Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.054 views

Onderwerpen

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 19:20

Flabergasted

Prepare to die !

SmartDoDo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:23:
:r LEGO :r

Naar aanleiding van enige frustratie vraag ik me af of hier iemand ervaring heeft met geannuleerde orders en enig idee kan hebben waarom Lego systematisch weigert om orders van me aan te nemen?

Ik bestel 1 product, betaal met een VISA-kaart die overal wordt geaccepteerd, verzend naar een woonadres, gebruik geen kortingscode. Betaling achteraf wordt eveneens niet geaccepteerd en ook als ik vooraf per bank wil overmaken worden orders geannuleerd 8)7

[...]

Dit is dus order nr. 5 nadat order nummers 1 t/m 4 in augustus ook al zijn geannuleerd. Bellen met Lego geeft me geen antwoord. Per email wordt enkel aangegeven dat de order terecht is geannuleerd en brieven naar Lego worden niet beantwoord. Ik voel me net een paria die zwaar heeft gefraudeerd :X

Enfin, ik kan hierin toch niet de enige zijn lijkt me?
(Marktplaats) handelaar ? grote hoeveelheden inkopen ?

[ Voor 41% gewijzigd door Flabergasted op 23-10-2015 18:32 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

Roeltjuh schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:33:
@SmartDoDo
Aangezien al je orders worden geannuleerd, lijkt het erop dat je op een zwarte lijst staat en je er automatisch uitgefilterd wordt.
[...]
Ik ben er inderdaad bang voor.
Teknix1982 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Maak je vaak gebruik van de service van lego om ontbrekende steentjes aan te vullen?
Ik heb nog nooit iets kunnen bestellen bij Lego dus daar kan het 'm niet in zitten. Ik heb besloten dan nog maar wat op papier te zetten en aangetekend naar Engeland te sturen. Als dat niet werkt, helaas pindakaas.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 12:36
Woon je al lang op je huidige adres?
Misschien dat een eventuele vorige bewoner van je huis op de blacklist gekomen is en daardoor je adres niet geaccepteerd wordt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:16:
Even een station-update:

[afbeelding]

Aan het open gat aan de kopse kant van de brug wil ik een verwijderbaar monorail station maken. Verwijderbaar in de zin van dat ik niet altijd een monorail moet neerleggen. Hoe en wat moet ik nog bedenken. Het begin van de 2nd floor is ook zichtbaar. Maar voordat ik die ga afbouwen wil ik eerst de 1st floor inrichten. Helemaal rechts heb ik een liftschacht staan, ik wilde daar een bewegende lift in maken, maar ik ben bang dat als een lift aan een touwtje hangt, dat-ie gaat bungelen en dan blijft haken bij de uitsteeksels van de curved panels (of hoe die dingen ook mogen heten). Daar moet ik dus ook nog wat voor bedenken :)

Edit: Ik bedenk met nu dat ik dat lift-probleem kan oplossen door de lift hoger te maken dan de curved panels, dat wordt-ie altijd op z'n plaats gehouden door de onder- of bovenkant van de curved panels.
Waarom die lift met een touwtje? Je kunt natuurlijk ook gewoon de brede ketting / rupsband gebruiken die aan de zijkant loopt en de cabine daar aan vastmaken. Hoeft niet eens een rondgaande ketting te zijn, los stuk kan ook. Aan het ene uiteinde maakt je de lift op de begane grond vast, dan de ketting naar boven naar een aangedreven tandwiel. Stukje er overheen laten hangen en als je de lift omhoog beweegt gaat de andere kant naar beneden. Evt contragewicht inbouwen. Die hele constructie kun je aan willekeurig welke zijkant bouwen. Denk zelf dat de buitenkant het mooiste is, kun je de zijkanten open laten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:18
Hier inmiddels een succesvolle bestelling geplaatst voor de Kwik-e-mart, voldoende voor de gratis trein in ieder geval :+ Kreeg er ook nog 3 gratis Simpson figuurtjes bij. Ook nog de dubbele punten.. nu nog even wachten voor de volgende promotie. Overige dozen die ik nog wil probeer ik wel tijdens andere promoties binnen te krijgen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
Gisteren was de Halloweentocht van de school van mijn zoontje

Hij keek hier al weken naar uit. Mede omdat hij meegebouwd heeft aan het lego diorama. We hebben vlug een filmpje gemaakt van "onze" acts.

Eerst kom je langs onze zingende pompoenen !

en dan na 30 seconden is het lego diorama te zien voor ongeveer 1 minuutje.
Helaas hadden we tijdens de opbouw geen tijd meer voor de 40 straatlantaarns die we ook nog hadden ertussen te plaatsen dus hebben we vlug wat theelichtjes voor extra verlichting ertussen gezet.
Daarna door naar de skullroom.

[YouTube: https://youtu.be/TbnzN62Xe6E]

Heb overigens ook weer besteld bij de lego shop. Helaas was de pet shop uitverkocht en ook niet te bestellen :(

[ Voor 12% gewijzigd door harley op 24-10-2015 11:19 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Als ik via lego.nl iets bestel (dan kom je op de Amerikaanse site) komen er dan ook nog invoerkosten bij?

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:45
Liefsnoepje schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:12:
Als ik via lego.nl iets bestel (dan kom je op de Amerikaanse site) komen er dan ook nog invoerkosten bij?
rechts bovenin kun je Nederlands kiezen. Dan krijg je gewoon de prijzen in Euro's en daar komen verder geen kosten bij (behalve bezorgkosten als je onder een bepaald bedrag zit)

Verwijderd

2 bestellingen binnen, eentje bij mij thuis en eentje bij mijn ouders. En inderdaad, maar 1x een treintje :(

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:14
Ik heb 2 bestellingen binnen op 1 huishouden en 2 keer een treintje. Niet perse om te verkopen, maar omdat ik dan de korting van vip kon gebruiken. Winterdorp begint vorm te krijgen.

Heeft er iemand en idee hoe ik goedkoop heel veel witte blokken kan krijgen?

• Liefsnoepje
commentator schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

rechts bovenin kun je Nederlands kiezen. Dan krijg je gewoon de prijzen in Euro's en daar komen verder geen kosten bij (behalve bezorgkosten als je onder een bepaald bedrag zit)
Dankjewel! Dan ga ik de modulair verzameling van mijn man weer uitbreiden. Hopelijk inclusief een kersttreintje.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:31:
[...]

Waarom die lift met een touwtje? Je kunt natuurlijk ook gewoon de brede ketting / rupsband gebruiken die aan de zijkant loopt en de cabine daar aan vastmaken. Hoeft niet eens een rondgaande ketting te zijn, los stuk kan ook. Aan het ene uiteinde maakt je de lift op de begane grond vast, dan de ketting naar boven naar een aangedreven tandwiel. Stukje er overheen laten hangen en als je de lift omhoog beweegt gaat de andere kant naar beneden. Evt contragewicht inbouwen. Die hele constructie kun je aan willekeurig welke zijkant bouwen. Denk zelf dat de buitenkant het mooiste is, kun je de zijkanten open laten :)
Die oplossingen zijn allemaal wat groter qua uitvoering en een touwtje met de techniek op een andere plek is "slanker" en makkelijker in te bouwen. Ik heb met een verbreding in een sleuf aan de achterkant van de lift de lift nu vast gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GneIWqz.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o7Cn9PE.png

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
gertjanw1993 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:15:
Ik heb 2 bestellingen binnen op 1 huishouden en 2 keer een treintje. Niet perse om te verkopen, maar omdat ik dan de korting van vip kon gebruiken. Winterdorp begint vorm te krijgen.

Heeft er iemand en idee hoe ik goedkoop heel veel witte blokken kan krijgen?
Kun je wit niet scheppen bij de Bart Smit? 2x4x2 die rechthoekige hoge.

Iets anders is wellicht bricklinken. Ik moet nog onderplaten fixen.

Verwijderd

Arunia schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

dus zal je het dan idd met mp.nl moeten doen. Ik kan je geen treintje leveren helaas. Sorry ! :-(

• Arunia
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:02:
Ik kan je geen treintje leveren helaas. Sorry ! :-(
Geeft niets.
Ik heb hem via mp voor een bedrag.

• Mister_GJ
Arunia schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Kan je lego scheppen bij de bartsmit? Ik dacht dat ik dan naar Duitsland toe zou moeten...

• leosand
  • Laatst online: 18-11 08:51
gertjanw1993 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:47:
[...]

Kan je lego scheppen bij de bartsmit? Ik dacht dat ik dan naar Duitsland toe zou moeten...
Nep lego....
Alleen in gouda en idd bij lego shop duitsland kun je pick a brick doen.
Moet je wel geluk hebben dat de brick die je zoekt in de muur zit

Btw bij de lego experince vroegen ze 9 euro de 100 gram. Lego shop 19,95 voor beker is dus goedkoper :)

[ Voor 7% gewijzigd door leosand op 24-10-2015 20:51 ]

• Mister_GJ
leosand schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:49:
[...]

Nep lego....

Btw bij de lego experince vroegen ze 9 euro de 100 gram. Lego shop 19,95 voor beker is dus goedkoper :)
Ik moet echt naar een kerstmarkt in Duitsland! :)

• Arunia
leosand schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:49:
[...]

Nep lego....

Had er niet goed naar gekeken. Dacht dat er lego op de bakken stond. 4 kleuren iig.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

*grin* mooie 404-pagina op Lego Ideas: https://ideas.lego.com/404:

Afbeeldingslocatie: https://ideas.lego.com/static/build/images/404.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37
Zie: topicwarning:
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 25-10-2015 10:46 ]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Liefsnoepje schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:12:
lego laat je niet bestellen in een ander land dan dat je woont, je wordt op een gegeven moment geredirect naar de nederlandse site

• Mister_GJ
Hmm, dit kopen zou mij een vreemde nasmaak geven denk ik. Als ze ook maar een beetje door elkaar komen ofzo.... Toch heel erg bedankt voor de tip. Misschien probeer ik het uit binnenkort.

[ Voor 43% gewijzigd door Señor Sjon op 25-10-2015 10:47 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Maak gewoon een TR en hou het netjes

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 25-10-2015 10:48 ]

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gewoon bricklinken, kan je ook meerdere soorten bricks kiezen Gertjan.

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10 11:59
Heeft iemand ervaring met het verkopen van meerdere sets via Marktplaats, eBay of Bricklink? Ik wil wat Architecture Landmark sets compleet in doos verkopen, maar weet niet wat de beste plek is. In het verleden heb ik een Mindstorms NXT set via MP verkocht, omdat er op Bricklink geen enkele reactie kwam (zelfde prijs als MP).

• leosand
Plymp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:20:
Heeft iemand ervaring met het verkopen van meerdere sets via Marktplaats, eBay of Bricklink? Ik wil wat Architecture Landmark sets compleet in doos verkopen, maar weet niet wat de beste plek is. In het verleden heb ik een Mindstorms NXT set via MP verkocht, omdat er op Bricklink geen enkele reactie kwam (zelfde prijs als MP).
Wil je top prijs? Zet het op catawiki daar kun je ook nog minimale prijs meegeven en je zult zien er zal idioot op geboden worden....

• Liefsnoepje
mschol schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 02:48:
[...]

lego laat je niet bestellen in een ander land dan dat je woont, je wordt op een gegeven moment geredirect naar de nederlandse site
Dat is handig dan hoef ik niet bang te zijn voor invoerrechten :).
Meestal halen we het in Duitsland maar nu met dat treintje is bestellen ook leuk :).

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 22:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Plymp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:20:
Het verkopen van grote sets gaat prima, alleen bij goedkopere onder 30 euro sets zitten bieders Henk en Ingrid vervelend te doen door te laag bieden en geen verzendkosten willen betalen. :')

Eén keer een uitbrander gehad, doordat ik product als compleet en nieuw had neergezet |:(
Koper natuurlijk boos toen ie achterkwam dat er een zakje met stenen ontbrak.
Ik heb toen natuurlijk snel in de legodoos gekeken, en ja daar was een zakje met stenen.
Ik heb het opgestuurd en daarna heb ik nooit meer iets gehoord.

Ik krijg nooit te horen van kopers of het product binnen is. ;(
Verder heb ik nog nooit gehad dat men na het bezorgen mij probeerde te oplichten door te zeggen dat ze het product niet binnen hebben gekregen.

Ik hoop het voor je dat de kopers niet irritant doen of jouw proberen te oplichten. :)

Ik verstuur pas als de koper betaald heeft. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 25-10-2015 11:20 ]

Trein?

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:27
Weet iemand het nummer van deze set?
http://www.alpha-page.de/...009-11-27-um-18.49.11.png Deze heb ik gekregen toen ik klein was en kan nergens meer de bouwtekeningen vinden :(

[ Voor 73% gewijzigd door patricks8 op 25-10-2015 12:11 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij is dat set nummer 6981, ik herkende het nog uit de oude Lego folders.

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:27
AntonV schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:18:
Volgens mij is dat set nummer 6981, ik herkende het nog uit de oude Lego folders.
Yes dat is hem. Thanks :) Vanmiddag eens even uitzoeken of ik alle onderdelen nog heb :)

[ Voor 10% gewijzigd door patricks8 op 25-10-2015 12:24 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

• leosand
https://www.speelgoednl.nl/zwolle
Lijkt ook pick a brick te hebben.

Iemand misschien een tip of overzicht van winkels in nederland die pick a brick hebben?

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10 11:59
leosand schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:41:
Wil je top prijs? Zet het op catawiki daar kun je ook nog minimale prijs meegeven en je zult zien er zal idioot op geboden worden....
Dat is een goeie, thanks! Recent heeft ook Brickset aandacht aan Catawiki geschonken, dus ik zal het eens proberen. Als het niks is kan ik alsnog MP proberen.
MedionAkoya schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:16:
Ja, dat heb ik ook altijd gedaan: ophalen en cash, of eerst geld overmaken en dan pas versturen. Maar heb weinig Lego ervaring op MP.
leosand schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:24:

Iemand misschien een tip of overzicht van winkels in nederland die pick a brick hebben?
Ik weet dat Playtoday in Gouda een "blokjesmuur" heeft (www.playtoday.nl), maar dat is dan ook de enige die ik ken.

[ Voor 23% gewijzigd door Plymp op 25-10-2015 13:15 ]

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MedionAkoya schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Het verkopen van grote sets gaat prima, alleen bij goedkopere onder 30 euro sets zitten bieders Henk en Ingrid vervelend te doen door te laag bieden en geen verzendkosten willen betalen. :')

Eén keer een uitbrander gehad, doordat ik product als compleet en nieuw had neergezet |:(
Koper natuurlijk boos toen ie achterkwam dat er een zakje met stenen ontbrak.
Ik heb toen natuurlijk snel in de legodoos gekeken, en ja daar was een zakje met stenen.
Ik heb het opgestuurd en daarna heb ik nooit meer iets gehoord.

Ik krijg nooit te horen van kopers of het product binnen is. ;(
Verder heb ik nog nooit gehad dat men na het bezorgen mij probeerde te oplichten door te zeggen dat ze het product niet binnen hebben gekregen.

Ik hoop het voor je dat de kopers niet irritant doen of jouw proberen te oplichten. :)

Ik koop en verkoop best wel wat van mijn sets op marktplaats. Als je zelf verkoopt er altijd bij vermelden dat voorkeur ophalen heeft en dat verzending op eigen risico is. Bedragen boven 250 aangetekend verplicht stellen en bij boven 500 verzekerd. Altijd foto's van de doos maken inclusief inhoud. Dan ben je juridisch gedekt. En gewoon je belofte nakomen en dan komt het altijd wel goed. Er zitten veel handelaars op marktplaats die inderdaad nooit feedback geven en zelfs de tekst van de advertentie niet lezen.

Kopen op marktplaats is ook prima te doen. Heb echt tig sets gekocht boven de 200 en meerderen boven de 1000. Altijd op laten sturen en altijd vooraf betaald. Wel je gezond verstand blijven gebruiken. Te mooie deals bestaan niet. Korter dan 3 jaar lid bij voorkeur ophalen. Bij twijfel altijd ophalen.

• Mister_GJ
Sulaine schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:53:
Gewoon bricklinken, kan je ook meerdere soorten bricks kiezen Gertjan.
Ja ik ben bang dat dat het woord. Vind het alleen erg lastig om dan te bepalen wat ik allemaal nodig kan hebben. Zijn er ergens tips die mij ermee kunnen helpen?

• Suli
  • Niet online
gertjanw1993 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:29:
[...]

Ja ik ben bang dat dat het woord. Vind het alleen erg lastig om dan te bepalen wat ik allemaal nodig kan hebben. Zijn er ergens tips die mij ermee kunnen helpen?
Hoe moet je dorp eruit gaan zien? Overal wit met hier en daar iets ertussen? Dan veel plates.

• Mister_GJ
Sulaine schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:33:
[...]

Hoe moet je dorp eruit gaan zien? Overal wit met hier en daar iets ertussen? Dan veel plates.
Ik heb wel een aantal plates, maar wil zeg maar op sommige stukken ook de hoogte in... Oude blokjes van mij zien er allemaal erg slecht uit (vergeeld, tanden staan erin, plakken etc)

Ik wil het volgende leuk aan gaan kleden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DJfrWcG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AMnvSnC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AMnvSnC.jpg

Op de foto's is santa's house verhoogd. Deze wil ik op een klif gaan plaatsen en ik wil nog ergens ruimte maken voor een skiheuveltje. :) Die skiheuvel wil ik eigenlijk vanuit santa's house doen, maar ik wil santa een klein beetje afgelegen houden, omdat ik die minder in het dorp vind passen.

• Suli
  • Niet online
Je bent erg vroeg bij! Leuk zeg.

Arme elves, die hebben nu al te hard gewerkt.
Klopt het dat ik geen postkantoor zie?

Ik hebt het zelf nog niet gedaan, maar misschien moet je LDD gebruiken. En heb je al gegoogled op Lego cliffs? Dan krijg je beter een idee van welke kant je wilt gaan en zie je ook direct een beetje wat je nodig hebt.

• Mister_GJ
Sulaine schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:11:
Je bent erg vroeg bij! Leuk zeg.

Arme elves, die hebben nu al te hard gewerkt.
Klopt het dat ik geen postkantoor zie?

Ik hebt het zelf nog niet gedaan, maar misschien moet je LDD gebruiken. En heb je al gegoogled op Lego cliffs? Dan krijg je beter een idee van welke kant je wilt gaan en zie je ook direct een beetje wat je nodig hebt.
Ja dat zei me vriendin ook al :p Kreeg een kick en alles zit in elkaar.
Post office mis ik dat klopt! Ga geen €200 - €250 betalen daarvoor.
De elves krijgen het wel minder zwaar nog. Binnenkort krijgen ze hun eigen stekje :)

Lego cliffs i will google that. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet het echt van Lego zijn of mag het ook iets anders zijn? Bij de Intratuin haal je nu van die winterlandschappen voor die miniatuur huizen, das ongeveer de zelfde schaal. Kost niet heel veel en kleed het veel leuker aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mister_GJ
The Eagle schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:06:
Moet het echt van Lego zijn of mag het ook iets anders zijn? Bij de Intratuin haal je nu van die winterlandschappen voor die miniatuur huizen, das ongeveer de zelfde schaal. Kost niet heel veel en kleed het veel leuker aan :)
hmm nou ik probeer het eigenlijk juist allemaal van lego te maken, anders had ik niet van die bladen gekocht. Die intratuin optie was wel makkelijker geweest en goedkoper. De uitdaging is voor mij atm om het van lego te maken.

Qua witte stenen heb ik een architecture box liggen. Daar zit gelukkig wel iets in, maar had er eigenlijk meer van verwacht... Het is er niet voor gemaakt om dit soort dingen aan te kleden.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:45
Wellicht een idee om het dan met Duplo omhoog te krijgen en erop en erom heen de Lego blokjes en plaatjes te gebruiken?

• Mister_GJ
commentator schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:17:
Wellicht een idee om het dan met Duplo omhoog te krijgen en erop en erom heen de Lego blokjes en plaatjes te gebruiken?
Ja dat kan natuurlijk ook! Dankjewel voor de tip!
ik heb ook geen duplo, maar dat kan geregeld worden! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mister_GJ op 26-10-2015 05:33 ]

• Suli
  • Niet online
Dat is een goede tip. Zorg dan wel dat de randen santa's huis goed vasthouden. Want duplo is als een soort ondersteuning zonder zelf op elkaar vast te klikken. Duplo past op Lego, maar Lego past niet op Duplo (of is er inmiddels iets dat het wel laat passen?

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Afgelopen zaterdag m'n tweede modular, de Palace Cinema ontvangen (plus bonus Christmas Train). Gisteravond de bouw afgerond, toch aardig wat uurtjes aan versleten :) Ik vind 'm erg mooi, vooral de buitenkant. Erg interessante bouwtechnieken. Van binnen iets minder spannend, misschien op termijn daar zelf wat aan veranderen.

Zo heb ik ook het leegstaande appartement van de Pet Shop ingericht met de 21110: Research Institute. De dino paste er niet in dus die staat op het dak :+ Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

Zijn er meer mensen die zelf aanpassingen/wijzigingen/toevoegingen hebben gedaan aan een officiële modular?

• Suli
  • Niet online
Green grocer heb ik vaker aangepast gezien. En als je googled zie je ook meer aanpassingen.

[ Voor 35% gewijzigd door Suli op 26-10-2015 08:51 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

leosand schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:24:

Die winkel in Zwolle heeft een muur met losse steentjes, ja, maar is geen 'officiële' PaB: kleinere horecabekers in plaats van de hardplastic LEGO-bekers tegen hogere prijzen dan die je bij officiële LEGO-shops betaalt.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Sulaine schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:40:
Dat is een goede tip. Zorg dan wel dat de randen santa's huis goed vasthouden. Want duplo is als een soort ondersteuning zonder zelf op elkaar vast te klikken. Duplo past op Lego, maar Lego past niet op Duplo (of is er inmiddels iets dat het wel laat passen?
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/hUQoT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erinkelley.net/wp-content/uploads/2012/05/fit-300x225.jpg
Dus met sommige blokken moet het wel lukken en andere inderdaad niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 26-10-2015 10:44 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Ik ben gisteren lekker aan het bouwen geweest, de Mystery machine (jammer van de hoeveelheid stickers maar word er wel steeds beter in), Cinema en de Parisian Restaurant staan in elkaar :*) volgend weekend is de Detective's Office aan de beurt.

En zojuist de Pet Shop besteld _/-\o_ hij is weer beschikbaar in de Lego store

[ Voor 14% gewijzigd door FotW op 26-10-2015 10:51 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Ik ben net zoals almightyarjen bezig met het bouwen van een station. Zowel mijn aanpak als het type station zijn vrijwel precies het tegenovergestelde van wat almightyarjen doet. Het station van Almightyarjen is modern, het mijne van rond 1900. Almightyarjen ontwerpt voornamelijk(?) in LDD en ik ontwerp dmv bouwen en uitproberen, omdat ik met LDD niet goed kon zien of details er goed uitzien of (totaal) niet.

Ik ontwerp met de blokjes die ik voorradig heb, en bricklink de benodigde steentjes van een sectie, wanneer ik tevreden ben met het resultaat. Het resultaat hiervan is een kleurijke boel en veel missende steentjes / details, omdat ik de specifieke steentjes voor de details nog moet bestellen.

De voortgang t/m afgelopen zaterdag:
Afbeeldingslocatie: http://images.mocpages.com/user_images/116637/1445854815m_SPLASH.jpg

Ik probeer veel uit, wat naar mijn ervaring met LDD een stuk langer zou duren.
ik heb inmiddels wel 20x de ramen (gedeeltelijk)opnieuw gebouwd, en heb inmiddels 2 of 3 opties alle 3 net iets anders, en moet nog even kijken wat ik nu de beste optie vind.

De grote poort is nu voor de 3e keer herbouwd en ik ben er nu bijna tevreden mee...zucht!

Verder zit ik te stoeien met de tiled-walls, ik heb nog geen manier gevonden om de tiles voldoende stevig te bevestigen zonder de gevel al te veel te verzwakken.
En ik zit bijna zonder steentjes :P

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

chrisO schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:20:
Ik ben net zoals almightyarjen bezig met het bouwen van een station. Zowel mijn aanpak als het type station zijn vrijwel precies het tegenovergestelde van wat almightyarjen doet. Het station van Almightyarjen is modern, het mijne van rond 1900. Almightyarjen ontwerpt voornamelijk(?) in LDD en ik ontwerp dmv bouwen en uitproberen, omdat ik met LDD niet goed kon zien of details er goed uitzien of (totaal) niet.

Ik ontwerp met de blokjes die ik voorradig heb, en bricklink de benodigde steentjes van een sectie, wanneer ik tevreden ben met het resultaat. Het resultaat hiervan is een kleurijke boel en veel missende steentjes / details, omdat ik de specifieke steentjes voor de details nog moet bestellen.

De voortgang t/m afgelopen zaterdag:
[afbeelding]

Ik probeer veel uit, wat naar mijn ervaring met LDD een stuk langer zou duren.
ik heb inmiddels wel 20x de ramen (gedeeltelijk)opnieuw gebouwd, en heb inmiddels 2 of 3 opties alle 3 net iets anders, en moet nog even kijken wat ik nu de beste optie vind.

De grote poort is nu voor de 3e keer herbouwd en ik ben er nu bijna tevreden mee...zucht!

Verder zit ik te stoeien met de tiled-walls, ik heb nog geen manier gevonden om de tiles voldoende stevig te bevestigen zonder de gevel al te veel te verzwakken.
En ik zit bijna zonder steentjes :P
Dat moet geweldig zijn als je zo'n deel herbouwt in de juiste kleuren :D
Kun je die hoeken niet met deze maken i.p.v. enkele?
Afbeeldingslocatie: http://img.bricklink.com/P/86/11211.jpg

Op de hoek zet je er eentje, waar je een 1x2 tile opzet, dan om de hoek zet je er nog een, waar je 1x3 tile op kan, waarbij je 2 van de 3 studs vast hebt, en de derde over de zijkant van de hoek zit. Dat geeft in elk geval een stevige constructie, maar je ziet de bricks wel een beetje onder de tiles uitsteken natuurlijk...

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Haay
FotW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:43:
Idem hier. En nog mooi binnen de dubbele VIP promo, en als het goed is ook nog met kerst-treintje promo! ik = happy camper! :D

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

FotW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:43:
Ik ben gisteren lekker aan het bouwen geweest, de Mystery machine (jammer van de hoeveelheid stickers maar word er wel steeds beter in), Cinema en de Parisian Restaurant staan in elkaar :*) volgend weekend is de Detective's Office aan de beurt.

Was de laatste dagen aan het zien of de set terug beschikbaar was.
Bij deze ook besteld :).

Onze Wall-E is trouwens gisteren in elkaar gestoken.
Leuke technieken die ik als kind nooit tegen gekomen ben.
Alleen het lichaam is wat buiten proportie met de rest.
Al bij al een mooie en unieke set.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Suli
  • Niet online
Is het jullie opgevallen dat Scooby Doo out of stock is en ook uit de thema's verwijderd?

Heb vanochtend de Mistery Machine eindelijk op voorraad gezien en besteld. Hopelijk wordt hij opgestuurd. Heb een orderbevestiging gehad en geen out of stock mailtje. Nu nog de verzendbevestiging.

[ Voor 21% gewijzigd door Suli op 26-10-2015 20:21 ]

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
nagasy schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:04:
Onze Wall-E is trouwens gisteren in elkaar gestoken.
Leuke technieken die ik als kind nooit tegen gekomen ben.
Alleen het lichaam is wat buiten proportie met de rest.
Al bij al een mooie en unieke set.
Integendeel, als je de film bekijkt zou de kop zelfs nog wel wat kleiner mogen.

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Wow, zojuist 2x 2 missende onderdelen in mijn set (SHIELD Helicarrier).

Voor de zekerheid alle blokjes van de rest van de instructies uitgeteld, en ze zitten er echt niet in.
Zitten helaas ook allebei niet vaker in de set, dus ik zal het bouwen voor nu moeten staken =/

Ik heb ooit een misprint gehad, maar 4 blokjes missen is wel erg slordig..
Nu hopen dat de order snel binnenkomt..

[ Voor 5% gewijzigd door GamezMaster op 26-10-2015 21:57 ]

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Order? Je hebt toch wel gewoon LEGO gebeld hè?

• almightyarjen

almightyarjen

Ik kan een onderdeel niet vinden in LDD/Bricklink. Ik zoek een brick die 45 graden (geloof ik) horizontaal loopt. Weet iemand een set waar dit in zit? Ik heb al tussen de wedges bij Bricklink gekeken, maar daar zag ik hem niet tussen staan.

Edit:
never mind, al gevonden. Hij stond gewoon tussen de ronde bricks in LDD :D

[ Voor 15% gewijzigd door almightyarjen op 26-10-2015 22:26 ]

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Roeltjuh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:20:
Order? Je hebt toch wel gewoon LEGO gebeld hè?
order via hun "Ik mis een blokje!" systeem ;)

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Roeltjuh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Gezien ze die ogen niet kleiner kunnen maken zonder in te boeten op detail is het lichaam te klein :p.
Kon je de ogen in zijn behuizing klikken, zou dat wel helemaal toppie geweest zijn.
Dan had je een kleine kubus op je kast staan.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Kapoen
Sulaine schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:13:
Is het jullie opgevallen dat Scooby Doo out of stock is en ook uit de thema's verwijderd?

Heb vanochtend de Mistery Machine eindelijk op voorraad gezien en besteld. Hopelijk wordt hij opgestuurd. Heb een orderbevestiging gehad en geen out of stock mailtje. Nu nog de verzendbevestiging.
De Scooby Doo sets heb ik zelfs in nog geen enkele speelgoedwinkel hier in de buurt gevonden. Tot nu toe heb ik ze alleen maar gezien op S@H. Toen de huidige ruimte sets in de City collectie verschenen heeft het ook enkele maanden geduurd eer ik ze 'lokaal' vond.

• AppieNL
Roeltjuh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Laten we maar niet beginnen over de maten van Wall-E, want zelfs de versie uit de film is technisch niet mogelijk voor z'n afmetingen. Meest simpele voorbeeld: film Wall-E's rupsbanden zijn naast elkaar net zo breed als z'n lijfje (zo ook bij de Lego versie 5L tracks, 10L lijfje), echter bij elke transformatie zit er nog ruimte tussen de rupsbanden zodra deze z'n lijfje in gaan. Hoofd net zo, past in principe ook niet bij transformatie (en dan heb ik nog niet over de rest die bij tracks en hoofd wordt gepropt in dat lijfje bij z'n afvalverwerking systeem). Dus hou het maar op movie magic en een Lego Wall-E die best goed in de buurt komt qua afmetingen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
officiele foto van de Ghostbusters HQ

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/10/IMG_3705.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Suli
  • Niet online
Ik weet niet of ik het zo de prijs waard vind. Waarschijnlijk moet ik de binnenkant ook zien. Sowieso denk ik niet dat ik het zelf ga halen.

Verkeerde info verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door Suli op 27-10-2015 16:28 ]

• Kraz
  • Laatst online: 20-11 22:01

Kraz

Saving the world

harley schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:03:
officiele foto van de Ghostbusters HQ

[afbeelding]
Ondanks de (fel?)rode stenen ziet het er leuk uit!
Jammer dat ze niet voor de oranje/bruine stenen zijn gegaan. Dat geeft meer de looks van een gebouw.

Of zijn de stenen van die kleur 'zeldzaam' ?

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:17
Wat me op het eerste zicht jammer lijkt is dat hij niet eenvoudig bij je andere modulars past, hij lijkt aan beide kanten van een voetpad voorzien.

• almightyarjen

almightyarjen

Hmm ja ik vind die rode kleur ook niet bijzonder mooi. De MOC die hier laatst voorbij kwam was mooier. Dat hij niet helemaal aansluit bij de modulars: dan heeft hij twee steegjes er naast of je past het aan: het blijft lego :)

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Het formaat lijkt mij niet echt in overeenstemming met de eerder genoemde verwachtte prijs, tenzij de binnenkant heel bijzonder is

• Kraz
  • Laatst online: 20-11 22:01

Kraz

Saving the world

Had iemand deze al gezien?
Heel leuk bedacht en gemaakt. :)
YouTube: Working LEGO Combination Safe

*Zo simpel als je het eenmaal ziet. :D

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb wel bewust gekozen voor de dark orange kleur. Die is idd zeldzaam op dit moment. Zelfs zo zeldzaam op bricklink dat de prijzen naar euros per stuk gaan voor de 4x1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5dSTBrg083RLkb16Lu4k8A5X/medium.jpg

En de binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bHyKNcYNOpDQrCFecmbn3ffO/medium.jpg

Ben wel benieuwd naar de officiele set zijn inrichting. De buitenkant vind ik niet echt waarheidgetrouw

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Wall-E mail van Lego:
We’ve found that two pieces in the neck don’t have the right amount of clutch power. I’ll be sending you new pieces that will work better. When you receive the new pieces, you'll use them to replace the 2x 4211695 used on page 34 and the 2x 4265484 used on page 29.

• Suli
  • Niet online
Mappy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:18:
Wall-E mail van Lego:
We’ve found that two pieces in the neck don’t have the right amount of clutch power. I’ll be sending you new pieces that will work better. When you receive the new pieces, you'll use them to replace the 2x 4211695 used on page 34 and the 2x 4265484 used on page 29.
Heb je zelf contact opgenomen? Of hebben ze dat mail gestuurd omdat je in de database staat met een gekochte Wall-E?

• chrisO
Teknix1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:39:
Ik heb wel bewust gekozen voor de dark orange kleur. Die is idd zeldzaam op dit moment. Zelfs zo zeldzaam op bricklink dat de prijzen naar euros per stuk gaan voor de 4x1
...
Deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.bricklink.com/P/68/3004.jpg
kost rond de 9 cent, 2 van die is even lang als een 1 1x4.

• Teknix1982
  • Niet online
chrisO schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Deze:
[afbeelding]
kost rond de 9 cent, 2 van die is even lang als een 1 1x4.
Klopt maar dat brengt niet dezelfde uitstraling ben ik van mening.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sulaine schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:19:
Heb je zelf contact opgenomen? Of hebben ze dat mail gestuurd omdat je in de database staat met een gekochte Wall-E?
Zelf gemaild, een weekje terug toen er in het nieuws was dat er een oplossing aanstaande was.

• Haay
FotW schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:50:
Het formaat lijkt mij niet echt in overeenstemming met de eerder genoemde verwachtte prijs, tenzij de binnenkant heel bijzonder is
Het aantal Lego blokjes voor deze set is 4634 blokjes. Dan valt de prijs per blokje nog alles mee. Natuurlijk, het zijn een heleboel kleine 1x1 studs enzo, maar toch...

En ik lees net dat Lego officieel bevestigd heeft dat de Ecto-1 uit de Ideas serie door de deur en in de garage past !

Klik op de thumbnail voor grotere versie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KPpHyPVdL4OjtRoVKPPrW1di/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 27-10-2015 22:02 ]

• almightyarjen

almightyarjen

^^Op dat plaatje komt de rode kleur al wel wat beter uit :)

Even een station update:
Aan de buitenkant heb ik er een uitbouw gemaakt met "skybox":
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sTtYif2.png

En binnen ben ik begonnen met de inrichting:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6XPZnfD.png
Hier zit een Mac, Info hokje, kluisjes en een bloemenwinkel.

Gezien dat er ook nog een bovenverdieping komt: ik vraag me af wat ik met al die ruimte moet :P De 2nd floor wordt balkon-achtig, niet over de gehele oppervlakte. Ik wil ook nog een color LCD inbouwen, die als treintijdenbord gaat dienen. Inmiddels zit ik op 7k bricks :X

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Haay schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:01:
[...]

Het aantal Lego blokjes voor deze set is 4634 blokjes. Dan valt de prijs per blokje nog alles mee. Natuurlijk, het zijn een heleboel kleine 1x1 studs enzo, maar toch...

En ik lees net dat Lego officieel bevestigd heeft dat de Ecto-1 uit de Ideas serie door de deur en in de garage past !

[afbeelding]
Zitten wel paar leuke minifigs tussen... Venkman na aanraking met Slimer, Dana Barrett en Louis Tully...
En slijm uit GB2 :D

• Haay
Officiële beschrijving van de Ghostbusters Firehouse Headquarters:

Recreate iconic Ghostbusters™ scenes with the 2-story Firehouse Headquarters, featuring laboratory, living quarters, containment unit and much more. Capture the ghosts with the proton packs and restore order, or solve other supernatural cases! Includes 9 minifigures: Peter Venkman, Raymond Stantz, Egon Spengler, Winston Zeddemore, Janine Melnitz, Dana Barrett, Louis Tully, Library Ghost and Zombie Driver.

• Includes 9 minifigures: Peter Venkman, Raymond Stantz, Egon Spengler, Winston Zeddemore, Janine Melnitz, Dana Barrett, Louis Tully, Zombie Driver and Library Ghost.
• Also comes with Slimer, Pink Ghost and Blue Ghost.
• Slide the Ghostbusters™ heroes down the fire pole into action.
• Chase the ghosts and secure them in the containment unit.
• Turn the librarian old lady into a scary ghost with the double-sided face and extra wig!
• Run tests on Louis in the lab to see if he’s possessed!
• Suspend ghosts around the building’s exterior with attachable transparent arms.
• Dodge the slime oozing up through cracks in the pavement.
• Accessory elements include an alarm bell, fire extinguisher, computer, phone, toolbox, tools, jars of slimes, magnifying glass, camera, camera rolls, arcade game, toaster with slime, fridge with frozen pizza, milk and cheese, and much more!
• Features opening walls for easy play access.
• Ghostbusters™ minifigures come with decorated arms.
• Measures over 14” (36cm) high, 9” (25cm) wide and 14” (38cm) deep.
• With walls opened out, measures over 14” (36cm) high, 18” (46 cm) wide and 14” (38cm) deep
• Firehouse Headquarters doors can open to fit the 21108 LEGO® Ideas Ghostbusters Ecto-1 inside!

• chrisO
almightyarjen schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:01:

Even een station update:
[afbeelding]

[afbeelding]

Gezien dat er ook nog een bovenverdieping komt: ik vraag me af wat ik met al die ruimte moet :P De 2nd floor wordt balkon-achtig, niet over de gehele oppervlakte. Ik wil ook nog een color LCD inbouwen, die als treintijdenbord gaat dienen. Inmiddels zit ik op 7k bricks :X
Is het niet mooier als de skybox op dezelfde hoogte zit als de brug?

Waar zitten die 7000 steentjes? Ik zie vooral veel grote ramen en pilaren...

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Overigens voor de liefhebbers de Pet Shop is weer leverbaar !! Kon geen VIP punten inleveren wegens een storing dus maar even gebeld met LEGO en de order telefonisch doorgegeven. :)

[ Voor 49% gewijzigd door xantos op 28-10-2015 09:42 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Haay schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:01:
[...]

[afbeelding]
Wauw 4634 blokjes :9~ En die nieuwe bank modular is mooi.

200 fish found!

• chrisO
De Firehouse-Headquarters staat op de LEGO site voor maar 399 Euro...iets meer dan de meeste van ons gedacht hadden...

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Die "maar" is een grapje. Toch?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Arunia
chrisO schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:44:
De Firehouse-Headquarters staat op de LEGO site voor maar 399 Euro...iets meer dan de meeste van ons gedacht hadden...
Serieus?! Damn.
Niet dat ik hem wilde hebben. Maar daar moeten gewoon gouden Lego blokjes in de doos zitten.
Dat en de Ecto-1 en Marshmallow man enzovoorts.

• Suli
  • Niet online
Hij staat bij de Ideas thema. Maar ik dacht dat de ingezonden afgekeurd was.

• chrisO
Die "maar" was inderdaad een grapje...het is wel duidelijk dat LEGO hoge licentiekosten moet betalen voor de Ghostbusters licentie.
Het gebouw met poppetjes is is ongeveer even groot als 2 modulars (aantal steentjes en minifigs), maar kost bijna evenveel als 3 modulars...

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:31

• SeatRider
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Sulaine schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:06:
Hij staat bij de Ideas thema. Maar ik dacht dat de ingezonden afgekeurd was.
Ik vind de officiële versie dan ook wel een stuk mooier dan de Ideas-versie. Heeft ook behoorlijk veel meer stukjes! 't Is een boel geld, maar ik ga hem wel halen. In Duitsland, dat is :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• zezke
Ik vraag me af of de maker van het Ideas project dan iets van de inkomsten krijgt? Het schept een gevaarlijk precedent: een AFOL maakt iets op Ideas, het wordt afgekeurd en een jaar later ligt het gewoon in de winkelrekken.

• almightyarjen

almightyarjen

Maar het is wel een Ideas set, hoe zit dat dan?

• zezke
Goed punt, dat ik had ik nog niet eens opgemerkt. Vermoedelijk krijgt de originele maker dan wel een percentage van de verkoop (net zoals bij andere Ideas sets)? Gelukkig voor hem is het al direct een mooi bedrag per set door de torenhoge prijs;-)

• Haay
almightyarjen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:56:
Maar het is wel een Ideas set, hoe zit dat dan?
Update: Although the product page says it is a LEGO Ideas set, designer Marcos Bessa has stated that it is an error on Shop@Home and that the set is not part of the line.

Foutje dus dat het onder de Ideas serie geplaatst is. Ben wel benieuwd onder welke serie Lego het dan wel gaat plaatsen!

En die prijs ... Jeminee! We werden met de Doctor Who set al genaaid door TLG (€50 in Duitsland, €65 bij ons), maar dit slaat wel echt alles! €400 is gewoon ruim 14% duurder dan in Duitsland!

• almightyarjen

almightyarjen

Ideas set nummers beginnen ook allemaal met 21, de GBHQ begint met 75 wat dus aangeeft dat het idd geen Ideas set is. Wel grappig dat TLG dit foutje maakt. Je zou dan haast denken dat het binnen TLG ook niet duidelijk is hoe het nu zit.

En het blijft raar ja: Ideas model wordt afgekeurd, maar vervolgens komt er wel zoiets op de markt. Wanneer was die Ideas set actief? TLG werkt zo'n 2 jaar vooruit (zoiets toch?), dus in 2013/2014 waren ze waarschijnlijk al bezig met de GBHQ set. Als die Ideas set nu later is geïssued, dan kan ik me voorstellen dat TLG dat idee afkeurt.

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:08:
En die prijs ... Jeminee! We werden met de Doctor Who set al genaaid door TLG (€50 in Duitsland, €65 bij ons), maar dit slaat wel echt alles! €400 is gewoon ruim 14% duurder dan in Duitsland!
Is er een rationele verklaring waarom sets in Nederland/België zoveel duurder moeten zijn dan in de omringende landen? Qua BTW percentages ontlopen we elkaar toch niet zoveel?

• chrisO
Kapoen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:46:
[...]

Is er een rationele verklaring waarom sets in Nederland/België zoveel duurder moeten zijn dan in de omringende landen? Qua BTW percentages ontlopen we elkaar toch niet zoveel?
Wij zijn 'dommer' dan de gemiddelde Europeaan en kopen het toch wel.

• leosand
Mappy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:16:
[...]

Zelf gemaild, een weekje terug toen er in het nieuws was dat er een oplossing aanstaande was.
Ik had ook ff gemaild maar tot nu nog geen reactie...jammer maar we wachten af.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
chrisO schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:53:
[...]

Wij zijn 'dommer' dan de gemiddelde Europeaan en kopen het toch wel.
wij zijn slimmer, hebben daardoor betere banen en kunnen het dus toch wel betalen.
altijd positief bekijken. ;)

• AppieNL
almightyarjen schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:01:

Even een station update:
[afbeelding]

[afbeelding]

Restaurant op de tweede verdieping? Keuze voor je lego poppetjes naast de Mac. Starbucks? AH to go? Tijdschriften winkeltje?
Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)