Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-12 10:09
TERW_DAN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:28:
Gisteren een potje Wsiąść do Pociągu: Polska, ofwel Ticket to Ride Polen. Beetje een vage editie, volgens de verpakking is het uitbreding 6½ en is die ook alleen in Polen uitgebracht. Gelukkig is dingen shippen vanaf Polen naar NL erg goedkoop.
Die had ik ook zien langs komen, maar ik dacht dat het een fan-made map was. Heb je die bij Rebel. pl besteld? Mag thuis gewoon niet ontbreken in de collectie :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HellPunk schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:57:
[...]

Die had ik ook zien langs komen, maar ik dacht dat het een fan-made map was. Heb je die bij Rebel. pl besteld? Mag thuis gewoon niet ontbreken in de collectie :)
Er is een Ticket to Ride: Poland die op boardgamegeek staat https://boardgamegeek.com...fan-expansion-ticket-ride dat is inderdaad een fan expansion. Ik kwam deze tegen in een filmpje van the DiceTower, en had ergens een plaatje gezien op SPIEL (maar het spel zelf niet kunnen vinden). Dus toen wilde ik 'm gewoon hebben.

Ik heb 'm zelf bij Gandalf.pl besteld, dat was niet de goedkoopste, maar wel eentje die gemakkelijk naar Nederland kon verzenden voor weinig. Verzenden was namelijk maar €4,70.
In totaal was ik ~25 euro kwijt (107 Zloty).
Mogelijk kan 't wat goedkoper, maar had geen zin om urenlang te zoeken tussen Poolse sites om 2 euro te besparen.
Verzenden was trouwens snel.... iets van 5 dagen ofzo.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:04:
[...]
Ik heb 'm zelf bij Gandalf.pl besteld, dat was niet de goedkoopste, maar wel eentje die gemakkelijk naar Nederland kon verzenden voor weinig. Verzenden was namelijk maar €4,70.
In totaal was ik ~25 euro kwijt (107 Zloty).
Mogelijk kan 't wat goedkoper, maar had geen zin om urenlang te zoeken tussen Poolse sites om 2 euro te besparen.
Verzenden was trouwens snel.... iets van 5 dagen ofzo.
Net proberen te bestellen bij Rebel, maar daar was de verzending 150 zloty. Thuis maar eens Gandalf.pl bekijken, die site komt niet door de filter van mijn werkgever >:) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pfff, dan is de verzending al hoger dan wat ik in totaal ervoor betaald heb :D

Om je het wat makkelijker te maken: https://www.gandalf.com.p...wsiasc-do-pociagu-polska/

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:22:
Pfff, dan is de verzending al hoger dan wat ik in totaal ervoor betaald heb :D

Om je het wat makkelijker te maken: https://www.gandalf.com.p...wsiasc-do-pociagu-polska/
Ha, die rechtstreeks link werkte wel... Meteen besteld, wordt een van de vreemdere titels in de kast :).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:15:
[...]

Ha, die rechtstreeks link werkte wel... Meteen besteld, wordt een van de vreemdere titels in de kast :).
Ja, dat is het hier denk ik ook wel. Tesamen met de Russische versie van Jackal toch wel de vagere buitenlandse titels. Op her en der wat Duits na dat van Spiel afkomt.

Vond het sowieso grappig dat het mappack 6½ is.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• m181087
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-12 16:55
Op dit moment (tot 12 uur vannacht) heeft Bol.com een aantal bordspellen in de aanbieding.
https://www.bol.com/nl/ra...n/59566/N/7934/?view=list

Van Qwixx, Ticket to Ride, Takenoko, Clever, Machi Koro tot de Kwakzalvers van Kakeldam.

m181087 wijzigde deze reactie 14-11-2019 15:28 (4%)

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-12 18:00
m181087 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:27:
Op dit moment (tot 12 uur vannacht) heeft Bol.com een aantal bordspellen in de aanbieding.

Van Qwixx, Ticket to Ride, Takenoko, Clever, Machi Koro tot de Kwakzalvers van Kakeldam.
Het zijn geen echt super aanbiedingen. Heb zelf naar Clever, Qwixx, Carcassone, TtR - Nederland en Takenoko zitten kijken. Maar alleen Takenoko scheelt echt een paar euro t.o.v. de rest van de webwinkels. Clever is elders zelfs goedkoper te krijgen. Rest ligt rond de prijzen van de goedkopere webwinkel.

Wel OK, niet superdeals ofzo. Bedankt in ieder geval voor het posten!

• Gilotto
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-12 17:28

Gilotto

Paint Skillz

m181087 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:27:

Wij zagen het ook vandaag. De korting is ook geldig op de nieuwe Machi Koro Legacy. Die hebben we dan ook aangeschaft.

• aegron2
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:00
Helaas is Kwakzalvers blijkbaar uitverkocht, dat was wel een mooie aanbieding (29,95)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Mensen hebben jullie misschien nog tips voor bordspellen voor meer dan 6 spelers? We spelen nu vaak Dixit, Bezzerwizzer, Secret Hitler, Spyfall en Codenames, maar ben wel weer toe aan iets nieuws :) liefst niet al te ingewikkeld. Een bordspel voor met familie en voor vriendengroepen. 30 seconds is niet ons ding. Mysterium heb ik ook gekocht maar daar vind ik de win-condition wat vaag.

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 15-11-2019 09:44 (10%)

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:41
Kan ik van de Kwakzalvers ook de Duitse versie nemen? Of zit er veel text in? Op amazon.de is ie maar 25e

• MADG0BLIN
  • Nu online
Beavbusi schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:01:
Kan ik van de Kwakzalvers ook de Duitse versie nemen? Of zit er veel text in? Op amazon.de is ie maar 25e
Zit redelijk wat tekst in. Hier kan je wel wat meer foto's en info vinden:
https://boardgamegeek.com...244521/quacks-quedlinburg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:41:
Mensen hebben jullie misschien nog tips voor bordspellen voor meer dan 6 spelers? We spelen nu vaak Dixit, Bezzerwizzer, Secret Hitler, Spyfall en Codenames, maar ben wel weer toe aan iets nieuws :) liefst niet al te ingewikkeld. Een bordspel voor met familie en voor vriendengroepen. 30 seconds is niet ons ding. Mysterium heb ik ook gekocht maar daar vind ik de win-condition wat vaag.
Even de spellen die in mijn collectie zitten, die leuk zijn met meer dan 6 spelers.

Voor 7 spelers:
7 Wonders
Bang!
Between 2 Cities
Colt Express (met expansion)

Voor 8 spelers:
Leaders of Euphoria (good cop, bad cop variant)
Magic Maze

Voor 9 spelers:
Tortuga 1667
Deadwood 1876

Voor 10 spelers:
Camel Up (met exp)
Saboteur

Voor 12 spelers
Salem 1692

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• FiraNove
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Mensen hebben jullie misschien nog tips voor bordspellen voor meer dan 6 spelers?
6 Nimmt, max. 10 spelers
Welcome to.., max. 100 spelers ;)

edit: Sushi Go Party!, max. 8 spelers

FiraNove wijzigde deze reactie 15-11-2019 11:58 (7%)

Looking for a blessed bag of holding

• HellPunk
On Tour en Avenue kunnen ook met wat meer spelers gespeeld worden. Met Avenue kan dat out of the box, voor On Tour heb je wel extra spelerbordjes nodig (al kun je die ook gewoon kopiëren en lamineren).

Bonanza doet het ook altijd goed, als ik het goed heb zit de uitbreiding voor meer spelers er tegenwoordig standaard bij. Daarmee kun je volgens de doos tot 7 spelers gaan, maar ik heb ook al een groep van 8 gehad - je moet dan gewoon een keer extra door de aflegstapel gaan.

Een andere tip is Machiavelli, gaat tot negen spelers als ik het goed heb. Is wel net iets ingewikkelder.

HellPunk wijzigde deze reactie 15-11-2019 14:18 (5%)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 18:20
Coup is ook erg geschikt. Maar helaas zijn veel games lastig met veel spelers. Je kan dune proberen
https://boardgamegeek.com/boardgame/283355/dune wel een pittige en lang.

Firefly :)

Maar er zijn zat goede opties alleen je groep moet het wel leuk vinden.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Kwistnix
  • Nu online
Ik ben aan't overwegen om 51st State: Master Set aan te schaffen. Iemand toevallig ervaring met deze game?

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-12 11:51

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Robkazoe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:15:
[...]

Het zijn geen echt super aanbiedingen. Heb zelf naar Clever, Qwixx, Carcassone, TtR - Nederland en Takenoko zitten kijken. Maar alleen Takenoko scheelt echt een paar euro t.o.v. de rest van de webwinkels. Clever is elders zelfs goedkoper te krijgen. Rest ligt rond de prijzen van de goedkopere webwinkel.

Wel OK, niet superdeals ofzo. Bedankt in ieder geval voor het posten!
Takenoko zou ik lekker via Amazon met een leuke aanbieding op de kop tikken. Kan je zo een tientallen euro's schelen.
Tsuro of the Seas (wat uitgebreider dan Tsuro), Formula D, Captain Sonar, Cash 'n Guns, Sushi Go Party, Colt Express, Camel Up, Bang!, Salem.

Genoeg leuke spellen voor tot 8 spelers :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:07
Afgelopen donderdag hebben we 's avonds voor het eerst Tapestry op tafel gelegd. Ik speelde tegen mijn vriendin, dus een pot voor twee spelers. Uiteraard al het een en ander online bekeken over het spelen er van (o.a. de Watch it Played-video van Rodney Smith), dus qua set-up en gameplay globaal was ik al redelijk op de hoogte. Mijn vriendin pikt nieuwe spellen, vooral wanneer ze wat complexer zijn, niet altijd even goed op, maar we waren eigenlijk binnen tien minuten (inclusief opzetten...) al flink op stoom.

Het spel zit vol met iconen, dus het is wel van belang dat je die snel oppikt. Daarvoor worden twee hele fijne kaarten bijgeleverd, waarop alles nog even piekfijn uitgelegd staat. Die waren bijzonder behulpzaam en eigenlijk vlogen we er zo doorheen. Uiteraard heb ik glansrijk verloren (67 - 90) maar aan de scores te zien valt er nog meer dan genoeg te optimaliseren. En dat merkte ik wel gelijk: Na afloop van de pot zaten we allebei al te bedenken hoe we de volgende pot meer punten in de wacht zouden kunnen slepen. Dat heb ik tot nu toe bij nog maar een paar spellen gehad (Scythe en Gaia Project, toevallig heeft Tapestry met beiden een flinke overlap!), wat in mijn ogen staat voor een goed spel.

De Tapestry-kaarten, de vele verschillende beschavingen, ieder met een eigen unieke vaarheid en/of bonus en de variabele kaarten voor de hoofdsteden die je opbouwt, geven het spel een hele flinke replay-factor. Ik kan me zomaar voorstellen dat het heel, heel lang kan duren voordat je een echte deja-vu gaat krijgen tijdens het spelen.

Wel zijn er twee (minimale) minpunten in mijn ogen:

- Het thema heeft niet echt een heel erg grote rol in het spel. Het is veel meer een engine builder dan een civilisation-spel
- De mini's voor de gebouwen die je bij het spel krijgt zijn supermooi, maar passen niet lekker op de matten voor de hoofdsteden. Ze zijn voor het mooie allemaal net een slag te klein, waardoor het soms lijkt alsof je een rij of kolom op je mat niet helemaal hebt volgebouwd, terwijl dat dus wel degelijk het geval is. Goed opletten dus!

Mijn eindoordeel is vooralsnog erg positief. Volgend weekend spelen we naar alle waarschijnlijkheid sowieso nog een pot met minimaal 4 spelers, dus ik ben alvast benieuwd of het spel ook goed schaalt naar meerdere spelers.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Verder een druk weekend gehad! Vrijdag hebben we met 5 man twee potjes Barpig gespeeld (aangeschaft op Spellenspektakel en ik kan het iedereen van harte aanbevelen!). Twee nieuwe spelers, maar die konden na een enkele ronde al uitstekend meekomen. Tranen van het lachen, dus dat zat helemaal goed! Aansluitend hebben we nog Ticket to ride: Europe op tafel gelegd. Drie van de spelers waren helemaal niet bekend met het spel, maar ook dat was zo uitgelegd, waarna een bloedfanatieke race voor de meestre punten volgde.

Zaterdag kwamen mijn zwager en schoonzus langs voor een spelletje, ook met hun hebben we eerst Barpig op tafel gelegd. Deze keer in de tweede ronde de karakters van Barpig: After Hours, het tweede deel (zowel als strand-alone als uitbreiding in te zetten) toegevoegd. Ook hierbij volgde weer flink wat hilariteit, dus wederom een zeer geslaagde ervaring. Tot slot nog een 4-speler pot Azul gedaan. Daarover kan ik kort en bondig zijn: Mijn zwager zegt tijdens het spelen weinig en laat niets blijken, maar het feit dat hij dik, DIK won zegt mij voldoende: Ik ga de volgende keer niet meer zo zitten dat ik na hem aan de beurt ben!

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-12 18:00
psychoclown schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:05:
[...]

Takenoko zou ik lekker via Amazon met een leuke aanbieding op de kop tikken. Kan je zo een tientallen euro's schelen.
[...]
Had hem toch besteld en geen spijt van. Mooie vormgeving en leuke spelmechaniek!

• Smuey
Robkazoe schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:25:
[...]

Had hem toch besteld en geen spijt van. Mooie vormgeving en leuke spelmechaniek!
Kijk ook even of je voor weinig de uitbreiding Chibi's op de kop kunt tikken, die voegt leuke gameplay toe zonder er gelijk een onbalans in aan te brengen!

• HellPunk
Dit weekend hebben we Brugge voor 't eerst met de uitbreiding 'Stad aan het Zwin' gespeeld, althans met de nieuwe kaarten en de schepen. Om het niet meteen te ingewikkeld te maken had ik de beurskaarten in de doos gelaten - achteraf gezien een vergissing.

Wat mij betreft heeft het spel de uitbreiding echt nodig. Het basisspel voelt niet helemaal af, je kunt het vergelijken met Castles of Burgundy zonder de kastelen. Met de uitbreiding krijg je veel meer mogelijkheden om leuke combo's te maken en in je beurt zinvolle zetten te doen, ook al zit het wat tegen bij het kaarten trekken.

Toch was er af en toe nog een verloren beurt. Zo zat ik op een gegeven moment met een hand van vijf rode kaarten. De rode dobbelsteen was een 1 (dus weinig geld), een rood kanaal kon ik niet aanleggen en dus bleef er niet veel over dan huizen bouwen. Met de beurskaarten had ik wel nog wat voordeel kunnen halen uit deze hand, ik had dus mezelf benadeeld door deze niet te gebruiken :P . Mijn vrouw had een ronde later ook een hand waarmee ze weinig aan kon en daar was ze behoorlijk pissig over >:) , dus ik hoop dat het spel nu niet verbrand is en dat we later nog eens een poging kunnen doen.

• MADG0BLIN
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:41:
Dit weekend hebben we Brugge voor 't eerst met de uitbreiding 'Stad aan het Zwin' gespeeld, althans met de nieuwe kaarten en de schepen. Om het niet meteen te ingewikkeld te maken had ik de beurskaarten in de doos gelaten - achteraf gezien een vergissing.

Wat mij betreft heeft het spel de uitbreiding echt nodig. Het basisspel voelt niet helemaal af, je kunt het vergelijken met Castles of Burgundy zonder de kastelen. Met de uitbreiding krijg je veel meer mogelijkheden om leuke combo's te maken en in je beurt zinvolle zetten te doen, ook al zit het wat tegen bij het kaarten trekken.

Toch was er af en toe nog een verloren beurt. Zo zat ik op een gegeven moment met een hand van vijf rode kaarten. De rode dobbelsteen was een 1 (dus weinig geld), een rood kanaal kon ik niet aanleggen en dus bleef er niet veel over dan huizen bouwen. Met de beurskaarten had ik wel nog wat voordeel kunnen halen uit deze hand, ik had dus mezelf benadeeld door deze niet te gebruiken :P . Mijn vrouw had een ronde later ook een hand waarmee ze weinig aan kon en daar was ze behoorlijk pissig over >:) , dus ik hoop dat het spel nu niet verbrand is en dat we later nog eens een poging kunnen doen.
Brugge is fantastisch met de uitbreiding daarbij. Een van mijn favoriete oudere games.

Hier afgelopen week een aardig goede week gehad qua spellen.
Woensdag gestart met Reef en Tapestry. Reef is een spel wat ik tweedehands heb gekocht op Essen en inmiddels zes keer heb gespeeld. Heb speelt heel simpel, maar toch genoeg diepgang om na te moeten denken wat je precies doet. Mijn vrouw is er helaas een stuk beter in dan ik. :P Tapestry blijft ontzettend interessant. Elk spel is weer anders en het speelt ontzettend vlot vind ik zelf.

Vrijdag gestart met een 2 speler pot Underwater Cities. Het lijkt onzettend op Terraforming Mars, maar toch niet helemaal hetzelfde. Nu 3x gespeeld en deze wil ik zeker vaker spelen. Veel interessante opties en keuzes die je moet maken. Vrijdagavond stond Twilight Imperium 4 op het programma. We speelden dit keer met 4 spelers. We hadden de Universities of Jol-Nar, Clan of Saar, L1x1x Mindnet en ik speelde voor het eerst met de Yssaril Tribes. Het hele spel ging eigenlijk gelijk op qua punten. Uiteindelijk pakte Jol-Nar de winst door de initiatief op volgorde. Ik had stom genoeg er niet goed genoeg naar gekeken, anders had ik hem gepakt. Helaas. Wel voor het eerst tot 14 punten. Dat zorgt toch wel voor een iets andere game.
Vrijdagnacht afgesloten met een potje Aquatica. Een leuke snelle game welke een vriend meegenomen heeft van Essen. Iedereen heeft dezelfde set kaarten welke je kan uitspelen om locaties of karakters voor punten te kopen. Deze locaties kan je dan weer gebruiken om steeds sterkere acties te doen.

Zaterdag hadden we met vier vrienden afgesproken voor een gamedag. Eens in de zoveel maanden krijgen we dat voor elkaar. Gestart met Pandemic Legacy: Season 2. Deze hebben we na 2 jaar eindelijk afgerond. Ik vond het nogal aan anticlimax helaas. Blij dat we klaar zijn. Het is sowieso leuker om ene legacy game snel af te ronden zodat het verhaal beter bij blijft.
Daarna verder met een hele oude klassieker Catan met steden en ridders en zeevaarders tot 14 punten.
Ik ben geen fan van Catan, maar de andere drie wilden het graag spelen. In de laatste ronde pakt iemand zijn laatste punt uit een ontwikkeling, echter was ik nog eerder aan de beurt en kon ik in mijn eigen beurt ook tot 14 komen waardoor ik won.
Daarna weer een pot Aquatica en weer een pot Tapestry, een korte filler, Codenames, deze doet het altijd goed tussendoor. Afgesloten met Scythe. Ik ben een enorme fan van Scythe, maar door de layout van de random tiles was het een verschikkelijke pot voor 3 van de 4 spelers helaas. Afgesloten met nog een paar potjes Scythe. Productieve week in ieder geval. :)

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:44:
[...]
Brugge is fantastisch met de uitbreiding daarbij. Een van mijn favoriete oudere games.
Ik speel het ook erg graag, ik hou er wel van dat je al je acties doet met dezelfde kaart. Dat je dan wat tegenslag kunt hebben neem ik erg graag bij. Mijn wederhelft is meer van het plannen, niet teveel willekeur, dus die kan er niet goed tegen als haar score verprutst wordt door een slechte hand ;)

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-12 16:52
Van het weekend ook weer aardig gespeeld, op zaterdag met "beginners":
- Love Letter, blijft heerlijk simpel, maar leuk voor aantal snelle potjes
- The Mind, begint altijd beetje stroef, maar na 2a3 rondes gaat het lopen
- King of Tokyo, deze onlangs op een werktripje veel gespeeld met Collega's in het buitenland, daarna ook aan de collectie toegevoegd. Een potje de basis en daarna met de power-up exp. (alleen nog maar leuker!)

Op zondag "A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) – A Feast for Crows" gespeeld, Speelde Lannister en kon de eerste 2 rondes King landing houden en een objective uitspelen dus snel naar 4 punten. Helaas werd ik toen van meerdere kanten aangevallen en viel alles een beetje uit elkaar om vervolgens nog 1 puntje te kunnen scoren in ronde 3 en 4. Vervolgens in ronde 5 viel alles goed samen Alle andere spelers stonden of gingen naar 6 punten. Waarna ik de objective uit kon spelen dat als je achterstaat 2 punten krijgt. Vrij uniek om hier het spel mee te winnen en 3 man op de 6 punten te passeren. :+

Had volgens mij totaal nog 3 footmen on the board... Blijf deze uitbreiding leuk vinden, vanwege de verkorte speelduur en het onvoorspelbare karakter.

Heb nu ook twee potjes gespeel met "Tides of Battle" wat zijn de meningen hier over deze module? Was initieel sceptisch, maar vind het eigenlijk wel prettig werken. Eindeloos alle scenario's uitrekenen (PA), werkt gewoon niet met deze module.

Mvdbeld wijzigde deze reactie 18-11-2019 11:38 (9%)

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Afgelopen zaterdag ook weer gespeeld. Mijn clubje heeft toch echt een voorkeur voor de wat lichtere spellen. Niet omdat we het zware niet aan kunnen, maar het is gewoon leuker om meerdere spelletjes op een avond te kunnen spelen:
1. Quadropolis - Blijft super leuk een stadje bouwen. Genoeg variatie en niet te lang. Blijft leuk!
2. Azul Stained Glass - Het is een leuke variant van Azul, maar ik vind de originele toch leuker.
3. Century - Leuke engine building zoals Splendor. Niet erg thematisch, maar wel leuk
4. 6 Nimmt - Het was al weer een tijdje geleden, maar het was weer leuk. Simpel kaartjes leggen en hopen dat het goed gaat, maar speelbaar met 2 tot 10 spelers. Dat maakt het bijna altijd wel geschikt.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren voor 't eerst een potje Cryptid gedaan. Je hebt een landschap, waarin je de locatie van een mysterieus wezen moet vinden. Het is vrij abstract, want het gaat erom om goed te kunnen deduceren waar iets zit.

Je begint het spel met een kaart te pakken, daarop staat hoe je de 6 stukken van het landschap neer moet leggen en wie welke hint krijgt. Er zijn 5 hintboekjes, waarvan iedereen er 1 pakt, en daar 1 hint uitkrijgt.

Door middel van blokjes geef je aan in het begin waarvan je op basis van jouw hint weet waar het wezen sowieso niet kan zijn. Als iedereen dat gedaan heeft kun je 2 dingen doen. 1 aan een speler vragen of het wezen op een locatie kan zitten. Als dat zo is komt er een schifje, anders een blokje. Als reactie daarop moet je een schijfje of blokje plaatsen op de kaart op basis van jouw hint.

Als je denkt dat je zover bent dat je weet waar die zit kun je een search doen. Je legt dan een schijfje neer, en vervolgens gaat iedere speler er een schijfje of blokje op leggen. Ligt er 1 blokje, dan stopt het (dus je kunt zelf een schijfje neerleggen, daarop direct een blokje krijgen, waardoor de andere spelers geen hint meer hoeven te geven).

Het heeft wat weg van Tobago, maar nu veel lastiger, omdat je maar 1 hint hebt. Maar echt wel 1 die de moeite waard is.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• HellPunk
ViNcE schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:04:
2. Azul Stained Glass - Het is een leuke variant van Azul, maar ik vind de originele toch leuker.
Ik vind beide erg goed, heb net ook de de nieuwe Azul besteld. Zo te zien bundelt die de sterke punten van de eerste twee plus nog een paar extra elementen.

Ik las trouwens vorige week ook dat er in 2020 nieuwe player boards uitkomen voor de eerste Azul: Crystal Mosaic. Ik weet dat ik wat expansion-gek ben, maar hier kijk ik toch echt naar uit :Y .

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

MADG0BLIN schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:44:
[...]

Tapestry blijft ontzettend interessant.

Een 2 speler pot Underwater Cities. Het lijkt onzettend op Terraforming Mars, maar toch niet helemaal hetzelfde. Nu 3x gespeeld en deze wil ik zeker vaker spelen. Veel interessante opties en keuzes die je moet maken.
Tapestry ben ik benieuwd naar. Ik hoop die op spel te kunnen spelen.
Lijkt me wel aardig, maar een beetje beperkt. en vooral heel duur :(

Maar je mag me toch eens uitleggen hoe ter mars op Ubderwater cities lijkt. :)
Voor mij voelen die allebei erg verschillend aan, de enige overeenkomst is dat je bij beiden een paar kaarten speelt. Maar waar TM echt een pure engine builder is, is dat bij UW veel minder.

Wel allebei leuk spellen, al heb ik UW pas 2 keer gespeeld. Ik kan daar nog niet echt een goede strategie in vinden. Wel vind ik het daar echt jammer dat er zo weinig aan de graphics is gedaan. Veel kaarten hebben dezelfde afbeeldingen met alleen een kleur shift. En andere afbeeldingen kloppen thematisch niet.

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• MRTNbos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 11:55
Zelf sinds kort ook eigenaar van Tapestry, en ben er erg positief over. Na wat googlen blijkt wel dat er mogelijk enkele rassen zijn die duidelijk minder zijn. Als dit uiteindelijk in de gameplay ook naar voren komt lijkt het me geen enkel probleem om deze eruit te halen om zo meer balans te creeëren...er zijn meer dan genoeg overige opties.

Daarnaast onlangs een hele ris spellen gedaan. Zonder op de spellen in te gaan, hierbij een kort overzicht incl. mijn mening:
- Brass Bimringham: Top game, zeker aan te raden.
- Nemesis: Leuke game als je van de setting / het verhaal houdt. Tot nu toe verliezen we altijd, maar dat geeft voor ons niets.
- Black Angel: Een echte euro-game, maar persoonlijk vind ik het erg matig.
- Zombicide black plague (incl een hoop uitbreidingen): Top game, goed te spelen met meer spelen, en ook de vrouwen vinden dit vaak leuk om te doen.
- Steampunk rally: Erg leuke game, wordt doorgaans ook door de vrouwen positief beoordeeld.
- Gaia Project: erg complexe, maar zeker toffe game. Wordt in onze groep wel als een echte "mannen-game" bestempeld.

• Poulske
  • Laatst online: 12-12 13:05
Iemand hier ervaring met Dead of Winter A Crossroads game? Ik lees veel gemende reviews.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Smuey schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:34:
[...]

Kijk ook even of je voor weinig de uitbreiding Chibi's op de kop kunt tikken, die voegt leuke gameplay toe zonder er gelijk een onbalans in aan te brengen!
Heb ik altijd over getwijfeld, ik vind de vanilla Takenoko altijd leuk voor een potje om vaak tegen de geluksfactor aan te lopen. Trekt Chibi dat iets rechter?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Poulske schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:07:
Iemand hier ervaring met Dead of Winter A Crossroads game? Ik lees veel gemende reviews.
Ik vind het een van de leukste spellen in m'n collectie. Het is (semi)coop, dus wel een tikje competatief, want iedereen heeft eigen doelen, en je kunt een verrader hebben. Maar veel overleg tussen spelers hoe je een ronde kunt overleven.

Het idee van verschillende characters spreekt me ook erg aan, het zorgt ervoor dat je iedere keer strategiën hebt over hoe je een scenario het best kunt doen.
Daarbij is het denk ik een mix van verschillende dingen die het leuk maakt, het verzamelen van items, de crossroadkaarten die een verhaal vertellen, verschillende locaties waar je heen kan gaan en de uitdaging om het kamp iedere ronde staande te houden.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Smuey
psychoclown schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:08:
[...]

Heb ik altijd over getwijfeld, ik vind de vanilla Takenoko altijd leuk voor een potje om vaak tegen de geluksfactor aan te lopen. Trekt Chibi dat iets rechter?
Chibis voegt een paar nieuwe modules toe, die je zelf naar wens aan het baisspel kunt toevoegen:

- Een panda-vrouwtje met baby-panda fiches (naast 2 punten krijg je er ook nog een éénmalige bonus voor, zoals een irrigatiekanaal). Wanneer je de panda mag verplaatsen, mag je er voor kiezen om de vrouwtjes-panda te verplaatsen en wanneer ze met z'n tweetjes op een tegel staan, kun je een baby-panda maken.

- Nieuwe doelkaarten

- Nieuwe tegels voor in de tuin; Hier zit een tegel tussen die werkt zoals de basistegel, dus alles dat er aan grenst is automatisch geirrigeerd; Een soort wildcard-tegel, waar alledrie de kleuren bamboe tegelijk op groeien en die als wildcard geldt voor het bealen van doelen voor het plaatsen van tegels; Een hut voor de tuinman, waarbij je, als je hier op komt met de tuinman, de bovenste kaart van de drie stapels doelkaarten mag pakken en er naar keuze eentje mag houden; en tot slot drie tegels met standbeelden. Komt de tuinman hier op, dan groeit die kleur bamboe op alle tegels van dezelfde kleur, dus niet alleen op de aangrenzende tegels.

Bij ons komt Takenoko eigenlijk alleen nog maar op tafel met de uitbreiding. Hij biedt meer variatie en opties en past bovendien thematisch enorm goed bij het spel.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Poulske schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:07:
Hetzelfde ga je hier krijgen. veel gemengde reviews.
Het is een spel dat (IMHO) meer draait om de interactie en sfeer/verhaal die je er zelf in zet.
De spel mechanieken zijn voor een groot gedeelte op geluk gebaseerd.

Het is dus prima spel als je meer speelt voor het sociale element.Speel je meer voor de (euro) puzzels, dan is het te random en onvoorspelbaar.

Ik vind het een leuk spel, en kan dat prima beargumenteren. Vrienden van mij vinden het verschrikkelijk en kunenn dat ook prima beargumenteren,

• MeZZiN
psychoclown schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:08:
[...]

Ja het speel net even beter iets meer controle en je kan iets meer. Plus een extra eiland die je kan plaatsen voor irrigatie. En wat complexere kaarten om compleet te maken.

De uitbreiding maakt het gewoon een stuk interessanter er is meer de toen en voegt niet veel toe dat het lastiger wordt.

Zeker de moeite waard.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-12 13:28
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:14:
[...]

Ik vind het een van de leukste spellen in m'n collectie. Het is (semi)coop, dus wel een tikje competatief, want iedereen heeft eigen doelen, en je kunt een verrader hebben. Maar veel overleg tussen spelers hoe je een ronde kunt overleven.

Het idee van verschillende characters spreekt me ook erg aan, het zorgt ervoor dat je iedere keer strategiën hebt over hoe je een scenario het best kunt doen.
Daarbij is het denk ik een mix van verschillende dingen die het leuk maakt, het verzamelen van items, de crossroadkaarten die een verhaal vertellen, verschillende locaties waar je heen kan gaan en de uitdaging om het kamp iedere ronde staande te houden.
Ik sluit mij hierbij aan. Had het niet beter kunnen omschrijven.

Gisteren met een paar vrienden via TableTop Simulator de basis proberen te leren van Who Goes There. Met vrienden gaan we dit bordspel binnenkort doen en op deze manier even de regels en basis leren/begrijpen.

Voor nu een leuk spel, met hoop actieve elementen (verzamelen, bouwen van items, verkrijgen van xp/stamina etc). Wel merk ik dat we nog een hoop moeten leren, want verder dan de eerste fase waren we nog niet gekomen.

Wylana wijzigde deze reactie 19-11-2019 11:01 (20%)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-12 15:12

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

De afgelopen twee weken is mijn collectie weer wat gegroeid, dankzij mijn verjaardag en twee KickStarters die binnenkwamen. Zo heb ik zowel Wingspan als Through the Ages: A New Story of Civilization gekregen voor m'n verjaardag en zijn Deep Madness (+ Uncounted Horrors en Endless Nightmares expansions) en Bag of Dungeon binnen gekomen.

Helaas heb ik weinig tijd gehad om veel te spelen en is dus enkel Wingspan eenmaal op tafel gekomen. Maar wat is dat een leuk spelletje! Het ziet er fantastisch uit, is makkelijk te leren en uit te leggen en speelt lekker snel weg. Zeker een nieuwe favoriet die hopelijk nog vaak op tafel mag komen.

Verder vooral benieuwd naar Through the Ages en Bag of Dungeon. De laatste is een semi-coop tile-laying dungeon crawler die er simplistisch uitziet, maar volgens mij behoorlijk wat uitdaging biedt. Wellicht dat ik die eerst een keer solo ga proberen alvorens hem eens met anderen te spelen.

Als het goed is krijg ik vandaag ook nog Walking in Burano binnen welke ik middels een ruil verkregen heb. Na het zien van Rahdo's runthrough was ik verkocht. Het lijkt een erg vermakelijk card-drafting tile-placing spel met een fantastische table presence dankzij het vrolijke kleurgebruik. Erg benieuwd naar!

Kortom, veel te weinig tijd en veel te veel spellen...

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Smuey schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:00:
[...]

Chibis voegt een paar nieuwe modules toe, die je zelf naar wens aan het baisspel kunt toevoegen:

- Een panda-vrouwtje met baby-panda fiches (naast 2 punten krijg je er ook nog een éénmalige bonus voor, zoals een irrigatiekanaal). Wanneer je de panda mag verplaatsen, mag je er voor kiezen om de vrouwtjes-panda te verplaatsen en wanneer ze met z'n tweetjes op een tegel staan, kun je een baby-panda maken.

- Nieuwe doelkaarten

- Nieuwe tegels voor in de tuin; Hier zit een tegel tussen die werkt zoals de basistegel, dus alles dat er aan grenst is automatisch geirrigeerd; Een soort wildcard-tegel, waar alledrie de kleuren bamboe tegelijk op groeien en die als wildcard geldt voor het bealen van doelen voor het plaatsen van tegels; Een hut voor de tuinman, waarbij je, als je hier op komt met de tuinman, de bovenste kaart van de drie stapels doelkaarten mag pakken en er naar keuze eentje mag houden; en tot slot drie tegels met standbeelden. Komt de tuinman hier op, dan groeit die kleur bamboe op alle tegels van dezelfde kleur, dus niet alleen op de aangrenzende tegels.

Bij ons komt Takenoko eigenlijk alleen nog maar op tafel met de uitbreiding. Hij biedt meer variatie en opties en past bovendien thematisch enorm goed bij het spel.
Klinkt beter dan ik in mijn vooronderzoek vond. Toch maar eens beter naar kijken en op mijn wishlist zetten!

• HellPunk
Zaterdag naar Spel, altijd een fijne beurs waar we veel kunnen spelen. Zin in! :Y

@TERW_DAN Gisteren een pakje uit Polen ontvangen, we zijn dus weer een Ticket to Ride-map rijker :). Het lijkt me geen al te moeilijke map: erg korte routes en veel omwegen. Ben benieuwd hoe hij speelt!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@HellPunk De map is redelijk simpel, het enige is dat je 'slechts' 35 treintjes hebt. Dus dat maakt niet alle omwegen direct haalbaar. En je wilt ook van land naar land gaan, omdat je dat punten oplevert.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Laatst bij een van de lokale gameshops Captain Sonar tweedehands op de kop getikt voor een hele nette prijs (inclusief de eerste uitbreiding). Het was helemaal niet mijn bedoeling iets te kopen want ik ben inmiddels een stapel naast de kast begonnen met spellen...

Anyways, gisteren op tafel gehad en wat een fun. Hoewel ik van tevoren twee filmpjes had gekeken hoe het moest was de uitleg aan de andere 5 toch niet zonder horten of stoten. Tijde s het eerste potje werd nog af en toe een time-out gedaan om vragen te beantwoorden. Het was wel een erg toffe pot!

De tweede pot zaten we er wat dieper in ondanks de rollen wissel. De pot was erg spannend en mijn team wist te winnen door een goed samenspel en radio operator die wat vertrouwen ingesproken moest worden. Middels een indirecte en even later directe hit konden we het andere team uitschakelen. De andere radio operator zat met zijn handen in het haar dat hij een of twee orders van onze kapitein had gemist waardoor zij er qua route nauwelijks vanaf zaten maar niet op de juiste plek konden raden. Heel erg spannend en blij dat ik die toch aan mijn collectie heb toegevoegd!

• MeZZiN
Gisteren vindication gespeeld best een goede game. Moet er nog wel inkomen maar speel goed en redelijk snel (wat ik wel een groot plus punt vind) maar je heb wel het gevoel dat je een hoop gedaan heb. Bij ons was het wel opeens snel over. Vond het wat jammer maar goed eentje die de verzameling in mag.

En wingspan was ook een erg leuke game zit erg goed in elkaar speel lekker weg en omdat je elke ronde veel beurten heb speelt snel.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gisteren voor eerst Taveernen van de oude stad gespeeld met z'n tweeën. Wat is dat een leuk spel! Het is makkelijk uit te leggen, leuke mechanisms, niet te lang (eerder te kort) en werkte goed met twee. Het is een deckbuilding, dice drafting (en een beetje geluk) spel met extra modules om het spel complexer of niet te maken.

Je runt een cafe waar je bier serveert. Je trekt kaarten van je trekstapel tot al je stoelen bezet zijn. Afhankelijk van het aantal serveersters dat je hebt gooi je je persoonlijke dobbelstenen. Daarna gooi je nog 4 dobbelstenen per persoon. Dan kies je één dobbelsteen en geef je de rest aan de buurman (en krijg je dus een nieuw stapeltje). Dit doe je tot de dobbelstenen op zijn. Dan assign je je dobbelstenen aan een locatie en genereer je geld en bier. Hiermee kan je dan nieuwe kaarten kopen (klanten of werkers) en je deck uitbreiden.

Ik zit er serieus over te denken om deze te kopen en dat heb ik niet snel meer.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-12 16:20

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

Zijn er hier al spelers die Marvel Champions van Fantasy Flight Games hebben gekocht? Lijkt me erg leuk, ik ben benieuwd naar hoe deze LCG zich blijft uitbreiden.

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:18
Woensdag na veel moeite Tainted Grail opgehaald bij UPS. Er ging wat mis met de levering maar de aanhouder won! Dit spel lijkt me echt geweldig. Ik vergelijk het graag met The 7th Continent, omdat er veel exploration in zit. Maar Tainted Grail voegt daar combat, diplomacy, en vooral story en events aan toe. Ik kan niet wachten om deze op tafel te krijgen!

Afgelopen dinsdag hebben we een tweede poging Arena: the Contest gedaan. Het spel blijft behoorlijk simplistisch qua gameplay. Dit keer speelden we hetzelfde scenario nogmaals, maar dit keer met het hele Epic Campaign-gebeuren er omheen (wat verhaal en een puzzeltje er aan vooraf, en XP innen achteraf). Ik ga dit weekend even duiken in de voorbereiding van het tweede scenario. Ik hoop dat deze erg leuk wordt, anders is de kans aanwezig dat mijn groep dit spel gaat afkeuren en een ander spel gaan opperen... Fingers crossed!

• Smuey
ViNcE schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:10:
Gisteren voor eerst Taveernen van de oude stad gespeeld met z'n tweeën. Wat is dat een leuk spel! Het is makkelijk uit te leggen, leuke mechanisms, niet te lang (eerder te kort) en werkte goed met twee. Het is een deckbuilding, dice drafting (en een beetje geluk) spel met extra modules om het spel complexer of niet te maken.

Je runt een cafe waar je bier serveert. Je trekt kaarten van je trekstapel tot al je stoelen bezet zijn. Afhankelijk van het aantal serveersters dat je hebt gooi je je persoonlijke dobbelstenen. Daarna gooi je nog 4 dobbelstenen per persoon. Dan kies je één dobbelsteen en geef je de rest aan de buurman (en krijg je dus een nieuw stapeltje). Dit doe je tot de dobbelstenen op zijn. Dan assign je je dobbelstenen aan een locatie en genereer je geld en bier. Hiermee kan je dan nieuwe kaarten kopen (klanten of werkers) en je deck uitbreiden.

Ik zit er serieus over te denken om deze te kopen en dat heb ik niet snel meer.
Leuk! Ik heb hem op Spellenspektakel gekocht, maar hij is nog niet op tafel gekomen (mogelijk dit weekend!) Ik ben er ook erg benieuwd naar!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Woohoo.
Morgen naar spel in belgie !
bier en bordspellen, wat wil je nog meer :)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Thrace Grumble schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:29:
Zijn er hier al spelers die Marvel Champions van Fantasy Flight Games hebben gekocht? Lijkt me erg leuk, ik ben benieuwd naar hoe deze LCG zich blijft uitbreiden.
Ik zit er over na te denken. Ben eigenlijk niet zo'n coop fan maar hij krijgt zoveel goede reviews en ben wel Marvel liefhebber.
Smuey schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:50:
[...]

Leuk! Ik heb hem op Spellenspektakel gekocht, maar hij is nog niet op tafel gekomen (mogelijk dit weekend!) Ik ben er ook erg benieuwd naar!
Mag ik vragen naar de prijs? Ik zie hem voordelig bij Amazon.de staan, maar dan leveren ze pas in januari.

Mijn BGG profiel

• Smuey
ViNcE schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:42:
[...]

Ik zit er over na te denken. Ben eigenlijk niet zo'n coop fan maar hij krijgt zoveel goede reviews en ben wel Marvel liefhebber.

[...]

Mag ik vragen naar de prijs? Ik zie hem voordelig bij Amazon.de staan, maar dan leveren ze pas in januari.
Volgens mij heb ik hem voor 41 of 42 euro gekocht. Op een beurs en zeer waarschijnlijk niet tegen de laagste prijs. Voor zover ik overigens kan nagaan, maakt taal niet echt uit voor dit spel, alleen de regels bevatten tekst, dus als je bijvoorbeeld een Duits- of Engelstalig exemplaar voor weinig op de kop kunt tikken, kun je altijd de regels online vinden.

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:18
Afgelopen weekend met mijn vriendin en haar zoontje van 11 Codenames Duet gedaan. Dit blijft een erg leuk spel. Mijn vriendin en ik grappen altijd over dit spel dat het een goeie manier is om te zien in hoeverre we nog op 1 lijn zitten met elkaar. Het is een coöperatief spel waarin je in 9 of minder beurten alle 15 woorden moet hebben geraden. Echt een aanrader!

Gisteravond heb ik met een vriend dan eindelijk Tainted Grail op tafel gekregen. We hebben de introductie gedaan. Dit is een korte spoiler-vrije missie voor 1 speler, maar het bestaat voor 75% uit verhaal dus hij las voor uit de exporation journal en ik uit de introductie-missie instructies. Deze instructie missie geeft je een kort verhaal van wat er gebeurt voordat je begint met de eerste chapter van de campaign. Het legt heel goed uit hoe exploration, combat encounters en diplomacy encounters werken.

Zoals ik eerder zei vergelijk ik dit spel graag met 7th Continent, maar in dit spel zit veeeel meer diepgang. Daarentegen komen er ook veel meer regels bij kijken, waardoor het spel qua complexiteit wel een stuk hoger ligt. Zondag gaan we met z'n 3en beginnen aan de campaign!

• aegron2
Voor mijn verjaardag heb ik Clever, Orleans, Star Realms Colony Wars en Genoa gekregen.

Clever: het duurde even voordat ik dit spel in de vingers kreeg, maar inmiddels begin ik behoorlijke scores te krijgen. Erg leuk aan deze roll and write is dat je tegen elkaar speelt, maar tegelijkertijd wel min of meer gelijk op gaat, doordat je elkaars resultaten deelt. Al met al erg leuk en ook goed schaalbaar (2, 3 en 4 spelers is allemaal leuk).

Orleans: een erg leuke bag builder. niet te moeilijk (onze dochter is bijna 10, maar kan goed meedoen), maar wel een leuke puzzel. Het enige waar ik een klein beetje bang voor ben is dat er een 'perfecte' techniek in dit spel zit, waardoor je min of meer altijd dezelfde stappen gaat zetten.

Star Realms Colony Wars: Ik speel al een jaar of zo Star Realms op mijn mobiel en dus werd het tijd voor ook een fysieke versie. Het is een deckbuilder die erg snel wegspeelt. Opvallend was dat ik eerst moeite had met deze versie, omdat ik mijn strategie in het originele spel gefinetuned had. Het enige nadeel is alleen dat het een 2 persoons spel is en die krijg ik minder vaak op tafel.

Genoa een onderhandelingsspel. Dit is niet echt mijn spel moet ik eerlijk zeggen. Het is haast te veel interactie voor mij. Ik vind spellen zonder interactie niet leuk, maar blijkbaar zit er ook een maximum aan ;)

In ander nieuws: Bol.com heeft vandaag een actie met bordspellen in aanloop naar Black Friday. Zitten een aantal leuke aanbiedingen tussen: https://www.bol.com/nl/ra/korting-op-spellen/60456/N/10596/

• Beavbusi
aegron2 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:45:
Voor mijn verjaardag heb ik Clever, Orleans, Star Realms Colony Wars en Genoa gekregen.

Clever: het duurde even voordat ik dit spel in de vingers kreeg, maar inmiddels begin ik behoorlijke scores te krijgen. Erg leuk aan deze roll and write is dat je tegen elkaar speelt, maar tegelijkertijd wel min of meer gelijk op gaat, doordat je elkaars resultaten deelt. Al met al erg leuk en ook goed schaalbaar (2, 3 en 4 spelers is allemaal leuk).

Orleans: een erg leuke bag builder. niet te moeilijk (onze dochter is bijna 10, maar kan goed meedoen), maar wel een leuke puzzel. Het enige waar ik een klein beetje bang voor ben is dat er een 'perfecte' techniek in dit spel zit, waardoor je min of meer altijd dezelfde stappen gaat zetten.

Star Realms Colony Wars: Ik speel al een jaar of zo Star Realms op mijn mobiel en dus werd het tijd voor ook een fysieke versie. Het is een deckbuilder die erg snel wegspeelt. Opvallend was dat ik eerst moeite had met deze versie, omdat ik mijn strategie in het originele spel gefinetuned had. Het enige nadeel is alleen dat het een 2 persoons spel is en die krijg ik minder vaak op tafel.

Genoa een onderhandelingsspel. Dit is niet echt mijn spel moet ik eerlijk zeggen. Het is haast te veel interactie voor mij. Ik vind spellen zonder interactie niet leuk, maar blijkbaar zit er ook een maximum aan ;)

In ander nieuws: Bol.com heeft vandaag een actie met bordspellen in aanloop naar Black Friday. Zitten een aantal leuke aanbiedingen tussen: https://www.bol.com/nl/ra/korting-op-spellen/60456/N/10596/
Wat vind jij de beste aanbieding / grootste aanrader van dat lijstje?

Denk zelf aan Ticket to ride 1912, Takeneko en Puerto Rico.

• Poulske
  • Laatst online: 12-12 13:05
Net bij bol.com 7 Wonders besteld via de black friday aanbieding. Ben benieuwd, lees veel positieve reviews.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• aegron2
Beavbusi schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:14:
[...]

Ik zit zelf te twijfelen over twee spellen. Rovers van de Noordzee is erg leuk en nu een erg goede aanbieding. Niet super moeilijk, maar wel een leuke variant op worker placement.

Ik zit zelf ook nog te twijfelen over Puerto Rico. Staat erg hoog genoteerd op BoardGameGeek en is 2e hands ongeveer even duur als nu nieuw op bol.com.

Als je Ticket To Ride Europe hebt dan is Ticket to Ride 1912 een must have wat mij betreft. Alleen al voor de nieuwe routes is het de moeite waard. Daarnaast zitten er twee varianten in waarvan 1 erg leuk is (big cities uit mijn hoofd) en een wel grappig is voor af en toe een keer (met de extra depots).

aegron2 wijzigde deze reactie 25-11-2019 10:41 (20%)

• Swaxie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:39
aegron2 schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:39:
[...]

Ik zit zelf te twijfelen over twee spellen. Rovers van de Noordzee is erg leuk en nu een erg goede aanbieding. Niet super moeilijk, maar wel een leuke variant op worker placement.

Ik zit zelf ook nog te twijfelen over Puerto Rico. Staat erg hoog genoteerd op BoardGameGeek en is 2e hands ongeveer even duur als nu nieuw op bol.com.

Als je Ticket To Ride Europe hebt dan is Ticket to Ride 1912 een must have wat mij betreft. Alleen al voor de nieuwe routes is het de moeite waard. Daarnaast zitten er twee varianten in waarvan 1 erg leuk is (big cities uit mijn hoofd) en een wel grappig is voor af en toe een keer (met de extra depots).
Die Depots heb ik er heel snel weer uitgehaald. haha

• Beavbusi
[...]

Ik ga dan voor Rovers van de Noordzee ook. Lijkt me leuk van wat ik er van zie.

• aegron2
@Beavbusi Ben benieuwd wat je er van vindt :)

• poehee
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-12 21:08
Skull is (vind ik) super.
7 Wonders natuurlijk. Sushi go (party) (geen idee hoeveel spelers exact)

You're either part of the solution or you're part of the problem

• Piet_Piraat7
  • Nu online
poehee schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:27:
[...]
Skull is (vind ik) super.
7 Wonders natuurlijk. Sushi go (party) (geen idee hoeveel spelers exact)
Thanks, ik heb uiteindelijk Sushi Go Party gekocht. Die kan tot en met 8 spelers. Waar ik nog aan twijfelde:

- Agricola
- 7 Wonders
- Pandemic

Wellicht in de toekomst :)

• poehee
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-12 21:08
[...]

Mee eens met advies over Rovers, maar vergis je niet in Puerto Rico, het is een super-streamlined (je kan het droog vinden) en toch ook interactief (naai/help acties). En echt niet moeilijk, wel goed de regels erbij houden voor de details.

You're either part of the solution or you're part of the problem

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-12 20:46
Afgelopen weekend waren de outlet-dagen bij 999games. Ik ben hier zelf niet aanwezig geweest, maar vrienden van mij wel.

De dag na deze outlet hebben ze altijd een spellenpakket met korting in de aanbieding waar ik jullie op wil wijzen.

https://www.999games.nl/o...pakket-november-2019.html

Het betreft de spellen:
Go West! (2005)
Race to the New Found Land (2018)
First Class: All Aboard the Orient Express! (2016)
Pungi (2017)
Hector and Achilles (2003)

• m181087
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-12 16:55
Beavbusi schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:14:
[...]

Splendor, Jaipur en Azul zijn anders ook leuke spellen die in de aanbieding voorbij komen.
Puerto Rico komt hier thuis niet op tafel. Vrouwlief vindt hierbij al dat ze teveel moet nadenken helaas..Zit er over te denken om die binnenkort op Marktplaats te zetten. Samen met Agricola; zelfde issue met de vrouw :(

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:27

Saffie_time

Why use this? 42!

G33st schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:42:
Afgelopen weekend waren de outlet-dagen bij 999games. Ik ben hier zelf niet aanwezig geweest, maar vrienden van mij wel.

De dag na deze outlet hebben ze altijd een spellenpakket met korting in de aanbieding waar ik jullie op wil wijzen.

https://www.999games.nl/o...pakket-november-2019.html

Het betreft de spellen:
Go West! (2005)
Race to the New Found Land (2018)
First Class: All Aboard the Orient Express! (2016)
Pungi (2017)
Hector and Achilles (2003)
Linkie linkie is deaud

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Waarschijnlijk uitverkocht, deed het namelijk wel toen ik er op klikte.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:02
Net even een impulsbuy gedaan van: Concordia, Viticulture: Essential edition en Evolution: Climate

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-12 20:46
Ik denk dat hij uitverkocht is inderdaad, ik krijg nu ook een 404-error. Heb hem net zelf via die link besteld. Excuus.

• Beavbusi
Basekid schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:03:
Net even een impulsbuy gedaan van: Concordia, Viticulture: Essential edition en Evolution: Climate
Ken de eerste twee en ben daar zeker groot fan van !

• HellPunk
Voor spellenavond vrijdag had ik Tokaido nog eens uit de kast gehaald. Op KS loopt er nu een campagne voor Namiji, de herimplementatie van dit spel, dus ik wilde even proberen of dit spel nog wat animo teweeg bracht in de spellengroep. Dat bleek dus wel wat tegen te vallen: er was niet echt veel beleving, je keuzes zijn zelden strategisch en het spel lijkt te snel voorbij te zijn. Ik heb de Crossroads-uitbreiding nog, daar zullen we de volgende keer nog eens mee proberen, maar vooralsnog denk ik niet dat ik 70+ euro aan Namiji moet besteden :-).

Door omstandigheden moesten we helaas verstek laten gaan voor Spel!, gelukkig konden we zaterdagnamiddag thuis nog enkele spelletjes spelen, zoals Point Salad en Dizzle. De topper van het weekend was Merchants of Muziris, een Kickstarter die ik vorige week mocht ontvangen.

In dit spel verzamel je sets van allerlei exotische goederen waarmee je orders vervult, die orders leveren je punten op. Het spel eindigt als aan de voorwaarde voldaan is die bij het begin bepaald wordt: een bepaald aantal punten of orders.

De goederen verzamel je door personages te gebruiken. Daarvan zijn er drie elk spel hetzelfde, afhankelijk van het aantal spelers komen er nog één of meer bij. Bovendien heeft ook elk goed zijn eigen actie, maar je moet het juiste personage gebruiken om die actie te kunnen benutten.

Het leuke van dit spel is dat elke actie telt. Wie verwacht dat hij langzaam kan opbouwen om dan in één klap veel punten te scoren komt bedrogen uit. Bovendien moet je goed opletten wat je tegenstanders doen: soms is het nuttiger de actie die je tegenstander nodig heeft te blokkeren dan voor je eigen gewin te gaan.

Zaterdagavond heb ik ook nog een solo-variant van Metro gespeeld. Je speelt met twee spelers en het is de bedoeling dat elke route die je maakt minstens even goed scoort als de vorige route. Doe je dat niet, dan krijg je helemaal geen punten. Best wel leuk om op deze manier te spelen, de volgende keer probeer ik het met drie kleuren.

• MeZZiN
HellPunk schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:14:
Voor spellenavond vrijdag had ik Tokaido nog eens uit de kast gehaald. Op KS loopt er nu een campagne voor Namiji, de herimplementatie van dit spel, dus ik wilde even proberen of dit spel nog wat animo teweeg bracht in de spellengroep. Dat bleek dus wel wat tegen te vallen: er was niet echt veel beleving, je keuzes zijn zelden strategisch en het spel lijkt te snel voorbij te zijn. Ik heb de Crossroads-uitbreiding nog, daar zullen we de volgende keer nog eens mee proberen, maar vooralsnog denk ik niet dat ik 70+ euro aan Namiji moet besteden :-).
Tokaido is meer een einde van de spellen dag / avond om meer te ontspannen luchtig niet te moeilijk.

weet ook niet helemaal wat Namiji extra brengt.

Even zelf gekeken wel wat verschillen maar om beide te hebben is redelijk overdreven. Dus hou het voorlopig even op Tokaido alleen de rest komt misschien ooit wel .

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MADG0BLIN
  • Nu online
Basekid schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:03:
Toevallig net afgelopen weekend Concordia gespeeld. Met recht een oude klassieker, ik vond hem erg leuk.
Viticulture is een van mijn favorieten. Een erg tof spel wat er super mooi uitziet. Als je uitgekeken bent kun je ook nog de tuscany essential edition erbij nemen voor iets meer opties.

Zelf afgelopen weekend ook weer een hoop gespeeld.
Reef en Ligretto met de kids en mijn vrouw. Reef heb ik meegenomen van Spiel, maar inmiddels toch alweer 8x gespeeld.
Daarnaast zaterdagmiddag / avond met een aantal vrienden een aantal spellen gespeeld.
Aquatica, deze heb ik nu 6x gespeeld sinds Spiel, vond hem erg leuk, maar merk dat ik hem voorlopig wel genoeg gespeeld heb. Ik speel dan liever Wingspan, wat ik dan ook gedaan heb. Ditmaal met de nieuwe uitbreiding. Deze voegt een einde ronde optie aan sommige kaarten toe. Ik vond het zeker wat toevoegen en een mooie uitbreiding.
Ook voor het eerst Concordia gespeeld. Deze komt uit 2013, maar ik vond hem erg leuk en interessant. Je speelt elke ronde 1 kaart uit je hand, je begint met volgens mij iets van 6 of 7 kaarten. Iedereen heeft ook dezelfde kaarten. Met die kaarten kan je bewegen over het bord, gebouwen bouwen, grondstoffen en geld verzamelen of nieuwe extra kaarten kopen. De kaarten hebben ook allemaal een score optie welke aan het einde van het spel gebruikt wordt. Uiteindelijk tweede van de drie geworden, maar deze wil ik nog wel eens proberen.
En ook nog een potje Teotihuacan. Deze blijft interessant, maar soms nog lastig om te zien wat de handige tactieken zijn door de wisselende opstellingen op het bord. Binnenkort eerst maar eens Tzolkin proberen. Beetje hetzelfde thema, maar die staat nog onbespeeld op de plank.

• MADG0BLIN
  • Nu online
En voor de geïnteresseerden onder ons. Hier staan behoorlijk mooie aanbiedingen voor black friday board games. https://www.spelonk.be/black-friday

Disclaimer: Ik heb niets met deze site maken, bestel er af en toe weleens wat. :Y)

• PvT.Arj
  • Laatst online: 14-12 00:45
Vandaag te koop bij Kruidvat: Game of Thrones Catan: Broederschap van de Wachters. Adviesprijs: €85, maar nu +/- €20 (als je er nog een 2e goedkoop spelletje bijkoopt).

Volgens mij geen enorme afwijkende versie, maar wel prima reviews!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:12:
En voor de geïnteresseerden onder ons. Hier staan behoorlijk mooie aanbiedingen voor black friday board games. https://www.spelonk.be/black-friday

Disclaimer: Ik heb niets met deze site maken, bestel er af en toe weleens wat. :Y)
Daar staan idd wel een paar leuke titels tussen: Arraial, Council of Four, Keyper, Mexica, ... Een stuk beter dan wat andere toko's in de opruiming gooien :) . Ik heb nog een bestelling lopende bij Spelhuis, moet alleen nog even wachten op de nieuwe Azul en dan zijn we weer wat titels rijker :Y

• Piet_Piraat7
  • Nu online
PvT.Arj schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:21:
Vandaag te koop bij Kruidvat: Game of Thrones Catan: Broederschap van de Wachters. Adviesprijs: €85, maar nu +/- €20 (als je er nog een 2e goedkoop spelletje bijkoopt).

Volgens mij geen enorme afwijkende versie, maar wel prima reviews!
Leuk :) wilde nog een spel uitzoeken voor die actie maar 90% van hun webshop is 'niet op voorraad' :-(

• PvT.Arj
  • Laatst online: 14-12 00:45
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:37:
[...]

Leuk :) wilde nog een spel uitzoeken voor die actie maar 90% van hun webshop is 'niet op voorraad' :-(
Klopt, ik heb er het Catan-dobbelspel voor €5 (dus €2,50 na korting) er maar bij gedaan, die geef ik wel een keer weg aan mijn nichtjes ofzo :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-12 00:44

Tjolk

FP ProMod
:O
Bol.com had een black friday deal voor o.a. Rovers van de Noordzee (paar weken terug gespeeld), maatje van me is binnenkort jarig, dus mooi cadeau. Normaal 44,95 nu 29,- *O*
Denk ff overleggen met het thuisfront. Uurtje verder...
"Nu in prijs verlaagd". Geen adviesprijs meer, maar wel het "lage" bedrag van 46,99. Dafuq... }:|

Elders op de interwebs vind ik hem ook voor 35,-, doei Bol :w

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• MeZZiN
Bol.com is soms raar met aanbiedingen en soms gewoon meer dan adviesprijs. Voordeel vind ik wel dat ze wel altijd snel leveren maar de prijzen lijken wel random gegenereerd te zijn.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• robinez
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:23
naar aanleiding van jullie verhalen en tips hebben we de afgelopen tijd wat bordspellen aangeschaft (waaronder in de Bol.com actie), inmiddels de meeste gespeeld (wij spelen voornamelijk met 2 personen, dus 2 speler games hebben onze voorkeur, inmiddels hebben we een redelijk goed beeld van de games gekregen. De volgende heb ik aangeschaft:

Dominion (basis spel)
Deze spelen we met twee personen, het spel is verrassend eenvoudig te leren, maar blijkt in de praktijk toch een behoorlijke strategische diepgang te kennen en elk spelletje vergt een andere strategie. Dit vind ik echt een top tip uit dit forum, als je van kaart games houdt dan is dit voor iedereen wel leuk. Wel vinden we het dwarszitten van elkaar wat missen in de basisgame maar inmiddels heb ik wel gezien dat je dat met bepaalde uitbreidingen helemaal naar je hand kunt zetten. Deze is op dit moment onze favoriete game.

Pandemic Rapid Response
Dit co-op dobbelspel waarbij je tegen een tijdlimiet met 2 tot 4 personen als response team in een vliegtuig hulpmiddelen moet afleveren in verschillende landen. Het is best een leuk spel waarbij de geluksfactor wel een wat grote rol speelt (alhoewel dat via de karakter kaarten enigzins af te zwakken is). Wel zijn we erachter gekomen dat tijd gelimiteerde games misschien niet helemaal ons ding zijn omdat je echt dedicated met die taak bezig moet zijn zonder pauzes.

Ticket To Ride Londen
Een verkorte versie van het ticket to ride spel waarbij je busroutes in london moet leggen. Enorm leuk en simpel spel wat je er mede door de korte spelduur even snel bijpakt.

Al met al voor de komende tijd voldoende om ons in te verdiepen, met name dominion is een echte topper en ik verwacht dat we deze het meeste zullen spelen om hier echt de leuke strategieen in te kunnen ontdekken.

• Smuey

Pff.... Neem je jezelf voor om na het beursgeweld ffies niets meer te kopen, wordt er zo'n link gedropt... |:(

Daar zitten wel écht scherpe prijzen bij, zeg!
MeZZiN schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:31:
Bol.com is soms raar met aanbiedingen en soms gewoon meer dan adviesprijs. Voordeel vind ik wel dat ze wel altijd snel leveren maar de prijzen lijken wel random gegenereerd te zijn.
Kijk daarbij vooral naar de verkoper. Bol zelf is vaak adviesprijs, maar externe verkopers is dat even anders: Die zijn boven een bepaalde prijs(?) verplicht om de prijs inclusief verzend- en handlingskosten op de site te plaatsen. Daarom kun je je spellen vaak beter bij die winkels zelf halen dan bij Bol.

Smuey wijzigde deze reactie 26-11-2019 14:10 (37%)

• MeZZiN
nee dat is er ook nog als issue. daarom haal ik vaak direct bij de verkopers website de game is soms veel goedkoper.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afgelopen weekend weer eens een potje Caverna gedaan. Ook weer zo'n titel die te weinig op tafel komt, maar ontzettend leuk is. Wel een spel dat lang duurt, een te dikke handleiding heeft, maar eigenlijk vrij makkelijk speelt.

Daarna nog tijd gemaakt voor Rush MD, een leuke realtime coop, waarbij je patienten moet genezen. Je zet doctoren en verplegers in op verschillende velden. Dat zijn zandlopers, dus je moet wachten tot die klaar zijn en je die werker weer ergens in kan zetten. Maar om het lastiger te maken moet je ook diagnoses stellen voor patienten. Dat kan zijn door een bepaald kaartje uit een deck te zoeken, blokjes op de juiste volgorde te leggen (met een pincet!), of door tokens te zoeken tot je de juiste hebt.

Ook als je medicijnen of bloed moet toedienen moet je dat doen met een pincet om blokjes in een injectiespuit te stoppen. Het is dus meer dan alleen tactisch werkers plaatsen, je moet ook daadwerkelijk dingen doen om de actie uit te voeren.

Het doel is een bepaald aantal punten te halen zonder dat je teveel patienten dood laat gaan dat je weer reputatie kost. Lukt dat in 4 rondes van 4 minuten, dan heb je gewonnen.

Ik vond het een erg gaaf spel, in het begin is het overweldigend veel, maar het leert al vrij vlot. Al is net het als bij alle realtime spellen wel een dingetje dat je snel geniegd bent fouten te maken de eerste keer.
Maar goed, die moeten we gewoon meer spelen, want hij speelt uiteindelijk erg lekker weg.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:26
Sinds kort het spel The Mind gekocht en ook Saboteur.
Die eerste gisteren eens geprobeerd. Erg leuk spelletje. Maar we denken dat het met meer spelers leuker is. Dus binnenkort mijn ouders maar eens uitnodigen om te kijken of het bevalt.
De andere moeten we eens testen binnenkort.

Mijn vrouw kwam met een modulaire spellenkast. Heeft op Kickstarter e.d. gestaan. Wellicht als de zolder opgeruimd is eens kijken of dat wat is voor daar.

Arunia wijzigde deze reactie 26-11-2019 15:07 (21%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

The Mind is best leuk met meerdere. We hebben 'm een keer met z'n 5en gedaan, en dan speelt die best leuk. Het kost een paar rondjes, maar op een gegeven moment voel je elkaar goed aan, en dan kom je echt een heel eind.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Beavbusi
Tjolk schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:21:
:O
Bol.com had een black friday deal voor o.a. Rovers van de Noordzee (paar weken terug gespeeld), maatje van me is binnenkort jarig, dus mooi cadeau. Normaal 44,95 nu 29,- *O*
Denk ff overleggen met het thuisfront. Uurtje verder...
"Nu in prijs verlaagd". Geen adviesprijs meer, maar wel het "lage" bedrag van 46,99. Dafuq... }:|

Elders op de interwebs vind ik hem ook voor 35,-, doei Bol :w
Stond er duidelijk bij dat het een aanbieding voor een dag was. Ze hebben 8 dagen lang verschillende dagelijkse aanbiedingen met black friday. Voortaan iets beter lezen 🙂

• MADG0BLIN
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:07:
Sinds kort het spel The Mind gekocht en ook Saboteur.
Die eerste gisteren eens geprobeerd. Erg leuk spelletje. Maar we denken dat het met meer spelers leuker is. Dus binnenkort mijn ouders maar eens uitnodigen om te kijken of het bevalt.
De andere moeten we eens testen binnenkort.

Mijn vrouw kwam met een modulaire spellenkast. Heeft op Kickstarter e.d. gestaan. Wellicht als de zolder opgeruimd is eens kijken of dat wat is voor daar.
Gisteravond voor de tweede keer een potje The Mind geprobeerd bij een vriend. Vorige keer kwamen we tot 7.
Nu in ronde 1 direct een leven verloren dus we dachten dat wordt niets. Uiteindelijk level 12 behaald, daarna blind doorgegaan en kwamen we tot ronde 4. Level 5 blind werd ons te veel helaas.
Leuk bedacht in ieder geval.

• MrVegeta
  • Laatst online: 09:10

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is the Mind beetje leuke "party game"? Ik vind het altijd wel leuk om op feestjes een spelletje mee te nemen dat snel uit te leggen is, korte rondes heeft etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:26
Wij kwamen zelf niet verder dan ronde 3 geloof ik. Maar denk dat mijn vrouw weer net niet serieus genoeg speelt. :P
Maar ach. Het is wel grappig hoe het spel zelf werkt. Je wordt er ook steeds soort van beter in. Maar die uitleg staat ondersteboven in de handleiding.

@MrVegeta Het spel is redelijk simpel. Ronde 1 is 1 kaart ieder, ronde 2 is 2 kaarten ieder enzovoorts. Bij bepaalde rondes als je die haalt krijg je iets. Een leven of een werpster.
Wordt er een fout gemaakt, wordt het spel even gestopt. Alle kaarten met een lagere waarde dan wat er fout is opgegooid, worden afgelegd en dan gaat het verder. Opnieuw beginnen is er niet bij.

Het is denk ik wel te spelen als party game. Maar dacht dat het max 4 spelers was, maar kan me vergissen.

Arunia wijzigde deze reactie 27-11-2019 12:06 (7%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren wat spellen binnengekregen, en gelijk weer wat gespeeld.
Begonnen met Pandemic Rapid Response
Het idee is dat je dobbelt, bepaalde combinaties maakt om goederen te maken en deze in steden dropt die ze nodig hebben vanuit het vliegtuig waar je inzit.

Lukt het om een stad te voorzien van goederen, dan krijg je een tijdfiche. Ieder tijdfiche geeft je 1 extra keer dat de zandloper om mag. Die heeft ongeveer 2 minuten nodig om leeg te stromen, en standaard heb je 3 fiches. Dus als je heel hard faalt heb je 8 minuten de tijd. Het spel gaat realtime. Je dobbelt, legt dobbelstenen neer op plekken om goederen te maken, en mag jezelf binnen het vliegtuig verplaatsen. Je moet ondertussen ook nog even rekening houden met het afval dat je produceert, dat moet je ook weer in toom zien te houden.

Gisteren het eerste potje met z'n 4en net niet gehaald, omdat we de pech hadden dat de afvaltrack te snel volliep, en we te weinig tijd hadden om dat te voorkomen.

Daarna nog een potje Estoril 1942 gedaan. Je hebt een team van 6 spionnen (kaartjes) en je moet proberen er meer te recruiten. Die leveren punten op, maar kun je in volgende rondes ook inzetten. Sommigen zijn heel sterk, andere weer wat minder, maar hebben leuke specials.
Je legt iedere ronde 6 locaties neer, waarop de kaarten neergelegd kunnen worden. Spionnen plaats je aan de rand, en de plek waar je ze neerlegt bepaalt hoe het afgehandeld wordt. Locaties zijn genummerd, en de 3 of 4 vakjes op de locatie zijn ook genummerd. En je gaat van hoog naar laag om het af te handelen.

Het is heel tactisch over waar je de spionnen neerzet, welke je eerst inzet, en welke locaties je gelijk probeert te claimen. Je hebt altijd een handlimiet van 6 spionnen, dus je zult er af moeten leggen. Dingen die je aflegt zijn aan het einde nog maar 1 punt waard. Wat je in je hand hebt scoort het aantal punten dat erop staat. Daarnaast zijn er nog een paar doelen die je kunt halen (bijv de meeste Portugese spionnen, de meeste vrouwelijke spionnen, de hoogste sterkte bij elkaar).

Als je 'm eenmaal door hebt speelt die erg lekker weg. En het mooie was dat ik 'm voor 5 euro opgepikt heb op SPIEL. Weliswaar in het duits, maar even de playeraids (die je wel echt nodig hebt) uitgeprint en door de lamineerder gehaald en het is een prima speelbaar spel.

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ViNcE schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:10:
Op spel gespeeld. inderdaad vermakelijk.
Hij is voor de spellenclub gekocht, dus hopelijk binnenkort nog eens op tafel :)

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Beavbusi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:10:
[...]

Stond er duidelijk bij dat het een aanbieding voor een dag was. Ze hebben 8 dagen lang verschillende dagelijkse aanbiedingen met black friday. Voortaan iets beter lezen 🙂
:?

Ik heb het niet over een dag later, maar over een uur. Rond 9:45 gezien, rond 10:45 gewijzigd.

Voortaan iets beter lezen 🙂

• Beavbusi
Tjolk schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:58:
[...]

:?

Ik heb het niet over een dag later, maar over een uur. Rond 9:45 gezien, rond 10:45 gewijzigd.

Voortaan iets beter lezen 🙂
Ja was ook de aanbieding van maandag volgens mij,dus je hebt nog extra tijd gehad ;)

Beavbusi wijzigde deze reactie 27-11-2019 15:22 (3%)

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Beavbusi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:14:
[...]

Ja was ook de aanbieding van gister volgens mij,dus je hebt nog extra tijd gehad ;)
No shit, Sherlock.
Volgende vraag... Wanneer plaatste ik dat bericht?

Tjolk wijzigde deze reactie 27-11-2019 15:22 (59%)

• Beavbusi
Tjolk schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:22:
No shit, Sherlock.
Volgende vraag... Wanneer plaatste ik dat bericht?
Was een dagdeal waar je iets langer de tijd voor hebt gekregen, maar laten we erover ophouden. Je was gewoon te laat :)

• Joel22
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:54
Ik lurk hier mee. Over de dagdeals. Zelf keek ik s'ochtends vroeg naar Spring Meadow en een uurtje later was de deal voorbij. Toen ik het wat beter onderzocht bleek dus dat hij out of stock was geraakt en dat er dus de prijs van een externe seller verscheen.

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-12 16:52
Beavbusi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:49:
[...]

Was een dagdeal waar je iets langer de tijd voor hebt gekregen, maar laten we erover ophouden. Je was gewoon te laat :)
Nee de game was dezelfde dag binnen no-time "uitverkocht" via bol.com, hierdoor sprong de prijs naar €46,95 (externe verkoper, helaas nog wel met de banner aanbieding). Had de game in mijn mandje gelegd voor €29,95 en even later was de prijs daar ook €46,95....

@Tjolk Heb nog wel hoop dat hij rond de overige feestdagen nogmaals in de actie komt.

Mvdbeld wijzigde deze reactie 27-11-2019 21:02 (8%)

• robinez
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:23
even een vraag aan de dominion deskundigen hier.

wij willen de dominion base set graag uitbreiden met een expansion die wat meer interactie actie kaarten toevoegt, na wat onderzoek komen wij uit bij Dominion Intrige 2nd edition (de uitbreidingsbox).

Wat zouden jullie aanraden, vinden jullie dit een goede keuze of kunnen we beter kiezen voor een andere expansion (we spelen met 2 personen)?

• Gilotto
  • Laatst online: 15-12 17:28

Gilotto

Paint Skillz

Bedankt voor de link! Ik zag dat ze de nieuwe uitbreiding van roll for the galaxy (rivalry) in de aanbieding hadden! Meteen besteld.

• MADG0BLIN
  • Nu online
robinez schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:37:
even een vraag aan de dominion deskundigen hier.

wij willen de dominion base set graag uitbreiden met een expansion die wat meer interactie actie kaarten toevoegt, na wat onderzoek komen wij uit bij Dominion Intrige 2nd edition (de uitbreidingsbox).

Wat zouden jullie aanraden, vinden jullie dit een goede keuze of kunnen we beter kiezen voor een andere expansion (we spelen met 2 personen)?
Intrige is een hele toffe set. Zit inderdaad veel interactie in. Hier doe je geen miskoop aan. Eigenlijk zijn alle sets goed te spelen met twee spelers. Ik vind het ook het leukst spelen met 2 personen. speelt mooi vlot.
Je kan trouwens ook online spelen om zo kaarten te zien voordat je ze koopt. Kan op dominion.games. Speel ik zelf zeer regelmatig.

MADG0BLIN wijzigde deze reactie 28-11-2019 10:10 (8%)

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True