Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.044 views

Onderwerpen

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had ik het toch goed gelezen. Mijn bankrekening is er blij mee...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

Wom

Gerucht gaat toch dat er een nieuwe supercar komt? Model van Porsche als ik het me goed herinner?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wom schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:41:
Gerucht gaat toch dat er een nieuwe supercar komt? Model van Porsche als ik het me goed herinner?
Geruchten waren een auto van ~$300, en kwa merk/type is zo ongeveer alles al voorbij gekomen (in ieder geval op eurobricks). Nu was er ook op eurobricks iemand die de zomersets op een russische handelssite had gevonden inc prijzen, en omgerekend kwam de "ultimate ip car" rond de €90 uit...

Misschien dat er op de Nuremberg toyfair iets meer bekend wordt, maar for now hebben we echt erg weinig informatie, meer dan een setnummer en een voorlopige naam hebben we niet.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:34
Wat op zich best knap is, sinds ik uit m'n dark ages ben werd het elk jaar vroeger...Eerst kort na nieuwjaar, toen met nieuwjaar en de Arocs waren al foto's gelekt voor het nieuwjaar. Maar hier komen we niet verder dan wat namen op een lijst en vage russische prijsjes (de rumoured bucket wheel excavator moest volgens die site 500 euro gaan kosten).

Wat ik wel leuk vind, is dat als de "Ultimate IP car" toch 90 euro gaat kosten dan is die bij voorbaat al gedoemd om niet aan de verwachtingen te voldoen :D

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:19:

Wat ik wel leuk vind, is dat als de "Ultimate IP car" toch 90 euro gaat kosten dan is die bij voorbaat al gedoemd om niet aan de verwachtingen te voldoen :D
Mijn reactie was juist dat een UIP van ~€90 juist veel waarschijnlijker is om me niet teleur te stellen, ik kan toch maar moeilijk voorstellen dat ze een auto set kunnen maken die ik echt €300 waard vind, zeker als het een model is wat me niet aanspreekt (zo was er speculatie over de BMW i8, die zou ik mooi links laten liggen voor €300)

Iets met verwachtingen en zo :) Het helpt dat er voorheen ook geen auto achtige sets zijn geweest die zo duur waren

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46
AppieNL schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:19:

De VW bus was toch ook niet heel veel duurder?? En die is toch echt schitterend.. (mijn mening, maar volgens mij een mening die door velen gedeeld wordt)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
De 24h auto is formeel al 110 euro in Nederland. De IP car zou dan omgerekend een euro of 80 zijn? Dat geloof ik nooit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25
Zoek-query in de Lego winkel op Retiring Soon flag en er is iets raars te zien:
RetiringSoon

Zou de Ferrari F40 er nu al weer uit gaan? Terwijl hij pas sinds augustus 2015 te koop is? Dat zou wel heel vreemd en ook heel onverwacht zijn!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Die query is een combinatie van "Retiring Soon", "Exclusive" en "Hard to find" waar de Ferrari onder de laatste valt. Onder alleen "Retiring Soon" komt de F40 ook niet naar boven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Haay
FeaR schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:57:
Die query is een combinatie van "Retiring Soon", "Exclusive" en "Hard to find" waar de Ferrari onder de laatste valt. Onder alleen "Retiring Soon" komt de F40 ook niet naar boven.
Het lijkt er op dat het inmiddels is aangepast. Eerder stond de F40 wel degelijk onder de Retiring Soon flag. Gelukkig maar! :)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:03

almightyarjen

When does the hurting stop?

Na 20 uur bouwen heb ik de basis voor het station klaar. Bouwen volgens de LDD building guide mode is enorm traaaaaag en saaaaai :D Nu ik de basis heb, kan ik wat meer zelf gaan bouwen zonder het LDD design brick voor brick letterlijk te volgen. Het enige wat nog nauwkeurig komt is de plaatsing van de roltrappen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i4Lw6yf.jpg

De automatische schuifdeuren zitten er al in:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E5N3LEE.jpg

Voor meer info, check deze video van mijn Work In Progress channel:

PS: als jullie niet gediend zijn van deze low quality videos, zeg het en dan laat ik ze voortaan achterwege :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Wom

Wom

Zeker updates blijven posten, is een enorm gaaf project wat ook buiten Tweakers flink wat exposure zal krijgen. :)

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Even een vraagje waar Google niet onmiddellijk een antwoord op biedt: ik ben aan het rondkijken voor kasten om wat lego in te zetten. Zo ook de modulars. Momenteel heb ik wel enkel de Pet shop wat volgens mij de kleinste is van de reeks. Weten jullie de afmetingen van de grootste toevallig?

Update: met afmetingen bedoel ik vooral de hoogte ;)

[ Voor 8% gewijzigd door zezke op 15-01-2016 18:49 ]

• AppieNL
vectormatic schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Mijn reactie was juist dat een UIP van ~€90 juist veel waarschijnlijker is om me niet teleur te stellen, ik kan toch maar moeilijk voorstellen dat ze een auto set kunnen maken die ik echt €300 waard vind, zeker als het een model is wat me niet aanspreekt (zo was er speculatie over de BMW i8, die zou ik mooi links laten liggen voor €300)

Iets met verwachtingen en zo :) Het helpt dat er voorheen ook geen auto achtige sets zijn geweest die zo duur waren
M@cer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:36:
[...]

De VW bus was toch ook niet heel veel duurder?? En die is toch echt schitterend.. (mijn mening, maar volgens mij een mening die door velen gedeeld wordt)
Het gaat hier om het sleutelwoord "ultimate". Iedereen die Technic (en dan praten we dus niet over een VW bus) in de gaten houdt, weet dat er sinds de 8448 geen serieuze vernieuwing is geweest in het Lego Technic Supercar segment of uberhaupt een Supercar. De sets rond de 100 euro (Le Mans, F1 wagen of de 8070 die nota bene Supercar heet) halen het bij lange na niet qua features. Deze "Ultimate IP car" moe(s)t dat gaan worden. Om in een rijtje te komen van Supercars praten we dus minimaal over een prijskaartje categorie flagship (8880, 8448 bijv. die dus wel zulke dure auto's waren). Om dan dus aan te komen met een autootje van 90 euro is een lachertje en gaat bij lange na niet de features halen van een echte Technic Supercar.

Een supercar die ondanks Lego sinds de 8448 niet heeft stil gezeten dankzij MOCers. Kijk maar naar 1 van de modellen van Sheepo: sequentiele versnellingsbak, remmen (en ook handrem), McPherson suspension. De Mustang van Sheepo is 4000 onderdelen. Als we dus Lego's standaard regeltje toepassen van 10 cent per onderdeel praten we dus over een set van 400 euro. Dus als Lego zich weer in de ring wil gooien en in de buurt wil komen van MOC supercars (ik verwacht niet dat ze het evenaren) is zo'n prijskaartje van 300 euro helemaal zo gek nog niet. Zeker niet als je weet dat er vroeger al Supercars waren die toen als Technic Flagship over de toonbank gingen, wat dus nu een prijskaartje zou hebben van 200 euro.
almightyarjen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:05:
Na 20 uur bouwen heb ik de basis voor het station klaar. Bouwen volgens de LDD building guide mode is enorm traaaaaag en saaaaai :D Nu ik de basis heb, kan ik wat meer zelf gaan bouwen zonder het LDD design brick voor brick letterlijk te volgen. Het enige wat nog nauwkeurig komt is de plaatsing van de roltrappen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
PS: als jullie niet gediend zijn van deze low quality videos, zeg het en dan laat ik ze voortaan achterwege :)
Nice, WIP video's zijn leuk en moeten juist beetje knullig zijn vind ik :)
Blijkbaar vind je clutchgear de deuren dicht niet even leuk als deuren open, maar daar hebben meer clutchgears last van, werken soms de ene kant op lekkerder dan de andere kant op. Zou me er geen zorgen om maken. En wat een berg bricks... straks zit het in elkaar en dan denk je: is dit er nou allemaal in gegaan? :D

[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 15-01-2016 19:29 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:05:

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Dat rode, dat zijn toch je tiles voor blinden? If so dan moeten ze bijna allemaal een kwartslag gedraaid worden. Gaat er om dat je ze geribbeld voelt als je er met je blindenstok tegenaan stoot, dus ze moeten haaks op de looprichting liggen vziw :)
Succes met omzetten alvast, zijn er niet weinig namelijkk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:48:
[...]

Dat rode, dat zijn toch je tiles voor blinden? If so dan moeten ze bijna allemaal een kwartslag gedraaid worden. Gaat er om dat je ze geribbeld voelt als je er met je blindenstok tegenaan stoot, dus ze moeten haaks op de looprichting liggen vziw :)
Die opmerking was ook gemaakt op het LDD design en je hebt in principe gelijk, maar ik vind ze zo leuker staan :D

• Wom

Wom

Zojuist de Mini Cooper afgemaakt. Vind het van de drie Creator auto's die ik gemaakt heb wel de minste. Leuke build maar het model is gewoon iets minder geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JYRj4CEetWpkZoLIbHz9qcOC/full.jpg

En blijf het jammer vinden dat de schaal van deze modellen niet enigszins overeen komt. De mini lijkt enorm tov de F40 zoals je ziet. Ga dus over niet al te lange tijd eens achter de F1 MOC aan denk ik zo :Y

• The Eagle

The Eagle

almightyarjen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Die opmerking was ook gemaakt op het LDD design en je hebt in principe gelijk, maar ik vind ze zo leuker staan :D
Je bent gewoon lui (8>

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 15:36
Wom schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:38:
Zojuist de Mini Cooper afgemaakt. Vind het van de drie Creator auto's die ik gemaakt heb wel de minste. Leuke build maar het model is gewoon iets minder geslaagd.

[afbeelding]

En blijf het jammer vinden dat de schaal van deze modellen niet enigszins overeen komt. De mini lijkt enorm tov de F40 zoals je ziet. Ga dus over niet al te lange tijd eens achter de F1 MOC aan denk ik zo :Y
Dat plaatje heeft mij zojuist overtuigd om ook de VW en F40 te kopen. Mijn portemonnee bedankt je... :) Zag (gelukkig?) niet echt wat interessants staan in het nieuwe Lego boekje, dan kan ik weer even minderen.

• Haay

Had ik gelukkig geen last van, omdat ik vorig jaar eerst met de Mini Cooper begonnen ben. Daarna heb ik toen de F40 in elkaar gezet, en als laatste de VW Camper. In mijn herinnering was het bouwen van de Mini ontzettend leuk. Daarna was het bouwen van de F40 ontzettend leuk. En de VW Camper was helemaal geweldig.

Inderdaad jammer dat de schaal niet overeenkomt, maar daar zal toch wel een logische reden voor zijn. De designers zijn nu eenmaal gebonden aan de vormen van de beschikbare Lego blokjes. Wil je bv. een motorkap op een bepaalde manier opbouwen dan moet je het doen met de Lego blokjes die daar het meest geschikt voor zijn, en zit je vast aan een bepaald formaat / schaal.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:16:
Het gaat hier om het sleutelwoord "ultimate". Iedereen die Technic (en dan praten we dus niet over een VW bus) in de gaten houdt, weet dat er sinds de 8448 geen serieuze vernieuwing is geweest in het Lego Technic Supercar segment of uberhaupt een Supercar. De sets rond de 100 euro (Le Mans, F1 wagen of de 8070 die nota bene Supercar heet) halen het bij lange na niet qua features. Deze "Ultimate IP car" moe(s)t dat gaan worden. Om in een rijtje te komen van Supercars praten we dus minimaal over een prijskaartje categorie flagship (8880, 8448 bijv. die dus wel zulke dure auto's waren). Om dan dus aan te komen met een autootje van 90 euro is een lachertje en gaat bij lange na niet de features halen van een echte Technic Supercar.

Een supercar die ondanks Lego sinds de 8448 niet heeft stil gezeten dankzij MOCers. Kijk maar naar 1 van de modellen van Sheepo: sequentiele versnellingsbak, remmen (en ook handrem), McPherson suspension. De Mustang van Sheepo is 4000 onderdelen. Als we dus Lego's standaard regeltje toepassen van 10 cent per onderdeel praten we dus over een set van 400 euro. Dus als Lego zich weer in de ring wil gooien en in de buurt wil komen van MOC supercars (ik verwacht niet dat ze het evenaren) is zo'n prijskaartje van 300 euro helemaal zo gek nog niet. Zeker niet als je weet dat er vroeger al Supercars waren die toen als Technic Flagship over de toonbank gingen, wat dus nu een prijskaartje zou hebben van 200 euro.
Goed punt!

Waar ik stiekem gewoon een beetje bang voor ben is dat ze een model maken wat mij absoluut niet aanstaat (bijvoorbeeld de BMW i8), als dat dan een 90 euro set wordt a-la de Ferrari Enzo en 599 (ja, die waren duurder, maar kwa technische features heel simpel), kan ik me er nog wel in vinden, maar ik zal er geen 300 euro aan uitgeven, voor dat soort prijzen kan je inderdaad ook een geweldige MOC bricklinken (zo is er een Ferrari 312T2 waarvan ik de website steeds vergeet)

En ja, 8448 is eigenlijk nooit gevenaard, laat staan voorbij gestreefd, zou mooi zijn als het daar overheen gaat.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Reinier

\o/

The Eagle schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:48:
[...]

Volgens mij ben ik het niet met je eens (gebeurt niet vaak). Ze moeten met de looprichting mee ;)

• almightyarjen

almightyarjen

Reinier schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:40:
[...]

Volgens mij ben ik het niet met je eens (gebeurt niet vaak). Ze moeten met de looprichting mee ;)
ff gegoogled en idd:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0a/Blindengeleidestrook.JPG/280px-Blindengeleidestrook.JPG
Wikipedia: Geleidestrook

Ook wel logisch: als je als blinde zijwaarts met je stok "voelt" voel je ribbels beter als ze met de looprichting mee staan :Y

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 18:25

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hadden in de week van kerst onze oude lego weer eens uit de kast gepakt na iets van 15 jaar en gebouwd. Broertje heeft veel star wars lego ik wat meer technic.
Ik heb mn lego supercar 8448 weer eens gebouwd en een oude monstertruck plus veel oud spul.
Vonden dit zo leuk dat we deze week wat nieuwe spullen besteld hebben.
Broertje de ultimate collection tie fighter 75095, en ik een mercedes truck 42043.
Ontzettend naar ons zin gehad met bouwen.
Broertje had tie fightet in 5 uur inmekaar.
Ik de mercedes in ong 15uur.
Was echt super en kijk nu uit naar nog meer sets alla de mercedes set. Lekker groot veel te doen, lang bezig en uitdagend.

Als ik dat zo lees over een mogelijk nieuwe supercar ben ik zeer benieuwd. Hoop een dikke bak met uitdagende build.
Had gekeken naar sets met ong zelfde aantal steentjes als de mercedes, maar dat zijn vooral gebouwen en een super star destroyer etc.
Iemand tips voor soort gelijkwaardige sets als de mercedes ?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 17:06

qless

...vraag maar...

Zo, 4634 steentjes later... :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8IqqnvWt4SWxjNeynNAv6ymu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6wJgkGY05KL4zhxXEc1hx1zs/medium.jpg

Erg leuke bild, wel 28 stickers en een vrij kale achterkant.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• almightyarjen

almightyarjen

^^Nice! Hoe diep is dat gebouw? 16 studs zo even snel tellende? De normale modulars, zijn die allemaal 32 studs diep?

• AppieNL
@V8power67
De 42009 (2600 parts) is eigenlijk net zo leuk om te bouwen als de 42043. Kan misschien nu wat duurder uitvallen, set is al uit 2013. Misschien dat je hem nog ergens kan scoren rond 160 euro, check brickwatch.net.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

FeaR schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:25:
De voet/plateau van de zijsteunen zit te laag. Je moet deze vast zetten door de zesde hole en niet de zevende. Je krijgt daardoor een stuk meer bodemspeling. De swivel van de voet vervalt daar wel mee omdat de beam de voet als het ware in gaat.

Overigens behoor je echt tot 99% van de mensen die dat niet goed doet. Ik zat er zelf ook bij totdat ik zag dat de speling op de foto van de doos veel groter was. Op veel foto's en YouTubefilmpjes is de voet ook te laag geplaatst, zelfs door ervaren builders als Sariel.
Net even mijn Arocs gechecked en mag me ook aansluiten bij die 99% :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
zezke schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:49:
Even een vraagje waar Google niet onmiddellijk een antwoord op biedt: ik ben aan het rondkijken voor kasten om wat lego in te zetten. Zo ook de modulars. Momenteel heb ik wel enkel de Pet shop wat volgens mij de kleinste is van de reeks. Weten jullie de afmetingen van de grootste toevallig?

Update: met afmetingen bedoel ik vooral de hoogte ;)
De afmetingen van de modulars zijn te vinden op de Lego shop zelf bij de beschrijving er van :)
Wat ik zo kon vinden:
- Palace Cinema measures 15" (38cm) high, 10" (25.5cm) wide, and 10" (25.5cm) deep
- (Parisian Restaurant) Measures over 11” (30cm) high, 9” (25cm) long and 9” (25cm) wide
- Detective’s Office measures over 10” (27cm) high, 9” (25cm) wide and 9” (25cm) deep
- Brick Bank measures over 10” (26cm) high, 10” (25cm) wide and 10” (25cm) deep

Palace Cinema is dus de hoogste van de nog verkrijgbare modulars. Town Hall was zelfs nog hoger denk ik, maar die is alleen nog vrij duur te krijgen via andere kanalen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:51

FCC

Je station wordt mooi Arjen! Veel succes met het verdere bouwen :9

Waar een wil is, is een stopcontact....

• qless
  • Laatst online: 19-11 17:06

qless

...vraag maar...

almightyarjen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:45:
^^Nice! Hoe diep is dat gebouw? 16 studs zo even snel tellende? De normale modulars, zijn die allemaal 32 studs diep?
Deze is 32 breed en 48 diep (bodemplaat bestaat uit 2 delen)
Modulars zijn 32x32

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• v8power67

v8power67

AppieNL schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:28:
@V8power67
De 42009 (2600 parts) is eigenlijk net zo leuk om te bouwen als de 42043. Kan misschien nu wat duurder uitvallen, set is al uit 2013. Misschien dat je hem nog ergens kan scoren rond 160 euro, check brickwatch.net.
Deze even bekeken, eerst dacht ik nee ziet er niet zo mooi en leuk uit, maar na een video bekeken te hebben ben ik om :D
Dit wordt de volgende. Alleen is hij rond de 200 incl verzenden op brickwatch :
http://www.brickwatch.net...9/Mobile-Crane-MK-II.html

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Net een doos Mindstorms NXT van zolder getrokken. Nog geheel in doos en al. Ooit een keer gekregen en wilde het bewaren tot mijn kinderen een beetje groter zijn. Vandaag was de dag, de dag waar ik lang op heb gewacht. De Mindstorm robot in elkaar zetten. Al twee dagen zit mijn zoontje te stuiteren want die robot op de doos, ziet er toch wel heel erg gaaf uit. Kan hij ook schieten pap? Ik denk het niet bink.

Anyweg, we hebben onze eerste eenvoudige robot met rupsbanden in elkaar gezet. Tijd om een paar simpele opdrachten via de computer in het Lego computertje te zetten. Nu kom ik dus van een koude kermis thuis. Blijkbaar is Lego NXT 2.0 al een jaar of 5 al dan niet langer oud, en laat Lego leer ik het afgelopen uur, de OSX gebruiker aardig in de kou staan.

Iemand een tip hoe ik het computertje kan programmeren met mijn OSX (El Captain)?

Zoontje heeft zijn interesse alweer verloren. Het is nu een paar blokken lego met wat kabeltjes eraan. niets spannends meer aan haha.

Mijn portfolio op Instagram

• la_fusion
  • Laatst online: 19-11 20:09
RoyK schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:18:
Net een doos Mindstorms NXT van zolder getrokken. Nog geheel in doos en al. Ooit een keer gekregen en wilde het bewaren tot mijn kinderen een beetje groter zijn. Vandaag was de dag, de dag waar ik lang op heb gewacht. De Mindstorm robot in elkaar zetten. Al twee dagen zit mijn zoontje te stuiteren want die robot op de doos, ziet er toch wel heel erg gaaf uit. Kan hij ook schieten pap? Ik denk het niet bink.

Anyweg, we hebben onze eerste eenvoudige robot met rupsbanden in elkaar gezet. Tijd om een paar simpele opdrachten via de computer in het Lego computertje te zetten. Nu kom ik dus van een koude kermis thuis. Blijkbaar is Lego NXT 2.0 al een jaar of 5 al dan niet langer oud, en laat Lego leer ik het afgelopen uur, de OSX gebruiker aardig in de kou staan.

Iemand een tip hoe ik het computertje kan programmeren met mijn OSX (El Captain)?

Zoontje heeft zijn interesse alweer verloren. Het is nu een paar blokken lego met wat kabeltjes eraan. niets spannends meer aan haha.
Wat ik weet is dat er ook alternatieve OS'en zijn waarbij je met Java kunt programmeren, wellicht dat dat een oplossing bied.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 19:27
Vandaag de nieuwe X-wing en Tie (micro)fighters gekocht. Was leuk om in elkaar te zetten samen met de kleine. Maandag mee naar het werk, want is decoratie voor het bureau :)

Toch nog wat frustratie bij het in elkaar zetten van de X-wing, want wilde voor kerst de grote halen, maar toch niet gedaan... Nu op de blaren zitten en ik denk dat het op een gegeven moment de X-wing van Poe wordt.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:17
Ben inmiddels 29 jaar maar heb mij vandaag toch laten verleiden tot de aankoop van de MINI creator, was eigenlijk opzoek naar de f40 maar deze niet gevonden en ga ik maar bestellen samen met de vw camper op de lego website.

Heb eigenlijk nooit meer na mijn kindertijd naar lego omgekeken maar een recente foto hier op het forum van de 3 modellen naast elkaar heeft mijn ogen doen openen! :)

• Wom

Wom

schumi1986 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:46:
Ben inmiddels 29 jaar maar heb mij vandaag toch laten verleiden tot de aankoop van de MINI creator, was eigenlijk opzoek naar de f40 maar deze niet gevonden en ga ik maar bestellen samen met de vw camper op de lego website.

Heb eigenlijk nooit meer na mijn kindertijd naar lego omgekeken maar een recente foto hier op het forum van de 3 modellen naast elkaar heeft mijn ogen doen openen! :)
Mijn advies zou zijn om eerst de Mini te bouwen, dan de F40 en dan de T1. Heb ze alledrie gebouwd recent en in deze volgorde denk ik dat je er het meeste plezier aan hebt. En goede keuze uiteraard, iedereen die ze ziet staan bij ons is er over te spreken. Vooral de T1 spreekt veel mensen aan.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Oef, zag die classic Batcave op facebook voorbij komen... goed aan de prijs, maar wel leuke set... mis alleen een haai :p

• schumi1986
Wom schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:49:
[...]

Mijn advies zou zijn om eerst de Mini te bouwen, dan de F40 en dan de T1. Heb ze alledrie gebouwd recent en in deze volgorde denk ik dat je er het meeste plezier aan hebt. En goede keuze uiteraard, iedereen die ze ziet staan bij ons is er over te spreken. Vooral de T1 spreekt veel mensen aan.
Bedankt voor de tip! In deze volgorde zal ik ze gaan bouwen :)

• AppieNL
v8power67 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Deze even bekeken, eerst dacht ik nee ziet er niet zo mooi en leuk uit, maar na een video bekeken te hebben ben ik om :D
Oei, dan gaat die al harder richting exit dan ik dacht, Technic flagships zijn meestal zo'n 2 jaar beschikbaar. Voor wat het waard is, zag er 1 vanmiddag voor 190 euro in de Intertoys van Wijk bij Duurstede, als dat in de buurt is, scheelt het iig een tientje :D.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 16-01-2016 18:19 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 18:29

momania

iPhone 30! Bam!

qless schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:29:
Zo, 4634 steentjes later... :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg leuke bild, wel 28 stickers en een vrij kale achterkant.
Check! :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vOb7RRoJYSYuqxiUDEn7avT0/medium.jpg

Leuk om te bouwen idd. Alleen het laatste stukje muur, waar de buitentrap aan zit, was een beetje saai vond ik. Voor de rest zitten er erg leuke details en technieken in. Vind het vooral erg cool dat de hele muur zo'n beetje een dubbele stud breed is. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 15:36
momania schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:59:
[...]

Check! :P

[afbeelding]

Leuk om te bouwen idd. Alleen het laatste stukje muur, waar de buitentrap aan zit, was een beetje saai vond ik. Voor de rest zitten er erg leuke details en technieken in. Vind het vooral erg cool dat de hele muur zo'n beetje een dubbele stud breed is. :)
Hoort die poging tot (zelf)moord, of is dat je artistieke vrijheid? :) ik zie een paar mooie sets op die kast.

Heb zelf vandaag de Mini gebouwd, de f40 en VW komen komende week binnen. Vond het een erg leuke build, maar het klinkt alsof die anderen nog veel leuker zijn volgens velen.

• The Eagle

The Eagle

almightyarjen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:43:
[...]

ff gegoogled en idd:
[afbeelding]
Wikipedia: Geleidestrook

Ook wel logisch: als je als blinde zijwaarts met je stok "voelt" voel je ribbels beter als ze met de looprichting mee staan :Y
I stand corrected :)

@RoyK: maak gewoon ff een windows VM aan. Makkelijkste optie :)

• schumi1986
Als de build van de mini de minst leuke van de 3 is (mini,T1, f40) dan kan ik niet wachten tot de f40 en T1 binnen zijn!

Misschien komt het omdat ik al heeel lang geen nieuwe lego gekocht heb maar ik vermaak me uitstekend met het bouwen, ben nu bij boekje 2 ( raar dat boekje 2 van mindere kwaliteit is) ga morgen lekker verder :D

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

v8power67 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Toch is de 42009 het geld meer waard dan de 42043. Veel meer techniek en uitdagerende build. Vooral de outriggers van de 42009 zijn pareltjes ten opzichte van de 42043. Ik heb zelf ook geen problemen met de werking van de motor/gear box. Enige nadeel is dat de eerste build van de drie de truck zelf is. Als je die klaar hebt volgt de rest binnen no-time, dan was de 42043 gebalanceerder qua stappen. Al leent de 42009 zich wel minder voor meer stappen.

Ik wacht nu met smart de nieuwe flag ships af, zien wat het wordt. Nieuwe Supercar lijkt me aan de ene kant wel tof, de 8448 staat hier ook nog steeds opgebouwd. Maar juist omdat ik die al heb lijkt iets anders me ook wel leuk.

• Señor Sjon
Als je de blokjescount kijkt van de oude supercars, dan zit de 24h wagen er niet ver vanaf. Heb zelf nog de 8880 staan, moet nog een zwik van die grijze ronde asklemmen vervangen, die vallen gewoon uit elkaar. Nu heeft ie letterlijk 4 wiel sturing, elk wiel een eigen kant op. :p

• AppieNL
Blokjescount is leuk en aardig, maar studded met studless vergelijken gaat natuurlijk niet. Alles in studless moet vast met pins of assen terwijl je bij studded nog blokjes kon stapelen. De Le Mans wagen heeft 241 (!) black pins, vs de 45 (!!) van de 8880 als voorbeeld. Om nog maar te zwijgen over het complete gebrek aan echte Supercar functies in de Le Mans wagen waarvan de meest voor de handliggende natuurlijk een gearbox is die niet switch tussen 2 functies, maar de motor laat draaien met verschillende snelheden.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:51
Leuk om ze zo naast elkaar te zien!
Mijn vader is ook bezig met de VW bus maar mist gewoon onderdelen had jij dat ook?

• Wom

Wom

Roos79 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:15:
[...]

Leuk om ze zo naast elkaar te zien!
Mijn vader is ook bezig met de VW bus maar mist gewoon onderdelen had jij dat ook?
Nope, tot nu toe het geluk gehad dat ik altijd alle onderdelen ontvangen heb. Maar Lego doet normaal gezien niet lastig in zulke gevallen, dus gewoon contacteren! :)

Verwijderd

Ik miste een onderdeel bij mijn Ferrari F40. Via deze site heb ik van de week het onderdeel bij besteld
https://wwwsecure.us.lego...ainredir=service.lego.com

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:37:
Ik miste een onderdeel bij mijn Ferrari F40. Via deze site heb ik van de week het onderdeel bij besteld
Aha super ik zal het hem doorgeven want nu had hij in onze oudere boxen gekeken wat er nog lag uit onze kinder jaren 8)

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09

Megalodon86

Enzyme X

Vandaag 15% korting bij de Intertoys. Leuk voor als je die treinpack of mini cooper nog zoekt:

MINI Cooper (10242) 72 euro

City Treinen Super Pack 4in1 (66493) 140 euro

*kuch*: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 17-01-2016 21:57 ]

• schumi1986
Megalodon86 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:55:
Vandaag 15% korting bij de Intertoys. Leuk voor als je die treinpack of mini cooper nog zoekt:

Goede deal, gisteren de mini nog voor 85 gekocht :/

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/nwev03.jpg

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09

Megalodon86

Enzyme X

Ja dat zal je altijd zien hè... Ik had die treinenpack ergens vorig jaar voor 150, daar was ik ook al aardig blij mee. Maar het is dan toch zuur als je hem voor 140 ziet. Zeker als hij nog in de doos zit (hij is voor m'n zoontjes verjaardag over 3 weken).

Ook een aantal Dimensions sets zijn lekker goedkoop bij Intertoys:

http://www.brickwatch.net/nl-NL/site/44/#sets

Overigens alleen interessant als je geen verzendkosten betaald. Anders kan je beter gewoon bij lego de packs kopen, incl. de vip points.

[ Voor 33% gewijzigd door Megalodon86 op 17-01-2016 16:14 ]

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:51

FCC

Megalodon86 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:55:

En bedankt :+ Weer (te) veel besteld 8)7 (Star Wars zooi)

Waar een wil is, is een stopcontact....

• v8power67

v8power67

AppieNL schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:17:
[...]

Oei, dan gaat die al harder richting exit dan ik dacht, Technic flagships zijn meestal zo'n 2 jaar beschikbaar. Voor wat het waard is, zag er 1 vanmiddag voor 190 euro in de Intertoys van Wijk bij Duurstede, als dat in de buurt is, scheelt het iig een tientje :D.
Woon in hellevoetsluis dus denk niet echt in de buurt :p
Zag op marktplaats er 1 staan voor 170 nieuw in doos, ongeopend.
FeaR schreef op zondag 17 januari 2016 @ 02:03:
[...]

Toch is de 42009 het geld meer waard dan de 42043. Veel meer techniek en uitdagerende build. Vooral de outriggers van de 42009 zijn pareltjes ten opzichte van de 42043. Ik heb zelf ook geen problemen met de werking van de motor/gear box. Enige nadeel is dat de eerste build van de drie de truck zelf is. Als je die klaar hebt volgt de rest binnen no-time, dan was de 42043 gebalanceerder qua stappen. Al leent de 42009 zich wel minder voor meer stappen.

Ik wacht nu met smart de nieuwe flag ships af, zien wat het wordt. Nieuwe Supercar lijkt me aan de ene kant wel tof, de 8448 staat hier ook nog steeds opgebouwd. Maar juist omdat ik die al heb lijkt iets anders me ook wel leuk.
Klinkt goed. Heb me extreem goed vermaakt met de 42043 dus dan kijk ik zeer uit naar de 42009 !!
Heb nu tijdelijde le mans en een straat motor gekocht omdat ik die ook wou.
En dan denk over 2 maanden kijken voor de 42009.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

v8power67 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:39:
[...]

Woon in hellevoetsluis dus denk niet echt in de buurt :p
Zag op marktplaats er 1 staan voor 170 nieuw in doos, ongeopend.

[...]

Klinkt goed. Heb me extreem goed vermaakt met de 42043 dus dan kijk ik zeer uit naar de 42009 !!
Heb nu tijdelijde le mans en een straat motor gekocht omdat ik die ook wou.
En dan denk over 2 maanden kijken voor de 42009.
Wacht niet te lang, want de 42009 gaat er echt uit. Dat is de reden dat ik die ook maar heb gekocht.

Heel het model loopt gewoon soepeler dan de Mercedes. Sturen gaat soepeler dan het rare mechanisme van de 42043 en ook de V8 van de 42009 is de soepelst lopende die ik ooit tegen ben gekomen. Enige nadeel is dat de batterij box bij de nieuwere modellen makkelijker te vervangen is. Die van de 42009 zit behoorlijk ingebouwd.

42042 is ook een leuk model om te bouwen. Leuke gearbox en weer eens wat anders. Al haalt deze het zeker niet ten opzichte van de 42009.

• v8power67

v8power67

Okee zal effe kijken wat ik doe. Misschien effe wat vrij maken en snel halen idd.
Thnx voor de tips :D

• AppieNL
Niks ten nadele van de 42009, zoals gezegd een hardstikke leuk ding en zit ook zeker wat vernuft in, maar het sturen van de 42043 was een leuk kunstje Lego imo. Geen gearracks, life axle suspension en toch 2 verschillende stuurhoeken op 2 assen en werkt voor mij gewoon soepel. De 42009 moet ook wel heel wat fout doen als het niet eens een stuuras recht naar de achterkant van het model over 4 gearracks zonder suspension soepel kan laten sturen.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

True, op dat vlak zit de 42043 technischer in elkaar. Maar als ik de 42009 naar voor en achter rijd dan klinkt en loopt alles gewoon soepeler dan dat de 42043 dat doet. Niet alleen qua sturen, maar ook hoe de (fake) motor aan wordt gedreven. Het is wellicht maar net wat je gewend bent en hoe het totale model in elkaar zit. Ik durf zo niet te zeggen of een V-model altijd beter loopt dan een x-in-lijn. Als er iets niet soepel loopt/rijdt is het de 42042 wel :P

• AppieNL
Lijn motor loopt in de basis soepeler, maar met de V8 stukken die altijd aan de zijkant zitten bij studless sets, maakt het geen zak uit. Vroeger toen Lego ineens de hobby had om af te stappen van die standaard V8 shape en 1x1 Technic bricks te gebruiken om de motor net wat meer te kantelen ging het spul voor mij vaak minder soepel lopen.

Ik had geen issues met de L6 van de 42043 trouwens, maar de drivetrain van de 42009 is wel meer straight forward en 16T gears zijn altijd erg lief voor elkaar dat het me niet verbaasd dat die ultra soepel loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 17-01-2016 19:56 ]

• v8power67

v8power67

Mijn 42043 draait extreem soepel alsmje hem gewoon voortduwt. Hoortngeen geluiden niks. Bij het bouwen dacht ik eerst een fout gemaakt te hebben als ik aan de tandwieltjes draaide. Maar als ik hem beweeg hoor je absoluut niks. En de inline 6 beweegt super soepel.
Juist daarom was ik zo verrast van de build. Alles is zo soepel. Alleen had ik wel een grotere luchtpomp willen hebben. Het kost nigal moeite om de onderste pomp van de arm te bewegen. Andere in de arm gaan soepel alleen de onderste heeft het zwaar. Maar damn ik blijf me verbazen over de kwaliteit van alles. Hoe mooi hij afgewerkt is. Hoe soepel en slim alles is.
Ook het stuur mechanisme vind ik juist ook heel briliant. En werkt bij mij echt smooth. Geen weerstand niks.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gisteren de 42049 opgebouwd. Voor zo'n klein set toch nog wel paar uurtjes bezig geweest. Hele berg kleine onderdelen en leuke techniek. Tof set.
Wie weet meer van dit soort kleine (en betaalbare) maar toch uitdagende sets?

Zat nog te twijfelen om de 42050 te halen maar die schijnt toch wel een beetje tegen te vallen

• Wom

Wom

Kenzi schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:20:
Gisteren de 42049 opgebouwd. Voor zo'n klein set toch nog wel paar uurtjes bezig geweest. Hele berg kleine onderdelen en leuke techniek. Tof set.
Wie weet meer van dit soort kleine (en betaalbare) maar toch uitdagende sets?

Zat nog te twijfelen om de 42050 te halen maar die schijnt toch wel een beetje tegen te vallen
Vind het idee van een Dragracer wel tof, maar krijgt eigenlijk nergens echt goede reviews. Jammer, beetje gemiste kans dus.

De 42044 Display Team Jet schijnt voor zijn prijs nog best groot en toffe technieken te gebruiken, maar de 42032: Compact Tracked Loader zal je misschien nog meer aanspreken? Krijgt goede reviews ook: http://brickset.com/sets/42032-1/Compact-Tracked-Loader

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wom schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:08:
De 42044 Display Team Jet schijnt voor zijn prijs nog best groot en toffe technieken te gebruiken, maar de 42032: Compact Tracked Loader zal je misschien nog meer aanspreken?
Ik heb beiden, de Jet staat nu hier op mn bureau onder mn monitor.

De Jet is een mooi set, best een groot model voor de prijs, en met 10 panelen en 2 7L flex-axles een erg leuk onderdelen pakketjes. Het model zelf ziet er goed uit, is solide en lekker swooshable, maar kwa functies houdt t niet over, het landingsgestel klapt goed weg, maar echt spannend is het niet (de twin-rotor heli van twee jaar terug is wat spannende kwa functie)

De Track loader is ook een mooi setje, heel veel playability (lekker rondrijden en dingen duwen/graven etc..), vooral door de twee hendels bovenop het model, waarmee de bak goed te bedienen is. Ziet er ook leuk uit, en is prima ergens neer te zetten als decoratie.

• Leut
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:37:
Normaliter kun je dit gewoon bij Lego aangeven en zal de klantenservice jou de missende items sturen. Dat doen zij echt subliem. Er is een pagina waar je het modelnummer opgeeft en dan kunt opgeven welke items je mist: Bricks & Pieces.

Zelf heb ik andermaal meer dan uitstekende ervaringen met Lego. Vorige week had ik de Grand Emporium gebouwd (10211, nieuw uit doos) en er ontbraken behoorlijk veel onderdelen, ongeveer 60 items. Naar mijn idee ontbrak een heel zakje. Dit gemeld bij Lego. Eerst via de site hierboven, maar kreeg een bericht dat ik hiervoor beter met de klantenservice contact moest opnemen. Zo gezegd, zo gedaan en het hele verhaal uitgelegd.

Werd ik gisteren gebeld vanaf een Engels nummer. Was een grappig gesprek, gewoon Nederlands overigens, waarin hij aangaf een en ander te hebben nagezocht en dat mijn opgave van de ontbrekende items overeen kwam met een zakje. De items uit dat zakje worden nu in Denemarken verzameld en kosteloos aan mij gezonden! Klein puntje ter info: had de set niet via Lego gekocht vorig jaar.

De service van Lego is wat dat betreft echt fantastisch: _/-\o_

Een kleine impressie van een mini winkelstraatje met de Grand Emporium:
Grand Emporium en Market Street

PS
voor de liefhebbers: zoek de ontbrekende items in de GE :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Als het een zakje van 60 onderdelen is, zijn het vast kleine priegelstukjes die vooral in het interieur worden gebruikt. Maar om te beginnen mist natuurlijk de helm van de glazenwasser en ik geloof zijn 'glas' met water ook?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Pittie
  • Laatst online: 09:37
De market garden, heb je deze ook compleet gekocht? Of heb je deze gebrick-linked?
Ik zie namelijk dat jij de witte "slurven" hebt (balkonnetjes). Waar heb je deze vandaan?

• Leut
  • Laatst online: 10:25
Egocentrix1 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:41:
Als het een zakje van 60 onderdelen is, zijn het vast kleine priegelstukjes die vooral in het interieur worden gebruikt. Maar om te beginnen mist natuurlijk de helm van de glazenwasser en ik geloof zijn 'glas' met water ook?
Correct! Het rode helmpje ontbreekt inderdaad :) Het 'glas' is er wel, is alleen enigszins slecht zichtbaar. Verder ontbreken alle 1x2 trans-clear windows van de 2de etage, ontbreken veel tan 1x1 en 1x2 plates, hebben de lampen van de billboard verlichting geen gele 'lampen' en nog meer zaken. De Lego medewerker gaf aan dat het zakje uit 65 onderdelen bestond. Ben benieuwd... Zal deze week wel binnen komen, vermoed ik zo. Dan kan het model echt afgemaakt worden.
Pittie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:02:
De market garden, heb je deze ook compleet gekocht? Of heb je deze gebrick-linked?
Ik zie namelijk dat jij de witte "slurven" hebt (balkonnetjes). Waar heb je deze vandaan?
Deze is compleet gekocht, wel tweedehands overigens.... Er zijn een aantal items helaas wel in behoorlijk gebruikte staat (veel krassen e.d.), maar gelukkig zie je dit niet 123 terug. De meesten zijn tactisch verborgen.

De witte 'slurven' zaten er dan ook bij. Je zou kunnen overwegen deze via Bricklink te kopen: link. Zijn alleen wel redelijk aan de prijs...

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is dat van die Lego specials / UCS / modular sets die al dan niet meer door gewone Lego-winkels of speelgoedwinkels verkocht mogen worden, trouwens zeker dat dat gaat gebeuren?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Haay
Jorgen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:57:
Is dat van die Lego specials / UCS / modular sets die al dan niet meer door gewone Lego-winkels of speelgoedwinkels verkocht mogen worden, trouwens zeker dat dat gaat gebeuren?
Ik was afgelopen zaterdag in de best aardige ToysXL in Almere Stad. Toen ik daar vorig jaar eind september / begin oktober een keer naar binnen ging stonden daar mooi uitgestald op het schap: Pet Shop, Palace Cinema, Parisian Restaurant, Detective's Office, Tower Bridge, Sydney Opera House, The Simpson's House, Kwik-E-Mart, Ferris Wheel en Fairground Mixer. Allemaal voor dezelfde prijzen als die sets via de Lego webwinkel kosten.

Nu was daar niet veel meer van terug te vinden. Alle advanced modulars waren weg, net als Tower Bridge, Ferris Wheel en Simpson's House. Er stonden nu alleen nog 2 Sydney Opera House dozen die er niet al te best meer uitzagen, 4 Kwik-E-Mart dozen, en 1 Fairground Mixer. Winkeldochters... Het was duidelijk dat de oude voorraad nog op het schap stond, maar wat van die "Hard to Find" sets uitverkocht was niet meer aangevuld wordt.

Wat Star Wars UCS sets betrof zag ik nog een paar Slave-1 en UCS TIE Fighter op de planken staan. Ik had helaas geen kans om personeel te vragen of die sets nog terug zouden komen als ze uitverkocht zouden worden. Maar ik schat de kans best groot dat die sets dan ook niet meer terug komen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is al een paar weken geleden dat ik hier bij de Lego-winkel was, dus misschien ga ik zelf ook maar eens kijken. Zoals eerder gezegd, zou ik het echt enorm jammer vinden als je het bijzondere assortiment niet meer op die manier kunt kopen. Nu gaat het hier om een speciaalzaak en geen algemene speelgoedwinkel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Trasos
  • Niet online
Weet iemand nog een (web)winkel waar ze de 10240 Red Five X-Wing Starfighter hebben?
Ik heb met kerst de Slave 1 gekregen, en nu wil ik toch ook wel graag de X-Wing... :$

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 20:50
Volgens dit artikel gaat Lego extra investeren in hun fabriek in Hongarije om de tekorten (met eindejaar) weg te kunnen werken :

http://finance.yahoo.com/...3609833.html?soc_src=copy

De extra productiecapaciteit in Hongarije is echter pas voorzien in 2018?
Op het einde van het artikel wordt ook gewag gemaakt dat Lego haar restricties op grote orders gaat opheffen.

Zou dit betekenen dat de gewone speelgoedketens opnieuw de 'exclusives' gaan mogen inkopen?
Ik hoop het echt want ik heb geen zin om alle exclusives in de S@H te kopen.

Ter vergelijking, de prijzen van enkele 'exclusives' in de winkelketen Dreamland tijdens hun voorbije Sinterklaasactie (15% korting) :

Fairground mixer : €110,49 <=> 129,99 bij S@H
VW T1 Camper en Mini Cooper : €65,01 <=> 99,99
Simpsons House en Kwik E Mart : €158,94 <=> 219,99

En nu willen ze de liefhebbers enkel nog in de S@H bedienen? No way.

Ik weet nu al wat ik ga doen, in november 2016 : ik maak mijn spaarboek leeg en koop gewoon alle Lego in de Dreamlandwinkel op en open een shop op bricklink. Met de winst koop ik dan de exclusives die enkel in S@H te koop zijn, neh.

Lego, waar ben je mee bezig?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Ik vind het een goede zaak dat exclusives en hard to find items alleen via Lego verkocht worden. Ik heb sommige in Nederland proberen te kopen en dan kom ik lego winkels tegen die er nogal discutabele winstmarges op nahouden.. Gisteren de Detective Office gekocht online voor de normale prijs en extra punten en ook nog een extraatje (Fun island of zoiets) + gratis bezorging.

Wat ik echter wel vind bij een grote vraag naar bepaalde retired items is dat ze die opnieuw zouden moeten produceren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Haay
Trasos schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:06:
Weet iemand nog een (web)winkel waar ze de 10240 Red Five X-Wing Starfighter hebben?
Ik heb met kerst de Slave 1 gekregen, en nu wil ik toch ook wel graag de X-Wing... :$
Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar je had de kerstman moeten vragen om jou de Red Five te geven voor kerst. Die is namelijk tussen kerst en Oud & Nieuw officieel met pensioen gegaan en wordt alleen nog op handelssites (Marktplaats / eBay / Bricklink) aangeboden, voor flink hogere prijzen. T/m kerst kon je hem nog gewoon bij de Lego webshop kopen... O-)
lukadad schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 03:33:
Op het einde van het artikel wordt ook gewag gemaakt dat Lego haar restricties op grote orders gaat opheffen.

Zou dit betekenen dat de gewone speelgoedketens opnieuw de 'exclusives' gaan mogen inkopen?
Ik hoop het echt want ik heb geen zin om alle exclusives in de S@H te kopen.
Die restrictie sloeg op het in bulk bestellen van losse Lego blokjes, wat kunstenaars doen om met een grote berg Lego blokjes kunstwerken te kunnen maken. Blijkbaar wilde LEGO weten wat het doel was voordat ze zo'n bestelling leverden, en in het geval van de Chinese dissident Ai Weiwei had LEGO geweigerd te leveren omdat de Lego dan voor een politiek doel gebruikt zou worden. Maar daar hebben ze zoveel kritiek op gekregen dat ze nu geen restrictie meer voeren op het leveren van een bulk-bestelling aan losse Lego blokjes, en ze gaan niet meer vragen waarvoor het gebruikt zal worden.

Heeft dus niks te maken met wel of niet 'Hard to Find' sets aan winkels leveren.

Wat betreft het alleen nog maar in eigen beheer (webshop en fysieke LEGO winkels) verkopen van die 'Hard to Find' sets: het maakt het speelveld wel gelijkwaardiger. Niet iedereen heeft toegang tot Belgische of Duitse winkelketens die stunten met exlusives met 20% korting, wat in Nederland gewoon niet gebeurt. Wanneer we allemaal die sets alleen uit de officiële LEGO winkels kunnen halen is het wel voor iedereen gelijk. Nou ja, behalve dan dat de prijzen voor veel sets in Duitsland stukken lager zijn dan in Nederland. :X

[ Voor 58% gewijzigd door Haay op 19-01-2016 08:38 ]

• Kapoen
lukadad schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 03:33:
Ter vergelijking, de prijzen van enkele 'exclusives' in de winkelketen Dreamland tijdens hun voorbije Sinterklaasactie (15% korting) :
Met Dreamland moet je wel opletten, hun webwinkel prijzen zijn niet altijd gelijk aan die in hun echte winkels.
Soms is de ene goedkoper, en dan weer de andere. En in hun filiaal hier vlakbij heb ik ze al lang geen modulars of grote creator sets (zoals de Opera House) meer zien inslaan.

Daarentegen kan je er wel af en toe fijne kortingen tegen komen ja. Rond Sinterklaas stond de 60097 City Square er aan 109 euro bijvoorbeeld. En ik heb er ook 2x een bike shop aangeschaft aan 50 euro/stuk dacht ik. Maar die kortingen zijn niet altijd aangegeven op de webwinkel, je moet af en toe in de winkel zelf gaan zoeken naar die 'rode prijzen' en vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 19-01-2016 09:45 ]

• Trasos
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:18:
[...]

Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar je had de kerstman moeten vragen om jou de Red Five te geven voor kerst. Die is namelijk tussen kerst en Oud & Nieuw officieel met pensioen gegaan en wordt alleen nog op handelssites (Marktplaats / eBay / Bricklink) aangeboden, voor flink hogere prijzen. T/m kerst kon je hem nog gewoon bij de Lego webshop kopen... O-)
Dat weet ik, maar ik hoopte dat een Tweaker nog een winkel wist waar hij 'm had zien staan. Dat-ie door Lego zelf niet meer verkocht wordt wil niet zeggen dat er geen winkels met oude voorraad zijn. :)

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 15:47
*knip* offtopic.

Edit
Plaats anders een directe link naar het plaatje (of host hem zelf) zonder dat we een hele imgur pagina door hoeven te scrollen. :)

[ Voor 165% gewijzigd door Señor Sjon op 19-01-2016 15:50 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Die was niet offtopic alhoewel je wel 2 keer moest doorklikken om de clou ervan te zien.
Nog een filmpje: http://vtm.be/voor-de-show/een-legostad-in-de-kelder

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 19-01-2016 12:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

cbr600f4i schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:16:
Ik vind het een goede zaak dat exclusives en hard to find items alleen via Lego verkocht worden. Ik heb sommige in Nederland proberen te kopen en dan kom ik lego winkels tegen die er nogal discutabele winstmarges op nahouden.. Gisteren de Detective Office gekocht online voor de normale prijs en extra punten en ook nog een extraatje (Fun island of zoiets) + gratis bezorging.

Wat ik echter wel vind bij een grote vraag naar bepaalde retired items is dat ze die opnieuw zouden moeten produceren.
Helemaal mee eens. Zo blijft het voor alle liefhebbers mogelijk om de sets te bemachtigen, en zijn er geen absurde prijsverschillen. Verder zou ik het ook mooi vinden als oude sets opnieuw uitgebracht zouden worden, en je niet bent overgeleverd aan anderen die er het heel-veel-voudige voor vragen.
Ik heb gisteren de Detective's Office (toeval) en Palace Cinema besteld, en aangezien m'n oudste dochtertje helemaal gek is van Frozen is Olaf's Summertime Fun mooi meegenomen.

@almightyarjen: Ik volg je recente project met veel interesse, en nou vraag ik me af of het een beetje te doen was om al die onderdelen bij elkaar te shoppen, en ben ik wel heel erg benieuwd hoeveel het nou allemaal kost (naast de uren die je er in stopt ;))

• Señor Sjon
Parisian restaurant zou vandaag voor een dichte deur moeten staan. :P Ik heb me voorgenomen niet alle modulars te sparen... komt waarschijnlijk omdat ik er al teveel mis en dan ga ik maar cherrypicken. ;) Mijn overwegingen staan hier al ergens bovenaan.

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Gisteren de Brickbank afgerond, heb er toch wel gemengde gevoelens over. Hij ziet er uiteraard goed uit maar de playability is gewoon slecht op de begane grond. De Parisian R was ook klein van binnen maar daar heb je naar mijn mening meer ruimte om erbij te kunnen. Ik zou niet weten hoe je de kluisjes moet openen, je krijgt daar echt geen hand in. De achterkant van het gebouw is ronduit lelijk, hoewel deze op een plank natuurlijk nooit zichtbaar zal zijn is het vreemd dat een PR wel een mooie achterkant heeft en andere modulars niet.

Al met al zit ik nu op 5 modulars en ben ik voorlopig wel even klaar met kopen, de batcave leek mij nog interessant maar is veel te duur voor wat je krijgt (imo). Ik heb nog zitten kijken om de Town Hall of Fire Brigade bij elkaar te bricklinken (alleen het exterieur) maar weet nog niet of ik dat ga doen ivm kosten.

• Señor Sjon
Detective Office is nog veel kleiner qua playability en heeft een slechte cohesie door allerlei functies te mengen. De Palace Cinema vind ik qua afwerking minder en de limo ziet er helemaal niet uit.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

FotW schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:06:
Gisteren de Brickbank afgerond, heb er toch wel gemengde gevoelens over. Hij ziet er uiteraard goed uit maar de playability is gewoon slecht op de begane grond. De Parisian R was ook klein van binnen maar daar heb je naar mijn mening meer ruimte om erbij te kunnen. Ik zou niet weten hoe je de kluisjes moet openen, je krijgt daar echt geen hand in. De achterkant van het gebouw is ronduit lelijk, hoewel deze op een plank natuurlijk nooit zichtbaar zal zijn is het vreemd dat een PR wel een mooie achterkant heeft en andere modulars niet.

Al met al zit ik nu op 5 modulars en ben ik voorlopig wel even klaar met kopen, de batcave leek mij nog interessant maar is veel te duur voor wat je krijgt (imo). Ik heb nog zitten kijken om de Town Hall of Fire Brigade bij elkaar te bricklinken (alleen het exterieur) maar weet nog niet of ik dat ga doen ivm kosten.
Playability is laag, maar displayability ook. Kom op zeg, 4 minifigs? En dan moet ik dat vrouwtje ombouwen als ik er een dief van wil maken, of dat mannetje als er met die wasmachine gezeuld moet worden? En waarom een trapje, emmer en bezem, maar geen schoonmaker? Doe er gewoon 8 poppetjes bij, stelletje kniepen!
</rant>

Nederlands is makkelijker als je denkt

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:43:
Parisian restaurant zou vandaag voor een dichte deur moeten staan. :P Ik heb me voorgenomen niet alle modulars te sparen... komt waarschijnlijk omdat ik er al teveel mis en dan ga ik maar cherrypicken. ;) Mijn overwegingen staan hier al ergens bovenaan.
Ik koop ze ook niet allemaal, heb het Parisian Restaurant en zometeen de Detective Office, over een maandje jarig en dan wil ik de Brick Bank nog en dan is het voor mij wel even genoeg. Alleen de Green Grocer had ik graag gehad dus ik heb de stille hoop dat daar ooit nog eens een batch van wordt gedraaid.

@Seatrider, ik heb Generaal Yularen aan een tafel gezet in het restaurant, die kwam er gratis bij :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Señor Sjon
Ik zie de Brick Bank en de Ferris Wheel nog graag langskomen. :)

• Kapoen
Die kerel stond vandaag in de Belgische kranten, hij heeft naar verluidt de 'derde grootste Lego webshop ter wereld'. Daarvoor heeft hij helaas zijn Lego layout moeten afbreken, zijn hele kelder staat nu vol met spullen voor zijn bricklink winkel.

Wat ik niet zo fraai vind is dat hij de Brick Bank te koop aanbiedt voor 220 euro, en de DO voor 200 euro.
Dat zijn toch al serieuze markups op modellen die nog courant te krijgen zijn 8)7

• almightyarjen

almightyarjen

Ik zou er niet aan moeten denken om je inkomen bij elkaar te harken op Bricklink. Ik zou echt knettergek worden van al dat gezoek en getel om orders bij elkaar te zoeken. Ieder zo z'n hobby :D het zal me trouwens niets verbazen dat hij om financiële redenen zijn stad heeft afgebroken. 200k Euro zoals in het filmpje wordt vermeld is niet niks en waarom afbreken als je die stad nog 10x zo groot wilde maken? (Financieel gezien ook onmogelijk tenzij je miljonair bent)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://brickzz.be/brickzz/images/artikels/collectie/complete_dark.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brickzz.be/brickzz/images/artikels/collectie/complete_light.jpg

Men nieuwe aanwinst. Meubels en vitrines.

Meer fotookes hier

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:27:
[...]

Die kerel stond vandaag in de Belgische kranten, hij heeft naar verluidt de 'derde grootste Lego webshop ter wereld'. Daarvoor heeft hij helaas zijn Lego layout moeten afbreken, zijn hele kelder staat nu vol met spullen voor zijn bricklink winkel.

Wat ik niet zo fraai vind is dat hij de Brick Bank te koop aanbiedt voor 220 euro, en de DO voor 200 euro.
Dat zijn toch al serieuze markups op modellen die nog courant te krijgen zijn 8)7
Ik heb wat steentjes in zijn winkel bekeken en ze zijn allemaal 2-4x duurder dan de rest van Bricklink. Het gemak van alles bestellen in dezelfde winkel staat bij mij hoog aan de lijst van wensen bij Bricklink en ik ben er bereid iets extra voor te betalen, maar als ik elders voor hetzelfde geld 2x zoveel blokjes kan laten bezorgen is de keus snel gemaakt.

• schumi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:55:
[afbeelding]
[afbeelding]

Men nieuwe aanwinst. Meubels en vitrines.

Meer fotookes hier
Komen die 2 verlichte vitrine kubusjes van de ikea?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Reinier

\o/

In NL 5 euro duurder :'(

• Kapoen
Jammer dat die IKEA cubussen niet net iets groter zijn. De cubus meet 24 x 24 cm, terwijl de standaard 32x32 baseplate 25,5 op 25,5cm groot is.

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 20-01-2016 09:09 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
almightyarjen schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:47:
Ik zou er niet aan moeten denken om je inkomen bij elkaar te harken op Bricklink. Ik zou echt knettergek worden van al dat gezoek en getel om orders bij elkaar te zoeken. Ieder zo z'n hobby :D het zal me trouwens niets verbazen dat hij om financiële redenen zijn stad heeft afgebroken. 200k Euro zoals in het filmpje wordt vermeld is niet niks en waarom afbreken als je die stad nog 10x zo groot wilde maken? (Financieel gezien ook onmogelijk tenzij je miljonair bent)
Toch zijn er mensen die er best goed mee lijken te verdienen. Deze mensen hebben hun huis er mee gekocht (ok, natuurlijk een houten-schrootjes-huis in Amerika, maar toch) :P

http://www.bricklink.com/store.asp?p=shonboi

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:50:
[...]

Toch zijn er mensen die er best goed mee lijken te verdienen. Deze mensen hebben hun huis er mee gekocht (ok, natuurlijk een houten-schrootjes-huis in Amerika, maar toch) :P

http://www.bricklink.com/store.asp?p=shonboi
Het eerste wat ik zie op die pagina :D
We find we will be needing to raise some funds quickly this winter so we are going to be making all currently inventoried New parts available then progressively lowering the prices until they are all gone. Understand that this means there may be some lots that are short. For those lots, the buyer will be notified prior to invoice and credited 1 1/2 times the value of the missing parts. Thank you in advance for your purchase and for helping us fund our unexpected trip to NYC in January.
Als ze op vakantie willen gooien ze de bricks in de aanbieding omdat ze geld nodig hebben :D Het klinkt niet dat ze het heel breed hebben, aan de andere kant heb je ook geen commitments wat werk betreft (behalve Bricklink dan) :)

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
almightyarjen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:43:Als ze op vakantie willen gooien ze de bricks in de aanbieding omdat ze geld nodig hebben :D Het klinkt niet dat ze het heel breed hebben, aan de andere kant heb je ook geen commitments wat werk betreft (behalve Bricklink dan) :)
Erg lang gaan ze het dan ook toch niet volhouden op die manier? Met welk geld gaan ze dan nieuwe voorraad inkopen?

Vanavond eens wat Lack planken aan de muur schroeven in de nieuw verworven zolder. Oorspronkelijk idee wat vitrinekasten, maar ik ben er toch niet zo aan qua look.
Een ander idee waar ik mee speel is om langs de muren heen treinsporen te leggen. Heeft iemand enig idee wat de maximum hoek is die een typische Lego trein aankan? Of zijn de sporen zelf eerder de beperking?

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
almightyarjen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Het eerste wat ik zie op die pagina :D

[...]

Als ze op vakantie willen gooien ze de bricks in de aanbieding omdat ze geld nodig hebben :D Het klinkt niet dat ze het heel breed hebben, aan de andere kant heb je ook geen commitments wat werk betreft (behalve Bricklink dan) :)
Haha, ja ik las het ook. Maar toch, als ik een vliegreisje wil boeken, red ik het niet met wat bricklink-onderdelen in de aanbieding te gooien.. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)