Het laatste wat ik erover kwijt wil, omdat we inderdaad vet offtopic gaan. Is dat wij als community volgens mij nooit gevraagd hebben of Tweakers een professionele organisatie wilde worden. Wij als community hebben een plek kunnen maken van Tweakers waar de eigenaars toen geld in zagen. Dat jullie nu allemaal je stinkende best doen om de zaak draaiende te houden doet hier niets aan af, dat moet ik ook op mijn werk.zeef schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:17:
[...]
Pardon? Volgens mij doe je nu ruim 90 vrijwillige moderators en 40 collega's op kantoor ernstig tekort. Misschien posten de kantoorcollega's niet allemaal evenveel op het forum, maar de redactie vult de frontpage, development houdt de zaak draaiend en sales & support zorgen nog wel eens voor een leuk actie. Wij doen allemaal vreselijk ons best, maar als het je niet bevalt: niemand dwingt je om aanwezig te zijn op Tweakers.
[...]
Met de echte doelgroep overleven we niet. Zo simpel is 't. We hebben daarmee te weinig massa om te blijven bestaan. Tenzij we de professionele organisatie grotendeels overboord zetten. En dan is het nog maar de vraag wat er overblijft van het Tweakers dat je nu kent. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat om praten over ons logo.
Los van het feit dat het nagestreefde professionalisme ook ver te zoeken is met de matige kwaliteit van nieuws/review berichten. Dan blijft inderdaad het forum over als enige plek waar ik nog te vinden ben op Tweakers, ok en misschien de pricewatch als ik iets wil kopen.
Het overleven zou ook makkelijk(er) kunnen als er geen staff van was 40 FTE(?), zonder dat de kwaliteit hier dramatisch onder zou lijden, maar dat is allemaal speculatie.
Vooral als je aankaart dat de "nieuwe doelgroep" voor onze (user reviews) content komt.