nieuwe logo heeft nog geen positieve lading bij onze gebruikers. Het zal even duren voordat het nieuwe beeldmerk geaccepteerd zal worden door onze gebruikers en het zal nog langer duren voordat het in hun harten gesloten wordt. Toen we in 2007 ons vorige logo presenteerde was het commentaar ook vernietigend, met het verschil dat er toen minder tweakers waren.
Het logo is een bitmap dus die schaalt niet mee. De bitmap is op pixelniveau geoptimaliseerd om het logo zo goed mogelijk in het pixelraster te doen passen en zo scherp mogelijk te laten lijken. Gisteren zijn hier nog verbeteringen in aangebracht naar aanleiding van feedback uit de community.fotografie999 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:19:
Ik zal ook even mijn zegje doen.
Het topic om nieuwe logo's te bespreken heb ik vaak genoeg bezocht dus van mij zal je niet horen dat er geen inspraak is geweest door de community. Het nieuwe logo vind ik niet geweldig, met alleen een extra zwart randje er om heen zou het volgens mij al een stuk beter zijn. Tweakers 7 werd ook nog aangepast wit-grijs tekst dichtheid dus ik hou nog hoop. De steeksleutel zie ik er ook niet in, daarvoor mis ik echt de steel. Het oude logo vond ik ook niet geweldig. Ik ben nog jong dus wat mij betreft had er gewoon een revolutie mogen plaats vinden in het logo. Vraagje dan ook nog...http://imgur.com/BzFDo23 als ik flink inzoom met mijn C720P dan is de tekst scherp maar het logo niet, kan dat nog worden aangepast?
Verwijderd
Henk had tenminste een smoel, en herkenbaarheid, al was het puberaal. Vergeet de Henk trein ook niet.Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:56:
[...]
... Toen we in 2007 ons vorige logo presenteerde was het commentaar ook vernietigend, met het verschil dat er toen minder tweakers waren.
...
Maar goed, aan alles valt een mouw aan te passen.
Daarnaast lijkt het nieuwe logo veel geler dan het oude logo, dat groener was. Dit maakt het logo veel minder duidelijk naast grijs en andere lichte kleuren. Het valt bijna weg, waardoor alleen het zwarte vlak opvalt. Erg jammer, het oude logo was juist enorm goed te herkennen!
Waarom is het een bitmap? Elke browser die er toe doet ondersteunt SVG-images volledig. IE8 is de enige browser die nog enigszins gebruikt wordt die het niet ondersteunt, en ik neem aan dat de gebruikers daarvan redelijk buiten de doelgroep vallen. En zelfs als dat niet zo is zijn er voor die selecte groep gebruikers fallbackmogelijkheden. Zéker een logo zou in deze tijd van 4k-schermen beter als een vector graphic uitgeserveerd kunnen worden.Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:56:
[...]
Het logo is een bitmap dus die schaalt niet mee. De bitmap is op pixelniveau geoptimaliseerd om het logo zo goed mogelijk in het pixelraster te doen passen en zo scherp mogelijk te laten lijken. Gisteren zijn hier nog verbeteringen in aangebracht naar aanleiding van feedback uit de community.
The devil is in the details.
De logo's van de fp en het forum waren al hetzelfde, zie:SOEFuture schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:42:
Sinds het nieuwe logo zijn de logos van tweakers.net en http://gathering.tweakers.net/ hetzelfde geworden. Hiervoor was er een duidelijk verschil tussen. Blijft dit zo? Of gaat er ook een nieuw logo komen voor het forum?
http://web.archive.org/we...4559/http://tweakers.net/
http://web.archive.org/we...//gathering.tweakers.net/
Edit:

je bedoeld de favicons, die is inderdaad ook veranderd voor het forum, was me nog niet eens opgevallen
[ Voor 26% gewijzigd door _David_ op 29-04-2015 23:52 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 29-04-2015 23:54 ]
_David_ schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:51:
[...]
De logo's van de fp en het forum waren al hetzelfde, zie:
http://web.archive.org/we...4559/http://tweakers.net/
http://web.archive.org/we...//gathering.tweakers.net/
Edit:
![]()
je bedoeld de favicons, die is inderdaad ook veranderd voor het forum, was me nog niet eens opgevallen
Precies!NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:54:
Ik denk dat hij het over de favicon heeft, aangezien die wel verschilden en aangezien je die in de bladwijzerbalk ziet. Het forum had altijd een grijze steeksleutel als favicon.
edit:Dat was jou ook al opgevallen.
Had favicons moeten zeggen inderdaad, my bad!
Was dit aan mij gericht? Zo ja, dan weet ik niet wat je daar mee bedoel.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:39:
Waarom zou je anders het topic sluiten?
AzzKickah schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:01:
Wat moet dit topic dan nog steeds open, vraag ik me af.
Quote de rest dan ook even, en leg uit waarom je het er niet mee eens bent. Wat voor nut heeft dit topic, kijkende naar de topictitel?
Hier ben ik het niet mee eens, bij verandertrajecten wordt vaak gesuggereerd dat er weerstand is tegen veranderen in the algemeen en dat is simpelweg onjuist. Het gaat vaak om de communicatie rondom de verandering en het doen laten inzien van het doel van de verandering.Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:56:
[...]
Helemaal niet als een deel van je fanatiekste gebruikers grote moeite heeft met verandering.
My $ 0,02: ik vind het nieuwe logo niet mooi, niet herkenbaar en de tekst tweakers ernaast komt erg rommelig op mij over, met name de t en de e's. Tegelijkertijd moet ik toegeven dat het nieuwe logo mij nog niet eens was opgevallen, omdat ik er simpelweg nooit naar kijk.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Om de community niet te boos te maken moet je deze inspraak geven, ondanks dat de opdracht waarschijnlijk allang was verstrekt aan een extern bureau. Je kan dit soort inspraak erg beïnvloeden
Ik maak me er verder niet druk om, ik voel me zelf niet echt lid van de 'community' tweakers. Ik gebruik de site gewoon om kennis op te doen, niks meer en niks minder.
Ik vind uiteindelijk dat er wel veel gezeur over niets is, ik heb nog eens naar het oude logo gekeken (hoe vaak bekijk je een logo nu...), en eigenlijk is er nauwelijks iets veranderd. Ze hebben de zwarte achtergrond weggehaald, met de kenmerkende punten, ze hebben het logo beetje gedraaid en verder een heel klein beetje gepimpt. Heeft tweakers daar nu nog voor moeten betalen?
Ja, vooral met tijd...hoe vaak is dat nu al niets langsgekomenQuacka schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:09:
Heeft tweakers daar nu nog voor moeten betalen?

Het lijkt meer ruimte in beslag te nemen in de bovenste balk en het oogt ook contrastrijker.
Dat is het resultaat van het 'bicubic sharpen' resamplingproces dat Photoshop gebruikt bij het verkleinen van bitmaps. Om het resultaat scherper te doen lijken wordt het contrast vergroot tussen twee vlakken met een afwijkende kleur. Ik heb inmiddels een nieuwe versie gemaakt van de plaatjes voor de header die minder agressief verscherpt zijn. Ook is het woordmerk beter uitgelijnd op het pixelraster zodat deze scherper lijkt. In de eerste versie waren de bovenste rij pixels van het woordmerk voor de helft transparant.
Lezen is niet zo'n sterk punt van jou?Cartman! schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:26:
[...]
Ja, vooral met tijd...hoe vaak is dat nu al niets langsgekomen
Het logo is door een extern bureau gemaakt. Een extern bureau zal ook geld willen verdienen...
Verwijderd
Het antwoord waarom een bitmap ligt wellicht voor niet-designers niet heel erg voor de hand en lijkt zelfs contra-productief. Het heeft ermee te maken dat een vector afbeelding op een pixel grid gerenderd moet worden. Browsers converteren een vector naar een rasterafbeelding, zonder hierbij rekening te houden met de 'pixel boundaries' van de vector. Hierdoor kan het zo zijn dat bijvoorbeeld rechte scherpe vormen over meerdere pixels worden uitgesmeerd. Door zelf de vector naar bitmap conversie te doen kun je (bijv. in Illustrator) de vector vrij exact uitlijnen op het pixel grid, waardoor de resulterende bitmap aanmerkelijk scherper en beter eruit ziet.NMe schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:48:
Waarom is het een bitmap? Elke browser die er toe doet ondersteunt SVG-images volledig. IE8 is de enige browser die nog enigszins gebruikt wordt die het niet ondersteunt, en ik neem aan dat de gebruikers daarvan redelijk buiten de doelgroep vallen. En zelfs als dat niet zo is zijn er voor die selecte groep gebruikers fallbackmogelijkheden. Zéker een logo zou in deze tijd van 4k-schermen beter als een vector graphic uitgeserveerd kunnen worden.
Voorbeeld van verschillende vector naar bitmap renders, waarbij linksboven de vector specifiek op een pixelgrid is uitgelijnd:

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Win de laatste oud logo items hier!