Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• robinez
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:23
MADG0BLIN schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:09:
[...]

Intrige is een hele toffe set. Zit inderdaad veel interactie in. Hier doe je geen miskoop aan. Eigenlijk zijn alle sets goed te spelen met twee spelers. Ik vind het ook het leukst spelen met 2 personen. speelt mooi vlot.
Je kan trouwens ook online spelen om zo kaarten te zien voordat je ze koopt. Kan op dominion.games. Speel ik zelf zeer regelmatig.
dank je voor je snelle reactie, ik ben blij te horen dat er veel interactie in zit, daar waren we naar op zoek. Ik heb de set direct besteld na je reactie.

Dominion.games kende ik niet , daar zal ik me zeker voor aanmelden, lijkt me inderdaad ideaal om dit online te kunnen spelen en zo de verschillende kaarten in de praktijk uit te kunnen proberen.

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-12 10:09
Gisteren heb ik ik het solo-bord voor Castles of Burgundy (van de Brettspielskalender 2018) uitgetest en dat is echt een supergoeie toevoeging gebleken.

Het spel verloopt grotendeels volgens de standaard spelregels, er zijn een paar dingetjes die je in het begin wel goed in de gaten moeten houden. Zo kun je met goederen extra tegels kopen en de bonus voor het afbouwen van een kleur is ook anders.

Het leuke aan de solo-regels is dat je niet om punten speelt (al zijn die wel belangrijk), het doel is om het bord vol te bouwen. Het bord is nogal krap, dus je moet proberen om de juiste tegels op het juiste moment vast te krijgen. Je wil bvb. liefst zo snel mogelijk een schiptegel bouwen zodat je tot meer gebieden toegang hebt.

Dat laatste lukte bij mij niet meteen, dus ik dacht dat ik zeker op een verliespartij afstevende. In het midden van het spel ging het echter ineens heel vlot, zeker toen ik erin slaagde om twee boarding houses te bouwen en zo ineens acht werkers erbij kreeg. De velden zijn namelijk over vier eilandjes verspreid waardoor er in het begin weinig velden toegankelijk zijn. Werkers geven je dan toch de nodige flexibiliteit om te kunnen uitbouwen.

Uiteindelijk wist ik in de allerlaatste beurt het spel uit te maken: ik bouwde het laatste weideveld af waardoor ik een bonustegel kreeg die ik onmiddellijk mocht plaatsen, met een werker kon ik vervolgens ook de allerlaatste tegel plaatsen.

De volgende keer probeer ik zeker de B-kant van het bord, daar heb je nog meer eilandjes. Je kan de moeilijkheidsgraad ook nog aanpassen door de doelscore voor bonusacties te verhogen of te verlagen, er zit dus heel wat levensduur in dit bord.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Ok, dat klinkt wel goed. Staat deze toevallig ook op BGG? Ik heb net de nieuwe versie aangeschaft. Ben erg benieuwd hoe hij speelt.

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-12 13:04
@MADG0BLIN Is het niet deze?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 09:29
Kom er net achter dat hij gewoon in de doos zit. :P
Heb deze aangeschaft.
https://boardgamegeek.com...editems/contains?pageid=1

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:19:
[...]

Kom er net achter dat hij gewoon in de doos zit. :P
Heb deze aangeschaft.
https://boardgamegeek.com...editems/contains?pageid=1
Ja, in de nieuwe uitgave zit het solo-bord er gewoon bij, maar ik heb uiteindelijk besloten om die niet te kopen en de borden die me wel leuk leken apart bij mekaar te zoeken. Gisteren heb ik via Spelspul ook de Meeple Realty-insert besteld, ik heb het wel gehad met al die tokens in aparte zakjes 8)7

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• HellPunk
Vrijdag Ticket to Ride: Poland gespeeld en man, die map is inderdaad krap. Door een verkeerde inschatting van mijn kant zat ik al snel klem richting Wroclaw. Toen had ik eigenlijk moeten beslissen om dat ticket te dumpen en mijn netwerk uit te bouwen naar het oosten om de netwerkkaarten naar Oekraïne en Wit-Rusland te scoren. Mijn tegenstanders hadden dat wel begrepen en die scoorden dikke bonussen met hun netwerken, in vergelijking daarmee zijn de punten die je krijgt voor tickets peanuts. Eindscores waren 64-89-99.

Omdat je maar 35 treintjes hebt speelt deze map ook lekker snel, in minder dan 45 minuten waren we klaar. Rails & Sails is onze favoriet, maar daar zijn we vaak 1,5 uur aan bezig.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rails & Sails vind ik ook erg leuk, maar die duurt wel langer dan de andere. Ik vind Polen wel een leuke tussen de wat langere varianten, en de hele korte zoals New York en London.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-12 18:00
Ik zag dat Spellenpoort Amersfoort ook de Ticket to Ride; Poland had. Met Engelse handleiding stond er op de doos. Geen idee wie de publisher is en hoeveel hij moet kosten. Maar mochten mensen hem onhandig vinden om via Polen te bestellen...

• HellPunk
Robkazoe schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:11:
Ik zag dat Spellenpoort Amersfoort ook de Ticket to Ride; Poland had. Met Engelse handleiding stond er op de doos. Geen idee wie de publisher is en hoeveel hij moet kosten. Maar mochten mensen hem onhandig vinden om via Polen te bestellen...
Ik heb 'm ook al bij een Belgische webshop zien staan, ze hebben blijkbaar een gaatje in de markt gevonden :). Kostte daar wel 33 euro, via gandalf.pl ben je voor 25 euro klaar. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen het even comfortabel vindt om op een Poolse site te bestellen, maar met de vertaaloptie in Chrome kom je al een heel eind :).
TERW_DAN schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:07:
Rails & Sails vind ik ook erg leuk, maar die duurt wel langer dan de andere. Ik vind Polen wel een leuke tussen de wat langere varianten, en de hele korte zoals New York en London.
Inderdaad, van alle uitbreidingsmappen is dit wel een van de leukste. Volgende week hebben we ook Japan/Italië in huis, daar ben ik wel benieuwd naar!

HellPunk wijzigde deze reactie 02-12-2019 11:03 (24%)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is die toch nog sneller uitgekomen dan ik gedacht had. Kon hem namelijk echt nergens vinden toen ik 'm bestelde.

Ach, dan was ik alsnog goedkoper, en ergens vind ik 't ook wel grappig om gewoon de originele poolse editie te hebben staan :D

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• HellPunk
TERW_DAN schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:04:
Dan is die toch nog sneller uitgekomen dan ik gedacht had. Kon hem namelijk echt nergens vinden toen ik 'm bestelde.
Volgens mij hebben die winkels 'm gewoon in bulk in Polen besteld, de dozen hebben ook de Poolse opdruk. Een wereldwijde release van DoW zou toch eerder gewoon Ticket to Ride: Poland heten :? :) .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:09:
[...]

Volgens mij hebben die winkels 'm gewoon in bulk in Polen besteld, de dozen hebben ook de Poolse opdruk. Een wereldwijde release van DoW zou toch eerder gewoon Ticket to Ride: Poland heten :? :) .
Dat lijkt mij ook inderdaad. Als ik op de site kijk: https://www.daysofwonder.com/en/games/ staat die er namelijk ook niet bij als officiele release. Dus sowieso is dit (nog) een beetje een buitenbeentje.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:15
Ah ja ik wil die heruitgave van CoB eigenlijk ook wel aanschaffen... Solobord is sowieso nice.

Heb ook eindelijk Machi Koro binnen! Benieuwd hoe dat met 2 personen speelt.
Vooralsnog zijn Patchwork en Jaipur daar wel koning in.

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:18
Afgelopen zondag voor het eerst een echte poging gedaan om Tainted Grail te spelen. Met 3 spelers begonnen we aan de eerste chapter van de campaign. Het spel speelt op zich prima. Je kan lekker ontdekken, verhaaltjes lezen en keuzes maken die impact hebben op je toekomstige acties. Super leuk. We moesten helaas wel heel vaak regels checken. Dit heeft ons veel tijd gekost waardoor we in tijdnood kwamen en we het spel te vroeg hebben afgebroken. We zagen dat we nooit genoeg tijd hadden om de quest te halen, dus hebben we maar opgeruimd. Komende zondag doen we een nieuwe poging, hopelijk hebben we nu genoeg geleerd om het spel wat vlotter te spelen.

Voor m'n gevoel is dit wel een lastig spel qua moeilijkheidsgraad, dus goed overleg en de juiste strategie uitdokteren is wel een must, voor zover dat mogelijk is.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 18:20
TERW_DAN schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:40:
[...]

Dat lijkt mij ook inderdaad. Als ik op de site kijk: https://www.daysofwonder.com/en/games/ staat die er namelijk ook niet bij als officiele release. Dus sowieso is dit (nog) een beetje een buitenbeentje.
https://summoner.nl/summo...-is-nu-voor-te-bestellen/

Summoner heeft hem straks ook voor de lief hebber :)

Gisteren weer wingspan gespeeld uitleg is super easy en eigenlijk kan je het spel samen vatten op 1 pagina (handig die appendix) heb niet de start game gebruikt. Misschien handig voor als iedereen nieuw is maar je heb de game zo uitgelegd.

Zo veel ruimte voor verbetering en leren hoe je je engine op kan zetten. Alleen een mega nadeel heb gewoon moeite om mooie kaarten onder een kaart te leggen / af te leggen. Je heb een mooie hand maar eigenlijk is het gewoon geld / change die je gebruikt in je engine.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• HellPunk
Dat is dan weer vreemd: ik zie in de beschrijving dat er Engelse spelregels bij zitten, dat was bij mij niet het geval. Misschien doen ze zelf een vertaling van BGG erbij? The plot thickens :+ .

• MeZZiN
Geen idee maar kans is misschien dat het een normale uitbreiding wordt. En ze alleen de handleiding toevoegen en klaar.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MeZZiN schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:19:
Geen idee maar kans is misschien dat het een normale uitbreiding wordt. En ze alleen de handleiding toevoegen en klaar.
Maar in dat geval zou ik 'm op de Days of Wonder site verwachten, en daar staat die dan weer niet bij.

De handleiding is niet heel spannend, het zijn 2 A4tjes ofzo, dus de winkel kan die ook makkelijk los meeleveren.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:00:
[...]

Ik heb 'm ook al bij een Belgische webshop zien staan, ze hebben blijkbaar een gaatje in de markt gevonden :). Kostte daar wel 33 euro, via gandalf.pl ben je voor 25 euro klaar. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen het even comfortabel vindt om op een Poolse site te bestellen, maar met de vertaaloptie in Chrome kom je al een heel eind :).
In mijn favoriete Belgische gezelschapspellenwinkel (bekend voor de mensen die 2 weken geleden in Antwerpen op de spellenbeurs waren, deze heren organiseren dit)
http://adriaensen-speciaa...109093&controller=product
Voor €20,40 te koop :D

Het gekke:
Uitgever: REBEL.pl
Auteur: Alan R. Moon
rebel.pl kom ik op google uit op een pools game center.
Te koop via hun site voor 99,95 zlotti, zijnde 23 euro.
Goedkoper in België dus :z :)B

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb toch al aardig wat kickstarters gebacked, maar dit is de eerste keer dat ik er eentje krijg 3 maanden VOOR de aangegeven leverdatum.

Binnenkort I'ts a wonderful world maar eens op tafel gooien :)

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• MeZZiN
lol soms gaat het te goed ja maar meestal zijn ze extreem laat ben 2 jaar geleden gestopt met kickstarter games... en ik heb nog 2-3 games te goed of delen daar van.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:18
MeZZiN schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:09:
ben 2 jaar geleden gestopt met kickstarter games
Had ik ook moeten doen... Ben nog steeds mijn creditcard aan het afbetalen. Veel te verleidelijk.

• HellPunk
Malantur schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:29:
Het gekke:
Uitgever: REBEL.pl
Auteur: Alan R. Moon
rebel.pl kom ik op google uit op een pools game center.
Te koop via hun site voor 99,95 zlotti, zijnde 23 euro.
Goedkoper in België dus :z :)B
Ja, op die site is hij idd duurder, ook heel hoge verzendkosten. Bij Gandalf was hij €25 incl. verzending, maar dat zou ik bij Adriaensens ook betalen en toen ik bestelde was hij in BE nog nergens te krijgen... Ach ja, maakt ook niet uit, we hebben er toch al lol aan beleefd :) .

• MeZZiN
B00st3r schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:28:
[...]

Had ik ook moeten doen... Ben nog steeds mijn creditcard aan het afbetalen. Veel te verleidelijk.
dat en de meeste zijn eigenlijk geen top games meeste wel best goed.

Minis zijn helemaal top maar als ik kijk hoeveel KS games ik speel vs normale uitgave games speel ik vaak de normale uitgave games meer die zijn gewoon net even beter opgezet goede regels.

Maar goed er zitten een paar KS games bij die echt helemaal top zijn: Scythe,Outlive, Coup, Xia: Legends of a Drift System, Saloon Tycoon.
En nog een paar maar de meeste ander speel ik veel te kort voor de hoeveelheid. Natuurlijk zijn er ook nu weer een paar uit gekomen die helemaal top zijn maar veel gewone games zijn ook super goed.

Kijk je naar de top 100 games zijn er ongeveer 20 uit kickstarter gekomen en veel niet recent.

Rond 2016 was en top jaar voor games maar ook voor KS games daarna zwakte het wat af. Plus de echte topper koop ik retail of een pledge van iemand anders die zijn meestal redelijk te betalen. Zeker omdat ik nu geen slechte games meer koop kan ik best een beetje meer betalen voor een goede.

Zoals Vindication helemaal top kon gewoon de hele KS versie in een winkel kopen voor iets meer dan de prijs van de KS (zelf net iets minder) maar zonder gedoe. kwam uit op 130 ipv 100 (exclusief verzenden) met alle extra's.

Dus liever iets meer betalen en 0 risico lopen dan 2 games backen en een dud en een ok game. Nu heb ik 100% zeker weten een zeer goede game.

Zie nu ook weinig games langs komen die mij echt interesseren ga liever mijn backlog spelen. Heb nog te veel in mijn backlog staan. Plus tijd is nog een groot issue en elke keer nieuwe games leren is ook niet het leukste in de wereld.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• HellPunk
Ik heb eerlijk gezegd nog geen genoeg van Kickstarters, zeker sinds ik in groepsaankopen kan stappen. Dat scheelt behoorlijk in de prijs. Het helpt wel dat ik geen fan van miniaturen ben, de echt dure projecten kan ik dus makkelijk links laten liggen.

Ik heb ook wel geleerd om projecten met een kritischer oog te bekijken, maar dat geldt ook voor spellen die ik in de winkel koop. Ik ben toevallig net bezig met een geeklist om mijn Kickstarters bij te houden en dan zie ik dat wel bevestigd. Zelfs oudere KS-spellen worden nog gespeeld (Flippin' Fruit), sommige spellen zijn al lang uit de verzameling (Apotheca) en andere zijn family favourites geworden (Sagrada).

Straks weer game night, zin in! _/-\o_

• Larmoth
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 07:11
Kickstarter :) Tja het is toch wat. Maar als de uitgever een belgische studio is ben ik toch direct overtuigd en volledig ingestapt. Nog 14 dagen te gaan en ondertussen al 1 miljoen opgehaald.

https://www.kickstarter.c...n-the-board-game/comments

Ziet er een heel tof board game uit die gemaakt is op basis van zalige pc games: Divinity original sin.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:36:
Ik heb eerlijk gezegd nog geen genoeg van Kickstarters, zeker sinds ik in groepsaankopen kan stappen. Dat scheelt behoorlijk in de prijs. Het helpt wel dat ik geen fan van miniaturen ben, de echt dure projecten kan ik dus makkelijk links laten liggen.

Ik heb ook wel geleerd om projecten met een kritischer oog te bekijken, maar dat geldt ook voor spellen die ik in de winkel koop. Ik ben toevallig net bezig met een geeklist om mijn Kickstarters bij te houden en dan zie ik dat wel bevestigd. Zelfs oudere KS-spellen worden nog gespeeld (Flippin' Fruit), sommige spellen zijn al lang uit de verzameling (Apotheca) en andere zijn family favourites geworden (Sagrada).

Straks weer game night, zin in! _/-\o_
Er zit inderdaad genoeg leuks tussen de kickstarters, maar ben wel wat kritischer gaan kijken. Er zijn best wat grote jongens die ook Kickstarters hebben (Steve Jackson Games, Queen games, Minion games). Dat spul back ik niet zo snel, tenzij ik het misschien echt wil hebben. Zij doen al flink mee in de industrie dat die game er toch wel komt, en dan waarschijnlijk een stuk goedkoper te vinden is na verloop van tijd in de winkel (soms zelfs al bij de allereerste release in de winkel).

De meeste games moeten voor mij nu ook wel echt het gevoel hebben dat ze iets unieks brengen en echt de moeite waard zijn. Ik heb pas 2 kickstarters (van de +- 75) die ik echt als miskoop tel (Nova Cry en Arkham Ritual), de rest varieert tussen leuk genoeg om zo nu en dan te spelen tot spellen die ik iedere keer wel op tafel wil krijgen.
Maar hou me nu wel een beetje in om niet te backen om 't backen :P En gezien de absurde verzendkosten wordt dat ook wel steeds makkelijker :D

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:31:
Ik heb toch al aardig wat kickstarters gebacked, maar dit is de eerste keer dat ik er eentje krijg 3 maanden VOOR de aangegeven leverdatum.

Binnenkort I'ts a wonderful world maar eens op tafel gooien :)
Oeh kennis had die op essen gekocht, Zag er zeer interesant uit, was ook een mega doos :P
X-life is binnenkort, just saying :P

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

heuveltje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:54:
[...]

Oeh kennis had die op essen gekocht, Zag er zeer interesant uit, was ook een mega doos :P
X-life is binnenkort, just saying :P
Ehh, doos is vrij klein moet ik zeggen, gewoon standaard Ticket to Ride formaatje.

Maar ik neem 'm op X-Life wel mee. Het is een redelijk vlotte game heb ik 't idee, nog niet gespeeld, maar dat ga ik binnenkort eens doen.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:50:
[...]

Ehh, doos is vrij klein moet ik zeggen, gewoon standaard Ticket to Ride formaatje.
Mmm stond mij iets bij dat hij bijna dubbel zo dik was.
er is blijkbaar een normale en een "large herratage box"
Mogelijk dat jij de normale hebt ?

Maar ik neem 'm op X-Life wel mee. Het is een redelijk vlotte game heb ik 't idee, nog niet gespeeld, maar dat ga ik binnenkort eens doen. *O* oOo *O*

* heuveltje vind dat er een borspel smiley moet zijn !]

heuveltje wijzigde deze reactie 06-12-2019 12:57 (9%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er was op kickstarter inderdaad een heritagepledge, maar dan ging het van 35 naar 58 euro. En voor mij gaat het dan van 'dit is best een oke bedrag' naar 'deze is aan de prijzige kant en moet ik er goed over nadenken'.

Ja, je hebt meer kaarten, maar er zitten er nu sowieso al 140 in, excl nog de kickstarter exclusives. Ik heb zo het idee dat ik daarmee nog steeds erg goed uit de voeten kan voorlopig. Als ik het spel echt heel gaaf vind, en ik wil meer dan moet ik maar hopen dat er meer te vinden is in de toekomst. Maar dat is natuurlijk afwachten of het spel ooit verder uit gaat komen naast Kickstarter. Maar gezien ik deze maker al eerder heb gezien op SPIEL en Outlive (de vorige kickstarter van ze die ik heb) ook redelijk populair is ben ik daar niet zo heel erg bang voor eigenlijk.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:07
Afgelopen vrijdag voor het eerste, eindelijk, Boss Monster op tafel gekregen. Lag al een tijdje (lees: drie jaar....) is de kast en we kwamen er maar niet aan toe. Nu dan toch gespeeld, en eerlijk gezegd heb ik er spijt van dat ik hem niet eerder heb gespeeld.

Je neemt de rol aan van een dungeon boss (leuke verwijzingen naar bekende franchises) en bouwt gaandeweg het spel je dungeon. Dat is nodig om de heroes, die elke ronde in de stad aankomen, naar jouw dungeon te lokken. Daarbij moet je er alleen wel voor zorgen dat je dungeon dus ook dodelijk genoeg is, want is een held nog in leven op het moment dat hij in je boss room aankomt, dan krijg je automatisch een wond en met vijf wonden leg je het loodje. Krijg je de hero wél om zeep, dan krijg je er een soul voor: Haal je als eerste tien souls, dan win je het spel.

Daar komt nog als complicerende factor bij, dat de andere spelers spells kunnen gebruiken om jou het leven zuur te maken. Ook ben je ongeveer halverwege door je basis-heroes heen, waarna de zgn. Epic Heroes in de stad verschijnen. Tegen die tijd kun je maar beter zorgen voor de een bijzonder dodelijke dungeon, want die zijn fors sterker! En als je ze niet kapot krijgt, krijg je er per stuk ook nog eens twee wonden voor! Maar ja, ze leveren dus ook twee souls in plaats van slechts eentje op...

Alles is leuk vormgegeven, in een mooie 8-bit art style. De doos van het basisspel (of liever, spellen; Er zijn ondertussen drie basisspellen verschenen, die allemaal als stand-alone kunnen worden gespeeld, maar ook als aanvulling op andere basissets gebruikt kunnen worden, al denk ik dat als je echt ALLES op een grote stapel gooit, je wel een hele grote stapel kaarten te verwerken krijgt...) is vormgegeven als de doos van een klassieke NES-game (en de uitbreidingen als de doosjes voor de Game Boy-games!) Kaartjes bevatten referenties naar zo ongeveer alles op het gebied van pop-cultuur (Harry Potter en Voldemort in duel, een boss met als titel 'Father Brain', dat soort spul). Het viel goed in de smaak, mede door de beperkte duur van een pot en de eigenlijk best simpele regels. Zeker eentje die we vaker op tafel gaan leggen!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:52:
[...]
Er zit inderdaad genoeg leuks tussen de kickstarters, maar ben wel wat kritischer gaan kijken. Er zijn best wat grote jongens die ook Kickstarters hebben (Steve Jackson Games, Queen games, Minion games). Dat spul back ik niet zo snel, tenzij ik het misschien echt wil hebben. Zij doen al flink mee in de industrie dat die game er toch wel komt, en dan waarschijnlijk een stuk goedkoper te vinden is na verloop van tijd in de winkel (soms zelfs al bij de allereerste release in de winkel).
Van Queen Games blijf ik tegenwoordig ver weg, hun campaigns zijn veel te prijzig vergeleken met retail. Ze hebben ook niet bepaald een goed track record qua fulfillment :). Ik vind ook niks leuks meer tussen hun games van de laatste jaren. Luxor was nog wel goed, maar verder...

De kleine Munckin boosters van SJG back ik nog wel, ik heb gemerkt dat die later moeilijk in retail terug te vinden zijn. De prijzen daarvan zijn ook OK, ze liggen ook altijd onder de drempel voor douanekosten, dus je betaalt alleen de shipping.
Maar hou me nu wel een beetje in om niet te backen om 't backen :P En gezien de absurde verzendkosten wordt dat ook wel steeds makkelijker :D
Die verzendkosten hakken er inderdaad wel in. Gelukkig kan ik dat met die groepspledges wel enigszins indijken :).

Ik heb nu wel weer een paar Kickstarters die binnenkort geleverd worden en waar ik erg naar uitkijk, o.a. Catacombs Cubes en Paladins of the West Kingdom. Die komen ook wel in retail, maar eigenlijk let ik daar nooit op. Zodra het spel bij mij geleverd is en ik er plezier aan kan beleven ben ik tevreden ;) .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:37:
[...]

Van Queen Games blijf ik tegenwoordig ver weg, hun campaigns zijn veel te prijzig vergeleken met retail. Ze hebben ook niet bepaald een goed track record qua fulfillment :). Ik vind ook niks leuks meer tussen hun games van de laatste jaren. Luxor was nog wel goed, maar verder...
En zeker als je het niet per se direct hoeft te hebben en naar SPIEL gaat weet je vrij zeker dat je het spul van Queen Games voor aanzienlijk lagere prijzen kan vinden. De Big Box van Kingdom Builder was destijds tussen de $70 en $85 (afhankelijk van welke early bird je had). Die heb ik 2 jaar geleden voor 4 tientjes bij hun stand opgepikt.
En ja, dan heb je 'm 2 jaar na de releasedate, maar het mooie van bordspellen is dat ze redelijk tijdloos zijn. Het is niet dat de graphics ineens en stuk verbeteren, of ze sneller werken net als met computerspellen.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• HellPunk
Dit weekend nog eens Arraial gespeeld, kwam er toen pas achter dat dat spel ook een solo-modus heeft :+ . Die ga ik morgen eens proberen!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:37

Martinspire

Awesomeness

Eindelijk de collecters edition van Suburbia binnen na de kickstarter vorig jaar gebacked te hebben. Erg mooie doos, hele handige opberg-stukken en enorm veel content. Denk alleen niet dat ik voorlopig aan de expansions toe kom, maar morgen alvast even de 1-speler variant proberen voor ik komend weekend eens met mn ouders ga spelen. Keek er wel naar uit, ziet eruit als een leuk spel met veel mogelijkheden die niet te ingewikkeld is. Wel aardig wat componenten, maar zonder de expansions te gebruiken valt het eigenlijk best wel mee. Verder mooi artwork en ziet er allemaal heel handig uit. Ben wel blij dat ik niet de huidige winkelprijs hoef te betalen, want het is wel een dure doos geworden zo. En dan is het dus nog niet een Nederlandse versie bijvoorbeeld (maar gaat prima lukken met al die simpele icoontjes). 1 van de imposantere kickstarters die ik heb gebacked, maar de setting van een simcity/cities skylines sprak me wel aan.

Martinspire - PC, PS4, X1

• MeZZiN
Wingspan blijft op de tafel komen... Wat een top game. Zelf gespeeld met mijn dochter ging helemaal prima.

Fireball island op de kop weten te tikken voor een redelijke prijs. En is binnen gekomen. DAmm wat een mooie game maar waarom zo een bagger doos. Tijd om die van een upgrade te voorzien.Denk dat het een foamcore verstevigen en nette bakjes maken.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:07
Wow... Blijkbaar is Frosthaven, feitelijk deel 2 van Gloomhaven, aangekondigd!

YouTube: Frosthaven ( Gloomhaven 2 ) Announcement

Ik moet écht een grotere kast hebben...

• HellPunk
Martinspire schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:33:
Eindelijk de collecters edition van Suburbia binnen na de kickstarter vorig jaar gebacked te hebben.
Mijn exemplaar is een paar jaar geleden naar een andere eigenaar gegaan. Ik vond het zelf ook een prima spel, helaas knapte de rest van de groep af op het 'boekhoud-element' - je moet telkens goed bijhouden hoeveel geld en population je bij krijgt of verliest. Vreemd genoeg vinden ze Canterbury wel leuk en daar heb je ook wel een paar telramen nodig :P .

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:37

Martinspire

Awesomeness

HellPunk schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:09:
[...]

Mijn exemplaar is een paar jaar geleden naar een andere eigenaar gegaan. Ik vond het zelf ook een prima spel, helaas knapte de rest van de groep af op het 'boekhoud-element' - je moet telkens goed bijhouden hoeveel geld en population je bij krijgt of verliest. Vreemd genoeg vinden ze Canterbury wel leuk en daar heb je ook wel een paar telramen nodig :P .
Wellicht helpt de nieuwe artwork wel wat in het tellen. Tenminste, ik ga er vanuit dat je alleen de reputation, income en population bedoelt? Met expansions wordt het wel wat erger, lijkt me, maar als je al aan het tellen gewend bent dan gaat dat wel goedkomen.

En je telt voornamelijk wat je er zelf bij wilt krijgen, dus het is niet echt een negatieve telling lijkt me? Het is minder leuk als je bij een spel als Monopolie moet tellen wat je iemand moet gaan betalen bv :P

Ze hebben overigens ook een 1-speler modus toegevoegd, mocht je zelf wel van telramen houden ;)

Martinspire wijzigde deze reactie 12-12-2019 19:19 (10%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nadat ik It's a wonderful world afgelopen weekend met z'n 4en heb gespeeld heb ik ook de solomodus eens geprobeerd. Meestal ben ik niet zo kapot van soloplays, maar deze werkt best leuk.

In het originele spel draft je 7 kaarten. Vervolgens kies je welke kaart je wilt bouwen (iedere kaart heeft een aantal resources nodig) en welke je trasht (voor 1 resource). Daarna begint een productiefase, waarbij je op volgorde alle resources producteert. Iedereen heeft er al een paar op z'n startkaartje staan, en er komen er meer bij afhankelijk van welke gebouwen dat je bouwt. Een gebouw mag je direct afmaken als je alle benodigde resources hebt, dus dit is te plannen dat je in het begin een gebouw afmaakt, dat later in dezelfde fase nog resources voor je maakt. En dat gaat zo 4 rondes lang, en wie de meeste punten heeft van gebouwen, bonussen en poppetjes wint.

De soloplay implementeert dit idee op een wel leuke manier.
In plaats van 7 kaarten draften, 4 beurten lang heb je 8 stapels van 5 kaarten. Je begint de eerste ronde met een stapel kaarten die je ofwel neerlegt, ofwel recycled voor hun resources (dat is hetzelfde als je zou doen in een normaal potje). De andere mogelijkheid die je hebt is 2 kaarten trashen om 5 nieuwe te pakken waarvan je er 1 houdt. Dit zorgt ervoor dat je wat meer door het deck kaarten heen kan, en mogelijk wat zinnigere kaarten kan vinden (maar je kunt altijd pech hebben heb ik al wel gemerkt).
Vervolgens pak je een 2e stapel en doe je hetzelfde. Hierna volgt de productiefase, en werkt het spel verder zelf.

Omdat op het draften na het ongeveer hetzelfde werkt, maakt dit dat het gewoon een leuke gameplay heeft. Het spel voelt misschien net iets te kort, je hebt maar 4 beurten. Maar dat zorgt er ook wel weer voor dat je heel goed moet plannen. En je zou 'm altijd nog met een beurt extra kunnen spelen, al weet ik niet hoeveel leuker dat het spel maakt.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Vanmiddag 2 potjes Burgle Bros gespeeld, nadat ik deze tweedehands op de kop heb kunnen tikken. Prima vermaak, niet te ingewikkeld. En coop, dat vind ik altijd winst. We hebben het niet gehaald, vooral omdat we de details op de alarm-kaartjes niet hadden gelezen. We hadden het onszelf dus moeilijker gemaakt dan nodig :) Maar binnenkort zeker nog eens op tafel!

Suburbia heb ik solo en met 3 geprobeerd. Solo vond ik niet echt interessant, te makkelijk blut, waarna het een langzame en pijnlijke tocht naar het einde is. Met drie was het prima vermaak, helaas niet af kunnen maken omdat iemand eerder weg moest, maar ook die is voor herhaling vatbaar. Maar goed ook, de collector's edition was een beetje een impulsaankoop op Spiel dit jaar en 1x op tafel is niet genoeg voor dat geld :P

I like bacon!

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:21

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag dan ook mijn eerste project gepledged op kickstarter van Nederlandse makelij.

https://www.kickstarter.c...t-machine-1973-card-game/

Voor 7 euro is dit best een keer het proberen waard. En mocht kickstarter me werkelijk bevallen ga ik dit zeker vaker doen.

Echter hoe weet dit bedrijf waar ze het spel naartoe moeten sturen. Ik kan niet herinneren dat kickstarter mijn adres heeft. Of moet ik die later eens invullen in de pledge manager

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Swaxie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:39
Oxigeon schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:11:
Vandaag dan ook mijn eerste project gepledged op kickstarter van Nederlandse makelij.

https://www.kickstarter.c...t-machine-1973-card-game/

Voor 7 euro is dit best een keer het proberen waard. En mocht kickstarter me werkelijk bevallen ga ik dit zeker vaker doen.

Echter hoe weet dit bedrijf waar ze het spel naartoe moeten sturen. Ik kan niet herinneren dat kickstarter mijn adres heeft. Of moet ik die later eens invullen in de pledge manager
Als straks de kickstarter gehaald is, krijg je vanzelf een mail met een pledge manager. Die moet je dan even invullen en dat weten zij waar het spel naartoe moet.

• HellPunk
Martinspire schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:18:
[...]

Wellicht helpt de nieuwe artwork wel wat in het tellen. Tenminste, ik ga er vanuit dat je alleen de reputation, income en population bedoelt? Met expansions wordt het wel wat erger, lijkt me, maar als je al aan het tellen gewend bent dan gaat dat wel goedkomen.

En je telt voornamelijk wat je er zelf bij wilt krijgen, dus het is niet echt een negatieve telling lijkt me? Het is minder leuk als je bij een spel als Monopolie moet tellen wat je iemand moet gaan betalen bv :P

Ze hebben overigens ook een 1-speler modus toegevoegd, mocht je zelf wel van telramen houden ;)
Er waren nog wel regels die hen niet lekker zaten, hoor, zoals tegels in je eigen stad die je punten geven voor tegels in andere steden. Uiteindelijk beleefde ik er ook geen plezier meer aan, dus ging het spel de deur uit :/ . Enkele maanden later heb ik de app gratis kunnen krijgen tijdens een Steam giveaway. Niet helemaal hetzelfde, maar beter dan niets :).

Van apps gesproken: gisteren heb ik op Steam ook Dragon Castle gekocht. Je mist wel het prettige gevoel van die mahjong-stenen, maar het is ook leuk om eens snel een spel te kunnen spelen zonder het hele bord te moeten bouwen :Y

• MeZZiN
HellPunk schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:09:
[...]

Iets waar ik nu ook meer tegen aan loop niet alles wat ik leuk vind vind de rest ook leuk dus komen ze niet op de tafel waardoor ik eigenlijk mee plank vulling heb.

Heb iets te veel miniatures games waar maar heel weinig mensen interesse in hebben. Euro's gaan altijd wel goed alleen de hele zware wat minder. Maar goed ik ben flexible speel graag wat er ter tafel komt. En 40k wil ook wel weer graag spelen alleen waar ik die tijd vandaan moet halen. Plus mijn army schilderen (en nee grond verf is niet goed genoeg. ) Heb de meeste wel liggen gelukkig. Alleen tijd.

Xia zou ik wel weer graag willen spelen.

Het weekend even zorgen dat we tijd maken voor fireball island en gelijk zorgen dat die convector putten bedekt zijn. Die dingen zijn meeple vreters / knikkers etc.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:53
ha, wellicht oud nieuws voor sommigen, maar ik zag ineens dat 7th Continent te bestellen is op de site van Serious Poulp voor 59 euro inclusief gratis verzending.
Daar zit ik dan met mijn verzameling Bol.com bonnen :')

https://shop.seriouspoulp...nglish-3760212172618.html

• MeZZiN
was ook een hele tijd niet te koop alleen via KS dus blijkbaar hebben ze toch een manier gevonden om toch de game te verkopen zonder ks. Moet nog beginnen met alle KS zooi.

Zat wel nog te kijken naar pandemic 10 jaar editie vind hem super mooi alleen die doos lijkt me weer super irritant. Plus zoveel andere games nog te spelen is pandamic wel zo leuk nog....

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-12 18:00
In het kader van spelletjes die het wel goed doen bij casual boardgamer: 30 seconds lag bij mijn Albert Heijn (Eemplein, Amersfoort) voor 50% korting in de schappen. Met bonuskaart hoef je daardoor maar 16 euro af te rekenen.
Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True