Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste
Acties:
  • 859.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47
Simpel en cheap? Wat tandwieltjes er tussen zetten waardoor hij minder snel rond draait. Anders de Lipo PF accu (heeft een snelheidsregelaar, kost wel veel geld: 56 euro op lego.nl). Of de IR Speed Remote control in combinatie met een IR reciever, bij elkaar zo'n 35 euro, maar kan je hem wel vanaf je luie bank besturen :P

Of als je al een trein hebt of wilt kopen kost die laatste optie "niks" :)
Stijnb_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:33:
Ik zou terug willen beginnen met lego. Heb nog wat staan maar wil eigen dingen bouwen. Waar kopen jullie jullie bricks?
Als je van scratch moet beginnen, kan je beter wat sets kopen met 20+% korting tov de adviesprijs met in je achter hoofd wat je eigenlijk zelf wil bouwen van de stenen. Ook wel bekend als "parts packs". Specifiek onderdelen bestellen kan daarna altijd nog, als je van een parts pack 50% gebruikt voor je eigen bouwsel ben je vaak al goedkoper uit dan bestellen op bricklink.com (en sneller lol).

[ Voor 38% gewijzigd door AppieNL op 23-12-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 16:14
Ik ben nu wat dingen aan het proberen in de software van lego. Ik heb een getand profiel op de grond geplaatst en wil daar op nu een tand wiel laten bewegen. Alleen krijg ik het tand wiel niet op het getand profiel.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Stijnb_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:14:
Ik ben nu wat dingen aan het proberen in de software van lego. Ik heb een getand profiel op de grond geplaatst en wil daar op nu een tand wiel laten bewegen. Alleen krijg ik het tand wiel niet op het getand profiel.
Dat komt omdat het tandwiel er niet goed op past. Je moet het tandwiel een paar graden draaien zodat het tandwiel in de tanden van de tandheugel past. Draaien doe je met het derde icoontje van links, in de centrale bewerkbalk, midden bovenin het scherm. Vervolgens klik je het tandwiel aan en kan je hem draaien. Werkt nooit direct: is altijd even pielen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:26
AppieNL schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:32:
[...]

Thanks, komt uit de laatste Arkham game.
[video]
(Vanaf 1:10 zo'n beetje in actie)
appie, mooi!
hou ons op de hoogte.

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
BinaryRun schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:05:
De andere (als de andere dan nog niet uit productie is) wil ik dan gaan aanschaffen in januari samen met minifigures 15. Ik kwam deze afbeelding al tegen, maar kan verder niets vinden over wanneer hij uit zou moeten komen.

[afbeelding]
Die staan gepland voor januari als het goed is!

• BinaryRun
  • Laatst online: 29-04 01:00
AppieNL schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:51:
Simpel en cheap? Wat tandwieltjes er tussen zetten waardoor hij minder snel rond draait. Anders de Lipo PF accu (heeft een snelheidsregelaar, kost wel veel geld: 56 euro op lego.nl). Of de IR Speed Remote control in combinatie met een IR reciever, bij elkaar zo'n 35 euro, maar kan je hem wel vanaf je luie bank besturen :P

Of als je al een trein hebt of wilt kopen kost die laatste optie "niks" :)
Ik ga waarschijnlijk voor de IR omdat ik op 1 batterij meer dan 1 motor wil aansluiten, met de Lipo zou alles dan dezelfde snelheid krijgen wat ik niet wil.

• almightyarjen

almightyarjen

Het dak voor het station is ook gereed. Helaas krijg ik het niet op het gebouw in LDD: LDD wil het dak onder het gebouw plaatsen en de computer heeft moeite met het verplaatsen van zoveel bricks. Het dak bestaat uit zo'n 2600 bricks.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DLdWCQY.png

De "poort" van de lift moet nog iets mooier worden gemaakt. Daar komt ook de liftmotor dus dat vogel ik liever IRL uit. Op het dak staan een paar airco's waarvan de ventilatoren zullen draaien. Daarnaast wil ik echte zonnecellen plaatsen, welke een whopping ( :+ ) 3W zullen genereren :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JUB9lDk.png

In de onderkant van het dak zie je transparante 2x2 plates zitten, hier achter komt de ingebouwde verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B3ZRKLV.png

Total part count: 13.000 :X

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 20:44

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ik hoop dat jij een flinke flinke eindejaarsbonus ontvangt. Of een bank overvalt. Want ik wil niet weten wat dit zou kosten _O-

Sws is het al veel werk alle bricks te gaan bestellen hahaha

fookin mad fer it

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Reinier

\o/

Impressive! Vraag me wel af of het niet gaat doorhangen.

En ga nou niet de Brick Bank overvallen, dat levert te weinig op :P

• BinaryRun
CrazyRooster schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:37:
[...]

Die staan gepland voor januari als het goed is!
En sinds vanochtend staan ze inderdaad in de lego store met release voor 1 januari :)

Leuke series, vooral het gewonde mannetje, de dolfijn en de schoonmaker zijn mooi voor mijn park. Omdat de Fairground Mixer ouder is, ga ik deze eerst bestellen en dan na 1 januari de Ferris Wheel. (Verspreid bestellen zodat ik geen verzendkosten over de nieuwe minifigures hoef te betalen. :+)

[ Voor 35% gewijzigd door BinaryRun op 24-12-2015 10:35 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:24
Die Batmobile ziet er erg gaaf uit.
Treinstation ook maar wat een werk en kosten om dat ding te gaan bouwen man !

Afgelopen week deze setjes voor 35 op de kop getikt :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qN0k65AWWMSp3wNdM5nn1xhV/full.jpg

Worden nog afgebroken en in de week gezet.

Maar de stickers hebben de tand des tijds niet doorstaan. Wat is de beste manier om ze te verwijderen ?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GcNJt1Vvh9MXpRcrNyfFzjDU/full.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt heel gek, maar Glassex. Trek je stickers er zo mee af en laat niks achter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Ugh stickers, daar heb ik nooit graag mee geknoeid. Daarom ben ik blij dat de brick bank blijkbaar alleen maar gedrukte onderdelen bevat :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

Lego

En dan sta je in HK en kom je al deze dozen tegen op het vliegveld.. De 10188 is al gauw €700 (5800hkd)..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14
The Brickshow review van de 75827 Ghostbusters Headquarters:
[YouTube: https://youtu.be/apncNpahnQg]

• AppieNL
The Eagle schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:17:
Klinkt heel gek, maar Glassex. Trek je stickers er zo mee af en laat niks achter :)
Thanks, ik heb hier nog een BMW F1 racer met gare stickers die er nog eens af moeten.

Arjen, petje af, dat gaat een mooi gebouw worden! Details als draaiende airco fans en werkende zonnepanelen vind ik erg leuk.

• Speedy
  • Laatst online: 02-06 10:10
Gaaf project inderdaad Arjen. Alvast veel sterkte op Bricklink ;)

Flickr | Lego collectie

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kon het voor mezelf niet verantwoorden om de LEGO 75060 Slave 1 (UCS) te kopen.
Nu stond vanochtend de postbode voor de deur en toen bleek dat mijn vriendin `m voor mij had gekocht als kerstcadeau! O+

Kortom, met de feestdagen heb ik weer genoeg te doen!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
ReseTTim schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:12:
[afbeelding]

En dan sta je in HK en kom je al deze dozen tegen op het vliegveld.. De 10188 is al gauw €700 (5800hkd)..
Die heb ik nog voor een stuk minder op de kop getikt in april. :X

Stickers zijn hel, zijn die van de nieuwe modellen wel goed? Heb nog een F1 technic Ferrari uit 2004 ofzo en daar is bija alles al afgekruld. Het vergaat letterlijk. Bij de UCS X-Wing uit 2000 zit alles nog prima. Dat wordt een gokje met de LeMans racer waar ik nu mee bezig ben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Bedankt voor de positieve reacties :) Als het ontwerp helemaal af is (er moet nog een busstation en monorail perron komen) ga ik een dag uittrekken om het allemaal te bricklinken. Ik ben bang dat de postbode dit projectje niet leuk gaat vinden :p

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 13:38
DedSec85 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:10:
[...]

Oh ok. Ik heb m'n reactie aangepast. Bedankt!
Scheelt alsnog wel wat gelukkig!
Ik heb de Noordpool Truck (42038) 2 weken geleden besteld, maar mij was niet duidelijk of de 15 euro korting er al bij in zat of niet. Had ze een bericht op Twitter gestuurd hoe het precies zat en ze hebben mij 15 euro teruggestort. Dus ik heb er uit eindelijk 49.99 voor betaald.

Ben er iig een paar avondjes zoet mee geweest. Ben er blij mee :D

• Stijnb_
almightyarjen schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:39:
Bedankt voor de positieve reacties :) Als het ontwerp helemaal af is (er moet nog een busstation en monorail perron komen) ga ik een dag uittrekken om het allemaal te bricklinken. Ik ben bang dat de postbode dit projectje niet leuk gaat vinden :p
Koop je alle losse blokjes op bricklink of ook ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

Señor Sjon schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:02:

Die heb ik nog voor een stuk minder op de kop getikt in april. :X
Beter toch :). Doos lekker laten staan.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Er zijn een aantal dozen die ik begin 2016 wil hebben, en wat mij frustreert is dat als ik die in de Duitse legoshop zou bestellen, scheelt dat bijna €100:

Tumbler: €219 (NL) en €199 (DE)
GBHQ: €399 (NL) en €349 (DE)
Brick bank: €169 (NL) en €149 (DE)

Ik geloof ook niet dat alles in de Lego winkels op voorraad zal zijn (met name de Tumbler kun je alleen nog online bestellen). Wat zou de handigste manier zijn om deze spullen te bestellen? De Huifkarservice is een optie (denk dat ik dan ruim 20 euro kwijt ben aan kosten), afleveren op een postkantoor net over de grens wellicht ook, maar dan ben ik datzelfde bedrag kwijt aan benzine.

Waarom hanteert Lego zulke grote prijsverschillen!?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat is al jaren zo. Ik haalde vroeger mijn Lego ook altijd in Deutschland, dan moest ik minder lang sparen. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Stijnb_ schreef op donderdag 24 december 2015 @ 22:02:
[...]

Koop je alle losse blokjes op bricklink of ook ergens anders?
Meestal wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 15:50

FeaR

In GoT we trust

De 42042 - Crawler Crane staat in elkaar en werkt naar behoren, op één ding na. Zonder de extra module voor de kraanarm gaat alles goed, maar zodra ik de extra module plaats en de arm verleng krijgt de motor de arm niet meer omhoog. Motortje draait wel, maar je hoort het veiligheidstandwiel slippen doordat de load te hoog is.

De werking is dus wel goed, maar de load te hoog. Iemand hier ervaring mee? Aangezien alles werkt heb ik het idee dat ik misschien iets fout heb gedaan met het touw, maar dat zit netjes om en om zoals de handleiding beschrijft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik zit zelf een beetje met een dilemma.

Voor kerst wil ik mij nog een cadeau doen.
Twijfel tussen de slave I (75060) of de palace cinema (10232).
Ze staan momenteel op lego beide op hard to find. Maar de vraag is natuurlijk wel snelst EOL zal zijn.
Misscchien moet ik erbij vermelden dat ik de brick bank in de loop van het jaar ook wel zal aanschaffen.

Suggesties zijn mee rdan welkom :)

[ Voor 18% gewijzigd door nagasy op 25-12-2015 22:01 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
In principe ben ik geneigd om te zeggen dat de Palace Cinema sneller zal verdwijnen omdat die gewoon ouder is. Helaas kan je de Star Wars (UCS) en modular lijn niet 1:1 vergelijken denk ik, beide modellen kunnen perfect tegelijk uit de productie genomen worden. Lego hanteert ook niet altijd de meest logische criteria (vanuit ons standpunt als klant) om modellen te behouden of te beëindigen.

*edit* eigenlijk veel geleuter van mezelf om te zeggen dat UCS en modulars elk een eigen productiecyclus volgen :)

En misschien is de Slave gewoon moeilijk verkrijgbaar vanwege de eindejaarsrush op Lego en het aangekondigde tijdelijke productietekort.

Wat ik je daarom aanraad:
- zoek de Palace Cinema in een gewone speelgoedwinkel, die zijn vast en zeker nog te vinden aan een normale prijs. Ik heb onlangs nog enkele dozen gezien in een winkel in de buurt (Brussel).
- koop de Slave I via de Lego website, volgens mij is die iets zeldzamer in het wild.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 25-12-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686594

Lego gek geworden ?
willen ze in ene keer mijn ouwejaarsbonus hebben ?
gooien een bek meuk in de release waar je akelig hebberig van wordt.

modulairs, city, architecture, minifiguren................

en dat allemaal in de lastste week van het jaar. (en ook nog vlak na kerst !!!)

maar alvast voor een ieder hier.........veel gezondheid en een bouwvol 2016 !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
FeaR schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:39:
De 42042 - Crawler Crane staat in elkaar en werkt naar behoren, op één ding na. Zonder de extra module voor de kraanarm gaat alles goed, maar zodra ik de extra module plaats en de arm verleng krijgt de motor de arm niet meer omhoog. Motortje draait wel, maar je hoort het veiligheidstandwiel slippen doordat de load te hoog is.

De werking is dus wel goed, maar de load te hoog. Iemand hier ervaring mee? Aangezien alles werkt heb ik het idee dat ik misschien iets fout heb gedaan met het touw, maar dat zit netjes om en om zoals de handleiding beschrijft.
Heb je vast al gecheckt, maar heeft elke as in de gearbox (en in het touwsysteem) genoeg speling? Clutchgears kunnen behoorlijk irritant zijn als alles niet vrij kan draaien. Als je de motor makkelijk los kan koppelen en het met de hand draait, kan je wellicht de weerstand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ISp5J0L6ohqRhGJbe1dLbL58/full.jpg

De kerst ook goed gespendeerd met de F40. Erg leuke build, waarbij de motor een have minibuild is. Wel een redelijk aantal stickers, wat nooit echt mijn hobby is.

Ook een aantal keer een foutje gemaakt, dus die brick separator heeft nut gehad. Kwam een blokje te kort, maar dat kon ik uit eigen voorraad aanvullen gelukkig.

Nu maar eens wachten wat de volgende auto in de creator serie gaat zijn. De Mini ben ik niet wild van en de Kever vind ik wat duur. Dus maar wachten wat er aan komt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb mezelf op een laat kerstkado getrakteerd, in een lokale boekhandel kwam ik twee afgeprijsde boeken tegen. Beide Nederlandse vertalingen van de Engelstalige DK boeken.
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/5/4/7/9200000046267454.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/1/0/4/9200000015494012.jpg

Het taalgebruik is uiteraard heel kinderlijk, maar de foto's zijn mooi en ik blader heel graag in dit soort boeken. Deze boeken deden me meteen terugdenken aan andere ideeën boeken die ik had als kind:
Afbeeldingslocatie: http://www.lets-brick.com/jpn/legomic/idea_book/images/260book01_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/07000/7777/001.jpg

Wat mij opvalt is dat de modernere boeken veel meer vragen van kinderen(/AFOLS ;)) in die zin dat er geen stappenplannen in staan, itt de oudere boeken. Je krijgt een aantal concept foto's en daarmee moet je het doen, wat ik wel fijn vind. Daardoor is er ook ruimte voor veel meer inhoud/ideeën. Eén ding hebben beide generaties van boeken wel gemeen, ze gebruiken links en rechts speciale of zeldzame onderdelen |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 26-12-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De hedendaagse kids gebruiken geen boeken meer, maar plukken het spul met de iPad van internet en gebruiken LDD. Dat hadden wij allemaal niet vroegah ;)
Wat wij dan wel weer hadden was het plezier en verlangen om die ene set te willen hebben omdat daar dat ene stukje in zat wat je heeeeel graag in je eigen bouwsels wilde gebruiken. Dat hebben zij dan weer een stuk minder.
* The Eagle zo jaren een hijskraanhaak willen hebben (die metalen versie die in verschillende technic modellen zit) - ik kocht die uiteindelijk op mijn 33e pas :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/tijdboem.jpg

Leuke set wel, die Dr Who, blij dat ze geen stickers hebben gebruikt... vond het eerst gek dat deur niet open kon, maar dan was hij weer niet aan te sluiten op de rest van de set. Leuk verzonnen, ook spiegelbeeld van deur aan binnenkant.

Hoop wel dat ze meer met Dr Who gaan doen dan deze set en de 2 Dimensions sets (mede omdat ik niks aan dimensions heb...) Mooie UCS Dalek ofzo :D

[ Voor 19% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 26-12-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:47:
De hedendaagse kids gebruiken geen boeken meer, maar plukken het spul met de iPad van internet en gebruiken LDD. Dat hadden wij allemaal niet vroegah ;)
Wat wij dan wel weer hadden was het plezier en verlangen om die ene set te willen hebben omdat daar dat ene stukje in zat wat je heeeeel graag in je eigen bouwsels wilde gebruiken. Dat hebben zij dan weer een stuk minder.
* The Eagle zo jaren een hijskraanhaak willen hebben (die metalen versie die in verschillende technic modellen zit) - ik kocht die uiteindelijk op mijn 33e pas :+
Herkenbaar inderdaad _/-\o_

Nuja, in principe zijn die moderne boeken ook niet meer dan een samenvatting van dingen die je op eurobricks e.d. kan vinden. Zo heb je in beide boeken een hoofdstuk samengesteld door Peter Reid, de man achter de classic space/exo suit gekte :)
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:23:
Hoop wel dat ze meer met Dr Who gaan doen dan deze set en de 2 Dimensions sets (mede omdat ik niks aan dimensions heb...) Mooie UCS Dalek ofzo :D
Exterminate!!! Op dezelfde grootte als het R2-D2 model indertijd, dat zou inderdaad leuk zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 26-12-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De metalen hijskraanhaken... stomme dingen gingen tijdje terug voor 20 euro per stuk op bricklink (laatst gebruikt in 2009 geloof ik). Ik heb er aardig wat (3-4) omdat die dingen bij service packs zaten van buckets "vroegah" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:06:
[...]
Heb je vast al gecheckt, maar heeft elke as in de gearbox (en in het touwsysteem) genoeg speling? Clutchgears kunnen behoorlijk irritant zijn als alles niet vrij kan draaien. Als je de motor makkelijk los kan koppelen en het met de hand draait, kan je wellicht de weerstand voelen.
Als ik alles handmatig bedien loopt het soepel. Als ik het touw slap houd, dus geen spanning er op, loopt de motor perfect. Eigenlijk heb ik maar twee opties die mogelijk zijn:
  1. De verlengde arm is gewoon te zwaar voor de motor/mechanisme.
  2. De clutch gear is te zwak/geeft te snel toe. Ik heb sowieso het idee dat ik de ene clutch gear makkelijker kan forceren dan de andere.
De 42009 vordert ook gestaag. Zojuist fase 1 afgerond, tevens ook het grootste deel. Qua bouw hadden jullie echt 100% gelijk: qua bouwen en tecnhiek is de 42034 peanuts ten opzichte van de 42009. De outriggers van de 42009 zitten echt heel mooi in elkaar. Ook nog nooit zo'n soepel sturende machine gehad met idem soepel lopende V8. Laatste had ik niet gedacht door de vele tandwielen die nodig zijn om de zuigers aan te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
1. Heb ik niet terug gezien in reviews, Sariel heeft hem zelfs nog veel langer gemaakt in zijn review met 3 stukken en toen wilde de kraan ook nog zonder problemen omhoog. Wel kan de (gewoon) verlengde arm geen zak te tillen, maar dat kan de korte versie ook nauwelijks.
2. Draai de clutch gears eens om (of zet er 1 in van de 42009)? Misschien heb je een faulty clutchgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08
FeaR schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:23:
[...]

Als ik alles handmatig bedien loopt het soepel. Als ik het touw slap houd, dus geen spanning er op, loopt de motor perfect. Eigenlijk heb ik maar twee opties die mogelijk zijn:
  1. De verlengde arm is gewoon te zwaar voor de motor/mechanisme.
  2. De clutch gear is te zwak/geeft te snel toe. Ik heb sowieso het idee dat ik de ene clutch gear makkelijker kan forceren dan de andere.
[...]
Ik heb hier ook net de 42042 gebouwd en verlengd met het extra deel + nog 3 delen en de motor krijgt de arm nog zonder moeite omhoog. Waarschijnlijk heb je wat draaiende delen te strak tegen de liftarms staan. Zorg dat alle draaiende delen soepel kunnen draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Zo te zien zijn er een hoop nieuwe setjes beschikbaar, zelf was ik wel geïnteresseerd in de veerpont, maar naar de review van jangbricks gezien te hebben vind ik die wat mindet

Die brandweer helikopter vind ik wel gaaf :9~

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:34:
2. Draai de clutch gears eens om (of zet er 1 in van de 42009)? Misschien heb je een faulty clutchgear.
Helaas zijn de clutch gears in de 42042 niet echt makkelijk te wisselen. Ik denk wel dat daar mijn probleem zit: als ik de motor laat lopen en kan ik de clutch gear zo stoppen, geen enkele weerstand. De andere clutch gear moet ik echt moeite voor doen om die te laten slippen. De clutch gear van de 42009 ook eens handmatig getest en die heeft ook meer weerstand. Al is het nog steeds niet zo veel als de andere clutch uit de 42042. Eerst de 42009 afbouwen en hopen dat ik daar niet een zelfde probleem ondervind.

Lego eens contacteren voor wat nieuwe clutch gears. Ik heb er nog één liggen, maar die slipt helemaal niet meer. Dat is dan weer een ander uiterste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De 42009 is af :D Waar ik bij de 42043 op mijn gemak kon bouwen was de drang om door te blijven gaan met bouwen met de 42009 vele malen hoger. Vandaar dat ik ook nog wakker ben tegen half 4 's nachts...

Alle functies werken, dus geen rare verassingen daar met tandwielen die niet goed pakken. Kleuren zijn ook allemaal in één keer goed gegaan. Dus geen donkergrijs waar zwart hoort. Grote kans dat ik er extra rekening mee had gehouden omdat de lastige kleuren hier behoorlijk aan bod kwamen. Enige was dat ik op het einde een 10 en 12 as had verwisseld, gelukkig zo op kunnen lossen. Mechanisme van de dubbele extentie is wel relatief simpel met een touwtje, maar het werkt dus geen klagen daar.

Nu echt stoppen met kopen tot de volgende gigantische set in de winkels ligt. Minimaal 2000 pieces, voor minder doe ik het niet. Zeg ik nu... O-) Al zal het moeten, de 42009 en 42034 zijn zo lang dat mijn plank behoorlijk vol is. De 42042 kan ik al helemaal niet kwijt in de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FeaR schreef op zondag 27 december 2015 @ 03:32:
Nu echt stoppen met kopen tot de volgende gigantische set in de winkels ligt. Minimaal 2000 pieces, voor minder doe ik het niet. Zeg ik nu... O-) Al zal het moeten, de 42009 en 42034 zijn zo lang dat mijn plank behoorlijk vol is. De 42042 kan ik al helemaal niet kwijt in de hoogte.
De 42025 Cargo Plane heeft met 'slechts' 1300 stukjes 2x de lengte van de 42009, in kruisvorm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Laatst online: 23:39
Voor mijn dochter haar 6e verjaardag (vandaag) heb ik haar het Heartlake Hotel gegeven. 1550 stukjes en een boekje van 230 pagina's (ongeveer even dik als de detectives office) dus daar is zij wel even zoet mee (ik gok een hele dag). Met de kerst had ze ook al de Dolphin Cruiser gekregen (en papa kreeg een first order TIE fighter en mijn zoontjes ook nog wat losse kleinere sets) dus er is de afgelopen dagen weer flink gebouwd hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 23:39
almightyarjen schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:50:
Het dak voor het station is ook gereed. Helaas krijg ik het niet op het gebouw in LDD: LDD wil het dak onder het gebouw plaatsen en de computer heeft moeite met het verplaatsen van zoveel bricks. Het dak bestaat uit zo'n 2600 bricks.
Heb je grondplaten onder je gebouw geplaatst? Als je dat doet, lukt het waarschijnlijk wel om het dak er op te krijgen. Onder een grondplaat kan je namelijk niks plaatsen in LDD.

p.s. ik LDD zit ook een optie om omtreklijnen aan te zetten. Weet niet of je het handig vind, maar dan kan je makkelijker het onderscheid maken tussen de verschillende stenen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:32
Zojuist begonnen met de Ecto 1, maar wat mij opvalt is dat de hoofden van de mini figs anders zijn wat op de doos staat. Ze hebben een andere gezichtsuitdrukking. Opzich niet erg maar het viel me op. Is de set naderhand nog een keer aangepast of doet lego random hoofdjes in de sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
DrNizeGuy schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:02:
Zojuist begonnen met de Ecto 1, maar wat mij opvalt is dat de hoofden van de mini figs anders zijn wat op de doos staat. Ze hebben een andere gezichtsuitdrukking. Opzich niet erg maar het viel me op. Is de set naderhand nog een keer aangepast of doet lego random hoofdjes in de sets?
Als t goed is zouden er 4 specifieke hoofdjes in moeten zitten; met 2 verschillende gezichtsuitdrukkingen dat dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Mja ik zie het al, op de achterkant van de doos staan die andere wel. Er zijn blijkbaar 2 serie mini figs, kwan ik net ook al tegen ergens op brickset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
DrNizeGuy schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:19:
Mja ik zie het al, op de achterkant van de doos staan die andere wel. Er zijn blijkbaar 2 serie mini figs, kwan ik net ook al tegen ergens op brickset.
Wat icemotion zegt klopt inderdaad! De hoofden zijn twee-zijdig bedrukt. Gewoon even het haar eraf halen en aan de achterkant van de hoofden kijken. Dan zul je zien dat alles gewoon klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
|:( Oooh

Voortaan iets beter kijken, dat was me niet opgevallen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyRooster
DrNizeGuy schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:14:
|:( Oooh

Voortaan iets beter kijken, dat was me niet opgevallen :X
Je bent ongetwijfeld niet de eerste die het overkomen is en het niet gelijk zag. 😂

[ Voor 4% gewijzigd door CrazyRooster op 27-12-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Leuke aanbieding bij Bol.com.

De 42039 racewagen plus powerfunctions bundel voor 99 euro. Een korte zoektocht op het net leert mij dat dit een mooie aanbieding is.

Iemand deze in zijn of haar bezit? Ziet er uit als een leuke build :)

[ Voor 19% gewijzigd door Nyarlathotep op 28-12-2015 11:50 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nyarlathotep schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:50:

De 42039 racewagen plus powerfunctions bundel voor 99 euro. Een korte zoektocht op het net leert mij dat dit een mooie aanbieding is.

Ik heb deze set (zonder PF, maar dat voegt weinig toe, behalve de deuren/motorkap automatisch te laten bewegen ipv aan een wieltje draaien), en het is inderdaad een mooie set, hoewel de looks van geen kanten kloppen als je je wat in het LMP1 gebeuren gaat verdiepen, ben dus al geruime tijd bezig met het "verbeteren" van het lego model. Voor de niet die-hard Le-Mans kenner is het gewoon een erg gaaf model, lekker formaatje ook!

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nyarlathotep schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:50:

Die aanbieding staat er al langer ;) Had ik vorige week hier nog aangehaald omdat ik twijfelde tussen die set of toch de 42042. Ik kreeg toen onder andere deze reactie: flam in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 20:43
Ik heb sinds zeer lange tijd mijn LEGO nog eens van zolder gehaald. Nu heb ik de setjes even opgebouwd om te zien of alles er nog bij zit. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ik heb op BrickLink de samenstelling van de sets gevonden maar ik weet niet goed waar ik eventueel de individuele onderdelen zou kunnen bestellen. Zijn dat handige en betrouwbare shops voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Woei, dat ging snel! Zowel de Tumbler als de UCS Red Five X-Wing gingen tijdens de kerst naar Call to check / Sold Out, en vandaag allebei naar Retired Product!

Blij dat ik ze allebei heb, want de prijzen voor beide sets zullen nu wel gaan stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Op het https://ideas.lego.com/blogs/blog blog van ideas.lego.com staat een bericht dat ze meer originele ideeën willen en minder ideeën gebaseerd op bestaande franchises. Ergens begrijp ik dat wel. Lastiger om op de markt te brengen en kleinere marges waarschijnlijk. Overigens gelijk eens die Maze zitten bekijken die ze aanhalen in die posting. Dat is een erg gaaf idee _/-\o_

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-05 07:12

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

RikHouben schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:05:
Ik heb sinds zeer lange tijd mijn LEGO nog eens van zolder gehaald. Nu heb ik de setjes even opgebouwd om te zien of alles er nog bij zit. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ik heb op BrickLink de samenstelling van de sets gevonden maar ik weet niet goed waar ik eventueel de individuele onderdelen zou kunnen bestellen. Zijn dat handige en betrouwbare shops voor?
Ik zou dat ook via Bricklink doen. Als je de missende onderdelen al hebt gevonden hoef je maar op ''add to my wanted list'' te klikken om zo een hele lijst te maken met de dingen die je nog nodig hebt. Kijk hier maar even naar.

Let wel bij het kopen op de store terms deze verschillen nog al eens per winkel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
cellkuh schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:23:
[...]

Ik zou dat ook via Bricklink doen. Als je de missende onderdelen al hebt gevonden hoef je maar op ''add to my wanted list'' te klikken om zo een hele lijst te maken met de dingen die je nog nodig hebt. Kijk hier maar even naar.

Let wel bij het kopen op de store terms deze verschillen nog al eens per winkel :X
Thanks!
Ik ga het eens bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wom schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:49:
Op het https://ideas.lego.com/blogs/blog blog van ideas.lego.com staat een bericht dat ze meer originele ideeën willen en minder ideeën gebaseerd op bestaande franchises. Ergens begrijp ik dat wel. Lastiger om op de markt te brengen en kleinere marges waarschijnlijk. Overigens gelijk eens die Maze zitten bekijken die ze aanhalen in die posting. Dat is een erg gaaf idee _/-\o_
Terecht dat dit wordt aangegeven op het Lego Ideas Blog. Ik bekijk en beoordeel al weken lang regelmatig de nieuw ingestuurde 'Ideas' inzendingen en zie zo veel inzendingen die om allerlei redenen gewoon niet in het Ideas concept passen! Sowieso worden er een hele hoop inzendingen toegevoegd die gewoon ronduit bagger zijn. Maar ook van de prachtige MOC inzendingen die er tussen zitten zijn er een heleboel bij die gewoon in andere Lego series (Star Wars, Lord of the Rings / Hobbit, DC of Marvel Comics, Advanced Creator, om maar wat te noemen) thuis horen.

Aan de andere kant, de richtlijnen die meegegeven worden zijn ook wel erg vaag. Beter zou het naar mijn mening zijn om inzendingen uit te sluiten die thuis horen in een reeds bestaande Lego serie. En een richtlijn van minimaal - maximaal aantal Lego blokjes lijkt mij ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:53
Sommige creaties zouden niet serieus genomen moeten worden, maar daarmee jaag je ook klanten weg. Dat is een lastige keuze voor lego dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb de 42009-1: Mobile Crane MK II opgebouwd staan en om de grootte van dat bouwwerk te showen staat hij hier met de arm volledig omhoog en extendend plus de outriggers naar buiten. Alleen is dat wel goed voor de levensduur als er constant druk/spanning op diverse onderdelen staat?

De outriggers heb ik expres niet geheel laten zakken zodat de kraan nog steeds op de wielen rust en niet op vier vele kleinere stukjes plastic.Maar hoe goed kan zo'n "Linear Actuator 10-15 M" er tegen om volledig uitgedraaid te zijn en de kraanarm te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:16:
[...]
Aan de andere kant, de richtlijnen die meegegeven worden zijn ook wel erg vaag. Beter zou het naar mijn mening zijn om inzendingen uit te sluiten die thuis horen in een reeds bestaande Lego serie. En een richtlijn van minimaal - maximaal aantal Lego blokjes lijkt mij ook wel handig.
Dan kan je ongeveer elk normaal gebouw en voertuig uitsluiten omdat Lego al een City reeks heeft :)
Min/max aantal blokjes kan wel handig zijn ja, al lijkt het nu al een ongeschreven regel dat alles richting modulars grootte weinig tot geen kans heeft om gekozen te worden.

Ik wist overigens niet dat dat knikkerlabyrinth toch zal verschijnen als model, ik dacht dat die niet door de review was geraakt. Of ik lees 'soon-to-be-launched Maze' verkeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 29-12-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
FeaR schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:22:
Ik heb de 42009-1: Mobile Crane MK II opgebouwd staan en om de grootte van dat bouwwerk te showen staat hij hier met de arm volledig omhoog en extendend plus de outriggers naar buiten. Alleen is dat wel goed voor de levensduur als er constant druk/spanning op diverse onderdelen staat?

De outriggers heb ik expres niet geheel laten zakken zodat de kraan nog steeds op de wielen rust en niet op vier vele kleinere stukjes plastic.Maar hoe goed kan zo'n "Linear Actuator 10-15 M" er tegen om volledig uitgedraaid te zijn en de kraanarm te ondersteunen?
De outriggers kunnen het model toch niet optillen, daar hebben ze de lengte en kracht niet voor, dus maak je daar geen zorgen om. Wat betreft de kraan, ja dat kan kwaad, zo'n gewicht op de interne wormgears zal op ten duur de plastic tandjes wel gaan verbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:59:
[...]
De outriggers kunnen het model toch niet optillen, daar hebben ze de lengte en kracht niet voor, dus maak je daar geen zorgen om. Wat betreft de kraan, ja dat kan kwaad, zo'n gewicht op de interne wormgears zal op ten duur de plastic tandjes wel gaan verbuigen.
De lengte hebben de outriggers er zeker wel voor om de kraan op te tillen. De kracht inderdaad niet. Als je het gehele model optilt, de outriggers laat zakken en dan de kraan weer plaatst zijn de wielen vrij van de grond. Dat het gehele gewicht op slechts vier voetjes te laten rusten niet handig was had ik al het idee van.

Eens zien of ik de arm kan ondersteunen zodat de actuators niet meer worden belast. Had bij de eerste Mobile Crane ook zoiets gedaan aangezien de pneumatics daar op den duur leeglopen en de kraan dan zakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb de perrons van het station verlengd zodat er een lange Horizon Express kan stoppen (en andere lange treinen). De verlengde perrons zijn afkoppelbaar zodat ik het makkelijk in een kast kan opruimen. Verder heb ik wachthokjes met ingebouwde verlichting, een monorail station en bus station toegevoegd, ook allen met verlichting. Volgens mij is het wel zo'n beetje af. Ik zit nu op 19.504 bricks, dus ik moet nog ff wat verzinnen om op de 20k te komen :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vi0LJ0N.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2jO8DXv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Tering wat vet zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Bouw een nutteloos lelijk standbeeld van 496 blokjes, dan is het net echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met 496 blokjes kun je vast wel ergens een bouwputje maken. Lijkt Rotterdam CS wel :P

Btw, je monorail loopt aan de verkeerde kant, als in, de trap moet er onderdoor. Das een beetje ghettostyle als je het mij vraagt. Plus de buspassagiers zitten dadelijk onder de monorail te wachten. Ziet er niet uit, vrij donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het wachthokje voor de bussen heeft ingebouwde verlichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:32:
Ik heb de perrons van het station verlengd zodat er een lange Horizon Express kan stoppen (en andere lange treinen). De verlengde perrons zijn afkoppelbaar zodat ik het makkelijk in een kast kan opruimen. Verder heb ik wachthokjes met ingebouwde verlichting, een monorail station en bus station toegevoegd, ook allen met verlichting. Volgens mij is het wel zo'n beetje af. Ik zit nu op 19.504 bricks, dus ik moet nog ff wat verzinnen om op de 20k te komen :D
Iets meer groen? Een aantal bomen en zoals jadjong zegt, een kunstwerk of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

496 minifigs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

248 bedoel je. Ze bestaan uit 2 blokjes als het ware :P Armpjes en handjes tellen niet als blokje.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Oh, en hoofd en haar/petje tellen niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Vandaag, uit jeugdsentiment, de 8030 universal set besteld.
Doos, plan en alle onderdelen aanwezig. €15 + verzending betaald.
En nu wachten tot ie er is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Sulaine schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:44:
[...]

Iets meer groen? Een aantal bomen en zoals jadjong zegt, een kunstwerk of zo.
Inderdaad wat planten(bakken, ok staan er wel een paar, maar meer?) en wat boompjes, fleurt het prachtige station op.

@hierboven.. ah the 8030... dat was het eerste boekje wat ik van Lego in elkaar had gezet uit het grote krat met (tweedehands) Lego waar m'n vader mee thuis kwam toen ik 6 was of zo. Wel grappig, want zat toch ook meer dan genoeg gewoon Lego in, maar dat werd (volgens mij) toch pas later in elkaar gezet. Dus al vanaf het eerste moment de drang naar Technic? Zou het eens moeten navragen bij m'n ouders :D

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 29-12-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik zat idd ook aan "groen" te denken. Ik kan dit beter inschatten als ik het gebouw voor me heb staan geloof ik, maar ik ga iig wat in LDD toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 23:14
Na tijden dit topic te hebben gevolgd ben ik vandaag toch overstag gegaan. Een beetje te laat kwam ik achter want mijn interesse in lego was weer terug toen de Creator gebouwen zoals de Green Grocer op de markt kwamen. Destijds dacht ik, die ga ik nog eens kopen.. en alle andere gebouwen natuurlijk.

Een aantal weken terug liep ik de "Lego winkel" van Zwolle binnen en zag daar het Sydney Opera House. Gelijk weer enthousiast maar niet genoeg om die direct te kopen, na wat rondkijken op de Lego website zag ik de Tower Bridge en dat leek me wat meer plezier. Na wat research de laatste dagen toch bij de modular gebouwen uitgekomen. Van alles wat beschikbaar was en het meeste detail had in mijn ogen dus vandaag de Parisian Restaurant besteld bij Lego.

Afbeeldingslocatie: http://legogenre.com/wp-content/uploads/2013/10/LegoCreator_ParisianRestaurant_10243_02.jpg

Helaas te laat voor de Green Grocer , ook gezien de prijzen die men vraagt ;) Het zou mooi zijn als Lego sommige sets opnieuw uitbrengt gezien de handel daarin. Desalniettemin zijn er nog mooie sets genoeg over. Life goes on :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Zijn er mensen die andere programmas gebruiken dan ldd? Ik dat je niet goed de camera stand punten vloeiend kan draaien op os x. Je hebt niet veel vrijheid hoe je camera draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

cbr600f4i schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:47:
Na wat research de laatste dagen toch bij de modular gebouwen uitgekomen. Van alles wat beschikbaar was en het meeste detail had in mijn ogen dus vandaag de Parisian Restaurant besteld bij Lego.

[afbeelding]
Het Parisian Restaurant is dan wel een mooie om mee te beginnen :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
Grrr wilde toch maar eens de Tumbler aanschaffen is deze ineens niet meer leverbaar. Een week of 2 geleden nog wel, kostte toen €220 een prijs waar ik m nu niet meer voor ga vinden ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

Naranya schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:21:
Grrr wilde toch maar eens de Tumbler aanschaffen is deze ineens niet meer leverbaar. Een week of 2 geleden nog wel, kostte toen €220 een prijs waar ik m nu niet meer voor ga vinden ben ik bang :(
Via de US-store is die wel beschikbaar. Leveren die niet gewoon in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Stijnb_ schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:51:
Zijn er mensen die andere programmas gebruiken dan ldd? Ik dat je niet goed de camera stand punten vloeiend kan draaien op os x. Je hebt niet veel vrijheid hoe je camera draaid.
Je zou LDraw kunnen proberen. Is meer in mogelijk en je kan je ldd file erin importeren. Zelf vond ik ldd wat fijner werken maar er zijn genoeg mensen die er anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
lol

Lego Sets Have Been a Better Investment than Gold Since 2000
http://time.com/money/416...ment-compare-gold-return/

[ Voor 66% gewijzigd door naitsoezn op 30-12-2015 09:57 . Reden: link zichtbaar gemaakt ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
cbr600f4i schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:47:
Helaas te laat voor de Green Grocer , ook gezien de prijzen die men vraagt ;) Het zou mooi zijn als Lego sommige sets opnieuw uitbrengt gezien de handel daarin. Desalniettemin zijn er nog mooie sets genoeg over. Life goes on :)
Mooie aankoop, de PR is inderdaad een heel mooie set. De Tower Bridge is een heel grote set, maar bevat nogal repetitieve technieken, dus wat dat betreft is je eerste aankoop leuker denk ik.

Wist je trouwens dat er binnen enkele dagen een nieuw gebouw uitkomt in de modular serie? Deze past ook wel bij je Parisian Restaurant >:) :
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/10251-1.jpg?201510121127
10251 Brick Bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
iamjustin schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:51:
[...]

Via de US-store is die wel beschikbaar. Leveren die niet gewoon in Nederland?
Nope had ik al gechecked, bij afrekenen moet je een US postcode invullen.
Terugswitchen naar NL met het product in het winkelmandje werkt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Kapoen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:31:
[...]

Mooie aankoop, de PR is inderdaad een heel mooie set. De Tower Bridge is een heel grote set, maar bevat nogal repetitieve technieken, dus wat dat betreft is je eerste aankoop leuker denk ik.

Wist je trouwens dat er binnen enkele dagen een nieuw gebouw uitkomt in de modular serie? Deze past ook wel bij je Parisian Restaurant >:) :
[afbeelding]
10251 Brick Bank
Die lijkt me ook heel leuk, ook weer aardig wat details inclusief een wasserette ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wii4all schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:20:
lol

Lego Sets Have Been a Better Investment than Gold Since 2000
https://t.co/M1fK4oCEZJ
Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel bij. Eigenlijk hetzelfde wanneer je kaartjes probeert te bemachtigen voor een uitverkocht concert. Wanneer mensen deze sets gaan kopen als investering dan vis je als liefhebber achter het net. Ik had graag de Green Grocer set gehad maar die is al 4-5 keer over de kop gegaan. En dat in een paar jaar tijd. Wat mij betreft zet Lego de lopende band weer even aan om dit soort uitwassen tegen te gaan. Over een periode van 30 jaar heb ik er geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:45:
[...]

Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel bij. Eigenlijk hetzelfde wanneer je kaartjes probeert te bemachtigen voor een uitverkocht concert. Wanneer mensen deze sets gaan kopen als investering dan vis je als liefhebber achter het net. Ik had graag de Green Grocer set gehad maar die is al 4-5 keer over de kop gegaan. En dat in een paar jaar tijd. Wat mij betreft zet Lego de lopende band weer even aan om dit soort uitwassen tegen te gaan. Over een periode van 30 jaar heb ik er geen moeite mee.
inderdaad.

Ik zelf heb deze set compleet liggen:
http://brickset.com/sets/4184-1/The-Black-Pearl

Vlak nadat ik hem kocht is hij uit de running gehaald is nu bijna het dubbele waard als ik de site mag geloven.

Hij ligt nu te wachten nu tot mn zoon oud genoeg is.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vergeet niet dat het voor Lego enorm handig is dat hun sets worden gezien als investering (voor kaartjes van een concert gaat dit ook redelijk op).

Normaal gesproken verkoopt Lego van set X 100 stuks. Hierover doet Lego 1 jaar (zie tabel voor verkoopaantallen). Na dat jaar besluit Lego dat ze productiecapaciteit nodig hebben voor een andere set en sturen set X met pensioen. Deze set wordt dus niet meer verkocht en alle verzamelaars hebben hem nu. Als je hem dan nog na x jaar wil kopen heb je pech, want een verzamelaar verkoopt hem (bijna) niet.

Nu komen de investeerders kijken. Lego verkoopt van die set niet 100 stuks, maar 120 stuks. Die 20 stuks worden door investeerders direct in het begin aangeschaft, want je weet nooit wanneer een set uit productie gaat.

Niet alleen verkoopt Lego nu meer sets, maar ook is het risico kleiner. Als Lego bijv. minimaal 50 sets moet verkopen om break-even te draaien, dan halen ze dat in de oude situatie pas aan het eind van maand 4. In de nieuwe situatie wordt dit al halverwege maand 2 gehaald.

Tabel met verkoopcijfers:
MaandVerkoopaantalMet inversteerders
12242
21515
388
488
588
688
788
888
988
1044
1122
1211
Cijfers zijn natuurlijk allemaal fictief, maar hoopte dat duidelijk was

Kort samengevat komt het op het volgende neer:
  • Lego verdient meer omdat het meer sets verkoopt
  • Lego loopt een kleiner risico omdat het sneller het break-even punt heeft bereikt.
  • Lego fans hebben het voordeel dat ze oude sets nog kunnen bemachtigen (wel tegen een hoge prijs, maar het is wel mogelijk).
Het is inderdaad niet leuk voor de verzamelaar dat een set van 7 jaar oud (zo oud is Green Grocer al) zoveel moet kosten, maar had je geen investeerders gehad dan had je de set waarschijnlijk nergens meer kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^eens maar uitgezonderd de sets met van vooraf bekende beperkte oplage. Daar zouden investeerders met hun poten vanaf moeten blijven. Al snap ik ook dat juist die sets interessant zijn. Klein aanbod -> grote vraag -> hogere vraagprijs

[ Voor 4% gewijzigd door almightyarjen op 30-12-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 16:26
almightyarjen schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:13:
Ik zat idd ook aan "groen" te denken. Ik kan dit beter inschatten als ik het gebouw voor me heb staan geloof ik, maar ik ga iig wat in LDD toevoegen :)
had je al wel een fietsenkelder? ;)
parkeerplaats met 2x2 titles en je hebt het zo bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 20:44

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

almightyarjen schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:13:
Wat dacht je van een klein bankje/geldwisselkantoortje? Of klein postkantoortje.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Iemand hier nog belang bij een 42009 crane? Ik heb er niet zoveel mee.. Heb de advertentie in V&A overig geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:42:
^^eens maar uitgezonderd de sets met van vooraf bekende beperkte oplage. Daar zouden investeerders met hun poten vanaf moeten blijven. Al snap ik ook dat juist die sets interessant zijn. Klein aanbod -> grote vraag -> hogere vraagprijs
Met de Exo Suit werd er redelijk wat hype aangemaakt door een aantal reviewers zoals The Brick Show, die aangaven dat de oplage beperkt was. Uiteindelijk heeft iedereen die een Exo Suit wou er toch eentje kunnen aankopen aan de normale prijs. Toen deze set EOL was heb ik er dozijnen zien liggen op een lelijke pallet in de Lego store Antwerpen, aan een verlaagde prijs.

Dus de 'scalpers' waren er in dit geval aan voor de moeite :)
Een andere manier van investeren in Lego is goed kijken welke onderdelen/minfigs/... er in een bepaalde set zitten en die proberen te verkopen via Bricklink. Ik heb bv. al vaker aangegeven dat een aantal van de Lego Movie sets unieke minifigs bevatten die perfect in één of andere display passen. De huidige incarnatie van de city/town square (60097) bevat ook een aantal minifigs met unieke prints, dus die zullen later waarschijnlijk wel duurder kunnen verkocht worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 30-12-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Gisteren kwam mij lego bestelling binnen, netjes verpakt en zat nog een gratis mini bij als bedankje voor mijn bestelling.

Kwam er alleen achter dat powerfunctions standaard worden geleverd zonder kabels om ze te verbinden, dus die moeten maar met mijn volgende bestelling mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kabels zitten aan de motortjes, ir-ontvangers, etc., bedoel je verlengkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

BinaryRun schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:01:
Gisteren kwam mij lego bestelling binnen, netjes verpakt en zat nog een gratis mini bij als bedankje voor mijn bestelling.

Kwam er alleen achter dat powerfunctions standaard worden geleverd zonder kabels om ze te verbinden, dus die moeten maar met mijn volgende bestelling mee.
Hier ook een avengers minifig bij mijn bestelling gekregen als dankbetuiging

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik de Winter Village market http://www.brickwatch.net...inter-Village-Market.html nog voor de originele prijs (99 euro) kan krijgen, zou ik dat dan moeten doen?

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)