Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.052 views

Onderwerpen

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:35:
Bij het bouwen van zowel de Mini Cooper als de F40 heb ik tijdens het bouwen een foutje gemaakt waar ik later in het bouwen achter kwam. Ene keer een blokje vergeten, andere keer het verkeerde blokje geplaatst. In het eerste geval kwam dat door niet eerst alle benodigde blokjes van een stap eerst compleet te verzamelen voordat ik ze vastklikte, en in het tweede geval door gewoon niet goed op te letten. Denk je het zo secuur te doen, maak je toch nog een foutje. :P

Nu bij het bouwen van de VW Camper nog geen foutjes gemaakt (let nu beter op, ha ha) maar mis wel één blokje dat gewoon echt niet in de zakjes zit. Een 1x3 tile (wit). :'(
Heb ik ook wel eens gehad. De ontbrekende blokjes zijn heel makkelijk op te vragen via de lego site.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40
BillSpaarbank schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:01:
Heb ik ook wel eens gehad. De ontbrekende blokjes zijn heel makkelijk op te vragen via de lego site.
Klopt, bij de Mini Cooper hoorden 8 zilveren 1x2 grills en 6 zwarte 1x2 grills te zitten, maar in mijn doos zaten 7 zilveren en 7 zwarte. Tja, toen ook maar via de Lego site het missende blokje opgegeven en iets van 2½ week later ontvangen.

Zal eerst de VW Camper afmaken zodat ik zeker weet dat dit het enige missende blokje is. :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:36

FeaR

In GoT we trust

Dilemma...

Vroeger veel Lego gehad en me er altijd mee vermaakt. Zo staat hier de 8460 Pneumatic Crane Truck en de 8462 Tow Truck nog steeds opgebouwd. Naarmate Lego Techic meer en meer gebruik ging maken van panelen vond ik het allemaal wat minder worden en daarmee was de 8448 Super Street Sensation het laatste model wat ik aan Sinterklaas had gevraagd :P.

Jaren niets met Lego gedaan, maar met het in elkaar zetten van 71006 The Simpsons House, 71016 Kwik-E-Mart en 21303 Wall•E is het toch gaan kriebelen. Daarom wil ik toch eens een Technic-model van de nieuwere generatie op gaan bouwen. De looks zijn dan wellicht niet meer wat ik ben gewend, maar de technieken lijken me wel interessant.

Alleen, welke te kopen...
Ik zit te twijfelen tussen twee sets:
42043 - Mercedes Arocs
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J3PJdLSp1rW5HzSBQhN4dS6g/full.jpg

42009 - Mobile Crane MK II
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LfduD9ASfSAD70mxSx4VMdwp/full.jpg

De twee grootste sets die me aanspreken. De 8110 Unimog doet me minder dan de Arocs en de 42030 Volvo Wheel Loader is volgens mij duurder dan de bovenstaande door de mogelijkheid tot afstandsbesturing.

Zowel de 42009 en 42043 zijn nog te krijgen voor om en nabij dezelfde bedragen. Vanwege de verkrijgbaarheid neig ik daarom naar de 42009 omdat die al ouder is en sneller uit productie zal/kan gaan? Maar als de build van de 42043 leuker is ga ik toch voor die.

En ja, als ik de ene heb gekocht en ik vond de build tof dan gaat de andere er ook zeker komen O-) Maar ik calculeer de mogelijkheid dat de nieuwe Lego Technic me niets doet toch even in.

Welke raden jullie aan? De Arocs of Mobile Crane MKII? :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

FeaR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:41:
Welke raden jullie aan? De Arocs of Mobile Crane MKII? :)
De Arocs, ik heb met beide vrij weinig affiniteit, maar heb de laatste week een beetje naar 42042 gekeken (de blauwe crawler crane), en wat ik veel tegenkom (in vergelijkingen) is dat 42009 toch niet verschikkelijk goed werkt als kraan, het uitschuifmechanisme van de arm is niet lekker ontworpen, door het gebruik van een clutch-gear is de huis-capaciteit erg laag, en ook de tandwieloverbrengingen zijn niet helemaal perfect ontworpen.

Mooie display set, maar technisch dus inferieur aan een set van ~€120 volgens veel hijskraan enthusiastelingen.

En de Arocs heeft ook Pneumatic spul in de set, ook altijd leuk!

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb net de 42042 Crawler Crane bekeken en die ziet er inderdaad wel tof uit met de rupsbanden. En de kleurstelling is ook wel mooi. Alleen gaat het mij vooral om het bouwen, mee spelen ga ik niet doen. Displayset dus zoals jij het zegt. Het punt dat de 42009 niet de perfecte hijskraan is kan ik mee leven.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FeaR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:27:
Ik heb net de 42042 Crawler Crane bekeken en die ziet er inderdaad wel tof uit met de rupsbanden. En de kleurstelling is ook wel mooi. Alleen gaat het mij vooral om het bouwen, mee spelen ga ik niet doen. Displayset dus zoals jij het zegt. Het punt dat de 42009 niet de perfecte hijskraan is kan ik mee leven.
Dan ben je dus terug bij af :)

Persoonlijk vind ik 42042 verreweg leuker dan de arocs/42009, maar dat heeft er gewoon mee te maken dat ik eigenlijk niks heb met trucks/kranen, en op de een of andere manier die crawler crane er wel stoer uitziet, zowel de kleur, rupsbanden als de hijsboom zien er gewoon gaaf uit.

Heb je trouwens ook naar 42030 gekeken? Tikje duurder, maar ook een erg mooi model om neer te zetten

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
FeaR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:27:
Ik heb zowel de 42043 als de 42009. De 42043 is groter heeft meer steentjes, maar is minder technisch/complex dan de 42009.
De 42043 heeft een grote pneumatische kraan, maar de laadbak is saai om te bouwen (gelukkig weinig steentjes) en de cabine bevat heel veel steentjes maar 0 technische functions.
De 42009 heeft veel meer technische (tandwiel) functies en is veel complexer ( 2 gearboxen ) en vond ik dus veel leuker om te bouwen. Als je de 42009 precies bouwt zoals aangegeven en de gears niet strak tegen de technic-beams duwt, dan werkt alles gewoon soepel. De outriggers van de 42009 zijn 10x leuker dan die kan-en-klaar oplossing van de 42043.
Ja de 42009 heeft zijn flaws, maar de 42043 ook: pneumatic is (veel) te zwak. De arm gaat bijvoorbeeld niet langzaam naar beneden, maar 'valt' gewoon, het sturen is ook niet echt strak. En iets oppakken met de arm lukt ook al niet.

Ik zou voor de 42009 gaan, als je voor het bouwen gaat en zoveel mogelijk technische/complexe functies wil bouwen.

De 42030 is overigens serieus groot, maar weinig steentjes (~ 1600) weinig technic functies, omdat het meeste word aangedreven door motortjes, dus niet echt een leuke built.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je alleen wilt bouwen zou ik een kraan halen. Enkele motor en veel tandwielen om alles aan te drijven. Als je medebewoners of huisdieren wilt pesten moet je de Volvo halen(of de 8043 voor veel geld). Vanaf de bank kattenvoer bijvullen heeft toch wel iets... :P
De Arocs is gaaf omdat het een replica is waarbij alles klopt. Het enige nadeel is de pneumatiek, die gaat langzaam omhoog en stort onder zijn eigen gewicht weer naar beneden. Dit is het gevolg van de aan/uit schakelaars die Lego levert, met een draaiventiel ertussen kan je veel gecontroleerder werken.
Als je niets met machines hebt en gewoon lekker wilt bouwen zou ik de 42009 halen. Dat gedoe met draden bij de blauwe kraan vond ik niets.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Duidelijk verhaal hierboven. Bedankt voor de inzichten :) Dan ga ik voor de 42009. Het gaat mij inderdaad puur om de build en er mee spelen ga ik toch niet (lang... :+ ). Complexiteit en lange build staat dan ook voor op playability. Waarbij het aantal stukjes natuurlijk ook niet per definitie iets hoeft te zeggen over de complexiteit.

Zoals gezegd wil ik de 42034 best halen als de build van de de 42009 bevalt. En dan doel ik puur op het systeem ten opzichte van vroeger. Met die gedachte is de 42009 wellicht ook een veiligere keuze.

Mocht ik opeens heel erg into Lego Technic worden dan is de 42042 nog de meest waarschijnlijke optie. De Volvo ziet er wel imposant uit, maar qua prijs vind ik hem too much. Wellicht gaat er veel in de remote control zitten wat ik niet ga gebruiken. De gearbox van de 42042 zag er op diverse filmpjes wel interessant uit. Al wil ik ook niet te veel speed builds kijken natuurlijk.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FeaR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:15:
Mocht ik opeens heel erg into Lego Technic worden dan is de 42042 nog de meest waarschijnlijke optie. De Volvo ziet er wel imposant uit, maar qua prijs vind ik hem too much. Wellicht gaat er veel in de remote control zitten wat ik niet ga gebruiken. De gearbox van de 42042 zag er op diverse filmpjes wel interessant uit. Al wil ik ook niet te veel speed builds kijken natuurlijk.
De gearbox van 42042 schijnt inderdaad erg mooi te zijn, je kan twee functies tegelijk aandrijven, en de richting is met de gearbox te sturen ipv de schakelaar op de battery box, waardoor je dus met twee functies tegelijk ook niet vast zit aan elkaar kwa draairichting.

En ja, het RC spul is vrij prijzig, ik heb zelf laatste een volledig setje los gekocht bij lego (battery box, IR receiver, IR Remote, Servo en L-motor), vooral de IR receiver (€20) en servo (€27) zijn duur, en dan bevat de volvo twee receivers, twee remotes en drie motoren en een servo (bij elkaar makkelijk €120 als je ze los koopt bij lego), tegenover alleen een battery box en motor (~€22) voor de crawler crane

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Het enige wat ik technisch knap vond van de 42009 is dat de gehele gearbox gebouwd is rond de grens van de clutchgear. Gevolg is dat de aandrijving erg inefficiënt is, maar aan de andere kant een mooi kunstje van Lego grenzen opzoeken (en toch nog veilig voor kinderen).

Beiden zijn mooie modellen, ik heb een lichte voorkeur voor de Arocs, mooi model met ziek veel functies. Wat betreft mensen die beweren dat de pneumatische functies alleen een aan/uit schakelaar hebben en een kraan die neer ploft, moeten de schakelaar maar eens een millimeter bewegen, werkt gewoon.

42030 was vorig jaar vaak voor 160-170 te koop met nog wel eens een uitschieter naar 145 euro. Prachtig PF parts pack voor 170 euro of minder.

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 19-11-2015 14:27 ]

• chrisO
AppieNL schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:22:
Het enige wat ik technisch knap vond van de 42009 is dat de gehele gearbox gebouwd is rond de grens van de clutchgear. Gevolg is dat de aandrijving erg inefficiënt is, maar aan de andere kant een mooi kunstje van Lego grenzen opzoeken (en toch nog veilig voor kinderen).
Misschien wel inefficiënt, maar het alternatief zou een extra moter zijn en dan wordt het model ook weer een stuk duurder en minder complex en dus minder leuk om te bouwen ( zoals de Volvo Wheelloader )
Beiden zijn mooie modellen, ik heb een lichte voorkeur voor de Arocs, mooi model met ziek veel functies. Wat betreft mensen die beweren dat de pneumatische functies alleen een aan/uit schakelaar hebben en een kraan die neer ploft, moeten de schakelaar maar eens een millimeter bewegen, werkt gewoon.
Schakelaar een millimeter bewegen heb ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens testen.
Het jammere van de Arocs vind ik dan weer dat de outriggers een nieuw element zijn en 1/2 automatisch tov vol automatische outriggers van de 42009.
De cabine van de Arocs is wel erg mooi, maar jammer dan weer dat er geen enkele functie in zit ( deuren die open en dicht kunnen noem ik geen functie! ) en er zitten zooooo veel parts in die cabine...
42030 was vorig jaar vaak voor 160-170 te koop met nog wel eens een uitschieter naar 145 euro. Prachtig PF parts pack voor 170 euro of minder.
De 42030 is inderdaad een geweldige PF parts pack als je geen/weinig PF hebt. En met een leuke aanbiedingsprijs erbij....kopen!

Die nieuwe blauwe kraan (42042) is waarschijnlijk het volgende en waarschijnlijk ook wel voorlopig laatste technic model dat ik koop. Ik weet niet meer waar ik ze moet laten :|

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

chrisO schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:44:
Die nieuwe blauwe kraan (42042) is waarschijnlijk het volgende en waarschijnlijk ook wel voorlopig laatste technic model dat ik koop. Ik weet niet meer waar ik ze moet laten :|
Ik moet ook dringend naar de ikea voor meer kastruimte

Wat de kraan betreft, gewoon een van je kleinere modelletjes in de klauw hangen, scheelt weer plankruimte ;)

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:38
FeaR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:15:
Duidelijk verhaal hierboven. Bedankt voor de inzichten :) Dan ga ik voor de 42009. Het gaat mij inderdaad puur om de build en er mee spelen ga ik toch niet (lang... :+ ). Complexiteit en lange build staat dan ook voor op playability. Waarbij het aantal stukjes natuurlijk ook niet per definitie iets hoeft te zeggen over de complexiteit.
Precies dezelfde afweging heb ik niet al te lang geleden ook gemaakt, en ook ik heb toen voor de 42009 gekozen. Inmiddels beide modellen 2 keer gemaakt en het A model deed ik ~9 á 10 uur over. Gegarandeerd bouwplezier als je van de technische kant houd ;)

En mocht de power van de ene motor niet voldoen (hij kan met sommige functies inderdaad wat "traag/under-powered" zijn) dan kun je altijd kijken naar de mod Ultimate 42009. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :+

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BramBo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:21:

En mocht de power van de ene motor niet voldoen (hij kan met sommige functies inderdaad wat "traag/under-powered" zijn) dan kun je altijd kijken naar de mod Ultimate 42009. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :+
Als je dan toch gaat knutselen zou ik de GMK6400 versie nemen, nog meer shit voor nog meer geld. :P

Of, voor wie echt ingewikkeld wil knutselen: Terex EH400. 4400 stukjes in een model dat letterlijk uitpuilt van de tandwielen.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
BramBo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:21:
[...]

Precies dezelfde afweging heb ik niet al te lang geleden ook gemaakt, en ook ik heb toen voor de 42009 gekozen. Inmiddels beide modellen 2 keer gemaakt en het A model deed ik ~9 á 10 uur over. Gegarandeerd bouwplezier als je van de technische kant houd ;)

Die Ultimate heb ik een tijd terug gemaakt van de 42009 en de 42030. Moest nog wel wat IR remotes/receivers erbij halen en verder had ik de meeste onderdelen al wel. Ik moet zeggen de build van de orginele 42009 is leuker omdat je veel meer techniek/tandwielen gebruikt. Maar dat je dat beest remote kan besturen is ook wel erg gaaf!

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Vandaag een mail gekregen dat mijn order verzonden is. Alleen staan er in de mail maar twee doosjes terwijl ik er drie heb besteld. Op de website van lego staat wel bij het derde doos dat deze op 19-11-2015 verzonden is. Ik ben benieuwd wat ik ga aantreffen als de bezorger voor de deur staat. :|

edit
Vandaag had de bezorger toch een paketje met 3 lego doosjes voor mij :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 20-11-2015 23:36 ]

200 fish found!

• AppieNL
chrisO schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:44:
[...]

Misschien wel inefficiënt, maar het alternatief zou een extra moter zijn en dan wordt het model ook weer een stuk duurder en minder complex en dus minder leuk om te bouwen ( zoals de Volvo Wheelloader )
Niks tweede motor. Enige dat er in de meest simpele oplossing anders moet, is de clutchgear vervangen voor een normale 24t gear, waardoor je andere gears efficiënter kan opstellen omdat die nu niet meer rekening hoeven te houden met een clutchgear. De clutchgear zit er alleen voor kinderen (zoals ik zei veiligheid)
Schakelaar een millimeter bewegen heb ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens testen.
Het jammere van de Arocs vind ik dan weer dat de outriggers een nieuw element zijn en 1/2 automatisch tov vol automatische outriggers van de 42009.
De cabine van de Arocs is wel erg mooi, maar jammer dan weer dat er geen enkele functie in zit ( deuren die open en dicht kunnen noem ik geen functie! ) en er zitten zooooo veel parts in die cabine...
Cabine goed lijkend maken is belangrijk aangezien het model echt bestaat en welke functie moet er in de cabine? Meedraaiend stuur? Andere functie kan ik niet verzinnen voor de cabine en die functie moet dan weer samenwerken met het naar voren klappen van de cabine.

Outriggers ala 42009 kost belachelijk veel ruimte wat dus ten koste gegaan van andere functies in die ruimte. Misschien hadden ze sowieso al ruimtegebrek waardoor ze dit onderdeel hebben ontworpen.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 20-11-2015 14:14 ]

• Haay

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 22:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ben je er iig zeker van dat je VW geen sjoemelsoftware bevat :+

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• chrisO
Zouden ze gratis moeten geven bij de aanschaf van een nieuwe auto...

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/images/shop/shop11/LandingPages/2015/eu-bfcm/vip-teaser/bfcm-vip-ea-teaser-eu-lp-en.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik kreeg die net ook in de mail; iemand enig idee welke dingen er on offer gaan zijn? Misschien wel interessant om te kijken.

Ook al heb ik op het moment niet echt dingen die ik wil, ja de Modular Bank wil ik wel graag hebben maar die is dan vast nog niet te bestellen

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 22:01

Kraz

Saving the world

Voor de Wall-E bezitters onder ons; Blijkbaar heeft LEGO nu officieel een nieuwe handleiding uitgebracht om de nek te fixen; http://cache.lego.com/big...ginstructions/6162870.pdf

Bron; http://brickset.com/artic...all-e-swivelling-head-fix

Ik heb destijds LEGO gemaild over de nek en zij meldden toen dat zodra er een fix was je de onderdelen opgestuurd zou krijgen.
Ik zelf heb nog geen mail van bovenstaande ontvangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Kraz op 20-11-2015 14:47 ]

• la_fusion
  • Laatst online: 20-11 20:16
Voor zover ik heb kunnen lezen online, krijg je morgen dubbele VIP punten en bij orders vanaf 100 euro krijg je het 2e exclusieve kerstdoosje. Bij fysieke winkels zou je vanaf 75 euro een jaarkalender krijgen. Het lijkt mij leuk om die ook via de online shop te krijgen maar goed dat verwacht ik dus niet ;)

• Haay
la_fusion schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:52:
Voor zover ik heb kunnen lezen online, krijg je morgen dubbele VIP punten en bij orders vanaf 100 euro krijg je het 2e exclusieve kerstdoosje. Bij fysieke winkels zou je vanaf 75 euro een jaarkalender krijgen. Het lijkt mij leuk om die ook via de online shop te krijgen maar goed dat verwacht ik dus niet ;)
Het Peperkoekhuisje (Gingerbread House) krijg je niet vanaf €100 maar vanaf €65. In de VS krijgen ze het vanaf $99 ...
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/10/IMG_3734.jpg

• chrisO
Haay schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:59:
[...]

Het Peperkoekhuisje (Gingerbread House) krijg je niet vanaf €100 maar vanaf €65. In de VS krijgen ze het vanaf $99 ...
Zie:
[afbeelding]
We gaan niet omrekenen met een wisselkoers, dat is gewoon 1:1. Huisje krijg je bij besteding van €99 of meer.

[edit]
Op het plaatje staat 65, maar diverse bronnen zeggen dat het morgen 99 is...raar

[ Voor 9% gewijzigd door chrisO op 20-11-2015 15:05 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgende week de 42009 afhalen :) Heb een winkel in de buurt gevonden die de laagste prijs op internet (op dit moment Wehkamp) kan evenaren. Had een hele kleine twijfel om toch de 42034 meteen mee te nemen, maar ik ga het echt niet doen.

Zit me nu alleen wat te verbazen over de leeftijden die Lego op de doos plakt. Wat maakt een modular a la Café Corner, Fire Brigade, et cetera dat die voor 16+ zijn en een The Simpsons House 12+? Een Town Hall zit dan weer tussenin met 14+. Qua steentjes ligt het allemaal gelijk en qua bouwtechnieken verschilt het ook niet heel veel. Idem met dat de Mini Cooper op 16+ staat en de grootste (?) set de Taj Mahal op 14+.

Verwijderd

la_fusion schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:52:
Volgens die kalender is het peperkoekhuisje verkrijgbaar vanaf de 27 ste.
volgens mijn kalender is het morgen pas de 21 ste ;)

Maar al met al, morgen maar ff gluren in de shop@home.

• Haay
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:39:

Dat is dus één van de VIP exclusieve promo's morgen: dat je als VIP-lid morgen al het Peperkoekhuisje bij een bestelling van minimaal €65 krijgt.

Wat betreft de discussie of het nou vanaf €65 of vanaf €100 is:
Het kersttreintje kreeg je in Europa bij een besteding van minimaal €55 terwijl het in de VS vanaf $99 was.
Het peperkoekhuisje krijg je in de VS vanaf $99, en in Europa vanaf €65.

Duidelijk? :)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:39:
[...]

Die actie vanaf de 21ste is alleen maar voor VIPs die naar een echte Lego winkel gaan (Antwerpen/Wijnegem) en een uitnodiging (een kartonnen kaartje in je brievenbus) hebben gekregen. Niet getreurd want deze goodies kan je idd dus ook krijgen vanaf de 27ste.

Citaat van de Antwerpse winkel ivm de acties van morgen:
Je lokale LEGO®-winkel gaat een uur vroeger open, wat betekent dat jij en een gast als eersten de kans krijgen om van speciale biedingen te genieten*:

GRATIS LEGO-muurkalender bij een aankoop van meer dan € 20. Alleen in de LEGO-winkel!

GRATIS Peperkoekhuisje (beperkte uitgave) bij een aankoop van meer dan € 65!**

Korting op alle aankopen van € 125 of meer!

Ook exclusieve sets te koop!

*Voor toegang zijn een uitnodiging, een LEGO-VIP-kaart en een identiteitsbewijs met foto vereist. Deze moeten getoond worden aan de deur. Elke uitgenodigde VIP mag één gast meenemen. Alleen uitgenodigde LEGO-VIP's en hun gast komen in aanmerking voor een vroege toegang tot de LEGO-winkel en voor speciale aanbiedingen. Kom op tijd zodat je zeker binnen kunt.
**De aanbieding voor het LEGO® Peperkoekhuisje (40139) geldt van 27 november t/m 18 december 2015 voor online bestellingen via LEGO.nl/shop, in LEGO® Stores en voor telefonische bestellingen uit de LEGO® catalogus (zolang de voorraad strekt). Om in aanmerking te komen, moet de aankoop producten ter waarde van gezamenlijk ten minste € 65 bevatten. Eén LEGO® Peperkoekhuisje (40139) per huishouden.
*edit* ik ben overigens wel blij dat ze eens niet $ = € gedaan hebben voor de freebie acties, ook al heb ik geen uitnodiging ontvangen.
*edit2* ik ga toch morgen voor de grap eens wat items in mijn virtuele mandje plaatsen, wie weet is die actie wel geldig voor VIPs. Lego is nooit echt duidelijk qua communicatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 20-11-2015 16:33 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik hoorde vandaag van de mensen bij Play Today Gouda dat Wall-e een nieuwe set krijgt vanwege de problemen met de instabiliteit van de nek. De oude is teruggeroepen en in december moet de verbeterde versie te koop zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Haay
Nou, niet erg spectaculair, die special VIP promo vandaag. 5% korting bij een bestelling met totaalbedrag vanaf €125, en een Gingerbread House. De VIP punten die je krijgt zijn ook 5% van de waarde van je aankoop, dus met de bonus 5% korting is het dus vergelijkbaar met de dubbele VIP punten promo van afgelopen oktober. Toen met een kersttreintje erbij, nu met een peperkoekhuisje erbij.

Maar goed, hier toch maar gebruik van gemaakt om de Parisian Restaurant die ik nog op m'n wenslijstje had staan te bestellen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Haay op 21-11-2015 00:45 ]

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Niet erg spectaculair maar het zelfde als de dubbele VIP punten en toen kwamen hier toch flinke bestellingen langs.

Ik heb de red five X-wing nog gekocht voor dat deze niet meer te krijgen is

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
Haay schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:43:
...
Maar goed, hier toch maar gebruik van gemaakt om de Parisian Restaurant die ik nog op m'n wenslijstje had staan te bestellen. :)
Hier ook het restaurant besteld, had ook nov 700 vip punten in te wisselen dus de schade valt mee deze keer.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 22:48
Met welke modular kan je het beste beginnen? Restaurant, detective of ped store of ...?

[ Voor 4% gewijzigd door noodel1988 op 21-11-2015 16:37 ]

Trakt | Last.fm | discogs

• Gillonde
  • Laatst online: 20-11 11:53
noodel1988 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:36:
Met welke modular kan je het beste beginnen? Restaurant, detective of ped store of ...?
Als je ze wilt gaan verzamelen bij de oudste nog beschikbare, dat is op het moment de pet shop.

• noodel1988
Gillonde schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:50:
[...]

Als je ze wilt gaan verzamelen bij de oudste nog beschikbare, dat is op het moment de pet shop.
Helder.
En qua bouwplezier en model op de kast?

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 12:47

DYX

noodel1988 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:01:
[...]

Helder.
En qua bouwplezier en model op de kast?
Dan zou ik persoonlijk voor het restaurant gaan.

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Zo, ook maar een bestelling gedaan.
Lego Dimension + aantal uitbreidingen + Winter Toy Shop voor m'n schoonmoeder.
Ook maar even m'n VIP points gebruikt, scheelde ook weer 20 euro.

Al met al happy camper ^_^

Want a cookie?!

• AppieNL
Ook maar een bestelling gedaan. Wall-E en nog wat PF (hoeveel PF heb je nodig zou je denken :D) want ik moest wel dat huisje! Dimensions denk ik ook regelmatig aan om te kopen, maar ik vind de Lego games in het algemeen niet echt geweldig om te spelen (ik kan niet wennen aan die kinderlijke gameplay) dus doe ik toch maar niet.

• Teknix1982
  • Niet online
Heb zojuist 10143 gekocht. Eentje die ik al lange tijd wilde!

Binnenkort aan beginnen.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Reinier

\o/

Teknix1982 schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:42:
Heb zojuist 10143 gekocht. Eentje die ik al lange tijd wilde!

Binnenkort aan beginnen.
Cool. In ongeopende doos? Wat een gemiddeld maandsalaris kost? :)

• Teknix1982
  • Niet online
Reinier schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:11:
[...]

Cool. In ongeopende doos? Wat een gemiddeld maandsalaris kost? :)
Haha nee, hij is wel geopend maar sticker niet aangebracht en alles nog in nette staat! :)

• Reinier

Reinier

\o/

Nice :)

• la_fusion
Mijn excuses voor de verwarring, de informatie kwam van een Amerikaanse website en had de getallen maar vertaald naar Europese getallen($:E). Zelf wel gebruik gemaakt van het moment door de F40 en Big Bang Theory set te kopen.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

Het perperkoekhuisje zat wel bij mijn bestelling (de toy shop voor het winterdorp)

Heb vandaag ook de advent kalender gekregen :)

| Security Management |

• Reinier

Reinier

\o/

Gefeliciteerd jullie allebei :)

• almightyarjen

almightyarjen

Door de oplevering van de nieuwbouw woning niet veel tijd gehad voor het station (indirect wel met Lego bezig geweest door de zolder af te werken :D ), maar toch ff een kleine update. Ik heb besloten om een soort bordes te maken. Verder heb ik blindegeleide sporen, een klein politie/beveiliging bureautje en een Lego winkel toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pR0pUwb.png

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:12

GravGunner

Man's inhumanity to Man

almightyarjen schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:35:
Door de oplevering van de nieuwbouw woning niet veel tijd gehad voor het station (indirect wel met Lego bezig geweest door de zolder af te werken :D ), maar toch ff een kleine update. Ik heb besloten om een soort bordes te maken. Verder heb ik blindegeleide sporen, een klein politie/beveiliging bureautje en een Lego winkel toegevoegd :)
Hij blijft gaaf! Al wel een opmerking: Er lopen geen blindegeleidesporen van de roltrap af? Bij mijn weten beginnen ze bij de NS direct(of vrij direct, <1 Meter) met als aansluiting een haaks rijtje om aan te geven dat er iets van een trap is. Onderaan doe je dat wel namelijk :)

target assimilated

• chrisO
almightyarjen schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:35:

[afbeelding]
Ik vroeg me al af waarom er geen updates meer kwamen. Je station begint er leuk uit te zien. Leuk kleurrijke vloer met details zoals die blindegeleide sporen.
Mijn enige aanmerking is die ene muur van dat politie/beveiligingsbureautje, dat staat tegen een raam aan. Maak het dan een paar studs groter, zodat de muur op hoogte van de terminal muur staat, of schuif de ramen op richting de hoek.

• Reinier

Reinier

\o/

En de blindegeleidenstrookdingen lopen niet altijd met de looprichting mee :)

Trouwens, in de praktijk eindigen die stroken vaak tegen een muur aan of staat er een prullenbak middenop, dat zou jij ook kunnen doen.

• almightyarjen

almightyarjen

Thanks voor de opmerkingen, allemaal waar, zal ze verwerken :Y

Verwijderd

almightyarjen schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:25:
maar al met al, helemaal te gaaf _/-\o_

• chrisO
almightyarjen schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:25:
Op hoeveel steentjes zit je inmiddels met je station? de 10.000 al gepasseerd?

Zijn er nog andere bezig met eigen creaties? foto's (van voortgang) ?

Ik zal binnenkort ook weer eens een foto van mijn MOC (station) tonen, jammer genoeg gaat de bouw langzamer dan gehoopt , ondermeer door 2 vermiste Bricklink orders.
Ik ben inmiddels dan ook maar begonnen met het in LDD maken van wat ik tot dusverre gebouwd heb met fysieke steentjes, zodat ik kan zien hoe het er uiteindelijk ( in de correcte kleuren ) en op volledige grote uit komt te zien.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Van het weekend heb ik eindelijk de knoop doorgehakt, na lang lurken in dit topic heb ik de twee kerst sets met het gingerbread house besteld. Afgelopen twee jaar had ik voor de fun alweer twee kleine doosjes lego gekocht, maar nu gelijk 150€ in één bestelling is toch wel even anders.

• noodel1988
Gillonde schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:50:
[...]

Zaterdag avond de pet shop besteld :9.
Ik wilde eigenlijk het restaurant bestellen, maar toch besloten voor de pet shop te gaan ivm de mogelijke eol.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
Ik ga voor het eerst wat bestellen (santa's workshop)bij de Lego shop...... Toch al heel wat Lego gekocht maar altijd ergens anders. Ik heb mij voor de vip punten aangemeld. Nog andere tips?

[ Voor 4% gewijzigd door ebk71 op 24-11-2015 14:08 ]

• chrisO
ebk71 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:07:
Ik ga voor het eerst wat bestellen (santa's workshop)bij de Lego shop...... Toch al heel wat Lego gekocht maar altijd ergens anders. Ik heb mij voor de vip punten aangemeld. Nog andere tips?
Een paar dagen ( vanaf 27-11) wachten, zodat je er het gratis gingerbread huisje bij krijgt (minimaal 65 Euro besteden)

• noodel1988
Wall-E meebestellen :9

• Haay
Tip: dit topic: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic in de gaten houden. :)

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:37:
[...]

Op hoeveel steentjes zit je inmiddels met je station? de 10.000 al gepasseerd?

Zijn er nog andere bezig met eigen creaties? foto's (van voortgang) ?

Ik zal binnenkort ook weer eens een foto van mijn MOC (station) tonen, jammer genoeg gaat de bouw langzamer dan gehoopt , ondermeer door 2 vermiste Bricklink orders.
Ik ben inmiddels dan ook maar begonnen met het in LDD maken van wat ik tot dusverre gebouwd heb met fysieke steentjes, zodat ik kan zien hoe het er uiteindelijk ( in de correcte kleuren ) en op volledige grote uit komt te zien.
Nope, zit nu op 9500 ongeveer :) Maar er komt nog een dak, dakterras, en aan de andere kant van de tunnel een monorail station en bus station. Ik ga de 15k wel halen ben ik bang :D

Hoezo zijn er BL orders vermist? Is het lang geleden dat je betaald hebt?

• ebk71
chrisO schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:10:
[...]

Een paar dagen ( vanaf 27-11) wachten, zodat je er het gratis gingerbread huisje bij krijgt (minimaal 65 Euro besteden)
Top, Dankje!
Die actie is niet zo zichtbaar, krijg je dat per mail ofzo?

• chrisO
ebk71 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:19:
[...]

Top, Dankje!
Is minimaal 1 maal hier gepost.
almightyarjen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:48:
[...]

Nope, zit nu op 9500 ongeveer :) Maar er komt nog een dak, dakterras, en aan de andere kant van de tunnel een monorail station en bus station. Ik ga de 15k wel halen ben ik bang :D

Hoezo zijn er BL orders vermist? Is het lang geleden dat je betaald hebt?
Het waren relatief kleine orders (35 en 50 Euro). 1 is er zoek bij de post in het buitenland. De 2e zending is vermist bij de douane in Amsterdam/Schiphol, geen blaam voor de afzenders. Nog nooit eerder gehad en nu 2 maal in 1 maand tijd...

Je zou niet zeggen dat er 9500 steentjes inzitten, vooral omdat het station van buiten bestaat uit grote ramen en pilaren. Heel veel tiles in de vloeren, veel steentjes in de onderkant gok ik verder.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ebk71 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:19:
[...]

Top, Dankje!
Als je ingeschreven bent voor de (VIP) nieuwsbrief, krijg je inderdaad een email van Lego.

Anders wordt het hier zeker gemeld of in de Lego aanbiedingen topic.

Super Arjen! Gaat echt heel tof worden als het eenmaal af is. Ga je nog tussendoor wat filmpjes maken? Of te moeilijk door het verhuizen?

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:24:
[...]

Is minimaal 1 maal hier gepost.

[...]

Het waren relatief kleine orders (35 en 50 Euro). 1 is er zoek bij de post in het buitenland. De 2e zending is vermist bij de douane in Amsterdam/Schiphol, geen blaam voor de afzenders. Nog nooit eerder gehad en nu 2 maal in 1 maand tijd...

Je zou niet zeggen dat er 9500 steentjes inzitten, vooral omdat het station van buiten bestaat uit grote ramen en pilaren. Heel veel tiles in de vloeren, veel steentjes in de onderkant gok ik verder.
Ooit ook een keer gehad dat een order zoek was in het buitenland. Uiteindelijk na 2 maanden had ik hem binnen. Hoop dat je hem nog gaat krijgen!

De tiles op de vloer brengen het aantal bricks wel omhoog ja. Het gebouw is echter bijna een meter breed dus al met al tikt alles veel aan bij zo'n formaat.
Sulaine schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:37:
Super Arjen! Gaat echt heel tof worden als het eenmaal af is. Ga je nog tussendoor wat filmpjes maken? Of te moeilijk door het verhuizen?
Voor mijn kanaal zou het goed zijn om een video nog ff tussendoor te maken, maar dat gaat niet lukken. Als de zolder eenmaal gereed is kan ik los :D Komend weekend gaan we verhuizen, maar ik blijf in december nog wel druk met plintjes e.d. Daarna het station bouwen en ik heb ook wat ideeën voor projectjes daarna.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:11
Verdorie, net een order van S@H binnen met daarin 42025 en de doos is flink beschadigd :(
Morgen maar eens bellen, hopelijk is de lego service nog zo goed als vroeger, dit exemplaar hoef ik in ieder geval niet.

Maar on topic, mooie vorderingen met je station Arjen, benieuwd naar de echte versie. Sterkte met verhuizen alvast :p

Flickr | Lego collectie

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wet koop op afstand he, mag gewoon terug en nieuwe bestellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:25:
Verdorie, net een order van S@H binnen met daarin 42025 en de doos is flink beschadigd :(
Morgen maar eens bellen, hopelijk is de lego service nog zo goed als vroeger, dit exemplaar hoef ik in ieder geval niet.

Maar on topic, mooie vorderingen met je station Arjen, benieuwd naar de echte versie. Sterkte met verhuizen alvast :p
Jij ook al. Ik had wat Duplo voor familie besteld voor de Sint en 2 dozen flinke beschadigingen

• la_fusion

Toevallig afgelopen week, na een lange tijd, reactie gekregen met daarin een retourlabel en een verzendbevestiging van een nieuw exemplaar. Ik kreeg te horen dat ze het enorm druk hadden en voor sommige taken toch echt mensen nodig hadden ipv Lego poppetjes :+

• AppieNL

Ik heb hier nog een lege 42025 doos liggen (misschien zelfs 2). Mag je zo hebben, tenzij je geen plannen hebt om hem te bouwen (en dus open te maken). Ik snap dat je de dozen wil bewaren, maar ik vind het toch altijd wat sneu er een doos voor terug te sturen als de Lego die erin zit in prima staat is. Sowieso snap ik niet helemaal waarom je juist die bij Lego kocht voor 130 euro, want ik heb hem het afgelopen jaar 2x (apart) gekocht rond de 75 euro per stuk, maar goed, niet iedereen jaagt op koopjes.

• la_fusion
AppieNL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:26:
[...]

Ik heb hier nog een lege 42025 doos liggen (misschien zelfs 2). Mag je zo hebben, tenzij je geen plannen hebt om hem te bouwen (en dus open te maken). Ik snap dat je de dozen wil bewaren, maar ik vind het toch altijd wat sneu er een doos voor terug te sturen als de Lego die erin zit in prima staat is. Sowieso snap ik niet helemaal waarom je juist die bij Lego kocht voor 130 euro, want ik heb hem het afgelopen jaar 2x (apart) gekocht rond de 75 euro per stuk, maar goed, niet iedereen jaagt op koopjes.
Even los van het feit of het logisch is om hem bij S@H te kopen.. als je iets koopt wil je toch gewoon alles fatsoenlijk ontvangen in een doos die heel is. Zeker als je het dan koopt bij de daadwerkelijke producent, mag je er wel vanuit gaat dat je alles in perfecte toestand ontvangt!

• Haay
Gisteravond ook mijn bestelling van afgelopen zaterdag ontvangen. Parisian Restaurant met Gingerbread House er gratis bij. Gelukkig onbeschadigd bij mij. Wel vervelend zeg als je doos zo beschadigd is!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Toch alweer aardig wat troep verzameld :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uwvjRpQcBGgdTJ5GpArGZuTZ/full.jpg

• Haay
BillSpaarbank schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:14:
Toch alweer aardig wat troep verzameld :+
Mooi hoor! Ben stiekem wel een beetje jaloers op R2-D2 ! ;)

Heb nu in mijn kast een VW T1 Camper Van, een Ferrari F40 en een Imperial Shuttle Tydirium staan. De Mini Cooper moet ik weer opnieuw in elkaar zetten om dat groepje compleet te maken. Dan zal ik er ook eens een foto van showen. :)

• Wom
  • Laatst online: 07:45

Wom

Ergens vind ik het wel zonde dat de T1, Mini en F40 niet op schaal ten opzichte van elkaar zijn. Zit te denken aan die F40 om aan te schaffen, maar dan moet je de Mini ook hebben eigenlijk. Argh.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dit is even een tijdelijke plekje in de kelderkamer omdat we over niet al te lang hopen te verhuizen. De Kever staat nog in de huiskamer. Zelf vind ik de Batmobil veruit de gaafste. Ik snap niet dat die niet veel populairder is.

Volgende stap wordt het uitzoeken en bouwen van de Model-team modellen. Ik heb daar de Formule 1 auto, gele jeep en die witte vrachtwagen nog van liggen. Al is die laatste wel mega verkleurd en op de steentjes gekauwd...

[ Voor 32% gewijzigd door BillSpaarbank op 25-11-2015 10:09 ]

• Haay
Wom schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:01:
Ergens vind ik het wel zonde dat de T1, Mini en F40 niet op schaal ten opzichte van elkaar zijn. Zit te denken aan die F40 om aan te schaffen, maar dan moet je de Mini ook hebben eigenlijk. Argh.
Ja, inderdaad zonde dat ze niet op dezelfde schaal zijn. Hoewel de Mini dan wel een stuk kleiner zou moeten zijn en op de huidige schaal is hij wel erg mooi gedetailleerd vind ik! Alleen het stuur in de Mini is echt te groot! Zo op het oog zijn de T1 en F40 meer op vergelijkbare schaal en valt de Mini er wat uit de toon.

De VW Kever heb ik niet, maar je kunt toch wel zien dat die duidelijk ouder is qua design. Geen (doorzichtig) raam bv. en veel minder studless afgewerkt zoals je wel ziet bij de T1, Mini en F40. Ben wel benieuwd of TLG deze serie gaat door zetten en nu elk jaar een nieuw model aan de serie gaat toevoegen.

• la_fusion
Die batmobile ziet er inderdaad ook wel prima uit inderdaad! Helaas van voor mijn terugkeer in de Lego wereld ;)

• Haay
la_fusion schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:30:
Die batmobile ziet er inderdaad ook wel prima uit inderdaad! Helaas van voor mijn terugkeer in de Lego wereld ;)
Nou ja, de UCS set The Tumbler is nog wel leverbaar... ;) Ook heel erg gaaf, en ik denk dat die na officiële retirement net zo hard in waarde gaat stijgen als de Lord of the Rings Tower of Orthanc nu doet!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Die Tumbler staat ook hoog op mijn lijstje. :)

• la_fusion
Die Tumbler staat wel al bij mij in de kast :+

• AppieNL
la_fusion schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:06:
[...]

Even los van het feit of het logisch is om hem bij S@H te kopen.. als je iets koopt wil je toch gewoon alles fatsoenlijk ontvangen in een doos die heel is. Zeker als je het dan koopt bij de daadwerkelijke producent, mag je er wel vanuit gaat dat je alles in perfecte toestand ontvangt!
Tuurlijk, maar bij Lego gaat ook wel eens wat fout. Lego is uiteindelijk ook gewoon een bedrijf dat gewoon een kapotte doos verzendt in de hoop dat de ontvanger de staat van de doos geen zak kan schelen dan dat ze hem opnieuw inpakken oid. Wat ik ze niet kwalijk kan nemen, want een behoorlijk aantal doet de doos bij het oud papier en is tevreden als alle onderdelen er zijn en intact.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Vroeger altijd een grote collectie LEGO gehad maar niet mee kunnen nemen met emigreren.
Af en toe wat Chinees spul gekocht maar het kriebelt toch weer (en de vriendin is ineens helemaal verslaafd, die heeft in een maand tijd Series 14 Minifigures compleet bij elkaar gesprokkeld.)

Twee sets aangeschaft (en wat power functions spul).
Schaap is een speciale set hier in Azie (2015 = jaar van het schaap)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pZsW4lzDtl51CF1L6wgQHwju/medium.jpg

(negeer die batmobiel :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Kenzi op 25-11-2015 14:57 ]

• la_fusion
AppieNL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:45:
[...]

Tuurlijk, maar bij Lego gaat ook wel eens wat fout. Lego is uiteindelijk ook gewoon een bedrijf dat gewoon een kapotte doos verzendt in de hoop dat de ontvanger de staat van de doos geen zak kan schelen dan dat ze hem opnieuw inpakken oid. Wat ik ze niet kwalijk kan nemen, want een behoorlijk aantal doet de doos bij het oud papier en is tevreden als alle onderdelen er zijn en intact.
Wat is er dan sneu om een nieuwe te vragen? Het is niet alsof er een of andere klacht gedaan wordt richting Lego.. als ik van bijvoorbeeld MS een Xbox in een doos krijg met een scheur, dan gaat die doos ook terug.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:11
AppieNL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:26:
[...]

Als er iemand op koopjes jaagt ben ik het ;)
Maar deze heb ik bij s@h gekocht omdat ik nog aardig wat vip punten had staan waardoor ik hem bijna voor niks heb en deze de enige was uit de uitgaande serie Technic die ik nog moest heb ik deze maar genomen. En aangezien het mij juist om de doos gaat verwacht ik die zeker als het rechtstreeks van Lego afkomt in goede staat.
Maar de service is nog steeds prima, even gebeld en een retour label gekregen voor de kapotte doos, krijg met 5 dagen een nieuwe :)

Al met al was dat set 299 van de collectie, vanavond het feestnummer ophalen :D

Flickr | Lego collectie

• AppieNL
la_fusion schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:31:
[...]

Wat is er dan sneu om een nieuwe te vragen? Het is niet alsof er een of andere klacht gedaan wordt richting Lego.. als ik van bijvoorbeeld MS een Xbox in een doos krijg met een scheur, dan gaat die doos ook terug.
Dat is dus het verschil dat ik probeerde duidelijk te maken. Als ik die Xbox kreeg en hij werkte gewoon prima en heeft geen schade, no fucks are given about the box waar die in zat en blijft de Xbox in huis. Is de Lego in de kapotte doos onbeschadigd en is alles aanwezig? Dan maak ik de afweging: wil ik deze doos heel graag puntgaaf (wat volgens mij voor TAG Speedy heel belangrijk is, want die heeft alle dozen van Technic) of verdwijnt die in no-time (zoals 95% van mijn dozen) bij het oud papier? M.a.w. het gaat mij meer om of wat in de doos zit in goede staat is, dan het omhulsel.

Simpel voorbeeld nu het de laatste pagina er toch over gaat: de Tumbler.
Ik kreeg er 1 van Lego met een klein gaatje voorop de doos, het onderdeel dat dit gat heeft gemaakt zat er zelfs nog een beetje ingeklemd. Gezien hoeveel driehoek-achtig onderdelen er in deze set zitten, zal ik zeker niet de enige zijn waarbij zo'n onderdeel ongelukkig klem zit in een zakje en zich tegen/door het karton perst. Heb ik hem terug gestuurd? Nope, Lego in de doos was prima, helemaal intact en hoewel ik de doos niet heb weggegooid, kon het scheurtje me niet zoveel schelen dat ik toen de set terug wilde sturen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat mensen het er voor terug sturen en dat is hun goed recht, zelfs voor het meest simpele setje, maar dat weerhoudt mij niet van mijn mening ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 25-11-2015 17:19 ]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:26
Ik weet niet of het al eerder gemeld is maar ik kreeg gisteren een mailtje van PayPal.
Als je de 42038 Noordpool Truck besteld bij CoolBlue, en je betaald met PayPal, dan krijg je € 15,- euro korting.

Je betaald dan € 64,99.

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/360111?width=422&height=390

Bestellen kan hier: http://www.speelgoedshop....oordpool-truck-42038.html

[ Voor 1% gewijzigd door DedSec85 op 26-11-2015 10:09 . Reden: typo ]

• ebk71
DedSec85 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:58:
Ik weet niet of het al eerder gemeld is maar ik kreeg gisteren een mailtje van PayPal.
Als je de 42038 Noordpool Truck besteld bij CoolBlue, en je betaald met PayPal, dan krijg je € 15,- euro korting.

Je betaald dan € 49,99 i.p.v. 64,99.

[afbeelding]

Bestellen kan hier: http://www.speelgoedshop....oordpool-truck-42038.html
Nogmaals, ik heb er maar even over gebeld: de link die verwijst al naar de aanbieding. De prijs is dus € 64,99. Zoek je lego 42038 zo bij hen op is deze € 79,99.
Je betaald dus GEEN € 49,99
http://www.speelgoedshop....oordpool-truck-42038.html

[ Voor 9% gewijzigd door ebk71 op 26-11-2015 10:08 ]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:26
ebk71 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:06:
[...]

Nogmaals, ik heb er maar even over gebeld: de link die verwijst al naar de aanbieding. De prijs is dus € 64,99. Zoek je lego 42038 zo bij hen op is deze € 79,99.
Je betaald dus GEEN € 49,99
Oh ok. Ik heb m'n reactie aangepast. Bedankt!
Scheelt alsnog wel wat gelukkig!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Grrrr, wat een rottopic.

Net maar de Tumbler besteld... Zonder overleg met de vrouw overigens O-)

• chrisO
BillSpaarbank schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:33:
Grrrr, wat een rottopic.

Net maar de Tumbler besteld... Zonder overleg met de vrouw overigens O-)
1 dag te vroeg besteld, tenzij je geen gratis gingerbread huisje wil hebben...

• BillSpaarbank
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:46:
[...]

1 dag te vroeg besteld, tenzij je geen gratis gingerbread huisje wil hebben...
Oei, goeie tip. Dat gaan we even proberen op te lossen. Thnx

• chrisO
almightyarjen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:07:
[...]

De tiles op de vloer brengen het aantal bricks wel omhoog ja. Het gebouw is echter bijna een meter breed dus al met al tikt alles veel aan bij zo'n formaat

[...]
Stukje langer dan mijn stationnetje. Mijn station is inmiddels al 76 cm lang en ik had al besloten om maar een deel te maken, waardoor die dus maar 76cm ipv 100cm lang word, ook de breedte ingekort van 128cm naar 64 cm, is dan ook wat makkelijker te verslepen van de slaapkamer naar de woonkamer en weer terug :)

En toen kwam ik gisteren dit waanzinnige model: Her Majesty's Theatre in London gemaakt door Janet vanD tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img12.deviantart.net/18be/i/2015/326/8/3/her_majesty_s_theatre__london__front_view_by_janetvand-d9hnet3.png

qua grootte is het ongeveer even groot als mijn stationnetje uiteindelijk gaat worden en dit model heeft maar liefst 57,992 steentjes. Ik hoop dat ik er een stukje minder nodig zal hebben :P

• almightyarjen

almightyarjen

^^Da's me nog eens een gebouw, nondeju :D Ik wou dat ik zulke building skills had! :Y

[ Voor 6% gewijzigd door almightyarjen op 26-11-2015 17:29 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
de skills is niet zozeer het probleem. De enorme voorraad blokjes / het geld om ze aan te schaffen wel !

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• AppieNL
Ik zou dan ook zoiets hebben: ik verzin er nog iets bij van 8 steentjes. Mooi rond 58k steentjes.

• Reinier

Reinier

\o/

Sowieso, dat je dat telt/bijhoudt :)

• AppieNL
Ik denk dat zoiets eerst digitaal is gebouwd, die telt dat gewoon voor je :P

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Interieur van dat ding ook gezien trouwens?

Afbeeldingslocatie: http://img01.deviantart.net/d7d6/i/2015/326/d/3/her_majesty_s_theatre__london__audience_by_janetvand-d9hmlvj.png

Ik snap die 11 maanden bouwtijd wel. En damn I wish dat ik dat gewoon van een foto kon doen :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)