Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 23:47
Ik begrijp dat die steeksleutel herkenbaar is voor bezoekers van Tweakers. Maar ik denk dat daar juist het probleem zit, want het is gewoon een moeilijke vorm om in een logo te verwerken.

Tweakers is denk ik een sterk merk waar veel Nederlanders wel eens van hebben gehoord. Ik denk dat de herkenbaarheid van het logo overschat wordt, terwijl de herkenbaarheid van de naam onderschat wordt. Ook denk ik dat het font waarmee Tweakers is geschreven een heel sterk punt is in de huisstijl, en dat die juist herkenbaar is, terwijl de focus ligt op het logo.

Het nieuwe logo doet de naam Tweakers en het merk Tweakers eigenlijk gewoon geen recht. Ik denk dat de steeksleutel los moet worden gelaten en een strak logo moet komen waar juist de T mooi in naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er wordt steeds gezegd dat er schier oneindig overleg is geweest over het logo, en met dit als resultaat. Nu valt het duidelijk niet in de smaak, maar wat gaat tweakers.net daar aan doen? Getuige de opzet van een nieuwe campagne, die al in gang is gezet in diverse kanalen, lijkt me het volgende antwoord van toepassing: niets :) Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 21:06
zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:11:
[...]

Dat gaat soms sneller dan je zou willen. ;) We hebben 'm vandaag vastgezet tot 21 uur, zodat de avondploeg 'm niet gaat missen.
Dat is al een stuk beter, persoonlijk zou ik het gewoon minimaal 24 uur vast pinnen. Dan weet je zeker dat je 90% van de mensen bereikt heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

koelkast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:54:
Er wordt steeds gezegd dat er schier oneindig overleg is geweest over het logo, en met dit als resultaat. Nu valt het duidelijk niet in de smaak, maar wat gaat tweakers.net daar aan doen? Getuige de opzet van een nieuwe campagne, die al in gang is gezet in diverse kanalen, lijkt me het volgende antwoord van toepassing: niets :) Klopt dat?
Is al een paar keer gevraagd en daarvoor al beantwoord door zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?". ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 16:49
Is het typeface een bestaande, of gemaakt door iemand die dacht dat hij ook wel letterontwerper was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Jongens, dit is echt een bijzonder slecht logo. Ik snap niet waarom het überhaupt gedaan moet worden met een committee. Het is bekend dat 'design by committee' gewoon totaal niet werkt, en in principe zien we hier er een heel sterk voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

SeenD schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:27:
[afbeelding]

Ik kon het niet laten :)

Ik vind het ontwerp cool, ik vond hem alleen ietsje te hard door die scherpe randjes. Dus ik heb de puntjes van de sleutel afgerond en een "bout" gemaakt van het zwarte vakje.

En het groen heb ik een beetje aangepast. Hoewel ik mijn kleur groen niet echt mooi vind, de huidige vind ik beter. :)
Er een zeskantje van maken en we hebben een nieuw bout/schroef type. Eentje die je met een moersleutel of met een T schroevendraaier kan bevestigen :)

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 21:26

Solid Seal

3D Printer N00b

zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:37:
[...]

Dat hebben we wel met iets anders gedaan:
[afbeelding]

;)
:D dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:26:
[...]

Not true. Een .plan staat ook maar X uur op de FP in de ankeilers (de 'blokken' bovenaan).
1. Hij staat er nu nog steeds
2. Hij staat ook gewoon tussen de artikelen (als dat aan staat)
Daarna net zo makkelijk terug te vinden als een topic in LA. Elke methode heeft zo z'n voor- en nadelen, we zullen per keer de afweging moeten maken welk middel in te zetten.
Wat een onzin, niemand dwingt je om slechts 1 van de mogelijkheden te kiezen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 21:33
SeenD schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:27:
[afbeelding]

Ik kon het niet laten :)

Ik vind het ontwerp cool, ik vond hem alleen ietsje te hard door die scherpe randjes. Dus ik heb de puntjes van de sleutel afgerond en een "bout" gemaakt van het zwarte vakje.

En het groen heb ik een beetje aangepast. Hoewel ik mijn kleur groen niet echt mooi vind, de huidige vind ik beter. :)
Ik vind het nieuwe logo lelijk. Niet eens niet mooi, maar gewoon lelijk. Vraag is natuurlijk of dat een probleem is. Het logo zal wel wennen en heel prominent is het logo niet in beeld.

Het logo zoals in de quote vind ik veel mooier en passender. Vooral omdat de 'bek' van de steeksleutel aan de boven en onderkant niet even groot is geeft hem een onbalans.

Ik ben benieuwd of er snel een andere versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40
Ik wil eigenlijk nog wel een inhoudelijke reactie op de 'foute' vorm. Was dat niet opgevallen en is het nu 'oeps?!' of was het wel bekend en dachten jullie 'jammer dan'? Of optie 3: .....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Ronald8 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:45:
Ik wil eigenlijk nog wel een inhoudelijke reactie op de 'foute' vorm. Was dat niet opgevallen en is het nu 'oeps?!' of was het wel bekend en dachten jullie 'jammer dan'? Of optie 3: .....?
Er is niets fout, het is een creatieve interpretatie. Je kunt het mooi vinden of niet (of zelfs lelijk), maar het is wat het is.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:01
Coolstart schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:38:
[...]

Aanpassing2:
Ik ben er nog niet helemaal...extra finetuning nodig in de moerrlsleutel.Ik ben er zeker van dat mits een paar uur doorwerken op de vorm dat je een beter resultaat krijgt op de moersleutel.

https://www.dropbox.com/s...ekaers-logo-web6.jpg?dl=0
Een moersleutel kan niet met de punten naar elkaar toelopen, zo kan je hem nooit over een moer heen schuiven ;).

@Muggenzifter, mooi ontwerp.. maar misschien niet voor het drukwerk uitermate geschikt? En dat drukwerk lijkt mij op het moment de grootste reden voor dit logo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:49
Ojee, ojeej, ojeej.

Blijkbaar heb ik slechte smaak. Want als zo'n logo in productie komt. Dan hebben veel mensen een compleet andere smaak dan ik...

Ik ben geen grafisch ontwerper ofzo. Maar dit stoot me echt op.

Sure easy, beste stuurlui staan aan wal... Who am I to judge... Maar dit is zo niet Tweakers... Tenminste zoals ik het de afgelopen jaren heb gekend. Het is gewoon RAAR. Ook die nieuwe webapp logo's op iPad... Brrrr... Is dit Tweakers?!?

Had dit niet met een Poll bepaald kunnen worden ofzo? Ik bedoel we zijn toch met z'n allen deze mooie community? Ik begrijp dat er een ontwerp contest is geweest enzo maar dan noch... Beetje pollen hoe het valt kan nooit kwaad.

Ik gok dat het dan iets beter was gevallen. Tenminste veel "oeh ik vind het geil" reacties heb ik nog niet gezien.

Dus mijn twee cent, graag roll-back naar gisteren en dan een poll met mogelijke opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 17:40
CosmoKramer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:49:
[...]

Er is niets fout, het is een creatieve interpretatie. Je kunt het mooi vinden of niet (of zelfs lelijk), maar het is wat het is.
Daarom had ik het woord 'fout' ook tussen aanhalingstekens gezet :) maar nu heb ik dan m'n antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668879

trix0r schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:01:
[...]

Een moersleutel kan niet met de punten naar elkaar toelopen, zo kan je hem nooit over een moer heen schuiven ;).

@Muggenzifter, mooi ontwerp.. maar misschien niet voor het drukwerk uitermate geschikt? En dat drukwerk lijkt mij op het moment de grootste reden voor dit logo..
Kan prima voor print. Gewoon goede rasters gebruiken. (Dat witte verloop wordt dwn gewoon een zwart raster) Scheiden is ook geen probleem. Rippen in verschillende kleuren ook mogelijk. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 668879 op 28-04-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 22:26

flipkipse

Google it

Ronald8 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:06:
[...]

Daarom had ik het woord 'fout' ook tussen aanhalingstekens gezet :) maar nu heb ik dan m'n antwoord.
Dit was inderdaad bekend. En dat kan ik bevestigen. Zelf vond ik dit logo beter bij een tennisvereniging passen namelijk.

Is het lelijk? Nee absoluut niet. Daar vind ik mensen echt in overdrijven. Veel logo voorstellen die ik nu zie, dat vind ik pas lelijk.
Sommige mensen proberen het alleen op een witte achtergrond. Maar maak er ook is een tweakers header en poster van en je zult zien hoeveel weg valt.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 22:17
Helaas weinig goeds te melden over het logo. Het heeft met smaak te maken, maar waar was ook al weer het topic van het web 1.0? De techniek is echt niet van web 1.0, maar het logo is gewoon om te janken...

Steeksleutel, nu zag ik het bij het oude ook al niet, maar het was wel een strak logo. Dit logo komt volgens mij rechtstreeks uit paint. Of is het een maan waar het TweakersMan logo op geprojecteerd staat?

Ook de letters lijken er niet bij te passen, ook omdat de andere leesbaar zijn bij hoge resolutie, maar tweakers lijkt nu verkleind en daarna weer opgeblazen, had dan dezelfde lettertype genomen als nu bv "Nieuws" en "Pricewatch" is.

Zo mijn plasje even gedaan over het logo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-07 15:28
Als eerste, ik ben voor evolutie van een logo en ik vind alle verandering lelijk (moet altijd even wennen).

Dus om mijn gewenning zo makkelijk mogelijk te laten verlopen, heb ik het logo van Tweakers een beetje aangepast. Om mijn shock periode te overbruggen.

1. De hoek van de steeksleutel aangepast
2. De verhoudingen van de steeksleutel aangepast
3. De T op gevoel binnen het zwarte gedeelte geplaatst, ipv dwangmatig in het midden van de cirkel

Tweakers logo tweakt

Dit was mijn plasje.

p.s. uit de aankondiging, vond ik het logo beter tot zijn recht komen op print, in het "onze kennis, jouw nieuwe smartphone"-pamflet.

[ Voor 12% gewijzigd door joint_me op 28-04-2015 22:21 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Ik heb het logo nu al een groot deel van de dag in verschillende formaten op de website zien staan, de moersleutel heb ik er nog steeds niet in kunnen ontdekken. Het enige wat ik in het logo zie is een zonnetje met een misvormde maan ervoor.

In het vorige logo was de steeksleutel tenminste nog enigszins herkenbaar, in deze totaal niet meer. Een beetje jammer, als je het mij vraagt. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Cartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:13:
[...]

Dit is een vet logo zo ja...
Maar geen juiste steeksleutelvorm.
Het is afgeweken van de juiste steeksleutelvorm en hals is nogal smal. Dan komt het wat zwak over.

Waarom T precies in het midden moet weet ik niet. Dat is alleen maar om uit te kunnen lijnen maar de steeksleutel zelf wordt wel beetje belachelijk gemaakt. Mooi in midden mag, maar dan moet rest wel wat goed blijven. Je hoeft niet alles forceren, want dan offer je misschien teveel op. Herkenbaarheid hoort erbij, niet om minder herkenbaar te maken. Belangrijk is ook dat mensen die Tweakers niet kennen, iets moeten zien in de logo. Als ze niet meteen zeggen dat er steeksleutel in zit, is de logo niet geslaagd.
Na lang kijken en nadenken pas wel? Ook niet geslaagd.

Het ontwerp zoals in http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup2.png geeft goed steeksleutelvorm weer en ook sterker vorm. Omdat meeste steeksleutels niet rechtuit gaan maar licht gedraaid is is E/F meest gebruikt dan G/H. In de vorige logo is steeksleutel vorm ook zo behouden.

Met mockup model E kan dan zo hier staan:
http://mrdummy.net/zooi/t...eclame-mockup-e-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167912

Logo trekt inderdaad op niks. Waarom moet er absoluut een moersleutel in het logo staan? Is dat typisch 'tweaker'.
Ik had het er in ieder geval nooit in herkend (ook niet in het oude logo).
Als jullie absoluut toch een moersleutel willen lijkt me iets in de buurt van volgende oplossing logischer en herkenbaarder (met excuses voor povere photshop skills, het gaat om het idee, niet om een professioneel ontwerp, ik heb er zelfs de kleuren van het huidige logo in verwerkt!):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ETlv5s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Komt er een poll op de FP om in te schatten hoe de meningen verdeeld zijn? Niet dat het invloed heeft op het (gebruik van het) huidige logo, maar puur uit nieuwsgier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurren
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk naar het Kodi logo, dit is het resultaat van het democratisch proces:
http://civs.cs.cornell.ed...1a4&rkey=2cedf4f257cc1fdd

En gelukkig is er een professioneel bureau betrokken geweest waardoor dit nu het officiële logo is:
http://kodi.tv/introducing-the-kodi-logo/

Wat ook giga veel discussie opleverde, dat doet een logo altijd, maar het was wel een goed en niet democratisch genomen besluit. Dit soort dingen moet je echt niet met 4 man - die overbleven omdat er verder niemand wilde - bedenken en vervolgens voorleggen aan een MT... Een MT snapt wat van managen en per definitie niet iets van grafische vormgeving. Al heb ik nu ook mijn twijfels bij het eerste.

Maar het briefpapier zal wel al besteld zijn en de reclames al betaald, dus Tweakers zal nog jaren voort moeten met dit... geval, om het netjes te houden. Gelukkig gaat het bij Tweakers altijd om de inhoud, en die zal niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het idee dat je met een topic in LA genoeg awareness gecreëerd hebt opdat iedereen in de community erover mee kan denken, die conclusie op zich is iets te voorbarig denk ik. Had het belicht op de FP en hier in LA en elders waar je veel bekijks trekt. Ik check mijn actieve topics voor updates hier op het forum, check de frontpage inclusief tracker en LA laat ik compleet links liggen. Tenzij er toevallig een topic omhoog komt bij het tabje 'actieve topics' of onderaan de frontpage met 'nu op het forum' ;) Maar enfin, dat er een keuze gemaakt moet worden: prima. Dat het nooit goed is: eens. Daarom: custom css ftw! :Y)

Ik ben dan ook voor een van de vele creaties van flipkipse, custom css is enabled en ook mijn ogen hebben nu weer rust. Puur rood/wit, weg met dat gifgroene. Puur uit nostalgie vind ik die speling door een steeksleutel in het woordmerk te frotten een leuke gedachte. Maar het beeldmerk is op deze manier een stuk strakker naar mijn mening. Gewoon de T van tweaken, Tweakers, noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302359

MrDummy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:34:
Misschien mis je de nieuwsdraadje op de frontpage... Daar heb ik al uitgebreide post gemaakt.

Hier zijn mijn mockups:
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup.png
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup2.png

De uitleg mag je wel lezen op de frontpage nieuws. (anders lijkt het zo dubbelpost)
Er lijken meer reacties naar E keuze te lopen.
Mockup nr 2, logo H is wat mij betrefd het beste logo wat ik tot op heden gezien heb.
Duidelijk Tweakers, duidelijk een steeksleutel, lijkt veel op het nieuwe logo.
Als ik Tweakers was dan wist ik het wel :9

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 28-04-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurren
  • Niet online
@Joosie200: Topidee, heb mijn avatar ook aangepast, spread the old logo! Wie volgt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 302359 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:41:
[...]
Mockup nr 2, logo H is wat mij betrefd het beste logo wat ik tot op heden gezien heb.
Duidelijk Tweakers, duidelijk een steeksleutel, lijkt veel op het nieuwe logo.
Als ik Tweakers was dan wist ik het wel :9
Ben ik het mee eens, of iets met Henk.
Hadden we deze discussie 5 jaar geleden ofzo ook al niet toen henk voor die gare zeemijn in werd geruild?

Dit alles gezegd en gelezen hebbende: ik denk dat wij ervan kunnen vinden wat we willen maar dit logo niet weggaat ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 22:41

sHELL

VR "connoisseur"

MrDummy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:57:
[...]

Maar geen juiste steeksleutelvorm.
Het is afgeweken van de juiste steeksleutelvorm en hals is nogal smal. Dan komt het wat zwak over.

Waarom T precies in het midden moet weet ik niet. Dat is alleen maar om uit te kunnen lijnen maar de steeksleutel zelf wordt wel beetje belachelijk gemaakt. Mooi in midden mag, maar dan moet rest wel wat goed blijven. Je hoeft niet alles forceren, want dan offer je misschien teveel op. Herkenbaarheid hoort erbij, niet om minder herkenbaar te maken. Belangrijk is ook dat mensen die Tweakers niet kennen, iets moeten zien in de logo. Als ze niet meteen zeggen dat er steeksleutel in zit, is de logo niet geslaagd.
Na lang kijken en nadenken pas wel? Ook niet geslaagd.

Het ontwerp zoals in http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup2.png geeft goed steeksleutelvorm weer en ook sterker vorm. Omdat meeste steeksleutels niet rechtuit gaan maar licht gedraaid is is E/F meest gebruikt dan G/H. In de vorige logo is steeksleutel vorm ook zo behouden.

Met mockup model E kan dan zo hier staan:
http://mrdummy.net/zooi/t...eclame-mockup-e-small.jpg
:> :o :z

tweakers crew, huur mrdummy in... NU!

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Boudewijn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:43:
[...]

Ben ik het mee eens, of iets met Henk.
Hadden we deze discussie 5 jaar geleden ofzo ook al niet toen henk voor die gare zeemijn in werd geruild?

Dit alles gezegd en gelezen hebbende: ik denk dat wij ervan kunnen vinden wat we willen maar dit logo niet weggaat ;).
Dat lijkt heel zuur, maar zo zit het wel in elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jolke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:59:
[...]

Dat lijkt heel zuur, maar zo zit het wel in elkaar. :)
Zuur maar reëel. :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Yep, ach... het zijn maar een paar pixeltjes. En bovendien op de mobiele site zie je het logo toch niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Jolke schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:03:
Yep, ach... het zijn maar een paar pixeltjes. En bovendien op de mobiele site zie je het logo toch niet. ;)
Totdat je m op je homescreen zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
.oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:36:
[...]

1. Hij staat er nu nog steeds
2. Hij staat ook gewoon tussen de artikelen (als dat aan staat)
1. Ja, gelockt
2. Inderdaad, als dat aanstaat. Welke methode we kiezen, er zullen altijd mensen zijn die 'm toch missen. :+
Wat een onzin, niemand dwingt je om slechts 1 van de mogelijkheden te kiezen :)
Ik zeg ook niet dat we maar een optie kiezen. Er zijn meer mogelijkheden dan alleen een topic in LA en we zullen per keer bekijken wat de beste oplossing is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarmee je dus je eigen argument onderuit haalt.
2. Inderdaad, als dat aanstaat. Welke methode we kiezen, er zullen altijd mensen zijn die 'm toch missen. :+
En dat is dus geen reden om dan maar niet voor methoden te kiezen die die extra mensen bereiken. 30% is nog altijd beter dan 5% (compleet uit de lucht gegrepen getallen)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2015 00:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
.oisyn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:48:
[...]

Waarmee je dus je eigen argument onderuit haalt.
Nee, want daarmee schuiven we andere geplande reviews die er zouden staan vooruit. Als het bericht niet gelost was, was 'ie al lang weg.

Zoals nu inmiddels het geval is. Zie reactie StarWolfer in 'plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers'
Ok, deze post is weg als belangrijk nieuws, en van de hoofdpagina afgevallen ...

En nu, dat was het dan ? Wen er maar aan ?

En dat is dus geen reden om dan maar niet voor methoden te kiezen die die extra mensen bereiken. 30% is nog altijd beter dan 5% (compleet uit de lucht gegrepen getallen)
Zoals ik al eerder zei: we zullen bij de evaluatie kijken wat we in het vervolg inzetten. Daarbij kiezen we per geval voor de optie die het meest in balans is. De ene keer een topic LA, de volgende keer een topic in LA én een .plan etc. etc.

[ Voor 22% gewijzigd door zeef op 29-04-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@Zeef is er ook een huisstijlboek gemaakt? want op dit moment zie ik veel inconsistent kleurgebruik.
Imho vind ik het groen mooier van het logo in de video dan van het logo op de site.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/f9rwcnh62oJdFHs133sx8f1t/full.png

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Nieuw Tweakers logo, ik zie hem (nog) niet op alle aangepaste weergaves, behalve 1001 px en hoger ;)
Kan dit wel met custom css, i.c.m. tweakers tekstlogo of in plaats van?

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

GerardVanAfoort schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:00:
Nieuw Tweakers logo, ik zie hem (nog) niet op alle aangepaste weergaves, behalve 1001 px en hoger ;)
Kan dit wel met custom css, i.c.m. tweakers tekstlogo of in plaats van?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZQCTRWcxHgT8O71xELxIFs47/thumb.png

Alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fietsbel schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:56:
@Zeef is er ook een huisstijlboek gemaakt? want op dit moment zie ik veel inconsistent kleurgebruik.
Imho vind ik het groen mooier van het logo in de video dan van het logo op de site.
De favicon is gewoon geüpdatet, alleen duurt dat soms even voor je browser het heeft opgepikt. Je kunt http://tweakers.net/favicon.ico openen in een tab en daar CTRL-F5 op doen, kijken of dat helpt. (hetzelfde geldt voor http://gathering.tweakers.net/favicon.ico)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:11:
[...]

De favicon is gewoon geüpdatet, alleen duurt dat soms even voor je browser het heeft opgepikt. Je kunt http://tweakers.net/favicon.ico openen in een tab en daar CTRL-F5 op doen, kijken of dat helpt. (hetzelfde geldt voor http://gathering.tweakers.net/favicon.ico)
Oh dat is rot! Hetzelfde icon voor de Frontpage als GoT? :(

Mijn mening is trouwens dat het logo erg amateuristisch is. Niet dat ik een logodesigner ben, maar ik zie wel dat dit gewoon niet in balans is. En dan heb ik het echt alleen over het groene gedrocht. Het font van 'tweakers' vind ik wel mooi! Maar ik kan er echt niet bij dat uitgerekend dit design erdoor gekomen is. Bizar!

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 29-04-2015 01:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 22:37
Bijzonder dat ik weer logo's voorbij zie komen. Een hele thread aan bijdragen is hieraan eerder geleverd.
En wat een drama kan er gemaakt worden over een logo. Ik had liever gehad dat het logo weg was gegaan en dat er met de naam tweakers een font was gekozen met een kleine aanpassing erin om het eigen te maken.

Maar goed, beslissing is genomen. Ik vind het al bijzonder dat er tweakers mee konden denken. Niet dat het de community gevoel heeft geholpen, want dat is het bewijs van dit topic en de reacties op de frontpage.

Ik zal wel niet meer in de leeftijdscategorie vallen om me hier druk om te moeten maken of zijn er wel 30ers die zich er over kunnen opwinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

.oisyn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:11:
[...]

Okay, dan hebben we 1 groentint minder om ons "druk" over te maken ;) :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Druk maken... Het zal mij worst wezen maar bij mij is het vooral verwondering dat juist dit design 'wint' ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Laatst online: 16:21
NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:09:
[...]

Even los van al het andere commentaar hier in dit draadje waar ik me verder niet over uit zal laten: die kleuren zijn niet anders dan voorheen? Het oude logo had dezelfde kleuren.
Los van dat ik het nieuwe logo een achteruitgang vind ten opzichte van het oude logo, en veel in dit topic geopperde ideeën al een stuk beter zijn; de kleuren zijn duidelijk NIET hetzelfde. Ik denk dat het ontwerpbureau incl. MT nieuwe schermen moeten kopen. Hieronder een voorbeeldje. Volledige printscreen (1920x1080) ook beschikbaar indien gewenst.
Afbeeldingslocatie: http://i334.photobucket.com/albums/m401/MrMistral/logo_zpsfbvjyx4n.png

Sjonge, dat Tweakers zit toch diep in m'n hart dat ik mij dit aantrek :+

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:57:
[...]
Het logo. Zie mijn reactie hierboven. Nou loop ik al een tijdje mee en het is bijna een standaard reflex die we zien bij veranderingen, groot en klein. Introductie Tweakers 7 anyone? ;) Gaan we iets veranderen? Grote paniek! Tweakers is Tweakers niet meer. Commercie! Ik miste vandaag nog de grootste dooddoener: "Het wordt ons door de strot geduwd".. niet.
Die andere dooddoener heb ik ook nog niet voorbij zien komen: Het is de schuld van VNU! de Persgroep! Tweakers.net niet meer onafhankelijk!!! oneoneone

Maar dit logo interesseert me voor geen moer. :+

* Anoniem: 63975 heeft nog nooit een steeksleutel nodig gehad bij computeronderhoud. Maar inderdaad, het logo hoeft niet logisch te zijn, het dient ter herkenning.

Wel erg veel zwart in de tabblad thumbnail, herkenbaar is het in ieder geval wel!

Doet me eerder aan een radiotelescoop denken, dan aan een moersleutel.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ARcPLByl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 29-04-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
koelkast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:54:
Er wordt niet gezegd dat er schier oneindig overleg is geweest. Dat is jouw kwalificatie. We hebben de ruimte geboden en genomen om te overleggen met een ieder uit de community die aangaf daar behoefte aan te hebben. Nee, we gaan het ontwerp niet overboord gooien. Zie mijn eerdere post daarover zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?".
MrMistral schreef op woensdag 29 april 2015 @ 03:33:
[...]

Los van dat ik het nieuwe logo een achteruitgang vind ten opzichte van het oude logo, en veel in dit topic geopperde ideeën al een stuk beter zijn; de kleuren zijn duidelijk NIET hetzelfde. Ik denk dat het ontwerpbureau incl. MT nieuwe schermen moeten kopen. Hieronder een voorbeeldje. Volledige printscreen (1920x1080) ook beschikbaar indien gewenst.
[afbeelding]
Ga ik voor je uitzoeken. Inclusief aanvraag nieuwe schermen! *O*
Sjonge, dat Tweakers zit toch diep in m'n hart dat ik mij dit aantrek :+
_o_ :*

[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 29-04-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:05:
Komt er een poll op de FP om in te schatten hoe de meningen verdeeld zijn? Niet dat het invloed heeft op het (gebruik van het) huidige logo, maar puur uit nieuwsgier.
Ik denk dat ze dat niet aandurven eerlijk gezegd, los van t of wat toevoegt. Alles is ook wel zo'n beetje gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat alles gezegd is, daar gaat het me ook niet om. Het is een beslissing van Tweakers en klaar. Ik krijg atm een erg scheef beeld hoeveel mensen het eigenlijk mooi/niet mooi vinden: diegenen die het niet mooi vinden schreeuwen nogal hard en overschaduwen die die het wel mooi vinden.

Puur interesse dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik kom al even op Tweakers.net en het koste mij moeite om een steeksleutel te herkennen in het oude logo. Echter als je die eenmaal had gezien dan kon je die niet meer "ontzien" als ik nu naar het logo kijk dan is het (objectief gezien) een groenrondje met een zwarte inham met een witte "T" erin.
Het is strak, plat... en daar is het wel mee gezegd. Vernieuwing kan ik het niet noemen en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 15:33

Jean Paul

Reservebelg

Ik gooi mijn mening en inzicht er ook maar eens in..

Het eerste wat mij te binnen schoot bij het zien van dit nieuwe logo: het klopt niet. De T zit mij dwars, al weet ik niet precies wat daaraan schort, waarschijnlijk het super simplistische lettertype, wat voor mijn gevoel niet strookt met de T van het merknaam Tweakers. Maar dat is wellicht de autist in mij ;)

De steeksleutel blijf ik niet herkennen. Het voornaamste issue met de steeksleutel nu is de lengte van de binnenste zijvlakken. Deze zijn simpelweg veel te lang en doen de mogelijke herkenning gelijk teniet. Het is verder enorm abstract, met het thema volledig in het midden. Ik dacht mij te herinneren dat dit bij fotografie uit den boze is :Y)

Kijkend naar de mockups van coolstart, herkende ik daarmee subjectief natuurlijk de steeksleutel alleen gelijk bij mockup 5, ondanks het feit dat deze nagenoeg gelijk is aan mockup 3. Kijkend naar de kleine verschillen tussen deze twee, heeft dat te maken met de iets meer geronde hoeken aan de binnenzijde.

Verder; doordat het logo niet in het midden zit is er ook meer focus op de steeksleutel, in plaats van alleen de T met wat semi-onherkenbare 'versiering' rondom. De autist in mij zegt wel dat in mockup 5 de merknaam op dezelfde hoogte moet zitten als de T in het logo. Zit nu net een paar pixels te hoog.

Als laatste is de afwezigheid van een mooie zwarte rand een gemis. Het oogt vele malen rustiger en professioneler met zo een rand. Het draagt bij aan het 'eruit springen' van het logo, het maakt het meer 'in your face', als een nadrukkelijke stempel. Momenteel valt het weg in de achtergrond. Het is net als de tekst in de menu items, hetzelfde kleurgebruik bij selectie, het is aanwezig maar het valt weg. Prettig voor menu's die in het zicht blijven, niet prettig als je logo iets moet zeggen..

Uiteraard is het het logo van Tweakers, en zolang jullie zelf tevreden zijn, is dat wat telt. Het logo maakt Tweakers immers niet, het maakt tweakers eerder herkenbaar. En de associatie komt vanzelf wel, het is verder gewoon wennen. Alle verandering heeft tijd nodig :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:03
Ik doe ook even een duit in het zakje. En het eerste wat ik mij afvroeg is wat dat zwarte nou was? Moest het een soort schaduw van de T voorstellen ofzo? Later las ik dat het een steeksleutel is. Het grappig is overigens dat een steeksleutel helemaal geen hoekige 'inham' heeft, maar een ronde 'inham'. Mijn eerste indruk was dus dat het logo uit balans was en geen idee wat het moest voorstellen.

Het probleem is dat de T logo niet op een moer lijkt en dat je daardoor de steeksleutel echt niet ziet. FF een snelle paint om het idee te demonstreren:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lafnMuJSBtZou5cRtEBQHkKx/full.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/D22W2h7O6gS63h8uE7RWuzLB/full.png

Dat lijkt wat mij betreft al meer op een steeksleutel. Ik denk dat het zwarte uitsteeksel hetgeen is wat echt niet werkt.

Daarnaast lijkt het logo me in hele lage kwaliteit en ook klopt er van uitlijning en de balans geen zak voor mijn gevoel. Nou ben ik daar vrij gevoelig voor, maar ik krijg gewoon geen goed gevoel bij dit logo. Er klopt gewoon iets echt niet. Maak er sowieso even een SVG van of iets dergelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 29-04-2015 09:50 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Waauw jij hebt pas een mooi logo :P _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Luuk1983 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:50:
Het probleem is dat de T logo niet op een moer lijkt en dat je daardoor de steeksleutel echt niet ziet. FF een snelle paint om het idee te demonstreren:

[afbeelding] [afbeelding]

Dat lijkt wat mij betreft al meer op een steeksleutel. Ik denk dat het zwarte uitsteeksel hetgeen is wat echt niet werkt.
Dat lijkt meer op pacman :P

Dat gezegd hebbende, het lijkt niet meer op een steeksleutel dan in het nieuwe logo. Dit alles door de gebruikte proporties en positionering. Teveel focus op de T, te lange zijvlakken..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Soepvork.nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:48:
Bij deze even een nette uitwerking van Graafvaag zijn oplossing, persoonlijk vind ik dit de beste. Sorry, heb hem niet pixelperfect uitgewerkt, maar we krijgen een goed beeld:
[afbeelding]

Bij deze op aanvraag, ook met smalle steel:
[afbeelding]

Update op feedback:
[afbeelding]
This! :D

Thanks voor het maken. Ga hiermee het nieuwe logo vervangen. :)

T.net hoeveel heeft de logo change nu gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

HollowGamer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:16:
[...]

This! :D

Thanks voor het maken. Ga hiermee het nieuwe logo vervangen. :)

Bevestigend wat al eerder is genoemd.. Niet iedereen zal een logo mooi vinden ;)

Persoonlijk vind ik de zwarte rand te dik in deze, en hoewel een steel al snel de steeksleutel vorm geeft, vind ik hem in deze uitwerking niet passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 14:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Voor diegene die de soepvork-mod willen, knal dit in je custom css:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#logo a:after {
    content: "";
    width: 41px;
    height: 41px;
    background: url(http://static.tweakers.net/ext/f/Z82w5Dxxe6frc2wgIF3uYNFq/full.png);
    position: absolute;
    background-size: cover;
    margin: 1px 0 0 8px;
}

*edit* mod heeft 'm op tweakers-server geplempt. Gaarne die gebruiken :)

[ Voor 21% gewijzigd door NeFoRcE op 29-04-2015 13:16 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:42:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    background: url(http://i.imgur.com/2Q0IaId.png);
}
Dank, stukken beter hoewel t vooral de uitlijning van de T is die me irriteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
HollowGamer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:16:
Voornamelijk tijd. Zie hier nadere toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Weet niet of het al gezegd is maar kan het niet echt vinden in het topic.

Het huidige logo boven de website is dat het "goede" logo ? Hij is namelijk erg onscherp en er zit een rare andere kleur groen als lijn in de binnen ring... Ik stoor me hier sinds gister eigenlijk al aan... Zo lijkt het logo totaal niet op het logo wat bijvoorbeeld op Facebook is gepost (die een stuk beter eruit ziet).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
}
_/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Brummetje op 29-04-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:46

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
}
HELD.

Ik vind deze prachtig!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wellicht dat er nu meer mensen CSS willen hebben en voor een abo kiezen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:47
Het logo in de browser vind ik ook minder scherp dan op bijvoorbeeld Facebook. Ik vind het logo op mijn homescreen er ook een stuk strakker uitzien, het is even wennen maar ik vind het steeds mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Laatst online: 16:21
Jolke schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:02:
Wellicht dat er nu meer mensen CSS willen hebben en voor een abo kiezen. >:)
Dat is natuurlijk het stiekeme .plan erachter :+

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
}
Bedankt, imho een stuk beter nu :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Fietsbel schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:14:
[...]

Bedankt, imho een stuk beter nu :)
Owke... er wordt gezeurd over pixels bij de E en A maar deze mega pixels hoor je niemand over? :+

http://i.imgur.com/N8unZjh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

flipkipse schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:20:
[...]

Owke... er wordt gezeurd over pixels bij de E en A maar deze mega pixels hoor je niemand over? :+

Geen last van hier? 't Plaatje valt over 't oude plaatje heen, anders ff margin-left 1 minder ofzo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

flipkipse schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:20:
[...]

Daar heb ik geen last van, dus ik kan er ook niet over zeuren :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
  • Laatst online: 20-03-2024

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
}
Thanks, haha _/-\o_ als mensen aanpassingen wensen geef a.u.b. feedback dan pas ik gerust nog wat aan het logo aan, of ik maak een aantal nieuwe versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

mijne CSS ziet er momenteel uit als die van Firesphere en krusher

Stuk rustiger dat wit :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/v0C6rVQ0d4SFUW3a4k91W6JK/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OqvgJ943aLAo7c9jhFeJt1Me/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Misschien heeft iemand zin om een CSS builder te bouwen voor tweakers? Soort bootstrap-customizer, maar dan voor tweakers? Zou wel gaaf zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

offtopic:

Je zou een simpele website kunnen maken waarmee je CSS kan injecten en zo adv. instellingen dingen aanpassen.

Of fancy met een browser extensie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

90710 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:35:
offtopic:

Je zou een simpele website kunnen maken waarmee je CSS kan injecten en zo adv. instellingen dingen aanpassen.

Of fancy met een browser extensie :)
Cool, en dan noemen we het GreaseMonkey 8)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

GM is idd een optie, maar dan moet je nog enige CSS skills hebben ;)

In het begin van Tweakers v7 had ik bv ook een eigen user-js voor Opera gemaakt. Opvolgende iteraties van v7 hebben dat script echter onbruikbaar gemaakt en ik heb het sindsdien niet meer bijgewerkt. En dat is dan ook het nadeel van een externe tool, die moet onderhouden worden.

[ Voor 67% gewijzigd door 90710 op 29-04-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Zo ook al is het waarschijnlijk al gezegd, Maar wat is dit SLECHT zeg holy F. Zou de designer denk ik ontslaan, ook al hoop ik dat het iemand is die stage loopt bij jullie.

zonder teveel inhoudelijk er op in te gaan.

ONBALANS!

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 17:11
Wat me opvalt is dat ik nog nergens heb gelezen dat @zeef en @femme het nieuwe logo ook daadwerkelijk mooi vinden of er trots op zijn. Daar ben ik dus nog wel benieuwd naar. Ook krijg ik het idee dat er een nieuw logo moest komen. Dus ook ter nieuwsgierigheid. Is het ter sprake gekomen dat het nieuwe logo er gewoon nog niet tussen zat?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CurlyMo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:57:
Wat me opvalt is dat ik nog nergens heb gelezen dat @zeef en @femme het nieuwe logo ook daadwerkelijk mooi vinden of er trots op zijn. Daar ben ik dus nog wel benieuwd naar. Ook krijg ik het idee dat er een nieuw logo moest komen. Dus ook ter nieuwsgierigheid. Is het ter sprake gekomen dat het nieuwe logo er gewoon nog niet tussen zat?
Ik sta vierkant achter de keuze die we hebben gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet zeshoekig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vijf...heb je dat plaatje met die lijntjes niet gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 16:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Lol, ik zie nu pas (gisteren voor het eerst in de ochtend gezien en daarna de hele dag door) dat het groene vlakje iets van een steeksleutel moet voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarom uberhaupt nog een steeksleutel? Ik heb zo'n ding nog nooit gebruikt bij het bouwen van PC's en dergelijke. En we zijn hier niet Harry-De-Klusjesman-Forum.

Misschien tijd voor echt iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

zeef schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat we nodig wat moeten eten @zeef want dit is natuurlijk niet mogelijk O+

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Blerf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:54:
Zo ook al is het waarschijnlijk al gezegd, Maar wat is dit SLECHT zeg holy F. Zou de designer denk ik ontslaan, ook al hoop ik dat het iemand is die stage loopt bij jullie.

zonder teveel inhoudelijk er op in te gaan.

ONBALANS!
Nuttig :+

Waarom zou je er niet inhoudelijk op in gaan?

Ik vind het persoonlijk te vlak, dat simpele zwarte randje wat al paar keer naar voren is gekomen geeft het zo veel meer dimensie! (Denk puur een contrast iets) Voor de rest, steeksleutel of niet boeit me niet heel veel, al zag ik het er wel meteen in. (Ik gebruik vaker een kruiskop :+)

Anyways, eerste reactie was hier ook WTH maar eerlijk is eerlijk, het begint al te wennen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
zeef schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:09:
[...]

Vierkant achter een keuze staan is een politiek antwoord. De vraag was of je het logo zelf ook mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

FiXeR.nl schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:17:
Waarom uberhaupt nog een steeksleutel? Ik heb zo'n ding nog nooit gebruikt bij het bouwen van PC's en dergelijke. En we zijn hier niet Harry-De-Klusjesman-Forum.

Misschien tijd voor echt iets nieuws.
Deze vraag heeft natuurlijk enorm veel aandacht gehad bij het design proces. Want precies om de door jouw genoemde reden werd die ter discussie gesteld.

Maar toen kwam al snel de vraag: "wat heeft de schelp van Shell nog met olie te maken?"

Maar een soldeerbout / schroevendraaier / etc laat zich slechter "verstoppen" als de steeksleutel.

Daarnaast heeft zowel Henk als de zeester een steeksleutel gehad. Vandaar dat we als afgevaardigde van de community vonden dat dit juist moest blijven. Omdat anders het logo nog verder van de nostalgie afging.

Natuurlijk zagen wij ook het liefst Henk terug. Maar als jij een eigen bedrijf hebt, zou je ook niet zo"n fout logo voeren. Dus dat een commerciël bedrijf daar niks in ziet, kunnen we ook niet anders als begrijpen.

[ Voor 11% gewijzigd door flipkipse op 29-04-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

CurlyMo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:57:
Ik was meteen enthousiast over dit logo. Voorafgaand aan het moment dat de community werd ingeschakeld om suggesties te doen en er een extern bureau werd ingeschakeld had ik al allerlei voor de hand liggende variaties gemaakt op het oude logo. De meest geslaagde vormen waren de onderstaande:

Voor de hand liggende logo opties

Dit waren echter nog erg statische en ook wel agressieve vormen die een onaangename interactie ondergaan. Wat er feitelijk wordt weergegeven is een steeksleutel die een hoofd klem houdt, dat is ook niet fijn voor dat hoofd ;) . Ik vond het ook nog wel een 'plat' beeldmerk waar weinig diepte in zat wat betreft de vorm of betekenis van de symbolen die erin verwerkt waren. Het was allemaal nogal ordinair obvious.

Het bureau vond het voorwerk nuttig en deed er nog een rondje out of the box denken overheen en kwam toen met de vorm van het nieuwe logo, precies wat we nodig hadden. De vorm is dynamisch en verrassend en de betekenis van de elementen is op een meer subliminale wijze verpakt. De steeksleutel is super makkelijk herkenbaar als je weet dat hij erin zit maar een persoon die het logo voor het eerst ziet zal niet de associatie leggen met een steeksleutel, dat is een betekenis die alleen insiders, dus onze hardcore gebruikers, zullen weten. De vorm zit er in juist voor die mensen om te laten zien wat de afkomstig is van Tweakers en wat ons enthousiasmeert (het tweaken van elektronica). Zet je er een steeltje aan dan is het hele effect weg en wordt het logo een simpel cliché.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Femme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:28:
[...]

Ik was meteen enthousiast over dit logo.
Dank.
Zet je er een steeltje aan dan is het hele effect weg en wordt het logo een simpel cliché.
En het zwarte randje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CurlyMo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:24:
[...]

Vierkant achter een keuze staan is een politiek antwoord. De vraag was of je het logo zelf ook mooi vind.
Ik zit in het MT en we hebben als MT gekozen. Die keuze, daar sta ik nog steeds achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
zeef schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:30:
[...]

Ik zit in het MT en we hebben als MT gekozen. Die keuze, daar sta ik nog steeds achter. :)
Als je politieke antwoorden geeft, dan krijg je ook politieke duidingen. Aangezien @femme enthousiast is over het logo en jij dit niet ook hardop zegt zou kunnen duiden op een dictatoriaal regime geleid door de grote leider @femme :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Lol, een duur betaal clubje heeft het logo van Femme ingekleurd en 20 graden gedraaid?
Nice.. Ik wil ook wel logo's maken voor Tweakers met een "fris sausje en een vleugje zoetigheid met levende sprankelende kleuren verpakt in een nostalgisch geheel die shizzle uitstraalt"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

CurlyMo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:32:
[...]

Als je politieke antwoorden geeft, dan krijg je ook politieke duidingen. Aangezien @femme enthousiast is over het logo en jij dit niet ook hardop zegt zou kunnen duiden of een dictatoriaal regime geleid door de grote leider @femme :+
Ninja response: het is op in plaats van of :+
FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:34:
Lol, een duur betaal clubje heeft het logo van Femme ingekleurd en 20 graden gedraaid?
Nice.. Ik wil ook wel logo's maken voor Tweakers met een "fris sausje en een vleugje zoetigheid met levende sprankelende kleuren verpakt in een nostalgisch geheel die shizzle uitstraalt"...
Nee want dan was de steeksleutel wel in de juiste maten :+

[ Voor 35% gewijzigd door flipkipse op 29-04-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:34:
Ik zou zeggen, kies je nieuwe beroep maar uit dan! Je hebt exact verwoord wat al die duur betaalde clubjes doen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Geen fout te bekennen. Probeer je me er nu in te luizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

BtM909 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:36:
[...]

Ik zou zeggen, kies je nieuwe beroep maar uit dan! Je hebt exact verwoord wat al die duur betaalde clubjes doen ;)
Sterker nog, ik doe het hier en daar al als vrijwillige nevendienst. Ik zie nog steeds potentie in het logo, het went ook wel na een tijdje, maar blijkbaar was de oude logo echt zo sterk dat de nieuwe gewoon geen of slechts een flauwe indruk maakt. Past misschien wel bij de richting die Tweakers.net op wilt, meer voor de massa en minder voor de geeks/nerds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 09:42
Jolke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:43:
Wellicht een mooi moment om een polletjes op FP te plaatsen, wat men van het logo vindt.
Niemand* vind 'm mooi, omdat men niet tegen veranderingen kan. Over een maandje is iedereen het logo gewend en hoor je er niets meer over.

(*het gebruik van niemand is hier figuurlijk)

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 29-04-2015 13:42 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:57
Het is/was even wennen, maar na een dagje begint het al beter te worden. De uitleg van * Femme is duidelijk en helder en laat wel een stuk beter zien waarom voor deze oplossing gekozen is.

Het enige wat ik minder vind is het gebrek aan symmetrie, maar dat is denk ik meer persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:40:
[...]

Sterker nog, ik doe het hier en daar al als vrijwillige nevendienst.
Wat let je om daar duurbetaalde centjes voor te vragen? Het is toch ook allemaal zo simpel.

De rest van je verhaal onderschrijft je rare statement niet, dus daar ga ik verder niet op in.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

BtM909 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:43:
[...]

Wat let je om daar duurbetaalde centjes voor te vragen? Het is toch ook allemaal zo simpel.

De rest van je verhaal onderschrijft je rare statement niet, dus daar ga ik verder niet op in.
Ik vind het leuk en als ik daarmee iemand een dienst kan doen (vooral mensen die net zijn gestart voor zichzelf), dan doe ik dat graag. Scheelt ze weer honderden euro's aan designer bureau's. ;)

Ik snap trouwens niet wat je niet begrijpt aan mijn verhaal? Ik wil het wel verduidelijken hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:46:
[...]

Ik vind het leuk en als ik daarmee iemand een dienst kan doen (vooral mensen die net zijn gestart voor zichzelf), dan doe ik dat graag. Scheelt ze weer honderden euro's aan designer bureau's. ;)

Ik snap trouwens niet wat je niet begrijpt aan mijn verhaal? Ik wil het wel verduidelijken hoor?
Blijkbaar snap je mijn punt niet. Succes verder met het designen van logo's :)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Win de laatste oud logo items hier!