Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.047 views

Onderwerpen

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:27
Parisian Restaurant, Detective's Office en de Brick Bank zijn een triumviraat qua stijl. De Pet Shop en Palace Cinema hebben elk een eigen stijl.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 12-01-2016 13:04 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb tijdens de kerstdagen toevallig de Petshop, Palace Cinema, en Parisian Restaurant samen met mijn vrouw gebouwd. Parisian restaurant is verreweg de mooiste en ook nog eens het leukste om te bouwen, maar de petshop hebben we ook veel plezier aan beleefd. Palace cinema is dan toch echt een iets mindere set, veel recht toe recht aan bouwen, minder details etc.

Persoonlijk zou ik nu echt de petshop kopen, die is waarschijnlijk straks niet meer te krijgen, die Brickbank is de komende jaren gewoon nog leverbaar. Wel heel erg leuk om weer eens te bouwen na een Lego dark age van zo'n 25 jaar! _/-\o_

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
Pet shop was er toch al eens uit en is weer teruggekomen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Mikey5times
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:44:
Pet shop was er toch al eens uit en is weer teruggekomen?
Klopt, maar er stond toen wel duidelijk vermeld dat deze tijdelijk niet leverbaar was.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:42

Kraz

Saving the world

Iets totaal anders;

Ik zit wat LEGO filmpjes te kijken van de UCS series..
Zodra er een closeup komt van de set waarin een sticker zichtbaar is, zit deze 9/10 keer gewoon scheef.

Voorbeeld;
YouTube: LEGO® Star Wars - TIE Fighter™ 75095 Designer Video @ 1:15

Je zou verwachten dat LEGO daar iets meer aandacht aan besteed voor dit soort promotiefilmpjes.

*Mijn OCD kan daar zeer slecht tegen. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Kraz op 12-01-2016 14:14 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

Reinier

\o/

Kan jouw OCD wel tegen d/t-fouten? ;)

Mij valt het ook vaak op. Ik kan me ook nog scheve blokjes herinneren, volgens mij op officiële foto's van de Mini.

Edit: mistlampje dus :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TiXSFzwUSavTuC7jb63aRjku/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Reinier op 12-01-2016 14:25 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Mikey5times schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:43:
Ik heb tijdens de kerstdagen toevallig de Petshop, Palace Cinema, en Parisian Restaurant samen met mijn vrouw gebouwd. Parisian restaurant is verreweg de mooiste en ook nog eens het leukste om te bouwen, maar de petshop hebben we ook veel plezier aan beleefd. Palace cinema is dan toch echt een iets mindere set, veel recht toe recht aan bouwen, minder details etc.

Persoonlijk zou ik nu echt de petshop kopen, die is waarschijnlijk straks niet meer te krijgen, die Brickbank is de komende jaren gewoon nog leverbaar. Wel heel erg leuk om weer eens te bouwen na een Lego dark age van zo'n 25 jaar! _/-\o_
Pet Shop is voor mij een grensgevalletje. Nu ben ik wat verwend door de Parisian Restaurant dus dan zou ik de Pet Shop alleen kopen omdat die binnenkort uitverkocht is. Dat doet me bij andere modulars niets, behalve de Green Grocer, daar heb ik echt spijt van dat ik die nooit heb gekocht. De komende 2 maanden wil ik de BB en DO kopen cq via mijn verjaardag verkijgen :) En anders komt er in de toekomst vast nog wel wat moois uit 8)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Señor Sjon
Voor een straat vind ik een Cinema toch meer toevoegen dan de PetShop. Ze zouden sowieso altijd 2 woonhuizen in assortiment moeten hebben vind ik. Nu zijn er dan 5 modulars te koop, maar er zijn ook jaren geweest met maar 1 of 2 modulars en dan is het niet echt leuk om aan een straat te beginnen.

• Mikey5times
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:33:
Voor een straat vind ik een Cinema toch meer toevoegen dan de PetShop. Ze zouden sowieso altijd 2 woonhuizen in assortiment moeten hebben vind ik. Nu zijn er dan 5 modulars te koop, maar er zijn ook jaren geweest met maar 1 of 2 modulars en dan is het niet echt leuk om aan een straat te beginnen.
Om die reden heb ik eerst de oudere modulars gekocht. De Cinema staat wel erg leuk in het straatbeeld, maar hij is vooral van binnen nogal kaal. Ook bij het bouwen is er iets minder afwisseling dan bij de andere sets die ik gebouwd heb, maar ik vind het nog steeds een hele leuke set natuurlijk.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 18:29

momania

iPhone 30! Bam!

De Cinema is de enige die ik juist bewust niet koop, omdat hij wat mij betreft lelijk is, niet bij de rest past, en veel te simpel is met te veel stickers.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 17:06

qless

...vraag maar...

Idd, de cinema is van buiten mooier dan van binnen, voor de rest is eigenlijk wel zo dat de nieuwe modulars stukken meer binnnenwerk hebben dan de oude.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:22
Joster schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:27:
[...]

Helemaal eens, en hij wordt ook pas 6 en dan is een 14+ set wellicht wat over de top :D
Er zit er hier één van zeven al een tijdje aan deze tempel te bouwen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb zelf intussen vijfeneenhalve (Brick Bank is nog niet af) modular staan, de oorspronkelijke drie heb ik niet, voor de Town Hall was ik te laat en de Cinema heb ik overgeslagen vanwege de stickers.

Van mijn straat vind ik de Pet Shop eigenlijk de minst leuke, omdat de gevels van beide gebouwen wat saai zijn. Ook de daken vind ik niet zo interessant. Als je puur naar de set zelf kijkt, dan vind ik wel dat de bovenwoning met open etage ontzettend leuk is bedacht is.

Persoonlijk vind ik de Detective's Office en de Fire Brigade de leukste sets, vanwege de gevels en bij de DO ook alle geintjes met gebakssmokkel. De Parisian Restaurant heeft werkelijk fantastische details, maar past wat minder in de Amerikaanse jaren-dertigstijl van de andere modulars.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Rukapul
  • Nu online
De Mini Cooper is voor een groot gedeelte hier gebouwd door eentje van 4. Dat ging aanzienlijk beter dan een oude Lego set waar de stappen veel groter zijn.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:15
JRTB schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:32:
Het afbreken van een ventiel is mij ook eens gebeurd. Heb de cilinder destijds gerepareerd en hij werkt nog steeds zonder dat het ventiel opnieuw afgebroken is. Hier het hoe:

- Neem een dunne paperclip of naald die in het ventiel past
- Schuif het afgebroken stukje op de naald en kijk of het nog naadloos past
- Lijm het met het volgende spul aan elkaar:

[afbeelding]

- Die lijm last een beetje, de kunststof smelt dus, dus HEEL erg weinig gebruiken
- Profit£¥$¢€

Die lijm is niet duur en door de metalen verdeelnaald kan je het 10 jaar later ook nog voor van alles gebruiken. Mooiere resultaten als secondelijm trouwens (bijv. ook voor die verkeersborden...)
Thanks, misschien kan ik die werkcilinder hier nog mee redden. Die lijm is trouwens precies waar ik toen dat handpompje mee probeerde te fixen. Alleen had ik toen niet iemand die zei dat ik er eerst een paperclip/naald in moest doen en dan het tuutje vast lijmen.

Funny thing trouwens, nu ik dat pompje heb gemold, wil ik de 8044 modelletjes weer bouwen :D

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 12-01-2016 15:15 ]

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat hoort bij de mini. Ik miste tijdens het bouwen van de mini ook de roestige onderdelen, dus helemaal waarheidsgetrouw is hij niet...

• AppieNL
Hoppa! Pompje 1 leeft weer! Ok, hij heeft nog wat krasjes aan 1 zijkant van het zwarte stukje bovenop erbij gekregen, want echt soepel wilde hij niet open (past mooi bij de paar krasjes van toen ik klein was), maar hij werkt weer. Rubber voetje van het pompje in de cilinder zat gewoon los van het asje. Wel grappig om 25 jaar oude lubricant te zien zitten. Gelijk maar even kijken of de tweede hetzelfde euvel heeft.

edit: yup, nummer 2 (die ik gister heb gemold) zelfde euvel, alleen voetje laat zich er niet zo makkelijk uithalen, op zich niet erg, want als ik hem eruit krijg betekent dat wel dat het rubbertje niet vervormd is. De eerste ging er makkelijk uit omdat die er al 20 jaar scheef in lag, dus het rubbertje was wat vervormd, waardoor die nu ook wat power mist voor pneumatic, maar goed, pomp die weer 80% werkt ipv niet, is toch vooruitgang.

edit 2: pompje 1 wil toch niet helemaal nu ik gepoogd heb z'n rubbertje recht te maken. Zit ook niet veel lubicrant meer in, dus dat helpt ook niet, maar goed de tweede werkt iig weer.

[ Voor 57% gewijzigd door AppieNL op 12-01-2016 16:27 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 23:19

Wom

Twijfel nog steeds om die Mini te kopen. 85 euro bij de Intertoys op dit moment is geen slechte deal denk ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25
Wom schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:14:
Twijfel nog steeds om die Mini te kopen. 85 euro bij de Intertoys op dit moment is geen slechte deal denk ik.
Goedkoper dan dat zul je hem waarschijnlijk niet (meer) kunnen krijgen tussen nu en de dag dat die set uit produktie gaat. Dus langer wachten zal je geen geld besparen verwacht ik. Wel opvallend dat de Mini al weken lang (voor m'n gevoel in ieder geval :P ) in de aanbieding voor €85 staat. Weinig vraag naar, blijkbaar. Niet zo populair als de VW Camper Van of de Ferrari F40...

• Señor Sjon
Hij is dan ook wat minder mooi gelukt, vooral de opbouw vind ik te hoekig.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 17:50
Mocht je de Mini niet al te mooi vinden dan zijn er al twee andere opties, Beide gemaakt met enkel de onderdelen van de Mini:

Nathanaël Kuipers, 10242 - F1:
Afbeeldingslocatie: http://nkubate.com/media/k2/items/cache/1698b847c2e4fe98c05adcdc9d420590_XL.jpgStaat nu opgebouwd beneden in de kast naast de Mini.

Mugen, 10242 AC - Cobra:
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Mugen/10242-Alternate/p1100976.jpg
Staat al klaar in LDD, Vanavond de F1 uit elkaar en deze in elkaar zetten.
Als deze dan ook goed bevalt in echte blokjes, Zal ik waarschijnlijk nog een Mini erbij bestellen.

(Beide heb ik zelf in LDD nagebouwd aan de hand van de foto's die door de bouwers gedeeld zijn, Zonder hun toestemming zal ik deze LDD bestanden echter niet kunnen delen.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Kapoen
En ondertussen is de officiële aankondiging verschenen voor de Batman Classic TV Series set: link
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets//images/76052-1.jpg
250 euro, begin al maar te sparen zou ik zeggen aan de liefhebbers :)

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zag hem ja, heel eerlijk... ik ben alleen geïnteresseerd in de Batmobiel... binnenkort maar is de instructies daarvan raadplegen en kijken hoever we komen met Bricklink en tegen welke prijs.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Haay schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:58:
Lego liefhebbers, dit is mogelijk een nuttige tip voor het geval je nog op tijd wilt kopen, voordat het voor woekerprijzen verkocht gaat worden...

Een bron die afgelopen oktober al de tip gaf dat The Tumbler set binnenkort retired zou gaan, gebaseerd op een Lego Store manager die de set niet meer kon bestellen voor 2016, heeft nu doorgegeven dat drie verschillende Lego winkels (in Singapore) GEEN bestellingen meer kunnen plaatsen voor:
- Pet Shop
- Palace Cinema
- Parisian Restaurant
- SHIELD Helicarrier

Bron:
According to 3 different big lego stores in Singapore, the PS, PC and PR are all going to be retired. I just spoke to the same boss who told me that Tumbler was gonna be retired back in Oct. He said the three modulars could no longer be ordered through Lego Singapore and they won't be bringing anymore sets. He also has "outgoing soon" tags pasted on the Helicarrier with no discounts for members allowed. Seems to be very sure it's going to be gone soon.

He was telling me a lot of people didn't believe him about the Tumbler, but when news broke out in Dec that it was retiring soon, he sold 30 sets at one shot at full retail price (Which is $270 USD here in Singapore).

The main big player in Singapore is Bricksworld (www.bricksworld.com), and they've removed all three product listings from their website sometime last week or before the new year. Store employees said they wouldn't be coming in anymore. Only the DO and Brickbank will.

I then had another friend who also tried to place a deposit for the PR at this third store, but was told that it had EOLed..
PC en PR staan temporary out of stock op de lego site.

edit: net terug available gekomen 8)7

Battle.net: NagaByrd#2844

• Haay
nagasy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:42:
PC en PR staan temporary out of stock op de lego site.

edit: net terug available gekomen 8)7
Ik zie PR nog steeds TooS staan op Lego S@H (NL)...

• The Eagle
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AppieNL schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:54:
[...]

Oh ja, zo'n rode heb ik ook nog gehad. Toen ik klein was heeft daar een tijdje een slangetje aan gezeten die ik er toen af wilde halen, ging dat hele bevestigingspijpje er ook af :'( Heb ik in al m'n jeugdige wijsheid nog gepoogd te lijmen met m'n modelbouw naaldlijm :D

Zelfde verhaal trouwens met zo'n gele cilinder met 2 uitlaatjes.

Anywho, ik bedoel deze trouwe rakker.

Ik heb er in totaal 4, 2 zitten nog in modellen (8459 en 8443) en dus 2 stuk. Morgen maar eens googlen of het te maken valt. Krengen zijn gewoon nostalgie van m'n 8854 en de 8044.
Nah, die is veel te nieuw :P
Ik bedoel deze, in het rood: http://alpha.bricklink.co...tem.page?P=4701c01#T=S&O={}

Was afgebroken, maar met een drupje Loctite zat dat zo vast dat ik er echt heel lomp mee moest doen om het weer los te krijgen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wom

Wom

Sato schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:14:
Mocht je de Mini niet al te mooi vinden dan zijn er al twee andere opties, Beide gemaakt met enkel de onderdelen van de Mini:

[afbeelding]Staat nu opgebouwd beneden in de kast naast de Mini.

Mugen, 10242 AC - Cobra:
[afbeelding]
Als deze dan ook goed bevalt in echte blokjes, Zal ik waarschijnlijk nog een Mini erbij bestellen.

(Beide heb ik zelf in LDD nagebouwd aan de hand van de foto's die door de bouwers gedeeld zijn, Zonder hun toestemming zal ik deze LDD bestanden echter niet kunnen delen.)
OK, duidelijk. Ik weet wat ik morgen ga halen. Wat een gave modellen allebei!

Bij de skihal kwam ik dit nog tegen. Geen idee of het interessant is, maar voor mensen die toch in de buurt zijn...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7t314PopamXux6yzTFqXBPmd/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Wom op 12-01-2016 22:28 ]

• Haay
Sato schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:14:

[afbeelding]Staat nu opgebouwd beneden in de kast naast de Mini.

Mugen, 10242 AC - Cobra:
[afbeelding]

Gaaf zeg! Daarmee zou de Mini Cooper een Creative 3 in 1 model kunnen zijn. :) Lijkt me cool om m'n Mini om te bouwen naar die Cobra!

Kreeg overigens een notificatie dat Parisian Restaurant weer verkrijgbaar is in de Lego webshop. Meteen maar één besteld. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 12-01-2016 23:36 ]

• Sato
Zo die Cobra zit in elkaar, En is gelukkig ook redelijk stevig.
Dat was hij tijdens het in elkaar zetten absoluut niet.

Nu ik hem voor me heb staan vind ik de achterkant wel wat tegenvallen, En het interieur is te krap als je het gaat vergelijken met de echte auto.
Maar goed dat blijven helaas de beperkingen van een alternate.

-----

Misschien leuk om ook iets te plaatsen wat ik wel zelf gebouwd/ontworpen heb, Zat meer werk in dan je op het eerste gezicht zou denken.
10220 VW T1 Pickup:
Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/102866/1407535227m_DISPLAY.jpg

Enkel gebruik gemaakt van de in 10220 aanwezig onderdelen, Link naar bouwinstructies (3 LDD bestanden en een serie Foto's) is te vinden door op bovenstaande afbeelding te klikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sato op 13-01-2016 00:09 ]

• Señor Sjon
Pfff, de hele avond al intern debat over de modulars.
Pet Shop - toch niet helemaal af op de verdiepingen
Palace Cinema - ook net niet. Wel goedkoopste modular, maar o.a. de inrichting en auto zijn meh.
Parisian Restaurant - vanaf dit model is het detailniveau een stuk hoger. Alle ruimtes zijn ingericht en enigszins bruikbaar.
Detective Office - Deze vind ik wat klein, hoewel het poolcentrum e.d. leuk ontworpen zijn, klopt het niet met elkaar. Het is een beetje los zand.
Brick Bank - Deze ziet er ook goed verzorgd uit, dat wordt na PR mijn tweede modular ergens van het jaar.
Ik ga denk ik maar cherry picken in die dingen, wordt anders veel te duur zo. Heb ook al per ongeluk het Simpsons huis gekocht vorige week en ik wil ook nog het Ferris wheel ergens kopen.

Ligt het aan mij, of zijn de modulars helemaal verdwenen uit de speelgoedwinkels? Ze zijn bijna exclusief bij S@H te koop.

Edit
Ja hoor, bestelling krijgt een error, wel 400 VIP points pleite, maar geen 10243.... grrrr brakke @!$ site.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 13-01-2016 00:34 ]

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Oeh die f1 alternate van de mini is erg mooi, nu eens kijken of t lego budget is op te rekken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:38
Señor Sjon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:15:Heb ook al per ongeluk het Simpsons huis gekocht vorige week en ik wil ook nog het Ferris wheel ergens kopen.
"Per ongeluk" ;)

• Señor Sjon
Ja, was niet in de planning. O-)

• Haay
Señor Sjon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:15:
Ligt het aan mij, of zijn de modulars helemaal verdwenen uit de speelgoedwinkels? Ze zijn bijna exclusief bij S@H te koop.

Edit
Ja hoor, bestelling krijgt een error, wel 400 VIP points pleite, maar geen 10243.... grrrr brakke @!$ site.
Ik ben al een tijdje niet meer in de ToysXL winkel geweest. Daar stonden vorig jaar in ieder geval wel de dure sets als Pet Shop, Palace Cinema, Parisian Restaurant, Detective's Office, Tower Bridge, Sydney Opera House, The Simpson's House en Kwik-E-Mart gewoon op de plank. Maar of dat nog steeds het geval is???

Wat die bestelling betreft: gewoon ff met Lego bellen. Dan wordt het gewoon voor je opgelost.
Had vorig jaar ook een issue dat ik tijdens de bestelling geen VIP punten kon gebruiken om het bedrag te verlagen. Dus maar zonder VIP korting besteld, en toen telefonisch gevraagd of ze dat achteraf nog konden regelen. Was geen probleem en ik moest gewoon het bedrag verminderd met die ingewisselde VIP punten overmaken. Allemaal goed gekomen. :)

-----

Trouwens... Wow wat een mooie collectie :9~ ! En wat een kapitaal staat daar op de plank! :X
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zumeHzzj3LE]

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 13-01-2016 10:47 ]

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Sjoerd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:45:
Ik zag hem ja, heel eerlijk... ik ben alleen geïnteresseerd in de Batmobiel... binnenkort maar is de instructies daarvan raadplegen en kijken hoever we komen met Bricklink en tegen welke prijs.
Voor mij eigenlijk hetzelfde verhaal, toen ik de preview zag dacht ik supergaaf, maar nu ik de video gezien heb en de afbeelding hierboven is het mij een te onsamenhangende set (te veel losse delen) en laat ik hem mede door de prijs toch links liggen.

• Señor Sjon
Ik heb gisternacht Lego nog gemaild. Nog geen reactie helaas. Anders opnieuw bestellen, want de order staat helemaal niet in de order historie.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Kapoen schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:30:
Zowel in de Simpsons als in de Lego Movie word er op gewezen dat die leeftijdsgrenzen op de dozen arbitrair/conservatief zijn ;)
Oh is ook. Het verschilt ook per kind natuurlijk in hoeverre de leeftijdsgrenzen wel aansluiten..
Haay schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:57:
[...]

Ja, precies. Mijn zoon is 9, en die kan echt wel een 14+ set in elkaar zetten. Waarschijnlijk ook wel een 16+ set.
Ik denk dat die van mij van bijna 6 dat op zich ook wel zou lukken. Hij heeft onlangs deze set helemaal zelf gebouwd: http://brickset.com/sets/70735-1/Ronin-R-E-X Volgens mij zijn een hoop van de 14+ en 16+ sets (behoudens de Technic) niet per se moeilijker, maar gewoon meer.
StevenK schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Er zit er hier één van zeven al een tijdje aan deze tempel te bouwen.
Mooi man :D Is deze ook speelbaar? Of echt meer om weg te zetten in jouw optiek?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04
De leeftijden die op de doos staan, slaan wat mij betreft helemaal nergens op..

Mijn zoon van 8 zet een 16+ doos echt zonder probleem in elkaar.. Uiteindelijk is het gewoon de plaatjes van het boekje volgen en die schelen echt niet zoveel tussen een 4-8 en 16+ set.. Hoogstens dat het wat meer uitzoekwerk is omdat niet alles in opvolgende zakjes zit.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 15:36
Ik heb The Tumbler gevonden, nieuw in de doos op Ebay. Het is een bieding die nog een aantal dagen duurt, ik houd het in ieder geval in de gaten. Zijn er nog mensen die ervaring met het kopen van Lego op Ebay hebben en hier nog tips voor hebben?

• Señor Sjon
Volgens mij niet anders dan andere zaken op Ebay.

• Haay
raymens schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:46:
Ik heb The Tumbler gevonden, nieuw in de doos op Ebay. Het is een bieding die nog een aantal dagen duurt, ik houd het in ieder geval in de gaten. Zijn er nog mensen die ervaring met het kopen van Lego op Ebay hebben en hier nog tips voor hebben?
Ja, heb vorig jaar enkele keren Lego sets via eBay (uit Duitsland) gekocht. Heb ik een paar keer een set voor toch duidelijk minder dan Nederlandse Lego retail-prijs vandaan gehaald. Inclusief verzendkosten! En helemaal nieuw, met verzegeling intact.:)

Wel goed opletten dat de verkoper een goede reputatie heeft (als verkoper) met diverse recente bevestigde leveringen. Heb me vorig jaar één keer hierin 'verslikt' toen ik geboden had op een Tumbler (ja ja, toevallig!) waarbij het winnende bod op ongeveer €160 uitkwam. Maar er was iets fishy aan (Roemeense verkoper, maar object zou zich in Italië bevinden :? ), en toen de verkoper niet op m'n bericht reageerde heb ik gewoon niet betaald. Uiteindelijk melding bij eBay gemaakt dat het een scammer was nadat ik vanuit andere bron gehoord had dat dit een bekende scammer-methode was en dat heeft eBay verder netjes afgehandeld.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:28
Bieden over het algemeen op ebay is mijn enige tip, ga niet tussentijds bieden. Onthoud of zet in je agenda wanneer hij af loopt en bied op het allerlaatste moment het max bedrag wat je zou willen betalen.
Over het algemeen win je dan wel.
Hij verhoogd zelf iedere keer een stap. Als je van te voren biedt, dan ga je voor gaas vanwege die verhoging.

Als je niet biedt, dan wordt er vaak ook niet heel veel verhoogd.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Betaal niet via bankoverschrijving maar gebruik PayPal (met kopersbescherming).

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:22
Joster schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Mooi man :D Is deze ook speelbaar? Of echt meer om weg te zetten in jouw optiek?
Hij is behoorlijk fragiel en daardoor niet heel erg speelbaar. Een modular is meer speelbaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Thanks voor de tip, ik heb 'm nu ook gevonden 8)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• raymens
SeatRider schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Thanks voor de tip, ik heb 'm nu ook gevonden 8)
Haha, we zullen zien wie er wint...

Anyway, iedereen bedankt voor de Ebay tips :)

• Wom

Wom

Goed, heb de Mini dus ook in mijn bezit inmiddels. Ze waren druk bezig bij deze Intertoys om alles vrij te maken voor de nieuwe lichting. Van het weekend dus daar eens kijken wat er nieuw bijgekomen is ;)

Overigens krijgen ze bij Intertoys geen Modulars meer zei de bazin, de inkoop van Lego gebeurd daar centraal schijnbaar.

// Eerste wat opvalt bij het openen van de doos is het verschil kwaliteit van de boekjes. Het ene instructieboekje is luxer uitgevoerd op beter papier dan het andere boekje. Opvallend.

[ Voor 22% gewijzigd door Wom op 13-01-2016 17:42 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben inmiddels begonnen met mijn station. Kom ik er net achter dat ik 700 tiles van 2x2 met een stud in de verkeerde kleur heb besteld 8)7 Op de bill of materials uit LDD lijken ze wit qua afbeelding maar er stond toch echt heel duidelijk light bluish gray achter 8)7 Die witte gaan dus direct weer op Bricklink :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Reinier
  • Laatst online: 11:40

Reinier

\o/

Haha, dan is het maar goed dat het er niet zo veel zijn :P

• AppieNL
Maak een superlang openbaar toilet bij je station met strak 2x2 witte tiles op de muur. Je lego popjes moeten toch ook ergens kunnen zeiken? :D

• almightyarjen

almightyarjen

Het station heeft al een toilet :D Maar een lange openbare zeikbak over de gehele breedte van het station heeft wel wat ja :P

• Señor Sjon
Wom schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:19:
Goed, heb de Mini dus ook in mijn bezit inmiddels. Ze waren druk bezig bij deze Intertoys om alles vrij te maken voor de nieuwe lichting. Van het weekend dus daar eens kijken wat er nieuw bijgekomen is ;)

Overigens krijgen ze bij Intertoys geen Modulars meer zei de bazin, de inkoop van Lego gebeurd daar centraal schijnbaar.

// Eerste wat opvalt bij het openen van de doos is het verschil kwaliteit van de boekjes. Het ene instructieboekje is luxer uitgevoerd op beter papier dan het andere boekje. Opvallend.
Dan Blokker en Bart Smit ook niet, aangezien ze onderdeel van dezelfde holding zijn. Ook op BrickWatch zie je vrijwel geen alternatieve shops.

• Haay
Wom schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:19:
Ik hoorde van een andere bron dat LEGO hun sets uit het "Hard to Find" thema voortaan zelf wil verkopen, via de eigen Lego winkels (fysiek en web). Daarmee voorkomen ze dat retailers die sets in dikke aanbiedingen (20% korting ofzo) zetten en dat speculanten ongecontroleerd met 10 dozen tegelijk zo'n winkel uitlopen. Door die sets alleen in de eigen LEGO winkels te verkopen houden ze meer controle en wordt het lastiger voor speculanten om dat soort sets te hamsteren. LEGO kan bv. instellen dat een klant maximaal 1 doos per bestelling kan kopen, en ze kunnen bijhouden hoeveel sets een klant op een bepaald adres al besteld heeft. Er zijn al diverse speculanten door LEGO uitgesloten van kopen in de Webshop!
Ja! Datzelfde viel mij ook meteen op toen ik vorig jaar mijn Mini Cooper ging bouwen. Vaag. Nog niet eerder bij een andere set gezien.

• Señor Sjon
Goed, om mijn vaagheid van gisteravond nog wat op te stoken.
  • Checkout gaf een error
  • Order niet zichtbaar
  • VIP points wel afgeschreven en daar is wel een transactienummer van.
  • Creditcard heeft een gereserveerde betaling voor het correcte bedrag.
We wachten dus nog maar even af.

Wel jammer van de hard-to-find dingen. Andere winkels stunten nog weleens met 15-20-30% korting. Nu ben je echt afhankelijk van dubbele vip, minisetje of een zeldzame aanbieding.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 13-01-2016 22:52 ]

• Sato
Haay schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:15:
Ja! Datzelfde viel mij ook meteen op toen ik vorig jaar mijn Mini Cooper ging bouwen. Vaag. Nog niet eerder bij een andere set gezien.
Komt redelijk vaak voor bij Creator sets, En daar kan ik het nog wel begrijpen.
Maar bij een Creator Expert set past het niet, Maak er dan gewoon 1 boekje van.

• xantos
  • Niet online
[...]

Ik hoorde van een andere bron dat LEGO hun sets uit het "Hard to Find" thema voortaan zelf wil verkopen, via de eigen Lego winkels (fysiek en web). Daarmee voorkomen ze dat retailers die sets in dikke aanbiedingen (20% korting ofzo) zetten en dat speculanten ongecontroleerd met 10 dozen tegelijk zo'n winkel uitlopen. Door die sets alleen in de eigen LEGO winkels te verkopen houden ze meer controle en wordt het lastiger voor speculanten om dat soort sets te hamsteren. LEGO kan bv. instellen dat een klant maximaal 1 doos per bestelling kan kopen, en ze kunnen bijhouden hoeveel sets een klant op een bepaald adres al besteld heeft. Er zijn al diverse speculanten door LEGO uitgesloten van kopen in de Webshop!
Klopt, in ieder geval voor de eerste helft van dit jaar levert LEGO geen specials meer aan retailers. Dat heeft iedereen eind vorig jaar te horen gekregen. Enkele shops zullen hier zeker niet blij mee zijn..

• M@cer
Dan mogen ze ook wel eens een fysieke Lego winkel openen in Nederland... Ik snap niet dat er nog geen winkel in Utrecht of Amsterdam.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Joster
xantos schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:10:
[...]

Klopt, in ieder geval voor de eerste helft van dit jaar levert LEGO geen specials meer aan retailers. Dat heeft iedereen eind vorig jaar te horen gekregen. Enkele shops zullen hier zeker niet blij mee zijn..
Retailers specifiek gericht op LEGO mogen volgens mij bepaalde specials al langer niet verkopen. Eigenaar van de winkel van Brickfever vertelde mij al eerder dat hij de 70751 en 66493 bijvoorbeeld niet kon ontvangen en mocht verkopen.

• raymens
Net even langs de lokale Intertoys gegaan om de Mini te kopen, maar deze bleek daar al uit de schappen te zijn gehaald. Nu toch maar online besteld op intertoys.nl.

• Rukapul
  • Nu online
Joster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:51:
[...]

Retailers specifiek gericht op LEGO mogen volgens mij bepaalde specials al langer niet verkopen. Eigenaar van de winkel van Brickfever vertelde mij al eerder dat hij de 70751 en 66493 bijvoorbeeld niet kon ontvangen en mocht verkopen.
Die laatste is een set die door diverse retailers uitentreure gedumpt wordt. Lijkt me dat hij daar helemaal niet mee wil concurreren.

Overigens vermoed ik dat Lego af en toe wel iets in de reguliere retail aan moet bieden om nieuw publiek aan te boren.

• Wom

Wom

raymens schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:54:
Net even langs de lokale Intertoys gegaan om de Mini te kopen, maar deze bleek daar al uit de schappen te zijn gehaald. Nu toch maar online besteld op intertoys.nl.
Gisteren had ik ook de laatste doos te pakken. Terwijl daar voor kerst nog zeker een aantal stonden. Het is natuurlijk de laagste prijs waar je ook zoekt, dus hoewel misschien niet super populair zal hij bij Intertoys wel sneller gaan dan elders gok ik.

• Joster
Rukapul schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Die laatste is een set die door diverse retailers uitentreure gedumpt wordt. Lijkt me dat hij daar helemaal niet mee wil concurreren.

Overigens vermoed ik dat Lego af en toe wel iets in de reguliere retail aan moet bieden om nieuw publiek aan te boren.
Los van of hij het zou willen gaf hij in elk geval aan dat het niet kon / mocht.

• Kapoen
[...]
Ik hoorde van een andere bron dat LEGO hun sets uit het "Hard to Find" thema voortaan zelf wil verkopen, via de eigen Lego winkels (fysiek en web). Daarmee voorkomen ze dat retailers die sets in dikke aanbiedingen (20% korting ofzo) zetten en dat speculanten ongecontroleerd met 10 dozen tegelijk zo'n winkel uitlopen.
Misschien willen ze ook een meerwaarde creëren voor hun S@H? Ik vermoed dat de meeste bezoekers van dit topic de normale sets gewoon kopen met (grote) kortingen in gewone (web)winkels. Ik bezoek S@H alleen maar voor de exclusieve dingen zoals bijvoorbeeld die kleine vignettes of bepaalde tijdelijke polybags.

Ik zag hier ergens de 66493 City Train Value Pack vermeld. Dankzij Arjen ben ik al een hele tijd aan het twijfelen om die aan te schaffen :)
Nu vind ik de prijszetting best raar, in die zin dat alle onderdelen van die doos tesamen 273 euro kosten op S@H, die de value pack niet zelf aanbiedt. Bij Bart Smit (Belgische tak, misschien ook in Nederland?) kost die pack 165 euro, en bij een andere winkel hier in de buurt (Maxi Toys, Franse keten) 270 euro 8)7
Hoe zijn zo'n prijsverschillen mogelijk?

• Joster
Kapoen schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:31:
[...]

Misschien willen ze ook een meerwaarde creëren voor hun S@H? Ik vermoed dat de meeste bezoekers van dit topic de normale sets gewoon kopen met (grote) kortingen in gewone (web)winkels. Ik bezoek S@H alleen maar voor de exclusieve dingen zoals bijvoorbeeld die kleine vignettes of bepaalde tijdelijke polybags.

Ik zag hier ergens de 66493 City Train Value Pack vermeld. Dankzij Arjen ben ik al een hele tijd aan het twijfelen om die aan te schaffen :)
Nu vind ik de prijszetting best raar, in die zin dat alle onderdelen van die doos tesamen 273 euro kosten op S@H, die de value pack niet zelf aanbiedt. Bij Bart Smit (Belgische tak, misschien ook in Nederland?) kost die pack 165 euro, en bij een andere winkel hier in de buurt (Maxi Toys, Franse keten) 270 euro 8)7
Die prijzen zijn ook in Nederland sowieso raar:

code:
1
2
3
Intertoys   Gratis verzending   € 164,99
Bart Smit   Gratis verzending   € 189,99
bol.com     Gratis verzending   € 229,95

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Twee jaar geleden kon je ze voor 145/stuk meenemen bij de Intertoys, dat was een mooie deal :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 15:48
jadjong schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:47:
Twee jaar geleden kon je ze voor 145/stuk meenemen bij de Intertoys, dat was een mooie deal :)
+/- 126 Euro bij de Bartsmit ;-) ook 2 jaar geleden gok ik.

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 16:58
Voor kerst voor 140 gekocht bij Intertoys :)

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 21:20
n.v.m.

[ Voor 99% gewijzigd door felder op 14-01-2016 13:00 . Reden: fout ]

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:31:
[...]

In het begin kostte de 60052 trein 189 Euro en het station 60050 69 Euro geloof ik. Die zijn beiden fors gedaald: ik heb de trein voor 149 gezien en het station voor 49. Misschien dat de dure valuepacks al wat langer te koop staan en dat die prijs nooit is aangepast? Blij dat ik een inspiratie kon zijn :D

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk dat veel Lego-speciaalzaken hier ook niet blij mee gaan zijn. Dat je bij de Intertoys en Bart Smit geen specials tegenkwam, ok, maar als je ook bij de Lego-speciaalzaak niet meer terecht kunt voor je Creator, UCS en dergelijke sets, dan verliezen die winkels een deel van hun bestaansrecht. Laat er hier nu vlakbij een fantastische Lego-winkel zitten, waar ik graag even binnenloop. Ik zou het ontzettend jammer vinden als je daar niet meer voor het complete assortiment terecht kunt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• xantos
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:16:
Ik denk dat veel Lego-speciaalzaken hier ook niet blij mee gaan zijn. Dat je bij de Intertoys en Bart Smit geen specials tegenkwam, ok, maar als je ook bij de Lego-speciaalzaak niet meer terecht kunt voor je Creator, UCS en dergelijke sets, dan verliezen die winkels een deel van hun bestaansrecht. Laat er hier nu vlakbij een fantastische Lego-winkel zitten, waar ik graag even binnenloop. Ik zou het ontzettend jammer vinden als je daar niet meer voor het complete assortiment terecht kunt.
Vind ik zelf ook zeer kwalijk van LEGO. Eerst dwingen ze retailers om het volledige assortiment te voeren onder het mom van de LEGO beleving, blablabla.. Dan leveren ze opeens geen specials meer en verkopen deze alleen zelf nog online en in hun LEGO stores. Blij dat ik geen eigenaar van een LEGO winkel ben.. :X

• AppieNL
M@cer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:47:
Dan mogen ze ook wel eens een fysieke Lego winkel openen in Nederland... Ik snap niet dat er nog geen winkel in Utrecht of Amsterdam.
Aangezien de prijzen van sets vaak 2 tientjes (Tumbler) tot 50 euro (Ghostbusters HQ) goedkoper zijn in Duitsland zou ik nog steeds geneigd zijn er een leuk dagje/weekend uit van te maken naar Duitsland en daar wat sets te halen. De benzine/trein kosten haal je er waarschijnlijk al uit na 1 GBHQ?

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 14-01-2016 14:06 ]

• Señor Sjon
Zoveel sets van die prijs heb je niet en dan nog ga ik niet uren in de auto zitten hiervoor.

Zouden de NL prijzen hoger liggen door de WKOA? Kan me bijna niks anders voorstellen.

• AppieNL
Aangezien we het hier over exclusives hebben waarvoor we dus naar een officiele Lego winkel zouden moeten. Dus de modulars, Tumblers en GBHQ's kan de besparing aardig oplopen als je 3 of meer sets wil. Hell, tegenwoordig is het niet eens beperkt tot dat soort sets, zelfs de 42050 van Technic is een tientje goedkoper in Duitsland (60 vs 70). Ik zou het tripje ook niet maken alleen voor de Lego winkel, maar in combinatie met wat anders in Duitsland, waarom niet?

[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 14-01-2016 14:30 ]

• xantos
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:25:
Zoveel sets van die prijs heb je niet en dan nog ga ik niet uren in de auto zitten hiervoor.

Zouden de NL prijzen hoger liggen door de WKOA? Kan me bijna niks anders voorstellen.
WKOA? Wat is dat?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:30
Wet koop op afstand.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Haay
AppieNL schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:29:
Aangezien we het hier over exclusives hebben waarvoor we dus naar een officiele Lego winkel zouden moeten. Dus de modulars, Tumblers en GBHQ's kan de besparing aardig oplopen als je 3 of meer sets wil. Hell, tegenwoordig is het niet eens beperkt tot dat soort sets, zelfs de 42050 van Technic is een tientje goedkoper in Duitsland (60 vs 70). Ik zou het tripje ook niet maken alleen voor de Lego winkel, maar in combinatie met wat anders in Duitsland, waarom niet?
Klopt, het speelt op veel meer sets. Ook bv. de Ideas set Doctor Who kost bij ons €65 en in Duitsland €60. Dat prijsverschil zal waarschijnlijk ook wel gelden voor de volgende Ideas set (Maze, welke ergens in de komende maanden uit zal komen). En bv. Winter Toy Shop kost in NL €80 en in Duitsland €70. En de nieuwe city-scapes (Venice: €30 vs €35, Berlin: €30 vs €35).

Nou zijn niet-exclusives natuurlijk minder interessant, want die komen wel in gewone Lego winkels en speelgoed webwinkels, met leuke aanbiedingen. Maar voor de exclusives is een dagje shoppen in Oberhausen wel interessant. Maak er een dagje uit van met je vrouw/vriendin, en combineer het met een bezoekje aan de Lego Store ;)

• Señor Sjon
2 u. 11 min. (232 km) Dat is retour even 4,5 uur. Jammer genoeg hebben de Belgen niet die prijzen, Antwerpen is hier nog geen uurtje vandaan.

• blindsight
  • Laatst online: 26-03 21:59
Hallo allemaal,

Nou het is gebeurd hoor, een nieuwe legoofiel is opgestaan, mede door de mensen van dit Forum wat ik al een tijdje met veel plezier aan het lezen ben.

Toen ik vorige maand van mijn vriendin de Volkswagen camper kreeg (na een aantal stille hints), ben ik weer helemaal overstag!
Nadat ik deze met heel veel plezier in elkaar heb gezet, was de Mini binnen een week ook in huis. Hierna ben ik begonnen met de bike shop / cafe die hier in het forum eerder al werd besproken en als erg leuk werd beoordeeld.

En jawel nu aan de modulars begonnen. Begin dit jaar de Palace Cinema en de Pet Shop aangeschaft en eergisteren was ik klaar met bouwen, waaraan ik erg veel plezier heb beleefd.
Vind het er allemaal ook super uit zien qua details!
Dus gisteren maar direct de Detective’s Office en de minifig 15 set besteld ivm 100 extra VIP punten.
En nu lees ik dat er misschien een retirement van de Parisian Restaurant aan zit te komen, en deze lijkt me ook super tof, dus die vandaag ook besteld.

Denk dat me straatje aardig begint te leven en kan niet wachten tot mijn nieuwe bestellingen binnenkomen.

En dan later dit jaar de Brick Bank en een aantal voertuigen om een leuk straat tafereeltje te maken.

Als alles staat zal ik weleens een foto posten hier.

Greets james

• Kapoen
blindsight schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:50:
Hallo allemaal,

Nou het is gebeurd hoor, een nieuwe legoofiel is opgestaan, mede door de mensen van dit Forum wat ik al een tijdje met veel plezier aan het lezen ben.
Welkom bij de AFOLs _/-\o_ De Volkswagen camper heeft mij ook terug naar de Lego gelokt, volgens mij bevat ie sjoemelsoftware om onschuldige volwassenen aan te trekken ;)

Fijn dat je meteen aan het grote werk bent begonnen met de modulars, en ook nog net op tijd om ze te bemachtigen. Om je straat wat aan te kleden met voertuigen kan je misschien ook overwegen om de
60097 City Square aan te schaffen, indien je een goede aanbieding vindt voor deze set. Deze bevat een aantal voertuigen, een mooie tram, minifiguren, een hotdogkraam,...
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-0GiIV6yqYkY/VVxkO8VwewI/AAAAAAAAIpo/rbe_YfsPWLw/s1600/150519c-lego-city-60097-city-square.jpg
Een grotere en betere foto vind je op de link die ik hier boven heb gezet.

Veel plezier met je nieuwe hobby en brick on! :9

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 14-01-2016 17:16 ]

• jpiwf
  • Laatst online: 10:29

jpiwf

licenced pepernootaddict

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zmgWyEusgMx1W6Ttr9bMICQr/full.jpg
Kon het toch niet laten, je moet jezelf ook af en toe een cadeautje geven O-)
Nu nog tijd vinden om het ding in elkaar te zetten, is makkelijk de grootste Lego set die ik ooit gehad heb. Laat m'n 9747 doos er klein uitzien.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is dat een slijptol of een schuurmachine?

• jpiwf
  • Laatst online: 10:29

jpiwf

licenced pepernootaddict

jadjong schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:15:
Is dat een slijptol of een schuurmachine?
Draadloos strijkijzer :+

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• RobbieB
  • Laatst online: 19-11 13:30
Zit ook al een tijdje te overwegen de Slave I te bestellen. Het is blijkbaar 1 vd best verkopende UCS sets ooit (enige UCS set die ooit in de top 10 verkopen heeft gestaan) dus hoop stiekem dat hij nog wel even in het assortiment blijft. Probleem met die UCS sets is dat je nooit weet wanneer ze retiren. De Death Star is volgens mij 5 jaar in productie geweest, maar sommigen nog geen jaar...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Haay
RobbieB schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:08:
Zit ook al een tijdje te overwegen de Slave I te bestellen. Het is blijkbaar 1 vd best verkopende UCS sets ooit (enige UCS set die ooit in de top 10 verkopen heeft gestaan) dus hoop stiekem dat hij nog wel even in het assortiment blijft. Probleem met die UCS sets is dat je nooit weet wanneer ze retiren. De Death Star is volgens mij 5 jaar in productie geweest, maar sommigen nog geen jaar...
Gemiddeld blijven Star Wars UCS sets zo'n 2 - 2½ jaar in productie, mits ze goed verkopen. Een recente(re) uitzondering was de 10227 B-Wing die ongeveer van herfst 2012 tot zomer 2013 te koop was, dus minder dan een jaar. Dat kwam omdat die set ondergewaardeerd (lage verkopen) was. De Slave-1 echter verkoopt als warme broodjes, en omdat die sinds januari 2015 in de schappen ligt zal die hoogst waarschijnlijk 2017 wel halen. Als hij het gebruikelijke patroon volgt dan zal hij rond zomer 2017 schaarser worden (vaker tijdelijk uitverkocht), en volgens normale verwachting eind 2017 retired gaan.

Kijk anders de sets in deze lijst eens stuk voor stuk na wat hun begin en einddatum was:
http://brickset.com/sets/...Ultimate-Collector-Series

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Het is dat ik geen Star Wars fan ban maar je zou die Slave 1 toch zo kopen, ik dacht eerst dat 't een kleine toy was, lol, totdat ik dit filmpje tegenkwam..

YouTube: LEGO® Star Wars - NEW 75060 Slave I™

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, als het goed is zou vandaag een aardige golf nieuw spul in de winkels moeten liggen, wie gaat er op jacht, en wat ga je proberen te scoren?

Zelf ga ik vooral op zoek naar de technic spullekes, als het meezit gaat er twee display team jets mee, eentje voor display, en de ander voor het team :P (nee, voor de onderdelen)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Eppo ©
  • Niet online
Moet zeggen dat ik maar weinig echt boeiende technic Lego dozen heb gezien voor dit jaar. Hoopte op een nieuwe vlaggeschip, maar volgens mij komt die pas halverwege dit jaar...

• M@cer
Gisteren geprobeerd om mijn zoon om te praten naar de Slave 1 in plaats van de Millenium Falcon voor zijn verjaardag, maar helaas niet gelukt... Misschien maar eens kijken of ik hem mezelf kan verantwoorden :)

• Joster
vectormatic schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:29:
Nou, als het goed is zou vandaag een aardige golf nieuw spul in de winkels moeten liggen, wie gaat er op jacht, en wat ga je proberen te scoren?

Zelf ga ik vooral op zoek naar de technic spullekes, als het meezit gaat er twee display team jets mee, eentje voor display, en de ander voor het team :P (nee, voor de onderdelen)
Ik ga vanmiddag ook wel even kijken, bijvoorbeeld naar Nexo Knights voor de kleine.

• Haay
M@cer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:27:
Gisteren geprobeerd om mijn zoon om te praten naar de Slave 1 in plaats van de Millenium Falcon voor zijn verjaardag, maar helaas niet gelukt... Misschien maar eens kijken of ik hem mezelf kan verantwoorden :)
Tja, de 75105 MF is wel veel meer een speel-set (en ook erg leuk om te bouwen!). De 75060 Slave-1 heeft wel speel mogelijkheden maar is ook bedoeld als display. En de Slave-1 is natuurlijk een stuk duurder dan de MF.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09

Megalodon86

Enzyme X

Joster schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:09:
[...]

Ik ga vanmiddag ook wel even kijken, bijvoorbeeld naar Nexo Knights voor de kleine.
Ultimate Clay, Ultimate Aaron en de Battle Blaster binnengehaald. Leuke setjes. Nu op zoek naar de Mech van de Koning.

En ik heb twee Series 15 zakjes gekocht, zo te voelen Shark Suit Guy en de Kendo Fighter.

• M@cer
Haay schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:38:
[...]

Tja, de 75105 MF is wel veel meer een speel-set (en ook erg leuk om te bouwen!). De 75060 Slave-1 heeft wel speel mogelijkheden maar is ook bedoeld als display. En de Slave-1 is natuurlijk een stuk duurder dan de MF.
Het verschil in prijs valt op zich nog mee, kwam hem voor 190 euro tegen,terwijl de 75105 150 euro kost... Dat verschil is nog wel te overbruggen...

• Señor Sjon
Haay schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Gemiddeld blijven Star Wars UCS sets zo'n 2 - 2½ jaar in productie, mits ze goed verkopen. Een recente(re) uitzondering was de 10227 B-Wing die ongeveer van herfst 2012 tot zomer 2013 te koop was, dus minder dan een jaar. Dat kwam omdat die set ondergewaardeerd (lage verkopen) was. De Slave-1 echter verkoopt als warme broodjes, en omdat die sinds januari 2015 in de schappen ligt zal die hoogst waarschijnlijk 2017 wel halen. Als hij het gebruikelijke patroon volgt dan zal hij rond zomer 2017 schaarser worden (vaker tijdelijk uitverkocht), en volgens normale verwachting eind 2017 retired gaan.

Kijk anders de sets in deze lijst eens stuk voor stuk na wat hun begin en einddatum was:
http://brickset.com/sets/...Ultimate-Collector-Series
De B-Wing kent sowieso weinig fans. Geen grote rol in de films en in het eerste X-Wing spel moest je ook met die vrachtwagen vliegen, pokkeding. :P Heb er een gezonde aversie voor ontwikkeld.

Wat is nou het verschil (behalve wat kleurtjes) tussen de TIE-fighter (nonUCS) van een paar jaar geleden met die van nu?

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:16:
[...]

De B-Wing kent sowieso weinig fans. Geen grote rol in de films en in het eerste X-Wing spel moest je ook met die vrachtwagen vliegen, pokkeding. :P Heb er een gezonde aversie voor ontwikkeld.

Wat is nou het verschil (behalve wat kleurtjes) tussen de TIE-fighter (nonUCS) van een paar jaar geleden met die van nu?
Die UCS is een stuk groter en bestaat uit een hele hoop meer blokjes.

Want a cookie?!

• Señor Sjon
Weet ik, maar je hebt de 9492 uit 2011 en nu heb je weer de 75101 met 100 steentjes meer en een stevige prijs. De UCS TIE Fighter vind ik vrij saai, ik heb liever de Interceptor, maar die wacht al sinds 2000 op een nieuwe UCS.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, bij de intertoys in utrecht waren ze bezig al het nieuwe spul in de schappen te leggen, Nieuwe city, nexo knights (behalve de kings mech), nieuwe technic (behalve de heli), de star wars microfighters en constraction figures (en Takodana en het Resistance transport), en ook serie 15 minfigs gespot

Zelf ben ik met twee maal 42044 (de display team jet) naar buiten gelopen, eentje voor kantoor, eentje voor thuis/onderdelen

Nu kijken of ik een momentje kan pakken vanmiddag om em even snel in elkaar te flansen voor op het bureau :)

• Haay
M@cer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:11:
Het verschil in prijs valt op zich nog mee, kwam hem voor 190 euro tegen,terwijl de 75105 150 euro kost... Dat verschil is nog wel te overbruggen...
Mja, ik heb vorig jaar de 75105 MF op Amazon Duitsland voor €121 kunnen kopen. En de 75060 Slave-1 voor €180. Toch nog bijna €60 verschil. Kun je nog best leuk additionele Lego voor kopen. ;)
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:16:
Nu de B-Wing in de Star Wars Rebels animatieserie heeft opgetreden is de belangstelling ervoor wel weer wat toegenomen geloof ik. Hij heeft wat hogere coolheidsfactor gekregen. ;)
Je bedoelt de 9492 TIE Fighter van 2012 vergeleken met de nieuwe 75101 Special Forces TIE Fighter ?
Tja, de 75101 zit, als ik de reviews mag geloven, wat vernuftiger in elkaar. Ik heb hem zelf gebouwd, en ik vind het een erg mooi model. De twee vertikale vleugels zitten erg stevig vast (dat was wat minder stevig in de vorige versie, begrijp ik) en de besturingsmodule is ook net wat mooier opgebouwd. Ik ben er in ieder geval blij mee. De RRP is met €75 wel aan de hoge kant (Disney licentie... :X ). Gelukkig komt hij wel in de aanbieding af en toe.

• zezke
  • Laatst online: 10:38
Eppo © schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:27:
Moet zeggen dat ik maar weinig echt boeiende technic Lego dozen heb gezien voor dit jaar. Hoopte op een nieuwe vlaggeschip, maar volgens mij komt die pas halverwege dit jaar...
Het Technic vlaggenschip komt altijd pas in de tweede helft van het jaar.
Pagina: 1 ... 31 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)