Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Luuk1983 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:51:
[...]

Feit blijft wel met zoveel gebruikers het onmogelijk is om iedereen tevreden te houden. Elk besluit dat je neemt zal ervoor zorgen dat er mensen niet tevreden zijn over die beslissing.

Maar ik vind dat je je een beetje aanstelt, of inderdaad in het verleden leeft. Als ik je post lees dan zie jij Tweakers volgens mij nog steeds als een leuk siteje dat vooral een een groepje enthousiastelingen in hun vrije tijd gerund wordt en een klein groepje gebruikers die samen 'Tweakers' zijn.

Helaas, Tweakers is een commerciaal bedrijf met een heleboel leden die je niet allemaal tevreden kan stellen en die je zeker niet allemaal kan raadplegen bij beslissingen. Maar er wordt een hoop moeite gedaan dit wel te doen door bijvoorbeeld topics te openen en mensen mee te laten beslissen, of het nou over het logo is of over de Best Buy Guide.

Over dat laatste gesproken, de BBG wordt altijd via een topic op het forum samengesteld met inspraak van mensen, maar als je vervolgens de reacties leest in de uiteindelijke Best Buy Guide, dan zijn er altijd een hoop mensen het oneens en zouden het anders doen. En dat illustreert meteen ook wat ik net zei: het is nooit voor iedereen goed, dus moet je keuzes maken.

Maar Tweakers gedoemd te falen? Nou nee, er zijn nog nooit zoveel leden, pageviews, pricewatch producten etc geweest als vandaag. Anders dan vroeger? Ja dat misschien wel.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, dank. Met de toevoeging dat Tweakers wel een commercieel bedrijf is maar wordt gerund door meer vrijwilligers dan er mensen in dienst zijn.

Tweakers doet inmiddels 4 miljoen unieke sessies per maand. Wat Tweakers is, is voor al die mensen anders. Sommigen komen alleen voor het WoW-topic, anderen voor het nieuws etc. We proberen het beste te doen voor de site en voor al die mensen, soms lukt dat en soms niet. In dit geval vinden de mensen in dit topic (grotendeels) van niet, maar dat zorgt er niet voor dat we onze keuze gaan veranderen. Dat is echt een gepasseerd station.

[ Voor 3% gewijzigd door CosmoKramer op 01-05-2015 13:09 ]

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
hendrickbert schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:58:
Het komt misschien iets te sterk over, bedoel het ook niet zo nostalgisch.
Fair enough :)
CosmoKramer schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:08:
We proberen het beste te doen voor de site en voor al die mensen, soms lukt dat en soms niet. In dit geval vinden de mensen in dit topic (grotendeels) van niet, maar dat zorgt er niet voor dat we onze keuze gaan veranderen. Dat is echt een gepasseerd station.
Wat je hier natuurlijk WÈL van kan leren, is of het volgende keer anders aangepakt kan/moet worden. Ik weet niet of er bijvoorbeeld een .plan geweest is voordat jullie met het logo begonnen waren met bijvoorbeeld een verwijzing naar het betreffende topic op GoT? Voor mij kwam het nieuwe logo namelijk compleet als een verassing, maar met een .plan had ik het waarschijnlijk wel geweten.

En blijkbaar zijn er een hoop mensen die graag input hadden willen leveren, of in ieder geval het gevoel hebben dat ze meer betrokken hadden moeten worden. Daar kan je je voordeel mee doen volgende keer. En daarmee is het nog steeds een slecht idee om met 100-en of zelfs duizenden mensen een logo te gaan ontwikkelen, want daar kom je nooit uit, maar nu vinden veel mensen het blijkbaar jammer dat ze niet de keuze hebben gehad of ze wel of geen invloed op het logo wilden uitoefenen.

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk1983 op 01-05-2015 13:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
Luuk1983 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:12:
[...]
Wat je hier natuurlijk WÈL van kan leren, is of het volgende keer anders aangepakt kan/moet worden. Ik weet niet of er bijvoorbeeld een .plan geweest is voordat jullie met het logo begonnen waren met bijvoorbeeld een verwijzing naar het betreffende topic op GoT? Voor mij kwam het nieuwe logo namelijk compleet als een verassing, maar met een .plan had ik het waarschijnlijk wel geweten.
Even flauw doen: als je nou eerder had geweten dat er een nieuw logo kwam, wat dan?

Het hele project heeft 3 a 4 maanden gelopen en het forumtopic erover is 17 pagina's lang. Er zijn genoeg mensen geweest die hun input hebben gegeven. In ieder stadium hebben we informatie gegeven. Check bv. zeef in "Project Tweakers Logo: Update 1"

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CosmoKramer schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:20:
Even flauw doen: als je nou eerder had geweten dat er een nieuw logo kwam, wat dan?
Laten we even voorop stellen dat ik vooral hier probeer in het algemeen te praten en het verhaal van twee kanten te belichten. Ik snap namelijk het verhaal van beide kanten (vanuit Tweakers en vanuit de gebruikers). En laten we ook even voorop stellen dat ik het logo net als vele hier uit balans vind, maar dat ik er verder niet echt een probleem mee heb (om heel eerlijk te zijn begint het te wennen...). Dan gezegd hebbende, ik denk dat ik zelf in ieder geval het topic gevolgd had. Sowieso om dat het mijn interesse heeft en omdat ik het leuk vind om het proces te volgen. Geen idee of ik zelf input geleverd had, dat had namelijk afgehangen van wat er in het topic voorbij was gekomen. Ik vind het achteraf jammer dat ik niet bij het proces betrokken ben geweest.
Het hele project heeft 3 a 4 maanden gelopen en het forumtopic erover is 17 pagina's lang. Er zijn genoeg mensen geweest die hun input hebben gegeven. In ieder stadium hebben we informatie gegeven. Check bv. zeef in "Project Tweakers Logo: Update 1"
Zoals je zelf al zei: sommige mensen komen alleen voor het nieuws, andere voor waar andere dingen. Ik volg heel veel dingen op Tweakers en ik ben ook redelijk actief (zie mijn karma bijvoorbeeld). Maar één ding wat ik eigenlijk NOOIT doe is naar GoT gaan en daar door de topics kijken. Eigenlijk alle actieve topics die ik op dit moment volg op GoT komen door links in reacties op artikelen, specifiek zoeken, zelf aanmaken of topics die langs zijn gekomen in de 'actieve topics' tracker in de sidebar. Als je meer mensen zou willen bereiken volgende keer (wat een keuze van jullie is natuurlijk) dan is het misschien verstandig om meer dan één kanaal een aankondiging te doen. Vandaar ook mijn suggestie van een .plan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
Ik snap je punt wel, maar deze discussie houdt in potentie nooit op, tenzij we de vooraankondiging een week lang prominent als alert message bovenaan de site hadden gezet.

Als ik kijk naar je argumentatie en je betrokkenheid vind ik het ook jammer dat je er niet bij was om mee te denken. Aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat we genoeg input hebben gehad, anders hadden we het proces niet zo ingericht.

En ik ben blij te horen dat hij een beetje begint te wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hendrickbert schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:58:
Ik mis alleen dat stukje mediatraining hier, de tweakers crew is goed te bereiken (ook hier) maar in ze zijn net mensen, ze reageren defensief. Terwijl soms een andere aanpak nodig is. Verteld dat het logo gedrukt is en voor de komende maanden vast staat als het niks blijkt te zijn dan zie we dat op de volgende vergadering. (zoiets). Je zegt niks maar beide partijen hebben het gevoel tevreden gesteld te zijn.
Blijkbaar niet, want zeef (=woordvoerder voor de community namens het MT) heeft al meermaals gezegd dat het logo voorlopig gewoon vaststaat. Net zoals hij in het eerdere topic voor het vragen van input direct open was over het feit dat het MT een vetorecht heeft voor het bepalen van de uiteindelijke logo-keuze. Juist omdat die opmerking compleet genegeerd wordt of zelfs "aangevochten" wordt zitten we nu in de situatie waarin er tegengeluid nodig is tegen al dat ongefundeerde geschop op de verkeerde dingen.

In de basis gaat het erom dat het logo volgens veel mensen lelijk is, maar dat Tweakers met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet daarom het logo maar meteen weer schrapt. Alle dingen die er verder met de haren bijgesleept worden (de kennis en kunde van het designbureau, het jaar van de community, enz.) zijn irrelevant of zelfs oneerlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:09
Ik bedoel letterlijk mediatraning
je kunt zeggen: het logo staat vast, het is wel mooi, je kunt er niks meer aan doen en tja het mt besluit.
of je zegt: We hebben het logo inmiddels algedrukt dus het verandert niet (sour), maar we zullen kijken wat we kunnen doen aan het favicon (sweet)

Hoe je het verwoord is een belangrijk onderdeel van deze topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
hendrickbert schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:50:
Ik bedoel letterlijk mediatraning
je kunt zeggen: het logo staat vast, het is wel mooi, je kunt er niks meer aan doen en tja het mt besluit.
of je zegt: We hebben het logo inmiddels algedrukt dus het verandert niet (sour), maar we zullen kijken wat we kunnen doen aan het favicon (sweet)

Hoe je het verwoord is een belangrijk onderdeel van deze topics
Wat ik op mediatraining geleerd heb is dat je vooral duidelijk moet zijn in je boodschap, zonder je publiek te schofferen. Niet teveel prietpraat om een vervelende boodschap, maar een helder statement. Bij de uitleg 'hard op de zaak, zacht op de man'. Zo heb ik geprobeerd om tekst en uitleg te geven. En niets aan onduidelijkheid over te laten over het punt waar we zijn aangeland. Namelijk dat we ons nieuwe logo niet gaan veranderen. Natuurlijk heb ik ook de verbeterpunten benoemd en daar waar ook maar enigszins mogelijk omarmd. Want die verbeterpunten zijn er zeker, en brengen we ook meteen in de praktijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 01-05-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hendrickbert schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:50:
Die zijn ook allebei vrijwel letterlijk zo gezegd, vaak ook met iets "positiefs" en iets "negatiefs" in hetzelfde bericht:
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (nette melding dat het logo vaststaat)
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (uitleg van het proces én uitnodiging om Tweakers te vertellen hoe alles beter kan)
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (toezegging dat er in het vervolg gekeken wordt naar een betere manier om users te bereiken)
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (nogmaals verduidelijking over wat de input van de community nu eigenlijk betekent)

De favicon is volgens mij niet specifiek genoemd door zeef maar ik geloof dat iemand anders nog heeft gezegd dat daar naar gekeken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NMe schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:21:
[...]

Die zijn ook allebei vrijwel letterlijk zo gezegd, vaak ook met iets "positiefs" en iets "negatiefs" in hetzelfde bericht:
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (nette melding dat het logo vaststaat)
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (uitleg van het proces én uitnodiging om Tweakers te vertellen hoe alles beter kan)
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (toezegging dat er in het vervolg gekeken wordt naar een betere manier om users te bereiken)
zeef in "Nieuw Tweakers Logo. Mooi/niet mooi?" (nogmaals verduidelijking over wat de input van de community nu eigenlijk betekent)

De favicon is volgens mij niet specifiek genoemd door zeef maar ik geloof dat iemand anders nog heeft gezegd dat daar naar gekeken gaat worden.
Vergeet de "reclame" voor de Tweakers feedback sessie. niet :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

NMe schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:21:

Ja, favicon hadden we zelf ook al van geconstateerd dat ie niet optimaal is. Daar komt waarschijnlijk een kleinere variant van het touch icon (gebruikt voor pin to homescreen) voor in de plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Femme schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:17:
[...]

Ja, favicon hadden we zelf ook al van geconstateerd dat ie niet optimaal is. Daar komt waarschijnlijk een kleinere variant van het touch icon (gebruikt voor pin to homescreen) voor in de plaatst.
Yeah, fijn!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:54
Het nieuwe logo is vwb mij niet zo.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
2 dingen waar ik benieuwd naar ben:

1. Waarom is er niet voor gekozen om eerst te kijken of het nieuwe logo in de smaak zou vallen bij het grote publiek, voordat het definitief zou worden?

Want nu komt het eigenlijk neer op 'we kunnen er niet meer onderuit, want we hebben al van alles laten drukken, etc'. Maar al was het logo eerst geïntroduceerd op de website, even een weekje aangekeken wat de reacties waren, om dáárna over te gaan tot wel of niet printen, dan had dat een boel shit kunnen schelen.

2. Wat was de verwachting van het MT?

Waren jullie er 100% unaniem over dat dit logo een goede verbetering was op het oude logo? Want op het .plan zijn er meer dan 800 reacties gekomen en ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat 95% redelijk tot zeer negatief is.

Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, maar dit is geen 'niet iedereen', maar eerder 'bijna niemand', wat het tegenovergestelde is. En ik ben benieuwd of dat echt als verrassing komt voor het MT of dat de meningen daar ook wel beetje verdeeld waren.

Offtopic, maar ik vind het wel vrij bizar dat zeef 1800 uitnodigingen zegt te hebben gestuurd voor de feedbacksessie, maar dat ik er geen heb mogen ontvangen :/ Dat ik niet de eerste keuze ben of zelfs één van de eerste 100, hoor je me niet over. Maar 1800... Ik meng me regelmatig in discussies over Tweakers, op een (mijns inziens) respectvolle manier, dus ik voel me daardoor wel aardig gepasseerd. En ja, ik kan mezelf aanmelden, maar dat is niet mijn punt. Maar goed, genoeg zelfmedelijden :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hahn schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:56:
2 dingen waar ik benieuwd naar ben:

1. Waarom is er niet voor gekozen om eerst te kijken of het nieuwe logo in de smaak zou vallen bij het grote publiek, voordat het definitief zou worden?

Want nu komt het eigenlijk neer op 'we kunnen er niet meer onderuit, want we hebben al van alles laten drukken, etc'. Maar al was het logo eerst geïntroduceerd op de website, even een weekje aangekeken wat de reacties waren, om dáárna over te gaan tot wel of niet printen, dan had dat een boel shit kunnen schelen.
We hebben niet van alles laten drukken. We hebben gekozen als MT en staan achter die keuze. Er zijn al wel een aantal (digitale) uitingen gemaakt of in de maak. Dit is het logo waar we de komende jaren Tweakers mee gaan promoten.
2. Wat was de verwachting van het MT?

Waren jullie er 100% unaniem over dat dit logo een goede verbetering was op het oude logo? Want op het .plan zijn er meer dan 800 reacties gekomen en ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat 95% redelijk tot zeer negatief is.

Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, maar dit is geen 'niet iedereen', maar eerder 'bijna niemand', wat het tegenovergestelde is. En ik ben benieuwd of dat echt als verrassing komt voor het MT of dat de meningen daar ook wel beetje verdeeld waren.
We hebben unaniem gekozen. We hebben niet iedereen tevreden weten te houden, maar dat is bij elke beslissing zo. Zonder vervelend te willen doen, 'bijna niemand', daar bedoel je de mensen in deze thread mee. Maar die staan niet gelijk aan alle bezoekers. Dat wil overigens niet zeggen dat we de klachten en opmerkingen niet serieus nemen.

Het logo is al iets aangepast, we gaan nog aan de slag met het favicon. Ook hebben we toegezegd om voortaan dit soort veranderingen nog meer onder de aandacht te brengen.

Offtopic, maar ik vind het wel vrij bizar dat zeef 1800 uitnodigingen zegt te hebben gestuurd voor de feedbacksessie, maar dat ik er geen heb mogen ontvangen :/ Dat ik niet de eerste keuze ben of zelfs één van de eerste 100, hoor je me niet over. Maar 1800... Ik meng me regelmatig in discussies over Tweakers, op een (mijns inziens) respectvolle manier, dus ik voel me daardoor wel aardig gepasseerd. En ja, ik kan mezelf aanmelden, maar dat is niet mijn punt. Maar goed, genoeg zelfmedelijden :P
Er zullen altijd gewaardeerde leden van de community buiten elke selectie vallen die je maakt. Dat wil niet zeggen dat je niet welkom bent, in tegendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
zeef schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:28:
[...]
We hebben niet van alles laten drukken. We hebben gekozen als MT en staan achter die keuze. Er zijn al wel een aantal (digitale) uitingen gemaakt of in de maak. Dit is het logo waar we de komende jaren Tweakers mee gaan promoten.
Ik vind het prima en begrijpelijk dat het hierbij gelaten wordt, omdat ervoor gekozen is. Maar het komt wel weer neer op 'dit is hoe we het hebben bedacht, dus daar gaan we het voorlopig mee doen', zoals Tweakers wel vaker grote veranderingen doorvoert.

En ja, jullie doen vaak goede pogingen om feedback te krijgen van de community, waarvoor mijn complimenten d:)b, maar het blijkt toch vaak weer te kleinschalig te zijn geweest om het beeld van het grote publiek voor te stellen.

Dus daarom vraag ik: waarom moeten grote veranderingen door jullie uiteindelijk toch altijd zo definitief zijn en doorgevoerd worden zoals het door een kleine groep bedacht is?

Het proces wat jullie volgen is grotendeels prima, als je het mij vraagt, alleen eindigt het vaak in een ogenschijnlijke "ja, dit wordt 'm! invoeren maar!" in plaats van het agile aan te pakken.

En met agile uitvoeren bedoel ik:
  • idee hebben » testen wat de reacties zijn » idee uitwerken » testen » uitwerking echt implementeren » testen » implementatie verbeteren » testen, tot in het oneindige.
Nu houdt het op na een paar keer testen en wordt er heel rigide vastgehouden aan wat er staat (ook al wordt er best geluisterd, dat geloof ik best, maar echt veel veranderen aan het logo zal er niet komende jaren, dat zeg je zelf).
Zonder vervelend te willen doen, 'bijna niemand', daar bedoel je de mensen in deze thread mee. Maar die staan niet gelijk aan alle bezoekers. Dat wil overigens niet zeggen dat we de klachten en opmerkingen niet serieus nemen.
Zoals ik al zei: daar bedoel ik de 800+ reacties op de .plan mee. En nee, 800 reacties is alsnog niet iedereen, verre van, maar de algemene tendens is niet eens in de buurt van positief.

Bij de invoering van Tweakers 7 was ook lang niet iedereen positief (zacht uitgedrukt), maar daar las ik nog wel wat positieve reacties, bij dit nieuwe logo is dat een stuk schaarser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:01
[...]

Er is nooit een .plan artikel gemaakt voor dit topic, zoals ik al eerder zei: Niet alle leden zullen alle sub onderdelen langs lopen om dit soort topic te ontdekken. Voor mij gevoel hebben jullie dit verkeerd aangepakt, tenzij het expres is gedaan om het klein schalig te houden. De MT vergeet dat Tweakers nooit zo groot had kunnen worden zonder de trouwe leden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Als je een +3 of +2 aan een specifiek bericht bij de invoering van de abbonoment hebt gegeven, kreeg je volgens mij een uitnodiging.

Dus van al die 1800 "boe" roepers die zich achter 1 bericht verschuilden (lees: soort van petitie). Komen er maar 40... Ik vind het persoonlijk zeer triest.

Voor het logo ben ik ook 2 maals van onder Drenthe naar Amsterdam afgereisd. Is het iets geworden wat ik zelf mooi vind? Nee. Maar ik heb wel mijn mening laten horen en daar gaat het voor mij om.

Daarnaast heb ik ook meermaals in de HK in het "kleine grote mededeling topic" de sub forums benoemd en het proces gedeeld. Omdat hier toch veel bekende tweakers zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door flipkipse op 02-05-2015 01:16 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipkipse schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 01:13:
[...]

...
Dus van al die 1800 "boe" roepers die zich achter 1 bericht verschuilden (lees: soort van petitie). Komen er maar 40... Ik vind het persoonlijk zeer triest.
...
Het is niet voor iedereen gegeven om zomaar een halve (of hele dag afhankelijk van hun locatie) vrij te nemen om naar Amsterdam te gaan, maar goed dat is lekker offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De DM is verzonden naar mensen die bij een paar .plans (o.a. plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's en plan: Tweakers Bezoekersonderzoek 2015: de redactie wil jouw mening) hebben gereageerd, of reacties daar een +3 hebben gegeven.
Voel je niet gepasseerd, als je niet onder die 2 .plans gereageerd had en ook niet een onterecht +3 had gegeven, dan had je geen uitnodiging gekregen, niks persoonlijks dus. :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Xieoxer schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:59:
[...]

De MT vergeet dat Tweakers nooit zo groot had kunnen worden zonder de trouwe leden..
Je post was prima tot je deze zin tikte... Dat er dingen beter hadden gekund in het proces ontkent niemand maar dat is niet hetzelfde als een MT dat de oogkleppen op zet en niet naar de community luistert. Als dat zo was geweest dan was de community niet uitgenodigd om mee te denken over het logo en al helemaal niet om over de toekomst van de site te praten tijdens een feedbacksessie. Iedereen bij Tweakers is zich terdege bewust van het belang van de community. Als dat niet zo was geweest dan was ik als vrijwilliger in elk geval al lang weg geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Femme schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:17:
[...]
Gelukkig, want dat is echt beetje jammer..
Ik wilde net berichtje plaatsen of het geen idee is om in de favicon een rode achtergrond te pakken -> zo ziet het logo er op de website immers ook uit.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
Ik vind dit nieuwe logo echt erg lelijk, Het oude logo was perfect (Waarom uberhaubt een nieuw logo?)

De symmetrie is weg, de spikes op het oude logo gaf juist dat klein beetje extra, het ronde ontwerp geeft een te simpele view en gaat erg richting whatever windows 8 heeft gedaan..

Ik moest dit even kwijt..

edit--

Na effe naar andere reacties te kijken kom ik er NU pas achter dat het groene een steeksleutel hoort te zijn?
Nja.. Ik zie het er eigenlijk echt niet in.. ik zie gewoon een T met zwart eromheen naar rechtsboven wijzen..

Als een logo het niet uitstraalt en je het van andere moet horen.. Is het dan niet automatisch een slecht logo?

[ Voor 35% gewijzigd door Themperror op 02-05-2015 18:48 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Themperror schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:43:

Na effe naar andere reacties te kijken kom ik er NU pas achter dat het groene een steeksleutel hoort te zijn?
Nja.. Ik zie het er eigenlijk echt niet in.. ik zie gewoon een T met zwart eromheen naar rechtsboven wijzen..

Als een logo het niet uitstraalt en je het van andere moet horen.. Is het dan niet automatisch een slecht logo?
Nee dan is het missie geslaagd. Als je de reacties op de reactie die jij nu geeft gelezen had, wist je dat de steeksleutel verborgen moest zitten. Het is juist de bedoeling dat je hem in 1 keer niet ziet.

Voor de trouwe leden is deze steeksleutel er nog steeds in verwerkt. Omdat deze in alle voorgaande logos ook zat. Ook de zeester ("vorige logo") had de steeksleutel. Dat logo draag je net zelf aan als goed logo.

Fedex heeft een pijl in het logo zitten. Die ook 80% van de mensen niet tussen de E en de X zien. Amazone heeft van de A tot de Z een streep die koet voorstellen: Wij hebben alles van A tot Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
flipkipse schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:03:
[...]

Nee dan is het missie geslaagd. Als je de reacties op de reactie die jij nu geeft gelezen had, wist je dat de steeksleutel verborgen moest zitten. Het is juist de bedoeling dat je hem in 1 keer niet ziet.

Voor de trouwe leden is deze steeksleutel er nog steeds in verwerkt. Omdat deze in alle voorgaande logos ook zat. Ook de zeester ("vorige logo") had de steeksleutel. Dat logo draag je net zelf aan als goed logo.

Fedex heeft een pijl in het logo zitten. Die ook 80% van de mensen niet tussen de E en de X zien. Amazone heeft van de A tot de Z een streep die koet voorstellen: Wij hebben alles van A tot Z.
Leuk geprobeerd, maar in de .plan staat letterlijk dit:
[q]Over het oude logo
Wat ook interessant is om te weten, is dat we gaandeweg steeds vaker te horen kregen dat mensen ons logo niet snapten. Kennelijk zag niemand er een steeksleutel in, maar was de associatie met een zeemijn snel gelegd.

[...]

Over het nieuwe logo
Waarom dit logo?
• Steeksleutel beter herkenbaar doordat deze iets is gedraaid
Er wordt geen woord gerept over dat de steeksleutel verborgen zou moeten zijn, alleen maar dat 'ie nu beter zichtbaar zou moeten zijn.

De logo's van Amazon (zonder 'e') en Fedex zijn voorbeelden van wel echt verborgen elementen, die niet iedereen hoeft te zien. Dat was bij dit nieuwe Tweakers-logo volgens mij echt niet de bedoeling, ook al denk jij misschien van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Reactie van femme onder de .plan:
Femme in 'plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers'
Je moet die steeksleutel zien als een symbool voor tweaken en een onderdeel van onze heritage. Voor een hardcore tweaker is het leuk om te weten hoe de vorm van ons logo tot stand is gekomen en de steeksleutel als symbool voor tweaken als 16 jaar in ons beeldmerk verwerkt is. Dat hoeft niet in een hele concrete vorm en is zelfs niet wenselijk. Een sleeksleutel heeft feitelijk immers weinig te maken met het tweaken van elektronica, daarvoor gebruik je tools zoals schroevendraaiers, striptangen en soldeerbouten. Als we een super obvious steeksleutel in het logo hadden willen verwerken hadden we er wel een handvat aan gezet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom staat in de .plan dan zelf dat mensen het oude logo niet snapten en er geprobeerd is om de steeksleutel zichtbaarder te maken, als het helemaal niet zichtbaar(der) hoeft te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 13:54
Misschien is het een idee om dit soort dingen (=feedback/meningen vragen) voortaan in het Mededelingenforum te plaatsen? Dat zal waarschijnlijk beter opvallen dan hier in Lieve Adjes. Hier kom ik nooit tenzij een topic in Actieve Topics voorbij komt, maar het Mededelingenforum staat meteen bij iedereen in het zicht bovenaan.

Over de steeksleutel: zeef gaf in het oorspronkelijke topic aan:
De steeksleutel zien we als een belangrijk onderdeel. Die moet er echt in blijven, en mogelijk herkenbaarder dan nu.
Dan kun je nog zeggen dat het mogelijk herkenbaarder moest worden, maar toch blijf ik het gevoel houden dat men het nu vooral aan het rechtpraten is.

[ Voor 2% gewijzigd door O88088 op 02-05-2015 20:43 . Reden: zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

flipkipse schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:03:
[...]

Missie geslaagd? Nou daar ben ik het absoluut niet mee eens. De steeksleutel is letterlijk het enige beeldende element, naast de T, waar het logo uit bestaat. De logo's die jij noemt zijn gewoon bedrijfsnamen in een karakteristieke opmaak, met een verborgen beeldend element; het element is een extra, niet de hele gedachte achter het logo. Dit logo is echt puur beeldend dus dan vind ik het vreemd om er iets van te maken dat voor het grootste deel van de mensen (die de steeksleutel dus niet zien) tamelijk nietszeggend is.

Of het logo verder goed is of niet (afgaande op (kleur)compositie) is subjectief. Ik vind het zelf niet heel slecht, maar vind het, zoals ik hier al eerder heb gezegd, veel te veel leunen op bestaande beeldtalen van bijvoorbeeld Google's Material Design, en dat heeft gewoon een houdbaarheidsdatum; dit logo zal over een aantal jaren gewoon niet meer passen. Nu ik er een beetje aan gewend ben vind ik het misschien wel een beter logo dan het oude, maar het oude was wel echt "tweakers", het logo dat je jaar in jaar uit zag als je de site bezocht. Het is gewoon jammer dat het blijkbaar nodig is om die betekenis teniet te doen voor een groot deel van de gebruikers door er een nieuw logo neer te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn mening over het logo laat ik even rusten, of dat positief of negatief is maakt weinig uit. Het nieuwe logo is er en daar zullen we het mee moeten doen.

De drang om het logo te veranderen kwam doordat grote groepen het logo niet begrepen, wat ik goed kan begrijpen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3YUdyi8bHtaWcdpXOaHOrZqc/full.png

Inmiddels is het nieuwe logo er en met een prachtige zin die het hele design samenvat: "de vorm is dynamisch en verrassend en de betekenis van de elementen is op een meer subliminale wijze verpakt."

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000606282.jpeg

Waarom dit logo??
  • Bevat nog steeds alle elementen van het oude logo die we graag wilden behouden
  • Steeksleutel beter herkenbaar doordat deze iets is gedraaid
  • De gedraaide steeksleutel suggereert actie en is ook een leuke verwijzing naar tweaken
  • De geel/groene kleur in combinatie met zwart geeft herkenning en kracht aan het logo
  • Geen zwarte rand meer. Dat geeft het nieuwe beeldmerk een heel open karakter

Ik ben daarom razend benieuwd naar de uitkomsten die men heeft gehouden met de testgroepen. Was de herkenbaarheid nu wel groot genoeg? zagen de testgroepen nu goed dat het een steeksleutel was? Hoe groot waren de testgroepen? welk logo deed het nog meer goed maar haalde het net niet? etc. etc. zoals je merkt ben ik enorm nieuwsgierig

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:01

Onbekend

...

Fietsbel schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:58:
Ik ben daarom razend benieuwd naar de uitkomsten die men heeft gehouden met de testgroepen. Was de herkenbaarheid nu wel groot genoeg? zagen de testgroepen nu goed dat het een steeksleutel was? Hoe groot waren de testgroepen? welk logo deed het nog meer goed maar haalde het net niet? etc. etc. zoals je merkt ben ik enorm nieuwsgierig
De testgroepen waren hoop ik wel mensen van alle leeftijden die nooit tweakers hebben bezocht. Anders is de kans groot dat je weet dat daar een steeksleutel hoort te staan en zijn de onderzoeksresultaten onbetrouwbaar.

Tweakers beslist als bedrijf zelf hoe hun bedrijfsstrategie is waaronder het aantrekken en behouden van bezoekers, d.m.v. herkenbaarheid van het logo. Ikzelf twijfel al een langere tijd aan hun bedrijfsstrategie, maar tot nu toe lijkt dit nog steeds goed te werken.
Ik ben ook nog steeds een regelmatige bezoeker, en ondanks deze logo-aanpassing zal ik de site er niet minder om bezoeken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat de bek van de steeksleutel te lang is? Ik zeg niet dat het echt zo is hoor maar telkens als ik naar het logo kijk krijg ik dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Bij een echte steeksleutel is het binnendeel minder diep, zodat de sleutel niet verder uitsteekt dan de moer. Dat kan denk ik niet met dit logo, als je hem zonder greep wil tonen EN toch een redelijk grote T wil laten zien.
En ik denk dat dit beeld versterkt wordt, omdat de uiteinden niet rond zijn.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQy5YJ4mhTU1QCapID2RyP1OsKrTaTnyypejFjy1PxSnkOmVpf5gZ9Y0kg
Ik vind hem in ieder geval beter dan het oude "zeemijn-varken"

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
-DG- schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:12:
Lekker boeiend, hoeveel tweakers gebruiken er een steeksleutel bij het klussen aan een pc? Ik gok ook 0 op 100. Niet dat ik het wel mooi vindt. Wat betreft die kleur, wat FotW boven mij zegt ^. Zo'n 'felle' kleur lijkt anders op een groter vlak.
Dat vind ik ook zo vreemd, wat heeft een steeksleutel nou met tweakers te maken..?
Iemand die dit kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

[...]

Het hele project heeft 3 a 4 maanden gelopen en het forumtopic erover is 17 pagina's lang.
Ik bezoek Tweakers elke dag, lees meestal de frontpage, bekijk de topics waar ik interesse in heb/in reageerde en meestal ook vlug eens de recente topicslijst.

Ik had niks gezien over een nieuw logo. Ik kom trouwens nog mensen tegen die ik hier voorheen nog nooit 'gezien' had en als ik dan hun profiel bekijk, blijken ze 10.000 posts te hebben. ;)

Als je wil dat iedereen het ziet, doe het dan via een banner bovenaan. Want blijkbaar gaat het wel om zulke banners te tonen als je vraagt om op de site van het jaar te stemmen ;)

Trouwens over die steeksleutel: bedenk gewoon dat het nieuwe logo een zwarte kruis-schroevendraaier is op een groene achtergrond. Veel logischer en veel herkenbaarder dan die moersleutel. :+
En een schroevendraaier gebruik je om te sleutelen aan een pc, een moersleutel is voor autoforum.nl

[ Voor 15% gewijzigd door ? ? op 04-05-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Trouwens over die steeksleutel: bedenk gewoon dat het nieuwe logo een zwarte kruis-schroevendraaier is op een groene achtergrond
Top idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

? ? schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:08:
[...]

Trouwens over die steeksleutel: bedenk gewoon dat het nieuwe logo een zwarte kruis-schroevendraaier is op een groene achtergrond. Veel logischer en veel herkenbaarder dan die moersleutel. :+
En een schroevendraaier gebruik je om te sleutelen aan een pc, een moersleutel is voor autoforum.nl
Ja, zo kan je wel bezig blijven. Heb op talloze manieren gekeken, maar wat ik er niet in zie is een schroevendraaier. Ja, heel in de verte lijkt het misschien een beetje op een zij-profiel, maar dat is wel erg ver gezocht.

Voor de rest, het logo is wat het is, deal with it. Veranderen gaat het voorlopig niet meer.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 02:08
Logo ziet er niet uit lijkt net of me dochter van 3 het heeft getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeg je dat ook altijd tegen je dochter? Dat wat ze heeft getekend er niet uitziet?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:24:
Zeg je dat ook altijd tegen je dochter? Dat wat ze heeft getekend er niet uitziet?
Yeahhh _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Ik zie het nieuwe logo nergens (meer) staan op de frontpage?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
yohan schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:43:
Ik zie het nieuwe logo nergens (meer) staan op de frontpage?
Uh, gewoon bovenin naar het woord 'Tweakers'? Behalve als je scherm op een gegeven moment te smal wordt, dan staat alleen het woord 'Tweakers' er nog en gaat het logo zelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:20:
[...]

Uh, gewoon bovenin naar het woord 'Tweakers'? Behalve als je scherm op een gegeven moment te smal wordt, dan staat alleen het woord 'Tweakers' er nog en gaat het logo zelf weg.
Op mijn iPad Air, zowel portrait als landscape niet zichtbaar:
Ipad Air FP

Idem op mijn Samsung Galaxy Alpha.

[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 12-05-2015 14:37 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

Cyphax

Moderator LNX
Dat is in je browser (op je laptop/desktop :P) ook niet als je het scherm kleiner maakt dan een bepaalde breedte, probeer maar eens uit. Dat is al langer zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 12-05-2015 14:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Steeksleutel beter herkenbaar doordat deze iets is gedraaid
Ik vind de steeksleutel totaal niet herkenbaar in het logo. Het zwart overheerst het groen. Je ziet een T in zwart met een raar groen randje. Dat dit groene een 'steeksleutel' moet voorstellen zie je alleen wanneer je je focus verlegd. Je ziet het alleen wanneer je er naar gaat zoeken als het ware... of ben ik de enige die hier last van heeft? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Cyphax schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:41:
Dat is in je browser (op je laptop/desktop :P) ook niet als je het scherm kleiner maakt dan een bepaalde breedte, probeer maar eens uit. Dat is al langer zo.
Kennelijk ontbreekt het logo op mobiele devices al sinds de invoering van het responsive design.

Best gek dat er hartstikke veel geld wordt gestoken in een marketingcampagne om het nieuwe logo bekendheid te geven, terwijl het voor het grootste gedeelte van de bezoekers op de site zelf helemaal niet zichtbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm, volgens mij is er nou al meerdere keren gezegd dat er meer tijd dan geld in heeft gezeten. En ondertussen kost het ontkrachten van de stelling dat het veel heeft gekocht al meer tijd dan het hele proces van ontwerp van het logo :Z

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
.oisyn schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:00:
Uhm, volgens mij is er nou al meerdere keren gezegd dat er meer tijd dan geld in heeft gezeten. En ondertussen kost het ontkrachten van de stelling dat het veel heeft gekocht al meer tijd dan het hele proces van ontwerp van het logo :Z
Volgens mij mis je mijn punt, ik heb helemaal geen kritiek op het feit dat er geïnvesteerd wordt in het logo en in marketing.

[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 12-05-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

Cyphax

Moderator LNX
yohan schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:55:
[...]

Kennelijk ontbreekt het logo op mobiele devices al sinds de invoering van het responsive design.
Precies, dat heb ik me ook weleens afgevraagd maar het is nu of het logo, of het hamburgermenu.
Best gek dat er hartstikke veel geld wordt gestoken in een marketingcampagne om het nieuwe logo bekendheid te geven, terwijl het voor het grootste gedeelte van de bezoekers op de site zelf helemaal niet zichtbaar is :?
Dat was bij de invoering van het vorige logo op zich een goede, maar aan de andere kant is de tekst "tweakers" zoals ie er staat ook niet gewoon in Arial/Verdana/Whatever maar is dat ook zo ontworpen. Ik mis in elk geval het logo niet op de responsive view. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
yohan schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:55:
Het klopt zeker dat steeds meer mensen sites met mobiele apparaten bezoeken, maar 'het grootste gedeelte' is nogal schromelijk overdreven volgens de statistieken uit 2014: reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers. 70% van de bezoekers komt nog steeds via de desktop. Dat neemt niet weg dat het aantal mobiele bezoekers alleen maar zal toenemen, dat is zeker waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:25:
[...]

Het klopt zeker dat steeds meer mensen sites met mobiele apparaten bezoeken, maar 'het grootste gedeelte' is nogal schromelijk overdreven volgens de statistieken uit 2014: reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers. 70% van de bezoekers komt nog steeds via de desktop. Dat neemt niet weg dat het aantal mobiele bezoekers alleen maar zal toenemen, dat is zeker waar!
I stand corrected! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

Ik vind het nieuwe Tweakers logo in de bladwijzerwerkbalk van Firefox erg klein en onopvallend ook wat kleur betreft niet iets wat er uitspringt, vroeger kon ik deze altijd zo aan klikken nu moet ik echt even kijken waar het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zoals ik eerder al zei vind ik het nieuwe logo niet lelijk, maar ook niet mooi en was het even wennen. Nu ben ik er aan gewend en vind ik hem eigenlijk prima. Meer mensen die er zo over denken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Frozen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:15:
Zoals ik eerder al zei vind ik het nieuwe logo niet lelijk, maar ook niet mooi en was het even wennen. Nu ben ik er aan gewend en vind ik hem eigenlijk prima. Meer mensen die er zo over denken? :)
Nope, de verhoudingen blijven me raar ogen. Maar ik let er niet meer op.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Het vreemde is vooral dat het logo nog niet bij de Best Buy is aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het nieuwe logo al meteen mooier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nope, ik vind het nog steeds niks bijzonders.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ethirty schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:29:
[...]

^^ dat. :P Ik heb er geen last van maar ben persoonlijk wel blij met de merchandise die ik nog heb met het oude logo erop. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word het favicon van het forum nog anders als die van de FP? Zoals het was zeg maar?

Dat is nu niet echt handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:25
Ethirty schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:29:
[...]

Same, ik blijf het er 'verkeerd' en erg simpel uit vinden zien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:05:
Word het favicon van het forum nog anders als die van de FP? Zoals het was zeg maar?

Dat is nu niet echt handig natuurlijk.
Hop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Ik vroeg me af of de kleuren nog uniform over de hele site worden.

Ik citeer mezelf even:
Het logo in de header heeft een fletsere kleur groengeel dan het logo dat in het artikel getoond wordt. Welke kleur is nu de echte kleur?

Screenshot, Photoshop-eyedropper:
Logo header: #dce665, randen #fbff72
Logo artikel: #c6d401

(Gecalibreerd Dell-scherm, 1920x1200, Windows Firefox, IE en Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het favicon logo nog aangepast zodat het duidelijker wordt?

Steekt nogal flets af tegenover de tabs...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2aEtjB3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:54
Ik heb het even de tijd gegeven, maar ik kan mij nog steeds niet vinden in het ontwerp van het nieuwe logo... sowieso gebaseerd op de reden van een grote herkenbaarheid, ik zie hier ook maar heel weinig in. Het oude logo blijf ik een stuk beter vinden, niet dat het herkenbaarder was als in dat je eraan kon zien wat Tweakers doet, maar het was zeker een stuk origineler en daardoor alleen al herkenbaarder.

Het mag dan een gepasseerd station zijn, maar spijtig is het zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SeismicCharge schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:09:
Ik vroeg me af of de kleuren nog uniform over de hele site worden.

Ik citeer mezelf even:
Het logo in de header heeft een fletsere kleur groengeel dan het logo dat in het artikel getoond wordt. Welke kleur is nu de echte kleur?
Voor verschillende media zijn verschillende kleursystemen nodig. Voor print wordt over het algemeen CMYK gebruikt voor zover ik weet, terwijl het web RGB gebruikt. Ik denk dat het plaatje op de FP een versie is die voor print is gemaakt. Ze zijn dus beiden correct, alleen voor andere media. Op papier ziet die kleur er vast anders uit. Net zoals het oude logo trouwens, wat voor zover ik weet exact dezelfde kleuren gebruikte. :)
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:10:
Wordt het favicon logo nog aangepast zodat het duidelijker wordt?
Ik weet niet waar de radiostilte vandaan komt bij de mensen die hier iets over te zeggen hebben, maar ik weet wel dat er deze iteratie wat tijd gestoken wordt in het afronden van het logo-project. Wat dat precies inhoudt weet ik niet, maar ik neem aan dat het favicon daar ook onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Achja alles went... En nu ik de multilayer principe heb gezien van het logo, i'll give it a shot!
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/favicon.ico Meh! }:O

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Soepvork.nl schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:42:
[...]

Bij deze het logo geheel egaal voor de mensen die het in de mod willen aanpassen:
[afbeelding]

Hier transparant:
[afbeelding]
offtopic:
Zou ik misschien jouw logo mogen gebruiken voor De officiële blog van Frozen: Tweakers Helpen Daar (Nis, Servië), alsjeblieft? Ik vind hem erg mooi en half doorzichtig op een rode achtergrond is hij echt prachtig. O+

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 11-06-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Oud logo
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/13vUHjCSPM25OT6nfI1pVppn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/udJOlxfPX7Wpxmszm7k7YhWn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IYG4pb3zm88pALNdNNGDM5rC/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4jV8a6WuioBDIlt0P0HJVJGP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gqjOqyAYKZg4v6eBkQGgDbco/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fvWPsHQc8hI1Qm6KCJNmnh2s/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sZHAWbMcYS6LGd9YE4YM2W8r/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MsVQh7zhQVRjCRuFmypwaxF4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cmyj7WeuykBKnmcwVFFxoe0y/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NEV5UZpfj5HTJoBNUwbzUCKh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lVdx0NHMhs5k2sDZpQildPny/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ilK1MBxhPPUmHYh0p7aM6Gkd/thumb.jpg

Welk item ga jij wel kiezen en waarom? Ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 07-07-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
zeef schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:10:
Welk item ga jij kiezen en waarom? Ben benieuwd!
Ik zou voor de glazen gaan. De kleding is niet zo'n mijn smaak, dat ga ik toch niet dragen en Tweakers kerstballen (ondanks heel cool) is het gewoon net niet ;) En ik denk ook dat ik daar bij de vrouw niet mee hoef aan te komen ;) Maar een beker/mok/glas is een subtiele manier om Tweakers te supporten - ookal is het met het oude logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
zeef schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:10:
Welk item ga jij kiezen en waarom? Ben benieuwd!
De lamp of de kopjes.
Kleren zijn voor mij altijd te groot en voor posters helaas geen plek meer.
Kerstballen ook niet. Die liggen het hele jaar in een doos.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:07

Kiwi

Gadgetfreak

De kerstballen Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/buqrAcG.gif
Of natuurlijk de kleding. De rest is helaas te groot om ergens te bewaren.

[ Voor 2% gewijzigd door Kiwi op 07-07-2015 12:44 . Reden: #positiviteit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Het (oude) Tweakers logo om aan de muur te hangen, zoals in foto 4. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Royenroy op 07-07-2015 20:56 . Reden: Een extra foto aan het album toegevoegd, toen klopte het nummer niet meer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wat je niet kiest hoef je niet te vertellen. #Positiviteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een T-Shirt maat XXL natuurlijk :9 omdat het een zeer gaaf exemplaar en een collectors item is !

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik ga voor de kerstballen! Ik vind ze echt súpergaaf! (nee, niet sarcastisch). Ben een kerstliefhebber, daarnaast ben ik onlangs gaan samenwonen. De kerstballen passen dus volledig in mijn straatje, en zullen zeer goed staan bij onze ietwat industriële uitstraling van de woonkamer! :)

[ Voor 36% gewijzigd door NeFoRcE op 07-07-2015 16:33 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De hoodie! Vooral omdat ik net 33 zijnde haren verlies als zeventien gecastreerde katers in de rui.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
Leuke items! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
<------ Ik blijf het oude logo mooier vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/udJOlxfPX7Wpxmszm7k7YhWn/full.jpg

De 2e van links, ter herinnering dat ik nog altijd geen SSD's in mijn pc's heb :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4jV8a6WuioBDIlt0P0HJVJGP/full.jpg
Alhoewel, iets voor aan de muur is ook wel een idee :)

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 07-07-2015 13:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Die hoodie zou ik heel graag willen, die probeer ik al een jaar te bemachtigen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:18
Zo'n hoodie zou me vast goed staan ;) Jammer dat ik je gemist heb zeef tijdens mijn rondleiding op HQ. Wellicht is dat grote tweakers logo van het desk wel iets voor een Casemodder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
rikoos schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:34:
<------ Ik blijf het oude logo mooier vinden ;-)
Dan zul je deze goodies juist mooi vinden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

InFamous schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:44:
Die hoodie zou ik heel graag willen, die probeer ik al een jaar te bemachtigen.
Grrrrrrr, back off. Behalve als je geen L bent :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:07

Kiwi

Gadgetfreak

F_J_K schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Grrrrrrr, back off. Behalve als je geen L bent :P
Ik heb L en ik wil hem ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

Glazen! :D En indien de hoodie xl is die ook :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Doet U mij maar de polo wanneer deze in S beschikbaar is! Ik draag enkel en alleen polo's dus deze kan mooi bij de collectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[b]zeef schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:10:
Welk item ga jij wel kiezen en waarom? Ben benieuwd!
Een glas! aangezien mijn vorige echt mooie bierglas gesneuveld is, ben ik wel toe aan een nieuwe :-(

Of uiteraard de kerstballen, want het is altijd kerst bij mij in hu-.. laat maar, dat kan ik niet zeggen zonder te lachen. De kerstballen omdat ze awesome zijn :D

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 07-07-2015 14:34 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:33

BoAC

Memento mori

Uiteraad een glas want die gebruik je als techneut het meest! Je spoelt em ff om en je kunt er weer uit drinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga gewoon voor alles :Y)
#spreidjekansen :P

Of die doos, kan gebakken lucht in zitten of.. :+

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Tweakers-lichtlogo-voor-aan-de-muur-ding of de koffiekop.

Het logo omdat ik het nog steeds erg mooi vindt en past bij in mijn thuiskantoor. De koffiekop om elke dag aan Tweakers te denken ook bij de organisatie waar ik voor werk :+

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
De logolamp natuurlijk! Over een paar weekjes wordt mijn ons nieuwe tuinhuisje geplaatst en dat zou een prachtig ornament zijn. 8) Moet ie natuurlijk wel IP44 zijn. ;), maar anders kan hij altijd nog in mijn mancave. Om te matchen zijn rond de feestdagen de bijbehorende kerstballen natuurlijk onontbeerlijk. :*)

En zoonlief van nog geen maand moet van jongs af aan een stuk historisch besef krijgen van Tweakers voordat ik hem hier loslaat. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 07-07-2015 15:27 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:55

D4NG3R

kiwi

:)

De kerstballen of het logo plaatje, eigenlijk wil ik alles wel maar die zijn gewoon leuk om nog een keer op te hangen. 8)

Al vind ik het verlichte logo het gaafst, denk niet dat ik er de ruimte voor heb om dat mooi op te hangen. :')

Mocht ik zo'n shirt of hoody winnen geef ik die mee aan m'n pa, die moet over een maand naar 'Murica eens kijken wat ze daar op het vliegveld vinden van een Tweaker. :+

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 07-07-2015 15:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De hoodie heb ik al. De kerstballen zijn maar tijdelijk waardoor ik er niet lang van kan genieten :P
Ikzelf zou graag een leuk t-shirt in de kast willen hebben hangen, zodat ik me helemaal een Tweaker voel tijdens de aankomende Tweakers Express :P

Of anders een paar leuke glazen zodat ik lekker tijdens het developen hier thuis een lekker vertweakend drankje kan drinken :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Is dat 5e plaatje een grote magneet? In mijn nieuwe studio heb ik een ontzettend lelijke deur omdat de vorige bewoner ooit heeft besloten er gaten in te boren en op te vullen met epoxy of een dergelijke substantie, daar zou ik dat logo mooi overheen plakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24
Het grote doek met logo, perfect als behang van mijn DHZ-hoek :) Mooi rood is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:51
Het (verlichte) logo van de desk is natuurlijk het ultieme object voor in mn mancave, daar hoop ik echt op.

Overige zaken zou ik ook wel willen winnen maar het lichtgevende logo is natuurlijk ultiem...

(PS de rode banner past ook best mooi in de mancave hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Nou, dan zou ik toch kiezen voor die hoodie of een zwarte polo. Past prima bij enkele andere wearables :)
Bovendien pst het uitermate bij de dresscode op het werk!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KuuKe schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:49:
Nou, dan zou ik toch kiezen voor die hoodie of een zwarte polo. Past prima bij enkele andere wearables :)
Bovendien pst het uitermate bij de dresscode op het werk!
Yeahhh dat is een goede keuze natuurlijk ! En het worden collectors items :9

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 21:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 20:23
Leuk, zo'n bierglas!! Mocht ik winnen, dan die :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Win de laatste oud logo items hier!