Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste
Acties:
  • 862.076 views

Onderwerpen

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Denk dat Bricklinken goedkoper zal zijn. Dan heb je direct de gewilde kleuren en geen onnodige.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
In het geval van complete sets kom je vooral uit in de Creator reeks. Bijv. de modulars 10243, 10232. Of de 10242 (Mini), die is donkergroen.

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 15:55
keverjeroen schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:21:
Heeft iemand tips qua sets waar veel stenen in zitten met natuurlijke kleuren (bruin, groen, grijs, etc)? De Classic Creative boxen hebben redelijk wat van die kleuren er in, maar dan ook weer veel roze en paars.

Of is het goedkoper om gewoon wat bij elkaar te bricklinken?
Het is afhankelijk van wat je nodig hebt. Ik heb zelf afgelopen zaterdag de Mini Cooper in elkaar gezet. Er zit wel veel groen bij, maar een groot deel daarvan zijn platte plaatjes of andere aparte stenen. Als je gewone blokjes zoekt is het via Bricklink waarschijnlijk goedkoper.
Hier kan je ook zien welke onderdelen er bij een set zitten: http://brickset.com/sets/10242-1/Mini-Cooper-MK-VII

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 14:18
Het is voornamelijk om mn basiscollectie uit te breiden. Ik heb veel 80's en 90's lego in veelal geel, blauw, rood, zwart en wit. En het valt me op dat ik weinig 'gewone' 2x2, 2x4, etc heb. Maar dan ga ik vooral bricklink in de gaten houden voor wat goedkopere stenen, ze hoeven ook niet eens perse nieuw te zijn.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Jozz
  • Laatst online: 14-01 15:55
keverjeroen schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:41:
Het is voornamelijk om mn basiscollectie uit te breiden. Ik heb veel 80's en 90's lego in veelal geel, blauw, rood, zwart en wit. En het valt me op dat ik weinig 'gewone' 2x2, 2x4, etc heb. Maar dan ga ik vooral bricklink in de gaten houden voor wat goedkopere stenen, ze hoeven ook niet eens perse nieuw te zijn.
Of je moet kijken naar Creative sets als 10664: http://shop.lego.com/en-FR/LEGO-Creative-Tower-10664
http://www.ebay.com/sch/i...&_nkw=lego+10664&_sacat=0
Of anders 10681, 10682.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
De 10697 XXXL Box is in de aanloop naar de feestdagen vast wel te vinden met een mooie korting. Of deze doos alles bevat wat je nodig hebt is natuurlijk de vraag, gelukkig kan je lijst met onderdelen nakijken op brickset.com.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Verwijderd

Hmmm, het blijven rare dingen, maar toch.........

de nieuwe serie mixels is uit !!!!

jippie.............:-)

Verwijderd

Op www.bouwsteentjes.info staat op dit moment de europese kalender voor oktober met idd de dubbele vip points, starwars trooper en de kersttrein.
Met een beetje puzzelen kun je leuk combineren!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 17:38
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:17:
Op www.bouwsteentjes.info staat op dit moment de europese kalender voor oktober met idd de dubbele vip points, starwars trooper en de kersttrein.
Met een beetje puzzelen kun je leuk combineren!
mooi, 23 oktober bestellen dus :)

• Kapoen
Wat is in feite het verschil tussen de stormtrooper sergeant en de gewone variant? Alleen dat stukje stof op z'n schouder?
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2015/10/wpid-wp-1444254913855.jpg

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 15:03

Mentalist

[avdD]

Hangt er vanaf naar welke je kijkt!

https://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?M=sw630
https://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?M=sw617

Op de cape en minifig head na zijn die idd identiek. Maar zie https://www.bricklink.com...tormtrooper&catLike=W&v=1 voor alle stormtroopers.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kapoen
Volgens mij is het dezelfde stormtrooper als die in 75078 Imperial Troop Transport, maar dan met een stukje stof extra :)

Ik denk niet dat ik deze minifig specifiek wil hebben, dan liever nog een tweede kersttrein of zo ;)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AXOqr9RIur5IUQjsnllwoQtO/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dBsf3oucMrRAIWRx4pcG9CU8/medium.jpg

Ik ben ook weer eens aan het bouwen geweest :)

Bij het reuzenrad heb ik er meteen maar een powerfunctie set bij besteld zodat ik hem tenminste ook kan verlichten.

Wel een mooie, dat reuzerad moet ik zeggen. Alleen wel vrij eentonig met bouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeehond op 12-12-2015 21:00 ]

200 fish found!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01 08:04

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Door de video hier op Tweakers over het repareren van een NXt brick ben ik op een idee gekomen. Ik wil graag met behulp van Lego Mindsorms een pc of android toestel en opencv een lego herkennings en sorteer machine maken. Dit komt aardig in de buurt. nu is mijn vraag wie mij een beetje op weg kan helpen. ik ben niet bekend met programmeren van C++ maar wel de basis van NXT natuurlijk. Hier heb ik ook al veel informatie uit gehaald

het lijkt mij niet onhaalbaar maar als jullie hier anders over denken dan laat maar horen.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Mischien een interresant nieuwtje

http://nos.nl/artikel/206...windmolenpark-op-zee.html

200 fish found!

• Kapoen
In 2020 wil Lego geen fossiele brandstoffen meer gebruiken en 100 procent groen zijn. Dit project moet daarbij helpen. Lego heeft 600 miljoen euro geïnvesteerd in het windpark.
Zouden de Lego steentjes ook bij die ambitie horen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 10-10-2015 09:15 ]

• sjettepetJR.
  • Laatst online: 06-01 18:45
Kapoen schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:14:
[...]

Zouden de Lego steentjes ook bij die ambitie horen? :)
vraag ik mij ook af, plastic is toch van olie gemaakt?

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:51
sjettepetJR. schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

vraag ik mij ook af, plastic is toch van olie gemaakt?
Jawel, daar zijn ze inderdaad mee bezig:
http://newswire.net/newsr...stic-abs-bio-plastic.html

• almightyarjen
  • Laatst online: 21:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb dit station voor bijna 2 jaar gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dShr2jk.jpg

Tijd voor iets nieuws, dus ik ga hem afbreken :) Als jullie nog goede ideeën hebben voor een nieuwe MOC, dan hoor ik het graag!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
almightyarjen schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:14:

[afbeelding]

Tijd voor iets nieuws, dus ik ga hem afbreken :) Als jullie nog goede ideeën hebben voor een nieuwe MOC, dan hoor ik het graag!
Zit je aan iets origineels te denken, of ben je van plan om een betsaand station na te bouwen?
Zijn genoeg hele mooie stations op deze aardkloot te vinden, die een legovicatie wel kunnen gebruiken ^_^

Want a cookie?!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

:-( Lego Wall-E is tijdelijk uitverkocht op de officiële site. Iemand die weet hoe lang het meestal duurt voor een product weer op voorraad is, of dat dit een teken is dat die niet meer terugkomt.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• The Eagle
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:14:

[afbeelding]

Aangezien ie ook geel (naja, gelig :P) is: Wikipedia: Station Valkenburg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb nog niet echt een idee. Het gebeuren mag een meter breed worden, zodat de HE er ook fatsoenlijk kan stoppen. Het hoeft niet perse geel te zijn, andere kleur mag ook. Ik wil geen grote overkapping, ivm dat dat op de video er niet leuk uit ziet. Ik zat wel aan een smalle "overdekte brug" te denken, zoiets zoals bij station Amersfoort.

Het hoeft niet een bestaand gebouw te zijn, maar ik heb op dit moment echt 0 inspiratie :D

• The Eagle

The Eagle

Als je echt een uitdaging wilt: station Schiphol. Succes met graven :+

Edit: kijk anders eens naar Duivendrecht. Dat staat ook op een brug maar daar kruist ook. Of het nieuwe station Nijmegen Lent ofzo.

[ Voor 49% gewijzigd door The Eagle op 10-10-2015 16:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik bedoelde een voetgangersbrug maar thanks anyway ;)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:44
Station Geldermalsen, eventueel in historische versie. Mooi gebouw, een hele berg sporen (zeker in het verleden, tegenwoordig wat minder) :p

Ook mooi: Groningen, ook veel sporen, ook met loopbrug(gen) :)

Kortom: eet je hart uit d:)b

[ Voor 26% gewijzigd door Carpento op 10-10-2015 16:51 ]

• Kapoen
Station van Antwerpen, waarbij de treinen boven/onder elkaar toekomen. Misschien kan je zoiets ook proberen in Lego? ;)
Afbeeldingslocatie: http://static.natgeofoto.nl/pictures/genjUserPhotoPicture/original/61/92/28/aankomst-centraal-station-antwerpen-289261.jpg

• almightyarjen

almightyarjen

Ik wil niet aan meerdere niveaus beginnen, dat wordt elke keer te lastig inpassen in de layouts. Zoiets wil ik wel eens proberen bij een tijdelijk station wat ik ga bouwen. Voor nu ben ik op zoek naar iets wat op hetzelfde niveau is.

Geldermalsen is inderdaad erg mooi :Y Ik wil iets proberen met een combi van oud, zoals Geldermalsen, en nieuw, zoals Amersfoort.

Thanks, er beginnen wat ideetjes naar boven te borrelen d:)b

• _Mystikal_
  • Laatst online: 23:37

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

almightyarjen schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:01:
Ik wil niet aan meerdere niveaus beginnen, dat wordt elke keer te lastig inpassen in de layouts. Zoiets wil ik wel eens proberen bij een tijdelijk station wat ik ga bouwen. Voor nu ben ik op zoek naar iets wat op hetzelfde niveau is.

Geldermalsen is inderdaad erg mooi :Y Ik wil iets proberen met een combi van oud, zoals Geldermalsen, en nieuw, zoals Amersfoort.

Thanks, er beginnen wat ideetjes naar boven te borrelen d:)b
Amsterdam Sloterdijk, met ongelijkvloerse kruising (boven en beneden treinen), metro, auto's en de spoorbocht. :D

• The Eagle

The Eagle

Dat zei ik dus ook al - maar dan met Duivendrecht, daar heb je dat meen ik ook.

En bij die extra niveau's kun je natuurlijk ook een monorairstation combineren met een normaal station he.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:12
Beetje Grand Central Station dan, wel een mooie uitdaging :P
Voorbeeld van een station zonder overkapping kan ik zo niet bedenken, alle mooie die ik ken zijn overdekt in ieder geval. Zag nog wel het toekomstige Miami Central, mooi modern met een soort voetgangersbrug als in Amersfoort, metro station voor 6399 er naast en je kan de overkappingen iets kleiner maken en de sporen vrij houden.

Er is trouwens recent een boek uitgekomen wat velen hier wel zal aanspreken (mij als verzamelaar deed het dat wel in ieder geval), Great Lego Sets (review bij Brickset)
Heb het vandaag binnengekregen, jammer vind ik (staat ook in de review) is het gebrek aan Technic sets, treinen is ook wel wat onderbelicht jammergenoeg. Verder wel een leuk boek (in de stijl van eerdere DK boeken) om eens door te bladeren en neer te zetten op het Lego boekenschap hier.

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~robterpe/Lego/Boek2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~robterpe/Lego/Boek3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~robterpe/Lego/Boek4.jpg

Flickr | Lego collectie

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

almightyarjen schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:29:
Ik heb nog niet echt een idee. Het gebeuren mag een meter breed worden, zodat de HE er ook fatsoenlijk kan stoppen. Het hoeft niet perse geel te zijn, andere kleur mag ook. Ik wil geen grote overkapping, ivm dat dat op de video er niet leuk uit ziet. Ik zat wel aan een smalle "overdekte brug" te denken, zoiets zoals bij station Amersfoort.

Het hoeft niet een bestaand gebouw te zijn, maar ik heb op dit moment echt 0 inspiratie :D
Een voetgangerstunnel onder het spoor? Lijkt me ook wel cool, maar dan moet je even goed uitdenken hoe je dat op video doet. Misschien met een transparant dak voor de tunnel, dat je als minifig boven je de trein voorbij ziet razen. :D

• almightyarjen

almightyarjen

Ik vind een combi met een monorail wel een goede optie: de monorail kan je wat makkelijker omhoog brengen dan een trein. Ik ga dat zeker ff meenemen!

@tagspeedy: mooi boek, must have! :Y

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:30:
Er is trouwens recent een boek uitgekomen wat velen hier wel zal aanspreken (mij als verzamelaar deed het dat wel in ieder geval), Great Lego Sets (review bij Brickset)
Heb het vandaag binnengekregen, jammer vind ik (staat ook in de review) is het gebrek aan Technic sets, treinen is ook wel wat onderbelicht jammergenoeg. Verder wel een leuk boek (in de stijl van eerdere DK boeken) om eens door te bladeren en neer te zetten op het Lego boekenschap hier.
Dat boek wilde ik ook meteen hebben toen ik er voor het eerst over las. Heb het besteld bij Amazon Duitsland, en daar is het nog niet naar me verzonden. Wordt eind volgende week verwacht. Kijk er naar uit! :)

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 13:02
Onlangs maar eens wat items opgehaald om een fatsoenlijke treinbaan in elkaar te zetten. 40x recht en 32x bochten, maar met flexibele rails valt het met het aantal bochten wat los gehaald moest worden wel mee. Het doel was vooral om iets te hebben wat vrij makkelijk uit te breiden was, maar in de basis een trein kon rijden die makkelijk van richting te veranderen was. Met de twee Y-lussen is dit vrij makkelijk te realiseren. Een tweede trein is goed te doen, maar je moet er bovenop zitten met de afstandsbediening.

Volgende stap is om met bijv. een Raspberry PI genoeg sensoren te koppelen en de treinen met IR direct aan te sturen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/edYEH2xt44N4wQtPcGHjDtQr/thumb.png

• Kapoen
Foto's van een aantal sets die volgend jaar zullen verschijnen: link naar thebrickfan.com.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:12
Jammergenoeg nog niet de grotere Technic sets (ben erg benieuwd naar die Bucket Wheel Excavator), de kleine sets zijn weer meer van hetzelfde al zijn de kleurstellingen wel leuk gekozen.

Flickr | Lego collectie

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:45:
Foto's van een aantal sets die volgend jaar zullen verschijnen: link naar thebrickfan.com.
Nice find! Ik ben toe aan een nieuwe brandweerkazerne, mijn huidige is nog uit begin jaren '90 (6389). Ik weet niet of ik de nieuwe van 2016 wel zo mooi vind, ik denk dat ik voor de huidige ga :)

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-01 22:49

DYX

Ik vind het prison island wel interessant uitzien. Wat ik alleen niet helemaal begrijp is de Marvel Junior set. Dat lijkt me toch niet helemaal de doelgroep van de films? De nieuwe brandweerkazerne ben ik niet helemaal gek van. Ik vind de meer standaard setup met 1 baseplate mooier.

Dit is natuurlijk maar een deel, ben benieuwd naar de rest!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

Reinier

\o/

Zag ik daar een Audi tussen staan? Heeft Lego eerder iets met dat merk gedaan?
Dat LMP1-achtige ding is wel leuk. En wat hadden de desgners gesnoven toen ze die mixeldingen bedachten? Of bestaan zulke weirde creaties al langer? :D

• Suli
  • Niet online
Haha, Mixels is een tekenfilm op Cartoon Network.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Just in case die site het straks niet meer doet: archiefje met de plaatjes van 2016 Lego.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 11-10-2015 11:33 ]

Verwijderd

Reinier schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:23:
Zag ik daar een Audi tussen staan? Heeft Lego eerder iets met dat merk gedaan?
Dat LMP1-achtige ding is wel leuk. En wat hadden de desgners gesnoven toen ze die mixeldingen bedachten? Of bestaan zulke weirde creaties al langer? :D
volgens mij heeft lego idd nog nooit iets met audi gedaan, maar voor zover ik weet is het een onderdeel van volkswagen en dan zou daar de link liggen.

en wat de mixels betreft, zo ik een aantal pagina's terug poste, zien er niet uit, blijven maffe dingen, maar heb ik de complete serie staan. Leuk in elkaar te zetten tijdens je pauze hihihi
;)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Welke link? VW<>Lego?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Als audi onderdeel is van volkswagen, is lego dus al bezig geweest met het moederbedrijf.

Zie de vw kever en vw bus.

Of denk ik nu te simpel ?

Verwijderd

Kan iemand mij trouwens vertellen of de huidige generatie treinen ook passen op de ouderwetse blauwe rails ?

• cellkuh

cellkuh

De nieuwe modular voor 2016 is ook bekend, deze kan aan de lijst worden toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5750/22054984486_68872172dd.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door cellkuh op 11-10-2015 12:19 ]

• Suli
  • Niet online
cellkuh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:18:
De nieuwe modular voor 2016 is ook bekend, deze kan aan de lijst worden toegevoegd

[afbeelding]
Love it!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-01 22:49

DYX

Ik wilde net posted over de modular. Dit is wel een must-have! Ik ben nog steeds niet echt overtuigt door de DO na PR, maar dit ziet er goed uit. Hoop wel dat ze ooit nog een keer met een museum gaan komen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:14:
Kan iemand mij trouwens vertellen of de huidige generatie treinen ook passen op de ouderwetse blauwe rails ?
Dat betwijfel ik.. Ik zou het ook niet riskeren om je blauwe rails te beschadigen, want de nieuwe treinen gaan volgens mij veel harder. De oude treinen hadden ook een rubber ring om de wielen, de nieuwe niet. En de oude rails bevestigde je met studs, de nieuwe is fixed. Bij een snelle trein zal de blauwe rails dus eerder los gaan zitten en kan je trein ontsporen. Dus als het al past zou ik het toch niet doen.

Just curious: wat ben je van plan?

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 11-10-2015 12:27 ]

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:26:
[...]

Dat betwijfel ik.. Ik zou het ook niet riskeren om je blauwe rails te beschadigen, want de nieuwe treinen gaan volgens mij veel harder. De oude treinen hadden ook een rubber ring om de wielen, de nieuwe niet. En de oude rails bevestigde je met studs, de nieuwe is fixed. Bij een snelle trein zal de blauwe rails dus eerder los gaan zitten en kan je trein ontsporen. Dus als het al past zou ik het toch niet doen.

Geen idee nog, maar ik vond op zolder nog een bak met zo ongeveer een kleine 1000 stukken rail en een oud boek over die treinen. Ik heb wel oude treinen, dus ik dacht mss wat te kunnen combineren.

• almightyarjen

almightyarjen

W3ird_N3rd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:26:
[...]

Ik zie het probleem niet. Kan gewoon. En als je trein ontspoort zet je hem er weer op. Maar die oude blauwe rails is sterk genoeg hoor, moet gewoon kunnen :)

• Suli
  • Niet online
Wat Arjen zegt. Ze passen wel, mss gaan ze zelf sneller en kan je mooie crash filmpjes maken >:).

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-01 10:18
cellkuh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:18:

[afbeelding]
Erg mooi alleen weer een hoek gebouw... Ach lossen we wel weer op

• Kapoen
Gelukkig kunnen we met de nieuwe modular ons geld witwassen blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5624/22088689585_28964a9f92.jpg
Meer foto's in het eurobricks draadje: link

• Suli
  • Niet online
Die foto's staan ook in de originele link.

Verwijderd

*knip* spam.

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 11-10-2015 17:45 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Die modular ziet er weer erg mooi uit! :Y Ik geloof dat ik om ben, begin ze nu echt mooi te vinden :D

• Kapoen
almightyarjen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:53:
Die modular ziet er weer erg mooi uit! :Y Ik geloof dat ik om ben, begin ze nu echt mooi te vinden :D
Wil dat zeggen dat er een trein/modulair crashfilm zit aan te komen? :)

• la_fusion
  • Laatst online: 14-01 19:29
Iemand van hier wellicht ervaring met het omzetten van een 3D scan/foto naar Lego model? Het zou in dit geval gaan om een buste te maken uit Lego. Dit valt allemaal zelf te ontwerpen en uit te denken natuurlijk maar zijn er wellicht al tools voor om dit mogelijk te maken?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

almightyarjen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Ik zie het probleem niet. Kan gewoon. En als je trein ontspoort zet je hem er weer op. Maar die oude blauwe rails is sterk genoeg hoor, moet gewoon kunnen :)
Het is heel lang geleden dat ik blauwe rails in mijn handen heb gehad. :) Al vind ik alsnog dat op blauwe rails ook oude treinen horen. :) Verschillende generaties Lego zijn naar mijn mening vaak toch niet echt mooi in combinatie.

Ik dacht dat die blauwe rails ondertussen misschien ook goud geld waard zou zijn maar dat lijkt tegen te vallen. :P

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:17:
[...]

Wil dat zeggen dat er een trein/modulair crashfilm zit aan te komen? :)
Euhm... Nou volgens mij zijn die dingen nogal stevig dus dan wordt het een saaie crash. Maar ik blijf bij mijn standpunt: Lego is voor mij een toy en ik zal weinig moeite hebben om een trein in de Petshop te rammen en dan vervolgens de Death Star er op te laten vallen :P

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 20:48

bord4kop

maximaal 100KB!

Cool! Thanks!

Ik zie ook Audi inderdaad! Zou de grote creator auto dan een Audi -oer- Quattro worden? 8)

| Security Management |

• cellkuh

cellkuh

almightyarjen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:57:
[...]

Euhm... Nou volgens mij zijn die dingen nogal stevig dus dan wordt het een saaie crash. Maar ik blijf bij mijn standpunt: Lego is voor mij een toy en ik zal weinig moeite hebben om een trein in de Petshop te rammen en dan vervolgens de Death Star er op te laten vallen :P
Gegarandeerd een hit op youtube :*)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben dit weekend in LDD (en fysiek) begonnen met het nieuwe station. Ik ga voor een modern gebouw met monorail. Ik kreeg vrij snel het "geweldige" idee dat het station automatische schuifdeuren moet krijgen. Na 3 versies is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xa0wAnT.png

Ik heb nog wat oude motoren liggen die ik hiervoor goed kan gebruiken. Beide deuren worden tegelijkertijd geopend en zijn met elkaar verbonden met een ketting die onder het gebouw loopt. Het grond niveau van het gebouw is de hoogte van het perron.

Nadeel is wel twee vrij grote "boxen" boven de grond maar daar moet ik maar wat creatiefs mee doen: verstoppen in een winkeltje oid. Op het plaatje staat de linker deur open en de rechter deur gesloten (dit zal in de praktijk dus niet voorkomen)

• BugWorks
  • Laatst online: 22:38
almightyarjen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:57:
Ik ben dit weekend in LDD (en fysiek) begonnen met het nieuwe station. Ik ga voor een modern gebouw met monorail. Ik kreeg vrij snel het "geweldige" idee dat het station automatische schuifdeuren moet krijgen. Na 3 versies is dit het resultaat:

[afbeelding]

Ik heb nog wat oude motoren liggen die ik hiervoor goed kan gebruiken. Beide deuren worden tegelijkertijd geopend en zijn met elkaar verbonden met een ketting die onder het gebouw loopt. Het grond niveau van het gebouw is de hoogte van het perron.

Nadeel is wel twee vrij grote "boxen" boven de grond maar daar moet ik maar wat creatiefs mee doen: verstoppen in een winkeltje oid. Op het plaatje staat de linker deur open en de rechter deur gesloten (dit zal in de praktijk dus niet voorkomen)
Dat stuk waar je met de ketting weer naar boven komt kun je ook onder de vloer verwerken. Zorg je alleen ervoor dat er een stukje open is door de vloer waar een brick door kan bewegen waar je de deur op plaatst. Dat kan je ook makkelijker afwerken waardoor je die hele "boxen" niet krijgt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
bord4kop schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:28:
[...]

Cool! Thanks!

Ik zie ook Audi inderdaad! Zou de grote creator auto dan een Audi -oer- Quattro worden? 8)
Het laatste nieuws dat ik heb gelezen over een nieuwe Creator auto, is dat die er niet komt in 2016. Er zou een nieuwe release van de VW T1 komen, nieuwe doos met nieuwe plaatjes, verder dezelfde bus.

Overigens is er naast de verschillende auto's met Audi logo, ook nog een Ford Mustang te ontwaren, die zie ik liever in het groot :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:52

_Ernst_

Mark It Zero!

Leuk idee! Wordt het niet een station met meerdere etages? Want dan zou je de deur van boven af aan kunnen drijven ipv onder zodat de techniek op de 1e etage komt te staan. Dan kun je het misschien gemakkelijker onzichtbaar wegwerken.

Last.fm

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
eerst topic leze Pin0

[ Voor 135% gewijzigd door Pin0 op 12-10-2015 11:40 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• The Eagle

The Eagle

[afbeelding]

Heb ooit eerder zoiets gezien: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=80091

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deuren ondersteboven monteren zodat het gearrack ook naar beneden wijst, dan alleen het tandiel door een gleuf in de vloer contact laten maken met het gearrack.

• almightyarjen

almightyarjen

Thanks voor alle goede ideeën, ga ik eens proberen! d:)b

• BugWorks
  • Laatst online: 22:38
almightyarjen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:28:
Thanks voor alle goede ideeën, ga ik eens proberen! d:)b
Zoiets is wat ik eerder bedoelde. Verschillende kleuren zodat je een indicatie hebt hoe het in elkaar zit.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/gmheFPE.png

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

Mappy

Piramide van Austerlitz

Mijn eerste idee was ook om de deuren ondersteboven te zetten, zodat je tandbalken naar beneden kunt hebben. Of zelfs om de besturing in het dak i.p.v. onder de vloer te maken.

Maar als alternatief heb ik deze gemaakt, pneumatisch, waarbij je heel weinig van de besturing ziet. De enige bovengrondse delen zitten onder het bankje, dat maar 3 plates hoog is:

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20151011schuifdeurdicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20151011schuifdeuropen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20151011schuifdeurbinnenkant.jpg
(klik voor grote versie)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

almightyarjen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:57:
[...]

Euhm... Nou volgens mij zijn die dingen nogal stevig dus dan wordt het een saaie crash.
Je kan 'm toch gewoon met wat minder (of de verkeerde) steentjes bouwen zodat ie wat minder stevig is? O-)
Maar ik blijf bij mijn standpunt: Lego is voor mij een toy en ik zal weinig moeite hebben om een trein in de Petshop te rammen en dan vervolgens de Death Star er op te laten vallen :P
Wanneer krijgen we dit te zien? :D _o-

"It's a beautiful day, I've just opened my new pet shop and I'm ready for customers. What could possibly go wrong?" (trein crash)
"My store! Oh no! This day can't get any worse!" (Death Star valt)
"AAAARGH!"

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Kapoen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:51:
Gelukkig kunnen we met de nieuwe modular ons geld witwassen blijkbaar:
[afbeelding]
Meer foto's in het eurobricks draadje: link
Ow wow, dat is wel serieus gaaf zeg! :D

Want a cookie?!

• almightyarjen

almightyarjen

BugWorks schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:36:
[...]
Zoiets is wat ik eerder bedoelde. Verschillende kleuren zodat je een indicatie hebt hoe het in elkaar zit.
[afbeelding]
Het nadeel van deze constructie is dat je een diepe spleet krijgt als de deuren open schuiven. Vandaar dat ik de tandheugels naar boven heb gehaald.
Mappy schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:52:
[...]

Mijn eerste idee was ook om de deuren ondersteboven te zetten, zodat je tandbalken naar beneden kunt hebben. Of zelfs om de besturing in het dak i.p.v. onder de vloer te maken.

Maar als alternatief heb ik deze gemaakt, pneumatisch, waarbij je heel weinig van de besturing ziet. De enige bovengrondse delen zitten onder het bankje, dat maar 3 plates hoog is:
Mooie constructie, maar om het geautomatiseerd te hebben moet ik er ook een compressor bij hebben en dan wordt het allemaal wel erg veel techniek voor een paar deuren.

Vandaag ben ik vrij, ik zal eens even klooien met de deuren op de kop, kijken of ik daar iets van kan bakken :)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dat aapje, :D :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Kapoen
Een mogelijke polybag voor bij de bank modular:
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/i0bmaa1df/cfhfh.jpg

Iemand had deze gepost in het bijhorende eurobricks draadje, maar zonder bronvermelding.
Op de gouden vleugels van het standbeeld na lijkt het wel een leuke scene moet ik toegeven.
Zelfs indien dit niet de polybag zou zijn mag Lego wel vaker dit soort tafereeltjes uitbrengen vind ik.

• almightyarjen

almightyarjen

De deuren op de kop was een goed idee, bedankt! Officieel past het net niet, maar dat is minimaal. Dus ik vraag me af of het helemaal legaal is, maar okee.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EOXIG6w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mDuNSAZ.jpg
als je goed kijkt zie je de gele balk net iets scheef lopen.

In LDD kreeg ik het met wat hang en vliegwerk het er een beetje in, wat ook bevestigt dat de bouwwijze niet helemaal legaal is. Maar ik krijg alles wel mooi weggewerkt! :Y

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NWvqeU2.png

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-01 14:50
almightyarjen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:32:
De deuren op de kop was een goed idee, bedankt! Officieel past het net niet, maar dat is minimaal. Dus ik vraag me af of het helemaal legaal is, maar okee.
Maar zou je dan niet het idee van die verlaging zoals Mappy heeft gedaan met tandwielen kunnen doen; hoef je de deuren ook niet op de kop te zetten.

• almightyarjen

almightyarjen

Als ik de tandwielen verlaag en ik zet de deuren rechtop, dan heb je een diepe spleet als de deuren open gaan...

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-01 14:50
almightyarjen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:23:
Als ik de tandwielen verlaag en ik zet de deuren rechtop, dan heb je een diepe spleet als de deuren open gaan...
Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20151011schuifdeurbinnenkantgroot.jpg
Maar in bovenstaande heb je toch geen spleet? Ik bedoel dus dat je alleen de pneumatic vervangt door tandwielen in bovenstaand plaatje. (desnoods kan je de tandwielen dan nog onder de deur laten lopen)

[ Voor 7% gewijzigd door PaveloW op 12-10-2015 12:53 ]

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

PaveloW schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:52:
[afbeelding]
Maar in bovenstaande heb je toch geen spleet? Ik bedoel dus dat je alleen de pneumatic vervangt door tandwielen in bovenstaand plaatje. (desnoods kan je de tandwielen dan nog onder de deur laten lopen)
Had ik vannacht ook al aan zitten denken, dan krijg je zoiets, met perronhoogte op slechts 10 plates, en uiterlijk verder hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20151012schuifdeur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20151012schuifdeurbinnenkant.jpg
(klik voor grote versie)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 13:00
Kun je niet iets met die kleine lego technich lineare actuatoren? Volgens mij hebben die een stroke van ong de breedte van zo'n raampje.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:03:
Had ik vannacht ook al aan zitten denken, dan krijg je zoiets, met perronhoogte op slechts 10 plates, en uiterlijk verder hetzelfde:

[afbeelding]

[afbeelding]
(klik voor grote versie)
Oh op die fiets! Goed idee, ga ik ff naar kijken!
DP Kunst schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:15:
Kun je niet iets met die kleine lego technich lineare actuatoren? Volgens mij hebben die een stroke van ong de breedte van zo'n raampje.
Heb ik ook aan gedacht, alleen schuiven die LA's vrij langzaam uit, ook als je ze versnelt met een tandwielcombinatie.

Edit: ik heb het bovenstaande idee van Mappy uitgewerkt en het werkt perfect. Had tijdens het bouwen even een duh-moment: ik zat veel te moeilijk te denken :D Thanks! d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door almightyarjen op 12-10-2015 14:17 ]

• Snoz Lombardo
  • Laatst online: 13-01 15:44
Erg vet die Modular Bank :)

Ik heb momenteel één modular, de Pet Shop, en zit langzaamaan te kijken naar de aanschaf van een tweede. M'n plan was om ze 'op volgorde' te kopen, dus eerst de Palace Cinema, daarna Parisian Restaurant, Detective Office en dan de nieuwe Bank.

De Parisian Restaurant lijkt mij echter een stuk leuker dan Palace Cinema. Wat vinden jullie? Welke zou jij eerst aanschaffen?

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

De oudste het eerst aanschaffen. Het is niet duidelijk wanneer ze uit het assortiment gaan. Zodra ze er eenmaal uit zijn, schieten de prijzen omhoog. Als je dus verwacht die andere ook nog te gaan halen binnen afzienbare tijd, zeker eerst de cinema halen.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:32:
Edit: ik heb het bovenstaande idee van Mappy uitgewerkt en het werkt perfect. Had tijdens het bouwen even een duh-moment: ik zat veel te moeilijk te denken :D Thanks! d:)b
Graag gedaan, altijd leuk dit soort problemen (8> Ik ben benieuwd naar de rest van het station :)

En omdat de lampionplanten momenteel prachtig in de tuin hangen zocht ik een leuke manier om er binnen wat mee te doen, met dit prieeltje als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20151012lampionprieel.jpg

edit:

Vind je het ook onhandig dat edits van posts - in tegenstelling tot nieuwe posts - niet eenvoudig zichtbaar zijn in topics die je lang open hebt staan (zoals dit Legotopic)? Laat je dan ook even horen in dit feature request topic.

[ Voor 23% gewijzigd door Mappy op 12-10-2015 16:49 ]

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09-2025
Grote kans dat Cinema er binnenkort uit gaat.
Is wel een mindere set (enige modular met stickers) maar wel een must have om de collectie compleet te houden.

Of je doet gek en haalt ze allebei verspreid over de laatste maanden, heb je en dubbele punten, en dat mini treintje EN wellicht t ginger bread house?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-01 22:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik vind de bank toch minder dan de detective office. Ik denk dat ik laatstgenoemde nog wel ga halen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Die nieuwe modular ziet er wel goed uit. En bij de nieuwe city sets staan ook een paar mooie tussen. Ik ben beniewd

200 fish found!

• la_fusion
Mappy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Graag gedaan, altijd leuk dit soort problemen (8> Ik ben benieuwd naar de rest van het station :)

En omdat de lampionplanten momenteel prachtig in de tuin hangen zocht ik een leuke manier om er binnen wat mee te doen, met dit prieeltje als resultaat:

[afbeelding]

edit:

Vind je het ook onhandig dat edits van posts - in tegenstelling tot nieuwe posts - niet eenvoudig zichtbaar zijn in topics die je lang open hebt staan (zoals dit Legotopic)? Laat je dan ook even horen in dit feature request topic.
Erg leuk!

Nu we toch hier iedereen aan het helpen zijn.. zijn er wellicht bekende alternatieven voor een monorail achtig iets waarmee ik een treintje van links naar rechts en weer terug kan laten lopen? Een gewoon treintje laten lopen is geen optie ivm de hond maar iets op een verhoging van links naar rechts weer wel.. onderdelen moeten waarschijnlijk allemaal toch nog gekocht worden dus dat is het probleem niet(behalve een monorail dus ivm de prijs :+)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:45
Van links naar rechts op gewoon een recht stuk? PF Switch in je trein hangen en op elk einde van je baan een blokkie dat die switch omdraait zodat de motor de andere kant omdraait. Als je de oude monorail (en dus het bijbehorende motortje) wil gebruiken weet ik niet of dit soepel werkt, maar gezien Lego z'n uitstekende backwards compatible-ness (?), zou het me niet verbazen dat gewoon een PF verlengsnoertje tussen de PF switch en je old school motortje voldoende is.

• la_fusion
Ah natuurlijk! Totaal niet aan gedacht! Dat soort switches is nog van na ik weer terug ben gekomen bij Lego :+

Het gaat inderdaad van links naar rechts met een kleine helling erin. Iets van een switch op het einde moet voldoende zijn om de schakelaar om te zetten natuurlijk.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29
Ik was van plan om tijdens de dubbele VIP punten promotie de Pet Shop te kopen. Maar nu ineens is hij tijdelijk out of stock in alle Europese LEGO winkels. Hoop echt dat het tijdelijk is en dat hij nog terug komt. Anders heb ik deze set mooi misgelopen. :(

• almightyarjen

almightyarjen

Haay schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:03:
Ik was van plan om tijdens de dubbele VIP punten promotie de Pet Shop te kopen. Maar nu ineens is hij tijdelijk out of stock in alle Europese LEGO winkels. Hoop echt dat het tijdelijk is en dat hij nog terug komt. Anders heb ik deze set mooi misgelopen. :(
Shit, ik zat ook op die punten te wachten om die pet shop aan te schaffen. Hopen...

Edit:
Voortgang station gaat gestaag. Ik zit alleen nog met het dak: wat ik daarmee wil. En ik ben de loopbrug naar de overkant vergeten dus het wordt iig wat aangepast. Daarnaast oogt het geheel erg "steriel". Misschien wat kleur erin, wat denken jullie? Kleur komt er straks sowieso in met bankjes e.d.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NhXBOLJ.jpg

Het ding is 90cm breed en de perrons worden links en rechts nog langer, maar die kunnen eraf gehaald worden zodat ik het station mooi stofvrij in de kast kan opbergen. Onder het afdakje zitten hier en daar transparant plates: daarboven kan ik LEDs kwijt zodat ik geïntegreerde verlichting heb 8)

En ik moet nog een plekje vinden voor de monorail :)

[ Voor 44% gewijzigd door almightyarjen op 12-10-2015 23:55 ]

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-01 15:28
Gister samen met mijn vrouw begonnen aan de Mini Cooper 10242. Ongeveer 11 jaar geleden voor het laatst lego blokjes in de hand gehad en ik moet zeggen, het voelt weer net als vroeger. Het uitpakken, het in bakjes doen van de verschillende zakjes, het zoeken naar blokjes. Mijn vrouw heeft als kind ook veel met lego gespeeld, dus voor beiden is het een feest van herkenning.

Ik ben blij dat ik al die tijd mijn lego verzameling heb bewaard. Zal zeker van pas komen als wij aan kinderen beginnen. Al vraag ik me wel af wie er meer plezier aan gaat beleven, papa/mama of de kinderen ;) .

• Suli
  • Niet online
Hele familie dan Patrick :).

Als je voor een minimalistisch, open look gaat is je station prima, Arjen. Anders meer bricks en minder ramen. Om het toch simpel te houden, om de 3/4 ramen wat bricks?

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Even een paar dagen niet in dit topic gekeken en ik mis weer van alles..

Gaaf dat experimenteren met automatische schuifdeuren :)

en die nieuwe modular is errug gaaf.
Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)