Meedenkers over logo Tweakers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.482 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Gomez12 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:04:
Waarvandaan komt nu eigenlijk de vraag om het logo (mogelijk) te veranderen?

Want ik zie Zeef in dit topic wat zeggen over dat nieuwe mensen het niet kunnen uitleggen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ook van de meubels weinig het zullen kunnen uitleggen uit zichzelf.
Als ik bijv hier lees dat er een gezicht in moet zitten, tja ik heb gekeken en gekeken en gekeken, maar ik zie er tot nu toe nog steeds geen gezicht in, de steeksleutel heb ik kunnen vinden nadat die genoemd was, maar bijv de 5 punten tja ik dacht dat het gewoon een ster was en wist niet dat er een bepaalde betekenis hing aan het getal 5.

Oftewel ik heb het vermoeden dat het logo nooit duidelijk is geweest en eerlijk gezegd dat het nooit een probleem is geweest en ik vraag me nu dan ook af waar het idee vandaan komt dat het een (mogelijk) verbeterpunt zou kunnen zijn...

Zoals al tig keer eerder gezegd in dit topic, ik denk dat er weinig grote logo's zijn die direct terug te leiden zijn naar het product (alhoewel ik ervan overtuigd ben dat de logo-designers er hele mooie verhalen en connecties bij kunnen vertellen). Die logo's dienen enkel als herkenningspunt en dan wil je juist niet een logo wat iedereen in je branche gebruikt.
Stel dat je een logo wilt hebben wat uit moet stralen wat je doet, en stel dat een hardware info ook een nieuw logo wil om dezelfde reden, hoe verschillend zullen die logo's dan zijn?

Oftewel ik zou zeggen, lekker zo laten en gewoon verder bouwen aan naamsbekendheid en dan volgt de logo herkenning vanzelf wel (mits je maar genoeg naamsbekendheid hebt)
Om een logo succesvol te laten zijn is het inderdaad niet nodig dat de doelgroep de betekenis van het logo begrijpt. Dat is geen doel op zich. Wat ik wat minder vind is dat veel mensen ongewenste associaties hebben met ons logo vanwege de vrij agressieve stekelige vorm. Het logo is ook nodeloos complex, er zitten beeldelementen in die we eigenlijk niet nodig hebben. Een minimalistischer vorm is tijdlozer en herkenbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:46

matroosoft

Lone Christian

Femme schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Om een logo succesvol te laten zijn is het inderdaad niet nodig dat de doelgroep de betekenis van het logo begrijpt. Dat is geen doel op zich. Wat ik wat minder vind is dat veel mensen ongewenste associaties hebben met ons logo vanwege de vrij agressieve stekelige vorm. Het logo is ook nodeloos complex, er zitten beeldelementen in die we eigenlijk niet nodig hebben. Een minimalistischer vorm is tijdlozer en herkenbaarder.
Ik denk dat het negatieve associaties oproepen vooral komt doordat jullie er specifiek naar gevraagd hebben. Als jullie het mij gevraagd hadden, had ik misschien ook wel met zoiets geantwoord. Zolang je dat niet vraagt, let ik er niet specifiek op en vind ik het geheel van huisstijl en logo er erg professioneel uitzien.

Je kunt het uiteraard niet te gek maken: een logo moet wel op een logo lijken. Het beeldmerk van Linux, de pinguïn, lijkt bijvoorbeeld eerder op een mascotte dan op een logo. Daarom lijkt het me dus niet erg handig om 'Henk' als logo te gebruiken.

Overigens ben ik het met je laatste zin eens; minimalistisch is doorgaans inderdaad tijdlozer. (en mooier, als je er van houdt) Om daarvoor echter het huidige logo (inclusief bekendheid) op te geven, vind ik wel wat ver gaan. Het huidige ziet er wat mij betreft nog prima uit.

Zoals ik en anderen al eerder zeiden: kijk liever naar de slogan.. :)

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat met me eens zijn.. :)
Poll: De huidige slogan moet gewijzigd worden.
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393457&layout=6&sort=prc

[edit]: typo en verduidelijkingen
[edit2]: typo
[edit3]: poll toegevoegd

[ Voor 20% gewijzigd door matroosoft op 14-01-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
Er gaan teveel reacties offtopic naar mijn idee, maar dat brengt mij bij de TS. WAT is de discussie in dit topic die gevoerd (voer gegeven) moet worden?

Opgeven gaat per mail. Duidelijk.

Waar is dit topic dan eigenlijk voor? Maak dat ook eens duidelijk. Beeldmerk, huisstijl, bedrijfsvoering, en wat al niet meer gaat nu over de tong zonder dat het over het logo gaat.

Ten tweede wat regelmatig naar voren komt: BOEIT het iets dat een leek geen steeksleutel herkent?
De vraag van jullie MT moet zijn: herkennen mensen dit logo als zijnde van tweakers? Ja/nee? En zijn de uitkomsten van die vraag aanleiding voor een discussie topic en panel?

Ik vraag niet zozeer een post als reactie op mijn vraag, maar een toevoeging en inkadering in de TS. (En als het jullie helpt eventueel een opgeschoond/nieuw topic.)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Barleone schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:15:
Er gaan teveel reacties offtopic naar mijn idee, maar dat brengt mij bij de TS. WAT is de discussie in dit topic die gevoerd (voer gegeven) moet worden?

Opgeven gaat per mail. Duidelijk.

Waar is dit topic voor? Maak dat ook eens duidelijk. Beeldmerk, huisstijl, bedrijfsvoering, en wat al niet meer gaat nu over de tong zonder dat het over het logo gaat.

Ten tweede wat regelmatig naar voren komt: BOEIT het iets dat een leek geen steeksleutel herkent?
De vraag van jullie MT moet zijn: herkennen mensen dit logo als zijnde van tweakers? Ja/nee? En zijn de uitkomsten van die vraag aanleiding voor een discussie topic en panel?

Ik vraag niet zozeer een post als reactie op mijn vraag, maar een toevoeging en inkadering in de TS. (En als het jullie helpt eventueel een opgeschoond/nieuw topic.)
Ik zat het topic vandaag nogmaals door te nemen en kwam tot dezelfde conclusie. Ik de TS staat waar het topic NIET voor bedoelt is, maar waar is het dan wel voor?
Dit is niet een topic waar we vast gaan praten over hoe jij denkt over het Tweakers logo. Het is de bedoeling om tijdens het uiteindelijke overleg in de projectgroep zo vrij mogelijk te kunnen praten/denken over ons logo. Mocht er nou uitkomen dat we iets of alles willen veranderen, dan komt er een nieuw topic met daarin de bevindingen van de projectgroep en dan is er volop ruimte voor jullie om te reageren.
Dus dit is niet het topic waarin we gaan praten over het logo, in dit topic gaat het om praten over meedenken over het logo. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Frozen op 14-01-2015 15:25 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matroosoft schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat het negatieve associaties oproepen vooral komt doordat jullie er specifiek naar gevraagd hebben. Als jullie het mij gevraagd hadden, had ik misschien ook wel met zoiets geantwoord. Zolang je dat niet vraagt, let ik er niet specifiek op en vind ik het geheel van huisstijl en logo er erg professioneel uitzien.

Je kunt het uiteraard niet te gek maken: een logo moet wel op een logo lijken. Het beeldmerk van Linux, de pinguïn, lijkt bijvoorbeeld eerder op een mascotte dan op een logo. Daarom lijkt het me dus niet erg handig om 'Henk' als logo te gebruiken.

Overigens ben ik het met je laatste zin eens; minimalistisch is doorgaans inderdaad tijdlozer. (en mooier, als je er van houdt) Om daarvoor echter het huidige logo (inclusief bekendheid) op te geven, vind ik wel wat ver gaan. Het huidige ziet er wat mij betreft nog prima uit.

Zoals ik en anderen al eerder zeiden: kijk liever naar de slogan.. :)

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat met me eens zijn.. :)
Poll: De huidige slogan moet gewijzigd worden.
Ja
Nee
Tussenstand:
[afbeelding]

[edit]: typo en verduidelijkingen
[edit2]: typo
[edit3]: poll toegevoegd
Waarom maak je nou zo'n poll in dit topic :? Gaat nergens over. Misschien ff het topic behoorlijk lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Waarom maak je nou zo'n poll in dit topic :? Gaat nergens over. Misschien ff het topic behoorlijk lezen.
Als je het topic zelf had doorgelezen was je deze, deze en deze reactie tegengekomen. In de TS staat inderdaad niks over een slogan, maar het wordt blijkbaar nodig geacht dat onderwerp in dit topic aan te voeren.

[edit]:
bovendien was je, als je het topic zelf doorgelezen had, deze, deze, deze, deze, deze, deze, deze, deze en deze reactie van mij tegengekomen. Had je daar eventueel uit kunnen concluderen dat ik het topic wél gelezen heb. :)

[ Voor 40% gewijzigd door matroosoft op 14-01-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Frozen schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:22:
[...]

Ik zat het topic vandaag nogmaals door te nemen en kwam tot dezelfde conclusie. Ik de TS staat waar het topic NIET voor bedoelt is, maar waar is het dan wel voor?

[...]

Dus dit is niet het topic waarin we gaan praten over het logo, in dit topic gaat het om praten over meedenken over het logo. :?
Strikt genomen had ik het ook als een sticky kunnen posten. Dat is waar. maar ik dacht: misschien zijn er nog wel vragen of opmerkingen. Zoals over de reiskosten. :+ Natuurlijk wist ik dat mensen er iets van willen vinden en die plek willen we ook bieden.

De TS is volstrekt helder in wat we wel en niet vragen. Wel vragen we om mee te praten in ons panel/onze projectgroep. We vragen je om niet op voorhand hier de deur op slot te gooien en samen te zorgen voor een zo vrij mogelijke discussie bij ons aan tafel. daarnaast staat er dat we nog niets hebben besloten en dat als er al iets nieuws/anders uit zou komen, daar zeker nog een nieuwe topic + discussie over zal komen. Niet meer, niet minder.
matroosoft schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Als je het topic zelf had doorgelezen was je deze, deze en deze reactie tegengekomen. In de TS staat inderdaad niks over een slogan, maar het wordt blijkbaar nodig geacht dat onderwerp in dit topic aan te voeren.
Leuk gedaan, maar die slogan gaan we niet veranderen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 14-01-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Barleone schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:15:
Als ik zo de reactie van femme ( _/-\o_ ) lees:
Wat ik wat minder vind is dat veel mensen ongewenste associaties hebben met ons logo vanwege de vrij agressieve stekelige vorm.
Dan boeit het minder dat een leek (ofwel 71% van de stemmers hier op tweakers) hier geen steeksleutel in ziet. Het gaat er meer om wat mensen er wél in zien en dan vooral de "gekke" dingen. Ik ben ook wel benieuwd waar dit onderzoek is gehouden en onder wat voor soort mensen. ( :+ )

@zeef, bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Strikt genomen had ik het ook als een sticky kunnen posten. Dat is waar. maar ik dacht: misschien zijn er nog wel vragen of opmerkingen. Zoals over de reiskosten. :+ Natuurlijk wist ik dat mensen er iets van willen vinden en die plek willen we ook bieden.

De TS is volstrekt helder in wat we wel en niet vragen. Wel vragen we om mee te praten in ons panel/onze projectgroep. We vragen je om niet op voorhand hier de deur op slot te gooien en samen te zorgen voor een zo vrij mogelijke discussie bij ons aan tafel. daarnaast staat er dat we nog niets hebben besloten en dat als er al iets nieuws/anders uit zou komen, daar zeker nog een nieuwe topic + discussie over zal komen. Niet meer, niet minder.
Gezien de modbreak wil je die plek juist niet bieden hier, maar pas later als er iets uit de projectgroep is komen rollen. Ik ben in de war, haal me eens uit de war. Zelf ben je ook in de war, niet helder/eenduidig. Pak het niet aanvallend of verdedigend aan maar zet gewoon eens in de TS:

> Opgeven kan via e-mail.
> Dit topic is bestemd voor vragen en opmerkingen over de te vormen projectgroep en project.

offtopic:
This is where * Barleone is going to fuck it up :o
Wat ik inhoudelijk wil opmerken over jullie borstklopperij om de community te betrekken. Op het HBO heb ik ergens meegekregen dat je de neutrale beleving niet als iets positiefs moet brengen. Iets wat als vanzelfsprekend wordt gezien door je doelgroep is niet positief te noemen, maar neutraal. Zo'n arcadekast is positief, snap je? Het tweede wat ik wil opmerken: jullie zoeken een selectieve groep professionals uit de community en die wil je 'afschepen' met een reiskostenvergoeding. Jullie willen ongenuanceerd profiteren van de community, zo komt het over op mij. Ook al iets waar niet direct maar zeer indirect en marginaal de community mee gebaat is, maar vooral/alleen HQ en jullie doelstellingen. Gevoelsmatig gaan jullie zelfs met dit topic weer voorbij aan de community als geheel, sorry dat ik het zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Barleone schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:02:
[...]

Gezien de modbreak wil je die plek juist niet bieden hier, maar pas later als er iets uit de projectgroep is komen rollen. Ik ben in de war, haal me eens uit de war. Zelf ben je ook in de war, niet helder/eenduidig. Pak het niet aanvallend of verdedigend aan maar zet gewoon eens in de TS:

> Opgeven kan via e-mail.
> Dit topic is bestemd voor vragen en opmerkingen over de te vormen projectgroep en project.
Nee, wat je doet is aannemen dat die tekst later is toegevoegd. Dat is niet zo. Die tekst in de modbreak stond er vanaf de originele post al zo in. Juist om te benadrukken dat als er iets uit zou komen dat verandering zou betekenen, we daarover opnieuw zullen terugkoppelen. Dus lezen zoals het er staat, dan raak je niet in de war. ;)
This is where * Barleone is going to fuck it up :o
Wat ik inhoudelijk wil opmerken over jullie borstklopperij om de community te betrekken. Op het HBO heb ik ergens meegekregen dat je de neutrale beleving niet als iets positiefs moet brengen. Iets wat als vanzelfsprekend wordt gezien door je doelgroep is niet positief te noemen, maar neutraal. Zo'n arcadekast is positief, snap je?
Ik snap het wel, want dit ligt zeker gevoelig. Daarom juist full disclosure. Daarom juist jullie vragen om input vooraan in het proces. Er ligt nog niets vast, het is geen windowdressing.
Het tweede wat ik wil opmerken: jullie zoeken een selectieve groep professionals uit de community en die wil je 'afschepen' met een reiskostenvergoeding. Jullie willen ongenuanceerd profiteren van de community, zo komt het over op mij. Ook al iets waar niet direct maar zeer indirect en marginaal de community mee gebaat is, maar vooral/alleen HQ en jullie doelstellingen. Gevoelsmatig gaan jullie zelfs met dit topic weer voorbij aan de community als geheel, sorry dat ik het zeg.
Tsja, ook hier weer: lees wat er staat. We vragen om mensen die bij voorkeur enige ervaring hebben. Affiniteit is al voldoende, dat staat er letterlijk. Dan vragen we deze groep om met ons om de tafel te gaan zitten en met een blanco vel papier te beginnen. Waarbij we ook vooraf al hebben gezegd: als we daar besluiten dat we het gewoon zo houden, dan houden we het zo. We vragen niet of deze groep even een nieuw logo wil maken, als van dat nieuwe logo al sprake zou zijn.

Laat ik het eens anders stellen. Wat we ook kunnen doen is bij onderzoeksbureau X een focusgroep kopen. Al dan niet met Tweakers er in. Die focusgroep wordt samengesteld volgens de gangbare procedure en daarmee gaan we dan aan de slag in deze logo discussie. Scheelt een hoop gedoe en we hebben een statistisch significante groep die een uitspraak kan doen. Iets zegt me dat jullie daar nog ongelukkiger van worden dan de manier waarop we nu het geluid van de community willen horen.

Kortom, volgens mij lees/beleef je het allemaal veel te negatief. Het is een open uitnodiging om langs te komen op HQ en om mee te praten voor wij als MT wat beslissen. We betalen je kilometers en je diner. Ik weet werkelijk niet hoe je dit zou kunnen definieren als 'de community voorbij gaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:40:

[...]

Leuk gedaan, maar die slogan gaan we niet veranderen. :)
Hè, jammer, Zeef! Maar goed, mijn motto is:

Wij stellen Zeef op de proef.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matroosoft schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:38:
[...]

en deze reactie van mij tegengekomen. Had je daar eventueel uit kunnen concluderen dat ik het topic wél gelezen heb. :)
Leuk geprobeerd maar dit topic heeft dus compleet niet als onderwerp het slogan. Als je het daarover wilt hebben, prima maar niet hier (als je het echt zo nodig vindt het daarover te moeten hebben dan maak je een nieuw topic of gebruik je search om een bestaand topic daarover te reviven). Nu weer graag on-topic in het topic. Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:18:
[...]
Nee, wat je doet is aannemen dat die tekst later is toegevoegd. Dat is niet zo. Die tekst in de modbreak stond er vanaf de originele post al zo in. Juist om te benadrukken dat als er iets uit zou komen dat verandering zou betekenen, we daarover opnieuw zullen terugkoppelen. Dus lezen zoals het er staat, dan raak je niet in de war. ;)
[...]
Ik snap het wel, want dit ligt zeker gevoelig. Daarom juist full disclosure. Daarom juist jullie vragen om input vooraan in het proces. Er ligt nog niets vast, het is geen windowdressing.
Ik lees de TS incluis die modbreak vooral als: wij hebben een probleem en wie er affiniteit en feeling op dit gebied heeft mag na selectie op HQ eens komen kletsen. De rest van de community moet voorlopig zijn bek dichthouden over het logo totdat er uit de projectgroep iets komt rollen. Daarna gaan we met ideeën aan de slag die we de community insturen om op te schieten. Of als uit dat gesprek nou niets komt rollen dan laten we alles bij het oude, comprendre?!

Iets met begrijpend lezen en daaruit gedestilleerde ondertoon. Graag gedaan. Als jullie dit niet oppakken als veeg teken dan heb je een bord voor je kop. Zo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Barleone schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:09:
[...]

Ik lees de TS incluis die modbreak vooral als: wij hebben een probleem en wie er affiniteit en feeling op dit gebied heeft mag na selectie op HQ eens komen kletsen. De rest van de community moet voorlopig zijn bek dichthouden over het logo totdat er uit de projectgroep iets komt rollen. Daarna gaan we met ideeën aan de slag die we de community insturen om op te schieten. Of als uit dat gesprek nou niets komt rollen dan laten we alles bij het oude, comprendre?!

Iets met begrijpend lezen en daaruit gedestilleerde ondertoon. Graag gedaan. Als jullie dit niet oppakken als veeg teken dan heb je een bord voor je kop. Zo B)
Tsja, ik blijf erbij dat je op zoek bent naar de negatieve kant van het verhaal. Jij beleeft 't zo, wij proberen juist de community er maximaal bij te betrekken. Vooraf meepraten en daarna gedurende het proces als er iets te vertellen valt weer bijpraten/om mening vragen. Daarbij weet ik dat we het nooit iedereen 100% naar de zin gaan maken. Noem het een bord voor mijn kop, ik noem het open en transparant.

Ik zie je aanmelding na al deze grote woorden in ieder geval met belangstelling tegemoet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:40:
[...]
Tsja, ik blijf erbij dat je op zoek bent naar de negatieve kant van het verhaal. Jij beleeft 't zo, wij proberen juist de community er maximaal bij te betrekken. Vooraf meepraten en daarna gedurende het proces als er iets te vertellen valt weer bijpraten/om mening vragen. Daarbij weet ik dat we het nooit iedereen 100% naar de zin gaan maken. Noem het een bord voor mijn kop, ik noem het open en transparant.

Ik zie je aanmelding na al deze grote woorden in ieder geval met belangstelling tegemoet. ;)
Dat laatste: nee Zeef, want ik (en het allergrootste deel van de community ?) heb geen affiniteit en/of ervaring op grafisch gebied. Bummer :'( En dan ook nogeens: "Dit is niet een topic waar we vast gaan praten over hoe jij denkt over het Tweakers logo." Dus, die grote woorden zijn niet meer dan klip en klaar uitdrukken wat ik (en het allergrootste deel van de community) me moet aantrekken van jullie, en daarmee van het MT. Gevolgtrekking: ons bek houden over het logo totdat jullie eventueel ooit misschien met iets op de proppen komen en we WÉL toestemming krijgen om een mening uiten. Niiice. B) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laat duidelijk zijn dat ^^ niet de insteek van Tweakers is. Wij willen een open en eerlijk gesprek. Zonder belemmeringen of begrenzingen vooraf.

Ik steek nogmaals mijn hand naar je uit: ben je erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:42:
Laat duidelijk zijn dat ^^ niet de insteek van Tweakers is. Wij willen een open en eerlijk gesprek. Zonder belemmeringen of begrenzingen vooraf.

Je kan toch ook die modbreak weghalen? Kunnen we hier alvast ideeën geven om over te spreken straks. Overigens wordt er mét modbreak evengoed al gediscussieerd in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Barleone schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:36:
[...]

Dat laatste: nee Zeef, want ik (en het allergrootste deel van de community ?) heb geen affiniteit en/of ervaring op grafisch gebied. Bummer :'( En dan ook nogeens: "Dit is niet een topic waar we vast gaan praten over hoe jij denkt over het Tweakers logo." Dus, die grote woorden zijn niet meer dan klip en klaar uitdrukken wat ik (en het allergrootste deel van de community) me moet aantrekken van jullie, en daarmee van het MT. Gevolgtrekking: ons bek houden over het logo totdat jullie eventueel ooit misschien met iets op de proppen komen en we WÉL toestemming krijgen om een mening uiten. Niiice. B) :X
Dan maak je een blog + poll of je start een petitie. Er staat alleen dat je in dit topic je mening niet mag ventileren m.b.t. wat je van het logo vindt. Dit is dus om "met een frisse blik" naar het huidige logo te kijken, zonder dat 90% van de mensen die gaan aanschuiven al gehersenspoeld is door verschillende teksten. :)

offtopic:
Oeh... die poll van die slogan gaat niet echt de goede kant uit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Frozen schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:46:
[...]

offtopic:
Oeh... die poll van die slogan gaat niet echt de goede kant uit... :/
offtopic:
Dat geeft niet, het is toch niet de doelgroep die stemt..* :9

*Just kidding

[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 14-01-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:42:

Als dat de insteek niet is pas dan het nodige aan, niet persoonlijk voor mij maar voor je community (-jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tof dat jullie de gemeenschap erbij betrekken. _/-\o_

Helaas ben ik erg slecht in grafische dingetjes, anders had ik me zeker opgegeven.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niets besloten en er wordt open gevraagd of mensen mee willen denken. Toch knap hoe er altijd weer mensen op duiken die gaan lopen zeiken om het zeiken. Altijd het negatieve willen zien. Zuigen om het zuigen. Zoeken naar komma's om te neuken in plaats van open naar de intentie te kiken. Way to go om te stimuleren dat mensen er uberhaupt nog zin in hebben er een hoop moeite in te steken om zoveel mogelijk in open samenwerking te doen. Ja, dát gaat vast helpen om de dingen te verbeteren waar zo over geschopt wordt.

Ik zet me hier al meer dan 9 jaar als vrijwilliger in om te helpen de site te verbeteren. Met mij vele vele anderen. Er is geen site die zoveel om 1:1 input vraagt. Granted, de tijdvoor community is niet altijd optimaal geweest, en dat is mrt de focus dit jaar ook onderkend. Mag het dan misschien even met iets minder gezeur om niets?

Gelukkig zijn er ook een hoop positieve geluiden :) De zeikers weten wie ze zijn. Om met enkele politici te spreken: als de vrijheid en openheid hier je niet bevalt, rot dan op van deze site.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:07:
Er is niets besloten en er wordt open gevraagd of mensen mee willen denken. Toch knap hoe er altijd weer mensen op duiken die gaan lopen zeiken om het zeiken. Altijd het negatieve willen zien. Zuigen om het zuigen. Zoeken naar komma's om te neuken in plaats van open naar de intentie te kiken. Way to go om te stimuleren dat mensen er uberhaupt nog zin in hebben er een hoop moeite in te steken om zoveel mogelijk in open samenwerking te doen. Ja, dát gaat vast helpen om de dingen te verbeteren waar zo over geschopt wordt.

Ik zet me hier al meer dan 9 jaar als vrijwilliger in om te helpen de site te verbeteren. Met mij vele vele anderen. Er is geen site die zoveel om 1:1 input vraagt. Granted, de tijdvoor community is niet altijd optimaal geweest, en dat is mrt de focus dit jaar ook onderkend. Mag het dan misschien even met iets minder gezeur om niets?

Gelukkig zijn er ook een hoop positieve geluiden :) De zeikers weten wie ze zijn. Om met enkele politici te spreken: als de vrijheid en openheid hier je niet bevalt, rot dan op van deze site.
Met vrijheid en openheid bedoel je dat er ongezouten kritiek (door zeikers) mag worden gegeven? Zo krijgt je post toch wat diepgang, i.p.v. dezelfde retoriek die al jaren wordt gebezigd n.a.v. kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Femme schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:04:
[...]

De zeemijnlook paste bij Tweakers in de tijd dat Tweakers een site was voor computerknutselaars. Dat is een wereld waarin een fabrikant zichzelf "Razer" kan noemen en geheugen gemarket kan worden als "Dominator" of "Ripjaw".

Maar Tweakers schrijft tegenwoordig vooral over smartphones, tv's, laptops, consolegames en drones (en de sporadische artikelen over computerkasten worden amper gelezen). Een nieuw logo zal niets veranderen aan het feit dat de naam ook niet langer past bij de site. Volledige rebranding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Barleone schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:52:
[...]

Als dat de insteek niet is pas dan het nodige aan, niet persoonlijk voor mij maar voor je community (-jaar).
Ach, waarom ook niet.

Dus: iedereen die wil meedenken over het logo is van harte welkom.

Daarbij wel twee dingen. Een: Het kan zijn dat we bij teveel aan aanmeldingen moeten gaan loten. Met 75 man om de tafel gaat niet werken. Twee: Dit gaat om het logo. Dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is om andere dingen over Tweakers te bespreken, maar het gesprek met jullie over het logo is wel het hoofddoel.

Kan ik je nu op de gastenlijst zetten? ;)
Enai schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:23:
[...]

De zeemijnlook paste bij Tweakers in de tijd dat Tweakers een site was voor computerknutselaars. Dat is een wereld waarin een fabrikant zichzelf "Razer" kan noemen en geheugen gemarket kan worden als "Dominator" of "Ripjaw".

Maar Tweakers schrijft tegenwoordig vooral over smartphones, tv's, laptops, consolegames en drones (en de sporadische artikelen over computerkasten worden amper gelezen). Een nieuw logo zal niets veranderen aan het feit dat de naam ook niet langer past bij de site. Volledige rebranding nodig?
Als ik naar de cijfers kijk en zie hoe goed componenten scoren in de PW: geen rebranding nodig.

Vergis je niet, wij zijn niet de bezoekers/lezers. Dat zijn jullie. ;) We zien dat de interesse verschuift. Niet alleen in het nieuws, maar ook op community plek bij uitstek, het forum. Ook daar zien we afname bij 'traditionele' tweakers onderwerpen en groei bij de nieuwe zaken. V&B daalt, Android stijgt. De toppers zijn wel aankoopadvies en .... aanbiedingen & kortingscodes. Die laatste staat met stip op nummer 1. :+

[ Voor 45% gewijzigd door zeef op 15-01-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:11:
[...]

Met vrijheid en openheid bedoel je dat er ongezouten kritiek (door zeikers) mag worden gegeven? Zo krijgt je post toch wat diepgang, i.p.v. dezelfde retoriek die al jaren wordt gebezigd n.a.v. kritiek.
Natuurlijk mag kritiek, dat is nooit anders geweest. Maar als het gezeik en gezuig maar door moet gaan zelfs dat er speciaal naar andere randzaken gezocht moet worden, en er niet eens ingegaan wordt op zelfs concrete uitnodigingen aan de criticasters, dan mag het ook wel eens genoeg genoemd worden.

En als iemand die gewoon een clone is van een geanonimiseerd account, en die dus willens en wetens ook gewoon onze voorwaarden en huisregels niet respecteert, ben je toch iemand die maximaal van onze open en vrije werkwijze weet te genieten. Simpelweg omdat we het idee hebben dat er per geval gekeken moet worden, en we soms best begrip kunnen opbrengen voor een dergelijke actie.
Maar het is fijn als mensen de schoen aantrekken als die past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Even tussendoor, mensen die daadwerkelijk de moeite nemen om naar HQ te komen om het te bespreken zullen mensen zijn met idee"en.
Het zou mij zeer verbazen als er mensen naartoe komen die aangeven dat ze vinden dat het niet veranderd zou moeten worden.
Het gesprek zal dus sowieso biased zijn. Misschien handig om rekening mee te houden.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:27:En als iemand die gewoon een clone is van een geanonimiseerd account, en die dus willens en wetens ook gewoon onze voorwaarden en huisregels niet respecteert, ben je toch iemand die maximaal van onze open en vrije werkwijze weet te genieten.
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik zou wel willen langskomen, ook al omdat het tot mijn kerncompetenties behoort :+ maar ik heb helaas andere activiteiten op die avond staan.

Anders was ik graag gekomen. :)
hexta schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:31:
Even tussendoor, mensen die daadwerkelijk de moeite nemen om naar HQ te komen om het te bespreken zullen mensen zijn met idee"en.
Het zou mij zeer verbazen als er mensen naartoe komen die aangeven dat ze vinden dat het niet veranderd zou moeten worden.
Het gesprek zal dus sowieso biased zijn. Misschien handig om rekening mee te houden.
Geen gekke gedachtengang.

Maar ik zou ook willen komen, bij mij is het weer niet van toepassing. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Ramzzz op 15-01-2015 10:46 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
hexta schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:31:
Het is ook nooit goed. :P :+ We zullen er rekening mee houden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 15-01-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ramzzz schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:45:
Ik zou wel willen langskomen, ook al omdat het tot mijn kerncompetenties behoort :+ maar ik heb helaas andere activiteiten op die avond staan.

Anders was ik graag gekomen. :)

[...]

Geen gekke gedachtengang.

Maar ik zou ook willen komen, bij mij is het weer niet van toepassing. ;)
Dat is begrijpelijk, maar de meeste tweakers zullen niet een avond vrijhouden en reizen om enkel aan te geven dat ze er tegen zijn natuurlijk. ;)

:)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie al iets voor me als het huidige logo met daar aan toegevoegd een symbool dat reclame weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

Qwerty-273

Meukposter

Enai schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:23:
De tijd dat ik mijn AMD Duron (en Tweakers ook met hun exemplaar) unlockte met het fysiek aan de slag gaan met zowel je CPU als je moederbord (voor een beter voltage om je CPU stabiel te clocken) is dan natuurlijk ook lang achter ons. Dit is met de meeste producten vandaag de dag dan ook niet meer nodig, en als je dan fysiek wilt knutselen kom je al gauw bij Arduino of een Pi project uit.
Vroeger was een computerkast ook totaal niet interesant, ze waren grijs en vierkant. Als je er wat leuks van wou maken, dan moest jezelf maar aan de slag met een zaag/dremel/hamer en je verf verzameling. De windowkits etc die kwamen ook pas wat later op de markt. En tegenwoordig shop je gewoon een model waarbij je wensen al vanuit de fabriek aanwezig zijn.
De hele markt veranderd, en daar veranderd een platform als Tweakers, maar ook anderen (Hardware.info, Anandtech, xbitlabs of elke andere "wazig Chinese site") gewoon in mee. Smartphones, tv's en drones zijn hip, hebben sex-appeal (toch?), en zijn in veel gevallen te tweaken. En juist met de hedendaagse mogelijkheden van al deze apparaten is denk ik een tech-site daar toch een goed platform voor.
reviews: AMD Duron overclocking project
nieuws: AMD CPU's unlocken met zilver-epoxy

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Qwerty-273 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:06:
[...]

De tijd dat ik mijn AMD Duron (en Tweakers ook met hun exemplaar) unlockte met het fysiek aan de slag gaan met zowel je CPU als je moederbord (voor een beter voltage om je CPU stabiel te clocken) is dan natuurlijk ook lang achter ons. Dit is met de meeste producten vandaag de dag dan ook niet meer nodig, en als je dan fysiek wilt knutselen kom je al gauw bij Arduino of een Pi project uit.
Vroeger was een computerkast ook totaal niet interesant, ze waren grijs en vierkant. Als je er wat leuks van wou maken, dan moest jezelf maar aan de slag met een zaag/dremel/hamer en je verf verzameling. De windowkits etc die kwamen ook pas wat later op de markt. En tegenwoordig shop je gewoon een model waarbij je wensen al vanuit de fabriek aanwezig zijn.
De hele markt veranderd, en daar veranderd een platform als Tweakers, maar ook anderen (Hardware.info, Anandtech, xbitlabs of elke andere "wazig Chinese site") gewoon in mee. Smartphones, tv's en drones zijn hip, hebben sex-appeal (toch?), en zijn in veel gevallen te tweaken. En juist met de hedendaagse mogelijkheden van al deze apparaten is denk ik een tech-site daar toch een goed platform voor.
reviews: AMD Duron overclocking project
nieuws: AMD CPU's unlocken met zilver-epoxy
offtopic:
Maar toch lukt het de buren, met alle respect voor mijn favo site Tweakers, wel om elke keer een hoop tech reviews eruit te pompen heb ik het gevoel. Ik zou persoonlijk liever in depth reviews willen zien. Doe eens gek, koop een coole monitor, geef Kid Jansen een centje en laat hem je review wat dieper maken qua kennis. Koop 5 voedingen, geef the mask een centje en hupsakee. Koop 8 casefans en ga meten. Koop een aantal chinaphones en test ze. Koop 5 in ear dopjes van onder de 50e (xiaomi piston 2 en wat anderen) etc. :D
Overigens lijkt me het argument dat het duur is wel mee te vallen, je kan namelijk alles wel op de v&a slijten denk ik.

De kennis is hier op het forum gewoon aanwezig, profiteer daarvan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Frozen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:21:
[...]

offtopic:
Maar toch lukt het de buren, met alle respect voor mijn favo site Tweakers, wel om elke keer een hoop tech reviews eruit te pompen heb ik het gevoel. Ik zou persoonlijk liever in depth reviews willen zien. Doe eens gek, koop een coole monitor, geef Kid Jansen een centje en laat hem je review wat dieper maken qua kennis. Koop 5 voedingen, geef the mask een centje en hupsakee. Koop 8 casefans en ga meten. Koop een aantal chinaphones en test ze. Koop 5 in ear dopjes van onder de 50e (xiaomi piston 2 en wat anderen) etc. :D
Overigens lijkt me het argument dat het duur is wel mee te vallen, je kan namelijk alles wel op de v&a slijten denk ik.

De kennis is hier op het forum gewoon aanwezig, profiteer daarvan. :)
Dit is niet de plek voor deze discussie. Met alle respect, we hadden het over het logo. :)

Edit: overigens heeft dit topic me wel aan het denken gezet om nog een meeting te organiseren waar we het over Tweakers in den brede kunnen hebben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 15-01-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:29
Altijd goed om over dit soort dingen na te blijven denken. Vaak is het alleen wel zo dat mensen niet echt van verandering houden :). Misschien is het een idee om de "ster" eruit te halen, zodat het logo helemaal rond wordt. Dan heb je in ieder geval deze associaties niet meer: "een bom, een bol mannetje, stekelvarken of een alien" en blijft het logo herkenbaar, zodat je niet iedereen opnieuw kennis hoeft te laten maken met het nieuwe logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
sticx schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:47:
Altijd goed om over dit soort dingen na te blijven denken. Vaak is het alleen wel zo dat mensen niet echt van verandering houden :). Misschien is het een idee om de "ster" eruit te halen, zodat het logo helemaal rond wordt. Dan heb je in ieder geval deze associaties niet meer: "een bom, een bol mannetje, stekelvarken of een alien" en blijft het logo herkenbaar, zodat je niet iedereen opnieuw kennis hoeft te laten maken met het nieuwe logo.
Dat is best een interessante denkrichting die we kunnen onderzoeken. Ben je erbij? :)

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Stiekem eigenlijk wel mee eens. De huisstijl blijft dan gelijk, de mensen hoeven niet te wennen, en veel simpeler dan een cirkeltje met een steeksleutel en een T wordt het niet.

Ik juich het idee om te brainstormen en de community erbij te betrekken 100% toe, maar bovenstaande lijkt mij al een goede oplossing. Ik zou die dan zeker ook in het achterhoofd houden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Iedereen die interesse om met ons van mening te wisselen, is van harte welkom. Ervaring, kennis & affiniteit niet (meer) vereist. Bier & pizza staan voor je klaar en wie weet vinden we nog wel een paar goodies in de kast .... met ons logo. :+

Aanmelden via [url="mailto:logo@tweakers.net?SUBJECT=Deelname Tweakers logo projectgroep"]logo@tweakers.net[/url]

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 16-01-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

zeef schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 01:06:
[modbreak]Iedereen die interesse om met ons van mening te wisselen, is van harte welkom. Ervaring, kennis & affiniteit niet (meer) vereist. Bier & pizza staan voor je klaar en wie weet vinden we nog wel een paar goodies in de kast .... met ons logo. :+

Aanmelden via [url="mailto:logo@tweakers.net?SUBJECT=Deelname Tweakers logo projectgroep"]logo@tweakers.net[/url][/]
GOODIES? :9~

Ik wil er wel graag bij zijn, maar ik weet niet of ik op 4 februari kan en die woensdagen daarna. Probleem is dat ik dat nu ook nog niet kan weten, iets met (verplichte)project sessies indeling van school.

Mag ik me dan opgeven en als ik toch niet blijk te kunnen afzeggen (als ik natuurlijk uitgekozen zou worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Meedoen is in principe meedoen aan het hele proces. Dat je een keer niet kan is geen probleem. Maar we zoeken wel mensen die serieus komen praten. De pizza eten, bier opdrinken en met wat goodies naar huis zonder input, dat is niet de bedoeling. :)

[ Voor 71% gewijzigd door zeef op 16-01-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sticx schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:47:
Je kunt er ook een bout van maken.
Een 6 hoek met een cirkel erin.
Dat is veel herkendbaarder als een bout dan het houdige logo als steeksleutel.

Probleem was ook dat je ogen nu getrokken worden naar de T en dan zie je die in een soort schildje staan en daardoor zie je de steeksleutel niet. Je moet dus niet een letter zetten op een logodeel dat je niet wilt benadrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

zeef schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:01:
Meedoen is in principe meedoen aan het hele proces. Dat je een keer niet kan is geen probleem. Maar we zoeken wel mensen die serieus komen praten. De pizza eten, bier opdrinken en met wat goodies naar huis zonder input, dat is niet de bedoeling. :)
Snap ik, maar wat ik bedoelde was:
Kan ik me nu opgeven en als ik niet blijk te kunnen (als ik 1 woensdag niet kan, kan ik allemaal niet, want de roosters zijn gedurende het semester hetzelfde) afzeggen voor allemaal? Ik wil namelijk wel héél erg graag meedenken over het logo, maar als ik niet blijk te kunnen... Dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als er nog interesse is, vandaag mailen! We sluiten vanavond de lijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:17

Secsytime

Automagisch

zeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:30:
Als er nog interesse is, vandaag mailen! We sluiten vanavond de lijst. :)
Ik ben in principe wel geïnteresseerd, helaas is het net iets te ver van Groningen om "eventjes" heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We kunnen je kilometers vergoeden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
zeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:13:
Er zijn geen reacties in dit topic die voldoen aan de zoek/filter criteria.
Hoe zit het met parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:17

Secsytime

Automagisch

zeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:13:
Het gaat me niet om geld, het gaat me vooral om de reistijd 2 1/2 uur heen en 2 1/2 uur terug per keer. Dan vind ik de insteek net iets te vaag om hier eventueel een commitment aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:15
Jammer, net te laat dit topic gevonden.

Zoals ik hier lees zal het een levendige discussie worden. :Y
Jammer dat ik het mis.

Om de jury dan toch iets te beïnvloeden;

My 2 cents;

Het logo is bekend, niet teveel veranderen, zoals velen menen.
De punten staan er al sinds het begin, een rondje alleen is niet meer "herkenbaar".
Dus misschien iets moderner/strakker maar zeker niet veel.
Geslaagde logochanges zijn allemaal versimpelingen, niet echt anders of extravaganter, eerder platter.
Imo komen heel andere logo`s samen met een rebranding.

Persoonlijk vind ik de T uit het logo niet matchen met het woord "tweakers", ik zou eerder daar naar kijken. Ander lettertype misschien en met een hoofdletter?
De puntjes zou ik "vertalen" in de logofilosofie naar productgroepen en misschien wel iets accentueren tov de cirkel.
En misschien sublogo`s met telkens één puntje uitgelicht/verkleurd met ipv de T een telefoon, tablet, pc, laptop whatever. Misschien moeten er wel een paar stekels bij, dat merkt niemand. ;)
Maar nogmaals , het logo "as is" is imo prima zo.

Tja, en een prijsvraag.....waarom niet?
Je kunt een uitdrukkelijke opdracht meegeven waarmee je veel extravagante uitbundige logo`s uitsluit.
Het Sonyvoorbeeld is meer dat ze van de drie besten geen winnaar konden kiezen en dat de oprichter het oude logo toch mooier vond.
Maar had hij één van die drie mooier gevonden dan hadden we Sony nu zo herkend.
En die oprichter zag waarschijnlijk niet eens de 59 voorselecties en zeker niet alle 23.000 inzendingen. Wie weet had hij daar wel iets gezien?

En dat is eigenlijk wat Zeef ook zegt;

Quote Zeef;
Maar stel dat iemand met een kickass logo komt in een andere kleurstelling en (bijna) iedereen is laaiend enthousiast, dan zouden we dat imho zeker moeten overwegen.

Dus waarom zou die uit de discussiegroep moeten komen?
Waarom niet uit de community?
Stel iemand die nu niet meediscussieert op HQ heeft een mega-idee?
Als discussiegroep kan je voorselecteren en dit weer terugkoppelen naar de community.
En een winnaar(s) hoeft nog altijd niet perse te betekenen dat de site dat logo/beeldmerk krijgt.
T. net blijft net als de oprichter van Sony het vetorecht houden.

Wel bv een leuk artikel een rondleiding op HQ met pizza kan je bieden.
En/of leuke goodies. ;)

Verder beïnvloed ik de jury maar niet :+

Ik wens jullie veel wijsheid. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 20-01-2015 04:17 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dank voor alle aanmeldingen. :) Inschrijving is nu gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De eerste bijeenkomst is achter de rug. Lees de terugkoppeling hier: Project Tweakers Logo: Update 1
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Iedereen welkom. Aanmelden via [url="mailto:logo@tweakers.net?SUBJECT=Deelname Tweakers logo projectgroep"]logo@tweakers.net[/url]