Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.054 views

Onderwerpen

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn MOC van ghostbusters is af! Hij is erg mooi geworden

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FdraYtKvqBDyyFUonkG1N4KB/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bHyKNcYNOpDQrCFecmbn3ffO/thumb.jpg

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^Wat gaaf man! :D Hoeveel tijd heb je daar wel niet in zitten??

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:59:

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool! Goed gelukt.

@arjen. Misschien wat reclame erop.

Vandaag de F40 gebouwd. Zitten aardig wat ingenieuze technieken in. Erg leuk om te bouwen!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37
Pin0 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:49:
Vandaag de F40 gebouwd. Zitten aardig wat ingenieuze technieken in. Erg leuk om te bouwen!
Vond ik ook! En hij staat nu mooi te pronken op mijn boekenkast. :)

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RPMTOP1fpCms8p0YayA8qahn/medium.jpg

Kan iemand van jullie misschien zeggen wat de kleur is van de middelste twee appels? Bij Bricklink zijn maar 2 groene kleuren bekend.

Ik vind het sowieso moeilijk om de kleuren te herkennen (onderscheiden) er zijn tegenwoordig zoooooveel kleuren die op elkaar lijken zijn hier trucjes voor of...? 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door cellkuh op 18-10-2015 23:45 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Er staan toch vier kleuren op Bricklink? De vier kleuren van jouw foto.
Bright green, medium green, green en red :)

Zelf kan ik alleen met zekerheid zeggen welke de rode is, ik heb ook erg veel moeite met kleuren identificeren. In mijn tijd was er maar een kleur of zes.

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Als je rechts bij Known colors kijkt zie je er maar 3 staan en welke is dan nu de bright green of de medium green?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
Links midden is Bright. Rechts midden is medium.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Iets meer details over de komende Ghostbusters set:

spoiler: 75827 Ghostbusters Firehouse HQ
- De prijs 399CAD oftewel €275
- De set bevat een brandweerkazerne over 2 verdiepingen met een laboratorium, leefruimte, containment unit en nog veel meer.
- 9 minifiguren: Peter Venkman, Raymond Stantz, Egon Spengler, Winston Zeddemore, Janine Melnitz, Dana Barrett, Louis Tully, Zombie Chauffeur en Bibliotheek Geest (de Bibliothecaresse is met een dubbel gezicht en een extra pruik te veranderen in een geest). Ook zitten Slimer, Roze Geest en Blauwe Geest erbij.
- De Ghostbusters kunnen via een paal naar beneden glijden om in actie te komen. Verder berichten ze ook over transparante armen die aan de buitenkant van het gebouw bevestigd kunnen worden.
- Het model is 36 centimeter hoog, 25 centimeter breed en 38 centimeter diep.

Bron: http://www.bouwsteentjes....ters-firehouse-uitgelekt/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:59:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, erg mooi!

• Haay
keverjeroen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:24:

- De set bevat een brandweerkazerne over 2 verdiepingen met een laboratorium, leefruimte, containment unit en nog veel meer.
- 9 minifiguren: Peter Venkman, Raymond Stantz, Egon Spengler, Winston Zeddemore, Janine Melnitz, Dana Barrett, Louis Tully, Zombie Chauffeur en Bibliotheek Geest (de Bibliothecaresse is met een dubbel gezicht en een extra pruik te veranderen in een geest). Ook zitten Slimer, Roze Geest en Blauwe Geest erbij.
- De Ghostbusters kunnen via een paal naar beneden glijden om in actie te komen. Verder berichten ze ook over transparante armen die aan de buitenkant van het gebouw bevestigd kunnen worden.

Maar geen Ecto-1... Dan zal de Ideas Ecto-1 wel lekker in prijs stijgen wanneer die permanent uitverkocht is!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ga toch maar ff wat dubbele VIP points scoren met een paar ecto's denk ik :P

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Hier staat hij volledig beschreven:

http://www.toysrus.ca/pro...lty=1&foreSeeEnabled=true

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
@Teknix1982: wat zijn de afmetingen van jouw top moc? Kwestie dat we eens kunnen vergelijken met die spoiler info :) knap werk!!!

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:12

GravGunner

Man's inhumanity to Man

almightyarjen schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:49:
Ik zit een beetje te klooien met mijn roltrappen, wellicht dat jullie me kunnen helpen :) Ik wil de onderkant van de roltrappen afdekken, alleen worden ze dan vrij "dik"\massief (het grijze deel onder de trans-black panels). Hebben jullie nog ideeën om dit een beetje te "breken"?
Ziet er redelijk normaal uit?

Verder vraag ik me af waarom je een ketting onderaan gebruikt en niet een tandwiel om het geheel wat makkelijker weg te kunnen werken :)

Verder, TOP! Ziet er goed uit :)

target assimilated

• almightyarjen

almightyarjen

GravGunner schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

Ziet er redelijk normaal uit?

Verder vraag ik me af waarom je een ketting onderaan gebruikt en niet een tandwiel om het geheel wat makkelijker weg te kunnen werken :)

Verder, TOP! Ziet er goed uit :)
Oh ja nu je het zegt ziet het er idd wel aardig vergelijkbaar uit. Ik gebruik onderaan een ketting zodat ik de motor wat lager neer kan zetten. Als ik geen ketting gebruik, dan komt de motor ook verder omhoog, daardoor ook de rest van de tandwielen en daardoor past het niet op z'n plek en moet het weer opschuiven. Zou wel kunnen, maar ik ben voor een ketting gegaan. Blokjes er omheen en je ziet er niets meer van :)

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Duidelijk, zou een tandwiel op een tandwiel met een ketting een optie zijn? heb je een beetje het voordeel van beide?

target assimilated

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Alleen zal de prijs geen 275 Euro zijn, maar eerder 299 - 349 Euro, Zie bijvoorbeeld de Technic Volvo Wheelloader.
Die kost hier 249 Euro en in Canada 299 CAD, dan zal 399CAD echt geen 275 Euro zijn.

• Haay
almightyarjen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:16:
Ik ga toch maar ff wat dubbele VIP points scoren met een paar ecto's denk ik :P
Helaas is de Lego Ideas Ecto-1 "Temporarily out of stock". Net als Wall-E trouwens, maar dat ligt aan het probleem met het nekje. Volgens geruchten komt Wall-E in februari weer opnieuw uit, met een verbeterde nek-verbinding.

Er zouden nog genoeg Ecto-1 doosjes moeten zijn volgens de laatst bekende voorraad-indicatie (wat nu niet meer werkt omdat Lego de 'affiliation-link' nu beperkt heeft). Volkomen onbekend waarom die niet meer leverbaar is.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 11:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Haay schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:28:
[...]

Helaas is de Lego Ideas Ecto-1 "Temporarily out of stock". Net als Wall-E trouwens, maar dat ligt aan het probleem met het nekje. Volgens geruchten komt Wall-E in februari weer opnieuw uit, met een verbeterde nek-verbinding.

Er zouden nog genoeg Ecto-1 doosjes moeten zijn volgens de laatst bekende voorraad-indicatie (wat nu niet meer werkt omdat Lego de 'affiliation-link' nu beperkt heeft). Volkomen onbekend waarom die niet meer leverbaar is.
Klopt, komt pas in februari weer. Verder kunnen huidige Wall-E bezitters het probleem met de nek oplossen door een stukje afplaktape/isolatietape van 5x10mm gebruiken om 'm stroef te maken ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

• almightyarjen

almightyarjen

GravGunner schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:47:
Duidelijk, zou een tandwiel op een tandwiel met een ketting een optie zijn? heb je een beetje het voordeel van beide?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

almightyarjen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...
Er steekt nu een tandwiel uit waaraan de ketting hangt.
Wat als je dit vervangt door een ander tandwiel(eronder) welke aan een as of iets hangt met een tandwiel waaraan de ketting weer hangt.

Feitelijk dus een 2e en 3e tandwiel aan een as als tussenstap.

hoop dat het zo wat duidelijker is.

target assimilated

• almightyarjen

almightyarjen

Het tandwiel wat uitsteekt zit aan de as van de loopband van de traptreden. Op deze plek moet dus altijd een tandwiel komen te zitten. Ik zou er een z8 tandwiel op kunnen zetten, welke kleiner is maar niet op de aandrijfketting past. Ik heb onder dat tandwiel niet genoeg ruimte om daar nog een tandwiel kwijt te kunnen, vandaar dat ik de ketting direct op de as heb gezet.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:13
keverjeroen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:24:

Dit klinkt wel erg mooi! Ik denk echter wel dat hij duurder wordt dan 275e, dat lijkt in Nederland eerder 299 of zelfs meer te worden (die conversie die Lego toepast is altijd nadelig voor NL geweest.).

Wordt duur 2016 zo... Ook nog die Modular Bank!

IJsdikte op de Elfstedentocht

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Keida schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Dit klinkt wel erg mooi! Ik denk echter wel dat hij duurder wordt dan 275e, dat lijkt in Nederland eerder 299 of zelfs meer te worden (die conversie die Lego toepast is altijd nadelig voor NL geweest.).
...
De Shield Helicarrier kost in Canada 399 CAD, zelfde prijs dus als de 75827 Ghostbusters Firehouse HQ gaat worden, en die Shield Helicarrier kost hier 349 Euro, dus dat wordt dan ook waarschijnlijk de prijs van de Ghostbusters set.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:49:
Ik zit een beetje te klooien met mijn roltrappen, wellicht dat jullie me kunnen helpen :) Ik wil de onderkant van de roltrappen afdekken, alleen worden ze dan vrij "dik"\massief (het grijze deel onder de trans-black panels). Hebben jullie nog ideeën om dit een beetje te "breken"?

[afbeelding]
Roltrappen zijn gewoon lelijk ;)
Door het vele glas in jouw station wordt het lastig om ze mooi in een hoekje te stoppen, maar je kunt er een winkeltje onder maken en daar een deel van de constructie in verstoppen.

Of je zet ze aan de buitenkant, zoals bij Centre Pompidou (al zouden ze de rode delen daar ook horizontaal door moeten laten lopen voor het mooi vind ik):
Afbeeldingslocatie: https://www.incollect.com/sites/uploads/architecture-22.jpg

De dikte van de buis is zowel horizontaal als schuin hetzelfde, daardoor heb je op de schuine stukken verticaal veel meer hoogte, waar je de roltrap al deels in kunt verstoppen zonder dat mensen hun hoofd stoten tegen het dak.

Je kunt ook nog de treden schuin naar boven, dan verticaal naar beneden door een koker en daarna horizontaal onder de vloer terug laten gaan, als je ruimte hebt voor die verticale kolom en je vloer hoog genoeg zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Mappy op 19-10-2015 16:19 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:15:
Je kunt ook nog de treden schuin naar boven, dan verticaal naar beneden door een koker en daarna horizontaal onder de vloer terug laten gaan, als je ruimte hebt voor die verticale kolom en je vloer hoog genoeg zit.
Dat is wel een cool idee idd :D Het nadeel is dan wel een massieve kolom idd, vooral omdat ik twee roltrappen naast elkaar heb. En ik heb niet genoeg ruimte daarvoor, onder de vloer. Ik denk dat het in LDD ook zo massief lijkt doordat de vloer en perrons ook grijs zijn. Als het allemaal wat meer aangekleed is zal dat minder zijn denk ik. Voor nu laat ik het ff zo om te kijken hoe het er in het echt uit ziet :)

• Teknix1982
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:37:
@Teknix1982: wat zijn de afmetingen van jouw top moc? Kwestie dat we eens kunnen vergelijken met die spoiler info :) knap werk!!!
Het gebouw is 37cm hoog bij 35 cm diep en 18 cm breed. Dis exclusief baseplate. Dit is puur het gebouw. Ik heb een paal van boven naar beneden en een uitneembaar badkamer om erachter bij te kunnen. +/- 5700 stenen. Inclusief verzendkosten en bijna alle stenen nieuw kwam ik op 1085 euro... We zijn 4 maand geleden begonnen en hoorde paar weken geleden van de geruchten van een officiele set.

Foto met ecto 1 in de garage. Wat ik wel jammer vond is dat de dark orange zo duur is geworden en er veel kleurtinten verschil in zit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5dSTBrg083RLkb16Lu4k8A5X/thumb.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Teknix1982 op 19-10-2015 19:12 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik ben toch bang dat ik 3 dagen voor de mooie Lego aanbieding op de Lego site al moet zeggen dat ik niets ga kopen... Afgelopen weekend de Tower Bridge (10214) gekocht, een dag er voor Santa's Workshop (10245) en een Lego City Advent Calendar en weer 2 dagen daarvoor de Fairground Mixer (10244). Ook nog via bol dat mooie Lego boek gekocht waar alleen maar meer modellen in staan die mij fantastisch lijken om te hebben / maken. Die maand ervoor ook al de Ferrari, Pet Shop (net op tijd!), Ecto1 (net op tijd!) en Wall-E. Dit loopt de spuigaten uit! Ben wel blij dat ik net op tijd een aantal van deze heb kocht. Het is gewoon zo heerlijk om weer even kind te zijn :)

Strava & Untappd - Do not combine!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
LEGO officially addresses WALL•E's head swivel

Dus die noodoplossingen zijn binnenkort niet meer nodig.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5737/21169723401_876f4eaa94.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Al gestuurd naar hun service dienst.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hopen dat die vrijdag wel te bestellen is al, zodat de kersttrein erbij zit. Anders toch maar wachten tot die terugkomt.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Kapoen
Tot vorige week wou ik ook heel graag die kersttrein hebben, nu ben ik aan het twijfelen :|

Volgens het motto "je kan euros maar 1x uitgeven" moet ik kiezen: nu willens nillens een bestelling doen (terwijl ik eerlijk gezegd niets nodig heb), of mijn centen sparen voor de nieuwe modular in januari.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Yorin schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:29:
Hopen dat die vrijdag wel te bestellen is al, zodat de kersttrein erbij zit. Anders toch maar wachten tot die terugkomt.
Zoals je op de gelinkte pagina kunt lezen:
"The expected ship date is now December 5th, but that could be subject to change."

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:38:
Tot vorige week wou ik ook heel graag die kersttrein hebben, nu ben ik aan het twijfelen :|

Volgens het motto "je kan euros maar 1x uitgeven" moet ik kiezen: nu willens nillens een bestelling doen (terwijl ik eerlijk gezegd niets nodig heb), of mijn centen sparen voor de nieuwe modular in januari.
Je twijfelt, dat is goed. Dat betekent dat de marketing werkt :D En je was de GBHQ vergeten, die komt ook in januari uit ;)

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:31
Roeltjuh schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:21:
[...]

Zoals je op de gelinkte pagina kunt lezen:
"The expected ship date is now December 5th, but that could be subject to change."
Het is ook wel vaak mogelijk om te bestellen met een latere ship date. Op dit moment niet, maar ik hoop ook dat ze vrijdag wel bestellingen aan nemen.

• Kapoen
almightyarjen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Je twijfelt, dat is goed. Dat betekent dat de marketing werkt :D En je was de GBHQ vergeten, die komt ook in januari uit ;)
Blimey, nog een reden om te sparen dus. Over dat twijfelen... meestal als ik begin te rationaliseren komt er geen aankoop, zoals hier het geval is. Ik heb echt niets nodig van S@H op dit moment.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik denk dat ik sowieso nog wacht met Wall-E bestellen tot eind november. Dan heb je namelijk de Lego Gingerbread House bij je bestelling. Die vind ik er, persoonlijk, leuker uitzien dan de trein.

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/09/Lego-40139-Free-Exclusive-Gingerbread-House-November-2015.jpg?w=528

Tweakers Discord

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 06:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Yorin schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:06:
Ik denk dat ik sowieso nog wacht met Wall-E bestellen tot eind november. Dan heb je namelijk de Lego Gingerbread House bij je bestelling. Die vind ik er, persoonlijk, leuker uitzien dan de trein.

[afbeelding]
Oeh, dat zou wel een hele leuke zijn als die 1 December er nog is, dan bestel ik naast Dr Who gewoon nog iets leuk voor mezelf en heeft vriendin-lief toch nog een nieuw kerst-huisje dit jaar

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Arunia
Zit al op MP te kijken voor de 10173 holiday train. Maar 250 zonder handleiding en die daarop a 325 is echt te duur. Bricklinken wellicht alleen de trein onderdelen. Ik hou hem nog wel even om af en toe te checken.

Iemand terug nog interesse in die ninjago speeder die je toen kreeg bij bestellingen? 30293
Voor verzendkosten of afhalen. Ligt hier toch niks te doen nog ingepakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 21-10-2015 14:55 ]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En ik heb ook net antwoord gekregen van Lego over de Wall-e wanneer die weer te bestellen is:
It's great to hear you like the LEGO® Wall E™ set. It’s a very popular set however we received some complaints from fans that it's neck wasn't very strong.

Our designers are checking if there is anything we can do to improve this so we decided to stop selling this set for the moment. We do not want to hurry them as we want their solution to be perfect so do not have any date for when we will start selling this set again. I'm afraid you will have to keep checking our website, as soon as we know more, we will put a date on there when you should be able to place orders again.
Op dit moment kunnen en willen ze geen datum geven wanneer die te bestellen is. Denk dus niet dat die met de Christmas train te bestellen is.

Tweakers Discord

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:47

QuattroNL

It is I.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Kapoen
Met wat pech zal niemand van ons een lego blokje onder de kerstboom vinden dit jaar: Lego kan vraag niet bijhouden en vreest voor kerstperiode

In een gelijkaardig Brickset.com artikel citeert men The Telegraph: link
Some children may not get their Christmas wishes fulfilled this year as Lego's factories, although running at full speed, may not be able to make enough plastic bricks to keep up with demand from toy stores in Europe.

The Danish company has become the world's largest toymaker by sales, overtaking U.S. Barbie-maker Mattel, thanks partly to toys linked to movies, including The Lego Movie.

But difficulties in forecasting demand accurately means some orders may not be filled on time.

"We will not be able to deliver all of the orders coming from customers in the remainder of the year," spokesman Roar Trangbaek said. "We are running our factories at maximum capacity and will do everything we can to meet demand."

He declined to specify which lines of toys or which European countries would be affected.
Toch maf hoe populair een plastic blokje kan zijn :)

[ Voor 64% gewijzigd door Kapoen op 21-10-2015 15:53 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Als je dan nagaat dat Lego ~15 jaar geleden aan de rand van de afgrond stond (kan er een paar jaar naast zitten) is dit natuurlijk extreem goed nieuws.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Kapoen
Ik vraag me af in hoe ver de Lego film nog invloed heeft op de huidige verkoop van hun producten.
Als ik me niet vergis is die film in het voorjaar van 2014 verschenen en zijn er dit jaar geen significante modellen bijgekomen in die lijn, buiten wat kleine doosjes.

Wat ik trouwens wel nog graag had gezien ivm de film: een advent kalender, ipv de altijd weerkerende city doos. Santa Vitruvius of grinch Bussiness >:)

• Cardinal
  • Laatst online: 15:04
Arfman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:56:
Als je dan nagaat dat Lego ~15 jaar geleden aan de rand van de afgrond stond (kan er een paar jaar naast zitten) is dit natuurlijk extreem goed nieuws.
kennlijk in de periode van 1999-2003, dus die redenering klopt wel degelijk

Verwijderd

almightyarjen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

waar heb je die data van de gbhq vandaan dattie in januari uitkomt?
wordt dan idd wel een hele dure maand.
op me werk weten ze al waar mijn winstuitkering naartoe gaat :P 8)7

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
Wall-E is er weer. Met of zonder fix? Ik weet het niet maar heb toch maar besteld :D :9~

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yorin schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:06:

[afbeelding]
Ik zie 99 USD staan...als dat ook 99 EUR wordt, dan moet je toch nog iets meer bestellen. Zo duur is Wall-E namelijk niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
The Eagle schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:54:
[...]

Ik zie 99 USD staan...als dat ook 99 EUR wordt, dan moet je toch nog iets meer bestellen. Zo duur is Wall-E namelijk niet :)
De trein krijg je in Amerika ook bij 99 USD, maar in Europa al bij 55 Euro of meer.
Gok dat dit bij het huisje net zo is.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Houtkern schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:43:
Wall-E is er weer. Met of zonder fix? Ik weet het niet maar heb toch maar besteld :D :9~
Dan toch maar het zekere voor het onzekere nemen en hem vrijdag bestellen.

Tweakers Discord

• The Eagle

The Eagle

Assumption is the mother of all..... ;)
So just wait and see :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:56:
Veel verkopen hoeft niet winstgevend te zijn.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Niet altijd, maar in dit geval wel.

http://time.com/money/326...rgest-toy-company-mattel/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En ik krijg de trein nu al te zien als ik wil bestellen. Heb hem dus besteld. Doe er je voordeel mee.

Tweakers Discord

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik heb weer een mooie doos besteld *O* En ik krijg het treintje erbij :)

[ Voor 26% gewijzigd door Zeehond op 22-10-2015 00:27 ]

200 fish found!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Yorin schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:06:
En ik krijg de trein nu al te zien als ik wil bestellen. Heb hem dus besteld. Doe er je voordeel mee.
Bedankt voor de tip, als het goed is zijn er 4 van die treintjes onderweg, en overmorgen ga ik er nog een paar in Hamburg proberen te verkrijgen. Hopelijk hebben ze daar ook nog de Pet Shop en de Ghostbusters set in de schappen liggen.

Heeft iemand trouwens ervaring met Lego Stores? Ik ben op zoek naar stores die speciale items hebben zoals sleutelhangers met de naam van de stad, tot zover heb ik alleen Berlijn en New York gevonden waar ze iets speciaals hadden. Hamburg, Wenen en Sacramento hadden helaas niks.

brick store | mdt.re

Verwijderd

In elke store is mijn ervaring, kunnen ze sleutelhangersmet steen 2x4 maken met inscriptie. Ik heb stenen uit o.a. wijnegem, hamburg en legoland germany !

en net ff de ferrari F40 voor het vrouwtje besteld, kersttrein staat er in de order bij.
ik voor mij wacht ff tot volgende promo, bestel ik de nieuwe mixels.
stomme dingen die je ff in je pauze inelkaar kunt frommelen.

• Mister_GJ
  • Laatst online: 19-11 21:14
Ben ik de enige bij wie het niet werkt om de toy shop te bestellen atm? Ik heb het geprobeerd op 2 verschillende browser (IE en Chrome) en het wil niet.

edit:
Laat maar, het werkt wel op de ipad....

[ Voor 14% gewijzigd door Mister_GJ op 22-10-2015 07:22 ]

• Haay
Hoppa, heb een Palace Cinema besteld met kerst treintje erbij. Dat Gingerbread huisje wil ik wel bij een Doctor Who setje hebben. ;)

• Arunia
MDT-Maikel schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:41:
[...]

Bedankt voor de tip, als het goed is zijn er 4 van die treintjes onderweg, en overmorgen ga ik er nog een paar in Hamburg proberen te verkrijgen. Hopelijk hebben ze daar ook nog de Pet Shop en de Ghostbusters set in de schappen liggen.

Heeft iemand trouwens ervaring met Lego Stores? Ik ben op zoek naar stores die speciale items hebben zoals sleutelhangers met de naam van de stad, tot zover heb ik alleen Berlijn en New York gevonden waar ze iets speciaals hadden. Hamburg, Wenen en Sacramento hadden helaas niks.
Lol, hoeveel treintjes heb je nodig? :p

Net op MP iemand gemaild die de trein voor 20 euro heeft staan. Die moet hem waarschijnlijk nog zelfzel binnenkrijgen,maar goed. Straks het huisje nog.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 22-10-2015 08:41 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

Waarschijnlijk gevalletje marktplaats punt nl ;)

@Arunia; ik doelde meer op het doen van 4 bestellingen om zo 4x de trein te verkrijgen..

[ Voor 48% gewijzigd door bord4kop op 22-10-2015 08:52 ]

| Security Management |

• Arunia
bord4kop schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:45:
Waarschijnlijk gevalletje marktplaats punt nl ;)
Is ook zo.

• MDT-Maikel
  • Laatst online: 13-02-2021
Arunia schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:37:
[...]

Lol, hoeveel treintjes heb je nodig? :p

Net op MP iemand gemaild die de trein voor 20 euro heeft staan. Die moet hem waarschijnlijk nog zelfzel binnenkrijgen,maar goed. Straks het huisje nog.
Misschien is het lullig voor mensen die het treintje maar één keer of helemaal niet krijgen, maar ik zie het gewoon als een extra korting, daarom heb ik ook met al mijn bestellingen gewacht tot dit moment.

Alleen zijn nu de helft van de bevestigingsmails niet aangekomen. Het is nog maar afwachten of die treintjes ook aankomen, want maar één per huishouden.

[ Voor 6% gewijzigd door MDT-Maikel op 22-10-2015 09:19 ]

brick store | mdt.re

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:31
Ik ben afgelopen weekend begonnen met Wall-E en later in de week afgemaakt. Ontzettend leuk om te bouwen en best veel bewegende onderdelen zoals het hoofd, de nek, armen, vingers, tandwielen, klepje voor en achter nog een soort flapje. Ik was er toch zeker zo'n 3 uurtjes mee zoet.

Ook enorm gedetailleerd! Zeker een aanrader als je LEGO / Disney / Wall-E fan bent! Dat die nek niet zo stabiel is vind ik wel meevallen. Het probleem is dat het hoofd 360 graden kan draaien, dus als je de nek achterover hebt gekanteld dan valt het hoofd inderdaad naar achteren. Desondanks is de nek flexibel en stevig genoeg om Wall-E in diverse poses te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZZU61hgl.jpg

p.s. Ik heb LEGO zojuist een mailtje gestuurd waarin ik vraag om vervangende onderdelen voor die nek. Het nieuwe model schijnt dit niet meer te hebben. Deze is beschikbaar vanaf 5 december op de LEGO website. Huidige eigenaren van Wall-E krijgen de onderdelen om dit te fixen.

[ Voor 40% gewijzigd door DedSec85 op 22-10-2015 09:37 ]

• Pittie
  • Laatst online: 13:59
Yorin schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:06:
Dankjewel, vanochtend ook meteen de bestelling gedaan :)
Modular (10243 Parisian Restaurant) + treintje + dubbele VIP punten :D

Zelf twijfel ik alleen nog heel erg of ik de 10232 Palace Cinema nog wil. Ik vind dit echt een van de mindere huizen.. Maar goed om de serie compleet te houden :P

• Kapoen
MDT-Maikel schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Alleen zijn nu de helft van de bevestigingsmails niet aangekomen. Het is nog maar afwachten of die treintjes ook aankomen, want maar één per huishouden.
Ik zou me geen zorgen maken. Dat bestel/mail systeem van Lego heeft gewoon af en toe kuren. Bij mijn meeste recente bestellingen kreeg ik bv. mijn trackingcodes pas een dag na dat de bestelling reeds was aangekomen 8)7
Pittie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:17:
[...]
Zelf twijfel ik alleen nog heel erg of ik de 10232 Palace Cinema nog wil. Ik vind dit echt een van de mindere huizen.. Maar goed om de serie compleet te houden :P
Heel subjectieve mening: de palace cinema vind ik de minst interessante van de serie die ik zelf heb.
Vooral veel lucht, een rare filmzaal en teveel stickers naar mijn mening. De enige reden dat ik 'm gekocht heb was omdat er géén andere modulars in stock waren in de winkel te Antwerpen toen ik er verleden jaar hun verjaardagsevenement bezocht.

• Arunia
MDT-Maikel schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:15:
[...]

Misschien is het lullig voor mensen die het treintje maar één keer of helemaal niet krijgen, maar ik zie het gewoon als een extra korting, daarom heb ik ook met al mijn bestellingen gewacht tot dit moment.
Bedoelde het niet als sneer hoor. Snap het best. En ik koop ze van mensen die het zo doen.

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Bedoelde het niet als sneer hoor. Snap het best. En ik koop ze van mensen die het zo doen.
heb 2 bestellingen staan, komen er 2 treintjes bij, mag je hem voor verzendkosten zo eentje van me overnemen.
:)
laat ik je wel weten.

• Arunia
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:31:
[...]

heb 2 bestellingen staan, komen er 2 treintjes bij, mag je hem voor verzendkosten zo eentje van me overnemen.
:)
laat ik je wel weten.
Thanks. Ik heb iemand op MP al toezegging gedaan om hem over te nemen. Dan ben ik net iets te goed voor de wereld om dan alsnog te annuleren. Zit niet in mijn karakter jammer genoeg.

Soms haat ik mezelf :( anderen op mooi zouden dat meteen doen denk ik zo.
Alhoewel als jij hem zeker 2 keer zou krijgen, zou ik het nu nog kunnen regelen. Omdat het vroeg tijdig is.
Ik wil het hoe dan ook nog wel weten overigens. Kan ik altijd nog beslissen.

Gingerbread house kan ik middels duplo bestellen nog kunnen regelen dat.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 22-10-2015 14:37 ]

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Vanochtend de SHIELD Helicarrier besteld, en nu al onderweg.
Is nog nooit zo snel gegaan volgens mij!

Heb denk ik ook de laatste, want hij staat nu op temporarily out of stock :D

• Haay
Ik werd net gebeld door LEGO (vanuit Engeland) n.a.v. mijn vraag over de beschikbaarheid van Pet Shop. Hij vertelde over de zeer grote vraag naar Pet Shop de afgelopen anderhalve maand en dat ze wachten tot er weer productie capaciteit is voor het produceren van een nieuwe voorraad. Maar hij gaf 100% garantie dat de Pet Shop weer terug komt.

Voor wat die garantie waard is, natuurlijk... ;)

• almightyarjen

almightyarjen

Dat zijn allemaal AFOLs die nog ff een extra Pet Shop willen scoren om deze met dikke winst ter verkopen zodra dat ding uit de handel is :D Volgens mij wordt dat aanbod van die Pet Shop dusdanig groot, dat het nog wel een tijdje duurt voordat er een serieuze prijs voor gevangen kan worden :) /me desalniettemin wil Arjen er nog eentje als investering :P

• Kapoen
almightyarjen schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:44:
Dat zijn allemaal AFOLs die nog ff een extra Pet Shop willen scoren om deze met dikke winst ter verkopen zodra dat ding uit de handel is :D Volgens mij wordt dat aanbod van die Pet Shop dusdanig groot, dat het nog wel een tijdje duurt voordat er een serieuze prijs voor gevangen kan worden :)
Ik hoop dat die investeringsgolf niet op lange termijn schadelijk is voor het merk zelf. Op m'n werk hoorde ik onlangs een gesprek (koffieklets) waarbij collega's (die geen AFOLs zijn) al overwogen om gewoon sets in te slaan 8)7

Het begint iets weg te hebben van een manische fase in een economische zeepbel. Jan en alleman hoort via de pers dat Lego een geweldige investering is en denkt gemakkelijk te kunnen cashen. Vervolgens gaat men mee in de manie en hoopt binnen een paar jaar of zo te kunnen verkopen. Veel niet-geïnformeerde inkopers hopen op een spectaculaire verdubbeling/verviervoudiging/... van hun aankoopprijs, maar ik betwijfel of dat haalbaar is.

Ik vraag me ook af wie eigenlijk die dure dozen op termijn koopt? De markt van AFOLs/verzamelaars is volgens mij belange niet groot genoeg om al die nieuwe investeerders van winst te voorzien. Ouders zijn over het algemeen niet bewust van het bestaan van sets die niet meer in productie zijn, laat staan dat ze bereid zijn om een paar honderd euro te bloeden voor een modular terwijl Lego er nog nieuwe maakt.

Indien de sets alleen nog maar tellen als handelswaar/investeringsobject zal je opbrengst op termijn toch niet zo groot zijn in vergelijking met andere soorten investeringen?

*edit* fyi, mijn reactie was niet direct op Arjen's post bedoeld, maar eerder naar aanleiding van de koffiekletsers op mijn werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 22-10-2015 16:58 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 22:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Trein?

• Haay
Kapoen schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:56:
Ik hoop dat die investeringsgolf niet op lange termijn schadelijk is voor het merk zelf. Op m'n werk hoorde ik onlangs een gesprek (koffieklets) waarbij collega's (die geen AFOLs zijn) al overwogen om gewoon sets in te slaan 8)7

Het begint iets weg te hebben van een manische fase in een economische zeepbel. Jan en alleman hoort via de pers dat Lego een geweldige investering is en denkt gemakkelijk te kunnen cashen. Vervolgens gaat men mee in de manie en hoopt binnen een paar jaar of zo te kunnen verkopen. Veel niet-geïnformeerde inkopers hopen op een spectaculaire verdubbeling/verviervoudiging/... van hun aankoopprijs, maar ik betwijfel of dat haalbaar is.

Ik vraag me ook af wie eigenlijk die dure dozen op termijn koopt? De markt van AFOLs/verzamelaars is volgens mij belange niet groot genoeg om al die nieuwe investeerders van winst te voorzien. Ouders zijn over het algemeen niet bewust van het bestaan van sets die niet meer in productie zijn, laat staan dat ze bereid zijn om een paar honderd euro te bloeden voor een modular terwijl Lego er nog nieuwe maakt.

Indien de sets alleen nog maar tellen als handelswaar/investeringsobject zal je opbrengst op termijn toch niet zo groot zijn in vergelijking met andere soorten investeringen?

*edit* fyi, mijn reactie was niet direct op Arjen's post bedoeld, maar eerder naar aanleiding van de koffiekletsers op mijn werk.
Nee, klopt. Mensen worden verblind door een aantal sets die spectaculair in waarde zijn gestegen nadat ze niet meer door LEGO gemaakt worden: UCS Millennium Falcon, Cafe Corner, Green Grocer, Taj Mahal, Eiffel Tower, Town Hall.

Wat ze over het hoofd zien is dat bv. de Cafe Corner en Green Grocer een veel kleinere productie hadden dan de huidige beschikbare modulars. Idem voor Taj Mahal en Eiffel Tower. De toegenomen belangstelling voor die Advanced Modular series, met de oorspronkelijk beperkte oplage, heeft hun prijs doen stijgen. Maar dat geldt niet voor de huidige sets die veel ruimer geproduceerd worden.

Town Hall ging juist geheel onverwacht en 'out of sync' uit productie, waardoor mensen die set misgelopen waren. Mensen die dachten: ik wacht wel tot een leuke aanbieding, of tot Pet Shop eerst retired is gegaan. En toen was het ineens te laat. Dat doet de vraag dan ook toenemen, en dus de prijs.

En tja, de UCS Millennium Falcon ... Die set was destijds relatief zo duur dat veel mensen het toen niet kochten vanwege de prijs. Ik kan me nog herinneren dat ik die set in de winkel zag, met dat prijskaartje, en dacht: wie gaat er nou zo veel geld aan één Lego set uitgeven? Achteraf denk ik natuurlijk ook: shit, had er toch één moeten kopen en op de vliering leggen als belegging! :+ Maar ja, dat zeg je altijd achteraf he...

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk ook dat het echte lucratieve investeren eraf is. Maar ikzelf loop weinig risico met een modular als investering; als ik hem niet kan slijten heb ik er een mooie voorraad lego bij :P maar ik vind het een goed punt: hoe voorkom je als Lego dat niet alle sets bij tientallen tegelijk bij investeerders terecht komt? Het enige is, en dat doen ze al, is een maximum aantal sets per account.

Maar aan de andere kant zal het ook niet zo vlug lopen: een beetje lego dozen voorraad kost nogal wat ruimte wat niet veel mensen hebben.

• Teknix1982
  • Niet online
Ik ken anders een aantal investeerders die garageboxen ervoor huren. Ik denk alleen dat het ook nooit meer zo lucratief wordt als de oude sets. Ik hoor sommigen die 20 pet shops hebben, maar de pet shop is zoveel verkocht dat die nooit zo duur zal worden. Ook bevat hij geen zeldzame stenen. Zelfde geldt voor de death star 10188. Die is al zolang in productie en al zoveel verkocht.

• Haay
Ik heb foto's gezien van Lego investeerders in de VS die meerdere stellage-rekken vol met Lego sets hebben staan. 15 x Red Five X-Wing, 15 x Tower Bridge. Mijn hemel! Dan moet je echt wel geloof hebben in een toekomstige (dikke) waarde stijging.

Maar ja, er zijn er ook die voor het "quick flip" principe gaan: sets opkopen wanneer er een dikke aanbieding op zit, en daarna verkopen met een leuke marge. Zo heb ik afgelopen weekend een UCS Red Five X-wing voor €181 en een UCS The Tumbler voor €182 gekocht via een eBay veiling uit Duitsland. Beide sets samen met nog €17 verzending via DHL erbij, zodat ze me respectievelijk €189,50 en €190,50 inclusief verzending hebben gekost. Tja, die sets kosten nieuw bij Lego (Nederland) €230 en €220 respectievelijk. Dus voor mij een leuke korting, en voor die verkoper blijkbaar toch winstgevend.

• The Eagle

The Eagle

De zeldzamere sets die ik heb bouw ik gewoon op (zou willen dat ik daar meer tijd voor had btw :( ). Die sets heb ik ook allemaal uit de tijd dat ze uitkwamen, en was voor mij dus gewoon speelgoed.
Slechts een paar speciale sets bijgekocht: 2x Horizon Express, city monorail, VW T1, BTTF auto en Ecto 1. Alleen die laatste twee zitten nog in de doos, maaar niet bewust om te bewaren.

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb een paar modulars als investering en die druk ik in een doos en zet ze 'achter het luikje' op zolder en daar komen ze de eerste 10 jaar ook niet meer vandaan. Tegen die tijd heeft iig de inflatie zn werk voor een deel gedaan :D

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, in tegenstelling tot sommige andere 'investeringen' zal lego altijd wel waarde houden. Of het de tijd, moeite en kosten van opslag en verzekering etc. waard is weet ik niet. In sommige gevallen vast wel en in andere gevallen waarschijnlijk niet echt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

GamezMaster schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:28:
Vanochtend de SHIELD Helicarrier besteld, en nu al onderweg.
Is nog nooit zo snel gegaan volgens mij!

Heb denk ik ook de laatste, want hij staat nu op temporarily out of stock :D
Ik greeg ook vandaag al de melding dat mijn bestelling onder weg is. Pas vanacht besteld. Is inderdaad lekker snel :) ik heb wel eens langer moeten wachten ik ben benieuwd of hij er morgen al is, al, heb ik toch geen tijd om in het weekend te bouwen dus daarvoor maakt het niet zo veel uit.

200 fish found!

• Haay
Het prettige van investeren in Lego is dat zelfs als het na enkele jaren geen echte waardegroei heeft gekregen, de Lego ook niet minder waard wordt. Een set die als nieuwprijs nu €100 heeft zal over 4-5 jaar, wanneer de set al een tijdje niet meer gemaakt wordt, op z'n minst nog steeds €100 waard zijn, en zeer waarschijnlijk wel meer. En zelfs als het niet in waarde gestegen is dan kun je het ook nog steeds gewoon open maken en de set zelf opbouwen, en daarna met de blokjes uit die set weer andere creaties maken. :) Lego verliest in ieder geval nooit z'n speelwaarde! :D

• almightyarjen

almightyarjen

Even een station-update:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lQo7j5z.png

Aan het open gat aan de kopse kant van de brug wil ik een verwijderbaar monorail station maken. Verwijderbaar in de zin van dat ik niet altijd een monorail moet neerleggen. Hoe en wat moet ik nog bedenken. Het begin van de 2nd floor is ook zichtbaar. Maar voordat ik die ga afbouwen wil ik eerst de 1st floor inrichten. Helemaal rechts heb ik een liftschacht staan, ik wilde daar een bewegende lift in maken, maar ik ben bang dat als een lift aan een touwtje hangt, dat-ie gaat bungelen en dan blijft haken bij de uitsteeksels van de curved panels (of hoe die dingen ook mogen heten). Daar moet ik dus ook nog wat voor bedenken :)

Edit: Ik bedenk met nu dat ik dat lift-probleem kan oplossen door de lift hoger te maken dan de curved panels, dat wordt-ie altijd op z'n plaats gehouden door de onder- of bovenkant van de curved panels.

[ Voor 20% gewijzigd door almightyarjen op 23-10-2015 00:19 ]

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Loopbrug en lift worden mooi zo :) En dat zijn een hoop roltrappen :D
Helemaal rechts heb ik een liftschacht staan, ik wilde daar een bewegende lift in maken, maar ik ben bang dat als een lift aan een touwtje hangt, dat-ie gaat bungelen en dan blijft haken bij de uitsteeksels van de curved panels (of hoe die dingen ook mogen heten). Daar moet ik dus ook nog wat voor bedenken :)
  • Schuin randje aan boven- en onderkant van de lift maken.
  • Wat gewicht onder de lift hangen zodat ie minder beweegt.
  • Lift aan meer dan 1 kabel hangen.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Verwijderd

Mappy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:09:
[...]

[...]
lift op manier van het raadhuis modulair een optie of iets daarop lijkend !
monorail misschien los laten van station zelf en dan aanbouwen van perron via bovenzijde. Weet niet hoe ik uit kan leggen, maar google foto's van station den haag centraal. Daar komt de metrolijn vanuit rotterdam ook naar de bovenverdieping, aansluitend op het bovengelegen busplatform. Is nog wel in aabouw, maar wordt wel interessant.

http://www.ovmagazine.nl/...artpunt-erasmuslijn-1258/

voor de rest van je station....... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 02:36 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Thanks voor de tips, ik zal vanavond eens ff naar de lift kijken: sommige dingen kan je beter fysiek uitproberen dan met LDD. @Ed: snap niet helemaal jouw bedoeling en wat je bedoelt met "monorail misschien los laten van station zelf en dan aanbouwen van perron via bovenzijde"?

Verwijderd

http://www.google.nl/imgr...NmXrdnJ2MgCFc22HgodBBoKxg

http://www.staalmakers.nl.../122/Haags+huzarenstukje/

Bij ons in den haag zijn ze aan het verbouwen. Het eindpunt van de metrolijn vanuit rotterdam verleggen ze van beneden naar boven. Aangezien ze niet het station binnen kunnen, maken ze het eindpunt langs het busplatform en verbinden deze met een overkapping aan het station. Hoop met bovenstaande links wat duidelijker te maken.

bovenste geeft indicatie als het af is, rechts is de metrolijn eindhalte.
onderste is hoe het nu nog is en geeft indicatie van bouw.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 14:31 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

almightyarjen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:56:
Thanks voor de tips, ik zal vanavond eens ff naar de lift kijken: sommige dingen kan je beter fysiek uitproberen dan met LDD. @Ed: snap niet helemaal jouw bedoeling en wat je bedoelt met "monorail misschien los laten van station zelf en dan aanbouwen van perron via bovenzijde"?
Anders met een as een glijstang/geleiderstang plaatsen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Zojuist bevestiging 2de bestelling gekregen, staat het treintje gecanceld met als reden eentje per vip card / huishouden. En ik dacht slim te zijn om naar mijn ouders te laten sturen :(

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:21:
Zojuist bevestiging 2de bestelling gekregen, staat het treintje gecanceld met als reden eentje per vip card / huishouden. En ik dacht slim te zijn om naar mijn ouders te laten sturen :(
Hmm. Ik heb gisteren twee bestellingen geplaatst om zo 2 treintjes te krijgen.
De eerste is gisteren direct verzonden De tweede is pas zojuist pas verzonden maar de trein is in beide bevestigingen aanwezig zowel in mails als in de website.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

:r LEGO :r

Naar aanleiding van enige frustratie vraag ik me af of hier iemand ervaring heeft met geannuleerde orders en enig idee kan hebben waarom Lego systematisch weigert om orders van me aan te nemen?

Ik bestel 1 product, betaal met een VISA-kaart die overal wordt geaccepteerd, verzend naar een woonadres, gebruik geen kortingscode. Betaling achteraf wordt eveneens niet geaccepteerd en ook als ik vooraf per bank wil overmaken worden orders geannuleerd 8)7
Beste ,
Bedankt voor je bestelling op LEGO.com/shop.
Je recente bestelling *knip* voldeed niet aan een of meer van onze toetsingscriteria en is daarom geannuleerd. Dit kan om een aantal redenen gebeurd zijn, waaronder (maar niet beperkt tot):
• een postbus is opgegeven als bezorgadres
• een expediteur is opgegeven als bezorgadres
• het maximum per huishouden van een bepaald product wordt overschreden
• misbruik van het systeem
• oneigenlijk gebruik van een promotiecode
• verdachte ongeautoriseerde activiteiten

Vriendelijke groeten,

LEGO® Service
Dit is dus order nr. 5 nadat order nummers 1 t/m 4 in augustus ook al zijn geannuleerd. Bellen met Lego geeft me geen antwoord. Per email wordt enkel aangegeven dat de order terecht is geannuleerd en brieven naar Lego worden niet beantwoord. Ik voel me net een paria die zwaar heeft gefraudeerd :X

Enfin, ik kan hierin toch niet de enige zijn lijkt me?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SmartDoDo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:23:
Dit is dus order nr. 5 nadat order nummers 1 t/m 4 in augustus ook al zijn geannuleerd. Bellen met Lego geeft me geen antwoord. Per email wordt enkel aangegeven dat de order terecht is geannuleerd en brieven naar Lego worden niet beantwoord. Ik voel me net een paria die zwaar heeft gefraudeerd :X

Nooit problemen, ik zou zeggen bel ze even. Zal vast het een en ander duidelijker maken? Heb erg goede ervaringen met de klantenservice van LEGO :).

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

Sjoerd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Nooit problemen, ik zou zeggen bel ze even. Zal vast het een en ander duidelijker maken? Heb erg goede ervaringen met de klantenservice van LEGO :).
Punt is juist dat ik telefonisch geen uitleg krijg en daardoor vastloop want ergens anders kun je niet terecht.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:57

icecreamfarmer

en het is

Mappy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:09:
[...]

[...]
Met pneumatiek werken. Zo werken veel liften op stations namelijk ook.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@SmartDoDo
Aangezien al je orders worden geannuleerd, lijkt het erop dat je op een zwarte lijst staat en je er automatisch uitgefilterd wordt. Misschien komen je persoonlijke gegevens (deels) overeen met een voormalig wanbetaler/frauder/enz?
Het is erg moeilijk daar vanaf te komen. Er zijn legio voorbeelden van klanten van willekeurige bedrijven die op de een of andere manier op zo'n lijst zijn gekomen en hemel en aarde moeten bewegen om ook maar een beetje uitleg te krijgen, laat staan rechtzetting,

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Zo, ook maar de Winter Village Toy Shop besteld (met de gratis trein).
Bestel in November nog wel wat anders voor die Gingerbread house :)

Want a cookie?!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Hoppa weer een lading PF besteld, bijna ook 2 van die dure Lipo battery boxes, maar toen dacht ik: zo'n F40 is veel leuker (en heb toch liever met AAA batterijtjes). Dus die maar besteld :)

Twijfel nu nog een beetje om ook de Mini en T1 te halen :D

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 23-10-2015 18:21 ]

• Teknix1982
  • Niet online
SmartDoDo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:23:
:r LEGO :r

Naar aanleiding van enige frustratie vraag ik me af of hier iemand ervaring heeft met geannuleerde orders en enig idee kan hebben waarom Lego systematisch weigert om orders van me aan te nemen?

Ik bestel 1 product, betaal met een VISA-kaart die overal wordt geaccepteerd, verzend naar een woonadres, gebruik geen kortingscode. Betaling achteraf wordt eveneens niet geaccepteerd en ook als ik vooraf per bank wil overmaken worden orders geannuleerd 8)7

[...]

Maak je vaak gebruik van de service van lego om ontbrekende steentjes aan te vullen? Ik heb dit ook gehad en uiteindelijk eiste ik een uitleg en werd er dieper in gedoken. De verklaring was dat ik 3 x zoveel service verzoeken gedaan had als gemiddeld. Ze meten dat tegen gemiddeldes, dan kom je op een zwarte lijst en wordt alles op voorhand geblokkeerd. ik heb dat bij 7 sets gedaan. Nadat ik uitgelegd had dat ik ook wel voor meer dan 10 x gemiddeld gekocht had en dat ik groot legofan ben en ik het belachelijk vind dat ik op basis van hun fouten (te weinig steenties) geblokkeerd wordt, hebben ze me gedeblokkeerd. Maar dit werkt door in de reguliere orders. Ook een optie is dat misschien afleveradres niet overeen komt met creditcardgegevens?

[ Voor 24% gewijzigd door Teknix1982 op 23-10-2015 18:32 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)