Ja geweldig
Ik heb ook de 31026 pas gebouwd en naast de modulars gezet. De verdiepingen van 31026 zijn al een paar steentjes lager, en het zijn maar 2 verdiepingen, waardoor het dus wat klein is. Maar zet je het er niet recht naast, of pas je hem wat aan (met extra stenen), dan misstaat het zeker niet.Kapoen schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:05:
[...]
De 31026 Bike Shop & Cafe past wel redelijk naast de modulars, maar er zal een hoogteverschil merkbaar zijn. Dat hoeft niet persé slecht te zijn. Deze set is wel redelijk prijzig indien je geen reclame actie vindt.
Hoeveel budget heb je te spenderen? Misschien kan je je vriend ook een boek kado doen of zo.
Zelf heb ik deze aangeschaft:
[afbeelding]
Een boek specifiek voor modular liefhebbers, ze leggen er heel veel bouwtechnieken in uit. De prijs was rond de 20 euro dacht ik. Je hoeft het niet bij de uitgever zelf te bestellen, als ik me niet vergis zijn de nostarch boeken ook te koop bij amazon/bol/... .
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Sowieso het haaienpak, maar ook die gouden achterin (een valkure gok ik?), boer met varken, astronaut, schoonmaker en black knight vind ik tof.
Leuk om in de gaten te houden voor bij n bestelling.
Gotta catch 'm all!almightyarjen schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:51:
[...]
Ja geweldigDie kan mooi als entertainer naast die hotdog man staan

[ Voor 51% gewijzigd door Kapoen op 03-12-2015 18:21 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
FuckKapoen schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:33:
[...]
Gotta catch 'm all!
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
ow niceKapoen schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:33:
[...]
Gotta catch 'm all!
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
die eerste 3 staan nog op mijn verlanglijstje maar vind ze te duur
Maar pigie moet toch eigenlijk een groene appel hebben?
leosand schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:32:
[...]
ow nice
die eerste 3 staan nog op mijn verlanglijstje maar vind ze te duur![]()
Maar pigie moet toch eigenlijk een groene appel hebben?
*edit*

Zo zie je maar dat je best oppast wanneer je deze dingen koopt via ebay/bricklink/...
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 04-12-2015 07:20 ]
https://ideas.lego.com/projects/123395
Nope en iig een leuke voor op mijn bricklink lijstje.almightyarjen schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:31:
Waarschijnlijk hebben meerdere van jullie deze in de Lego Ideas mail gehad. Ik vond hem erg grappig en je zou hem eventueel zelf makkelijk kunnen nabouwen voor in je winterdorp
[afbeelding]
https://ideas.lego.com/projects/123395
Gisteren mail gehad van Lego en ze waren echt heel erg blij met mijn bericht over de Holiday train en hij zou het doorgeven aan de afdeling. Er is geen planning om die ook daadwerkelijk opnieuw uit te brengen.
Daarnaast was de Toy shop de eerste uit de reeks toen ze nog niet wisten dat ze een hele reeks gingen maken. Dus de reden dat ze die opnieuw uit hebben gebracht voor de mensen die deze gemist hadden.
Dus.... Leuke mails altijd van Lego. Maar uiteindelijk schiet ik er nu nog niets mee op haha.
Bedenk wel dat een van de redenen dat LEGO zo populair is en blijft komt doordat sommige sets niet meer beschikbaar zijn.Arunia schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:28:
[...]
Gisteren mail gehad van Lego en ze waren echt heel erg blij met mijn bericht over de Holiday train en hij zou het doorgeven aan de afdeling. Er is geen planning om die ook daadwerkelijk opnieuw uit te brengen.
Daarnaast was de Toy shop de eerste uit de reeks toen ze nog niet wisten dat ze een hele reeks gingen maken. Dus de reden dat ze die opnieuw uit hebben gebracht voor de mensen die deze gemist hadden.
Dus.... Leuke mails altijd van Lego. Maar uiteindelijk schiet ik er nu nog niets mee op haha.
Als ze meer van dat soort oude sets opnieuw gaan uitbrengen gaat de "nu hebben" factor er gigantisch vanaf.
Stel dat ze de Millennium Falcon UCS opnieuw gingen uitbrengen dan stort de waarde van die hele collectie in.
Als je van huidige sets zou weten dat die waarschijnlijk toch nog wel een keer uit zouden komen dan hebben er veel minder mensen interesse in.
Het gaat mij om zeer gewilde sets. Die trein is gewoon belachelijk duur. Meer dan 2x zo duur voor een niet in doos versie zonder handleiding is belachelijk.Kraz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:42:
[...]
Bedenk wel dat een van de redenen dat LEGO zo populair is en blijft komt doordat sommige sets niet meer beschikbaar zijn.
Als ze meer van dat soort oude sets opnieuw gaan uitbrengen gaat de "nu hebben" factor er gigantisch vanaf.
Stel dat ze de Millennium Falcon UCS opnieuw gingen uitbrengen dan stort de waarde van die hele collectie in.
Als je van huidige sets zou weten dat die waarschijnlijk toch nog wel een keer uit zouden komen dan hebben er veel minder mensen interesse in.
Maar snap uiteraard je punt.
Mijn punt bij Lego was dat ik liever hen betaal dan iemand die het alleen doet voor het geld. (ja ja, Lego ook
Wie weet. Anders koop ik hem wellicht ooit nog wel op MP of Ebay of BL.
Yup...Ben het helemaal met je eensArunia schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:46:
[...]
Het gaat mij om zeer gewilde sets. Die trein is gewoon belachelijk duur. Meer dan 2x zo duur voor een niet in doos versie zonder handleiding is belachelijk.
Maar snap uiteraard je punt.
Mijn punt bij Lego was dat ik liever hen betaal dan iemand die het alleen doet voor het geld. (ja ja, Lego ook)
Wie weet. Anders koop ik hem wellicht ooit nog wel op MP of Ebay of BL.
Zelf heb ik de trein 2 jaar geleden via MP gekocht voor € 230,- dacht ik. Compleet in doos met boekjes.
Ik moest m gewoon hebben om mijn kerstdorp af te krijgen
Hoeveel mensen verzamelen/investeren in Lego op lange termijn? Verkoopt Lego liever niet in kortere cycli van 5 tot 10 jaar? Voor ouders die vandaag een grote doos kopen voor hun kinderen zal het toch worst wezen of Lego binnen dit en 10 jaar een gelijkaardig model uitbrengt?Kraz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:42:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik denk ook dat de sets die 150+ euro kosten, bedoeld zijn voor een heel andere doelgroep (of iig verkocht worden) en die doelgroep maakt dat zeker wel uit.Kapoen schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:48:
[...]
Hoeveel mensen verzamelen/investeren in Lego op lange termijn? Verkoopt Lego liever niet in kortere cycli van 5 tot 10 jaar? Voor ouders die vandaag een grote doos kopen voor hun kinderen zal het toch worst wezen of Lego binnen dit en 10 jaar een gelijkaardig model uitbrengt?
Dat heb ik me ook al afgevraagd ja. Of ouders echt staan te springen om een grote UCS doos aan te schaffen voor hun kroost?Kraz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:51:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik denk ook dat de sets die 150+ euro kosten, bedoeld zijn voor een heel andere doelgroep (of iig verkocht worden) en die doelgroep maakt dat zeker wel uit.
Onlangs heb ik toch een speelgoedwinkel in de buurt gevonden waar ik de duurste collectie bij elkaar heb gezien buiten de officiële Lego winkel in Antwerpen. UCS Death Star, Tumbler, Sydney Opera House, Tower Bridge, alle modulars,... stonden netjes naast elkaar te koop. Genoeg om enkele maandlonen uit te geven aan je kindjes
Helaas wel alles veel te duur had ik ook al gemerkt. De 60097 City Square was er zomaar 50 euro duurder dan in Droomland.
Vergeet niet dat LEGO recentelijk min of meer een her-uitgave van de Star Wars UCS X-Wing Starfighter 7191 heeft gedaan in de vorm van de Star Wars UCS Red Five X-Wing Starfighter 10240.Kraz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:42:
[...]
Bedenk wel dat een van de redenen dat LEGO zo populair is en blijft komt doordat sommige sets niet meer beschikbaar zijn.
Die nieuwe uitgave heeft een aantal verbeteringen, maar was grotendeels identiek. De prijzen van de oude (7191) versie zijn na de uitgave van de 10240 ook flink gedaald (30-60%).
Maar de waarde van een boxed 7191 is nu nog altijd +/- 3x zo hoog als de nieuw prijs destijds was. Voor verzamelaars zou het niet uit moeten maken dat ze een 'verbeterde-heruitgave' maken van een model. Voor de handelaren is het minder leuk en handelaren verpesten de boel toch alleen maar...
ftfyKraz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:42:
[...]
Bedenk wel dat een van de redenen dat LEGO zo populair is onder handelaren en blijft komt doordat sommige sets niet meer beschikbaar zijn.
Laten we wel wezen. Het zal Lego jeuken wat de aftermarket prijs is van een set die uit productie is, hier verdienen zij helemaal niks aan (set is immers ooit gekocht voor de normale of zelfs een aanbiedingsprijs, waar Lego wel verdient). UCS modellen zijn ook niet Lego's grootste afzetmarkt. Simpel te zien aan het beperkte aantal UCS sets tov elk ander thema. De UCS sets zijn voor de mensen die hun hele jeugd (die 10 jaar cyclus dus zo'n beetje) Lego hebben gebouwd en nu wat groters en mooiers willen en lekker nostalgisch Lego bouwen. Een re-release van de Falcon UCS is alleen nadelig voor handelaren, niet voor Lego. Integendeel, voor Lego is die set weer op de markt brengen voor 500 euro easy money, want hij is al play tested, instructies bestaan al en de mallen (hopelijk allemaal) zijn er ook nog en zeker met de nieuwe films op komst waar die ook weer in zit, zullen mensen er wel voor in de rij staan. Maar Lego zou Lego niet zijn als er toch wat kleine aanpassingen in zullen zitten met hier een daar modern/beter onderdeel dan het oude.
Nog een leuk voorbeeld van niet zo zeer een set, maar een onderdeel dat voor 35 euro per stuk (nieuw, 15 euro tweedehands) over de toonbank ging op BL. 19L Soft axle black, ooit in 1 set gezeten in 1999/2000. Nu in 2016 met nieuw ID nummer weer op de markt in de Technic 42052. Ter referentie: er zijn 19L soft axles geweest in andere kleuren die voor 40 cent verkocht werden nieuw. De Falcon en X-Wing zouden jaloers zijn op zo'n procentuele prijsstijging
En die rode 19L soft axle is dan weer jaloers op dit onderdeel van de Falcon:AppieNL schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:56:
[...]
Nog een leuk voorbeeld van niet zo zeer een set, maar een onderdeel dat voor 35 euro per stuk (nieuw, 15 euro tweedehands) over de toonbank ging op BL. 19L Soft axle black, ooit in 1 set gezeten in 1999/2000. Nu in 2016 met nieuw ID nummer weer op de markt in de Technic 42052. Ter referentie: er zijn 19L soft axles geweest in andere kleuren die voor 40 cent verkocht werden nieuw. De Falcon en X-Wing zouden jaloers zijn op zo'n procentuele prijsstijging(ook dit onderdeel is nu weer aan het zakken op BL)

Light Bluish Gray Boat Mast Rigging Long 28 x 3
Die je 138 Euro used of 200+ Euro new lichter maakt.
Gaat nog wel even duren met een instructieboek van bijna 500 blz, waarvan ik nu nog bij 35 ben
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 04-12-2015 16:09 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Oh die is ook leuk hahachrisO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:29:
[...]
En die rodezwarte 19L soft axle is dan weer jaloers op dit onderdeel van de Falcon:
[afbeelding]
Light Bluish Gray Boat Mast Rigging Long 28 x 3
Die je 138 Euro used of 200+ Euro new lichter maakt.
@hierboven
De 500 bladzijdes zegt op zich niet veel, want helaas ook bij een Technic flagship zitten de 2 onderdelen per bladzijde stappen er ook in af en toe.
[ Voor 16% gewijzigd door AppieNL op 04-12-2015 16:22 ]
Veel plezier! Reken maar op 10 uur bouwtijdAW_Bos schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:08:
Inmiddels al work in progress, met mijn geweldige 42043 Mercedes truck
Gaat nog wel even duren met een instructieboek van bijna 500 blz, waarvan ik nu nog bij 35 ben
[afbeelding]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ligt er denk ik nog aan waar je woon in Nederland. Ik kan meestal wel reken op volgende dag in huis als ik het mailtje heb gekregen dat mijn order geshipped is.SpoekGTi schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:36:
Order bij mij is geshipped, wat is gemiddeld tegenwoordig de doorlooptijd daarvan? Ga er niet van uit dat hij morgen geleverd wordt in ieder geval
200 fish found!
Over het algemeen de dag na het mailtje, het is momenteel wel enorm druk bij de pakketbezorgers dus duurde een dag langer deze week.SpoekGTi schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:36:
Order bij mij is geshipped, wat is gemiddeld tegenwoordig de doorlooptijd daarvan? Ga er niet van uit dat hij morgen geleverd wordt in ieder geval
[ Voor 0% gewijzigd door FotW op 04-12-2015 16:47 . Reden: typo ]
Ach, ik zie wel als het af isMagic6399 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:30:
[...]
Veel plezier! Reken maar op 10 uur bouwtijd
Alles wil je natuurlijk altijd nog even dubbel-checken om zeker te zijn dat je geen opelkaar-lijkende onderdelen gebruikt of iets ergens verkeerd plaatst. In anderhalf uur tijd toch al één keer gebeurd.

Daar ligt iemand in de sneeuw te slapen

Mocht iemand meer foto's willen van het dorpje (eventueel vanuit andere hoeken gemaakt) dan geef maar een seintje
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 04-12-2015 17:27 ]
200 fish found!

Wel goedkoper dan gemiddeld met 26 euro voor Darth Vader en 31 euro voor General Grievous.
Vanavond eens als voorproefje bouwen, morgen namelijk aan de Lego Technic 42043 Mercedes-Benz Arocs beginnen
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
We wachten dus nog op Dr Who....
En done:FeaR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:40:
Vanavond eens als voorproefje bouwen, morgen namelijk aan de Lego Technic 42043 Mercedes-Benz Arocs beginnen

Kleine 1,5 uur zitten bouwen. Darth Vader was qua torso nog best Lego Technic, dus ik ben helemaal klaar voor de Arocs morgen
FeaR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:48:
[...]
En done:
*knip*
Kleine 1,5 uur zitten bouwen. Darth Vader was qua torso nog best Lego Technic, dus ik ben helemaal klaar voor de Arocs morgenVerder zijn bovenstaande setjes qua prijs/blokje behoorlijk duur. Ook niet zo gek met al die unieke stukken als de hoofden. En geen stickers, alles is gedrukt.
De Tumbler nu al? Dan ga ik maar eens een ordertje bij elkaar klikken!Haay schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:47:
Wow, hele lijst van sets op Lego Shop @ Home hebben ineens de Retiring Soon label erbij gekregen! O.a. de 10240 Red Five X-Wing en 76023 The Tumbler gaan er binnenkort uit. Mocht die nog op je verlanglijstje staan en dacht je: die komt nog wel eens, wacht niet te lang!
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
400 euro is en blijft natuurlijk een hoop geld !!!
maar ja, eerst kijken of ze hem in Duitsland of België opbouwen, bricklinken kan altijd natuurlijk nog (of ze maken natuurlijk weer een aparte kleur of steen in die kostbaar gaat worden)
grrrrr, waarom is lego zo verslavend !!!
Ja, ik heb inmiddels ook zo m'n twijfels over die GBHQ. Het is inderdaad een hele dure set, zelfs als je hem in Duitsland zou halen waar hij toch nog €50 goedkoper is dan in NL. Voor datzelfde geld kun je meerdere andere sets kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:40:
Hoe dichterbij de release van de ghostbusters hq komt, des te meer ik ga twijfelen over de prijs en of hij wel in mijn modulair rij past .
400 euro is en blijft natuurlijk een hoop geld !!!
maar ja, eerst kijken of ze hem in Duitsland of België opbouwen, bricklinken kan altijd natuurlijk nog (of ze maken natuurlijk weer een aparte kleur of steen in die kostbaar gaat worden)
grrrrr, waarom is lego zo verslavend !!!
En ja, Lego is erg verslavend! Sinds ik afgelopen augustus uit m'n Lego-Dark-Age gekomen ben ben ik gewoon dagelijks met Lego bezig! Informatie zoeken op Internet, me inlezen in alles wat ik gemist heb de afgelopen 10-20 jaar, discussies volgen over welke sets interessant zijn qua bouw-technieken, zelf Lego sets bouwen en het plezier er van...
Wat me wel op is gevallen is dat het boek zeker 33% dunner had gekund. Zes stappen om zes cilinderblokken aan elkaar te zetten?!? Vroeger was het één stap en dan moest het maar duidelijk zijn dat je ze moest koppelen door de zwarte busjes. Niet één voor één en met elke stap een plaatje. Idem met de zuigers. Ook onderaan elke pagina 1:1 afbeeldingen van hoe groot de studless beam of as moet zijn. Op dat punt was het vroeger uitdagender.
Maar ik vermaak me prima
Ik heb nu 3x de 42009 opnieuw gebouwd, maar ik mis een zwarte liftarm 7 (heb deze wel in het donkergrijs). Verder mist er een liftarm 15 en hou ik iedere keer een een donker grijze liftarm 7 over
De kans dat ik 3x dezelfde fout maak is mogelijk, maar lijkt me ook erg klein.
Ik ben hem nu ook aan het bouwen en heb oo al een keer naar de verkeerde kleur gezocht. Je moet goed kijken om het verschil tussen licht, donkergrijs en zwart te zien. Als er iets zou ontbreken zal het vaak een klein onderdeel zijn zoals een pin ofzo max omdat ze het ook wegen in de fabriek. Ik zou het geheel nog even nalopenDrNizeGuy schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:41:
Komt het vaker voor dat er onderdelen missen of verwisseld zijn in een set?
Ik heb nu 3x de 42009 opnieuw gebouwd, maar ik mis een zwarte liftarm 7 (heb deze wel in het donkergrijs). Verder mist er een liftarm 15 en hou ik iedere keer een een donker grijze liftarm 7 over
De kans dat ik 3x dezelfde fout maak is mogelijk, maar lijkt me ook erg klein.
Hoe je een 15L liftarm mist, geen idee, zoals gezegd, zakjes worden gewogen en zo'n liftarm valt best op qua gewicht.
Ik heb net de halve Arocs uit elkaar gehaald omdat ik een "4210753: TECHNIC ANG. BEAM 3X5 90 DEG" over had na zakje 3. Staat ook niet op de gewone parts list om als reserve er bij te zitten. Deel opnieuw gebouwd en weer dat onderdeel over. Dus ik ga ook maar even uit van een foutje van Lego.AppieNL schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:53:
Hoe je een 15L liftarm mist, geen idee, zoals gezegd, zakjes worden gewogen en zo'n liftarm valt best op qua gewicht.
Heb afgelopen week voor het eerst dat ik een stukje mistte in een lego set, een 2x1 donkergrijs roostertje bij het 60030 station. Eens kijken of die vorig jaar niet in de advent kalender zat.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
En dat was inderdaad het geval. Ik miste er eentje bij zakje 4, de kraan. Geeft toch een beter gevoel nu ik weet dat alles goed is.DrNizeGuy schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:42:
Ik kwam er ook achter dat de zakjes ook niet altijd kloppen. Soms zitten er onderdelen in zakje 3 die je al nodig hebt bij 2 en andersom. Dus het kan zomaar dat je die straks nog ergens anders nodig hebt.
Heb met de kraan wel even zitten vloeken voordat ik alle slangen zo had dat de kraan soepel kan draaien. Enige wat ik nu wel merk is dat het pompje inderdaad net te zwak is. De kraan liften duurt relatief lang en de kraan zakt ook gestaag als je de bak/klep meerdere keren achter elkaar open en dicht doet. Eens zien of ik ruimte kan ontdekken om een reservoir in te bouwen. Andere klachten die je wel eens leest over niet goed rechtuit sturen, zwaar lopen of een kraan die helemaal niet lekker rond draait heb ik gelukkig geen last van.
Morgen de cabine en laadbak in elkaar zetten. Zakje 5 van de cabine al open gemaakt en dat is behoorlijk wat stukjes. Heb ik mezelf dit weekend toch mooi vermaakt en ik verheug met al op de 42009 met Kerst. Zeker omdat daar veel meer tandwielen in zitten en dat vond ik wel het leukste van de 42043 versus de pneumatiek.
Enige is dat ik niet zou weten wat daarna te kopen als ik verder zou willen... Misschien toch de Crawler Crane al is dat natuurlijk peanuts vergeleken met de 42043 en 42009. De Unimog is een soort kleine 42043 dus dat is geen optie. De Volvo is me te duur qua parts, remote control doet me niets.
[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 07-12-2015 00:47 ]
Gelukkig staat 2016 om de hoek te trappelen, ongetwijfeld zullen er nieuwe flagship modellen uitkomenFeaR schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:28:
[...]
Enige is dat ik niet zou weten wat daarna te kopen als ik verder zou willen... Misschien toch de Crawler Crane al is dat natuurlijk peanuts vergeleken met de 42043 en 42009. De Unimog is een soort kleine 42043 dus dat is geen optie. De Volvo is me te duur qua parts, remote control doet me niets.
Als je van vliegtuigen houdt is er ook nog de 42025 Cargo Plane, die is wel 'maar' 1300 stukjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 07-12-2015 08:32 ]

Net deze besteld. De parts die er in zitten zijn wel erg oud. Worden die nog steeds gemaakt?
Kon deze set niet op Brickset terug vinden maar komt erg dicht bij wat ik zo leuk vond aan Technics vroeger. Elastiekjes, tandwielen en pneumatiek.
Ik zie zo aan het plaatje niets wat er nu niet meer isKenzi schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:10:
Net deze besteld. De parts die er in zitten zijn wel erg oud. Worden die nog steeds gemaakt?
373602, dat 'Opel' stuurtje. en dacht die platte disc ook maar die is wordt nog wel in andere kleuren gemaakt.commentator schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:13:
[...]
Ik zie zo aan het plaatje niets wat er nu niet meer is
maar het gevoel bij dit setje is leuk
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Lees anders deze (Belgische) review van de Doctor Who set eens. Misschien verander je nog van mening.Mad-Matt schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:45:
Ik was enorm enthousiast toen ik hoorde dat er een Doctor Who set kwam, maar helaas in mijn ogen met de verkeerde Doctor (David Tennant is voor mij DE nieuwe gen. Doctor). Dus ik sla hem helaas over.
--> http://brickzz.be/brickzz...04-1-dr-who-56638a1d602b0
Betekent dit dat hij er ook snel uitgaat in bijvoorbeeld US/Canada?
Twijfel nu toch of ik hem niet snel moet aanschaffen...
Deze ontbrak bij mij ook, had dit doorgegeven via hun site en binnen 2 weken ontving ik een nieuwe.DrNizeGuy schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:41:
Komt het vaker voor dat er onderdelen missen of verwisseld zijn in een set?
Ik heb nu 3x de 42009 opnieuw gebouwd, maar ik mis een zwarte liftarm 7 (heb deze wel in het donkergrijs).
Aan je nick te zien zou ik Smith verwachten.Mad-Matt schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:45:
Ik was enorm enthousiast toen ik hoorde dat er een Doctor Who set kwam, maar helaas in mijn ogen met de verkeerde Doctor (David Tennant is voor mij DE nieuwe gen. Doctor). Dus ik sla hem helaas over.
Tennant was een goeie, Smith moest aan je groeien althans bij mij en Capaldi is het gewoon ik vind het donkere wel weer goed passen bij Who
Ik ben blij met de Dr who set
Tennant vond ik enorm goed, donker, mysterieus maar ook luchtig op z'n tijd.
Smith vond ik te vrolijk, te druk etc.
De nieuwe (Capaldi) vind ik ook weer erg goed, zeker de laatste 2 afleveringen.
Ik ga hem toch maar bestellen
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Precieze bouwtijd niet bijgehouden maar wel drie avonden vermaak mee gehad. Vroeger was het alle zakjes op tafel en zoeken maar, met de genummerde zakjes ben je wel sneller klaar maar het maakt het bouwen in fases wel makkelijk. Chasis maken en daarna stoppen is toch makkelijker als de zakjes nog dicht zitten. Enige is dat je soms bouwstuk A en bouwstuk B niet lekker in elkaar krijgt gedrukt. Alle pinnen en asjes uitlijnen is tricky.
Ik snap wel wat hier werd gezegd over dat de hoeveelheid stukjes niet alles zegt. De cabine is inderdaad aanzienlijk wat werk en relatief wat parts, maar stelt qua functies eigenlijk niets voor. Al heb ik me daardoor niet minder vermaakt. Dan was de laadbak nog saaier: veel grote platen en binnen nog geen half uurtje zat deze in elkaar. Money well spent
Heel misschien haal ik de 42042 nog voor met Nieuwjaar. Niet heel veel parts, maar ik heb nog nooit een voertuig met rupsbanden gehad. Wall•E telt dan even niet mee aangezien dat geen Technic model is. Dan is het wel weer leuk geweest totdat de echt grote modellen weer aan worden gekondigd. Van de 2016 modellen vind ik tot op heden alleen de Go-Kart wat hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-12-2015 18:35 ]
Wat een bakbeest is dat, maar of je budget het toelaat is een tweede
Al wordt één 42009 al een probleempje kom ik net achter.. de plaating... De 42043 (en daarmee ook de 42009) zijn toch aanzienlijk groter dan ik had verwacht. Ik heb enkele planken met old-school Lego en daartussen de 8460 Pneumatic Crane Truck nog opgebouwd staan. Dat model past net niet in de bak van de Arcos. Wel grappig om de verschillen te zien. Tijdens Kerst maar eens wat inschikken qua andere verzamelobjecten want de 42009 naast de 8460 lijkt me helemaal grappig.
Hier 2 foto's met mijn 8460 er naast.
J2S in "Het Lego Topic - deel 2"
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Edit:
Wehkamp heeft de 42009 nu voor €157,50 wat ook een mooie prijs is.
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 07-12-2015 21:50 ]
Supercool, die combo heb ik ook! Ik wil nog een keer de 42042 erbij. Heb de 42009 en 42043 al staan.J2S schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:09:
Hehe, met de 42009 kwam ik uit m'n darkages
Hier 2 foto's met mijn 8460 er naast.
J2S in "Het Lego Topic - deel 2"
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Nope.. heb al op veel sites gezeten, maar vind ze niet allemaal even duidelijk. zal eens kijken.almightyarjen schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:40:
^^ik zou dan voor bricink gaan. Ken je die website?
Heb je misschien een deeplink voor me?
[ Voor 7% gewijzigd door Rhain op 07-12-2015 21:45 ]
Ik denk dat Arjen bricklink.com bedoelde.marijnvtg schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:43:
[...]
Nope.. heb al op veel sites gezeten, maar vind ze niet allemaal even duidelijk. zal eens kijken.
Heb je misschien een deeplink voor me?
Ey Kapoen! overdag WoW-talk en nu hiero
On-topic. Dan zat ik net wel op de goede site, vind m niet bijster overzichtelijk maar zal er wat dieper induiken.
Verschillende bezigheden en GoT voorzietmarijnvtg schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:13:
[...]
Ey Kapoen! overdag WoW-talk en nu hiero
On-topic. Dan zat ik net wel op de goede site, vind m niet bijster overzichtelijk maar zal er wat dieper induiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 08-12-2015 06:05 ]
Van wat ik heb begrepen van de 42042 is dat de gearbox een erg leuk ding is om te bouwen/gebruiken. Ik heb hem hier helaas nog in box liggen. Druk met eigen MOC, misschien later in de week wat foto's daarvanFeaR schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:14:
Heel misschien haal ik de 42042 nog voor met Nieuwjaar. Niet heel veel parts, maar ik heb nog nooit een voertuig met rupsbanden gehad. Wall•E telt dan even niet mee aangezien dat geen Technic model is. Dan is het wel weer leuk geweest totdat de echt grote modellen weer aan worden gekondigd. Van de 2016 modellen vind ik tot op heden alleen de Go-Kart wat hebben.
Cool! Dat moeten meer mensen doen. Het tonen van eigen creaties of bouw voortgang van een eigen creatie.AppieNL schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:08:
[...]
Druk met eigen MOC, misschien later in de week wat foto's daarvan
In plaats van telkens maar weer die "Kiijk eens wat ik nu heb gekocht" posts...
Als de 42042 onder de €100,- duikt koop ik hem, dat is één of andere grens die ik in mijn hoofd heb voor dat model. En aangezien het nog niet een heel oud model is en nu al te krijgen is voor €109,95 zie ik dat nog wel gebeuren.AppieNL schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:08:
[...]
Van wat ik heb begrepen van de 42042 is dat de gearbox een erg leuk ding is om te bouwen/gebruiken. Ik heb hem hier helaas nog in box liggen. Druk met eigen MOC, misschien later in de week wat foto's daarvan
Ik heb m al regelmatig voor €89 langs zien komen bij blokjesstore.be en wehkamp etc.FeaR schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:12:
[...]
Als de 42042 onder de €100,- duikt koop ik hem, dat is één of andere grens die ik in mijn hoofd heb voor dat model. En aangezien het nog niet een heel oud model is en nu al te krijgen is voor €109,95 zie ik dat nog wel gebeuren.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Bij makro 84,98€ en bart smit 99,99€DP Kunst schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:19:
[...]
Ik heb m al regelmatig voor €89 langs zien komen bij blokjesstore.be en wehkamp etc.
Dat wordt een tochtje naar de Makro dan
Tja, zou leuk zijn ja. Ik ben zelf ook schuldig aan de "kijk eens wat ik nu heb gekocht" posts. Dus ja.. ketel en een pot of zo?chrisO schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:21:
[...]
Cool! Dat moeten meer mensen doen. Het tonen van eigen creaties of bouw voortgang van een eigen creatie.
In plaats van telkens maar weer die "Kiijk eens wat ik nu heb gekocht" posts...
1 dingetje over de MOC alvast nu ik zo'n beetje 1 zijkant af heb, het ding is net zo lang als de 42043...
(alleen wordt die 1,5/2x zo breed als de 42043)
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 08-12-2015 16:55 ]
Verwijderd
Maar wel weer een hoop geld
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 18:06 ]

Want have
Maar beperkte oplage, en vreselijk duur... even duur als de Lego Mercedes Truck 42043...
http://www.brickwatch.net...eLorean-time-machine.html
Verder had die Mr. Fusion op de achterkant ook wel beter gemogen, en op de sticker van de flux-capacitor staat een knoepert van een spelfout, als ik een videoreview mag geloven.
Maar, als ik hem goedkoper zie (als dat ooit gebeurt) dan bestel ik hem direct
[ Voor 47% gewijzigd door AW_Bos op 08-12-2015 22:56 ]
Die set is idd alweer even geleden en in de eerste oplage is er idd een hele serie geweest met de spelfout. Die is halverwege wel aangepast overigens.AW_Bos schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:52:
[afbeelding]
Want have![]()
![]()
Maar beperkte oplage, en vreselijk duur... even duur als de Lego Mercedes Truck 42043...
Verder had die Mr. Fusion op de achterkant ook wel beter gemogen, en op de sticker van de flux-capacitor staat een knoepert van een spelfout, als ik een videoreview mag geloven.
Hoeveel goedkoper? Want ik denk niet dat je hem ooit nog voor onder de €120 zult kunnen krijgen. En de prijzen gaan alleen maar omhoog op termijn. Op eBay zijn er nog wel veilingen te vinden, maar dan moet je geluk hebben om het winnende bod te maken en toch nog voor een redelijke prijs te winnen.AW_Bos schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:52:
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik deze Ideas (Cuusoo) set niet erg mooi. Te grof, voornamelijk. De Ghostbusters Ecto-1 set bv. vind ik een stuk mooier. Maar smaken verschillen natuurlijk.
---
Interessante time-lapse build van de aankomende Ghostbusters Firehouse Headquarters set:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0IfdaCr1EaI]
[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 09-12-2015 09:05 ]
Oeh, toch maar eens kijken of ik vriendinlief in haar hoofd krijg dat we kerstinkopen moeten doen bij de makro dan...
42042 spreekt me op de een of andere manier ook wel heel erg aan
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ouch.. nu al retired? Ik dacht dat ze hier nog wel een tijdje mee door zouden gaan maar blijkbaar niet dus.. Gelukkig heb ik er al eentje staanAW_Bos schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:52:
[afbeelding]
Want have![]()
![]()
Hoezo "nu al retired" ? De DeLorean Ideas set is al een jaar (december 2014) retired.la_fusion schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:09:
Ouch.. nu al retired? Ik dacht dat ze hier nog wel een tijdje mee door zouden gaan maar blijkbaar niet dus.. Gelukkig heb ik er al eentje staan
Inmiddels is zelfs de 2015 Ideas set Birds in Europa al officieel Retired. En de prijs daarvan is binnen een maand ook al gestegen van €50 naar €75 - €90. In het VK wordt er al meer dan €100 voor betaald. Gekkenwerk!
Oh serieus.. en ik maar denken dat ze wel even bleven lopen.. zeker die vogels zat ik nog aan te denken voor mijn vriendin..Haay schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:38:
[...]
Hoezo "nu al retired" ? De DeLorean Ideas set is al een jaar (december 2014) retired.![]()
Inmiddels is zelfs de 2015 Ideas set Birds in Europa al officieel Retired. En de prijs daarvan is binnen een maand ook al gestegen van €50 naar €75 - €90. In het VK wordt er al meer dan €100 voor betaald. Gekkenwerk!
Ik vind de Ideas serie wel leuk, dus koop ik elke set in die serie die mij aanspreekt.la_fusion schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:55:
Oh serieus.. en ik maar denken dat ze wel even bleven lopen.. zeker die vogels zat ik nog aan te denken voor mijn vriendin..
Heb nu in de Ideas serie in bezit:
21108 Ghostbusters Ecto-1
21301 Birds
21303 Wall-E
21304 Doctor Who
De 21104 Curiosity Rover had ik nog wel willen hebben, maar die is van toen ik nog in mijn Lego Dark Age zat.
Verder vind ik de Exo-Suit niet mooi, Research Institute niet echt bijzonder, en The Big Bang Theory huiskamer niet mijn ding.
In de loop van volgend jaar komt de set 21305 Maze uit, en die lijkt me wel erg gaaf!
Ik begin die set steeds mooier te vinden. Vind hem wel aan de prijs.Haay schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:58:
Interessante time-lapse build van de aankomende Ghostbusters Firehouse Headquarters set:
[video]
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
@DeLorean discussie: die staat hier MISB, evenals de Ecto-1. Zo te zien maar even zo laten dus
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Idd, maar damm wat een details...almightyarjen schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:38:
[...]
Ik begin die set steeds mooier te vinden. Vind hem wel aan de prijs.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Dat niet alleen....
Als je de Ecto 1 al hebt....die past er dus precies in. Het lijkt net of ze daar rekening mee hebben gehouden!
*damn LEGO en hun marketing tricks!
Echt waar!? Ohw...dat is dan wel een misser vind ik.AppieNL schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:42:
Eigenlijk niet dus. De deuren gaan naar binnen open en de ecto blokkeert dat als die binnen staat. Gebouw is dus niet helemaal dezelfde schaal (te klein)
Het meest belangrijke aan LEGO vind ik nog steeds de speelfactor. Die zou het hoogst zijn als de Ecto-1 idd door de deur kon rijden tijdens 'missies'.
Daarom vind ik de Birds set ook niet zo tof; Je kunt er niets mee.
Een auto is altijd goed (Ecto-1, Delorean) en ook de modulars hebben/houden een hoge speelfactor.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.