Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.052 views

Onderwerpen

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:04
Arunia schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:23:
Ze zijn wel erg leuk, maar alleen een losse scene met een deur of openhaard zou totaal niet staan in de winter village.
denk, denk, denk.

Denk dat ik ze maar voorbij laat gaan of ze moeten er straks met het gingerbread house nog zijn.
De sneeuwscooter is wel leuk, maar die kan ik ook nog wel bricklinken.
Hier ook twijfel, zeker die set met de kerstman is erg leuk!
Alleen wel verzendkosten :( Dat valt dan wel weer tegen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40
Pittie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:27:
[...]

Hier ook twijfel, zeker die set met de kerstman is erg leuk!
Alleen wel verzendkosten :( Dat valt dan wel weer tegen.
Op zich als je bijvoorbeeld de Cottage hebt (met diezelfde stoel, openhaard en sokken er boven), dan kun je dat daar ook wel in bouwen. Tafeltje erbij, kerstman en kat oid.

Idem voor de buiten scene. Los de onderdelen bricklinken en dan bij 1 van de huizen erbij bouwen.

Zelfde eigenlijk met die diner tafel. Die heb ik ooit gekocht. Deze wil ik ook nog wel ergens in één van de huizen erbij bouwen. Wellicht een stukje eraan en dan de tafel daar.
Maar eerst nog maar eens wat rust in mijn leven zodat ik goed met dat bezig kan zijn. ;)

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:12

GravGunner

Man's inhumanity to Man

zo, mijn Tumbler is onderweg, nog even en ik kan mezelf afleiden van Fallout 4 met wat lego *O*

target assimilated

Verwijderd

Nog ff een ecto-1 gescoord met 15% korting. Was de laatste in de shop met een kapotte doos. Kan ik altijd nog zien wat ik doe met dat head quarter :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:25:
Nog ff een ecto-1 gescoord met 15% korting. Was de laatste in de shop met een kapotte doos. Kan ik altijd nog zien wat ik doe met dat head quarter :)
In welke shop was dat, als ik vragen mag?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 23:12

Remi

Moo!

Ben vandaag even de grens overgestoken om de Kwik-E-Mart op te halen bij de Colruyt voor net geen €159,-. De medewerker aldaar was blijkbaar ook een fan van Lego en had nog niet gezien dat hij zo goedkoop was te krijgen. Verteld ie doodleuk dat ie zelf ook nog eens 25% personeelskorting krijgt.

Misschien moet ik toch maar een nieuwe baan zoeken. ;)

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:33
Remi schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:16:
Ben vandaag even de grens overgestoken om de Kwik-E-Mart op te halen bij de Colruyt voor net geen €159,-. De medewerker aldaar was blijkbaar ook een fan van Lego en had nog niet gezien dat hij zo goedkoop was te krijgen. Verteld ie doodleuk dat ie zelf ook nog eens 25% personeelskorting krijgt.

Misschien moet ik toch maar een nieuwe baan zoeken. ;)
Wat? Dan moet ik toch eens informeren of dat voor de hele groep telt of enkel voor de werknemers van de winkelketen Colruyt zelf.

In september heb ik trouwens het Legomuseum van Praag bezocht, geef maar een seintje als iemand daar meer informatie of foto's over zou willen.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:48
Seintje :)

Strava & Untappd - Do not combine!

• zezke
Wel, het is een klein, maar gezellig museum. Boven vind je een officieuze LEGO shop, al moet ik zeggen dat de branding vrij goed lijkt. Ook handig is dat je gelabelde minifigures kan kopen. Het is ook in de shop trouwens dat je je toegangsticket koopt voor ongeveer 5 euro.

Beneden vind je een aantal kamers terug die sets van over de jaren heen herbergen. Veel custom builds vind je er niet echt, de meest opvallende is de Charles Bridge (veruit het bekendste monument in Praag). De sets zijn vrij divers en roepen bij nagenoeg iedereen wel nostalgie op. Voor de meer doorwinterde AFOL zal het museum echter weinig nieuws brengen vermoed ik.

De foto's volgen nog, maar die staan kennelijk op mijn andere laptop.

• Arunia
zezke schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:06:
[...]
In september heb ik trouwens het Legomuseum van Praag bezocht, geef maar een seintje als iemand daar meer informatie of foto's over zou willen.
Ben daar ook geweest idd. Erg leuk en herkenbaar.

Verwijderd

[...]

Wat? Dan moet ik toch eens informeren of dat voor de hele groep telt of enkel voor de werknemers van de winkelketen Colruyt zelf.

seintje :):):):)

Verwijderd

Haay schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:13:
[...]

In welke shop was dat, als ik vragen mag?
winkel bij mij in den haag. Ben vaste klant, wil hij nog wel eens producten buiten assortiment bestellen. Is dus geen officieel erkend lego dealer.
had zo een ecto besteld buiten lego om met korting en omdat de doos beschadigt was, kreeg ik van hem dus een paar euro extra.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 19:25 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Arunia schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:18:
[...]

Ben daar ook geweest idd. Erg leuk en herkenbaar.
Vooral herkenbaar :P

Merkte wel dat ze daar veel setjes hadden die net-niet 'volgens het boekje' gemaakt waren of onderdelen misten :p

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Gisteravond de Pet Shop gebouwd, wat een karige build in vergelijking met de andere modulars :| Ook de instructies waren niet echt duidelijk, na 10 minuten zoeken naar een brick kwam ik er achter dat ik een zwarte moest hebben in plaats van een donker grijze 8)7 Maar goed er staat er weer één in het rijtje. Nu wachten op de Bank in januari en dit weekend maar even een plank halen om ze op te zetten

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
FotW schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:02:
Gisteravond de Pet Shop gebouwd, wat een karige build in vergelijking met de andere modulars :| Ook de instructies waren niet echt duidelijk, na 10 minuten zoeken naar een brick kwam ik er achter dat ik een zwarte moest hebben in plaats van een donker grijze 8)7 Maar goed er staat er weer één in het rijtje. Nu wachten op de Bank in januari en dit weekend maar even een plank halen om ze op te zetten
Heb het ook met de Haunted House gehad van de week haha. Dan wordt het interessanter om te bouwen ;).

• almightyarjen
  • Laatst online: 20-11 22:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het blijft een raar verhaal. Ik geloof echt dat TLG al bezig was met de set voordat Sergio hem op Ideas plaatste. Echter ben ik van mening dat toen het duidelijk werd dat Ideas the 10k ging halen, dat Sergio betrokken had moeten worden in het project van TLG. Nu mist Sergio een stuk waardering en waarschijnlijk ook behoorlijk wat inkomsten. Dit had TLG beter kunnen oplossen imo.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Arunia
almightyarjen schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:10:
[...]

Het blijft een raar verhaal. Ik geloof echt dat TLG al bezig was met de set voordat Sergio hem op Ideas plaatste. Echter ben ik van mening dat toen het duidelijk werd dat Ideas the 10k ging halen, dat Sergio betrokken had moeten worden in het project van TLG. Nu mist Sergio een stuk waardering en waarschijnlijk ook behoorlijk wat inkomsten. Dit had TLG beter kunnen oplossen imo.
Het blijft een moeilijke situatie.
Ze hadden het aan kunnen geven dat ze zelf al bezig waren, maar het rottige is, dat je dan een aankondiging doet van iets wat totaal nog niet af is.

Alleen aan Sergio door geven houdt hetzelfde in.
Hem betrekken in het project lijkt me ook niet echt. Het is gewoon puur toevallig dat het zo gegaan is.

• Haay
Tja, de Pet Shop is natuurlijk ook al van 2011 en de Advanced Modular serie heeft de afgelopen jaren best wel een ontwikkeling doorgemaakt met meer detail in de gebouwen!
almightyarjen schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:10:
Wanneer een model op een bestaand gebouw (uit een film in dit geval) gebaseerd is, dan is het logisch dat twee verschillende modellen daarvan veel op elkaar zullen lijken. Ze baseren zich tenslotte op dezelfde bron.

Tussen het begin van het ontwerp van een nieuwe officiële Lego en het uiteindelijk voltooien inclusief ontwerp van de doos, handleiding en productierijp maken, zit ongeveer één tot twee jaar. Heb ik ergens gelezen. Dus TLG was dus mogelijk al eind 2013 begonnen met het eerste ontwerp van dit gebouw.

De Lego Ideas Ecto-1 set was op 1 maart 2013 gesubmit en haalde op 14 augustus 2013 de 10.000 supporters, waarna TLG dit project ging beoordelen. Dat betekent dus óók dat TLG toen al met de rechthebbenden (Columbia Pictures dus) in gesprek ging voor een licentie-deal voor de Ghostbusters Ecto-1 set. Zeer waarschijnlijk hebben ze toen ook al onderhandeld over een Firehouse Headquarters set waarin die Ecto-1 zou passen, zodat ze daar ook meteen aan konden beginnen. Omdat dit hoofdkwartier een stuk omvangrijker en complexer is dan de Ecto-1 heeft het ook een stuk langer geduurd voordat dit voltooid en productierijp was. Dat er intussen op de Ideas website ook een variant gesubmit was die 10.000 stemmen haalde was jammer voor de designer daarvan, maar voor Lego wel een fijne indicatie dat er genoeg belangstelling was voor zo'n set.

En tja, TLG geeft duidelijk in hun Ideas voorwaarden aan:
LEGO Ideas Guidelines state that projects based on current LEGO licenses are likely to be similar to concepts already in our product pipeline.
Daarom is het vrij zinloos om voor Ideas voorstellen te doen voor bestaande series (Star Wars en Jurassic Park bv.). Ook al halen ze 10.000 stemmen, die gaan echt geen officiële Ideas sets worden.

[ Voor 62% gewijzigd door Haay op 06-11-2015 10:44 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Het Leuke van de Pet Shop vind ik wel dat het 2 kleine huizen zijn. Tot nu toe heb ik alleen de Pet Shop en Palace Cinema gebouwd, de Detective's Office ligt klaar en de restaurant zal er ook voor het einde van het jaar wel zijn, ben benieuwd of dat die 2 nog leuker zijn om te bouwen...

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

keverjeroen schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:30:
Het Leuke van de Pet Shop vind ik wel dat het 2 kleine huizen zijn. Tot nu toe heb ik alleen de Pet Shop en Palace Cinema gebouwd, de Detective's Office ligt klaar en de restaurant zal er ook voor het einde van het jaar wel zijn, ben benieuwd of dat die 2 nog leuker zijn om te bouwen...
Het restaurant is een hele leuke build en detective's office zitten een aantal leuke grapjes in. Er is een verhaal dat je eerst moet lezen voordat je de set opbouwt :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• FotW
Ik vond inderdaad de Detectives Office en Parisian Restaurant heel leuk om te bouwen, de (grappige) details doen het hem

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
keverjeroen schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:30:
En tesamen met het bank gebouw dat verschijnt in januari heb je een leuk triootje met het restaurant en detective's office qua stijl.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik was net aan het rondzoeken tussen de lego city producten en het viel mij op dat bij de Arctic Snowmobile retired product staat.

Toch zo lang is hij toch nog niet in verkoop als ik mij niet vergis. Gaan de setjes er tegenwordig soms sneller uit?

200 fish found!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 12:47

DYX

Dat valt wel mee, maar ik dacht dat de artic sets niet echt heel erg goed verkochten. Dus dat zal er wel mee te maken hebben

• KeRsTmAnNeKe
Zo, net Centro Oberhausen geweest, zowel Lego store binnen als Discovery center, bij de laatste was een volwassenen avond... liepen paar Lego nerds rond, paar volwassenen die mentaal iets uh... achter liepen en ook nog paar meiden, die zijn gelijk weer stuk interessanter :p

Was met collega, had vrijkaarten... het is niet iets waar je 18 euro pp aan uit wil geven, simpel treintje/schiet ding, 1 ruimte met wat grotere lego bouwwerken, een star wars hoekje en rest is veel zelf bouwen of ballenbak :p
Wel lachen om een stel volwassen op die kleine stoeltjes te zien zitten om autootjes te bouwen :D

Ook officiële lego winkel in het winkelcentrum geweest, daar de Scooby Doo mysterie machine meegenomen, een ijsklontjesding en de gratis kersttrein :p
Hoopte die weer te krijgen bij die Discovery center, maar dat is geen officiële Lego shop, (maar van Merlin?) dus deden niet mee, wel daar de F40 meegenomen, 20% korting op omdat de doos goed geplet is geweest, hoop nog wel compleet, maar voor dat geld kon ik hem niet laten liggen :P

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

DYX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:15:
Dat valt wel mee, maar ik dacht dat de artic sets niet echt heel erg goed verkochten. Dus dat zal er wel mee te maken hebben
Geen idee. Sommige vind ik wel leuk zoals de snow daar heb ik er momenteel al twee van in mijn wintervilkagr staan ( nummer 3 zit nog in zijn doosje te wachten :) ) ik was aan het denken om er mischien nog een paar te bestellen bij lego om bij mijn wintervillage te zetten.

200 fish found!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:45

Wom

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wNoidmkWt1agylYNYE04VaKY/full.jpg

Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Lijkt me een leuk model om te bouwen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• KeRsTmAnNeKe
Is het ook... leuk om te bouwen en er zitten best leuke details in/aan.

Net de F40 in elkaar gezet, ook best leuk... Vind hem wel minder leuk dan de bovenstaande T1, maar komt ook omdat de F40 gewoon erg uh... rood is en ook gewoon een redelijk 'vierkant' model. Toch zitten er nog best leuke dingen in en bouwen duurde ook even.

Mystery Machine zit ook in elkaar :-)
Alleen miste er een sticker... gewoon 1 sticker die ontbreekt op het vel... alles keer omgedraaid of die niet ergens onder plakte, maar niks... gewoon ontbreken.

Nu nog de kersttrein en mn aankopen zitten weer in elkaar

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:05
De T1 was erg leuk, leuke details!

Zojuist het detectives office bij Lego bestelt, nu hopen dat het snel wordt verzonden, het is een cadeautje voor mijn vriendin, die ook gek is op Lego. Wat is jullie ervaring met verzenden?

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 12:47

DYX

TWCRay schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:45:
De T1 was erg leuk, leuke details!

Zojuist het detectives office bij Lego bestelt, nu hopen dat het snel wordt verzonden, het is een cadeautje voor mijn vriendin, die ook gek is op Lego. Wat is jullie ervaring met verzenden?
Mijn laatste paar orders waren niet zo bar snel voordat ze verzonden werden. Echt een dag of 3-4. Het is geen bol of coolblue zegmaar.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Valt niet veel over te zeggen, mijn laatste order werd 5 uur na het bestellen al verzonden.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Hoe groot achten wij de kans dat er eind december (zo rond de kerstmarkt ;) ) de GBHQ en/of de modular Bank bij de Lego shop in Centro (Oberhausen) al te verkrijgen zijn?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Haay
SeatRider schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:28:
Hoe groot achten wij de kans dat er eind december (zo rond de kerstmarkt ;) ) de GBHQ en/of de modular Bank bij de Lego shop in Centro (Oberhausen) al te verkrijgen zijn?
Nul. Die sets worden niet vóór januari bestelbaar. De Brick Bank krijgt ook geen VIP vroeg bestellen periode.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:11
Via Brickset.com een link naar de 2016 sets gevonden. Wat betreft Technic nu ook beeld van de nieuwe helicopter, apart model met z'n dubbele rotor. Helaas nog niet de Volvo graafmachine of de bucket wheel excavator.
Wel zag ik in de architecture serie dat er een skyline komt van o.a. New York, dat ziet er wel gaaf uit.

Link zal wel snel dood zijn dus snel ff kijken als je interesse hebt ;)

Flickr | Lego collectie

• Kapoen
En voor de SW fans, enkele 2016 sets (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5728/22662339190_bb80997ea1_b.jpgStar Wars 2016 by Brickset, on Flickr

Zelf heb ik niet zo veel met SW, maar ik moet toegeven dat ik deze wel interessant vind:
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/75136-1.jpg?201511070346
Een hopelijk betaalbare set met C3PO en R2D2, heel leuk voor m'n fotografie experimenten.

[ Voor 31% gewijzigd door Kapoen op 08-11-2015 09:29 ]

• Wom
  • Laatst online: 07:45

Wom

Gisteravond in één keer doorgebouwd aan de T1. Erg leuke build en grappige details. Je hebt weinig herhalen dus het wordt nergens eentonig. Stickers ben ik nooit zo'n fan van, maar heb ze er voor de verandering netjes op gekregen. Leuke details in dit model in ieder geval en hij krijgt een mooi plekje hier in huis.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pIucuVt5LQn8dx3SAToYlPSv/full.jpg

Stiekem al zitten kijken wat er aan soortgelijke modellen is, maar vriendin vind dat ik het niet te gek moet maken :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• KeRsTmAnNeKe
De Mini is nog wel leuk... die heb ik ook nog niet. En je hebt nog de Ferrari F40, maar die vind ik lang niet zo leuk als die T1 en Mini

• Kapoen
Wom schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:33:
Stiekem al zitten kijken wat er aan soortgelijke modellen is, maar vriendin vind dat ik het niet te gek moet maken :+
Helaas is de T1 het spreekwoordelijke paard van Troje. Zeker in de Technic serie zitten er
ook redelijk wat mooie voertuigen *hint hint* >:) .

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
[...]

Echt een lego museum of bedoel je dat museum met al die treintjes en wat lego opjecten?
Daar zijn wij een paar jaar geleden geweest, dit was vlakbij een bioscoop.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik ga in maart weer naar praag, zou graag wat in fo en foto's hebben.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:36
Ik ga zelf binnenkort naar de USA, is het nog interessant om daar Lego te kopen qua prijs? Of zijn de meeste sets hier wel voor hetzelfde geld(of minder) te krijgen met aanbiedingen?

• Arunia
Roeligan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:54:
http://www.muzeumlega.cz/en/

Deze zijn wij geweest. Was best interessant en hadden ook aardig wat Lego in vitrine staan.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

thx :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Virtual Reality schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:56:
Ik ga zelf binnenkort naar de USA, is het nog interessant om daar Lego te kopen qua prijs? Of zijn de meeste sets hier wel voor hetzelfde geld(of minder) te krijgen met aanbiedingen?
Mits je een goede aanbieding tegenkomt is het niet zo interessant om daar Lego te kopen. Is daar over het algemeen duurder dan hier.

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
Magic6399 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:13:
[...]

Mits je een goede aanbieding tegenkomt is het niet zo interessant om daar Lego te kopen. Is daar over het algemeen duurder dan hier.
Dat kan ik bevestigen. Afgelopen zomer in TrU en Walmart in de Us en Ca geweest en de prijzen zijn ondanks koersverschil niet interessant. Maar misschien dat in de aanloop naar kerst er leuke acties zijn.

• zezke
Roeligan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:54:
Hier kan je er alvast een deel vinden. Mijn camera deed wat lastig helaas, de focus had er geen zin in.

Verwijderd

Heb net het boek "great lego sets" binnen.

wordt er beetje hebberig van :)

• TWCRay
  • Laatst online: 11:05
Roeltjuh schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:14:
Valt niet veel over te zeggen, mijn laatste order werd 5 uur na het bestellen al verzonden.
De mijne is ook al binnen, erg rap gegaan. Wel grappig dat ik vandaag een mail kreeg dat het pakket werd verzonden, maar kon het pas binnen 24u tracken. Bij thuiskomst stond het er al d:)b

• lukadad
  • Registratie: November 2010
Een vraagje,

De sint heeft vanmorgen het Lego Friends Heartlake Hotel bij het schoentje van mijn dochter achtergelaten.

Op een sticker staan er drie wandklokken afgebeeld, met daaronder de opschriften LA - HLC - Tokyo.
Kwam natuurlijk de vraag wat HLC wil zeggen, maar ik weet het niet. Enig idee?

Ja ja, tis de enige echte die hier langskomt, Sint-Maarten dus, niet die rip-off op 6 december.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:32
lukadad schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:59:

Op een sticker staan er drie wandklokken afgebeeld, met daaronder de opschriften LA - HLC - Tokyo.
Kwam natuurlijk de vraag wat HLC wil zeggen, maar ik weet het niet. Enig idee?
Ik gok op Heart Lake City :)

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

• lukadad
  • Registratie: November 2010
Thanx!!

Ook een mooie set trouwens. Onze meid is druk bezig met het bouwen. Heeft al enkele keren 'Oh, wat mooi' gezegd. Is al twee uur bezig, en moet nog 4 zakjes gebruiken.

Ik mag de stickers plakken.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
zezke schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:00:
[...]

Hier kan je er alvast een deel vinden. Mijn camera deed wat lastig helaas, de focus had er geen zin in.
Leuk :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/QE1OwQfCX1kjBO8MFbF7WFyUKw_AOcl8AmLO4BgZbknYuWZBKKnE1UjMWPSLZg5ZAE83aBjpAHynH_TK08zPg65ofV5Zd9X3Bytm7Wtpa4621W3_uAA4wzs6YRZl8WOvQWQqmoGdESivQ2KUj8vaNfZ7ycWCTmQ2zJY51e3cCSqjwgn2SHKjUx4HhB0e_z6lp1gr1idtkLEoSZvQqtzYXSjx81w4lF8b1QUhiQrTICamqdJsy08SO1IYgZ_fTvhu5ZAh2BQjYQmJBVv4mPdUgMkt6pckEQVr0qKBGVohFa7HPXyomJEhIrdjMLA7G5xTin5G_J-2ddLwhPg5b72nxpsPfI8qllcMgwoJD1yg09HJAcCLksIyUjv5LHD1L_SnlmZzGim7tHychSwWzox0Mt-FA1iopaXxd7ZelNe8_QaGkocxNiyfHigzqgTIWRqdRulD6TeJW-7N8JZi6XskBduKfR3leBmZSe4UA-MyC-A6IYhe1ruetCS9j-Etq8sL8hgazDypztaI_-uEagdomZqYgl5yoN-stuKwIz3e5F8=s959-no
Hoe zet ik zoveel mogelijk Classic Town/City bij elkaar :/

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hey! die parkeergarage met Shellstation hier vooraan had ik ook vroeger *D Ik kan me nog herinneren dat die autolift altijd een beetje fragiel/instabiel was en er gemakkelijk vanaf viel/brak als je hem bediende.

Die blauwe auto met caravan hadden we ook trouwens :P

[ Voor 11% gewijzigd door Yukkie op 11-11-2015 10:22 ]

We've got that ring of confidence

• KeRsTmAnNeKe
Viel me daar overigens pas op hoe huge die UCS Star wars sets zijn

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
Meer foto's van de ghostbusters set:

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/11/IMG_3850.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/11/IMG_3849.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/11/IMG_3851.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/11/12191259_10153303117718403_5506922906532727294_o.jpg

bron: http://www.bouwsteentjes....s-firehouse-headquarters/

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41

momania

iPhone 30! Bam!

Nice, aangezien ik toch nog the F40 wilde bestellen, nu gelijk ook maar de Ecto-1 besteld, zodat ik binnenkort de Firehouse netjes kan toevoegen aan het rijtje modulairs die ik al heb :9

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
Ik zag net pas een Agents model wat ik nog niet kende, 70171. Deze staat niet op brickwatch en is al uitverkocht bij de lego shop. Hoe werkt dat in praktijk, komt zoiets in een bepaalde periode weer beschikbaar?

• Haay
ebk71 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:42:
Ik zag net pas een Agents model wat ik nog niet kende, 70171. Deze staat niet op brickwatch en is al uitverkocht bij de lego shop. Hoe werkt dat in praktijk, komt zoiets in een bepaalde periode weer beschikbaar?
Zo te zien op Brickset: Ultrasonic Showdown was deze set alleen een aantal maanden dit jaar in de VS te koop, en heeft het blijkbaar geen bredere release gekregen. Waarom? Geen idee.

Lijkt er trouwens op dat de hele Ultra Agents serie retired is door Lego.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
Haay schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:40:
[...]

Zo te zien op Brickset: Ultrasonic Showdown was deze set alleen een aantal maanden dit jaar in de VS te koop, en heeft het blijkbaar geen bredere release gekregen. Waarom? Geen idee.

Lijkt er trouwens op dat de hele Ultra Agents serie retired is door Lego.
Oh, da's jammer voor mijn zoon ;) . Maar doen ze dat wel vaker zo kort een set brengen?
En als we daar wat meer van willen hebben, bijvoorbeeld de helikopter, kunnen we die dus maar beter aanschaffen(en even achterhouden) voordat de prijs weer gaat stijgen?
De 70171 is op ebay al gestegen.

• Haay
ebk71 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:14:
Oh, da's jammer voor mijn zoon ;) . Maar doen ze dat wel vaker zo kort een set brengen?
En als we daar wat meer van willen hebben, bijvoorbeeld de helikopter, kunnen we die dus maar beter aanschaffen(en even achterhouden) voordat de prijs weer gaat stijgen?
De 70171 is op ebay al gestegen.
Je bedoelt de 70170 UltraCopter ? Ja, als je die nog voor een redelijke prijs (€65) wilt hebben dan kun je denk ik maar beter nu toeslaan want de voorraad is aflopend en er wordt geen nieuwe productie meer van gedraaid. Dus op=op.
Wanneer de voorraad in gewone speelgoed winkels op is dan gaan de speculanten er mee aan de haal en kun je hem alleen nog voor een meerprijs bovenop de Lego adviesprijs (€80) kopen via Marktplaats of eBay.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 08:51
brickwatch had eerder toch ook een pagina met opsomming van prijs per blokje in een set? of was dat een andere pagina?

• Haay
leosand schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:53:
brickwatch had eerder toch ook een pagina met opsomming van prijs per blokje in een set? of was dat een andere pagina?
Ik denk dat je brickset.com bedoelt. Bv. bij de eerder genoemde 70170 UltraCopter staat de prijs per blokje voor (UK) pence, US$ cent en € cent aangegeven.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 08:51
Haay schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat je brickset.com bedoelt. Bv. bij de eerder genoemde 70170 UltraCopter staat de prijs per blokje voor (UK) pence, US$ cent en € cent aangegeven.
precies dank.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

(quote uit https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1610132)
Haay schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:49:
[...]

Komt zoals al gezegd werd omdat je op de Amerikaanse Lego webwinkel kijkt. De VS en Canada krijgen hun Lego uit de Lego fabriek in Mexico. In Europa komt de Lego uit fabrieken in Denemarken, Hongarije en Tsjechië. Elke fabriek / verpakker heeft een eigen code op de verzegeling staan.

Codes met een R komen uit de fabriek in Mexico, en zijn voor de Amerikaanse en Canadese markt.
Codes met een S komen uit de Tsjechië voor zover mij bekend. Er zijn ook codes met een M of een O maar ik weet niet uit welke fabriek die komen. De 2 cijfers vóór de fabriekscode geven het weeknummer aan, en het enkele cijfer erna het jaartal. Dus bv. een 37S5 code betekent: verpakt in week 37 van jaar 2015 in de fabriek in Tsjechië.

Dat verklaart dus waarom bepaalde sets in de VS/Canada uitverkocht kunnen zijn terwijl ze in Europa nog volop te koop zijn bij de Lego webshop. En omgekeerd net zo goed. Bijvoorbeeld de Lord of the Rings Tower of Orthanc was in Europa al sinds begin augustus 'retired' maar pas sinds kort in de VS en Canada 'sold out'.
Interessant. :) Ik heb wat Technic sets uit 2013/2014 met code M en uit 2015 met code S. Maar ik heb ook Classic sets met codes 20H5 en 25H5. Een mysterie. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zojuist de Hulkbuster set in elkaar gezet. Mooie set en zitten ook best leuke details op de Hulkbuster, het is alleen een beetje jammer dat de Hulkbuster eigenlijk net te groot is tov de Hulk. Zelfs als ik rekening hou dat die in de film wat groter is dan de Hulk, is de Lego Hulkbuster nog steeds een kop te groot (hij is nu 2 koppen groter zeg maar).

Maar op zichzelf, leuke Hulkbuster. En tja, blijft Lego dus aanpassen naar kleiner kan altijd (hebben mensen ook al gedaan).

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 13-11-2015 19:04 ]

• Kapoen
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:47:
(quote uit https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1610132)

[...]

Interessant. :) Ik heb wat Technic sets uit 2013/2014 met code M en uit 2015 met code S. Maar ik heb ook Classic sets met codes 20H5 en 25H5. Een mysterie. :P
Scooby Doo mysterie? ;)

• harley
ok 400 euro vragen voor een Ghostbusters HQ is al erg veel imo.
Maar dan met zo'n achterkant afleveren vind ik niet echt een nette afwerking !
Vooral die holle platen vind ik niet echt netjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/11/IMG_3872.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 14-11-2015 12:03 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vind hem wel realistisch. Dat ding straat steeg uit. Die zijn IRL ook niet echt heel netjes ;)
Bovendien is dat de kant die open kan dus daar moet je soms consessies doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat harley de zijkant op bovenstaande foto bedoeld. Daar zie je 6x5 panels. Beetje raar idd. 400 euro is stevig, misschien dat ik deze op later termijn 2e hands op bricklink koop, afhankelijk van wat de prijs gaat doen.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

Reinier

\o/

The Eagle begreep dat wel denk ik :)
Misschien hadden ze het op kunnen lossen met een extra buitenmuur (je ziet immers de buitenkant van de binnenmuur). Maar ja, meer bricks en het ding is al niet goedkoop :)

• Haay
75054 AT-AT status Call to check product availability
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GgmrUofHGfvWcGvmQ3pEjlFb/full.png

Dat was afgelopen week ook het geval met de 75055 ISD en die ging vlak daarna naar status Retired.

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 19:20

Flabergasted

Prepare to die !

Haay schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:48:
[afbeelding]

Dat was afgelopen week ook het geval met de 75055 ISD en die ging vlak daarna naar status Retired.
Ga je dat nu melden bij elk Lego item wat (tijdelijk) niet meer leverbaar is ?

Misschien kun je je dan beter richten op ander fora (brickpicker) ...

• Haay
Flabergasted schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:04:
Ga je dat nu melden bij elk Lego item wat (tijdelijk) niet meer leverbaar is ?

Misschien kun je je dan beter richten op ander fora (brickpicker) ...
Mijn intentie met het hier posten is om mensen die deze set nog voor een redelijke prijs zouden willen kopen te tippen dat het misschien binnenkort niet meer beschikbaar is. Ik heb ook al eens een set misgelopen doordat ik niet doorhad dat het door Lego niet meer gemaakt werd en de prijs ervan omhoog ging. Ik vind Lego al duur genoeg en ga het niet voor een meerprijs bovenop de Lego prijs van speculanten kopen.

Maar als dat hier niet gewaardeerd wordt dan zal ik dat niet meer doen.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dit weekend eindelijk de F40 gebouwd. Niet moeders mooiste, maar wat een gave build. Er zitten echt hele mooie truukjes in om de vormen kloppend te krijgen.

Nu focussen om een mooie display te maken voor de F40, mini, T1 en kever.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Arunia
Haay schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:16:
[...]

Mijn intentie met het hier posten is om mensen die deze set nog voor een redelijke prijs zouden willen kopen te tippen dat het misschien binnenkort niet meer beschikbaar is. Ik heb ook al eens een set misgelopen doordat ik niet doorhad dat het door Lego niet meer gemaakt werd en de prijs ervan omhoog ging. Ik vind Lego al duur genoeg en ga het niet voor een meerprijs bovenop de Lego prijs van speculanten kopen.

Maar als dat hier niet gewaardeerd wordt dan zal ik dat niet meer doen.
Afgezien dat ik niet op die set zit te wachten vind ik zulke mededelingen wel fijn.
Ben eigenlijk wel flabergasted over zijn opmerking... (see what I did there :+ )

Het is nu ook weer niet zo dat je constant elke wijziging op de site post. Sterker nog, dit is voor het eerst dat ik een melding van jou zie. Lekker aan blijven geven. Vind de bedoeling die je er achter hebt iig erg fijn. d:)b

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 11:24

nlboy

Alles kitz?

BillSpaarbank schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:18:
Dit weekend eindelijk de F40 gebouwd. Niet moeders mooiste, maar wat een gave build. Er zitten echt hele mooie truukjes in om de vormen kloppend te krijgen.

Nu focussen om een mooie display te maken voor de F40, mini, T1 en kever.
Tof ik ben benieuwd. :) Binnenkort ook maar eens beginnen met de F40.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

Lego LACK-plank halen. Past perfect. De plank is ongeveer 5mm langer dan de basisplaat.

Ik heb zelf de 1,93m (geloof ik :p, de grootste) variant en hij staat nu met 7 modulars precies vol.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• FotW
Mojo schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:46:
[...]

Lego LACK-plank halen. Past perfect. De plank is ongeveer 5mm langer dan de basisplaat.

Ik heb zelf de 1,93m (geloof ik :p, de grootste) variant en hij staat nu met 7 modulars precies vol.
Afgelopen weekend 2 lack planken opgehangen inderdaad _/-\o_ de 190 was net iets te kolossaal dus met de vriendin overeengekomen dat het er 2 van 110 boven elkaar werden, met de bank in januari kom ik op 5 modulars dus eens kijken of ik er nog 1 kan bricklinken voor de symmetrie

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

FotW schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:05:
[...]

Afgelopen weekend 2 lack planken opgehangen inderdaad _/-\o_ de 190 was net iets te kolossaal dus met de vriendin overeengekomen dat het er 2 van 110 boven elkaar werden, met de bank in januari kom ik op 5 modulars dus eens kijken of ik er nog 1 kan bricklinken voor de symmetrie
Ik heb met de bank in januari een probleem. Moet nog even kijken hoe ik dat met de vrouw ga regelen. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• almightyarjen

almightyarjen

Ik krijg het idee dat veel van jullie de Lego aankopen moeten overleggen met de vrouw, klopt dat? Eerlijk gezegd zou ik daar behoorlijk moe van worden. Die van mij vindt het allemaal best: "het is jouw geld". Maar misschien is het anders als je kinderen hebt en/of er maar één van de twee een baan heeft.

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 15:17
Voor kleine(re) bouwwerken is de Synas lichtbak ook wel tof.
Ook iets makkelijker om je bouwsels stofvrij te houden.

http://www.ikea.com/be/nl...cts/80241543/?query=synas

Battle.net tag

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Covi schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:58:
Voor kleine(re) bouwwerken is de Synas lichtbak ook wel tof.
Ook iets makkelijker om je bouwsels stofvrij te houden.

http://www.ikea.com/be/nl...cts/80241543/?query=synas
Potver, dat ding is in belgie gewoon €5 goedkoper dan in nederland... Zou het inderdaad een leuk ding vinden voor een paar speciale bouwwerken, maar €30 voor een plastic bakkie met een paar ledjes....
almightyarjen schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:22:
Ik krijg het idee dat veel van jullie de Lego aankopen moeten overleggen met de vrouw, klopt dat? Eerlijk gezegd zou ik daar behoorlijk moe van worden. Die van mij vindt het allemaal best: "het is jouw geld". Maar misschien is het anders als je kinderen hebt en/of er maar één van de twee een baan heeft.
Wat je zelf al zegt, met kids en parttime/eenverdiener wordt het financieel een ander plaatje, dan moet je aankopen gaan overleggen, en als iets groots een keer buiten je normale "zakgeld" valt, de lego ook.

Ligt er ook allemaal een beetje aan waar het geld vandaan komt en zo.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Arunia
Ik bespreek aankopen hoe dan ook met mijn vrouw.
Lego hou ik het over het algemeen bij de Winter Village collectie.
Daarnaast hebben we ieder elke maand "zakgeld" waardoor een discussie ook niet nodig is. :P

De Winter Village vind ze zelf erg gaaf en helpt zo nu en dan mee met bouwen.
Daarnaast koop ik soms andere sets zoals The Birds en Wall-E. Deze vind ze dan ook erg mooi.
Het enige waar ze tegen moet kunnen is het gegraaf door de Lego terwijl ze een serie kijkt oid. :D

• FotW
Nee hoor ik bepaal zelf waar ik mij geld aan uitgeef, maar er vind wel overleg plaats over de plek waar ze uitgestald worden. Mijn kantoor is uiteraard mijn domein, maar ik heb er wel begrip voor als mijn vriendin geen Tower of Ortahnc op de salontafel wil hebben O-)

• harley
Ik hoeft dat niet te bespreken, 1 gezamelijke en ieder een eigen rekening. Wat we met die laatste doen moeten we allebei lekker zelf weten. Ideaal en nooit discussies over geld.

Vandaag toch maar eens een paar MOC's welke voor het halloween dorpje gebouwd zijn op de foto en film gezet. Kan ze nergens kwijt dus sommigen zullen weer gesloopt gaan worden.

Deze is alleen gemotoriseerd
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KocCYx6e2MMT2JmGqUhB6Hyk/full.jpg

De rest zijn wel allemaal MOC:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NcOmhbF73GigsqF5VqG2lu6k/full.jpg
[YouTube: https://youtu.be/YvcExlWMxoc]

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/n90W8w7QVDyKEhr7VtNiXBrG/full.jpg
[YouTube: https://youtu.be/w92xqniO8-c]

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kh4d0epFK2QqAOvX9x2g8Pw8/full.jpg
[YouTube: https://youtu.be/X-2BNIpnRys]

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qyIOnVdW4ioEuM8cEnJSldXW/full.jpg
[YouTube: https://youtu.be/MswfkczeVjk]

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/h8SfN7ywrS5MS88DIv3i7eSX/full.jpg
[YouTube: https://youtu.be/smQrRnxN484]

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7o0EXNXBX5v1iW852vjc2zqb/full.jpg
[YouTube: https://youtu.be/Mv8r5z_anzk]

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 16-11-2015 13:52 ]

• Haay
Onlangs begonnen met het bouwen van de VW Camper T1. Dit is toch wel een andere bouw ervaring dan ik had bij de Mini Cooper en de Ferrari F40! Dan zie je de vooruitgang die Lego heeft doorgemaakt in de afgelopen jaren. De VW Camper uit 2011 heeft bv. geen genummerde zakjes en alles is min of meer gesorteerd op formaat. Je moet dus vanaf het begin alle zakjes openen en enorm zoeken naar je benodigde blokjes. De Mini Cooper uit 2014 en F40 uit 2015 hebben dat veel netter met bouw fases en daaraan gekoppelde genummerde zakjes.

Maar afgezien van het soms irritante zoeken is het model van de VW Camper wel erg mooi, en geniet ik er van hoe het stukje bij beetje steeds meer een prachtig Lego voertuig wordt!

Zal als ik alle drie de voertuigen af heb ze eens naast elkaar fotograferen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 16-11-2015 23:00 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41

momania

iPhone 30! Bam!

Dat hele zoeken is voor mij juist deel van het bouwen van lego.

Ondanks de nummering bij nieuwe sets open ik meestal gewoon alles in 1 keer en gooi het op tafel om eerst grof te sorteren. Behalve bij echt grote sets waar het bijna niet op tafel past :p

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
ebk71 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:31:
[...]

Hier was ik al bang voor, ik heb in de nacht 2 bestellingen geplaatst maar de 2 bevestigingsmailtjes die ik ontving waren niet exact hetzelfde. Maar volgens mij hoeven we met de boodschap " wegens omstandigheden" geen genoegen te nemen. Het zijn normale produkten en er is een koopovereenkomst tot stand gekomen voor redelijke prijzen. Kunnen we een apart topic voor gaan openen.............
Er stond bij de aanbieding "Op = Op", ik denk dat je dan weinig kans maakt, Kruidvat heeft duidelijk een partij LEGO goedkoop kunnen (op)kopen, dus de voorraad is beperkt.
Haay schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:58:
Onlangs begonnen met het bouwen van de VW Camper T1. Dit is toch wel een andere bouw ervaring dan ik had bij de Mini Cooper en de Ferrari F40! Dan zie je de vooruitgang die Lego heeft doorgemaakt in de afgelopen jaren. De VW Camper uit 2011 heeft bv. geen genummerde zakjes en alles is min of meer gesorteerd op formaat. Je moet dus vanaf het begin alle zakjes openen en enorm zoeken naar je benodigde blokjes. De Mini Cooper uit 2014 en F40 uit 2015 hebben dat veel netter met bouw fases en daaraan gekoppelde genummerde zakjes.

Maar afgezien van het soms irritante zoeken is het model van de VW Camper wel erg mooi, en geniet ik er van hoe het stukje bij beetje steeds meer een prachtig Lego voertuig wordt!

Zal als ik alle drie de voertuigen af heb ze eens naast elkaar fotograferen. :)
Mijn zoontje is in het weekend ook begonnen met de VW Camper T1. En door de vele (+/- 16 ) niet genummerde zakjes dacht ik, dat het hem niet zou lukken,
hij had enkele maander eerder halverwege het bouwen van de Creator Bike Shop en Cafe opgegeven, door de vele ongenummerde zakjes (te veel zoeken ).
Maar de VW Camper T1 heeft hij nu bijna af en ik heb hem maar een paar keer moeten helpen, Meestal omdat hij iets niet goed vast kon krijgen met z'n kleine handjes ( hij is pas 5 )
Oftewel de 16+ rating van Lego is wel overdreven...

• Kapoen
momania schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:27:
Dat hele zoeken is voor mij juist deel van het bouwen van lego.

Ondanks de nummering bij nieuwe sets open ik meestal gewoon alles in 1 keer en gooi het op tafel om eerst grof te sorteren. Behalve bij echt grote sets waar het bijna niet op tafel past :p
Ik graai ook graag in een berg Lego :) Maar soms moet ik ook om mezelf lachen wanneer een bepaald stukje me minutenlang bij wijze van spreken recht in de ogen kijkt, maar dat ik het toch niet vind 8)7 :*)

• Wiebeltje
  • Laatst online: 20-11 23:50
Haay schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:48:
[afbeelding]

Ik zat al een tijdje te kijken naar deze doos maar ik twijfelde nog. Eergister bij de Intertoys lag hij voor 90 euro. Laagste prijs op internet was 107 (Amazon). Normaal kost hij 130. Het was de Laatste doos dus direct meegenomen :D .

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 13:24
Korte intro: een aantal keer dit topic bezocht en meegelezen maar nog niet gepost.
Maar dan meteen "showen" met mijn verjaardagscadeau: Millennium-Falcon-75105 dit is was ook meteen mijn eerste grote lego project. Van het weekend in elkaar gezet op naar meer.

• Haay
Wiebeltje schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:07:
Ik zat al een tijdje te kijken naar deze doos maar ik twijfelde nog. Eergister bij de Intertoys lag hij voor 90 euro. Laagste prijs op internet was 107 (Amazon). Normaal kost hij 130. Het was de Laatste doos dus direct meegenomen :D .
Ja, dat was een hele mooie aanbieding van Intertoys! Heb er nog even over getwijfeld of ik er nog één zou kopen, maar nee, twee is wel genoeg. :D
Donkoking schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:13:
Korte intro: een aantal keer dit topic bezocht en meegelezen maar nog niet gepost.
Maar dan meteen "showen" met mijn verjaardagscadeau: Millennium-Falcon-75105 dit is was ook meteen mijn eerste grote lego project. Van het weekend in elkaar gezet op naar meer.
Gefeliciteerd, en dat is een mooi verjaardagskado. :)

Maar euh, als je wilt showen, dan wel met een eigen foto van je in elkaar gezette Lego model he. Niet een linkje naar de Lego webshop. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 17-11-2015 08:22 ]

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 13:24
Haay schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:20:
[...]

Ja, dat was een hele mooie aanbieding van Intertoys! Heb er nog even over getwijfeld of ik er nog één zou kopen, maar nee, twee is wel genoeg. :D

[...]

Gefeliciteerd, en dat is een mooi verjaardagskado. :)

Maar euh, als je wilt showen, dan wel met een eigen foto van je in elkaar gezette Lego model he. Niet een linkje naar de Lego webshop. :P
Ben momenteel aan het werk maar zodra ik thuis ben ga ik de foto's uploaden en posten. Ik heb er erg veel plezier aan gehad.

• Haay
Donkoking schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:39:
Ben momenteel aan het werk maar zodra ik thuis ben ga ik de foto's uploaden en posten. Ik heb er erg veel plezier aan gehad.
Mooi! Ik heb ook een nieuwe Millennium Falcon doos staan, maar wil die tijdens de kerstvakantie in elkaar zetten, en m'n zoontje van 9 mag dan meehelpen. :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Afgelopen dagen ook de F40 in elkaar gezet. Leuk model met, zoals zo vaak gezegd, leuke technieken. Niet alleen om de vormen te krijgen maar ook zag ik wat old school Lego Technic verstevig technieken in een "gewoon Lego" jasje gegoten. Ik heb al een plank gereserveerd voor de F40 (en aankomende T1 en Mini).

Ik weet alleen niet of ik zo fan ben van de gele lijntjes in de boekjes rond nieuw geplaatste onderdelen (ik zie het voor het eerst bij de F40 dus hou me ten goede, misschien is dat allang standaard bij gewoon Lego). Ik vind het een beetje overkill als er bij staat wat je per stap nodig hebt. Vroeger was dat de helft van de lol om te zoeken waar Lego wil dat ik elk steentje plaats. Wat me ook stoorde aan de gele lijntjes was dat het soms het beeld een beetje vertekende waar het dingetje nu precies geplaatst moest worden. Het was nog wel te zien, maar het kijkt makkelijker voor mij zonder die dikke gele lijn.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:Heb een aantal reacties omtrend de aanbieding van Kruidvat verplaatst naar het nieuwe topic in SF: Lego actie bij Kruidvat, Kruidvat ziet er vanaf? Gelieve daar de afhandeling te bespreken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:42:
Ik weet alleen niet of ik zo fan ben van de gele lijntjes in de boekjes rond nieuw geplaatste onderdelen (ik zie het voor het eerst bij de F40 dus hou me ten goede, misschien is dat allang standaard bij gewoon Lego). Ik vind het een beetje overkill als er bij staat wat je per stap nodig hebt. Vroeger was dat de helft van de lol om te zoeken waar Lego wil dat ik elk steentje plaats. Wat me ook stoorde aan de gele lijntjes was dat het soms het beeld een beetje vertekende waar het dingetje nu precies geplaatst moest worden. Het was nog wel te zien, maar het kijkt makkelijker voor mij zonder die dikke gele lijn.
Helemaal mee eens, het lijkt alsof Lego doorslaat met de handleidingen. Die gele lijntjes viel mij ook voor het eerst op bij de F40 maar ook het aantal stukjes per stap lijkt steeds kleiner te worden, en de boekjes dus dikker. Ook de verschillende genummerde zakjes zijn een 'hulpmiddel' wat er vroeger niet was.

Maar ja vroeger was alles beter. Toen hadden we de gulden nog hadden en kuilen ipv. drempels :)

@harley coole MOCs we zouden hier meer eigen mocs moeten plaatsen!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• FotW
Ik vind die gele lijntjes wel handig (zag het bij de Detectives office voor het eerst) omdat ik eigenlijk zelden kijk welke blokjes ik per stap nodig heb.

• Haay
Bij het bouwen van zowel de Mini Cooper als de F40 heb ik tijdens het bouwen een foutje gemaakt waar ik later in het bouwen achter kwam. Ene keer een blokje vergeten, andere keer het verkeerde blokje geplaatst. In het eerste geval kwam dat door niet eerst alle benodigde blokjes van een stap eerst compleet te verzamelen voordat ik ze vastklikte, en in het tweede geval door gewoon niet goed op te letten. Denk je het zo secuur te doen, maak je toch nog een foutje. :P

Nu bij het bouwen van de VW Camper nog geen foutjes gemaakt (let nu beter op, ha ha) maar mis wel één blokje dat gewoon echt niet in de zakjes zit. Een 1x3 tile (wit). :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 18-11-2015 12:37 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)