MrVegeta schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:47:
[...]
Ben op zich benieuwd naar de downtime als je het co-op speelt. Je zit vrij veel in het boek te lezen en als je dan verschillende dingen door elkaar doet kon dat wel eens verwarrend worden. Ook wel leuk is dat je in de game tips en hints moet opschrijven om quests/tasks op te kunnen lossen

. Je wordt op die manier echt in de lore gezogen.
Ik speel
Tainted Grail met 2 vrienden. We proberen zoveel mogelijk bij elkaar te blijven en alle acties samen te doen, en zo nu en dan kan het voorkomen dat er iemand een andere route kiest (ivm zijn persoonlijke curse/negative trait). Zolang je alles 1 voor 1 afhandelt en geen dingen door elkaar gaat doen is het volgens mij bijna niet mogelijk om in de war te raken. Wat betreft het voorlezen van het verhaal, dat wisselen we een beetje af. We vinden het alle 3 erg leuk om voor te lezen. We zorgen er wel voor dat als iemand een actie doet en keuzes moet maken, diegene de opties voorgelezen krijgt. Als we met z'n 3en een actie doen is het natuurlijk een ander verhaal, dan doet degene waarbij het boek ligt dit voorlezen gewoon.
Geweldig spel, we zijn nu in chapter 2 en moesten helaas het spel opruimen wegens tijdgebrek, maar ik kan niet wachten om verder te gaan! Ik moet wel zeggen dat de encounters best wel saai kunnen worden, het puzzelen om de juiste kaartvolgorde neer te leggen vertraagt het spel wel aanzienlijk. Je moet hier wel rekening mee houden, en ook met het feit dat als je niet meedoet met de encounter, er downtime is voor jou.
Dungeonology gespeeld. Wat een k*t spel is dit zeg. We zaten met z'n 4en te lachen terwijl we de regels probeerden te snappen en de kaarten aan het lezen waren. Dit is echt een zeer slecht spel. Het enige positieve aan dit spel zijn de componenten, die zijn erg mooi. Blijf hier ver vandaan!
Omdat we snel klaar waren met bovenstaande spel, hebben we daarna een potje
Hanabi gedaan. Ik had dit 1 keer eerder gespeeld, jaren geleden. Dit is echt een goede filler, waarbij je alleen je eigen kaarten niet ziet. Iedereen heeft een aantal kaarten in zijn hand met de achterkant naar je toe. Je ziet dus alle kaarten van iedereen, behalve die van jezelf. En dan moet je sets maken van 1-5 in 4 of 5 verschillende kleuren (ben even vergeten hoeveel het er ook alweer waren). Je doet dit door hints te geven aan de anderen, bijvoorbeeld 'deze kaarten zijn wit', en dan raak je alle witte kaarten aan die die persoon op dat moment in zijn hand heeft. Hij moet dit dan onthouden. Hetzelfde geldt voor nummers, 'deze kaarten zijn vieren', en dan raak je alle vieren aan. Hints geven kost wel 1 van de 8 hints die je hebt, dus je moet er zuinig mee zijn. Je kan ze echter terugverdienen door kaarten af te leggen.
Leuk spel!
7 Wonders is perfect voor 7 mensen. Je speelt inderdaad allemaal tegelijkertijd, en je hebt eigenlijk alleen maar te maken met je directe buren links en rechts van je. Heel leuk en mooi spel. Aan het einde van het spel heb je echt je hele tafel vol liggen met alle mooie kaarten.
[
Voor 8% gewijzigd door
B00st3r op 18-12-2019 08:30
]