Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
caverna heeft het zelfde probleem (goede regels etc) maar je moet er starten en dan valt het redelijk snel op zijn plaats. Het is niet super moeilijk. Er zijn gewoon een hoop regels.

Trouwens over dominion second edition ik heb alleen de first edition kan je alle uitbreidingen door elkaar gebruiken en is het nuttig om de second edition te kopen zag zelf erg weinig veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-08 16:10
Vanavond Raiders of the Northsea. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MeZZiN schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:49:
caverna heeft het zelfde probleem (goede regels etc) maar je moet er starten en dan valt het redelijk snel op zijn plaats. Het is niet super moeilijk. Er zijn gewoon een hoop regels.
Jup. Datzelfde had ik met Terra Mystica. Veel regels, lijkt moeilijk, maar het is heel goed speelbaar als je er eenmaal aan begonnen bent.

Vandaag heb ik Menara binnengekregen. Leek me wel een grappig spelletje, weer eens wat anders dan anders. En hij was laatst 17 euro bij Amazon, daarvoor wilde ik 'm niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07 09:11
Verkoopt niemand hier via BoardGameGeek? Dan heb je echt een enorm aantal landen waar je het aan kunt verkopen. Zeker aangezien de Duitse markt zo groot is vind ik dat nogal een plan.

Wil mijn Starcraft boardgame nog steeds verkopen, dat ga ik denk ik via BGG doen, want op Marktplaats kent toch niemand die game.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik ben het wel aan het proberen alleen niet zo veel beweging heb zelf wel gekocht via boardgamegeek. 1 keer gelukt prima gegaan 2de keer verliep de order en ging het mis en vidication via een spellen winkel gekocht.

Dus ja het werkt prima en je krijgt wel exposure. Ligt wel aan het spel en soms helpt het om meer games te hebben omdat je dan iemand krijg die meerdere tegelijk wil afnemen.

Trouwens wel een toffe game starcraft lijkt me alleen de prijzen op BBG maken het niet makkelijk om deze te kopen plus heb forbidden stars al en tja hoeveel van deze games heeft een mens nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door MeZZiN op 23-12-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Weltschmerz schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:08:
Verkoopt niemand hier via BoardGameGeek? Dan heb je echt een enorm aantal landen waar je het aan kunt verkopen. Zeker aangezien de Duitse markt zo groot is vind ik dat nogal een plan.
Ik geloof dat ik er nu alleen Deadlands heb aangeboden daar.
Maar als ik volgend jaar begin met de schoonmaak ga ik ook Andor, Coney Island, weerwolven en nog wat anderen erneerzetten. Kijken of dat een beetje opschiet met kwijtraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Laatst online: 30-07 09:11
MeZZiN schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:22:
Ik ben het wel aan het proberen alleen niet zo veel beweging heb zelf wel gekocht via boardgamegeek. 1 keer gelukt prima gegaan 2de keer verliep de order en ging het mis en vidication via een spellen winkel gekocht.

Dus ja het werkt prima en je krijgt wel exposure. Ligt wel aan het spel en soms helpt het om meer games te hebben omdat je dan iemand krijg die meerdere tegelijk wil afnemen.

Trouwens wel een toffe game starcraft lijkt me alleen de prijzen op BBG maken het niet makkelijk om deze te kopen plus heb forbidden stars al en tja hoeveel van deze games heeft een mens nodig.
Ja het is inderdaad helaas ondertussen een collector's item geworden.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Voor mij is de keuze dan of 150 euro voor start craft (even rond gekeken voor de huidige prijs) of 150 voor rebellion + expansion nieuw.

Denk dat ik meer lol heb aan rebellion dan startcraft om dat ik forbidden start net makkelijk al op tafel krijg maar rebellion 2 player veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 18:04
Ik heb er wel een aantal dingen te koop staan, maar veel gebeurt er niet... je kan de prijs wel lager zetten, maar met verzendkosten erbij loopt het totaal voor de koper meestal toch te hoog op.

Bovendien is Duitsland al een grote markt op zich, er zijn meestal voldoende lokale verkopers zodat potentiële kopers niet naar buitenlandse aanbieders moeten kijken. Idem voor de UK: ook een grote markt, maar over de plas verzenden kost gewoon teveel.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
De verzendkosten zijn vaker het grote probleem. Ik zou BBG ook voornamelijk gebruiken als het games zijn die zeldzaam zijn of duurder dan normaal.

De rest via bordspel mania misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik heb via Bordspelmania inderdaad Rex en Battlestar Galactica voor een mooie prijs over kunnen nemen, en mijn Nederlandse versie van King of Tokyo voor een Engelse kunnen ruilen.

Van het weekend bij mij thuis nog een potje Wingspan gedaan. Na de vorige twee keer steevast laatste te zijn geworden, begin ik het nu onder de knie te krijgen. Ik had einde van het spel 23 eieren over m'n vogels verspreid, wat voor aardig wat punten zorgde, en mij de eerste plaats bezorgd heeft! Daarna nog Game of Thrones met Mother of Dragons uitbreiding op tafel gegooid, maar na vier rondes was de puf er een beetje uit. Ook omdat er een nieuwe speler bij was en het een erg lange tijd geleden was dat we het spel gespeeld hadden, moest iedereen weer inkomen. Wel wat de conclusie dat we dit snel nog een keer moeten doen!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Met wingspan ben ik nog steeds aan het zoeken naar een goede strategie. maar elke game is zo anders dat er niet 1 manier is. Wat natuurlijk perfect is.

Ben wel weer toe aan wat anders alleen mijn vrouw houd van meer van hetzelfde.

zie alleen niet dat ze ooit iets met aanvallen wilt spelen is helemaal niets voor haar. Dus tijd om een heavy euro te pakken denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
MeZZiN schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:00:
Met wingspan ben ik nog steeds aan het zoeken naar een goede strategie. maar elke game is zo anders dat er niet 1 manier is. Wat natuurlijk perfect is.

Ben wel weer toe aan wat anders alleen mijn vrouw houd van meer van hetzelfde.

zie alleen niet dat ze ooit iets met aanvallen wilt spelen is helemaal niets voor haar. Dus tijd om een heavy euro te pakken denk ik :)
Ik heb net de Europese uitbreiding erbij: meer vogels, paar extra scorekaarten en paarse eieren :9 . Past nu allemaal voor geen meter meer in de doos, ik denk dat ik de dice tower eruit ga halen om tentoon te stellen :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
ik heb gewoon de bonus kaarten in een zakje en de rest in tray en klaar past net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 20:30
Tjolk schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:21:
:O
Bol.com had een black friday deal voor o.a. Rovers van de Noordzee (paar weken terug gespeeld), maatje van me is binnenkort jarig, dus mooi cadeau. Normaal 44,95 nu 29,- *O*
Denk ff overleggen met het thuisfront. Uurtje verder...
"Nu in prijs verlaagd". Geen adviesprijs meer, maar wel het "lage" bedrag van 46,99. Dafuq... }:|

Elders op de interwebs vind ik hem ook voor 35,-, doei Bol :w
Inmiddels weer voor €29,99 te verkrijgen, zelf ook zojuist besteld (met €2,50 verjaardagskorting zelfs nog goedkoper). Wees er snel bij! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Ik twijfel om de 'Beyond the Black' extension te kopen voor Tiny Epic Galaxies, voornamelijk voor 2 player games. Heeft iemand ervaring met deze extension?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Oxigeon

En zo is dat!

Wingspan is bij mij echt een twijfelgeval. Mijn lijkt hij wel leuk. Maar mijn vriendin is niet zo met deze game denk ik.

Afgelopen dagen flink wat potjes kwakzalvers gespeeld. Met 2 man is de game leuk. Met 4 man is deze net wat leuker.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wil mijn Starcraft boardgame nog steeds verkopen, dat ga ik denk ik via BGG doen, want op Marktplaats kent toch niemand die game.
Best een tijd geprobeerd, één spel aan een Spanjaard verkocht maar de verkopen liepen vlotter via o.a. Marktplaats. Ligt misschien ook wel aan de spellen die ik te koop had staan :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46

scorpie

Supra Addict

Hmm ok ik zocht dus een toegankelijke game om tijdens de herfst / winteravonden te spelen, en kwam dus uit bij Carcassonne. Ik had het basisspel gekocht, en nu ik het gespeeld heb met m'n ouders is m'n ma er helemaal gek van. Heeft ze net dus het spel + alle uitbreidingen in een pakket gekocht 8)7 :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-08 13:34
Spelen mensen hier weleens Sushi Go met een groep? Laatst met 8 man gespeeld maar dat viel toch wel tegen. Omdat je tegelijkertijd een kaart moet opleggen, omdraaien en dan de stapel in je hand moet doorgeven loopt dat toch vaak uit in chaos. Dan zit de ene met 2 pakken kaarten in z'n hand terwijl de ander nog überhaupt moet opleggen. Naar mijn mening zijn er andere party bordspellen veel geschikter voor 5+ man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:21:
Spelen mensen hier weleens Sushi Go met een groep? Laatst met 8 man gespeeld maar dat viel toch wel tegen. Omdat je tegelijkertijd een kaart moet opleggen, omdraaien en dan de stapel in je hand moet doorgeven loopt dat toch vaak uit in chaos. Dan zit de ene met 2 pakken kaarten in z'n hand terwijl de ander nog überhaupt moet opleggen. Naar mijn mening zijn er andere party bordspellen veel geschikter voor 5+ man.
Toch vaak al gedaan en ik vind het erg leuk spelen. Als je de kaart die je om moet draaien met rechts vasthoudt en de stapel die je doorgeeft met links dan kan het eigenlijk niet fout gaan. Het gaat mis als mensen gelijk de nieuwe stapel willen pakken. Verder moet gewoon één iemand na een paar paar seconden gaan aftellen en dan organiseert het zich vanzelf.

Zelf hier de afgelopen week toch een aantal spellen weer op tafel gehad, Captain Sonar is aangeslagen bij schoonfamilie en gisteren weer een pot Wingspan gedaan met mijn vriendin.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gister een solo Roll Player + Monsters and Minions gedaan, blijft een prima tussendoortje. Vanavond eens zien of Dice Hospital solo de moeite is. Nooit gespeeld, lijkt me best een prima optimisation puzzle. De bijgeleverde dice zijn wel van beroerde kwaliteit, dat doet toch wat af aan de beleving...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 01-08 16:33
Zo, afgelopen week weer redelijk wat gespeeld door alle vrije dagen.
Eerst afgelopen maandag voor het eerst de nieuwe Dune game gespeeld met @MrVegeta en 4 anderen. Totaal 6 spelers. Ik ben niet super bekend met het boek/film/spel, maar in het spel zitten 6 rassen welke allemaal anders spelen. Je doel is om als eerste speler 3 steden te controleren of met iemand een alliantie te sluiten en er dan 4 te controleren. Er zijn er in totaal 6 uit mijn hoofd. De resources zijn schaars en troepen plaatsen kost ook weer geld, dus zomaar onbeperkt troepen bouwen en plaatsen zit er niet bij in.
Elke factie speelt uniek en er zijn ook facties die op een andere manier winnen. Alleen @MrVegeta had het eerder gespeeld waardoor we veel aan het zoeken waren naar regels en hoe bepaalde situaties afgehandeld moesten worden. Uiteindelijk hebben we 5 rondes gespeeld van de 10, nadat we om ongeveer half negen begonnen met spelen. Het was rond 1 uur toen we stopten. Binnenkort nog maar een poging want het was in ieder geval interessant om te spelen.

Dag erna weer een pot Aquatica en Underwater Cities gespeeld. Vooral de tweede blijft interessant, echter blijven de scores van mij continue rond de 100 hangen. Ik heb nog niet echt het idee hoe ik veel hoger kan komen.

Donderdag op tweede kerstdag met vrienden afgesproken en een hoop gespeeld waaronder Memoir ’44. Deze had ik al jaren op de verlanglijst staan om eens te spelen en op Spellenspektakel voor het eerst gespeeld. Degene waar ik donderdag mee speelde had hem daar ook gekocht en deze direct weer 2x gespeeld. Leuke interessante game welke ik wel vaker wil spelen. Herspeelbaarheid is ook super hoog door alle verschillende scenenario's en uitbreidingen.

Daarnaast nog Stenen Tijdperk, Diamant, Wingspan, Reef, Unusual Suspects, Isle of Skye, Machiavelli, Exit: Het verboden Kasteel en Gloomhaven gespeeld deze week. Wie weet ga ik op de valreep mijn 365 plays per jaar toch nog halen. :P
Wingspan met de uitbreiding blijft een van mijn favoriete games van afgelopen jaar. Stenen tijdperk begint ook steeds leuker te worden. Die vond ik de eerste keer zo saai dat ik hem toen verkocht heb, maar speel hem nu af en toe ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 23:39
Gisteren na een escaperoom in Utrecht even Subcultures binnen gelopen, daar even Secret Hitler gehaald. Hmmm die was eerder altijd zo duur, maar nu voor maar 25 euro goed te doen. Blijk later dat dit dus een Chineese ripoff is. Kwalitatief prima maar er zitten bv kaarten in die niet in het originele spel zitten (en dus niet in de spelregels) Factie borden (liberals/fascist) zaten wel vaag a in de box: gewoon gevouwen Ipv met een vouwsnede..

Schijnt dus een van de vele, feitelijk illegale, kopieën te zijn die in omloop zijn.. Ben er geen fan van, maar woon ook niet in de buurt dus terug gaat het niet.. Evengoed vaag dat dit in de winkel ligt (tuurlijk online zijn ze zat te vinden, maar van een spellenwinkel had ik dit niet verwacht eigenlijk)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-07 10:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:58:
Zo, afgelopen week weer redelijk wat gespeeld door alle vrije dagen.
Eerst afgelopen maandag voor het eerst de nieuwe Dune game gespeeld met @MrVegeta en 4 anderen. Totaal 6 spelers. Ik ben niet super bekend met het boek/film/spel, maar in het spel zitten 6 rassen welke allemaal anders spelen. Je doel is om als eerste speler 3 steden te controleren of met iemand een alliantie te sluiten en er dan 4 te controleren. Er zijn er in totaal 6 uit mijn hoofd. De resources zijn schaars en troepen plaatsen kost ook weer geld, dus zomaar onbeperkt troepen bouwen en plaatsen zit er niet bij in.
Elke factie speelt uniek en er zijn ook facties die op een andere manier winnen. Alleen @MrVegeta had het eerder gespeeld waardoor we veel aan het zoeken waren naar regels en hoe bepaalde situaties afgehandeld moesten worden. Uiteindelijk hebben we 5 rondes gespeeld van de 10, nadat we om ongeveer half negen begonnen met spelen. Het was rond 1 uur toen we stopten. Binnenkort nog maar een poging want het was in ieder geval interessant om te spelen.
Er zijn 5 strongholds. Het scheelde wel dat ik al eerder had gespeeld, hoefden we veel basisregels en vragen in ieder geval niet op te zoeken. Maar omdat het een asymmetrisch spel is, is het natuurlijk wel lastig wat ieder ras kan doen. Dat moeten we gaandeweg maar uitvogelen. Ook is combat toch iets lastiger dan verwacht, vooral om uit te leggen. Het is zo simpel, maar toch wordt er vaak een foutje in gemaakt.

Behalve dat het interessant was, vond je het ook leuk? Ik heb wel een paar keer goed gelachen, en de game bied veel mogelijkheden. Het verhandelen van informatie, aliances breken, combat is elke keer wel weer spannend :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:31:
[...]

Er zijn 5 strongholds. Het scheelde wel dat ik al eerder had gespeeld, hoefden we veel basisregels en vragen in ieder geval niet op te zoeken. Maar omdat het een asymmetrisch spel is, is het natuurlijk wel lastig wat ieder ras kan doen. Dat moeten we gaandeweg maar uitvogelen. Ook is combat toch iets lastiger dan verwacht, vooral om uit te leggen. Het is zo simpel, maar toch wordt er vaak een foutje in gemaakt.

Behalve dat het interessant was, vond je het ook leuk? Ik heb wel een paar keer goed gelachen, en de game bied veel mogelijkheden. Het verhandelen van informatie, aliances breken, combat is elke keer wel weer spannend :).
Ok, ik wist het niet meer precies. Klopt, de basisregels waren wel duidelijk, maar alle uitzonderingen waren wat lastiger.

Ik vond het zeker leuk om te doen, maar dit is wel typisch zo'n spel dat er baat bij heeft als je het vaker speelt. Helaas is een groep van 6 man voor een spel als dit vaak lastig bij elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hopjesvla79 schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:26:
Gisteren na een escaperoom in Utrecht even Subcultures binnen gelopen, daar even Secret Hitler gehaald. Hmmm die was eerder altijd zo duur, maar nu voor maar 25 euro goed te doen. Blijk later dat dit dus een Chineese ripoff is. Kwalitatief prima maar er zitten bv kaarten in die niet in het originele spel zitten (en dus niet in de spelregels) Factie borden (liberals/fascist) zaten wel vaag a in de box: gewoon gevouwen Ipv met een vouwsnede..

Schijnt dus een van de vele, feitelijk illegale, kopieën te zijn die in omloop zijn.. Ben er geen fan van, maar woon ook niet in de buurt dus terug gaat het niet.. Evengoed vaag dat dit in de winkel ligt (tuurlijk online zijn ze zat te vinden, maar van een spellenwinkel had ik dit niet verwacht eigenlijk)
De originele is volgens mij ook simpelweg nergens meer te vinden. De versie die ik heb gekregen is volgens mij ook geen echte (ik heb niet eens de spelregels erbij geloof ik : P).
Helaas is de originele versie ook niet meer te vinden in de winkels volgens mij, dus ergens snap ik wel dat er dan iemand is die ergens wat importeert en op de markt gooit, want als de originele nergens te vinden is dan zullen mensen toch wel uitwijken naar wat anders.

Maar welke kaarten heb jij er dan bij zitten die niet in de spelregels zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 01-08 15:27
Gisteren nog een 'potje' Through the Ages: A New Story of Civilization gespeeld met 4 man. Na ruim 6 uur had ik er geen zin meer in en kon de focus niet meer opbrengen. Over de helft van age III zijn we maar gestopt. Normaliter spelen met 2 of 3 man en dan zijn het al lange potjes, maar dit was gewoon niet leuk meer.

Na een frisse neus halen, daarna voor t eerst nog een potje Azul gespeeld. Dat was een aangename verrassing, leuk spel.

[ Voor 18% gewijzigd door Kwistnix op 30-12-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TERW_DAN schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:42:
[...]

De originele is volgens mij ook simpelweg nergens meer te vinden. De versie die ik heb gekregen is volgens mij ook geen echte (ik heb niet eens de spelregels erbij geloof ik : P).
Helaas is de originele versie ook niet meer te vinden in de winkels volgens mij, dus ergens snap ik wel dat er dan iemand is die ergens wat importeert en op de markt gooit, want als de originele nergens te vinden is dan zullen mensen toch wel uitwijken naar wat anders.

Ik heb deze erin:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1OLiVlS_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Het is trouwens gewoon deze set:

https://m.nl.aliexpress.c...wwdetail2mobilesitedetail

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Wij hebben vorige vrijdag het spellenjaar afgesloten met Ticket to Ride: Japan en die viel heel erg goed mee.

Eerste verrassing: je start met maar 20 treintjes. Best weinig, maar daar komt het speciale van deze map bij kijken: je hebt een stel losse treintjes waarmee je de bullet train kan aanleggen. Die loopt van west naar oost over de map en bestaat volledig uit grijze routes (dus per route een aantal kaarten van dezelfde kleur). Daar zet je dan zo 'n bullet train op.

Voor deze routes krijg je echter geen punten. In de plaats daarvan ga je vooruit op een apart spoor. Op het einde van het spel krijg je dan punten naarmate je bijgedragen hebt aan de bullet train. Bovendien is dat spoor gemeenschappelijk: iedereen kan erop aantakken om zijn tickets af te maken. Zo krijg je een combo van een razend snel potje TTR (à la New York of Londen) op een full-size map.

Ook nieuw op deze map is dat er aparte zones zijn waarop je aankoppelt op het metrosysteem van Tokio en de treinroutes op Kyushu in het westen. Ook dat is best een origineel spelidee en dat maakt deze map heel erg leuk.

Veder gespeeld: Azul: Summer Pavilion. We zijn er nog niet uit hoe goed we 'm vinden in vergelijking met de andere titels, maar we hebben wel gemerkt dat we hem met 3 leuker vinden dan met 2. Met 2 heb je veel meer kans dat je de stenen krijgt die je nodig hebt en de scores lopen ook heel erg gelijk op. Met 3 moet je het vaak doen met wat er overblijft en dan is het wel puzzelen om er het maximum uit te halen.
Oxigeon schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:53:
Wingspan is bij mij echt een twijfelgeval. Mijn lijkt hij wel leuk. Maar mijn vriendin is niet zo met deze game denk ik.

Afgelopen dagen flink wat potjes kwakzalvers gespeeld. Met 2 man is de game leuk. Met 4 man is deze net wat leuker.
Mijn vrouw is ook nog niet helemaal mee. Zij houdt van vooruit plannen terwijl je in spellen als Wingspan gewoon het beste moet maken van de kaarten die je hebt. Natuurlijk zal je dan net zien dat zij drie beurten na mekaar kaarten krijgt waar je écht weinig mee aan kan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-08 09:47
Hier voor de verjaardag, secret kerst en peterkado volgende spellen gekregen:
Roll for the galaxy, tokyo highway en exploding kittens.
De madam heeft Ticket to ride Londen, Avalon en Marco Polo gekregen.
Samen hebben we nu bijna 150 spellen! (al zitten daar nog wat mindere oude spellen bij en ook wat haba spellen tussen (zij is kleuterleidster)).
De goede voornemens zijn om ze allemaal eens te spelen uiteindelijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07 12:06
TERW_DAN schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:42:
[...]

De originele is wel te vinden, gewoon op de website van de makers van Secret Hitler.

Duur? Zeker. Niet te koop? Dat niet. :)

Het is jammer dat er veel illegale kopieën in de omloop zijn, die zien er namelijk best prima uit en het spel 'werkt' natuurlijk ook. Via Tweakers heb ik gelukkig nog een keer een originele kunnen vinden. Tijdens de afgelopen weken was die ook weer een groot succes, eerste rondje is even lastig met alle uitleg en regeltjes, maar als het eenmaal losgaat... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Slickk schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:38:
[...]

De originele is wel te vinden, gewoon op de website van de makers van Secret Hitler.

Het is jammer dat er veel illegale kopieën in de omloop zijn, die zien er namelijk best prima uit en het spel 'werkt' natuurlijk ook. Via Tweakers heb ik gelukkig nog een keer een originele kunnen vinden. Tijdens de afgelopen weken was die ook weer een groot succes, eerste rondje is even lastig met alle uitleg en regeltjes, maar als het eenmaal losgaat... _/-\o_
Duur vind ik nog wel meevallen. Heb 'm alleen nog nooit ergens anders gezien dan op die site. Bij de spellenwinkels en online zie ik alleen de chinese ripoff. Die speelt ook prima overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Gisteren een spellendag gehad met 5 vrienden (eigenlijk 6, maar er kwam 1 bij en er ging 1 weg in de loop van de dag). Aan de linkerkant van de tafel werd Gugong gespeeld. Dit is een eurogame met worker placement waar ik graag zo ver mogelijk weg van blijf. Ik ben totaal geen fan van eurogames in het algemeen, dus liet ik lekker links liggen (letterlijk :)). Ik ging met 2 anderen Aeon's End The New Age doen. Dit blijft een goede co-op deckbuilder, maar wel erg moeilijk. We zijn dus ook keihard afgeslacht, helaas.

Daarna hebben we met z'n 6en Awkward Guests gedaan. Dit is een beetje de moderne Cluedo. Super leuk spel! Echt een aanrader als je een spel zoekt wat je met 4-8 man kan spelen. Downtime valt heel erg mee voor een spel van dit aantal spelers, en verder is het lekker kletsen met elkaar terwijl sommige mensen hun administratie bijwerken n.a.v. nieuwe kaarten die ze hebben gekregen. Doel van het spel: Vind de moordenaar, zijn/haar motief en het moordwapen. Aanrader!

Als derde spel speelden we Just One, dit is echt een super leuk spel! Heel licht, ik zou zeggen nog lichter dan Codenames. Echt veel gelachen. Het idee is heel simpel: 1 persoon zet een kaartje met daarop 5 woorden voor zich neer op zijn bordje, zonder dat hij dit kaartje zelf ziet. Dan kiest hij een willekeurig nummer van 1 tot 5 en die moet hij raden. De rest van de groep (die dit kaartje wel kan zien) schrijft dan allemaal een hint van 1 woord op hun bordje. Bijvoorbeeld: Het te raden woord is Circus. Dus schrijft iedereen een woord op zoals 'clown', 'tent', 'acrobaat'. Als 2 of meer mensen de zelfde hint geven, worden die hints allemaal weggestreept. Die krijgt de persoon die het woord moet raden dus niet te zien. Super makkelijk spel, maar zo goed! Ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 18:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Slickk schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:38:
[...]

40 Euro voor 24 kaartjes en 2 kartonnen naam bordjes ?
(zo uit me hoofd, Ken het spel niet zo goed)

Dan is duur een redelijk understatement :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07 12:06
heuveltje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:18:
[...]

40 Euro voor 24 kaartjes en 2 kartonnen naam bordjes ?
(zo uit me hoofd, Ken het spel niet zo goed)

Dan is duur een redelijk understatement :)
De speelborden zijn van dik materiaal en met goudkleurige bedrukking, soort van gestanst. Daarbij krijg je ook twee houten balkjes voor de beide rollen. Ook zitten er envelopjes bij, regels, etc.

Als je elk spel gaat beoordelen wat erin zit qua kaartjes dan is alles duur natuurlijk. :F Productie-, ontwikkelings-, marketingkosten om maar wat te noemen vergeet je op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 18:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Slickk schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:39:
[...]

De speelborden zijn van dik materiaal en met goudkleurige bedrukking, soort van gestanst. Daarbij krijg je ook twee houten balkjes voor de beide rollen. Ook zitten er envelopjes bij, regels, etc.

Als je elk spel gaat beoordelen wat erin zit qua kaartjes dan is alles duur natuurlijk. :F Productie-, ontwikkelings-, marketingkosten om maar wat te noemen vergeet je op die manier.
Ah dat klinkt nogal wat beter dan de versie die ik gezien heb.
Die was gewoon 20 speelkaarten en een dik papier speelbordje en naamkaartjes.

En voor de rest ben ik het normaal gesproken wel mee eens.

Maar ik kan me bij dit specifieke spel geen ellenlang ontwikkel traject en tientallen balanceer sessies voorstellen :)

Of een enorme PR campagne.

* heuveltje ziet dit ook meer als filler, dan als volwaardig spel. dat helpt vast ook niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 06-01-2020 10:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Je kan altijd nog de print and play version nemen en de kaarten laten printen bij een print shop online.

Heb al veel deductie games dus voor mij even niet plus print en play maak je ook redelijk snel als je echt wil spelen zonder veel kosten.

De vakantie weer een hoop gespeeld (en een keuken verbouwd wat niet helpt met veel spellen)

Makemaki wel een grappige game voor kinderen moet je sushi maken met eet stokjes. Handig voor je jongste die oefening nodig heeft met dexterity.

Fireball island gespeeld wat een toffe game is dat nog wel de base game speelt lekker weg alleen mis ik een beetje keuze in de kaarten je heb maar 2 op hand voor movement en elke beurt krijg je er een bij dus na de eerste ronde heb je niet heel veel keuze meer dan wat je gedeeld krijgt. Maar goed de game is erg snel over en wat ik wel heel tof vind dat er veel manieren zijn om te winnen. Ik heb helemaal geen treasures meer met dank aan mijn kids die alles afhandig gemaakt hadden. maar toch gewonnen omdat ik als eerste de Hello-copter bereikte en de lucky coin had. De scores lagen heel dicht bij elkaar.

Wingspan weer een paar keer gespeeld ook met de jongste en dat ging eigenlijk heel prima ze kon goed meekomen en tja met een paar volgens die we zelf in de tuin hebben.

Istanbul weer gespeeld blijft een goede game alleen een beetje veel werk met setup.

En nog wat kleine kaart spelen sushi go en moddervarkens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
nog net voor het einde van het jaar de basic box van 7th Continent binnen gekregen (snel trouwens want besteld op 24 december.) Als eerste zeer verrast over het gewicht van de doos, had het minder zwaar verwacht :-) .

Inmiddels bezig met 2e potje, Voracious Goddess ,en moet zeggen dat het een zeer mooi spel is. Speel het tot nu toe solo, maar de mogelijkheid om elk moment in te stappen is erg leuk. 1e potje dood gegaan en met 2e potje ben ik nu ergens..geen idee. Het is leuk om te zien dat andere keuzes zorgen dat je op heel andere plekken terecht komt. Het save mechanisme werkt ook erg goed, dit zorgt er voor dat je gewoon kan stoppen wanneer je wil en weer op elk moment verder kan gaan. Al met al een goede aankoop (zeker nu de basis doos betaalbaar is en met gratis verzending )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
heuveltje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Ah dat klinkt nogal wat beter dan de versie die ik gezien heb.
Die was gewoon 20 speelkaarten en een dik papier speelbordje en naamkaartjes.

En voor de rest ben ik het normaal gesproken wel mee eens.

Maar ik kan me bij dit specifieke spel geen ellenlang ontwikkel traject en tientallen balanceer sessies voorstellen :)

Of een enorme PR campagne.

* heuveltje ziet dit ook meer als filler, dan als volwaardig spel. dat helpt vast ook niet :)
Moet zeggen dat mijn rip-off versie best van goede kwaliteit is (behalve dan dat ze het 'speelbord' gevouwen in de doos hebben gedaan. Als dat niet w as gedaan was er niets op aan te merken geweest.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disgeae
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-02 11:43
Hoe bergen jullie cardgames op?
Ik merk dat het al gauw een bende wordt als je het in een kast stopt. In een la gaat vaak stukke beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
disgeae schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:00:
Hoe bergen jullie cardgames op?
Ik merk dat het al gauw een bende wordt als je het in een kast stopt. In een la gaat vaak stukke beter.
Ik maak meestal in de doos een foam core divider maar dan nog het blijft een beetje een gedoe de meeste games met weinig kaarten gaan ze in een zakje.

Voorbeelden:
Fireball island: zakje
Istanboel: zakje
Machi Koro: divider in de doos gelijmd (ik heb de eerste versie)
Sleeping queen: divider
Ticket to ride: 2 dozen kaarten in de nederlandse uitbreidings doos de rest in de normale doos geprakt. en veel kaarten los in zakjes.
Een paar games heb ik gewoon magic deckbox gebruikt.

en ja het is gewoon een gedoe de divider oplossing is de beste maar meer werk. Moet gewoon meer tijd besteden om mijn games te upgraden na een nette oplossing. Scheelt zoveel tijd in opruimen van games.

Bedenk me net dat ik mijn zakjes maar eens ga voorzien van labels dat zou behoorlijk helpen zeker als andere gaan helpen opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
En toen was het de beurt aan Ticket to Ride: Italië :D .

Deze map heeft twee nieuwigheden. Om te beginnen zijn er veel en lange ferry-routes. Om de spelers te helpen om deze te bouwen is er een deck met ferry-kaarten. Zo 'n kaart telt effectief voor twee locomotieven, maar het kost je wel een beurt om ze te trekken en je mag er tegelijk ook maar twee van hebben. Leuke toevoeging, je moet in ieder geval niet meer naar locomotieven zitten te vissen als je een ferry in je ticket hebt.

Dan is er de regio-score. Elke stad op de map hoort bij een bepaalde regio. Op het einde van het spel ga je kijken door hoeveel regio's al je routes passeren. Hiervoor krijg je dan nog eens bonuspunten.

Bij het begin dacht ik dat die regio-score zwaar ging doorwegen en dat je dus eigenlijk wel verplicht was om zoveel mogelijk routes aan mekaar te knopen. In de praktijk bleek dat erg mee te vallen. Door de langgerekte vorm van het land gaan je tickets bijna vanzelf van noord naar zuid en heb je dus al veel kans dat je een redelijk aantal regio's afdekt. Op het einde van het spel krijg je wel een belangrijke keuze: verleng je je bestaande routes zodat je extra regio's bereikt of neem je nieuwe tickets en hoop je dat je er minstens één kunt afbouwen zodat je op de manier extra punten binnenharkt?

Samen met Japan is dit zeker een van de leukste map packs met speciale regels, van harte aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-07 15:16
Kwistnix schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:08:
Gisteren nog een 'potje' Through the Ages: A New Story of Civilization gespeeld met 4 man. Na ruim 6 uur had ik er geen zin meer in en kon de focus niet meer opbrengen. Over de helft van age III zijn we maar gestopt. Normaliter spelen met 2 of 3 man en dan zijn het al lange potjes, maar dit was gewoon niet leuk meer.

Na een frisse neus halen, daarna voor t eerst nog een potje Azul gespeeld. Dat was een aangename verrassing, leuk spel.
Bizar traag spel he? Wij hebben een keer met 4 man tot 5:00 in de ochtend aan tafel gezeten, dit was wel met 1 nieuwe speler die moeite heeft met complexe leercurves plus 1 ervaren (en overigens zeer intelligente) speler die soms behoorlijk vast kan slaan in analysis paralysis met zeer lange beurten tot gevolg.

Ik vind het een prachtig en elegant spel met de blokjes op je playerbord, al voegen de nieuwe ages (zelfde kaarten met hogere getallen) weinig toe qua afwisseling. Veel plezier mee gehad, maar ik spendeer in de toekomst liever een halve dag aan Twilight Imperium of desnoods Game of Thrones the boardgame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Sinds kort het regelboek van de 3de editie van Kings of War overgenomen, zeg maar het regelboek wat bij de starter sets zit waar dus geen achtergrond informatie over de wereld in zit en eigenlijk alleen de regels.

Moet zeggen vrij simpele regels en waar nodig goed uitgebreid zodat er weinig met regels kan worden gezanikt. In de praktijk zal het wel lekker weg spelen. Binnenkort even naar een legertje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
_Anvil_ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:27:
[...]

Bizar traag spel he? Wij hebben een keer met 4 man tot 5:00 in de ochtend aan tafel gezeten, dit was wel met 1 nieuwe speler die moeite heeft met complexe leercurves plus 1 ervaren (en overigens zeer intelligente) speler die soms behoorlijk vast kan slaan in analysis paralysis met zeer lange beurten tot gevolg.

Ik vind het een prachtig en elegant spel met de blokjes op je playerbord, al voegen de nieuwe ages (zelfde kaarten met hogere getallen) weinig toe qua afwisseling. Veel plezier mee gehad, maar ik spendeer in de toekomst liever een halve dag aan Twilight Imperium of desnoods Game of Thrones the boardgame
Denk dat ik de game gewoon oversla heb nog andere games op mijn lijst staan die ook gespeeld moeten worden en ik heb niet de luxe van zoveel tijd aan 1 spel spelen.

Zou ook liever twilight imperium willen spelen of andere iets langere games (2 uur mark) dan kan ik er 2-3 in dezelfde tijd spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 01-08 15:27
_Anvil_ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:27:
[...]

Ja, traag is wel een treffende woordkeuze. Het zal allicht afhankelijk zijn van de spelers, hun ervaring en de mate waarin zij nadenken over een optimale besteding van hun acties. In ons geval was er ook een nieuwe speler bij betrokken, die het overigens perfect oppakte en zeker kans op winst maakte. Het probleem begon al ergens in Age II, nadat er governments en technologies waren gespeeld die het aantal te besteden civil en military actions flink opschroefden. Bijkomende complicerende factor is ook dat je als speler maar beperkt vooruit kan plannen, omdat de card row te dynamisch is en dat effect alleen maar versterkt wordt naar gelang spelers meer acties kunnen besteden.
Het voordeel van een spel als Terraforming Mars, wat ook lang kan duren, vind ik dat je als speler meer betrokken blijft, omdat iedere speler slechts 1 of 2 acties mag doen, voordat de volgende speler aan zet is. Daardoor lijkt het minder traag te verlopen. Toch is Through The Ages: A New Story of Civilization wel een absolute topper en een van mijn favoriete spellen. Kan het alleen maar aanbevelen. Maar misschien niet direct met 4 spelers beginnen ;)
MeZZiN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:06:
Denk dat ik de game gewoon oversla heb nog andere games op mijn lijst staan die ook gespeeld moeten worden en ik heb niet de luxe van zoveel tijd aan 1 spel spelen.
Zonde, want zoals ik al zei, het is echt een topper, naar mijn mening althans. Ter indicatie, normaal gesproken zijn wel in 4 / 4,5 uur wel klaar met een potje.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 06-01-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 19:32
Sinds het weekend gloomhaven in huis. Wat een gaaf en uitgebreid spel. Het koste toch wel enige tijd voordat ik alles georganiseerd had aan kaartjes, monsters en map onderdelen. Voorlopig met name veel zakjes gebruikt.
Op internet zie ik veel spelers die alles organiseren in bakjes en een map met multomap vellen. Echter kan ik geen vellen vinden voor de kleinere (euro mini) kaarten. Iemand enig idee waar deze te vinden zijn? Zie bijv: https://boardgamegeek.com/image/3409429

Ook zoek ik nog sleeves voor standaard en mini eur kaarten. Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-08 12:08
Morex schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:44:

Wij hebben (voor Kingdom Death: Monster) goede ervaring met sleeves van docsmagic.de, die zijn ook nog te betalen voor dit soort spellen (ga er even vanuit dat Gloomhaven een vergelijkbare hoeveelheid kaartjes heeft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 20:30
Sinds het weekend gloomhaven in huis. Wat een gaaf en uitgebreid spel. Het koste toch wel enige tijd voordat ik alles georganiseerd had aan kaartjes, monsters en map onderdelen. Voorlopig met name veel zakjes gebruikt.
Op internet zie ik veel spelers die alles organiseren in bakjes en een map met multomap vellen. Echter kan ik geen vellen vinden voor de kleinere (euro mini) kaarten. Iemand enig idee waar deze te vinden zijn? Zie bijv: https://boardgamegeek.com/image/3409429

Opbergen, kan ik folded space aanraden: Folded Space - FS-GLO Insert

Sleeves, BGG heeft een mooie lijst: BGG Card Sleeve Sizes for Games

Gebruik zelf de dunne van Swan Pan Asia, niet bijzonder en plakken mits te strak opgeborgen, maar houden het geheel wel netjes en enigzins betaalbaar (€2,50 x 160 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Kwistnix schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:06:
[...]

Zonde, want zoals ik al zei, het is echt een topper, naar mijn mening althans. Ter indicatie, normaal gesproken zijn wel in 4 / 4,5 uur wel klaar met een potje.
Ik heb de eerste versie nog klaar liggen dat weer wel. (alleen nog steeds een beetje boos op dat ik die gekocht heb via KS en dat ze een maand ofzo later v2 aankondigde) Maar goed als ik het spel tegen kom in het wild en iemand wil het spelen schuif ik gerust aan alleen iemand moet wel goed het spel kennen en uitleggen.

Zit er aan te denken om glory to rome een PnP versie te laten drukken. ben gewoon benieuwd wat de hype is.

En gisteren weer even lang GW gehobbeld om wat verf spullen te halen..... Nooit een goed idee.... damm de 40k virus weer te pakken. Damm wat zijn die dingen mooi. Ik schilder nu veel van mijn boardgame minis maar die zijn zo irritant om te schilderen (zijn ze ook niet echt voor bedoelt) maar GW spul is gewoon geweldig om te schilderen. En ze hebben weer een nieuwe ruleset en damm heb er weer een beetje zin in op eens.

Schilderen jullie veel van jullie boardgames of is het meer een niche ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
MeZZiN schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:30:
[...]
Ik zou wel willen, maar daar blijft in een week echt niet genoeg tijd voor over. Ik heb thuis al bijna een half jaar twee spuitbussen staan om de kastelen van Bunny Kingdom zilver te kleuren en zelfs daar ben ik nog niet aan toe gekomen 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 19:51
Straks op werk lekker een avondje bordgamen organiseren. Pizza laten bezorgen en hoppa 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 13:44

Ik heb de swan panasia sleeves gekocht aan de hand van die sleeving guide, voor een ander spel heb ik een ander merk (arcane tinmen, ze waren van de spelvogel) voor kaarten met een andere afmeting maar die van Swan zijn beter vind ik zelf. Gekocht bij smiling monster, alleen de verzendkosten zijn wat jammer want ik viel net een categorie hoger qua kosten voor alles.

Qua opbergen heb ik de originele doos een paar maanden gebruikt voor de kaarten en een losse opbergdoos van Stanley die ik had voor de rest. Werkte enigzins, maar ik was toch erg lang bezig met alles zoeken. Ook zijn de gesleevde kaarten niet ideaal voor de ruimte die de doos heeft voor kaarten.

Met de kerst een insert van e-raptor gekregen (de nieuwe met ruimte voor forgotten circles) en het scheelt echt enorm. Mooi overzichtelijk alles te vinden, en zat ruimte voor de kaarten in sleeve.

Edit:
Even een toevoeging waarom ik die van swan beter vind: pasvorm is echt super en ze houden lekker vast en shuffelen gaat ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door LOTG op 07-01-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik heb ook dezelfde issue hoor weinig tijd wil wel maar goed. Heb ooit een schilder cursus gedaan van Mathieu Fontaine damm een hoop geleerd maar zo gaan ik niet mijn army schilderen maar ook niet mijn boardgames dan kom ik nergens. Wordt wel super mooi.

Maar Mathieu heeft verboden om washes etc nooit meer te gebruiken maar goed tijd en effort en tja ik wil ook een keer spelen :) toch weer terug gevallen in base coat en een beetje layering etc.

Zelf heb ik scythe (nog niet klaar) en mice and mystics geschilderd (moet nog de uitbreiding doen).

Na veel te veel sleeves gekocht te hebben ben ik eigenlijk op SWAN uit gekomen wel de premium niet die super dunne. Beter dan ultra pro (minder dik) dus schudden beter. En minder ruimte in nemen. een heel betaalbaar. Ben helaas een OCD sleever dus alles moet eigenlijk in een sleeve. Dus heb bijna elke maat gewoon op voorraad thuis (veel gekocht op essen). Meetal bestel ik er een paar bij als ik een game koop. De meeste game stores verkopen nu SWAN ook gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
MeZZiN schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Ik heb de eerste versie nog klaar liggen dat weer wel. (alleen nog steeds een beetje boos op dat ik die gekocht heb via KS en dat ze een maand ofzo later v2 aankondigde) Maar goed als ik het spel tegen kom in het wild en iemand wil het spelen schuif ik gerust aan alleen iemand moet wel goed het spel kennen en uitleggen.

Zit er aan te denken om glory to rome een PnP versie te laten drukken. ben gewoon benieuwd wat de hype is.

En gisteren weer even lang GW gehobbeld om wat verf spullen te halen..... Nooit een goed idee.... damm de 40k virus weer te pakken. Damm wat zijn die dingen mooi. Ik schilder nu veel van mijn boardgame minis maar die zijn zo irritant om te schilderen (zijn ze ook niet echt voor bedoelt) maar GW spul is gewoon geweldig om te schilderen. En ze hebben weer een nieuwe ruleset en damm heb er weer een beetje zin in op eens.

GW begin ik niet aan te duur en vindt de regels en de omliggende gedachte dat je elke editie 2-3 nieuwe dozen units moet kopen en vaak in meerdere dozen tegelijk een beetje te gek om nog iets van een kans te hebben.

Helpt niet dat er vaak 2-3 gasten in zo’n winkel zitten die om de editie hun leger wisselen voor wat er op dat moment het meest ongebalanceerde leger is en daarmee iedereen van tafel spelen, sorry maar kwa verdien model is GW niet zo ver af van een trading card game met power creep...vindt het een beetje jammer dat GW en de spelers dat zo in de hand spelen terwijl het ook anders kan en er een hoop spellen zijn met of zonder hun eigen specifieke modellen die het wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
GW is duur eens. Maar goed als ik weer wil spelen hoef ik geen nieuwe models te kopen zoals bij magic. kan gewoon mijn oude Dark Angels opnieuw inzetten. Had een klein leger miste alleen de grote units nog.

Een ding is wel dat GW iets geleerd heeft over de jaren de rule book zit nu in de starter set (full size) en de prijs is behoorlijk verlaagd. Dus dingen zijn vooruit gegaan. Maar een dure hobby maar hoeveel ik zou uitgeven aan 40k is nog steeds stukken minder dan wat ik totaal uit gegeven heb aan boardgames.

Maar goed eens van de dingen met 40k is gewoon net zoals met magic er zijn gewoon mensen die alleen maar voor het winnen gaan en niet voor de game. En daarom ooit ook gestopt met magic en ook daarom niet super ver met 40k gegaan behalve het schilderen dat vind ik eigenlijk het leukere deel van 40k. Denk dat ik meer casual play leuk vind en dat wordt eigenlijk in magic en in Warhammer te weinig gedaan. Dus speel ik weer boardgames omdat casual play daar wel de norm is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Kwistnix schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:06:
[...]

Ja, traag is wel een treffende woordkeuze. Het zal allicht afhankelijk zijn van de spelers, hun ervaring en de mate waarin zij nadenken over een optimale besteding van hun acties. .... Toch is Through The Ages: A New Story of Civilization wel een absolute topper en een van mijn favoriete spellen. Kan het alleen maar aanbevelen. Maar misschien niet direct met 4 spelers beginnen ;)
[...]

Het is inderdaad een prachtspel, maar niet voor iedereen. De downtime met 4 spelers kan zeker een ding zijn. Ik heb zelf de app versie ook nog op mn GSM staan, 1 van de weinige mobile games die ik daadwerkelijk leuk vind. Aanrader.

Er zijn echter zoveel andere games die je kunt spelen in die tijd, dus ik ben er voorlopig klaar mee. Heb het spel zelf ook niet in eigendom, 2 vrienden wel.

Verder heb ik zelf tientallen boardgames, maar nog nooit een kickstarter gekocht. Meestal koop ik ze 2e hands na het nodige huiswerk om te bepalen of ik de games *echt* de moeite ga vinden, in bepaalde gevallen wel nieuw (Twilight Imperium!). Al moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat boardgame vrienden wel Kickstarters backen, dus ik speel gewoon regelmatig Gloomhaven en heb ook "toegang" tot de andere Ks hits als ik wil.

Als ik de reacties in dit topic lees, blijf ik me verbazen over de "backlogs" die mensen hebben. Volgens mij is dit het patroon waar veel mensen in zitten:

1. op fora komen de nieuwe kickstarters langs en men maakt elkaar enthousiast, de anderen pledgen ook.. dus in een groep is het makkelijk de uitgaves te rechtvaardigen en nog op te hogen. #Hype
2. de games komen binnen en eindigen op de stapel "nog te spelen", omdat er teveel games aangeschaft zijn en te weinig tijd/spelers is.
3. geheel menselijk blijft men proberen de aangeschafte games te rechtvaardigen met allerlei redenaties "dit type spel ontbrak nog in mn collectie, blabla"
4. Gisteren nog naar 2e hands games gekeken op fora, en wat ik vervolgens zie in lijsten met aangeboden
delen van collecties zijn lange rijen titels die ik niet ken.. bijna allemaal kickstarters met mooie componenten die simpelweg niet leuk zijn om te spelen. "voor de heb" games dus..

Zelf heb ik een korte shortlist van games die ik in de toekomst graag wil hebben, op basis van gedegen onderzoek. Nu moet ik eerlijk toegeven dat het makkelijker is als je vrienden hebt die wel veel tijd en geld investeren (inclusief uitbreidingen, netjes geschilderde mini's etc.) waardoor ik bepaalde dure "hype games" toch kan ervaren.

Verder geen aanval op iemand, ik ben mezelf ervan bewust dat ik mn boardgame uitgaven beperkt hou omdat ik teveel andere hobbies/bezigheden heb. Ik heb kinderen, ga graag weekendjes weg met mn meisje of vriendengroep, hou van regelmatig uitgaan etc. Blijft natuurlijk subjectief, de benzine en running costs van mijn auto bijvoorbeeld, zullen voor 95% van de boardgamefanaten als volledig gestoord overkomen 8)7

Ik geloof echter niet dat ik iets te kort kom qua boardgames zonder kickstarter en/of expansion verslaving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
MeZZiN: Mee eens als je eenmaal de modellen hebt dan kan je wel eventjes vooruit, zeker voor een leuk potje.

Ben nu zelf echt aan het beginnen om alles te spelen behalve GW. Flames of War heb ik aardig wat Duitse soldaatjes van liggen die nu wat liefde verdienen, eerst even een klein 15mm platoontje voor Bolt Action zodat ik ieder geval met 2 vrienden weer iets van een potje kan spelen en daarna de rest van de 116 Panzergrenadiers, dan heb ik het nog niet over de tanks en AT guns maar die zijn precies op 2 handen te tellen, hoe haal ik me in het hoofd. |:(

Ook nog wat Kings of War Vanguard modellen die ik via een ruil heb gekregen uit de Kickstarter, de lower abyssals zijn al af nu de laatste hand aan de succubus nog en dan kunnen de elites en characters maar dat is een zij project want niemand speelt het hier.

Daarnaast wil ik toch wel weer Infinity door Corvus Belli spelen maar zie aardig op tegen het schilderen want die krengen hebben veel te veel detail dus ik weet het nog niet of ik er echt weer in wil springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
@_Anvil_ eens daarom ben ik een jaar of 2 geleden gestopt omdat veel KS wel goed zijn maar vaak geen parels zijn dus redelijk snel vergeten worden. De games die over het algemeen blijven zijn toch gewoon van normale publishers en ja er zijn best wat KS games in de top 100 van boardgame geek. Maar dan is het waarschijnlijk vroeg genoeg om deze als nog te kopen in retail.

Nu heb ik 1 ks boardgame gekocht en dat was vindication (KS versie) in retail dus veel KS zijn in retail te vinden en als de game echt een topper is en niet meer te krijgen is tja dan maar een ander spel. Of ik neem er een uit de top 100 van BBG als alternatief.

Ieder zijn hobby ik heb games op de plank liggen ook omdat ik ze gewoon mooi vind. Ik heb nu wel een short list of games die ik graag nog hebben wil. En ook bezig met wat dingen weg te doen omdat ik geen behoefte heb of niet op de tafel kreeg of tja gewoon niet zo super game.

@Orangezoo Precies heb nu de meeste dingen voor Dark Angels alleen het schilderen is een mega klus.

Zelf ook nog wat infinity wat echt een super goede game is heb een paar starters boxen maar precies het schilderen is het werk gewoon. Maar de modellen zijn zo super mooi. Heb het zelf al een paar keer gespeeld en was erg goed.

Het ook nog een shit load aan myth board game liggen tja dat gaat het echt niet worden. En hun originele minis game MERCS Miniatures ook super gaaf en ook super minis maar tja niemand om mee te spelen dus een beetje onzinnig.

Plus nog een aantal miniature heavy kickstarters

Dus terug naar basics 40k dark angels en waarschijnlijk sisters of battle als tweede (of tau) gewoon om te schilderen en af te toe spelen. Wil graag mijn painting skills verbeteren. dus 40k is long burn :)

Dan misschien nog een boardgame van GW omdat ze eigenlijk best goed zijn plus die kan spelen met andere zonder dat zij een hoop hoeven te doen. Plus ik heb space hulk nog liggen dus die gaat er binnenkort aan geloven om helemaal geschilderd te worden. Het is een overzichtelijk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ja het schilderen is echt een dingetje, of je vindt het leuk en het gaat als een tierelier of je bent wat langzamer of minder gedreven of wel niet beide en dan gaat het niet zo hard.

Heb er zelf geen voor of afkeur op maar ik doe het niet voor mij plezier al is het wel lekker ontspannend, maar leuk is een ander verhaal.

Bordspellen met mini’s begin ik niet aan met schilderen, ben niet zo’n bordspel speler, al zeg ik echt geen nee zeggen tegen een potje. Mini’s van bordspellen vallen helaas best wel vaak tegen en vaak 5 keer de zelfde sculpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies en je merkt gewoon dat het cheap plastic (droopy swords) etc. Maar goed het ook wil ook wat.

Mice en mystics is er een van redelijke minis tot je gaat schilderen zo weinig detail dat het lastig is. Geld voor de meeste boardgame minis. Scythe heeft redelijke minis maar de rest is gewoon meh. Maar goed een paar klodders verf en alles ziet er al beter uit.

GW models zijn gewoon perfect easy duidelijke lijnen een joy. Denk dat ik het gewoon even hou op mijn 40k dark angels en een paar units om mijn army compleet te maken (heb 2x een Dark Vengeance set) en wat losse space marines + Sammael heb alleen nog wat vlieg unit nodig en klaar. redelijke army.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disiesel
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik ben zelf recentelijk begonnen met mini's te schilderen en de gedachte was om mijn boardgame mini's te schilderen. Had dus de WH40K Death Guard Paint set gekocht en had die dus geschilderd. Ik had het "virus" toen dus te pakken en ben toen de Gloomhaven mini's gaan schilderen. Nou wat een wereld van verschil is dat. Ik ben het dan ook zeker eens met MeZZiN dat de GW mini's veel duidelijkere details hebben waarmee je kunt werken. Waarbij ik met GH merk dat er veel detail in zit, maar het bijna niet te schilderen is vanwege lastige hoeken. Of waar het detail wel duidelijk is, maar het zo oppervlakkig in is verwerkt dat het meer irritatie dan plezier geeft.

Al met al wel leuk om te doen en het oog wil ook wat dus ik ga rustig verder. Het geeft wat meer immersie voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies dat het gaat wel je moet geen GW resultaat verwachten. Maar veel minis zijn prima te doen om een redelijk resultaat te hebben plus met veel boardgames moet je veel schilderen als je het goed wilt doen.

Dus voor de meeste boardgames -> prime -> basecoat -> wash -> en wat kleine details toevoeg en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Space Marines zijn redelijk makkelijk te schilderen en hebben redelijk opvallende details die ook nog eens diep liggen, laat ik dat even anders redeneren, je kan geen space marine sculpten met ondiepe details want dat ziet er gewoon niet uit. Eigenlijk een best goede business zet.

Nadeel is echter wel dat een GW kit uit best wel veel plastic bestaat en daar betaal je ook meer voor, maar goed ik heb nog geen 40K of AoS speler gezien zonder een redelijke bit box.

Ik zit nu een beetje aan het kijken naar Kings of War in het groot en dan valt het mij toch tegen hoe sommige details in het setje lower abyssals zijn verwerkt en met namen bij knee guards, was bijna niet te onderscheiden van de rest van het been. Ik weet ieder geval zeker dat ik daarvan geen groot leger wil schilderen. Zo zijn er wel meer lijnen binnen dat spel die hun gebreken hebben in detail. Gelukkig hebben ze in tegenstelling tot GW geen beleid dat je geen minis van andere miniatuur merken mag gebruiken.

Ik zit nu een beetje te kijken naar North Star minis, zou misschien een leger dwergen of northern alliance uit de Frostgrave en Oatmark lijn kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Die regels geld alleen als je wilt spelen bij een GW store... maar eens andere games zijn veel flexibeler dan GW. Ze zijn wel heer en meest van de mooiste minis maar ook van de hoogste prijzen.

zit nu te kijken naar de nieuwe regels damm weer een nieuwe rabbit hole :) tijd om er echt even voor te gaan zitten.

en tijd om eindelijk mijn scythe minis af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
_Anvil_ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:44:
[...]
Zelf heb ik een korte shortlist van games die ik in de toekomst graag wil hebben, op basis van gedegen onderzoek. Nu moet ik eerlijk toegeven dat het makkelijker is als je vrienden hebt die wel veel tijd en geld investeren (inclusief uitbreidingen, netjes geschilderde mini's etc.) waardoor ik bepaalde dure "hype games" toch kan ervaren.

Verder geen aanval op iemand, ik ben mezelf ervan bewust dat ik mn boardgame uitgaven beperkt hou omdat ik teveel andere hobbies/bezigheden heb. Ik heb kinderen, ga graag weekendjes weg met mn meisje of vriendengroep, hou van regelmatig uitgaan etc. Blijft natuurlijk subjectief, de benzine en running costs van mijn auto bijvoorbeeld, zullen voor 95% van de boardgamefanaten als volledig gestoord overkomen 8)7

Ik geloof echter niet dat ik iets te kort kom qua boardgames zonder kickstarter en/of expansion verslaving ;)
Ik ben zo iemand die inderdaad wel meer bordspellen heeft dan strikt genomen nodig is :P , met name een resultaat van iets teveel onbezonnen aankopen toen ik pas 'in de hobby' terecht kwam en idd ook wel door Kickstarter. Toch beschouw ik een spel dat weinig op tafel komt niet als een slechte koop zo lang we er wel nog plezier in hebben als het dan toch gespeeld wordt, ook al is dat maar eens per jaar.

En als die interesse bij ons weg is wil dat niet meteen zeggen dat het een slecht spel is, meestal is onze aandacht gewoon verschoven naar andere spellen. Zo heb ik onlangs Apotheca doorverkocht aan een vriend omdat ik merkte dat het niet meer eerste of zelfs tweede keus was thuis. Als ik echter de kans krijg om het nog eens te spelen zal ik met plezier aanschuiven.

Bovendien zijn bordspellen zowat mijn enige hobby, dus dat er dan relatief veel aandacht, tijd en geld heen gaat is zoals je zegt niet zo verbazingwekkend ;) . Ik sprak onlangs met een collega die graag vissen gaat en dan ben ik ook stomverbaasd dat je 300 euro kunt uitgeven aan een vishengel of je kunstaas ergens op een Deense webshop bestelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
HellPunk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:58:
Bovendien zijn bordspellen zowat mijn enige hobby, dus dat er dan relatief veel aandacht, tijd en geld heen gaat is zoals je zegt niet zo verbazingwekkend ;) . Ik sprak onlangs met een collega die graag vissen gaat en dan ben ik ook stomverbaasd dat je 300 euro kunt uitgeven aan een vishengel of je kunstaas ergens op een Deense webshop bestelt :+
Dus jouw kunnen we nog wel tot het miniatuur wargaming bekeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disiesel
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Orangezoo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Ach, krijg je hem niet bekeerd dan kun je het altijd bij mij proberen. ;)
Moet zeggen die nieuwe Sisters of Battle zien er wel vet uit om als beginner te schilderen. Als ik dan toch bezig ben, heb ik ook altijd wel een zwak gehad voor de Sisters of Silence. En loretechnisch zijn die eigenlijk niet compleet zonder Custodes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
en dat is waarom 40k je altijd weer terug komt de lore is zo sterk. ik zit ook aan de sisters of battle te denken toen ik jaren geleden begon waren ze een special order + weinig support. Nu full support en tja de models zijn wel geweldig. Heb de base set gemist helaas :( maar goed los kopen is niet heel veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ik ben eigenlijk niet meer zo van het 40K, zowel visueel als voor al reeds genoemde redenen :P

Mijn interesse op dit moment liggen op 15mm WW2, Skirmish en R&F fantasy, rank and file fantasy weet ik zo net nog niet maar ik heb wel wat vrienden die Minihammer spelen, alleen geen KoW en dat vindt ik een klein gemis want 9th age raak ik nog niet aan met een 10 meter lange stok, weet wel dat één iemand Warhammer Armies Project speelt maar dat is net als het originele Warhammer Fantasy een dikke regel pil waar ik niet zo op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
de originele fantasy is ook een mega ding heb van iemand een keer een box gekregen met een fantasy army moet er nog een keer doorheen maar tja te druk met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Orangezoo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Nah, dát krijg ik er echt niet meer tussen gefietst 8) . Bovendien lijkt het me geen goed idee om met miniaturen te beginnen als je aan verzamelwoede lijdt, dan zet je toch de kat bij de melk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Voordeel van minatuur gaming is dat je toch niet alles meer kan verzamelen dus moet je dat los laten en focus op wat je echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@MeZZiN Dat maakt het alleen maar erger, moet je ook nog Ebay en zo gaan afstruinen voor de stuff die niet meer te krijgen is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HellPunk
Een nieuw jaar, dus even gekeken naar mijn plays voor 2019 - stats zijn altijd leuk :)

Alles samen 351 plays, een grote vooruitgang t.o.v. de 287 van 2018 - wat ook logisch is aangezien ik er dit jaar een zaak van gemaakt heb om elke week minstens één solo game te spelen.

De top tien:
5-Minute Dungeon: Curses! Foiled Again! : 11
Roll to the Top! : 9
Ticket to Ride (alle versies): 9
Heul doch! Mau Mau : 8
Sagrada : 8
Bugs in the Kitchen : 7
Dice Stars : 7
Dizzle : 7
Go Nuts for Donuts: 7
The Quacks of Quedlinburg : 7

Veel kleinere spellen, de meeste grotere spellen zitten wel net onder de top tien: Azul, Dragon Castle, Architects of the West Kingdom, Castles of Burgundy, ... hebben allemaal 4 à 6 plays.

Op naar het nieuwe spellenjaar! *O*
MeZZiN schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:08:
Voordeel van minatuur gaming is dat je toch niet alles meer kan verzamelen dus moet je dat los laten en focus op wat je echt nodig hebt.
Dat zou wel 'ns moeilijk blijken te zijn, loslaten is niet mijn ding ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is mij ook gelukt ben een hopeloos geval van FOMO OCD acquisition disorder (bordgame/minis) getting better now.

Als je alles van 40k wilt hebben dat nu te koop is van een army valt het allemaal best mee. (het is nog een smak geld maar je heb echt niet alles nodig en je heb toch geen tijd om alles te schilderen) En zolang je niet alles op tijd geschilderd heb kan je er toch niet mee spelen. No paint no play easy as that :)

Nice goede top 10 hoor. Zelf ook weer gestart in november met meer spellen spelen.

Voor mij omdat het maar het staartje van het jaar is:

Takenoko, Wingspan, Sushi Go, Vindication, fireball island, icecool, Instanbul, orleans dit jaar gaan de meeste games gewoon vaker de tafel zien. Plus ben het nu pas echt goed aan het bij houden geweest.
LOTG schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:19:
@MeZZiN Dat maakt het alleen maar erger, moet je ook nog Ebay en zo gaan afstruinen voor de stuff die niet meer te krijgen is...
Ga je dus niet meer lukken sommige zooi is zo oud / niet meer te vinden plus je kan er helemaal niets mee met de huidige regels dus eigenlijk is de keuze redelijk beperkt kies een army !space marines dan heb je een limit set om uit te kiezen.

[ Voor 51% gewijzigd door MeZZiN op 07-01-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@LOTG niet zo'n probleem wordt toch niet meer ondersteund aan regels dus boeit eigenlijk niet zo veel tenzij je echt oldschool warhammer fantasy gaat spelen of één van de fanmade games die hierop zijn gebaseerd.

Je zal toch meer spelers vinden voor spellen die nu in de handel zijn al is het maar omdat de winkelbaas dan niets te vertellen heeft...het voelt voor mij toch een beetje raar om m'n 6mm sci-fi uit de kast te halen bij de wargaming winkel 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Leuk idee @HellPunk . Lijstjes. :D

Ik houd ook alles bij wat ik speel met BG Stats.
Afgelopen jaar weer wat meer gespeeld als in 2018.
Afgelopen jaar 343 plays met 68 verschillende mensen. Totaal 128 verschillende spellen waarvan 73 niet eerder gespeeld. Je kan dus wel zeggen dat ik lid ben van Cult of the New. :P

Top 10:
1. Wingspan 36x
2. Virus! 21x (favoriet van mijn dochter)
3. Codenames 18x
4. Dominion 16x
5. Tapestry 12x
6. Gizmos 10x
7. Reef 10x
8. Gloomhaven 9x
9. Terraforming Mars 8x
10. Aquatica 7x.

Dit jaar ook eindelijk pandemic legacy season 2 afgemaakt na 2 jaar.
Toch wel een hoop toffe nieuwe spellen dit jaar. Wingspan, Tapestry, Paladins of the West Kingdom, Escape Plan, Nemesis.

Ik wil dit jaar toch wat meer spelen wat ik nog niet gespeeld heb uit de kast. Heb nog iets van 25 ongespeelde spellen staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Orangezoo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:38:
@LOTG niet zo'n probleem wordt toch niet meer ondersteund aan regels dus boeit eigenlijk niet zo veel tenzij je echt oldschool warhammer fantasy gaat spelen of één van de fanmade games die hierop zijn gebaseerd.

Je zal toch meer spelers vinden voor spellen die nu in de handel zijn al is het maar omdat de winkelbaas dan niets te vertellen heeft...het voelt voor mij toch een beetje raar om m'n 6mm sci-fi uit de kast te halen bij de wargaming winkel 8)7
precies dat ik ben ooit met magic gestopt omdat de kosten hard opliepen maar goed board games zijn een groter issues. Maar warhammer is ja duur maar als je eenmaal een army heb heb je alleen de rules updates elke 4-5 jaar + codex en call it a day.

Wel de sisters of battle box geregeld (was altijd fan maar toen ik begon waren ze niet echt een main army en slecht te krijgen) Zeker met de nieuwe units damm wat een tof leger.

Moet mijn magic kaarten nog een keer opzoeken en eens zien of ze wat waard zijn geworden Ik heb een hele set met urza mines factory etc. Misschien toch maar een keer verkopen. Niet spelen is ook zonde van de kaarten die verstoffen. Plus ik moet ze ook niet aanraken want anders zit je weer diep in die rabbit hole. Plus een beetje geld terug is altijd goed :)

Kwam er wel achter hoeveel mijn 10th anniversary ticket to ride waard is... damm wat een geld durf nu niet meer te spelen straks. Natuurlijk is het geen War of the ring special edition maar toch. Zie het alleen niet gebeuren met de pandemic versie die lijken ze aan de straat stenen niet kwijt te kunnen. Samen met mijn rat expansion voor chaos in de old world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Voordeel van Warhammer tegenwoordig is dat je zoveel kleinere systemen hebt zoals killteam maar ook Space Hulk en skirmish games van derde partijen.

Vindt het toch wel een nadeel hoeveel boeken er in 40k doorheen gaan, regelboek, codex, psychic awakening, chapter approved...dat is toch wel 1 boek per jaar als het aan gw light.

Heb zelf nog mijn Dark Angels weg gedaan een jaartje of zo geleden voor de eerder genoemde Forces of the Abyss voor KoW Vanguard. Evenals mijn Infinity recentelijk omdat ik echt geen zin had om ze te schilderen of evenals mee te spelen, ben daardoor wel echt geneigd om uit te kijken met me er weer in te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In 2019 had ik de uitdaging om alle spellen die ik had minimaal 1 keer gespeeld te hebben. Op Arkham Ritual en Deadlands na is dat gelukt. Arkham Ritual is gewoon een k*tspel, dus die wilde ik niet spelen, en de regels van Deadlands zijn dermate stuk dat het niet te spelen is. Alles wat ik niet gespeeld zou hebben zou het huis moeten verlaten. Dus die 2 spellen gaan weg (tesamen met een nog veel grotere stapel).

Voor 2020 heb ik het idee om minimaal 1 spel per dag te spelen (gemiddeld). Dus 366 plays gedurende het hele jaar. Ik zit nu op 11, dus loop vooralsnog op schema. Gezien de hoeveelheid die ik vorig jaar heb gespeeld (er stonden +- 250 spellen op de lijst), denk ik wel dat het haalbaar moet zijn. Ik ben vooral benieuwd hoe snel het gaat lukken :)
En dan ga ik solo plays niet meetellen, alleen die met 2 of meer personen

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 08-01-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Goed bezig :) zelf weer in oktober begonnen niet zo veel al elke dag spelen maar welk elke week. Dus mijn aim is elke week minimaal 1 game spelen (niet de kleine kinder spellen maar een nette euro ofzo) dus op dit moment loop ik al weer achter :( maar goed ben ook druk met een verbouwing.
Orangezoo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:51:
Voordeel van Warhammer tegenwoordig is dat je zoveel kleinere systemen hebt zoals killteam maar ook Space Hulk en skirmish games van derde partijen.

Vindt het toch wel een nadeel hoeveel boeken er in 40k doorheen gaan, regelboek, codex, psychic awakening, chapter approved...dat is toch wel 1 boek per jaar als het aan gw light.

Heb zelf nog mijn Dark Angels weg gedaan een jaartje of zo geleden voor de eerder genoemde Forces of the Abyss voor KoW Vanguard. Evenals mijn Infinity recentelijk omdat ik echt geen zin had om ze te schilderen of evenals mee te spelen, ben daardoor wel echt geneigd om uit te kijken met me er weer in te storten.
Infinity is ook lastig weinig die spelen je heb ook niet heel veel nodig om te kunnen spelen gelukkig met een basis box kom je heel heel ver.

Maar zelf vind ik 40k gewoon super gaaf met zo veel meuk op tafel. Maar ga binnen kort gewoon even spelen in de 40k winkel in Amsterdam en we zien het wel weer.

Maar vind zelf ook de nieuwe alternatieve games van GW ook een goed idee zeker space hulp toch minis die tof zijn zonder gedoe.

en ja heb wat boeken nodig (zit te denken misschien aan de ipad versies...) maar goed elke versie moet je die ook kopen en die zijn ook niet veel goedkoper dan de normale boeken. Snap nog steeds niet waarom ebooks soms net zo duur zijn al de echte boeken. 8)7

Heb ook nog Deadzone liggen denk dat ik die zooi maar eens door ga nemen en kijken wat ik wel kan gebruiken. Had er ook een hoop senery bij te kregen dus die kan ik prima gebruiken voor 40k

[ Voor 74% gewijzigd door MeZZiN op 08-01-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Infinity wordt nog vrij veel gespeeld, al is het meeste contact geregeld via de Facebook groep en de verschillende whatsapp groepen.

Vooral Leiden maar ook Rotterdam en Utrecht hebben een redelijke playerbase en in Den Haag zitten er ook wat. Met uitzondering van Den Haag wordt er vooral via Whatsapp gecommuniceerd en in geval van Den Haag via Messenger. Er is ook een Facebook groep voor Nederland en Rotterdam waarbij de Dutch Infinity groep vooral door de randstad spelers wordt gebruikt.

Als je wilt kan ik je wel in contact brengen met Ronald of Raymon welk respectievelijk de Warcors van Rotterdam en Leiden zijn, zij regelen zeg maar de tournaments in de Randstad en Utrecht maar ook de whatsapp groepen.

Deadzone lijkt mij ook wel gaaf, als ik op dit moment geen andere spellen aan het opbouwen was zou ik zeker overwegen om wat spelers in de winkel in Den Haag over te halen tijdens de open speel momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Als ik een keer tijd heb knutsel ik even mijn beide legers in elkaar van deadzone (was via KS) kunnen we het een keer uitproberen het lijkt me wel een super toffe game.

Tnx voor het aanbod als ik weer even wat meer tijd heb ga ik uitzoeken wat ik allemaal van infinity al heb en een leger knutselen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Inderdaad leuk :-) Ik reken wel in sessies, als ik dus 5 keer na elkaar azul speel is dat 1 log, speel ik het twee dagen na elkaar zijn het er wel 2. Het gaat er voor mij gewoon om om te zien of spellen op tafel komen.

2019: 139 keer spellen gespeeld waarvan 113 verschillende. Heel veel verschillende spellen dit jaar dus :-)

Meermaals gespeeld:
LOTR journeys in middle earth - 6
Flamme Rouge, Love Letter, Splendor, Weerwolven, Wingspan - 3
Azul, Can't Stop, Caverna, The Gallerist, Hive Pocket, Jaipur, Kingdomino, Roll Player, Ticket to Ride: London, UNO - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-07 10:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Lointje LOTR journeys in middle earth, hoe is die? Is het een soort reskin van Mansion of Madness?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@MeZZiN dat lijkt mij wel leuk, Amsterdam is voor mij nog wel te doen, nog steeds wel anderhalf uur met het openbaar vervoer maar dat geldt voor mij eigenlijk altijd wel als ik ergens naar toe wil buiten Den Haag. Lang leven het openbaar vervoer in het Westland |:(

Ik ga echter nog even geen nieuwe spellen starten aangezien eerst de ww2 soldaatjes af moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
@MrVegeta Ik heb MoM enkel nog maar zien spelen en zelf nog niet gespeeld, maar het grote idee is wel gelijkaardig. Vooral de app voelt vrij gelijkaardig: zegt wat je moet opbouwen, wanneer je skill checks moet doen etc... Je kan niet zonder app spelen! Er zijn wel wat verschillen (zelf gezien en gehoord van vrienden):
- Lotr jime is campaign verhaal vs MoM dat oneshots heeft
- thema lotr vs lovecraft obviously.
- Card driven (je moet je deck beetje bouwen want die wordt gebruikt bij skillchecks & dmg + acties uit je hand). uiteindelijk moet je een mix vinden tss kaarten met goede acties en die met successymbolen. Ik dacht dat MoM meer dobbelsteen based was. (Vrienden vinden het kaart systeem leuker).
- Meer beslissingen en grotere maps in lotr
- Herspeelbaarheid mogelijk groter in MoM

Dus als je MoM niets vond vanwege app + mechanics, ga je dit ook niets vinden. Vond je het thema niet helemaal je ding maar de mechanics wel leuk of vind je MoM wel goed, zal je dit ook goed vinden. Mijn vrienden vinden Lotr jime beter dan MoM maar eerlijk komt dit ook wel door het thema (lotr boeken fans). Het manipuleren en uitbouwen van de kaarten is leuker heb ik gehoord.
MoM daarentegen heeft wel veel meer uitbreidingen, verhalen en vooral oneshots. Bij Lotr jime moet je wel beetje zelfde groep (fellowship) behouden en dat is vaak moeilijk. Je kan dit met meerdere groepen doen, en de map scaled leuk mee. Ik heb hem vooral met 3 gespeeld en éénmaal met 5 man.
Zelf vind ik hem heel leuk, setting, verhaal, ... maar ook ik ben een lotr geek dus ja, het thema helpt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
@Orangezoo Is prima moeten we alleen een plekje vinden om te spelen maar de lukt vast wel. Of anders kom ik jouw kant op ^_^ heb een auto en die kwh maakt niet heel veel uit.

Ben zelf nu ook alles aan het bijhouden ooit wel mee begonnen maar nu meer serieus via BG stats gaat wel prima met backup naar BBG ook om te kijken wat ik nu eigenlijk echt speel en misschien helpen om tzt wat ruimte te maken in mijn kamer voor nieuwe games + wat geld terug om nieuwe dingen te kopen. Moet ook nog steeds mijn kamer uitmesten na de verhuizing alle rest dozen van spullen staan nog in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@MeZZiN We komen er wel uit, heb eigenlijk wel zin om binnenkort weer iets van een potje te spelen. Moet wel zeggen dat ik na 1 potje wargamen vaak mentaal wel ben uitgekookt afhankelijk van hoe ik mij voel. Klopt het trouwens dat je de modellen van Deadzone ook kan gebruiken voor Warpath met die bases die ze hebben?

Ik heb er eigenlijk al zin in om het te gaan spelen want ik zit nu al plannen te maken om terrein via mijn 3d printer te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
ik zie nu dat je deadzone kan gebruiken in warpath. Een aantal minis die ik voor deadzone heb kan je gewoon in warpath gebruiken waarschijnlijk wel andere regels maar de minis zijn gelijk.

Warpath is een soort 40k van mantic en deadzone is scrimish zoals infinity wel het zelfde universum.

Dus ik heb 2 armies daar van ... hoop alleen dat je het niet erg vind als ze alleen maar een base coat hebben. Zie ze niet helemaal netjes geschilderd te hebben any time soon.

Wargames zijn ook niet bedoelt voor hele dagen daar zijn board games voor die kan ik de hele dag doorspelen (oke mega zware euro's wat minder) maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@MeZZiN geen probleem ben zelf niet zo van het schilderen dus als ik bijv. van iedereen verwacht om met een geheel geschilderd leger te komen zou ik zelf nooit aan de bak komen zonder een hypocriet te zijn. Mij maakt dat vrij weinig uit.

Laten we het voor nu even bij deadzone houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren weer een projectje afgewerkt: de Meeple Realty-insert voor Castles of Burgundy. Ze geven zelf aan dat het een kleine uitdaging is om in mekaar te zetten en dat klopte ook wel: op het einde moet je meer dan 20 losse stukken in het zijpaneel klikken zonder dat de hele boel in mekaar dondert. Na wat bloed, zweet en tranen en de hulp van een kleine schroevendraaier om alles op z'n plek te duwen lukte het wel, dus ik ben eindelijk van alle plastic zakjes verlost :Y .

Ik heb ook nog de insert voor Sagrada liggen, als die in mekaar zit ben ik future proof, want alle geplande uitbreidingen kunnen er ook in.
36x Wingspan 8)7 , daar ben ik best jaloers op ;) . Misschien is dat een goed voornemen voor dit jaar: toch eens de wat grotere spellen uit de kast halen op zondag. Meestal kiezen we voor Splendor of Sagrada + een of andere roll & write, maar in die tijd krijg je iets als Wingspan ook wel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MeZZiN schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Moet mijn magic kaarten nog een keer opzoeken en eens zien of ze wat waard zijn geworden Ik heb een hele set met urza mines factory etc. Misschien toch maar een keer verkopen. Niet spelen is ook zonde van de kaarten die verstoffen. Plus ik moet ze ook niet aanraken want anders zit je weer diep in die rabbit hole. Plus een beetje geld terug is altijd goed :)
Ik heb ook nog een schoenendoos met Magic TG kaarten uit mijn school/studenten tijd (jaren 90), volgens mij zijn ze redelijk wat waard nog.

Verkopen ga ik niet doen echter, om de zoveel jaar speel ik het weer een tijdje. Ik heb het pas aan mn vriendin en haar dochter uitgelegd en grappig genoeg ook aan mijn 2 toenmalige vriendinnen daarvoor herinner ik me, schijnbaar is het een ritueel dat zich om de zoveel jaar herhaald heeft 8)7

Hebben hier nu samen 3 kids die boardgames leuk vinden, dus het is een kwestie van tijd voor de kaarten weer flink gebruikt worden (zijn nu nog onder de 10 jaar alledrie).

In other news: via marktplaats eindelijk Terra Mystica besteld, staat al jaren op mn verlanglijst... ben benieuwd!

Wingspan zal vast geweldig in elkaar zitten als eurogame/engine builder, maar ik viel bij de Dice Tower review al in slaap. Nee dank u. Dat thema alleen al,spreekt me niet aan.

Verder heb ik nu al 5 maanden geen TI4 gespeeld, wordt tijd dat ik weer wat datumprikker opties op de whatsapp gooi. Mocht iemand aan willen haken in de regio Zeeland, PM dan maar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 09-01-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Lol zie nu pas de prijzen van de urza's lol sommige gaan voor 10 euro SP/P ^_^ lol heb ze voor 10-20 cent uit de common bakken getrokken voor mijn groene deck ooit. Maar goed mege geld is het allemaal niet de tijd die het mij kost om het te verkopen kan ik beter freelancen.Er is niet veel te verdienen aan magic behalve als je echte alpha / beta kaarten hebt. Ik heb misschien nog een paar oude set kaarten die ik ooit makkelijk kon krijgen maar veel kan het niet zijn. Moet een vriend maar eens vragen wat het ongeveer waard is. hij handelt een beetje in de dingen. Misschien hou ik ze wel voor over 20-30 jaar. wanneer er nog minder kaarten in omloop zijn.

Wingspan is best een goede engine builder alleen loopt niet altijd goed plus ik heb mijn engine pas op gang in de laatste ronde (echt dat hij lekker loopt) maar dan heb je maar een paar acties over. Maar er zit genoeg in om veel te spelen de interactie van de kaarten met elkaar is supper interessant.

Hij komt veel op de tafel om dat ook mijn kids het kunnen spelen en mijn vrouw is gek op het thema en ze houdt van iets lichtere games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43
HellPunk schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:06:
Gisteren weer een projectje afgewerkt: de Meeple Realty-insert voor Castles of Burgundy. Ze geven zelf aan dat het een kleine uitdaging is om in mekaar te zetten en dat klopte ook wel: op het einde moet je meer dan 20 losse stukken in het zijpaneel klikken zonder dat de hele boel in mekaar dondert. Na wat bloed, zweet en tranen en de hulp van een kleine schroevendraaier om alles op z'n plek te duwen lukte het wel, dus ik ben eindelijk van alle plastic zakjes verlost :Y .

Ik heb ook nog de insert voor Sagrada liggen, als die in mekaar zit ben ik future proof, want alle geplande uitbreidingen kunnen er ook in.

[...]

36x Wingspan 8)7 , daar ben ik best jaloers op ;) . Misschien is dat een goed voornemen voor dit jaar: toch eens de wat grotere spellen uit de kast halen op zondag. Meestal kiezen we voor Splendor of Sagrada + een of andere roll & write, maar in die tijd krijg je iets als Wingspan ook wel gespeeld.
Ik moet zeggen dat wij wingspan met zijn tweeen spelen, maar eenmaal op tafel speelt het best vlug weg nu. We schudden ook niet continu alle kaarten. We spelen gewoon door tot alles op is en dan schudden we pas opnieuw. Soms redden we dan drie potjes zonder te schudden. Eerste en tweede kerstdag samen zaten we op 14 potjes :P

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Gisteren voor het eerst Marvel Champions gespeeld. Ik ben niet echt een fan van coops, maar ik ben wel echt een marvel liefhebber. Ik heb de LOTR lcg 1 x gespeeld, maar dat vond ik veel te ingewikkeld met al die verschillende stappen en zo. Legendary heb ik ook gespeeld en vond ik wel leuk, maar niet geweldig.
Marvel Champions is dus een LCG in de Marvel universe. Je kiest een karakter (Iron Man, She Hulk, Captain Marvel, Black Panther of Spiderman) en je kiest een aspect (Justice, leadership, agression en protection geloof ik) en nog wat algemene kaartjes. Het is dus echt een deck construction spel en niet een deckbuilder. Tijdens het spelen verandert je deck niet. Je vecht samen tegen een villain en daar zijn er ook verschillende van.

Het is echt een spel met een soort engine building. Je moet de juiste kaarten voor je hebben liggen, zodat je die met latere kaarten optimaal kan gebruiken. Hoe beter je de kaarten kent, hoe beter dit lukt. Je wordt dus wel steeds beter in het spel. Ik zat zelf nog een beetje te prutsen, maar uiteindelijk hebben we Rhino wel verslagen. Ik denk wel dat ik deze nog een paar keer ga proberen, maar misschien toch niet zelf aanschaffen. Dit komt ook omdat twee vrienden hem nu hebben aangeschaft, dus heeft het voor mij niet veel zin meer.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@ViNcE Ik heb Arkham, en die is ook erg leuk. Alleen wat ik wat minder vind is dat je dan ook echt wel expansions moet kopen omdat je een campaign speelt, en dat als je met meer dan 2 wilt spelen je continue alles dubbel moet hebben omdat er wel zat characters zijn maar van de generieke kaarten er te weinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
yrew schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Ik moet zeggen dat wij wingspan met zijn tweeen spelen, maar eenmaal op tafel speelt het best vlug weg nu. We schudden ook niet continu alle kaarten. We spelen gewoon door tot alles op is en dan schudden we pas opnieuw. Soms redden we dan drie potjes zonder te schudden. Eerste en tweede kerstdag samen zaten we op 14 potjes :P
We spelen de game ook veel te langzaam denk ik we komen meestal niet verder dan 1 spel op een avond. Zorg wel dat ik goed schud zeker iets wat je moet doen als je de game net nieuw hebt omdat alle types naast elkaar zitten en dan speelt de game wel heel vervelend.

Het speelt goed weg wingspan maar moet zeggen dat ik zelf wel even iets anders wil spelen maar ik ben meer van variatie en mijn vrouw van de replay
Pagina: 1 ... 94 ... 159 Laatste