Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.051 views

Onderwerpen

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 20:16
Puur uit interesse, bij builds.. tellen minifigures dan als 1 piece, meerdere pieces of gewoon als extra categorie minifigure?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

la_fusion schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:42:
Puur uit interesse, bij builds.. tellen minifigures dan als 1 piece, meerdere pieces of gewoon als extra categorie minifigure?
Op de pollybag van de wintersoldier staat 4 pieces, dus mij lijkt als meerdere dus.

200 fish found!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 14:31
Ik heb vorige week het Gingerbreadhuisje al ontvangen bij een bestelling. Ik wil nu nog een bestelling doen (en dus nog een huisje ontvangen), maar in de kleine lettertjes staat één huisje per huishouden.

Is Lego daar strikt in of krijg ik gewoon een 2e huisje? Iemand ervaring?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32
SpeedingWilly schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:10:
Ik heb vorige week het Gingerbreadhuisje al ontvangen bij een bestelling. Ik wil nu nog een bestelling doen (en dus nog een huisje ontvangen), maar in de kleine lettertjes staat één huisje per huishouden.

Is Lego daar strikt in of krijg ik gewoon een 2e huisje? Iemand ervaring?
Dat is de standaard 'disclaimer' die bij alle aanbiedingen staat, maar Lego is daar niet heel strikt in. Het is wel voorgekomen bij mensen die op de eerste dag van zo'n aanbieding meerdere bestellingen deden, dat ze maar in één bestelling zo'n promo item kregen. Maar als je ene bestelling het Warehouse al verlaten heeft (onderweg is of al bezorgd) dan zul je bij je volgende bestelling gewoon weer zo'n promo artikel krijgen (mits ze nog op voorraad zijn).

Praktijk-ervaring: ik heb tijdens de vorige promo-actie bij drie verschillende bestellingen elke keer het kerst-treintje ontvangen. :)

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 12:47

DYX

Ik zit nu even bij de blackfryday sale te kijken, maar ik mag hopen dat hij nog moet beginnen. Een Brick Bountry voor 105,- is nou niet echt een aanbieiding waar je warm van wordt. Op Brickset hadden ze het er over dat op 'Cyber monday' hij een stuk goedkoper zou zijn, maar ik zie daar niks over terug op de nederlanderse shop.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Black Friday schijnt in de US wel interessant te zijn. Een grote classic doos 10697, omgerekend $0,02 per onderdeel!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/12274596_10201198050509613_3383163783269393853_n.jpg?oh=23f9a6222b37ff327418bd104d22fa52&oe=56E14BA9

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 14:31
Haay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:36:
[...]
...
Praktijk-ervaring: ik heb tijdens de vorige promo-actie bij drie verschillende bestellingen elke keer het kerst-treintje ontvangen. :)
Thanks voor de reply. Ik ga een bestelling plaatsen :)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Gisteravond stap 2 van de MKII crane gebouwd, m'n 1e technic set sind m'n dark ages, dat is wel een ander niveau dan de modulars. Heb blijkbaar ook iets verkeerd gedaan in stap 1 want de verticale staanders zetten niet uit 8)7 lijkt erop alsof er tandwielen in tegengestelde richting draaien.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
FotW schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:12:
Gisteravond stap 2 van de MKII crane gebouwd, m'n 1e technic set sind m'n dark ages, dat is wel een ander niveau dan de modulars. Heb blijkbaar ook iets verkeerd gedaan in stap 1 want de verticale staanders zetten niet uit 8)7 lijkt erop alsof er tandwielen in tegengestelde richting draaien.
Dan moet je even kijken bij stap 13 op pagina 77 van boekje 1. Daar had ik destijds de fout zitten... 8)7

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• FotW
Genoteerd! Ga vanavond eens kijken

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde fout ook eens gemaakt. De 2 modules met de staanders passen 180 graden gedraaid ook naadloos in het model, alleen draaien dan inderdaad de tandwielen de verkeerde kant op.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:00
FotW schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:53:
Genoteerd! Ga vanavond eens kijken
Nog een tip voor de MKII: kijk goed na of je de donkergrijze of zwarte balken moet gebruiken, dat is niet altijd even duidelijk in de handleiding. Ik heb er zelf een fout tegen gemaakt, waardoor de uitschuifbare pootjes vooraan aan een zwarte constructie hangen, en achteraan aan een donkergrijze 8)7 Het platform waarop de eigenlijke kraan rust heeft ook een foutieve kleur hierdoor.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• DP Kunst
Kapoen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:40:
[...]

Nog een tip voor de MKII: kijk goed na of je de donkergrijze of zwarte balken moet gebruiken, dat is niet altijd even duidelijk in de handleiding. Ik heb er zelf een fout tegen gemaakt, waardoor de uitschuifbare pootjes vooraan aan een zwarte constructie hangen, en achteraan aan een donkergrijze 8)7 Het platform waarop de eigenlijke kraan rust heeft ook een foutieve kleur hierdoor.
Have been there to :F

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• FotW
Haha ja daar kwam ik steeds op tijd achter. Dit was wel m'n eerste batterij box, kwam er na een half uur pielen/slopen/debuggen achter dat er aan de andere kant nog 3 batterijen in moesten |:(

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
FotW schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:59:
Haha ja daar kwam ik steeds op tijd achter. Dit was wel m'n eerste batterij box, kwam er na een half uur pielen/slopen/debuggen achter dat er aan de andere kant nog 3 batterijen in moesten |:(
Moehahahahahah!
Sorry, deze post heeft geen enkele inhoud... dit is gewoon hilarisch _/-\o_

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 15:48
Voortgang van mijn stationnetje gaat helaas langzaam. Ik heb inmiddels wel al veel van de gekleurde blokjes vervangen door grijs, maar vooral de linker zijkant en de pilaar rechts bevatten nog veel gekleurde blokjes.
Die gekleurde blokjes ga ik dit weekend maar eens proberen te vervangen.
Verder moet alles wat nu nog tan van kleur is, ook grijs worden, maar die steentjes mag ik allemaal nogmaals bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://images.mocpages.com/user_images/116637/1448633993m_DISPLAY.jpg

Ik ben de afgelopen tijd vooral bezig geweest met de grote boog. Die heeft nu wel zijn definitieve vorm gekregen. Alleen de detailleering mist nog ( niet alleen bij de poort, maar overal), maar dat ga ik pas doen als alle muren van het gebouw staan.

Verder heb ik duidelijk nog niet genoeg ramen, dat komt voornamelijk doordat ik er nog niet uit ben wat de beste kleur is: bruin of wit.
Ik wou eigenlijk (licht)groen gebruiken, maar de 1x2x2 window bestaat niet in die kleur :-(
En waarom zijn die ramen uberhaubt zo duur ~0.30 cent p/s.

Ik had nog wat tijd over ( wachtend op Bricklink orders ) en dus besloten om wat ik al fysiek heb gebouwd ook in LDD te bouwen, maar dan in de correcte kleuren en zonder het verkleinen ( 3 ramen naast elkaar ipv 2 in het fysieke bouwwerk )

Afbeeldingslocatie: http://images.mocpages.com/user_images/116637/14486339941_DISPLAY.jpg

De volgende stappen zijn: beginnen aan het bouwen van de toren ( helemaal links op de foto ) en het bedenken/uitproberen wat de mooiste/beste oplossing is voor het dak. hopelijk gaat het nu wat sneller...

• keverjeroen
Wow! Dat wordt mooi zeg! Het Ghost Busters HQ zou er zo naast passen.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

Is set 10249 altijd al 79,99 geweest? Ik wil hem nu gaan bestellen (gingerbread huisje ftw!) maar ik had aangenomen dat ik voor 75 euro klaar was.

Andere vraag; ik wil graag een custom stand gaan bouwen voor mn tyderium shuttle, bijvoorbeeld zoiets. Iemand suggesties hoe ik die steentjes het beste kan bestellen? Via Bricklink vind ik erg moeizaam gaan.

[ Voor 47% gewijzigd door quelake op 27-11-2015 16:58 . Reden: extra vraag ]

• FeaR
  • Laatst online: 08:33

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:06:
[...]

Volgende week de 42009 afhalen :)
En zo geschiedde. Ware het niet alleen dat de winkel de 42043 Mercedes-Benz Arocs op had gebouwd en die toch wel erg tof was.

Resultaat...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TlfX5pVyVNOk621DXv5SGgrC/full.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het gaat bij de eerste aankoop al gelijk de verkeerde kant op. 8)7

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik deed wat de 10 jarige ik ooit zei: "Als ik later geld heb...!" :P

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 27-11-2015 18:44 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Dat is inderaad de beste keus als je in de winkel staat voor die 2 sets, gewoon allebei :P
Nu alleen het volgende punt: welke als eerste te bouwen :D

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

AppieNL schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:28:
Dat is inderaad de beste keus als je in de winkel staat voor die 2 sets, gewoon allebei :P
Daar is toch kop of munt voor bedacht? ;)

200 fish found!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:41
Alle stukjes uit beide sets op 1 grote hoop, goed door elkaar gooien en dan pas beginnen bouwen. Gegarandeerd twee weken bouwplezier! :) :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:44:
Ik deed wat de 10 jarige ik ooit zei: "Als ik later geld heb...!" :P
Dat ken ik ja. Een jaar en ruim 1200 euro later had ik op zolder een tafel staan met een stuk of 4 treinen + bijgebouwen en een city monorail :X
Om maar te zwijgen over dingen als de VW transporter, Ecto 1, BTTF car, wall-e etc :X

Then again, ik word over max 4 weken vader van een zoontje en als dat joch wat groter is weet ik zeker dat ik 1 van de coolste vaders van de wijk word voor hem en zijn vriendjes 8)

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 27-11-2015 23:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Hmm Doctor Who gaat 64,99 kosten en het huisje krijg je pas bij 65 euro.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop je dr een sleutelhanger bij. Niet te moeilijk doen he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:43
Gisteravond kreeg ik eindelijk santa's workshop en de toy shop binnen, samen met de gingerbread house. Mijn vriendin moest er even aan wennen, maar na vijf minuten waren we elk een doos in elkaar aan het zetten! Ik ben er ongeveer 12/13 jaar uit geweest en in die tijd zijn de technieken toch aardig vernuftig geworden.
Om nog maar te zwijgen over het uiterlijk van de twee sets, echt super mooi en gedetailleerd!

• Kapoen
The Eagle schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:17:
Koop je dr een sleutelhanger bij. Niet te moeilijk doen he ;)
Of zo'n collectable minifig :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Gisteren de technic motor 42063 ook maar eens opgebouwd maar kwam (voor mij ) 4 nieuwe technic blokjes tegen waarvan ik ze al heel wat jaren zou willen hebben maar ergens toch ook wel weer een "makkelijke" oplossing van lego zelf vond. Weet ook niet of ze al heel lang bestaan of veel gebruikt worden maar vind het wel een beetje de charme van zelf oplossing zoeken eruit halen.
Nu nog een tweede scoren voor het alternatieve model haha

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• AppieNL
Als je zegt welk blokje het is, kunnen wij wel zeggen hoe lang het bestaat.

Zelf oplossingen zoeken kan altijd, maar soms is het steviger en goedkoper voor Lego om er maar gewoon 1 onderdeel van te maken. Er zijn aadig wat onderdelen in Technic die je zelf kan maken van 2-4 onderdelen, maar zijn lang niet zo stevig of goedkoop als 1 onderdeel, vooral niet als je de "oplossing" nog jaren verwacht te gebruiken.

• Liefsnoepje
Ik koop er idd iets bij haha.

• leosand
  • Laatst online: 18-11 08:51
Kapoen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:33:
[...]

Of zo'n collectable minifig :)
En ...once you do that youre hooked....
Been there done that :D
Want heb je er 1 dan komen er meer :*)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

chrisO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:30:
Voortgang van mijn stationnetje gaat helaas langzaam. Ik heb inmiddels wel al veel van de gekleurde blokjes vervangen door grijs, maar vooral de linker zijkant en de pilaar rechts bevatten nog veel gekleurde blokjes.
Die gekleurde blokjes ga ik dit weekend maar eens proberen te vervangen.
Verder moet alles wat nu nog tan van kleur is, ook grijs worden, maar die steentjes mag ik allemaal nogmaals bestellen.

[afbeelding]

Ik ben de afgelopen tijd vooral bezig geweest met de grote boog. Die heeft nu wel zijn definitieve vorm gekregen. Alleen de detailleering mist nog ( niet alleen bij de poort, maar overal), maar dat ga ik pas doen als alle muren van het gebouw staan.

Verder heb ik duidelijk nog niet genoeg ramen, dat komt voornamelijk doordat ik er nog niet uit ben wat de beste kleur is: bruin of wit.
Ik wou eigenlijk (licht)groen gebruiken, maar de 1x2x2 window bestaat niet in die kleur :-(
En waarom zijn die ramen uberhaubt zo duur ~0.30 cent p/s.

Ik had nog wat tijd over ( wachtend op Bricklink orders ) en dus besloten om wat ik al fysiek heb gebouwd ook in LDD te bouwen, maar dan in de correcte kleuren en zonder het verkleinen ( 3 ramen naast elkaar ipv 2 in het fysieke bouwwerk )

[afbeelding]

De volgende stappen zijn: beginnen aan het bouwen van de toren ( helemaal links op de foto ) en het bedenken/uitproberen wat de mooiste/beste oplossing is voor het dak. hopelijk gaat het nu wat sneller...
Wauw! ziet er goed uit man! GBHQ past er idd goed naast :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

42043 :)

Die stond niet echt op de planning dus ik wil de originele planning van de 42009 met Kerst niet breken. Ik heb beide dozen open gehad en met verbazing naar de onderdelen zitten kijken, het is voor 99,9% anders dan de Lego Technic zoals ik het ken. Alleen een paar echte bricks, verder is het veelal "beam" en "panel" zoals ze worden genoemd volgens internet. Ik voel me echt oud :P De 42043 lijkt meer kant en klare onderdelen te hebben dan de 42009 dus vandaar mag die ook als eerste :)

• Kapoen
leosand schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:02:
[...]

En ...once you do that youre hooked....
Been there done that :D
Want heb je er 1 dan komen er meer :*)
:Y Ze zijn inderdaad verleidelijk. Een speelgoedwinkel in mijn buurt zet die blinkende zakjes niet voor niets
aan hun kassa's. Van Lego zelf heb ik al een paar keer de Hot Dog Man ontvangen (ook om verzendkosten te vermijden).
Afbeeldingslocatie: http://www.bricklink.com/ml/col208.jpg
En onlangs heb ik bij een Lego speciaalzaak een paar van de collectable's aangekocht, gewoon omdat ik 'fan' ben van het pirates theme (eerder nostalgisch).
Afbeeldingslocatie: http://www.bricklink.com/ml/col212.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.bricklink.com/ml/col127.jpg

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:12

GravGunner

Man's inhumanity to Man

chrisO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:30:
Erg gaaf!

Wel een vraagje: Waarom bouw je hem fysiek iets verkleind? Te duur of?

target assimilated

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:37
Niet om te verkopen, maar heeft iemand nog interesse in het zakje van Ninjago welke je een tijdje terug bij bestellingen kreeg. Hij zit nog ingepakt, maar doe er echt totaal niets mee.
Verzendkosten alleen.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 12:38

bord4kop

maximaal 100KB!

Arunia schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:25:
Niet om te verkopen, maar heeft iemand nog interesse in het zakje van Ninjago welke je een tijdje terug bij bestellingen kreeg. Hij zit nog ingepakt, maar doe er echt totaal niets mee.
Verzendkosten alleen.
Mijn zoontje (6) wordt daar heel blij van :Y

| Security Management |

• Arunia
bord4kop schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:47:
[...]

Mijn zoontje (6) wordt daar heel blij van :Y
Daar doen we het ook voor ;)
Je hebt een DM.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

The Eagle schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:18:
[...]
Then again, ik word over max 4 weken vader van een zoontje en als dat joch wat groter is weet ik zeker dat ik 1 van de coolste vaders van de wijk word voor hem en zijn vriendjes 8)
Dus jij laat je zoontje en zijn vriendjes spelen met je zorgvuldig in elkaar gezette Lego dorp :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• chrisO
GravGunner schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:22:
[...]

Erg gaaf!

Wel een vraagje: Waarom bouw je hem fysiek iets verkleind? Te duur of?
De prijs speelt een rol in het verkleinen, maar is niet de primaire reden ( een raampartij kost op het moment +/- 30 Euro aan stenen ).

Ik bouw nu 2 ipv 3 ramen naast elkaar, omdat het fysiek bouwen eigenlijk een 'test' is om alle puzzel stukjes van het gebouw op te lossen. Er staan nog aardig wat complexe stukjes op de todo lijst.
Uiteindelijk is het daarna redelijk simpel om van 1 of 2 naar 3 ramen te gaan.

Ik bouw in de woonkamer en de rest van de tijd staat het bouwwerk in de slaapkamer, een plaat van 51.2 x 76.8 cm is nog net verplaatsbaar.

Ik ben ook nog steeds niet tevreden met de ramen en meer ramen betekend meer ramen aanpassen.

E missen aan de zijkant ( de zijde met de grote boog is eigenlijk de zijkant van het gebouw) 3 raampartijen 1 links van de boog en 2 rechts. Elke raampartij is 10 bricks lang. De zijkant wordt dus uiteindelijk iets groter dan 4 baseplates van 32 studs.

Ik heb al redelijk snel moeten opgeven dat ik het hele gebouw zou bouwen ( 6-7 x 4 baseplates ) is gewoon te groot om ergens neer te kunnen zetten, laat staan om te verplaatsen. Daarnaast zou het station dan ook zeker boven het budget komen te zitten ( zit het nu ook al ;) ). Plan is dus nu om uiteindelijk de helft te bouwen (doormidden gesneden vanaf de voorkant gezien). De linker en rechterkant zijn 'bijna' identiek.

En voor wie het nog niet door had, ik bouw een bestaand station na :)
almightyarjen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:53:
[...]

Wauw! ziet er goed uit man! GBHQ past er idd goed naast :Y
Zeg dat nou niet...ik heb geen budget meer, om nog eens 400 Euro uit te geven aan een GBHQ :P

[ Voor 8% gewijzigd door chrisO op 30-11-2015 11:21 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

The Eagle schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:18:
[...]
Balen joh, als blijkt dat je bij bijv. almightyarjen in de buurt woont :P

• chrisO
Reinier schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:01:
[...]

Balen joh, als blijkt dat je bij bijv. almightyarjen in de buurt woont :P
Switchen naar Technic Lego of StarWars Lego, dat heeft almightyarjen vast niet, of tenminste lang niet zoveel als treinen ;-)
Enne eerst beginnen met Duplo ;-) Dat heeft almightyarjen vast ook niet (meer ) ;)

• almightyarjen

almightyarjen

Ehj niet te veel roddelen he :D Ik heb aardig wat treinen ja, gebouwen worden er ook steeds meer maar SW, Technic (alleen onderdelen) en Duplo heb ik helemaal niet nee. Daarnaast is mijn lego verzameling nog wel modest te noemen vergeleken met sommige MOC bouwers die echt elk type blokje 100x en in alle kleuren op voorraad hebben. Zodra de zolder af is zal ik wel ff een paar foto's maken :)

En volgens mij woon ik niet in de buurt van the Eagle en ik ben (nog) geen vader dus the Eagle mag van mij de titel "coolste vader" hebben d:)b

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

The Eagle heeft nog geen kinderen, en mijn dochter van bijna 10 maanden heeft heel veel Duplo. Ik ben dus een coolere papa :P

Trouwens, haar favoriete speelgoed op dit moment: Technic-wielen O+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Maq0JpeeIwVs2V6O6nYjFur/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kQjSZm1o7J72kSUvac7ZneJp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cEEGA7v4Li6N6nVuyj5vvOlR/full.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Reinier op 30-11-2015 14:18 ]

• Arunia
Bij ons komt er ook echt alleen maar Lego (uiteraard Lego Duplo voor de kleine voorlopig) in huis.
Mijn vrouw heeft wel eens geroepen: "Schat, ze hebben hier dit en dit van *insert Chinees merk*".
*Denk even...*

"Laat maar! Is geen Lego!".

Goed afgetraind natuurlijk.

Ze probeert het nog wel eens, maar niet vol overgave. :P

On a different note.
ben nog steeds aan het kijken naar dat kerststalletje. Heb toen en lxf bestand gekregen (Yup, Lego designer).
Deze maar eens proberen te converteren naar LLD etc. Kijken of ik er een onderdelen lijst van kan krijgen en die maar eens bricklinken.
Die Holiday train blijft maar richting 275 gaan. En dat vertik ik.
Misschien maar eens Lego contacten om te kijken of ze die opnieuw uit kunnen brengen. Want de rerelease van dit jaar was natuurlijk helemaal niks.

• almightyarjen

almightyarjen

Zitten er speciale onderdelen in die holiday train ofzo? Is die niet goedkoper te bricklinken?

• Arunia
Had al eens zitten kijken, maar volgens mij gestopt vanwege dat het op dat moment te veel werk was. Kreeg het niet lekker voor elkaar.
Moet er nog eens voor gaan zitten.
Nu net nog even gedaan en heb nu een wanted list. Nu nog even kijken of ik het via de shop search verder kan doen en kijken wat de prijs wordt.
Natuurlijk als ik die heb, moet ik nog een holiday stationetje maken en bricklinken... :P

Vind het niet erg om er wat voor te betalen, maar incl. boekje is het echt wel max 200 en op MP gaat het al gauw vanaf 275 naar veel hoger.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 30-11-2015 14:33 ]

• quelake

quelake

PSN Quelake

Jongens, leg mij eens uit hoe dat 'Bricklinken' gaat. Halen jullie al je steentjes bij 1 verkoper? Wat is de manier om zoiets aan te pakken als je een lijstje bricks hebt die je nodig hebt? Ik vind de site nou niet bepaald intuïtief wat dat betreft.

Tips? Tricks?

• chrisO
almightyarjen schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:23:
Zitten er speciale onderdelen in die holiday train ofzo? Is die niet goedkoper te bricklinken?
18 treinwielen +/- 2.50 Euro p/s
2 trein basis platen rood +/- 15 Euro p/s
12 treinramen 1x4x3 wit 4 Euro p/s

Dat is samen al 105 Euro.
Dan heb je nog niet de papieren handleiden en de overige +/- 950 steentjes.
Stel dat je de rest van de steentjes voor 0.1 cent p/s kan krijgen, dan kost de van de trein je dus minimaal 95 Euro en is het totaal 200 Euro. En dat is dus zonder de papieren handleiding.

Ik kan je nu al vertellen dat je voor de overige 950 steentjes hoger dan 0.10 cent p/s gaat uitkomen. zeker als je de verzendkosten van alle orders gaat meetellen.

Kopen voor 275 Euro op marktplaats is waarschijnlijk het goedkoopst.

• Arunia
Daar loop ik ook tegenaan. Ik heb nu via de "wanted list" eigenlijk heel snel de holiday train toegevoegd (dat is sinds dat ze de site gedaan hebben, best wel verbeterd).
Daarna kun je wel "by shop" kiezen daar, maar eigenlijk zoals Tweakers het met je wensenlijst doet, heb ik nog niet kunnen vinden. Weet dat het kon, maar krijg het nu niet voor elkaar.

Ikzelf probeer zo goedkoop mogelijk te doen en heb ooit 1 zo'n gouden sleutel via Bricklink besteld omdat die van mijn Santa set kwijt was na de eerste keer bouwen >_<.
Maar verder ook niet.

@chrisO,

Idd. 2 keer deze: Red Train Base 6 x 28 with 3 Round Holes Each End
Goedkoopste is 16,46 in Duitsland... p/s!
Dan is idd 275 goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 30-11-2015 14:45 ]

• Pittie
  • Laatst online: 00:04
Arunia schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:43:
Daar loop ik ook tegenaan. Ik heb nu via de "wanted list" eigenlijk heel snel de holiday train toegevoegd (dat is sinds dat ze de site gedaan hebben, best wel verbeterd).
Daarna kun je wel "by shop" kiezen daar, maar eigenlijk zoals Tweakers het met je wensenlijst doet, heb ik nog niet kunnen vinden. Weet dat het kon, maar krijg het nu niet voor elkaar.

Ikzelf probeer zo goedkoop mogelijk te doen en heb ooit 1 zo'n gouden sleutel via Bricklink besteld omdat die van mijn Santa set kwijt was na de eerste keer bouwen >_<.
Maar verder ook niet.

@chrisO,

Idd. 2 keer deze: Red Train Base 6 x 28 with 3 Round Holes Each End
Goedkoopste is 16,46 in Duitsland... p/s!
Dan is idd 275 goedkoper.
Zelf heb ik deze trein vorig jaar bij elkaar gezocht.
De wielen had ik toen allemaal nog liggen. Overigens de spulletjes die in die open wagon liggen kosten ook erg veel geld. @x boekje, muis en tri-bike.. Deze staan uit mijn hoofd nog steeds op mijn verlanglijst.

Overigens kan ik me niet herinneren dat ik 2x 15 euro voor die treinbasis heb betaald.

• Arunia
Pittie schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:52:
[...]

Zelf heb ik deze trein vorig jaar bij elkaar gezocht.
De wielen had ik toen allemaal nog liggen. Overigens de spulletjes die in die open wagon liggen kosten ook erg veel geld. @x boekje, muis en tri-bike.. Deze staan uit mijn hoofd nog steeds op mijn verlanglijst.

Overigens kan ik me niet herinneren dat ik 2x 15 euro voor die treinbasis heb betaald.
Denk dat het ook hopen is op meer sellers later in het jaar.
Op dit moment zijn er maar 4 waarvan de meesten er ruim boven zitten.
Denk dat ik toch eens voor de grap een mail ga wagen naar Lego zelf.
Ze zouden stom zijn om hem niet zelf opnieuw uit te brengen.
Maar dat geldt voor wel meer bedrijven. Ze kunnen hem makkelijk zelf voor bijvoorbeeld 200 euro verkopen.

• chrisO
Arunia schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:54:
[...]

Denk dat het ook hopen is op meer sellers later in het jaar.
Op dit moment zijn er maar 4 waarvan de meesten er ruim boven zitten.
Denk dat ik toch eens voor de grap een mail ga wagen naar Lego zelf.
Ze zouden stom zijn om hem niet zelf opnieuw uit te brengen.
Maar dat geldt voor wel meer bedrijven. Ze kunnen hem makkelijk zelf voor bijvoorbeeld 200 euro verkopen.
Van mij mag Lego elk jaar een oude set op nieuw uitbrengen, zolang ze maar niet beginnen met de Millennium Falcon :P

• Arunia
chrisO schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:58:
[...]

Van mij mag Lego elk jaar een oude set op nieuw uitbrengen, zolang ze maar niet beginnen met de Millennium Falcon :P
Haha, idd.

Ik snap gewoon niet dat ze een set die net retired is, nu weer opnieuw uitbrengen. Lijkt me dat ze zelf ook wel snappen dat een holiday train waarschijnlijk meer gewild is dan iets anders.
Ik ben ze nu iig een mail aan het sturen, maar verwacht er uiteraard totaal niets van.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik gebruik marktplaats voor de duurdere onderdelen. Veel mensen daar doen ze weg voor een "normale" prijs. Bv voor de 2 trein onderstellen heb ik 12 euro inclusief verzenden betaald.

• Liefsnoepje
Kapoen schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:54:
[...]

:Y Ze zijn inderdaad verleidelijk. Een speelgoedwinkel in mijn buurt zet die blinkende zakjes niet voor niets
aan hun kassa's. Van Lego zelf heb ik al een paar keer de Hot Dog Man ontvangen (ook om verzendkosten te vermijden).
[afbeelding]
En onlangs heb ik bij een Lego speciaalzaak een paar van de collectable's aangekocht, gewoon omdat ik 'fan' ben van het pirates theme (eerder nostalgisch).
[afbeelding] [afbeelding]
Leuk zeg die hotdog man!

• chrisO
Ik wil die hotdog man ook! Past perfect als "entertainer" bij m'n stationnetje

• FotW
FeaR schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:21:
[...]

42043 :)

Die stond niet echt op de planning dus ik wil de originele planning van de 42009 met Kerst niet breken. Ik heb beide dozen open gehad en met verbazing naar de onderdelen zitten kijken, het is voor 99,9% anders dan de Lego Technic zoals ik het ken. Alleen een paar echte bricks, verder is het veelal "beam" en "panel" zoals ze worden genoemd volgens internet. Ik voel me echt oud :P De 42043 lijkt meer kant en klare onderdelen te hebben dan de 42009 dus vandaar mag die ook als eerste :)
Als je de 42009 gaat bouwen test dan ook met de hand of de functies werken voor je hem helemaal dichtbouwd. Ik ben er nog niet achter wat ik fout heb gedaan, hij is nu weer deels afgebroken :'(

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:57:
[...]

Dat idee had ik ook al :D

• Kapoen
chrisO schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:57:
[...]

Ik vermoed dat je je wel zult moeten wenden tot een speciaalzaak/ebay/bricklink/... om die hotdog man nog te krijgen. Deze minifig is afkomstig uit serie 13 van de collectable's, en op dit moment levert Lego alleen nog serie 14 en Simpsons serie 2.

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ik zie het: vanaf 4 euro op Bricklink...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat valt op zich nog wel mee als je bedenkt dat als je die zakjes "blind" koopt voor 2,99 je ook maar moet afwachten wat er in zit.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Kapoen
In het geval van de hot dog man was het niet zo blind denk ik, dat kostuum moet toch één van de grootste onderdelen zijn die ze ooit in zo'n zakje hebben gestopt :).

• AppieNL
quelake schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:41:
Jongens, leg mij eens uit hoe dat 'Bricklinken' gaat. Halen jullie al je steentjes bij 1 verkoper? Wat is de manier om zoiets aan te pakken als je een lijstje bricks hebt die je nodig hebt? Ik vind de site nou niet bepaald intuïtief wat dat betreft.

Tips? Tricks?
Geen idee hoe het nu is (sinds de site update niks grootschalig meer besteld eigenlijk), maar voorheen moest je een Wanted List maken, dan iets van query shops en dan in de balkjes boven aan de list klikken op "most unique lots" en dan kijken welke shops dingen een beetje cheap hadden. Ik had/heb voor shops meestal 2 methodes:

- Heeft deze shop een zeldzaam onderdeel maar ook een minimum buy? Zo ja, bestel ik wat meuk uit m'n list bij deze shop ipv (ietsje cheaper) ergens anders zodat ik aan de minimum buy kom.
- Heb ik een item waar ik een berg van nodig heb? Goedkoopste shop en daar dan ook de rest bestellen die een leuke prijs heeft (hoeft niet per se allergoedkoopste, winst zit al in het bulk item)

Je kan wel alles lekker bij 20 shops bestellen, maar dat is ook 20x shipping en vaak ook "handling fees". Dus vaak ben je goedkoper uit met 2-10 orders. Waarbij het aantal onders dus meer ligt aan hoeveel artikelen je veel nodig hebt of hoeveel zeldzame onderdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 30-11-2015 18:23 ]

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 01:56
Kapoen schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:31:
[...]

Ik vermoed dat je je wel zult moeten wenden tot een speciaalzaak/ebay/bricklink/... om die hotdog man nog te krijgen. Deze minifig is afkomstig uit serie 13 van de collectable's, en op dit moment levert Lego alleen nog serie 14 en Simpsons serie 2.
De Blokker aan de Lange Viestraat in Utrecht heeft nog een 30-tal series 13 liggen. Je kunt aan het zakje voelen welk figuutje erin zit, maar sinds het hot dog mannetje erg populair is, en ook nogal herkenbaar (lees voelbaar O-) ) is, zullen deze al wel weg zijn.

• quelake

quelake

PSN Quelake

Bedankt voor je uitgebreide respons! Ik zal eens kijken of die wanted list de oplossing kan bieden. :D

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:58

aerofreak

Steve Jobs

Misschien dat jullie kunnen helpen, ik wil eigenlijk nog een winterset, maar welke, winter toyshop past in het rijtje, maar santa's workshop vind ik heel leuk vanwege de kerstman o<:) ....

Dilemma!

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
aerofreak schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:16: maar santa's workshop vind ik heel leuk vanwege de kerstman o<:)
En die is 60euro bij de brickshop. Kijk ff bij DrNizeGuy schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:20 lego aanbiedingen forum

[ Voor 15% gewijzigd door Houtkern op 30-11-2015 21:26 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien iets voor de Lego fanaten hier: http://www.mediamarkt.nl/...ge-head-girl-1386097.html

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 16:58
FotW schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:15:
[...]

Als je de 42009 gaat bouwen test dan ook met de hand of de functies werken voor je hem helemaal dichtbouwd. Ik ben er nog niet achter wat ik fout heb gedaan, hij is nu weer deels afgebroken :'(
Als je outriggers niet op en neer gaan, controleer dan of de witte tandwielen in stap 93/94 en 106/107 goed zijn geplaatst. Dat was bij mij de boosdoener, ik had ze nml. tegen over elkaar geplaatst.

• keverjeroen
Oeps.. Bricklink is 'gehacked': http://www.bricklink.com/message.asp?ID=955075
Dear BrickLink members,

We would like to update our members on a recent system breach. We have become aware that we were hacked yesterday, November 29th (Sunday) at 6pm EST. We immediately patched the vulnerability once it was discovered. The hacker had very limited access due to security measures that were put in place from a previous attack.

The hacker changed the last login date to October 9th of 2014 for most users, which generated automatic emails warning sellers that their store inventory would be purged due to inactivity. These emails were sent in error and are safe to disregard. The last login date for all users has already been corrected and no data has been actually purged. We apologize to all of our users for this situation. We can only imagine how upset and frustrated many of you are right now but we can assure you that your inventory and private data is protected and was not accessed by the hacker.

Any lost data is only temporary and will be restored as soon as possible. Our engineering team is making sure that the BrickLink system and user data are safe from any hacker attacks in the future.

Should you have any questions or are unable to login to your account, please contact us at customersupport@bricklink.com.

In lighter news, we are currently working hard on a new look for BrickLink stores, and will have a public beta available for you to preview by the end of the year. This update will bring the storefronts to modern times along the same lines as the catalog update earlier this year. We can’t wait to share our progress with you and get your feedback.

Sincerely,
Team BrickLink

• Haay
Het is vandaag 1 december en dat betekent: Lego Ideas Doctor Who set kan besteld worden! :)
Meteen vanochtend gedaan, en als het goed is komt er nog een Gingerbread House bij ook. _/-\o_

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Haay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:21:
Het is vandaag 1 december en dat betekent: Lego Ideas Doctor Who set kan besteld worden! :)
Meteen vanochtend gedaan, en als het goed is komt er nog een Gingerbread House bij ook. _/-\o_
Meteen gedaan vanochtend :)

In other news, de reviews van de technic sets van volgend jaar beginnen te verschijnen http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=117796

Schijnbaar zouden de kleinere sets (alles tm de go-kart) ook al in de winkel moeten liggen in de UK, en ze zijn ook in de US/Canada al gespot op de planken.

Hopelijk hoeven we hier niet al te lang meer te wachten

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• keverjeroen
vectormatic schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:50:
[...]

Meteen gedaan vanochtend :)

In other news, de reviews van de technic sets van volgend jaar beginnen te verschijnen http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=117796

Schijnbaar zouden de kleinere sets (alles tm de go-kart) ook al in de winkel moeten liggen in de UK, en ze zijn ook in de US/Canada al gespot op de planken.

Hopelijk hoeven we hier niet al te lang meer te wachten
Sariel heeft zijn review filmpjes ook net online gezet:
YouTube: Sariel's LEGO® Technic Den

• Haay
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZzcksOWzL5EEMBR4o90z5bY0/full.png

Zo, dat is snel! Sinds middernacht in de verkoop. Vanochtend vóór 7 uur heb ik er één besteld en toen was het nog Available. En nu is de eerste voorraad al weer uitverkocht. Nog sneller dan Wall-E die er als ik me goed herinner 3 dagen over deed. :D

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 15:17
quelake schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:03:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide respons! Ik zal eens kijken of die wanted list de oplossing kan bieden. :D
Je kan ook gebruik maken van volgende programmatjes.
http://www.buildingoutloud.com/brickficiency.php
of
http://thebrickwizard.com/

Beide werken samen met Brickstock.
Je kan zo makkelijk een project maken met allerlei onderdelen.
Daarna laat je één van bovengenoemde programma's runnen en die bekijkt wat de mogelijkheden zijn als oplossing.

Zo kan je een pak geld besparen.
Als extra tip geef ik wel mee dat je best enkel shops neemt uit EU, want anders lopen de verzendkosten toch nog enorm op (cfr import).

Battle.net tag

• chrisO
Haay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:34:
[afbeelding]

Zo, dat is snel! Sinds middernacht in de verkoop. Vanochtend vóór 7 uur heb ik er één besteld en toen was het nog Available. En nu is de eerste voorraad al weer uitverkocht. Nog sneller dan Wall-E die er als ik me goed herinner 3 dagen over deed. :D
Hmmm is zeker niet mijn ding of zo... De set lijkt mij net zoals de meeste StarWars en Super Heroes sets overpriced. Waarschijnlijk door de vele printed parts en de Doctor Who license...

• Liefsnoepje
Haay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:21:
Ik ga nu even kijken :).

• DYX

DYX

Hehe hij is al redelijk uitverkocht. Sowieso heeft hun hele website het wat moeilijk. Probeer de set te bestellen zodat ik hem in de 2e batch heb, maar site blijft vastlopen bij de winkelwagen of bij de betaling... Morgenochtend vroeg nog maar een keer proberen

• Liefsnoepje
Hmm is pas leverbaar vanaf 7 december.
Krijg ik dan wel het huisje erbij?

• Liefsnoepje
Het huisje zit wel in mn winkelmandje (ik bestel er een sleutelhanger bij).

• Liefsnoepje
Kapoen schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:31:
[...]

Had ik al gezien, helaas!

• Liefsnoepje
Toch maar besteld!
Met voor mij een gingerman sleutelhanger erbij.
En voor manlief docter who en het huisje.

• DYX

DYX

Inmiddels ook kunnen bestellen via me laptop. Op me mobiel deed de shop het niet erg goed met ook vage errors over me creditcard enzo, maar uiteindelijk gelukt.

@Liefsnoepje: Probeer de edit knop te gebruiken ipv meerdere replies achter elkaar ;)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

DYX schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:00:
Inmiddels ook kunnen bestellen via me laptop. Op me mobiel deed de shop het niet erg goed met ook vage errors over me creditcard enzo, maar uiteindelijk gelukt.
Als de legoshop het niet doet helpt het vaak om je cookies weg te gooien, opnieuw in te loggen en het nog eens te proberen.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• FotW
flam schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:07:
[...]

Als je outriggers niet op en neer gaan, controleer dan of de witte tandwielen in stap 93/94 en 106/107 goed zijn geplaatst. Dat was bij mij de boosdoener, ik had ze nml. tegen over elkaar geplaatst.
Held! _/-\o_ _/-\o_ Dat was hem inderdaad, hij staat eindelijk in elkaar!

Vanavond kan ik eindelijk Wall•E in ontvangst nemen (en wat Star Wars en een minifig om voor de Gingerbread house in aanmerking te komen)

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:29
Gisteren sinds lange tijd maar weer eens besteld bij Lego.

Mijn laatste orders waren van 2005-2007 en dan de UCS Star wars dingen waaronder de Millennium Falcon 1st edition met certificaat, die ik inmiddels afgelopen augustus weer heb verkocht.

Heb nu 2 zoontjes dus die kunnen wel weer wat gaan doen :P

Heb besteld de:

Doctor Who set (zat bij de eerste batch)
De Ecto 1
Police Truck setje
Lego Juniors, Treasure hunt
en dan gratis het Gingerbread House

Wil eigenlijk nog een 2de Who setje hebben just omdat het kan :P

Zoontje van 4 is helemaal idolaat van de Doctor dus die vermaakt zich er wel mee.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Kapoen
Geen S@H aankopen te melden hier, maar wel een oude verloren doos gevonden in een lokale winkel.
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/60018-1/60018_alt1.jpg
Ik ben gewoon een sucker voor constructie sets :p

• Wom
  • Laatst online: 07:45

Wom

De schaal van de Creator gebouwen, komt die overeen met de modular gebouwen? Die Creator serie heeft een aantal leuke gebouwen en zou die overwegen als sinterklaascadeau voor een vriend. Maar die heeft vooral modular gebouwen en die zijn wat kostbaar als sinterklaascadeau ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Haay
Wom schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:34:
De schaal van de Creator gebouwen, komt die overeen met de modular gebouwen? Die Creator serie heeft een aantal leuke gebouwen en zou die overwegen als sinterklaascadeau voor een vriend. Maar die heeft vooral modular gebouwen en die zijn wat kostbaar als sinterklaascadeau ;)
Volgens mij zijn beide gebouwen op minifig schaal, dus wat schaal betreft zou dat wel kunnen. Maar de detaillering is wel heel erg verschillend, zodat ze niet echt naast elkaar passen.

• DP Kunst
Creator huisjes zijn echt dinkytoys in vergelijking met de modulars

• Wom

Wom

Duidelijk verhaal dus. Dan zal ik iets anders moeten verzinnen als dat niet zo lekker matched.

• Kapoen
Wom schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:44:
Duidelijk verhaal dus. Dan zal ik iets anders moeten verzinnen als dat niet zo lekker matched.
De 31026 Bike Shop & Cafe past wel redelijk naast de modulars, maar er zal een hoogteverschil merkbaar zijn. Dat hoeft niet persé slecht te zijn. Deze set is wel redelijk prijzig indien je geen reclame actie vindt.

Hoeveel budget heb je te spenderen? Misschien kan je je vriend ook een boek kado doen of zo.
Zelf heb ik deze aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://static1.squarespace.com/static/51967abae4b0fe8d0161031f/t/541ad4e5e4b019f079f63d1c/1411044583022/
Een boek specifiek voor modular liefhebbers, ze leggen er heel veel bouwtechnieken in uit. De prijs was rond de 20 euro dacht ik. Je hoeft het niet bij de uitgever zelf te bestellen, als ik me niet vergis zijn de nostarch boeken ook te koop bij amazon/bol/... .

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 02-12-2015 14:07 ]

• Wom

Wom

Dat is misschien wel een goede tip inderdaad. Dan blijft er nog wat budget over om losse steentjes te kopen, denk dat ik morgen eens langs de Lego Store in Wijnegem ga daar voor (werk in Mechelen). Thanks!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hier weer een kleine aanwinsten erbij

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zo56NIKtD7jNBLVg6LquyTtr/medium.jpg

Vooral die inktvis vind ik tof. Aangezien die bij zo'n kl;ein setje er bij zit en ik er nog geen had kon ik die niet laten liggen.

200 fish found!

• DYX

DYX

Zeehond schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:39:
Hier weer een kleine aanwinsten erbij

[afbeelding]

Vooral die inktvis vind ik tof. Aangezien die bij zo'n kl;ein setje er bij zit en ik er nog geen had kon ik die niet laten liggen.
Dat is goed om te horen. Ik heb deze aan me Doctor Who bestelling toegevoegd om aan de e65 voor de gratis set te komen. Zag later dat ik per ongeluk ook de duikers starters set had toegevoegd, maar oh well. Kan nooit genoeg duikers hebben :P

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

DYX schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:06:
[...]

Dat is goed om te horen. Ik heb deze aan me Doctor Who bestelling toegevoegd om aan de e65 voor de gratis set te komen. Zag later dat ik per ongeluk ook de duikers starters set had toegevoegd, maar oh well. Kan nooit genoeg duikers hebben :P
Inderdaad een leuke toevoeging om aan de 65 te komen voor het peperkoekhuisje ja :Y Met die duikers valt denk ik wel wat leuks te verzinnen ja.

Ik ga voor mijn inktvis denk ik een aquarium bauwen, aangezien ik toch blauwe ruiten heb van 5 noppen bij 5 blokjes hoog. Als past die niet bij het winter dorpje wat er nu staat. Maar voor het zomer dorpje is het denk ik wel leuk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 02-12-2015 22:12 ]

200 fish found!

• Kapoen
Foto's van de nieuwe collectable minifigs:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/news/post-134061-0-53647500-1449063118.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lelezhen.com/data/attachment/forum/201512/02/174915lk8q8q86upfbo03x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lelezhen.com/data/attachment/forum/201512/02/174003vvm822cbcb1jma0a.jpg

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)