Keek ik gister toch eens voor de grap op een Nederlandse veilingsite, kom ik opeens Lego-sets tegen...
Nooit geweten dat de Emerald Night trein opeens 200-250 euro waard werd. Sowieso nooit geweten dat Lego sets meer waard worden, maar eigenlijk wel logisch

.
Dan ga je verder kijken, blijkt dat ik een hele hoop Special's blijk te bezitten. Ik ben 17 jaar en nog voordat ik mij kan herinneren bezig met Lego, maar ik heb me nooit verdiept in deze materie qua waardestijging. Mijn ouders hebben me in 2000-2002? de goederentrein-set gegeven, en toen begon het feestje. Ieder jaar nieuwe sets voor kerst, iedere kerst weer die 2 pakjes met Lego Rails. Zo heb ik bijna alle trein-sets staan, van de Santa-Fe tot de boomstammen-wagon, en van de Remise tot het station. Nummers zou ik even moeten opzoeken...
Nu heb ik 2 jaar geleden de VW Samba bus gekocht met mijn vader, en we hebben destijds vergeten de Kever te kopen. Nu heb je de alleen de klassieke Mini en Samba nog qua auto's, klopt het dat ik goud moet betalen voor die Kever? Sinds ik IRL een Kever heb gekocht wil ik eigenlijk ook wel het Lego model. Ik zie ze voor monsterlijke bedragen op Marktplaats staan. Eigenlijk dus gewoon nog zo'n Samba kopen en de doos dicht laten, en ook zo'n Mini, want het wordt toch exorbitant veel waard
Overigens ook de Mercedes Unimog U400 met staan, en de grote Bulldozer. Eigenlijk gewoon veel te veel om op te noemen. Laten we zeggen dat er 4 of 5 dozen vol met losse blokjes, een stuk of 80-100 grote en kleine sets en nog in totaal zo'n 150-200 Lego Rails dingen op zolder staan en nog wat specialere sets op een propvolle plank in mijn kamer. (en niet te vergeten de Lego Technic "raceauto" van de jaren '80 die in de TS staat

).
Stelt mijn verzameling iets voor? Heb van alles netjes de doos en boekjes, en ik ga niks verkopen, daar is het te leuk voor...