Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Waar kopen jullie eigenlijk doorgaans je bordspellen?
Lokale winkel? Goedkoopste via internet? Een specifieke internetwinkel?

Ik heb inmiddels al een behoorlijke lijst aan games om in de toekomst m'n verzameling nog eens mee uit te breiden en puur uit gemak kijk ik altijd eerst bij bol.com maar als ik ze bij een echte dedicated spellenwinkel is wellicht net zo leuk/goedkoop.

Aangezien het vakantiegeld er aan zit te komen en ik het voorlopig niet aan een vakantie kan uitgeven... :9

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:34
Thompson schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:37:

Ik heb inmiddels al een behoorlijke lijst aan games om in de toekomst m'n verzameling nog eens mee uit te breiden en puur uit gemak kijk ik altijd eerst bij bol.com maar als ik ze bij een echte dedicated spellenwinkel is wellicht net zo leuk/goedkoop.

Aangezien het vakantiegeld er aan zit te komen en ik het voorlopig niet aan een vakantie kan uitgeven... :9
Bol is echt niet echt goedkoper dan een dedicated winkel qua spellenprijzen. Soms de aanbieidngen.

En verder? Ik koop via KS, en 2de hands en via een bordspelhandelaar en op beurzen

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 21-04-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

maartend schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:48:
[...]

Bol is echt niet echt goedkoper dan een dedicated winkel qua spellenprijzen. Soms de aanbieidngen.

En verder? Ik koop via KS, en 2de hands en via een bordspelhandelaar.
Dat vermoeden had ik ook en ik help dan liever mee aan zo'n dedicated winkel in stand houden. Maar wat zijn dan goede/leuke dedicated winkels? Welke hebben interessante aanbiedingen, een leuk spaarsysteem, interessante nieuwsbrief etc?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Soms kickstarter, soms online, maar het meeste koop ik toch op Spiel (zowel nieuw als tweedehands). En dat zit er dit jaar waarschijnlijk niet in. :(

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47

Friends & Foes in Amsterdam is wel fijne winkel.
Maar hou ook de Geek market op BGG in de gaten. Of good old Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:04

Beetje een oude lijst, maar hier staan allerlei bordspelwinkels in verschillende steden en dorpen:
https://www.budgetspelen....opic_id=14462&forum_id=48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50

Beverwijk heeft geen specifieke bordspellenwinkel (meer), helaas. Die heeft het helaas iets meer dan een jaar geleden toch niet weten te redden. Jammer, want ik kwam er eigenlijk wekelijks wel.

Als ik in het centrum van Haarlem ben, loop ik altijd even bij het Spellenhuis / The Boardroom binnen. Leuk concept: Deels spellenwinkel, deels bodspellencafé.

Verder bestel ik online (veel bij Summoner.nl; flink betere prijzen dan Bol.com en een uitstekende service, en af en toe eens wat bij onze zuiderburen via despelvogel.com, die hebben vaak hele interessante aanbiedingen). En natuurlijk spellenbeurzen zoals Spellenspektakel, waarvan ik hoop dat dat dit jaar wel doorgang kan vinden!

Kickstarter heb ik me nog niet aan gewaagd. Naast dat ik de spellen over het algemeen veel (veel!) te duur vind, en vaak duurder dan ze eigenlijk hadden kunnen zijn omdat er een enorme lading aan fluff bij wordt geleverd om toch maar vooral op te vallen, zie ik de meerderheid van die spellen eigenlijk opvallend vaak en snel na de release in het tweedehands circuit gedumpt worden. Niet alles, natuurlijk, Nemesis is een mooi voorbeeld van een spel dat erg goed uitgepakt heeft (en dat ik graag nog eens wil spelen!), maar als ik kijk naar bijvoorbeeld een Tainted Grail: Fall of Avalon... Ziet er supermooi uit, zou thematisch erg gaaf moeten zijn, maar lijkt qua gameplay toch behoorlijk tegen te vallen. Dan vind ik het zonde om daar 2-300 euro in te stoppen, zonder echt te weten of het uiteindelijk wel wat wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Thanks voor de vele reacties! Ik heb al even snel gekeken op een aantal van de genoemde websites en een spellenwinkel hier in de regio gevonden plus een aantal websites waar de spellen die ik graag wil inderdaad goedkoper zijn dan bij bol.com.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54
Smuey schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:40:
[...]

Kickstarter heb ik me nog niet aan gewaagd. Naast dat ik de spellen over het algemeen veel (veel!) te duur vind, en vaak duurder dan ze eigenlijk hadden kunnen zijn omdat er een enorme lading aan fluff bij wordt geleverd om toch maar vooral op te vallen, zie ik de meerderheid van die spellen eigenlijk opvallend vaak en snel na de release in het tweedehands circuit gedumpt worden. Niet alles, natuurlijk, Nemesis is een mooi voorbeeld van een spel dat erg goed uitgepakt heeft (en dat ik graag nog eens wil spelen!), maar als ik kijk naar bijvoorbeeld een Tainted Grail: Fall of Avalon... Ziet er supermooi uit, zou thematisch erg gaaf moeten zijn, maar lijkt qua gameplay toch behoorlijk tegen te vallen. Dan vind ik het zonde om daar 2-300 euro in te stoppen, zonder echt te weten of het uiteindelijk wel wat wordt...
Ik koop een stuk minder op Kickstarter dan een aantal jaar geleden, maar er is zeker genoeg moois te vinden geweest wat echt heel goed is en zeker de moeite waard is geweest.

Greep uit de afgelopen jaren welke ikzelf heb gekocht:

Tiny Epic Series
Vital Lacerda Games
Scythe
This War of Mine
Xia
Thunderstone Quest
Gloomhaven
Brass
The 7th Continent
Millennium Blades
Root
The west kingdom serie

Dit zijn stuk voor stuk spellen welke regelmatig op tafel komen en wat mij betreft echt toppers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Lointje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:59:
Ondertussen ook al wat ervaring met tabletop simulator. Had het al 2 jaar staan, ooit in een sale gekocht, maar nu pas echt gespeeld ipv twee potjes chess ooit.
Beetje vanalles, Ticket to ride europe, cards against humanity, dead of winter, patchwork. Gaat allemaal heel vlot. De meeste mensen zijn er ook vrij snel mee weg, en als sommige van die games zijn zo goed gescript dat je eigenlijk veel administratie weghaalt.
Ondertussen met de vriendin ook nog wat gewone spellen uit de kast: memoir 44, rollplayer, mice & mystics, bad bones, fields of arle, ... :-) Het aantal gespeelde spellen gaat best wel vooruit nu we niet meer 's avonds weg gaan.
Fields of arle staat hier in de kast te wachten. Eerst maken we seizoen 2 van pandemic nog even af en mijn vriendin vindt alle regels wat veel (heeft een jaar ook in de kast gelegen, we waren in juli), dus zodra we daarmee klaar zijn komt Fields of Arle aan de beurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:13
Smuey schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:40:
[...]

Beverwijk heeft geen specifieke bordspellenwinkel (meer), helaas. Die heeft het helaas iets meer dan een jaar geleden toch niet weten te redden. Jammer, want ik kwam er eigenlijk wekelijks wel.

Als ik in het centrum van Haarlem ben, loop ik altijd even bij het Spellenhuis / The Boardroom binnen. Leuk concept: Deels spellenwinkel, deels bodspellencafé.

Verder bestel ik online (veel bij Summoner.nl; flink betere prijzen dan Bol.com en een uitstekende service, en af en toe eens wat bij onze zuiderburen via despelvogel.com, die hebben vaak hele interessante aanbiedingen). En natuurlijk spellenbeurzen zoals Spellenspektakel, waarvan ik hoop dat dat dit jaar wel doorgang kan vinden!

Tegenover het spellen huis zit tegenwoordig ook nog de Groene Godin, zat voorheen ergens anders in Haarlem. Deze heeft ook aardig wat spelletjes!

Online ook goede ervaring met de spelvogel.com, daarnaast met spelonk.be en adriaensen-speciaalzaak.be (ziet er wat gedateerd uit en bestellen alleen via bankoverschrijving, maar wel prima service en prijzen!).

Kickstarter is hier vrijwel volledig opgedroogd, na voorgaande jaren wat meer bestellingen, wacht nu vaak retail af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:57:
[...]

Ik koop een stuk minder op Kickstarter dan een aantal jaar geleden, maar er is zeker genoeg moois te vinden geweest wat echt heel goed is en zeker de moeite waard is geweest.

Tiny Epic Series
Vital Lacerda Games
Scythe
This War of Mine
Xia
Thunderstone Quest
Gloomhaven
Brass
The 7th Continent
Millennium Blades
Root
The west kingdom serie

Dit zijn stuk voor stuk spellen welke regelmatig op tafel komen en wat mij betreft echt toppers zijn.
Eens, maar vrijwel alle titels die je noemt, zijn tegenwoordig ook gewoon in retail beschikbaar (waar ik de nodige dan ook heb opgepikt). Maar dat zijn toch meer de uitzonderingen, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
In de omgeving van Venlo is geen echte boardgame zaak. Ik haal het voornamelijk bij de webwinkels of de Boardgamegeek marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 11:13
Vroeger haalde ik veel van Amazon en Oberonn in Hasselt (BE), maar de laatste tijd ben ik met mijn aankopen bijna volledig verhuisd naar Spelhuis in Zonhoven. Meestal bestel ik in bulk en ga het dan op een zaterdag afhalen, maar ze doen ook aan verzending. Een andere webshop die ik wel eens gebruik is Crowdfinder, ook prima service. Ik verwacht trouwens een dezer dagen een pakje van hen :).

Spellen van Duitse uitgevers haal ik vaak in Aken als we het toevallig zo uitkomt. Mayersche in het centrum heeft een prima aanbod, veel beter dan de 'echte' spellenwinkel in Aken.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42
Eindelijk Oceans binnen!

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
De voorbije week heb ik me eindelijk aan een projectje gewaagd dat al even op de plank lag: het verven van de kastelen uit Bunny Kingdom. Zeker ten opzichte van de helblauwe carrotadels uit de uitbreiding vond ik de beige kastelen uit het basisspel nogal saai.

Het plan was eerst om ze gewoon met een penseeltje te verven in drie kleuren voor de verschillende waardes (brons, zilver en goud). Bij Spelhuis werd me echter aangeraden te werken met spuitbussen, dus besloot ik om alles in hetzelfde zilver te doen met gekleurde primer en een kleurloze vernis.

Om makkelijk meer mini's in één keer te kunnen spuiten bevestigde ik ze per vijf met dubbelzijdig kleefband op houten latjes. Daarna de primer erover, dagje laten drogen, dan de vernis en nog een dagje drogen plus twee extra dagen om de verfgeur te laten verdwijnen.

Helaas heb ik geen foto's van het work in progress en maar eentje van het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y57fLVGK9rOVdy5zpugVUytXU0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bjo1UuV8O9CbkgmvRXtr4lYw.jpg?f=fotoalbum_large

Op sommige kastelen heb ik de onderkant van de torentjes niet helemaal bedekt, zoals je vooraan op het linkse kasteel ziet. Misschien retoucheer ik dat later nog, maar verder ben ik er best tevreden mee! De carrotadels heb ik overigens niet geverfd, ik vond het onderscheid wel mooi.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehouben
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-04-2023
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:57:
[...]

Tiny Epic Series
Vital Lacerda Games
Scythe
This War of Mine
Xia
Thunderstone Quest
Gloomhaven
Brass
The 7th Continent
Millennium Blades
Root
The west kingdom serie

Goede lijst, zitten een hoop van mijn persoonlijke favorieten van Kickstarter tussen! Kickstarter heeft best vaak gave games, maar je moet er wel naar zoeken soms. Frosthaven loopt op dit moment, lijkt me ook veelbelovend. En afgelopen week is een game die ik op Essen Spiel heb kunnen proberen van een nederlandse uitgever online gekomen, Adventures in Neverland - verhalend bordspel uit de wereld van Peter Pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
ehouben schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:21:
[...]

Goede lijst, zitten een hoop van mijn persoonlijke favorieten van Kickstarter tussen! Kickstarter heeft best vaak gave games, maar je moet er wel naar zoeken soms. Frosthaven loopt op dit moment, lijkt me ook veelbelovend. En afgelopen week is een game die ik op Essen Spiel heb kunnen proberen van een nederlandse uitgever online gekomen, Adventures in Neverland - verhalend bordspel uit de wereld van Peter Pan.
Klopt ook zeker, maar wat ik bedoel is meer dat de écht goede Kickstarters vanzelf ook hun weg naar retail weten te vinden. Al die games die @MADG0BLIN noemt, zijn tegenwoordig namelijk ook gewoon bij de betere spellenhandel te vinden (en hebben via die weg in veel gevallen ook hun weg naar mijn collectie gevonden, overigens! Scythe is mijn all-time favoriet, bijvoorbeeld en we gaan binnenkort eindelijk beginnen aan Gloomhaven). Maar veruit de meeste Kickstarters redden dat simpelweg niet. Er zit heel veel spul tussen dat overpriced is, teveel leunt op materiaal dat maar weinig toevoegt aan de gameplay (en het spel dus ook onnodig duur maakt), meer leunt op een bestaand IP en daar dus meer nadruk op legt dan aandacht aan het spel zelf te besteden, of een spel dat domweg niet lekker speelt.

Het is vaak wat lastig om het kaf van het koren te scheiden. Spellen van uitgevers die zich in het verleden al eerder hebben bewezen bieden een zekere mate van veiligheid natuurlijk, maar voor de rest blijft het toch vaak giswerk of het uiteindelijke product ook leuk is om te spelen. En om nou bedragen van 200 euro+ te gaan gokken, in de hoop dat je investering na (vaak) meer dan een jaar z'n geld waard blijkt te zijn, dat is gewoon niet echt mijn ding.

Begrijp me niet verkeerd, hoor. Ik vind Kickstarter een fantastische optie en zonder Kickstarter hadden we heel veel parels van spellen tegenwoordig niet gehad, dus het heeft zeker wel z'n plaats. Maar je moet wel écht goed opletten wat de moeite echt waard is en wat niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Smuey op 01-05-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 22:25

g0tanks

Moderator CSA
999 Games heeft een print and play mini-uitbreiding uitgebracht voor Catan genaamd #blijfthuis: https://www.999games.nl/n...i-uitbreiding-blijf-thuis

Best geinig. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Smuey schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:05:
[...]

Klopt ook zeker, maar wat ik bedoel is meer dat de écht goede Kickstarters vanzelf ook hun weg naar retail weten te vinden. Al die games die @MADG0BLIN noemt, zijn tegenwoordig namelijk ook gewoon bij de betere spellenhandel te vinden (en hebben via die weg in veel gevallen ook hun weg naar mijn collectie gevonden, overigens! Scythe is mijn all-time favoriet, bijvoorbeeld en we gaan binnenkort eindelijk beginnen aan Gloomhaven). Maar veruit de meeste Kickstarters redden dat simpelweg niet. Er zit heel veel spul tussen dat overpriced is, teveel leunt op materiaal dat maar weinig toevoegt aan de gameplay (en het spel dus ook onnodig duur maakt), meer leunt op een bestaand IP en daar dus meer nadruk op legt dan aandacht aan het spel zelf te besteden, of een spel dat domweg niet lekker speelt.
Het klopt zeker dat je goed moet kunnen inschatten wat een goed spel is of niet en het is makkelijk om te vallen voor alle goodies die bij sommige campaigns aangeboden worden.

Aan de andere kant heeft het soms ook z'n voordelen: wie bijvoorbeeld Sagrada niet gebackt had heeft maanden moeten wachten vooraleer het in retail te vinden was en dan was het nog een stuk duurder dan de KS. En ik heb hier ook een paar spellen die best wel leuk zijn, maar toch nooit in retail geraakt zijn. Dat is natuurlijk geen man overboord, zeker de laatste jaren heb je ook buiten KS wel genoeg keus :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:22

Oxigeon

En zo is dat!

Ik denk dat ik morgen eens naar de lokale spellenwinkel rij en daar eens wat ga bekijken.

Wil eigenlijk gaan voor Exploding Kittens. Leuk spelletje net als pesten voor 2-5 personen. Vaak speel ik met 2 personen. Is kittens dan ook een beetje leuk?

Verder ben ik echt nog aan het denken om eventueel Clever ook mee te pakken. Wat vinden de Tweakers van deze game?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Oxigeon schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:38:
Ik denk dat ik morgen eens naar de lokale spellenwinkel rij en daar eens wat ga bekijken.

Wil eigenlijk gaan voor Exploding Kittens. Leuk spelletje net als pesten voor 2-5 personen. Vaak speel ik met 2 personen. Is kittens dan ook een beetje leuk?

Verder ben ik echt nog aan het denken om eventueel Clever ook mee te pakken. Wat vinden de Tweakers van deze game?
Kittens komt beter tot zijn recht met meer spelers. Clever heb ik met name veel op mijn telefoon gespeeld, maar is ook prima met twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey

Ik ben het eens met @Mvdbeld - Exploding Kittens is leuker met meer spelers. Als je specifiek op zoek gaat naar spellen die je niet alleen met twee spelers, maar ook met meerdere spelers kunt spelen en daarbij met ieder spelersaantal uitdagend en leuk zijn, kijk dan eens naar Virus! (snel kaartspel), Qwixx (dobbelspel) of Azul (strategisch tegels leggen). Die laatste is wel een stukje prijziger dan de andere, maar zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehouben
Smuey schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Ik ben het eens met @Mvdbeld - Exploding Kittens is leuker met meer spelers. Als je specifiek op zoek gaat naar spellen die je niet alleen met twee spelers, maar ook met meerdere spelers kunt spelen en daarbij met ieder spelersaantal uitdagend en leuk zijn, kijk dan eens naar Virus! (snel kaartspel), Qwixx (dobbelspel) of Azul (strategisch tegels leggen). Die laatste is wel een stukje prijziger dan de andere, maar zeker de moeite waard.
+1 voor Azul! En bedankt voor de tip voor Virus, die ziet er leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
ehouben schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:37:
[...]

Er is ook een uitbreiding voor, Virus! 2. Voegt nieuwe kaarten en opties toe, waardoor je de lengte van een potje wat kunt oprekken en je mede/tegenspelers nét wat gemener kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:25
ehouben schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:37:
[...]

+2 voor Azul!
En patchwork is ook een leuk spel voor 2 spelers, niet te lang, niet te complex maar toch strategisch.
Complexer en 1,5-2 uur is spirit island. Die vinden wij echt heel leuk om samen te spelen als de kids op bed liggen!

Heb nu net Arkham Horror the card game gekocht om met moederdag te geven. Ben erg benieuwd hoe dat gaat spelen.(ergens hoop ik vanwege oplopende kosten met expansions niet te leuk😁🤔)

[ Voor 0% gewijzigd door DaWayne op 02-05-2020 17:31 . Reden: Typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 11:57

Een leuk spel dat ik enkele maanden geleden in mijn collectie heb toegevoegd is Konumo Batalo (onder andere vial Bol.com te verkrijgen). Gezien de vele opties waar je uit kan kiezen en de vele dobbelstenen is geen enkel potje het zelfde. Afhankelijk van de denktijd die iemand neemt duurt een potje omgeveer een half uur.
Hoewel er met veel dobbelstenen gegooid wordt is de "luck" factor toch enigsinds beperkt door de vele mogelijkheden van de verschillende helden waarmee je speelt (iig in het begin van het spel, aangezien een gedeelte ervan waarschijnlijk wel gaat sneuvelen).

Ik ben een van de gelukkigen die van dit spel de 1-persoons variant mag play-testen. Deze variant (ook al ben ik niet persé fan van 1-persoons bordspellen) is zeker zo leuk als de bestaande 2-persoons versie. Mede ook omdat het speeltempo nog hoger ligt en je alle acties zelf uitvoert en dus nog meer immersie ervaart.
p.s. Geen idee wanneer deze 1-persoons variant uitgebracht gaat worden (er gaan geluiden op dat hij zelfs als gratis uitbreiding aangeboden wordt; je hebt er wel het basis spel voor nodig).
DaWayne schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Complexer en 1,5-2 uur is spirit island. Die vinden wij echt heel leuk om samen te spelen als de kids op bed liggen!
Spirit Island is ook een echte aanrader, al heb ik hem alleen nog maar met 3 of 4 spelers gespeeld. Dit is zo'n spel die ook per speler meer, ook zo'n zelfde deel langer wordt in speelduur. Het liefst speel ik hem met 3 spelers. Afhankelijk van "adversaries" en "scenario's" en speelstijl ligt de duur tussen de 2 en 4 uur.

Spirit Island was wel pittig de eerste keer/keren spelen qua regels, maar voornamelijk het inzicht krijgen in wat de volgende ronde gaat gebeuren, want dat moet je goed kunnen inzien om in de huidige ronde de juiste actie(s) te nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Shmoozer op 04-05-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 21:20
Shmoozer schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:10:
Spirit Island is ook een echte aanrader, al heb ik hem alleen nog maar met 3 of 4 spelers gespeeld. Dit is zo'n spel die ook per speler meer, ook zo'n zelfde deel langer wordt in speelduur. Het liefst speel ik hem met 3 spelers. Afhankelijk van "adversaries" en "scenario's" en speelstijl ligt de duur tussen de 2 en 4 uur.

Spirit Island was wel pittig de eerste keer/keren spelen qua regels, maar voornamelijk het inzicht krijgen in wat de volgende ronde gaat gebeuren, want dat moet je goed kunnen inzien om in de huidige ronde de juiste actie(s) te nemen.
Ben zelf een zeer grote fan van Spirit Island! Het is een fantastisch denk spel, waarbij je met je spelgenoten als natuurgeesten een keertje settlers de wereld uit maakt helpen. Zo zijn de rollen eens een keer omgedraaid. :+

Ik denk wel dat het een 'gevorderd' bordspel is, waar je als beginnende speler heel snel overweldigd kan worden door de verschillende interacties die geesten met elkaar kunnen hebben, en de opties die je krijgt met spreuken en superkrachten. :)

Zou te allen tijden aanraden om de 'basis' geesten toe te passen bij een nieuwe speler, na één potje kan de ambitie wel omhoog als mensen zich daarbij comfortabel voelen. Ervaren spelers eromheen kunnen alle gekke dingen er altijd bijpakken, en zo al mensen wat gevoel geven wat voor spel het is.

Ook leuk om te weten is dat er binnenkort een uitbreiding op de markt gaat komen naast de uitbreiding die er al was. Dus genoeg geesten, en dus spel variatie, om het spel er weer eens bij te pakken als je erop uit gekeken was.

In deze tijd is er op Tabletop Simulator (zo even geen link) wat opties om dit spel naar binnen te halen via de Steam Workshop, en het eens uit te proberen. Het automatisch in elkaar draaien van decks enzo, maakt het leven toch wel makkelijk. 8)

[ Voor 0% gewijzigd door CombatHermit op 04-05-2020 13:05 . Reden: Kleine verduidelijking voor de workshop verwijzing. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
CombatHermit schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Ik denk wel dat het een 'gevorderd' bordspel is, waar je als beginnende speler heel snel overweldigd kan worden door de verschillende interacties die geesten met elkaar kunnen hebben, en de opties die je krijgt met spreuken en superkrachten. :)

Zou te allen tijden aanraden om de 'basis' geesten toe te passen bij een nieuwe speler, na één potje kan de ambitie wel omhoog als mensen zich daarbij comfortabel voelen. Ervaren spelers eromheen kunnen alle gekke dingen er altijd bijpakken, en zo al mensen wat gevoel geven wat voor spel het is.

Ook leuk om te weten is dat er binnenkort een uitbreiding op de markt gaat komen naast de uitbreiding die er al was. Dus genoeg geesten, en dus spel variatie, om het spel er weer eens bij te pakken als je erop uit gekeken was.
Het is zeker een "gevorderd" spel. Ik heb de nodige ervaring met uitgebreide/ingewikkelde spellen maar bij deze moest ik toch moeite doen om het benodigde inzicht te krijgen om het spel tot een goed einde te brengen. En dat was inderdaad toen nog alleen de basis, met de basis Spirits.
De vriend die het spel heeft, heeft ook alle uitbreidingen die tot nu toe uit zijn. Volgens mij staat de komende uitbreiding ook al bij hem op de bestellijst. Ik zag een stuk of 10 nieuwe spirits, een 6 speler variant setup en vele nieuwe kaarten (Events, Minor & Mayor powers etc). dus daar zijn we ons al op aan het verheugen.

Ik zag recentelijk de aankondiging van Frosthaven. Helaas komt die pas ergens in 2021 uit, dus heb toch maar besloten om Gloomhaven te bestellen. Ik en mijn medespelers zijn erg fan van co-op games (vandaar ook de liefde voor Spirit Island, maar ook bijvoorbeeld Descent) dus ik verwacht de nodige tijd te mogen spenderen met dit spel, tot Frosthaven uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wingspan is Board Game of the Year geworden bij de Golden Geek Awards:
https://bordspeler.nl/2020/05/04/golden-geek-awards-2019/

In totaal winst in acht categorieën!

[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 04-05-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Exocet schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:16:

Nooit gespeeld. Terecht? Of hype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Laatst online: 13-07 17:06
Afgelopen weekend voor het eerst de "Legendes van Andor" gespeeld met mijn vriendin, nadat we wel waren uitgekeken op "Ticket to ride" en "Catan".
Het was natuurlijk wel een gok, fantasy, coop en een btrekkelijk complex spel voor 2 onervaren spelers. Maar absoluut geen spijt van, heel erg leuk en legende 1 & 2 met zijn 2en afgerond.
Alleen lijkt het wel alsof het (voor de eerste 2 legendes) makkelijker zou zijn met meer dan 2 spelers.

Als we alle legendes hebben gespeeld, gaat er zeker een andere game bijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
maartend schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:41:
[...]

Nooit gespeeld. Terecht? Of hype?
Twee categorieën, innovatief en strategy ben ik het niet mee eens, maar de rest kan ik wel inkomen. Ik vind het een erg leuk spel en praktisch iedereen met wie ik het heb gespeeld is het daar wel mee eens. Het is een goede game met prachtige componenten en fantastisch artwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MADG0BLIN schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Twee categorieën, innovatief en strategy ben ik het niet mee eens, maar de rest kan ik wel inkomen. Ik vind het een erg leuk spel en praktisch iedereen met wie ik het heb gespeeld is het daar wel mee eens. Het is een goede game met prachtige componenten en fantastisch artwork.
2 persoons of meer persoons? Interactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
maartend schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:58:
[...]

2 persoons of meer persoons? Interactie?
1 - 5.
Interactie is niet heel veel, maar wordt beter met de uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MADG0BLIN schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:59:
[...]

1 - 5.
Interactie is niet heel veel, maar wordt beter met de uitbreiding.
Wij spelen graag met 2, maar houden er niet van om ieder met zijn eigen ding bezig te zijn.

BTW, iemand dit dit backed?
https://www.kickstarter.c...a/adventures-in-neverland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
JMaster schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:59:
Afgelopen weekend voor het eerst de "Legendes van Andor" gespeeld met mijn vriendin, nadat we wel waren uitgekeken op "Ticket to ride" en "Catan".
Het was natuurlijk wel een gok, fantasy, coop en een btrekkelijk complex spel voor 2 onervaren spelers. Maar absoluut geen spijt van, heel erg leuk en legende 1 & 2 met zijn 2en afgerond.
Alleen lijkt het wel alsof het (voor de eerste 2 legendes) makkelijker zou zijn met meer dan 2 spelers.

Als we alle legendes hebben gespeeld, gaat er zeker een andere game bijkomen.
Daar hebben wij ook een aantal avonturen van gespeeld, vonden het ook een geslaagde co-op.
Met een interessant mechanisme hoe de monsters naar voren bewegen. Naar mijn mening wat weinig niveau verschil qua character progression, maar dat kon de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehouben
maartend schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Wij spelen graag met 2, maar houden er niet van om ieder met zijn eigen ding bezig te zijn.

BTW, iemand dit dit backed?
https://www.kickstarter.c...a/adventures-in-neverland
Yep! Adventures in Neverland een aantal keren als prototype gespeeld, erg goed spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ehouben schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Yep! Adventures in Neverland een aantal keren als prototype gespeeld, erg goed spel!
Ik ook. Had wat opmerkingen toen, lijken ze te hebben aangepakt. Mijn grootste commentaar, weinig interactie

Lijkt verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehouben
maartend schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Ik ook. Had wat opmerkingen toen, lijken ze te hebben aangepakt. Mijn grootste commentaar, weinig interactie

Lijkt verbeterd
Ja, volgens mij zijn er veel wijzigingen in de laatste periode geweest; vond de interactie al leuk. Wat ik een mooie toevoeging vind is de co-op mogelijkheid náást de competetieve optie. Vaak is dat in een van de twee wat geforceerd, maar door de verhalen past het hier mooi bij vind ik. Heb je ook gebacked? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:37
Exocet schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:16:

Heb de NL versie in de pre-order staan. Komt eind deze maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Zie dat het gaat over spellen voor 2 personen. Dan zijn Targi en Jaipur ook wel echt aanraders.

En dan natuurlijk 7 wonders duel. Splendor is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik ga er vol in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Laatst online: 09:09
Mijn favorieten voor twee spelers:

Patchwork
Catan het Duel
7 Wonders Duel
De Verboden Stad
Hanamikoji
Kero

Afgelopen maandag is Watergate binnen gekomen, daar heb ik ook hoge verwachtingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Chic de Friemel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:48:
Mijn favorieten voor twee spelers:

Patchwork
Catan het Duel
7 Wonders Duel
De Verboden Stad
Hanamikoji
Kero

Afgelopen maandag is Watergate binnen gekomen, daar heb ik ook hoge verwachtingen van.
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik las dat het een beetje lijkt op Twilight Struggle, heb je die toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
Nee, die heb ik niet, maar ik weet waar het over gaat.

Watergate heeft een heel sterk thema (de helft van de handleiding is achtergrond informatie) en ook op het speelbord en de kaarten druipt het er vanaf, maar qua spelmechanieken heeft het uiteindelijk maar weinig met politiek te maken. Beide partijen proberen de bewijslast zijn of haar kant op te trekken d.m.v. zijn/haar eigen kaartendeck (van 20 kaarten). Kaarten hebben een standaard waarde om een bewijsstuk op het spoor te verplaatsen, maar hebben elk ook een unieke krachtige eigenschap. Als je de krachtige eigenschap gebruikt moet je de kaart echter wegleggen en verdwijnt deze dus uit je deck. Keuzes, keuzes.

Hopelijk vanavond even proberen, ik zal mijn bevindingen hier nog posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Zijn er mensen die ervaring hebben met Steampunk Rally? Deze leek mij altijd interessant, een daadwerkelijke engine-builder, maar heb deze nog nooit gespeeld. Zie dat er een kickstarter live is met een stand-alone uitbreiding. Thema van de uitbreiding spreekt mij minder aan, maar je kan ook backen dat je het origineel erbij in 1 doos. Tevens goeie ervaring met Roxley via Kickstarter, in het verleden Brass gebacked.

Steampunk Rally Fusion

De kosten voor een 2de exemplaar zijn ook minder, wellicht mensen interesse om samen te backen? Kan hem ook op crowdfinder.be aanbieden.
Zit nog te twijfelen over deze, wellicht een Thema wat thuis makkelijk op tafel komt, maar ben zelf nog niet helemaal overtuigd.
Zo doe je tijden niks met KS en zo wordt je toch weer in de verleiding gebracht...

[ Voor 47% gewijzigd door Mvdbeld op 06-05-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Net weer allerlei lekkers binnen gekregen van Spelhuis: Keer op Keer 2, Claim, Geven en Nemen en Ishtar. Mijn Anniversary Edition van Belfort komt er hopelijk ook binnenkort aan, hoera _/-\o_
Mvdbeld schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:24:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Steampunk Rally?
Wij hebben 'm een paar keer gespeeld en vonden het erg leuk. Je kan echt een hele mooie engine bouwen en met een rotvaart over het parcours denderen, maar er ontploft altijd wel iets en dan moet je weer gaan ombouwen. Het thema komt dus goed door in de gameplay.

Het is wel zo 'n spel dat je regelmatig moet spelen om de regels goed in het hoofd te houden, je pikt het niet zo snel weer op. Ik was daarom ook aan het overwegen om mijn exemplaar te verkopen, maar met deze KS zal de waarde wel gekelderd zijn :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33
Cujo74 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:09:
Zijn er nog meerdere Tweakers die vorig jaar hebben meegedaan aan deze groepspledge van @Bananenspin ?
Ik heb me destijds aangemeld en geld overgemaakt maar geen spel ontvangen, mensen van Moon geven aan dat alles is uitgeleverd. Dennis K. ala Bananenspin is op geen enkele wijze bereikbaar, althans hij geeft geen reactie. Ben dus even benieuwd of ik nu de enige ben of dat er nog meerdere via dit forum zijn ingestapt.

[...]
Ah! Ik was die hele groupbuy vergeten en kwam vandaag toevallig nog het berichtje tegen dat ik betaald had aan hem. Maar blijkbaar een oplichter geweest? Balen. Is maar 11 euro, maar toch. Dacht dat GoT'ers onder elkaar wel te vertrouwen waren.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14
Cass Casey schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Ah! Ik was die hele groupbuy vergeten en kwam vandaag toevallig nog het berichtje tegen dat ik betaald had aan hem. Maar blijkbaar een oplichter geweest? Balen. Is maar 11 euro, maar toch. Dacht dat GoT'ers onder elkaar wel te vertrouwen waren.
Ik heb het uiteindelijk na veel mailen en hulp van crowdfinder wel ontvangen, maar betrouwbaar is hij zeker niet idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Jaipur is ook een lekkere baisc 2 player game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Voor de liefhebber die momenteel misschien wat meer digitaal speelt hier een HumbleBumble van Asmodee Digital met een hoop toffe spelen op steam:

https://www.humblebundle.com/games/asmodee-play-with-friends

Daarnaast het kaartspelletje Tides of Time momenteel gratis:
Playstore: https://t.co/VE1pBpEUVi
Apple: https://t.co/ZxxGse3407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren voor het eerst Claim uitgeprobeerd. Hoewel het eenvoudig in mekaar zit gaan we nog wel een paar potjes nodig hebben om echt te doorgronden hoe je het beste slagen wint in de eerste ronde zodat je in de tweede ronde kan scoren.

Daarnaast ook Keer op Keer 2 gespeeld. Wie het basisspel wat beu is zal hier wel plezier aan beleven (zoals wij dus). De 'gouden dobbelsteen' had minder invloed op het spel dan we eerst dachten. Je kan er leuke dingen mee doen, maar de kern van het spel blijft toch kolommen (en nu ook rijen) vervolledigen. Hartjes verzamelen leek ons het belangrijkste: als je vroeg in het spel twee of drie hartjes verzamelt kun je echt hopen punten scoren. In ieder geval leuk genoeg om erbij te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
Chic de Friemel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:10:
Watergate (...)

Hopelijk vanavond even proberen, ik zal mijn bevindingen hier nog posten!
Ik heb eergisteren voor het eerst Watergate gespeeld mijn vrouw. Ik speelde Nixon, dat had ik beter niet kunnen doen; mijn vrouw reageert slecht op direct conflict en de kaarten van Nixon zijn een stuk gemener dan die van de hoofdredacteur. Ik had gedurende het spel het initiatief (figuurlijk, niet letterlijk zoals het spelelement in Watergate). Het lijkt makkelijker paden te blokkeren dan te creëren. Met 4 termijn fiches op zak was ik mij verzekerd van de winst. Maar wat gebeurd er: mijn vrouw weet in een beurt 2 bewijzen naar zich toe te trekken welke ik niet meer kon saboteren. Met de 2 bewijzen weet ze vervolgens toch een link tussen Nixon en 2 getuigen te maken. Winst voor de hoofdredacteur!

De eerste impressie was goed; het is een constant getouwtrek tussen beide spelers. De acties van Nixon zijn redelijk nasty dus daar moet de tegenspeler tegen kunnen. Mijn vrouw reageerde er in elk geval slecht op. :P Gelukkig komt Watergate na haar winst toch vaker op tafel; dan mag zij Nixon spelen. oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
Gisteren hebben mijn vriendin en ik onze eerste pot Everdell gespeeld. Afgelopen jaar in Essen gekocht, en nog niet op tafel gehad :X Wat een gaaf spel! We houden van tableau builders (heel veel Race for the Galaxy gespeeld, Imperial Settlers, Through the Ages) en van worker placement, en hier worden die twee op een heel leuke manier gecombineerd :) En daardoor wordt ook het standaarddingetje van worker placement, 'ik kan zo weinig doen!' wat gecompenseerd. Want werkers plaatsen en kaarten spelen volgt elkaar fijn op. En natuurlijk het hele pakketje van de stijl/artwork/noem maar op. Yes, ik ben fan :)

Eerder deze week nog eens ouderwets Keyflower gespeeld. Dat is en blijft een van mijn favoriete spellen. Het is niet vaak het eerste spel waar ik aan denk als we weer eens iets op tafel gooien, maar elke keer dat dat gebeurt word ik er weer helemaal blij van :) Af en toe zie ik wat opvolgers voorbij komen, maar daar heb ik niet enorm veel interesse in. Keyflower is gewoon goed zoals'ie is :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Wormaap schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:57:
Gisteren hebben mijn vriendin en ik onze eerste pot Everdell gespeeld. Afgelopen jaar in Essen gekocht, en nog niet op tafel gehad :X Wat een gaaf spel! We houden van tableau builders (heel veel Race for the Galaxy gespeeld, Imperial Settlers, Through the Ages) en van worker placement, en hier worden die twee op een heel leuke manier gecombineerd :) En daardoor wordt ook het standaarddingetje van worker placement, 'ik kan zo weinig doen!' wat gecompenseerd. Want werkers plaatsen en kaarten spelen volgt elkaar fijn op. En natuurlijk het hele pakketje van de stijl/artwork/noem maar op. Yes, ik ben fan :)

Eerder deze week nog eens ouderwets Keyflower gespeeld. Dat is en blijft een van mijn favoriete spellen. Het is niet vaak het eerste spel waar ik aan denk als we weer eens iets op tafel gooien, maar elke keer dat dat gebeurt word ik er weer helemaal blij van :) Af en toe zie ik wat opvolgers voorbij komen, maar daar heb ik niet enorm veel interesse in. Keyflower is gewoon goed zoals'ie is :)
Ik ben heel benieuwd naar Everdell. Heb de NL versie in de pre-order. Geloof dat ie in oktober op de markt komt.

Voor nu alleen op filmpjes gezien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
Mvdbeld schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:24:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Steampunk Rally?
Yes, zeker een aanrader! heb een potje of 6/7 gespeelt en bijna iedere keer weer een heel andere ervaring door de vele combi's die gemaakt kunnen worden. Soms ben je super snel van de start weg maar heb je een matig einde, soms heb je net voor het einde een ultieme combo te pakken dat je nog tig vlakjes voorbij de finish voorbij vliegt (en het verste achter de finishlijn wint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Shmoozer schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:00:
[...]

Yes, zeker een aanrader! heb een potje of 6/7 gespeelt en bijna iedere keer weer een heel andere ervaring door de vele combi's die gemaakt kunnen worden. Soms ben je super snel van de start weg maar heb je een matig einde, soms heb je net voor het einde een ultieme combo te pakken dat je nog tig vlakjes voorbij de finish voorbij vliegt (en het verste achter de finishlijn wint).
Bedankt voor jouw feedback! Heb hem inmiddels 1x via TTS gespeeld en ook besloten te backen voor de nieuwe uitbreiding + het orgineel (Atomic Deluxe). Gedurende deze playtrough wel gewonnen maar geen duidelijke engine, veel beurten movement genereren omdat zelfde onderdeel ook weer te slopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Ik heb Steampunk Rally Fusion ondertussen ook gebackt na een potje dit weekend. Race ging voor mij een beetje met horten en stoten, ik was dus geen partij voor mijn min/max'ende tegenstander die als een mes door de boter naar de finish ging. Wel genoeg lol gehad dus :).

Het spel van het weekend was wel Porto. In dit spel bouw je huizen in, jawel, Porto. Het spelverloop heeft een beetje een Ticket to Ride-feel: in je beurt kun je ofwel kaarten nemen ofwel kaarten spelen om te bouwen.

Kaarten kies je uit de vijf open kaarten op het bord. Die hebben een waarde tussen 1 en 3 en je mag voor een maximale waarde van 3 aan kaarten nemen (dus drie enen, een 2 en een 1 of een enkele 3).

Om te bouwen speel je twee kaarten uit. Een kaart geeft de kleur aan van de huizen die je bouwt, de tweede het aantal verdiepingen. Je krijgt bonuspunten als je een nieuw huis start, maar als je verdiepingen bijbouwt aan een bestaand huis krijg je weer punten voor reeds bestaande én voor aangrenzende verdiepingen. Een huis afbouwen kan ook bonuspunten opleveren. Bovendien zijn er telkens kaarten die je punten geven voor bepaalde acties, bvb. een rode en groene kaart spelen of twee paarse verdiepingen bouwen.

Dat klinkt een beetje als een point salad, maar het wil vooral zeggen dat je elke beurt goed moet kijken waar je het meeste punten uit kan persen. Eén enkele verdieping bouwen kan meer opleveren dan drie als je die ene bouwt op een huis dat al veel verdiepingen telt en je er ook een bonuskaart mee scoort.

Het is daarom ook belangrijk dat je een beetje ruime hand kaarten aanhoudt. In het begin heb je de neiging om twee of drie kaarten te verzamelen en dan zo snel mogelijk uit te spelen, maar je hebt echt wel een kaart of vijf nodig om jezelf genoeg opties te geven.

Het spel heeft ook nog endgame-bonuskaarten, maar daar hebben we nog niet mee gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
Ik ben mijn verdriet van het thuiswerken enzo aan het wegkopen. Afgelopen tijd vol overtuiging in kickstarter val gelopen.... meerdere keren. Bij voorbaat excuus als mijn post andere mensen van de wal in de sloot helpt met dit issue. 8)7

Nu had ik nog het excuus dat ik nog echt een volle kast had. Maar misschien toch maar even slotje op creditcard doen. Hebben andere mensen er ook last van? :+

Laatste vier projecten:
Wolfenstein
Wilde een soort van ouderwetse 'doorkicker' in mijn verzameling, en nazi's blijven toch een goed excuus voor potje agressie op de tafel. Was fan van de oude, maar ook de nieuwe Wolfenstein, dus.. >:)

Rush M.D ICU
Toch wel geïnteresseerd een realtime coöperatief, ik heb zelf met veel plezier XCOM meerdere malen gespeeld. Nu dus een ziekenhuis thema wat wel grappig eruit ziet. Plus omdat de mini spelletjes zo anders zijn dan het normale bordspel principe heb ik goede hoop dat dit ook een leuke introductie boardgame is voor nieuwere slachtoffers mensen.

Adventures in Neverland
Al sinds een eeuwigheid op zoek geweest naar een alternatief 'verhaal' bordspel zoals Arabian Nights. Erg lastig om daar wat voor te vinden. Neverland lijkt mooi voor beginnende spelers, maar met wat diepgang zodat ook de ervaren speler hier wat plezier uit kan halen. Bonus puntje was wel dat het uit Nederland komt.

Sea of Legends
Piraten ahoy! Haha. Yar be needin' good ol' robbin' an' pillagin' in on board, aye? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 15:54
Cass Casey schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Niet echt oplichter maar wel heel wazig verhaal en zoals al aangegeven met veel gedoe en hulp van Crowdfinder alsnog toch het spel gekregen.

Als alternatief, het spel is nu gratis te spelen
android app: Moon app
web app: http://moon.deusto.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
CombatHermit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:26:
Ik ben mijn verdriet van het thuiswerken enzo aan het wegkopen. Afgelopen tijd vol overtuiging in kickstarter val gelopen.... meerdere keren. Bij voorbaat excuus als mijn post andere mensen van de wal in de sloot helpt met dit issue. 8)7

Nu had ik nog het excuus dat ik nog echt een volle kast had. Maar misschien toch maar even slotje op creditcard doen. Hebben andere mensen er ook last van? :+

Laatste vier projecten:
Wolfenstein
Wilde een soort van ouderwetse 'doorkicker' in mijn verzameling, en nazi's blijven toch een goed excuus voor potje agressie op de tafel. Was fan van de oude, maar ook de nieuwe Wolfenstein, dus.. >:)

Rush M.D ICU
Toch wel geïnteresseerd een realtime coöperatief, ik heb zelf met veel plezier XCOM meerdere malen gespeeld. Nu dus een ziekenhuis thema wat wel grappig eruit ziet. Plus omdat de mini spelletjes zo anders zijn dan het normale bordspel principe heb ik goede hoop dat dit ook een leuke introductie boardgame is voor nieuwere slachtoffers mensen.

Adventures in Neverland
Al sinds een eeuwigheid op zoek geweest naar een alternatief 'verhaal' bordspel zoals Arabian Nights. Erg lastig om daar wat voor te vinden. Neverland lijkt mooi voor beginnende spelers, maar met wat diepgang zodat ook de ervaren speler hier wat plezier uit kan halen. Bonus puntje was wel dat het uit Nederland komt.

Sea of Legends
Piraten ahoy! Haha. Yar be needin' good ol' robbin' an' pillagin' in on board, aye? O-)
Herkenbaar.... Na een tijd langs Kickstarter links te laten liggen er nu ook weer vol ingetuind:

Steampunk Rally Fusion
Standalone vervolgs op Steampunk Rally, origineel heeft langs op mijn radar gestaan maar niet gespeeld. Inmiddels digitaal een potje gespeeld via TTS en dus gebackt. Tevens reeds Brass van deze publisher gebackt dus ook vetrouwen in een prachtige productie! Tevens groeppledge opgezet via Crowdfinder wat de prijs nog aantrekkelijker maakt.

Adventures in Neverland
Hopelijk een spel wat ook beginners aanspreekt en dus wat makkelijker op tafel komt thuis in verschillende gezelschappen. Plus een Nederlands bedrijf bij betrokken, dus ook leuk om te supporten. Qua verhalend spel hebben we "Once upon a time", maar deze blijkt nog best lastig om een leuk verhaal op tafel te toveren ook erg afhankelijk van de spelers. In Neverlands wordt je meer begeleid heb ik het idee.

Guards of Atlantis II: Tabletop MOBA
En als laatste als fervent League of Legends speler deze "Moba" gebackt. Dit is de tweede iteratie van het spel en heb afgelopen weekend 2 potjes gespeeld via TTS. Ik vind het een erg geslaagde vertaling van een Moba, de regels zijn niet heel complex, de complexiteit komt van het "kennen" van jouw character en die van de tegenstanders. Het is overigens een teamgame dus 1 vs 1 wordt niet aangeraden. Sinds het spel sind het origineel (2017) doorontwikkeld is heb ik veel vertrouwen in de balans van de Heroes.

Belangrijk voor mij wel tijdens het backed dat er voldoende informatie over het spel is, alleen Neverland is wat mij betreft een gokje. Is me nog niet geheel duidelijk en of het hier in de smaak gaat vallen... De andere twee gespeeld en genoeg reviews / playtroughs bekeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 11-05-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Mvdbeld schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Herkenbaar.... Na een tijd langs Kickstarter links te laten liggen er nu ook weer vol ingetuind:

Steampunk Rally Fusion
Standalone vervolgs op Steampunk Rally, origineel heeft langs op mijn radar gestaan maar niet gespeeld. Inmiddels digitaal een potje gespeeld via TTS en dus gebackt. Tevens reeds Brass van deze publisher gebackt dus ook vetrouwen in een prachtige productie! Tevens groeppledge opgezet via Crowdfinder wat de prijs nog aantrekkelijker maakt.

Adventures in Neverland
Hopelijk een spel wat ook beginners aanspreekt en dus wat makkelijker op tafel komt thuis in verschillende gezelschappen. Plus een Nederlands bedrijf bij betrokken, dus ook leuk om te supporten. Qua verhalend spel hebben we "Once upon a time", maar deze blijkt nog best lastig om een leuk verhaal op tafel te toveren ook erg afhankelijk van de spelers. In Neverlands wordt je meer begeleid heb ik het idee.

Guards of Atlantis II: Tabletop MOBA
En als laatste als fervent League of Legends speler deze "Moba" gebackt. Dit is de tweede iteratie van het spel en heb afgelopen weekend 2 potjes gespeeld via TTS. Ik vind het een erg geslaagde vertaling van een Moba, de regels zijn niet heel complex, de complexiteit komt van het "kennen" van jouw character en die van de tegenstanders. Het is overigens een teamgame dus 1 vs 1 wordt niet aangeraden. Sinds het spel sind het origineel (2017) doorontwikkeld is heb ik veel vertrouwen in de balans van de Heroes.

Belangrijk voor mij wel tijdens het backed dat er voldoende informatie over het spel is, alleen Neverland is wat mij betreft een gokje. Is me nog niet geheel duidelijk en of het hier in de smaak gaat vallen... De andere twee gespeeld en genoeg reviews / playtroughs bekeken.
Heb steampunk al gebacked, kan ik dan nog meedoen met de grouppledge? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Beavbusi schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Korting geldt alleen per sets van twee stuks, als @HellPunk bv. ook mee wil doen kan ik nog een registratie toevoegen op crowdfinder voor twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mvdbeld schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:28:
[...]
Korting geldt alleen per sets van twee stuks, als @HellPunk bv. ook mee wil doen kan ik nog een registratie toevoegen op crowdfinder voor twee.
Sorry, ik pledge privé :). Er is geen afhaalpunt bij mij in de buurt en als ik moet laten verzenden kom ik bijna even duur uit als de prijs op Crowdfinder. Maar ik zie toch geen verplichting op CF om per twee stuks af te nemen? Je kunt volgens mij gewoon 'los' inschrijven voor de gewenste versie.

Edit: verzending is sowieso geen optie zag ik net.

[ Voor 4% gewijzigd door HellPunk op 12-05-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
HellPunk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:48:
[...]

Sorry, ik pledge privé :). Er is geen afhaalpunt bij mij in de buurt en als ik moet laten verzenden kom ik bijna even duur uit als de prijs op Crowdfinder. Maar ik zie toch geen verplichting op CF om per twee stuks af te nemen? Je kunt volgens mij gewoon 'los' inschrijven voor de gewenste versie.

Edit: verzending is sowieso geen optie zag ik net.
@HellPunk ok, de huidige campagne op Crowdfinder is niet van mij maar van een Belg (die van mij is al gesloten). Ik heb evt. wel backers door NL en afhaal in Heemstede / Adam Sloterdijk. De korting die Roxley geeft is alleen op ieder 2de exemplaar, mocht je je bedenken dan hoor ik het wel (zou ongeveer op €68,- uitkomen excl. shipping in NL, ruim genomen i.v.m. wisselkoers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Moest er nog een duo gezocht worden voor Steampunk Rally heb ik mogelijk ook wel interesse. Laat maar iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Beavbusi schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Vnze schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:55:
Moest er nog een duo gezocht worden voor Steampunk Rally heb ik mogelijk ook wel interesse. Laat maar iets weten!
Heb de mijne weer even opengezet voor 2 nieuwe inschrijvingen, kijk maar!
Crowdfinder - Steampunk Rally Fusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
@Mvdbeld Ik kan @Vnze wel meenemen in mijn pledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mvdbeld schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:54:
[...]

@HellPunk ok, de huidige campagne op Crowdfinder is niet van mij maar van een Belg (die van mij is al gesloten). Ik heb evt. wel backers door NL en afhaal in Heemstede / Adam Sloterdijk. De korting die Roxley geeft is alleen op ieder 2de exemplaar, mocht je je bedenken dan hoor ik het wel (zou ongeveer op €68,- uitkomen excl. shipping in NL, ruim genomen i.v.m. wisselkoers).
Ben zelf ook Belg ;) . Woon wel naast de grens, maar dan wel bij Maastricht en het dichtsbijzijnde afhaalpunt in NL is Eindhoven. Ik heb trouwens voor de gewone deluxe-versie gebackt aangezien ik de oude al heb, dus dat is helemaal helaas pindakaas :P . Toch bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Mvdbeld schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:59:

Heb de mijne weer even opengezet voor 2 nieuwe inschrijvingen, kijk maar!
Crowdfinder - Steampunk Rally Fusion
Even een praktische vraag voor ik me volledig commit, het afhaalpunt in Haacht is ook een mede-Tweaker? Dat zou voor mij een zeer makkelijke optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Vnze schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Even een praktische vraag voor ik me volledig commit, het afhaalpunt in Haacht is ook een mede-Tweaker? Dat zou voor mij een zeer makkelijke optie zijn.
Dat is geen mede-tweaker, maar iemand via Crowdfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Mvdbeld schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:45:
[...]

Dat is geen mede-tweaker, maar iemand via Crowdfinder.
In dat geval nog steeds OK voor mij, ik denk dat de kans klein is dat de Belgen (waaronder ik dus) de grens nog steeds niet over morgen tegen de leveringsdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Mvdbeld schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Steampunk Rally Fusion

Adventures in Neverland
Hopelijk een spel wat ook beginners aanspreekt en dus wat makkelijker op tafel komt thuis in verschillende gezelschappen. Plus een Nederlands bedrijf bij betrokken, dus ook leuk om te supporten. Qua verhalend spel hebben we "Once upon a time", maar deze blijkt nog best lastig om een leuk verhaal op tafel te toveren ook erg afhankelijk van de spelers. In Neverlands wordt je meer ...
Herkenbaar. Ben een maand geleden pas gestart op Kickstarter, maar heb ook Neverland en Steampunk gebacked. Sinds start Corona ook al Arkham Horror LCG, spirit island, patchwork en dominion gekocht in de spellenzaak. Slecht voor de bankrekening, goed om de avonduren een andere invulling te geven😁🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22

Zeror

Ik Henk 'm!

Vandaag aangekondigd door Blizzard en Days of Wonder: Small World of Warcraft.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren all-in gegaan in de Kickstarter van Railroad Ink Challenge, dit soort roll & writes zijn helemaal mijn ding :Y .
Zeror schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:53:

[YouTube: Small World of Warcraft - EN]
Vroeg me onlangs nog af wanneer ze nog eens met iets nieuws gingen komen voor Small World, dit had ik niet verwacht. Wel een goed idee om die enorme fanbase aan te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22

Zeror

Ik Henk 'm!

Warcraft lijkt mij een ideale setting om het Smallworld sausje overheen te gieten. Dus ik ben erg benieuwd. Heb zelf Smallworld niet, maar deze versie wil ik wel aanschaffen als ie uitkomt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hmm.. ik overweeg steampunk rally ook te backen, maar ben toch echt bang dat het een spel is dat uiteindelijk vooral solo gespeeld wordt. Er lijkt erg weinig interactie te zijn, behalve de draft phase. Dat is ook een beetje mijn probleem met Glen More II en Suburbia: pure engine builders spelen bijna solo. Daarom denk ik dat ik deze maar laat gaan.

Jammer, want het thema is top, dus ik laat me graag overtuigen van het tegendeel in de komende... 13.5 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Bundin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:04:
Hmm.. ik overweeg steampunk rally ook te backen, maar ben toch echt bang dat het een spel is dat uiteindelijk vooral solo gespeeld wordt. Er lijkt erg weinig interactie te zijn, behalve de draft phase. Dat is ook een beetje mijn probleem met Glen More II en Suburbia: pure engine builders spelen bijna solo. Daarom denk ik dat ik deze maar laat gaan.

Jammer, want het thema is top, dus ik laat me graag overtuigen van het tegendeel in de komende... 13.5 uur :P
Bij dit soort spellen vind ik het ook gewoon leuk te zien hoe anderen hun engine opzetten. Zo had laatst iemand netjes een engine gebouwd, voor zowel movement als shielding. Waar ik gewoon puur op movement ging en de damage voor lief nam, oftewel iets minder elegante engine. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Zeror schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:53:

[YouTube: Small World of Warcraft - EN]
Is dit iets dat als fysiek bordspel uit gaat komen, of alleen digitaal? Als het eerste het geval is, ben ik zeker geïnteresseerd. Ik heb hier nog een StarCraft Risk liggen die nog steeds regelmatig op tafel komt en ik heb me laten vertellen dat het specifieke bordspel StarCraft erg goed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Iemand hier Lords of Vegas weleens gespeeld? Hij staat nu op kickstarter voor nog 5 uur. Veel goede dingen over gehoord en ben eigenlijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Smuey schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Is dit iets dat als fysiek bordspel uit gaat komen, of alleen digitaal? Als het eerste het geval is, ben ik zeker geïnteresseerd. Ik heb hier nog een StarCraft Risk liggen die nog steeds regelmatig op tafel komt en ik heb me laten vertellen dat het specifieke bordspel StarCraft erg goed zou zijn.
Dit betreft zover ik begrijp een bordspel, wellicht dat de digitale variant later volgt. Starcraft TBG vond ik zelf nodeloos complex en lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

MADG0BLIN schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:21:
Iemand hier Lords of Vegas weleens gespeeld? Hij staat nu op kickstarter voor nog 5 uur. Veel goede dingen over gehoord en ben eigenlijk wel benieuwd.
Ik heb hem gebacked n.a.v. een aantal lovende reviews gelezen/gezien te hebben. Lijkt me oprecht ook een leuk spel, dus ben heel benieuwd :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:53
Heeft iemand hier toevallig het bordspel Detective: City of Angels gespeeld? Ik heb wat reviews gelezen en lijkt me een tof spel maar ben ook benieuwd naar wat mensen er hier van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Ik heb hem gebacked n.a.v. een aantal lovende reviews gelezen/gezien te hebben. Lijkt me oprecht ook een leuk spel, dus ben heel benieuwd :)
Uiteindelijk toch ook maar ingestoken voor een dollar. Ontdekte pas gisteren dat hij er op stond. Eerst ff wat extra research en dan zie ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:29
Days of WOnder is goed bezig de laatste week..
Behalve Small WoW komt er ook de Ticket to Ride Amsterdam versie uit.
Een beetje in dezelfde lijn als TTR NY en TTR London, maar een Amsterdam versie is gewoon een nice to have :)

Ik denk dat we hier binnenkort de originele Small World ook weer eens even uit de kast halen om te spelen, staat al weer een paar jaar onaangetast in de kast!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Het hing al even in de lucht, maar Spiel 2020 gaat definitief niet door.

Spijtig, ik keek er wel naar uit om dit jaar terug te keren nadat ik vorig jaar geskipt had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:19:
Het hing al even in de lucht, maar Spiel 2020 gaat definitief niet door.

Spijtig, ik keek er wel naar uit om dit jaar terug te keren nadat ik vorig jaar geskipt had.
Was er ook al wel van uit gegaan. Kon me niet voorstellen dat dat zou doorgaan in deze tijd. Als je ziet wat er allemaal is afgelast. En 200.000 mensen uit tientallen landen lijkt me gewoon niet haalbaar op het moment.

Helaas, ik keek er ook naar uit.

We hebben nu als alternatief maar een weekend weg met een aantal vrienden geregeld en gaan daar gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik ben heel erg benieuwd wat GenCon gaat doen. Niemand daar zal willen dat het doorgaat, maar zolang de politiek zegt dat alles open moet hebben ze weinig keus. Of het gaat ze een heleboel geld kosten.

Essen is gewoon heel erg jammer, maar niet onverwacht. Ik vind het vooral jammer van de no-shipping auction. Dat was toch hoe ik elk jaar een beetje ruimte maakte voor de nieuwe spellen. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Misschien een stomme vraag (zeker nu niets doorgaat qua beurzen), maar wat is voor jullie een reden om naar zo'n beurs te gaan? Ik heb en speel veel bordspellen, en informeer me via spellenwinkel en BGG. Ben nog nooit naar een beurs voor bordspellen geweest though.

Krijg je op die beurzen meer info, meer goodies, meer korting?
Of is het vooral een gezellig dagje uit?
Ik laat me graag inspireren om volgend jaar eens een beurs te bezoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

DaWayne schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:48:
Misschien een stomme vraag (zeker nu niets doorgaat qua beurzen), maar wat is voor jullie een reden om naar zo'n beurs te gaan? Ik heb en speel veel bordspellen, en informeer me via spellenwinkel en BGG. Ben nog nooit naar een beurs voor bordspellen geweest though.

Nou ik ga vooral om spellen te testen/inspiratie op te doen en gewoon om beetje rond te lopen, te kijken, meestal koop ik niet veel omdat de prijzen vaak niet veel beter zijn dan beetje webwinkel.
Maar vaak kom je toch wel spellen tegen die leuk genoeg zijn om te kopen of op de wishlist te zetten.

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16

Beetje rondlopen, kijken wat er nieuw is. Hier en daar een Kickstarter ophalen om shipping te voorkomen. Mezelf laten verleiden om tóch dingen te kopen die online goedkoper zijn. Vooral een dagje uit dus :)
Jammer dat't niet doorgaat, maar natuurlijk wel begrijpelijk. Ik ga ondertussen al een jaar of 17, variërend van een paar uurtjes rondhobbelen en met een setje dobbelstenen naar buiten gaan tot twee dagen met een hotelletje en de kofferbak vol met nieuwe meuk :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk

De eerste keren dat ik ging was het vooral om te kopen, daarna werd het inderdaad meer en meer een leuk dagje uit. Het is wel mooi dat je een KS kunt oppikken, iets kunt kopen dat later moeilijk te vinden is of ergens een goodie kan meegraaien, maar het is toch vooral de fun om een hele dag ondergedompeld te worden in je hobby!

Als je echt graag veel wilt spelen, dan ga je beter naar een van de lokale beurzen: Spel, Spellenfestival, Spelfabriek, Zomerspel, Spellenspektakel, Noorderspel, Zuiderspel, Ducosim - misschien vergeet ik er nog eentje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:11
Dag mede bordspelfanaten.

Ik heb hier een aantal bordspellen liggen met miniaturen (gloomhaven, descent journeys basis spel). Nu zou ik ze toch liever in kleur zien. Iemand tips voor een newbie van wat te kopen om ze te verven?

Ik lees online veel over reaper start to paint set, maar dat lijkt niet zo makkelijk te verkrijgen zijn naar België.
Ik vind online wel drie andere sets:
D&D Adventurers Paint Set (The Army Painter)
D&D Underdark Paint Set (The Army Painter)
D&D Monsters Paint Set (The Army Painter)

Ze alledrie kopen lijkt me nogal overkill voor mij, zou ik genoeg hebben aan de adventurers set?
Ik zag ook nog de volgende sets:
Warpaints Starter Paint Set (The Army Painter)
vallejo (Model Kleur folkstone Basics)
Fantasy Paint Core Set (https://www.amazon.de/-/n...nt&qid=1589134693&sr=8-15)

Vermits ik nog niks heb denk ik dat ik ook nog volgende ga moeten bijkopen:
primer/wash/varnish/verfborstels/iets voor basing?

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Kan je reaper start to paint niet krijgen op Amazon? Daar heb ik er toen 2 gehaald, daar zat alles in om mee te beginnen en te oefenen. Erg leuk, al heb ik er momenteel helaas wat te weinig tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
unrealbe schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:18:

Ik heb hier een aantal bordspellen liggen met miniaturen (gloomhaven, descent journeys basis spel). Nu zou ik ze toch liever in kleur zien. Iemand tips voor een newbie van wat te kopen om ze te verven?
Als er een spellenwinkel in je buurt zit zou ik daar eens langs gaan, als ze een assortiment paints hebben tenminste. Zij zouden je ook wat advies moeten kunnen geven, misschien doen ze zelfs workshops waar je in de praktijk kunt leren van meer ervaren painters. Als dat niet kan is YouTube je vriend, al zie je soms door de bomen het bos niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@HellPunk Dat is toch ook wat hij aangeeft? Ik zou ook niet weten waar ik moet beginnen, en inderdaad die reaper sets zijn hier nergens te vinden.

Ik was er ook naar aan het kijken, maar ja wat is een goed alternatief? Verf, penselen en een figuren om op te oefen is precies wat je zoekt in zo'n kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
unrealbe schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:18:

...

Alle tips zijn welkom!
Ik heb goede ervaringen met https://www.sceneryworkshop.nl/
Vergis je echter niet in de hoeveelheid tijd die het kost & laat je niet misleiden door de teksten.

https://www.sceneryworksh...french-and-british-1.html
Met dit setje zou je in theorie alle kleuren moeten kunnen maken, met mengen etc.

Edit: Om te oefenen zou ik een paar warhammer figuren van marktplaats scoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Millie-ano op 19-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
LOTG schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:20:
@HellPunk Dat is toch ook wat hij aangeeft? Ik zou ook niet weten waar ik moet beginnen, en inderdaad die reaper sets zijn hier nergens te vinden.

Ik was er ook naar aan het kijken, maar ja wat is een goed alternatief? Verf, penselen en een figuren om op te oefen is precies wat je zoekt in zo'n kit.
Sorry, dat had ik wat anders geïnterpreteerd, was niet zo bedoeld O+ .

Misschien kan Bordspelmania uitkomst bieden. Er is niet meteen een subforum voor mini painting, maar daar kan je via het general forum wel meer mensen vinden die ermee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
Wel goede vraag over het verven van miniaturen. Zat er zelf ook al over na te denken. Ben geen artistiek wonder, dus daar heb ik dan weer wat aarzeling over. 8)7

Hebben anderen het ook al meer geprobeerd, en zo ja hoe moeilijk is het om beetje ok resultaat te krijgen als je niet zo talentvol bent aangelegd? O-)
Pagina: 1 ... 101 ... 159 Laatste