Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.048 views

Onderwerpen

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 08:51
Naranya schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:33:
That reminds me.
Een vraag voor degenen die Lego gevraagd hebben voor een reparatieset voor de nek van Wall-E, welk email adres hebben jullie gebruikt? Ik heb ergens in december via http://lego.com/contactus een bericht gestuurd, maar tot op heden geen reactie gehad.
met adres die bij lego bekend is.(waar ik dus mee bestel) kreeg meteen automatisch en daarna een antwoord.

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:41
Lijkt me dat _naranya bedoelt naar welk email adres van lego.....

Ik heb zelf via de "email ons" optie op de lego website een bericht gestuurd (op17 dec) maar ook nog niets gehoord.

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Gisteren de Brickbank binnen gehad :*) eens kijken of ik dit weekend tijd heb om hem op te bouwen.

Die batcave.... en ik had net deze aankoop verantwoord door te zeggen dat er dit jaar toch niks bijzonders meer uitkomt :'(

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
FotW schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:27:
Gisteren de Brickbank binnen gehad :*) eens kijken of ik dit weekend tijd heb om hem op te bouwen.

Die batcave.... en ik had net deze aankoop verantwoord door te zeggen dat er dit jaar toch niks bijzonders meer uitkomt :'(
Dit jaar in begin januari :+

Als je trouwens sinds december nog niets hebt gehoord, dan zou ik zelf even telefonisch contact opnemen.

[ Voor 13% gewijzigd door BinaryRun op 07-01-2016 22:08 ]

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:51

FCC

Medjai schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:08:
Lijkt me dat _naranya bedoelt naar welk email adres van lego.....

Ik heb zelf via de "email ons" optie op de lego website een bericht gestuurd (op17 dec) maar ook nog niets gehoord.
Ik heb via die zelfde weg een eerste melding gemaakt, daar kreeg ik antwoord op dat de ontwerpers nog bezig waren met een oplossing. Toen ik later in dit topic las dat iemand de vervangende onderdelen had ontvangen heb ik nogmaals gemaild en toen had ik binnen een week de onderdelen ook in huis :)

Waar een wil is, is een stopcontact....

• leosand
  • Laatst online: 18-11 08:51
Lego heeft op CES de wedo 2.0 laten zien.
Zeer interessant voor me zoon lijkt me..

https://shop.education.le...e=LEGO-Education-WeDo-2.0
https://shop.education.le...600004&ProductLine=WeDo-2

alleen nog niet in Europa wel al te verkrijgen in de us shop.

http://techcrunch.com/201...l-students/#.ejggtvb:EaUS

[ Voor 11% gewijzigd door leosand op 08-01-2016 10:13 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 15:48
leosand schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:12:

WeDo 2.0 is 3.0/3.7 volt, dus als je bij 1.0 al klaagde over zwakke motors (5v), verwacht dan niet dat het nu beter wordt...
WeDo 2.0 gebruikt nieuwe connectors, dus niet compatible met WeDo 1.0, PF of Ev3/Nxt etc... |:(

LEGO is wel heel erg goed in nieuwe motortjes etc.. volledig incompatible te maken met alle voorgaande versies...

• FeaR
  • Laatst online: 15:14

FeaR

In GoT we trust

Naranya schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:33:
That reminds me.
Een vraag voor degenen die Lego gevraagd hebben voor een reparatieset voor de nek van Wall-E, welk email adres hebben jullie gebruikt om naartoe te mailen? Ik heb ergens in december via http://lego.com/contactus een bericht gestuurd, maar tot op heden geen reactie gehad.
Ik kreeg de eerste keer na een auto-reply ook geen reactie meer. Na iets van twee weken nog een mail gestuurd via het webforumulier op de site van Lego en daar kreeg ik na een dag reactie op. Hoop excuses voor het niet beantwoorden van de vorige e-mail en dat het nekje op wordt gestuurd.

Oftewel: gewoon nog eens mailen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

De zolder van het nieuwe huis is officieel af (net zoals de rest van het huis, finally). Ik heb lekker de ruimte om een trein layout neer te leggen en te laten liggen om er rustig aan te werken :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eahUjMG.jpg
Links om het hoekje loopt de kamer nog een meter of 4 door maar mijn vriendin heeft ook een bureau geclaimed :P Ik mag daar wel tijdelijk een rails naar toe leggen :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dJBOkn7.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:38

bord4kop

maximaal 100KB!

;( wat mooi..

/me jaloers... erg jaloers..

| Security Management |

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:50
leosand schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:12:

Dat lijkt me voor mijn zoontje ook wel erg tof inderdaad!
chrisO schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:24:
[...]

WeDo 2.0 is 3.0/3.7 volt, dus als je bij 1.0 al klaagde over zwakke motors (5v), verwacht dan niet dat het nu beter wordt...
WeDo 2.0 gebruikt nieuwe connectors, dus niet compatible met WeDo 1.0, PF of Ev3/Nxt etc... |:(

LEGO is wel heel erg goed in nieuwe motortjes etc.. volledig incompatible te maken met alle voorgaande versies...
Pfoe, had toch gehoopt dat het spul wat krachtiger was zodat je zelf een mooi voertuig zou kunnen bouwen om op basis van de WeDo besturing mee rond te karren :'(

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:13
almightyarjen schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:55:
De zolder van het nieuwe huis is officieel af (net zoals de rest van het huis, finally). Ik heb lekker de ruimte om een trein layout neer te leggen en te laten liggen om er rustig aan te werken :)
Nice :) Dat worden ongetwijfeld weer mooie beelden!
Vraagje: die kastjes met plastic laden links en rechts van je bureau, komen die per toeval uit het assortiment van Allibert?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Kapoen schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Nice :) Dat worden ongetwijfeld weer mooie beelden!
Vraagje: die kastjes met plastic laden links en rechts van je bureau, komen die per toeval uit het assortiment van Allibert?
Zo te zien de IRIS kastjes, o.a. bij Xenos en bol.com te koop. Heb ze zelf ook.. :P

http://www.bol.com/nl/s/a...l/sc/media_all/index.html
Erg mooie ruimte! Niet over gedacht om een tafel te gebruiken voor je layouts? Of is daar de ruimte niet 'handig' genoeg voor?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:38
Netjes! Hoe structureer je alles? En zijn de lades nog verder onderverdeeld?

• almightyarjen

almightyarjen

Ja, de lades zijn die Iris dingen. Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij de Leen Bakker. Ik heb aparte lades voor alle bricks tot aan 2x4. Alles groter dan 2x4 heb ik in een gezamenlijke lade. De plates hebben ook allemaal een eigen lade tot aan 4x4, dan is het als volgt:
- 4x4 en 4x8
- 4x6 en 4x10
- 6x8 en 6x12
- 6x10 en 6x16
- de rest van de plates

Daarnaast nog wat lades met tiles, "plate modified", "brick modified", "old gray", enz. De grote bakken onderin zijn gevuld met technic bricks, halve treinen e.d. Een lade is zelf niet onderverdeeld.

Aangezien ik veel layouts bouw en ze niet lang laat liggen is een tafel voor mij niet handig. Daarnaast wil ik zoveel mogelijk vloer oppervlak tot mijn beschikking hebben, voor zoveel mogelijk flexibiliteit. Zolang ik "jong" ben en niet te veel problemen met de rug heb doe ik het het liefste op de vloer :D

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

FotW schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:27:

Ik heb hem dinsdag gekregen. De benedenverdieping vond ik geen supermooie build met vernuftigheden, maar de details zijn weer fantastisch. :9~

Ben pas bij zakje 2. :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• AppieNL
  • Laatst online: 15:21
chrisO schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:24:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Elk 9V motortje kan via verlengsnoer op PF spul. En al het spul van WeDo 2.0 is compatible met al het PF spul dat vanaf nu uitkomt. Of dit een hint is naar PF 2.0? Zou kunnen, volgend jaar bestaat PF 10 jaar, dus misschien wel tijd voor een upgrade (sowieso bluetooth naast IR alstublieft).

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:38:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Elk 9V motortje kan via verlengsnoer op PF spul. En al het spul van WeDo 2.0 is compatible met al het PF spul dat vanaf nu uitkomt. Of dit een hint is naar PF 2.0? Zou kunnen, volgend jaar bestaat PF 10 jaar, dus misschien wel tijd voor een upgrade (sowieso bluetooth naast IR alstublieft).
Als WeDp 2.0 ~3 volt is, gaat dat dus nooit werken het een 9v PF systeem, althans, niet zonder serieuze elektronica in de adapter.

Ik denk eerder een hint naar PF 2.0

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• AppieNL
Dat zeg ik...

PF 2.0 krijgt dezelfde kabeltjes als WeDo 2.0, een 9v motortje maar 3 volt laten krijgen kan gewoon lijkt me (ondervolten van een motortje lijkt me makkelijker dan overvolten, de kant die jij op denkt?) Denk eigenlijk dat het zelf expres is omdat WeDo meer gericht is op kleine kinderen, met 3V maakt het motortje niet veel toeren, kan er weinig fout gaan. Alle 9V motors dusver van Lego zijn eigenlijk 12V motors en die hebben ook geen issues met 9V of 7.2V (oplaadbare batterijen/accu's), grootste verschil is het aantal toeren en koppel.

En trouwens het WeDo 2.0 motortje lijkt zo erg op de M Motor van PF dat het me echt niet zou verbazen dat het er gewoon 1 is. Maar dat zullen we pas echt zeker weten als Philo er 1 test.

Edit:
*ziet ineens wat raars onder z'n naam, iets met karma. Ok, leuk. Maar leukste vind ik dat Arjen ver boven aan staat als Karmakeizer op dit onderwerp en terecht d:)b

Mooie ruimte trouwens Arjen, gewoon treinen onder/over het bureau van de vrouw, kan je haar briefjes sturen :P

Edit2:
Nog even over de Batmobile. Korte verhaal is: het slechte nieuws is dat de bouw iig de komende weken wordt gestaakt. Ik was er al bang voor dat de wheelarches bovenop te slap waren en helaas, de XL's maken korte metten met ze. Het gewicht van de wagen kon het wel dragen (verbaasde me eigenlijk :D). Ik wilde een video maken van het model rijdend en sturend, maar het gekraak en onderdelen die verbuigen is net een Lego horror film. Alles van de grond functioneert prima, maar zodra het de frictie moet overbruggen van de wielen op de grond is het einde pret. Ook naar crab mode mode switchen gaat alles scheef. Zelfs bij het rijden raakt het de zijkanten van de wheelarches (was ik al bang voor eigenlijk).

Ik heb hier nog een fotootje van de onderkant met het switch mechaniekje naar crab steering:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/a304a66b67979495a376e53fe80b1838.jpg
Om het mechaniek te ondersteunen heb ik er wat vering in verwerkt. Dit geheel wilde ik met de gearbox servo of een L motor laten switchen tussen normal en tank mode. Ik neigde halverwege dit systeem al naar een L motor omdat het aardig wat kracht kost. Kracht waarvan ik twijfelde of de servo hem wel had (zit volgens mij een PF M Motortje in namelijk) en ik had dan de added bonus dat ik ook in normal mode in principe kon crab sturen (+1 functie tov de game :P). Zoals gezegd, het switchen tussen de modi ging compleet mis, wielen staan gewoon scheef. Nieuwe versie zal dus echt robuuster moeten en meer bevestigingspunten hebben dan alleen bovenop (of wielen die uitsturen ala de game, maar zo'n systeem gaat me wat meer motors kosten denk ik).

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/c5230f724220dcaaddb3dc675010a942.jpg
De stuurinrichting. Bevestigd op 4 punten aan de arm zodat die op z'n plaats bleef, dit gaf op een gegeven moment zelfs zo weinig speling dat de wielen scheef staan (zeg maar recht met een arm) in crab mode. Verder nog wat geleidingspunten op het chassis zodat de zooi op z'n plaats bleef. Dit alles mocht niet baten, met de wielen op de grond, krijg ik misschien een stuurradius van 20 graden. De F1 suspension arms die ik expres heb gebruikt voor wat buigspeling, werken te goed. Dit in combinatie met een geleidingssysteem dat nog steeds te los zit, maakt het sturen geen zak waard.

Ik had nu dus 2 keuzes: Maak het model verder en het raakt gewoon nooit de grond, want dan werkt die wel (absoluut niet mijn voorkeur) of leer hier van en kijk wat je kan veranderen. Drie dingen die ik moet veranderen:
- Aandrijving kan niet via de bovenkant, ruimte cruciaal voor stevigheid
- Sturen kan eigenlijk ook niet via de bovenkant, komt op elke manier teveel speling in het systeem
- Crab steering switch moet veel power en vooral stevigheid hebben of draaiende wielen tijdens de transformatie (laatste heeft voorkeur, maar neem genoegen met het eerste)

Met deze punten kwam ik terug op 1 van de andere ideetjes die ik had. Een idee dat ik bij de eerste post bedacht van dit model toen ik zei dat het echte model electro motors had aan de zijkant van de wielen en dat ik dit niet zou kunnen doen. Toen begon ik te denken: is dat wel zo? Iets zoals dit kan ik namelijk wel in het model verwerken:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/dc3bbca129ecd7860893462857a01451.jpg
Met de kennis van de schaal van het model zoals het nu is (en de grote gaten in het chassis voor de sturende wielen, kan een L motor prima naast de wielen hangen die met een vintage wieltje de band aandrijven. De zeer relaxte mounting opties van de L motor betekent dat ik hem ook dubbel kan laten fungeren als stuurinrichting aanknopingspunt. De achterkant van de wheelarches wordt zelfs met crab steering een redelijk donker hoekje dat het denk ik niet echt opvalt dat ik daar een stuurverbinding doortrek en sowieso met de huidige stuurinrichting zit ik er al overheen en die stoort me ook niet echt terwijl die veel hoger zit. Door de stuurinrichting te koppelen aan de L motor en bovenop de wheelarch een berg aan ruimte te hebben om wat liftarms vast te zetten aan de wielen verwacht ik wel dat ik stevigheid haal die ik nodig heb voor puntje 3.

Nou vraag je jezelf waarschijnlijk af, waarom ga je er niet mee door als je al een plan hebt om het te fixen? Omdat ik het even wil laten bezinken en wellicht wat suggesties hier krijg? :)

Maar belangrijker ik heb wat andere MOC ideetjes in m'n hoofd die ik even wil maken, want die helpen ook niet bij deze build als je gedachten daar naar afdwalen :D

Ik verwacht dat ik er over een kleine maandje weer verder mee ga.

[ Voor 100% gewijzigd door AppieNL op 08-01-2016 19:35 ]

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

[afbeelding]
Dat berglandschapbehang nodigt uit tot het bouwen van mooie bruggen/viaducten en stoomtreinen of zelfs tandradbanen :)

En wat anders, van Google kreeg ik een doosje neplego (om een telefoonhouder van te maken), maar dat spul valt al uit elkaar als je ernaar kijkt |:( Ik ben weer blij dat ik nooit zulk nepspul heb gekocht. Geen idee of het door een bekende neplegofabrikant is gemaakt overigens, op de nopjes staat het Google Fi logo :D

[ Voor 24% gewijzigd door Mappy op 08-01-2016 21:55 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Ik ben nu bezig het Parisian Restaurant te bouwen maar er missen in de eerste fase al een paar kleine stukjes, kan je daar Lego mee lastigvallen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:33

guReMcO

Praat mar frysk

cbr600f4i schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:01:
Ik ben nu bezig het Parisian Restaurant te bouwen maar er missen in de eerste fase al een paar kleine stukjes, kan je daar Lego mee lastigvallen?
Ja hoor kan je gewoon LEGO over mailen.

Croissant in hand, I was alone.

• cbr600f4i
guReMcO schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Ja hoor kan je gewoon LEGO over mailen.
Mooi, ik kijk wel even hoe ver ik kom, en anders breek ik de boel gewoon weer af wanneer ik de ontbrekende stukjes heb :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• almightyarjen

almightyarjen

Ja dat van dat karma zag ik ook laatst ja. Komt waarschijnlijk omdat ik overdreven vaak aanwezig ben in dit topic :P Goed plan van je batmobile: ik kom er soms ook niet uit en als je het dan even een tijdje weg legt staar je je niet meer blind op je eigen ontwerp en kun je wat meer out of the box denken. Een gaaf ding wordt het zeker! :Y
cbr600f4i schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:01:
Weet je zeker dat je niet wat steentjes van dark bluish gray en black met elkaar verwisseld hebt? Ik kan die twee altijd moeilijk uit elkaar halen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat karma heb ik ook idd. Geen idee waar dat vandaan komt though, zo vaak als Arjen ben ik hier nou ook niet actief, zal wel een momentopname zijn geweest ofzo.
Misschien de modjes eens vragen of ze ook voor Lego een stukje karma aan kunnen maken, denk dat dat representatiever is :)

Edit: en done: Lego karma :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 09-01-2016 15:20 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cbr600f4i
almightyarjen schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:55:

Weet je zeker dat je niet wat steentjes van dark bluish gray en black met elkaar verwisseld hebt? Ik kan die twee altijd moeilijk uit elkaar halen.
:)

Ik ben nu aan de 2e fase begonnen en in die zakjes zit 1 steentje (bloemenvaas onderdeel) die eigenlijk in de eerste zakjes thuis had gehoord. Een beige plankje heb ik over het hoofd gezien en die kwam ik gelukkig later tegen. Ik mis nog een steentje maar wellicht kom ik die nog tegen :)

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:14:
Dat karma heb ik ook idd. Geen idee waar dat vandaan komt though, zo vaak als Arjen ben ik hier nou ook niet actief, zal wel een momentopname zijn geweest ofzo.
Misschien de modjes eens vragen of ze ook voor Lego een stukje karma aan kunnen maken, denk dat dat representatiever is :)

Edit: en done: Lego karma :Y)
Dus nu als een gek reageren in dit topic voor extra karma? :P

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:53
Vandaag begonnen aan het bouwen van het trein superpack, bedankt Almightyarjen voor het aansteken! Onder het mom van ik koop het voor mijn zoontje (wordt 3 in maart) heb ik de doos de winkel uitgesleept :+

Wel erg leuk om weer zo'n trein te bouwen, hoewel ik zelf liever Technic bouw is dit ook erg leuk. Alleen jammer dat de baan ivm plaatsgebrek morgenavond weer zal sneuvelen.

En nu weer verder bouwen, voordat mijn vriendin en zoontje klaar zijn :9

• Wom
  • Laatst online: 19-11 23:19

Wom

Zijn er mensen hier die de minifigs sparen? Ik kan de speelgoedwinkel niet inlopen zonder er eentje mee te nemen de laatste tijd...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mojo schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:32:
[...]

Ik heb hem dinsdag gekregen. De benedenverdieping vond ik geen supermooie build met vernuftigheden, maar de details zijn weer fantastisch. :9~

Ben pas bij zakje 2. :+
Die brickbank ligt mij al een tijd lekker aan te kijken om te bestellen, maar ik hoop op een actie zoals een gratis polybag.

Bovendien hard leren voor tentamens dus nog een reden om die doos nog maar even niet in huis te halen :P

200 fish found!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09

Megalodon86

Enzyme X

Wom schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:20:
Zijn er mensen hier die de minifigs sparen? Ik kan de speelgoedwinkel niet inlopen zonder er eentje mee te nemen de laatste tijd...
Ik haal er ook wel eens een, maar zonder de intentie alles compleet te krijgen ofzo. Ik voel of ik hem herken en zo ja, neem ik hem mee (als ik hem nog niet heb).

Serie 15 zitten wel veel leuke tussen! Ik denk dat ik wel een stuk of 10 wil hebben.

series 15

[ Voor 10% gewijzigd door Megalodon86 op 09-01-2016 23:17 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
Woah, vandaag voor m'n verjaardag de 42042 en 31034 gekregen :). Ik kan weer bouwen als een malle! Binnenkort maar eens kijken wat ik voor leuke MOCs kan bouwen van al het spul dat ik inmiddels heb :).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Iemand een idee wat Lego en Ford hier gaan aankondigen?

https://amp.twimg.com/v/ddfd44fb-dd82-4443-913c-2ddda77bf1c5

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
https://www.flickr.com/ph...978314661/in/photostream/
https://www.flickr.com/ph...693077489/in/photostream/

Ook gaan er al een tijdje geruchten over een Technic supercar, dat dan een Mustang zou kunnen worden.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:51
Op het einde zie je alleen de shape van 3 auto's, die erg veel overeen komen met de Ford Raptor, een model A en een mustang.

^^
zoals hierboven dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door DrNizeGuy op 10-01-2016 13:19 ]

• BinaryRun
  • Laatst online: 12-08 23:21
DP Kunst schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:53:
Woah, vandaag voor m'n verjaardag de 42042 en 31034 gekregen :). Ik kan weer bouwen als een malle! Binnenkort maar eens kijken wat ik voor leuke MOCs kan bouwen van al het spul dat ik inmiddels heb :).
Gaaf! Waarschijnlijk vinden de meesten de 42042 het mooist, maar eigenlijk vind ik de 31034 er wel erg leuk uit zien!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Roeltjuh schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:17:
[...]

https://www.flickr.com/ph...978314661/in/photostream/
https://www.flickr.com/ph...693077489/in/photostream/

Ook gaan er al een tijdje geruchten over een Technic supercar, dat dan een Mustang zou kunnen worden.
Dit lijken twee hele kleine autootjes, die mustang lijkt een wat groter formaat te hebben.

(me hoopt formaat "flagship" :9~ )

Nederlands is makkelijker als je denkt

• AppieNL
Nou ja er gaan dus geruchten van een "Ultimate IP Car", waar volgens mensen een 300 euro prijskaartje aanhangt, een UCS Technic set zeg maar. IP wordt dusver gelinkt aan "Intellectual property". Maar van wie? Ford? Of gewoon 1 van de bestaande franchises? Als dit geen uitsluitsel biedt maandag (denk eigenlijk dat het alleen om Speed champions gaat) dan zal de Toyshow in Duitsland eind van de maand wel duidelijkheid geven. Maar het zou me ook niet verbazen dat zo'n "Ultimate" supercar eigenlijk voor volgend jaar is, de 40ste verjaardag van Technic en dat de werktitel van het model veel te vroeg gelekt is.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 10-01-2016 15:01 ]

• Kapoen
Jammer genoeg hebben we dus de Lego 40221 set niet als polybag gekregen bij de Brick Bank,
maar blijkbaar zou dit volgens de laatste geruchten een seasonal set worden (zoals de vignettes van afgelopen jaar).
Afbeeldingslocatie: http://bricker.info/images/sets/LEGO/40221_main.jpg?1444604249
Bij welk seizoen of feestdag zou deze scene het beste passen? Zowel lente als zomer lijken me ok.
En in de zomer komt er een set uit met als werktitel 60134 - Fun at the park, dus misschien past deze daar ook wel bij...

• jpiwf
  • Laatst online: 12:26

jpiwf

licenced pepernootaddict

Vorige week ook m'n Lego maar eens opgehaald bij m'n ouders, meteen m'n 5571 maar weer in elkaar gezet. Blijft toch een fijn gevoel, beetje door de blokjes vegen op zoek naar dat ene kleine rotstukje wat maar niet op wil duiken uit de grote stapel B).
Ook Wall-e op de kop getikt, kon hem niet laten liggen met z'n schattige robotogen <3

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:53
jpiwf schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:36:
Blijft toch een fijn gevoel, beetje door de blokjes vegen op zoek naar dat ene kleine rotstukje wat maar niet op wil duiken uit de grote stapel B).
En je uiteindelijk recht voor je neus zult vinden, op een plek waar je al 3 kwartier aan het zoeken bent geweest }:|

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 17:06

qless

...vraag maar...

Gistern een ritje naar Essen gedaan, daar hadden ze de ghostbusters hq op voorraad...

Damm wat een doos....zit nu pas bij zakjes nr 5 van de 14 :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:24
AppieNL schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:01:
Nou ja er gaan dus geruchten van een "Ultimate IP Car", waar volgens mensen een 300 euro prijskaartje aanhangt, een UCS Technic set zeg maar. IP wordt dusver gelinkt aan "Intellectual property". Maar van wie? Ford? Of gewoon 1 van de bestaande franchises? Als dit geen uitsluitsel biedt maandag (denk eigenlijk dat het alleen om Speed champions gaat) dan zal de Toyshow in Duitsland eind van de maand wel duidelijkheid geven. Maar het zou me ook niet verbazen dat zo'n "Ultimate" supercar eigenlijk voor volgend jaar is, de 40ste verjaardag van Technic en dat de werktitel van het model veel te vroeg gelekt is.
Volgens mij gingen er geruchten dat het een Audi R8 zou gaan worden.. Maar om dat nou een UCS te maken

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/12/wp-1450418560390.jpg
Van al deze Ford modellen was toch allemaal al bekend dat ze in april uitkomen.

Een Ford mustang technic zou wel een instant buy zijn....

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 10-01-2016 18:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• AppieNL
Ik heb er al 1 staan (Sheepo's)... dus van mij mag het andere wagen zijn :P

Ik vind dat hot rodje in dat Ford setje wel geinig trouwens.

[ Voor 29% gewijzigd door AppieNL op 10-01-2016 19:05 ]

• Joster
Tering wat vliegt die Ninjago Lego snel de winkels uit zeg. Voor mijn zoontje die binnenkort 6 wordt waren we nogal in twijfel wat we zouden kopen. Het leek de 70738 te gaan worden, maar die is ook ineens bijna nergens meer verkrijgbaar. Ook de kleinere dozen die we eventueel aan familie / vrienden wilden vragen van is zeer schaars zeg. Gelukkig heeft hij al een paar sets van de Ninjago lijn:

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 11-01-2016 12:42 ]

• chrisO
Joster schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:54:
Tering wat vliegt die Ninjago Lego snel de winkels uit zeg. Voor mijn zoontje die binnenkort 6 wordt waren we nogal in twijfel wat we zouden kopen. Het leek de 70738 te gaan worden, maar die is ook ineens bijna nergens meer verkrijgbaar. Ook de kleinere dozen die we eventueel aan familie / vrienden wilden vragen van is zeer schaars zeg. Gelukkig heeft hij al een paar sets van de Ninjago lijn:
Bestellen bij een online (in Lego gespecializeerde ) winkel ipv bij de lokale crappy speelgoedwinkel ( Intertoys / Bartsmit ).

• kevinn
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 09:36

kevinn

PSN; southation

Op meerdere sites is hij nog gewoon bestelbaar

http://www.brickwatch.net/nl-BE/set/70738/Final-Flight-of-Destiny-s-Bounty.html

• Joster
chrisO schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:00:
[...]

Bestellen bij een online (in Lego gespecializeerde ) winkel ipv bij de lokale crappy speelgoedwinkel ( Intertoys / Bartsmit ).
Oh maar daar bestel ik sowieso niet eigenlijk. Ik bestel vaak hier / ga hier vaak langs: https://www.brickfever.nl/ Feit is wel dat de Ninjago serie enorm hard gaat de laatste tijd..
Klopt inderdaad, maar eerst waren er denk ik 10 x zoveel winkels waar je hem kon halen. En toen was hij ook een stuk goedkoper :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 11-01-2016 13:10 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 21:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb een Bol.com bon gekregen, nou nog kijken wat voor set ik ga bestellen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
Hebben meer mensen overigens dat S@H gewoon een buggy rotsite is? Winkelmandje wordt niet bijgewerkt, search werkt niet en ik kom niet voorbij de 1e pagina bij een thema. Wil ik bij de winkelkalender kijken voor de S@H-acties, dan is er ook niks te vinden. Dit heb ik in Firefox en Chrome.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
Je bent niet de enige, S@H is geen goed uithangbord voor een 'prestigieus' merk als Lego.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:36
Señor Sjon schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:29:
Hebben meer mensen overigens dat S@H gewoon een buggy rotsite is? Winkelmandje wordt niet bijgewerkt, search werkt niet en ik kom niet voorbij de 1e pagina bij een thema. Wil ik bij de winkelkalender kijken voor de S@H-acties, dan is er ook niks te vinden. Dit heb ik in Firefox en Chrome.
is al maanden bagger. Wat wel eens wil helpen is uitloggen, lego cookies weggooien, browser afsluiten en weer er naar toe gaan en inloggen. Meestal gaat het fout als je ingelogd bent en dan later opnieuw naar de site gaat.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Als je daar op Googlet krijg je best leuke ideeën voor traktaties op (kinder)feestjes :9

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hij is af :P

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2r1zeh3.jpg
"Marty! You've got to come back with me!"
"Where?"
"BACK TO THE FUTURE!"

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2016 14:15 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Señor Sjon schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:29:
Ja, het is een dramatisch slecht geprogrammeerde site en zoals al gezegd een blamage voor zo'n internationaal beroemd speelgoed merk als LEGO !

Thuis heb ik er ook last van in Chrome. Als ik wil bladeren om gewoon te kijken wat er is open ik de Lego Shop site (niet ingelogd) gewoon even in de Microsoft Edge browser en kopieer ik het linkje naar de set die ik interessant vind vervolgens in mijn Chrome browser. Of ik gebruik een externe site als Brickwatch om de directe link voor een set te vinden.

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 15:36
Net even met Lego gebeld of The Tumbler nog beschikbaar was (op de site stond, bellen voor status). Jammer genoeg niet...

Lego interesse is sinds vorige week weer aangewakkerd sinds het kopen van Wall-E. Had erg graag The Tumbler gebouwd, net te laat :(

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

raymens schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:50:
Net even met Lego gebeld of The Tumbler nog beschikbaar was (op de site stond, bellen voor status). Jammer genoeg niet...

Lego interesse is sinds vorige week weer aangewakkerd sinds het kopen van Wall-E. Had erg graag The Tumbler gebouwd, net te laat :(
En op Bricklink gaat ie ook al vanaf €299 bij nederlandse shops... ouch

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben ik even blij dat ik hem op tijd had gekocht. Had hem hier in Breda (Bij Bliek) ook al zien staan, maar dat zijn geen leuke prijzen meer. Thumbler was hier begin december al €300,- en Wall-E was volgens hem al uitverkocht en kon hij nog maar mondjesmaat aankomen voor €70,-/€80,-. Dus nog voordat hij bij Lego was uitverkocht vroeg hij er al de hoofdprijs voor. Vind het leuk om bij de kleine winkeltjes binnen te komen en ze soms wat te steunen met een aanschaf, maar met zulke prijzen is het voor mij snel gedaan. Dan maar gewoon online zoeken...

• Kapoen
Ik geloof dat ik de Tumbler enkele dagen geleden nog heb zien staan in een winkel hier in de buurt (regio Brussel) voor een normale prijs. De winkel heet Orchestra (Premaman) en heeft een webshop, maar hun Lego aanbod vind ik er niet terug.

• Haay
Eppo © schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:47:
Ben ik even blij dat ik hem op tijd had gekocht. Had hem hier in Breda (Bij Bliek) ook al zien staan, maar dat zijn geen leuke prijzen meer. Thumbler was hier begin december al €300,- en Wall-E was volgens hem al uitverkocht en kon hij nog maar mondjesmaat aankomen voor €70,-/€80,-. Dus nog voordat hij bij Lego was uitverkocht vroeg hij er al de hoofdprijs voor. Vind het leuk om bij de kleine winkeltjes binnen te komen en ze soms wat te steunen met een aanschaf, maar met zulke prijzen is het voor mij snel gedaan. Dan maar gewoon online zoeken...
Wall-E is nog niet retired hoor. Die is nu tijdelijk uitverkocht maar er wordt weer een nieuwe voorraad geproduceerd en begin februari is hij gewoon weer leverbaar.
Zolang er op de Lego webshop een Add to bag knop is kun je een set bestellen en zal hij ook geleverd worden. Duurt alleen wat langer tot je hem hebt, maar hij komt zeker.

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 15:36
Ik zie nog wat items op Ebay staan, ik ga nog wat rondzoeken. Misschien vind ik The Tumbler nog wel voor een redelijke prijs.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kapoen schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:15:
Jammer genoeg hebben we dus de Lego 40221 set niet als polybag gekregen bij de Brick Bank,
maar blijkbaar zou dit volgens de laatste geruchten een seasonal set worden (zoals de vignettes van afgelopen jaar).
[afbeelding]
Bij welk seizoen of feestdag zou deze scene het beste passen? Zowel lente als zomer lijken me ok.
En in de zomer komt er een set uit met als werktitel 60134 - Fun at the park, dus misschien past deze daar ook wel bij...
Verdorie die set laat wel op zich wachten zeg :|

Weet iemand toevallig uit welk setje het volgende stukje komt?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/X1BExxFAdv8m3Ejo03LVESpk/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9lA3YawNN4O0yD8mLaJsyLAk/medium.jpg

Ik heb niets van een nummer of naam van het stukje. Er staat wel met kleine leters lego op.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 11-01-2016 17:47 ]

200 fish found!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Da's een Fabuland-dakje.

Edit: http://alpha.bricklink.co...logitem.page?P=787c01#T=C en http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=787c01&in=S

[ Voor 74% gewijzigd door Reinier op 11-01-2016 17:56 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt, lijkt mij best wel een leuk thema voor de kleinste als ik dat zo zie. eens kijken of ik meer onderlen terug vind in mijn verzameling, en dan kan uitzoeken welk(e) setje(s) ik heb.

200 fish found!

• The Eagle

The Eagle

Ah, fabuland. Dat spul moet ik ook nog ergens hebben. Geen idee waar though :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Haay schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:05:
[...]

Wall-E is nog niet retired hoor. Die is nu tijdelijk uitverkocht maar er wordt weer een nieuwe voorraad geproduceerd en begin februari is hij gewoon weer leverbaar.
Zolang er op de Lego webshop een Add to bag knop is kun je een set bestellen en zal hij ook geleverd worden. Duurt alleen wat langer tot je hem hebt, maar hij komt zeker.
Sorry, lees mijn post net terug en ik was wat onduidelijk. Bedoelde dat de thumbler al €300,- koste, terwijl hij nog te koop was in de LEGO store. Daarnaast kreeg ik het verhaal te horen dat Wall-E niet meer leverbaar was (terwijl hij dus nog bestelbaar is in de LEGO store) en dat de prijs €70/€80 is. Dus je betaald bij hem de hoofdprijs met daarbij een onzin verhaal. Zag er uit als een leuke winkel, maar zo hoeft het voor mij niet...

• AppieNL
Awwww....!!!! Gloeiende *piep* *piep*
1 van m'n vintage handpompjes, al dik 25 jaar in m'n bezit, naar de klote omdat ik zou zweren dat de schakelaar de goede kant op stond en dus lekker door bleef pompen :F. Ik had er 2 en de andere was blijkbaar al aan z'n einde, maar baal er wel van dat ik door zoiets doms een pompje dat 25 jaar trouwe dienst heeft geleverd nu kapot is ;w

Bestel je toch nieuwe op Bricklink? Al gedaan, maar nog steeds jammer.

• The Eagle

The Eagle

Welk pompje bedoel je exact?
* The Eagle ook nog een rood pompje heeft, een van de eerste pneumatic sets, en daar is het stukje waar je de slang op bevestigt af helaas :/

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zeehond schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:46:
[...]

Verdorie die set laat wel op zich wachten zeg :|

Weet iemand toevallig uit welk setje het volgende stukje komt?

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb niets van een nummer of naam van het stukje. Er staat wel met kleine leters lego op.
Bijna alles van Fabuland wat maar een huisje is :P Ik heb er ook nog een ton vol van _O_
(helaas niet meer in dozen)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Haay
Eppo © schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:47:
Sorry, lees mijn post net terug en ik was wat onduidelijk. Bedoelde dat de thumbler al €300,- koste, terwijl hij nog te koop was in de LEGO store. Daarnaast kreeg ik het verhaal te horen dat Wall-E niet meer leverbaar was (terwijl hij dus nog bestelbaar is in de LEGO store) en dat de prijs €70/€80 is. Dus je betaald bij hem de hoofdprijs met daarbij een onzin verhaal. Zag er uit als een leuke winkel, maar zo hoeft het voor mij niet...
Ah, op die fiets! :) Ja, ben het met je eens. Lego kopen in kleinere winkeltjes om de lokale middenstand te helpen is op zich een prima zaak. Maar als zij woekerprijzen vragen voor sets die op dat moment nog gewoon voor retail prijs te koop zijn, of claimen dat een set retired is en daarom duurder verkocht wordt terwijl dat gewoon aantoonbaar onjuist is, dan verdienen ze je klandizie niet.

Ben in ieder geval blij dat ik ook nog op tijd een Tumbler gekocht heb. Deze set zou over een aantal jaar best wel eens erg veel waard kunnen worden! Is tenslotte maar ongeveer één jaar te koop geweest, en dan ook nog eens lange tijd als Lego exclusive zodat hij alleen in de Lego winkel (fysiek en online) te koop was, met een bestel-limiet van 1. Het aantal speculanten met kasten vol dozen met Tumblers zal hierdoor denk ik vrij beperkt zijn, in tegenstelling to sommige andere sets die veel ruimer en veel langer te koop waren (Pet Shop bv.). Ik heb het dan wel hier over Europa en niet over de VS, waar grote warenhuizen als Wallmart en Target de Tumbler gewoon in de schappen hadden liggen. :P

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

AW_Bos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:40:
[...]

Bijna alles van Fabuland wat maar een huisje is :P Ik heb er ook nog een ton vol van _O_
(helaas niet meer in dozen)
Gezien de hoeveelheid die ik tot nu toe heb gevonden zal ik denk ik een doosje hebben. Wel hand zijn de groene 8 x 16 plaaten die even dik zijn als een blokje.

200 fish found!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 18:29

momania

iPhone 30! Bam!

Post! *O*

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TlpwUjs9ZCQkEkaav36rhwAM/full.jpg

Die doos van de GBHQ is groot! :o Net zo groot als de Opera House denk, maar stuk zwaarder aangezien er veel meer kleinere stukjes inzitten.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:42

Kraz

Saving the world

momania schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:53:
Post! *O*

[afbeelding]

Die doos van de GBHQ is groot! :o Net zo groot als de Opera House denk, maar stuk zwaarder aangezien er veel meer kleinere stukjes inzitten.
Doos ziet er GROOT! :o uit idd, maar ik mis wel de "banana for scale".

• almightyarjen

almightyarjen

Die doos is idd vrij "dik". Beide mooie sets, wannahaves :Y

• AppieNL
The Eagle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:32:
Welk pompje bedoel je exact?
* The Eagle ook nog een rood pompje heeft, een van de eerste pneumatic sets, en daar is het stukje waar je de slang op bevestigt af helaas :/
Oh ja, zo'n rode heb ik ook nog gehad. Toen ik klein was heeft daar een tijdje een slangetje aan gezeten die ik er toen af wilde halen, ging dat hele bevestigingspijpje er ook af :'( Heb ik in al m'n jeugdige wijsheid nog gepoogd te lijmen met m'n modelbouw naaldlijm :D

Zelfde verhaal trouwens met zo'n gele cilinder met 2 uitlaatjes.

Anywho, ik bedoel deze trouwe rakker.

Ik heb er in totaal 4, 2 zitten nog in modellen (8459 en 8443) en dus 2 stuk. Morgen maar eens googlen of het te maken valt. Krengen zijn gewoon nostalgie van m'n 8854 en de 8044.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik heb even zitten zoeken en hrt is is setje 4167 van Mickey mouse welke ik heb. Ook daar zitten de dakjes dus bij. Vraag me alleen af waar ik de minifiguren heb gelaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 12-01-2016 01:09 ]

200 fish found!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Recentelijk (na het kopen van Deep Sea sets) bezig geweest met wat spitten in mijn oude 'scheeps' LEGO. Ik had ooit een berg van die modulaire ship-hulls en contra gewichten. Maar ik was op zoek naar de motor. Ik kan mij herinneren dat ik een rode motor had, het idee van 7099 maar dan in het rood. Weet iemand het partnummer daarvan?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTE5NVgxNjAw/z/ifkAAOSwLqFV8fJR/$_35.JPG

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kenzi schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 03:19:
Recentelijk (na het kopen van Deep Sea sets) bezig geweest met wat spitten in mijn oude 'scheeps' LEGO. Ik had ooit een berg van die modulaire ship-hulls en contra gewichten. Maar ik was op zoek naar de motor. Ik kan mij herinneren dat ik een rode motor had, het idee van 7099 maar dan in het rood. Weet iemand het partnummer daarvan?

[afbeelding]
Deze dus niet? (7099) Want die bestaat in oranje en geel:
http://images.brickset.co...s/7099-1.jpg?200407210934
Afbeeldingslocatie: http://img.bricklink.com/PL/48064c02.jpg

Was het niet zoiets? Rood met wit en niet van Lego zelf?
Afbeeldingslocatie: https://img0.etsystatic.com/027/0/6719517/il_fullxfull.521836636_rxne.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Mappy op 12-01-2016 04:32 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mappy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 03:40:
[...]

Was het niet zoiets? Rood met wit en niet van Lego zelf?
[afbeelding]
Die laatste kan het best zijn ja :o

vind het toch wel jammer dat dit soort dingen (en bijv de toffe pneumatische technic) een beetje verdwenen zijn. heb vroeger een hoop lol gehad met lego in het zwembad 8)

• Kapoen
momania schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:53:
Post! *O*

Jij hebt een grote brievenbus blijkbaar, in die van mij zou zoiets nooit passen!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:54:
[...]

Oh ja, zo'n rode heb ik ook nog gehad. Toen ik klein was heeft daar een tijdje een slangetje aan gezeten die ik er toen af wilde halen, ging dat hele bevestigingspijpje er ook af :'( Heb ik in al m'n jeugdige wijsheid nog gepoogd te lijmen met m'n modelbouw naaldlijm :D

Zelfde verhaal trouwens met zo'n gele cilinder met 2 uitlaatjes.

Anywho, ik bedoel deze trouwe rakker.

Ik heb er in totaal 4, 2 zitten nog in modellen (8459 en 8443) en dus 2 stuk. Morgen maar eens googlen of het te maken valt. Krengen zijn gewoon nostalgie van m'n 8854 en de 8044.
Oeh, nu wordt ik toch een tikje nerveus, mijn oude pneumatic spul (~20 jaar oud) ligt ook al eeuwen op zolder, misschien wel met de slangetjes er op...

• Joster
Fijn joh, kinderen :D

Nu twijfelt hij ineens tussen de http://brickset.com/sets/70732-1/City-of-Stiix en de http://brickset.com/sets/...light-of-Destiny-s-Bounty

Zonde dat de nieuwe sets van Ninjago pas in maart écht in de schappen liggen, maar daar zitten volgens mij vooralsnog geen dozen van 1000+ stukjes bij. Wat mij betreft gingen we voor deze: http://brickset.com/sets/70751-1/Temple-of-Airjitzu maar dat vind de vrouw wat te gek :'(

• Haay
Joster schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:18:
Wat mij betreft gingen we voor deze: http://brickset.com/sets/70751-1/Temple-of-Airjitzu maar dat vind de vrouw wat te gek :'(
Die set is op meerdere sites wel verkozen tot de beste Lego set van 2015! Het is dan ook geen set die voor kinderen bedoeld is, maar eigenlijk meer gericht op AFOLs. En dat is dan ook weer het probleem: AFOLs kopen eigenlijk geen Ninjago omdat het echt voor kinderen bedoeld is. Dus valt de Temple of Airjitzu een beetje tussen wal en schip. Te duur en te groot om als kadootje voor kinderen te kopen, maar niet serieus genomen door AFOLs.

• Joster
Haay schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:26:
[...]

Die set is op meerdere sites wel verkozen tot de beste Lego set van 2015! Het is dan ook geen set die voor kinderen bedoeld is, maar eigenlijk meer gericht op AFOLs. En dat is dan ook weer het probleem: AFOLs kopen eigenlijk geen Ninjago omdat het echt voor kinderen bedoeld is. Dus valt de Temple of Airjitzu een beetje tussen wal en schip. Te duur en te groot om als kadootje voor kinderen te kopen, maar niet serieus genomen door AFOLs.
Helemaal eens, en hij wordt ook pas 6 en dan is een 14+ set wellicht wat over de top :D

• Kapoen
Zowel in de Simpsons als in de Lego Movie word er op gewezen dat die leeftijdsgrenzen op de dozen arbitrair/conservatief zijn ;)

• Leut
  • Nu online
De afgelopen tijd las ik in dit topic meer en meer berichten dat van modellen nieuw uit doos diverse items ontbraken. Dit had ik -gelukkig- zelf nog niet echt meegemaakt. Hooguit een keer dat 1 deel miste bijvoorbeeld, maar veel ernstiger niet.

Afgelopen weekend was ik begonnen met de bouw van de Modular Grand Emporium (10211). Deze was nieuw in doos. Dat blijft toch altijd een feest, zo'n nieuwe doos openen en alle Lego zakjes voor het eerst openscheuren en op 1 grote hoop op tafel gooien.

De bouw ging zeer goed eigenlijk, deel 1 en 2 gingen als een speer. Gisteravond begon ik met deel 3. Alles weer op een hoop gegooid en toen begon "de ellende". Ik kon eerst de 'bouwvakkershelm' niet vinden. Later nog een paar items niet en dat werd steeds erger, met als (negatieve) climax het ontbreken van 19 stuks 1x2 transclear windows.

Het lijkt alsof er een zakje ontbreekt, want in totaal missen er bijna 60 items, best veel. Zojuist Lego maar een berichtje gestuurd. Ben benieuwd of ze iets kunnen betekenen. Heb het model niet via S@H gekocht....

Maar de MB serie: die is zo gaaf _/-\o_

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• MaanBanaan
  • Niet online
Het afbreken van een ventiel is mij ook eens gebeurd. Heb de cilinder destijds gerepareerd en hij werkt nog steeds zonder dat het ventiel opnieuw afgebroken is. Hier het hoe:

- Neem een dunne paperclip of naald die in het ventiel past en schuif hem in de cilinder
- Schuif daarna het afgebroken stukje op de naald tegen de cilinder aan, en kijk of het nog naadloos past
- Lijm het met het volgende spul aan elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.toemen.nl/images/producten/258-Revell_-_Plastic.jpg

- Die lijm last een beetje, de kunststof smelt dus, dus HEEL erg weinig gebruiken
- Profit£¥$¢€

Die lijm is niet duur en door de metalen verdeelnaald kan je het 10 jaar later ook nog voor van alles gebruiken. Mooiere resultaten als secondelijm trouwens (bijv. ook voor die verkeersborden...)

[ Voor 3% gewijzigd door MaanBanaan op 12-01-2016 16:05 ]

• Señor Sjon
Dat komt omdat door de 'greebling' er steeds meer kleine onderdeeltjes inzitten. Gelukkig eigenlijk, want begin jaren '90 werden de lego onderdelen steeds groter tot het bijna een soort Playmobil werd. Ik kan me nog goed het eerste soldateneiland herinneren. Voorgevormde base, veel voorgevormde muren, etc. Zo waren er meerdere setjes die wel relatief duur waren, maar niet zoveel onderdelen hadden.

Die lijm gebruikte ik vroeger voor modelbouw. Zat meer verstopt dan dat ik er wat uitkreeg. :P

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:34:
Dat komt omdat door de 'greebling' er steeds meer kleine onderdeeltjes inzitten.
Leuk :) Die term kende ik nog niet!

• Señor Sjon
http://www.nu.nl/ondernem...nwege-prijsafspraken.html

Goh, denk dat het niet alleen Duitsland is voor sommige sets.

• Haay
Kapoen schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:30:
Zowel in de Simpsons als in de Lego Movie word er op gewezen dat die leeftijdsgrenzen op de dozen arbitrair/conservatief zijn ;)
Ja, precies. Mijn zoon is 9, en die kan echt wel een 14+ set in elkaar zetten. Waarschijnlijk ook wel een 16+ set.

• chrisO
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:34:
Dat komt omdat door de 'greebling' er steeds meer kleine onderdeeltjes inzitten. Gelukkig eigenlijk, want begin jaren '90 werden de lego onderdelen steeds groter tot het bijna een soort Playmobil werd. Ik kan me nog goed het eerste soldateneiland herinneren. Voorgevormde base, veel voorgevormde muren, etc. Zo waren er meerdere setjes die wel relatief duur waren, maar niet zoveel onderdelen hadden.
Het Eldorado Fortress (1989)
Afbeeldingslocatie: http://www.bricklink.com/SL/6276-1.jpg?0
Dat was/is een coole set. Zonder die grote verhoogde basis plaat zou er geen 'kerker' in het fort passen (minder speel functies). Die grote voorgevormde muren bestonden al sinds begin jaren '80, zonder die muren zouden vele sets veel te duur worden.
De prijs was destijds 129 gulden ( 57 Euro ). Voor een set van 462 steentjes met 8 minifigures is/was dat een redelijke prijs.

Tegenwoordig noemen ze dit een soldatenfort:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/e/dynamic/is/image/LEGO/70412?$main$
Dan krijg je 210 steentjes en 5 minifiguurtjes voor 40 Euro. Er zitten geen grote muren of verhoogde basis plaat in en dat zie je ook in het resultaat: een fort-onwaardig bouwsel...

In de jaren '90 begonnen de LEGO sets inderdaad uit steeds grotere hapklare blokken te bestaan, maar het Eldorado fortress was er daar niet 1 van.

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17
Grappig, in de kerstvakantie nog het el dorado fort in elkaar gezet. Was nog compleet ook :-)

• Kapoen
chrisO schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:59:
[...]

Het Eldorado Fortress (1989)
*knip*

Tegenwoordig noemen ze dit een soldatenfort:
*knip*

In de jaren '90 begonnen de LEGO sets inderdaad uit steeds grotere hapklare blokken te bestaan, maar het Eldorado fortress was er daar niet 1 van.
Het Eldorado Fortress was dan ook een 'flagship' set tegenover de Black Seas Barracuda voor de piraten.
Ook in 1989 en later werden er kleinere sets uitgegeven:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6265-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/6267-1.jpg

Ik denk niet dat het 2015 fort een flagship model is, alleen het schip was een redelijk grote set.
Volgens mij is het probleem met de moderne sets dat de hele lijn gewoon redelijk mager is, maar of ze significant duurder zijn dan de modellen uit 1989 kan ik niet zeggen. De 6267 van hierboven komt het dichtste in de buurt van het huidige fortress qua piece count en minifigs, en het ziet er ook niet echt uit als een burcht.

*edit* Je kan ook nog de 70410 Outpost vastklikken aan het fortress om het geheel iets vleziger te maken, maar dan betaal je natuurlijk ook een pak meer. Die combinatie van beiden kan je dan wel weer vergelijken met 6242 Soldiers Fort uit 2009.

[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 12-01-2016 11:24 ]

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09

Megalodon86

Enzyme X

Raar verhaal, waarom zou Lego niet mogen bepalen voor welk bedrag hun sets verkocht mogen worden? Dat doet men toch ook met boeken en tijdschriften, dat is zelfs in de wet geregeld?

• Señor Sjon
Kapoen schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:13:
[...]

Het Eldorado Fortress was dan ook een 'flagship' set tegenover de Black Seas Barracuda voor de piraten.
Ook in 1989 en later werden er kleinere sets uitgegeven:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik denk niet dat het 2015 fort een flagship model is, alleen het schip was een redelijk grote set.
Volgens mij is het probleem met de moderne sets dat de hele lijn gewoon redelijk mager is, maar of ze significant duurder zijn dan de modellen uit 1989 kan ik niet zeggen. De 6267 van hierboven komt het dichtste in de buurt van het huidige fortress qua piece count en minifigs, en het ziet er ook niet echt uit als een burcht.

*edit* Je kan ook nog de 70410 Outpost vastklikken aan het fortress om het geheel iets vleziger te maken, maar dan betaal je natuurlijk ook een pak meer. Die combinatie van beiden kan je dan wel weer vergelijken met 6242 Soldiers Fort uit 2009.
Met het fort en de Barracude heb ik mij vele uren vermaakt. De 6267 kwam 2 jaar later uit en die vond ik maar duur voor mijn ~40-50 gulden als 10-jarige. Daar begon mijn wrevel ook, want qua bouwen stelde het wel erg weinig voor. Kwam ook omdat Lego toen ook vrij snel duurder werd.
Megalodon86 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:14:
[...]

Raar verhaal, waarom zou Lego niet mogen bepalen voor welk bedrag hun sets verkocht mogen worden? Dat doet men toch ook met boeken en tijdschriften, dat is zelfs in de wet geregeld?
De vaste boekenprijs is dan ook niet zonder kritiek. Winkeliers straffen die je speelgoed te goedkoop aanbieden door hen niet meer te beleveren bevordert de concurrentie tussen winkels in ieder geval niet.

• Haay
Lego liefhebbers, dit is mogelijk een nuttige tip voor het geval je nog op tijd wilt kopen, voordat het voor woekerprijzen verkocht gaat worden...

Een bron die afgelopen oktober al de tip gaf dat The Tumbler set binnenkort retired zou gaan, gebaseerd op een Lego Store manager die de set niet meer kon bestellen voor 2016, heeft nu doorgegeven dat drie verschillende Lego winkels (in Singapore) GEEN bestellingen meer kunnen plaatsen voor:
- Pet Shop
- Palace Cinema
- Parisian Restaurant
- SHIELD Helicarrier

Bron:
According to 3 different big lego stores in Singapore, the PS, PC and PR are all going to be retired. I just spoke to the same boss who told me that Tumbler was gonna be retired back in Oct. He said the three modulars could no longer be ordered through Lego Singapore and they won't be bringing anymore sets. He also has "outgoing soon" tags pasted on the Helicarrier with no discounts for members allowed. Seems to be very sure it's going to be gone soon.

He was telling me a lot of people didn't believe him about the Tumbler, but when news broke out in Dec that it was retiring soon, he sold 30 sets at one shot at full retail price (Which is $270 USD here in Singapore).

The main big player in Singapore is Bricksworld (www.bricksworld.com), and they've removed all three product listings from their website sometime last week or before the new year. Store employees said they wouldn't be coming in anymore. Only the DO and Brickbank will.

I then had another friend who also tried to place a deposit for the PR at this third store, but was told that it had EOLed..

• Señor Sjon
PS, PC en PR waren toch ook vanaf afgelopen zomer opeens weer beschikbaar? Ook Ferris Wheel kan een duur kreng worden als je de prijsontwikkeling van de Carrousel ziet, maar ik verwacht dat die nog tot de zomer wel beschikbaar is. Meestal loopt een set wel een jaar.

Wel nasty, heb nu een winkelmand voor 600+ euro staan en je krijgt er alleen een lullige Olaf (en een bende VIP-points) voor terug.

• cbr600f4i
pffff, wat is verstandig. Ik heb me even goed verdiept in de Pet Shop de laatste dagen maar ik denk dat ik toch de Detective's Office en de Brick Bank voor dit jaar aanschaf. Pet Shop is mooi maar vind het persoonlijk weinig detail hebben.

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)