Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 12:45
- Ik voel ook dat onevenwicht in de letter T en de steeksleutel. De T heeft ruimte nodig en andere invulling, het logo staat er nog niet. Finetuning is noodzakelijk.

IK heb Quick en Dirty 5 voorbeelden gemaakt:

logo
https://www.dropbox.com/s...b-twekaers-logo1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...ebtweakers-logo2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...webtweakerslogo3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...webtweakerslogo4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...webtweakerslogo5.jpg?dl=0

affiche
https://www.dropbox.com/s...ka0ry/logo-blad3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...gp4si/logo-blad4.jpg?dl=0

[ Voor 28% gewijzigd door Coolstart op 28-04-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Ik ben persoonlijk van mening dat het nieuwe logo niet genoeg clearance heeft rondom. De cirkel met de steeksleutel staat wel erg strak tussen de boven- en onderkant van de headerbalk. Hier stoor ik me erg aan.

Ook lijkt het alsof de tekst "tweakers" niet in het midden staat van de balk ten op zichte van de knoppen Nieuws, Reviews, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
larshack schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:10:
Ik ben persoonlijk van mening dat het nieuwe logo niet genoeg clearance heeft rondom. De cirkel met de steeksleutel staat wel erg strak tussen de boven- en onderkant van de headerbalk. Hier stoor ik me erg aan.

Ook lijkt het alsof de tekst "tweakers" niet in het midden staat van de balk ten op zichte van de knoppen Nieuws, Reviews, etc...
Viel mij ook al op, ook lijkt "tweakers" behoorlijk "washed out"

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind dat de categorieën Nieuw, Reviews etc. ook met kleine letters geschreven moeten worden. Nu is het erg inconsistent. Eerste de hoofdletter T in het logo, daarna kleine letters. Het maakt rommelig.
nee, absoluut geen verbetering. Die kleuren vloeken vreselijk, felgroen en warmrood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:13
Op zich even wennen het nieuwe logo, maar jammer dat er zo weinig overgebleven is van de goede ideeën en kant-en-klaren ontwerpen die hier langs kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:18

AzzKickah

06-CENSORED

Ik snap werkelijk niet hoe er verwacht wordt dat mensen daar een steeksleutel in moeten zien.

Totdat dit nieuwe logo verhaal begon en het gezegd werd, was het mijzelf bijvoorbeeld never nooit opgevallen dat dat groene een steeksleutel moet voorstellen.

En nu dat dat zwarte randje er omheen weg is, lijkt het meer alsof dat zwarte met die T erin, ergens in komt glijden van rechtsboven af.
Het lijkt om dat zwarte te gaan, dat hele groene lijkt totaal niet op een steeksleutel.

Het is meer alsof die T dat cirkeltje in komt 'streamen' van bovenaf.

Maar goed dat zal allemaal weinig meer uitmaken denk ik. Maar wel vreemde keuze(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Ik snap wel dat de focus steeds meer op reclame maken ligt, maar dit logo is totaal niet geschikt voor het web. En dat blijft uiteindelijk toch waar de mensen uit moeten komen. Ontzettend goedkoop en amateuristisch uitziend logo, zolang het klein wordt weergegeven in een browser. Ik snap dat je met het verhaal eromheen wel het een en ander kan goedpraten, maar dat dit er doorheen is gekomen is wel lachwekkend.

[ Voor 6% gewijzigd door Montaner op 28-04-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:26:
Ik snap werkelijk niet hoe er verwacht wordt dat mensen daar een steeksleutel in moeten zien.

Totdat dit nieuwe logo verhaal begon en het gezegd werd, was het mijzelf bijvoorbeeld never nooit opgevallen dat dat groene een steeksleutel moet voorstellen.
Dat had ik ook ja, ik dacht dat het een of ander schildje was. De reden waarom het voor mij volstrekt onduidelijk was is het feit dat steeksleutels anders geproportioneerd zijn. Omdat die 'T' gecentreerd staat zijn de zijkanten van de sleutel veel te lang, en de wanden te dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
trix0r schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:35:
Ik snap wel dat de focus steeds meer op reclame maken ligt, maar dit logo is totaal niet geschikt voor het web. En dat blijft uiteindelijk toch waar de mensen uit moeten komen. Ontzettend goedkoop en amateuristisch uitziend logo, zolang het klein wordt weergegeven in een browser. Ik snap dat je met het verhaal eromheen wel het een en ander kan goedpraten, maar dat dit er doorheen is gekomen is wel lachwekkend.
Ik heb nog een een aanpassing gemaakt met wat meer evenwicht in het logo:

Quick an dirty test
https://www.dropbox.com/s...azkea/logo-blad5.jpg?dl=0

Aanpassing2:
Ik ben er nog niet helemaal...extra finetuning nodig in de muurlsleutel.
https://www.dropbox.com/s...ekaers-logo-web6.jpg?dl=0

[ Voor 11% gewijzigd door Coolstart op 28-04-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Coolstart schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:42:
[...]

Quick an dirty test
Veel mooier wat mij betreft. Nu klopt de T in het geheel tenminste een beetje, ik stoor me enorm aan hoe de T nu uitgelijnd is, alsof iemand dacht "nouja...daar dan maar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
larshack schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:10:
Dit viel mij ook op idd. De header kan beter wat hoger worden nu.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 12:34
Zien jullie ook een witte/lichte lijn tussen het groene en het zwarte deel van de steeksleutel?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uDsgDcR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

koelkast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:21:
nee, absoluut geen verbetering. Die kleuren vloeken vreselijk, felgroen en warmrood :(
Even los van al het andere commentaar hier in dit draadje waar ik me verder niet over uit zal laten: die kleuren zijn niet anders dan voorheen? Het oude logo had dezelfde kleuren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Coolstart schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:42:
[...]

Quick an dirty test
Je kunt ermee doen wat je wil, maar met dat groen en die dunne zijkanten en cirkel-vorm gaat dat never nooit op een steeksleutel lijken.

Spreek 100 mensen die dit logo nog nooit gezien hebben aan op straat en vraag wat ze zien.
Er zullen er 0 zijn die een steeksleutel herkennen. Gegarandeerd, durf ik wel te wedden.

[ Voor 31% gewijzigd door AzzKickah op 28-04-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:09:
[...]

Even los van al het andere commentaar hier in dit draadje waar ik me verder niet over uit zal laten: die kleuren zijn niet anders dan voorheen? Het oude logo had dezelfde kleuren.
Ik denk dat het hem voornamelijk in de verhouding tussen groen en zwart zit ten opzichte van het oude logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Lekker boeiend, hoeveel tweakers gebruiken er een steeksleutel bij het klussen aan een pc? Ik gok ook 0 op 100. Niet dat ik het wel mooi vindt. Wat betreft die kleur, wat FotW boven mij zegt ^. Zo'n 'felle' kleur lijkt anders op een groter vlak.

[ Voor 26% gewijzigd door -DG- op 28-04-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vooral de plaatsing van de T is in de voorbeelden van de TS een stuk netter. Het voelt gewoon niet in balans, de ruimte aan de rechterkant tov. de rand is een stuk groter en ondanks dat ie onderaan in t midden staat klopt dit optisch gewoon niet. Los van dat vind ik het zeker een vooruitgang overigens, om t niet helemaal negatief te willen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom de T in het logo een ander lettertype is dan de tekst "tweakers".
Op die manier kan je ook nooit een reclame maken waarin eerst het logo wordt getoond om vervolgens de T naar rechts te laten zweven om het woord "tweakers" te onthullen. Het lijkt totaal niet bij elkaar te horen.

Also, als ze dan toch een steeksleutel-iets willen gebruiken hadden ze beter het rondje een (hexagon) moer kunnen maken met daarin de T geplaatst.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:09:
[...]

Dat klopt, de kleuren zijn hetzelfde, maar door gebrek aan de zwarte rand zitten de kleuren groen en rood direct tegen elkaar aan. Probeer eens een subtiele zwarte rand.

Waarom reageer je niet op het andere commentaar? Te negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

koelkast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:28:
Waarom reageer je niet op het andere commentaar? Te negatief?
Omdat ik daar niks over te zeggen heb. ;) Ik zag het nieuwe logo ook een paar dagen geleden voor het eerst.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 28-04-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:31:
[...]

Omdat ik daar niks over te zeggen heb. ;) Ik zag het nieuwe logo ook een paar dagen geleden voor het eerst.
Je hebt toch wel een mening?

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De totale herkenbaarheid van een tweaker community is weg. Ik snap, als professioneel vormgever, niet waarom het betreffende ontwerpbureau hiermee komt.

Ik heb zelf zitten brainstormen en vlug even wat mockups gemaakt van hoe het in mijn ogen eruit zou komen te zien. Smaken verschillen, maar de herkenbaarheid derzelfde en de community staan op de voorgrond. Evenals de steeksleutel.

Je zou hier nog prima mee kunnen varieren.

High res PDF beschikbaar...

Afbeeldingslocatie: http://i1320.photobucket.com/albums/u527/Politicalcorrect/Tweakers-logo_zpszoxvb4kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Koninkje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:33:
[...]

Dat is het probleem met logo's. Iedereen heeft er een andere mening over. Je weet vantevoren dat als je een logo gaat veranderen dat het nogal wat emotie oproept :P

Ik moet er zelf nog even aan wennen. Maar dat moest ik bij de vorige ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Cartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:48:
[...]

Veel mooier wat mij betreft. Nu klopt de T in het geheel tenminste een beetje, ik stoor me enorm aan hoe de T nu uitgelijnd is, alsof iemand dacht "nouja...daar dan maar".
Aanpassing2:
Ik ben er nog niet helemaal...extra finetuning nodig in de moerrlsleutel.Ik ben er zeker van dat mits een paar uur doorwerken op de vorm dat je een beter resultaat krijgt op de moersleutel.

https://www.dropbox.com/s...ekaers-logo-web6.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:06
Ronald8 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:05:
Zien jullie ook een witte/lichte lijn tussen het groene en het zwarte deel van de steeksleutel?
[afbeelding]
Wordt gefixt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

RoD schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:37:
[...]

Dat is het probleem met logo's. Iedereen heeft er een andere mening over. Je weet vantevoren dat als je een logo gaat veranderen dat het nogal wat emotie oproept :P

Ik moet er zelf nog even aan wennen. Maar dat moest ik bij de vorige ook.
Mee eens, maar ik zag dat jullie een topic hadden geopend speciaal voor het logo. Het lijkt erop alsof jullie niet naar de gebruikers in dit topic hebben geluisterd. Jullie wilden een steeksleutel laten zien? Het spijt me, maar dat zie ik, en met mij meerdere gebruikers, er niet in. :/

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Koninkje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:39:
[...]

Mee eens, maar ik zag dat jullie een topic hadden geopend speciaal voor het logo. Het lijkt erop alsof jullie niet naar de gebruikers in dit topic hebben geluisterd. Jullie wilden een steeksleutel laten zien? Het spijt me, maar dat zie ik, en met mij meerdere gebruikers, er niet in. :/
Ik ook niet, tot dat ik er op gewezen werd :P Maar dat hoeft het logo niet per se minder mooi / herkenbaar te maken (waarmee ik niet wil zeggen dat dit jou/mijn mening is, dat laat ik achterwege).

Dat er niet naar gebruikers is geluisterd is natuurlijk simpelweg niet waar. Dit hele proces (waarbij ik overigens geen bijdrage aan heb geleverd, laat dat even duidelijk zijn) is begonnen met een inspraakronde van de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik vraag me af waarom dit topic geen artikel is geweest op de frontpage in de vorm van "we willen wat anders en zoeken jullie voor input!"

Ik kom toch wel minstens 1x per dag op tweakers en heb hier echt niks maar dan ook echt niks over meegekregen en als ik de andere reacties zo zie ben ik niet de enige.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wellicht een mooi moment om een polletjes op FP te plaatsen, wat men van het logo vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:34

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:37:
De totale herkenbaarheid van een tweaker community is weg. Ik snap, als professioneel vormgever, niet waarom het betreffende ontwerpbureau hiermee komt.
Koninkje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:39:
[...]

Ik ben zelf ook van mening dat de totale herkenbaarheid verdwenen is, maar inspraak van de community was er wel degelijk.

Edit: Om iets specifieker te zijn, ik vind het groen direct op rood ontzettend vloeken.. Eerder zat er nog een zwarte en witte lijn tussen. Het nieuwe logo past hierdoor totaal niet thuis in de huisstijl.

Daarnaast kan ik het oude logo niet of of nauwelijks terug vinden in het nieuwe. Leuk dat jullie beter willen worden herkent, maar iedereen die jullie herkende ben je kwijt. Die steeksleutel was een van de minder herkenbare dingen aan het logo, de buitenkant met puntjes des te meer.
Jolke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:43:
Wellicht een mooi moment om een polletjes op FP te plaatsen, wat men van het logo vindt.
:Y

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 28-04-2015 12:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 14:40

GieltjE

Niks te zien...

Steeksleutel? Ik heb 13 jaar in een werkplaats gestaan en had het nog nooit in het oude logo gezien, in het nieuwe alleen omdat er op gewezen werd in de post.

Over het nieuwe logo: Amateuristisch, nietszeggend en niet passend bij een technologie site. Hoewel het oude logo ook niet direct techniek schreeuwde was het wel (voor mij tenminste) een duidelijk en uniek punt.

Als mij gister gevraagd was bij welke site ik dit logo zou verwachten had ik eerder een onbekende (tuinbouw) startup met slecht design was geweest.

-edit: Een kleine grijze rand om bijvoorbeeld de bout aan te geven zou het geheel al een stuk duidelijker maken.

[ Voor 10% gewijzigd door GieltjE op 28-04-2015 12:50 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:27
Voor een grote en professionele site vind ik het logo toch wel erg amateuristisch overkomen. Uiteraard valt over smaak niet te twisten (en daarom doen we het wel). Het logo is uit balans, niet consistent (verschillende lettertypes) en weinig herkenbaar.
Vorige logo vond ik weliswaar niet mooi, maar was wel beter in balans en herkenbaarder.

Om toch positief te eindigen. Top dat jullie wel input vanuit de community hebben gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Herkenbaarheid van het oude logo vasthouden. Niet volledig op de schop! Netjes, strak. Het is een duidelijk en rustig logo, net zoals de website is.

Evolutie, geen revolutie is vaak het beste voor een merklogo. (Deze tekst plaatste ik in het fp artikel vanmorgen)

- mooi logo, ook de favicons en bookmark images zijn strak.
- krijg net de Consumentengids in de bus, ook deze kiezen voor een minimale aanpassing van het logo.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een mooi moment geweest om het logo over een andere boeg te gooien.
Geen steeksleutel meer maar meer iets wat de tweaker symboliseert.
En dat is een persoon en geen steeksleutel.

En wederom is het bekokstooft ergens verscholen in het forum ipv op de frontpage wat wederom een gemiste kans is en nu dus extra veel weerstand geeft omdat de mensen het gewoon niet wisten. Die les willen jullie schijnbaar bewust niet leren. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Maar het is juist een bewuste keuze geweest om voor evolutie - en niet voor revolutie - te kiezen. Zie de pinwand die Zeef meerdere malen gepost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Koninkje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:33:
[...]

Tsja, ik vind het (op persoonlijke titel uiteraard) ook geen mooi logo. Ik weet alleen niet waarom die mening relevant is. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:55:
En wederom is het bekokstooft ergens verscholen in het forum ipv op de frontpage wat wederom een gemiste kans is en nu dus extra veel weerstand geeft omdat de mensen het gewoon niet wisten. Die les willen jullie schijnbaar bewust niet leren. Jammer.
Sorry, bekokstoofd? Jezus. Er was een publiek topic. Mensen konden zich wekenlang aanmelden. Er is een projectgroep geweest waarin de mensen uit dat topic een stem kregen. Wat wil je dan? Een pushmessage naar iedereen om te voorkomen dat de mogelijkheid bestaat dat je het mist?

[ Voor 54% gewijzigd door NMe op 28-04-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Om trouwens even een idee te geven. Deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hj7ECC1ZROMxaoAWJGK5KZlh/full.jpg

Is in mijn ogen een stuk mooier, kan je op bijna elke achtergrond plakken zonder te vloeken en past velen malen beter bij de huisstijl. En dat alles door alleen maar een zwarte rand toe te voegen!

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 28-04-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Yup, eens met D4NG3R, veel mooier logo.

En die poll...dat durven ze denk ik niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat denk ik ook niet, weet haast wel zeker dat je dan terug kunt naar het oude logo :+)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

D4NG3R schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:01:
Om trouwens even een idee te geven. Deze:

[afbeelding]

Is in mijn ogen een stuk mooier, kan je op bijna elke achtergrond plakken zonder te vloeken en past velen malen beter bij de huisstijl. En dat alles door alleen maar een zwarte rand toe te voegen!
Idd, staat stukken beter.Oog strakker.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Want polls in een .plan zijn zo representatief 8)7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I agree. Betreft de dikke zwarte rand om de eclips.

Maar waar zie je de herkenbaarheid van een sleutel?
Ik zie het n.m.l. niet. Als je 10 mensen zou vragen dan zou er wellicht misschien één herkennen dat het een steeksleutel is. Maar de steeksleutel in het nieuwe logo klopt niet.

Ik zie nog steeds geen herkenbaarheid van de community zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Ik zou onder en boven wat meer ruimte geven aan het logo op de website. Komt er geknepen over op het moment.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Een zwarte rand scheelt wel

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CCDlaNH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graafvaag
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-01 19:49
Om de steeksleutel beter uit te laten komen, zou je dan ook nog zoiets kunnen doen. Het blijft suggestief, maar wordt wel duidelijker.

Op deze manier is het ook gelijk geen Pokéball meer.

Afbeeldingslocatie: http://i236.photobucket.com/albums/ff7/graafvaag/tweakers_zpskpy0501a.png

(Misschien heb ik de steel iets te smal getekend, het gaat echter om het idee)

[ Voor 23% gewijzigd door Graafvaag op 28-04-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:58:
[...]
Sorry, bekokstoofd? Jezus. Er was een publiek topic. Mensen konden zich wekenlang aanmelden. Er is een projectgroep geweest waarin de mensen uit dat topic een stem kregen. Wat wil je dan? Een pushmessage naar iedereen om te voorkomen dat de mogelijkheid bestaat dat je het mist?
Bekokstoofd is wel een overdreven woord maar als vaste bezoeker heb ik er ook niks van meegekregen. Ik kijk ook slechts af en toe in LA en daardoor dit ook gemist. Ik denk dat als t de bedoeling was geweest om echt veel input te krijgen dat deze aanpak niet de beste is geweest. Het voelt erg "my first sony" momenteel wat mi. ligt aan afwerking, niet aan het concept van t logo opzich want ik vind alle gemaakte voorbeelden in dit topic echt heel cool verder terwijl het slechts kleine wijzigingen zijn op t origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Graafvaag schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:24:
Om de steeksleutel beter uit te laten komen, zou je dan ook nog zoiets kunnen doen. Het blijft suggestief, maar wordt wel duidelijker.

[afbeelding]

Dit lijkt er inderdaad al een heeeeel stuk meer op. Dit lijkt in ieder geval op een steeksleutel zo. Of wekt de indruk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45
Die met zwarte rand vind ik een stuk mooier/professioneler dan zonder. Ik zie er ook geen pokéball in. Misschien kan er geexperimenteerd worden met de dikte van de stroke (reduceren naar een paar pixels). De t en de k zou ik dezelfde hoogte houden (zoals het nu op de header dus is).

Toevoegen van de steel van de sleutel is een optie, het kan ook als een transitionele logo gebruikt worden zodat mensen er een moersleutel ook werkelijk in gaan zien. Later, wanneer dat voor iedereen bekend is kan eventueel verder geabstraheerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

En we gaan weer van vooraf aan de hele discussie voeren.

Gooi er een steeltje aan [volg hier de discussie]:
matroosoft in "Project Tweakers Logo: Update 1"

Maak de steeksleutel duidelijker[volg hier de discussie]:
flipkipse in "Project Tweakers Logo: Update 1"

Naar mijn mening is ook de "tennisbal" helaas gekozen... Maar dit is nu eenmaal de smaak van het MT.

[ Voor 28% gewijzigd door flipkipse op 28-04-2015 13:44 . Reden: Ninja edit ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gebruik in het vervolg even links naar de juiste post en niet naar een pagina. Ik heb geen flauw benul waar de discussies die jij aanwijst beginnen omdat het paginanummer ver boven mijn posts per pagina uitgaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nog een paar plaatjes uit de 'wand voor ontwerpen' sessie:

Logosessie 2: keuzes keuzes keuzes.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s9HRRyuqf6YR62I7RVPFB3Tw/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8DZgJnUcGFG0vAg8BoFF3QP5/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DeNIX0u6rn7ox8z49q3E0zPX/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eQLfpHDss88dZqUTQAlLqlSY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bHpCmw7L9n9f4RcGBHZxMVPG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XbvZbPf5ZfIt3SbXTqQdP1ok/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

zeef schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:38:
Nog een paar plaatjes uit de 'wand voor ontwerpen' sessie:
Je denkt ik gooi de lading plaatjes waar we het over eens waren dat ze afschuwelijk zijn er nog maar is in? _O- _O- _O-

God wat waren die lelijk :9
D4NG3R schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:37:
Gebruik in het vervolg even links naar de juiste post en niet naar een pagina. Ik heb geen flauw benul waar de discussies die jij aanwijst beginnen omdat het paginanummer ver boven mijn posts per pagina uitgaat. :+
Done

[ Voor 33% gewijzigd door flipkipse op 28-04-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11

Ik heb zelf zitten brainstormen en vlug even wat mockups gemaakt van hoe het in mijn ogen eruit zou komen te zien. Smaken verschillen, maar de herkenbaarheid derzelfde en de community staan op de voorgrond. Evenals de steeksleutel.

[afbeelding]
Wauw! Wat mij betreft had dit het logo moeten worden. Je vat in een beeld de speerpunten van tweakers samen.

[afbeelding]

Stukken beter op deze manier!!! Gelijk duidelijk dat het een steeksleutel is.

Heb mijn vriendin net even gevraagd of ze iets in het nieuwe logo ziet, maar een steeksleutel kwam daar ook niet naar voren. Ze had het zelfs over iets buitenaards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

[afbeelding]

Dit vind ik één van de betere ideeën en anders zoals ik het logo hier heb aangepast Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qn36rn.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door AndreStarTrek op 28-04-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18

matroosoft

Lone Christian

flipkipse schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:36:
En we gaan weer van vooraf aan de hele discussie voeren.

Gooi er een steeltje aan [volg hier de discussie]:
matroosoft in "Project Tweakers Logo: Update 1"

Maak de steeksleutel duidelijker[volg hier de discussie]:

Naar mijn mening is ook de "tennisbal" helaas gekozen... Maar dit is nu eenmaal de smaak van het MT.
Ach ja, waarom ook niet. Hier dat idee van mij verwerkt in het nieuwe logo, alleen dan zonder misvormde sleutel:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/35bv9xj.png

of

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/263x2xg.png

Met zwarte rand eromheen wordt 'ie sowieso stukken beter, die steel is alleen als je echt wilt dat mensen er een steeksleutel in herkennen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door matroosoft op 28-04-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Naar heel veel discussieren in de groep hadden wij deze nog over

De advertentie mockups

Logos
Alle mockups
Print - GPrint - FPrint - E
Print - DPrint - CPrint - B
Print - A

In de Header
Logos
Alle mockups
Header - GHeader - FHeader - E
Header - DHeader - CHeader - B
Header - A

nog een advertentie
Logos
Alle mockups
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cnIlvqGmIJgsKYNwihbhrZlR/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TW1xTD4EzG7ja2FsjaWHdFWt/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kPKKYTCYNYsYjraGZhUGANDa/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RI5jlYwgqoYTobjunGcCGvb9/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wk3eqDBZcXIhShRCOSKGvyN2/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IJGM07kqI7MedBBmZoFGt2mZ/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qlGYJ0FNDXbolZZg3feAKon4/thumb.png

[ Voor 51% gewijzigd door flipkipse op 28-04-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Laatst online: 16-09 07:32

[afbeelding]
Deze lijken mij geslaagd. Al had ik het zwarte in het midden vervangen door dezelfde rode kleur, want nu krijg ik steeds een beeld van longen :+
[b]AndreStarTrek schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:48:
Dit vind ik één van de betere ideeën en anders zoals ik het logo hier heb aangepast https://imgur.com/jV6aUi6
Die laatste vind ik afdoen aan het strakke ontwerp van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
Ik vind het huidige logo een beetje pixelig overkomen, daarnaast valt op mijn laptopscherm het groene weg of als je heel goed kijkt lijkt het geel in het Chrome tabblad. Dit zou natuurlijk aan mijn laptop (Asus N551 serie, full HD IPS scherm) kunnen liggen. Echter ziet een zwart labeltje met een T erin ziet er toch even net wat anders uit. Het voorstel van het nieuwe logo met een zwarte rand die in dit topic gedaan word is naar mijn menig een welkome verbetering. Het mist wat contrast.

Hoop dat het onderstaande een beetje duidelijkheid verschaft, al kan ik denk ik beter een foto maken van mijn scherm.
Tabblad kleur valt weg

[ Voor 23% gewijzigd door jdh009 op 28-04-2015 14:17 . Reden: Miste een stukje ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
jdh009 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:04:
Ik vind het huidige logo een beetje pixelig overkomen, daarnaast valt op mijn laptopscherm het groene weg of als je heel goed kijkt lijkt het geel. Dit zou natuurlijk aan mijn laptop (Asus N551 serie, full HD IPS scherm) kunnen liggen. Echter ziet een zwart labeltje met een T erin ziet er toch even net wat anders uit. Het voorstel van het nieuwe logo met een zwarte rand die in dit topic gedaan word is naar mijn menig een welkome verbetering.
Dat pixelige wordt gefixt.

We hebben als MT van Tweakers uiteindelijk onze keuze gemaakt. Ik zie hier nu weer ontwerpen voorbij komen. Om teleurstelling te voorkomen: dat is echt een gepasseerd station. Natuurlijk staat het je altijd vrij om met CSS aan de slag te gaan met een van de (nieuwe/andere/oude) ontwerpen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 29-04-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 21:22
Naar mijn weten had men beter het logo eerst kunnen laten zien, zodat de community er nog kritiek op kon uiten, voordat het daadwerkelijk in gebruik zou worden genomen. Straks brengt het verwarring op voor de bezoeker omdat het logo twee keer in korte tijd onder handen is genomen.

[afbeelding]

Dit is een goede verbetering, dan is de sleutel voor iedereen duidelijk (lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:42
Heh, na wat plaatjes hier zie ik pas dat het groene een sleutel moet voorstellen. Ik dacht meer dat de T ook een soort schroefgat moest zijn ipv kruiskop e.d. Ik zie daarin echter wel mogelijkheden als hij geanimeerd wordt in een reclame oid.

Nouja, ik ga me er niet druk om maken :) Hoop dat het ook wat positiefs gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

stane schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:09:
Naar mijn weten had men beter het logo eerst kunnen laten zien, zodat de community er nog kritiek op kon uiten, voordat het daadwerkelijk in gebruik zou worden genomen.
Tsja, dan kun je natuurlijk nooit een nieuw logo introduceren. Er is altijd een groep gebruikers die het allemaal kut zal vinden. Zoals ik hierboven al zei vind ik het nieuwe logo ook niet mooi, maar ik heb ook niet de illusie dat een ander logo dat ik wél mooi zou vinden ineens door iedereen mooi gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Falastine

Think about my signature...

Is er uberhaupt nog een mogelijkheid dat het logo aangepast word in iets professionelers of zit iedereen hier zijn tijd te verdoen? Als ik de reacties zo lees moet ik eerlijk zeggen dat zeker 90% het helemaal niks vind. Echt onbegrijpelijk hoe het dit logo is geworden. En ik zou hier ook nooit voor betalen het ziet er zwaar amateuristisch uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Falastine op 28-04-2015 14:18 ]

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om of een logo niet of wel mooi is. Maar een bezoeker moet in één oogopslag kunnen zien waar Tweakers voor staat.

Dit is nu helaas met nieuwe logo niet het geval. En daar zit juist ook het knelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Een community poll had misschien wel een idee gegeven waar een logo had gestaan voor het zomaar te wijzigen. Er zijn altijd voor en tegens. Nu is er wel inspraak geweest, maar als je de voting zo bekijkt uit deze comment:
flipkipse in 'plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers'

Dan was logo B denk ik wel een betere keuze geweest, die sprak mij in ieder geval meer aan.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:47

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Even een andere wind, het nieuwe logo was dan niet mijn eerste keuze, maarrrrr.....

Na een halve dag er tegenaan te hebben gekeken moet ik zeggen dat het wel steeds meer begint te wennen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:13:
[...]

Tsja, dan kun je natuurlijk nooit een nieuw logo introduceren. Er is altijd een groep gebruikers die het allemaal kut zal vinden. Zoals ik hierboven al zei vind ik het nieuwe logo ook niet mooi, maar ik heb ook niet de illusie dat een ander logo dat ik wél mooi zou vinden ineens door iedereen mooi gevonden wordt.
Probleem is dat van alle logos die door waren naar de finale niet gecommuniceerd is. Had er een blog/poll/beiden geweest dan hadden mensen daar nog op kunnen reageren. Nou word er door een handje vol mensen bepaald wat de winnaar is en word het gewoon uitgerold. Wat mij betreft slechte strategie, zeker als de motto is het jaar van de community, waar is de community als er gekozen had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:13:
[...]

Tsja, wellicht dan niet met bombarie aankondigen dat dit hét jaar van de community zal gaan worden. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo van de kritische noot ben. Maar het valt me toch wel op. Tweakers was zo teleurgesteld dat dit jaar de community niets had gewonnen, nou dat zal dit jaar niet anders zijn.
Roepen dat je veel voor de community gaat doen om de prijs te winnen is leuk, maar dit is sindsdien alweer het 3e item waarbij controverse tussen de site en de community ontstaat.
Stuk voor stuk is het idee zo slecht nog niet, maar er communicatie en implementatie laat gewoon echt vaak te wensen over.

Ik denk dan aan:
- Abonnementen
- SG ->TL/AZ
- het logo

Allemaal prima ideeën, maar gewoon knullig tot uitvoering gebracht.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Falastine schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:17:
Is er uberhaupt nog een mogelijkheid dat het logo aangepast word in iets professionelers of zit iedereen hier zijn tijd te verdoen?
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?"
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:17:
Het gaat niet om of een logo niet of wel mooi is. Maar een bezoeker moet in één oogopslag kunnen zien waar Tweakers voor staat.
Gaat het daarom? Een logo gaat om herkenbaarheid. Als je daarbij kan laten zien wat een bedrijf doet is dat mooi meegenomen, maar dat is geen vereiste. Zo had UPC voor de overname door Ziggo een bloem (want dat heeft zo veel met internet/kabel te maken?), heeft Starbucks een zeemeermin (want die staan bekend om hun goed koffiesmaak) en vindt KLM het belangrijker om te tonen dat ze een koninklijk bedrijf zijn (kroontje) dan dat ze iets met vliegtuigen doen.
AndreStarTrek schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:
[...]

Probleem is dat van alle logos die door waren naar de finale niet gecommuniceerd is. Had er een blog/poll/beiden geweest dan hadden mensen daar nog op kunnen reageren. Nou word er door een handje vol mensen bepaald wat de winnaar is en word het gewoon uitgerold. Wat mij betreft slechte strategie, zeker als de motto is het jaar van de community, waar is de community als er gekozen had moeten worden.
Jezus. :X Er is vooraf input gevraagd. Er zijn mensen met verschillende hoeveelheden ervaring met/verstand van logo's uitgenodigd voor een projectgroep. Een van de logo's die zij op de shortlist hebben gezet is uitgezocht. Als je nu problemen hebt met de manier waarop het ingevoerd is, waar was dan jouw aanmelding voor de projectgroep? Welk ander bedrijf zou überhaupt eerst input van zijn gebruikers/klanten gevraagd hebben voordat ze (in hun geval eenzijdig) het logo gewoon maar aanpassen? Ook in het jaar van de community moet je reëel blijven over waar de community nou wel en niet als geheel in betrokken kan worden.
Maverick schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:
Stuk voor stuk is het idee zo slecht nog niet, maar er communicatie en implementatie laat gewoon echt vaak te wensen over.

Ik denk dan aan:
- Abonnementen
- SG ->TL/AZ
- het logo

Tweakers feedback sessie.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 28-04-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:31:
...

Jezus. :X Er is vooraf input gevraagd. Er zijn mensen met verschillende hoeveelheden ervaring met/verstand van logo's uitgenodigd voor een projectgroep. Een van de logo's die zij op de shortlist hebben gezet is uitgezocht. Als je nu problemen hebt met de manier waarop het ingevoerd is, waar was dan jouw aanmelding voor de projectgroep? Welk ander bedrijf zou überhaupt eerst input van zijn gebruikers/klanten gevraagd hebben voordat ze (in hun geval eenzijdig) het logo gewoon maar aanpassen? Ook in het jaar van de community moet je reëel blijven over waar de community nou wel en niet als geheel in betrokken kan worden.

...
Buiten mijn mening over het logo om kan ik me hier helemaal in vinden. Er is voor iedereen (blijkbaar) de mogelijkheid geweest om zich te mengen in de discussie over het nieuwe logo. Als men het gewoon op de frontpage had gegooid hadden duizenden zich gemengd in de discussie waarvan een aanzienlijk deel zich grafisch zeer bekwaam vindt en ze bijna allemaal wel een andere mening hebben over wat nu wel of geen goed logo is. Bij elke poll of bericht dat je zou plaatsen zou je duizenden berichten (welke meer lijken op een wellus-nietus discussie) moeten scannen om de juiste feedback eruit te halen, waarna nog steeds 90% niet te vreden is of een beter logo weet dan het uiteindelijk gekozen design.

Hoe meer mensen je betrekt, hoe meer je moet middelen tussen de mensen en dan krijg je uiteindelijk als keuze een algemene 2e of 3e keuze, aangezien die gemiddeld het beste scoort, maar bij weinige de eerste keus was. Door dit wat te beperken maar toch de mogelijkheid te bieden voor de community om zich erin te mengen heeft Tweakers gewoon een nette strategie toegepast. Jammer dan de community zich hier niet in kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
[...]
waar was dan jouw aanmelding voor de projectgroep?
Er is blijkbaar een aanname gedaan dat iedereen vaak nauwkeurig LA leest, ik had het zeker leuk gevonden om hier eerder naar te kijken maar een topic in LA dat erover gaat is me nooit opgevallen. Dat terwijl ik laatst wel een PM kreeg of ik het leuk zou vinden om bij Tweakers op kantoor langs te komen om te babbelen over feedback. Ik denk dat een soortgelijke methode erg goed had gewerkt voor het bepalen van een logo. Een PM naar users die ooit in een .plan of dev roundup hebben gereageerd zou misschien een goed filter geweest zijn

Overigens vind ik het ook onzin om te denken dat er niet naar de community geluisterd wordt en dat daardoor "prijzen worden misgelopen" of het "jaar van de community"... community is meer dan enkel het bepalen van een logo natuurlijk. Wat mij betreft staat T.net nog steeds bovenaan als t op community aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Gaat het daarom? Een logo gaat om herkenbaarheid. Als je daarbij kan laten zien wat een bedrijf doet is dat mooi meegenomen, maar dat is geen vereiste. Zo had UPC voor de overname door Ziggo een bloem (want dat heeft zo veel met internet/kabel te maken?), heeft Starbucks een zeemeermin (want die staan bekend om hun goed koffiesmaak) en vindt KLM het belangrijker om te tonen dat ze een koninklijk bedrijf zijn (kroontje) dan dat ze iets met vliegtuigen doen.

[...]
Ik snap het punt wel. Maar juist als je naar het verleden kijkt en dan met zoiets nieuws en radicaal op de proppen komt dan kun je feedback verwachten.

Herkenbaarheid is een grote factor en ik ben het met je eens. Maar je moet wel met je logo kunnen communiceren. Shell doet dit bijvoorbeeld.

Betreft Starbucks heeft een leuke geschiedenis.
“Terry [Heckler] also poured over old marine books until he came up with a logo based on an old sixteenth-century Norse woodcut: a two-tailed mermaid, or siren, encircled by the store’s original name, Starbucks Coffee, Tea, and Spice. That early siren, bare-breasted and Rubenesque, was supposed to be as seductive as coffee itself.” [pg. 33
http://www.brandautopsy.com/2005/06/the_evolution_o.html

Maar om even terug te komen op het logo zelf. Zoals ik al eerder zei (laat ie niet misleiden door mijn datum van registratie) is dat de community zelf en de steeksleutel totaal niet meer in de herkenbaarheid zit. Ik herken niks, op de kleuren na, van tweakers terug.

Nu is niet mijn bedoeling dat ik het logo of jullie zelf ga afkraken, maar het feit is en blijft dat ik niet de enigste ben die de herkenbaarheid niet meer ziet. Er is degelijk en goed naar de community geluisterd, dat vond ik dan wel weer tof.

Het beste is een mix match van het oude logo met nieuwere frissere elementen zoals ik het hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik vind het nieuwe Tweakers logo verre van geslaagd, maar ben bang dat het stadium van aanpassen inimddels voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:25
Ook ik vind het nieuwe logo niet mooi. Het is gewoon niet in balans. Bijna alle logo's die ik eerder voorbij heb zien komen vind ik beter. Meestal zou ik de moeite niet nemen om te reageren, maar ik hoop echt dat er nog iets aan gedaan kan worden.

[ Voor 28% gewijzigd door -Paul- op 28-04-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 16:38
Bij deze even een nette uitwerking van Graafvaag zijn oplossing, persoonlijk vind ik dit de beste. Sorry, heb hem niet pixelperfect uitgewerkt, maar we krijgen een goed beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jWoa3l4.png

Bij deze op aanvraag, ook met smalle steel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oYYSGS5.png

Update op feedback:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IgrBI8Q.png

[ Voor 67% gewijzigd door Soepvork.nl op 28-04-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 10:51
Soepvork.nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:48:
Bij deze even een nette uitwerking van Graafvaag zijn oplossing, persoonlijk vind ik dit de best. Sorry, heb hem niet pixelperfect uitgewerkt, maar we krijgen een goed beeld: [afbeelding]
+1. Eigenlijk hetzelfde nieuwe logo, maar iets vriendelijker door de zwarte rand, en een herkenbare steeksleutel.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
- verwijderd, vanwege dedain -

[ Voor 72% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 28-04-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08
Allemachtig, wat een gezeur om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 16:46
Volgens mij vindt Deathgrunt het nieuwe logo niet mooi... ;-) Moet heel eerlijk zeggen dat ik 'm ook niet bijzonder vindt, maar ik had met het oude ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Discussie is prima maar dit gaat natuurlijk nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Laatst online: 12-09 15:39
@deathgrunt nicely done.

Het logo is te net niks. Het kan zoveel beter, dit logo. klopt niet qua symmetrie, zoals hij er nu staat in de menu balk klopt de grootte niet.

Idee om een poll te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:54:
[...]

Discussie is prima maar dit gaat natuurlijk nergens over...
Toch wel - het is kritiek op de typografische behandeling van het font-beeld.

Geen enkele typograaf zal de stokhoogte, ponsdiameter verkrachten of iets lulligs doen door hapjes uit het font te nemen.

Dit is echt art pour l'art - redelijk not done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Bij deze even een nette uitwerking van Graafvaag zijn oplossing, persoonlijk vind ik dit de best. Sorry, heb hem niet pixelperfect uitgewerkt, maar we krijgen een goed beeld:
[afbeelding]
Dit zou het nieuwe logo moeten worden. Prachtig!
Haha you sir made my day! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:56:
[...]

Toch wel - het is kritiek op de typografische behandeling van het font-beeld.

Geen enkele typograaf zal de stokhoogte, ponsdiameter verkrachten of iets lulligs doen door hapjes uit het font te nemen.

Dit is echt art pour l'art - redelijk not done...
Je kan ook commentaar leveren zonder drollen en met normaal taalgebruik in het voorbeeld lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
AndreStarTrek schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:
[...]

Er is gevraagd in het begin wie er mee wilde doen. Uiteindelijk waren 4 (!!) mensen bereid om die tijd & moeite te nemen. Met die ploeg hebben we uitgangspunten geformuleerd en daarmee zijn bureau en community aan de slag gegaan. Die sessie is ook uitgebreid teruggekoppeld. Het totale aanbod hebben we met mensen van kantoor en de 4 vrijwilligers doorgewerkt. Daar kwam een shortlist van 7 ontwerpen uit die uitgewerkt zijn voorbeelden en daar zijn er uiteindelijk twee van naar het MT gestuurd als voorkeur van de projectgroep. Het MT van Tweakers heeft vervolgens besloten welk logo het zou worden.

Nou besef ik me dat we het nooit 100% van de mensen naar de zin kunnen maken. Maar ik werp aantijgingen van niet communiceren etc. etc. ver van me af. Je kan het resultaat niet mooi vinden, maar je moet ook beseffen dat in een bedrijf uiteindelijk het MT de beslissing neemt. Uiteraard na een zorgvuldig proces waarbij iedereen zijn zegje heeft kunnen doen. Dat is altijd zo geweest bij Tweakers.

Voor het geval je 't gemist hebt, we organiseren binnenkort een feedbacksessie: Tweakers feedback sessie.. Van de bijna 1800 persoonlijke uitnodigingen die ik heb verzonden blijft een groep van 39 man over die aangeven te komen. Ben jij #40? ;)
Maverick schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:23:
[...]

Tsja, wellicht dan niet met bombarie aankondigen dat dit hét jaar van de community zal gaan worden. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo van de kritische noot ben. Maar het valt me toch wel op. Tweakers was zo teleurgesteld dat dit jaar de community niets had gewonnen, nou dat zal dit jaar niet anders zijn.
Roepen dat je veel voor de community gaat doen om de prijs te winnen is leuk, maar dit is sindsdien alweer het 3e item waarbij controverse tussen de site en de community ontstaat.

Ik denk dan aan:
- Abonnementen
- SG ->TL/AZ
- het logo

De abonnementen zijn gewijzigd. We hebben onderzoek gedaan onder de bezoekers en de uitslag van 5000 respondenten hebben we vertaald in nieuwe abonnementsvormen. Daarbij hebben we de top gekozen features verwerkt. Dus we onderzoeken wat de gemiddelde Tweakers in een abo zou willen zien en bouwen dat vervolgens. Dan breekt de pleuris uit want iemand die een plus of elite abonnement neemt bij Tweakers heeft een extra winkans ten opzichte van iemand die niets betaald (en statistisch gezien banners blokkeert, maar da's een andere discussie ;)). Grote woede omdat wij doen wat de community vraagt.

SG-> TL/AZ is ruim op tijd aangekondigd in SG. Stucky topic geplaatst op 14 maart. Meer dan een maand voor de uitvoering. Iedereen kon daar zijn of haar zegje doen over de plannen. Daar hebben we uitleg gegeven, het beleid op aangepast, maatwerk beloofd waar mogelijk etc. etc.

Het logo. Zie mijn reactie hierboven. Nou loop ik al een tijdje mee en het is bijna een standaard reflex die we zien bij veranderingen, groot en klein. Introductie Tweakers 7 anyone? ;) Gaan we iets veranderen? Grote paniek! Tweakers is Tweakers niet meer. Commercie! Ik miste vandaag nog de grootste dooddoener: "Het wordt ons door de strot geduwd".. Welnu, er wordt niets door de strot geduwd. Alle veranderingen die je noemt zijn tijdig aangekondigd en vanuit Tweakers alle tijd voor uitleg en verantwoording. Door de strot duwen is invoeren zonder informatie, feedback en evaluatie. Zo rollen wij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Laatst online: 05:08

klaaz

it's me!

Onevenwicht in de steeksleutel en jij geeft als alternatief een steeksleutel die niet bruikbaar is (niet 'steekt') omdat de uiteinden naar elkaar toe lopen? 8)7

Ik vrees dat de mogelijkheden om logo nog het te veranderen voorlopig van de baan zijn. Maar als er nog een kleine wijziging mogelijk zou zijn zo uik de zwarte rand en eventueel de steel zoals in dit topic is voorgesteld meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28
Wij willen Henk!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:57:
[...]

Je kan ook commentaar leveren zonder drollen en met normaal taalgebruik in het voorbeeld lijkt me.
Het is een parodie, om een betoog kracht bij te zetten.

En ik vind het een drol van een logo - overigens vrij naar het politie-logo uit de jaren negentig;

Toen werd er ook een drol in gezien (die op het wetboek was afgebeeld).

Anderen zagen er weer een molotov-cocktail in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 16:38
Als ik wist dat dit gaande was had ik allang mee gedaan om een nieuw logo te maken voor tweakers. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Bij deze even een nette uitwerking van Graafvaag zijn oplossing, persoonlijk vind ik dit de best. Sorry, heb hem niet pixelperfect uitgewerkt, maar we krijgen een goed beeld:
[afbeelding]
En nog een +1. Veel herkenbaarder en beter in verhouding. Misschien dat de steel nog iets smaller moet, maar laten we niet mierenneuken, het gaat maar om een logo :+

Edit: Ik zie dat Graafvaag er zelf om gevraagd had:
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt ;)

Edit2: de tweede optie van Soepvork.nl is precies wat ik bedoel. Nice! Ben alleen bang dat het nieuwe logo al afgerekend is >:)

[ Voor 29% gewijzigd door HenkDePoema op 28-04-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
[afbeelding]
Dit logo is echt vele malen beter. Oogt veel minder amateuristisch en de steeksleutel komt ook nog eens duidelijk naar voren, iets waar blijkbaar redelijk wat waarde aan wordt gehecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik schaar me onder direct bovenstaande reacties :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
  • Laatst online: 13-09 14:45
Dit logo is prachtig. Wat waren de redenen tegen dit logo?

Mooi, strak. Duidelijk met de zwarte rand. Moersleutel oogt veel duidelijker dan het huidige logo, want naar mijn mening lijkt het huidige zwarte element een schaduw te zijn door de hoek. Dan is er nog het feit dat het zwarte eigenlijk tegelijkertijd als een soort schild oogt; dit is prachtig temporeel (zie logo HTML5 etc). Wat mij betreft vertelt dit logo: Tweakers voor zowel hardware, als software :). Solide, professioneel.

Zou ook een mooie sticker zijn om overal op te plakken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

hermitassix schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:03:
[...]

Dit logo is echt vele malen beter. Oogt veel minder amateuristisch en de steeksleutel komt ook nog eens duidelijk naar voren, iets waar blijkbaar redelijk wat waarde aan wordt gehecht.
Eens dat hij een stuk beter is, maar als we Femme moeten geloven dan is de steeksleutel niet het uitganspunt geweest (als in: hij moet niet perse duidelijk in beeld), maar vooral dat 't ding al sinds het begin van Tweakers in het logo zit. De herkenbaarheid blijft behouden: Femme in 'plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers'
Je moet die steeksleutel zien als een symbool voor tweaken en een onderdeel van onze heritage. Voor een hardcore tweaker is het leuk om te weten hoe de vorm van ons logo tot stand is gekomen en de steeksleutel als symbool voor tweaken als 16 jaar in ons beeldmerk verwerkt is. Dat hoeft niet in een hele concrete vorm en is zelfs niet wenselijk. (...) Als we een super obvious steeksleutel in het logo hadden willen verwerken hadden we er wel een handvat aan gezet.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
[...]

Jezus. :X Er is vooraf input gevraagd. Er zijn mensen met verschillende hoeveelheden ervaring met/verstand van logo's uitgenodigd voor een projectgroep. Een van de logo's die zij op de shortlist hebben gezet is uitgezocht. Als je nu problemen hebt met de manier waarop het ingevoerd is, waar was dan jouw aanmelding voor de projectgroep?
Jezus..........je mag me gewoon André noemen hoor, dat is me roep naam. Maar even alle gekheid op een stokje. Dat er mee geholpen mocht worden dat is prima, maar daar mee bereik je maar een kleine groep, meeste zijn namelijk geen ontwerpers. Door het aan het grote publiek te laten zien kan je meer feedback krijgen en dus betere logo.
Welk ander bedrijf zou überhaupt eerst input van zijn gebruikers/klanten gevraagd hebben voordat ze (in hun geval eenzijdig) het logo gewoon maar aanpassen? Ook in het jaar van de community moet je reëel blijven over waar de community nou wel en niet als geheel in betrokken kan worden.
Dat is nu juist het punt, dat heeft Tweakers.net wel gedaan. Echter als we dan onderbouwde kritiek geven dan word dit van tafel gezwiept en dan had ik maar niet moeten zeuren want elk ander bedrijf zou het helemaal niet doen. Mijn visie je doet het niet (dus je doet het zelf) of je doet het goed en dan vind ik niet dat je de what els card mag trekken.

Verder zou ik adviseren om minder emotioneel te schrijven ik merk boosheid en frustratie in je bericht naar mij toe en dat vind ik niet terecht. Het is namelijk maar een discussie, met de intentie om Tweakers te laten zien dat het ook anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bij deze even een nette uitwerking van Graafvaag zijn oplossing, persoonlijk vind ik dit de beste. Sorry, heb hem niet pixelperfect uitgewerkt, maar we krijgen een goed beeld:
[afbeelding]

Bij deze op aanvraag ook met smalle steel:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8mJiujb.png

Zelfde logo - alleen de "T" staat nu gecentreerd in het vlak - links van het midden (zoals in het origineel) legt het drukpunt verkeerd, optisch gezien.

En de hoeken van de "T" zijn ronder gemaakt, net als de inkeping van de sleutel zelf - is wat consequenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het tijd wordt dat we als community een standpunt nemen en een petitie tekenen tegen dit nieuwe logo.

Ik vind het logo niet direct slecht, maar er zijn zoveel betere voorbeelden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:11:
[...]
[afbeelding]

Zelfde logo - alleen de "T" staat nu gecentreerd in het vlak - links van het midden (zoals in het origineel) legt het drukpunt verkeerd, optisch gezien.
Dit klopt optisch ja, dit is wat ik bedoelde met mijn feedback over de uitlijning van de T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 23:21

B2

wa' seggie?

Niet dat het mij heel veel boeit, maar ik vind het een verslechtering ten opzichte van het vorige logo. Dit lijkt wel heel erg op een productie van een stagiair met Paint skills...
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Win de laatste oud logo items hier!