No-brainer. DOEN!The Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:10:
Als ik de Winter Village market http://www.brickwatch.net...inter-Village-Market.html nog voor de originele prijs (99 euro) kan krijgen, zou ik dat dan moeten doen?
daar heb je virtuele mailboxen zoals vb https://www.shipito.com/ voor...Naranya schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:37:
[...]
Nope had ik al gechecked, bij afrekenen moet je een US postcode invullen.
Terugswitchen naar NL met het product in het winkelmandje werkt ook niet
Die zou ik ook nog wel voor die prijs willenThe Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:10:
Als ik de Winter Village market http://www.brickwatch.net...inter-Village-Market.html nog voor de originele prijs (99 euro) kan krijgen, zou ik dat dan moeten doen?
Geen idee of mailen ook kan, maar volgens mij zit er een Nederlander aan de andere kant.
Verwijderd
zowel mailen als bellen ken in het nederlands............er zit inderdaad 98 van de 100x een nederlander aan de lijn. Ik heb wel eens een belgisch-limburgs accent te horen gekregen, maar zelfs die persoon is te verstaan!Arunia schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:32:
Binnenkort Lego bellen. Kreeg een mail dat ik nog niet betaald had. Klopt achteraf ook, maar nooit de brief om te betalen gehad en was eigenlijk in de veronderstelling dat ik al betaald had tijdens de bestelling.
Geen idee of mailen ook kan, maar volgens mij zit er een Nederlander aan de andere kant.
Ik had nog wat tegoed bonnen liggen van de Intertoys dus effectief gezien nu maar € 90 betaald
[ Voor 16% gewijzigd door SpoekGTi op 31-12-2015 09:18 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Net ff gekeken, je zit zo op $50-100 verzendkosten, plus dat je dan waarschijnlijk de BTW en invoerrechten nog mag aftikken. Kun je beter in .DE bestellen en dan http://www.huifkarverzendservice.nl/ gebruiken. Kun je het naar keuze laten doorsturen of een keertje zelf ophalen in Nordhord (volgens mij net over de grens bij Denekamp).avdieren schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:41:
[...]
daar heb je virtuele mailboxen zoals vb https://www.shipito.com/ voor...
Nederlands is makkelijker als je denkt
Uiteraard 'voor het zoontje'SpoekGTi schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:17:
Gisteren deze besteld uiteraard voor het zoontje http://m.intertoys.nl/m20...go-city-treinen-valuepack
Ik had nog wat tegoed bonnen liggen van de Intertoys dus effectief gezien nu maar € 90 betaald
De carrousel past goed bij de toy shop die ze dit jaar hebben gereleased.The Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:10:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Nope, enige wat ik van het nieuwe spul heb gezien is de battlepacks en 35 euro sets van star wars, ook de technic sets (die op lego.com vanaf de 26e beschikbaar zijn) zijn nog niet in nederlandse winkels gespot voor zover ik weet (en ik loop dagelijks een rondje langs twee intertoysen om te checken...Megalodon86 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:59:
Hier iemand de Nexo Knights sets al ergens in de winkels gezien?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik heb wel de nieuwe City sets al gezien (bij alle speelgoedwinkels in Hoofddorp), maar die hebben geen haast voor mij.
Er zijn er op dit moment nog geen aangekondigd. Wel heb je in diezelfde serie nog de Ferrari F40 (10248) en een lastig te vinden VW Kever (10187). Zelf kijk ik ook uit naar dergelijke modellenkaanmijo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:07:
Aangezien ik niet zo up-to-date ben in de Lego wereld heb ik misschien een ietwat domme vraag: komen er in 2016 nog sets uit die je kunt vergelijken met de Mini Cooper (10242) of de Volkswagen Bus (10220)? Ik vond dit namelijk erg leuke sets om tussendoor even te bouwen, met een naar mijn mening goede verhouding tussen prijs en aantal blokjes.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Heb je de 10248 Ferrari al bekeken?kaanmijo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:07:
Aangezien ik niet zo up-to-date ben in de Lego wereld heb ik misschien een ietwat domme vraag: komen er in 2016 nog sets uit die je kunt vergelijken met de Mini Cooper (10242) of de Volkswagen Bus (10220)? Ik vond dit namelijk erg leuke sets om tussendoor even te bouwen, met een naar mijn mening goede verhouding tussen prijs en aantal blokjes.
Volgens de geruchten krijgen we in 2016 helaas geen nieuw voertuig in deze serie. Maar ja, geruchten zijn ook maar dat.
Was je hem al weer kwijt? Zie de ad niet? Was alleen nieuwsgierig, ik moet mij nu even inhouden met kopenTeknix1982 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:12:
Iemand hier nog belang bij een 42009 crane? Ik heb er niet zoveel mee.. Heb de advertentie in V&A overig geplaatst.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Hier (utrecht) wederom bot gevangen, ook geen nieuw City spulMegalodon86 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:52:
Jammer! Was leuk geweest om in de kerstvakantie alvast mee te spelen, die Merlok 2.0 app is een groot succes bij mij thuis.
Ik heb wel de nieuwe City sets al gezien (bij alle speelgoedwinkels in Hoofddorp), maar die hebben geen haast voor mij.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Nee nog niet. Ik sta open voor reeële biedingen.ebk71 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:22:
[...]
Was je hem al weer kwijt? Zie de ad niet? Was alleen nieuwsgierig, ik moet mij nu even inhouden met kopen
[A] LEGO 42009 Crane nieuw in doos \[€170]
Wom schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:19:
[...]
Er zijn er op dit moment nog geen aangekondigd. Wel heb je in diezelfde serie nog de Ferrari F40 (10248) en een lastig te vinden VW Kever (10187). Zelf kijk ik ook uit naar dergelijke modellen
Bedankt, ik zal eens kijken naar de Ferrari! De Kever staat hier al een tijdje op de plank, dus die hoef ik niet meer te zoekenKapoen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:19:
[...]
Heb je de 10248 Ferrari al bekeken?
Volgens de geruchten krijgen we in 2016 helaas geen nieuw voertuig in deze serie. Maar ja, geruchten zijn ook maar dat.
De Ferrari kan ik je van harte aanraden in ieder geval. Leuke build en een prima display modelkaanmijo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:30:
[...]
[...]
Bedankt, ik zal eens kijken naar de Ferrari! De Kever staat hier al een tijdje op de plank, dus die hoef ik niet meer te zoeken
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik ga jullie jaloers maken. Staat hier inmiddels in de doos thuis. Hoop dat ik er aan toe kom deze vakantie nog. Staan ook nog wat andere onuitgepakt (Wall-E, Ecto-1, BTTF).The Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:10:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
K0 55M4NN
Hoewel het op l33t-speak lijkt, is het gewoon l33t-speak. Vertaald dus: Kossmann.
En jawel, hij is de Lead Designer van LEGO
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Op Youtube staat een aardige video over zijn Arocs-ontwerp.
Veel plezier met je aankoop(en)The Eagle schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:03:
[...]
Ik ga jullie jaloers maken. Staat hier inmiddels in de doos thuis. Hoop dat ik er aan toe kom deze vakantie nog. Staan ook nog wat andere onuitgepakt (Wall-E, Ecto-1, BTTF).
Ik heb nieuws voor je. Dat is bij de meeste sets zo. Zie ook de documentaier die destijds op NatGeo was, daar komt het ook in naar voren.AW_Bos schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:03:
Haha, ik heb een leuke easteregg gevonden in de LEGO Arocs truck (42043). Het kenteken die de truck draagt is:
K0 55M4NN
Hoewel het op l33t-speak lijkt, is het gewoon l33t-speak. Vertaald dus: Kossmann.
En jawel, hij is de Lead Designer van LEGO
[afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De 10248 Ferrari F40 kwam 'pas' in augustus 2015 uit. Net als de Mini Cooper, die in augustus 2014 gereleased werd. Dus als Lego in deze lijn van geavanceerde auto-modellen een nieuw model uitbrengt zal dat hoogstwaarschijnlijk in augustus 2016 zijn. En dus zullen er pas in de loop van 2016 geruchten over gaan verschijnen. Tot op heden is er in ieder geval nog niets over bekend / gelekt. Maar we houden het in de gaten. Ikzelf heb hier ook de VW Camper, Mini Cooper en Ferrari F40 naast elkaar staan en kijk uit naar het volgende model in deze gave serie!kaanmijo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:07:
Precies, zo heeft 42039 de namen van de ontwerpers als coureurs op de deur gestickerd staanThe Eagle schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:15:
[...]
Ik heb nieuws voor je. Dat is bij de meeste sets zo. Zie ook de documentaier die destijds op NatGeo was, daar komt het ook in naar voren.
De gewoonlijke S@H problemen zijn weer opgedoken zie ik. Toen ik de Brick Bank wou bestellen schoot de prijs in mijn virtueel mandje gewoon omhoog tot boven de 200 euro. Dit overkomt blijkbaar nog andere mensen als ik het artikel op brickset.com moet geloven. Dus goed nakijken wanneer je afrekent.
Jammer genoeg is er geen bijpassende polybag bij de bank, dus hoef ik vandaag eigenlijk niets te bestellen. Na de pakjesperiode van afgelopen week komt dat mijn bankrekening eigenlijk beter uit
Vooral toen ik zag dat hij om wat voor reden dan ook bij geen enkele webshop te krijgen was maar enkel bij Lego.com en op Marktplaats de prijzen al hoger lagen
Nu braaf een weekje wachten
[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 01-01-2016 11:30 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
- Zijn bepaalde Lego sets nog kostbaar of kan alles tegenwoordig gemaakt worden en heeft het alleen nog de speelwaarde.
- Hetzelfde geldt voor de boekjes. Ik dacht dat veel wel online was te vinden, dus voor mij is het alleen makkelijk om te zien welke modellen ik er uit kan halen. Maar hebben de boekjes zelf nog waarde? Hetzelfde geldt voor een catalogus van rond 1986. Ik heb er in geschreven, maar verder ziet het er nog goed uit. (Heel erg leuk om die dingen te zien waar ik toen van zat te dromen)
- Voordat ik begin met het bouwen van een set wil ik graag zien of ik alle steentjes compleet heb. Kan ik dat ergens online vinden?
ps. als iemand het leuk vindt om oude modellen te raden van halve bouwsets, dan kan ik wel een foto online zetten.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Sommige sets zijn vrij kostbaar gewordenViNcE schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:16:
Ik heb tijdens het opruimen een hele berg van mijn oude Lego gevonden. Sommige dingen waren al in elkaar gezet, maar het meeste ligt los in een grote doos. Daarnaast vond ik wat oude boekjes terug. Erg grappig om mijn speelgoed van 30 jaar geleden te zien. Ik heb het meeste al gewassen, maar ik had nog wat vragen:
- Zijn bepaalde Lego sets nog kostbaar of kan alles tegenwoordig gemaakt worden en heeft het alleen nog de speelwaarde.
Als je het boekje er bij hebt maakt dat een set meer waard- Hetzelfde geldt voor de boekjes. Ik dacht dat veel wel online was te vinden, dus voor mij is het alleen makkelijk om te zien welke modellen ik er uit kan halen. Maar hebben de boekjes zelf nog waarde?
Catalogi staan online en zijn niet veel gevraagd. Zeker niet als er in gepend is. Lekker als nostalgie bewaren dusHetzelfde geldt voor een catalogus van rond 1986. Ik heb er in geschreven, maar verder ziet het er nog goed uit. (Heel erg leuk om die dingen te zien waar ik toen van zat te dromen)
Op bricklink kun je een set in onderdelen splitsen. Draai je de lijst uit en dan is het tellen geblazen. Note: kutklusje- Voordat ik begin met het bouwen van een set wil ik graag zien of ik alle steentjes compleet heb. Kan ik dat ergens online vinden?
Het is nog vakantie, dus drop er eens een paar - maar alleen als je het zelf niet weet, anders wordt het een gebed zonder eindeps. als iemand het leuk vindt om oude modellen te raden van halve bouwsets, dan kan ik wel een foto online zetten.
Verder: op bricklink kun je ook een goede indicatie van de waarde van je set krijgen. Kijk naar het aanbod van de set en de prijs
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik weet dat PlayToday (Gouda) hem ook verkoopt, maar die zetten expres geen specials op hun website, omdat anders "de chinezen alle specials kopen" en zij hun eigen klanten geen specials meer kunnen verkopen. Aldus de eigenaars. Mocht je dus een keer iets zoeken, loont het om even te bellen of te mailen, want zij hebben in principe het complete Lego-assortiment beschikbaar.Angeloonie schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:30:
Kon mij niet inhouden
Vooral toen ik zag dat hij om wat voor reden dan ook bij geen enkele webshop te krijgen was maar enkel bij Lego.com en op Marktplaats de prijzen al hoger lagen
[afbeelding]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Mijn dochter is er in ieder geval al leuk mee aan het spelen, dus het belangrijkste doel is al compleet.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Jup. Ik gebruik arduino omdat je flexibeler bent in je ontwerp (zowel hardware als software) en dat je geen sensoren van 30 Euro hoeft te gebruiken.The Eagle schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:59:
Dan zou ik zelf voor een Arduino gaan. Die kan met wat goede wil ook gewoon lego motoren aansturen (vraag Arjen maar). En als je Arduino kent kun je daar ook andere leuke dingen mee doen. Met een EV blok is dat toch een stuk beperkter
Gebruik je dan motoren van lego of normale dc motoren?almightyarjen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:43:
[...]
Jup. Ik gebruik arduino omdat je flexibeler bent in je ontwerp (zowel hardware als software) en dat je geen sensoren van 30 Euro hoeft te gebruiken.
Ik gebruik gewoon de motoren van lego: die zijn het makkelijkste te verwerken in je bouwwerkenStijnb_ schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:44:
[...]
Gebruik je dan motoren van lego of normale dc motoren?
Inmiddels heb ik de 20k bricks bereikt door het bus station wat uit te breiden! De ruimte rechts van het busstation is wat leeg; daar wil ik een paar taxi's neerzetten: ik heb daar een geschikte baseplate voor gevonden welke niet in LDD zit.

En nu even een dag vinden dat ik ongestoord alles kan bricklinken
Zijn deze makkelijk te koppelen met de arduino?almightyarjen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:54:
[...]
Ik gebruik gewoon de motoren van lego: die zijn het makkelijkste te verwerken in je bouwwerken
Inmiddels heb ik de 20k bricks bereikt door het bus station wat uit te breiden! De ruimte rechts van het busstation is wat leeg; daar wil ik een paar taxi's neerzetten: ik heb daar een geschikte baseplate voor gevonden welke niet in LDD zit.
[afbeelding]
Op zich wel. Ik knip altijd de PF connector eraf en verleng de draadjes indien nodig. Ik gebruik een L293D of L298 motor driver om ze aan te sturen.Stijnb_ schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:12:
[...]
Zijn deze makkelijk te koppelen met de arduino?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Hoe wordt het dak gefundeerd?almightyarjen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:54:
[...]
Ik gebruik gewoon de motoren van lego: die zijn het makkelijkste te verwerken in je bouwwerken
[afbeelding]
Straks ga je het in real-life nabouwen...
Trein?
Goede keuze. Hij is het waard! Wall-E is liev!Angeloonie schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:30:
Kon mij niet inhouden
[afbeelding]
Leuk topic; mooi om te zien dat er zovelen zijn die nog enorm gepassioneerd over Lego praten. Ik heb op m'n gemak dit topic eens doorgelezen, en ik moet zeggen, er worden mooie dingen geshowd. almightyarjen, echt een prachtig station wat je aan het bouwen bent, ik ben heel benieuwd naar hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.
Zelf heb ik een bescheiden voorraad. Vooral van de Town-, Pirates- en Castle-serie van begin jaren '80-'90. Helaas heb ik de boekjes niet meer (hoop dat ze bij m'n ouders op zolder liggen) maar die heb ik inmiddels digitaal gevonden. Dus wanneer de kerstmeuk is opgeruimd, ga ik alles maar weer eens opbouwen.
Daarnaast heb ik ook maar eens gekeken naar wat er tegenwoordig wordt verkocht. De Architecture-serie vind ik erg mooi, en dan vooral de landmarks (die in Europa heb ik bijna allemaal wel in het echt gezien) en de Eiffeltoren en de Trevi-fontein staan inmiddels in een vitrinekast. Maar de Modular Buildings zijn pas echt mooi. Denk dat ik binnenkort de Pet Shop aanschaf; m'n vrouw vond die kleine diertjes wel schattig.
Goede voornemen voor 2016: Meer Lego
Verwijderd
bij mij ook. Ging keurig van de 170 naar ruim 200.Kapoen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 10:41:
Gelukkig nieuwjaar iedereen! En 'brick on' in 2016
De gewoonlijke S@H problemen zijn weer opgedoken zie ik. Toen ik de Brick Bank wou bestellen schoot de prijs in mijn virtueel mandje gewoon omhoog tot boven de 200 euro. Dit overkomt blijkbaar nog andere mensen als ik het artikel op brickset.com moet geloven. Dus goed nakijken wanneer je afrekent.
Jammer genoeg is er geen bijpassende polybag bij de bank, dus hoef ik vandaag eigenlijk niets te bestellen. Na de pakjesperiode van afgelopen week komt dat mijn bankrekening eigenlijk beter uit
in de bevestigingsmail naar een raar bedrag van 183,12
in de order op mijn account, keurig naar 169,99
Ftfyalmightyarjen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:54:
[...]
[afbeelding]
En nu even een dag minimaal 2 dagen vinden dat ik ongestoord alles kan bricklinken
Serieus though, ik weet niet hoeveel dezelfde stukjes er in zitten voor een massa bestelling, maar als ik voor zo'n 400 onderdelen al een middag bezig kan zijn en een middag+avond voor 1500 onderdelen van een Mustang, vind ik het best knap als je 20k onderdelen in een dag besteld krijgt. Bricklinken duurt voor mij op 1 of andere manier altijd langer dan ik verwacht
Zag dr bij een van minn vaste shop nog redelijk wat staan maar geen idee welke zeldzaam (aan het worden) zijn.
Heb die van de week ook gebouwd! Leuk ding.Haay schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:22:
[...]
Goede keuze. Hij is het waard! Wall-E is liev!![]()
[afbeelding]
Ook de 42039 24h racer in 3 avonden gebouwd. Weet gelijk weer waarom Technic niet echt mijn ding was en is. Gedoe met al die koppelingen, tandwielen, etc. Als ie klaar is, is het wel een gaaf ding. Verschil met de 8880 die ik toen nieuw had is enorm. Het aantal exotische onderdelen is significant toegenomen en het aantal blokjes per stap afgenomen. Ook de Wall-E heeft iets van 160 stappen. Dat kan ik me niet herinneren van vroeger. Ben nog gewend om de verschillen te zien. Toen werd er niet aangegeven wat je per stap nodig had.
Edit
Holy crap, de 10221 gaat al snel richting de 900 euro... had ik er toch meer moeten kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 01-01-2016 22:45 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je hebt hem wel voor 750 nieuw in doos. Verschil tussen vraagprijs en waar ze daadwerkelijk voor verkopenSeñor Sjon schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:26:
[...]
Edit
Holy crap, de 10221 gaat al snel richting de 900 euro... had ik er toch meer moeten kopen.
Edit:
*snip* Hier hebben we een apart subforum voor V&A overig
[ Voor 50% gewijzigd door Señor Sjon op 01-01-2016 23:23 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Mijn ervaring is dat ze het in apparte leveringen bezorgen. Ik weet niet hoeveel items niet op vooraad waren, mijn ercaring is dan ook weer dat het best mogelijk is dat 1 bestelling in 3 aparte leveringen bezorgd wordt.BinaryRun schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:50:
Korte vraag als je bij S@H spullen besteld die niet op voorraad zijn tegelijkertijd met producten die wel beschikbaar zijn wordt dan alles in 1x verzonden wanneer het er allemaal is of krijg je dan netjes 2 aparte leveringen?
200 fish found!
Denk dat de BL site de beste indicatie geeft, of anders Brickpicker.com wellicht.The Eagle schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:07:
Is er ergens een overzicht van wat die Archiectures serie deed en doet?
Zag dr bij een van minn vaste shop nog redelijk wat staan maar geen idee welke zeldzaam (aan het worden) zijn.
Welke sets sowieso qua prijs goed ontwikkelen zijn Robie House (21010), Sungnyemun (21016) en Marina Bay Sands (21021). Zowel msib als used doen deze het goed. John Hancock Center (21001) gaat msib als een speer, used wat minder.
Qua aankomende "toppers" staan Fallingwater (21005), Imperial Hotel (21017), UN headquarters (21018) en Trevi Fountain (21020) hoog op de nominatie. Wellicht ook wel de iets kleinere modelletjes, zoals The White House (21006) of Big Ben (21013). En misschien dat de oorspronkelijke Burj Khalifa (21008) ook wel interessant gaat worden, nu een nieuwe Burj Khaliffa is uitgebracht (21031).
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ik dacht wanneer je bestelling verstuurd wordt.SeatRider schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 08:36:
Weet iemand hoelang het duurt voordat de VIP punten worden bijgeschreven? Ik bestel dan eerst het GBHQ, en als de punten daarvan bijgeschreven zijn de Brick Bank.
Verwijderd
zodra bestelling is betaald en afgerond. Is slim, heb ik ook gedaan. Ik denk dat de gbhq ondanks zijn prijs best snel zal gaan!SeatRider schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 08:36:
Weet iemand hoelang het duurt voordat de VIP punten worden bijgeschreven? Ik bestel dan eerst het GBHQ, en als de punten daarvan bijgeschreven zijn de Brick Bank.
Hm, balen. De huifkar rekent bij 2 aparte verzendingen 2x het verwerkingstarief. Dus dan ben ik dat voordeel direct weer kwijt. Denk dat ik het dan toch maar in 1x laat verzenden, die VIP punten geef ik dan later in NL nog wel een keer uit.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:12:
[...]
zodra bestelling is betaald en afgerond. Is slim, heb ik ook gedaan. Ik denk dat de gbhq ondanks zijn prijs best snel zal gaan!
Kun je met VIP punten ook betalen in de fysieke lego-winkels? Anders is het misschien nog wel interessanter om gewoon even over de grens te wippen.
Lachen. Eerst naar binnen gaan en met de bestaande VIP punten een GBHQ kopen. dan net zo lang blijven staan totdat de 349 punten daarvan zijn bijgeschreven, en die dan direct besteden om de brick bank te kopen. Hopen dat het dan niet inderdaad 24 uur duurt voordat ze zijn bijgeschreven (zoals ze zelf claimen).AppieNL schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:19:
Yup, met een VIP pas, kunnen ze daar voor je fixen.
Zelf kies ik toch voor een 2015 set, en dan nog wel een freebie, de 5003082 Classic Pirate Minifigure. Een leuke minifig (niet echt classic itt de naam van de set) in een leuke scene. Lego maakt te weinig van dit soort setjes imho. Helaas is de rest van de pirates line-up in 2015 een beetje magertjes.

Eigenlijk vond ik een aantal City starter sets afgelopen jaar ook vrij goed, zeker voor de prijs:
demolition (zelfs 2x gekocht), space en deep sea.
Dieptepunt was het (wederom) mislopen van 858
Eerste was per ongeluk. Heb die BTTF gekocht, en door drukte in de doos gelaten. Om er vervolgens achter te komen dat ie 3x zoveel waard is geworden
Tweede is dat ik een tweetal dozen uit mijn jeugd heb weten te bemachtigen, de 7814 crane wagon en de 7834 overweg. Staat helaas een beetje stof te trekken, maar wel heel blij mee
Dieptepunt: veel te weinig tijd om met mijn Lego aan de slag te gaan
Dieptepunt: 3 maanden niet bezig kunnen zijn door het nieuwe huis en toch ook wel de terminator video die totaal niet aan slaat: voelt als weinig waardering voor veel gepiel, stop motion gaat nooit mijn hobby worden
Ik twijfel enorm over de GBHQ maar ik zou niet weten waar ik hem moet laten de zolder is nog een pleuris bende ben wel van plan om die als LEGO hok te gaan inrichten
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Die kon ik zeker wel waarderenalmightyarjen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:46:
Dieptepunt: 3 maanden niet bezig kunnen zijn door het nieuwe huis en toch ook wel de terminator video die totaal niet aan slaat: voelt als weinig waardering voor veel gepiel, stop motion gaat nooit mijn hobby worden
Oh, dat is dan ook mijn hoogtepuntThe Eagle schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:40:
Eerste was per ongeluk. Heb die BTTF gekocht, en door drukte in de doos gelaten. Om er vervolgens achter te komen dat ie 3x zoveel waard is geworden
Heel het jasr plezier van gehad.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Waarom maken ze die palmbomen zo tegenwoordig? Ik vond de stammen van de eerste piraten series mooier en daar was het "verdeelstuk" boven in de stam ook bruin:

Vreemd dat ze dat nu anders doen.
Was het niet zo dat die oude onderdelen van de stam nog wel eens stuk konden gaan?
Daarom ook dat ik vind dat het helemaal geen 'classic' minifig set is. Ongeveer alles is wel aangepast of weggelaten sinds de eerste sets in 1989 (waarvan ik er ook een hoop heb dankzij Sinterklaas, memories!).
Toch is het echt één van mijn favoriete sets in 2015. Dat komt deels door de nostalgie, maar ook omdat het gewoon een verhaal vertelt met relatief weinig onderdelen.
Hopelijk krijgen we dit jaar nog zo'n set. Welke serie was nog zo legendarisch naast classic space en pirates in de jaren '80? Of moeten we verder kijken naar de jaren '90? Met die periode heb ik niet zoveel ervaring, dat waren mijn dark ages.
Ben nu weer 2 bakken uit die tijd aan het doorwerken, te smerig en verkleurd om eigenlijk wat mee te doen, maar de nostalgie zegt dat ik het weer zo netje mogelijk moet maken

Het grootste deel van die dingen in mijn collectie is al lang geleden doormidden gebroken
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 02-01-2016 18:14 ]
Ligt hier nog teveel sealed van spul gekocht in 2015 om 1 te kiezen, maar een setje dat ik moest hebben (en ook nog steeds sealed is): Gingerbread huisje
Voordat mensen denken: "aww arme Lego, bouw!", wil deze maand even wat MOCs eruit pompen (na de Batmobile nog 2-3) dan worden ze gebouwd.
Speaking of which, aangezien een update wel weer een beetje overdue is (ik poog elke week wat te posten, maar dat liep niet zo handig met nieuwjaar deze week). Kwam er al vroeg in de week achter dat 2 van de 3 stuurmodi werkend krijgen niet gaat werken, ze moeten alledrie tegelijk
Samen met een nichtje en zoontje heb ik de hoge snelheidstrein (60051) gebouwd:

Vergeleken met de vrachttrein (60052) uit de superpack (66493) of de vrachtrein (7898) uit de superpack (66325) vind ik de hogesnelheidstrein wel erg mager om te bouwen.
Mrs. Rukapul heeft met veel plezier het Volkswagen busje gebouwd (10220). Dat smaakt naar meer
Ook al mijn oude lego van zolder maar eens gehaald. Na het gesorteerd te hebben en defecte onderdelen weg te gooien ook de eerste doos opgebouwd: Metro Park & Service Tower (6394-1)

Op een enkele witte plaat (en een minifig die vast ergens rondzwerft) na waren alle onderdelen present. Wel grappig om 5 tinten wit in zo'n model te zien afhankelijk van of de steentjes 20, 30 of nog ouder zijn
Veel auto's waaronder een complete politiemacht waren nog opgebouwd en zijn dus ready to go. Binnenkort maar eens proberen om het oude politiebureau (6384) op te bouwen

Hoe doen jullie dat trouwens met opslag? De oude lego zat jarenlang door elkaar in een paar grote bakken. Die heb ik inmiddels uitgezocht in Ikea ziplock zakjes en in een een enorme afsluitbare bak gedaan. De opgebouwde oude modellen zitten in afsluitbare bakken (tip: deze week in de aanbieding bij de Xenos). De nieuwe treinen heb ik opgebouwd en al in diverse afsluitbare plastic afsluitbare bakken zitten (ready to play voor kinderen) waarbij het nadeel is dat een station (7997) en de overslagkraan heel lang/breed cq hoog zijn en dus veel ruimte innemen. De nieuwe modellen van de kids zitten ook in bakken. Vraag is nu wat ik met de nieuwe losse onderdelen doe. Het barst van de speciale onderdelen en generieke stukken mixen met oude is wat zonde gezien de degradatie van de oude stukjes. Misschien in een ziplock zakje per model? ja, de dozen gaan bij het oud papier En zo'n volwassenenmodel? Ik heb echt de ruimte niet om het uit te stallen
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 02-01-2016 19:19 ]
Die bestaat niet meer? Die had ik aan de kleine hier gegeven met de wegenplaten en na een eerste lijmpoging er een paar weggegooid met het idee om gewoon voor een paar euro nieuw te kopen... fout gedachtKapoen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:13:
Misschien is deze ook nog een optie voor een classic set![]()
[afbeelding]
Het grootste deel van die dingen in mijn collectie is al lang geleden doormidden gebroken
Volgens brickset verscheen de laatste gelijkaardige set in 1999, toch als ik zoek op 'road signs'. 'Traffic signs' levert niets op.Rukapul schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:07:
[...]
Die bestaat niet meer? Die had ik aan de kleine hier gegeven met de wegenplaten en na een eerste lijmpoging er een paar weggegooid met het idee om gewoon voor een paar euro nieuw te kopen... fout gedacht![]()
Echter heb ik spontaan problemen met de masten.
Ze staan niet meer recht, ik krijg ze niet recht.
foto:

Ze staan goed geplaatst, de mastdelen klikken netjes in elkaar maar zoals je ziet komt het dan niet uit.
Ik kan me niet herinneren dat dit vroeger ook zo was (al is dit bijna 25 jaar geleden). Het lijkt mij ook niet dat de lego zich "vervormt" heeft in de loop der tijd.
ik krijg de mast dus alleen goed als ik ze niet in elkaar klik, maar dat is natuurlijk niet zo als het hoort.
Je hebt ook nog 8401 lego city inwoners, zitten ook twee verkeersborden bij en een stoplicht Is van een iets recenter jaar maar helaas ook niet meer te koop.Kapoen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:36:
[...]
Volgens brickset verscheen de laatste gelijkaardige set in 1999, toch als ik zoek op 'road signs'. 'Traffic signs' levert niets op.
200 fish found!
Wel leuk om terug te zien. Alle piratenlego zit nu allemaal in 1 doos bij mij. Tegenwoordig zal er wel weer een uniek blokje voor de ra's of de opbouw van het achterdek komen.
[ Voor 59% gewijzigd door Señor Sjon op 02-01-2016 22:36 ]

deze horen gelijk te zitten met de onderplaat, zoals te zien op deze foto

Ik vind het apart, kan mij echt niet heugen dat dit zo was. nu heb ik ze dus niet in elkaar geklikt staan. Maakt de set er niet minder leuk op
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik zou mijn exemplaar ook eens terug in elkaar moeten zetten, helaas zijn de zeilen nogal verkleurd (ook na een wasbeurt).
Over wasbeurten gesproken wat is nou de beste manier om LEGO te wassen. Ik heb nog wat sets die stof hebben gevangen.Kapoen schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:54:
Black Seas Barracuda, Sinterklaas 1989![]()
Ik zou mijn exemplaar ook eens terug in elkaar moeten zetten, helaas zijn de zeilen nogal verkleurd (ook na een wasbeurt).
Mijn idee was oude kussensloop LEGO erin en een knoop en hoppa de wasmachine in op 30 graden op laag toeren en gaan.
Zou ik niet doen. Wat ik meestal doe, is het een poosje in een emmer met warm water en allesreiniger laten weken. Tussendoor een paar keer met je handen er doorheen om het vuil los te weken. In de wasmaschine lijkt me te veel gaan krassen.SpoekGTi schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:09:
Over wasbeurten gesproken wat is nou de beste manier om LEGO te wassen. Ik heb nog wat sets die stof hebben gevangen.
Mijn idee was oude kussensloop LEGO erin en een knoop en hoppa de wasmachine in op 30 graden op laag toeren en gaan.
Nope, het is één stuk en al zou het los zitten, dan nog zit de incaping off-center. Ik heb wat andere besteld via bricklink, ben benieuwd of ik dan dus "verkeerde" bricks heb.breinonline schreef op zondag 03 januari 2016 @ 07:19:
Bestaat de base wel uit één stukje plastic? Of zijn het stiekem twee delen aan elkaar waardoor het bovenstuk gedraaid kan zijn?
[ Voor 30% gewijzigd door Zeehond op 03-01-2016 11:57 ]
200 fish found!
Had vanochtend wel een blij gezicht toen het opgebouwde oude politiebureau (6384) werd gespot
Moet wel zeggen dat er van kinderen toen meer gevraagd werd qua inzicht dan de hedendaagse volwassenen als ik de handleidingen van de oude sets vergelijk met bijvoorbeeld de Volkswagen bus.
Het moet ook bijna aan het plastic liggen. Ik heb modellen die opgebouwd opgeborgen waren en bepaalde stukken wit waren duidelijk meer verkleurd dan andere stukken van een ander type. Net alsof het een andere batch heeft betroffen.Zeehond schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:55:
Onder andere de witte stukje zijn altijd vervelend als die verkleurd zijn, dat gaat er niet af in gewoon sop
[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 03-01-2016 12:03 ]
Zou inderdaad goed kunnen. Ik heb het lego ziekenhuis van 10 jaar terug. De plaatjes zijn gewoon bijna helemaal geel, maar de muur stukken zijn nog perfect wit.Rukapul schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:59:
Het moet ook bijna aan het plastic liggen. Ik heb modellen die opgebouwd opgeborgen waren en bepaalde stukken wit waren duidelijk meer verkleurd dan andere stukken van een ander type. Net alsof het een andere batch heeft betroffen.
[ Voor 10% gewijzigd door Zeehond op 03-01-2016 12:12 ]
200 fish found!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.