Ik krijg net een mail binnen dat er een setje onderweg is naar mij, met de aanpassing van Walle. Ik ben benieuwd! Het zou er mrt 10 dagen moeten zijn.
Hier ook, ik had een tijd geleden wel melding gemaakt dat ik de aanpassing graag wilde ontvangen.-Sander- schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:49:
Ik krijg net een mail binnen dat er een setje onderweg is naar mij, met de aanpassing van Walle. Ik ben benieuwd! Het zou er mrt 10 dagen moeten zijn.
Weet niet of ze het setje standaard opsturen naar iedereen die Wall-E heeft gekocht voor de fix er was.
Waar heb je die melding gedaan? gewoon een mail gestuurd naar Lego of is daar een aparte link voor?GamezMaster schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:07:
[...]
Hier ook, ik had een tijd geleden wel melding gemaakt dat ik de aanpassing graag wilde ontvangen.
Weet niet of ze het setje standaard opsturen naar iedereen die Wall-E heeft gekocht voor de fix er was.
Had zelf wel een tijdje terug een mail gestuurd. En ze zouden me op de hoogte houden, maar nog niets gehoord.
Ik kreeg m'n Wall-E dik een week voor de "3 december notificatie" (die Lego aanhield als dag voor de versie met de nek gefixed) die bij het artikel stond. Ik weet nog niet of ik eigenlijk een "oude" heb gehad
(tafel ligt nog vol dichte dozen)
Op het doosje staat nog wel het oude nekje. Maar ja, ik verwacht ook niet dat ze de moeite nemen dat aan te passen.
Op het doosje staat nog wel het oude nekje. Maar ja, ik verwacht ook niet dat ze de moeite nemen dat aan te passen.
Wat is de seal-code op je Wall-E doos? Daaraan kun je zien of je de oude of de nieuwe versie hebt.AppieNL schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:45:
Ik kreeg m'n Wall-E dik een week voor de "3 december notificatie" (die Lego aanhield als dag voor de versie met de nek gefixed) die bij het artikel stond. Ik weet nog niet of ik eigenlijk een "oude" heb gehad(tafel ligt nog vol dichte dozen)
Ik heb twee dozen van Wall-E. De oude versie heeft een seal-code van 28S5 (geproduceerd in week 28). De nieuwe versie heeft een seal-code van 47S5 (geproduceerd in week 47). Die laatste is dus 3 weken geleden geproduceerd en heeft de fix inbegrepen.
Ja, idem. Had een melding via de Lego Service ingediend, en werd daarover terug gebeld waarbij de persoon aan de telefoon mij zei dat ik zo'n fix-setje toegezonden zou krijgen zodra die beschikbaar zijn. Maar heb hiervan nog geen bericht gehad dat het ook daadwerkelijk verzonden is.Arunia schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:29:
Had zelf wel een tijdje terug een mail gestuurd. En ze zouden me op de hoogte houden, maar nog niets gehoord.
[ Voor 40% gewijzigd door Haay op 10-12-2015 21:06 ]
Ik heb vandaag het volgende mailtje van LEGO ontvangen nadat ik contact met de klantenservice had opgenomen betreffende de nek van Wall-E:
Hi there,
Great news! We’ve been looking into how we can improve our LEGO® Ideas 21303 WALL·E set and we have an update for you.
For those fans who feel LEGO WALL·E’s head moves a bit too freely, our designers have created an alternative build for the robot’s neck. In case you’d like to try out this alternative design, we’ve mailed you a small set of extra bricks and instructions free of charge. These should arrive within 10 working days.
If you’ve already built your LEGO WALL·E and you want to try this new design, simply follow the instructions and use the new bricks to rebuild the robot’s neck. Of course, if you’re happy with your robot as he is, you can just add these bricks to your LEGO collection.
Kind regards,
Dus nog even wachten en dan ontvang ik de blokjes om dit te fixen per post. Ben erg benieuwd!
Maar absolute top service dit!
Hi there,
Great news! We’ve been looking into how we can improve our LEGO® Ideas 21303 WALL·E set and we have an update for you.
For those fans who feel LEGO WALL·E’s head moves a bit too freely, our designers have created an alternative build for the robot’s neck. In case you’d like to try out this alternative design, we’ve mailed you a small set of extra bricks and instructions free of charge. These should arrive within 10 working days.
If you’ve already built your LEGO WALL·E and you want to try this new design, simply follow the instructions and use the new bricks to rebuild the robot’s neck. Of course, if you’re happy with your robot as he is, you can just add these bricks to your LEGO collection.
Kind regards,
Dus nog even wachten en dan ontvang ik de blokjes om dit te fixen per post. Ben erg benieuwd!
Ah, thanks voor de info. Dan heb ik dus een oude, want staat '25S5' op de seal sticker. Wel een beetje jammer, want ik wachtte juist met bestellen zodat de fix er al in zou zitten. Zal er binnenkort wel een mailtje voor sturenHaay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:49:
[...]
Wat is de seal-code op je Wall-E doos? Daaraan kun je zien of je de oude of de nieuwe versie hebt.
Ik heb twee dozen van Wall-E. De oude versie heeft een seal-code van 28S5 (geproduceerd in week 28). De nieuwe versie heeft een seal-code van 47S5 (geproduceerd in week 47). Die laatste is dus 3 weken geleden geproduceerd en heeft de fix inbegrepen.

ik ook terug gebeld. Vandaag mail binnen 10 dagen in huis.Haay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:49:
[...]
Wat is de seal-code op je Wall-E doos? Daaraan kun je zien of je de oude of de nieuwe versie hebt.
[...]
Ja, idem. Had een melding via de Lego Service ingediend, en werd daarover terug gebeld waarbij de persoon aan de telefoon mij zei dat ik zo'n fix-setje toegezonden zou krijgen zodra die beschikbaar zijn. Maar heb hiervan nog geen bericht gehad dat het ook daadwerkelijk verzonden is.
overigens heb ik sealcode 29s5
[ Voor 3% gewijzigd door leosand op 11-12-2015 15:52 ]
Anoniem: 686594
Volgende weekend naar de kerstmarkt in oberhaussen en oberbayusen oude stad, zit een jochie van 4 bij de groep. Is lego discoveryland iets voor dat ventje of nog niet? Iemand ervaring ?
ik heb trouwens ook bericht dat er een ander nekkie onderweg is, topservice van lego !!
ik heb trouwens ook bericht dat er een ander nekkie onderweg is, topservice van lego !!
ach het is een klein overdekte speelhal voor kinderen. eerst wat uitleg over lego, blokje maken enzo.Anoniem: 686594 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:33:
Volgende weekend naar de kerstmarkt in oberhaussen en oberbayusen oude stad, zit een jochie van 4 bij de groep. Is lego discoveryland iets voor dat ventje of nog niet? Iemand ervaring ?
(Zorg dat jochie vooraan staat
daarna een hal met wat moc's, treintje waar je kunt schieten op spinnen (vond ik vreemd eigenlijk,,schieten) en dan speelhal waar ze kunnen bouwen, spelen, klimmen, eten en 4d bioscoop wel aardig maar eigenlijk als ik eerlijk ben de volle pond niet waard. erg klein! mijn zoon is 6 die heeft zich wel vermaakt voor paar uur.
(als je gaat zoek gratis bonnen of flinke korting)
btw de pick a brick in dc heeft andere stenen dan lego store in oberhausen en heeft ook een andere reken model, hier betaal je per 100 gram en in de lego store per beker.Tip loop altijd ff door de winkel heel soms staan er "oude" modellen die je niet meer online kunt kopen en soms ook nog wel leuke aanbieding.
Thnx, zal er rekening mee houden.
nog iets, mijn vrouwtje is bezig met haar legokerstdorp. Nu zitten er van die fantastischverlichtingsblokjes bij, die je moet indrukken om bv de openhaard te laten branden. Hoe mot je die dingen vastzetten om ze te laten branden? Zit nu met een plakbandje te rommelen, maar is niet optimaal natuurlijk!
nog iets, mijn vrouwtje is bezig met haar legokerstdorp. Nu zitten er van die fantastischverlichtingsblokjes bij, die je moet indrukken om bv de openhaard te laten branden. Hoe mot je die dingen vastzetten om ze te laten branden? Zit nu met een plakbandje te rommelen, maar is niet optimaal natuurlijk!
Daar kun je toch een plat plaatje 4x2 onder zetten, en dan een blokje er achter dat de boel ingedrukt houdt?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoewel ik nog lang niet zo ver ben als dat ik zou willen zijn met deze MOC, plaats ik toch maar wat "WIP" foto's. Ik ben namelijk bezig met de Batman Arkham Knight Batmobile van Technic te maken.

Nog een videootje van het ding in actie: klik
De Technic versie die ik op het oog heb, krijgt als alles volgens plan verloopt het volgende pakket aan functies:
• 2x XL motor voor de 4WD (ik verwacht dat het ding uiteindelijk zo'n 3-4kg gaat wegen, dus kan die XL's wel gebruiken, maar wil ook nog wel kijken of ik weg kom met L motors.
• 2 servo motors die 3 stuurmodi gaan verzorgen:
Sinds ik dit model wilde bouwen (ergens sinds januari?) zijn er al wat mensen aan de slag gegaan op Eurobricks met het model (klik en klikker
Van het eerste topic maak ik gretig gebruik van de de CGI plaatjes zoals deze, want een model dat vooral zwart is, maakt het lastig om alle details te zien op ingame plaatjes en aangezien Warner Bros de versie van de game met Batmobile schaalmodel had gecancelled (had ik besteld
) zijn deze plaatjes ook zeer geschikt voor de schaal van onderdelen. Bij het tweede topic kijk ik graag naar wat van z'n brickbuild solutions. Ik ben nu eenmaal een Technic builder, maar ik ontkom er niet aan wat dingen te doen met bricks in deze build, maar waar ik Technic panels kan gebruiken doe ik dat maar wat graag, puur omdat ik het dingen niet al te zwaar wil maken (die versie van de tweede link weegt 4,7kg). Twee minpuntjes aan die tweede trouwens: wielen zijn te klein (model dus eigenlijk te groot), maar daar ontkom ik ook niet aan (al moet ik wel zeggen dat bij mij het verschil niet zo fors is) en hij heeft wat onderdelen in z'n MOC gemod (gaten boren, afzagen en zo) en dat is een big no-no voor mij, pure Lego oplossingen of niks.
Maar goed wat plaatjes van wat ik dusver heb, het lijkt niet veel (is het ook eigenlijk niet qua tijd invested), maar het leuke van dit onderdeel is dat het copypaste is voor de andere kant van het model, dus als ik hier niks meer aan hoef te tweaken (haha, yea right) zit ik al op 40%?

Het middenstuk hierbij is dusver een ruwe test versie (en negeer de battery box, zit er alleen zodat die niet omvalt
), vandaar dat er er ook aardig wat details missen in dat stuk, zoals de uitlaten, het ronde hinge stuk van het achterwiel en het panel werk onder dit midden stuk. Sowieso missen er nog wat details zoals op de wielen, maar dat komt allemaal, ik wil eerst een functioneel geheel en dan kijk ik daar naar.

Elk wiel moest 3 dingen: aandrijving (aangezien ik niet zoals het origineel in de game een electro motor aan de zijkant van het wiel kan hangen), sturen en lampjes. Het geleiden van de snoertjes voor de lampjes heb ik verschillende plekken geprobeerd, maar deze werkt het lekkerst met de gears en stuurinrichting. Zoals je ziet ontkom ik er ook niet de wheelarch eigenlijk te hoog te bouwen. Ik kreeg die 3 functies gewoon niet in een lagere ruimte dan 2 studs boven het wiel gepropt en ik ben zelfs bang dat het de verbinding te zwak blijkt voor het geheel als het af en ik het nog moet gaan verstevigen, maar dat zien we dan wel weer.

De XL motor hangt hier dus op z'n ruwe plek, hij komt waarschijnlijk 2 studs lager te hangen, het gear ratio is nu nog 1:1, ik weet nog niet precies welke kant ik op moet met de XL, het is immers een motortje in staat tot het slopen van axles en gears.

Battle tank crab steering mode. Ik zal niet de 360 graden halen die de wielen kunnen in de game en zelfs niet de 180 graden om 2 redenen:
- 360 heb ik geen zin vanwege de PF lights die dan in de knoop raken
- 180 graden werkt niet lekker met de servo (of ik moet een liftarm recht uit het chassis naar de wielen doen, dat wil ik liever beperken, de huidige stuurarm zit al een stud meer naar het midden van de wagen dan ik wil, maar anders kan die de hoek niet maken die ik wil (voor ongeveer 100-120 graden sturen)
Ik wil 1 servo inzetten als gearbox en de andere gewoon het stuurwerk laten doen. Dit wil ik omdat het lekker snel is om te switchen tussen de verschillende stuurmodi zoals in de game.

Lampjes
De lampjes moesten er in, want is gewoon zo'n beetje een signature van het model. Ik zit nog te kijken of er een manier is de lampjes op de wielen rood te maken als die naar tank mode switch, maar ik weet niet hoe (suggesties zijn welkom).
Wat betreft sommige hoeken in dit model. Ik ben op een gegeven moment gewoon elke verbinding gaan testen: 1 kant vast zetten van een liftarm en het gat waar die door moet op een andere liftarm een as proberen doorheen te steken, als ik de as vrij kon laten spinnen zonder weerstand, vond ik het prima. Het enige plekje waar ik weerstand voel in het model is bij de achterste wheelarch, wat door die soft axles komt, die drukken het driehoekje aan de achterkant bij de grote 5x7 panels een beetje naar binnen (axles los, niks aan de hand). Als je denkt: sommige panels horen niet vast in zo'n hoek, dan kan je er vrij zeker zijn dat ik ze maar aan 1 kant heb vastgemaakt zodat ze wel wat speling hebben.
Sorry dat de foto's niet geweldig zijn, sommige zijn niet eens scherp en het is donker buiten en zwart is een ramp op de foto, de foto's zijn ook een WIP?

Nog een videootje van het ding in actie: klik
De Technic versie die ik op het oog heb, krijgt als alles volgens plan verloopt het volgende pakket aan functies:
• 2x XL motor voor de 4WD (ik verwacht dat het ding uiteindelijk zo'n 3-4kg gaat wegen, dus kan die XL's wel gebruiken, maar wil ook nog wel kijken of ik weg kom met L motors.
• 2 servo motors die 3 stuurmodi gaan verzorgen:
- Normaal rijden met airflap assist (ook te zien in de video)
- 360 degree turn on the spot (helaas niet te zien in de video, maar kan die wel)
- Battle tank mode met crab steering
- 2 M motors voor de turret en de cockpit open schuiven (dat is tenminste de functie die ik er ook hoogstwaarschijnlijk bij doe naast 2 functies op de turret)
Sinds ik dit model wilde bouwen (ergens sinds januari?) zijn er al wat mensen aan de slag gegaan op Eurobricks met het model (klik en klikker
Van het eerste topic maak ik gretig gebruik van de de CGI plaatjes zoals deze, want een model dat vooral zwart is, maakt het lastig om alle details te zien op ingame plaatjes en aangezien Warner Bros de versie van de game met Batmobile schaalmodel had gecancelled (had ik besteld
Maar goed wat plaatjes van wat ik dusver heb, het lijkt niet veel (is het ook eigenlijk niet qua tijd invested), maar het leuke van dit onderdeel is dat het copypaste is voor de andere kant van het model, dus als ik hier niks meer aan hoef te tweaken (haha, yea right) zit ik al op 40%?

Het middenstuk hierbij is dusver een ruwe test versie (en negeer de battery box, zit er alleen zodat die niet omvalt

Elk wiel moest 3 dingen: aandrijving (aangezien ik niet zoals het origineel in de game een electro motor aan de zijkant van het wiel kan hangen), sturen en lampjes. Het geleiden van de snoertjes voor de lampjes heb ik verschillende plekken geprobeerd, maar deze werkt het lekkerst met de gears en stuurinrichting. Zoals je ziet ontkom ik er ook niet de wheelarch eigenlijk te hoog te bouwen. Ik kreeg die 3 functies gewoon niet in een lagere ruimte dan 2 studs boven het wiel gepropt en ik ben zelfs bang dat het de verbinding te zwak blijkt voor het geheel als het af en ik het nog moet gaan verstevigen, maar dat zien we dan wel weer.

De XL motor hangt hier dus op z'n ruwe plek, hij komt waarschijnlijk 2 studs lager te hangen, het gear ratio is nu nog 1:1, ik weet nog niet precies welke kant ik op moet met de XL, het is immers een motortje in staat tot het slopen van axles en gears.

Battle tank crab steering mode. Ik zal niet de 360 graden halen die de wielen kunnen in de game en zelfs niet de 180 graden om 2 redenen:
- 360 heb ik geen zin vanwege de PF lights die dan in de knoop raken
- 180 graden werkt niet lekker met de servo (of ik moet een liftarm recht uit het chassis naar de wielen doen, dat wil ik liever beperken, de huidige stuurarm zit al een stud meer naar het midden van de wagen dan ik wil, maar anders kan die de hoek niet maken die ik wil (voor ongeveer 100-120 graden sturen)
Ik wil 1 servo inzetten als gearbox en de andere gewoon het stuurwerk laten doen. Dit wil ik omdat het lekker snel is om te switchen tussen de verschillende stuurmodi zoals in de game.

Lampjes
De lampjes moesten er in, want is gewoon zo'n beetje een signature van het model. Ik zit nog te kijken of er een manier is de lampjes op de wielen rood te maken als die naar tank mode switch, maar ik weet niet hoe (suggesties zijn welkom).
Wat betreft sommige hoeken in dit model. Ik ben op een gegeven moment gewoon elke verbinding gaan testen: 1 kant vast zetten van een liftarm en het gat waar die door moet op een andere liftarm een as proberen doorheen te steken, als ik de as vrij kon laten spinnen zonder weerstand, vond ik het prima. Het enige plekje waar ik weerstand voel in het model is bij de achterste wheelarch, wat door die soft axles komt, die drukken het driehoekje aan de achterkant bij de grote 5x7 panels een beetje naar binnen (axles los, niks aan de hand). Als je denkt: sommige panels horen niet vast in zo'n hoek, dan kan je er vrij zeker zijn dat ik ze maar aan 1 kant heb vastgemaakt zodat ze wel wat speling hebben.
Sorry dat de foto's niet geweldig zijn, sommige zijn niet eens scherp en het is donker buiten en zwart is een ramp op de foto, de foto's zijn ook een WIP?
Ik gebruik daar het onderdeel "Angle Plate 1X2 / 2X2" voor.Anoniem: 686594 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:31:
Thnx, zal er rekening mee houden.
Zelf vandaag bezig geweest met het bouwen van de nieuwe toyshop. Ik moet wel toegeven dat er toch een aantal puntjes zijn verbeterd in de constructie tenopzichte van de oude toyshop. Met name de constructie het dak vind ik verbeterd.
Select * from fish
Zeehond schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:54:
[...]
Ik gebruik daar het onderdeel "Angle Plate 1X2 / 2X2" voor.
Welke is dat?
Ik heb nu de plate 2x2 en brick 1x2 en die werkt ( thanx nog eagle)
Zelf vandaag bezig geweest met het bouwen van de nieuwe toyshop. Ik moet wel toegeven dat er toch een aantal puntjes zijn verbeterd in de constructie tenopzichte van de oude toyshop. Met name de constructie het dak vind ik verbeterd.
Ik kan niet vergelijken met het oude model, maar ik heb gisteren mijn exemplaar van de Toy Shop in elkaar gezet en ik vond de bouwtechnieken vrij leerrijk. Zoals in de jangbricks review al aangegeven werd, voor een normaal uitziend gebouw zit er redelijk wat techniek achterZeehond schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:54:
[...]
Ik gebruik daar het onderdeel "Angle Plate 1X2 / 2X2" voor.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Wow, dat ziet er al gaaf uit man!AppieNL schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:36:
Hoewel ik nog lang niet zo ver ben als dat ik zou willen zijn met deze MOC, plaats ik toch maar wat "WIP" foto's. Ik ben namelijk bezig met de Batman Arkham Knight Batmobile van Technic te maken.

Ik heb er even een foto van gemaaktAnoniem: 686594 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 06:59:
Welke is dat?
Ik heb nu de plate 2x2 en brick 1x2 en die werkt ( thanx nog eagle )

Erg leuk kanaal jangbricksKapoen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:15:
[...]
Ik kan niet vergelijken met het oude model, maar ik heb gisteren mijn exemplaar van de Toy Shop in elkaar gezet en ik vond de bouwtechnieken vrij leerrijk. Zoals in de jangbricks al aangegeven werd, voor een normaal uitziend gebouw zit er redelijk wat techniek achter

Met name het dak van het torentje zit nu eenstuk beter vast, eerst viel vaak het geheel, of een deel er van af bij een klein tikje. Ook de top van de kerstbom zit beter vast en de kersrboom zelf is steviger door de ronde bruine blokken binnen in.
Ik zal in de loop van de dag eens wat vergelijkings foto's posten
(mischien nog wel een leuke blogpost, oude toyshop/ nieuwe toyshop).
Er zitten inderdaad wat leerzame bouwtechnieken in, overigens is dit bij de oude toyshop ook zo.
Mischien hebben we op het zelfde momen zitten bouwen ik heb hem ook gisteravond pas in elkaar gezet
[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 12-12-2015 20:20 ]
Select * from fish
't is dan ook de periode voor kerstbouwsels denk ikZeehond schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:01:
[...]
Mischien hebben we op het zelfde momen zitten bouwen ik heb hem ook gisteravond pas in elkaar gezet
Ik heb trouwens voor de lol eens niet eerst super efficiënt zitten blokjes sorteren. Gewoon alles op een hoop gegooid en lekker graaien.
Fcuk, gingerbread-house uitverkocht. Wou net een bestellinkje plaatsen. Doe ik nu lekker niet.
Nederlands is makkelijker als je denkt
InderdaadKapoen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:41:
[...]
't is dan ook de periode voor kerstbouwsels denk ik
Ik heb trouwens voor de lol eens niet eerst super efficiënt zitten blokjes sorteren. Gewoon alles op een hoop gegooid en lekker graaien.
Alles op een hoop gooien i.p.v. sorteren lijkt mij veel leuker. Gewoon lekker 5 minuten zoeken naar een klein onderdeel
Select * from fish
Zo doe ik het ook altijd als ik iets opnieuw opbouw (nadat ik het tweedehands gekocht en/of gewassen heb). Gewoon alles op een handdoek laten drogen, en dan uitstorten in een grote schaal. Het leuke is dat je op een gegeven moment vanzelf alsnog weet waar je een bepaald onderdeeltje het laatst was tegengekomen. Soort van "memory" spelen met jezelf.Zeehond schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:49:
[...]
InderdaadKerstboom aan, warme chocolade en een lego kerstbouwsel.
Alles op een hoop gooien i.p.v. sorteren lijkt mij veel leuker. Gewoon lekker 5 minuten zoeken naar een klein onderdeel
De legp doos of een kleinere lego doos kun je hier ook vaar prima voor gebruiken. Maar eigenlijk is het begin het moeilijkste. Een maal verder word het steeds gemakkelijker. Maar ook vaak genoeg (en herkenbaar denk ik) dan kom je een onderdeel tegen, en twee stappen later heb je het nodig, en is het niet meer te vinden.SeatRider schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:16:
[...]
Zo doe ik het ook altijd als ik iets opnieuw opbouw (nadat ik het tweedehands gekocht en/of gewassen heb). Gewoon alles op een handdoek laten drogen, en dan uitstorten in een grote schaal. Het leuke is dat je op een gegeven moment vanzelf alsnog weet waar je een bepaald onderdeeltje het laatst was tegengekomen. Soort van "memory" spelen met jezelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 12-12-2015 16:02 ]
Select * from fish
Lego blokjes hebben dan ook de magische eigenschap dat ze vlak voor je neus liggen en je er dan nog doorheen/langs kijkt gedurende x minuten.
Inderdaad, ook zeer herkenbaarKapoen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:31:
Lego blokjes hebben dan ook de magische eigenschap dat ze vlak voor je neus liggen en je er dan nog doorheen/langs kijkt gedurende x minuten.

En de zakjes controleren of ze wel echt leeg zijn zal vermoed ik ook geen onbekende zijn bij het zoeken.
Ik heb die foto's van de oude en nieuwe winter Toy Shop in ee blogpost gezet.
Select * from fish
Wahaha ja, al meerdere keren meegemaakt dat ik terug de vuilnisbak in moest om de lege zakjes op leegheid te controleren. Sindsdien gooi ik ze ook pas weg als het model volledig in elkaar zitZeehond schreef op zondag 13 december 2015 @ 01:58:
[...]
Inderdaad, ook zeer herkenbaar![]()
En de zakjes controleren of ze wel echt leeg zijn zal vermoed ik ook geen onbekende zijn bij het zoeken.
Ik heb die foto's van de oude en nieuwe winter Toy Shop in ee blogpost gezet.
Zojuist de http://www.intertoys.nl/66493-lego-city-treinen-valuepack besteld, deze was eergister nog van 189 naar 165 afgeprijsd, vandaag nog 15% korting eraf naar 140. Zogenaamd voor mn zoontje maar die is pas 2,5 dus eigenlijk voor mezelf

flam schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:30:
Zojuist de http://www.intertoys.nl/66493-lego-city-treinen-valuepack besteld, deze was eergister nog van 189 naar 165 afgeprijsd, vandaag nog 15% korting eraf naar 140. Zogenaamd voor mn zoontje maar die is pas 2,5 dus eigenlijk voor mezelf
Stelt hoge eisen aan mijn persoonlijke zelfbeheersing
www.steamloco.info
Deze heb ik de afgelopen dagen ook gebouwd met mijn dochter van 4, dankzij de 1+1 gratis actie van V&D heb ik er EUR 70 voor betaald en dat is een prima prijs. Zij is er erg blij mee en heeft er al veel mee gespeeld (en meegeholpen met bouwen natuurlijk). De draaideur gaat wel wat zwaar wat mij betreft en ik vind het zonde dat de taxi geen stuur heeft, best een belangrijke functie voor een voertuigAnoniem: 560986 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:39:
[afbeelding]
Erg leuke set. Veel (semi)unieke onderdelen maar niet geschikt als investering.
Review
Waarom niet gewoon toegeven dat het voor jezelf is? Niemand die je gek aankijkt hoorflam schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:30:
Want a cookie?!
Ik heb normaal niet zoveel met de Ninjago series (behalve de temple, die is erg gaaf), maar de 2016 serie met de sky pirates is wel erg gaaf zeg http://www.thebrickfan.co...ago-2016-official-images/
ik ben mij al aan het voorbereiden op de uitgave van de brick bank en de firehouse headquarters. Dat zal een flinke gat branden in mijn portemonnee. Nu maar eens kijken waar ik alles kwijt moet in mijn city
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ik ben heel benieuwd hoe het Ghostbusters hq gaat staan in een rijtje / stad met modulars. Daar laat ik het maar van afhangen.
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Hier ook. Wil super graag een trein maar die zijn zo duur als je ook, wat extra rails en een station wilt. Dit is wel een hele mooie aanbieding.Spoetnik385 schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:37:
[...]
![]()
Wil je dit soort berichten niet meer posten!!!
Stelt hoge eisen aan mijn persoonlijke zelfbeheersing
[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 13-12-2015 12:28 ]
Select * from fish
Gewoon doen. En bij de Intertoys zeggen dat ze hem inpakken, is voor een cadeautje. Zo'n grote doos lego heb je nog nooit uitgepakt, dus even, heel even, voel je je dan weer echt een kind van 10. Been there, done that (heb zelf de vorige value pack)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ik ook. hoewel ik hem niet in een rijtje ga zetten. Maar los en dan een plein eromheen. Dan valt de grootte hopelijk wat mee ivm de modulars.Sjoerd schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:26:
Ik ben heel benieuwd hoe het Ghostbusters hq gaat staan in een rijtje / stad met modulars. Daar laat ik het maar van afhangen.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Helaas ik kan mag de trein value pak niet in huis halen
Al kan ik bij daar eigenlijk wel iets bij voorstellen 
In januari wel de brick bank maar eens in huis halen

In januari wel de brick bank maar eens in huis halen

[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 13-12-2015 15:52 ]
Select * from fish
*knip* Voor dingen die niet in een categorie van V&A passen hebben we tegenwoordig een apart subforum: V&A overig . Hier in dit topic is het ongewenst en niet toegestaan.
[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 13-12-2015 19:48 . Reden: V&A ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
*knip* Een TR is voldoende
[ Voor 84% gewijzigd door naitsoezn op 13-12-2015 19:53 ]
Die staat ook op mijn verlanglijst. Hopelijk ook weer met een passende polybag er bij, zoals de bloemist/smokkelaar van afgelopen jaar.Zeehond schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:11:
In januari wel de brick bank maar eens in huis halen![]()
Vraagje:
Ik heb de PetShop besteld tijdje terug en afgelopen zondag begonnen met bouwen van deel 1.
(de overige delen moet ik nog bouwen)
Nu zitten er helaas de verkeerde hekjes bij...
Althans hekjes die op de doos en in het boekje staan komen niet overeen met de hekjes die zijn bijgeleverd.
Wat kan ik het beste doen? Conact met Lego opnemen of missing brick request indienen?
Hekjes link: http://1drv.ms/1NOXmXN
Ik heb de PetShop besteld tijdje terug en afgelopen zondag begonnen met bouwen van deel 1.
Althans hekjes die op de doos en in het boekje staan komen niet overeen met de hekjes die zijn bijgeleverd.
Wat kan ik het beste doen? Conact met Lego opnemen of missing brick request indienen?
[ Voor 7% gewijzigd door noodel1988 op 14-12-2015 09:13 . Reden: plaatje toevoegen ]
Anoniem: 560986
Klopt. Dat was ik vergeten vermelden in men review. Geen stuur in de taxi. Zullen we het er maar ophouden dat een een geavanceerde google-wagen is zeker.LoCuTuS2000 schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:37:
[...]
Deze heb ik de afgelopen dagen ook gebouwd met mijn dochter van 4, dankzij de 1+1 gratis actie van V&D heb ik er EUR 70 voor betaald en dat is een prima prijs. Zij is er erg blij mee en heeft er al veel mee gespeeld (en meegeholpen met bouwen natuurlijk). De draaideur gaat wel wat zwaar wat mij betreft en ik vind het zonde dat de taxi geen stuur heeft, best een belangrijke functie voor een voertuig. De piano was ook een superleuke mini build.
Ik zou contact opnemen met Lego. Brick request doen ze ook zeker niet moeilijk over, maar als je even contact opneemt weet je gelijk hoe het zit. En dan kun je zelf ervaren hoe fantastisch de service is van LEGO. Want ik heb serieus nog nooit zo'n vriendelijke klantenservice meegemaakt als van dit bedrijf.noodel1988 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:12:
Vraagje:
Ik kan je iig garanderen dat je de steentjes nog geleverd krijgt, als ze nog leverbaar zijn tenminste.
EDIT: ik heb ff gecheckt op de missing bricks pagina van LEGO, daar staan je hekjes ook allemaal weergegeven met 4 nopjes aan de bovenkant. Misschien oude manual in je set? Bellen dus!
[ Voor 8% gewijzigd door quelake op 14-12-2015 09:26 ]
Dank, dit was precies de reden dat ik eerst een forum post wilde doenquelake schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:24:
[...]
Ik zou contact opnemen met Lego. Brick request doen ze ook zeker niet moeilijk over, maar als je even contact opneemt weet je gelijk hoe het zit. En dan kun je zelf ervaren hoe fantastisch de service is van LEGO. Want ik heb serieus nog nooit zo'n vriendelijke klantenservice meegemaakt als van dit bedrijf.
Ik kan je iig garanderen dat je de steentjes nog geleverd krijgt, als ze nog leverbaar zijn tenminste.
EDIT: ik heb ff gecheckt op de missing bricks pagina van LEGO, daar staan je hekjes ook allemaal weergegeven met 4 nopjes aan de bovenkant. Misschien oude manual in je set? Bellen dus!
Volgens Brickset komen beide soorten hekjes driemaal voor 
Edit: wat me onjuist lijkt.
[ Voor 20% gewijzigd door Reinier op 14-12-2015 09:45 ]
Heb dat ook gehad met de pet shop.
Had ook de hekjes met 4 noppen, dit lijkt de nieuwe standaard te zijn, maar de handleiding is gewoon nooit aangepast. (als ze al ooit dat soort hekjes hadden)
Ik heb ze in ieder geval gewoon gebruikt, en het levert geen problemen op.
Had ook de hekjes met 4 noppen, dit lijkt de nieuwe standaard te zijn, maar de handleiding is gewoon nooit aangepast. (als ze al ooit dat soort hekjes hadden)
Ik heb ze in ieder geval gewoon gebruikt, en het levert geen problemen op.
Ik heb gebeld (gratis nr.)
Resultaat, vriendelijke dame aan de lijn die is naar het model op kantoor gegaan, deze had 4 nopjes.
Ik krijg de hekjes zoals afgebeeld op doos (wat ik stuk mooier vindt) en worden binnen 10 werkdagen toegestuurd kosteloos.
De dame gaf aan dat het om een misprint ging (4 mis printen lijkt me sterk).
Ik denk dat de hekjes met 4 noppen de nieuwe standaard geworden is en de artwork verder niet is bijgewerkt (ik gok dat de set snel dan eol is).
Resultaat, vriendelijke dame aan de lijn die is naar het model op kantoor gegaan, deze had 4 nopjes.
Ik krijg de hekjes zoals afgebeeld op doos (wat ik stuk mooier vindt) en worden binnen 10 werkdagen toegestuurd kosteloos.
Ik denk dat de hekjes met 4 noppen de nieuwe standaard geworden is en de artwork verder niet is bijgewerkt (ik gok dat de set snel dan eol is).
Dat versterkt mijn overstap vermoede van de hekjes dus.Reinier schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:42:
Volgens Brickset komen beide soorten hekjes driemaal voor
[ Voor 21% gewijzigd door noodel1988 op 14-12-2015 11:19 ]
Volgens mij had ik dat ook bij PR. Daar had ik ook andere hekjes dan op de doos/handleiding stond. Aangezien ze allemaal hetzelfde waren vond ik het wel ok. Als je op internet zocht, hadden heel veel mensen dit. Het blijft toch raar, aangezien het dus wel fout is omdat je andere toegestuurd krijgt
Top! Snel opgelost dus. Goed zijn ze he, daar bij LEGO.noodel1988 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:18:
Ik heb gebeld (gratis nr.)
Inderdaad, kan menige support/klantenservice nog wat van leren.quelake schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:44:
[...]
Top! Snel opgelost dus. Goed zijn ze he, daar bij LEGO.
De grap was ik heel verhaal in het Engels houden, sprak de dame ook Nederlands
Update:
Ik zat later nog even op de doos en boekje te kijken, ik zag daarop wel meer verschillen
Zo zijn de regen afvoer pijpen ook een andere kleur op de doos dan in real life (wit / grijs vs zwart).
Nu komt dat zwarte (donkere) er stuk mooier uit dan de foto op de doos.
Ik denk dat ze een extra spel bijgevoegd hebben, zoek de 10 verschillen als je alle 10 vindt krijg je een lego job aangeboden ofzo
[ Voor 38% gewijzigd door noodel1988 op 14-12-2015 16:19 ]
Zo... wat een werkje blijft dat bricklink toch, 3 uur later en weer 200 euro armer verdeelt over 3 orders, want dat was cheaper. Als ik het bij 1 shop zou bestellen, was het gewoon 350 euro lol.
Binnenkort weer genoeg zwart voor m'n batmobile
Binnenkort weer genoeg zwart voor m'n batmobile

Die bloemist van vorigjaar was inderdaad wel een leuk setje ja, hopelijk komt er inderdaad weer zo iets en niet een of andere ninjago polaybagKapoen schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:48:
[...]
Die staat ook op mijn verlanglijst. Hopelijk ook weer met een passende polybag er bij, zoals de bloemist/smokkelaar van afgelopen jaar.
Select * from fish
Volgens mij staat die bank op ieders ferlanglijstje, bij mij ook iig.
En wat betreft die modulairs, in mijn idee komt het vaker voor dat er kleur en / of modelverschillen voorkomen dan dat er op de doos afgebeeld staat en dan is de lego klantenservice uitermate coulant.
Grote klasse van dit bedrijf
En wat betreft die modulairs, in mijn idee komt het vaker voor dat er kleur en / of modelverschillen voorkomen dan dat er op de doos afgebeeld staat en dan is de lego klantenservice uitermate coulant.
Grote klasse van dit bedrijf
Voor het eerst sinds jaren weer iets besteld van Lego (vriendin dan), namelijk Wall-E
Kan niet wachten totdat hij er is, al krijg ik hem pas als ik jarig ben... (Ik gokte wat mijn kado was en toen werd het even stil
)
Gamertag for Xbox: R0SSI
Deze kom ik links en rechts tegen bij de geruchten ivm de polybag voor bij de bank:Zeehond schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:59:
[...]
Die bloemist van vorigjaar was inderdaad wel een leuk setje ja, hopelijk komt er inderdaad weer zo iets en niet een of andere ninjago polaybag

set nummer 40221
Die ziet er wel heel leuk uitKapoen schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:40:
[...]
Deze kom ik links en rechts tegen bij de geruchten ivm de polybag voor bij de bank:
[afbeelding]
set nummer 40221
Zou wel heel mooi zijn als die gratis bij de brinkbank zit
Select * from fish
idd leuke toevoeging voor het plein bij de bank 
ben bezig met me kerst dorp. Het volk neemt al mondjes maat betrekking maar de grote aanloop moet nog.. lees verdere afwerking, tevens de kleine super g moet er nog achter geplaatst worden.

ben bezig met me kerst dorp. Het volk neemt al mondjes maat betrekking maar de grote aanloop moet nog.. lees verdere afwerking, tevens de kleine super g moet er nog achter geplaatst worden.

[ Voor 111% gewijzigd door leosand op 14-12-2015 23:19 ]
^^ziet er mooi uit! Hoe heb je die snowboard baan gemaakt? Ziet er mooi rond uit zo
Nice, zijn er ook ergens grotere foto's ?leosand schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:14:
idd leuke toevoeging voor het plein bij de bank
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
What he said! Ik zou ook een mooie fotoset wel leuk vinden!commentator schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:59:
[...]
Nice, zijn er ook ergens grotere foto's ?
Een gele fiets!Kapoen schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:40:
[...]
Deze kom ik links en rechts tegen bij de geruchten ivm de polybag voor bij de bank:
[afbeelding]
set nummer 40221
Best een zeldzame kleur volgens Bricklink
Ik heb de afgelopen weken meerdere modulairs gebouwd en ze hadden allemaal de 'verkeerde' hekjes. Beide bestaan inderdaad, maar die met 4 noppen is de enige die ze (normaal gesproken) nog leveren.noodel1988 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:12:
Vraagje:
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Thanks voor het delen!keverjeroen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:55:
[...]
Ik heb de afgelopen weken meerdere modulairs gebouwd en ze hadden allemaal de 'verkeerde' hekjes. Beide bestaan inderdaad, maar die met 4 noppen is de enige die ze (normaal gesproken) nog leveren.
Dat betekend dat na aankoop ik gelijk de klantenservice mag gaan bellen om de hekjes allemaal hetzelfde te houden
Bijna 😃 De 3585 wou ik heel graag maar is moeilijk verkrijgbaar en duur. Ik heb meerdere 3536 gekocht en zo de halve pipe gemaakt.
Grotere foto's komen nog, moet eerst verder afwerken, de kleine super g en een zijkant.
Afgelopen weekend eindelijk een begin kunnen maken met de Red Five X-Wing 

Erg leuk om in elkaar te zetten, ook leuk om te zien hoe alles van binnen werkt:
[YouTube: https://youtu.be/M9b5rak5KUc]
Ondertussen ook bezig om met 2 GoPro's een Timelapse van het bouwproces te maken, zodra hij klaar is maar eens kijken of dat leuk genoeg is om te laten zien

Erg leuk om in elkaar te zetten, ook leuk om te zien hoe alles van binnen werkt:
[YouTube: https://youtu.be/M9b5rak5KUc]
Ondertussen ook bezig om met 2 GoPro's een Timelapse van het bouwproces te maken, zodra hij klaar is maar eens kijken of dat leuk genoeg is om te laten zien
Dat werkt alweer heel anders dan op mijn oude X-wing (7191) , persoonlijk vind ik dit niet zo'n mooie oplossing maar wel lekker efficient!
De nieuwe kart voor Januari lijkt me eigenlijk stiekem best leuk om te voorzien van afstandsbediening/motor/stuur etc.
Eens kijken of die componenten los te bestellen zijn (vooral de afstandsbediening) om op die manier een kleine RC-auto te maken
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Haha, dat idee had ik ook, maar dan niet als halfpipe, maar gewoon glad naar beneden komen.
Dit jaar heb ik alleen plek voor een kerststal. Moet er nog aan beginnen en het wordt samen met zoonlief gemaakt (of helemaal alleen door hem met klein beetje hulp van mijn kant). In de vakantie gaan we aan de slag.
de lego power fuctions onderdelen zijn via wel los te verkrijgen. de meeste grote lego winkels hebben ze wel.ThunderNet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:
De nieuwe kart voor Januari lijkt me eigenlijk stiekem best leuk om te voorzien van afstandsbediening/motor/stuur etc.Eens kijken of die componenten los te bestellen zijn (vooral de afstandsbediening) om op die manier een kleine RC-auto te maken
bv speelgoednl.nl
* Angeloonie ziet X-Wingleonvw schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:22:
Afgelopen weekend eindelijk een begin kunnen maken met de Red Five X-Wing
[afbeelding]
[video]
* Angeloonie denkt "hmm dat is best gaaf"
* Angeloonie gaat even kijken hoeveel zo'n setje kost
* Angeloonie is verbaasd
* Angeloonie laat het maar weer gaan
Tering, ik snap echt niet waarom die sets zó veel moeten kosten

Voordat ik ging zoeken dacht ik misschien €80-110 oid.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
€230,-
Maar da's nog steeds veel geld. Bedenk wel dat de set 1600 onderdelen bevat, dus 100 is dan sowieso een onrealistisch bedrag.
Maar da's nog steeds veel geld. Bedenk wel dat de set 1600 onderdelen bevat, dus 100 is dan sowieso een onrealistisch bedrag.
LEGO Star Wars is de laatste jaren helaas zwaar over priced geworden door licentiekosten.Roeltjuh schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:30:
€230,-
230€ voor 1600 stuks is 0,14€ per blokje!Roeltjuh schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:30:
€230,-

Zijn ze helemaal gestoord, die oude van mij heb ik voor 110 (gulden?) op de kop getikt
Ik krijg zojuist een mailtje van LEGO binnen dat de fix voor de Wall-E set is verzonden.
*Yeey
*Yeey
Iemand een idee of onderstaand wiel ook met een harde band verkrijgbaar is?

kort gezegd nee.
langere antwoord: er bestaat een silvere variant met gladde band.deze zit in set 8051
de echte hardrubberen banden zijn voornamelijk uit jaren 80 technic sets
langere antwoord: er bestaat een silvere variant met gladde band.deze zit in set 8051
de echte hardrubberen banden zijn voornamelijk uit jaren 80 technic sets
[ Voor 26% gewijzigd door gekko90 op 15-12-2015 15:23 ]
Maar is die harder dan deze? Deze is namelijk best zacht waardoor deze afwijkt als je m op een ev3 robot zetgekko90 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:03:
kort gezegd nee.
haha, ik had exact hetzelfde met de X-wingAngeloonie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:01:
[...]
* Angeloonie ziet X-Wing
* Angeloonie is verbaasd
Tering, ik snap echt niet waarom die sets zó veel moeten kostenDit is voor ouders/kinderen toch ook gewoon niet meer betaalbaar? Snap best dat ze wat moeten verdienen maar €300 voor 1 fucking set
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Want? 1600 stukjes plastic (ja moulds ontwikkelkosten e.d. whatever) kost geen zak, dat moet echt wel goedkoper kunnen.Roeltjuh schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:30:
€230,-
Kijk naar die chinese troep, kost geen drol. Kwaliteit is ook veel minder natuurlijk, maar doe die kwaliteit (en prijs) x3 of x4 en je hebt volgens mij al wel nagenoeg Lego-kwaliteit maar de prijs is nog wel acceptabel. De rest zou dan enkel licentie zijn? Kan ik mij niet voorstellen.
Of kijk Playmobil, daar zijn ook grote sets en die kosten ook stukken minder. Natuurlijk niet hetzelfde omdat het grote onderdelen zijn ipv losse stukjes, maar qua doelgroep redelijk in dezelfde leeftijd. Dan is het voor ouders makkelijker om wat anders te kiezen. En ook dat is gewoon een hoop plastic.
Plus dat een lagere prijs juist positief kan zijn voor de verkopen (ipv 10 mensen die iets van €300 kopen misschien 20 die iets van €200 kopen).
Lego hoort speelgoed te zijn (voornamelijk voor kinderen), en het is gewoon bizar dat het zó veel kost. Heb ik met de kleine sets soms al, maar ik had vroeger ook wat grotere Technic sets en die kostten ook nooit zo veel (en dat waren guldens).
Er zit overduidelijk een (groot) prijs verschil tussen LEGO sets/themas met en zonder licentie.Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:02:
[...]
Want? 1600 stukjes plastic (ja moulds ontwikkelkosten e.d. whatever) kost geen zak, dat moet echt wel goedkoper kunnen.
Kijk naar die chinese troep, kost geen drol. Kwaliteit is ook veel minder natuurlijk, maar doe die kwaliteit (en prijs) x3 of x4 en je hebt volgens mij al wel nagenoeg Lego-kwaliteit maar de prijs is nog wel acceptabel. De rest zou dan enkel licentie zijn? Kan ik mij niet voorstellen.
Of kijk Playmobil, daar zijn ook grote sets en die kosten ook stukken minder. Natuurlijk niet hetzelfde omdat het grote onderdelen zijn ipv losse stukjes, maar qua doelgroep redelijk in dezelfde leeftijd. Dan is het voor ouders makkelijker om wat anders te kiezen. En ook dat is gewoon een hoop plastic.
Plus dat een lagere prijs juist positief kan zijn voor de verkopen (ipv 10 mensen die iets van €300 kopen misschien 20 die iets van €200 kopen).
Lego hoort speelgoed te zijn (voornamelijk voor kinderen), en het is gewoon bizar dat het zó veel kost. Heb ik met de kleine sets soms al, maar ik had vroeger ook wat grotere Technic sets en die kostten ook nooit zo veel (en dat waren guldens).
De kwaliteit van LEGO is een stuk hoger dan die van de Chinese troep.
En als je Playmobil met LEGO wilt vergelijken. Een tweedehands LEGO set (in goede staat) kun je vaak nog voor een redelijke prijs verkopen, als het een gewilde set is, kan je er zelfs nog aan verdienen.
Een nieuwe doos Playmobil verliest bij het openen direct 50%+ van zijn waarde.
Hallo zeg, je haalt wel ff twee dingen door elkaar hier! De set 10240 Red Five X-Wing is een zogeheten Ultimate Collector's Series (UCS) set die bedoeld is voor (volwassen) verzamelaars. Groter, meer detail, meer blokjes, niet bedoeld als play-set maar als display-set. NIET voor kinderen dus!Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:01:
* Angeloonie ziet X-Wing
* Angeloonie is verbaasd
Tering, ik snap echt niet waarom die sets zó veel moeten kostenDit is voor ouders/kinderen toch ook gewoon niet meer betaalbaar? Snap best dat ze wat moeten verdienen maar €300 voor 1 fucking set
Als je nou een aardige Lego X-Wing wilt hebben die voor ouders/kinderen wel betaalbaar is, dan koop je toch gewoon de nieuwe The Force Awakens Poe's X-Wing?

Ben je voor ongeveer €75 klaar.
Ultimate Collector's Series of niet, de 10240 Red Five X-Wing is zwaar overpriced!Haay schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:17:
[...]
Hallo zeg, je haalt wel ff twee dingen door elkaar hier! De set 10240 Red Five X-Wing is een zogeheten Ultimate Collector's Series (UCS) set die bedoeld is voor (volwassen) verzamelaars. Groter, meer detail, meer blokjes, niet bedoeld als play-set maar als display-set. NIET voor kinderen dus!
Als je nou een aardige Lego X-Wing wilt hebben die voor ouders/kinderen wel betaalbaar is, dan koop je toch gewoon de nieuwe The Force Awakens Poe's X-Wing?
[afbeelding]
Aha, vandaar de 8-14 indicatie. Kinderen mogen geen verzamelaars zijn?Haay schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:17:
[...]
Hallo zeg, je haalt wel ff twee dingen door elkaar hier! De set 10240 Red Five X-Wing is een zogeheten Ultimate Collector's Series (UCS) set die bedoeld is voor (volwassen) verzamelaars. Groter, meer detail, meer blokjes, niet bedoeld als play-set maar als display-set. NIET voor kinderen dus!
Maar dat is "simpele" lego en niet echt uitdagend voor oudere kinderen..Als je nou een aardige Lego X-Wing wilt hebben die voor ouders/kinderen wel betaalbaar is, dan koop je toch gewoon de nieuwe The Force Awakens Poe's X-Wing?
[afbeelding]
Wow een X-Wing nog uit de gulden tijd. Altijd mooie vergelijkingen als mensen zulke dingen aan halen. Zullen we de inflatie van de afgelopen 14 jaar ook nog even door berekenen voor we gaan zitten schreeuwen?mathelicious schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:08:
[...]
230€ voor 1600 stuks is 0,14€ per blokje!![]()
Zijn ze helemaal gestoord, die oude van mij heb ik voor 110 (gulden?) op de kop getikt
En 230 euro is een adviesprijs. Ik heb dat ding zo vaak in de aanbieding zien staan voor 160 euro wat gewoon een keurige 10 cent per blokje maakt. En dan is 10 cent nog aan de hoge kant van het spectrum, wat dan wel weer door de licentie kosten zal komen. Gemiddelde prijs per stukje van sets (geen Star Wars) die ik koop ligt toch echt rond de 6 cent en misschien nog lager.
Tuurlijk wel, maar een UCS is in de eerste plaats gewoon voor volwassenen, ongeacht de leeftijdsindicatie op de doos. Dat is meer voor pappie als die wil dat z'n zoon hem eens bouwt. UCS zie je ook nauwelijks in de gemiddelde speelgoedwinkel. Die Red Five X-Wing is toevallig de enige die ik er ooit heb gezien. Kinderen willen geen display models.Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:22:
[...]
Aha, vandaar de 8-14 indicatie. Kinderen mogen geen verzamelaars zijn?
Oudere kinderen hebben meestal wel een krantenwijk. Ik toen wel en heb daar toen een 8880, 8479 en nog heel veel meer van gekocht.[...]
Maar dat is "simpele" lego en niet echt uitdagend voor oudere kinderen..
[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 15-12-2015 16:27 ]
Precies wat AppieNL zegt. Ook met Lego moet je gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Maak een account aan op Brickwatch, zet de sets waar je geïnteresseerd bent in je persoonlijke Brickwatch, en als er een aanbieding langs komt krijg je er een e-mail notificatie van zodat je op tijd kunt toeslaan. Ook het Lego aanbiedingen topic hier op GoT is daar handig voor omdat daar nog wel eens aanbiedingen langs komen die Brickwatch mist.AppieNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:24:
En 230 euro is een adviesprijs. Ik heb dat ding zo vaak in de aanbieding zien staan voor 160 euro wat gewoon een keurige 10 cent per blokje maakt. En dan is 10 cent nog aan de hoge kant van het spectrum, wat dan wel weer door de licentie kosten zal komen. Gemiddelde prijs per stukje van sets (geen Star Wars) die ik koop ligt toch echt rond de 6 cent en misschien nog lager.
Lego sets voor het volle pond kopen in de Lego winkel kan wel, maar we zijn gekke henkie toch niet?
TLG (The Lego Group) heeft vanaf het begin de UCS serie gepositioneerd als een verzamelaarsserie met duurdere, grotere, meer gedetailleerde modellen. En ja, we leven in een vrij land, dus niemand verplicht je om die sets te kopen als je ze te duur vindt. Net zo goed als dat ik een Ferrari, Porsche of Aston Martin prachtige auto's vind, maar ze sowieso niet kan betalen en er ook het geld niet voor over heb. Daar ga ik toch ook niet over klagen? Het prijsverschil tussen een VW Passat en een BMW 7-serie kun je ook niet verklaren uit het verschil in materiaal kosten tenslotte. Uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod en bepalen ze de prijs op wat mensen er bereid voor zijn te betalen. En blijkbaar zijn Nederlanders zo rijk en bereidwillig om €230 voor de Red Five X-Wing te betalen terwijl precies diezelfde set in Duitsland €200 kost in de Lego winkels daar!Tuurlijk wel, maar een UCS is in de eerste plaats gewoon voor volwassenen, ongeacht de leeftijdsindicatie op de doos. Dat is meer voor pappie als die wil dat z'n zoon hem eens bouwt. UCS zie je ook nauwelijks in de gemiddelde speelgoedwinkel. Die Red Five X-Wing is toevallig de enige die ik er ooit heb gezien. Kinderen willen geen display models.

Het was niet als vergelijking bedoeld, maar als blijdschap over mijn set. Die heb ik zelfs in mijn dark age altijd in elkaar laten staan!AppieNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:24:
[...]
Wow een X-Wing nog uit de gulden tijd. Altijd mooie vergelijkingen als mensen zulke dingen aan halen. Zullen we de inflatie van de afgelopen 14 jaar ook nog even door berekenen voor we gaan zitten schreeuwen?
[...]
Tuurlijk wel, maar een UCS is in de eerste plaats gewoon voor volwassenen, ongeacht de leeftijdsindicatie op de doos. Dat is meer voor pappie als die wil dat z'n zoon hem eens bouwt. UCS zie je ook nauwelijks in de gemiddelde speelgoedwinkel. Die Red Five X-Wing is toevallig de enige die ik er ooit heb gezien. Kinderen willen geen display models.
[...]
Oudere kinderen hebben meestal wel een krantenwijk. Ik toen wel en heb daar toen een 8880, 8479 en nog heel veel meer van gekocht.
Lego is allang niet meer alleen voor kinderen; Lego heeft de laatste jaren bewust gekozen om zich ook op de volwassener fans te richten met grotere, gedetailleerde sets zoals deze X-wing Red 5. En ja daar hangt dan ook een wat steviger prijskaartje aan.
En bedenk ook, Star Wars is een grote naam waar flinke licentie-kosten aan vasthangen. Vergelijk gewoon de prijzen van grotere sets met elkaar
Xwing : 1600 pieces, 230 euro, gemiddeld 14 cent per piece.
Parissian restaurant: 2400 pieces, 160 euro, gemiddeld 6 cent per piece
Sydney opera house: 2900 pieces, 300 euro, gemiddeld 10 cent per piece.
Dus ook dat fluctueert gewoon, ongetwijfeld afhankelijk van licentiekosten.
En bedenk ook, Star Wars is een grote naam waar flinke licentie-kosten aan vasthangen. Vergelijk gewoon de prijzen van grotere sets met elkaar
Xwing : 1600 pieces, 230 euro, gemiddeld 14 cent per piece.
Parissian restaurant: 2400 pieces, 160 euro, gemiddeld 6 cent per piece
Sydney opera house: 2900 pieces, 300 euro, gemiddeld 10 cent per piece.
Dus ook dat fluctueert gewoon, ongetwijfeld afhankelijk van licentiekosten.
Die lego city vuilniswagen voor 2016 ziet er ook wel gaaf uit (60118).
Ik ben alleen wel benieuwd hoe goed het systeem werk en dus niet de helft er neven vliegt
Ik ben alleen wel benieuwd hoe goed het systeem werk en dus niet de helft er neven vliegt
Select * from fish
Als je een vuilniswagen zoekt is de 70805 Trash Chomper ook een mogelijkheid, voor zover die nog te krijgen is. Ik heb onlangs nog een exemplaar gevonden. Het is een 2-in-1 model uit The Movie serie, waarbij het tweede model dus een gewone vuilniswagen is.
Die mail heb ik ook gekregenKraz schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:28:
Ik krijg zojuist een mailtje van LEGO binnen dat de fix voor de Wall-E set is verzonden.
*Yeey
Waar een wil is, is een stopcontact....
Het bouwen van Lego kan blijkbaar voor aardig wat discussie zorgen
De prijs is fors maar lekker belangrijk... Er wordt alleen in dit topic al voor honderden al dan niet duizenden euro's aan Lego gekocht, dan maakt het aan het einde van de streep volgens mij echt niet uit of een bepaald set wat duurder is geweest dan de andere.
Ik wilde hem erg graag hebben; het is een mooi set, het is leuk om te bouwen en hij staat dalijk erg tof in mijn werkkamer. Dat is €230 mooi besteed en voor mij is het set de prijs ook gewoon waard
Note; Ik heb hem gekregen van mijn vrouw, ik liep al vanaf dat hij uitkwam te zeuren dat hij zo duur was met daar achteraan "Dat komt nog wel een keer"

De prijs is fors maar lekker belangrijk... Er wordt alleen in dit topic al voor honderden al dan niet duizenden euro's aan Lego gekocht, dan maakt het aan het einde van de streep volgens mij echt niet uit of een bepaald set wat duurder is geweest dan de andere.
Ik wilde hem erg graag hebben; het is een mooi set, het is leuk om te bouwen en hij staat dalijk erg tof in mijn werkkamer. Dat is €230 mooi besteed en voor mij is het set de prijs ook gewoon waard
Note; Ik heb hem gekregen van mijn vrouw, ik liep al vanaf dat hij uitkwam te zeuren dat hij zo duur was met daar achteraan "Dat komt nog wel een keer"
Hij was dus gewoon gratis! Dat verandert de zaak! Even rekenen wat de prijs per brick dan wordt!leonvw schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:47:
......
Note; Ik heb hem gekregen van mijn vrouw...+
-10x afwassenquelake schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:53:
[...]
Hij was dus gewoon gratis! Dat verandert de zaak! Even rekenen wat de prijs per brick dan wordt!
-20x vuilnis buiten zetten
-nog wat "dingetjes"
Haha was het maar zo makkelijk... Alles gaat hier gewoon van een grote stapel, dus heb hem uiteindelijk gewoon zelf betaald

Even kijken bij Bricklink op het tabblad Ext. reviewsKapoen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:45:
Als je een vuilniswagen zoekt is de 70805 Trash Chomper ook een mogelijkheid, voor zover die nog te krijgen is. Ik heb onlangs nog een exemplaar gevonden. Het is een 2-in-1 model uit The Movie serie, waarbij het tweede model dus een gewone vuilniswagen is.
Jaja, ik weet dat die op komst isMagic6399 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:04:
[...]
Even kijken bij Bricklink op het tabblad Ext. reviews
Nog een pluspuntje voor The Movie versie: de minifigs hebben een unieke torso met fluo groene hesjes, die zijn (voorlopig?) niet te vinden in andere sets. De 2016 vuilniswagen gebruikt generische minifigs.
Volgens de jangbricks review is er inderdaad (helaas) verlies van cargo mogelijk tijdens het scheppen in de laadbak.Zeehond schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:14:
Die lego city vuilniswagen voor 2016 ziet er ook wel gaaf uit (60118).
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 16-12-2015 13:17 ]
Ik zie dit topic opeens naar voren komen, oude liefde komt weer bovendrijven
Vooral de modular buildings vind ik erg gaaf, evenals de grotere technic sets. Jammer dat de Modular buildings stevig aan de prijs zijn, vind ik tenminste, en dan bedoel ik niet qua steentjes, maar om even de hobby weer op te pakken, zijn ze wel aan de prijs. Zijn de bouwtekeningen en benodigdde stenen ook ergens te vinden in een overzicht?
Ik vraag me dit af omdat je mogelijk met een heleboel bricks die ik al in bezit heb, een eind kan komen + de bricks bijbestellen die je mist. Daarnaast ben ik ook gewoon nieuwsgierig hoe de sets zijn opgebouwd. Misschien dat ik na het zien van de bouwtekeningen ik toch om ben...
Edit: Ik was iets te enthousiast; ik zie dat je ze op de lego site gewoon kan downloaden, verder kijken dan je neus lang is.....
Iemand nog tips waar je goedkoop en makkelijk losse bricks kan kopen naast lego zelf?

Vooral de modular buildings vind ik erg gaaf, evenals de grotere technic sets. Jammer dat de Modular buildings stevig aan de prijs zijn, vind ik tenminste, en dan bedoel ik niet qua steentjes, maar om even de hobby weer op te pakken, zijn ze wel aan de prijs. Zijn de bouwtekeningen en benodigdde stenen ook ergens te vinden in een overzicht?
Ik vraag me dit af omdat je mogelijk met een heleboel bricks die ik al in bezit heb, een eind kan komen + de bricks bijbestellen die je mist. Daarnaast ben ik ook gewoon nieuwsgierig hoe de sets zijn opgebouwd. Misschien dat ik na het zien van de bouwtekeningen ik toch om ben...
Edit: Ik was iets te enthousiast; ik zie dat je ze op de lego site gewoon kan downloaden, verder kijken dan je neus lang is.....

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk84 op 16-12-2015 14:02 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.