Meedenkers over logo Tweakers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.481 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Mede-auteurs:
  • Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:21

Femme

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 23:02

Lancelot

Beste vrienden,

Vorig jaar zijn we begonnen met het bekend maken van Tweakers buiten onze vaste doelgroep. De reclame in de krant, op de radio en de bushokjes zullen jullie wel gezien hebben. Hopen we dan maar. ;) Uiteraard proberen we de effectiviteit van de campagnes te meten en daaruit blijkt dat onze naam steeds meer wordt herkend. En dat is goed. :)

Wat beduidend minder scoort is ons logo. Een van de ‘bijvangsten’ uit die onderzoeken was dat ons beeldmerk door grote groepen niet goed begrepen wordt. Het huidige logo krijgt door mensen die ons nog niet of minder goed kennen een verkeerde associatie zoals; een bom, een bol mannetje, stekelvarken of een alien. Terwijl het allemaal zo goed was bedoeld. Femme schreef daar in 2007 over:
Femme schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:44:
Een cirkel/vijfpuntige ster (community) met daarin een deel van een steeksleutel (tweaken) waarvan de restvorm een gezicht is (tweaker) en tevens een T van Tweakers.net.
Deze elementen komen blijkbaar bij het publiek niet duidelijk naar voren. Daar willen we eens met jullie over praten in een aantal sessies. Wat is er goed aan het logo, wat is er minder. Kunnen we het verbeteren? Moeten we het vernieuwen? Laten we het zo?

Hoe gaan we dat gesprek aan? We zoeken daarvoor tweakers die in een projectgroep willen meedenken met ons. Daarvoor zoeken we mensen met affiniteit en/of ervaring op grafisch gebied jou. Ben je geïnteresseerd? Dan kan je je tot en met zondag 18 januari opgeven om deel te nemen aan deze projectgroep door een aanmelding met een korte motivatie te sturen naar [url="mailto:logo@tweakers.net?SUBJECT=Deelname Tweakers logo projectgroep"]logo@tweakers.net[/url]. Wij laten jullie 19 januari aan het einde van de dag weten of je erbij bent of niet.

Voorwaarde is wel dat je op een aantal met de projectgroep af te spreken momenten aanwezig moet kunnen zijn. Deze data zijn: Eerste bijeenkomst projectgroep woensdag 4 februari 2015 om 18.00 uur op het HQ Tweakers te Amsterdam. Daarna spreken we op een aantal samen te bepalen woensdagen af op Tweakers HQ om eventuele vervolgstappen door te nemen. We kunnen je eventuele reiskosten vergoeden.

Let op. Dit is niet een verhaal dat we ons logo a la minute gaan veranderen. Dit is een uitnodiging aan tweakers met grafische skills om eens te komen meedenken op Tweakers HQ over ons logo. We willen eerst eens met jullie praten over jullie ideeën en ervaringen. Er ligt dus nog geen nieuw logo klaar dat volgende week/maand wordt ingevoerd. Dus de uitkomst van dit project kan net zo goed zijn dat we niets veranderen. Het advies van de projectgroep is zwaarwegend, maar de eindbeslissing en verantwoordelijkheid liggen bij het MT van Tweakers. Dit voor alle duidelijkheid vooraf.

Wie weet tot woensdag 4 februari!

Frederik (zeef)
Jeroen (jathijm)
Femme (Femme)

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 15-01-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06
Tja, zal ik m inkoppen? :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q7HAm49Bk2dbSgayI2zg6KRV/full.png

Maar even serieus, goed dat er naar gekeken wordt. Wordt het logo alleen niet begrepen, of is het ook niet herkenbaar?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hoe zit het met reiskosten e.d.?
Is het dan zo dat de projectgroep alleen gaat overleggen, of wordt daar ook uiteindelijk de persoon uit gekozen die het logo gaat maken (in het geval dat er een ander logo of een aangepast logo komt)?

offtopic:
Dit is de eerste keer dat ik een steeksleutel zie in het logo :o

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 12-01-2015 20:36 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Daarvoor zoeken we mensen met affiniteit en/of ervaring op grafisch gebied.
Begrijpelijk, maar is het ook niet verstandig om een of enkele mensen die hier juist geen affiniteit mee hebben erbij te betrekken? Of in ieder geval op enig moment in het proces. Aangezien het logo immers ook juist bedoeld is voor mensen die er geen affiniteit mee heeft. Als alleen "vakidioten" er naar kijken loop je immers kans dat de doelgroep die je wilt aanspreken juist niet wordt aangesproken.

Overigens een heel leuk initiatief om de community hierbij te betrekken d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 12-01-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Om maar gelijk de zure krent te zijn: normaal worden hier goed betaalde mensen voor ingehuurd. Het is leuk dat jullie de community erbij willen betrekken, zeker een pluspunt, maar het voelt wel aan als goedkoop advies inwinnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 12-01-2015 20:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Fietsbel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:54:
Om maar gelijk de zure krent te zijn: normaal worden hier goed betaalde mensen voor ingehuurd. Het is leuk dat jullie de community erbij willen betrekken, zeker een pluspunt, maar het voelt wel aan als goedkoop advies inwinnen.
We vragen jullie advies. Het staat je vrij om mee te doen of niet. Het laatste wat we willen is een proces ingaan en dan op 't eind weer van die fijne 'door de strot geduwd'-achtige posts. Die zullen er ongetwijfeld komen, maar goed. Het proces wil ik samen ingaan.
Frozen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:29:
Hoe zit het met reiskosten e.d.?
Is het dan zo dat de projectgroep alleen gaat overleggen, of wordt daar ook uiteindelijk de persoon uit gekozen die het logo gaat maken (in het geval dat er een ander logo of een aangepast logo komt)?

offtopic:
Dit is de eerste keer dat ik een steeksleutel zie in het logo :o
Reiskosten kunnen we iets voor afspreken.

Nee, het is voor input cq. klankbord. We verwachten niet dat jullie of een van jullie het nieuwe logo gaat maken. Als het zover zou komen, dan haken we daar professionals voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SmartDoDo schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:44:
[...]
Begrijpelijk, maar is het ook niet verstandig om een of enkele mensen die hier juist geen affiniteit mee hebben erbij te betrekken? Of in ieder geval op enig moment in het proces. Aangezien het logo immers ook juist bedoeld is voor mensen die er geen affiniteit mee heeft. Als alleen "vakidioten" er naar kijken loop je immers kans dat de doelgroep die je wilt aanspreken juist niet wordt aangesproken.

Overigens een heel leuk initiatief om de community hierbij te betrekken d:)b
We zullen zorgen voor een goeie mix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

zeef schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:55:
[...]
Nee, het is voor input cq. klankbord. We verwachten niet dat jullie of een van jullie het nieuwe logo gaat maken. Als het zover zou komen, dan haken we daar professionals voor aan.
Euhm... dan haken we daar professionals voor aan?
Misschien een domme vraag maar: " Waarom worden wij niet als de professionals beschouwd?".
En misschien nog een betere vraag: " waarom geen contest? wie designed het nieuwe tweakers logo, en dan de community laten stemmem 8) 8) 8) 8)

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:37:
[...] en dan de community laten stemmen 8) 8) 8) 8)
LOL! Dat is werkelijk het slechtste wat je kan doen! :D 'De community' is juist alles behalve professioneel, zeker als je ze laat stemmen. Uiteraard zitten er wel professionals (in dit vakgebied) bij maar die zijn in veruit de minderheid. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Room42 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:46:
[...]

LOL! Dat is werkelijk het slechtste wat je kan doen! :D 'De community' is juist alles behalve professioneel, zeker als je ze laat stemmen. Uiteraard zitten er wel professionals (in dit vakgebied) bij maar die zijn in veruit de minderheid. ;)
Het logo moet toch tweakers uitstralen? En de community is tweakers... Dus yeah, als daar een onprofessioneel logo uit voort komt, is dat waarschijnlijk de beste afspiegeling.
Just kidding

Maar ik denk dat als je het voten naar de HK toe brengt, je best een professioneel oordeel krijgt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

En misschien nog een betere vraag: " waarom geen contest? wie designed het nieuwe tweakers logo, en dan de community laten stemmem 8) 8) 8) 8)
Afbeeldingslocatie: http://incommunicatiemet.files.wordpress.com/2013/02/dirk-jan-kutschool.jpg

;)

Maareh, leuk idee hoor :) Alleen niet iets voor mij ben ik bang, ben een beetje te kritisch :+ Handig als d'r iets te bekritiseren valt, maar niet in het voorstadium daarvan :P

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 12-01-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:28

3DDude

I void warranty's

Ik zal dat hier niet posten dan.

Die brainstorm sessie over een nieuw logo.. gaat een grafisch professional die het gaat maken dat niet doen dan? :P

[ Voor 64% gewijzigd door 3DDude op 13-01-2015 03:14 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:41
Nee helaas, de woensdagavond zing ik, maar ik snap jullie vraag / probleem.
De nerds zijn mainstream aan het worden. Het verdienmodel verdient een bijpassend logo.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
flipkipse schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:48:
[...]

Het logo moet toch tweakers uitstralen? En de community is tweakers... Dus yeah, als daar een onprofessioneel logo uit voort komt, is dat waarschijnlijk de beste afspiegeling.
Just kidding

Maar ik denk dat als je het voten naar de HK toe brengt, je best een professioneel oordeel krijgt,
Dat dacht Sony in 1981 ook.. maar dat werkte niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

beascob schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 00:08:
Nee helaas, de woensdagavond zing ik, maar ik snap jullie vraag / probleem.
De nerds zijn mainstream aan het worden. Het verdienmodel verdient een bijpassend logo.
_O- _O- _O- _O-

Dan moet er een grote diamanten ring komen, en dan als slogam: "prijzen waar je het account maar 1 dag voor hoeft te doen"

ik vind het een beetje raar hoe een klein groepje die de rest niet kent, de vertegenwoordiging van de rest kan wezen. Je kan dan ook de kunst academie of grafisch lyceum binnen stappen en 5 mensen laten mee denken.

Om mijn punt te maken de community is momenteel een mengel moes van mensen die van techniek en/of gadgets houden. Maar de community begint een minderheid op Tweakers te worden. De eendagsvliegen en prinsjes kampioenen krijgen een steeds groter aandeel.

Dit zorgt er voor dat de zelfde vragen over en over gesteld worden. De eendagsvliegen mogen blij zijn dat er nog mensen zijn die elke keer de moeite nemen om helpdesk te spelen.

Maar echt gezamenlijk tweaken gebeurt steeds en steeds minder. Terwijl Tweakers in mijn ogen juist de aandacht moet leggen op een soort "ontwikkel school" worden. Experts op " gezamenlijke " projecten zetten. Waar bijvoorbeeld een Tweakers Android build gemaakt wordt. De experts kunnen er voor zorgen dat onervaren mensen ook bij kunnen draaien en de lead in projecten nemen. Zo krijg je veel grotere kennis ontwikkeling en deling. En meer mensen met ervaren kennis.

On-topic: ik zal het raar vinden dat als je de community zo belangrijk vindt. Je niet eerst kijkt of een professionele designer uit de community het kan doen. Want ik vind dat economische middelen ondergeschikt moeten zijn aan de gunfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik ben het niet eens met de stelling dat het onderstaande betekent, dat de mensen die er naartoe gaan geen professional zouden zijn en deze mensen van buiten de community komen.
We verwachten niet dat jullie of een van jullie het nieuwe logo gaat maken. Als het zover zou komen, dan haken we daar professionals voor aan.
Volgens mij staat er daar gewoon: De mensen die gaan meedenken gaan alleen denken en niet maken. De rest van de opties staan nog open, of de professional vanuit de community komt of niet, daar is niets over gezegd. :)

één groot nadeel aan een nieuw logo... Dan moet ik weer nieuwe goodies/merch gaan verzamelen. Aan de andere kant leent het zich wel uitstekend om nieuwe goodies/merch te maken!

offtopic:
Aangezien ik en een aantal tweakers die ik heb gesproken, pas sinds dit topic, voor het eerst een steeksleutel zagen in het logo, heb ik kleine poll gemaakt. Ik ben namelijk nieuwsgierig of wij de enige zijn.

Poll: Zag jij in het huidige logo een steeksleutel?
Ja
Nee
Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393445&layout=1&sort=prc

[ Voor 95% gewijzigd door Frozen op 13-01-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
SysRq schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:18:
Tja, zal ik m inkoppen? :+

[afbeelding]

Maar even serieus, goed dat er naar gekeken wordt. Wordt het logo alleen niet begrepen, of is het ook niet herkenbaar?
Henk was naar mijn weten altijd onderdeel van het forum, niet de frontpage. Maar als die in een verkiezing kandidaat zou zijn, kun je er vanuit gaan dat hij heel veel stemmen krijgt. :D

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:27

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:18

Qwerty-273

Meukposter

Fietsbel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:54:
Ach, vergelijkbaar met een gemeente / grootbedrijf wat er een aantal ton tegenaangooit voor een designer (vaak toevallig de vriend(in) van...) waar dan als eind resultaat een belabbert ding uit komt.
http://www.geenstijl.nl/m...eeuwen_kosten_15_mil.html
goed betaalde mensen (of overbetaalde mensen) zijn natuurlijk geen reden om tot een succes te komen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

3DDude schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:59:
Oud bekende van mij.
Maakt veel mooie grafische stuff. Vraag het hem en hij zal vast wel wat in elkaar willen knutselen.
Volgens mij heb je de topicstart niet goed gelezen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom denkt de vaste "Tweakers" Crew dat het nieuw aan te boren marktsegment een "logo" als referentiekader neemt?

Wat ik in m'n familie/kennissen kring eerder zie is dat ze 't ".net" gedeelte in de naam niet snappen terwijl een willekeurig ".nl" domein automagisch als goed ("true") aanvaard wordt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 13:14
Nu ja, dure professionals doen het ook niet altijd even goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een logo hoeft niet per se begrepen te worden om herkenbaar te zijn. Denk aan het Starbucks logo (waar werkelijk niets van koffie inzit!). Of Tux de penguin (Linux Mascotte, maar veel gebruikt als logo).

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:20
Volgens mij moet je echt niet het logo veranderen, omwille het begrijpbaar te maken voor anderen,
dat is een valkuil waar vele invallen,
je moet juist het logo op zich zelf herkenbaar maken, en de associatie met de website met inhoud.

Op tv de site plus logo promoten, en in reclame op papier alleen de nieuwsgierigheid opwekken door alleen het logo te gebruiken, met minimaal aan info of slogan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:03
Leuk project, wat vaak als conclusie heeft dat je het logo na een lange periode van gebruik nooit te veel moet of hoeft te veranderen. Volgens mij is het beter om na te denken over de reclame uiting zelf, waarschijnlijk krijg je hier voor 90% met het kiezen van de juiste foto's (maak je het menselijker ja of nee?), typografie en kleur te maken. Het logo is een stukje herkenbaarheid maar zal hier niet doorslaggevend in zijn.

Doet mij Trouwems een beetje denken aan het drama achter het logo van Amsterdam, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:08

Secsytime

Automagisch

Leuk idee!

Mssn ook een idee om het logo gewoon toe te lichten in een reclame filmpje? Dit kan heel subtiel op de achtergrond door het nieuwe intro-filmpje te veranderen (het nwe intro filmpje vind ik overigens niet mooi). Door bijv. de nadruk te leggen op de onderdelen van het logo en waar tweakers voor staat, wrench, community etc.

Edit: intro filmpje van reviews etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 13-01-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
[...]

Misschien een domme vraag maar: " Waarom worden wij niet als de professionals beschouwd?".
Als je een designcontest organiseert, is de kans best groot dat elke inzending flut is (onder meer omdat er geen interactie is met de opdrachtgever) en dan moet je een beleefde manier vinden om neen te zeggen. Cfr het nieuwe logo van Sony enkele jaren terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Pedje-san schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:43:
Leuk project, wat vaak als conclusie heeft dat je het logo na een lange periode van gebruik nooit te veel moet of hoeft te veranderen. Volgens mij is het beter om na te denken over de reclame uiting zelf, waarschijnlijk krijg je hier voor 90% met het kiezen van de juiste foto's (maak je het menselijker ja of nee?), typografie en kleur te maken. Het logo is een stukje herkenbaarheid maar zal hier niet doorslaggevend in zijn.

Doet mij Trouwems een beetje denken aan het drama achter het logo van Amsterdam, haha.
Dat zou best kunnen, soms is een restyle voldoende. Maar ik snap de genoemde negatieve punten over het logo wel. Ik zie ook zeker wel wat verbeterpunten.

Ik vraag me alleen af of het een goed idee is om met een 'bij elkaar geraapte' groep te gaan werken. Meestal komt het dan neer op het maken van vreemde concessies doordat alle mensen een andere visie hebben. Wanneer je bijv. als groep binnen een bedrijf samen werkt, heb je vaak samen wel één algemene visie: de visie die je als bedrijf hebt. Dan kunnen meningen uiteraard nog steeds verschillen, en dat is ook goed, maar je hebt samen al wel één doel en visie waar je naar toe wil, zo'n team zit vaak al veel meer op één lijn.

Ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thesserd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Ik vraag me alleen af of het een goed idee is om met een 'bij elkaar geraapte' groep te gaan werken.
Daarom gaat die groep samen met Tweakers praten over het logo en áls er dan wat verandert moet gaan worden, dan wordt het advies van de groep daarin meegenomen maar is Tweakers degene die de opdracht en aanwijzingen geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 11:21
Ik vind het een goed idee om de community een advies rol te geven. Een bij elkaar geraapte groep is juist wat je nodig hebt. Zo divers mogelijk.

Ik wou dat ik mee kon doen, ik kan alleen die dag niet. (Ik ben een designer met een hoog tweaker gevoel, elektrotechniek, PC's in elkaar zetten, modden, tweaken, overklokken, 3d printen, raspberry pi projecten)

Een hoop reacties in deze thread zijn iig al tips die het "klankbord" mee kan nemen.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Een cirkel/vijfpuntige ster (community) met daarin een deel van een steeksleutel (tweaken) waarvan de restvorm een gezicht is (tweaker) en tevens een T van Tweakers.net.
...een gezicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zie nu wel de steeksleutel, had ik er iig niet in gezocht, maar het gezicht kan ik ook nog niet vinden :X

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
NMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:14:
[...]

Daarom gaat die groep samen met Tweakers praten over het logo en áls er dan wat verandert moet gaan worden, dan wordt het advies van de groep daarin meegenomen maar is Tweakers degene die de opdracht en aanwijzingen geeft. ;)
Ah oke, dus de groep waar mee overlegd wordt, hoeft (kort gezegd) niet de groep te worden die ook daadwerkelijk aan het logo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Thesserd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:30:
[...]

Ah oke, dus de groep waar mee overlegd wordt, hoeft (kort gezegd) niet de groep te worden die ook daadwerkelijk aan het logo werkt?
Dat is niet de opzet. We vinden het zo belangrijk dat we vooraf in het proces graag met jullie gesprek aangaan. Hoe het daarna verder gaat, dat hangt onder andere af van wat er uit onze gesprekken komt.

De kans is groot dat als er wat ontworpen zou moeten worden, we daarvoor professionals gaan aanhaken. Tenzij bijvoorbeeld iemand in de groep een wereldidee heeft waar we allemaal dolenthousiast van worden. ;)

Doel van dit topic is om in eerste instantie met (een aantal van jullie) het gesprek aangaan op T.net HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat wil tweakers van de nieuwe bezoekers?
ipv kieskeurig stuur ik mensen naar tweakers om iets te vergelijken.
het kan ook zijn dat jullie als nieuwssite willen aangezien worden voor de nieuwelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jullie dan wel af moeten van het oude concept logo.

Als je tweakers kent en weet waar het hier om draait dan snap je het logo ook wel.
Maar als jullie willen dat ook noobs (hihi) onze site aan het logo kunnen herkennen zullen jullie wel een wat meer mainstream glad en niet veel met tweakers te maken hebbende logo moeten nemen.

De vraag vindt ik echter moet je dat wel willen.
Je indentiteit opgeven voor mensen die je toch niet kennen of geen inbreng zullen geven op de site.
En dan gaat de site zelf ook weer op de schop omdat alles niet meer erop aansluit is dan zeker de 2e stap.
Het is zeker niet mijn bedoeling om negatief over te komen maar alles voor meer views is echt niet de beste weg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Komt over als een foptopic om het gezeik achteraf maar te kunnen counteren met een "ja maar er was een logo topic"-gezever. Doet niks af aan het feit dat dit weer een stapje in de "verbreding" (lees: verpaupering) van Tweakers is.

Vind het raar dat als er zoveel commentaar is op het feit dat niemand in de community wil dat er een breder publiek komt, er toch volop op ingezet wordt. Krijg altijd kippenvel van die commercieel gedreven motieven voor "verandering".

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Alles wat i zou willen zeggen is met de onderstaande posts gedaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:54:

Als je tweakers kent en weet waar het hier om draait dan snap je het logo ook wel.
Maar als jullie willen dat ook noobs (hihi) onze site aan het logo kunnen herkennen zullen jullie wel een wat meer mainstream glad en niet veel met tweakers te maken hebbende logo moeten nemen.

De vraag vindt ik echter moet je dat wel willen.
Je indentiteit opgeven voor mensen die je toch niet kennen of geen inbreng zullen geven op de site.
En dan gaat de site zelf ook weer op de schop omdat alles niet meer erop aansluit is dan zeker de 2e stap.
Het is zeker niet mijn bedoeling om negatief over te komen maar alles voor meer views is echt niet de beste weg lijkt me.
absrnd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:45:
Volgens mij moet je echt niet het logo veranderen, omwille het begrijpbaar te maken voor anderen,
dat is een valkuil waar vele invallen,
je moet juist het logo op zich zelf herkenbaar maken, en de associatie met de website met inhoud.

Op tv de site plus logo promoten, en in reclame op papier alleen de nieuwsgierigheid opwekken door alleen het logo te gebruiken, met minimaal aan info of slogan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:54:
Komt over als een foptopic om het gezeik achteraf maar te kunnen counteren met een "ja maar er was een logo topic"-gezever. Doet niks af aan het feit dat dit weer een stapje in de "verbreding" (lees: verpaupering) van Tweakers is.

Vind het raar dat als er zoveel commentaar is op het feit dat niemand in de community wil dat er een breder publiek komt, er toch volop op ingezet wordt. Krijg altijd kippenvel van die commercieel gedreven motieven voor "verandering".
:? :?

Er wordt nota bene gezegd dat er ook best uit het overleg kan worden geconcludeerd dat er niks gaat veranderen. Tweakers constateert een probleem en kiest ervoor om met de users in discussie te gaan, juist omdat veel mensen dat logo juist wel leuk vinden. En nu is het weer niet goed? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
NMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:09:
[...]

:? :?

Er wordt nota bene gezegd dat er ook best uit het overleg kan worden geconcludeerd dat er niks gaat veranderen. Tweakers constateert een probleem en kiest ervoor om met de users in discussie te gaan, juist omdat veel mensen dat logo juist wel leuk vinden. En nu is het weer niet goed? :?
Je gelooft ze op hun mooie blauwe ogen?

Maakt niet uit welk sausje je over dit verhaalt plakt, conclusie zal zijn dat er een generieker logo zal komen, totaal los ontworpen van de community, met als enige doel meer views (en omzet). Als iemand dan commentaar heeft kan er mooi naar dit topic gewezen worden want dan had de community maar meer "input" moeten leveren.

Je hoeft geen aluminium hoedje op te hebben om dit te zien aankomen hoor.
Noem mij een pessimist, maar zal nog wel aan deze post refereren in de toekomst. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:03
chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:22:
[...]

Maakt niet uit welk sausje je over dit verhaalt plakt, conclusie zal zijn dat er een generieker logo zal komen, totaal los ontworpen van de community, met als enige doel meer views (en omzet). Als iemand dan commentaar heeft kan er mooi naar dit topic gewezen worden want dan had de community maar meer "input" moeten leveren.

Noem mij een pessimist, maar zal nog wel aan deze post refereren in de toekomst. ;))
Dan moet je dus juist naar de meeting gaan en ze met goede argumenten overtuigen. Heb je medestanders en passen ze het toch aan, heb je helemaal gelijk. Tot die tijd is het een beetje doemdenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Maakt niet uit welk sausje je over dit verhaalt plakt, conclusie zal zijn dat er een generieker logo zal komen, totaal los ontworpen van de community, met als enige doel meer views (en omzet).
Leg eens uit hoe een nieuw logo direct en meetbaar effect heeft op meer bezoeken?
Tsja, blijkbaar zie je dingen die je wil zien dus ik heb zomaar het idee dat je inderdaad naar deze post gaat verwijzen als je het logo (als het al verandert wordt!!!) niet mooi vindt. Dan verwijs ik tegen die tijd wel vast naar mijn opmerking dat het feit dat jij iets niet mooi vindt niet betekent dat de mensen op kantoor een stelletje corrupte money-grabbing eikels zijn. Als je inspraak wil hebben, schrijf je dan in. Je bent nu al aan het schoppen terwijl er a) niet duidelijk is óf er überhaupt iets verandert, b) users inspraak krijgen en c) je aannames maakt op basis van allerlei complottheoriën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
Volgens mij past dit gewoon in het rijtje wat een aantal jaar geleden is ingezet met de verloedering van reviews en nieuwsinformatie, onkunde van nieuwe personeel en het steeds meer willen verbreden van publiek (wat effectief de oorzaak is van eerder genoemde zaken). Dit is echt niet iets wat alleen bij mij speelt hoor, ik ben alleen lomp genoeg om het hier in het topic te gooien. Als je er echt verder op in wil gaan zullen we een apart draadje moeten maken, echter zal ik je nu al vertellen dat ik vaak genoeg tegen die muur geschopt heb om het nog eens te doen, maar als je je verveelt ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Dit is zo'n moment dat je beseft dat je 't nooit goed kan doen. Betrekken we jullie niet, dan 'duwen we het door de strot. Betrekken we jullie wel, dan is dat alleen 'windowdressing'.

Welnu, dat is niet zo. Je kan me op mijn blauwe ogen geloven dat we eerst met jullie het gesprek aan gaan voordat er dingen beslist gaan worden. Dat is de insteek die vanuit het MT van Tweakers is gekozen en hoger dan dat kun je niet gaan binnen onze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Hoewel ik de stap naar een commerciëler bedrijf vanuit oogpunt van de founders goed begrijp, vind ik het zelf jammer dat mijn 'underground' Tweakers, steeds groter naar buiten wordt. Maar daar gaat dit topic niet over.

Zoals al geopperd is, is het nooit heel slim om het hele logo op de schop te doen. Het logo is ook enkele keren al behoorlijk versimpeld en dat past ook goed bij de trend van deze tijd. Naar mijn mening moet er misschien nog een kleur uit, het logo wellicht nog wat simpeler en een licht 3D effect toegepast worden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:01

matroosoft

Lone Christian

chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:41:
Volgens mij past dit gewoon in het rijtje wat een aantal jaar geleden is ingezet met de verloedering van reviews en nieuwsinformatie, onkunde van nieuwe personeel en het steeds meer willen verbreden van publiek (wat effectief de oorzaak is van eerder genoemde zaken). Dit is echt niet iets wat alleen bij mij speelt hoor, ik ben alleen lomp genoeg om het hier in het topic te gooien. Als je er echt verder op in wil gaan zullen we een apart draadje moeten maken, echter zal ik je nu al vertellen dat ik vaak genoeg tegen die muur geschopt heb om het nog eens te doen, maar als je je verveelt ofzo. :)
Ik denk dat jij, met je aanvallende reactie sowieso al niet behoort tot de doelgroep van Tweakers. Je voelt je niet thuis, je weet dat de situatie steeds verslechterd en dat er niet naar je geluisterd zal worden. Wel, vertrek dan. Win-winsituatie: jij tevreden en wij ook. :(

Je bent niet pessimistisch, uit je verhaal blijkt gewoon dat je denkt dat "de mensen op kantoor een stelletje corrupte money-grabbing eikels zijn" zoals nMe verwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jumpman schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:53:
Hoewel ik de stap naar een commerciëler bedrijf vanuit oogpunt van de founders goed begrijp, vind ik het zelf jammer dat mijn 'underground' Tweakers, steeds groter naar buiten wordt. Maar daar gaat dit topic niet over.

Zoals al geopperd is, is het nooit heel slim om het hele logo op de schop te doen. Het logo is ook enkele keren al behoorlijk versimpeld en dat past ook goed bij de trend van deze tijd. Naar mijn mening moet er misschien nog een kleur uit, het logo wellicht nog wat simpeler en een licht 3D effect toegepast worden.
Zie ook zeef in "Gezocht: Meedenkers over logo Tweakers" daarover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

zeef schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Vorig jaar zijn we begonnen met het bekend maken van Tweakers buiten onze vaste doelgroep. De reclame in de krant, op de radio en de bushokjes zullen jullie wel gezien hebben...
Het punt is natuurlijk dat velen hier helemaal niet zo blij zijn met deze advertenties en het verbreden van de doelgroep en zo. Tweakers zou een 'nerds en geeks' only site moeten blijven en is eigenlijk al veel te groot geworden en te veel verwaterd. De 'echte doelgroep' weet de site toch wel te vinden. Dus dan is een onbegrijpelijk en 'moeilijk' logo juist goed!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.famouspictures.org/wp-content/uploads/2013/05/I_want_to_believe5.jpg

Als dat echt zo is Zeef zal ik er over ophouden. Ik ben niet meteen overtuigd maar zou het jammer vinden als dit topic met blijkbaar goede insteek wordt verpest door mijn pessimisme en misschien is het een idee dat af te splitsen naar een apart topic.

Over het logo hoop ik alleen dat de Tweakers "ziel" (om maar zweverig te doen) behouden blijft en het echt slaat op de core van community, de tweakers, niet de bezoekers ook al zorgen die waarschijnlijk voor de meeste (ad)clicks.
matroosoft schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat jij, met je aanvallende reactie sowieso al niet behoort tot de doelgroep van Tweakers. Je voelt je niet thuis, je weet dat de situatie steeds verslechterd en dat er niet naar je geluisterd zal worden. Wel, vertrek dan. Win-winsituatie: jij tevreden en wij ook. :(

Je bent niet pessimistisch, uit je verhaal blijkt gewoon dat je denkt dat "de mensen op kantoor een stelletje corrupte money-grabbing eikels zijn" zoals nMe verwoordt.
Dat denk ik inderdaad maar verder is het een leuke community (op sommige users na dan). Gelukkig zijn 99% van de Tweakers, Tweakers en maar heel weinig staff relatief gezien. Maar je raakt precies de redenen waarom ik niet meer op de FP te vinden ben maar op kwalitatief betere techsites. Dat is jammer, want vroeger had ik alles op 1 plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:01:
spoiler:

Als dat echt zo is Zeef zal ik er over ophouden. Ik ben niet meteen overtuigd maar zou het jammer vinden als dit topic met blijkbaar goede insteek wordt verpest door mijn pessimisme en misschien is het een idee dat af te splitsen naar een apart topic.

Over het logo hoop ik alleen dat de Tweakers "ziel" (om maar zweverig te doen) behouden blijft en het echt slaat op de core van community, de tweakers, niet de bezoekers ook al zorgen die waarschijnlijk voor de meeste (ad)clicks.

[...]

Dat denk ik inderdaad maar verder is het een leuke community (op sommige users na dan). Gelukkig zijn 99% van de Tweakers, Tweakers en maar heel weinig staff relatief gezien. Maar je raakt precies de redenen waarom ik niet meer op de FP te vinden ben maar op kwalitatief betere techsites. Dat is jammer, want vroeger had ik alles op 1 plek. :)
Hmm.. ik had anders het idee dat de meeste mensen bij Tweakers passie hebben voor techniek. Ik weet niet waaruit jij afleid dat het hen inderdaad enkel om geld zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:01:
spoiler:

Waarom denk je dat we vooraan het proces juist de community hierbij willen betrekken? Voor we beslissen of we wat willen gaan doen aan/met het logo? Juist omdat jullie zo belangrijk voor ons zijn hebben we besloten om het proces zo in te richten. Wat kunnen we in vredesnaam nog beter doen dan jullie er bij betrekken?

Tweakers is en blijft grotendeels van de community. Het enige deel van de site waar we actief buiten de community inzetten is de Pricewatch. Dat zien we ook terug in de onderzoeken en cijfers die we hebben. 'Nieuwe doelgroep' (wat ik een rotomschrijving vind, want we zijn allemaal een keer nieuw geweest), is niet geïnteresseerd in nieuws of forum. Die willen het juiste product kiezen in de PW en jullie userreviews lezen.

Over adclicks kan ik kort zijn: het gaat niet om clicks, het gaat om impressies. Al jaren. Helaas hebben de (te?)veel hardcore tweakers wel een adblocker maar geen abonnement. Dat kost ons letterlijk geld. Geld dat we wel nodig hebben om als organisatie te blijven draaien. Dus als je het niet heel erg vind, richten we ons dan op alternatieve doelgroepen waar we het verlies enigszins goed ik kunnen maken.

Anyway, daar gaat het allemaal niet om. Wij willen met jullie in gesprek over ons logo. Wil je daarbij zijn? Geef je dan op via logo@tweakers.net.
Pardon? Volgens mij doe je nu ruim 90 vrijwillige moderators en 40 collega's op kantoor ernstig tekort. Misschien posten de kantoorcollega's niet allemaal evenveel op het forum, maar de redactie vult de frontpage, development houdt de zaak draaiend en sales & support zorgen nog wel eens voor een leuk actie. Wij doen allemaal vreselijk ons best, maar als het je niet bevalt: niemand dwingt je om aanwezig te zijn op Tweakers.
Fiber schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:00:
[...]

Het punt is natuurlijk dat velen hier helemaal niet zo blij zijn met deze advertenties en het verbreden van de doelgroep en zo. Tweakers zou een 'nerds en geeks' only site moeten blijven en is eigenlijk al veel te groot geworden en te veel verwaterd. De 'echte doelgroep' weet de site toch wel te vinden. Dus dan is een onbegrijpelijk en 'moeilijk' logo juist goed!
Met de echte doelgroep overleven we niet. Zo simpel is 't. We hebben daarmee te weinig massa om te blijven bestaan. Tenzij we de professionele organisatie grotendeels overboord zetten. En dan is het nog maar de vraag wat er overblijft van het Tweakers dat je nu kent. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat om praten over ons logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Maak een logo die buiten tweakers gebruikt wordt en koppel deze aan de onderdelen waar je commercieel zo druk mee bent: een logo voor de pricewatch.
Daar is de grootste heisa om tenslotte.
Er zijn zoveel bedrijven die verschillende uitingen hebben. Dus waarom alles op 1 iets gooien?
Zet het nieuwe logo erbij op de FrontPage. Harde kern tevreden en voor nieuwe bezoekers een herkenning van het nieuwe logo. Echt geïnteresseerden gaan dan vanzelf op zoek waar dat andere logo vandaan komt.
Houd het nostalgische logo voor de fossielen op het forum in stand.
Ik zou zelf een nieuw koe logo introduceren op het forum voor de echte oude koeien hier, of voor het echte community gevoel een contest ervoor uitschrijven. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
zeef schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:17:

[...]

Pardon? Volgens mij doe je nu ruim 90 vrijwillige moderators en 40 collega's op kantoor ernstig tekort. Misschien posten de kantoorcollega's niet allemaal evenveel op het forum, maar de redactie vult de frontpage, development houdt de zaak draaiend en sales & support zorgen nog wel eens voor een leuk actie. Wij doen allemaal vreselijk ons best, maar als het je niet bevalt: niemand dwingt je om aanwezig te zijn op Tweakers.

[...]

Met de echte doelgroep overleven we niet. Zo simpel is 't. We hebben daarmee te weinig massa om te blijven bestaan. Tenzij we de professionele organisatie grotendeels overboord zetten. En dan is het nog maar de vraag wat er overblijft van het Tweakers dat je nu kent. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat om praten over ons logo.
Het laatste wat ik erover kwijt wil, omdat we inderdaad vet offtopic gaan. Is dat wij als community volgens mij nooit gevraagd hebben of Tweakers een professionele organisatie wilde worden. Wij als community hebben een plek kunnen maken van Tweakers waar de eigenaars toen geld in zagen. Dat jullie nu allemaal je stinkende best doen om de zaak draaiende te houden doet hier niets aan af, dat moet ik ook op mijn werk.

Los van het feit dat het nagestreefde professionalisme ook ver te zoeken is met de matige kwaliteit van nieuws/review berichten. Dan blijft inderdaad het forum over als enige plek waar ik nog te vinden ben op Tweakers, ok en misschien de pricewatch als ik iets wil kopen. :)

Het overleven zou ook makkelijk(er) kunnen als er geen staff van was 40 FTE(?), zonder dat de kwaliteit hier dramatisch onder zou lijden, maar dat is allemaal speculatie.

Vooral als je aankaart dat de "nieuwe doelgroep" voor onze (user reviews) content komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:41:
[...]
Ik zou zelf een nieuw koe logo introduceren op het forum voor de echte oude koeien hier, of voor het echte community gevoel een contest ervoor uitschrijven. }:O
LOL... _/-\o_

En welkom... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, geheel klinkt een beetje als een Self-fulfilling prophecy

Als je aan de community vraagt om mee te denken krijg je de opmerking, hier heb je toch mensen voor als bedrijf, wat niet geheel onterecht is.

Hou je het intern krijg je later van de community, ja waarom laat je ons dan geen input leveren

:D

Het is ook nooit goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Het overleven zou ook makkelijk(er) kunnen als er geen staff van was 40 FTE(?), zonder dat de kwaliteit hier dramatisch onder zou lijden, maar dat is allemaal speculatie.
Ja, want 40 man die fulltime werken en geleerd hebben voor hun vak kun je makkelijk vervangen door een handvol vrijwilligers zonder kwalificaties!

Je speculeert wat af, hebt duidelijk geen verstand van bedrijfsvoering en gebruikt dat rare verdraaide beeld van de werkelijkheid om Tweakers af te zeiken over iets dat ze nog niet eens fout gedaan hebben terwijl ze wel op de juiste weg zijn om het juist goed te doen. Ik kan daar bijna alleen op zeggen dat je onnodig zuur aan het doen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:44:
[...]
Los van het feit dat het nagestreefde professionalisme ook ver te zoeken is met de matige kwaliteit van nieuws/review berichten. Dan blijft inderdaad het forum over als enige plek waar ik nog te vinden ben op Tweakers, ok en misschien de pricewatch als ik iets wil kopen. :)

En je verwacht nu nog een serieuze reply? Wat we ook doen, voor jou zal het nooit goed genoeg zijn. Waarvan akte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
Trek er een les uit, verhoog je kwaliteit en zie de meningen verbeteren. Of wimpel het af zoals nu en show dat je inderdaad geen skills nodig hebt om te community managen.

Ik heb je al verteld dat als het echt een gemeend initiatief is over het logo, ik het alleen maar aanmoedig (niet in zoveel woorden), hierna ging het offtopic over de kwaliteit van de content, daar heb ik mijn feedback op gegeven. ;)
NMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:03:
[...]

Ja, want 40 man die fulltime werken en geleerd hebben voor hun vak kun je makkelijk vervangen door een handvol vrijwilligers zonder kwalificaties!
Als ik constateer dat de kwaliteit van de content achteruit gaat a.h.v. hoe meer personeel er aangenomen wordt, dan is dat geen rare aanname. Wanneer ik ook de enige was die er zo over dacht had ik dit voor mijzelf gehouden, dan zou ik wel de vreemde eend in de bijt geweest zijn, maar mijn ervaring op Tweakers is dat niet alleen ik er zo over denk.

[ Voor 43% gewijzigd door chaoscontrol op 13-01-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:09:
Als ik constateer dat de kwaliteit van de content achteruit gaat a.h.v. hoe meer personeel er aangenomen wordt, dan is dat geen rare aanname. Wanneer ik ook de enige was die er zo over dacht had ik dit voor mijzelf gehouden, dan zou ik wel de vreemde eend in de bijt geweest zijn, maar mijn ervaring op Tweakers is dat niet alleen ik er zo over denk.
Gelukkig denkt een hele grote meerderheid er heel anders over.

En nu weer on topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
zeef schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:04:
[...]

En je verwacht nu nog een serieuze reply? Wat we ook doen, voor jou zal het nooit goed genoeg zijn. Waarvan akte.
Het spijt me te moeten zeggen, maar ondanks dat Chaoscontrol zeer negatief is, is hij zeker niet de enige die er zo over denkt.
"het zal voor jou nooit genoeg zijn", die opmerking snap ik, een soort gefrustreerde moedeloze dooddoener.
Toch zal het wellicht in de toekomst een keuze gaan worden.
Wil je veel mensen die Tweakers gebruiken om hun vragen te dumpen en na antwoord niet meer terugkomen dan is het een goed idee, maar dan zal de core (de mensen die veel moeite doen voor anderen om te helpen met vragen en problemen en keuzestress) de verloedering een doorn in het oog zijn, en zonder die mensen is het wellicht wel een beetje klaar met Tweakers, of tenminste zoals het nu is, en naar mijn mening zou moeten blijven.

Maar goed.
Ontopic; misschien handig om gelijk aan te geven waar het HQ van Tweakers zit in de OP? (of ben ik nou blind? :P )

[ Voor 6% gewijzigd door hexta op 13-01-2015 17:31 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
hexta schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:30:
[...]

Het spijt me te moeten zeggen, maar ondanks dat Chaoscontrol zeer negatief is, is hij zeker niet de enige die er zo over denkt.
"het zal voor jou nooit genoeg zijn", die opmerking snap ik, een soort gefrustreerde moedeloze dooddoener.
Toch zal het wellicht in de toekomst een keuze gaan worden.
Wil je veel mensen die Tweakers gebruiken om hun vragen te dumpen en na antwoord niet meer terugkomen dan is het een goed idee, maar dan zal de core (de mensen die veel moeite doen voor anderen om te helpen met vragen en problemen en keuzestress) de verloedering een doorn in het oog zijn, en zonder die mensen is het wellicht wel een beetje klaar met Tweakers, of tenminste zoals het nu is, en naar mijn mening zou moeten blijven.
Het spijt mij om daar tegenin te brengen dat we er alles aan doen om Tweakers zo goed/aangenaam/informatief mogelijk te maken voor jullie.

Juist vanwege die 'hit & run' posts hebben we de aankoopadviesfora gemaakt. Daar staan ze ze goed als allemaal in. Die fora kun je uit je listing halen en dan zie je er niets meer van. Juist om het niveau te bewaken hebben we 90 vrijwillige moderators en admins, die alle reacties met de stofkam doorpluizen om crap te verwijderen. En hebben we het algoritme dat reacties op kwaliteit sorteert op de FP ingevoerd de afgelopen iteratie.

We maken de Pricewatch aantrekkelijk voor iedereen. Met veel filters voor de hardcore community en met simpele koopgidsen en BBG's voor de mensen die (nog) geen hardcore tweaker zijn. Zo simpel is het.
Maar goed.
Ontopic; misschien handig om gelijk aan te geven waar het HQ van Tweakers zit in de OP? (of ben ik nou blind?
Tnx, is aangepast en de reiskosten info is toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 13-01-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

offtopic:
Guttegut, je stelt als forumleiding een betrekkelijk eenvoudige vraag, en er wordt een bescheiden beerput aan rancune opengetrokken - eindelijk een plek om te ranten!!!111 - waarvan de kwaliteit a) zeer dubieus is, en b) sowieso een mening, van een leek die niets met de organisatie in kwestie te maken heeft...

Dat gezegd hebbende, het is een forum, je wilt de mening van de leden, liefst een beetje genuanceerd, maar dat wordt wel wat lastig, aangezien je bij elke aanverwante enquête een resultaat kunt verwachten dat je wellicht totaal niet zint.

Mensen die te pas en te onpas en vooral ongenuanceerd klagen over het forum neem ik in elk geval niet al te serieus. Kritiek, prima, maar houd het graag een beetje realistisch.

Ik vind de vraag legitiem, maar is er misschien twijfel ontstaan over de ingezette koers (qua beeldmerken) op basis van niet-gerelateerde zaken? Oftewel, correlatie houdt nog geen causaliteit in?

Als je forum of nieuwsite een keer inboet aan populariteit, of wellicht gewoon goed doet, maar aan advertentie-inkomsten inboet, dan heeft dat wellicht met herkenbaarheid te maken, maar niet per se met huisstijl.

Juist het aanpassen van de huisstijl is vaak een manier om je te vervreemden van de bezoeker/klant.

Tweakers heeft de aanpassingen nu al zo lang geleden (maar toch nog betrekkelijk recent) doorgevoerd, dat wijzigen niet heel zinvol lijkt.

Het is geen Marktplaats, die het met de goedkope uitstraling van Web 1.0 schijnbaar nog altijd goed doet.

Die site doet telkens weer pijn aan mijn ogen als ik er kom. Eigenlijk wil ik dat goedkope, dat sjofele gewoon niet zien... zeker niet als je weet hoeveel 'business' en 'tech' er werkelijk achter zo'n site hangt.

Niet wanhopen, de huisstijl is prima.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ho, het gaat niet over de huisstijl. Het gaat over het logo. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Fijn dat er zo goed gecommuniceerd wordt met de community. Hoe dat dan in dit topic bestempeld kan worden als toneelstukje, is mij een groot raadsel. De huisstijl van tweakers is erg aantrekkelijk. Alhoewel ik het huidige logo absoluut mooi vind heb ik er geen binding mee. Uiteindelijk herken ik de steeksleutel wel, maar dat is omdat ik Henk ken. De community beeltenis had ik er nooit uitgehaald. Is er letterlijk noodzaak voor een logo? Zo niet, dan is het tweakers beeldmerk mogelijk logo genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:41:
Off-topic:
Voor de echte die-hard Tweaker, die zich weet te bewijzen, is het oude logo gewoon nog beschikbaar op GoT. Een paar drukken op de knop en je hebt hem. happy hunting

On-topic:
Helaas, kan en wil ik me niet mengen in de discussie die op HQ gevoerd gaat worden, echter wil ik graag wel de volgende dingen meegeven:
Vanuit een conservatief marketing perspectief zou de tip mee willen geven om het Just Noticable Difference principe aan te houden bij een e.v.t. redesign.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Ik vind het logo van Tweakers er trouwens erg professioneel uitzien en de huisstijl idem. Ik begrijp dat het logo nu niet direct herkenbaar is voor mensen die de site niet kennen, maar dat lijkt me meer een kwestie van meer naamsbekendheid creëren. Reclame is één van de handige hulpmiddelen om naamsbekendheid te creëren. Dit in tegenstelling tot het logo, wat bedoeld is voor de herkenbaarheid.

Een bepaald logo ga je, naargelang de naamsbekendheid toeneemt, associëren met een merk. Het maakt dan niet zoveel meer uit of het een poppetje of een sleutel is, het beeld is gevormd. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat veel mensen een bepaalde betekenis halen uit het huidige logo. De meesten zullen het (denk ik) vooral zien als logo en beeldmerk en niet als mascotte.

Onze oude, trouwe Henk echter lijkt veel meer op een smiley en is dus alleen geschikt voor de ingewijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
matroosoft schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:06:
Ik vind het logo van Tweakers er trouwens erg professioneel uitzien en de huisstijl idem. Ik begrijp dat het logo nu niet direct herkenbaar is voor mensen die de site niet kennen, maar dat lijkt me meer een kwestie van meer naamsbekendheid creëren. Reclame is één van de handige hulpmiddelen om naamsbekendheid te creëren. Dit in tegenstelling tot het logo, wat bedoeld is voor de herkenbaarheid.

Een bepaald logo ga je, naargelang de naamsbekendheid toeneemt, associëren met een merk. Het maakt dan niet zoveel meer uit of het een poppetje of een sleutel is, het beeld is gevormd. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat veel mensen een bepaalde betekenis halen uit het huidige logo. De meesten zullen het (denk ik) vooral zien als logo en beeldmerk en niet als mascotte.

Onze oude, trouwe Henk echter lijkt veel meer op een smiley en is dus alleen geschikt voor de ingewijden :D
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1394811096.jpeg

We zijn onder andere een reclamecampagne een jaar geleden gestart i eh kader van het breder wegzetten van Tweakers. We timmeren ook op andere media flink aan de weg. We worden steeds vaker gevraagd om als 'autoriteit' iets te vertellen over een onderwerp waarover we schrijven.

Goed, even over die campagne in kranten, ABRI's en op Q; die werkt. :) Dat zien we in de bezoekersaantallen en dat hebben we onderzocht. Bij die evaluatie van de campagne kwamen we erachter dat mensen "Tweakers" kennen, doorhebben dat we veel weten van elektronica en ICT, dat we met z'n allen goede adviezen geven en dat er een handige prijsvergelijker is.

De naam en het woordmerk zijn geen probleem. Enige is dat de associatie van het logo er niet is en dat als je dan vraagt: wat zie je er in, mensen van alles zeggen ... behalve wat we oorspronkelijk bedoelden. :P Daarover willen we het gesprek met jullie aangaan. Moeten we iets doen? Kunnen we iets doen? Zo ja: wat? En wat zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:38
Imho is het alleen maar verspilling om na ruim 1 jaar flink reclame te hebben gemaakt (met in die reclame's het huidige logo) een nieuw logo te introduceren. Het huidige logo is nu bekend bij mensen die reclame's van Tweakers hebben gezien (en natuurlijk bij de ruim 600.000 geregistreerde users). Om een nieuw logo weer "bekend" te maken bij al deze mensen kan je als Tweakers weer een gigantische reclamecampagne opzetten, die weer een flink bedrag zal kosten wat veel beter geïnvesteerd kan worden in het verbeteren van Tweakers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 00:26
^^ check. Al zie ik liever de slogan veranderen. Persoonlijk vind ik het een hoog "lets make things better" gehalte hebben, doordat concurenten in mijn optiek technnologie meer op de proef stellen dan tweakers. Het is natuurlijk een mooi streven, maar focus liever op je kracht en niet op je streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
Allereerst, super dat jullie de community vragen, jammer dat sommige dit anders dan positief opvatten.

Begrijp ik het goed dat jullie de huidige elementen wél willen houden?
[ Een cirkel/vijfpuntige ster (community) met daarin een deel van een steeksleutel (tweaken) waarvan de restvorm een gezicht is (tweaker) en tevens een T van Tweakers.net. ]
Maar dan duidelijker, of een volledig nieuw logo, dat misschien toegankelijker is, maar dan ook minder staat voor de kern-zaken (community, tweaken, tweaker en de letter T)?

Als ik kijk naar logo's van nu, of logo's die geupdate zijn naar nu zie ik veel 2D, erg basic grafisch, met beperkte symbolisme (niet meer dan 2 betekenissen).

Ik neem aan dat het rood/groen/zwart-wit blijft?

Tot slot, woensdag 3 februari? of dinsdag 3 februari?

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowShape op 13-01-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

zeef schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:56:

(...) Daarover willen we het gesprek met jullie aangaan. Moeten we iets doen? Kunnen we iets doen? Zo ja: wat? En wat zeker niet?
Om op je laatste vragen te reageren: nee, ik denk niet dat er iets hoeft te gebeuren. Het is vrij logisch dat mensen het logo niet associëren met wat jullie bedoeld hebben. Dat is hetzelfde als de betekenis van een abstract kunstwerk aan een willekeurige voorbijganger te vragen. Grote kans dat hij het antwoord niet weet. Zo is ook het logo van Tweakers abstract te noemen in die zin dat lang niet iedereen de betekenis er uit kan halen.

Neem als voorbeeld het logo van Shell. Ik zou niet weten wat ik er uit moet halen, maar wanneer ik het zie doet het me direct aan Shell denken. Zo zijn er veel meer merken te noemen waarbij er niets uit het logo te halen valt zoals Nike, Microsoft, Chrome en Apple. Vooral het logo van Texaco is erg interessant omdat het gelijkenissen vertoont met dat van Tweakers. Waar denk je aan wanneer je dat logo ziet: aan wat de betekenis van dat logo zou zijn of denk je aan Texaco? Ik denk het laatste.

Mijn punt is dus dat een logo vooral bedoeld is om associatie op te roepen met een merk en vooral niet bedoeld om het idee van Tweakers in te stoppen.

[edit]: verduidelijkt op wie ik reageer.
[edit2]: typo.

[ Voor 11% gewijzigd door matroosoft op 13-01-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 10-09 18:29
Misschien moet je niet willen dat mensen de gedachten achter je logo precies kunnen oplepelen.
Ik denk dat dat me bij genoeg logo's niet lukt de oorspronkelijke bedoeling (als die er al was) eruit te halen.
En ja bij tweakers had ik dat hele verhaal er ook niet uit gehaald.

Kan eigenlijk hooguit logo's ronduit lelijk of niet passend vinden .. bijvb qua kleurstelling in de rest van de opmaak (zonder de diepere bedoeling te kennen, kwestie van gevoel) .. maar goed dat is bij tweakers eigenlijk niet het geval.

Ik zou er in iedergeval niet te veel verhaal in willen stoppen .. (of in iedergeval niet verwachten dat mensen dat verhaal er wel uit gaan halen, of je moet het heel plastisch en niet abstract willen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zeef schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:55:
[...]

We vragen jullie advies. Het staat je vrij om mee te doen of niet. Het laatste wat we willen is een proces ingaan en dan op 't eind weer van die fijne 'door de strot geduwd'-achtige posts. Die zullen er ongetwijfeld komen, maar goed. Het proces wil ik samen ingaan.
Het is naar mijn mening ook goed dat jullie feedback vragen aan de community, maar ik had misschien wat meer concrete punten verwacht. Juist omdat jullie onderdeel zijn van een grote organisatie die (naar mijn idee) hier al vaker mee te maken heeft gehad.
Qwerty-273 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 03:07:
[...]

Ach, vergelijkbaar met een gemeente / grootbedrijf wat er een aantal ton tegenaangooit voor een designer (vaak toevallig de vriend(in) van...) waar dan als eind resultaat een belabbert ding uit komt.
http://www.geenstijl.nl/m...eeuwen_kosten_15_mil.html
goed betaalde mensen (of overbetaalde mensen) zijn natuurlijk geen reden om tot een succes te komen.
Klopt helemaal, maar dat is terug te vinden in elke beroepsgroep. Dat iemand met een voorbeeld van de overheid zou aankomen was inderdaad een kwestie van tijd en een redelijk voorspelbare dooddoener, maar doet het goed op borrelpraatjes.
Want we hebben nog nooit "foute" bouwvakkers, chirugen, it experts etc gezien? en dan heb ik het nog niet gehad over de bankensector.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

zeef schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:52:
Ho, het gaat niet over de huisstijl. Het gaat over het logo. Meer niet.
Als het goed is, zijn die gezamenlijk ontwikkeld, en min of meer onlosmakelijk met elkaar verbonden. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik ben blij dat het zo goed gaat met T.net, en ik hoop dat de groei T.net nog beter gaat maken.

Er zullen altijd azijnpissers blijven bestaan. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Cardinal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:34:
^^ check. Al zie ik liever de slogan veranderen. Persoonlijk vind ik het een hoog "lets make things better" gehalte hebben, doordat concurenten in mijn optiek technnologie meer op de proef stellen dan tweakers. Het is natuurlijk een mooi streven, maar focus liever op je kracht en niet op je streven.
Eens. de slogan is iets wat nog niet zo bekend is als het logo en nog niet eens half zo goed. Al vergelijk ik nu logo's met slogans en dat is natuurlijk niet goed. ;)
Punt is alleen dat "Wij stellen technologie op de proef" lang niet zo lekker klinkt, als je het mij vraagt. Dus, als jullie iets willen veranderen, dan een paar taalpuristen optrommelen in plaats van een paar grafische professionals! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Laatst online: 12:53

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

matroosoft schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:46:
[...]
Mijn punt is dus dat een logo vooral bedoeld is om associatie op te roepen met een merk en vooral niet bedoeld om het idee van Tweakers in te stoppen.
+1

Ik ben geen marketinggoeroe, maar met de naamsbekendheid zal naar mijn idee ook de herkenning van het logo toenemen en zoals matroosoft ook al aangeeft, is het écht nodig dat de "nieuwe" (of de oldschool wat dat betreft) bezoeker precies weet wat dat logo inhoudt?

Probeer een random Google images opdracht naar "logo", kijk welke je herkent, en van welke je dan ook de betekenis/uitleg/oorsprong direct panklaar hebt liggen... Ik kan er in ieder geval niet veel opnoemen waarvan ik zeg "dit logo betekend dat en komt daar vandaan" maar, omdat ik het bedrijf ken weet ik hoe het logo er uit ziet, en als ik het logo zie weet ik wat het bedrijf maakt/doet.

Ik ben niet tegen noch voor een redesign van het logo (doe wat je goed dunkt), maar ik alleen denk dat de insteek "Mensen zeggen dat ons logo op een dik mannetje lijkt" niet de juiste reden is om een redesign te overwegen.

Als je als reden zou geven dat T.net (om wat voor reden dan ook) aan vernieuwing toe is, of dat een complete redesign nodig zou zijn omdat de code niet meer te onderhouden is dan zeg ik akkoord, maar je kunt mijns inziens niet verwachten dat je binnen een jaar met een beperkt aantal reclames (ik heb er eerlijk gezegd niet al te veel gezien, maar dat kan ook aan mij liggen ofc.) dat mensen bij het zien van je logo direct aan je website denken.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En toch: dr wordt aangegeven dat er alleen een nieuw logo moet komen en geen nieuwe huisstijl. Prima. Maar bedenk je dan wel dat je qua kleurpallet een hoop mogelijkheden uitschakelt. Denk aan roodtinten, roze, misschien zelfs de wat donkere blauwen: je schakelt ze allemaal bij voorbaat uit. Want het vloekt of is niet duidelijk genoeg.
Zul je altijd zien: komt er iemand met een onwijs mooi logo, past het niet in de huisstijl. En het aanpassen van een huisstijl kan vrij prijzig zijn. Is daar rekening mee gehouden, of is de huisstijl aanpassen echt een nogo? :)

Even concreet een ideetje hier droppen: die zelfde T, met een vijfpuntige ster als achtergrond. Benadrukt de sterren in de PW, en het feit dat T.net al jaren de beste site van NL is O+
Op meerdere gebieden, waarvan akte, en niet alleen door mij gelukkig :)
Simpel, doelmatig, en beter benadrukken wat T.net inhoudt kun je niet.
Een klein tikkeltje gezonde arrogantie heeft het ook wel in zich. Maar dat mag gezien de history en de awards inmiddels ook wel :)

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 13-01-2015 22:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sp3dy schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:20:
Imho is het alleen maar verspilling om na ruim 1 jaar flink reclame te hebben gemaakt (met in die reclame's het huidige logo) een nieuw logo te introduceren. Het huidige logo is nu bekend bij mensen die reclame's van Tweakers hebben gezien (en natuurlijk bij de ruim 600.000 geregistreerde users). Om een nieuw logo weer "bekend" te maken bij al deze mensen kan je als Tweakers weer een gigantische reclamecampagne opzetten, die weer een flink bedrag zal kosten wat veel beter geïnvesteerd kan worden in het verbeteren van Tweakers zelf.
Maak je niet druk om de kosten. De printadvertenties zijn bijvoorbeeld grotendeels binnen het eigen Persgroep netwerk geplaatst. Op de radio hoor je geen logo, maar Q-music is ook van de Persgroep. We hebben ook geen grote voorraden merchandise (meer). Natuurlijk zullen er kosten zijn voor nieuwe merchandise en aanpassing briefpapier, kaartjes etc. etc. Maar die zijn beperkt, dat hebben we in het verleden met VNU ook meegemaakt en daar hebben we oude voorraden ook zoveel mogelijk van opgemaakt.

Kortom, de kosten zijn er wel, maar blijven beperkt. Dat is geen doorslaggevende factor.
ShadowShape schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:37:
Allereerst, super dat jullie de community vragen, jammer dat sommige dit anders dan positief opvatten.

<knip>

Tot slot, woensdag 3 februari? of dinsdag 3 februari?
Dank. :) Woensdagavond 4 februari. Ga ik zo aanpassen. Over je inhoudelijke post ga ik niks zeggen, wil niet op de discussie vooruitlopen. :)
Fietsbel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:49:
[...]

Het is naar mijn mening ook goed dat jullie feedback vragen aan de community, maar ik had misschien wat meer concrete punten verwacht. Juist omdat jullie onderdeel zijn van een grote organisatie die (naar mijn idee) hier al vaker mee te maken heeft gehad.
We willen juist een vrije discussie. Dus bewust geen beperkingen vooraf. Juist geen beperkingen vooraf.
Ramzzz schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:51:
[...]

Als het goed is, zijn die gezamenlijk ontwikkeld, en min of meer onlosmakelijk met elkaar verbonden. ;)
Niet noodzakelijk. Kijk maar naar het origineel uit 2007 en zie dat er sinds die tijd al een en ander is aangepast. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c78843ec0199790507cf9438a9e7354/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/tnet/screenshot.gif
The Eagle schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:21:
En toch: dr wordt aangegeven dat er alleen een nieuw logo moet komen en geen nieuwe huisstijl. Prima. Maar bedenk je dan wel dat je qua kleurpallet een hoop mogelijkheden uitschakelt. Denk aan roodtinten, roze, misschien zelfs de wat donkere blauwen: je schakelt ze allemaal bij voorbaat uit. Want het vloekt of is niet duidelijk genoeg.
Zul je altijd zien: komt er iemand met een onwijs mooi logo, past het niet in de huisstijl. En het aanpassen van een huisstijl kan vrij prijzig zijn. Is daar rekening mee gehouden, of is de huisstijl aanpassen echt een nogo? :)
De kosten zijn -zoals ik hierboven al zeg- relatief. Er is voor een paar duizend euro aan merchandise, er zijn visitekaartjes en er is briefpapier. Er zijn wat promotiestandaarden en twee frames met een bedrukt zeil. Dat is het wel. Dus de kosten van een ander logo zijn beperkt.

Willen we een andere huisstijl? Daar zijn we niet op uit. Deze discussie gaat echt om het logo. Maar stel dat iemand met een kickass logo komt in een andere kleurstelling en (bijna) iedereen is laaiend enthousiast, dan zouden we dat imho zeker moeten overwegen. Maar dat is een hoge mate van aanname, en daar heeft Game_over ooit iets over gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:42

KrazyJay

Zeef, goed initiatief. Woensdagen zijn voor mij no-goes (Chinese les), en buiten dat is er na mijn reiskosten vergoed te hebben geen budget meer voor goodies en andere initiatieven ( moet uit Antwerpen komen).

Statement: ik ga het in deze thread niet hebben over het logo zelf.

(En omdat het kan: :)B )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Interesant als je je verdiept in logo's:

http://uk.businessinsider...n-corporate-logos-2014-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Om op je laatste vragen te reageren: nee, ik denk niet dat er iets hoeft te gebeuren. Het is vrij logisch dat mensen het logo niet associëren met wat jullie bedoeld hebben. Dat is hetzelfde als de betekenis van een abstract kunstwerk aan een willekeurige voorbijganger te vragen. Grote kans dat hij het antwoord niet weet. Zo is ook het logo van Tweakers abstract te noemen in die zin dat lang niet iedereen de betekenis er uit kan halen.

Neem als voorbeeld het logo van Shell. Ik zou niet weten wat ik er uit moet halen, maar wanneer ik het zie doet het me direct aan Shell denken. Zo zijn er veel meer merken te noemen waarbij er niets uit het logo te halen valt zoals Nike, Microsoft, Chrome en Apple. Vooral het logo van Texaco is erg interessant omdat het gelijkenissen vertoont met dat van Tweakers. Waar denk je aan wanneer je dat logo ziet: aan wat de betekenis van dat logo zou zijn of denk je aan Texaco? Ik denk het laatste.

Eigenlijk wel mee eens, dat logo is prima en hoeft helemaal niet te veranderen. zonde van je tijd, moeite en geld!
Cardinal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:34:
Dat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt dat bedoelde ik ook met bijv. Starbucks logo.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d3/Starbucks_Corporation_Logo_2011.svg/297px-Starbucks_Corporation_Logo_2011.svg.png

Als je vreemden op straat gaat vragen, dan zullen ze toch ook niet de betekenis van koffie (engezelligheid huiskamer idee betaalbaarheid etc) er uit halen?

Of Pepsi

Afbeeldingslocatie: http://logodatabases.com/wp-content/uploads/2011/11/pepsi-logo-vector.jpg

Dit gaat dus niet inhoudelijk over het logo (zoals Zeef al meldde niet de bedoeling is) maar wel over het proces. Is de vraag die jullie de groepsdeelnemers willen voorleggen eigenlijk wel correct? Of zijn er aanvullingen op nodig.

Het is echt zo'n jaren 90 LOI boekjes idee dat het logo direct klopt bij je product(soort). Zo van: ontwerp een logo voor een hamburgerbakker (oei, dus we moeten iets doen met hamburgers in het logo!) of voor een advocatenkantoor (daar moet een weegschaal in!).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Neem als voorbeeld het logo van Shell. Ik zou niet weten wat ik er uit moet halen, maar wanneer ik het zie doet
Afbeeldingslocatie: http://vectorlogo.biz/wp-content/uploads/2012/11/SHELL-VECTORLOGO-DOT-BIZ-128x128.png

De schelp van shell? Lijkt mij vrij duidelijk...

Ook maar even gratis mijn mening posten: niet veranderen.

Het logo valt op en ziet er fris uit. Wat het betekent doet er niet echt toe. Als zelfs de schelp van shell niet duidelijk is dan gaat het heel moeilijk worden om zo'n abstract begrip als "tweakers" goed uit te drukken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:30:

(...)

De schelp van shell? Lijkt mij vrij duidelijk...

(...)
Dat had ik er echt niet uitgehaald, nee. Maar nu je het zegt, het zou inderdaad een schelp kunnen zijn, hoewel ik hem er niet echt op vindt lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wel mee zou kunnen doen in de projectgroep is: Tweakers wilt de prijs voor beste community weer in de wacht slepen dit jaar toch. Dit is misschien dan een kans om na te denken hoe de community (allemaal kleine punters) tot uitdrukking zou kunnen komen in een toekomstig logo (als dat er ooit zou komen). Want dat samen (doen|elkaar helpen|ondersteunen) komt er niet duidelijk uit. Misschien zou je zo een vraag ook voor kunnen leggen en bespreken in de groep

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 20:32
matroosoft schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:33:
[...]

Dat had ik er echt niet uitgehaald, nee. Maar nu je het zegt, het zou inderdaad een schelp kunnen zijn, hoewel ik hem er niet echt op vindt lijken.
Echt niet? http://previewcf.turbosqu...44-405bb941bbe9Larger.jpg

Zoeken op seashell.

Ik begrijp de reacties die volgen op chaoscontrol, maar ik herken mij er ook in hoe hij zich uit. Het is gebaseerd op frustratie voor liefde van een product/dienst/mens/etc... in dit geval de tweakers community. Ongetwijfeld (ik herken het namelijk als het zo is) loopt hij net als ik tegen muren op door eerlijk en niet politiek correct te (willen/kunnen) zijn, terwijl de intentie juist goed bedoeld is. Vaker moet er gezocht worden naar de redenen van uiten dan de manier van uiten. We hebben het niet allemaal in ons om genuanceerder te kunnen communiceren.

Ontopic: Logo weghalen en het woord tweakers als beeldmerk gebruiken. Het pad in ingezet door de weg naar naar een bedrijf en een bedrijf moet nu eenmaal draaien. Het is dan ook logisch dat het "ons" gevoel minder wordt, omdat daar nu eenmaal niet van geleefd kan worden.
Helaas kan ik geen bijdrage leveren aan dit meedenken, maar ik begrijp het wel. Maak er gebruik van als je sowieso ervaring wilt opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mgizmo schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:58:
[...]

Echt niet? http://previewcf.turbosqu...44-405bb941bbe9Larger.jpg

Zoeken op seashell.

Ik begrijp de reacties die volgen op chaoscontrol, maar ik herken mij er ook in hoe hij zich uit. Het is gebaseerd op frustratie voor liefde van een product/dienst/mens/etc... in dit geval de tweakers community. Ongetwijfeld (ik herken het namelijk als het zo is) loopt hij net als ik tegen muren op door eerlijk en niet politiek correct te (willen/kunnen) zijn, terwijl de intentie juist goed bedoeld is. Vaker moet er gezocht worden naar de redenen van uiten dan de manier van uiten. We hebben het niet allemaal in ons om genuanceerder te kunnen communiceren.
Och, we zijn inmiddels wel wat gewend. (zoek maar op 'logo'. :+)
Ontopic: Logo weghalen en het woord tweakers als beeldmerk gebruiken. Het pad in ingezet door de weg naar naar een bedrijf en een bedrijf moet nu eenmaal draaien. Het is dan ook logisch dat het "ons" gevoel minder wordt, omdat daar nu eenmaal niet van geleefd kan worden.
Helaas kan ik geen bijdrage leveren aan dit meedenken, maar ik begrijp het wel. Maak er gebruik van als je sowieso ervaring wilt opdoen.
Dat is echt onzin. Als we het ons gevoel niet belangrijk hadden gevonden, dan was dit topic er niet geweest. En niet alleen dit topic, maar al die andere topics, thread en andere discussies waar wij van Tweakers graag het gesprek met jullie aangaan. Er is Tweakers veel, heel veel zelfs, aan het 'ons' gevoel gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Ja, nu wel. Alhoewel dat volgens mij niet het doorsnee type schelp is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Oke... ik denk er anders over (niet op tweakers specifiek gericht, maar bedrijfsvoering in algemene zin.) :)
Overigens heb ik niet dezelfde mening. Dat het breder moet worden getrokken om te kunnen overleven, vind ik zelf logisch. Het is zelfstandig weten te groeien, overgenomen worden of anderen overnemen.

[ Voor 29% gewijzigd door mgizmo op 14-01-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mgizmo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:12:
[...]
Oke... ik denk er anders over (niet op tweakers specifiek gericht, maar bedrijfsvoering in algemene zin.) :)
Maar zo staat het niet in je post. Daar insinueer je dat we geen boodschap hebben aan de community. Niets is minder waar. We hebben 2015 voor onszelf uitgeroepen tot jaar van de community. We zijn bijvoorbeeld begonnen door in de laatste dagen van 2014 met een paar communityleden een leuk project te doen. Als we zo geldgeil waren geweest, hadden we die centen mooi in onze zak gehouden. ;)

@edit: Daarom zijn we ook in 2014 gaan groeien in de breedte. Omdat we al aan het maximale bereik in onze eigen doelgroep zaten.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 14-01-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:19:
[...]

Maar zo staat het niet in je post. Daar insinueer je dat we geen boodschap hebben aan de community. Niets is minder waar. We hebben 2015 voor onszelf uitgeroepen tot jaar van de community. We zijn bijvoorbeeld begonnen door in de laatste dagen van 2014 met een paar communityleden een leuk project te doen. Als we zo geldgeil waren geweest, hadden we die centen mooi in onze zak gehouden. ;)

@edit: Daarom zijn we ook in 2014 gaan groeien in de breedte. Omdat we al aan het maximale bereik in onze eigen doelgroep zaten.
Goed communiceren blijft moeilijk voor mij schijnbaar. Laten we de conversatie hier stoppen. :) Via DM kunnen we doorgaan wat mij betreft, maar ik neem aan dat je betere dingen te doen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarvandaan komt nu eigenlijk de vraag om het logo (mogelijk) te veranderen?

Want ik zie Zeef in dit topic wat zeggen over dat nieuwe mensen het niet kunnen uitleggen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ook van de meubels weinig het zullen kunnen uitleggen uit zichzelf.
Als ik bijv hier lees dat er een gezicht in moet zitten, tja ik heb gekeken en gekeken en gekeken, maar ik zie er tot nu toe nog steeds geen gezicht in, de steeksleutel heb ik kunnen vinden nadat die genoemd was, maar bijv de 5 punten tja ik dacht dat het gewoon een ster was en wist niet dat er een bepaalde betekenis hing aan het getal 5.

Oftewel ik heb het vermoeden dat het logo nooit duidelijk is geweest en eerlijk gezegd dat het nooit een probleem is geweest en ik vraag me nu dan ook af waar het idee vandaan komt dat het een (mogelijk) verbeterpunt zou kunnen zijn...

Zoals al tig keer eerder gezegd in dit topic, ik denk dat er weinig grote logo's zijn die direct terug te leiden zijn naar het product (alhoewel ik ervan overtuigd ben dat de logo-designers er hele mooie verhalen en connecties bij kunnen vertellen). Die logo's dienen enkel als herkenningspunt en dan wil je juist niet een logo wat iedereen in je branche gebruikt.
Stel dat je een logo wilt hebben wat uit moet stralen wat je doet, en stel dat een hardware info ook een nieuw logo wil om dezelfde reden, hoe verschillend zullen die logo's dan zijn?

Oftewel ik zou zeggen, lekker zo laten en gewoon verder bouwen aan naamsbekendheid en dan volgt de logo herkenning vanzelf wel (mits je maar genoeg naamsbekendheid hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zie er ook een zeemijn in met van die uitsteeksels... Of een soort satelliet, en met die zwarte band er deels overheen is het een soort opkomende zon...

Maar dat geeft toch allemaal niks, er zijn zoveel abstracte logo's die niet direct te snappen zijn en deze is ook best mooi en spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@zeef, zijn er al wat aanmeldingen? Topic is ondertussen al 5000 keer bekeken. :Y d:)b

[ Voor 39% gewijzigd door Frozen op 14-01-2015 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Frozen schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:25:
@zeef, zijn er al wat aanmeldingen? Topic is ondertussen al 5000 keer bekeken. :Y d:)b
4958 views om precies te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:19:
[...]

Met veel fronzen zit ik nu hier al even te lurken. Het doet mij overkomen als of de kritiek geheel onverwachts komt. Als Community Manager had je naar mijn inzien een deel van deze kritiek kunnen voorzien. Dit kritiek heeft grotendeels te maken met de cultuur in de markt waarin Tweakers zich bevind.

Een verwijzing van u kant naar de website van het jaar verkiezing vind ik een aanvoering van een drogreden reden in de discussie . Uit het feit dat tweakers website van het jaar geworden is, maar geen beste community heeft gewonnen moet je naar mijn inziens een hele andere conclusie trekken. Vele Tweakers zijn zeer tevreden over de kwaliteit van de website zelf. Hier heb ik het over bron code / functionaliteit / up-time / etc. Wat een groot compliment aan de staff leden uit het webdevelopment panel is . Het feit dat vele stemmers blijkbaar niet op community hebben gestemd, zie ik juist voortkomen uit de heersende teleurstelling in sommige beslissingen.

On-topic: Ik ben het voorledig eens met het Starbucks en shell voorbeeld. Een Logo past bij een bedrijf door dat dit er “ingesleten” is. De betekenis van de ontwerper is leuk, maar hoeft niet door de klanten / bezoekers begrepen te worden. Denk bijvoorbeeld aan het logo Chrome. Ik kijk er nu al 20 minuten na, maar geen idee wat het betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

flipkipse schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Met veel fronzen zit ik nu hier al even te lurken. Het doet mij overkomen als of de kritiek geheel onverwachts komt. Als Community Manager had je naar mijn inzien een deel van deze kritiek kunnen voorzien. Dit kritiek heeft grotendeels te maken met de cultuur in de markt waarin Tweakers zich bevind.
Het begon met zeuren dat men de community er niet bij betrok en dat dit als excuus zou zijn om de community er niet bij te betrekken.

Dat verwacht je inderdaad niet in een topic waar je actief de community bij betrekt en al helemaal op een onderwerp waar je dat (mijns inziens) juist helemaal niet zou hoeven doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Een verwijzing van u kant naar de website van het jaar verkiezing vind ik een aanvoering van een drogreden reden in de discussie . Uit het feit dat tweakers website van het jaar geworden is, maar geen beste community heeft gewonnen moet je naar mijn inziens een hele andere conclusie trekken. Vele Tweakers zijn zeer tevreden over de kwaliteit van de website zelf. Hier heb ik het over bron code / functionaliteit / up-time / etc. Wat een groot compliment aan de staff leden uit het webdevelopment panel is . Het feit dat vele stemmers blijkbaar niet op community hebben gestemd, zie ik juist voortkomen uit de heersende teleurstelling in sommige beslissingen.

On-topic: Ik ben het voorledig eens met het Starbucks en shell voorbeeld. Een Logo past bij een bedrijf door dat dit er “ingesleten” is. De betekenis van de ontwerper is leuk, maar hoeft niet door de klanten / bezoekers begrepen te worden. Denk bijvoorbeeld aan het logo Chrome. Ik kijk er nu al 20 minuten na, maar geen idee wat het betekent.
Vergeet niet, de community ben je OOK zelf. Dus in plaats van alles constant kapot proberen te maken, en alles negatief in te zien.. verbeter de community, steek je tijd daar in als community i.p.v. zeiken.

Overigens ben ik zelf aardig blij met de community, natuurlijk zijn er dingen en mensen aan wie ik mij irriteer maar daar kies ik zelf voor om geen tijd in te steken. Keuzes kun je ZELF maken, dat hoeft T.net toch niet voor je te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

:D de kritiek komt geenszins onverwacht hoor, we/ik zijn/ben inmiddels al wel wat gewend. :+
Dat is een interessante stelling. Want in ditzelfde topic beweren mensen juist dat Tweakers voor hen bestaat bij de gratie van de community (i.e. het forum) en dat nieuws en reviews kwalitatief tekort schieten. Het is dus een kwestie van smaak. Maar ik ben de eerste die toegeeft dat we op kantoor baalden van het weer missen van die prijs. In 2013 verloren we van catawiki en nu van een incasso-site. Dat doet pijn en waar we dit jaar dus veel nog meer aandacht aan gaan besteden is de community.

Waar teleurstelling is, daar moeten we handelen. Daarom bijvoorbeeld dit topic. Dat komt voort uit de discussie over Tweakers 7. Daar gaven veel mensen aan zich min of meer overvallen te voelen door de introductie van een nieuwe layout. Daarom nu de vlucht naar voren en helemaal aan het begin van het proces de ruimte creëren voor jullie om mee te praten. Daarbij willen we faciliteren waar dat maar nodig is, inclusief zaken als reiskosten vergoeding etc. etc.
Over de inhoud ga ik niets zeggen, juist om de discussie op 4 februari zo vrij mogelijk te laten zijn. Stel dat ik hier nu al een (persoonlijke) voorkeur zou uitspreken, dan zou dat gezien kunnen worden als een voorafbepaalde richting. Dat is echt het laatste wat ik wil, want er is geen keuze gemaakt. Behalve dan om eens met wat mensen uit de community om de tafel te zitten met een biertje of frisdrankje, een pizza en een goede discussie over ons logo. :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Iedereen welkom. Aanmelden via [url="mailto:logo@tweakers.net?SUBJECT=Deelname Tweakers logo projectgroep"]logo@tweakers.net[/url]