alle recente bouwtekeningen zijn netjes op de lego site terug te vinden.
www.brickset.com voor inventarissenLuuk84 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:54:
Edit: ik zie dat je ze op de lego site gewoon kan downloaden, verder kijken dan je neus lang is.....Iemand nog tips waar je goedkoop en makkelijk losse bricks kan kopen naast lego zelf?
www.bricklink.com om grote loten bricks te kopen per (op/aan)bod.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Beadankt Kapoen. Ik ga eens kijken of mischien de intertoys in de buurt of zo er nog toevallig een heeft, maar ik verwacht het niet, want als ik mij niet vergis zijn die setjes wel populair. Het tweede model, de gewone vuilniswagen ziet er wel goed uit.Kapoen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:45:
Als je een vuilniswagen zoekt is de 70805 Trash Chomper ook een mogelijkheid, voor zover die nog te krijgen is. Ik heb onlangs nog een exemplaar gevonden. Het is een 2-in-1 model uit The Movie serie, waarbij het tweede model dus een gewone vuilniswagen is.
Die figuutjes zien er wel leuk uit. Eigenlijk gewoon een mooiere vuilnis wagen.Kapoen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:16:
[...]
Jaja, ik weet dat die op komst isIk wilde alleen aangeven aan -zeehond dat er alternatieven zijn.
Nog een pluspuntje voor The Movie versie: de minifigs hebben een unieke torso met fluo groene hesjes, die zijn (voorlopig?) niet te vinden in andere sets. De 2016 vuilniswagen gebruikt generische minifigs.
[...]
Volgens de jangbricks review is er inderdaad (helaas) verlies van cargo mogelijk tijdens het scheppen in de laadbak.
Overigens zojuist het filmpje bekeken van jangbricks. Wel jammer dat de lading er neven valt.
Mocht die van de lego movie niet meer te vinden zijn is mischien de onderdelen van een ouder model los bestellen een mogelijkheid.
Select * from fish
Gister mailtje gekregen dat de aanpassing voor Wall-E's nek onderweg was maar dat het 21 werkdagen kon duren. Net post gekregen van Lego met steentjes en instructies
En ja (om maar even op de discussie in te haken), Lego is een dure hobby en je moet keuzes maken. Maar ik blijf genieten
En ja (om maar even op de discussie in te haken), Lego is een dure hobby en je moet keuzes maken. Maar ik blijf genieten
Waar een wil is, is een stopcontact....
Foto?FCC schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:26:
Gister mailtje gekregen dat de aanpassing voor Wall-E's nek onderweg was maar dat het 21 werkdagen kon duren. Net post gekregen van Lego met steentjes en instructies
The birds turned into The Flying Dutchmen!

Brief, bouwinstructies als een boekje en als een uitvouwblad, en de steentjes
Mooi opgelost zo door Lego!
Ik zojuist ook mijn F40, ballen en gingerbread house binnen gekregen. Heeft wel lang geduurd stiekem, maar dat is snel weer vergeten. Dit weekend maar eens bouwen!
Ik zojuist ook mijn F40, ballen en gingerbread house binnen gekregen. Heeft wel lang geduurd stiekem, maar dat is snel weer vergeten. Dit weekend maar eens bouwen!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ook mijn Wall-E fix was gisteren binnen.
Gelijk toegepast, en het is een mooie verbetering!
Nekje kan nu in alle standen blijven staan, maar is toch goed aanpasbaar.
Top service van LEGO
Gelijk toegepast, en het is een mooie verbetering!
Nekje kan nu in alle standen blijven staan, maar is toch goed aanpasbaar.
Top service van LEGO
Mijn Wall-E fix is gisteren verzonden, volgens e-mail die ik gisteren van LEGO kreeg. Dus die kan ik dan als het goed is vandaag of morgen verwachten. Fijn!
En vanmiddag kan ik de 75101 First Order Tie Fighter ophalen die ik gisteravond bij de Blokker besteld heb. Ook zin in om die te bouwen.
En vanmiddag kan ik de 75101 First Order Tie Fighter ophalen die ik gisteravond bij de Blokker besteld heb. Ook zin in om die te bouwen.
Naar aanleiding van jullie posts heb ik ook maar een mail aan Lego gewaagd over de nek van Wall-E. Tot op heden alleen een automatische ontvangstbevestiging gehad. Netjes ordernummer en datum vermeld, dus ze kunnen zien dat ik een 1st gen exemplaar heb.FCC schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:26:
Ik heb wel gewoon via de Nederlandse site het webformulier ingevuld waar ik jullie vooral in het Engels zie communiceren. Bewandel ik wel de goede weg?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Komt volgens mij in dezelfde 'bak' terecht. Een echt antwoord kan een dag of drie duren maar als je twijfelt kan je ook bellen. Nummer staat op de siteFeaR schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:33:
[...]
Naar aanleiding van jullie posts heb ik ook maar een mail aan Lego gewaagd over de nek van Wall-E. Tot op heden alleen een automatische ontvangstbevestiging gehad. Netjes ordernummer en datum vermeld, dus ze kunnen zien dat ik een 1st gen exemplaar heb.
Ik heb wel gewoon via de Nederlandse site het webformulier ingevuld waar ik jullie vooral in het Engels zie communiceren. Bewandel ik wel de goede weg?
Vind ik leuk.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik zag dit evenement langs koment op het Lowlug forum. voor iedereen die een leuk uitje zoekt voor komend weekend
Datum: zaterdag 19 december 2015 t/m zondag 20 december 2015
Tijd: 10:00 tot 17:00
Website: http://www.evenementenhal.nl/venray/beu ... lego-dagen
Entree: € 4 p.p. (kinderen t/m 2 jaar gratis)
Datum: zaterdag 19 december 2015 t/m zondag 20 december 2015
Tijd: 10:00 tot 17:00
Website: http://www.evenementenhal.nl/venray/beu ... lego-dagen
Entree: € 4 p.p. (kinderen t/m 2 jaar gratis)

Ik heb er geen haast mee. Vroeg me meer af of ik verkeerd zat aangezien ik dus lekker in het Nederlands aan het mailen was. Kan me zo voorstellen dat ze met deze dagen het drukker hebben/minder bezetting, dus ik wacht af tot volgende week voordat ik er een telefoontje aan ga wagen.FCC schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:38:
[...]
Komt volgens mij in dezelfde 'bak' terecht. Een echt antwoord kan een dag of drie duren maar als je twijfelt kan je ook bellen. Nummer staat op de site
De 42042 is onder de honderd euro gedoken, €99,99 bij de Bol.com. Toch maar eens bestellen

Mijn Wall-E zit nog steeds in de doos. Door de geboorte van mijn zoontje kom ik er niet echt toe helaas

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Anoniem: 686594
heb ik iets gemist.....?The Eagle schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:03:
Mijn Wall-E zit nog steeds in de doos. Door de geboorte van mijn zoontje kom ik er niet echt toe helaas
gefeliciteerd dan nog eagle.......!
Lijkt mij een geldige redenThe Eagle schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:03:
GefeliciteerdThe Eagle schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:03:
Select * from fish
Dank. 6 december geboren. Houdt zijn ouders uit zijn slaap en zorgt voor minder vrije tijd dan ik zou willen, maar als ik hem zie liggen dan boeit me dat niet zoveel meer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oh gefeliciteerd! Toch lijkt het me lastig om minder tijd aan je hobby te kunnen besteden. Maar je hebt er wel een mooie andere 'hobby' bij gekregen!
Gefeliciteerd Eagle! En een kind is des te meer reden om nog meer Lego (ok eerst Duplo) aan te schaffen!
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Gisteren via T-Mobile punten de advent kalender binnen gekregen.
Scheelt me weer 25 euro en punten die ik anders niet gebruik.
Scheelt me weer 25 euro en punten die ik anders niet gebruik.
Gefeliciteerd met de kleine.
En voor duplo is er nog lego primo, helaas niet meer nieuw te koop maar ook tweedehands nog wel te verkrijgen. Nachtje in een sopje laten weken en dan kan hij over een paar maandjes al met lego spelen
En voor duplo is er nog lego primo, helaas niet meer nieuw te koop maar ook tweedehands nog wel te verkrijgen. Nachtje in een sopje laten weken en dan kan hij over een paar maandjes al met lego spelen

[ Voor 17% gewijzigd door harley op 18-12-2015 12:11 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ja, ik heb dit vorige week vrijdag ook gedaan. Alleen automatische bevestiging gekregen, dus dacht als ik na dit weekend niks hoor, dan ga ik nogmaals contact opnemen. Kreeg vandaag een mail dat hij verzonden is, maar kan nog wel 21 werkdagen durenFeaR schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:33:
[...]
Naar aanleiding van jullie posts heb ik ook maar een mail aan Lego gewaagd over de nek van Wall-E. Tot op heden alleen een automatische ontvangstbevestiging gehad. Netjes ordernummer en datum vermeld, dus ze kunnen zien dat ik een 1st gen exemplaar heb.
Overigens is de Wall-E set mijn eerste set sinds ik 14/15 was (nu 29 btw) en het begon toch weer te kriebelen. De Wall-E op launch day besteld en zoveel plezier aan gehad dat ik mezelf een vervroegd kerstkado heb gegeven (en m'n vriendin ingelicht dat ik mogelijk een nieuwe hobbyruimte nodig heb

Dus ik zal dit topic ook maar eens actief gaan volgen
[ Voor 31% gewijzigd door RobbieB op 18-12-2015 19:33 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik ben op zich gek op Lego, maar ik heb te veel andere dure hobbies. Maar met die Star Wars Pathé + Bol actie, heb ik maar een relatief goedkoop setje gehaald, moest toch nog een Kerstcadeau hebben bij Bol..

Afgezien van wat minifigures is dat ruim 10 jaar geleden. Maar het was weer even leuk
.

Afgezien van wat minifigures is dat ruim 10 jaar geleden. Maar het was weer even leuk
Make lovecraft not warcraft.
Bij bol.com lego 42009 besteld voor 149,99 € - 5€ bon, is volgens mij geen slechte prijs.
Eerste technic set in 23 jaar. Sinds zoontje ( juist 5 ) met lego speelt is het terug beginnen kriebelen.
Eerste technic set in 23 jaar. Sinds zoontje ( juist 5 ) met lego speelt is het terug beginnen kriebelen.
Dat treft, lees vooral de laatste pagina's van dit draadje dan nog eens door, om de valkuilen met deze set te vermijdenfelder schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:01:
Bij bol.com lego 42009 besteld voor 149,99 € - 5€ bon, is volgens mij geen slechte prijs.
En uiteraard, veel plezier met het bouwen
Ik zag hem zojuist ook staan. Toch niet de beste keuze geweest om de 42009 al in huis te halen enkele weken van te voren. Plus elke dag jezelf tegen houden om toch al niet te gaan bouwen. Nog een paar daagjes wachten, met Kerst mag ik van mezelf pas gaan bouwenfelder schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:01:
Gisteren even op de beleef lego dagen in Venray geweest.
Stonden wel enkele mooie MoC's bij, maar toch ook veel reguliere modulars in een straatje opgebouwd.
Wel jammer dat het Doolhof niet meer dan wat afscheidingswanden tegen elkaar gezet waren en er helemaal geen lego themeing in verwerkt zat. Het springkussen zakte om de haverklap in elkaar en de zelfbouwhoek was veel te krap voor zoveel kinderen. 3 grote tafels met een hoop lego erop. Had dan wat meer kleinere tafels in een grotere oppervlakte gedaan.
Ook vrij weinig aanbod in losse steentjes of ver boven bricklinkprijzen, zag zelfs 32x32 noppenplaten tweedehands in groen en zand liggen voor 9,50, terwijl ze iets verderop 5.35 nieuw in de verpakking waren (daar dus ieder 2 van meegenomen)
Toch wel een 3 uurtjes er ff tussenuit geweest maar om het nou heel speciaal te noemen, daarvoor moeten ze toch echt het een en ander verbeteren.
Vrouwlief wilde de elves serie wel eens in het echt zien maar er waren 3 hele sets te zien op de hele beurs.
Stonden wel enkele mooie MoC's bij, maar toch ook veel reguliere modulars in een straatje opgebouwd.
Wel jammer dat het Doolhof niet meer dan wat afscheidingswanden tegen elkaar gezet waren en er helemaal geen lego themeing in verwerkt zat. Het springkussen zakte om de haverklap in elkaar en de zelfbouwhoek was veel te krap voor zoveel kinderen. 3 grote tafels met een hoop lego erop. Had dan wat meer kleinere tafels in een grotere oppervlakte gedaan.
Ook vrij weinig aanbod in losse steentjes of ver boven bricklinkprijzen, zag zelfs 32x32 noppenplaten tweedehands in groen en zand liggen voor 9,50, terwijl ze iets verderop 5.35 nieuw in de verpakking waren (daar dus ieder 2 van meegenomen)
Toch wel een 3 uurtjes er ff tussenuit geweest maar om het nou heel speciaal te noemen, daarvoor moeten ze toch echt het een en ander verbeteren.
Vrouwlief wilde de elves serie wel eens in het echt zien maar er waren 3 hele sets te zien op de hele beurs.
[ Voor 5% gewijzigd door harley op 21-12-2015 11:41 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hmm volgens mij is de beurs in Hardenberg (in augustus) dan beter voor mekaar.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Heb ook maar is een paar oude sets van onder het stof gehaald;

Ben benieuwd of de motor het nog doet

Ben benieuwd of de motor het nog doet
[ Voor 26% gewijzigd door Luuk84 op 21-12-2015 12:27 ]
Ik was er toevallig naar aan het kijken maar zag hem voor €300 op bol.com en dacht nee dat is toch echt te veel.Roeltjuh schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:30:
€230,-
Maar da's nog steeds veel geld. Bedenk wel dat de set 1600 onderdelen bevat, dus 100 is dan sowieso een onrealistisch bedrag.
Zie ze nu her en der voor €220 nieuw in doos voorbij komen. Twijfel twijfel... M'n vriendin ziet me al aankomen met het idee om Lego voor €200+ te kopen
Ik hecht weinig waarde aan "nieuw en geseald" maar heb niet het idee dat de gebruikte prijs ooit onder de €150 gaat komen of wel? (eerder omhoog als ik andere UCS sets zo bekijk)
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Eindelijk weer eens tijd gehad om ff te LDD'en. Kleine update: het station heeft er een pizza restaurant met open keuken bij!

Nu de indeling van dit deel klaar is sta ik nu voor de monsteropgave om er een dak op te maken, inclusief ingebouwde verlichting. Ik heb nog geen idee hoe ik dit ga doen met zo weinig mogelijk steunpilaren

Nu de indeling van dit deel klaar is sta ik nu voor de monsteropgave om er een dak op te maken, inclusief ingebouwde verlichting. Ik heb nog geen idee hoe ik dit ga doen met zo weinig mogelijk steunpilaren

almightyarjen schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:38:
Eindelijk weer eens tijd gehad om ff te LDD'en. Kleine update: het station heeft er een pizza restaurant met open keuken bij!
Misschien kan je het dak zwevend/hangend maken?
Het huidige station van Leuven heeft zo'n constructie boven de perrons:

Voor de lego verslaafden hier, zijn er mensen bekend met Light Stax?
Toevallig via het KDV waar mijn kinderen naar toe gaan tegen aangelopen. Ziet er erg leuk uit.
En is misschien voor de creativelingen hier een mooie manier om verlichting in verschillende bouwwerken te maken. Dit is volgens zeggen (en snel proberen) in ieder geval compatible met Duplo.
Jammer genoeg mag ik van mijn vrouw nog niet aan de "gewone" lego zolang onze jongste nog niet oud genoeg is (lees, niet meer vanalles in haar mond stopt)
Toevallig via het KDV waar mijn kinderen naar toe gaan tegen aangelopen. Ziet er erg leuk uit.
En is misschien voor de creativelingen hier een mooie manier om verlichting in verschillende bouwwerken te maken. Dit is volgens zeggen (en snel proberen) in ieder geval compatible met Duplo.
Jammer genoeg mag ik van mijn vrouw nog niet aan de "gewone" lego zolang onze jongste nog niet oud genoeg is (lees, niet meer vanalles in haar mond stopt)
Ik had beter bouwkunde kunnen hebben gestudeerd geloof ikKapoen schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:45:
[...]
Mooie moc tot dusver. Daar moet zeker x aantal uren aan werk in zitten?
Misschien kan je het dak zwevend/hangend maken?
Het huidige station van Leuven heeft zo'n constructie boven de perrons:
[afbeelding]
Edit:
Hoeveel uur ik erin heb zitten weet ik eigenlijk. Eind oktober begonnen met designen. Een maandje er niet aan gewerkt ivm verhuizing. Ik denk zo'n 80 uur nu?
[ Voor 9% gewijzigd door almightyarjen op 21-12-2015 16:15 ]
Als die Technic balken van de ene lift naar de andere lift moeten zonder ondersteuning over die afstand, zullen die zelfs gaan doorzakken na een paar weken/maanden.
Ik weet niet hoeveel studs het "dak" dik mag zijn, maar driehoekconstructies met de moderne Technic liftarms in combinatie met Technic studded balken is misschien een beter idee. Zo heb ik wel eens wat Technic modellen (2-3kg) over brug zien gaan gebouwd volgens dit concept. Hierbij zou ik de studded balken pal onder het dak doen en als support daaronder een rits driehoeken van liftarms, added bonus: liftarms maken hele easy mounting points for lampjes en ziet er van onder smooth uit.
Ik weet niet hoeveel studs het "dak" dik mag zijn, maar driehoekconstructies met de moderne Technic liftarms in combinatie met Technic studded balken is misschien een beter idee. Zo heb ik wel eens wat Technic modellen (2-3kg) over brug zien gaan gebouwd volgens dit concept. Hierbij zou ik de studded balken pal onder het dak doen en als support daaronder een rits driehoeken van liftarms, added bonus: liftarms maken hele easy mounting points for lampjes en ziet er van onder smooth uit.
Je hebt het over de 10240 Red Five X-wing Starfighter, toch?Arm1n schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:37:
Ik was er toevallig naar aan het kijken maar zag hem voor €300 op bol.com en dacht nee dat is toch echt te veel.
Zie ze nu her en der voor €220 nieuw in doos voorbij komen. Twijfel twijfel... M'n vriendin ziet me al aankomen met het idee om Lego voor €200+ te kopen![]()
Ik hecht weinig waarde aan "nieuw en geseald" maar heb niet het idee dat de gebruikte prijs ooit onder de €150 gaat komen of wel? (eerder omhoog als ik andere UCS sets zo bekijk)
Die heeft nu de status "Retiring Soon" in de Lego webwinkel. Zodra deze set daar niet meer te krijgen is (Sold Out gaat) dan zal hij waarschijnlijk snel daarna officieel Retired gaan en schiet de prijs ervan omhoog.
Tweede hands - gebruikt zie ik hem vrijwel nergens, en zelfs dan is de prijs al boven de €200! Mocht je hem nog willen hebben, dan zul je echt zo snel mogelijk moeten toeslaan, want zodra hij officieel Retired gaat in Europa kun je het echt wel vergeten om deze UCS X-Wing nog voor een redelijk bedrag te krijgen.
Ik zat aan zoiets te denken:AppieNL schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:54:
Als die Technic balken van de ene lift naar de andere lift moeten zonder ondersteuning over die afstand, zullen die zelfs gaan doorzakken na een paar weken/maanden.

Met een steunpilaar in het midden zou dat sterk genoeg moeten zijn. Ik probeer het niet veel meer dikker te maken. Ik denk trouwens dat ik het liefste de balken boven op het dak wil hebben, zodat het dak eraan hangt. Dat betekent dan wel dat ik op het dak wat meer oppervlak moet maken wat aan de de balken en het dak zit, zodat je wat meer hangkracht creëert.
Ik heb een paar weken geleden twee Lego Creator sets gekocht, de 31026 (motorzaak/cafe) en 31036 (speelgoedwinkel/supermarkt) en gisteren in elkaar gezet. Dit zijn erg leuke sets en nu zie ik de aantrekkingskracht van de modulars ook wel. Dit zijn volgens mij een beetje de poor man uitvoeringen. Met straks 31050 (corner deli) heb je al een leuk straatje bij elkaar.
Leuk zeg. Heb je die krukjes in de pizzazaak zelf bedacht?
Nee zo creatief ben ik nietReinier schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:56:
Leuk zeg. Heb je die krukjes in de pizzazaak zelf bedacht?
Als je weinig of geen pilaren (bouwkundige benaming: kolommen) wilt moet je gebruik maken van trekstaven.almightyarjen schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:12:
[...]
Ik zat aan zoiets te denken:
[afbeelding]
Met een steunpilaar in het midden zou dat sterk genoeg moeten zijn. Ik probeer het niet veel meer dikker te maken. Ik denk trouwens dat ik het liefste de balken boven op het dak wil hebben, zodat het dak eraan hangt. Dat betekent dan wel dat ik op het dak wat meer oppervlak moet maken wat aan de de balken en het dak zit, zodat je wat meer hangkracht creëert.
Een rekenprogramma voor constructies heet MatrixFrame, is enkel gratis voor studenten.
Goed voorbeeld, heb je geen liggers of balken nodig. Alleen kolommen en trekstaven.

https://www.google.nl/map...GWYaOQ!2e0!7i13312!8i6656
of je neemt een ontwerp van een stadion FC Twente, station Houten of een bedrijfshal

[ Voor 27% gewijzigd door MedionAkoya op 21-12-2015 21:03 ]
Trein?
Ja de 10240. Je hebt me al bijna overgehaald, over een week ben ik jarig dus wie weetHaay schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:09:
[...]
Je hebt het over de 10240 Red Five X-wing Starfighter, toch?
Die heeft nu de status "Retiring Soon" in de Lego webwinkel. Zodra deze set daar niet meer te krijgen is (Sold Out gaat) dan zal hij waarschijnlijk snel daarna officieel Retired gaan en schiet de prijs ervan omhoog.
Tweede hands - gebruikt zie ik hem vrijwel nergens, en zelfs dan is de prijs al boven de €200! Mocht je hem nog willen hebben, dan zul je echt zo snel mogelijk moeten toeslaan, want zodra hij officieel Retired gaat in Europa kun je het echt wel vergeten om deze UCS X-Wing nog voor een redelijk bedrag te krijgen.
Iemand ervaring met de levertijden van de officiële lego webshop?
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Mijn bestelling die vorige week binnengekomen is heeft acht dagen geduurd.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Als je in de Lego webshop gaat bestellen, regel dan in ieder geval eerst dat je een Lego VIP account hebt. Dan krijg je punten voor elke euro uitgegeven wat neerkomt op ongeveer 5% korting. Die korting kun je dan bij een volgende aankoop weer uitgeven. Ingeval van de 10240 die €229,99 kost in de Lego webshop komt dat neer op 229 VIP punten, waardoor je €10 korting (gaat altijd in stapjes van €5) op je volgende aankoop kunt hebben.Arm1n schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:10:
Ja de 10240. Je hebt me al bijna overgehaald, over een week ben ik jarig dus wie weet![]()
Iemand ervaring met de levertijden van de officiële lego webshop?
Wat levertijd betreft: ik heb vorige week dinsdag een Tumbler besteld in de Lego webshop. Die werd op donderdag verzonden (met DHL) en vrijdagavond kwam DHL langs om de bestelling te bezorgen. Dus zo snel kan het gaan.
En wat de 10240 Red Five X-wing betreft, ik heb er zelf ook een nieuw in de doos op de kast staan. Ik wil hem nu nog niet bouwen, maar weet dat als ik wacht tot ik dat wel zou willen ik er waarschijnlijk het dubbele voor zou moeten betalen dan nu dat ik hem nog in de Lego shop kan kopen. Beetje vooruit denken dus.
Ik twijfel ook nog sterk om de Tumbler en/of de Red Five X-wing aan te schaffen. Primair om te bouwen, maar ik moet zeggen dat het ook wel interessant is om één van de twee in de doos te houden en te kijken wat ze opbrengen indien hij straks EOL is. Is mijn aanname juist dat de Red Five X-wing waarschijnlijk op termijn meer zal opbrengen dan de Tumbler?Haay schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:00:
[...]
Als je in de Lego webshop gaat bestellen, regel dan in ieder geval eerst dat je een Lego VIP account hebt. Dan krijg je punten voor elke euro uitgegeven wat neerkomt op ongeveer 5% korting. Die korting kun je dan bij een volgende aankoop weer uitgeven. Ingeval van de 10240 die €229,99 kost in de Lego webshop komt dat neer op 229 VIP punten, waardoor je €10 korting (gaat altijd in stapjes van €5) op je volgende aankoop kunt hebben.
Wat levertijd betreft: ik heb vorige week dinsdag een Tumbler besteld in de Lego webshop. Die werd op donderdag verzonden (met DHL) en vrijdagavond kwam DHL langs om de bestelling te bezorgen. Dus zo snel kan het gaan.
En wat de 10240 Red Five X-wing betreft, ik heb er zelf ook een nieuw in de doos op de kast staan. Ik wil hem nu nog niet bouwen, maar weet dat als ik wacht tot ik dat wel zou willen ik er waarschijnlijk het dubbele voor zou moeten betalen dan nu dat ik hem nog in de Lego shop kan kopen. Beetje vooruit denken dus.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Onder bepaalde voorwaarden denk ik wel, ja. Star Wars is een populairdere franchise dan Batman (en dan specifiek de Christopher Nolan Batman trilogie waar de Tumbler aan gekoppeld is).VeeGee schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:35:
Ik twijfel ook nog sterk om de Tumbler en/of de Red Five X-wing aan te schaffen. Primair om te bouwen, maar ik moet zeggen dat het ook wel interessant is om één van de twee in de doos te houden en te kijken wat ze opbrengen indien hij straks EOL is. Is mijn aanname juist dat de Red Five X-wing waarschijnlijk op termijn meer zal opbrengen dan de Tumbler?
Wat wel zo is, is dat Star Wars UCS sets nog wel eens een remake krijgen. Zo is de 10240 Red Five een remake van de 7191 X-wing Fighter. Daar zat overigens wel 13 jaar tussen, dus zo veel risico op een snelle remake is er niet. Aan de andere kant is de kans dat de UCS Tumbler een remake krijgt vrijwel nihil. De Tumbler zal dus na Retirement uniek zijn en blijven.
Maar uiteindelijk wordt de waarde bepaald door vraag vs aanbod. En toekomstige vraag en bereidheid om grote bedragen voor deze Lego sets te betalen is lastig te voorspellen.
Net bedacht dat ik de holiday train dan toch maar via marktplaats ga kopen. Stond er 1 op voor 250 zonder handleiding, is die natuurlijk weg. Alleen nog 2 met hoge biedingen. >_<
Ach ja.
Ach ja.
De Tumbler is niet populair, maakt geen deel uit van een collectie/serie ( Modulars, Architecture, StarWars etc ). Er zullen dus weinig verzamelaars zijn die daar later veel geld voor willen betalen.Haay schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:02:
[...]
Onder bepaalde voorwaarden denk ik wel, ja. Star Wars is een populairdere franchise dan Batman (en dan specifiek de Christopher Nolan Batman trilogie waar de Tumbler aan gekoppeld is).
Wat wel zo is, is dat Star Wars UCS sets nog wel eens een remake krijgen. Zo is de 10240 Red Five een remake van de 7191 X-wing Fighter. Daar zat overigens wel 13 jaar tussen, dus zo veel risico op een snelle remake is er niet. Aan de andere kant is de kans dat de UCS Tumbler een remake krijgt vrijwel nihil. De Tumbler zal dus na Retirement uniek zijn en blijven.
Maar uiteindelijk wordt de waarde bepaald door vraag vs aanbod. En toekomstige vraag en bereidheid om grote bedragen voor deze Lego sets te betalen is lastig te voorspellen.
Daarentegen is het wel de enige set met de Heath Ledger Joker minifig, geen idee of dat iets waard is...chrisO schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:13:
[...]
De Tumbler is niet populair, maakt geen deel uit van een collectie/serie ( Modulars, Architecture, StarWars etc ). Er zullen dus weinig verzamelaars zijn die daar later veel geld voor willen betalen.
Ik zit eraan te denken om de Ferris Wheel (10247) met de motor te kopen in de lego shop na een paar jaar geen lego meer aangeraakt te hebben. Hopelijk komt deze dan nog binnen voor oud en nieuw.
Heeft iemand ervaring met dit model en/of levertijd van Lego tijdens de feestdagen? Vind het ook weer zo stom om ze te bellen om het na te vragen.
Heeft iemand ervaring met dit model en/of levertijd van Lego tijdens de feestdagen? Vind het ook weer zo stom om ze te bellen om het na te vragen.
Ik heb een dak gemaakt in LDD, los van het gebouw. Ik wil nu proberen of het allemaal past en als ik het dak versleep naar een "mal" van het dak, dan wil LDD het dak onder de mal plaatsen, in plaats van erop. Ik krijg het niet voor elkaar om het dak erop te krijgen, verschillende hoeken e.d. geprobeerd. Weet iemand hier een oplossing voor? 

Het Ferris Wheel heeft wel een paar interessante bouw technieken (vooral waar het reuzenrad op gebouwd staat). Echter is het bouwen wel vrij veel het zelfde herhalen, en dat maakt het bouwen dus niet zo heel spannend. Er zijn lego sets die interessanter zijn om te bouwen. Het reuzenrad ziet er wel gaaf uit als het af is.BinaryRun schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:35:
Ik zit eraan te denken om de Ferris Wheel (10247) met de motor te kopen in de lego shop na een paar jaar geen lego meer aangeraakt te hebben. Hopelijk komt deze dan nog binnen voor oud en nieuw.
Select * from fish
Zelf kijk ik wel uit naar een wat ingewikkelde constructie, echter leek het reuzenrad mij wel een mooi model als basis om anderen gebouwenen omheen te ontwerpen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog indianen die ik zou kunnen gebruiken voor een themepark eromheen.
Nog een ideetje voor je themapark waarbij ik het gebruik van de kruispunt basisplaat slim vindBinaryRun schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:47:
Zelf kijk ik wel uit naar een wat ingewikkelde constructie, echter leek het reuzenrad mij wel een mooi model als basis om anderen gebouwenen omheen te ontwerpen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog indianen die ik zou kunnen gebruiken voor een themepark eromheen.
En in deze lego stad is ook een pretpark te vinden, in de open plaats heeft hij later ook nog zo'n botsauto attractie gezet, vergelijkbaar met die van Afol man.
[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 22-12-2015 15:39 ]
42009 besteld maar tering wat zijn het veel stukjes
ben al paar dagen aan het bouwen en pas op blz 80 van de 424
Captain here:almightyarjen schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je een stevige constructie wilt hebben zonder al te veel steunpilaren kan je een paar dingen doen. Neem een voorbeeld aan een paar bruggen, dan kan je het goed afkijken.
- De hoogte in gaan. Dus een dik dak maken. Je kan dan een soort vakwerk maken (zeg maar allemaal driehoekjes) waardoor je in feite met de dakplaten (plat) aan de bovenkant een drukzone maakt en aan de onderkant met technisch lego een trekzone. Zo maak je optimaal gebruik van het beschikbare materiaal en heb je niet idioot veel nodig.
- Een boogconstructie maken, grofweg de vorm van een parabool. Hierdoor krijg je een grote drukzone, maar door hem te laten steunen en vastmaken op de muren (die momentvast zijn en kunnen hierdoor niet naar buiten buigen).
- Één centrale kolom maken, deze aan de bovenkant van het station laten uitsteken en hier het dak aan "ophangen".
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Je koopt Lego (on iets in elkaar te zetten) en dan ga je klagen dat het in elkaar te zetten te lang duurt.Lagune schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:51:
42009 besteld maar tering wat zijn het veel stukjesben al paar dagen aan het bouwen en pas op blz 80 van de 424
Trein?
Jongens, ik heb al enkele weken de 42034 Mercedes truck in bezit, en zo nu en dan ben ik er even mee bezig.
Het is geen deadline-project, maar het resultaat mag inmiddels al mooi vorm krijgen.

Nu nog: De pneumatische bewegende en elektrisch draaiende kraan, de cabine en de laadbak.
Als dit klaar is ga ik eens uitzoeken waarom de differentiëel van de Unimog stuk is, die ik vrijwel direct na de bouw maar heb 'doorgezaagd' met het verwijderen van een bepaald koppelstukje. Een eerste inspectie leverde een missend tandwieltje in een tandwielkast op, maar gezien ik nu even weinig bouwruimte heb om hem te kunnen onderzoeken, wacht ik even tot de truck klaar is.
Mag ook wel even na vier jaar
Het is geen deadline-project, maar het resultaat mag inmiddels al mooi vorm krijgen.

Nu nog: De pneumatische bewegende en elektrisch draaiende kraan, de cabine en de laadbak.
Als dit klaar is ga ik eens uitzoeken waarom de differentiëel van de Unimog stuk is, die ik vrijwel direct na de bouw maar heb 'doorgezaagd' met het verwijderen van een bepaald koppelstukje. Een eerste inspectie leverde een missend tandwieltje in een tandwielkast op, maar gezien ik nu even weinig bouwruimte heb om hem te kunnen onderzoeken, wacht ik even tot de truck klaar is.
Mag ook wel even na vier jaar
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 22-12-2015 19:00 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Morgen de 42042 Crawler Crane bestellen. Heb net een Bol.com bon gekregen waardoor het helemaal een aantrekkelijke aanschaf wordt. De 42039 met Power Pack is ook maar €99,99 euro bij Bol maar de gearbox van de 42042 staat me meer aan dan de techniek in de Le Mans Racer.
Overigens behoor je echt tot 99% van de mensen die dat niet goed doet. Ik zat er zelf ook bij totdat ik zag dat de speling op de foto van de doos veel groter was. Op veel foto's en YouTubefilmpjes is de voet ook te laag geplaatst, zelfs door ervaren builders als Sariel.
De voet/plateau van de zijsteunen zit te laag. Je moet deze vast zetten door de zesde hole en niet de zevende. Je krijgt daardoor een stuk meer bodemspeling. De swivel van de voet vervalt daar wel mee omdat de beam de voet als het ware in gaat.
Overigens behoor je echt tot 99% van de mensen die dat niet goed doet. Ik zat er zelf ook bij totdat ik zag dat de speling op de foto van de doos veel groter was. Op veel foto's en YouTubefilmpjes is de voet ook te laag geplaatst, zelfs door ervaren builders als Sariel.
Ja, ik vond het al gek dat die voet er losjes bij hingFeaR schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:25:
Morgen de 42042 Crawler Crane bestellen. Heb net een Bol.com bon gekregen waardoor het helemaal een aantrekkelijke aanschaf wordt. De 42039 met Power Pack is ook maar €99,99 euro bij Bol maar de gearbox van de 42042 staat me meer aan dan de techniek in de Le Mans Racer.
[...]
De voet/plateau van de zijsteunen zit te laag. Je moet deze vast zetten door de zesde hole en niet de zevende.

Hoe bedoel jeJe krijgt daardoor een stuk meer bodemspeling. De swivel van de voet vervalt daar wel mee omdat de beam de voet als het ware in gaat.
Haha! Hoe krijgen ze het voor elkaar, zelf ik die heel nauwkeurig elke hole tel, kijk ik hier overheenOverigens behoor je echt tot 99% van de mensen die dat niet goed doet. Ik zat er zelf ook bij totdat ik zag dat de speling op de foto van de doos veel groter was. Op veel foto's en YouTubefilmpjes is de voet ook te laag geplaatst, zelfs door ervaren builders als Sariel.

*Checked z'n 42043...*
Yup, ook te laag
Even fixen.
Wel slecht, valt me ook op dat ik vaker foutjes maak nu met bouwen dan vroeger met "moeilijkere" boekjes
Yup, ook te laag
Even fixen.
Wel slecht, valt me ook op dat ik vaker foutjes maak nu met bouwen dan vroeger met "moeilijkere" boekjes
Dat de voetjes/vlakke deel onderop kunnen bewegen om het zo te zeggen. Als je er eentje aanpast en de andere niet zie je wel wat ik bedoel
Als zo veel het verkeerd doen zal de handleiding wel niet geheel duidelijk zijn dan wel voelt het blijkbaar "logischer" om ze onderop vast te zetten.AppieNL schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:18:
*Checked z'n 42043...*
Yup, ook te laag
Even fixen.
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 22-12-2015 20:42 ]
Onze caravan die wij vroeger hadden, had ook vier uitschuifbare pootjes om stabiel te staan. De voetjes hingen daar ook los bij.FeaR schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:40:
[...]
Als zo veel het verkeerd doen zal de handleiding wel niet geheel duidelijk zijn dan wel voelt het blijkbaar "logischer" om ze onderop vast te zetten.
Dat was denk ik de reden die door mij heen ging toen ik deze Arocs bouwde.
Verder is inderdaad niet elk oppervlak egaal, dus best aannemelijk om hem lager te monteren
Hoe is dat bij echte trucks eigenlijk?
Nadat ik een paar weken geleden de 42009 gekocht had (m'n eerste set na een jaar of 15, net zoals wat andere hier
) is het wel een beetje uit de hand gelopen.
En niet eens zozeer door mij maar door m'n vriendin
Eerst moest ik een kerstdorp bouwen, want dat was wel leuk onder de boom. Kreeg ik meteen Santas Workshop.
Toen ze kerst inkopen gedaan heeft in Oberhausen heeft ze Wall-E voor me gekocht, die mocht ik meteen in elkaar zetten. Onder de boom staat nog de Mini cooper, ik mocht wel al weten wat het was maar mag pas "knutselen" op eerste kerstdag.
En nu is ze als een week bezig om het Simpson huis, de Birds en nog een andere set (ik mag niet weten welke) voor een schappelijke prijs op de kop te tikken. (Ik hoop stiekem dat ze bezig is met de Arocs)
"Ja en dan moeten we ook maar een mooie vitrine kast kopen waar je je lego kan neerzetten".
. Ohja, ze zei ook nog: "Die Millenium flacon is wel duur zeg. Maar ik snap wel dat je die graag wilt hoor schat, lekker veel steentjes"

En niet eens zozeer door mij maar door m'n vriendin
Eerst moest ik een kerstdorp bouwen, want dat was wel leuk onder de boom. Kreeg ik meteen Santas Workshop.
Toen ze kerst inkopen gedaan heeft in Oberhausen heeft ze Wall-E voor me gekocht, die mocht ik meteen in elkaar zetten. Onder de boom staat nog de Mini cooper, ik mocht wel al weten wat het was maar mag pas "knutselen" op eerste kerstdag.
En nu is ze als een week bezig om het Simpson huis, de Birds en nog een andere set (ik mag niet weten welke) voor een schappelijke prijs op de kop te tikken. (Ik hoop stiekem dat ze bezig is met de Arocs)
"Ja en dan moeten we ook maar een mooie vitrine kast kopen waar je je lego kan neerzetten".

. Ohja, ze zei ook nog: "Die Millenium flacon is wel duur zeg. Maar ik snap wel dat je die graag wilt hoor schat, lekker veel steentjes"

Klinkt verdacht! Volgens mij wil ze iets van je
Heb me dorp... berg maar ingestuurd.
Helaas door omstandigheden niet zoveel tijd meer aan kunnen besteden.
http://www.bouwsteentjes....-lego-kerstdorp-van-2015/

[ Voor 34% gewijzigd door leosand op 22-12-2015 22:36 ]
YouTube: Lego Technic 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245 - Lego Speed build
Juist, ook hier monteren ze de voet verkeerd (4:32) en de achterwielen verkeerd om (8:40)
.
Op Marktplaats zijn ook kant-en-klare modellen die verkeerd zijn.
Ik ga maar weer eens verder bouwen morgen
.
Juist, ook hier monteren ze de voet verkeerd (4:32) en de achterwielen verkeerd om (8:40)
Ik ga maar weer eens verder bouwen morgen
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 22-12-2015 23:44 ]
De Birds set hadden ze een paar weken geleden nog bij de LEGO-winkel in Alkmaar voor 55 euro. Ik weet niet of ze het nog steeds hebben. Ze liggen bij mij onder de kerstboomDrNizeGuy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:17:
"Ja en dan moeten we ook maar een mooie vitrine kast kopen waar je je lego kan neerzetten".![]()
. Ohja, ze zei ook nog: "Die Millenium flacon is wel duur zeg. Maar ik snap wel dat je die graag wilt hoor schat, lekker veel steentjes"![]()
Ik begon ook met Santa's Workshop en de Toy store voor kerst, maar heb inmiddels ook de mini gebouwd en dus vogeltjes onder de kerstboom. En als kerst voorbij is moet er ook een T1 bij. En Wall-E. En reuzenrad lijkt me ook wel erg cool om neer te zetten. En modulars ook

Zwabberende voetjes voelde hier natuurlijker aan omdat het in oudere Technic-modellen ook zo was. Ik kwam er ook pas achter na ergens een post in een topic over de 42043, handleiding er op nageslagen en "mind is blown"AW_Bos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:42:
Juist, ook hier monteren ze de voet verkeerd (4:32) en de achterwielen verkeerd om (8:40).
Bouw niet te snel verder trouwens. Na de kraan wordt de 42043 mijn inziens toch wel wat minder. Vooral de laadbak heb je binnen no-time in elkaar zitten.
Morgen de 42042 ophalen bij de AH, heb ik met kerstavond nog wat te bouwen en aangezien het ophalen pas na 17:00 kan moet ik ook echt tot kerstavond wachten. Ik had nog een Bol.com cadeaubon van €10,- liggen en ook genoeg Airmiles om er nog eens €10,- af te halen. Dan wordt het opeens een stuk leuker.
Nog even zitten twijfelen om de 42039 Le Mans Racer samen met de Power Functies Motorset 8293 te kopen voor €99,99 (Bundelvoordeel bij Bol.com), maar dat model sprak me toch wat minder aan qua technisch aspect met tandwieltjes en functies.
Toch mooi gedaan hoorleosand schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:34:
Heb me dorp... berg maar ingestuurd.
[afbeelding]
Je hebt blijkbaar wel stevige concurrentie als ik de andere inzendingen zo bekijk. Bij sommigen mensen staat voor veel geld/werkuren op display zo te zien
Ik heb gister een bak met Lego opgehaald in de buurt et wat oude City politie dingen, een model team auto en wat space dingen.
Nu ben ik op zoek naar het setnummer van een ruimteschip wat in de verte een beetje lijkt op de Enterprise van Star Trek. Er zit een grote ronde platte schijf aan de voorzijde met gele ramen erboven. Beetje vaag, maar heeft iemand een idee over welke set ik het heb. Ik kan er niets over vinden. Het is wel echte Lego. Vermoedelijk ergens midden jaren 90.
Nu ben ik op zoek naar het setnummer van een ruimteschip wat in de verte een beetje lijkt op de Enterprise van Star Trek. Er zit een grote ronde platte schijf aan de voorzijde met gele ramen erboven. Beetje vaag, maar heeft iemand een idee over welke set ik het heb. Ik kan er niets over vinden. Het is wel echte Lego. Vermoedelijk ergens midden jaren 90.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
http://brickset.com/sets/6975-1/Alien-Avenger dit ding?BillSpaarbank schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:36:
Ik heb gister een bak met Lego opgehaald in de buurt et wat oude City politie dingen, een model team auto en wat space dingen.
EDIT: of deze: http://brickset.com/sets/6979-1/Interstellar-Starfighter
[ Voor 5% gewijzigd door vectormatic op 23-12-2015 09:41 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Hey Thanks! Die 2e is het inderdaad.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb de 42039 en vind deze nogal 'saai', de power functies stellen niet veel voor, het is een groot model maar erg leeg van binnen.FeaR schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:19:
[...]
Nog even zitten twijfelen om de 42039 Le Mans Racer samen met de Power Functies Motorset 8293 te kopen voor €99,99 (Bundelvoordeel bij Bol.com), maar dat model sprak me toch wat minder aan qua technisch aspect met tandwieltjes en functies.
Het is dat ik deze heb gekregen, zelf zou ik deze niet hebben gekocht.
thanks.Kapoen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:34:
[...]
Toch mooi gedaan hoor![]()
Je hebt blijkbaar wel stevige concurrentie als ik de andere inzendingen zo bekijk. Bij sommigen mensen staat voor veel geld/werkuren op display zo te zien
ahja klopt al zijn sommige inzendingen eerder gemaakt en veel zijn met verhoogd met bergen van de intratuin huisjes (weet niet precies hoe dat heet).
Mijn berg is helemaal lego met 1 kleine uitzondering van de verlichting welke wel in lego is ingebouwd
foto was ook niet best.
Volgend jaar word hij nog ietsje groter (hoger) maar dan wel demontabel.
Jang heeft de nieuwe modular reeds besproken:
Korte vraag. Staat het altijd van te voren op shop.lego.com als een artikel bijna uit de verkoop gaat? Ik heb namelijk onteresse in 2 sets. Om ze in 1x te kopen is wel heel duur, maar ik wil uiteraard voorkomen dat ze straks niet meer beschikbaar zijn. (10244+10247)
Hij is wel echt cool, zeker ook dat letterlijke witwassen van geld!Kapoen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:07:
[video]
Iemand een idee wanneer (VIP?) deze te pre-orderen is? Samen met de Ghostbusters HQ?
Vanaf 1 januari zijn beide gewoon te bestellen, da's over een week al. Denk dat een eventuele pre-order nu wat aan de late kant zou zijn?
Nee, het staat zeker niet altijd van te voren op de Lego shop als een artikel bijna uit de verkoop gaat. Het hangt er erg vanaf hoe hard een set loopt. Als een set langzaam verkoopt en Lego wil stoppen met die set maar nog grote voorraden heeft, dan kunnen ze wel een Retiring Soon label erop plakken zodat het sneller gaat verkopen. Wanneer een set verkoopt als een tierelier dan wacht Lego gewoon tot de voorraad op is, komt er een "Call to Check Product Availability" label, waarna een "Sold Out" label, en als alles op is een Retired label.BinaryRun schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:24:
Korte vraag. Staat het altijd van te voren op shop.lego.com als een artikel bijna uit de verkoop gaat? Ik heb namelijk onteresse in 2 sets. Om ze in 1x te kopen is wel heel duur, maar ik wil uiteraard voorkomen dat ze straks niet meer beschikbaar zijn. (10244+10247)
Het is ook mogelijk dat Lego wil voorkomen dat resellers de mooie sets allemaal opkopen om ze na officiële retirement met dikke winst te verkopen. Daar heeft Lego tenslotte zelf niks aan, en de mensen voor wie de Lego sets echt bedoeld zijn, dus mensen die ze ook zelf willen bouwen, betalen veel meer dan dat Lego er aan verdient. Door er dan een "Retiring Soon" label op te plakken krijgen mensen nog de kans om het nog voor de officiële Lego prijs te kopen...
Wat 10244 en 10247 betreft, die zijn nog normaal verkrijgbaar. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de 10244 er in de loop van volgend jaar wel uit zal gaan. Maar wanneer? Dat is koffiedik kijken.
voor zover ik weet komt er geen pre-order voor beide nieuwe sets.
Mijn vader wilde voor mijn zoontje voor kerst nog iets geven dus had gezegd dat ie ninjago wel leuk vind en nog niets van heeft. Op de site van intertoys en bart smit gekeken want die zitten bij ons in het centrum. Staan er bijna geen sets op en die er wel op staan zijn die van volgend jaar dus nog niet leverbaar. Bionicle dan maar, zelfde verhaal. Ik zeg ga maar kijken in de winkel want lijkt me stug dat er zo weinig is.
In de winkel staat inderdaad helemaal NIETS van ninjago en bionicle een enkele maar wel voor hogere prijzen dan advies en op de intertoys site (als ze er al op stonden)
Hij heeft met wat gesteggel toch 1 setje voor de normale prijs van 9,95 meegekregen ipv de gevraagde 16,99. Schandalig dat zelfs een Intertoys misbruik maakt van de tekorten en de prijzen met 70% omhoog schroeft !
Mijn vader wilde voor mijn zoontje voor kerst nog iets geven dus had gezegd dat ie ninjago wel leuk vind en nog niets van heeft. Op de site van intertoys en bart smit gekeken want die zitten bij ons in het centrum. Staan er bijna geen sets op en die er wel op staan zijn die van volgend jaar dus nog niet leverbaar. Bionicle dan maar, zelfde verhaal. Ik zeg ga maar kijken in de winkel want lijkt me stug dat er zo weinig is.
In de winkel staat inderdaad helemaal NIETS van ninjago en bionicle een enkele maar wel voor hogere prijzen dan advies en op de intertoys site (als ze er al op stonden)
Dat heet marktwerking... En als je daar als winkel niets mee doet schiet je jezelf in je eigen voet.Schandalig dat zelfs een Intertoys misbruik maakt van de tekorten en de prijzen met 70% omhoog schroeft
LPT: En in de maand voor de feestdagen moet je gewoon geen specifieke LEGO willen kopen, maar juist koopjes jagen..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Nadat filmpje gezien te hebben ga ik wel helemaal watertanden voor die brickbankKapoen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:07:
[video]
Select * from fish
Dat is natuurlijk een nadeel van hoekgebouwen, Lego verwacht dat je er andere gebouwen langs parkeert.
Arjen, ik ben zo vrij geweest je treinen te nomineren voor Gathering of the Tweakers. Als er binnenkort een fanclub je tuin staat te vertrappen, mijn excuses
Die bank is wel fantastisch zeg, dat gaat weer geld kosten
* Egocentrix moet van zichzelf eigenlijk eerst de verlichting van zijn huidige verzameling op orde krijgen.

Die bank is wel fantastisch zeg, dat gaat weer geld kosten
* Egocentrix moet van zichzelf eigenlijk eerst de verlichting van zijn huidige verzameling op orde krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Egocentrix op 23-12-2015 15:56 ]
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Gisteren in de Lego-store in Lille (Frankrijk) geweest. Het Ferris-wheel stond er uitgesteld en ik vind het echt een grote mooie set. De zoon heeft net voor de Sint de kermisattractie gekregen, de Fairground mixer, en ik weet nu al wat er op zijn brief zal staan voor volgend jaar.Zeehond schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:37:
[...]
Het Ferris Wheel heeft wel een paar interessante bouw technieken (vooral waar het reuzenrad op gebouwd staat). Echter is het bouwen wel vrij veel het zelfde herhalen, en dat maakt het bouwen dus niet zo heel spannend. Er zijn lego sets die interessanter zijn om te bouwen. Het reuzenrad ziet er wel gaaf uit als het af is.
De prijs in Frankrijk, €179.99, is ook iets goedkoper dan in Belgë/Nederland, €189.99. Als er nog eens een VIP-actie is dan ga ik opnieuw de grens over. Kan ik direct ook de Brick bank meenemen.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Wait what?Egocentrix1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:55:
Arjen, ik ben zo vrij geweest je treinen te nomineren voor Gathering of the Tweakers. Als er binnenkort een fanclub je tuin staat te vertrappen, mijn excuses![]()
* almightyarjen moet van zichzelf eigenlijk eerst de verlichting van zijn huidige verzameling op orde krijgen.
Zeef is op zoek naar Tweakers die hobby en automatisering doen (zoals modelspoorbanen), zie ook zeef in "Modeltreinbaanervaringen" (Tweakers Lounge)almightyarjen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:15:
[...]
Wait what?dankjewel maar wat houdt die nominatie precies in?
Is er toevallig iemand die het leuk zou vinden om met zijn (haar?) modelspoorbaan mee te doen aan de nieuwe serie 'Gathering of the Tweakers'? We hebben nog geen spoorbaan gehad in de geschiedenis en met de toenemende automatisering lijkt me dat erg interessant.
Een voorbeeld van hoe zo'n aflevering er uit kan zien zie je hier.
[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 23-12-2015 17:22 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Mits ze je vragen, sowieso doen almightyarjen!
Zou echt bruut zijn om hun footage van jouw getup te zien!
Want a cookie?!
Weer eens tijd voor een batmobile update. Afgelopen week bezig geweest met het chassis en wat tweaks van de "armen"

De 2 uitlaten (van de 4) die er nu op zitten zitten eigenlijk 1 stud te laag, maar ja als ik ze hoger doe loopt het tegen de drivetrain aan of kom ik in de knel met de transformatie, dus dit is nu hun plekje. De 2 uitlaten die er nog boven komen hebben ook last van de drivetrain en zullen dus een stud te hoog zitten (of de onderste 2 uitlaten 2 studs te laag, het is maar hoe je het bekijkt). Ik kan ze ook niet weglaten, want ze zijn nogal aanwezig op het echte model aan de zijkant
Net als het ronde aanhangpunt (de 24T met pulley er voor) van de achterarmen, moest er ook op. Die kwam nog best lekker uit.
Top view

Het kan nu op zich rijden. Het grote gat in het midden is voor de logge gearbox die er moet komen met 4 gearracks en 2 servo's. De battery boxes komen waarschijnlijk achter boven de afterburner en voor op het model. Als ik ze ergens anders kwijt kan na alle features gemaakt te hebben, kan ik wel kijken of ik de grappling hook voor en/of 2 stoeltjes achterin kan maken.

360 steering mode. De gaps in het chassis kunnen misschien wat kleiner bij de achterwielen, ligt ook een beetje hoe soepel crab steering transformatie wordt, dus kijk het nog even aan

Tank mode armen kunnen iig vrij ver at maximum, dus geeft ruimte om mee te klooien. Wordt sowieso dikke pret met die steering gearbox, hoop dat 1 van m'n ideetjes werkt voor het uitlijnen van de wielen na de transformatie

Ook een beetje zitten klooien met een mechaniekje voor de afterburner. Moest 5 studs heen en terug kunnen terwijl de aandrijving maar 90 graden maakt zodat die makkelijk op de servo kan. Ik wil hem namelijk alleen maar "aan" hebben staan in normal driving, voor 360 en crab moet die naar binnen schuiven.

Ik heb ook een beetje zitten klooien met de details van de wielen, de remschijven en blokken. Ik wilde (en wil) geen stickers gebruiken dus probeer het in Lego na te maken. Ik denk dat ik de ronde 1x1 plates ga vervangen voor die tandjes, zodat die wat meer rond lijkt naar de 1x2 grill tiles. Wat ik sowieso ga veranderen is de 2x2 round plate in het midden achter de batarang, deze wordt dark bluish grey (en smooth met center stud), want dat komt meer overeen met het echte model.
De pearl gold remblokken zijn het resultaat van een beetje rondneuzen op bricklink welke onderdelen in deze kleur beschikbaar zijn en bruikbaar zijn als "remblok".
De hele constructie op de wielen zit los van de wielen (spinning rims like a P.I.M.P.
). Ze zullen waarschijnlijk alsnog een beetje meedraaien als het rijdt, maar goed, als het stil staat kan ik de remblokken iig op de goede plek draaien waar ze normaal zitten 
Volgende update hoop ik een rijdend gevaarte te tonen met iig 2 drive modi.

De 2 uitlaten (van de 4) die er nu op zitten zitten eigenlijk 1 stud te laag, maar ja als ik ze hoger doe loopt het tegen de drivetrain aan of kom ik in de knel met de transformatie, dus dit is nu hun plekje. De 2 uitlaten die er nog boven komen hebben ook last van de drivetrain en zullen dus een stud te hoog zitten (of de onderste 2 uitlaten 2 studs te laag, het is maar hoe je het bekijkt). Ik kan ze ook niet weglaten, want ze zijn nogal aanwezig op het echte model aan de zijkant
Top view

Het kan nu op zich rijden. Het grote gat in het midden is voor de logge gearbox die er moet komen met 4 gearracks en 2 servo's. De battery boxes komen waarschijnlijk achter boven de afterburner en voor op het model. Als ik ze ergens anders kwijt kan na alle features gemaakt te hebben, kan ik wel kijken of ik de grappling hook voor en/of 2 stoeltjes achterin kan maken.

360 steering mode. De gaps in het chassis kunnen misschien wat kleiner bij de achterwielen, ligt ook een beetje hoe soepel crab steering transformatie wordt, dus kijk het nog even aan

Tank mode armen kunnen iig vrij ver at maximum, dus geeft ruimte om mee te klooien. Wordt sowieso dikke pret met die steering gearbox, hoop dat 1 van m'n ideetjes werkt voor het uitlijnen van de wielen na de transformatie

Ook een beetje zitten klooien met een mechaniekje voor de afterburner. Moest 5 studs heen en terug kunnen terwijl de aandrijving maar 90 graden maakt zodat die makkelijk op de servo kan. Ik wil hem namelijk alleen maar "aan" hebben staan in normal driving, voor 360 en crab moet die naar binnen schuiven.

Ik heb ook een beetje zitten klooien met de details van de wielen, de remschijven en blokken. Ik wilde (en wil) geen stickers gebruiken dus probeer het in Lego na te maken. Ik denk dat ik de ronde 1x1 plates ga vervangen voor die tandjes, zodat die wat meer rond lijkt naar de 1x2 grill tiles. Wat ik sowieso ga veranderen is de 2x2 round plate in het midden achter de batarang, deze wordt dark bluish grey (en smooth met center stud), want dat komt meer overeen met het echte model.
De pearl gold remblokken zijn het resultaat van een beetje rondneuzen op bricklink welke onderdelen in deze kleur beschikbaar zijn en bruikbaar zijn als "remblok".
De hele constructie op de wielen zit los van de wielen (spinning rims like a P.I.M.P.
Volgende update hoop ik een rijdend gevaarte te tonen met iig 2 drive modi.
Zojust mailtje gehad van Lego met zowel excuses dat ze mijn eerste mail niet beantwoordt hebben en dat ze de revisie van de nek van WALL•E op hebben gestuurd. Het waar anderen melding kregen dat het tot 21 dagen kon duren voordat het pakketje aan komt was het in mijn mail al 4 weken geworden. Ik heb er geen haast mee en weet dat het ook (veel) sneller kan gaan. Wel blij met het berichtje 
De manier hoe de vering zit en de montage van de wielen is iets wat ik nog niet heb ik een Lego-model en me wel interessant leek. Maar zo te lezen mag ik dan toch blij zijn om de 42042 gekozen te hebbenflam schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:20:
[...]
Ik heb de 42039 en vind deze nogal 'saai', de power functies stellen niet veel voor, het is een groot model maar erg leeg van binnen.
Het is dat ik deze heb gekregen, zelf zou ik deze niet hebben gekocht.
Wat grappig, ik kende het nog nietRenquin schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:29:
Mits ze je vragen, sowieso doen almightyarjen!
Maar ik vind de nominatie wel top, leuk!
Ik ken deze hele Batmobile niet maar ik vind het een übercoole MOCAppieNL schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:52:
Weer eens tijd voor een batmobile update.
Thanks, komt uit de laatste Arkham game.Reinier schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:28:
[...]
Ik ken deze hele Batmobile niet maar ik vind het een übercoole MOC
(Vanaf 1:10 zo'n beetje in actie)
Inderdaad. Alleen dekt de pershop of het restaurant het volgensmij niet helemaal af. Aan de andere kant zet ik het grand emporium er tegen aan.Kapoen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:31:
Dat is natuurlijk een nadeel van hoekgebouwen, Lego verwacht dat je er andere gebouwen langs parkeert.
Welicht niet zichtbaar maar het ferriswheel heeft ook een verstelbare bodem, welke ook wel mooi is.lukadad schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:19:
[...]
Gisteren in de Lego-store in Lille (Frankrijk) geweest. Het Ferris-wheel stond er uitgesteld en ik vind het echt een grote mooie set. De zoon heeft net voor de Sint de kermisattractie gekregen, de Fairground mixer, en ik weet nu al wat er op zijn brief zal staan voor volgend jaar.
De prijs in Frankrijk, €179.99, is ook iets goedkoper dan in Belgë/Nederland, €189.99. Als er nog eens een VIP-actie is dan ga ik opnieuw de grens over. Kan ik direct ook de Brick bank meenemen.
Select * from fish
Ik zou terug willen beginnen met lego. Heb nog wat staan maar wil eigen dingen bouwen. Waar kopen jullie jullie bricks?
Erg mooi die batmobile, het design op de wielen wordt volgens mij ook heel gaaf. Ik ga de voortgang zeker in de gaten houden.
Heb verder besloten dat ik morgenochtend of de Fairground Mixer ga aanschaffen of de Ferris-Wheel samen met minifigures 14.
De andere (als de andere dan nog niet uit productie is) wil ik dan gaan aanschaffen in januari samen met minifigures 15. Ik kwam deze afbeelding al tegen, maar kan verder niets vinden over wanneer hij uit zou moeten komen.

Zelf zou ik graag een vraag willen stellen over het motoriseren. Bij de productpagina van beide staat welke onderdelen je hiervoor moet aanschaffen, alleen begreep ik dat je daarmee niet de snelheid kunt bepalen en ik vind de standaard zetting met name voor het Ferris Wheel nogal snel gaan. Wat zou ik moeten aanschaffen om de snelheid te kunnen bepalen? Het liefst bestuur ik natuurlijk beiden met zo min mogelijk apparatuur. (i.v.m. de aanschafkosten)
Heb verder besloten dat ik morgenochtend of de Fairground Mixer ga aanschaffen of de Ferris-Wheel samen met minifigures 14.
De andere (als de andere dan nog niet uit productie is) wil ik dan gaan aanschaffen in januari samen met minifigures 15. Ik kwam deze afbeelding al tegen, maar kan verder niets vinden over wanneer hij uit zou moeten komen.

Zelf zou ik graag een vraag willen stellen over het motoriseren. Bij de productpagina van beide staat welke onderdelen je hiervoor moet aanschaffen, alleen begreep ik dat je daarmee niet de snelheid kunt bepalen en ik vind de standaard zetting met name voor het Ferris Wheel nogal snel gaan. Wat zou ik moeten aanschaffen om de snelheid te kunnen bepalen? Het liefst bestuur ik natuurlijk beiden met zo min mogelijk apparatuur. (i.v.m. de aanschafkosten)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.