Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.053 views

Onderwerpen

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

€399,99 leverd denk ik wel een mooi aantal vip punten op :) .

200 fish found!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
AppieNL schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Restaurant op de tweede verdieping? Keuze voor je lego poppetjes naast de Mac. Starbucks? AH to go? Tijdschriften winkeltje?
En waar zijn de:
  • in-check poortjes
  • de kaartjes automaten
  • de kaartjesverkoop-balie
  • de toiletten

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37
Nederland wordt gewoon systematisch achtergesteld door The Lego Group. Er is bijvoorbeeld geen fysieke Lego winkel in Nederland, en de prijzen in de Lego webwinkel zijn vrijwel altijd de hoogste van Europa.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:17

SeatRider

Hips don't lie

zezke schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:56:
Ik vraag me af of de maker van het Ideas project dan iets van de inkomsten krijgt? Het schept een gevaarlijk precedent: een AFOL maakt iets op Ideas, het wordt afgekeurd en een jaar later ligt het gewoon in de winkelrekken.
Werkt het zo, dat als je Idea wordt uitgebracht dat je een percentage krijgt? Ik denk dat je er wel akkoord mee bent gegaan dat als je een Idea submit, je daarmee de rechten al overdraagt aan Lego...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Haay schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:07:
Nederland wordt gewoon systematisch achtergesteld door The Lego Group. Er is bijvoorbeeld geen fysieke Lego winkel in Nederland, en de prijzen in de Lego webwinkel zijn vrijwel altijd de hoogste van Europa.
Hebben we het dan over een dedicated LEGO only winkel of...? Deze in Hoorn is namelijk behoorlijk aan de grote kant met een hele hoop LEGO (vergeleken met een BS of een Intertoys bijv.)

http://www.kelcha.nl/lego

OT:

Voor mijn zoon voor de kerst (hij is in Juni 6 geworden) zijn eerste grote LEGO stuk gekocht: Hogesnelheidslijn 60051 met een pakje flexibele tracks.

Hij heeft al een aardige collectie inmiddels van LEGO City, maar allemaal klein grut (politieautos enz.). Dit is de eerste stap naar een stuk groter spul :Y

En stiekem vind pappa het ook wel erg leuk :P :$

Xbox Live ID:Notna8310

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
SeatRider schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11:
[...]

Werkt het zo, dat als je Idea wordt uitgebracht dat je een percentage krijgt? Ik denk dat je er wel akkoord mee bent gegaan dat als je een Idea submit, je daarmee de rechten al overdraagt aan Lego...
Als ik het me goed herinner krijg je 1% van de opbrengsten plus een vijftal van de betreffende sets voor jezelf (bv om uit te delen).

Edit: nu officiëel:
You will receive credit and compensation if we commercialize your original work.

If your project reaches 10,000 supporters and is chosen to be made into an official LEGO product, you will receive:
  • 1% of the total net sales of the product (this includes projects featuring original models based on third-party intellectual property such as a game, TV show, or movie).
  • 5 complimentary copies of your LEGO Ideas set.
  • Credit and bio in set materials as the LEGO Ideas set creator

[ Voor 40% gewijzigd door Snoz Lombardo op 28-10-2015 15:22 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

Ik vond het nogal jammer dat deze was afgekeurd. Paste erg mooi binnen de bestaande modular serie.

The Natural History Museum

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Haay
Mojo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:31:
Ik vond het nogal jammer dat deze was afgekeurd. Paste erg mooi binnen de bestaande modular serie.

The Natural History Museum
Te groot en duur voor de Ideas serie. Die serie is bedoeld voor sets die op of rond de €50 uitkomen. Kan wat meer zijn, kan wat minder zijn, maar niet erg veel er boven.

Daarom zijn al die hele grote en dus dure Ideas voorstellen die wel 10.000 supporters hebben gehaald kansloos in de beoordeling door Lego. Ook Ideas voorstellen die in een bestaande serie (Star Wars of Advanced Modulars) thuis horen zijn kansloos omdat ze in de Ideas serie geen set zullen plaatsen die in een bestaande serie thuis hoort.

------
Notna schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:16:
Hebben we het dan over een dedicated LEGO only winkel of...? Deze in Hoorn is namelijk behoorlijk aan de grote kant met een hele hoop LEGO (vergeleken met een BS of een Intertoys bijv.)

http://www.kelcha.nl/lego
Ik bedoel dus een officiële LEGO winkel, waar je Lego VIP punten krijgt bij je aanschaf, en waar je ook VIP punten kunt inwisselen bij aankopen. Waar je Lego Exclusives kunt kopen die Lego nog niet vrijgegeven heeft voor verkoop door derden.

[ Voor 26% gewijzigd door Haay op 28-10-2015 15:42 ]

• chrisO
Haay schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Te groot en duur voor de Ideas serie. Die serie is bedoeld voor sets die op of rond de €50 uitkomen. Kan wat meer zijn, kan wat minder zijn, maar niet erg veel er boven.

Daarom zijn al die hele grote en dus dure Ideas voorstellen die wel 10.000 supporters hebben gehaald kansloos in de beoordeling door Lego. Ook Ideas voorstellen die in een bestaande serie (Star Wars of Advanced Modulars) thuis horen zijn kansloos omdat ze in de Ideas serie geen set zullen plaatsen die in een bestaande serie thuis hoort.

------

[...]
Die kansloze te grote ideas voorstellen worden gewoon gejat door LEGO en in een iets andere vorm toch uitgebracht in een andere serie ( zie Ghostbuster Headquarters ) >:)

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Yaay, mijn Mistery Machine is verzonden. Ook met een trein erbij als de email klopt. Die kan ik evt ruilen voor een Gingerbread House.

• Haay
chrisO schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:45:
Die kansloze te grote ideas voorstellen worden gewoon gejat door LEGO en in een iets andere vorm toch uitgebracht in een andere serie ( zie Ghostbuster Headquarters ) >:)
Je bedoelt deze: https://ideas.lego.com/projects/60632 die ingezonden was in maart 2014.

Maar ik heb ergens gelezen dat de tijd dat Lego met een set bezig is, van het eerste design tot productie-klaar zijn, ongeveer twee jaar duurt. Dus dan was Lego waarschijnlijk al bezig met hun ontwerp van de Firehouse Headquarters toen dat design op Ideas gesubmit werd.

Uiteindelijk is het lastig te achterhalen of een Lego designer z'n inspiratie uit voorstellen (online) van enthousiaste AFOLs gehaald heeft, of dat die Lego designer zelfstandig en onafhankelijk op een vergelijkbaar resultaat is uitgekomen.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Mja, de officiële Lego winkel in België ligt ook niet meteen op een schitterende lokatie (shoppingcentrum Wijnegem, een stuk buiten Antwerpen). Ik veronderstel dat dat deels komt omdat Lego daarmee ook Nederland voor een stukje wil bedienen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
In Enschede zit de winkel van superspeelgoed.nl. En in die winkel hebben ze enkel en alleen Lego & duplo te koop.

En in Ede zit ook een klein winkeltje waar ze zo goed als alleen maar Lego verkopen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
icemotion schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

In Enschede zit de winkel van superspeelgoed.nl. En in die winkel hebben ze enkel en alleen Lego & duplo te koop.

En in Ede zit ook een klein winkeltje waar ze zo goed als alleen maar Lego verkopen.
Zulke winkels ken ik ook wel. Of winkels met een breder speelgoed aanbod maar die wel 10 x zoveel LEGO hebben staan als bijvoorbeeld Bart Smit of Intertoys. Maar het ging de vraagsteller hierom:
Haay schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:39:

[...]

Ik bedoel dus een officiële LEGO winkel, waar je Lego VIP punten krijgt bij je aanschaf, en waar je ook VIP punten kunt inwisselen bij aankopen. Waar je Lego Exclusives kunt kopen die Lego nog niet vrijgegeven heeft voor verkoop door derden.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ah die post heb ik gemist; ja zoiets is in Nederland idd niet te vinden. Op zich wel jammer inderdaad; want ik zie dat die stores een hele beleving zijn. Als je nou de mazzel hebt om een beetje bij de grens te wonen in het zuiden danwel oosten dan heb je in ieder geval de opties nog voor Belgie en bijvoorbeeld Oberhausen in Duitsland.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

chrisO schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:56:
[...]

En waar zijn de:
  • in-check poortjes
  • de kaartjes automaten
  • de kaartjesverkoop-balie
  • de toiletten
Dat komt allemaal nog :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:18
Inmiddels mijn bestelde Kwik-e-mart binnen gekregen met daarbij 3 Simpsons(serie 2) polybags, het kersttreintje en tot mijn verrassing ook nog een Star Wars stormtrooper sergant. Vooral van die laatste was ik verbaasd want die staat niet op de bestelling en ik dacht dat die ook niet meer erbij werd gedaan. Wel heeft die ervoor gezorgd dat de doos van de Kwik-e-mart een behoorlijke deuk incl klein scheurtje heeft. Toch wel jammer als je het mij vraagt..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Vandaag mijn Lego treintje binnen gekregen vanuit MP.
Erg fijne man om zaken mee te doen. Zeker omdat ik toch eisen had omtrent het betalen wanneer deze binnen was. Zo kom je ze haast niet meer tegen.

Dus, nu lekker bouwen!

• Suli
  • Niet online
Die heeft veel vertrouwen zeg. Als ik ooit iets op marktplaats zou plaatsen, is de kans dat ik dat doe minimaal. Of ik moet alle gegevens hebben van die persoon en dit na hebben kunnen trekken.

Ben een keer opgelicht met Lego. Heb eerder een 2tal bakken overgenomen van iemand. Netjes binnengehad. Hij had daarna weer een bak lego en ik dacht dat ik dan de halve setjes compleet kon maken. Geld overgemaakt en niks meer van gehoord.

[ Voor 38% gewijzigd door Suli op 28-10-2015 22:05 ]

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:33:
Vandaag mijn Lego treintje binnen gekregen vanuit MP.
Erg fijne man om zaken mee te doen. Zeker omdat ik toch eisen had omtrent het betalen wanneer deze binnen was. Zo kom je ze haast niet meer tegen.

Dus, nu lekker bouwen!
Veel plezier met bouwen, tis een leuk ding ! :)

• leosand
  • Laatst online: 18-11 08:51
gertjanw1993 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:51:
[...]

Ik heb wel een aantal plates, maar wil zeg maar op sommige stukken ook de hoogte in... Oude blokjes van mij zien er allemaal erg slecht uit (vergeeld, tanden staan erin, plakken etc)

Ik wil het volgende leuk aan gaan kleden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Op de foto's is santa's house verhoogd. Deze wil ik op een klif gaan plaatsen en ik wil nog ergens ruimte maken voor een skiheuveltje. :) Die skiheuvel wil ik eigenlijk vanuit santa's house doen, maar ik wil santa een klein beetje afgelegen houden, omdat ik die minder in het dorp vind passen.
ik had vorige jaar deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zVtxKv56we7Wk41IvHbuGfLd/medium.jpg
Onder deze "berg" zit een schoendoos met daarop een plank. veel witte plates vanuit andere setst en ook veel witte plates vanuit de wintersets gebruikt (onder de huizen). tevens aantal kilo witte lego bricks (via marktplaats gekocht, veel geluk gehad)

laatst nog een goede koop gedaan waarin veel berg bricks inzat (ook mp)
en dan wordt de dit de bases:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cv7iCqees7428lzozlmpJ9WH/medium.jpg

veel op marktplaats zoeken met keyword wit of grijs en hopen dat je geluk hebt.
kijk ook eens naar sets waarin witte baseplates zit en probeer die te kopen.

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Vandaag zijn de detective office en het treintje binnen gekomen, lekker vlot! Wanneer is dat gingerbread huisje er? En krijg je die ook als je al een treintje hebt gehad?

• Kapoen
Liefsnoepje schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:03:
Vandaag zijn de detective office en het treintje binnen gekomen, lekker vlot! Wanneer is dat gingerbread huisje er? En krijg je die ook als je al een treintje hebt gehad?
Als ik mij niet vergis is dat huisje te krijgen vanaf eind november ergens, rond Thanksgiving Day en het bijhorende Black Friday weekend. En ja je krijgt het ook indien je de trein al hebt, het zijn immers twee verschillende bonussen :)

• Haay
Heb op het moment twee bestellingen in status In Warehouse staan. Hopelijk worden ze niet gebundeld in één verzending, en krijg ik bij beide bestellingen wel het kersttreintje zoals in de bestel-bon aangegeven staat.

Wat het Gingerbread huisje betreft, hopelijk is er genoeg voorraad om het te kunnen combineren met de Doctor Who set die op 1 december in de verkoop gaat! :D

• Suli
  • Niet online
Is de gingerbread house op 1 december nog verkrijgbaar? Dacht tot en met maandag 30 november.

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:14
leosand schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:26:
[...]

ik had vorige jaar deze:
[afbeelding]
Onder deze "berg" zit een schoendoos met daarop een plank. veel witte plates vanuit andere setst en ook veel witte plates vanuit de wintersets gebruikt (onder de huizen). tevens aantal kilo witte lego bricks (via marktplaats gekocht, veel geluk gehad)

laatst nog een goede koop gedaan waarin veel berg bricks inzat (ook mp)
en dan wordt de dit de bases:
[afbeelding]

veel op marktplaats zoeken met keyword wit of grijs en hopen dat je geluk hebt.
kijk ook eens naar sets waarin witte baseplates zit en probeer die te kopen.
Ik doe hard me best op marktplaats, maar meestal ben ik te laat :P ben waarschijnlijk niet de enige..
Wat versta jij onder berg bricks?

• Haay
Sulaine schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:57:
Is de gingerbread house op 1 december nog verkrijgbaar? Dacht tot en met maandag 30 november.
Ja, je hebt gelijk. Het Gingerbread huisje is alleen tijdens het Black Friday weekend verkrijgbaar.

• leosand
gertjanw1993 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

Ik doe hard me best op marktplaats, maar meestal ben ik te laat :P ben waarschijnlijk niet de enige..
Wat versta jij onder berg bricks?
Een lurp
http://alpha.bricklink.co...=6083&idColor=86#T=C&C=86

• Liefsnoepje
Haay schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:40:
[...]

Ja, je hebt gelijk. Het Gingerbread huisje is alleen tijdens het Black Friday weekend verkrijgbaar.
Dat is jammer.
Ik had Doctor Who willen bestellen voor mijn man maar die is dan nog niet verkrijgbaar.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Soms kan je 1-3 dagen voor release het artikel al toevoegen in je winkelmandje, wellicht dat het voor die set ook zo gaat werken (+gingerbread huisje).

• Haay
Handig om ff door te kijken! De officiële Lego Store folder van de Lego België winkel!

Het Peperkoek huisje is verkrijgbaar tussen 27-11 en 18-12 en is dus te combineren met de Doctor Who set !!! :) :) :)

• roelieboelie
  • Laatst online: 18-11 13:43
Is collishop en dreamland hetzelfde? Ik heb wat lego besteld en ik kan het ophalen, maar nu zie ik op dreamland dat deze sets goedkoper zijn! Het Is maar een tiemtje, maar dat Is toch mooi de brandstof... Iemand ook meegemaakt en hoe te handelen?

Hoi

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:54
roelieboelie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:57:
Is collishop en dreamland hetzelfde? Ik heb wat lego besteld en ik kan het ophalen, maar nu zie ik op dreamland dat deze sets goedkoper zijn! Het Is maar een tiemtje, maar dat Is toch mooi de brandstof... Iemand ook meegemaakt en hoe te handelen?
Gewoon opnieuw bestellen, best bij Dreamland en aanvinken dat je ook voor de spaarpunten gaat. Je bestelling van de Collishop gewoon laten liggen. Andere optie is terugmailen naar de collishop (mailadres van bestelbevestiging) en vragen of ze de prijs van je bestelling willen aanpassen in de computer.
Als je je bestelling gaat ophalen gewoon nog eens in de computer in de Colruytwinkel (of Dreamlandwinkel) checken of ze de prijs aangepast hebben.
Heb ik zelf al vaak gedaan.

Als je je bestelling in een Dreamlandwinkel afhaalt, kijk daar eens goed of er geen sets liggen die online niet beschikbaar zijn. Ik heb zo een Lego Creator 10234 (Sidney Opera House) kunnen meegraaien (met 15% korting en spaarpunten).

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 29-10-2015 22:57 . Reden: type ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Kapoen
roelieboelie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:57:
Collishop en Dreamland zijn beide onderdeel van de Colruyt groep. Je bestelt online bij Dreamland, maar je moet naar een Colruyt filliaal (afdeling Collishop) om het af te halen, raar maar waar.

Het prijsverschil tussen de winkel en de online shop is inderdaad een realiteit, dat is me ook al overkomen.
Toen ik een bediende in een Dreamland winkel hier op wees kreeg ik 'ja dat kan helaas, deal with it' reactie.
Leuk is anders, maar Colruyt is niet echt transparant over kortingen en acties. Ze beconcurrreren ook hun eigen winkels voor een stuk, in een Colruyt kan je ook Lego kopen. Geen groot assortiment zoals in Dreamland, maar toch enkele sets en de collectible minifigs.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 30-10-2015 07:14 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Sinds vandaag(?) veel aanbiedingen bij blokker.nl, ze staan nog niet allemaal op brickwatch.nl, dus je moet er even met de hand doorheen bladeren.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

keverjeroen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:31:
Sinds vandaag(?) veel aanbiedingen bij blokker.nl, ze staan nog niet allemaal op brickwatch.nl, dus je moet er even met de hand doorheen bladeren.
Is volgens mij al vanaf begin deze week; Ik heb namelijk die LEGO City Highspeedtrain daar gekocht voor net geen 90 euro en er waren een hoop andere dingen ook in de aanbieding.

Gratis verzendkosten vanaf 50 euro ook, dus dat is wel netjes :)

• keverjeroen
Notna schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:36:
[...]

Is volgens mij al vanaf begin deze week; Ik heb namelijk die LEGO City Highspeedtrain daar gekocht voor net geen 90 euro en er waren een hoop andere dingen ook in de aanbieding.

Gratis verzendkosten vanaf 50 euro ook, dus dat is wel netjes :)
De 60051 is nu maar €76,50! Dus dat is nog wel een flink verschil met jouw €90,-...

Ook leuk:
10693 (Ruim 300 stenen voor €0,05 per steen)
10699 en 10700 (grondplaten voor onder de 7,-)
31026 (fietsenzaak en cafe)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

keverjeroen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

De 60051 is nu maar €76,50! Dus dat is nog wel een flink verschil met jouw €90,-...

Ook leuk:
10693 (Ruim 300 stenen voor €0,05 per steen)
10699 en 10700 (grondplaten voor onder de 7,-)
31026 (fietsenzaak en cafe)
Dat is even een partij ruk :/. Eens kijken of ik het gewoon kan retourneren en dan maar opnieuw kopen oid. Voor bijna 15 euro wil ik dat nog wel proberen :/

Edit: Net Blokker aan de lijn gehad. Ze maken het verschil aan mij over binnen 2 weken *O* (13,49 ongeveer)

Scheelt weer een rit naar de winkel :P

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 30-10-2015 09:57 ]

• keverjeroen
Zou het zeker proberen als ik jou was, ik heb er iig eentje besteld!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 19:54
Ik als onervaren (maar zeer enthousiaste) Lego liefhebber wil graag tips voor een mooie, stoere en grote Lego wagen om te bouwen. Ik wil het liefst iets wat niet standaard in de winkel ligt.

Ik heb bijvoorbeeld de Lego Helicarrier al gezien (super vet), maar die is behoorlijk prijzig.

Kan iemand me iets adviseren wat niet te standaard is, maar wel vet en betaalbaar (<200 euro)?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hier inmiddels druk bezig met het bouwen van mijn winter village. Echter vind ik het elk jaar wel weer vervelend dat er zoveel stof en honden haar op komt te liggen. Hebben jullie mischien wat tips om het een beetje stof vrij te houden zonder alles te moeten afbreken. De stofzuiger gebruiken lijkt mij niet zon goed idee. Aan het lego setje 7242 heb ik niet zo veel ;) .

200 fish found!

• AppieNL
B00st3r schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:18:
Ik als onervaren (maar zeer enthousiaste) Lego liefhebber wil graag tips voor een mooie, stoere en grote Lego wagen om te bouwen. Ik wil het liefst iets wat niet standaard in de winkel ligt.

Ik heb bijvoorbeeld de Lego Helicarrier al gezien (super vet), maar die is behoorlijk prijzig.

Kan iemand me iets adviseren wat niet te standaard is, maar wel vet en betaalbaar (<200 euro)?
Wel net buiten je budget, but it ticks all the boxes (stoer, groot, alleen te koop bij Lego zelf): De Lego Batman tumbler van 220 euro.

Anders de Ferrari F40, niet zo groot (en maar 90 euro), wel cool.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Zeehond schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:22:
Hier inmiddels druk bezig met het bouwen van mijn winter village. Echter vind ik het elk jaar wel weer vervelend dat er zoveel stof en honden haar op komt te liggen. Hebben jullie mischien wat tips om het een beetje stof vrij te houden zonder alles te moeten afbreken. De stofzuiger gebruiken lijkt mij niet zon goed idee. Aan het lego setje 7242 heb ik niet zo veel ;) .
Ik heb zelf geen dorp staan, maar een aantal grotere technic-stukken, en na een verbouwing (met bijhorende kilo's bouwstof) ben ik er achter gekomen dat een busje perslucht (zoals je gebruikt om de pc aan de binnenkant te ontstoffen) kleine wonderen verricht.
Dat werkt helaas niet voor 'plakkend stof' (bv: een set die in -de buurt van- de keuken staat), maar gewoon stof gaat perfect weg ermee.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

roeleboel schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

Ik heb zelf geen dorp staan, maar een aantal grotere technic-stukken, en na een verbouwing (met bijhorende kilo's bouwstof) ben ik er achter gekomen dat een busje perslucht (zoals je gebruikt om de pc aan de binnenkant te ontstoffen) kleine wonderen verricht.
Dat werkt helaas niet voor 'plakkend stof' (bv: een set die in -de buurt van- de keuken staat), maar gewoon stof gaat perfect weg ermee.
+1. Ik zou ook voor perslucht gaan of een blaasbalg die men gebruikt bij spiegelreflex cameras:

http://www.cameranu.nl/nl...oud-en-cleaning/blaasbalg

Voordeel van een blaasbalg is dat er niet enorme druk op staat zoals bij perslucht. En het is herbruikbaar ;)

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Swiffer Duster pikt ook een hoop stof op, die dingen zijn redelijk klein en kun je goed overal doorheen steken. Je komt niet in alle kleine gaatjes van je set, maar daar komt stof ook minder snel ten slotte.

• Haay
B00st3r schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:18:

Niet al te standaard, en ik vond hem erg leuk om te bouwen. Ben er wel een aantal uurtjes zoet mee geweest!
Afbeeldingslocatie: http://www.brickwatch.net/images/sets/10242.png

Brickwatch voor 10242 - Mini Cooper

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 30-10-2015 15:21 ]

• keverjeroen
LEGO Ideas First 2015 Review Results:

• chrisO
Haay schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:15:
[...]

Niet al te standaard, en ik vond hem erg leuk om te bouwen. Ben er wel een aantal uurtjes zoet mee geweest!
[afbeelding]

Brickwatch voor 10242 - Mini Cooper
De mini cooper voldoet niet aan "niet te standaard". Bij bijna elke BartSmit / Intertoys ligt er wel 1 exemplaar. Stoer en groot daar voldoet enkel de Tumbler aan:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/e/dynamic/is/image/LEGO/76023?$main$

• SeatRider
  • Laatst online: 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Is die Tumbler een beetje collectible? Op zich is er nu nog aan te komen voor rond de €200...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• AppieNL
Zolang Lego hem zelf verkoopt, zal die dat ook wel blijven. Als die uit productie gaat, zou het me niet verbazen dat die zoals modulars in waarde zal stijgen.

Het Joker poppetje op zichzelf is nu al aardig wat geld waard, want zit alleen in deze set.

• Kapoen
keverjeroen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:35:
LEGO Ideas First 2015 Review Results:
Ergens wel te verwachten gezien de matige selectie, al had ik wel graag een Discworld set gezien :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

roeleboel schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

Notna schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

+1. Ik zou ook voor perslucht gaan of een blaasbalg die men gebruikt bij spiegelreflex cameras:

http://www.cameranu.nl/nl...oud-en-cleaning/blaasbalg

Voordeel van een blaasbalg is dat er niet enorme druk op staat zoals bij perslucht. En het is herbruikbaar ;)
Bedankt voor de tips :) Ik ga ze allebij proberen. Het is geen plakkend stof wat er op de lego zit. Het meeste komt denk ik van de papegaai.

Mijn voorkeur heeft de blaasbalg aangezien die zoals Notna schrijft herbruikbaar is. ik denk dat het namelijk met zo'n busje pers lucht een dure hobby.
Roeltjuh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:12:
Swiffer Duster pikt ook een hoop stof op, die dingen zijn redelijk klein en kun je goed overal doorheen steken. Je komt niet in alle kleine gaatjes van je set, maar daar komt stof ook minder snel ten slotte.
Ook bedankt voor de tip :) Ik ben alleen bang dat ik met zo'n Swiffer Duster de kwestbare stukjes omgooi, dus die heeft wat minder mijn voorkeur.

200 fish found!

• chrisO
AppieNL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:49:
Zolang Lego hem zelf verkoopt, zal die dat ook wel blijven. Als die uit productie gaat, zou het me niet verbazen dat die zoals modulars in waarde zal stijgen.

Het Joker poppetje op zichzelf is nu al aardig wat geld waard, want zit alleen in deze set.
De huidige modulars zullen veel minder en veel minder hard in waarde stijgen als de andere. Er zijn namelijk veel te veel mensen die 1 zo'n doos (vooral Petshop is populair) achter de hand houden als investering. Ook zijn er steeds meer en meer mensen die er handel in zien en 10+ dozen hebben liggen in de hoop er 'snel' veel geld aan te verdienen.

Mijn ervaring is koop sets in collectible series die slecht verkopen.
Sets in het verleden die slecht verkochten (en die ik toen dus kocht) waren de Star Wars UCS B-Wing, Star Wars UCS Imperial Shuttle en natuurlijk de UCS Millennium Falcon. (mijn LEGO hobby beperkte zich toen enkel tot Star Wars UCS LEGO)

• Haay
AppieNL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:49:

De UCS The Tumbler is 'pas' sinds december 2014 te koop. Nog geen jaar dus. Als Lego zou besluiten hem nu al (onverwacht dus) van de markt te halen dan wordt dit een hele vette collectible die vast en zeker flink in waarde zal gaan stijgen. Blijft hij nog 1 à 2 jaar in de verkoop, dan zal hij minder collectible zijn want meer exemplaren verkocht.

In ieder geval heb ik er één nieuw in de (nog verzegelde) doos via eBay uit Duitsland gescoord. Inclusief verzending heeft me dat €190,50 gekost. :*)

• Kapoen
chrisO schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

De huidige modulars zullen veel minder en veel minder hard in waarde stijgen als de andere. Er zijn namelijk veel te veel mensen die 1 zo'n doos (vooral Petshop is populair) achter de hand houden als investering. Ook zijn er steeds meer en meer mensen die er handel in zien en 10+ dozen hebben liggen in de hoop er 'snel' veel geld aan te verdienen.

Sets in het verleden die slecht verkochten (en die ik toen dus kocht) waren de Star Wars UCS B-Wing, Star Wars UCS Imperial Shuttle en natuurlijk de UCS Millennium Falcon. (mijn LEGO hobby beperkte zich toen enkel tot Star Wars UCS LEGO)
Het zou me niet verbazen moesten bijvoorbeeld de Lego Movie sets ook nog wat stijgen in waarde. Daar zitten redelijk wat unieke minifigs en onderdelen in. Bijvoorbeeld die maffe vuilniswagen 'Chomper' set heeft als enige minifigs met fluo groene hesjes ipv de standaard oranje versie. In de Metalbeard set zit een construction worker met unieke torso en leg print. Dan zijn er nog een hele hoop variaties op die robot minifigs die je in de film ziet,...

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 30-10-2015 17:03 ]

• AppieNL
Alles leuk en aardig dat huidige modulars niet de prijs halen van de café corner e.d.

Feit blijft dat modulars die nu al een paar maanden/1 jaar uit de handel zijn zo'n 50-100 euro meer kosten dan adviesprijs als je ze nieuw wil.

En natuurlijk haalt Lego de tumbler er niet nu al uit, maar als die ooit uit gaat, staat die wat mij betreft in no time op 300+ euro, ongeacht hoeveel de set is ingeslagen door handelaren.

Belachelijk hoge winstmarges zijn exit gegaan met de UCS Falcon en eerste 3 modulars.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:54
chrisO schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

Ik moet hier kleur bekennen. Ik heb zelf de Tower Bridge en de VW T1 gekocht, in de veronderstelling dat deze straks in waarde gaan stijgen.
Maar, zelfs nu komt er louter reactie op als ik die op tweedehandssites in België te koop stel.
En als ik dan de prijzen op bricklink bekijk? Amai, worden die sets echt aan zulke prijzen verkocht, of blijft het gewoon een aanbod zonder dat er ooit een aankoop gebeurt?

Er zullen er zich velen de broek gaan scheuren, als ze niet de verwachte opbrengst gaan halen.

En eerlijk? Ik vind het wel leuk, die lego sets aankopen en ooit hoop ik dat ik er toch iets aan verdien om dan de speciale edities te kunnen kopen op de lego website/winkel die niet te vinden zijn in de reguliere speelgoedwinkel.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Suli
  • Niet online
Tot nu toe zijn alle "grote" sets die ik heb gekocht gebouwd. Vind ik veels te leuk.
Oh ja, toevallig heb ik de VW T1 niet opengemaakt. Die zit met klein broertje of zusje nieuw in doos. Raar genoeg mag het van mij zo blijven.

Van de seizoenssetjes en sommige gratis setjes heb ik wel dubbel. 1 open en 1 voor de kleinkinderen over 20 jaar :D.

• Kapoen
Niet dat ik jullie geen winst gun, maar de VW T1 krijgt ook volgend jaar nog een nieuwe oplage, dus de kans dat die (snel) in waarde zal stijgen is niet zo heel groot. En als ik me niet vergis is dat ook het geval voor de Tower Bridge.

• Suli
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 07:58:
Niet dat ik jullie geen winst gun, maar de VW T1 krijgt ook volgend jaar nog een nieuwe oplage, dus de kans dat die (snel) in waarde zal stijgen is niet zo heel groot. En als ik me niet vergis is dat ook het geval voor de Tower Bridge.
Ik bewaar het niet expres hoor. Had het vorig jaar gehaald bij Collishop, maar eenmaal thuis toch niet opengemaakt.

Hoeveel zouden jullie max uitgeven aan een gebruikte HH (compleet) zonder doos?

[ Voor 74% gewijzigd door Suli op 31-10-2015 08:06 ]

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sulaine schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:00:
[...]

Ik bewaar het niet expres hoor. Had het vorig jaar gehaald bij Collishop, maar eenmaal thuis toch niet opengemaakt.

Hoeveel zouden jullie max uitgeven aan een gebruikte HH (compleet) zonder doos?
275 als de lego en handleidingen nog in nette staat zijn. Heb mijn gebouwde haunted house verkocht voor 350 inclusief doos ed in top staat. Echter nu krijg je daar gesealden voor.

Ben nu zelf begonnen aan mijn laatste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mgzaCIWgebf217C5lvNgXzxh/thumb.jpg

Nu gaan er over deze set geruchten dat de lego buigt. Ik kan alleen geen duidelijke omschrijving vinden waar en wat er tegen te doen. Iemand hier ervaring met deze set en is het echt zo erg?

[ Voor 32% gewijzigd door Teknix1982 op 31-10-2015 08:12 ]

• Suli
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:08:
[...]

275 als de lego en handleidingen nog in nette staat zijn. Heb mijn gebouwde haunted house verkocht voor 350 inclusief doos ed in top staat. Echter nu krijg je daar gesealden voor.

[afbeelding]

Nu gaan er over deze set geruchten dat de lego buigt. Ik kan alleen geen duidelijke omschrijving vinden waar en wat er tegen te doen. Iemand hier ervaring met deze set en is het echt zo erg?
Dan zit ik goed met 250 inclusief verzenden (alles nagecheckt en klopte waardoor ik met 100% vertrouwen het geld heb overgemaakt). Wou het volgend jaar gaan bricklinken.

• Teknix1982
  • Niet online
Sulaine schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:31:
[...]

Dan zit ik goed met 250 inclusief verzenden (alles nagecheckt en klopte waardoor ik met 100% vertrouwen het geld heb overgemaakt). Wou het volgend jaar gaan bricklinken.
Nette prijs hoor! En mooie build!! :)

• PurpleApeGaming
  • Laatst online: 14-11 13:45
Geen fysieke lego winkel?

https://www.speelgoednl.nl/zwolle

Yeah 8)

• Suli
  • Niet online
Officiele Lego winkel waar je je Lego VIP card kan gebruiken en deelnemen aan alle Lego Shop@home acties? Volgens mij niet.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
Ik had dus een volle doos Minifigures serie 14 omdat ik ze allemaal minimaal 1x wilde voor het halloweendiorama en de rest zou ik wel mee kijken wat ik ermee zou doen. Vandeweek te koop gezet als zijnde geseald maar met de garantie welke erinzat (had alles nagewogen en zo een sortering gemaakt en dan van alle gewichten er 1 geopend voor mezelf)

Nou omdat er 10 zakjes waren met hetzelfde gewicht en die dus ondefinieerbaar waren met voelen toch geprobeerd die te sorteren.
Daarbij kwam ik ook tot een sortering en dacht dus alles te hebben alleen de zombieman met koffer had ik niet. Deze was door iemand besteld (met de mededeling dat ze al geopend mochten zijn) dus toch maar gaan zakjes gaan openen. Ik ben natuurlijk begonnen bij die met hetzelfde gewicht. Daarbij geen geluk.
Toen ALLE andere ook maar geopend en ik had het qua gewichten niet 1 keer fout.

Maar een volle doos kopen is dus zelfs geen garantie dat er alles 1 keer inzit :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Haay
Pffff, dat is nog altijd een Lego Reseller. En daarbij zijn ze ook nog eens niet eerlijk:

Pet Shop bij Speelgoed Zwolle:
Pet Shop Speelgoed Zwolle

Pet Shop in de officiële Lego winkel:
Pet Shop Lego Shop @ Home

Hoezo, "Uit Productie" ? Dat is klanten naaien...

Een officiële Lego winkel zal altijd precies dezelfde prijzen hanteren als de retail prijzen van de Lego web-winkel. En dus niet exclusives die alleen bij Lego te bestellen zijn met een hogere prijs doorverkopen. Voorbeeld: Ferrari F40 die bij Lego zelf €89,99 kost en bij Speelgoed Zwolle voor €99,99 over de toonbank gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 31-10-2015 10:27 ]

• Kapoen
Haay schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:24:
[...]
Hoezo, "Uit Productie" ? Dat is klanten naaien...
Ik ga even advocaat van de duivel spelen en zeggen dat dat tot afgelopen week ook zo was.
Ik weet natuurlijk niet sinds wanneer deze melding staat op de website van die winkel in Zwolle...

• Suli
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:11:
[...]

Ik ga even advocaat van de duivel spelen en zeggen dat dat tot afgelopen week ook zo was.
Ik weet natuurlijk niet sinds wanneer deze melding staat op de website van die winkel in Zwolle...
Dat was tijdelijk niet voorradig :).

• Haay
Wat vinden jullie trouwens van deze Lego Ideas voorgestelde set?

Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/c31/017/120006/2148222-o_1a1re1a8bi0pf991fmi1pf910f28-full.JPG
Tron Legacy Light Cycle

Ik vind hem ERG mooi en het past qua design en formaat ook uitstekend in de Ideas serie. Heb deze set dus gesteund en hoop dat hij de 10.000 stemmen haalt! :)

• Kapoen
Sulaine schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

Dat was tijdelijk niet voorradig :).
potatoes tomatoes ;)

Maar inderdaad, het loont altijd de moeite om wat research te doen blijkbaar. In deze tijden van Sinterklaas en Kerstmis moet je trouwens al per model gaan vergelijken waar je het goedkoopst kan shoppen. Ik wilde voor m'n petekindje een paar dozen Duplo aanschaffen, en per winkelketen/kleinhandelaar/... zaten er per doos significante prijsverschillen tussen.

• Suli
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:41:

[afbeelding]
Tron Legacy Light Cycle

Ik vind hem ERG mooi en het past qua design en formaat ook uitstekend in de Ideas serie. Heb deze set dus gesteund en hoop dat hij de 10.000 stemmen haalt! :)
Hij is cool, maar het lijkt te simpel/mist wat.

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Haay schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:41:

[afbeelding]
Tron Legacy Light Cycle

Wat cool!
Gelijk even een vote gegeven. Dit soort dingen passen inderdaad heel goed bij het idee achter Lego Ideas.
Mooie set ook om neer te zetten!

Want a cookie?!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:27

FCC

Teknix1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:08:
[...]

[afbeelding]

Mooie set! Ik heb bij de Executor Super Star Destroyer dat het topdeck van de neus iets naar boven buigt. Wellicht kan dat bij jouw model ook voorkomen. Niet echt storend trouwens.

Waar een wil is, is een stopcontact....

• BillSpaarbank
  • Niet online
Toch net maar de 10248 (F40) besteld. Lang getwijfeld, maar ik denk dat hij toch wel bij de kever, de T1 en de Mini cooper hoort.

Ben benieuwd :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Liefsnoepje
Haay schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:46:
Handig om ff door te kijken! De officiële Lego Store folder van de Lego België winkel!

Het Peperkoek huisje is verkrijgbaar tussen 27-11 en 18-12 en is dus te combineren met de Doctor Who set !!! :) :) :)
Dat is leuk :)

• Haay
BillSpaarbank schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:30:
Toch net maar de 10248 (F40) besteld. Lang getwijfeld, maar ik denk dat hij toch wel bij de kever, de T1 en de Mini cooper hoort.

Ben benieuwd :)
Ja, hij hoort er zeker bij en ik vond hem leuk om te bouwen. Het voltooide model ziet er ook erg mooi uit vind ik.

Heb jij de Kever ook? Die is me nu te duur om nog te kopen. Nou ja, kan niet alles hebben he... :P

• BillSpaarbank
  • Niet online
Haay schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:38:
[...]

Ja, hij hoort er zeker bij en ik vond hem leuk om te bouwen. Het voltooide model ziet er ook erg mooi uit vind ik.

Heb jij de Kever ook? Die is me nu te duur om nog te kopen. Nou ja, kan niet alles hebben he... :P
De Kever is hier inderdaad in het bezit. Ooit als cadeau van collega's gehad. Die gaat nooit meer weg haha.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:27

FCC

Heb Lego ook gemaild over Wall.E's nek en kreeg dit antwoord:

However, as we’ve since heard that some fans feel WALL·E’s head moves a little too freely, we’ve decided to take their advice and make some improvements to the set. Our designers are currently working on some small changes and we hope to have a new solution in the next few weeks.
As soon as our designers have finalized the adjustments to the Wall-E set in a few weeks time, we will sent you the replacement parts.Please let us know if you need anything else.

Ben benieuwd :*)

Waar een wil is, is een stopcontact....

• MDT-Maikel
  • Laatst online: 13-02-2021
Bij mij zijn inmiddels alle bestellingen tijdens de dubbele VIP punten actie ook binnen (op twee pet shops en hopelijk kersttreintjes na), zie de foto >:). Mijn verdere collectie bestaat voornamelijk uit de modulaire gebouwen, een paar treinen, wat city sets en veel losse steentjes van jaren geleden.

Lego Aankoop

Inhakend op de pet shop discussie: Ik denk dat in ieder geval de pet shop stabiel in prijs blijft, dus als investering niet al te veel risico met zich mee brengt. Bovendien met de 10% korting en het treintje is de aankoopprijs effectief rond de 130€.

Ik vind de Speed Champions sets alle vrij geslaagd en de auto's zien er goed uit, alleen was het wel veel stickers plakken. Ik denk een stuk of 20 stickers per auto, maar nu heb ik wel materiaal voor een straten circuit in mijn (toekomstige) Lego stad.

Ik ga binnenkort deze moc nabouwen: http://jkbrickworks.com/lego-particle-accelerator/. Alleen dan met een botsing van twee balletjes, moet nog kijken of ik dat lineair en circulair maak of anders, maar ik vind de botsing van de bal op een steentje een beetje raar. Het is niet echt vergelijkbaar met een echte deeltjesversneller, dat is natuurlijk sowieso lastig aangezien daar ook inelastische botsingen plaats vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door MDT-Maikel op 01-11-2015 16:48 ]

brick store | mdt.re

• Haay
MDT-Maikel schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:45:
Bij mij zijn inmiddels alle bestellingen tijdens de dubbele VIP punten actie ook binnen (op twee pet shops en hopelijk kersttreintjes na), zie de foto >:). Mijn verdere collectie bestaat voornamelijk uit de modulaire gebouwen, een paar treinen, wat city sets en veel losse steentjes van jaren geleden.

[afbeelding]
Zo, jij hebt goed gescoord zeg! :D
Ik kreeg gisteren mijn Pet Shop binnen, inclusief kersttreintje. Eerder had ik er ook al een bij de Palace Cinema gekregen. En ook nog een bij Lego Dimensions welke ik met deze bonus (dubbele VIP + kersttreintje) ook aantrekkelijker vond. :)

En vandaag nog een VW T1 Camper Van voor €85 bij de Intertoys besteld. :*)

Deze maand maar ff rustig aan doen, tot het Gingerbread huisje bij bestellingen erbij komt. ;)

• Suli
  • Niet online
MDT-Maikel schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:45:

[afbeelding]

Inhakend op de pet shop discussie: Ik denk dat in ieder geval de pet shop stabiel in prijs blijft, dus als investering niet al te veel risico met zich mee brengt. Bovendien met de 10% korting en het treintje is de aankoopprijs effectief rond de 130€.
Zoo, ik dacht dat Lego een aantal treintjes had gecancelled, omdat het max 1 per huishouden was.
Ik was zelf verbaasd dat ik de 2de en 3de kreeg (en hoopte dat ze mijn account niet gaan flaggen).

• MDT-Maikel
  • Laatst online: 13-02-2021
Sulaine schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:33:
[...]

Zoo, ik dacht dat Lego een aantal treintjes had gecancelled, omdat het max 1 per huishouden was.
Ik was zelf verbaasd dat ik de 2de en 3de kreeg (en hoopte dat ze mijn account niet gaan flaggen).
Ik heb vier treintjes bij aankopen in de Lego stores van Hamburg and Frankfurt am Main gekregen, de medewerkers daar vonden het prima om aankopen in tweeën te delen. In Frankfurt hadden ze trouwens nog genoeg treintjes op voorraad op de laatste dag van de actie. Van één van de bestellingen (de trein, eigenlijk wel ironisch) is het treintje gecanceld.

brick store | mdt.re

Verwijderd

Sulaine schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:33:
[...]

Ik had 2 bestellingen op 2 verschillende adressen. Kreeg keurig bericht dat er maar 1 trein per vip card / huishouden werd vergeven :(

• Haay
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:13:
Ik had 2 bestellingen op 2 verschillende adressen. Kreeg keurig bericht dat er maar 1 trein per vip card / huishouden werd vergeven :(
Was dat aan het begin van de actie? Misschien dat ze toen nog een slag om de arm wilden houden omdat ze niet wisten hoe snel ze door hun voorraad heen zouden gaan. Mogelijk wilden ze in ieder geval november halen voordat ze moesten zeggen dat de voorraad op is?

• Arunia
Pas lego gemaild over de Wall-E. Kreeg de melding dat er nog geen oplossing voor de nek was. Dacht dat die er wel al was?

Verwijderd

Haay schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:46:
[...]

Was dat aan het begin van de actie? Misschien dat ze toen nog een slag om de arm wilden houden omdat ze niet wisten hoe snel ze door hun voorraad heen zouden gaan. Mogelijk wilden ze in ieder geval november halen voordat ze moesten zeggen dat de voorraad op is?
was idd op eerste dag, maar dan nog is lxllig !,

• leosand
Arunia schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:59:
Pas lego gemaild over de Wall-E. Kreeg de melding dat er nog geen oplossing voor de nek was. Dacht dat die er wel al was?
Ben vrijdag nog gebeld door lego. Ze zijn idd nog bezig met de juiste oplossing volgens de dame die belde.
Indien oplossing er is krijg je het thuis gestuurd als je melding hebt gemaakt.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

De Pet shop en het treintje zijn binnen.
Leuke vooruitzichten als er wat tijd vrijkomt

Battle.net: NagaByrd#2844

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 11:24

nlboy

Alles kitz?

Haay schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:17:
[...]

Geen miskoop! En erg leuk om te bouwen. Wel klein beetje jammer dat de VW Camper en de Mini Cooper niet op dezelfde schaal zijn. Maar als de VW Camper op dezelfde schaal als de Mini Cooper gemaakt was, dan zou die een stukje groter (en dus ook duurder) zijn geworden.

Binnenkort maar eens de VW Camper in elkaar zetten. Schijnt toch wel de leukste build te zijn, als je de VW Kever, VW Camper, Mini Cooper en Ferrari F40 onderling vergelijkt.
Ja idd dat is wel jammer, maar ach dan had ik waarschijnlijk de camper niet gekocht (nog duurder dan nu). Wat ik vooral tof vind is de textiel gordijntjes van de Camper.

De Ferrari vind ik niet zo heel spannend overkomen. Deze in bezit?

En jammer ik er nu pas achter kom dat er ooit een Lego Beetle te koop was, anders had ik die sowieso gekocht en gebouwd voor mijn ouders die een Kever bezitten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Beetle kun je als je wilt nog wel krijgen. Nummer is 10187. Bricklink: http://alpha.bricklink.co...tem.page?S=10187-1#T=S&O={}
Op MP gaan ze voor vergelijkbare bedragen.

Schrik alleen niet van de prijs ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
nlboy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:44:
[...]
De Ferrari vind ik niet zo heel spannend overkomen. Deze in bezit?
Ik twijfelde hier in eerste instantie ook aan, heb hem uiteindelijk toch gekocht en vond hem hartstikke leuk om te bouwen! Allerlei kleine "vernuftigheden" waarvan je denkt, wauw, dat hebben ze goed bedacht. Leuker om te bouwen dan de T1 vond ik.
Als zo'n ding leuk is om te bouwen, ga je ook de looks meer waarderen ;)

• Haay
Roeltjuh schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:45:
Ik twijfelde hier in eerste instantie ook aan, heb hem uiteindelijk toch gekocht en vond hem hartstikke leuk om te bouwen! Allerlei kleine "vernuftigheden" waarvan je denkt, wauw, dat hebben ze goed bedacht. Leuker om te bouwen dan de T1 vond ik.
Als zo'n ding leuk is om te bouwen, ga je ook de looks meer waarderen ;)
Idem hier. Vond de F40 er van te voren niet zo heel spannend uit zien, maar tijdens het bouwen ben ik hem wel meer gaan waarderen. Juist omdat er een aantal leuke bouw-methodes in zitten. Ik had voordat ik de Ferrari F40 kocht overigens eerst deze goede review gelezen op de Brickset.com website. Die review gaf me sowieso al een beter gevoel over wat ik kon verwachten.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 11:24

nlboy

Alles kitz?

Bedankt, jullie hebben me overtuigd om de F40 te gaan kopen. Aan de buitenkant ziet de F40 er niet zo spannend uit, maar de review toont dat er best wel toffe constructies onder de motorkap zitten.
The Eagle schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:36:
Die Beetle kun je als je wilt nog wel krijgen. Nummer is 10187. Bricklink: http://alpha.bricklink.co...tem.page?S=10187-1#T=S&O={}
Op MP gaan ze voor vergelijkbare bedragen.

Schrik alleen niet van de prijs ;)
Bedankt voor de link. Helaas heb ik niet zoveel voor mijn ouders over. O-) En ze hebben niet heel veel met Lego (zolder staat vol).

Gewoon hopen dat Lego ooit weer een Beetle 2.0 uitbrengt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door nlboy op 04-11-2015 09:20 ]

• Suli
  • Niet online
De 2 winter/kerst setjes zijn nu te koop :).

• Mister_GJ
Sulaine schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:49:
Zullen deze setjes uitverkocht zijn voordat het Gingerbread House beschikbaar komt?

• Kraz
  • Laatst online: 20-11 22:01

Kraz

Saving the world

Sulaine schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:49:
Welke 2 winter/kerst setjes? :$

Santa's Workshop en Winter Toy Shop zijn nml al even te koop...

[ Voor 14% gewijzigd door Kraz op 04-11-2015 11:10 ]

• Mister_GJ
Kraz schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:07:
[...]

Welke 2 winter/kerst setjes? :$

Santa's Workshop en Winter Toy Shop zijn nml al even te koop...
40124 en 40125
http://shop.lego.com/en-US/Winter-Fun-40124?s=6101847
http://shop.lego.com/en-US/Santa-s-Visit-40125?s=6101849

• Suli
  • Niet online
gertjanw1993 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:06:
[...]

Zullen deze setjes uitverkocht zijn voordat het Gingerbread House beschikbaar komt?
Je weet het nooit. De thanksgiving set is uitverkocht en staat niet eens meer bij.

• Arunia
Ze zijn wel erg leuk, maar alleen een losse scene met een deur of openhaard zou totaal niet staan in de winter village.
denk, denk, denk.

Denk dat ik ze maar voorbij laat gaan of ze moeten er straks met het gingerbread house nog zijn.
De sneeuwscooter is wel leuk, maar die kan ik ook nog wel bricklinken.
Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)