'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 11% gewijzigd door EJlol op 28-04-2015 15:28 ]
Dan zijn we weer een stapje verderCartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:16:
[...]
Dit klopt optisch ja, dit is wat ik bedoelde met mijn feedback over de uitlijning van de T.
De oude positie klopte als je puur technisch de lijn zou doortrekken - maar voor het oogt hangt het ding compleet scheef.
Perspectivische correctie is al eeuwen oud, blijkbaar zijn ze dat vergeten...
Heel erg aardig. Ook leuk voor de mensen uit de community de wel de moeite hebben gedaan om serieus deel te nemen aan deze discussie. Die meer tijd aan reizen kwijt waren dan aan de meeting, maar dat er graag voor over hadden. Of de tientallen Tweakers die zelf een logo ontworpen hebben. Je hebt er zelf nota bene ook aan meegedaan!
Ik zou heel graag een genuanceerde reactie geven, maar ik vind jou dédain voor de moeite van al die mensen zo stuitend dat ik er verder maar het zwijgen toe doe.
De grote variant oogt wel beduidend beter maar die ga ik bovenin natuurlijk niet terugzien.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 28-04-2015 15:23 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Weet het niet, vind het grafisch gezien er vrij triest bijstaan.
Van deze raak ik gehypnotiseerd en als ik er te lang ga kijk gaat die draaien. Dat het logo meteen opviel in de zin van "Dafuq hebben ze nou gedaan" zegt misschien ook wel wat.
Dedain?zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:21:
[...]
Heel erg aardig. Ook leuk voor de mensen uit de community de wel de moeite hebben gedaan om serieus deel te nemen aan deze discussie. Die meer tijd aan reizen kwijt waren dan aan de meeting, maar dat er graag voor over hadden. Of de tientallen Tweakers die zelf een logo ontworpen hebben. Je hebt er zelf nota bene ook aan meegedaan!
Ik zou heel graag een genuanceerde reactie geven, maar ik vind jou dedain voor de moeite van al die mensen zo stuitend dat ik er verder maar het zwijgen toe doe.
Iedereen doet toch moeite? Ook als je even een zij-pad inslaat om het van een andere kant te belichten... Don't take it serious - het is een parodie op de paarse broeken bende die overal een verhaal van maken.
Maar om de lieve vrede te bewaren, zal ik de post verwijderen...
Overigens was de parodie wel serieus, zoal ik later al meldde -
Toch wel - het is kritiek op de typografische behandeling van het font-beeld.
Geen enkele typograaf zal de stokhoogte, ponsdiameter verkrachten of iets lulligs doen door hapjes uit het font te nemen.
Dit is echt art pour l'art - redelijk not done...
Er zijn gewoon typografische verkrachtingen geplaatst - die komen juist door de satire direct naar boven.
[ Voor 17% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 28-04-2015 15:26 ]
Graag verwijs ik je hier voor naar de reactie naar NMe https://gathering.tweaker...message/44140946#44140946zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:57:
[...]
Er is gevraagd in het begin wie er mee wilde doen. Uiteindelijk waren 4 (!!) mensen bereid om die tijd & moeite te nemen. Met die ploeg hebben we uitgangspunten geformuleerd en daarmee zijn bureau en community aan de slag gegaan. Die sessie is ook uitgebreid teruggekoppeld. Het totale aanbod hebben we met mensen van kantoor en de 4 vrijwilligers doorgewerkt. Daar kwam een shortlist van 7 ontwerpen uit die uitgewerkt zijn voorbeelden en daar zijn er uiteindelijk twee van naar het MT gestuurd als voorkeur van de projectgroep. Het MT van Tweakers heeft vervolgens besloten welk logo het zou worden.
Nou besef ik me dat we het nooit 100% van de mensen naar de zin kunnen maken. Maar ik werp aantijgingen van niet communiceren etc. etc. ver van me af. Je kan het resultaat niet mooi vinden, maar je moet ook beseffen dat in een bedrijf uiteindelijk het MT de beslissing neemt. Uiteraard na een zorgvuldig proces waarbij iedereen zijn zegje heeft kunnen doen. Dat is altijd zo geweest bij Tweakers.
Wel wil ik nog even kwijt dat de enige reden dat ik Überhaupt de moeite neem is voor jullie. Het is namelijk jullie logo, jullie bedrijf, jullie moeten leven met de consciëntie van een logo waar de meerder deel niet snap wat het betekend.
Leuk dat je dat aanhaal, https://gathering.tweaker...message/43912118#43912118. Wil best, maar het is in de eerste instantie in jullie belang dat ik kom en heb daarom geen zin om daar kosten voor te maken.Voor het geval je 't gemist hebt, we organiseren binnenkort een feedbacksessie: Tweakers feedback sessie.. Van de bijna 1800 persoonlijke uitnodigingen die ik heb verzonden blijft een groep van 39 man over die aangeven te komen. Ben jij #40?
Je mag alle kritiek op mij hebben als MT lid. Daar ben ik voor. Maar met drollen gaan smijten naar mensen uit de community die moeite hebben gedaan voor diezelfde community?b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:24:
[...]
Dedain?
Iedereen doet toch moeite? Ook als je even een zij-pad inslaat om het van een andere kant te belichten... Don't take it serious - het is een parodie op de paarse broeken bende die overal een verhaal van maken.
Maar om de lieve vrede te bewaren, zal ik de post verwijderen...

Als je betrokkenheid voelt dan is het ook eigen belang natuurlijk. Je kan het ook zien als een leuk uitje om Tweakers HQ te zien. Het lijkt mij best leuk om te gaan maar komt qua tijd niet uit bij me dan.AndreStarTrek schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:25:
Leuk dat je dat aanhaal, https://gathering.tweaker...message/43912118#43912118. Wil best, maar het is in de eerste instantie in jullie belang en heb dus geen zin om daar kosten voor te maken.
Lijkt me niets mis mee, abonnementen. Ik zal er zelf nooit 1 nemen in de huidige vorm, dat terzijde. Kritiek was ook lang niet allemaal terecht. je kunt je wel afvragen of de communicatie wel duidelijk is op het moment dat een (aanzienlijk) deel van de mensen denkt dat het (deels) een 1 april grap is. Dat kan toch niet alleen aan de datum liggen?zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:57:
[...]
De abonnementen zijn gewijzigd. We hebben onderzoek gedaan onder de bezoekers en de uitslag van 5000 respondenten hebben we vertaald in nieuwe abonnementsvormen. Daarbij hebben we de top gekozen features verwerkt. Dus we onderzoeken wat de gemiddelde Tweakers in een abo zou willen zien en bouwen dat vervolgens. Dan breekt de pleuris uit want iemand die een plus of elite abonnement neemt bij Tweakers heeft een extra winkans ten opzichte van iemand die niets betaald (en statistisch gezien banners blokkeert, maar da's een andere discussie). Grote woede omdat wij doen wat de community vraagt.
Tja, alles is netjes uitgelegd, en uiteindelijk ook goed geïmplementeerd naar mijn mening. Maar je kunt niet ontkennen dat er behoorlijk wat ophef ontstond. Nu ben ik het met je eens dat er goed geluisterd is naar de kritiek. Maar naar mijn mening gaat het daarvoor al een beetje mis. In SG zit toch een beetje de ouwe meute ivt de rest van het forum. Op het moment dat het eerste voorstel zo de plank misslaat (het verplaatsen van alle geschikte topics) dan ontbreekt er blijkbaar toch echt een beetje inlevingsvermogen in de eigen community.SG-> TL/AZ is ruim op tijd aangekondigd in SG. Stucky topic geplaatst op 14 maart. Meer dan een maand voor de uitvoering. Iedereen kon daar zijn of haar zegje doen over de plannen. Daar hebben we uitleg gegeven, het beleid op aangepast, maatwerk beloofd waar mogelijk etc. etc.
Tja. Dit is een terugkerend fenomeen, en ik snap niet dat dit telkens weer zo is. Bij alle aanpassingen in het verleden was er een hoop kritiek, werd er wat gewijzigd en was uiteindelijk de meerderheid tevreden. (zie ook de voorbeelden hierboven). Toch na meerdere iteraties van de site is het nu weer zover. Hoe kan het nu dat er van de vorige keren niet geleerd is? Ik zie al weer gebeuren dat er over 2 a 3 dagen een kleine aanpassing gedaan wordt om het logo toch wat beter in te passen in de header en er een beetje aan de schaduw of gradient getweakt wordt. Net genoeg om het meeste gezeur te doen afstompen. Iedereen blij.Het logo. Zie mijn reactie hierboven. Nou loop ik al een tijdje mee en het is bijna een standaard reflex die we zien bij veranderingen, groot en klein. Introductie Tweakers 7 anyone?Gaan we iets veranderen? Grote paniek! Tweakers is Tweakers niet meer. Commercie! Ik miste vandaag nog de grootste dooddoener: "Het wordt ons door de strot geduwd".. Welnu, er wordt niets door de strot geduwd. Alle veranderingen die je noemt zijn tijdig aangekondigd en vanuit Tweakers alle tijd voor uitleg en verantwoording. Door de strot duwen is invoeren zonder informatie, feedback en evaluatie. Zo rollen wij niet.
Weet je wat het is, uiteindelijk loopt het allemaal wel los, maar het gezeur blijft toch vaak hangen, en dat is jammer.
Allemaal los van het feit dat het logo gewoon poepielelijk is, maar das mijn mening en niet echt relevant
PSN: DutchTrickle PVoutput
Volgens mij is het juist in je eigen belang als je komt. Maar die keuze is aan jou.AndreStarTrek schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:25:
Leuk dat je dat aanhaal, https://gathering.tweaker...message/43912118#43912118. Wil best, maar het is in de eerste instantie in jullie belang dat ik kom en heb daarom geen zin om daar kosten voor te maken.
Maargoed, vond de oude mooier en deze lijkt wat blurry, alsof hij van hogere resolutie is verkleint door de browser. Ook het iets weggezonken in de balk vond ik persoonlijk wat mooier, nu lijkt het op een random cirkel op die balk gekwakt.
En ik moet mijn 2 auto's weer gaan aanpassen..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier zijn mijn mockups:
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup.png
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup2.png
De uitleg mag je wel lezen op de frontpage nieuws. (anders lijkt het zo dubbelpost)
Er lijken meer reacties naar E keuze te lopen.
De gekozen logo op frontpage is niet ideaal door de verzwakte weergave steeksleutel, waardoor zwarte deel te dominant is en begint op een zwarte stick te lijken. De herkenbaarheid is slechter geworden.
En haal die glow fout a.u.b. weg. Het is niet goed gemaakte afbeelding.
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-glow.png
Vind alleen sommige reacties op de FP en hier wel erg overtrokken trouwens. Maar dat is de trend als er iets nieuws op Tweakers geïntroduceerd wordt: hopen met kritiek. Alleen daarom verbaas ik me er al over dat Zeef (en anderen) zoveel moeite nemen om te reageren.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Cartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:27:
[...]
Als je betrokkenheid voelt dan is het ook eigen belang natuurlijk. Je kan het ook zien als een leuk uitje om Tweakers HQ te zien. Het lijkt mij best leuk om te gaan maar komt qua tijd niet uit bij me dan.
Tuurlijk voel ik me betrokken, ik kom hier al 14 jaar. Maar dat betekend niet dat IK er kosten voor wil maken voor een bedrijf dat er geld mee probeert te verdienen. Het belang is voor Tweakers nou eenmaal groter dan voor mij. Zie hier onder mij meningen.zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:28:
[...]
Volgens mij is het juist in je eigen belang als je komt. Maar die keuze is aan jou.
https://gathering.tweaker...message/43912430#43912430
https://gathering.tweaker...message/43912450#43912450
Maar goed we raken offtopic
@zeef de drol vind ik persoonlijk hilarisch en moet niet al te persoonlijk op gevat worden. (de grafische kwaliteiten overstijgen praktisch alle mock ups).
Betreft de beginnende flamewar betreft commmunity participatie, de community is duidelijk betrokken bij beslissingen maar jullie zijn een commericeel bedrijf, dus om een hele dag op te offeren lijkt mij een beetje te veel van het goede.
p.s. meer informatie in de iteratie posts was handig geweest.
MrDummy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:34:
Misschien mis je de nieuwsdraadje op de frontpage... Daar heb ik al uitgebreide post gemaakt.
Hier zijn mijn mockups:
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup.png
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-mockup2.png
De uitleg mag je wel lezen op de frontpage nieuws. (anders lijkt het zo dubbelpost)
Er lijken meer reacties naar E keuze te lopen.
De gekozen logo op frontpage is niet ideaal door de verzwakte weergave steeksleutel, waardoor zwarte deel te dominant is en begint op een zwarte stick te lijken. De herkenbaarheid is slechter geworden.
zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:07:
We hebben als MT van Tweakers uiteindelijk onze keuze gemaakt. Ik zie hier nu weer ontwerpen voorbij komen. Om teleurstelling te voorkomen: dat is echt een gepasseerd station. Natuurlijk staat het je altijd vrij om met CSS aan de slag te gaan met een van de nieuwe ontwerpen.
Die gaan we asap fixen.En haal die glow fout a.u.b. weg. Het is niet goed gemaakte afbeelding.
http://mrdummy.net/zooi/tweakers/tweakers-glow.png
[removed]
Verder schaam ik me voor alle reacties van iedereen die andere logo's, coups en andere ideeën heeft voor de uitstraling van de site. Solliciteer of gedraag je eens als een gebruiker, in plaats van alles beter te weten. Die lui hebben hier hun best op gedaan. Als dat je niet bevalt, hou op met gebruiker zijn, of accepteer het omdat de content die je onder het logo ziet het mega-waard is.
* HunterPro kruipt terug onder steen.
[edit] natuurlijk heb ik het niet over verbetertips als 'hij valt weg op de grijze achtergrond van FireExploiter 3.2'.
[ Voor 88% gewijzigd door HunterPro op 28-04-2015 15:47 ]
Iets wat ik met de nieuwe versie absoluut niet heb. Het is wat te goedkoop geworden vergeleken met de vorige versie. Zeker als je 'm klein gebruikt veranderd het van een net-niet iconisch logo naar een logo met een wat goedkope uitstraling.
Dit is een vet logo zo ja...Soepvork.nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:12:
Er gaat zo te lezen niets meer mee gedaan worden, toch hierbij alle feedback en aanpassingen van iedereen doorgevoerd in één logo. Het eindresultaat is naar mijn mening vele malen beter dan het nu is:
[afbeelding]
Deze is een stuk prettiger naar mijn mening.Soepvork.nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:12:
Er gaat zo te lezen niets meer mee gedaan worden, toch hierbij alle feedback en aanpassingen van iedereen doorgevoerd in één logo. Het eindresultaat is naar mijn mening vele malen beter dan het nu is:
[afbeelding]
Veel duidelijker vind ik zelf. Ik zie er tenminste geen pacman meer in. Tweakers wilde graag dat mensen er geen zeemijn meer in zagen, nu zie ik er pacman in.Soepvork.nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:12:
[afbeelding]
* Frozen geeft een stille hint, iets met 1 april?

Hoewel mijn mening misschien biased is omdat ik nog aan het nieuwe logo moet wennen.
Echter lijkt die van jou weer op:

Zo blijf je bezig... Hoewel ik "jouw" logo momenteel wel beter vind passen.
[ Voor 31% gewijzigd door Frozen op 28-04-2015 16:37 ]
Wat ik me afvraag is welk designbureau mede input heeft gehad en welke input dit dan was. Ik kan me in alle eerlijkheid (en als real-life grafisch persoon) niet indenken dat er geen andere suggesties beter werden bevonden. Juist een designbureau zou hier een prima advies over moeten kunnen geven.
Ik las al dat het MT de uiteindelijke keus heeft gemaakt. Zoals het hoort trouwens. Maar aan alle voorbijgekomen screenshots te zien zijn er betere, maar vooral meer gebalanceerde logo's geweest,
Zoals al in de reacties gemeld vind ik dat een logo en woordmerk deel uit maakt van de gehele huisstijl. Er had naar mijn mening dan ook even verder gekeken moeten worden dan alleen het beeld en het woord. Vooral in de header vind ik het logo nu wat verloren staan.
Soit! Goed dat de community in ieder geval zo begaan is. Of ze het nou een goed logo vinden of niet.
Zelf zou ik een zwarte rand om het logo veel mooier vinden, zoals het ontwerp van Soepvork.nl
Hij is al een paar keer voorbijgekomen, maar nogmaals, zie:Ronald8 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:27:
Even voor de duidelijkheid; is er nog mogelijkheid tot verandering of is het nu helemaal 100% definitief? Anders heeft heel deze discussie geen nut natuurlijk.
Zelf zou ik een zwarte rand om het logo veel mooier vinden, zoals het ontwerp van Soepvork.nl
zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:07:
We hebben als MT van Tweakers uiteindelijk onze keuze gemaakt. Ik zie hier nu weer ontwerpen voorbij komen. Om teleurstelling te voorkomen: dat is echt een gepasseerd station. Natuurlijk staat het je altijd vrij om met CSS aan de slag te gaan met een van de nieuwe ontwerpen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En ik ben het eens met een grote groep hier: ik zie echt geen steeksleutel in dat logo en verder vind ik het logo niet mooi.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Maar ergens kan ik me ook weer niet voorstellen dat Tweakers over een X aantal dagen niet alsnog besluit er een zwart randje omheen te doen, want dat groene op dat rode in de header, dat kun je toch met de beste wil niet mooi vinden staan?
Maar om de vraag in de topictitel te beantwoorden: niet mooi.
Maar wat nou als uit een poll zou blijken dat >80% het niet mooi vind. Gaat er dan alsnog echt niks meer veranderen??
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
AzzKickah schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:36:
Mjah, als er echt 100% zeker niets meer veranderd gaat worden, lijkt het me dat dit topic beter dicht kan dan.
Maar ergens kan ik me ook weer niet voorstellen dat Tweakers over een X aantal dagen alsnog besluit er een zwart randje omheen te doen, want dat groene op dat rode in de header, dat kun je toch met de beste wil niet mooi vinden staan?
Maar om de vraag in de topictitel te beantwoorden: niet mooi.
Maar wat nou als uit een poll zou blijken dat >80% het niet mooi vind. Gaat er dan alsnog echt niks meer veranderen??
Dan maak je een poll en schrijf je een blog. Dat staat je helemaal vrijTristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:36:
Misschien moet Tweakers gewoon eens een publieke poll opzetten. Het is immers het jaar van de community dus zouden ze ook eens kunnen luisteren wat de community van het nieuwe logo vindt.
Ja dat zeggen ze.. maar de meeste wisten hier niets vanaf omdat het weg gestopt was in het lieve adjes fora._David_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:36:
De community is al vanaf het begin betrokken bij het nieuwe logo, zoals hier al meerdere malen is aangegeven.
En als er een side wide alert wordt gedaan voor dit soort dingen dan wordt er ook weer geklaagd, het is ook nooit goed.Tristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:38:
[...]
Ja dat zeggen ze.. maar de meeste wisten hier niets vanaf omdat het weg gestopt was in het lieve adjes fora.
90710
Tja, daar zit je dan met duizenden euro's waard aan advertentiemateriaal. Dat je dan in 1x weg zou kunnen gooien. Daarbij ga je nooit iedereen tevreden stellen.segil schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:33:
Als ik Tweakers MT was, zou ik over een paar dagen me nog ff goed achter de oren krabben om te zien of ik wel de juiste keuze gemaakt heb. Niets mis mee met knopen doorhakken, maar ook niets mis mee om achteraf een eerdere keuze te corrigeren. Zeker als je zoveel feedback krijgt dat men het gewoon niet mooi vindt.
En ik ben het eens met een grote groep hier: ik zie echt geen steeksleutel in dat logo en verder vind ik het logo niet mooi.
Alhoewel het misschien wel beter is om meer mensen tevreden te stellen dan nu
Dat is een loze aanname.. Het zou weinig moeite kosten om de community er meer bij te betrekken door er vooraf een .geek van te maken. We hebben 3 versies vote welke jullie het mooiste vinden. De votes tellen dan x procent in de eind beslissing van het MT. Of zoiets. Jaar van de community hè_David_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:39:
[...]
En als er een side wide alert wordt gedaan voor dit soort dingen dan wordt er ook weer geklaagd, het is ook nooit goed.

ik hoop dat ze met een simpele aanpassing het grootste kritiekpunt (volgens mij) weg halen:
"is dit een steeksleutel?"
Niet om het een of ander, maar dat zegt helemaal nietssegil schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:33:
Zeker als je zoveel feedback krijgt dat men het gewoon niet mooi vindt.
Daarmee wil ik niet zeggen dat klachten niet terecht zouden zijn, of dat het meerendeel het gewoon mooi vindt, maar om heel eerlijk te zijn lijkt het nou ook weer niet zo erg als jij doet insinueren.
.edit: geldt ook voor hendrickbert hierboven
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-04-2015 16:43 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan vind ik zelf dit de mooiste:flipkipse schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:52:
Naar heel veel discussieren in de groep hadden wij deze nog over
De advertentie mockups
Logos
Alle mockups[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
In de Header
Logos
Alle mockups[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
nog een advertentie
Logos

Daar heb je toch juist polls/opinie peilingen voor?.oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:43:
[...]
Niet om het een of ander, maar dat zegt helemaal niets. Het zou ontzettend naïef zijn om te denken dat je iets kunt verzinnen waar iedereen het mee eens is. Daaruit volgt dat je altijd klachten krijgt. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de groep mensen die het ergens niet mee eens is typisch ook het meest vocaal is. Mensen die het allemaal heel mooi vinden zullen niet snel in een topic als deze te vinden zijn. Je krijgt dus al snel een vertekend beeld waarbij iedereen klaagt en niemand het prima vindt.
Daarmee wil ik niet zeggen dat klachten niet terecht zouden zijn, of dat het meerendeel het gewoon mooi vindt, maar om heel eerlijk te zijn lijkt het nou ook weer niet zo erg als jij doet insinueren.
_David_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:39:
[...]
En als er een side wide alert wordt gedaan voor dit soort dingen dan wordt er ook weer geklaagd, het is ook nooit goed.
Natuurlijk kan je nooit iedereen tevreden stellen. Wat je echter wel kan doen, zeker in het jaar van de community, is de community voordat je een nieuw logo hebt laat stemmen op een aantal logo's. Of op zijn minst voordat het nieuwe logo bekend was gemaakt, aan de community vragen wat ze ervan vinden middels een poll.Tristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:41:
[...]
Dat is een loze aanname.. Het zou weinig moeite kosten om de community er meer bij te betrekken door er vooraf een .geek van te maken. We hebben 3 versies vote welke jullie het mooiste vinden. De votes tellen dan x procent in de eind beslissing van het MT. Of zoiets. Jaar van de community hè
Maarja... ik run geen eigen website dus je moet zelf maar beslissen hoe veel waarde je aan mijn mening hecht.
Als dat het grootste kritiekpunt is, dan heeft het MT (in de vorm van femme) allang laten weten dat ze dat helemaal geen probleem vind. Het hoeft geen steeksleutel te zijn of direct duidelijk te zijn.hendrickbert schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:41:
ik hoop dat ze met een simpele aanpassing het grootste kritiekpunt (volgens mij) weg halen:
"is dit een steeksleutel?"
Hoe vaak heb je ook een steeksleutel in de handen gehad bij het sleutelen aan je pc
Dus nee, dit is een bewuste keuze om het in deze niet herkenbare vorm aanwezig te laten zijn.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat is geen loze aanname, zie alle klaag topics als er een side wide alert uitgaat.Tristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:41:
[...]
Dat is een loze aanname.. Het zou weinig moeite kosten om de community er meer bij te betrekken door er vooraf een .geek van te maken. We hebben 3 versies vote welke jullie het mooiste vinden. De votes tellen dan x procent in de eind beslissing van het MT. Of zoiets.
En je kan het wel in een .plan zetten, maar die worden ook door heel veel mensen niet gelezen.
Inderdaad, noem nog een bedrijf die hun leden zo betrekt bij het ontwikkelen van een nieuw logo?
Meedenkers over logo Tweakers
Project Tweakers Logo: Update 1
3.9 miljoen actieve sessies per maand. Nu durf ik de stelling gerust aan dat de actieve community groot is, maar niet zo groot. Het wordt dus een afweging tussen belangen.Tristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:41:
[...]
Dat is een loze aanname.. Het zou weinig moeite kosten om de community er meer bij te betrekken door er vooraf een .geek van te maken. We hebben 3 versies vote welke jullie het mooiste vinden. De votes tellen dan x procent in de eind beslissing van het MT. Of zoiets. Jaar van de community hè
En dat kán gewoon niet zo. Een bedrijf moet zélf de beslissing maken over het eigen beeldmerk omdat voor een bedrijf zelf totaal andere dingen van belang kunnen zijn dan voor ons als community. Dat de community inspraak heeft gehad in het proces is al heel bijzonder, maar nóg meer verwachten dan dat is gewoon niet realistisch. En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid tot pollfucken. Hou dus asjeblieft op met het jaar van de community erbij te betrekken. De community heeft al bijzonder veel inspraak gehad. En hetzelfde voor dat "weggestopt" in Lieve Adjes dat je hierboven aanhaalt. Je hebt LA immers vandaag óók weten te vinden.Tristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:41:
[...]
Daar gaat het niet om. Er werd gesteld dat er wel voor een ander logo gekozen moet worden gezien de hoeveelheid klachten. Ik zeg dat je aan de hand van deze topic nog helemaal niet kunt bepalen wat het aandeel is van de totale userbase die met het huidige logo nou zo'n probleem heeft.Tristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:44:
[...]
Daar heb je toch juist polls/opinie peilingen voor?
Ja, die informatie is te achterhalen, bijvoorbeeld middels een poll, maar dat was niet de strekking van de post waar ik op reageerde - daar was de conclusie al getrokken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En hoeveel van die actieve sessies hebben zich een weg gevonden naar de 2 betreffende topics?zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:45:
[...]
3.9 miljoen actieve sessies per maand. Nu durf ik de stelling gerust aan dat de actieve community groot is, maar niet zo groot. Het wordt dus een afweging tussen belangen.
Ben van mening dat er naast een alert nog wel wat andere dingen te verzinnen zijn om de aandacht van de members te trekken al is het maar een artikel op dezelfde manier als jullie reviews aan de aandacht brengen.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Omdat er een directe aanleiding was, niet omdat ik vaak in LA kijk. Ik blijf erbij dat er een betere manier was om je doelgroep te bereiken
Achter een universeel goed logo zit wel een theorie. Het gebrek aan symmetrie, de directe overgang van fel groen op donker rood en het schuine zwarte vlak in tegenstelling tot de rechte T zorgt voor een visueel chaotische en onprettige ervaring. Ook zorgen de verschillende afstanden tussen de uiterste punten van de witte T en het groene vlak voor een oneven visuele ervaring. Je kan niet altijd zorgen dat iedereen een logo mooi vindt, wel kan je er voor zorgen dat een logo voor iedereen prettig oogt.NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:13:
[...]
Tsja, dan kun je natuurlijk nooit een nieuw logo introduceren. Er is altijd een groep gebruikers die het allemaal kut zal vinden. Zoals ik hierboven al zei vind ik het nieuwe logo ook niet mooi, maar ik heb ook niet de illusie dat een ander logo dat ik wél mooi zou vinden ineens door iedereen mooi gevonden wordt.
Om een snelle illustratie te scheppen van de kleurovergang:

[ Voor 11% gewijzigd door Fox op 28-04-2015 17:09 ]
Check. Begreep je dan verkeerd..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:49:
[...]
Daar gaat het niet om. Er werd gesteld dat er wel voor een ander logo gekozen moet worden gezien de hoeveelheid klachten. Ik zeg dat je aan de hand van deze topic nog helemaal niet kunt bepalen wat het aandeel is van de totale userbase die met het huidige logo nou zo'n probleem heeft.
Ja, die informatie is te achterhalen, bijvoorbeeld middels een poll, maar dat was niet de strekking van de post waar ik op reageerde - daar was de conclusie al getrokken.
Ik ben van mening dat ik niet op zoek moet gaan naar topics waarin Tweakers mij om feedback vraagt. Daarnaast ben ik hier beland via een link in de comments van het frontpage artikel.
Precies.Cartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:49:
[...]
Omdat er een directe aanleiding was, niet omdat ik vaak in LA kijk. Ik blijf erbij dat er een betere manier was om je doelgroep te bereiken
[ Voor 59% gewijzigd door Tristan op 28-04-2015 16:53 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Tristan op 28-04-2015 16:52 ]
Maar wat is het alternatief dan? Ik kan je voorbeelden laten zien van users die lopen te zeuren als dergelijk spul op de FP onder de aandacht wordt gebracht. Ik kan je voorbeelden laten zien van users die lopen te zeuren als de notificatiebalk gebruikt wordt om de aandacht te trekken. Het is nooit goed.Tristan schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:51:
[...]
Ik ben van mening dat ik niet op zoek moet gaan naar topics waarin Tweakers mij om feedback vraagt.
Dat is IMO verder verstopt dan LA.Daarnaast ben ik hier beland via een link in de comments van het frontpage artikel.
Heey... Richh in "Project Tweakers Logo: Update 1"_David_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:36:
De community is al vanaf het begin betrokken bij het nieuwe logo, zoals hier al meerdere malen is aangegeven.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het alternatief is om er gewoon een .geek van te maken. En de users die klagen dat ze dergelijke dingen niet willen lezen moeten .geek maar gewoon uitfilteren. Je zegt wel dat ik het jaar van de community er niet bij moet betrekken, maar die uitspraak heb ik niet gemaakt hè.NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:53:
[...]
Maar wat is het alternatief dan? Ik kan je voorbeelden laten zien van users die lopen te zeuren als dergelijk spul op de FP onder de aandacht wordt gebracht. Ik kan je voorbeelden laten zien van users die lopen te zeuren als de notificatiebalk gebruikt wordt om de aandacht te trekken. Het is nooit goed.
is daar .plan/.geek ofzoiets niet voor?NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:53:
[...]
Maar wat is het alternatief dan? Ik kan je voorbeelden laten zien van users die lopen te zeuren als dergelijk spul op de FP onder de aandacht wordt gebracht. Ik kan je voorbeelden laten zien van users die lopen te zeuren als de notificatiebalk gebruikt wordt om de aandacht te trekken. Het is nooit goed.
[...]
Dat is IMO verder verstopt dan LA.
een polletje is misschien flawed maar wel makkelijk om iets te peilen.
[ Voor 28% gewijzigd door _David_ op 28-04-2015 17:01 ]
Ik vind die "het is ook nooit goed" opmerkingen altijd een beetje flauw. Je kan er gewoonweg niet omheen dat LA relatief weinig bezocht wordt door de community als geheel. Ik vond het een mooi initiatief om de community erbij te betrekken, maar het bekruipt me het gevoel dat een topic op een forum over feedback niet afdoende is voor zoiets prominents als een logo.NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:53:
[...]
Het "het is ook nooit goed" is een gegeven. Dat is op zich nog geen reden om iets te doen of laten. Het is immers toch nooit goed, dus dat zou je ook niet moete beïnvloeden om een keuze wel of niet te maken. Je kunt het daarom ook niet als argument gebruiken.
Sorry maar dat is echt nonsens. Een .plan heeft *veel meer* exposure dan een topic in LA. Waarom denk je dat er nu ineens veel meer mensen reageren dan bij de uitnodiging om mee te denken? Niet omdat mensen ineens een nieuw logo bovenin de balk ontdekken._David_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:00:
Je kan het wel in een .plan stoppen, maar niet iedereen leest die (en krijg je dus weer het zelfde commentaar dat mensen het niet wisten) en .geeks zijn daar überhaupt niet voor bedoeld.
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 28-04-2015 17:05 ]
Smiling as the shit comes down...
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Ik wil ook helemaal niet het tegendeel beweren.oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:02:
Sorry maar dat is echt nonsens. Een .plan heeft *veel meer* exposure dan een topic in LA.
Dit topic wordt anders niet gelinkt in de .plan zelf, volgens mij zijn hier genoeg mensen die zelf LA hebben opgezocht naar dat ze ontdekte dat het logo veranderd was..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:02:
Waarom denk je dat er nu ineens veel meer mensen reageren dan bij de uitnodiging om mee te denken? Niet omdat mensen ineens een nieuw logo bovenin de balk ontdekken.
Overwegingen:
- Traditioneel
- Herkenbaar
- Nostalgisch
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik denk dat er meer mensen zeuren omdat er eerder niet wat is aangekondigd dan dat er hadden gezeurd als er .plan was aangemaakt._David_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:12:
[...]
Ik wil ook helemaal niet het tegendeel bewerenmijn punt is alleen dat je nooit iedereen gaat bereiken met een .plan aangezien er ook mensen zijn die die niet lezen, en als je een side wide alert gaat gebruiken om wel iedereen te bereiken, dan krijg je daar weer klachten over.
- Vind je het mooi? Ja of nee. (waarschijnlijk ergens er tussen in, want volgende week kijk je er al weer anders naar dan vandaag)
- Voldoet het aan de voorwaarden van een logo?
Een logo moet vooral zorgen voor herkenbaarheid. Heb je bijvoorbeeld een advertentie gezien en kom je op de site? Herken je dat als gerelateerd aan elkaar. Dan voldoet het. Valt het niet op, dan sla je de plank mis. Dan kun je net zo goed geen logo voeren. (is ook een optie die we overwogen hebben, maar we willen geen mensen die na een bezoekje aan onze site het hebben over 'die site met die rode balk bovenin'.)
- Laat het logo zien waar het merk voor staat?
Tsja, een actieve en eigenzinnige community die zich bezighoudt met elektronica en dat doet vanuit de oorsprong/wens alles te tweaken... De steeksleutel staat daar symbool voor. De groene kleur voor het eigenzinnige. Tegelijkertijd willen we een open uitstraling hebben en daar viel het vorige logo door de mand.
Kloppen er dingen in het logo niet qua verhoudingen etc.? Tsja, De Schreeuw van Edvard Munch is ook niet bepaald realistisch, maar zegt wel een boel (waarmee ik niet wil zeggen dat ons logo op gelijk artistiek niveau staat
Tenslotte; het zwarte randje? Ja, dat staat inderdaad erg fraai als je hem uitprint of op een witte achtergrond ziet, maar in de header stond het simpelweg niet mooi en zag het er propperig uit. Maar goed, misschien is dat een smaakissue t.o.v. de andere twee argumenten.
I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!
Er wordt wel naar gelinkt vanuit de comments. En natuurlijk wordt LA ook gevonden door mensen die het wel weten te vinden, nadat ze op de hoogte zijn gebracht van de verandering door de .plan._David_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:12:
Dit topic wordt anders niet gelinkt in de .plan zelf, volgens mij zijn hier genoeg mensen die zelf LA hebben opgezocht naar dat ze ontdekte dat het logo veranderd was.
Je kan henk zelf terug toveren: http://puu.sh/htY1D.pngmagic_nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:12:
Kunnen we geen petitie starten om Henk weer als logo te nemen?
Overwegingen:
- Traditioneel
- Herkenbaar
- Nostalgisch
of FireWood in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'" als je het als logo wilt.
Niet meer mensen, maar vooral andere mensen volgens mij. Hou even in het achterhoofd dat de mensen die op het forum actief zijn en het topic gevolgd hebben al wisten dat er wat aan te komen stond..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:02:
[...]
Sorry maar dat is echt nonsens. Een .plan heeft *veel meer* exposure dan een topic in LA. Waarom denk je dat er nu ineens veel meer mensen reageren dan bij de uitnodiging om mee te denken?
Bovendien zijn .plans ook niet heilig. Ik kom vrijwel niet op de FP en zie dus vrijwel nooit een .plan. Als dit in een .plan was gezet in plaats van in een topic dan was de forum-only community over de zeik geweest.
een aankondiging in een .plan was op zijn plaats geweest met een link naar het forum, de iteratie topics mogen van mij wel terugkomen.Bovendien zijn .plans ook niet heilig. Ik kom vrijwel niet op de FP en zie dus vrijwel nooit een .plan. Als dit in een .plan was gezet in plaats van in een topic dan was de forum-only community over de zeik geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door hendrickbert op 28-04-2015 17:23 ]
Die zijn er gewoon hoor. Maar als .planhendrickbert schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:22:
[...]
een aankondiging in een .plan was op zijn plaats geweest met een link naar het forum, de iteraties topics mogen van mij wel terugkomen.
Je hebt het topic op t forum en vanuit een .plan verwijs je ernaar, ik zie niet wat daar zo ingewikkeld aan is. Ik sluit me bij .oisyn aan dat ik denk dat het nu gewoon geen groot bereik heeft gehad.NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:20:
[...]
Niet meer mensen, maar vooral andere mensen volgens mij. Hou even in het achterhoofd dat de mensen die op het forum actief zijn en het topic gevolgd hebben al wisten dat er wat aan te komen stond.
Bovendien zijn .plans ook niet heilig. Ik kom vrijwel niet op de FP en zie dus vrijwel nooit een .plan. Als dit in een .plan was gezet in plaats van in een topic dan was de forum-only community over de zeik geweest.
Precies wat ik wil zeggen. Ik sluit me hier bij aan.Cartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:23:
[...]
Je hebt het topic op t forum en vanuit een .plan verwijs je ernaar, ik zie niet wat daar zo ingewikkeld aan is. Ik sluit me bij .oisyn aan dat ik denk dat het nu gewoon geen groot bereik heeft gehad.
Not true. Een .plan staat ook maar X uur op de FP in de ankeilers (de 'blokken' bovenaan). Daarna net zo makkelijk terug te vinden als een topic in LA. Elke methode heeft zo z'n voor- en nadelen, we zullen per keer de afweging moeten maken welk middel in te zetten..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:02:
Sorry maar dat is echt nonsens. Een .plan heeft *veel meer* exposure dan een topic in LA. Waarom denk je dat er nu ineens veel meer mensen reageren dan bij de uitnodiging om mee te denken? Niet omdat mensen ineens een nieuw logo bovenin de balk ontdekken.
Dat klopt inderdaad. Het 'bicubic sharpen' resampleproces in Photoshop doet dit om afbeeldingen na verkleining scherper te doen lijken. Blijkbaar was het op sommige beeldschermen erg goed zichtbaar. Er is nieuwe versie gemaakt waarin het contrast minder agressief wordt verhoogd.HunterPro schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:41:
dat is geen glow, maar het resultaat van een sharpening-actie in Photoshop. Zonder die 'glow' verlies je veel contrast waardoor scherpte op 1:1 verloren wordt. Je houdt dan mogelijkerwijs een waziger resultaat over. De vraag is of het effect zo sterk nodig is.
Wat mij inzien niet echt handig is. Ik zou een .plan net als de andere dingen gewoon vanzelf naar de achtergrond laten gaan.zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:26:
[...]
Not true. Een .plan staat ook maar X uur op de FP in de ankeilers (de 'blokken' bovenaan). Daarna net zo makkelijk terug te vinden als een topic in LA. Elke methode heeft zo z'n voor- en nadelen, we zullen per keer de afweging moeten maken welk middel in te zetten.
Waarom trouwens een hoofdletter T terwijl tweakers klein geschreven is?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Leuk dat je reageert!CosmoKramer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:14:
Tenslotte; het zwarte randje? Ja, dat staat inderdaad erg fraai als je hem uitprint of op een witte achtergrond ziet, maar in de header stond het simpelweg niet mooi en zag het er propperig uit. Maar goed, misschien is dat een smaakissue t.o.v. de andere twee argumenten.
De zwarte rand in de header kan ik begrijpen, dat is het eerste argument tegen waar ik het mee eens ben.
De gesloten uitstraling wilde ik al doorbreken door de steeksleutel 'eruit' te laten komen.
Trek er een zwart(e) rand(je) omheen met een uitsparing voor het 'handvat' van de steeksleutel. Volgens mij is dan alles opgelost/iedereen tevreden.
* AzzKickah kruipt ook terug onder steen
zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:26:
[...]
Not true. Een .plan staat ook maar X uur op de FP in de ankeilers (de 'blokken' bovenaan). Daarna net zo makkelijk terug te vinden als een topic in LA. Elke methode heeft zo z'n voor- en nadelen, we zullen per keer de afweging moeten maken welk middel in te zetten.

Anoniem: 633773 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:11:
Al begrijp ik nog steeds niet goed wat een steeksleutel met tweakers te maken heeft. We zijn geen sleutelaars aan motorvoertuigen of fietsen.

* Biersteker heeft hem wel eens nodig gehad
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
En we zijn hier ook niet bij de plaatselijke 5 graden CCW gedraaide TexacoAnoniem: 633773 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:11:
Het logo met de brede steel en de zwarte rand vind ik ook beter. Al begrijp ik nog steeds niet goed wat een steeksleutel met tweakers te maken heeft. We zijn geen sleutelaars aan motorvoertuigen of fietsen. Zomaar een ander idee:
[afbeelding]

Certified Google Teacher.
Anoniem: 633773
Mooie vormalliteratie dusflipkipse schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:17:
[...]
En we zijn hier ook niet bij de plaatselijke 5 graden CCW gedraaide Texaco
[afbeelding]
Props for the effort though
Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven. Wellicht had ik wel verwacht dat van de groep die de verandering mooi vindt, dat ook meer hadden geuit. Maar het klopt dat als je ergens niet mee eens bent, je sneller daarover gaat klagen dan wanneer je iets juist wel leuk vindt..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:43:
[...]
Niet om het een of ander, maar dat zegt helemaal niets. Het zou ontzettend naïef zijn om te denken dat je iets kunt verzinnen waar iedereen het mee eens is. Daaruit volgt dat je altijd klachten krijgt. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de groep mensen die het ergens niet mee eens is typisch ook het meest vocaal is. Mensen die het allemaal heel mooi vinden zullen niet snel in een topic als deze te vinden zijn. Je krijgt dus al snel een vertekend beeld waarbij iedereen klaagt en niemand het prima vindt.
.edit: geldt ook voor hendrickbert hierboven
En trouwens... het is maar een logo
Dat gaat soms sneller dan je zou willen.AndreStarTrek schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:30:
[...]
Wat mij inzien niet echt handig is. Ik zou een .plan net als de andere dingen gewoon vanzelf naar de achtergrond laten gaan.

De rode lijn hoort bij een echte sleutel recht door het midden te lopen. Geen wonder dat mensen moeite hebben de sleutel te herkennen.
Op de vraag: "Gebruik jij de tracker", zegt 95% van de tweakers

Maar als ik toch wat moet zeggen: Ik vind m een beetje goedkoop. Ik had een beetje een 3D gerenderde sleutel 10 verwacht. Of iemand die all PS skillz eruit gehaald had. Nu is het gewoon paint.exe.
Snap ook nog niet helemaal waarom eigenlijk een ander logo moest komen. Maar dat zal wel iets met reklame marketing gaan ofzo
Nu je het zegt! Het lijkt zo eigenlijk eerder een vijfhoek dan een zeshoek.Goron schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:13:
Ik weet niet of het al is langsgekomen, maar de hoeken van de 'steeksleutel' zijn totaal niet gelijk.
[afbeelding]
De rode lijn hoort bij een echte sleutel recht door het midden te lopen. Geen wonder dat mensen moeite hebben de sleutel te herkennen.
Dat hebben we wel met iets anders gedaan:Solid Seal schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:25:
Mooi of niet mooi. Ik kijk nooit naar het logo. Snap ook niet dat er mensen zijn die zich er druk om maken.
Maar als ik toch wat moet zeggen: Ik vind m een beetje goedkoop. Ik had een beetje een 3D gerenderde sleutel 10 verwacht. Of iemand die all PS skillz eruit gehaald had. Nu is het gewoon paint.exe.
Snap ook nog niet helemaal waarom eigenlijk een ander logo moest komen. Maar dat zal wel iets met reklame marketing gaan ofzo

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!
Dat klinkt of je hem zelf ook eerst niet mooi vond
Certified Google Teacher.
Hahaha, ja, kloptflipkipse schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:48:
[...]
Dat klinkt of je hem zelf ook eerst niet mooi vond
Maar tegelijkertijd heb ik me afgevraagd wat nou wel echt mooi is. Het kost tijd voordat een logo echt mooi kan zijn denk ik.
[ Voor 23% gewijzigd door CosmoKramer op 28-04-2015 19:54 ]
Maar op deze manier zit er helemaal geen sleutel in. Zoals in mijn post hierboven is te zien kloppen de hoeken niet. De binnenkant van een steeksleutel wordt gebruikt om een 6-kantige bout/moer mee los of vast te draaien. Deze zeskant is symmetrisch en heeft 6 gelijke hoeken. Het huidige logo heeft behoorlijk ongelijke hoeken, ergo je kan er helemaal niks mee vastdraaien want het past niet op een moer. Het heeft dus niets met een steeksleutel te maken. Het oude tweakers logo had geen zichtbaar ongelijke hoeken:CosmoKramer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:39:
Overigens is het uitgangspunt niet dat iedereen er direct een steeksleutel in moet herkennen; we zijn immers geen garage. Het laat wel onze heritage zien. Als je weet dat de sleutel er in zit en je weet waar Tweakers vandaan komt, is het leuk en that's it. Verder is het gewoon een creatieve, eigenzinnige en unieke uiting. Je kunt hem lelijk vinden en dat zouden wij jammer vinden, maar geef het gewoon even de tijd - hij went best snel

Je kan het mooi vinden of creatief, maar het is net alsof je een pci-e videokaart in een ddr3 ramslot steekt en zegt, het ziet er mooi uit. Dat kan best, maar het slaat nergens op.

Ik kon het niet laten
Ik vind het ontwerp cool, ik vond hem alleen ietsje te hard door die scherpe randjes. Dus ik heb de puntjes van de sleutel afgerond en een "bout" gemaakt van het zwarte vakje.
En het groen heb ik een beetje aangepast. Hoewel ik mijn kleur groen niet echt mooi vind, de huidige vind ik beter.
[ Voor 37% gewijzigd door SeenD op 28-04-2015 20:28 ]
Something something
Win de laatste oud logo items hier!