Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Zag net een intro over Cutterland voorbij komen, een nieuwe titel van HobbyWorld. Geeft wel een nieuwe betekenis aan 'I split, you choose': je knipt tijdens het spel kaarten aan stukken, iedereen kiest een stukje en plaatst het in z'n eigen koninkrijkje. Verder niet veel bijzonder: je scoort voor bepaalde aantallen van wezens in je koninkrijk, al is het wel een leuke dat je sommige wezens andere kunt laten opeten om punten te scoren. Het spel komt met een 'recharge' pack, maar je kunt ook spelen met de stukgeknipte kaarten uit vorige spellen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

We kunnen @MADG0BLIN zijn huis wil raiden!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 11:29
Nyarlathotep schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:15:
[...]

Mage Knight lijkt mij ook een gaaf spel. Ook omdat dit leuk solo speelbaar is.
Wel prijzig: Onder de 100 euro is hij niet te krijgen, of heb jij een tip?
Gewoon het basis spel kopen? Meer dan voldoende hoor. Zie ook mijn verslagje met foto's een paar pagina;'s terug, wij begonnen gewoon met 4 man.. de downtime was inderdaad giga overigens...

Vraag ik hier nog wilde stellen: Pandemic Legacy season 1, wil ik toch maar eens kopen onderhand.. Maar het prijsverschil tussen de NL en EN versie is wel erg groot...

Ik prefereer eigenlijk Engelstalige games.. om de redenen die ik 1 pagina terug nog heb omschreven... maar zijn er hier ervaringen met de NL versie? hoe is de vertaling? Is het storend?

EDIT: ik lees dat er in de 2016 NL versie vrij ernstige vertaalfouten in de game zaten... neem aan dat dit in de huidige versie gefixed is?
Thompson schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:01:
[...]

Klinkt erg gaaf! Nou heb ik natuurlijk die KS campaign gemist... Hoe ga ik nog aan dit spel geraken? O-)
Ik zou de reviews ff afwachten, ik zie alleen maar gesponsorde previews overal.. Goed kans dat het een slecht spel is, Beetje waanzin om daar 100 euro tegenaan te gooien zonder dat je vooraf weet of het een goede game is toch? :P

*rent hard weg uit dit topic*

[ Voor 27% gewijzigd door _Anvil_ op 06-03-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 16:06
CombatHermit schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Die insert die ik kreeg van Ultimate Edition was gewoon buitengewoon ondermaats. Het was van goedkoop hard plastic, en daarbij ook nog beschadigd bij openmaken van gesealde doos. Volgens mij had ik het al ergens eerder in deze draad benoemd. Spel is echt heel goed, maar kwaliteit waarin het aankwam was gewoon teleurstellend.

Ook waren de poppetjes / steden niet fatsoenlijk gelijmd op de draaischijven / healthbar dingen die daarvoor gemaakt zijn. Dus was totally not impressed met de kwaliteit van het afleveren. Wat op zich wel erg jammer is, verder wel een spel waar ik blij van wordt. Maar de unboxing was dus nogal deprimerende aangelegenheid voor de prijs die ik er bij moest betalen. :(
Goedkoop hard plastic insert en lelijke mini's (als ik zelf schilder wordt het meestal mooier, al passen deze ook wel in de rest van de setting o.a. artwork op de kaarten etc.) helemaal mee eens. De insert is echter wel functioneel (ik heb ook genoeg custom insert voor andere games), zo kan ik per character de kaarten kwijt en daar achter de meeste kaarten die je toch iedere game nodig hebt. Plus alle tokens en overige onderdelen passen perfect. De kaarten-bak van mijn insert lijkt echter langer dan andere foto's die ik op BGG tegen kom wellicht verschillende versies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGAgitzKj_vTJVRniUBaSG3lukU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Z7nWrFqJy3IdYHNqYTXORHIG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdZO9sRvr5FrsZhdkYGpcNThZuU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/CUz7liS7rzZwqBw9ZFQEMiIb.jpg?f=fotoalbum_large
TheKillingBean schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Hoe lang duurt een sessie spelen? Of is het mogelijk om alles makkelijk op te bergen en later weer verder te gaan? Wil het altijd al hebben voor soloplay, maar ik heb niet echt ruimte voor het spel, dus ik moet de eten tafel dan gebruiken :P
Los van het eerste scenario, waar je denk 2 uur mee zoet bent of misschien zelfs langer met regels opzoeken, moet je voor een volledig solo scenario toch wel 3 uur rekenen. Heb nog geen ervaring met de "blitz" scenario's die inplaats van 3 volle rondes (dag en nacht) bijvoorbeeld over 2 gaan.

Overigens nu 2x solo conquest gefaald, best pittig het innemen van steden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
_Anvil_ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Gewoon het basis spel kopen? Meer dan voldoende hoor. Zie ook mijn verslagje met foto's een paar pagina;'s terug, wij begonnen gewoon met 4 man.. de downtime was inderdaad giga overigens...

Vraag ik hier nog wilde stellen: Pandemic Legacy season 1, wil ik toch maar eens kopen onderhand.. Maar het prijsverschil tussen de NL en EN versie is wel erg groot...

Ik prefereer eigenlijk Engelstalige games.. om de redenen die ik 1 pagina terug nog heb omschreven... maar zijn er hier ervaringen met de NL versie? hoe is de vertaling? Is het storend?

EDIT: ik lees dat er in de 2016 NL versie vrij ernstige vertaalfouten in de game zaten... neem aan dat dit in de huidige versie gefixed is?

[...]

Ik zou de reviews ff afwachten, ik zie alleen maar gesponsorde previews overal.. Goed kans dat het een slecht spel is, Beetje waanzin om daar 100 euro tegenaan te gooien zonder dat je vooraf weet of het een goede game is toch? :P

*rent hard weg uit dit topic*
Wij hadden een wat latere editie en als ik me niet vergis zat daar 1 rare zin in, waar ik de vertaling voor op bgg heb op moeten zoeken. Verder waren die fouten allemaal wel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Toch maar op safe gegaan en een ENG editie van Pandemic gaan zoeken... prijzen van 58 tot 75(!) euro!! Kan iemand me uitleggen waarom deze oudere game zo duur is? Tis niet alsof de doos vol mini's zit oid toch?

Overigens heb ik net een nieuwe Engelse Blue edition gekocht via Marktplaats, 40 euro inclusief verzenden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gisteren een potje Starving Artists gedaan die ik van de week binnengekregen had.
Het idee is dat je schilderen maakt door verfblokjes op een kaart te plaatsen, en deze op tijd weet te verkopen, zodat je weer eten hebt, en nieuwe verf kan halen. Heb je geen eten meer, dan lig je uit het spel (maar kun je alsnog winnen als je de meeste punten had aan het eind van de volgende ronde).
Hij zit best leuk in elkaar, maar hij is erg lastig. Overmoedig dure kaarten pakken komt je heel duur te staan, omdat je dan niet genoeg beurten hebt om 'm af te maken. En de planning moet je redelijk strak doen, wil je op tijd verkopen om genoeg eten en verf te krijgen. Want als je tegelijkertijd met andere spelers iets verkooopt, dan krijg je minder verf als je een goedkoper schilderij hebt.

We hebben 'm nu met 2 gedaan, maar ben erg benieuwd hoe deze is met meerdere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:36
_Anvil_ schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:01:
Toch maar op safe gegaan en een ENG editie van Pandemic gaan zoeken... prijzen van 58 tot 75(!) euro!! Kan iemand me uitleggen waarom deze oudere game zo duur is? Tis niet alsof de doos vol mini's zit oid toch?

Overigens heb ik net een nieuwe Engelse Blue edition gekocht via Marktplaats, 40 euro inclusief verzenden :P
corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoflo0k
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09-2022
Hi allemaal,

Iemand enig idee of en waar ik aan 5-Minute Dungeon kan komen? Kan buiten US weinig vinden.
Zoek een Coop board/card game voor mijn zoontje (10) en ik. Dit lijkt me een top game voor ons!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Amazon geprobeerd? Op .de vind je ook wel engelstalige games en zijn de shipping costs een stuk beter uiteraard.

https://www.amazon.com/gp...mbc?ie=UTF8&condition=new

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 08-03-2020 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
_Anvil_ schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:17:
Amazon geprobeerd? Op .de vind je ook wel engelstalige games en zijn de shipping costs een stuk beter uiteraard.

https://www.amazon.com/gp...mbc?ie=UTF8&condition=new
Kleine nuance: Kijk dan wel even goed waar de eventuele verkoper vandaan verstuurt. Als dat namelijk buiten de EU ligt (en dat is helaas vaker het geval dat je zou verwachten!) loop je evengoed kans op extra importkosten en BTW. Kan een spelletje van 2 tientjes ineens vier tot vijf tientjes worden en dat is gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

knoflo0k schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:43:
Hi allemaal,

Iemand enig idee of en waar ik aan 5-Minute Dungeon kan komen? Kan buiten US weinig vinden.
Zoek een Coop board/card game voor mijn zoontje (10) en ik. Dit lijkt me een top game voor ons!

Thanks!
Dit is volgens mij van dezelfde publisher, misschien ook leuk? https://www.kickstarter.c...iggles3d/5-minute-mystery

Late pledge is nog mogelijk.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Smuey schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:51:
[...]

Kleine nuance: Kijk dan wel even goed waar de eventuele verkoper vandaan verstuurt. Als dat namelijk buiten de EU ligt (en dat is helaas vaker het geval dat je zou verwachten!) loop je evengoed kans op extra importkosten en BTW. Kan een spelletje van 2 tientjes ineens vier tot vijf tientjes worden en dat is gewoon zonde.
Klopt, al ben ik een paar keer verbaasd geweest over de snelle levertijd en lage shipping costs van Amazon. Ligt er denk ik aan dat ze in bulk spullen transporteren en/of magazijnen in Europa hebben. Geen idee, heb me er nooit in verdiept.

Overigens heb ik zelf nooit extra kosten gehad bij bestellingen uit de USA, alleen lange wachttijden als de douane door mijn miniatuur Panthers zat te roefelen ;)

Sidenote: ik probeer meestal wel de lokale gameshops te steunen, bij ons in de stad is hij helaas net gesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 09-03-2020 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
_Anvil_ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:48:
[...]

Klopt, al ben ik een paar keer verbaasd geweest over de snelle levertijd en lage shipping costs van Amazon. Ligt er denk ik aan dat ze in bulk spullen transporteren en/of magazijnen in Europa hebben. Geen idee, heb me er nooit in verdiept.

Overigens heb ik zelf nooit extra kosten gehad bij bestellingen uit de USA, alleen lange wachttijden als de douane door mijn miniatuur Panthers zat te roefelen ;)

Sidenote: ik probeer meestal wel de lokale gameshops te steunen, bij ons in de stad is hij helaas net gesloten.
Je moet ook net mazzel hebben. Mijn eerste aanschaf was, na een tip van @TERW_DAN (thanks daarvoor!), Lords of Xidit. Scheelde driekwart op de prijs van Nederlandse webshops, werd voor 2 euro verzonden en was met vier dagen binnen. Die kwam uiteindelijk uit de UK, gelukkig wel nog EU dus, maar afhankelijk van de prijs kan het dus potentieel een prijzig geintje worden.

Ik vind het overigens bij veel van de spellen op amazon.de lastig om nou te bepalen of het inderdaad een engelstalig spel is, of dat het een duitstalige variant is, waar gewoon een verkeerde foto van de doos is geplaatst. Ik kijk dan vaak of de titel taalafhankelijk is of een uitgave in een andere taal heeft gekregen dan in het Engels. Mijn Duits is wel redelijk, maar dat van mijn medespelers niet bepaald.

Ik steun lokale shops ook liever, overigens. Probleem is alleen dat begin vorig jaar die in onze stad er mee opgehouden is, na ongeveer een jaar. Zelfs een aantal spellen daar gekocht besteld, die ook bij de Intertoys in dezelfde straat verkrijgbaar waren en nog goedkoper ook, naast natuurlijk een aantal dat niet zo makkelijk bij een gemiddelde speelgoedwinkel te vinden is (Zoals, in ieder geval toen, Virus!, dat was echt een onverwachte hit in onze groep). Nu is de 'lokale' spellenwinkel het Spellenhuis in Haarlem en hoe tof ik die winkel ook vind, het is voor het mooie nét even te ver weg om er heel regelmatig langs te gaan. Al loop ik, als ik in de buurt ben, eigenlijk altijd wel even binnen (en nooit met lege handen weer naar buiten...)

Ik vind het overigens interessant om te zien dat veel nieuwe spellenwinkels het uiteindelijk niet lijken te redden, ondanks een heuse renaissance waar het op populariteit van spellen aankomt. Misschien dat het toch nog een beetje imago is, dat mensen niet zo makkelijk naar binnen lijken te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
knoflo0k schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:43:
Hi allemaal,

Thanks!
Je kan altijd aan je lokale spellenboer vragen of hij het niet kan bestellen. Als je het niet kan vinden kan ik ook FUSE aanbevelen, beetje hetzelfde idee. Voor een spel zonder tijdsdruk is Castle Panic ook nog altijd heel goed!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoflo0k
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09-2022
Thanks allemaal voor jullie tips. Amazon al gecheckt inderdaad maar daar alleen de Marvel versie kunnen vinden, op zich een goede 2e.

@ViNcE Awesome, ik ga me erin verdiepen!
@HellPunk Ook een goede tip, ik heb al de webshops gecheckt maar vragen of ze willen bestellen is natuurlijk ook mogelijk, dat vergeet ik wel eens in deze digitale wereld. Castle Panic ziet er ook tof uit, denk dat deze het goed gaat doen.

Ons enthousiasme voor tabletops is aangewakkerd dus ik blijf hier voorlopig lurken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:36
Van het weekend Orléans gespeeld bij vrienden, wat een leuk spel :) Ik ben het laatste jaar erg gecharmeerd geraakt van Castles of Burgundy maar deze is ook erg goed. Het lijkt enigszins op elkaar qua theming maar de mechanics zijn heel anders, dus ik denk dat ze goed naast elkaar passen bij ons in de kast. Volgende week gaan we een week weg met vrienden die ook erg van de spelletjes zijn, zij vonden Burgundy ook leuk maar zijn daarnaast enorme Dominion fans, dus ik hoop dat het deck builder aspect van Orléans hun aanspreekt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:49:
Van het weekend Orléans gespeeld bij vrienden, wat een leuk spel :) Ik ben het laatste jaar erg gecharmeerd geraakt van Castles of Burgundy maar deze is ook erg goed.
Orléans is inderdaad een hele goeie, een spel dat met een minimum aan mechaniekjes toch een een hele goeie spelervaring biedt. Binnenkort ga ik me nog eens aan een solo-scenario wagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:06

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Via MP 7th Continent incl. alle uitbreidingen gekocht. Ik ben erg benieuwd! Zin om er aan te beginnen! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Glen More II binnen gekregen, zin in! Maar een deel van de bordspel-spelende vrienden is alleen van de lichte games. Wordt dus nog zoeken naar mensen om 't mee te spelen op korte termijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Bundin schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:47:
Glen More II binnen gekregen, zin in! Maar een deel van de bordspel-spelende vrienden is alleen van de lichte games. Wordt dus nog zoeken naar mensen om 't mee te spelen op korte termijn :/
Ziet er gaaf uit! Een groep mensen die ook van zwaardere games houdt is een must om van deze hobby te genieten, je kunt de gaafste spellen kopen.. zonder leuke groep wordt het hem toch niet qua ervaring. En solo gamen is toch een beetje als masturberen, not quite the real thing :P

Inmiddels is Pandemic Legacy Season1 binnen (40 euro inclusief verzenden, Engelstalig en nog in het plastic, Marktplaats FTW) en heb ik de doos opengemaakt..

Mijn eerste Legacy game wordt dit (behalve de Gloomhaven campaign die ik af en toe met 3 anderen speel, zijn al 2 jaar bezig geloof ik ;) )

Ik was van plan alleen met mijn vriendin samen te spelen en dan met 2 chars elk.. alleen zie ik het goed dat er maar 12 maanden zijn? Dus als je alles wint ben je na slechts 12 potjes klaar met je spel? Of mis ik iets?

Verder hebben we de gewone Pandemic ook en zijn we beide vrij scherpe en ervaren boardgamers, ik ben een beetje bang dat het een simpele cakewalk wordt, net als de reguliere pandemic..

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
Thrace Grumble schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:34:
Via MP 7th Continent incl. alle uitbreidingen gekocht. Ik ben erg benieuwd! Zin om er aan te beginnen! :D
Veel plezier. Afgelopen week eindelijk Voracious Goddess uitgespeeld. Denk uiteindelijk wel, met een paar keer opnieuw beginnen, ik er zo'n uur of 15 (minstens) mee bezig ben geweest... Is desalniettemin een gaaf spel, maar niet heel makkelijk. Er is een mogelijkheid in het spel om door te gaan zonder dood te gaan (zodat je niet opnieuw hoeft te beginnen), die optie heb ik uiteindelijk maar genomen want anders ging het wel heel erg lang duren. Maak aantekeningen trouwens...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16-09 18:55
_Anvil_ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Ziet er gaaf uit! Een groep mensen die ook van zwaardere games houdt is een must om van deze hobby te genieten, je kunt de gaafste spellen kopen.. zonder leuke groep wordt het hem toch niet qua ervaring. En solo gamen is toch een beetje als masturberen, not quite the real thing :P

Inmiddels is Pandemic Legacy Season1 binnen (40 euro inclusief verzenden, Engelstalig en nog in het plastic, Marktplaats FTW) en heb ik de doos opengemaakt..

Mijn eerste Legacy game wordt dit (behalve de Gloomhaven campaign die ik af en toe met 3 anderen speel, zijn al 2 jaar bezig geloof ik ;) )

Ik was van plan alleen met mijn vriendin samen te spelen en dan met 2 chars elk.. alleen zie ik het goed dat er maar 12 maanden zijn? Dus als je alles wint ben je na slechts 12 potjes klaar met je spel? Of mis ik iets?

Verder hebben we de gewone Pandemic ook en zijn we beide vrij scherpe en ervaren boardgamers, ik ben een beetje bang dat het een simpele cakewalk wordt, net als de reguliere pandemic..

Tips?
Als je elke maand in 1x haalt ben je inderdaad na 12x klaar. Je speelt elke maand maximaal 2x, als je 2x verliest ga je verder. Maximaal 24 potjes inderdaad.
Ik heb nog nergens gelezen dat iemand het in 12x heeft gehaald. Ik zou het een beste prestatie vinden in ieder geval. Wij zaten rond de 16/17 volgens mij. Veel plezier. Een tip, speel het binnen een korte periode uit, dat is het leukste omdat je dan in het verhaal blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:08:
[...]

Als je elke maand in 1x haalt ben je inderdaad na 12x klaar. Je speelt elke maand maximaal 2x, als je 2x verliest ga je verder. Maximaal 24 potjes inderdaad.
Ik heb nog nergens gelezen dat iemand het in 12x heeft gehaald. Ik zou het een beste prestatie vinden in ieder geval. Wij zaten rond de 16/17 volgens mij. Veel plezier. Een tip, speel het binnen een korte periode uit, dat is het leukste omdat je dan in het verhaal blijft. :)
Thanks, dat is ook het plan. Iets dat we gewoon op gewone avonden kunnen spelen als de kids slapen. Twilight struggle duurt een beetje te lang 8)7

Moeilijkheidsgraad vooraf opschroeven kan/hoeft dus niet? Van een TI4 speler wil ik het wel aannemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Thanks, dat is ook het plan. Iets dat we gewoon op gewone avonden kunnen spelen als de kids slapen. Twilight struggle duurt een beetje te lang 8)7

Moeilijkheidsgraad vooraf opschroeven kan/hoeft dus niet? Van een TI4 speler wil ik het wel aannemen ;)
Als ik het me goed herinner kan je de moeilijkheidsgraad niet opschroeven. Dat gebeurt vanzelf wel. :+
Het speelt inderdaad vrij vlot, dat scheelt. Laat maar weten hoe het verloopt, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
MADG0BLIN schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:08:
[...]

Wij hebben deze ook met 2 personen gespeeld. En geloof dat we 3 maanden 2x gespeeld hebben. dus 15 potjes.
Overigens gebruiken we het spel nu nog om de "standaard" pandemic te spelen.

Ik denk dat je de moeilijkheidsgraad omhoog kan schroeven door je bonussen die je aan het einde van een maand mag toevoegen omlaag te brengen. Of ben ik in de war met een ander spel? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:40:
[...]

Veel plezier. Afgelopen week eindelijk Voracious Goddess uitgespeeld. Denk uiteindelijk wel, met een paar keer opnieuw beginnen, ik er zo'n uur of 15 (minstens) mee bezig ben geweest... Is desalniettemin een gaaf spel, maar niet heel makkelijk. Er is een mogelijkheid in het spel om door te gaan zonder dood te gaan (zodat je niet opnieuw hoeft te beginnen), die optie heb ik uiteindelijk maar genomen want anders ging het wel heel erg lang duren. Maak aantekeningen trouwens...
Thanks! Aantekeningen over wat je waar tegenkwam, welke checks, etc?
Ik ga beginnen met Crystal's Song, ik begreep/las dat dit de officiële aanbeveling is als je WGUMCD tot je beschikking hebt.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Thrace Grumble schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Thanks! Aantekeningen over wat je waar tegenkwam, welke checks, etc?
Ik ga beginnen met Crystal's Song, ik begreep/las dat dit de officiële aanbeveling is als je WGUMCD tot je beschikking hebt.
inderdaad, mijn aantekeningen bestaan trouwens uit een foto van het 'bord' op het moment van saven, zodat ik altijd weet welke weg ik heb genomen. (na een save begin je namelijk weer 'blanco' op de tile waar je geëindigd bent..

Ik heb laatst de core box gekocht bij Serious Poulp, Crystal song zit daar niet bij in, maar heb een PnP gevonden, en wat ik zo zag ziet het er inderdaad goed uit om mee te beginnen, om zo de mechanismes door te krijgen. Ik heb nu nog Bloody Hunt en An Offereing to the Guardians liggen. Maar ik denk dat ik met The Bloody Hunt ga beginnen. Mocht ik alles gedaan hebben dan haal ik wel wat uitbreidingen via de shop van Serious Poulp.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:36:
[...]

inderdaad, mijn aantekeningen bestaan trouwens uit een foto van het 'bord' op het moment van saven, zodat ik altijd weet welke weg ik heb genomen. (na een save begin je namelijk weer 'blanco' op de tile waar je geëindigd bent..

Ik heb laatst de core box gekocht bij Serious Poulp, Crystal song zit daar niet bij in, maar heb een PnP gevonden, en wat ik zo zag ziet het er inderdaad goed uit om mee te beginnen, om zo de mechanismes door te krijgen. Ik heb nu nog Bloody Hunt en An Offereing to the Guardians liggen. Maar ik denk dat ik met The Bloody Hunt ga beginnen. Mocht ik alles gedaan hebben dan haal ik wel wat uitbreidingen via de shop van Serious Poulp.
Dat van het 'blanco' beginnen begreep ik ook inderdaad. Wel vreemd dat de explored cards niet dan weer gelegd worden, thematisch zou je verwachten dat ze blijven liggen na een save, want dat stukje is al 'ontdekt'. Jij speelt het zo dat je echt blanco begint, en de foto puur ter reminder bewaart? Of leg je de explored cards toch terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Thrace Grumble schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Dat van het 'blanco' beginnen begreep ik ook inderdaad. Wel vreemd dat de explored cards niet dan weer gelegd worden, thematisch zou je verwachten dat ze blijven liggen na een save, want dat stukje is al 'ontdekt'. Jij speelt het zo dat je echt blanco begint, en de foto puur ter reminder bewaart? Of leg je de explored cards toch terug?
nee, de foto is gewoon als reminder.
Als je gesaved heb (en dus geslapen heb ;) ) komt de 'fog' weer binnen...je weet wat waar was (zeker als je 'aantekeningen' maakt) omdat je er geweest bent...maar je weet niet hoe de huidige situatie is...vandaar dat je weer opnieuw moet exploren.

Er zijn houserules die zeggen dat alles weer terug op tafel komt, maar bepaalde mechanieken (zoals jagen) werken dan niet/anders (of je zou dat weer kunnen houserulen...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Gisteren Terraforming Mars gespeeld. Pas de tweede keer dat ik dit spel gespeeld heb maar blijft erg goed in elkaar zitten. Het is jammer dat de kwaliteit van het spel zelf niet echt uitmuntend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is ook mijn grootste hekelpunt van Terraforming Mars. Kwaliteit van components is voor mij toch wel erg belangrijk. Zodra de artwork mij tegenstaat ben ik al snel klaar met een game, maakt dan niet zoveel uit hoe goed/leuk de mechanics zijn.

Ondertussen al vrij vaak Nemesis op TTS gespeeld en dat is wel een feest hoor. Vooral wanneer je met mensen speelt die ook meer ervaring hebben en er dan ook de kans is dat er "kill player x" objectives in de game zijn. Pure co-op lijkt mij Nemesis zelfs een beetje saai. De "angst" om genaaid te worden door andere spelers is toch erg spannend.

Altijd leuk om in een gele kamer te passen en iemand naar de air control system kamer te zien lopen, in die kamer kan je een andere gele kamer ontluchten en alles en iedereen de ruimte in schieten...

In een TTS game die ik speelde was ik de Scientist, deze kan door middel van een computer en bepaalde kaarten andere kamers beinvloeden. Ik had 1 speler op het oog om de ruimte in te knallen, maar een andere volgde hem de hele tijd. Ik heb nog geprobeer ze op te splitsen maar dat lukte niet. Tijd begon te dringen, dus toen maar beide de ruimte in geknald. Goed gelachen, je moet er wel een beetje sportief mee om gaan.

Andersom is het ook wel gebeurd dat iemand de deuren van mij kamer dicht maakte terwijl ik geen ammo meer had en een alien in de kamer had.

Wat ik jammer vind is dat het duidelijk is wie wat doet, zo kan je niet stiekem het spel beinvloeden. Dat was helemaal mooi geweest. Als bv iemand een computer gebruikt dat er een alarm af gaat waar de aliens op af komen, dat alarm is dan een virus geinstalleerd door de scientist, maar dat weten de andere spelers natuurlijk niet. Zoiets was leuk geweest :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Als ik het me goed herinner kan je de moeilijkheidsgraad niet opschroeven. Dat gebeurt vanzelf wel. :+
Het speelt inderdaad vrij vlot, dat scheelt. Laat maar weten hoe het verloopt, ben erg benieuwd.
hmmm ok, ik heb Pandemic Legacy Season 1 uitgepakt. Weliswaar via marktplaats, maar alles zat nog in het plastic.

...en nu zit het Legacydeck helemaal door elkaar? Alle dikke "mapjes" liggen bovenop het deck, maar hebben veel hogere getallen. Verder liggen er veel ondersteboven (F en B zijn daarvoor zo te zien).. dus ik moet het hele deck eerst met de hand sorteren? en die dikke mapjes met bijv "64" erop tussen de gewone kaarten proppen?

Beetje jammer dat ik het hele deck wel zie dan voor ik ga spelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
_Anvil_ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:51:
[...]

hmmm ok, ik heb Pandemic Legacy Season 1 uitgepakt. Weliswaar via marktplaats, maar alles zat nog in het plastic.

...en nu zit het Legacydeck helemaal door elkaar? Alle dikke "mapjes" liggen bovenop het deck, maar hebben veel hogere getallen. Verder liggen er veel ondersteboven (F en B zijn daarvoor zo te zien).. dus ik moet het hele deck eerst met de hand sorteren? en die dikke mapjes met bijv "64" erop tussen de gewone kaarten proppen?

Gewoon uitbesteden aan iemand die niet gaat meespelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:51:
[...]

Vreemd, zat er geen folie om heen? Dit heb ik nog gezien of gehoord. Ik zou inderdaad ff iemand anders vragen het te sorteren. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Vreemd, zat er geen folie om heen? Dit heb ik nog gezien of gehoord. Ik zou inderdaad ff iemand anders vragen het te sorteren. 😉
Mja, er waren alleen 3 mensen onder de 10 jaar in de buurt :*) Heb het toch maar ff zelf gedaan door alleen naar de hoekjes te kijken, ik zag dat de getallen van die kleine mapjes zo te zien de ontbrekende kaarten zijn? Maar ze passen niet echt tussen de kaarten, wellicht horen ze apart in een stack dan?

https://cf.geekdo-images....d2f5946416c564d702e6a7067

Edit: dit soort dubbelvouw kaartjes dus, die liggen bij mij allemaal bovenop. Maar die moet ik dus tussen de gewone kaarten proppen neem ik aan..

Krijg je wel een gammel deck.

[ Voor 21% gewijzigd door _Anvil_ op 12-03-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Mja, er waren alleen 3 mensen onder de 10 jaar in de buurt :*) Heb het toch maar ff zelf gedaan door alleen naar de hoekjes te kijken, ik zag dat de getallen van die kleine mapjes zo te zien de ontbrekende kaarten zijn? Maar ze passen niet echt tussen de kaarten, wellicht horen ze apart in een stack dan?

https://cf.geekdo-images....d2f5946416c564d702e6a7067

Edit: dit soort dubbelvouw kaartjes dus, die liggen bij mij allemaal bovenop. Maar die moet ik dus tussen de gewone kaarten proppen neem ik aan..

Krijg je wel een gammel deck.
Ja, die horen er tussen. Staat volgens mij op Bgg wel een volgorde van alle kaarten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Binnenkort met 4 virenden op trekking in Noord-Albanie.
En daarvoor (2de hands) dik 700 munchkin kaarten aangeschaft. Vanavond voor het eerst gespeeld. Geinig spel zo. heerlijk elkaar dwarszitten

Oja, ik eindigde als laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

maartend schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:41:
Binnenkort met 4 virenden op trekking in Noord-Albanie.
En daarvoor (2de hands) dik 700 munchkin kaarten aangeschaft. Vanavond voor het eerst gespeeld. Geinig spel zo. heerlijk elkaar dwarszitten

Oja, ik eindigde als laatste.
Munchkin is leuk, maar ik zou het niet 2 weken lang willen spelen :P
Wel echt zon spel wat gemaakt moet worden door de spelers, en ik heb ondertussen een redelijk grote lijst van mensen met wie ik dit niet meer kan spelen op gevaar van ruzie :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
heuveltje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Munchkin is leuk, maar ik zou het niet 2 weken lang willen spelen :P
Wel echt zon spel wat gemaakt moet worden door de spelers, en ik heb ondertussen een redelijk grote lijst van mensen met wie ik dit niet meer kan spelen op gevaar van ruzie :P
Gasat ook heel spannend worden. Me hebben soms best zware dagen. En zijn idd erg van het backstabbing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

backstabbing is het probleem niet, meer de multi-interpreteerbaarheid van bepaalde regels en kaarten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
heuveltje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:10:
backstabbing is het probleem niet, meer de multi-interpreteerbaarheid van bepaalde regels en kaarten :)
Oh, daar zijn we zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
heuveltje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:10:
google trekt het antwoord zo uit de BGG forums bij ons, maar helaas kost dat veel tijd. vind ik sowieso de grootste tegenvaller aan Munchkin: het duurt veel te lang voor een simpel kaartspel, zeker met 4 capabele gamers aan tafel. En zodra iemand op de 8 a 9 levels komt wordt hij een doelwit voor de rest en duurt het *nog* langer...

Pandemic Leg S1 inmiddels de eerste keer gespeeld, was gaaf. Toen echter ontdekt dat alle kaarten in het legacy deck ook nog ondersteboven lagen, de B kant hoort boven... zucht.

Verder volgens mij alle regels goed toegepast, alleen bij de eerste 4 outbreaks vergeten de steden een sticker te geven.. maar dat konden we later nog fixen. Mijn medic had beurt 2 al een scar te pakken, dat ging rap. Mental note: niet op steden met 3 blokjes parkeren...

diezelfde medic (genaamd Doc holiday ;) ) hebben we daarna met upgrades wat sterker en effectiever gemaakt, erg leuk die RPG achtige elementen.

[ Voor 35% gewijzigd door _Anvil_ op 15-03-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B70uKuLoEqVxZRvZqLdIQRBtp58=/f/image/MfHIX3GIGNixjIbMNvhaHewn.jpg
Aangezien buiten Pendamic LARP gaande is, binnen maar “legacy-loos” Pandemic gespeeld. Eerste keer met z’n tweeën en allebei twee karakters. Helaas wel roemloos verloren.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend nog eens Paleizen van Carrara uit de kast gehaald. Blijft een goed spel, alleen is het met twee meestal niet erg spannend. Als je twee keer een goede waardering weet te behalen en dan het spel snel kan beëindigen ben je bijna zeker van de winst. Hopelijk kunnen we snel nog eens spelen met drie.

Daarnaast ook nog een nieuw spel op tafel gekregen: Bites.

Het concept is redelijk eenvoudig: je hebt een spoor van vijf soorten voedsel die naar een mierenhoop leidt. Aan het begin van het spoor staan vijf mieren. Als je aan de beurt bent verplaats je een van de mieren naar het eerstvolgende voedsel dat met die mier overeenkomt, bvb. de rode mier naar de appel of de gele mier naar de kaas. Dan mag je een van de voedselsoorten kiezen die voor of achter die mier liggen. Zo speel je verder tot alle mieren op de mierenhoop aangekomen zijn. De volgorde waarin de mieren aankomen bepaalt hoeveel elke voedselsoort waard is. Punten optellen en klaar :)

Het leuke is dat de spelregels per spel lichtjes aangepast kunnen worden: het spel komt met een stapel kaarten waar je er elk spel vier uit kiest. Elke kaart verandert het spel op een bepaalde manier. Je hebt bijvoorbeeld ook stukjes chocolade. Deze kun je inruilen voor een extra beurt, maar hoe die extra beurt gespeeld wordt kan elk spel anders zijn. Deze kaarten geven het spel wat diepte, maar het blijft eenvoudig genoeg om het met het hele gezin te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:54
Hier gaat het aantal gespeelde spelletjes ook de hoogte in dankzij aanmaning om binnen te blijven.
Gisteren voor het eerst mice & mystic gespeeld samen met de vriendin. Bijzonder leuk spel, maar we hebben wel heel lang aan het 1e scenario gezeten. Ik had altijd gehoord dat het leuk is voor de hele familie, maar er zijn niet veel kinderen die het zo lang volhouden persoonlijk maar goed.
Met twee volwassenen ging dat dus wel. Leuk verhalend, leuke mechanismes. Pech met de dobbelstenen gehad maar het 1e scenario toch voltooid gekregen. We kijken al uit naar scenario 2.

Verder twee keer barenpark, een keertje smallworld, tinners trail. Al bij al een goed spellenweekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie favorieten twee speler spellen? Nu ik de komende week met de vrouw binnen zit wil ik eigenlijk nog wat nieuwe spellen binnen halen. Ben wel benieuwd wat jullie aanraders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je bedoeld vast spellen die je ook met 2 spelers kan doen. Patchwork is bv enkel 2p. Maar goed, ik ben wel van Viticulture, Wingspan, Pandemic (Legacy), Alchemist, Patchwork (natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:28:
Wat zijn jullie favorieten twee speler spellen? Nu ik de komende week met de vrouw binnen zit wil ik eigenlijk nog wat nieuwe spellen binnen halen. Ben wel benieuwd wat jullie aanraders zijn.
Deze spellen komen o.a. bij ons op tafel met twee speler, in willekeurige volgorde:
  • 7 wonders duel (evt met uitbreiding)
  • Asante
  • Mr Jack
  • Qwirkle
  • Patchwork
  • Clever
  • Istanbul (evt met uitbreiding)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
MrVegeta schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:26:
Dat is ook mijn grootste hekelpunt van Terraforming Mars. Kwaliteit van components is voor mij toch wel erg belangrijk. Zodra de artwork mij tegenstaat ben ik al snel klaar met een game, maakt dan niet zoveel uit hoe goed/leuk de mechanics zijn.

Ondertussen al vrij vaak Nemesis op TTS gespeeld en dat is wel een feest hoor. Vooral wanneer je met mensen speelt die ook meer ervaring hebben en er dan ook de kans is dat er "kill player x" objectives in de game zijn. Pure co-op lijkt mij Nemesis zelfs een beetje saai. De "angst" om genaaid te worden door andere spelers is toch erg spannend.

Altijd leuk om in een gele kamer te passen en iemand naar de air control system kamer te zien lopen, in die kamer kan je een andere gele kamer ontluchten en alles en iedereen de ruimte in schieten...

In een TTS game die ik speelde was ik de Scientist, deze kan door middel van een computer en bepaalde kaarten andere kamers beinvloeden. Ik had 1 speler op het oog om de ruimte in te knallen, maar een andere volgde hem de hele tijd. Ik heb nog geprobeer ze op te splitsen maar dat lukte niet. Tijd begon te dringen, dus toen maar beide de ruimte in geknald. Goed gelachen, je moet er wel een beetje sportief mee om gaan.

Andersom is het ook wel gebeurd dat iemand de deuren van mij kamer dicht maakte terwijl ik geen ammo meer had en een alien in de kamer had.

Wat ik jammer vind is dat het duidelijk is wie wat doet, zo kan je niet stiekem het spel beinvloeden. Dat was helemaal mooi geweest. Als bv iemand een computer gebruikt dat er een alarm af gaat waar de aliens op af komen, dat alarm is dan een virus geinstalleerd door de scientist, maar dat weten de andere spelers natuurlijk niet. Zoiets was leuk geweest :)
Vraagje zou deze, Nemesis, graag een keer proberen via TTS. Aangezien jij al een aantal plays hebt, zou je een keer wat newbies onder je hoede willen nemen? Gezien de complexiteit van het spel lijkt het me wel prettig om een wat meer ervaren speler te hebben, gezien een howto play video al snel 50 min is.

Daarnaast gisteren ook voor het eerst Game of Thrones 2nd ed. online gespeeld via Thronemaster (zouden eigenlijk offline spelen, maar dat ging niet door vanwege verkoudheid). De interface is niet super, hier is wel aan te wennen denk, maar het speelt eigenlijk best aardig. Als er hier nog gegadigden zijn voor een potje hoor ik het graag!

En als laatste gisterenavond en vanochtend weer "Solo Conquest" geprobeerd met Mage Knight. Het liep best aardig en wist de eerste stad (in dit scenario moet je er 2 veroveren, 1 van level 5 en 1 van level 8 ) te veroveren, helaas was de 2de stad niet meer haalbaar gedurende de laatste nacht. Idealiter moet je er denk voor zorgen dat je gedurende de laatste dag de eerste stad veroverd, vervolgens je units refreshed en dan de laatste stad gedurende de nacht doet. Blijft een heerlijke puzzel en liep deze keer ook best aardig. Had voor deze sessie even de componenten van de basisgame en uitbreidingen gesplitst om het wat overzichtelijker te houden. Ben van plan om eerst op deze wij een paar keer solo en of co-op conquest te halen, voordat ik alle uitbreidingen er weer bij gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Hanamikoji
Lost Cities
Takenoko

En qua co-op:
Forbidden Island
Pandemic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Lees net op Facebook dat Zuiderspel afgelast is.
Met veel verdriet, maar begrip voor de situatie, moeten we jullie op de hoogte brengen over het afgelasten van Zuiderspel 2020. Dit betekend dat er dit jaar geen Zuiderspel zal zijn. Door de onzekere periode en de vele, andere spelevenementen in het jaar, hebben we besloten om onze focus te leggen op Zuiderspel 2021.
We wensen iedereen veel kracht en gezondheid toe.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 07:40

Thompson

Beeromaniac

Hier is afgelopen weekend met een groepje van 5 ook het nodige gespeeld. Familiebezoeken en feestjes werden afgezegd en we durfden de gok tussen ons 5-en wel te nemen, dus 2 dagen achter elkaar spelletjes spelen. De groep waarmee ik speel zijn nog meer casual dan ikzelf, het moet dus vooral niet te ingewikkeld worden. In willekeurige volgorde wat we hebben gespeeld, wat toelichting en conclusies.

Colonisten van Catan gespeeld. Zowel de gewone basis versie als het alternatieve bord van Corsica. In de gewone basis versie wist ik met grote afstand te winnen, ik kreeg precies op het juiste moment een ontwikkelingskaart "claim alle grondstoffen van 1 soort van alle medespelers'. Vervolgens waren mijn medespelers zo snugger om die grondstoffen die ik van ze had gejat wel weer (voor mij gunstig) terug te ruilen. Dat snowballde nogal.
De Corsica versie zag het er heel lang naar uit dat ik keihard ging verliezen, ik zat ingebouwd door andere spelers. Echter door me maar snel te gaan focussen op upgraden naar steden en de overige 4 spelers allemaal in strijd voor de langste handelsroute/riddermacht wist ik er toch nog (vrij onverwachts) met de winst vandoor te gaan.
Ik denk dat ik het standaard bord toch net wat leuker vind, met 5 spelers is het wel wat krap en word je vrij snel in je opties beperkt, 4 spelers blijft toch favoriet. Volgende keer eens proberen met een uitbreiding erbij. Welke raden jullie aan?

King of Tokyo blijft echt een heerlijke game voor tussendoor. Door de grote diversiteit aan power-up kaarten verveelt het ook niet zomaar. Uiteindelijk een onverwachte winnaar doordat 2 mensen in 1 klap werden uitgeschakeld (monster in tokyo deed 4 klappen schade + kocht een kaart voor 3 damage aan alle monsters + zichzelf). Ik hoorde helaas bij die slachtoffers maar heb echt weer geweldig gelachen tijdens dit spel. Ook de medespelers vinden de niet al te lange duur, diversiteit en toch simpele manier van spelen een succes.

Carcassone pas de 2e keer dat we dit speelden, wel gelijk met wat uitbreidingen erbij. Heel erg gaaf spel alleen het is nog een beetje zoeken met de juiste combinatie aan uitbreidingen en hoe je hier nou goed gebruik van maakt. Het voelt nog heel erg als een "iedereen doet maar wat" terwijl er wel degelijk veel tactiek in dit spel zit. Ik denk dat deze naarmate we vaker spelen telkens leuker wordt. Ik had wel gewonnen maar dat kwam eigenlijk meer door slechte keuzes van mijn tegenspelers dan goede keuzes van mijzelf.

7 Wonders de eerste (en 2e) keer dat we dit speelden. Ik vind het een geweldig spel met continu iets anders waar je op kunt/moet letten en dingen die je toch nog mist. Het speelt ook super vlot door en ik vind het gaaf dat het spel zo goed schaalt met meerdere spelers. 2 mede-spelers waren ook enthousiast, de andere 2 wat minder (die vonden dit al vrij ingewikkeld en veel nadenken...). Beide keren (nipt) gewonnen en beide keren met een hele andere benadering om punten te scoren dus dat was tof.

En tussendoor hebben we een paar potjes Regenwormen gespeeld. Prima simpel spelletje voor tussendoor maar doordat het zo simpel is vergeet je af en toe nog de juiste tactische keuzes te maken ook.

Voor een volgende keer staat Machiavelli weer op de planning, eventueel met uitbreiding. Dat vind iedereen in ons groepje een leuk spel. Ik wil ze dan ook introduceren in Letters from Whitechapel, heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:32
Azul is hier een favoriet. Leuk 2p en kan tot 4 spelers.
Van het weekend om dezelfde reden Dominion gehaald, bevalt ook erg goed. (zelfs zo goed dat ik nu al naar uitbreidingen zit te kijken, dure hobby |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Samen met mn vriendin is dat 7 Wonders Duel of Dominion. Als we echt alle tijd hebben (weekenden dat de kids bij de exen zijn in ons geval), dan is Twilight struggle de ultieme 2 player. Verder net begonnen aan een Pandemic Legacy campaign met elk 2 chars, ook erg leuk.

Het hierboven genoemde Smallworld zou ik echt afraden, met 2 op dat mini kaartje is echt niks vergeleken met de ervaring met 4 of 5 spelers. Daar is het spel duidelijk voor bedoeld, je hebt ook een groep nodig om de OP ras/power combi's eruit te balancen bijvoorbeeld.

Met mijn gameboard vrienden zijn de (imho) leukste 2 player games Memoir '44 (of varianten daarvan, zoals BattleLore), Undaunted Normandy (feitelijk de modernere/elegantere/snellere versie van Memoir) of tactical miniature games als Starwars X-wing/Armada.

Agricola/Carverna werkt ook net zo goed met 2, geldt voor veel eurogames denk ik.

Ow en pas MageKnight met 2 spelers gespeeld, geweldig. Wat mij betreft het perfecte aantal spelers, meer dan 2 geeft gewoon te veel downtime. Solo is niet alleen zeer ongezellig (niemand leeft met je mee bij je ups and downs) je hebt ook alleen een random deck kaarten om tegen te "racen". Je kunt de ander dus niet afsnijden/ inhalen op het bord of hinderen, monsters/rewards voor hem wegkapen etc.wat toch bij het race idee van het spel hoort .

Maar nog belangrijker, ik was heel blij dat mijn medespeler meedacht, tips gaf, oplette als ik foutjes maakte met kaartcombo's etc. Solo hadden we een stuk slechter gespeeld allebei en zelfs per ongeluk vals gespeeld soms.

Laatste wat me te binnen schiet in de categorie: "eigenlijk voor meer spelers, maar leuk genoeg met ": Galaxy truckers 8)

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 16-03-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

agricola ben ik het niet mee eens. werkt prima met zijn 2en
en ik ken 2 stellen die allebei 200+ potjes gespeeld hebben met zijn 2en :)

Terraforming mars is ook prima te doen met zijn 2en,
Tash kalar is mooi, maar moeilijk. (voor mij althans, iets met ruimtelijk inzicht)
Verder Dominion, aeons end, magewar, schaken, agricola 2 speler editie (eigenlijk caverna light), memoir 44, everdell.

En zelf ben ik gruwelijk fan van android netrunner, maar dat moet je erg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Thompson schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:46:
Hier is afgelopen weekend met een groepje van 5 ook het nodige gespeeld. Familiebezoeken en feestjes werden afgezegd en we durfden de gok tussen ons 5-en wel te nemen, dus 2 dagen achter elkaar spelletjes spelen. De groep waarmee ik speel zijn nog meer casual dan ikzelf, het moet dus vooral niet te ingewikkeld worden. In willekeurige volgorde wat we hebben gespeeld, wat toelichting en conclusies.

Colonisten van Catan gespeeld. Zowel de gewone basis versie als het alternatieve bord van Corsica. In de gewone basis versie wist ik met grote afstand te winnen, ik kreeg precies op het juiste moment een ontwikkelingskaart "claim alle grondstoffen van 1 soort van alle medespelers'. Vervolgens waren mijn medespelers zo snugger om die grondstoffen die ik van ze had gejat wel weer (voor mij gunstig) terug te ruilen. Dat snowballde nogal.
De Corsica versie zag het er heel lang naar uit dat ik keihard ging verliezen, ik zat ingebouwd door andere spelers. Echter door me maar snel te gaan focussen op upgraden naar steden en de overige 4 spelers allemaal in strijd voor de langste handelsroute/riddermacht wist ik er toch nog (vrij onverwachts) met de winst vandoor te gaan.
Ik denk dat ik het standaard bord toch net wat leuker vind, met 5 spelers is het wel wat krap en word je vrij snel in je opties beperkt, 4 spelers blijft toch favoriet. Volgende keer eens proberen met een uitbreiding erbij. Welke raden jullie aan?

King of Tokyo blijft echt een heerlijke game voor tussendoor. Door de grote diversiteit aan power-up kaarten verveelt het ook niet zomaar. Uiteindelijk een onverwachte winnaar doordat 2 mensen in 1 klap werden uitgeschakeld (monster in tokyo deed 4 klappen schade + kocht een kaart voor 3 damage aan alle monsters + zichzelf). Ik hoorde helaas bij die slachtoffers maar heb echt weer geweldig gelachen tijdens dit spel. Ook de medespelers vinden de niet al te lange duur, diversiteit en toch simpele manier van spelen een succes.

Carcassone pas de 2e keer dat we dit speelden, wel gelijk met wat uitbreidingen erbij. Heel erg gaaf spel alleen het is nog een beetje zoeken met de juiste combinatie aan uitbreidingen en hoe je hier nou goed gebruik van maakt. Het voelt nog heel erg als een "iedereen doet maar wat" terwijl er wel degelijk veel tactiek in dit spel zit. Ik denk dat deze naarmate we vaker spelen telkens leuker wordt. Ik had wel gewonnen maar dat kwam eigenlijk meer door slechte keuzes van mijn tegenspelers dan goede keuzes van mijzelf.

7 Wonders de eerste (en 2e) keer dat we dit speelden. Ik vind het een geweldig spel met continu iets anders waar je op kunt/moet letten en dingen die je toch nog mist. Het speelt ook super vlot door en ik vind het gaaf dat het spel zo goed schaalt met meerdere spelers. 2 mede-spelers waren ook enthousiast, de andere 2 wat minder (die vonden dit al vrij ingewikkeld en veel nadenken...). Beide keren (nipt) gewonnen en beide keren met een hele andere benadering om punten te scoren dus dat was tof.

En tussendoor hebben we een paar potjes Regenwormen gespeeld. Prima simpel spelletje voor tussendoor maar doordat het zo simpel is vergeet je af en toe nog de juiste tactische keuzes te maken ook.

Voor een volgende keer staat Machiavelli weer op de planning, eventueel met uitbreiding. Dat vind iedereen in ons groepje een leuk spel. Ik wil ze dan ook introduceren in Letters from Whitechapel, heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden.
Bij Kolonisten ben ik geen fan van de 5-6 speler uitbreidingen, met 3 of 4 is het spel echt beter. Zeevaarders is een simpele uitbreiding, leuk voor als je het basisspel beu begint te raken, maar zeker niet noodzakelijk. Steden & Ridders voegen behoorlijk wat regels en spelduur toe, was toen het uitkwam erg leuk, maar je kunt je afvragen of Kolonisten daar het juiste spel voor is. De latere uitbreidingen heb ik niet of nauwelijks gespeeld.

Carcassone is zonder uitbreidingen ook leuk, vooral de eerste uitbreiding (herbergen en kathedralen) voegt denk ik het meeste toe, met kooplieden en bouwmeesters als goede tweede. Met 2 spelers misschien nog wel het leukste omdat dwarszitten dan meer loont.

Als 7 Wonders als te moeilijk gezien wordt zou je ook kunnen kijken naar Sushi Go qua gameplay eigenlijk hetzelfde, maar de regels zijn veel simpeler terwijl het spel qua diepgang nauwelijks minder is. Ik zou zelf altijd voor Sushi Go kiezen ipv Sushi Go Party omdat je Sushi Go wat simpeler is en je het veel sneller opgezet hebt. Met name als je 7 Wonders al hebt voor als je een iets uitgebreidere variant wil spelen.
Patchwork, 7 Wonders Duel, Dominion, Azul, Burgen von Burgund, Agricola, Mr. Jack, Carcasonne speel ik allemaal graag met mijn vrouw. Iets heel anders, maar wat wij ook erg leuk vinden is Sherlock Holmes Consulting Detective je moet wel een beetje Engels kunnen en de goede uitvoering kopen (in oudere edities kunnen wat spelbrekende fouten zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Ok, wordt hier nu 2x over het spelen van Catan gesproken?? Ga je dan ook met een tijdmachine terug naar 1999 eerst? :P Whats next, monoply is een moderne en balanced game???

*Anvil heeft 20 jaar terug zo'n overdosis gehad van Catan 6 player games met meerdere uitbreidingen die nooit af werden gemaakt dat hij de doos niet eens meer kan zien bijna*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:27
Het hierboven genoemde Smallworld zou ik echt afraden, met 2 op dat mini kaartje is echt niks vergeleken met de ervaring met 4 of 5 spelers. Daar is het spel duidelijk voor bedoeld, je hebt ook een groep nodig om de OP ras/power combi's eruit te balancen bijvoorbeeld.
Grapppig, Ik vond Small World juist een bijna perfect spel qua scaling. Doordat je elke keer een andere kaart hebt, blijft het even spanned. (dit is overigens wel met Small World Underground).

Ticket to ride Europe is ook leuk met twee mensen al gebruiken we dan wel de huisregel dat je twee keer zoveel treintjes hebt (dus twee kleurtjes). Dit is wel een ander soort spel (meer leuke routes bouwen). Zeker met kinderen leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

_Anvil_ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:47:
Ok, wordt hier nu 2x over het spelen van Catan gesproken?? Ga je dan ook met een tijdmachine terug naar 199 eerst? :P Whats next, monoply is een moderne en balanced game???

*Anvil heeft 20 jaar terug zo'n overdosis gehad van Catan 6 player games met meerdere uitbreidingen die nooit af werden gemaakt dat hij de doos niet eens meer kan zien bijna*
1 a 2 keer per jaar Catan spelen is nog prima (hier) te doen, echter alleen met Steden en Ridders (vanilla Catan is net een stap verder / soort van intelli-bingo). Het probleem met Steden en Ridders is wel dat het spel op die manier 3 x zo lang duurt.

En dát is eigenlijk het ware probleem (tuurlijk Catan ook wel veel/grijs gespeeld), voor dat tijdsbestek en de mate van keuzestress zijn er legio betere alternatieven, die of korter duren (met dezelfde mate van keuzestress) of een betere afstemming van keuzestress vs tijd (met dezelfde lengte qua duur). In ieder geval IMHO :)

En je hebt gelijk wat betreft Monopoly, dat is en blijft in feite Ganzeborden, met de illusie dat er sprake is van keuzes maken. Op de studentenflat, speelden we feitelijk zonder huisregels/conform de regels, op de uitzondering na dat we maar met de helft van het reguliere startkapitaal starten. Dan moet je plotseling wel keuzes maken of je wel of niet een straat wenst te kopen (en zo niet dan werd deze conform de regels meteen geveild). Dat maakt het natuurlijk nog steeds niet opeens wel een goed spel, maar in ieder geval ietsje beter (en ook dat mensen sneller kapot gingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:25
Weet iemand in hoeverre de Nederlandse en Engelse editie van Pandemic van elkaar verschillen? Ik zit te denken om toch de jubileumeditie in huis te halen, maar de NL versie is daarvan een stuk goedkoper. We hebben zelf een voorkeur voor Engels.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Cass Casey schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:47:
Weet iemand in hoeverre de Nederlandse en Engelse editie van Pandemic van elkaar verschillen? Ik zit te denken om toch de jubileumeditie in huis te halen, maar de NL versie is daarvan een stuk goedkoper. We hebben zelf een voorkeur voor Engels.
Ik heb ook een voorkeur voor Engels, de NL versie valt vaak tegen.

Zo heb ik bijvoorbeeld Piraten & Kooplui .i.p.v Merchants & Marauders, als 1 van mijn weinige NL spellen. Kon hem namelijk nieuw (nou ja, 1 keer gespeeld) van iemand overnemen die niet echt een boardgamer is. Hij probeerde hem direct te spelen met een groep, onderwijl het boekje lezend hoe het moest, classic n00b mistake. en was daarna dermate teleurgesteld at ie hem kwijt wou. "Dan koop ik hem wel"was mijn reactie.

Vervolgens met mn eigen groep ons toch wel suf geërgerd aan sommige kaartjes en regels, die in de vertaling niet meer duidelijk waren. Ook googlen naar regel toelichting wordt dan pittig, omdat je de engelse termen en namen nodig hebt om wat te vinden. op forums.

Maar I digress... in het geval van Pandemic kan ik je melden dat de NL versie helemaal prima is, ik zou niet meer betalen voor de Engelse versie (bij Legacy zeer zeker weer wel, zie vorige pagina).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:27
Ik ben geïnteresseerd in Scythe maar kan niet goed inschatten hoe moeilijk hij is. De groep waar ik mee speel heeft het niet zo op moeilijke spellen. Ik denk dat het 7 Wonders en Pandemic Legacy de moeilijkste spellen zijn die we hebben gespeeld.

Vind het een beetje zonde om deze te halen en hem dan niet meer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
aegron2 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Grapppig, Ik vond Small World juist een bijna perfect spel qua scaling. Doordat je elke keer een andere kaart hebt, blijft het even spanned. (dit is overigens wel met Small World Underground).

Ticket to ride Europe is ook leuk met twee mensen al gebruiken we dan wel de huisregel dat je twee keer zoveel treintjes hebt (dus twee kleurtjes). Dit is wel een ander soort spel (meer leuke routes bouwen). Zeker met kinderen leuk :)
Oostenrijk-Zwitserland is een betere map met 2 spelers (zit in doos bij India) Nordic schijnt ook leuk te zijn met 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
https://www.kickstarter.c...ot-machine-1973-card-game

Binnen gekregen, en ziet er mooi verpakt uit, ga hem zeker een deze dagen proberen :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Poulske schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:09:
Ik ben geïnteresseerd in Scythe maar kan niet goed inschatten hoe moeilijk hij is. De groep waar ik mee speel heeft het niet zo op moeilijke spellen. Ik denk dat het 7 Wonders en Pandemic Legacy de moeilijkste spellen zijn die we hebben gespeeld.

Vind het een beetje zonde om deze te halen en hem dan niet meer te spelen.
Scythe is een zware eurogame/strategy hybrid en vergt veel meer denkwerk en een complete strategie voor langere termijn ipv gewoon een paar keuzes per beurt... hoeveel (zware) eurogame ervaring heeft je groep?

Ik zou eerst een lichtere dudes on a map/euro hybrid zoeken..
aegron2 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:05:
[...]
Tis persoonlijk vaak he... Wij spelen Small World het liefst met een groep van 5 op een vrijdag of zaterdagavond, drank/hapjes erbij en de grootste lol met elkaar opjutten tegen elkaar etc. Net als TI4 draait het dan ook om de sociale ervaring..

Dan mis je toch wel wat als je stilletjes met 2 mensen aan hetzelfde spel zit. Ligt aan het referentiekader vooral, wil best geloven dat het spel mechanisch nog wel werkt.

Is een beetje gerelateerd aan mijn mening over solo gamen, het kan.. maar waarom zou je? beetje only the lonely met jezelf praten en spelen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door _Anvil_ op 17-03-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
_Anvil_ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Scythe is een zware eurogame/strategy hybrid en vergt veel meer denkwerk en een complete strategie voor langere termijn ipv gewoon een paar keuzes per beurt... hoeveel (zware) eurogame ervaring heeft je groep?

Ik zou eerst een lichtere dudes on a map/euro hybrid zoeken..

[...]

Tis persoonlijk vaak he... Wij spelen Small World het liefst met een groep van 5 op een vrijdag of zaterdagavond, drank/hapjes erbij en de grootste lol met elkaar opjutten tegen elkaar etc. Net als TI4 draait het dan ook om de sociale ervaring..

Dan mis je toch wel wat als je stilletjes met 2 mensen aan hetzelfde spel zit. Ligt aan het referentiekader vooral, wil best geloven dat het spel mechanisch nog wel werkt.

Is een beetje gerelateerd aan mijn mening over solo gamen, het kan.. maar waarom zou je? beetje only the lonely met jezelf praten en spelen ;)
Niet veel ervaring, we spelen vaak Risk :+
Verder heb ik nog Axis & Allies 1942 Second Edition maar die spelen we niet omdat ze hem al te lastig vinden.

Ik denk dus dat Scythe hem niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cass Casey schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:47:
In Pandemic zit niet heel veel tekst (behalve dan de spelregels...), maar je moet voor jezelf afwegen of dat acceptabel is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Poulske schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Verder heb ik nog Axis & Allies 1942 Second Edition maar die spelen we niet omdat ze hem al te lastig vinden.

Lol, Risk, dat is voor mij nog lager terug dan Catan.. Risk vond ik in 1992 een gaaf spel :P

Zou het niet doen, Scythe met deze groep. Ik vermoed dat ze niet vooraf een How to Play op youtube willen kijken oid?

Verdiep je eens in lichtere wargames als Small World, Innis etc. en zorgt dat je zelf zeer goed voorbereid bent, alvorens je daadwerkelijk de anderen erin betrekt.

Overigens is A&A niet moeilijk, tis gewoon veel en lang. Mijn zoons van 7 en 9 kunnen gewoon Axis and allies spelen (in een omlaag geschaalde versie van classic, met minder units op de map weliswaar).

A&A kun je ook eerst 1 vs 1 spelen met de beste uit je groep. Maar zorg dat je zelf je huiswerk gedaan hebt, als jij terwijl de rest al ongeduldig is nog regels moet opzoeken haken ze zeker af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
_Anvil_ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:53:
[...]

Lol, Risk, dat is voor mij nog lager terug dan Catan.. Risk vond ik in 1992 een gaaf spel :P

Zou het niet doen, Scythe met deze groep. Ik vermoed dat ze niet vooraf een How to Play op youtube willen kijken oid?

Verdiep je eens in lichtere wargames als Small World, Innis etc. en zorgt dat je zelf zeer goed voorbereid bent, alvorens je daadwerkelijk de anderen erin betrekt.

Overigens is A&A niet moeilijk, tis gewoon veel en lang. Mijn zoons van 7 en 9 kunnen gewoon Axis and allies spelen (in een omlaag geschaalde versie van classic, met minder units op de map weliswaar).

A&A kun je ook eerst 1 vs 1 spelen met de beste uit je groep. Maar zorg dat je zelf je huiswerk gedaan hebt, als jij terwijl de rest al ongeduldig is nog regels moet opzoeken haken ze zeker af..

[YouTube: How To Teach Board Games Like a Pro]
Ik zal me eens gaan verdiepen. Had al zo'n vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
FrankRicard schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:12:
[...]

Oostenrijk-Zwitserland is een betere map met 2 spelers (zit in doos bij India) Nordic schijnt ook leuk te zijn met 2.
Nordic is idd een hele goeie, spelregels verschillen wel een klein beetje van het basisspel. Er zit bvb. een route van (dacht ik) 12 treintjes in die je een mega-score geeft, maar je moet natuurlijk wel de kaarten bij mekaar kunnen harken. Je kriigt bij dit bord ook een set paarse treintjes, voor zover ik weet de enige manier om die te krijgen :) .

Wij hadden onlangs TTR Europe nog eens op tafel, vonden we daar de stapel treinkaarten in terug. Die hebben we dan maar gemengd met de stapel van de 1910-uitbreiding, hoeven we nooit meer kaarten te schudden tijdens het spel :Y

[ Voor 11% gewijzigd door HellPunk op 17-03-2020 13:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
Afgelopen weekend Dominion gehaald en vandaag Spirit Island. Sinds december al 4e en 5e spel, toch wel een soort van verslavend die bordspellen. Met de huidige situatie wat meer thuis en als Corona Ontwijkend Gedrag dus nog snel wat spellen erbij die volgens BGG erg goed zouden moeten zijn.
Ben benieuwd naar Spirit Island aangezien deze wel behoorlijk complex lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Poulske schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Als je Scythe in gaat met het idee dat het soort van speelt als Risk, kom je van een koude kermis thuis ,vrees ik. Area control zit wel degelijk in het spel, maar is zeker niet zo belangrijk als bij Risk. Het is veel meer een engine builder, iedere actie die je neemt, heeft gevolgen voor hoe je er over vijf, zes, zeven beurten voor staat. Langdurige consequenties, dus.

Het ziet er supertof uit, met al die indrukwekkende stukken op het bord (ZEKER als je The Wind Gambit er bij doet, die airships zijn echt heel gaaf!), maar maar het speelt bij lange na niet hetzelfde.

Dat gezegd hebbende, heb je misschien een spellenwinkel/spellencafé ofzo in de buurt, waar je deze misschien eens kunt proberen? Als je in de randstad woont, Spellenhuis heeft hem sowieso liggen om te spelen (alleen is het spellencafé dat er bij hoort nu wel gesloten...), dan kun je altijd even zelf beoordelen of het wat voor jullie is.

Dit was moeilijk voor mij om te schrijven, aangezien het mijn favoriete spel is... Maar het is natuurlijk wel belangrijk om gewoon eerlijk en realistisch te blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
@Poulske Als je bekend bent met Tabletop Simulator wil ik ook wel ergens een avondje Scythe spelen en uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Smuey schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Als je Scythe in gaat met het idee dat het soort van speelt als Risk, kom je van een koude kermis thuis ,vrees ik. Area control zit wel degelijk in het spel, maar is zeker niet zo belangrijk als bij Risk. Het is veel meer een engine builder, iedere actie die je neemt, heeft gevolgen voor hoe je er over vijf, zes, zeven beurten voor staat. Langdurige consequenties, dus.

Het ziet er supertof uit, met al die indrukwekkende stukken op het bord (ZEKER als je The Wind Gambit er bij doet, die airships zijn echt heel gaaf!), maar maar het speelt bij lange na niet hetzelfde.

Dat gezegd hebbende, heb je misschien een spellenwinkel/spellencafé ofzo in de buurt, waar je deze misschien eens kunt proberen? Als je in de randstad woont, Spellenhuis heeft hem sowieso liggen om te spelen (alleen is het spellencafé dat er bij hoort nu wel gesloten...), dan kun je altijd even zelf beoordelen of het wat voor jullie is.

Dit was moeilijk voor mij om te schrijven, aangezien het mijn favoriete spel is... Maar het is natuurlijk wel belangrijk om gewoon eerlijk en realistisch te blijven
Ik waardeer je eerlijkheid, en je hebt me enorm geholpen. Ik vergeleek hem ook niet met Risk maar dat is een beetje het niveau van mijn vriendengroep. Ik wil gerust tijd nemen voor een uitgebreide boardgame maar de rest helaas niet.

Helaas heb ik geen spellenwinkel/cafe in de buurt. Maar ik ga eerst een simpeler spel zoeken en dit "opdringen" aan de groep en zo een beetje bij beetje de lat verhogen.
Mvdbeld schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:52:
@Poulske Als je bekend bent met Tabletop Simulator wil ik ook wel ergens een avondje Scythe spelen en uitleggen.
Bedankt! Maar dat hoeft nu niet direct, ik ga me eerst in makkelijkere games verdiepen, maar ik hou je er aan. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Poulske op 18-03-2020 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mvdbeld schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:52:
Doe mij ook uitnodigen dan ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Afgelopen weekend weer ons jaarlijkse spellenweekend gehad. Met vier man in een huisje en vooral veel gamen. Dit is nu de 7de keer denk ik dat we dat gedaan hebben.

Vrijdag gestart met een simpel deductie spel: The Unusual Suspects Wel geinig om te spelen, maar ik ben er voor nu wel klaar mee.

Daarna verder met Catan. Een van de vrienden die mee was is al een jaar of vier bezig met een eigen versie van Catan Legacy. We hadden afgesproken dit te spelen dit weekend. Uiteindelijk direct 2 potten gespeeld.
Het zat in ieder geval aardig in elkaar, alleen het balanceren was wel een dingetje. :P Sommige spelers hadden wat betere eigenschappen / kaarten dan anderen.
Iedereen had in het begin een persoonlijke opdracht welke ervoor zorgde dat je een eigen character kreeg met een daarbij behorende eigenschap. Ik kreeg bijvoorbeeld een schapenmarkt. Deze kon ik bouwen op een weide waarna ik 1 extra oogste en de schapen apart kon houden zodat ze niet mee telden als de rover werd gegooid.
Hieronder links onderin zie je een ander voorbeeld, die speelde iemand anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahUYLd4-awPMCM5KurQX3HUQzjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKD7yGVvOpt4dL8sRPsiOmNO.jpg?f=fotoalbum_large

Grootste nadeel is dat ik Catan liever niet meer speel, maar daar heb ik me overheen gezet en toch maar mee gedaan. ;)

Hierna een pot Jaws gespeeld. Nu 3x gespeeld en het blijft een geinig spel. Ook nog vrij lastig om te winnen voor beide kanten, al lijkt de haai toch wat sterker. Een speler speelt de haai en de overige spelers spelen 1, 2 of 3 characters. Brody, Quint en Hooper. Het spel speelt zich af in 2 acts. De eerste is op en rondom het eiland en is het de bedoeling dat de haai 9 mensen op eet en de andere spelers moeten voordat dat lukt de haai taggen met 2 barrels. Als 1 van die 2 gehaald is wordt het bord omgedraaid en ga je naar Act 2. Deze speelt zich af op de boot van Quint. Doel van de haai is dan de boot vernietigen of alle 3 characters op eten. Doel van de overige 3 is de haai doden. Afhankelijk van hoe een ieder het heeft gedaan in Act 1 krijg je extra kaarten die kunnen helpen bij je doel. Zeker een aanrader, uiteindelijk won de haai net.

Volgende op de lijst was Dominion met wat uitbreidingen. Altijd leuk en gaat vaak gelijk op bij ons. Uiteindelijk 3 potjes gespeeld.

De vrijdagavond afgesloten met Paladins of the West Kingdom. Dit heb ik dit jaar al 9 keer gespeeld, blijft een toffe brainburner. :9 De nieuwe en derde uitbreiding in de trilogie, Viscounts of the West Kingdom staat momenteel op Kickstarter en heb ik ook gebacked.

Afgesloten met een snel potje Perudo. Een variant op Liar's Dice. Erg geinig met meer spelers en speelt vlot weg.

Tijd om te slapen en de volgende dag weer verder.

Gestart met Gaia Project op zaterdagochtend.
Deze speel ik erg graag. 1 speler kende hem nog niet, maar dat was snel genoeg uitgelegd. Het ging in het begin vrij aardig gelijk op, maar uiteindelijk scoorde ik in de laatste ronde erg veel punten met mijn acties. Ik won uiteindelijk vrij ruim, in ieder geval 1 overwinning behaald dit weekend. O-)
Het leuke vind ik altijd dat er verschillende tegels zijn om punten te halen en deze altijd verschillen in welke ronde ze gehaald kunnen worden. Dat met veertien verschillende rassen welke allen anders spelen maakt dit echt een topper wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgkvXppiKxdyTVmrhYKX_aUlmQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kyf2Ww7Y11pT8ebUfpNmf18E.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna een pot Menara gespeeld, een dexterity game welke aardig in elkaar zit.
Doel van het spel is om minimaal 5 niveau's te bouwen door de pilaren te plaatsen. Als je een kaartje niet kan uitvoeren komt er een extra niveau bij. Uiteindelijk moesten we er 6 en hebben we dit gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wl33VN0ePw2ZysqtNNEtctqDCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzoCi1j1aPLKUetrJDH5fzCy.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna kwam een nieuw spel op tafel, Nemesis, ofwel Aliens the boardgame. Dit is een kickstarter welke een tijdje geleden is binnen gekomen bij iemand die mee was. Had hem 1x eerder gespeeld, maar vond het toen al erg tof. Toen speelden we coöperatief, dit keer speelden we semi-coöp.

Iedereen speelt een ander character. Het verhaal is dat je allemaal wakker wordt in een ruimteschip en dat er iets gruwelijk is misgegaan. Iedereen heeft een eigen objective welke je moet halen in semi-coöp. Je kan er soms voor kiezen om samen de overwinning te behalen, maar dat hoeft niet altijd. Dat hebben we geweten, uiteindelijk had iemand afgesproken om samen te vluchten in een zogenaamde escape pod, echter toen hij er in zat ging hij er in zijn eentje vandoor, de ander achter latend op het ruimteschip. Helaas was dit niet voldoende voor zijn overwinning, want ik en een ander konden ons objective ook halen, overleefden en wonnen daardoor. De vierde speler ging dood en verloor net als degene die in zijn eentje probeerde te ontsnappen. Een wat lange, maar toffe ervaring weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meq3X63_Vl0heHimPd4ZNBpidcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMmYdUtZrlKvwdSxOs1J9kho.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna 2 potten Codenames, iets wat altijd terugkomt op een weekend als deze en hierna weer een 2 tal potjes Perudo.
Hierna gingen we weer verder met Catan Legacy, echter had iemand de eerste 2 potten gewonnen wat ervoor zorgde dat we hem niet meer moesten laten winnen. Hij had inmiddels door die 2 overwinningen wat extra's behaald waar hij mee startte. Dit lukte uiteindelijk wel, maar zorgde er wel voor dat het een wat vreemde pot Catan was. Het verhaal zit tot nu toe in ieder geval leuk in elkaar. Nog 3 potten te gaan. Wie weet krijgt hij Klaus Teuber zo ver dat het uitgegeven wordt. :P

Als laatste een pot Memoir'44. Ik had hem al vaker gespeeld en we speelden in teams, maar zelden zulke slechte combinaties van kaarten getrokken als deze keer, waar de tegenpartij alleen maar fantastische combo's trok. Dat in combinatie met slecht dobbelen maakte het tot een minder toffe ervaring, moeten we nog een keer overdoen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28E2H5R33I41cLuW2taTKwU67H0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGmIandfk6XXuR5sJUqPRfr6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6kJOD5BEM-z3s1MMjE1WT2lPO0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoaW28HzhQGbctTbtgl6CuEN.jpg?f=fotoalbum_tile

Zondag gestart met een nieuw spel wat van Essen afkwam, Freshwater Fly
Een leuk spel met als thema vliegvissen. Zit erg goed en thematisch in elkaar. Zeker een aanrader, helemaal als je van vissen houdt. 8)

Hierna Endeavor: Age of Sail gespeeld. Een spel wat ontzettend mooi is vorm gegeven met mooie components. Iedereen strijdt om steden en schepen en de grondstoffen die daarbij horen. De grondstoffen zorgen ervoor dat je weer meer acties kan doen en jezelf kan ontwikkelen. Daarnaast heb je allerlei modules die je kan toevoegen zodat geen enkel potje hetzelfde is. Ook speelt het erg snel, inclusief regel uitleg waren we met vier man binnen anderhalf uur klaar.

Afgesloten met een pot Tokyo Highway en 2 potten codenames.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kwz1sgRJ0oruJdo1KV_DUPZIZR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCkhGDVFv40bepTOU74JskY5.jpg?f=fotoalbum_large

Was in ieder geval weer een tof en gevuld weekend. We hadden in ieder geval weer te weinig tijd gezien alles wat we mee hadden. 8) :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0q1cIAg6kaiViJGThYIyKuQdRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koMx7AiGRqkOyp19jBKho1pI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En dan heb je de grootste doos niet (Nemesis) er niet eens op staan! Heb je ook al eens Tapestry gespeeld? Ik laatst een potje, vond het leuk, maar het voelde een beetje als Gaia voor de casual gamer. Iets minder plannen, iets meer geluk dan Gaia. Gaia is hier trouwens ook favoriet qua euro games. Had het nog leuk gevonden als er variable abilities zouden zijn geweest. Dat is op zich het idee van de boosters, maar dan iets meer impact/theme.

[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 18-03-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Tapestry heb ik vorig jaar helpen playtesten en sinds hij uit is een keer of 12 gespeeld. Ik vind het een erg tof spel in ieder geval. Snap wel wat je bedoelt inderdaad dat het daarop lijkt. De instap en moeilijkheid is niet hoog en dus voor de casual gamer ook goed te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
MrVegeta schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Doe mij ook uitnodigen dan ;)
Ben best actief met bordspellen via internet laatste dagen, lijkt me leuk plan om eens met wat mensen van hier te spelen. Scythe staat wat mij betreft dan ook boven aan het lijstje!

Mogelijke opties:Als er animo is laat maar weten!
MADG0BLIN schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:57:
Tapestry heb ik vorig jaar helpen playtesten en sinds hij uit is een keer of 12 gespeeld. Ik vind het een erg tof spel in ieder geval. Snap wel wat je bedoelt inderdaad dat het daarop lijkt. De instap en moeilijkheid is niet hoog en dus voor de casual gamer ook goed te begrijpen.
Vind Tapestry ook erg leuk al is het niet Jamey zijn beste en of meest gebalanceerde design imo. Ik stoor me er bij deze game dan ook niet aan als het 1 speler voor de wind gaat en mijn Tapestry en Civ combinatie minder uit de verf komt. Probeer altijd het beste van mijn combinatie te maken en daar schuilt het plezier voor mij in.

Heb Gaia 1x gespeeld, maar werd er niet heel vrolijk van, wellicht ook omdat de rules on-the-fly verzorgd moesten worden...

[ Voor 23% gewijzigd door Mvdbeld op 18-03-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Mvdbeld schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Ben best actief met bordspellen via internet laatste dagen, lijkt me leuk plan om eens met wat mensen van hier te spelen. Scythe staat wat mij betreft dan ook boven aan het lijstje!

Mogelijke opties:Als er animo is laat maar weten!

[...]

Vind Tapestry ook erg leuk al is het niet Jamey zijn beste en of meest gebalanceerde design imo. Ik stoor me er bij deze game dan ook niet aan als het 1 speler voor de wind gaat en mijn Tapestry en Civ combinatie minder uit de verf komt. Probeer altijd het beste van mijn combinatie te maken en daar schuilt het plezier voor mij in.

Het Gaia 1x gespeeld, maar werd er niet heel vrolijk van, wellicht ook omdat de rules on-the-fly verzorgd moesten worden...
Ik ben voor! Ik heb Scythe iig op Steam, inclusief Invaders (Steam naam is, heel origineel, gewoon Smuey) Ik heb ook wat ander spul van Asmodee op Steam (Carcassonne, Love Letter (nog nooit gespeeld), Mysterium, Pandemic, Ticket to ride en Twilight Struggle (nog nooit gespeeld))

Overigens ben ik ook te porren voor een middag IRL spelen, al zal er dat de komende weken wel even niet van gaan komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
Gisteren Nemesis gespeeld via TTS met @MrVegeta als host en kenner, waarvoor dank nogmaals!

Was een behoorlijke lange zit (4 uur oid), en had zelf een redelijk flauw objective (zorg ervoor dat 2 mensen overleven), hierdoor liep ik vrij lang doelloos rond op het schip de Nemesis. Op het eind werd het echter toch nog spannend omdat een andere speler het blijkbaar op mij gemunt had en ik alles uit de kast moest trekken om alsnog een escape pod te pakken. Escapen uiteindelijk wel gelukt, maar contaminated in the proces....

Uiteindelijk had volgens mij alleen @MrVegeta zijn objective gehaald en het overleefd (contamination check overleefd), dus well played! Interessante game al zou ik volgende keer iets meer uitdaging zoeken qua objective, dan heb je wellicht iets meer drive om wat te ondernemen gedurende 2a3 uur. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Mvdbeld Was mijn eerste keer Nemesis uitleggen, ging best goed :). We waren rond 2045 van start gegaan, paar disconects en de game was 0130 ongeveer afgelopen. Dus ja, vrij lang potje. Dat kwam door 3 dingen, een aantal regels moesten meerdere malen worden uitgelegd. Niet iedereen was even handig met TTS en door het objective van iemand werden er meer rondes gespeeld dan normaal.

Ik had inderdaad mijn objective gehaald door de engines te saboteren en het schip te laten ontploffen. Verder beetje geluk gehad met het ontsnappen. Het was wel leuk om te zien hoe die kerel jou van kant probeerde te maken.

Naar mate je het spel wat vaker speelt ga je doorkrijgen wat voor consequenties bepaalde acties kunnen hebben. Daar wordt het spel iets makkelijker van, je weet welke kamers er zijn en waar ze voor gebruikt kunnen worden, en natuurlijk als je wat vaker speelt kan je beter je acties plannen in iemand anders zijn beurt. Dat scheelt veel qua play time.

Laten we eens kijken of we een Scythe game kunnen gaan doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

MADG0BLIN schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:36:
Afgelopen weekend weer ons jaarlijkse spellenweekend gehad. Met vier man in een huisje en vooral veel gamen. Dit is nu de 7de keer denk ik dat we dat gedaan hebben.
Van uit de studentenflat - ooit, een mensenleven geleden" ;) - huurden we met Pasen een huisje af (de goedkoopste Landal, niet vanwege de faciliteiten, het ging erom dat één iemand niet de gastheer of gastvrouw hoefde te zijn :*) ) . Dat is ondertussen een al meer dan 10 jaar oude traditie. We begonnen met 5 luitjes, waarvan 1 stelletje. Ondertussen is dat een groep geworden van 3 stelletjes en 1 verstokte vrijgezel en 3 kinderen, onze keuzes in het aanbod van huisjes wordt steeds kleiner, maar het is altijd een heel fijn en gezellig moment in het jaar.

Ik ben bang dat er dit jaar een onderbreking gaat zijn, hoe begrijpelijk ook, van die traditie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
DaWayne schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:23:
Ben benieuwd naar Spirit Island aangezien deze wel behoorlijk complex lijkt te zijn.
Gisteravond met de vrouw gespeeld. Ruim 3 uur over de eerste pot gedaan, maar wat vloog de tijd!
Echt veel verschillende mechanismen in het spel, waardoor we ook wel wat fouten hebben gemaakt. (En nog weinig strategie hebben toegepast)
Doordat het een soort workerplacement is i.c.m. deckbuilding, en dan in Coop is het een geheel nieuwe ervaring voor ons.
Ben benieuwd hoe de volgende potjes gaan, zowel qua strategie als qua snelheid.
Overigens wel de eerste pot (beginners setup) gewonnen, door vlak voor de laatste invaderactie alle dorpen en steden van de kolonisten te vernietigen. Ben benieuwd of we de volgende pot in normale setup ook kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
MrVegeta schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:23:
@Mvdbeld Was mijn eerste keer Nemesis uitleggen, ging best goed :). We waren rond 2045 van start gegaan, paar disconects en de game was 0130 ongeveer afgelopen. Dus ja, vrij lang potje. Dat kwam door 3 dingen, een aantal regels moesten meerdere malen worden uitgelegd. Niet iedereen was even handig met TTS en door het objective van iemand werden er meer rondes gespeeld dan normaal.

Ik had inderdaad mijn objective gehaald door de engines te saboteren en het schip te laten ontploffen. Verder beetje geluk gehad met het ontsnappen. Het was wel leuk om te zien hoe die kerel jou van kant probeerde te maken.

Naar mate je het spel wat vaker speelt ga je doorkrijgen wat voor consequenties bepaalde acties kunnen hebben. Daar wordt het spel iets makkelijker van, je weet welke kamers er zijn en waar ze voor gebruikt kunnen worden, en natuurlijk als je wat vaker speelt kan je beter je acties plannen in iemand anders zijn beurt. Dat scheelt veel qua play time.

Laten we eens kijken of we een Scythe game kunnen gaan doen :)
Game was rond 00:30 klaar toch? Dus net geen 4 uur denk. In het vervolg wel wat rapper te spelen inderdaad...

Scythe lijkt me ook leuk (al een tijd niet gedaan, ben wellicht roestig), @Smuey had mij ook al toegevoegd op steam. Heb jij ook de digitale versie of anders wellicht TTS als @Smuey die heeft?

Vanavond kan ik pas later denk, 9 a half 10 vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Leuk idee om eens digitaal samen te spelen. Alleen is mijn huidige pc dermate instabiel dat dat niet lukt. :'(
Als alles weer functioneert haak ik graag een keer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:54
Tof, ik heb het ook ooit gekocht in een sale, en heb paar keer geoefend, maar de handigheid zit er absoluut ook niet in. Als ik wat tijd vind, zal ik jullie proberen joinen :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 07:40

Thompson

Beeromaniac

Hier nog zo iemand die Scythe een heel erg gaaf spel lijkt maar geen geschikte groep heeft om het mee te spelen. Zelfde situatie; hele leuke mensen mijn spellengroepje, maar die spelen vooral liever Catan, King of Tokyo, Machiavelli etc. Spellen waarbij je echt in 10 min weet hoe alles werkt zonder een how-to-play van een half uur te kijken en de spelregels door te lezen.

Nou zie ik hier de laatste 10~20 pagina's regelmatig voorbij komen dat mensen geen groepje hebben, een bepaald spel willen proberen etc. etc.
Nou is de G van GoT volgens mij Gathering. Is het niet een idee om een topic te maken waarin Gatherings voor bordspellen kunnen worden gepland? Mocht hier positief op worden gereageerd wil ik dat best uitwerken en het spits afbijten door de 1e (Locatie midden van Noord-Brabant) Gathering te hosten. Zodra dat van onze overheid mag dan hé ;)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 15:06
Mvdbeld schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Mogelijke opties:
Hoe is Thronemaster? En hoe lang duurt een spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Thompson schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:12:
Hier nog zo iemand die Scythe een heel erg gaaf spel lijkt maar geen geschikte groep heeft om het mee te spelen. Zelfde situatie; hele leuke mensen mijn spellengroepje, maar die spelen vooral liever Catan, King of Tokyo, Machiavelli etc. Spellen waarbij je echt in 10 min weet hoe alles werkt zonder een how-to-play van een half uur te kijken en de spelregels door te lezen.

Nou zie ik hier de laatste 10~20 pagina's regelmatig voorbij komen dat mensen geen groepje hebben, een bepaald spel willen proberen etc. etc.
Nou is de G van GoT volgens mij Gathering. Is het niet een idee om een topic te maken waarin Gatherings voor bordspellen kunnen worden gepland? Mocht hier positief op worden gereageerd wil ik dat best uitwerken en het spits afbijten door de 1e (Locatie midden van Noord-Brabant) Gathering te hosten. Zodra dat van onze overheid mag dan hé ;)
Ik heb wel interesse, zelf woon ik in Venlo dus de afstand is nog te overbruggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
FreeShooter schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 06:11:
[...]

Hoe is Thronemaster? En hoe lang duurt een spel?
Throne master is redelijk, interface is niet top maar wel functioneel. Je kan live of PBEM (play by e-mail) doen, live duurt nog steeds wel lang ook afhankelijk van de spelers.

Daarnaast is het me ook niet geheel duidelijk welke versie en regels het spel hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN

We hebben dat al een aantal keren eerder gedaan, meen een keer of 3, 4. Maar prima idee als het hele Corona gebeuren voorbij is. :)

Vorige keer hebben we daar het DM systeem voor gebruikt in combinatie met een datumprikker. Dat werkte prima. Noord Brabant is wat ver voor mij, maar wie weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[b]Thompson in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"
Leuk plan, maar ik denk dat ik al iets te veel bordspellen meetings heb om er nog 1 aan toe te voegen.
Al merk ik wel dat ik opeens heel lege weken heb op deze manier :(

Zomaar een alternatief voorstel. Ik zit bij een boordspellen club in waalre (3km vanaf eindhoven) waar scythe ook regelmatig op vrijdagavond voorbij komt. Je bent altijd welkom om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik weet dat @TERW_DAN 'm heeft voor 7 spelers inclusief uitbreiding, ik heb hem zelf ook maar ook niet echt een groep waarbij dergelijke 'zware' spellen op tafel komen en dat vind ik ontzettend jammer, want het is absoluut één van mijn all-time favorites. Kom zelf uit Utrecht, maar voor Scythe kom ik graag naar Brabant :)
MADG0BLIN schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:
[...]

We hebben dat al een aantal keren eerder gedaan, meen een keer of 3, 4. Maar prima idee als het hele Corona gebeuren voorbij is. :)

Vorige keer hebben we daar het DM systeem voor gebruikt in combinatie met een datumprikker. Dat werkte prima. Noord Brabant is wat ver voor mij, maar wie weet. :)
De laatste keer was bij TERW_DAN als ik me niet vergis, dat is echt te lang geleden.. vond beide meets die ik heb meegedaan érg gezellig.

[ Voor 17% gewijzigd door Demo op 20-03-2020 10:36 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Demo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:33:
[...]
Ik weet dat @TERW_DAN 'm heeft voor 7 spelers inclusief uitbreiding, ik heb hem zelf ook maar ook niet echt een groep waarbij dergelijke 'zware' spellen op tafel komen en dat vind ik ontzettend jammer, want het is absoluut één van mijn all-time favorites. Kom zelf uit Utrecht, maar voor Scythe kom ik graag naar Brabant :)

[...]
De laatste keer was bij TERW_DAN als ik me niet vergis, dat is echt te lang geleden.. vond beide meets die ik heb meegedaan érg gezellig.
De laatste was bij mij inderdaad. Maar dat is volgens mij echt al wel weer 2 jaar terug.

Ik ben ook wel weer voro een Tweakers spellenmeet als we allemaal weer de deur uitmogen :P Als jullie willen kan ik m'n huis beschikbaar stellen (onder de voorwaarde dat ik dan weer een tafel heb, ben nu nog een beetje aan het verbouwen, schilderen en nieuwe meubels aanhet uitzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Demo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:33:
[...]

[...]
Hier ook alles in huis voor zeven spelers, inclusief alledrie de uitbreidingen, modular board en metal coins/realistic resources. Plus een 3d-printed Factory, puur voor de flavour (hey, als je zo'n apparaat hebt staan, moet je hem gebruiken ook!) Ik haak graag aan om potjes te spelen, al gaat mijn voorkeur uit naar ergens in de randstad ivm planning. Brabant is me toch nét even te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Smuey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Hier ook alles in huis voor zeven spelers, inclusief alledrie de uitbreidingen, modular board en metal coins/realistic resources. Plus een 3d-printed Factory, puur voor de flavour (hey, als je zo'n apparaat hebt staan, moet je hem gebruiken ook!) Ik haak graag aan om potjes te spelen, al gaat mijn voorkeur uit naar ergens in de randstad ivm planning. Brabant is me toch nét even te ver weg.
Foto's!! :9~

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smuey
U vraagt, wij draaien!

Tijdens deze pot had ik het modular board nog niet en het is 'maar' een 4-speler pot, waarbij twee spelers volledig nieuw waren. Geen Airships op tafel dus.

Edit: Ik was helemaal vergeten dat ik ook een set encounter tokens geprint had...

Edit Edit: Was het al opgevallen dat de munten van $5 gebaseerd zijn op het oude vertrouwde Nederlandse dubbeltje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFdex5u5OmoMuKQBidjU10NU34Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qItUb8IniRdUoLJli06ce2aB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6iu2MLLuY-ILmvNTUgfvaR0XHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbulQCZ8ZM8dkmv4BvT5Yxlm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZcrnKKg351nE6uf6yet1KgmU48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p78hYb6oBhK9eFzFNh7qvqy9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UCluu5U1vqDQ_9CYUHpQ8TQlSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwjQljOo336IrJxY7EY3f8TN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oCLyQPfTO1prvhILMR4vB9OCW8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFua3enJvOgMMo4GYTQ0kZkM.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door Smuey op 20-03-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 15:16
nice!
Pagina: 1 ... 99 ... 159 Laatste