Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.054 views

Onderwerpen

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
PatrickPR schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:53:
Ik ben blij dat ik al die tijd mijn lego verzameling heb bewaard. Zal zeker van pas komen als wij aan kinderen beginnen. Al vraag ik me wel af wie er meer plezier aan gaat beleven, papa/mama of de kinderen ;) .
Zoals Sulaine al zei, je kan gerust met z'n allen genieten van het klikken en bouwen met Lego.
Dat is trouwens iets wat ik geleerd heb ivm de polemiek rond de Kerstsets, veel AFOLs kijken er elk jaar naar uit om die samen met hun kinderen in elkaar te zetten.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind het station wel lekker strak zo. Alleen nog een groot verlicht logo-bord op de voorkant en een rij poortjes halverwege de hal... :)

En straks een paar fietsen tegen de pui en een verkoper van de daklozen-krant bij de schuifdeur...

En ik denk dat er voor de stevigheid nog wel een witte rand of een dak op die 'glazen' pui moet...

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 13-10-2015 09:44 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37
PatrickPR schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:53:
Gister samen met mijn vrouw begonnen aan de Mini Cooper 10242. Ongeveer 11 jaar geleden voor het laatst lego blokjes in de hand gehad en ik moet zeggen, het voelt weer net als vroeger. Het uitpakken, het in bakjes doen van de verschillende zakjes, het zoeken naar blokjes. Mijn vrouw heeft als kind ook veel met lego gespeeld, dus voor beiden is het een feest van herkenning.

Ik ben blij dat ik al die tijd mijn lego verzameling heb bewaard. Zal zeker van pas komen als wij aan kinderen beginnen. Al vraag ik me wel af wie er meer plezier aan gaat beleven, papa/mama of de kinderen ;) .
Die set heb ik recentelijk ook in elkaar gezet (en later weer uit elkaar gehaald en terug in de doos gedaan om in de toekomst weer eens opnieuw in elkaar te zetten :) ). Erg leuk om te bouwen met interessante bouw-technieken die nog niet bestonden toen ik als kind zelf in de jaren '70 en '80 met LEGO speelde. :D

Overigens, Patrick, als je toch een link in je post doet op het LEGO set nummer, dan is het denk ik handiger om een Brickset.com link te doen ipv een link naar de US Lego shop. Bv: 10242.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:22
Haay schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:23:
[...]
Overigens, Patrick, als je toch een link in je post doet op het LEGO set nummer, dan is het denk ik handiger om een Brickset.com link te doen ipv een link naar de US Lego shop. Bv: 10242.
Had de set inderdaad ook al op brickset.com gezien. Zal voortaan die site gebruiken, bedankt voor de tip.

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10 11:59
almightyarjen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Edit:
Voortgang station gaat gestaag. Ik zit alleen nog met het dak: wat ik daarmee wil. En ik ben de loopbrug naar de overkant vergeten dus het wordt iig wat aangepast. Daarnaast oogt het geheel erg "steriel". Misschien wat kleur erin, wat denken jullie? Kleur komt er straks sowieso in met bankjes e.d.

Het ding is 90cm breed en de perrons worden links en rechts nog langer, maar die kunnen eraf gehaald worden zodat ik het station mooi stofvrij in de kast kan opbergen. Onder het afdakje zitten hier en daar transparant plates: daarboven kan ik LEDs kwijt zodat ik geïntegreerde verlichting heb 8)

En ik moet nog een plekje vinden voor de monorail :)
Wow, dat gaat groot worden. Het lijkt nu ook steriel omdat er gewoon nog weinig aankleding is. Ik denk dat het goed kan met zoveel dezelfde ramen en witte stenen als er wat kaartjesautomaten, een info balie, een Starbucks, een Febo, een McDonalds, bagagekluisjes, passagiers, een Lego winkel, etc. instaan. Een trap erbij naar het monorail perron die op een tussenverdieping/vide midden in het station is (thinking out loud).

Zelf vroeger nooit een Lego trein gehad, maar zoonlief is pas 5 geworden, dus die heeft de cargo train, het station (passagiers kunnen best bij de koe in de goederentrein) en wat extra spoor gekregen. Jammer dat het in zijn slaapkamer opgebouwd staat zodat papa er niet mee kan spelen als hij slaapt... Over 2+ jaar wordt zijn broertje 5 en kunnen we nog eens een passagierstrein toevoegen *O*.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Voortgang station gaat gestaag. Ik zit alleen nog met het dak: wat ik daarmee wil. En ik ben de loopbrug naar de overkant vergeten dus het wordt iig wat aangepast. Daarnaast oogt het geheel erg "steriel". Misschien wat kleur erin, wat denken jullie? Kleur komt er straks sowieso in met bankjes e.d.

[afbeelding]

Het ding is 90cm breed en de perrons worden links en rechts nog langer, maar die kunnen eraf gehaald worden zodat ik het station mooi stofvrij in de kast kan opbergen. Onder het afdakje zitten hier en daar transparant plates: daarboven kan ik LEDs kwijt zodat ik geïntegreerde verlichting heb 8)

En ik moet nog een plekje vinden voor de monorail :)
Eerste waar ik aan denk is Rotterdam Centraal, ook vrij simpel, open, en toch design:

Afbeeldingslocatie: http://www.nationalestaalprijs.nl/uploads/projecten/1064/rotterdam_centraal_aanzicht_stadszijde__large.jpg

Almighty Centraal op de voorkant en de monorail door wat gebroken ramen precies onder die punt van het dak naar binnen steken met een paar vertwijfelde architecten en bouwvakkers ernaast :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^haha, geweldig... :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Snoz Lombardo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:50:
Erg vet die Modular Bank :)

Ik heb momenteel één modular, de Pet Shop, en zit langzaamaan te kijken naar de aanschaf van een tweede. M'n plan was om ze 'op volgorde' te kopen, dus eerst de Palace Cinema, daarna Parisian Restaurant, Detective Office en dan de nieuwe Bank.

De Parisian Restaurant lijkt mij echter een stuk leuker dan Palace Cinema. Wat vinden jullie? Welke zou jij eerst aanschaffen?
Ik ben ook overstag gegaan, en ben nu bezig met de 2e modulair. Ik heb de Pet Shop en Cinema gekocht, om de simpele reden dat die er als eerste uit zullen gaan (als het goed is). Na mn Dark Ages heb ik al redelijk wat nieuwe technic sets gebouwd, waarbij ik veel geleerd heb over de nieuwe bouwstijl (studless), maar ook nu bij de modulairs gaat er een wereld voor me open. In mijn tijd waren niet veel sets waar SNOT in voorkwam. Sommige dingen zijn echt goed bedacht. Wat me dan wel opvalt is dat er soms wel vreemde stenen gebruikt worden, maar dat zal komen doordat een bepaalde steen goedkoper is dan een ander. Bijvoorbeeld, ipv 1 keer een 1x8 steen 2 keer een 1x4 steen gebruiken.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
keverjeroen schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:47:
[...]

Ik ben ook overstag gegaan, en ben nu bezig met de 2e modulair. Ik heb de Pet Shop en Cinema gekocht, om de simpele reden dat die er als eerste uit zullen gaan (als het goed is). Na mn Dark Ages heb ik al redelijk wat nieuwe technic sets gebouwd, waarbij ik veel geleerd heb over de nieuwe bouwstijl (studless), maar ook nu bij de modulairs gaat er een wereld voor me open. In mijn tijd waren niet veel sets waar SNOT in voorkwam. Sommige dingen zijn echt goed bedacht. Wat me dan wel opvalt is dat er soms wel vreemde stenen gebruikt worden, maar dat zal komen doordat een bepaalde steen goedkoper is dan een ander. Bijvoorbeeld, ipv 1 keer een 1x8 steen 2 keer een 1x4 steen gebruiken.
Wat je dan vaak ziet is dat je ergens anders in de build die 1x4 vaker nodig hebt en die 1x8 verder nergens past. Dan is het gewoon goedkoper om extra 1x4s te maken in die specifieke kleur ipv die enkele 1x8.

Maar goed; modulars zijn gaaf!

Ik heb er momenteel 1; het Parissian restaurant en daar heb ik erg veel lol mee gehad om die te bouwen.

Denk dat als er een tweede in huis komt dat dan gewoon die nieuwe bank wordt. De volledige serie hoeft van mij niet en wat ik zover zie vind ik de Bank dan gewoon het tofst qua aanbod.

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 12:47

DYX

Ik ben nu in Disneyland Parijs en voor heteerst een Lego store van binnen gezien. Ik baal alleen wel erg aangezien ze vorige week 4x Vip points hadden :( Heb het dus maar beperkt gehouden en alleen de thanksgiving promo set voor me vriendin (zijn erg leuk die kleine seasonal sets) opgepikt.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

[...]
Misschien wat kozijnen tussen het glas - bijvoorbeeld zwart zoals het voorbeeld van Rotterdam CS?

• Kapoen
DYX schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:38:
Ik ben nu in Disneyland Parijs en voor heteerst een Lego store van binnen gezien. Ik baal alleen wel erg aangezien ze vorige week 4x Vip points hadden :( Heb het dus maar beperkt gehouden en alleen de thanksgiving promo set voor me vriendin (zijn erg leuk die kleine seasonal sets) opgepikt.
Die 4x VIP punten waren alleen geldig op Duplo producten. De dubbele VIP punten actie op het bredere gamma moet nog beginnen.

• DYX

DYX

Kapoen schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Die 4x VIP punten waren alleen geldig op Duplo producten. De dubbele VIP punten actie op het bredere gamma moet nog beginnen.
Ah, dat maakt het al iets minder erg. Ik voornamelijk de datum en 4x vip point en niet verder gekeken daarna. Wel leuk om zo'n winkel een keer gezien te hebben. Ook erg aardig personeel. Die toch wel even bezig waren om me vip nummer op te zoeken. Er zijn toch wel wat sets die ik nog wel wil halen. Ik ben nooit echt een grote Star Wars fan geweest, maar die nieuwe sets zien er best wel goed uit.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
la_fusion schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:36:
Ah natuurlijk! Totaal niet aan gedacht! Dat soort switches is nog van na ik weer terug ben gekomen bij Lego :+

Het gaat inderdaad van links naar rechts met een kleine helling erin. Iets van een switch op het einde moet voldoende zijn om de schakelaar om te zetten natuurlijk.
Ook van na mijn tijd :D
Wordt helaas ook niet echt spannend gebruikt in sets, dat schakelaartje, ALS die al gebruikt wordt. De 8258 Technic flagship gebruikt hem geloof ik wel leuk: motor andere kant op laten draaien maakt gebruik andere functies mogelijk, maar moet hem nog eens bouwen (heb het ding volgens mij wel compleet qua onderdelen inmiddels) dus de exacte details weet ik niet.

Toevallig zat ik laatst aan het schakelaartje te denken voor mijn huidige bouwsel (dat inmiddels al een maandje of 2 stof staat te happen :'(), beetje druk met die andere hobby: games :D

• almightyarjen

almightyarjen

De double VIP points zijn actief bij de Lego Shop! Niet voor niets zo laat op gebleven :P Ik had een aardig verlanglijstje en ik was bang dat er nog meer (zoals de Pet Shop die ik wilde) out of stock zou raken :)

De vorige keer dat ik er wat bestelde was op een dinsdag, ik kreeg het toen zaterdags binnen. /me hoopt een klein beetje dat het er nu ook op zaterdag is

• Haay
almightyarjen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:20:
De double VIP points zijn actief bij de Lego Shop! Niet voor niets zo laat op gebleven :P Ik had een aardig verlanglijstje en ik was bang dat er nog meer (zoals de Pet Shop die ik wilde) out of stock zou raken :)

De vorige keer dat ik er wat bestelde was op een dinsdag, ik kreeg het toen zaterdags binnen. /me hoopt een klein beetje dat het er nu ook op zaterdag is
Wat heb je allemaal besteld dan? Ik wacht nog ff tot morgen, wanneer de Star Wars promo actief wordt. Gratis Stormtrooper Sergeant polybag en Lego Star Wars Episode III poster bij bestelling vanaf €30. :)

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:20:
En je hebt gelijk, de Pet Shop is (Temporarily) out of stock. :'(

Verwijderd

Ook ff wat meuk besteld voor dubbele punten, wat open laten staan voor combi met kersttrein en peperkoekenhuisje.

trouwens, dat wordt weer een daggie duitsland om die nieuw modulair te halen. Gaat hier in Nederland 169,99 kosten en in duitsland 149,99. Voor 20 euro benzine heb ik nog een gezellig dagje naar centro hihi, mag mijn vrouw shoppen, duik ik wel de legoshop in !!

ennuh arjen, dat station ziet er weererg top uit, wanneer is daar de eerste treincrash ?

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Haay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:41:
[...]

Wat heb je allemaal besteld dan? Ik wacht nog ff tot morgen, wanneer de Star Wars promo actief wordt. Gratis Stormtrooper Sergeant polybag en Lego Star Wars Episode III poster bij bestelling vanaf €30. :)
Thanks! Had al wat in m'n shopping cart zitten maar ik wacht dus nog maar even :)

• keverjeroen
Ow ow ow... wat is S@H traaaaag nu zeg.. Al die AFOLs die de shop aan het plunderen zijn zeker.. :p

• almightyarjen

almightyarjen

Haay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:41:
[...]

Ik heb niets met SW dus die stormtrooper kan me gestolen worden :D Wat ik besteld heb:
- ferris wheel
- fairground mixer
- een aantal modulars (nu ik over ben en er zoveel mogelijk "moet" hebben) :X

Had nog wel een probleem de adresgegevens: die stonden op de factuur nog op het oude huis, terwijl ik die tijdens het bestellen wel had aangepast. Gelijk een mailtje erachter aan gestuurd met het goede adres, hopen dat dat goed gaat komen...

Edit:
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:25:
ennuh arjen, dat station ziet er weererg top uit, wanneer is daar de eerste treincrash ?
Volgens mij wordt het wel een awesome crash in dat station, maar dat ga ik pas doen als ik er zat van ben hem te gebruiken (over een paar jaar dus pas :P )

[ Voor 19% gewijzigd door almightyarjen op 14-10-2015 10:18 ]

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:17
Ik wacht nog even tot 23 oktober, hopelijk is er nog een Cinema Palace over dan.

• Haay
zezke schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:21:
Ik wacht nog even tot 23 oktober, hopelijk is er nog een Cinema Palace over dan.
Dagelijks deze pagina checken: http://www.brickpicker.com/bpms/eu-inventory.cfm?cat_id=51 en de voorraad van Palace Cinema in de gaten houden. Als het onder de 100 komt niet langer wachten. :P

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

Dagelijks deze pagina checken: http://www.brickpicker.com/bpms/eu-inventory.cfm?cat_id=51 en de voorraad van Palace Cinema in de gaten houden. Als het onder de 100 komt niet langer wachten. :P
Die ken ik niet. Is het echt accuraat? Indien wel, is het een goeie link dan om in de gaten te houden deze dagen.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat raar, de pet shop is out of stock en kan ik in Nederland niet meer bestellen. Kies ik een andere taal dan is ie ook out of stock maar kan ik de set wel alvast bestellen. :?

• Haay
xantos schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:08:
Wat raar, de pet shop is out of stock en kan ik in Nederland niet meer bestellen. Kies ik een andere taal dan is ie ook out of stock maar kan ik de set wel alvast bestellen. :?
In heel Europa is de Pet Shop (tijdelijk) out of stock en is de bestelknop weg. In de VS en Canada kan hij wel besteld worden, met een vertraagde levering. Hopelijk komt de Pet Shop nog wel weer terug om te bestellen voordat hij definitief end-of-life gaat!

Overigens, de Palace Cinema heeft een box-redesign gehad, en zal dus hoogst waarschijnlijk niet nu al end-of-life gaan:
Afbeeldingslocatie: http://community.brickpicker.com/uploads/monthly_2015_10/10232_X2.jpg.bd4cdd0fa68e53b6e091fbf14ec30805.jpg
(NIET mijn foto!)

[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 14-10-2015 11:34 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is dat niet het verschil tussen een EU en een USA box?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

Mystikal

It never hurts to help!

Haay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:29:
[...]
Overigens, de Palace Cinema heeft een box-redesign gehad, en zal dus hoogst waarschijnlijk niet nu al end-of-life gaan:
Heb je dit foto zelf geschoten?

Ik zal ook weer eens gaan kijken voor wat aanvullingen op mijn kerstdorp. Ik heb alles behalve de holiday trein.. Helaas niet meer goedkoop aan te komen...

Basement Bios ---- Exo-S

• Haay
Magic6399 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:47:
Is dat niet het verschil tussen een EU en een USA box?
Nee, diverse sets hebben een box redesign gekregen om overal uniform dat nieuwe EXPERT logo op de doos te hebben.

Zelfde is ook gebeurd met de Mini Cooper (oude doos vs nieuwe doos):
Afbeeldingslocatie: http://community.brickpicker.com/uploads/monthly_2015_09/20150929_111247.jpg.f46b3d336051c1fd9de45cd6a9574237.jpg
(nieuwe doos met nieuwe EXPERT logo)

De Ferrari F40 had dat nieuwe logo al:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/298/18954263859_77ac040272.jpg

En zoals ik al onder die foto zei: dat was niet mijn foto.

[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 14-10-2015 11:58 ]

• zezke
[...]

Hmmm, het is wat vaag van wat de bron van deze data is. Weet jij dit toevallig?

• Haay
zezke schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:25:
Hmmm, het is wat vaag van wat de bron van deze data is. Weet jij dit toevallig?
Nee, dat vraag ik me ook af, maar het schijnt wel valide data te zijn. Mogelijk halen Lego winkels in Europa hun voorraad uit een centraal magazijn en kunnen die Lego winkels het magazijn pollen om hun lokale voorraad waar mogelijk aan te vullen. En is die informatie beschikbaar (om te scrapen) voor die Brickpicker website. Maar dat is alleen een vermoeden van mij.

• zezke
Haay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:29:
[...]
[afbeelding]
(NIET mijn foto!)
En wat met het Parisian Restaurant / Pet Shop?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
Mystikal schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Heb je dit foto zelf geschoten?

Ik zal ook weer eens gaan kijken voor wat aanvullingen op mijn kerstdorp. Ik heb alles behalve de holiday trein.. Helaas niet meer goedkoop aan te komen...
Die trein is exact mijn probleem.
Staat er nu één voor 250 euro maar zonder handleiding.
200 incl. handleiding vind ik dan net kunnen. Maar niet zonder handleiding. Dan die er 125 tot 150 voor krijgen in mijn ogen.

• keverjeroen
Haay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

Nee, dat vraag ik me ook af, maar het schijnt wel valide data te zijn. Mogelijk halen Lego winkels in Europa hun voorraad uit een centraal magazijn en kunnen die Lego winkels het magazijn pollen om hun lokale voorraad waar mogelijk aan te vullen. En is die informatie beschikbaar (om te scrapen) voor die Brickpicker website. Maar dat is alleen een vermoeden van mij.
Brickpicker ken ik al een poosje, maar deze pagina nog niet. Heb hem vandaag een paar keer zitten F5'en en zo te zien wordt het iig een paar keer per dag geupdate...

• Haay
zezke schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:26:
En wat met het Parisian Restaurant / Pet Shop?
Ik las op Brickpicker dat Parisian Restaurant ook een box-redesign heeft gekregen. Logisch, wanneer Palace Cinema die ook heeft gehad. :P

Van Pet Shop is geen box-redesign bekend/gespot. Dus die gaat er echt uit. Hoop echt dat we nog de kans krijgen die nog in de NL Lego webshop te kopen voordat die echt uit productie gegaan is!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weet iemand misschien nog een adres waar de end of life Architecture modellen te krijgen zijn?
Ik dacht ik koop die goedkope sets later wel even...maar nu dus alleen nog op MP en Ebay voor hoge prijzen.

Dus de 21000, 21001, 21004 en 21007,

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Haay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:48:
[...]
Van Pet Shop is geen box-redesign bekend/gespot. Dus die gaat er echt uit. Hoop echt dat we nog de kans krijgen die nog in de NL Lego webshop te kopen voordat die echt uit productie gegaan is!
Er staat bij dat die "temporarilly out of stock" is, dus die komt nog wel terug.
Pet Shop is volgens mij ook al tijden de populairste modular, dus ik verwacht niet dat die er al uit gaat, misschien is die wel temporarily out of stock, omdat der een nieuwe box design aan komt ...?

• nagasy
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Welke modular zouden jullie aanraden voor iemand die nog geen modular houses heeft.
Ik zoek een excuus om de double VIP punten te benutten :+

Battle.net: NagaByrd#2844

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nagasy schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:33:
Welke modular zouden jullie aanraden voor iemand die nog geen modular houses heeft.
Ik zoek een excuus om de double VIP punten te benutten :+
Wil je gaan sparen of niet ;)? Dan zou je kunnen kijken naar de wat oudere, anders: parisian restaurant :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Geen idee eigenlijk.

Ik moet zeggen dat de bank die in januari uitkomt me wel aanspreekt.
De brandweerkazerne bvb ook. Maar daar ben ik veel te laat voor.
Misschien moet ik, als filmliefhebber, beginnen met de cinéma palace.

Wat maakt de pet shop eigenlijk zo populair?

• keverjeroen
Kwam wat leuke stukjes tegen over kleuren. Sinds ik wat onderdelen via Bricklink verkoop weet ik wat voor een werk het is om de juiste kleur te achterhalen. Hoewel ik tegenwoordig wel snel het verschil tussen grey, bley, brown, dark brown, etc kan zien.. :)

Deze: http://www.brothers-brick...alette-of-lego-1975-2014/

En deze: http://www.newelementary....lour-chart-reference.html

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/777/21553562053_ba9dd67237_o.png

• Haay
nagasy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:28:
Wat maakt de pet shop eigenlijk zo populair?
Het unieke aan de Pet Shop is dat het twee smalle gebouwtjes naast elkaar zijn, die je van elkaar los kunt halen. Daarmee kun je dus leuk combineren met de andere modulaire gebouwen. Bv:

Detective's Office -- Pet-Shop -- Parisian Restaurant -- Palace Cinema

of

Detective's Office -- Pet(shop)-- Parisian Restaurant -- (pet)Shop -- Palace Cinema

of

Palace Cinema -- Pet-Shop --Parisian Restaurant -- Shop-Pet -- Detective's Office

Snap je? Je kunt met de Pet Shop erg leuk variëren en ook meerdere Pet Shops passen in een straat als rijtje woonhuizen...

• chrisO
[...]

De data op die pagina is nu al 24 uur hetzelfde, ik zou daar dus maar niet al te veel waarde aan hechten...

• Suli
  • Niet online
Ik zag gisteren 1 verandering (de thanksgiving set hield ik in de gaten). Na die verandering is het nu nog steeds hetzelfde.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Haay schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:21:
[...]

Het unieke aan de Pet Shop is dat het twee smalle gebouwtjes naast elkaar zijn, die je van elkaar los kunt halen. Daarmee kun je dus leuk combineren met de andere modulaire gebouwen. Bv:

Detective's Office -- Pet-Shop -- Parisian Restaurant -- Palace Cinema

of

Detective's Office -- Pet(shop)-- Parisian Restaurant -- (pet)Shop -- Palace Cinema

of

Palace Cinema -- Pet-Shop --Parisian Restaurant -- Shop-Pet -- Detective's Office

Snap je? Je kunt met de Pet Shop erg leuk variëren en ook meerdere Pet Shops passen in een straat als rijtje woonhuizen...
Bedankt!
Dat is inderdaad wel een uniek punt voor die modular.

En sparen om ze allemaal te hebben zal alleszins niet (meer) lukken.
Het leuke is vooral het groot aantal steentjes dat zo'n sets bevatten.

Eénmaal we verhuisd zijn, staat er een doos of 5 te wachten om op te bouwen _/-\o_

• almightyarjen

almightyarjen

nagasy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:38:
Eénmaal we verhuisd zijn, staat er een doos of 5 te wachten om op te bouwen _/-\o_
Same here :D

• zezke
chrisO schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:08:
[...]

De data op die pagina is nu al 24 uur hetzelfde, ik zou daar dus maar niet al te veel waarde aan hechten...
Alles is op! :o Aldus die pagina toch.

• Haay
zezke schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:14:
Alles is op! :o Aldus die pagina toch.
Heh heh, mogelijk heeft het centrale EU Lego magazijn de data voor externe scrapers afgesloten. :P

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 22:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Kopen jullie wel tweedehandse Lego-modellen.
Bijv. legotreinen en rails van 9 volt worden niet meer nieuw verkocht.
Studded Lego Technic modellen worden ook niet meer verkocht.

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 15-10-2015 16:04 ]

Trein?

• keverjeroen
MedionAkoya schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:03:
Kopen jullie wel tweedehandse Lego-modellen.
Bijv. legotreinen en rails van 9 volt worden niet meer nieuw verkocht.
Studded Lego Technic modellen worden ook niet meer verkocht.
Je moet soms goed zoeken en flink geduld hebben, maar dan kan je soms mooie 9v treinsets vinden op Marktplaats. Ik heb diverse sets 4511 en 4561 zo gekocht. Altijd met extra rails er bij en werkende motoren. Het zijn misschien niet de mooiste sets, maar wel mooi om aan 9v rails en motoren te komen.

Ook heb ik een keer een flinke berg Lego voor een prikkie op MP kunnen kopen, waar zomaar een paar (vrijwel complete) grote collectors items uit kwamen.

Reken er wel altijd op dat sets die op MP worden aangeboden nooit compleet zijn. Staat er dat het compleet is? Reken er maar op dat dat dan niet zo is.. ;)

• MedionAkoya

MedionAkoya

keverjeroen schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:11:
[...]
Reken er wel altijd op dat sets die op MP worden aangeboden nooit compleet zijn. Staat er dat het compleet is? Reken er maar op dat dat dan niet zo is.. ;)
Huh, maar ik verkoop het altijd compleet op Marktplaats.nl. :?
Vandaar dat er zoveel aanbieders compleet roepen. :')

Lego Technic heb ik allemaal verkocht, geen herinnering aan, ik was 11 toen ik eerste Technic kreeg en 16 toen de laatste Technic kocht.
De treinen hou ik zelf, ik was 7 toen ik een 9 volt-trein kreeg. Een 4561.
Ik vind het jammer dat ik nooit geld had voor Santa Fe treinen. :'(
Ik was toen 10 jaar. Dus ik heb het met "My own train"-serie moeten doen. :X
Nu zijn ze heel duur. :(

Ik heb nu:
een kruis
wissels links en rechts
3 sets rechte rails
3 sets bochten
Lego 4514 kraan
Lego 4512
Lego 4561
Lego 10017 hopper
Een extra motor (oude was versleten)

In een houten koffer, ik kan overal trein, waar 230 volt-netstroomaansluiting is komen spelen. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door MedionAkoya op 15-10-2015 16:29 ]

Trein?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

Ik heb nog zitten kijken voor de Midnight Express. :9 Maar dat ding is ook niet te betalen zeg.

Die modular bank is potverdorie ook erg mooi. Maar ik heb wel een issue. Mijn Lack-plank is vol met 7 modulars en de 8e past er niet meer op.

Gevalletje "het is makkelijker vergiffenis vragen dan toestemming" bij de vrouw, of toch op de nette manier. :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• zezke
Een ernaast en je hebt even reserve?

• keverjeroen
MedionAkoya schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:19:
[...]
Huh, maar ik verkoop het altijd compleet op Marktplaats.nl. :?
Vandaar dat er zoveel aanbieders compleet roepen. :')
Ik verkoop een set ook pas als ik hem 100% compleet heb gemaakt, daar geef ik zelfs garantie op, maar bij een willekeurige huismoeder die de lego-collectie van haar kind verkoopt, heb je die garantie vaak niet.. ;)

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:14
Ik ben op zoek naar ideeën voor het ombouwen van een 4561 trein, naar een trein die in de winter sferen past. Heeft iemand nog goede ideeën? :)
Twijfel eigenlijk om de 4561 onderdelen te verkopen en een nieuwe trein ervoor terug te kopen met zo'n afstandsbediening. Dit omdat de 4561 het niet zo heel erg goed meer doet. Wat zijn die rails met wagonnetjes eigenlijk waard? :)

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 07:53
Hier was toch iemand bezig met een station?? Ik zag deze op Facebook:St. Pancrass

www.steamloco.info

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

keverjeroen schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

Je moet soms goed zoeken en flink geduld hebben, maar dan kan je soms mooie 9v treinsets vinden op Marktplaats. Ik heb diverse sets 4511 en 4561 zo gekocht. Altijd met extra rails er bij en werkende motoren. Het zijn misschien niet de mooiste sets, maar wel mooi om aan 9v rails en motoren te komen.

Ook heb ik een keer een flinke berg Lego voor een prikkie op MP kunnen kopen, waar zomaar een paar (vrijwel complete) grote collectors items uit kwamen.

MP en af en toe een mazzeltje idd. Ik heb hier PF en 9v spul staan. PF uiteraard nieuw gekocht. 9v spul: op een gegeven moment een 95% complete 4511 met extra rails plus een 75% complete 10128 voor ik meen 90 euro gekocht. Dat was een werelddeal :D En laatst nog een hele zut aan rechte en kromme 9v rails plus een motor voor ik meen 6 tientjes inclusief verzenden. Ook een hele goede deal :)
Wat lastiger waren de 4,5v/ 12v era overweg en de 12v era kraanwagon. Maar ook die na goed zoeken op de kop kunnen tikken. En die waren wel compleet, zelfs met boekje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Spoetnik385 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:41:
Hier was toch iemand bezig met een station?? Ik zag deze op Facebook:St. Pancrass
Nondeju, dat is nog eens een station _/-\o_

Mijn station heeft inmiddels werkende roltrappen :) (moet nog wel de hoogte van de leuning bovenin aanpassen, die zit nu op schouder hoogte :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rggEee6.png

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:26:
Mijn station heeft inmiddels werkende roltrappen :) (moet nog wel de hoogte van de leuning bovenin aanpassen, die zit nu op schouder hoogte :+ )

[afbeelding]
Cool! Hoe zitten je treden vast? Foto/render van de binnenkant? :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:42:
[...]

Cool! Hoe zitten je treden vast? Foto/render van de binnenkant? :)
De treden zitten niet vast :P Ik krijg dat in LDD niet voor elkaar, terwijl het fysiek wel kan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A2KPRaK.png

Een oude rupsband, met daarop een plate van 1x4. Je ziet nu de treden erboven hangen, die gaan dus iets meer naar beneden. Daarnaast sluiten ze goed aan in de fysieke situatie, zoals in deze testopstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VqtGqy1.jpg

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
:o Een werkende roltrap!!
Ik ben nu al benieuwd naar een filmpje hiervan :)

• chrisO
Spoetnik385 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:41:
Het lijkt wel station-bouw-maand, Ik ben ook bezig met een stationnetje. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om foto's van mijn 'regenboog'-stationnetje in aanbouw te maken.

Ik was begonnen met het station te bouwen in LDD, maar dat vind ik maar onhandig om in te bouwen/uitontwikkelen.
Dus nu bouw ik met alle kleuren van de regenboog en als ik tevreden ben met een sectie, dan bricklink ik die sectie bij-elkaar en begin ik aan de volgende sectie.

• almightyarjen

almightyarjen

Magic6399 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:33:
:o Een werkende roltrap!!
Ik ben nu al benieuwd naar een filmpje hiervan :)
Ik vermeld er dan alvast wel bij dat de eerste twee treden niet mee bewegen. Dit komt door de hoogte van het geheel: die traptreden moeten ook weer onder langs en dat kost ruimte :)
chrisO schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

Het lijkt wel station-bouw-maand, Ik ben ook bezig met een stationnetje. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om foto's van mijn 'regenboog'-stationnetje in aanbouw te maken.

Ik was begonnen met het station te bouwen in LDD, maar dat vind ik maar onhandig om in te bouwen/uitontwikkelen.
Dus nu bouw ik met alle kleuren van de regenboog en als ik tevreden ben met een sectie, dan bricklink ik die sectie bij-elkaar en begin ik aan de volgende sectie.
Ik moest ook erg wennen in LDD en ik krijg nog niet alles voor elkaar en uiteindelijk wordt het toch anders dan verwacht, maar het geeft wel een goede inschatting wat je allemaal moet bricklinken. Doe eens een foto van jouw regenboog station, ben benieuwd! :)

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Na al het geneuzel over modulars hier ben ik ook om, Parisian Restaurant, Detective's office en de Cinema zijn besteld :*)

@Arjen, die roltrap _/-\o_ kan niet wachten op de video

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
FotW schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:16:
Na al het geneuzel over modulars hier ben ik ook om, Parisian Restaurant, Detective's office en de Cinema zijn besteld :*)
Zo, da's een goeie start! Ik ben nog steeds on the fence welke m'n tweede modular wordt. Denk dat het toch eerst Parisian Restaurant wordt en daarna Palace Cinema. Detective's Office wil ik sowieso maar die kan later nog wel.

• Haay
Ik heb al een Detective's Office (nog in de doos) die ik in een opwelling gekocht had. Nu ook maar de overige Modulars toevoegen. Kijken of ik Pet Shop nog voor een redelijke prijs kan krijgen. En daarna de Palace Cinema, de Parisian Restaurant, en volgend jaar de Brick Bank. :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Cool die roltrap!
Als het allemaal werkt (filmpje!) moet je nog iets bedenken om je minifigs erop- en eraf te krijgen. Anders hopen ze zich op aan het einde van de trap.

• almightyarjen

almightyarjen

Ja, ik zat daar ook aan te denken. Je kan ze vast zetten aan de traptreden, dat ze mee draaien onder langs. Maar dan moet de constructie nóg hoger worden en dat zie ik niet echt zitten.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Bij stop-motion filmpjes heb je dat probleem niet, maar dat is wel meer werk qua filmen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kapoen
almightyarjen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:18:
Ja, ik zat daar ook aan te denken. Je kan ze vast zetten aan de traptreden, dat ze mee draaien onder langs. Maar dan moet de constructie nóg hoger worden en dat zie ik niet echt zitten.
Of anders kan je in Simpsons stijl de 'escalator to nowhere (monorail episode)' nabouwen >:)
Afbeeldingslocatie: http://vignette2.wikia.nocookie.net/simpsonstappedout/images/5/53/Escalator.png/revision/latest?cb=20130714113040
Afbeeldingslocatie: http://vignette4.wikia.nocookie.net/simpsons/images/7/78/Escalatortonowhere.jpg/revision/latest?cb=20101101021959

• almightyarjen

almightyarjen

Lego shipment is binnen! *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HexhNkG.jpg

• Suli
  • Niet online
Zooo, dat is een grote en mooie shipment!

Ga je nog wat halen voor de trein en snoephuis?

[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 16-10-2015 20:41 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Sulaine schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:41:
Zooo, dat is een grote en mooie shipment!

Ga je nog wat halen voor de trein en snoephuis?
Ik wilde de pet shop nog maar die is nu ff uitverkocht, waarschijnlijk is die er straks wel weer en dan bestel ik hem. Maar die trein/snoephuis kan me gestolen worden ;)

• Pittie
  • Laatst online: 13:59
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:30:
Beetje Grand Central Station dan, wel een mooie uitdaging :P
Voorbeeld van een station zonder overkapping kan ik zo niet bedenken, alle mooie die ik ken zijn overdekt in ieder geval. Zag nog wel het toekomstige Miami Central, mooi modern met een soort voetgangersbrug als in Amersfoort, metro station voor 6399 er naast en je kan de overkappingen iets kleiner maken en de sporen vrij houden.

Er is trouwens recent een boek uitgekomen wat velen hier wel zal aanspreken (mij als verzamelaar deed het dat wel in ieder geval), Great Lego Sets (review bij Brickset)
Heb het vandaag binnengekregen, jammer vind ik (staat ook in de review) is het gebrek aan Technic sets, treinen is ook wel wat onderbelicht jammergenoeg. Verder wel een leuk boek (in de stijl van eerdere DK boeken) om eens door te bladeren en neer te zetten op het Lego boekenschap hier.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mij leek dit ook een erg mooi boek, dus heb even gegoogled!
Bij Bol.com staat deze er twee keer, eenmaal voor 24 euro en eenmaal voor 36 euro |:(

Verder zie ik zo geen verschil en ik heb de versie van 24 euro vandaag mogen ontvangen.

http://www.bol.com/nl/p/g...history/9200000041016225/

Inderdaad een erg mooi boek!

• Haay
almightyarjen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:12:
Ik wilde de pet shop nog maar die is nu ff uitverkocht, waarschijnlijk is die er straks wel weer en dan bestel ik hem. Maar die trein/snoephuis kan me gestolen worden ;)
Ik vrees alleen dat Pet Shop definitief end of life / retired / uitverkocht is en niet meer terug komt in de LEGO webshop. Helaas. :'(

Heb dat Great LEGO Sets boek inmiddels ook en het is een aanrader voor alle LEGO liefhebbers!

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 17-10-2015 11:08 . Reden: Great LEGO Sets toevoeging ]

• Arunia
almightyarjen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:12:
[...]

Dibs! Als je die twee binnen krijgt en je hoeft ze niet, dan neem ik ze wel van je over voor een leuk bedragje!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Haay schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:06:
[...]

Ik vrees alleen dat Pet Shop definitief end of life / retired / uitverkocht is en niet meer terug komt in de LEGO webshop. Helaas. :'(

Heb dat Great LEGO Sets boek inmiddels ook en het is een aanrader voor alle LEGO liefhebbers!
Toen ik een tijdje terug in de lego store/ discovery centrum winkel in oberhausen was hadden ze daar er nog een staan als ik me niet vergis.

lijkt me overigens ook een mooi boek maar waarschijnlijk ga ik proberen de sets eruit te kijken dus koop ik hem maar niet :+

200 fish found!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
Haay schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:06:
[...]

In de USA staat er nog :
Out of stock, expected ship date Oct 29 2015
Dus verwacht dat hij nog wel komt hoor

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Sinds vandaag eigenaar van de 8674 (de Ferrari F1 racer uit 2006) voor een alleszins redelijke €100.

Kwam in elkaar gezet, dus eerst afgebroken en alle stukjes gewassen. Komende week weer opbouwen in de avonduurtjes en dan mag hij bij alle andere F1 racers. Of zal ik hem bij de andere Ferrari's zetten?

Ik heb een paar jaar terug een 41999 gekocht en die gewoon NIB gelaten, denken jullie dat ik die nu of in de toekomst kan ruilen voor een corner cafe, green grocer en/of een market street? Welke stijgen sneller in prijs? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DYX

DYX

Zeehond schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:04:
[...]

Toen ik een tijdje terug in de lego store/ discovery centrum winkel in oberhausen was hadden ze daar er nog een staan als ik me niet vergis.
Ik was een paar dagen geleden nog in Lego store in Disneyland Parijs en daar stond de hele stelling nog vol met de Petshop. Als ik dit had geweten had ik er wel een paar meegenomen.... Zelf heb ik hem niet en is hij ook niet zo mijn smaak. Zou bijna eerder een 2e PR kopen om me huidige uit te breiden. Maar dit zal hetzelfde zijn als bij de Cinema, die is ook een tijdje uitverkocht geweest en is nu nogsteeds te koop. Die zal er denk eerder uitgaan dan de petshop

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Hopelijk komt de pet shop beschikbaar voor de 31e. Nog mooi dubbele VIP punten meenemen :)

• MedionAkoya

MedionAkoya

SeatRider schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:23:
Sinds vandaag eigenaar van de 8674 (de Ferrari F1 racer uit 2006) voor een alleszins redelijke €100.

Kwam in elkaar gezet, dus eerst afgebroken en alle stukjes gewassen. Komende week weer opbouwen in de avonduurtjes en dan mag hij bij alle andere F1 racers. Of zal ik hem bij de andere Ferrari's zetten?
In elkaar gezet?
Hij/zij had zeker een nieuwe doos moeten kopen. het model past niet in de oorspronkelijke doos.
Ik bewaar de dozen altijd, (ik maak ze plat) en bij verkoop haal ik de modellen uit elkaar en plak ik de doos weer in elkaar. :+
Ik weet niet of zo'n doos enige meerwaarde heeft bij tweedehands. :X
Maar ik heb een keer een boze koper gehad, vanwege een model dat ik niet helemaal uit elkaar had gehaald.
Ik had de dak eraf gehaald en afgebroken maar de woonlaag heel gelaten. :P
.

Trein?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

MedionAkoya schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:00:
[...]

In elkaar gezet?
Hij/zij had zeker een nieuwe doos moeten kopen. het model past niet in de oorspronkelijke doos.
Ik bewaar de dozen altijd, (ik maak ze plat) en bij verkoop haal ik de modellen uit elkaar en plak ik de doos weer in elkaar. :+
Ik weet niet of zo'n doos enige meerwaarde heeft bij tweedehands. :X
Maar ik heb een keer een boze koper gehad, vanwege een model dat ik niet helemaal uit elkaar had gehaald.
Ik had de dak eraf gehaald en afgebroken maar de woonlaag heel gelaten. :P
.
Niet in originele doos. Wel met origineel boekje. Ikzelf vind een doos niet superbelangrijk, hoewel ik ze wel altijd bewaar. Heb een stuk of 20 grote dozen staan (technic en modulars) met daarin nog wat kleinere doosjes.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Haay
harley schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:09:
[...]

In de USA staat er nog :

[...]

Dus verwacht dat hij nog wel komt hoor
Voorraad van sets in de VS is onafhankelijk van de voorraad van sets in Europa. De LEGO in de VS en Canada wordt in een LEGO fabriek in Mexico gemaakt. De LEGO in Europa komt voornamelijk uit de fabriek in Tsjechië. Iets dat in de VS out of stock is kan in Europa nog ruim verkrijgbaar zijn. En omgekeerd.

Bv. Star Wars Red Five X-Wing die in de VS continu tijdelijk op is en maximaal 1 per klant bestellen in de LEGO shop, terwijl die in Europa nog ruim voorradig is met maximaal 5 tegelijk bestellen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

zo de eerste advent doos voor dit jaar is weer binnen. Niet alleen de kids maar ook ik staan te popelen om het eerste raampje open te maken :)

• almightyarjen

almightyarjen

Arunia schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Dibs! Als je die twee binnen krijgt en je hoeft ze niet, dan neem ik ze wel van je over voor een leuk bedragje!
Zijn die dingen zo bijzonder dan? :?

• Arunia
almightyarjen schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:01:
[...]

Zijn die dingen zo bijzonder dan? :?
Wil ze hebben voor bij mijn winter village. Dus voor mij wel omdat ik dit jaar geen bestellingen heb waardoor ik ze krijg. Op eBay e.d. vragen ze er veel te veel voor.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

mutsje schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:26:
zo de eerste advent doos voor dit jaar is weer binnen. Niet alleen de kids maar ook ik staan te popelen om het eerste raampje open te maken :)
Moet nog altijd kijken wat er dit jaar in de advence kalender zit.

Ik moet ook nog iets zoeken vanwege het treintje (leuk setje).Mischien toch wall-E

Die laatste 2 die ik kreeg (ninjago key drifter en de winter soldier) vond ik niet bijzonder en liggen hier nog in hun dichte verpakking te kijken.

200 fish found!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Hier zit een mini treintje in maar kreeg er verder niks bij. Krijgen jullie die gifts als je bij Lego koopt? Heb geen cc card dus bestellen daar gaat lastig geloof ik zonder.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Even wat anders. Iemand nog tips voor Legoworld dit jaar in Utrecht?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Haay
Mighty schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:05:
Even wat anders. Iemand nog tips voor Legoworld dit jaar in Utrecht?
Wat voor tips bedoel je?

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
mutsje schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:51:
Hier zit een mini treintje in maar kreeg er verder niks bij. Krijgen jullie die gifts als je bij Lego koopt? Heb geen cc card dus bestellen daar gaat lastig geloof ik zonder.
Je kan daar ook bestellen op rekening hoor. Die rekening krijg je dan meestal een week nadat je je LEGO hebt ontvangen.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Haay schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:09:
[...]

Wat voor tips bedoel je?
Of er vorig jaar goede aanbiedingen waren of unieke sets. Of dat je niet op zaterdag moet gaan want veelst te druk..

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Haay
Mighty schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:42:
Of er vorig jaar goede aanbiedingen waren of unieke sets. Of dat je niet op zaterdag moet gaan want veelst te druk..
Ik was er vorig jaar niet, maar volgens mij moet je niet naar Lego World gaan voor Lego aanbiedingen. Intertoys heeft een stand en geeft 10% beurskorting, maar dat is niet bepaald spectaculair.

• chrisO
Mighty schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:42:
[...]

Vorig jaar was de laatste dag ( woensdag ) de drukste dag.

Ik vraag me af wat Intertoys dit jaar doet op LEGO World, dit jaar is het eerste jaar dat ze geen aktie hebben met sparen voor gratis toegangskaarten...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CrazyRooster schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:34:
[...]
Je kan daar ook bestellen op rekening hoor. Die rekening krijg je dan meestal een week nadat je je LEGO hebt ontvangen.
Tenzij je over een bepaald bedrag heen gaat, dan moet vooraf worden betaald.

200 fish found!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
mutsje schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:51:
Bij LEGO krijg je regelmatig een klein "cadeautje" bij besteding vanaf een bepaald bedrag. Als er een actie is, dan zie je dat direct in je winkelmandje verschijnen, een verrassing bij ontvangst is het dus niet.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Haay schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:51:
[...]

Ik was er vorig jaar niet, maar volgens mij moet je niet naar Lego World gaan voor Lego aanbiedingen. Intertoys heeft een stand en geeft 10% beurskorting, maar dat is niet bepaald spectaculair.
En verder valt er ook niks te kopen, althans vorig jaar niet. Dus als je naar Lego World wilt om Lego te kopen dan ben je dus alleen aangewezen op de Intertoys winkel met 10% korting. Tel daar het kaartje van 17,50 bij op dan moet je wel heel veel lego kopen om het er uit te halen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• almightyarjen

almightyarjen

Ik zit een beetje te klooien met mijn roltrappen, wellicht dat jullie me kunnen helpen :) Ik wil de onderkant van de roltrappen afdekken, alleen worden ze dan vrij "dik"\massief (het grijze deel onder de trans-black panels). Hebben jullie nog ideeën om dit een beetje te "breken"?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ypZrYAe.png

• Haay
SeatRider schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:23:
Ik heb een paar jaar terug een 41999 gekocht en die gewoon NIB gelaten, denken jullie dat ik die nu of in de toekomst kan ruilen voor een corner cafe, green grocer en/of een market street? Welke stijgen sneller in prijs? :)
De 41999 is wel redelijk zeldzaam en gewild, maar de prijs op het moment staat nog veeeeel lager dan wat er nu voor een Cafe Corner of Green Grocer gevraagd wordt. En die zullen echt niet meer gaan dalen in prijs!

Dus nee, het idee om een 41999 (ooit) te ruilen voor een Cafe Corner of Green Grocer kun je beter maar vergeten. ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)