AndreStarTrek schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:
[...]
Probleem is dat van alle logos die door waren naar de finale niet gecommuniceerd is. Had er een blog/poll/beiden geweest dan hadden mensen daar nog op kunnen reageren. Nou word er door een handje vol mensen bepaald wat de winnaar is en word het gewoon uitgerold. Wat mij betreft slechte strategie, zeker als de motto is het jaar van de community, waar is de community als er gekozen had moeten worden.
Er is gevraagd in het begin wie er mee wilde doen. Uiteindelijk waren 4 (!!) mensen bereid om die tijd & moeite te nemen. Met die ploeg hebben we uitgangspunten geformuleerd en daarmee zijn bureau en community aan de slag gegaan. Die sessie is ook uitgebreid
teruggekoppeld. Het totale aanbod hebben we met mensen van kantoor en de 4 vrijwilligers doorgewerkt. Daar kwam een shortlist van 7 ontwerpen uit die uitgewerkt zijn voorbeelden en daar zijn er uiteindelijk twee van naar het MT gestuurd als voorkeur van de projectgroep. Het MT van Tweakers heeft vervolgens besloten welk logo het zou worden.
Nou besef ik me dat we het nooit 100% van de mensen naar de zin kunnen maken. Maar ik werp aantijgingen van niet communiceren etc. etc. ver van me af. Je kan het resultaat niet mooi vinden, maar je moet ook beseffen dat in een bedrijf uiteindelijk het MT de beslissing neemt. Uiteraard na een zorgvuldig proces waarbij iedereen zijn zegje heeft kunnen doen. Dat is altijd zo geweest bij Tweakers.
Voor het geval je 't gemist hebt, we organiseren binnenkort een feedbacksessie:
Tweakers feedback sessie.. Van de bijna 1800 persoonlijke uitnodigingen die ik heb verzonden blijft een groep van 39 man over die aangeven te komen. Ben jij #40?

Maverick schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:
[...]
Tsja, wellicht dan niet met bombarie aankondigen dat dit hét jaar van de community zal gaan worden. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo van de kritische noot ben. Maar het valt me toch wel op. Tweakers was zo teleurgesteld dat dit jaar de community niets had gewonnen, nou dat zal dit jaar niet anders zijn.
Roepen dat je veel voor de community gaat doen om de prijs te winnen is leuk, maar dit is sindsdien alweer het 3e item waarbij controverse tussen de site en de community ontstaat.
Stuk voor stuk is het idee zo slecht nog niet, maar er communicatie en implementatie laat gewoon echt vaak te wensen over.
Ik denk dan aan:
- Abonnementen
- SG ->TL/AZ
- het logo
Allemaal prima ideeën, maar gewoon knullig tot uitvoering gebracht.
De abonnementen zijn gewijzigd. We hebben onderzoek gedaan onder de bezoekers en de uitslag van 5000 respondenten hebben we vertaald in nieuwe abonnementsvormen. Daarbij hebben we de top gekozen features verwerkt. Dus we onderzoeken wat de gemiddelde Tweakers in een abo zou willen zien en bouwen dat vervolgens. Dan breekt de pleuris uit want iemand die een plus of elite abonnement neemt bij Tweakers heeft een extra winkans ten opzichte van iemand die niets betaald (en statistisch gezien banners blokkeert, maar da's een andere discussie

). Grote woede omdat wij doen wat de community vraagt.
SG-> TL/AZ is ruim op tijd aangekondigd in SG. Stucky topic geplaatst op 14 maart. Meer dan een maand voor de uitvoering. Iedereen kon daar zijn of haar zegje doen over de plannen. Daar hebben we uitleg gegeven, het beleid op aangepast, maatwerk beloofd waar mogelijk etc. etc.
Het logo. Zie mijn reactie hierboven. Nou loop ik al een tijdje mee en het is bijna een standaard reflex die we zien bij veranderingen, groot en klein. Introductie Tweakers 7 anyone?

Gaan we iets veranderen? Grote paniek! Tweakers is Tweakers niet meer. Commercie! Ik miste vandaag nog de grootste dooddoener:
"Het wordt ons door de strot geduwd".. Welnu, er wordt niets door de strot geduwd.
Alle veranderingen die je noemt zijn tijdig aangekondigd en vanuit Tweakers alle tijd voor uitleg en verantwoording. Door de strot duwen is invoeren zonder informatie, feedback en evaluatie. Zo rollen wij
niet.