Ik weet niet wat het is met Scythe en mij.... Wel maar 1x gespeeld (met 5, waarvan 4 nieuw), maar ik vond er eigenlijk weinig aan. Normaal ben ik wel van de zwaardere spellen, dus niet echt een idee waaraan het lag. Mogelijk resulteert 4 noobs in 0 strategie en daarom een chaotische ervaring?
Voor degene die vandaag ook spelavond loos zijn :
Online spellenquiz (vanuit huis te spelen)
Openbaar · Georganiseerd door De Spelcarrousel
https://www.facebook.com/events/857480804664860/
Geen idee of het iets is, maar ik ga vanavond meedoen in ieder geval
Online spellenquiz (vanuit huis te spelen)
Openbaar · Georganiseerd door De Spelcarrousel
https://www.facebook.com/events/857480804664860/
Geen idee of het iets is, maar ik ga vanavond meedoen in ieder geval
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
ik zag net op facebook dat vanavond bij Editie NL een reportage komt van "De Spelletjes Vrienden" die houden online op fb live speelavonden.
18.15 uur op RTL4
18.15 uur op RTL4
Zijn er hier al mensen die Escape Pods hebben gespeeld? ik snap niet zoveel van de regels. Wanneer moet je die "crew members" nu op die controle panel kaarten zetten? Of is dat helemaal niet nodig? Handleiding zegt er niks over maar er zijn wel precies evenveel slots als crewmembers.
En hoe krijg je crew members op een escape pod als ze niet in de hangar staan?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Nou tabletop simulator was gisteren serieus overbelast anders... Wou eens proberen maar chat viel constant weg en uiteindelijk dan maar andere video games gespeeld.
Al bij al een heel rustig bordspelweekend hier. Nieuw spel gespeeld namelijk Paco Sako (ook wel knuffelschaak). Best wel geinige variant, maar vraagt wel wat aanpassing in je denkwijze van schaak :-)
Vandaag om 15u stoppen met werken en dan missch nog eens een groter spel bovenhalen!
Al bij al een heel rustig bordspelweekend hier. Nieuw spel gespeeld namelijk Paco Sako (ook wel knuffelschaak). Best wel geinige variant, maar vraagt wel wat aanpassing in je denkwijze van schaak :-)
Vandaag om 15u stoppen met werken en dan missch nog eens een groter spel bovenhalen!
Ik ken het spel niet, maar misschien vind je de antwoorden op BGG op het forum van dat spel? Als het daar niet staat krijg je vaak wel vlot antwoord.page404 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:43:
Zijn er hier al mensen die Escape Pods hebben gespeeld? ik snap niet zoveel van de regels. Wanneer moet je die "crew members" nu op die controle panel kaarten zetten? Of is dat helemaal niet nodig? Handleiding zegt er niks over maar er zijn wel precies evenveel slots als crewmembers.
Van het weekend met een vriend samen Viticulture gespeeld. Erg leuk worker placement waarbij de visitors en de papa en mama kaarten ervoor zorgen dat ieder potje gevarieerd is. Nadeel van een groot aantal work placement spellen is dat potjes altijd een beetje hetzelfde pad volgen. Doordat je hier altijd met andere begin resources begint moet je altijd op een andere manier het spel starten.
De bezoekers die in de winter en de zomer naar je wijgaard komen voegen een leuk element toe omdat deze visitors regelmatig een sterke bonus met zich meebrengen. Het spelen van de visitor kost 1 worker maar vaak kan je dan een sequence van acties doen welke normaal 2 workers vereisen.
De bezoekers die in de winter en de zomer naar je wijgaard komen voegen een leuk element toe omdat deze visitors regelmatig een sterke bonus met zich meebrengen. Het spelen van de visitor kost 1 worker maar vaak kan je dan een sequence van acties doen welke normaal 2 workers vereisen.
Hier is Viticulture ook al vaak op tafel gekomen, één van de spellen waar mijn partner mij regelmatig inmaakt. Misschien omdat ik meer wijn drink tijdens het spelen
. Het is wel interessant om in te schatten hoeveel punten de ander kan scoren omdat je met 25 het spel eindigt (wel de ronde afmaken natuurlijk). Ook is het leuk dat er aardig wat geluk in zit, maar ook wel manieren om het geluk wat bij te sturen. Zo kan je kaartjes omwisselen voor nieuwe kaartjes, of kaartjes die je niet nodig hebt voor geld/punten. En er zitten ook genoeg tactische beslissingen in om het spel interessant te houden. Het volgt niet altijd hetzelfde stramien. Zo heb ik geprobeerd te winnen door vol in te zetten op de visitor kaartjes en punten scoren op het bord. Wij spelen nu ook met de buildings uitbreiding, een kleine maar leuke wijziging door je wat meer te doen te geven met het geld dat je krijgt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Mijn vrienden zijn op dit moment ook aan het kijken naar online met Tabletop Simulator, de verzameling aan games daarop is nogal uitgebreid, en is dus best lastig uitzoeken wat een goede 'scripted version' van spellen zijn. Ik wacht hun uitzoek werk op moment even af, maar heb met veel plezier Spirit Island gespeeld in de digitale omgeving.
Kolonisten om zeep helpen met superkrachten... what's not to like?
Dat gezegd hebbende, heb ook nog weer een kickstarter voorbij zien komen dat er interessant uitziet als je van scifi houdt en wat cooperatief materiaal, en vroeg me af of anderen dit soort materiaal ook interessant vinden.
http://kck.st/3b23nzl
Ben erg nieuwsgierig hoe ze hun campagne gaan doen, enige wat dit hier een gok maakt is dat je geen idee hebt of de campaign een interessant verhaal gaat zijn of niet. Dus vandaar dat ik nog wat aan het twijfelen ben, maar verder zijn alle checkboxes wel zo'n beetje afgevinkt.
Dat gezegd hebbende, heb ook nog weer een kickstarter voorbij zien komen dat er interessant uitziet als je van scifi houdt en wat cooperatief materiaal, en vroeg me af of anderen dit soort materiaal ook interessant vinden.
Ben erg nieuwsgierig hoe ze hun campagne gaan doen, enige wat dit hier een gok maakt is dat je geen idee hebt of de campaign een interessant verhaal gaat zijn of niet. Dus vandaar dat ik nog wat aan het twijfelen ben, maar verder zijn alle checkboxes wel zo'n beetje afgevinkt.

Ik zal heel eerlijk bekennen dat, toen ik de prijs zag, ik in eerste instantie al afhaakte, tot ik zag dat het Canadian Dollars was. Omgerekend is dat, zeker voor een Kickstarter, toch een redelijke prijs. Alleen, sja, als de campaign niet tof blijkt te zijn, heb je dan wel genoeg spel voor je geld? Ik vind de gok nét even te groot.CombatHermit schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:27:
Mijn vrienden zijn op dit moment ook aan het kijken naar online met Tabletop Simulator, de verzameling aan games daarop is nogal uitgebreid, en is dus best lastig uitzoeken wat een goede 'scripted version' van spellen zijn. Ik wacht hun uitzoek werk op moment even af, maar heb met veel plezier Spirit Island gespeeld in de digitale omgeving.Kolonisten om zeep helpen met superkrachten... what's not to like?
![]()
Wat moet ik me met die simulator eigenlijk voorstellen? Stel ik ben in een pot en iemand vind het nodig om het bord overhoop te gooien. Kun je dan opnieuw beginnen? Hoe zit het in deze game met bijvoorbeeld scythe? Is dat te spelen?Lointje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:27:
Nou tabletop simulator was gisteren serieus overbelast anders... Wou eens proberen maar chat viel constant weg en uiteindelijk dan maar andere video games gespeeld.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
TTS is eigenlijk voor het grootste gedeelte een physics-simulator. Dus je kan dingen oppakken, verplaatsen enz. Maar het heeft wel ingebouwde handigheden voor kaarten, dobbelstenen, mogelijkheid tot scripting en meer van dat soort moois. Als iemand alle stukken van het bord mept kun je wel de tijd een stukje terugspoelen. Maar in mijn vriendengroep beperkt het 'geklooi' in TTS zich tot wat extra stukken spawnen aan de zijkant van de tafel en daar domme dingen mee doen. Een beetje vergelijkbaar met het niveau van geklooi dat ook in real life aanvaardbaar is.Oxigeon schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:05:
[...]
Wat moet ik me met die simulator eigenlijk voorstellen? Stel ik ben in een pot en iemand vind het nodig om het bord overhoop te gooien. Kun je dan opnieuw beginnen? Hoe zit het in deze game met bijvoorbeeld scythe? Is dat te spelen?
Mijn vriendin en ik hadden al best lang niet meer echt bordspellen gespeeld. Andere zaken hadden even prioriteit. Nu we, net als iedereen, ineens een stuk meer binnen zijn, komt er ineens weer wat meer op tafel. Daarnaast gebruiken we TTS i.c.m. Discord om toch wat contact met vrienden te houden. En dat werkt eigenlijk best aardig, hoewel TTS natuurlijk wel wat clunky is
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb er zelf nog niet zoveel ervaring mee, paar posts terug stond de melding dat een paar tweakers zelfs nemesis gespeeld hebben ermee dus het is zeker doenbaar. Vriend van mij speelt heel veel cosmic encounter met 6 man enzo. Dus spellen als scythe en nemesis zijn zeker te spelen. Het vraagt wel wat behendigheid en oefening voor je beetje in de vingers hebt om stukken te verplaatsen enzo.
Qua overhoop gooien, er is een table flip button, maar normaal gezien kan enkel de admin dat.
Er is ook een undo knop, zodat je de vorige situatie herstelt. Dus als er perongeluk iets gebeurt, herstel je dat zo. Natuurlijk als iemand echt de irri gaat uithangen en constant je bord overhoop gooit gaat het niet lukken om verder te spelen (maar dat is in real life bordgamen ook wel zo).
Dus idealiter speel je met vrienden. Maar verder vond ik tot nu toe de community heel behulpzaam en vriendelijk en is er niemand die echt de zuurpruim uithaalt en ragequit en dergelijke. Vaak leggen ze het spel nog uit ook.
Qua overhoop gooien, er is een table flip button, maar normaal gezien kan enkel de admin dat.
Er is ook een undo knop, zodat je de vorige situatie herstelt. Dus als er perongeluk iets gebeurt, herstel je dat zo. Natuurlijk als iemand echt de irri gaat uithangen en constant je bord overhoop gooit gaat het niet lukken om verder te spelen (maar dat is in real life bordgamen ook wel zo).
Dus idealiter speel je met vrienden. Maar verder vond ik tot nu toe de community heel behulpzaam en vriendelijk en is er niemand die echt de zuurpruim uithaalt en ragequit en dergelijke. Vaak leggen ze het spel nog uit ook.
Ik heb inmiddels het geluk 2 groepjes in de regio te hebben van mensen die het Catan niveau zijn ontstegen, maar ik zeg nooit nee tegen een serieuze boardgame. Laat maar wat horenThompson schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:12:
Nou zie ik hier de laatste 10~20 pagina's regelmatig voorbij komen dat mensen geen groepje hebben, een bepaald spel willen proberen etc. etc.
Nou is de G van GoT volgens mij Gathering. Is het niet een idee om een topic te maken waarin Gatherings voor bordspellen kunnen worden gepland? Mocht hier positief op worden gereageerd wil ik dat best uitwerken en het spits afbijten door de 1e (Locatie midden van Noord-Brabant) Gathering te hosten. Zodra dat van onze overheid mag dan hé
Verder is TTS heel slecht en kun je er beter wegblijven!!
(wij willen namelijk zaterdag onze geplande Twilight Imperium 4th edition dag redden door hem digitaal te maken
Heb TTS net gekocht en geinstalleerd, de TI4 mod ziet erg erg goed uit, impressive voor iets dat mensen in hun vrije tijd gemaakt hebben.. Hopelijk vanavond ff proefdraaien met een kleiner groepje dan zaterdag.
[ Voor 23% gewijzigd door _Anvil_ op 25-03-2020 09:27 ]
Houd TTS ook iets bij of je potten gewonnen hebt ofzo. Dat is misschien wel leuk voor de statistieken_Anvil_ schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Ik heb inmiddels het geluk 2 groepjes in de regio te hebben van mensen die het Catan niveau zijn ontstegen, maar ik zeg nooit nee tegen een serieuze boardgame. Laat maar wat horen
Verder is TTS heel slecht en kun je er beter wegblijven!!
(wij willen namelijk zaterdag onze geplande Twilight Imperium 4th edition dag redden door hem digitaal te makenschijnt dat de servers overbelast zijn omdat boardgame groepen massaal overstappen )
Heb TTS net gekocht en geinstalleerd, de TI4 mod ziet erg erg goed uit, impressive voor iets dat mensen in hun vrije tijd gemaakt hebben.. Hopelijk vanavond ff proefdraaien met een kleiner groepje dan zaterdag.
Geen idee, maar voor de TI kenners: gisteravond de Winnu gekozen en Megatol in ronde 2 gepakt, terwijl er nog niemand verder in strike range is.. Ow en ik had de Imperial Strategy card deze ronde gepaktOxigeon schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:53:
[...]
Houd TTS ook iets bij of je potten gewonnen hebt ofzo. Dat is misschien wel leuk voor de statistieken
@_Anvil_ Voor DLC misschien, maar voor de rest van de spellen weet TTS niet wie en of er gewonnen is, tenzij iemand dat gescript heeft..
Het is vrij letterlijk een digitale variant van een normaal bordspel. Je sleept wat dingen heen en weer.
Het is vrij letterlijk een digitale variant van een normaal bordspel. Je sleept wat dingen heen en weer.
TTS is enkel een physics engine. Het doet zelf vrijwel niets.Oxigeon schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:53:
[...]
Houd TTS ook iets bij of je potten gewonnen hebt ofzo. Dat is misschien wel leuk voor de statistieken
Klinkt een beetje als rookies! Hoe was het uiteindelijk afgelopen? Heb zelf 100+ potjes TI4 gedaan in 2018, fantastisch spel. Ben er nu wel beetje klaar mee, ben vooral veel bezig met solo games op TTS nu_Anvil_ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Geen idee, maar voor de TI kenners: gisteravond de Winnu gekozen en Megatol in ronde 2 gepakt, terwijl er nog niemand verder in strike range is.. Ow en ik had de Imperial Strategy card deze ronde gepakt
[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 25-03-2020 14:59 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Tja, 3 player om ff TTs uit te proberen, dus 2 strat cards en veel meer opties de 1e ronde. Verder hadden zij een asteroid field naast meca en ik een nebula..MrVegeta schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:56:
[...]
TTS is enkel een physics engine. Het doet zelf vrijwel niets.
[...]
Klinkt een beetje als rookies! Hoe was het uiteindelijk afgelopen? Heb zelf 100+ potjes TI4 gedaan in 2018, fantastisch spel. Ben er nu wel beetje klaar mee, ben vooral veel bezig met solo games op TTS nu
Dus trade + tech gepakt, 2e blauwe tech gepakt voor de +1 move en mn start vloot direct in de Nebula naast Mecatol rex geparkeerd. Daarna met het Trade geld een 2e (volgeladen) carrier gebouwd met de secondary van Warfare.
Die andere 2 konden me dus niet meer tegenhouden in ronde 2. Dankzij de racial skill geen 6 influence betalen voor mij en direct een gratis dock en PDs... ik zie niet in hoe ze mij de komende rondes van Mecatol gaan krijgen. Winnu is een 1 trick pony, maar *als* die truuk dan lukt.....
100 plus potjes in een jaar??? Hoe vind je daar de tijd voor? .Met werk/kids/familie/andere hobbies moet ik een dagje TI4 echt goed van te voren plannen...
[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 25-03-2020 17:19 ]
Oh 3 man, dan snap ik het! Leuk hoor. Mocht je nog iemand zoeken ben ik er wel voor in._Anvil_ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Tja, 3 player om ff TTs uit te proberen, dus 2 strat cards en veel meer opties de 1e ronde. Verder hadden zij een asteroid field naast meca en ik een nebula..
Dus trade + tech gepakt, 2e blauwe tech gepakt voor de +1 move en mn start vloot direct in de Nebula naast Mecatol rex geparkeerd. Daarna met het Trade geld een 2e (volgeladen) carrier gebouwd met de secondary van Warfare.
Die andere 2 konden me dus niet meer tegenhouden in ronde 2. Dankzij de racial skill geen 6 influence betalen voor mij en direct een gratis dock en PDs... ik zie niet in hoe ze mij de komende rondes van Mecatol gaan krijgen. Winnu is een 1 trick pony, maar *als* die truuk dan lukt.....Nu wel een achterstand in planeten/carriers .. en een command counter te kort. Pot nog niet afgemaakt, weet niet of we het nog doen. Speel liever met meer en tis waarschijnlijk een gelopen race qua punten straks.
100 plus potjes in een jaar??? Hoe vind je daar de tijd voor? .Met werk/kids/familie/andere hobbies moet ik een dagje TI4 echt goed van te voren plannen...
Ik had zelf behalve mijn partner niet zo heel veel. Af en toe dansen maar dat was het ook wel. En met de mensen die veel spelen kon ik wel 2 potjes op een dag spelen.
Het leek mij inderdaad het juiste moment om die belachelijke Winnu nog eens te proberen, denk niet dat ik het vaker ga doen. Tenzij ik tegen n00bs speel en een handicap wilMrVegeta schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:26:
[...]
Oh 3 man, dan snap ik het! Leuk hoor. Mocht je nog iemand zoeken ben ik er wel voor in.
Je hebt PB!
Winnu heeft een kleine houserule nodig in de begin set up on relevant te zijn. Als je dan beetje geluk hebt kan je best een leuke pot spelen. Je hebt dan vaak dan gun factor.
Omdat het in onze groep toch wel kriebelt om een spelletje te spelen zijn we ons ook aan het oriënteren op spellen die (gemakkelijk!) online tegen/met elkaar te spelen zijn.
Ik weet dat Ticket to Ride een vrij prima online variant heeft, maar deze is gelijk 10 euro per persoon. Aangezien het maar om een keer of 2/3 zal gaan is dat wellicht wat overdreven.
Zijn er goede (goedkopere) alternatieven?
Het gaat voor deze groep om niet al te ingewikkelde spellen; Azul, Ticket to Ride, Catan, King of Tokyo, Carcassone, Machiavelli worden allemaal graag gespeeld.
Ik weet dat Ticket to Ride een vrij prima online variant heeft, maar deze is gelijk 10 euro per persoon. Aangezien het maar om een keer of 2/3 zal gaan is dat wellicht wat overdreven.
Het gaat voor deze groep om niet al te ingewikkelde spellen; Azul, Ticket to Ride, Catan, King of Tokyo, Carcassone, Machiavelli worden allemaal graag gespeeld.
Beeromaniac
TTS is dan de beste investering denk ik, simpelweg omdat je zoveel verschillende games kunt spelen voor 1 bedrag. Zelf heb ik 15 euro betaald voor een steam key, maar er zijn regelmatig -50% sales. Normale prijs is 20, maar wie betaald er nou de volle prijs op steamThompson schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:32:
Omdat het in onze groep toch wel kriebelt om een spelletje te spelen zijn we ons ook aan het oriënteren op spellen die (gemakkelijk!) online tegen/met elkaar te spelen zijn.

Natuurlijk, iedereen wil zien dat die belachelijke factie een keer werktMrVegeta schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:24:
Winnu heeft een kleine houserule nodig in de begin set up on relevant te zijn. Als je dan beetje geluk hebt kan je best een leuke pot spelen. Je hebt dan vaak dan gun factor.
Met houserule bedoel je een vrije route naar Meca rex? Ik moest nog om een Nebula heen werken
[ Voor 19% gewijzigd door _Anvil_ op 25-03-2020 20:43 ]
Nee, het is te lang geleden dat ik precies weet wat het is, maar ik geloof dat er een carrier bij komt en een infanterie unit._Anvil_ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:35:
[...]
TTS is dan de beste investering denk ik, simpelweg omdat je zoveel verschillende games kunt spelen voor 1 bedrag. Zelf heb ik 15 euro betaald voor een steam key, maar er zijn regelmatig -50% sales. Normale prijs is 20, maar wie betaald er nou de volle prijs op steam
[...]
Natuurlijk, iedereen wil zien dat die belachelijke factie een keer werkt![]()
Met houserule bedoel je een vrije route naar Meca rex? Ik moest nog om een Nebula heen werken
aha, de heilige 2C 4I rule van Spacecats Peace turtlesMrVegeta schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:14:
[...]
Nee, het is te lang geleden dat ik precies weet wat het is, maar ik geloof dat er een carrier bij komt en een infanterie unit.
Vanavond met 2 spelers Mageknight op TTS gespeeld, ook super. Was ook veel geautomatiseerd, scheelde veel gesleep met kaarten. Nice!
Haha ja. Ik heb nog meegedaan in hun eerste toernooi. Grappig.
Ik vermaak me goed op Boardgamearena. Carcassone kun je daar sowieso spelen. Verder zijn er genoeg andere spellen, voornameijk in de lichtere categorie.Thompson schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:32:
Het is gratis, behalve dat je voor sommige spelen een premium account (4€ voor een maand) nodig hebt om een spel te initiëren.
Okee, maar dan is 3 maanden premium dus al duurder dan Tabletop simulator in de saleFreeShooter schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 06:21:
[...]
Het is gratis, behalve dat je voor sommige spelen een premium account (4€ voor een maand) nodig hebt om een spel te initiëren.
Ik ben echt onder de indruk van het aanbod aan mods via de Toolbox om complexere games te spelen, zag minstens 5 verschillende opties voor Mageknight gisteravond.
Al maken die scripts de boel wel instabieler, heb al diverse vastlopers gehad. Gelukkig werkt de autosave prima en verlies je niets...
Het is wel momenteel zo druk s'avonds dat het voor niet premium spelers niet beschikbaar is. Kwam ik afgelopen avonden een paar keer achter.FreeShooter schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 06:21:
[...]
Ik vermaak me goed op Boardgamearena. Carcassone kun je daar sowieso spelen. Verder zijn er genoeg andere spellen, voornameijk in de lichtere categorie.
Je kan per maand betalen, maar volgens mij betaal ik 20 of 24 euro op jaarbasis voor m'n premium account op BGA.
Je hoeft geen premium account te nemen. Dan kun je (zoals ik en mijn vrouw doen) bij andere tafels aansluiten. Met een grotere groep lijkt me dat wel wat lastiger._Anvil_ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:19:
[...]
Okee, maar dan is 3 maanden premium dus al duurder dan Tabletop simulator in de sale
Ik ben echt onder de indruk van het aanbod aan mods via de Toolbox om complexere games te spelen, zag minstens 5 verschillende opties voor Mageknight gisteravond.
Al maken die scripts de boel wel instabieler, heb al diverse vastlopers gehad. Gelukkig werkt de autosave prima en verlies je niets...
@MADG0BLIN Ze hebben de laatste week vrijwel dagelijks onderhoud gepleegd om de capaciteit te verhogen. Ik heb zelf die melding al een tijdje niet meer gezien.
Overigens, heb ik bijna mijn 100 gift-points bij elkaar gespaard waarmee je een maand premium kan nemen. Voor elk spel die je wint krijg je eenmalig (dus per spel) 5 gift points en voor elk persoon die je uitnodigt kun je tot 25 gift points krijgen. Ik had gemakkelijk die 4 euro kunnen betalen maar dit was een leuke uitdaging. Ik heb inmiddels al in 16 verschillende spellen op z'n minst 1 potje gewonnen
Speaking of which, ik zag Tabletop Simulator on sale voor 10 Euro op Fanatical. Die shop is volgens mij niet een grey market seller. En goede prijs. (Geen link, want weet even niet wat de policy is op linken naar shops)_Anvil_ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:19:
[...]
Okee, maar dan is 3 maanden premium dus al duurder dan Tabletop simulator in de sale
Fanatical is prima en betrouwbaar, dus zeker hier aanschaffen voor de helft van het geld.CombatHermit schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Speaking of which, ik zag Tabletop Simulator on sale voor 10 Euro op Fanatical. Die shop is volgens mij niet een grey market seller. En goede prijs. (Geen link, want weet even niet wat de policy is op linken naar shops)
Boardgamearena VS TTS
Boardgamearena wint wat mij betreft qua gemak en snelheid. Het aanbod en de mogelijkheden op TTS zijn dan weer vele malen groter als je bereid bent wat tijd te investeren.
Zojuist ook TTS aangeschaft (dank @CombatHermit). Maar dat is inderdaad wel van een ander niveau dan BGA. Ik weet niet of ik mijn vrouw daar voor kan motiveren.
Zojuist al wel direct Eldritch Horror LCG geïnstalleerd. Wow, ziet er indrukwekkend uit. Morgen maar eens een campaign starten.
Zojuist al wel direct Eldritch Horror LCG geïnstalleerd. Wow, ziet er indrukwekkend uit. Morgen maar eens een campaign starten.
[ Voor 10% gewijzigd door FreeShooter op 26-03-2020 20:25 ]
Het went heel erg snel en voor een complex bordspel als TI4 is het echt geweldig, je hebt echt het gevoel aan tafel te zitten.. kunt naar hartelust allemaal de componenten bewegen.. ook in elkaars beurt.FreeShooter schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:21:
Zojuist ook TTS aangeschaft (dank @CombatHermit). Maar dat is inderdaad wel van een ander niveau dan BGA. Ik weet niet of ik mijn vrouw daar voor kan motiveren.
Zulke complexe spellen zijn ook bijna niet te vertalen naar een gestroomlijnde online game, vanwege alle mechanics (Actiekaarten spelen, meegaan met secondary strategy cards van anderen, onderling handelen tijdens een Agenda phase etc. etc. ) De TI4 mod vervangt ook allerlei tijdrovende handelingen (Setup, end of round cleanup etc.) voor handige knopjes met automatische scripts.
Maar voor iemand die simpele online games gewend is met een gelikte interface, is het denk ik vrij intimiderend ja, het blijft een physics engine met wat toeters en bellen.
EDIT: ik zie dat Boardgame Arena ook wel zwaardere games als Civ: Through the Ages en Tera Mystica heeft, hmmm... das dan wel weer interessant. Al zijn dit natuurlijk spellen die vrij simpel digitaal te maken zijn.
En inderdaad nog bedankt voor de tip, ook namens mijn Twilight imperium groepjeCombatHermit schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Speaking of which, ik zag Tabletop Simulator on sale voor 10 Euro op Fanatical. Die shop is volgens mij niet een grey market seller. En goede prijs. (Geen link, want weet even niet wat de policy is op linken naar shops)
We gaan morgen gewoon spelen en ik heb geen huis vol mensen waar ik catering voor moet verzorgen, geen rommel op te ruimen 's nachts, geen uur kwijt aan setup en opruimen... ik kan de voordelen wel inzien
(al blijft het leuker en fijner om aan tafel te zitten, ipv achter een scherm.. doe ik al genoeg de rest van de week)
[ Voor 29% gewijzigd door _Anvil_ op 27-03-2020 09:55 ]
@FreeShooter Eldritch? Bedoel je Arkham?
Ik heb daar de super complete versie van geinstalleerd, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe de setup werkt. Sommige mods hebben een mooi stappen plan, maar dat mis ik hier een beetje.
Ik heb daar de super complete versie van geinstalleerd, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe de setup werkt. Sommige mods hebben een mooi stappen plan, maar dat mis ik hier een beetje.
Secret Hitler is echt hilarisch trouwens.
Nu tijdens de quarantaine achter gekomen dat het ook online te spelen is, maar dat is gewoon een compleet andere game.. Wordt bijna wiskundig gespeeld.
Nu tijdens de quarantaine achter gekomen dat het ook online te spelen is, maar dat is gewoon een compleet andere game.. Wordt bijna wiskundig gespeeld.
Eh ja, inderdaad, Arkham Horror LCG Super Complete edition.LOTG schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:52:
@FreeShooter Eldritch? Bedoel je Arkham?
Ik heb het spel nooit in RL gespeeld. Dus mogelijk is dat het probleem. Maar volgens het forum zijn dit de stappen:
1) grab FFG's campaign guide or the scenario guide for the scenario you wan't to play
2) get the container of cards for the scenario you want to play
3) follow the setup instructions of the scenario guide, using the container having all the necessary cards.
4) load your player deck (which you most probably have built and saved as an object before).
5) start playing
Hoe speel je dit online zonder elkaar aan te kunnen kijken? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naarSemperFidelis schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:06:
Secret Hitler is echt hilarisch trouwens.
Craft beer specialist
Ook hier overgestapt naar TTS. Gisteren voor het eerst met z'n vieren om te oefenen een potje Mens-Erger-Je-Niet. Even wennen in het begin, maar dat gaat erg snel en dan is het best hilarisch allemaal. Ging verrassend soepeltjes.
Daarna met één vriend verder gespeeld. Een potje Pandemic (what else
). En dat ging verbazingwekkend soepel en snel. Erg leuk! We gaan dus ook zeker vaker op deze manier spelen 
Wij gebruikten nu een Discord kanaal om te kunnen babbelen, maar wellicht zijn hier ook nog andere (lees: betere) alternatieven voor? Het gebeurde wel eens dat iemand na verloop van tijd niet meer gehoord werd. Een relog verhielp dat, maar dat kan enigszins vervelend worden. Ook kon ik daar niet snel terugvinden hoe je video (webcams) kan toevoegen zodat je elkaar ook kan zien...
Daarna met één vriend verder gespeeld. Een potje Pandemic (what else
Wij gebruikten nu een Discord kanaal om te kunnen babbelen, maar wellicht zijn hier ook nog andere (lees: betere) alternatieven voor? Het gebeurde wel eens dat iemand na verloop van tijd niet meer gehoord werd. Een relog verhielp dat, maar dat kan enigszins vervelend worden. Ook kon ik daar niet snel terugvinden hoe je video (webcams) kan toevoegen zodat je elkaar ook kan zien...
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Als je het op steam hebt, gewoon steam voice chat. Die werkt bijzonder goed vind ik persoonlijk. Kan ook met meerdere mensen. Is ook wel zonder video voor zover ik weet.
Niet, dus je speelt op basis van iemands gedrag. Door steeds te pairen op koppels die blauwe kaarten spelen (totdat het een keer misgaat), en uit stemmen kun je veel info halen. En er is een chat dus dat is ook wel grappig.Jeroen87 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:12:
[...]
Hoe speel je dit online zonder elkaar aan te kunnen kijken? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar
Het is wel zo dat je ongeveer 50% van de potjes wint dus er is geen echte winnende strategie ofzo
Oh dat is een goeie, wist niet eens dat dat bestond. Gaan we volgende keer proberen!Lointje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:54:
Als je het op steam hebt, gewoon steam voice chat. Die werkt bijzonder goed vind ik persoonlijk. Kan ook met meerdere mensen. Is ook wel zonder video voor zover ik weet.
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Nou, erg leuk om een keer met een mede tweaker en TI4 veteraan te spelen.
Ook erg grappig dat ik door het elke keer faken van een CTD en reboot jouw zo uit je spel wist te krijgen, alsof de Winnu spelen al niet erg genoeg was
Als beer zijn sabotage had bewaard had ik kunnen winnen!
Het was opmerkelijk vermakelijk zo met 3 man.
[ Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2020 09:41 ]
Ik ben nieuw op het vlak van online bordspellen. Ik ken nu drie varianten: een app voor het spel zelf, boardgamearena en tabletop simulator. Welke gebruik jij voor pandemic? Ik kan alleen aparte apps vinden, waarvan die op steam single player lijkt te zijn.PressPlayOnTape schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:44:
Ook hier overgestapt naar TTS. Gisteren voor het eerst met z'n vieren om te oefenen een potje Mens-Erger-Je-Niet. Even wennen in het begin, maar dat gaat erg snel en dan is het best hilarisch allemaal. Ging verrassend soepeltjes.
Daarna met één vriend verder gespeeld. Een potje Pandemic (what else). En dat ging verbazingwekkend soepel en snel. Erg leuk! We gaan dus ook zeker vaker op deze manier spelen
Reden van mijn vraag: mijn zwager woont in Rabat. We willen graag met hem en zijn vriendin Pandemic spelen. Wat kunnen we het best gebruiken?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ja hoe kom je aan de games in tabletop simulator? heb hem nog niet gekocht. Volgens mij zijn het verschillende soorten mods right?
Het is vrij simpel, je gaat naar https://steamcommunity.co...filedetails/?id=733496054 en dan zoek je naar de game die je wilt spelen. Als je die hebt gevonden subscribe je je daar op en dan verschijnt die in je TTS game menu
.
@Cass Casey ligt er een beetje aan hoe iedereen speelt. Als mensen enkel een tablet ter beschikking hebben is TTS geen optie natuurlijk. Als PC wel een optie is dan zou ik voor TTS gaan. Erg goeie applicatie.
@Cass Casey ligt er een beetje aan hoe iedereen speelt. Als mensen enkel een tablet ter beschikking hebben is TTS geen optie natuurlijk. Als PC wel een optie is dan zou ik voor TTS gaan. Erg goeie applicatie.
Hebben mensen nog tips rond inlays / organizers behalve die van Folded Space?
Ik heb er twee van Folded Space maar ik ben er niet verschrikkelijk kapot van. Het in elkaar zetten kost best wat tijd en gezien ik niet echt verfijnde handen heb, kost het mij teveel tijd. Haal er ook weinig plezier uit om heel eerlijk te zijn.
Daarnaast vin dik de kleur nogal "meh"/saai. Heb geprobeerd ze schilderen/spuiten naar zwart toe maar dat is echt een drama om te doen. Overal waar lijmresten zitten, pakt de verf niet/slecht. En als je eerst de platen verft en daarna lijmt, moet je ze daarna allemaal uitsnijden omdat de uitgeharde verf één grote plaat wordt. En achteraf moet je de randen alsnog een keer verven wat weer veel tijd kost...
Lang verhaal kort, het is niet echt een oplossing die bij mij past. Volgens mij zijn er dan nog twee alternatieven (als er meer zijn, post het gerust want sta daar wel voor open):
- Hout: Kwalitatief sterker en ook een heel stuk mooier. Maar ook daar moet je weer lijmen en gezien ik niet zo'n nette / handige knutselaar ben...
- Kunststof? Ik zie af en toe wat dingen voorbij komen die je zelf kunt printen. Moet je wel een 3D printer hebben...
Wat merken die ik zelf voorbij heb zien komen (maar nog niet echt in verdiept heb):
- Laserox
- Towerrex
- The Broken Token
- Gaming Trunk
Nadeel van praktisch alle oplossingen is dat er een vorm van knutselen in zit en ik zoek eigenlijk gewoon een kant en klare totaaloplossing.
Ik snap overigens niet zo goed dat fabrikanten zelf niet een beetje hun best doen om de boel goed op orde te houden. Aan de ene kant heb je Takenoko en Splendor die een nette inlay hebben maar zodra je ze een halve seconde niet plat hebt liggen, vliegt letterlijk alles door de hele doos heen. Nice try maar eigenlijk waardeloos. En aan de andere kant heb je grote/dure spellen zoals Gaia Project waar ze een triljoen zakjes in gooien. Als ze met Gaia "Deluxe" waren gekomen met een fatsoenlijke nette opbergsysteem voor een paar tientjes, dan had ik met veel liefde die variant gekocht.
Ik heb er twee van Folded Space maar ik ben er niet verschrikkelijk kapot van. Het in elkaar zetten kost best wat tijd en gezien ik niet echt verfijnde handen heb, kost het mij teveel tijd. Haal er ook weinig plezier uit om heel eerlijk te zijn.
Daarnaast vin dik de kleur nogal "meh"/saai. Heb geprobeerd ze schilderen/spuiten naar zwart toe maar dat is echt een drama om te doen. Overal waar lijmresten zitten, pakt de verf niet/slecht. En als je eerst de platen verft en daarna lijmt, moet je ze daarna allemaal uitsnijden omdat de uitgeharde verf één grote plaat wordt. En achteraf moet je de randen alsnog een keer verven wat weer veel tijd kost...
Lang verhaal kort, het is niet echt een oplossing die bij mij past. Volgens mij zijn er dan nog twee alternatieven (als er meer zijn, post het gerust want sta daar wel voor open):
- Hout: Kwalitatief sterker en ook een heel stuk mooier. Maar ook daar moet je weer lijmen en gezien ik niet zo'n nette / handige knutselaar ben...
- Kunststof? Ik zie af en toe wat dingen voorbij komen die je zelf kunt printen. Moet je wel een 3D printer hebben...
Wat merken die ik zelf voorbij heb zien komen (maar nog niet echt in verdiept heb):
- Laserox
- Towerrex
- The Broken Token
- Gaming Trunk
Nadeel van praktisch alle oplossingen is dat er een vorm van knutselen in zit en ik zoek eigenlijk gewoon een kant en klare totaaloplossing.
Ik snap overigens niet zo goed dat fabrikanten zelf niet een beetje hun best doen om de boel goed op orde te houden. Aan de ene kant heb je Takenoko en Splendor die een nette inlay hebben maar zodra je ze een halve seconde niet plat hebt liggen, vliegt letterlijk alles door de hele doos heen. Nice try maar eigenlijk waardeloos. En aan de andere kant heb je grote/dure spellen zoals Gaia Project waar ze een triljoen zakjes in gooien. Als ze met Gaia "Deluxe" waren gekomen met een fatsoenlijke nette opbergsysteem voor een paar tientjes, dan had ik met veel liefde die variant gekocht.
Ik heb zelf geen ervaring met gefabriceerde inserts, maar heb die van TowerRex regelmatig aanbevolen gezien. Zij gebruiken MDF. Aan het IKEA stijl in elkaar steken ga je zelden ontsnappen, maar dergelijke houten inserts moet je meestal niet lijmen.Robkazoe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:19:
Zelf koop ik af en toe plastic onderdelenorganisers (schroevendoosjes, vishakendoosjes e.d.) om tokens enzo te bewaren en makkelijk toegankelijk te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 29-03-2020 14:43 ]
Assembleren zonder lijm zou ik ook niet erg vinden. Bedankt voor de tip!
Gisteren weer een keer Dominion gespeeld, het is weer even wennen en nadenken welke kaarten wat ook weer doen maar na een paar kaarten zit je er weer aardig in.
Nu vind ik het erg tof om te spelen, maar is er een (Nederlands!) alternatief voor Dominion? Ander thema oid.
Nu vind ik het erg tof om te spelen, maar is er een (Nederlands!) alternatief voor Dominion? Ander thema oid.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Thanks! Ik zie helaas Pandemic hier niet tussen staan. Of is die lijst niet compleet?MrVegeta schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:12:
Het is vrij simpel, je gaat naar https://steamcommunity.co...filedetails/?id=733496054 en dan zoek je naar de game die je wilt spelen. Als je die hebt gevonden subscribe je je daar op en dan verschijnt die in je TTS game menu.
EDIT: Of moet ik abonneren op dit? https://steamcommunity.co...23251&searchtext=pandemic
EDIT2: Never mind ! Het is gelukt. Zijn nu een spelletje aan het spelen op twee laptops. Als we een beetje doorhebben hoe de controls zijn e.d. gaan we met m'n zwager en schoonzus in Marokko spelen. Dank voor de hulp!
[ Voor 20% gewijzigd door Cass Casey op 29-03-2020 16:46 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Zeker! Overigens vond ik 2 x sabotage, 1 x minister of Peace en 1x Parley tegen mij gespeeld in 1 ronde wel genoeg obstakels naar de overwinningMrVegeta schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:28:
Als beer zijn sabotage had bewaard had ik kunnen winnen!
Ik had achter mijn sabotage moeten bewaren, niet op die PDS planeet moeten gebruiken. Ik had wel een rode planeet van je kunnen terug pakken._Anvil_ schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:17:
[...]
Zeker! Overigens vond ik 2 x sabotage, 1 x minister of Peace en 1x Parley tegen mij gespeeld in 1 ronde wel genoeg obstakels naar de overwinningOja, en een zee van PDS II guns..
En die zee van PDS II was gewoon strategisch!
Dominion is tof. Ik speel het nu een maandje of 2. Heb de fysieke base set gekocht, maar speel nu eigenlijk alleen maar online op dominion.games waar je voor 4 euro p/m alle uitbreidingen kunt spelen (in het Engels, dat wel). Er zitten erg goede uitbreidingen tussen.Christiano007 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:12:
Gisteren weer een keer Dominion gespeeld, het is weer even wennen en nadenken welke kaarten wat ook weer doen maar na een paar kaarten zit je er weer aardig in.
Qua andere deckbuilders is Thunderstone Quest wel aardig, die heb ik vandaag voor het eerst gespeeld. Leuke deckbuilder, maar ik prefereer nog steeds Dominion. Bij veel andere deckbuilders (zoals TQ dus) komt er zo vaak 'iets' bij kijken. Monsters verslaan, side-quests, etc. Dat maakt het zo druk vind ik
Star Realms is ook wel aardig trouwens. Is ook een app van.
Laffe turtle tactiek!MrVegeta schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:29:
[...]
Ik had achter mijn sabotage moeten bewaren, niet op die PDS planeet moeten gebruiken. Ik had wel een rode planeet van je kunnen terug pakken.
En die zee van PDS II was gewoon strategisch!
Mijn vlootje Barony Super Dreadnoughts daarentegen was perfectly balanced

Zoals zo vaak is het antwoord geldRobkazoe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:19:
Ik heb zelf ervaringen met Folded Space, Broken Token en MeepleRealty.
Folded Space vind ik wel goed vanwege het materiaal, het is licht waardoor je de spellendoos niet extra gaat belasten. Zelf had ik niet veel moeite met het assembleren, maar ik hou wel van een beetje knutselen
Tussen Broken Token en Meeple Realty zit niet veel verschil, misschien dat ik licht de voorkeur geef aan de laatste. Houten inserts zijn een stuk moeilijker te assembleren, het is niet echt flexibel en je moet soms opletten dat je de onderdelen niet forceert. De insert van Castles of Burgundy was op dat vlak wel een nachtmerrie.
Als je naar voorgeassembleerde inserts zoek kun je volgens mij alleen terecht bij Insert Here. Voorlopig doen ze alleen foamcore, maar binnenkort zouden ze ook plastic inserts gaan verkopen. Groot nadeel: ze shippen alleen vanuit de US, dat zou dus wel een prijzige zaak kunnen worden
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Frosthaven, de opvolger van Gloomhaven is ook online op Kickstarter. In iets meer dan een uur ruim 13k backers en 1.8 miljoen in euro's opgehaald.
Ik heb hem ook al gebacked. Ben weer erg benieuwd.
Ik heb hem ook al gebacked. Ben weer erg benieuwd.
Hier ook, zou vorige week maar was uitgesteld. Jeetje 240usd exclusief verzendkosten. Maar goed dat er vakantiegeld aan zit te komen.
[ Voor 48% gewijzigd door MrVegeta op 31-03-2020 18:57 ]
En dan komt er ws ook nog tax bijMrVegeta schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:47:
Hier ook, zou vorige week maar was uitgesteld. Jeetje 240usd exclusief verzendkosten. Maar goed dat er vakantiegeld aan zit te komen.
Jup, als je de 145 dollar variant haalt, komt daar 30 dollar belasting en 28 dollar verzenden bij. Das met de huidige wisselkoers voor 203 dollar even 183 euro neerflappen
Ik kijk t ff een paar weken aan en beslis dan net voor de deadline.
Ik wacht wel tot dat hij in de winkels ligt hier. Toch nog met Gloomhaven bezig, waar ik 120 euro of zo voor betaald.
Ik verwacht dat deze duurder wordt dan Gloomhaven in de winkels als ik het zo lees, maar het is inderdaad niet goedkoop. Je krijgt aan de andere kant een hoop content.
Ik heb voor nu een dollar gepledged en beslis dan in juni, heb ik ook mijn vakantiegeld binnen.
Ik heb voor nu een dollar gepledged en beslis dan in juni, heb ik ook mijn vakantiegeld binnen.
Gisteren zou normaal gesproken onze vaste bordspelavond zijn, maar uiteraard vanwege het hele Corona gebeuren gaat dat wat lastiger.
Om tòch gezellig samen iets te doen gisteren via Steam "Between two Castles of mad king Ludwig", die was laatst gratis te krijgen dus het proberen waard. Allemaal ingelogd op Discord, dus we konden los!
De fysieke versie heeft iemand van ons in bezit en vonden we allemaal erg tof, maar wat is deze digitale versie brak zeg.
Onze ervaring:
- Server opzetten is brak: Het kostte ons 15 minuten om een server op te zetten: Soms konden bepaalde mensen niet joinen, dan was de server 3 keer aangemaakt, of liep het joinproces vast.
- UI werkt niet mee, soms erg lastig te zien wat een bepaalde kaart doet omdat een andere erover valt. Daarnaast mag je, als je twee tiles selecteert, niet meer terug om het aan te passen. Een misklik op je tweede tile is dus jammer maar helaas
- na 30 minuten spelen crashte de server, gelukkig was iedereen het ook wel zat.
Die gaan we dus niet meer doen, schandalig dat ze er normaal €10 voor durven te vragen.
Daarna via een Discord stream de Powerpoint versie van Wavelength gedaan (link!
(De maker heeft het afgestemd met de uitgever)
Heerlijk snel uit te leggen aan iedereen en de Powerpoint versie werkt echt verrassend goed!
Ik had het beheer(stream) in handen, dus moest elke ronde wel iedereen vragen z'n ogen dicht te doen zodat alleen de juiste persoon de schijf kon zien (Ik keek zelf ook niet, dus kon ook gewoon meespelen) maar het ging echt veel soepeler dan ik had verwacht, zeker van een Powerpoint versie
Absoluut een aanrader om via internet te spelen, erg veel gelachen gister.
Wij hebben ons er zo'n 2,5 uur mee vermaakt, toen was het helaas bedtijd
@Frosthaven discussie, ik heb m voor $230 gebacked (Basegame, coins, insert en Gloomhaven expansion)
Om tòch gezellig samen iets te doen gisteren via Steam "Between two Castles of mad king Ludwig", die was laatst gratis te krijgen dus het proberen waard. Allemaal ingelogd op Discord, dus we konden los!
De fysieke versie heeft iemand van ons in bezit en vonden we allemaal erg tof, maar wat is deze digitale versie brak zeg.
Onze ervaring:
- Server opzetten is brak: Het kostte ons 15 minuten om een server op te zetten: Soms konden bepaalde mensen niet joinen, dan was de server 3 keer aangemaakt, of liep het joinproces vast.
- UI werkt niet mee, soms erg lastig te zien wat een bepaalde kaart doet omdat een andere erover valt. Daarnaast mag je, als je twee tiles selecteert, niet meer terug om het aan te passen. Een misklik op je tweede tile is dus jammer maar helaas
- na 30 minuten spelen crashte de server, gelukkig was iedereen het ook wel zat.
Die gaan we dus niet meer doen, schandalig dat ze er normaal €10 voor durven te vragen.
Daarna via een Discord stream de Powerpoint versie van Wavelength gedaan (link!
(De maker heeft het afgestemd met de uitgever)
Heerlijk snel uit te leggen aan iedereen en de Powerpoint versie werkt echt verrassend goed!
Ik had het beheer(stream) in handen, dus moest elke ronde wel iedereen vragen z'n ogen dicht te doen zodat alleen de juiste persoon de schijf kon zien (Ik keek zelf ook niet, dus kon ook gewoon meespelen) maar het ging echt veel soepeler dan ik had verwacht, zeker van een Powerpoint versie
Absoluut een aanrader om via internet te spelen, erg veel gelachen gister.
Wij hebben ons er zo'n 2,5 uur mee vermaakt, toen was het helaas bedtijd
@Frosthaven discussie, ik heb m voor $230 gebacked (Basegame, coins, insert en Gloomhaven expansion)
Ik wacht wel tot iemand anders hem koopt, je hebt maar 1 game per 4 spelers nodig heMADG0BLIN schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:09:
Ik verwacht dat deze duurder wordt dan Gloomhaven in de winkels als ik het zo lees, maar het is inderdaad niet goedkoop. Je krijgt aan de andere kant een hoop content.

Mijn groep is momenteel nog steeds superblij met Table top simulator. Voor sommigen wellicht te hoogdrempelig met het leren van de interface, besturing en de specifieke mod script knoppen voor de verschillende games.. maar wij kunnen gewoon complexe games als MageKnight en TI4 spelen alsof we aan tafel zitten, super!Flapperbol schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:22:
Gisteren zou normaal gesproken onze vaste bordspelavond zijn, maar uiteraard vanwege het hele Corona gebeuren gaat dat wat lastiger.
Voor het wat lichtere spul schijnt Boardgame Arena erg goed te zijn. (EDIT: geloof dat ik dit 2 pagina's terug ook al riep)
Gisteravond mijn 1e Winnu (wordt als slechtste van de 17 rassen gezien) victory met Twilight Imperium 4 gehaald, het was 3 player op TTS maar ik tel hem als afgevinkte achievement
(beetje alsof je Civ6 wint op een duelmap tegen de AI, maar toch)
[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 01-04-2020 10:59 ]
Cool, toevallig gisteren Mage Knight gespeeld op TTS met 2 man, de scripted versie is echt goed opgezet! We hebben hem gesaved na 2 dagen / nachten dus moeten hem nog afmaken._Anvil_ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:52:
[...]
Ik wacht wel tot iemand anders hem koopt, je hebt maar 1 game per 4 spelers nodig he
Ik ga dit binnenkort ook voor het eerst proberen gezien de huidige maatregelen.
Vanwaar lijken de meesten een voorkeur te hebben voor TTS over Tabletopia? Van wat ik ervan begrijp zijn de games bij die laatste altijd met officiele medewerking van de uitgever waar dat bij TTS niet altijd zo is? Is dat dan per definitie piracy of ligt het niet zo zwart wit?
Vanwaar lijken de meesten een voorkeur te hebben voor TTS over Tabletopia? Van wat ik ervan begrijp zijn de games bij die laatste altijd met officiele medewerking van de uitgever waar dat bij TTS niet altijd zo is? Is dat dan per definitie piracy of ligt het niet zo zwart wit?
Even zien of je de score nog kan inhalenMvdbeld schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:05:
[...]
Cool, toevallig gisteren Mage Knight gespeeld op TTS met 2 man, de scripted versie is echt goed opgezet! We hebben hem gesaved na 2 dagen / nachten dus moeten hem nog afmaken.
Simpel: het aanbod. Als ik bij Tabletopia het filter op >2uur speelduur zet, zie ik 8 pagina's met mij grotendeels onbekende titels. Overigens staat Scythe er ook bij zie ik, dat is dan weer erg interessant. En ongetwijfeld veel gelikter en makkelijker te spelen dan de TTs versie.Bio schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:11:
Ik ga dit binnenkort ook voor het eerst proberen gezien de huidige maatregelen.
Ik hoor het wel als iemand MG les wil
[ Voor 18% gewijzigd door _Anvil_ op 01-04-2020 20:35 ]
Dat gaat niet meer gebeuren denk. Had een mooie start, maar werd iets te overmoedig en liep toen aardig vast. Jij startte wat slow, maar kwam daarna behoorlijk lekker op stoom! Daar kan ik ook van genieten in een spel als Mage Knight, zien hoe anderen succesvol de puzzel kraken.
Neem aan dat Scythe op tabletopia hetzelfde is als de officiële DLC op TTS._Anvil_ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:33:
[...]
Simpel: het aanbod. Als ik bij Tabletopia het filter op >2uur speelduur zet, zie ik 8 pagina's met mij grotendeels onbekende titels. Overigens staat Scythe er ook bij zie ik, dat is dan weer erg interessant. En ongetwijfeld veel gelikter en makkelijker te spelen dan de TTs versie.
[...]
Ik hoor het wel als iemand MG les wil![]()
Mage Knight les? Ja graag, mijn solo conquests draaien voorlopig nog nergens op uit en @MrVegeta kan ik ook niet meer bijhouden gedurende de laatste dag denk.
Wij profiteren van de crisis om wat spellen te spelen die de laatste maanden op de plank waren blijven liggen. Meestal was dat omdat er geen tijd/zin was om nieuwe regels te leren. Die tijd is er nu wel, dus kwamen o.a. deze spellen op tafel: Via Nebula, Whistle Stop, Istanbul en Palaces of Carrara. Allemaal de thumbs up gekregen en zo ingewikkeld zijn ze ook niet, dus ik denk dat we de komende maanden veel meer gaan afwisselen. Ik denk dat we tegen het einde van de paasvakantie nog wel een paar spellen gaan herontdekken.
Net voor de quarantaine toesloeg heb ik ook de hand weten te leggen op Great Western Trail. Het testspelletje dat ik gespeeld heb is veelbelovend, hopelijk kan ik snel een veldtest doen tegen mijn vrouw en zoon
.
Het spel leek me van de handleiding redelijk ingewikkeld, maar in de praktijk valt het mee zodra je eenmaal weet wat al de icoontjes voorstellen. In het begin lijkt het ook alsof je steeds hetzelfde rondje loopt, maar zodra er wat gebouwen en hazards op het bord komen moet je je strategie toch bijstellen om zo economisch mogelijk te blijven spelen.
Qua Kickstarter heb ik de voorbije weken alleen de nieuwe campagne van Boardgametables gebackt, zit ook nog te kijken naar Hatairo.
Net voor de quarantaine toesloeg heb ik ook de hand weten te leggen op Great Western Trail. Het testspelletje dat ik gespeeld heb is veelbelovend, hopelijk kan ik snel een veldtest doen tegen mijn vrouw en zoon
Het spel leek me van de handleiding redelijk ingewikkeld, maar in de praktijk valt het mee zodra je eenmaal weet wat al de icoontjes voorstellen. In het begin lijkt het ook alsof je steeds hetzelfde rondje loopt, maar zodra er wat gebouwen en hazards op het bord komen moet je je strategie toch bijstellen om zo economisch mogelijk te blijven spelen.
Qua Kickstarter heb ik de voorbije weken alleen de nieuwe campagne van Boardgametables gebackt, zit ook nog te kijken naar Hatairo.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ben zelf nu Too Many Bones wat aan het leren, game spreekt mij erg aan. Maar da's ook wel pittig zeg.
Great Western Trail lijkt inderdaad overweldigend in het begin, maar het speelt echt lekker vlot als je het eenmaal een beetje doorhebt, en dat is na 1 of 2 rondjes al wel het geval. Ook al heb je in het begin nog niet zo heel veel opties (althans, dat denk ik altijd) ontwikkelt het zich inderdaad snel tot een game die best tactisch kan zijn, door de routes te nemen die je anders niet neemt.HellPunk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:16:
Net voor de quarantaine toesloeg heb ik ook de hand weten te leggen op Great Western Trail. Het testspelletje dat ik gespeeld heb is veelbelovend, hopelijk kan ik snel een veldtest doen tegen mijn vrouw en zoon.
Ik heb 'm nu al 2 jaar in de kast staan, al best een aantal keer gespeeld, maar helaas nog nooit met zn 4en. Ik hoop dat dat er nog wel een keer van komt als we door deze crisis zijn.
Vorige week een potje Shadows over Camelot gedaan via Zoom.

Telefoon op het plankje boven de tafel voor de overview. Webcam in de monitor zodat ik op beeld was, en m'n vrienden kon zien en de MacBook gebruikt om kaarten te laten zien (kaartenhouden voor de webcam).
Setup lijkt wat chaotisch, maar het nadeel is dat ik m'n benedenverdieping aan het verbouwen ben (ligt net een nieuwe vloer), dus alle meubels moeten of nog gekocht worden, of staan in de opslag. Echt superhandig.
Maar gamen gaat op deze manier best redelijk. Het kan vast beter, mar we hebben ons er prima mee vermaakt.
En ik denk dat ik nog wel wat meer aan sologamen ga toekomen. It's a Wonderful World is echt leuk in solo, en voor vanavond heb ik Thunderbirds maar weer op tafel gelegd.
Ik heb zonet ook Rails to the North van Amazon geplukt (de Franse versie dan). Was het eigenlijk niet van plan, maar ik wilde wat boeken bestellen en die waren allemaal zo goedkoop dat ik toch iets moest zoeken om aan gratis verzending te komenTERW_DAN schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:28:
[...]
Great Western Trail lijkt inderdaad overweldigend in het begin, maar het speelt echt lekker vlot als je het eenmaal een beetje doorhebt, en dat is na 1 of 2 rondjes al wel het geval. Ook al heb je in het begin nog niet zo heel veel opties (althans, dat denk ik altijd) ontwikkelt het zich inderdaad snel tot een game die best tactisch kan zijn, door de routes te nemen die je anders niet neemt.
Ik heb 'm nu al 2 jaar in de kast staan, al best een aantal keer gespeeld, maar helaas nog nooit met zn 4en. Ik hoop dat dat er nog wel een keer van komt als we door deze crisis zijn.
Had wel eerder al een filmpje gekeken erover. Buiten het extra bord zitten er ook wel wat dingen bij die je gewoon aan het basisspel kan toevoegen. Scheelt ook een hoop zoekwerk naar promo's, want die zitten ook bij de uitbreiding
Aan solo spwelen kom ik nu minder toe, toch niet de grotere spellen. Gisteren wel nog eens Sunflower Valley gedaan, snel en leuk puzzelmoment!En ik denk dat ik nog wel wat meer aan sologamen ga toekomen. It's a Wonderful World is echt leuk in solo, en voor vanavond heb ik Thunderbirds maar weer op tafel gelegd.
[ Voor 4% gewijzigd door HellPunk op 02-04-2020 14:28 ]
Vanwege de quarantaine hebben we vorige week ook maar 2 nieuwe spellen gekocht.
Met 2 dochters (11 en 13) die hun school en vriend(in)nen missen is het een welkome afwisseling.
De kwakzalvers van Kakelenburg
Dit spel hadden we graag op het Spellenspektakel uitgeprobeerd, maar we kregen daar de kans niet voor.
Gezien de goede recenties en spel van het jaar award gewoon maar direct besteld.
Echt een ontzettend leuk spel om te spelen.
Het is gelijk een favoriet van ons geworden.
In het begin lijkt het alsof er erg veel regels zijn ivm alle attributen, maar dat valt juist reuze mee.
Eigenlijk is het heel simpel. Praktisch alle items bevatten duidelijke visuele hints en uitleg, zodat je in no-time alle regels oppikt. Dat hebben ze echt erg goed uitgewerkt.
Het spelmechanisme en de hoeveelheid aan items geven een gezellig gevoel en bieden lekker veel variatie voor een dergelijk spel.
De balans tussen tactiek en geluk is goed verdeeld, waarbij geluk een wat grotere rol speelt.
Dat maakt het voor casual spelers en kinderen uitermate geschikt.
Paku Paku
Een klein en snel spel dat al eens eerder hadden gespeeld.
Je probeert zo snel mogelijk van je dobbelstenen af te komen.
Afhankelijk van je worp moet je servies stapelen of mag je dobbelstenen doorgeven.
Je werkt niet met beurten, dus iedereen speelt tegelijk in zijn/haar eigen tempo.
Complete chaos!
Erg grappig.
Met 2 dochters (11 en 13) die hun school en vriend(in)nen missen is het een welkome afwisseling.
Dit spel hadden we graag op het Spellenspektakel uitgeprobeerd, maar we kregen daar de kans niet voor.
Gezien de goede recenties en spel van het jaar award gewoon maar direct besteld.
Echt een ontzettend leuk spel om te spelen.
Het is gelijk een favoriet van ons geworden.
In het begin lijkt het alsof er erg veel regels zijn ivm alle attributen, maar dat valt juist reuze mee.
Eigenlijk is het heel simpel. Praktisch alle items bevatten duidelijke visuele hints en uitleg, zodat je in no-time alle regels oppikt. Dat hebben ze echt erg goed uitgewerkt.
Het spelmechanisme en de hoeveelheid aan items geven een gezellig gevoel en bieden lekker veel variatie voor een dergelijk spel.
De balans tussen tactiek en geluk is goed verdeeld, waarbij geluk een wat grotere rol speelt.
Paku Paku
Een klein en snel spel dat al eens eerder hadden gespeeld.
Je probeert zo snel mogelijk van je dobbelstenen af te komen.
Afhankelijk van je worp moet je servies stapelen of mag je dobbelstenen doorgeven.
Je werkt niet met beurten, dus iedereen speelt tegelijk in zijn/haar eigen tempo.
Complete chaos!
Erg grappig.
TERW_DAN schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:28:
[...]
Vorige week een potje Shadows over Camelot gedaan via Zoom. [Afbeelding]
Creatieve oplossing!
Great western Trail probeer ik ook al een tijdje te kopen, helaas zonder geluk tot nu toe. Ik wil wel de NL editie, engelse versie is nog wel aan te komen.HellPunk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:16:
Wij profiteren van de crisis om wat spellen te spelen die de laatste maanden op de plank waren blijven liggen. Meestal was dat omdat er geen tijd/zin was om nieuwe regels te leren. Die tijd is er nu wel, dus kwamen o.a. deze spellen op tafel: Via Nebula, Whistle Stop, Istanbul en Palaces of Carrara. Allemaal de thumbs up gekregen en zo ingewikkeld zijn ze ook niet, dus ik denk dat we de komende maanden veel meer gaan afwisselen. Ik denk dat we tegen het einde van de paasvakantie nog wel een paar spellen gaan herontdekken.
Net voor de quarantaine toesloeg heb ik ook de hand weten te leggen op Great Western Trail. Het testspelletje dat ik gespeeld heb is veelbelovend, hopelijk kan ik snel een veldtest doen tegen mijn vrouw en zoon.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Heb het laatst bekeken omdat ik het iemand kado heb gedaan, maar blijkbaar is er niets taalafhankelijk in het hele spel behalve de namen van koeien op de kaartjes ofzo. Moest dat het minder erg makenaerofreak schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:47:
[...]
Great western Trail probeer ik ook al een tijdje te kopen, helaas zonder geluk tot nu toe. Ik wil wel de NL editie, engelse versie is nog wel aan te komen.
Kan het hier alleen maar mee eens zijn en toevoegen dat ook onder de meer "serieuze" boardgamers in mijn vriendengroep dit een heel populair spel is._NooT_ schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:58:
Mocht je wat meer afwisseling willen, kan ik de uitbreiding ook aanraden.
Ik heb zelf de Duitse versie. Enige vervelende is dat je je handleiding dan even opnieuw moet printen. Er zit in game namelijk geen enkele tekst (op de namen van de koeien na, maar die is iig niet in het Duits vertaald).aerofreak schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:47:
[...]
Great western Trail probeer ik ook al een tijdje te kopen, helaas zonder geluk tot nu toe. Ik wil wel de NL editie, engelse versie is nog wel aan te komen.
Daardoor was hij destijds 29 euro ipv 44 bij de meeste winkels die de Engelse versie hadden. Die 15 euro verschil is mij wel een paar printjes waard.
Dus als de Nederlandse versie niet te vinden is, dan kun je prima een andere pakken.
Mijn kast staat vol met Duitse spellen die ingame echt geen taalafhankelijkheid hebben. Maar zeker als je die op SPIEL haalt scheelt dat per spul toch al gauw 10 tot 20 euro. En soms zijn er ook gewoon leuke deals te scoren voor 5 euro. Dan kan ik me er zelf wel overheen zetten dat ik online even de regels op moet zoeken.
Leuk, Sagrada is nu ook speelbaar op mobiel! Echt heerlijk spelletje voor even tussendoor!
Wel prijzig maar had toch aardig wat geld in mn Google Wallet.
Wel prijzig maar had toch aardig wat geld in mn Google Wallet.
[ Voor 26% gewijzigd door SemperFidelis op 03-04-2020 11:53 ]
Enige tijd geleden Herrlof gebackt via kickstarter. Vandaag kreeg ik een mail dat hij in de week van 20 april de fabriek gaat verlaten en dan verscheept gaat worden naar de hackers. Begin mei zal hij dan wel ergens binnenkomen als de post/China een beetje meewerkt.
Ja, ik denk dat ik die uitbreiding ook maar bestel.Vlamonw schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:42:
[...]
Kan het hier alleen maar mee eens zijn en toevoegen dat ook onder de meer "serieuze" boardgamers in mijn vriendengroep dit een heel populair spel is.
Klinkt erg leuk.
Meer variatie en een setje voor een extra speler is altijd welkom.
Ik beschouw mezelf niet als "serieuze" boardgamer, maar hou wel van tactische elementen.
Het grootste voordeel bij dit spel vind ik toch wel dat het geluk een wat grotere rol speelt, zodat ik niet zo snel de overhand hebt t.o.v. mijn gezin.
Dat is voor hen niet leuk en voor mij ook niet, omdat ze het dan niet zo snel willen spelen.
Blijft die balans ook goed met de uitbreiding?
Ik vond de geluksfactor dusdanig groot dat ik er op afgenknapt ben. De eerste en enige pot die ik gespeeld heb, heb ik geheel onterecht gewonnen. Er was een theoretische kans dat ik de persoon die het hele spel al vooraan stond nog kon inhalen in de laatste ronde, hij ontplofte vrij vroeg, ik eindigde mijn ronde met nog 5 witte en 1 rode token in mijn bag.Vlamonw schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:42:
[...]
Kan het hier alleen maar mee eens zijn en toevoegen dat ook onder de meer "serieuze" boardgamers in mijn vriendengroep dit een heel populair spel is.
En de reden dat de ander een eind voor lag was ook geluk, maar dan met de volgorde waarin kleuren werden getrokken, zodat multipliers fijn doortikten.
Tabletop Simulator is trouwens in de aanbieding op Steam.
[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 03-04-2020 23:23 ]
Ja, al is het bij de uitbreiding wat minder duidelijk wat de "beste" combinatie is omdat de boekjes wat ingewikkelder zijn (tegenover bijvoorbeeld het eerste boekje waar vrij duidelijk een winnende tactiek te zien is). Dit maakte het voor ons eerlijk gezegd nog net wat leuker omdat mensen verschillende tactieken gingen volgen._NooT_ schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:26:
[...]
Blijft die balans ook goed met de uitbreiding?
Ook de heksen geven een leuke twist, omdat je 3x een soort superpower kan inzetten die als je hem op het juiste moment gebruikt veel op kan leveren.
Voordeel van de uitbreiding is dat je goed pick and choose kan doen, als sommige elementen te ingewikkeld of te tactisch worden kan je ze gewoon weglaten.
even een vraagje hier over de aanschaf van Twilight Imperium 4th edition : mijn neef heeft na een digitaal potje op Table top simulator de smaak nu zo te pakken dat hij het fysieke spel in huis wil halen.
Ze zijn echter overal out of stock momenteel, iemand nog tips?
Ze zijn echter overal out of stock momenteel, iemand nog tips?
Denk even geduld hebben en verschillende shops vragen of je op de lijst kan. De game was rond de jaarwisseling al aardig uitverkocht geloof ik. Nu met het corona gebeuren zal het wel een poosje duren voor de nieuwe print, maar die komt sowieso.
Ik zag net ook een insert van eRaptor, die inserts zijn van HDF en zijn zonder lijm te assembleren. Zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb een dice tower van hen en daar ben ik wel tevreden over.Robkazoe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:49:
Assembleren zonder lijm zou ik ook niet erg vinden. Bedankt voor de tip!
Wil je die van jou anders niet verkopen?MrVegeta schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:04:
Denk even geduld hebben en verschillende shops vragen of je op de lijst kan. De game was rond de jaarwisseling al aardig uitverkocht geloof ik. Nu met het corona gebeuren zal het wel een poosje duren voor de nieuwe print, maar die komt sowieso.
Laten we eerlijk zijn, tis niet echt jouw spel.. je kan er geen zak van
In other news:
TTS is nog steeds te krijgen voor half geld via deze link:
https://www.fanatical.com/nl/game/tabletop-simulator
Wel de scope van dit topic maar niet helemaal binnen de doelgroep gok ik. Ik speel al een aantal jaar met mijn moeder Bridge, nu is dit natuurljk momenteel een beetje een uitdaging. Ik heb redelijk wat opties geprobeerd maar kan eigenlijk weinig goede online zaken vinden, wat er is is oud, lelijk of allebei.
Idee is ook om het voor wat andere vrienden van mijn moeder te gaan gebruiken dus makkelijk toegankelijk is een pre. Heeft er iemand een gouden tip? Momenteel zitten we op Bridgebase wat de norm ljkt te zijn maar mooi is anders.
Idee is ook om het voor wat andere vrienden van mijn moeder te gaan gebruiken dus makkelijk toegankelijk is een pre. Heeft er iemand een gouden tip? Momenteel zitten we op Bridgebase wat de norm ljkt te zijn maar mooi is anders.
/f/image/FpCYX0KBQaNPPhX7TM6ZvekD.png?f=fotoalbum_large)
Zo eindelijk "Solo Conquest" gehaald met Mage Knight (basegame only). Het hing er nog om in de laatste beurt 13 wounds gekregen (poison city, dus 6 van attacks en dus ook 6 in discard). Vervolgens na het leeg spelen van mijn hand mezelf knocked-out door het spelen van "Blood Rage" neem een wound voor 9 attack...
Heel gaaf hoe dit spel in elkaar zit en wat mij betreft ook een behoorlijke uitdaging op standaard niveau (City level 5 &
[ Voor 10% gewijzigd door Mvdbeld op 08-04-2020 22:46 ]
De laatste dagen ben ik bezig geweest met solo plays van Raiders of the North Sea met de uitbreidingen.
Met Hall of Heroes krijg je een extra action space waar de AI geen toegang tot heeft. Hier kun je een extra townsfolk-kaart oppikken, maar belangrijker is dat je er mede krijgt. Hiermee kun je tijdelijk de kracht van je crew verhogen.Bovendien kun je je townsfolk nu op quests sturen, hetgeen erg handig is om kaarten te gebruiken die anders niet nuttig zijn. Het nadeel is dat je enigszins verplicht bent om die quests te gaan doen: alle quests die op het einde van het spel nog open liggen tellen mee voor de score van de AI.
Ook in Fields of Fame zit een extra bordje met nieuwe raiding spaces en de mogelijk om het op te nemen tegen 'jarls'. Je kan tegen de jarls vechten, ze inlijven bij je crew of ervan weglopen. Afhankelijk van je keuze krijg je een bepaalde beloning, waaronder Fame. Dit is een apart scorespoor. De uitbreiding vond ik leuker spelen in het solo-spel omdat je wat vrijer in je keuze bent om er al dan niet aan deel te nemen.
Beide uitbreidingen lijken me wel geschikt om in een gewoon spel te gebruiken: ze brengen de variatie in het spel waaraan het in het basisspel wat ontbrak zonder het al te complex te maken. Raiders blijft iig in mijn top tien van favoriete spellen!
Met Hall of Heroes krijg je een extra action space waar de AI geen toegang tot heeft. Hier kun je een extra townsfolk-kaart oppikken, maar belangrijker is dat je er mede krijgt. Hiermee kun je tijdelijk de kracht van je crew verhogen.Bovendien kun je je townsfolk nu op quests sturen, hetgeen erg handig is om kaarten te gebruiken die anders niet nuttig zijn. Het nadeel is dat je enigszins verplicht bent om die quests te gaan doen: alle quests die op het einde van het spel nog open liggen tellen mee voor de score van de AI.
Ook in Fields of Fame zit een extra bordje met nieuwe raiding spaces en de mogelijk om het op te nemen tegen 'jarls'. Je kan tegen de jarls vechten, ze inlijven bij je crew of ervan weglopen. Afhankelijk van je keuze krijg je een bepaalde beloning, waaronder Fame. Dit is een apart scorespoor. De uitbreiding vond ik leuker spelen in het solo-spel omdat je wat vrijer in je keuze bent om er al dan niet aan deel te nemen.
Beide uitbreidingen lijken me wel geschikt om in een gewoon spel te gebruiken: ze brengen de variatie in het spel waaraan het in het basisspel wat ontbrak zonder het al te complex te maken. Raiders blijft iig in mijn top tien van favoriete spellen!
Iemand een idee hoe Spheres of Influence te krijgen? Lijkt me echt een topspel voor de collectie... ook voor veel verschillende groepen. Paar potten gedaan op Tabletop nu en bevalt erg goed.
Lijkt erop dat er een expansion aankomt waarbij je waarschijnlijk ook de basegame kan kopen. Zie deze thread: https://boardgamegeek.com...on-eu-distribution/page/6Beavbusi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:46:
Iemand een idee hoe Spheres of Influence te krijgen? Lijkt me echt een topspel voor de collectie... ook voor veel verschillende groepen. Paar potten gedaan op Tabletop nu en bevalt erg goed.
Ondertussen ook al wat ervaring met tabletop simulator. Had het al 2 jaar staan, ooit in een sale gekocht, maar nu pas echt gespeeld ipv twee potjes chess ooit.
Beetje vanalles, Ticket to ride europe, cards against humanity, dead of winter, patchwork. Gaat allemaal heel vlot. De meeste mensen zijn er ook vrij snel mee weg, en als sommige van die games zijn zo goed gescript dat je eigenlijk veel administratie weghaalt.
Ondertussen met de vriendin ook nog wat gewone spellen uit de kast: memoir 44, rollplayer, mice & mystics, bad bones, fields of arle, ... :-) Het aantal gespeelde spellen gaat best wel vooruit nu we niet meer 's avonds weg gaan.
Beetje vanalles, Ticket to ride europe, cards against humanity, dead of winter, patchwork. Gaat allemaal heel vlot. De meeste mensen zijn er ook vrij snel mee weg, en als sommige van die games zijn zo goed gescript dat je eigenlijk veel administratie weghaalt.
Ondertussen met de vriendin ook nog wat gewone spellen uit de kast: memoir 44, rollplayer, mice & mystics, bad bones, fields of arle, ... :-) Het aantal gespeelde spellen gaat best wel vooruit nu we niet meer 's avonds weg gaan.
Iemand ervaring met Claim / Claim 2 en eventuele uitbreidingen? Is het ook aan te raden voor minder ervaren spelers?
Vandaag de uitbreiding voor Great Western Trail binnen gehad, eindelijk weer wat te punchen
Vandaag de uitbreiding voor Great Western Trail binnen gehad, eindelijk weer wat te punchen
[ Voor 10% gewijzigd door HellPunk op 15-04-2020 15:35 ]
Ik heb de pocket-versie van Claim 2. Gekocht met het idee dat die makkelijk mee zou kunnen op vakantie. Joke's on me, gok ik, maar het speelt lekker vlot weg. Regels zijn erg eenvoudig en je kunt ook als minder ervaren speler snel mee komen, hoor.HellPunk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:35:
Iemand ervaring met Claim / Claim 2 en eventuele uitbreidingen? Is het ook aan te raden voor minder ervaren spelers?
Vandaag de uitbreiding voor Great Western Trail binnen gehad, eindelijk weer wat te punchen![]()
Houd er wel rekening mee, dat de pocket-versie wel écht 'pocket' is, zeg maar. Als in, zo klein, dat je hem ook vrij makkelijk kwijt zou kunnen raken...
Edit:
Ter illustratie:
:strip_exif()/f/image/DB22GCYSXzh8LPhrtO5ndfeL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Smuey op 21-04-2020 13:56 ]