Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Afgelopen twee weken wel aardig wat op tafel gehad. Weer een aantal sessies The 7th Continent solo gespeeld. Nu ook een keer een stuk verder met The Voracious Goddess. Ik was heel lekker bezig tot ik na een sessie heel erg in de penarie kwam en moest kiezen. Blijf ik vooruit gaan en ga ik kapot of ga ik terug en ga ik kapot. Gekozen voor het laatste en wist met veel geluk een beer te pakken, te verslaan en mijn action deck volledig te spekken. Het voelde echt alsof ik op het nippertje van de dood was ontkomen! Volgende week verder :)

Verder een aantal solo potten Terraforming Mars gespeeld om ook de regels te leren en makkelijk uit te kunnen leggen. Damn, wat een gaaf spel is dat. Niet te complex, niet te makkelijk. Nu heel erg benieuwd naar de interacties met meerdere spelers!

Verder ook Unfair en Kingdomino een aantal keer op tafel gekomen.

Nieuws van een paar dagen geleden met betrekking tot de nieuwe MoM uitbreiding, de introductie van de nieuwe characters: https://www.fantasyflight...22/the-expedition-team-1/

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 26-10-2019 14:04 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Zo, ook weer terug van 2 dagen Spiel.
Dit jaar met in totaal 6 man die kant op geweest. Donderdag ochtend vroeg weg gereden, iets meer tijd gereserveerd omdat het voor het eerst met mijn elektrische auto was en ik niet zeker wist hoe en waar daar te laden, dus onderweg nog maar even bijgeladen. Gelukkig daar een parkeerplek met laadpaal gevonden op 5 minuten lopen, nog nooit zo dichtbij geparkeerd. :D

We waren rond half tien binnen bij ingang oost. Dat was prima, even scannen en binnen wachten en we konden naar binnen. Daar kwam je hal 6 met de wat kleinere uitgevers. De enige welke daar wat interessant leek was Flotilla, maar uiteindelijk niet meegenomen.

Vanuit daar verder richting hal 5. Daar lagen wel een heel aantal interessante titels zoals The Magnificent, Yellow & Yangtze (voor maar €35), Underwater Cities, Glenn More II en MegaCity: Oceania. Yellow & Yangtze, Underwater Cities en MegaCity werden uiteindelijk door anderen uit de groep meegenomen, scheelt weer, kan ik ze daar een keertje spelen. :P

Hal 4 had ook een aantal titels welke ik interessant vond zoals de nieuwe Terra Mystica uitbreiding, de uitbreiding van Tokyo Highway en Draftosaurus. Echter alle drie uitverkocht had ik het idee, kwam er net achter dat Draftosaurus nog wel ergens anders lag. Voor Terra Mystica wacht ik wel op de NL versie van WGG die binnenkort uitkomt.

Hal 3 had ook een aantal interessant titels. De her uitgebrachte versie van Catan: Sternenfahrer. Deze is erg mooi geworden. Ik wacht echter tot januari voor de nederlandse versie van 999 games. Ook Terraforming Mars: Turmoil lag daar, welke ik had gebacked. Die krijg ik ook binnenkort. Daarnaast gekeken bij de nieuwe Azul en ik was geïnteresseerd in de nieuwe versie van The Castles of Burgundy. Helaas was de laatste ook al uitverkocht.. :(

Hal 3 had de meest interessante titels, Maracaibo, erg tof om te zien, deze schaf ik ook aan als de Nederlandse versie uitkomt begin volgend jaar, Sierra West viel daar echter wat tegen.
Paladins of the West Kingdom zag er tof uit, blij dat ik die gebacked heb.
We hebben daar Aquatica van Cosmodrome Games gespeeld. Een erg leuk spel met een erg innovatief systeem waarin je kaarten op je bord in je bord schuift en zo telkens nieuwe opties krijgt. 2 vrienden hebben hem meegenomen en s'avonds in het hotel hebben we deze nogmaals gespeeld. Zeker een aanrader!
Verder daar Rallyman GT gespeeld, deze komt ook binnenkort van Kickstarter. Ook deze is mooi geworden.
Ook speelden we daar Bees: The Secret Kingdom. Fantastische artwork, het spel wat minder. :+
Uiteindelijk weer een hoop gezien, qua drukte viel het me niet tegen, vooral de extra ingangen waren prettig.

Ik vond het in ieder geval weer geslaagd, maar mede door de grootte van mijn verzameling ben ik wat kieskeuriger en doordat er een hoop uitverkocht was wat ik wilde hebben heb ik eigenlijk alleen via de no shipping auction van BGG andere spellen meegenomen. Daar heb ik @ViNcE en @Jk_W nog even gezien en 2 spellen overgenomen. :w

Uiteindelijk Mountaineers, Freshwater Fly, Bees: The Secret Kingdom, Aquatica, Tag City, Boogie Beasts en Rallyman GT kunnen spelen.
De enige uitschieter met toffe nieuwe mechanismen vond ik Aquatica, de rest was opzich prima. Maar ik heb geen topper gezien waar echt iedereen mee vandoor ging.

Hieronder nog wat foto's van wat sfeerimpressies en spellen.

Binnenkomst Hal 7 donderdag ochtend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gFFDFYI5Bodv42064kshCvkh/full.jpg

Ankh, de nieuwe game van Eric M. Lang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HHEe2AhyvwcwE1GPO0WpPgPF/full.jpg

Aquatica
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PKFOEjpwvQvuazEsYNVrD5re/full.jpg

Rallyman GT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W9a7GUPcE19Nz17SRv1Afgcf/full.jpg

Freshwater Fly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WVDmj1qM1ZVxDGzSzGpBHBgZ/full.jpg

Starcadia Quest welke als het goed is in Februari wordt geleverd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bBGAF744UxkNQvtEkrZ58TMh/full.jpg

Warhammer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MXxKtUAcp5Pj1Xulik9TSOC1/full.jpg

Alles wat ik heb meegenomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GyZgEyu7wtMTQVVHFP8AD2WZ/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 16:20
Ik ben thuis gekomen met twee redelijk toegankelijke spellen, Rush MD en Deep Blue. 's Avonds gelijk maar een ronde Deep Blue gespeeld, het staat allemaal wat krom beschreven in de handleiding maar de basics zijn snel te begrijpen. Leuk spel die je thuis kan spelen met vrienden die het spel nog niet begrijpen, altijd tof om dan een spel te kunnen voorstellen waar de minder fanatieke gamers niet gelijk bij afhaken.

Rush MD meer door mijn vriendin gekocht, redelijk impulsieve actie van haar maar zij was verkocht toen ze langs de stand liep. Zij werkt ook in het ziekenhuis en vindt dit thema dan stiekem ook wel tof voor een bordspel. Hebben het daar niet gespeeld, nog maar even afwachten of het iets is.

Overigens nog hartstikke bedankt voor de tip om naar P10 te gaan. Kwamen daar rond 9:40 aan en toen bleken bijna alle andere parkeerplaatsen al vol te zitten. De rij van de shuttlebus groeide toen al zo'n 100 meter per 5 min, wat een mensen!

Leuke ervaring, is dan ook wel voor herhaling vatbaar :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

MADG0BLIN schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:43:
...

Ik vond het in ieder geval weer geslaagd, maar mede door de grootte van mijn verzameling ben ik wat kieskeuriger en doordat er een hoop uitverkocht was wat ik wilde hebben heb ik eigenlijk alleen via de no shipping auction van BGG andere spellen meegenomen. Daar heb ik @ViNcE en @Jk_W nog even gezien en 2 spellen overgenomen. :w

...
:w Veel plezier met T'zolkin!

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/imagepagezoom/img/2RQbRRdaRlCnnbuQXz9efHdoioM=/fit-in/1200x900/filters:no_upscale()/pic5024068.jpg

Hierbij mij Essen Loot van dit jaar. Voor meer details over de spellen:
https://www.boardgamegeek.../item/7284952#item7284952

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ui0xcZ1KQena9aNfZgXtoSKs/full.jpg

De vangst na 2 dagen SPIEL.

Ik heb me niet echt ingehouden eigenlijk, maar als je bedenkt dat ik gemiddeld 15 euro per spel kwijt was uit deze stapel, was 't nog best de moeite eigenlijk :D

Van onder naar boven:
Western Legends
Way of the panda
4gods
Yamatai
Armageddon
Rush MD
Stadt der Spione
Fortuna
Flash Point Extreme Danger
Flash Point Dangerous Waters
Cryptid
Centry een nieuwe wereld
Potion Explosion 6th student
Ticket to Ride London
Sea of Clouds
Piña Pirata
Salem 1692
Yardmaster
Harbour
Flip City
Okey Dokey
Martian Dice
Dungeon Roll.

Morgen lekker vrij, dan eens verder gaan met alle cardboard uit te drukken, tokens in zakjes doen, kaarten uit het plastic halen en de Engelse handleidingen printen van een paar van deze spellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 21:21:
[Afbeelding]

De vangst na 2 dagen SPIEL.

Ik heb me niet echt ingehouden eigenlijk, maar als je bedenkt dat ik gemiddeld 15 euro per spel kwijt was uit deze stapel, was 't nog best de moeite eigenlijk :D

Van onder naar boven:
Western Legends
Way of the panda
4gods
Yamatai
Armageddon
Rush MD
Stadt der Spione
Fortuna
Flash Point Extreme Danger
Flash Point Dangerous Waters
Cryptid
Centry een nieuwe wereld
Potion Explosion 6th student
Ticket to Ride London
Sea of Clouds
Piña Pirata
Salem 1692
Yardmaster
Harbour
Flip City
Okey Dokey
Martian Dice
Dungeon Roll.

Morgen lekker vrij, dan eens verder gaan met alle cardboard uit te drukken, tokens in zakjes doen, kaarten uit het plastic halen en de Engelse handleidingen printen van een paar van deze spellen :D
Jeez. kom ik aan met me 3 spellekes :D

Was jij niet van plan dit jaar juist je kast te verminderen :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eerste keer Spiel vandaag, 1 dagje op tempo door de hallen gesnelwandeld. Thuisgekomen met Sanctum (resembles-but-legally-distinct-to-Diablo in a box) en Suburbia collector's edition. Ook nog wat spellen gespeeld, waarbij vooral Nova Luna prima vermaak was. Maar omdat iemand anders die al meenam, heb ik 't laten liggen.

Was leuk, volgend jaar zeker weer, maar jammer dat er relatief weinig Engelstalige spellen verkocht worden. Ik heb 't niet op Duitse spellen, zelfs niet wanneer ze taalonafhankelijk zijn. Duitse dozen zijn meh.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 27-10-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

heuveltje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 23:00:
Was jij niet van plan dit jaar juist je kast te verminderen :P
Ja, dat gaat ergens nog een beetje fout :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Zo eindelijk mijn hele overzicht van 3 dagen SPIEL. Uiteindelijk alleen Kingdomino Duel gekocht en een dicetray..

Donderdag:
Sanctum - Thematisch heel leuk diable/euro spel, maar heel weinig variatie. Zal denk ik snel vervelen.
Welkin - Grondstoffen omzetspel. Wel grappig, maar heel slecht uitgelegd.
Resque Animals - Realtime dobbel yathzee. Niks voor mij.
Mount Rushmore - Patroon herkennen. Was ik wel erg goed in, maar niks aan.
Warpgate - Soort 4X spel, maar dan sneller. Wel grappig.
Chakra (explanation) - Heel mooi, maar niks aan.
Pharaon - Dice Tower approved, maar ik vond het niet zo leuk. Point salad, zonder echt thema.

Vrijdag
Flotilla - Leuk spel. Thema goed geintregreerd.
Carrossel - Beetje abstract, maar wel grappig.
Kawaii - Dom spel, maar nog erger omdat er een rare gast bij ons aan tafel kwam zitten.
Sorcerer - Soort magic. Wel leuk, maar iets dat je gewoon vaker moet spelen om alle kaarten te kennen.
5211 - Dom kaartspel
De Stijl - Wel grappig kaartleg spelletje
Crimson Company - Grappig 2 player heen en weer spelletje. Maar iets dat ik nooit zal spelen.
Bees the Secret Kingdom - Heel mooi spel, maar verder beetje abstract.

Zondag (met mijn dochter van 9, dus iets andere spelletjes
Love Letter - zelf meegenomen om te spelen voor de zaal open was.
Outback Crossing - grappig puzzelachtig spelletje
Rush&Bash - soort mario kart. Wel leuk, maar niet met z'n tweeen.
(Tricky Ways) - Soort knikkerdoolhof. Niet echt als spel gedaan, maar meer beetje proberen
Cat&Mouse - Memory spel waar ik compleet verslagen ben door mijn dochter
Firefly Dance - zie boven. Ben hier echt te oud voor. ;)
Klask - Blijft leuk
Little Town - Dorpje bouwen met tegels. Erg leuk.
Little Arrow - Spel voor kleuters
Flip Zoo - Soort memory, wel leuk
Crazy Eggs - Dexterity spel, niks aan
Little Dragons - Nog een memory spel. Daar heb ik er best veel van gezien. Was wel leuk.

Little Town en Flotilla waren voor mij de successen, maar niks om te kopen. SPIEL was voor mij wel een succes, maar niet meer om spelletjes te kopen. Het is echt om mijzelf drie dagen lang te laten doen waar ik verder weinig tijd voor heb. Alleen maar met spelletjes bezig zijn met mensen die het net zo leuk vinden als ik.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 14:09
Bedankt voor alle reports en loot pics, blijft leuk om te bekijken :) . Ik was zondagochtend vanwege het winteruur vroeg wakker en heb toen even overwogen om nog te vertrekken, maar omdat ik niet echt een reden had om er te zijn toch maar niet gedaan.

Hoe viel het eigenlijk mee met de drukte? Op basis van foto's op FB en Instagram had ik de indruk dat het alle dagen erg druk was, maar dat zijn natuurlijk momentopnames.
ViNcE schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:53:
Little Town en Flotilla waren voor mij de successen, maar niks om te kopen. SPIEL was voor mij wel een succes, maar niet meer om spelletjes te kopen. Het is echt om mijzelf drie dagen lang te laten doen waar ik verder weinig tijd voor heb. Alleen maar met spelletjes bezig zijn met mensen die het net zo leuk vinden als ik.
Dat lijkt me idd de beste instelling om te gaan: je onderdompelen in de sfeer, wat je speelt of kunt kopen is minder belangrijk :Y _/-\o_ .

[ Voor 40% gewijzigd door HellPunk op 28-10-2019 09:06 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ben vrijdag en zondag geweest, en het was beide dagen wel druk. Al had ik het idee dat het vrijdag drukker was dan de zondag.

Vrijdag wilde ik nog een potje Cities Skylines wagen bij de Kosmosstand, maar de rij die daar stond was zo ontzettend lang, dat ik die geskipt he. Ik had geen zin om een uur te moeten wachten tot ik een keer een potje kon doen.

Gisteren was het met name bij de koopjesstands erg druk. Daar hebben we wel een half uur staan wachten ofzo, maar op zondag hadden ze daar alles met 50% korting, op toch al lage prijzen. Dus daar kwamen heel veel mensen op af.

Op vrijdag was ik er alleen, en heb ik op die manier veel van de drukte kunnen vermijden, door gewoon naar een andere hal te lopen en terug te komen als het wat rustiger was. Zondag was dat wat minder handig, omdat we toen ook met z'n 3en waren. Dus toen kwamen we wel op wat drukkere punten uit, maar toch had ik het idee dat die er minder waren dan op de vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 22:56
Nou dat was mijn eerste Spiel waarop ik niks heb gekocht, gewoon 0 euro uitgegeven daar, zelfs geen eten/drinken gekocht. (Ticket had ik al).

Wat een deceptie dit jaar. De helft stond niet op de juiste plek (volgens de tabletop tool) en die konden we ook niet vinden. Verder alle legacy/adventure/verhalende games geskipped, beetje moe van die hype.

Geen enkele game die de moeite waard was om te kopen:

Anomaly: te simpel, ondoordacht
Project L: niet te koop maar sowieso te duur voor wat het was
Paris: New Eden: random mcrandom... niks voor mij
Yukon Airways: te simpel, run away leader prone
Flotilla: wederom teveel randomness, lelijk, overpriced
Maracaibo: mijn god wat een draak van een spel; vooral visueel gezien. Dit gaat niemand bij ons willen spelen
Tapestry: unbalanced, onlogisch, skip skip skip!
Wayfinders: overpriced plastic troep, die ook nog eens van slechte kwaliteit was. Als je meeples niet eens rechtop kunnen staan |:(

Kwaliteit was overal ver te zoeken dit jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 28-10-2019 09:56 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik vraag me af of Spiel op termijn niet naar vijf dagen zal gaan. Het is tenslotte begonnen als een klein evenement en pas de laatste jaren zo gigantisch geworden. Toen ik in 2011 voor het eerst ging waren er minder dan 150.000 bezoekers en was het nergens zo overvol als je nu ziet, ook al was de beurs ook in oppervlakte veel kleiner. Ik zag ergens dat het bezoekersaantal dit jaar voor het eerst boven de 200.000 zat, als dat nog stijgt zal je het volk toch meer moeten gaan spreiden.

[ Voor 5% gewijzigd door HellPunk op 28-10-2019 09:56 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
HellPunk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:55:
Ik vraag me af of Spiel op termijn niet naar vijf dagen zal gaan. Het is tenslotte begonnen als een klein evenement en pas de laatste jaren zo gigantisch geworden. Toen ik in 2011 voor het eerst ging waren er minder dan 150.000 bezoekers en was het nergens zo overvol als je nu ziet. Ik zag ergens dat het bezoekersaantal dit jaar voor het eerst boven de 200.000 zat, als dat nog stijgt zal je het volk toch meer moeten gaan spreiden.
Of ze moeten eens kaartjes met vaste datum verkopen zodat ze ook vaste bezoekersaantallen per dag toestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Phusebox schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:54:
Project L: niet te koop maar sowieso te duur voor wat het was
Die kwam ik als kickstarter tegen, en het idee leek me wel grappig. Maar was best duur vond ik toen. Liep er gisteren even langs, maar ben het met je eens dat dat echt te duur was wat je ervoor kreeg. de blokjes waren echt miniscuul.

Blij dat ik die niet gebacked heb. Misschien als die nog een keer voor 5 euro te vinden is dat ik 'm meeneem.
HellPunk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:55:
Ik vraag me af of Spiel op termijn niet naar vijf dagen zal gaan. Het is tenslotte begonnen als een klein evenement en pas de laatste jaren zo gigantisch geworden. Toen ik in 2011 voor het eerst ging waren er minder dan 150.000 bezoekers en was het nergens zo overvol als je nu ziet, ook al was de beurs ook in oppervlakte veel kleiner. Ik zag ergens dat het bezoekersaantal dit jaar voor het eerst boven de 200.000 zat, als dat nog stijgt zal je het volk toch meer moeten gaan spreiden.
Of hal 7 erbij zetten. Die is ook groot, maar werd dit jaar alleen gebruikt voor de doorloop. Pluk al het kinderspul uit de gallerij en zet dat daar neer, dat scheelt enorm veel in drukte tussen de hallen door.

En van mij persoonlijk mag de meeste meuk uit hal 6 ook wel wegblijven, die stands die daar staan zijn leuk voor Elfia ofzo, maar hoef ik op SPIEL niet echt te hebben.
Het was er echter druk genoeg, dus waarschijnlijk genoeg mensen die er anders over denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TERW_DAN schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Die kwam ik als kickstarter tegen, en het idee leek me wel grappig. Maar was best duur vond ik toen. Liep er gisteren even langs, maar ben het met je eens dat dat echt te duur was wat je ervoor kreeg. de blokjes waren echt miniscuul.

Blij dat ik die niet gebacked heb. Misschien als die nog een keer voor 5 euro te vinden is dat ik 'm meeneem.

[...]

Of hal 7 erbij zetten. Die is ook groot, maar werd dit jaar alleen gebruikt voor de doorloop. Pluk al het kinderspul uit de gallerij en zet dat daar neer, dat scheelt enorm veel in drukte tussen de hallen door.

En van mij persoonlijk mag de meeste meuk uit hal 6 ook wel wegblijven, die stands die daar staan zijn leuk voor Elfia ofzo, maar hoef ik op SPIEL niet echt te hebben.
Het was er echter druk genoeg, dus waarschijnlijk genoeg mensen die er anders over denken :P
Ik zou eerder zeggen verban alle verkopen naar een speciale hal, want nu was het vaak ergens enorm druk, puur vanwege verkopen. Doe dat dan in 1 hal, kan iedereen daar gezellig op een kluitje staan, heb ik meer plek om een spel te spelen.

Waarom zou je daar nog kopen, de prijzen zijn marginaal beter dan online en soms zelfs duurder,plus je moet er zelf mee slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Nadeel van op zaterdag gaan was dat er al veel engelse versies uitverkocht waren...

Uiteindelijk ECOS en It's a wonderful world gekocht. Die laatste wel in het frans maar dat is gelukkig alleen de handleiding...

Verder vind ik het altijd erg jammer dat de meeste aanbiedingen/koopjes voor duitse games zijn. Ja Spiel is duits, maar er zijn ook veel niet-duitsers daar.,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Phusebox schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:18:
[...]

Waarom zou je daar nog kopen, de prijzen zijn marginaal beter dan online en soms zelfs duurder,plus je moet er zelf mee slepen.
Omdat het leuk is om koopjes te jagen. En er meer dan genoeg te vinden is voor prijzen die ver onder de winkelprijzen liggen.

Nee, laat die stands maar lekker door elkaar staan, dat spreidt de drukte tenminste een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik vond het zondag veeeeeel rustiger dan donderdag en vrijdag. Nu was ik wel naar andere spellen aan het kijken, maar ook in de grote hallen voelde het rustiger. Populaire spellen zijn altijd druk, maar tijdens het schminken van mijn dochter stond ik naast een demo tafel van CMON en deze stond zeker 5 minuten leeg. Dat gebeurt echt niet op donderdag.

Ik snap dat mensen het graag anders willen, maar ik denk dat de beste oplossing gewoon meer conventions zijn. In Amerika heb je naast Gencon nog origins, bggcon en weet ik veel wat. Allemaal met een eigen identiteit. Bij ons moet SPIEL dat allemaal vervullen en je kan dan nooit iedereen tevreden houden. Ik heb voor mezelf trouwens wel besloten om iets meer tijd vrij te maken voor het gamen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:14:
Ik snap dat mensen het graag anders willen, maar ik denk dat de beste oplossing gewoon meer conventions zijn. In Amerika heb je naast Gencon nog origins, bggcon en weet ik veel wat. Allemaal met een eigen identiteit. Bij ons moet SPIEL dat allemaal vervullen en je kan dan nooit iedereen tevreden houden. Ik heb voor mezelf trouwens wel besloten om iets meer tijd vrij te maken voor het gamen.
Als ik de topics op BGG lees ontbreekt er in Europa idd een grote echte convention. Je hebt wel veel kleine en grotere lokale cons, maar zo 'n internationaal evenement heeft natuurlijk wel een andere dimensie. Spiel zal in de nabije toekomst waarschijnlijk wel een trade fair blijven, het is wachten op iets als BGGCON of GenCon Europe waar de focus op de speler ligt en niet op de spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:21
Ben al een tijdje aan het wachten op de release van de "Game of Thrones: Mother of Dragons Deluxe Gamemat", echter deze blijft maar uitgesteld worden voor Europa. Iemand wellicht een slimme tip om hieraan te komen? Via Amazon met import kom ik op z'n $70+ dat vind ik te gortig...

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 28-10-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mvdbeld schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:28:
Ben al een tijdje aan het wachten op de release van de "Game of Thrones: Mother of Dragons Deluxe Gamemat", echter deze blijft maar uitgesteld worden voor Europa. Iemand wellicht een slimme tip om hieraan te komen? Via Amazon met import kom ik op z'n $70+ dat vind ik te gortig...
Ik ook, lijkt er op dat we gewoon moeten uitzitten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
In ander nieuws: vorige week ben ik erin geslaagd mijn 'solo challenge 2019' te voltooien. Het idee was om dit jaar 50 solo plays van minstens 10 verschillende spellen te loggen. Dat is ruimschoots gelukt: dit weekend heb ik mijn 50ste play gehaald en ik heb wel dertig verschillende spellen gespeeld. Toen ik eenmaal in mijn spellenkast ging kijken had ik veel meer spellen met een solo-modus dan ik dacht - ik koop tegenwoordig ook spellen specifiek omdat ze een solo-modus hebben.

Als ik een top vijf moet maken van favoriete solo-spellen, dan moet ik eerder in categorieën denken:
- Verbeter je eigen score: On Tour
- Level up: Factory Funner
- Versla de AI: Architects of the West Kingdom, Raiders of the North Sea
- Haal een zo hoog mogelijk level: Roll Player

Sagrada is ook altijd een leuke puzzel, maar het is lastig om je scores over verschillende spellen te vergelijken. Five Tribes solo was een positieve verrassing, alleen is het wel erg veel setup - idem voor Orléans.

Het was in ieder geval leuk om te doen, vooraf een challenge opstellen stimuleerde me ook echt om meer solo te spelen. Ik doe het volgend jaar zeker opnieuw!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

MrVegeta schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:08:
[...]

Ik ook, lijkt er op dat we gewoon moeten uitzitten.
Zit begin december een week in Baltimore voor het werk, dus wellicht kan ik er een paar meenemen :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bundin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 23:14:

Was leuk, volgend jaar zeker weer, maar jammer dat er relatief weinig Engelstalige spellen verkocht worden. Ik heb 't niet op Duitse spellen, zelfs niet wanneer ze taalonafhankelijk zijn. Duitse dozen zijn meh.
De uitgever stands hebben meestal wel de engelse versie.
Dat viel me ook een beetje tegen. Veel shops die alleen duits verkopen idd.
En ik heb ook wat grotendeels taal onafhankelijke spellen laten liggen omdat ik liever geen duitse termen en uitgeprinte regels wil.

Uitendelijk spel bij adriaans gekocht, daarvoor rijd je nu helemaal naar essen :P
Phusebox schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:54:
Nou dat was mijn eerste Spiel waarop ik niks heb gekocht, gewoon 0 euro uitgegeven daar, zelfs geen eten/drinken gekocht. (Ticket had ik al).

Wat een deceptie dit jaar. De helft stond niet op de juiste plek (volgens de tabletop tool) en die konden we ook niet vinden. Verder alle legacy/adventure/verhalende games geskipped, beetje moe van die hype.

Geen enkele game die de moeite waard was om te kopen:

...

Kwaliteit was overal ver te zoeken dit jaar.
* heuveltje leest verhaal zonder naar poster te kijken.
* heuveltje Denkt halverwege : dam wat een negatieve vibe.
* heuveltje Klinkt weer als Phusebox, Checkt naam :Y

Serieus gast, ik gun iedereen zijn mening/lol.
Maar ik heb echt het idee dat je beter een hobby kunt zoeken waar je wat meer postieve gevoelens aan overhoud !
Grappig, die heb ik dus op essen gespeeld en gekocht.
Mijn oordeel was : ik vermaak me er heel goed mee, maar het is wel meer een solo spel wat je met meer mensen tegelijk speelt.
Zal hem eens solo proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door heuveltje op 29-10-2019 11:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@heuveltje Die reactie lees ik in meerdere topics, hij is niet zo snel positief volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Spiel is niet voor iedereen en soms heb je een jaar dat de games zwaar tegen vallen en dan val je terug op je backlog van super games en klaar. It happens.

De laatste essen was weer wat jaren terug top jaar toen (vond ik) maar goed daarna te druk gehad met verhuizen en huis dat ik weinig tijd meer en dit jaar weer tijd gemaakt voor spellen dus tijd om de backlog weg te werken....

Wel zin een een paar games zoals Tapestry en Scythe alle uitbreidingen. Maar verder geen grote dingen op de wish list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

heuveltje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

De uitgever stands hebben meestal wel de engelse versie.
Dat viel me ook een beetje tegen. Veel shops die alleen duits verkopen idd.
En ik heb ook wat grotendeels taal onafhankelijke spellen laten liggen omdat ik liever geen duitse termen en uitgeprinte regels wil.
Persoonlijk maak ik me dan wat minder druk over geprinte regels en een duitse doos, als het spel zelf maar gewoon lekker speelbaar is.

Het is ook een beetje een kostenoverweging. Als ik voor 5-10 euro een spel kan kopen, waar ik dan de regels van moet printen, terwijl de gangbare prijs 50 euro is, dan is het me die besparing wel waard.
Als het verschil maar een tientje is, dan koop ik liever de Engelse versie.

Maar dat is ook echt niet met alle games. Ik heb van mijn hele stapel er uiteindelijk maar 5 van de 23 spellen in het Duits. Waarbij er maar 1 is met een beetje ingame tekst, de rest zijn alleen de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
heuveltje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:11:
[...]
Grappig, die heb ik dus op essen gespeeld en gekocht.
Mijn oordeel was : ik vermaak me er heel goed mee, maar het is wel meer een solo spel wat je met meer mensen tegelijk speelt. Zal hem eens solo proberen.
Eerlijk gezegd heb ik 'm alleen nog maar solo gespeeld, daar had ik 'm ook voor gebackt. Ik vind het echt een leuke puzzel om te maken. Je probeert je fabriek zo ordelijk mogelijk op te bouwen, maar op een gegeven moment kom je toch in de knoop en dan moet je dat creatief oplossen, telkens een uitdaging.

Ik wil wel eens proberen met meer spelers, eens zien of ik daar wat mensen voor kan aanporren. Ik moet dan wel vermoedelijk de regel dumpen dat je om ter snelst een tegel moet kiezen, gewoon in beurtvolgorde lijkt me leuker, al neemt dat ook weer een deel van de spanning weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik 'm alleen nog maar solo gespeeld, daar had ik 'm ook voor gebackt. Ik vind het echt een leuke puzzel om te maken. Je probeert je fabriek zo ordelijk mogelijk op te bouwen, maar op een gegeven moment kom je toch in de knoop en dan moet je dat creatief oplossen, telkens een uitdaging.

Ik wil wel eens proberen met meer spelers, eens zien of ik daar wat mensen voor kan aanporren. Ik moet dan wel vermoedelijk de regel dumpen dat je om ter snelst een tegel moet kiezen, gewoon in beurtvolgorde lijkt me leuker, al neemt dat ook weer een deel van de spanning weg.
Zag de meerwaarde van die 1ne punt regel ook niet helemaal.
Wij zouden gewoon iedereen tegelijk laten kiezen, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Anders gaan mensen in hun hoofd allemaal eerst 5 min proberen dat ding in te passen.
Lijkt me helemaal funest voor de speel snelheid.
TERW_DAN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Persoonlijk maak ik me dan wat minder druk over geprinte regels en een duitse doos, als het spel zelf maar gewoon lekker speelbaar is.

Het is ook een beetje een kostenoverweging. Als ik voor 5-10 euro een spel kan kopen, waar ik dan de regels van moet printen, terwijl de gangbare prijs 50 euro is, dan is het me die besparing wel waard.
Als het verschil maar een tientje is, dan koop ik liever de Engelse versie.
True. Het gaat me ook niet over de spellen die ik echt wil.
Meer over die inpuls aankopen van 5 a 10 Euro. Daar ben ik veel eerder geneigd toe met engelse of NL spellen dan met duitse regels.

Overigens heb ik me een max van 3 planken spellen opgelegd, wat ongeveer neer komt op 30 van die grotere dozen. Dat is nu meer de afweging dan geld. "Als ik iets koop, wat moet er dan eerst uit "

[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 29-10-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
heuveltje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
Zag de meerwaarde van die 1ne punt regel ook niet helemaal.
Wij zouden gewoon iedereen tegelijk laten kiezen, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Anders gaan mensen in hun hoofd allemaal eerst 5 min proberen dat ding in te passen.
Lijkt me helemaal funest voor de speel snelheid.
De standaardregel is denk ik wel bedoeld om mensen snel te laten kiezen, want dat levert +1 op en wie wacht krijgt -1. Ik vrees alleen dat die regel alleen al thuis minstens één speler gaat laten afhaken: mijn vrouw is zo al geen fan van spellen met enige vorm van pathfinding (genre Tsuro), als het dan ook nog eens onder druk moet wordt het een gevalletje table flipping >:) . Daarom: startspeler kiest eerst, op het einde van de ronde wordt de volgende speler startspeler.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Essen was geweldig. Ik heb welgeteld 2 euro uitgegeven, en kwam met meer geld thuis dan ik heen ging. Ik heb samen met een vriend een ochtend (van half 10 tot 2) gedemo'd voor Chip Theory Games (bekend van Too Many Bones en Cloudspire). Dit was puur vrijwillig, maar we kregen een geweldig doosje in het thema van Too Many Bones met onze eigen namen er op, in de vorm van een encounter kaart. In het doosje zaten promo chips voor TMB en CS, en 2 x 50 dollar bonnen om uit te geven aan hun producten. Deze heb ik meteen ingewisseld voor een kopie van Cloudspire en voor hetzelfde bedrag te koop gezet, en binnen een dag verkocht. Ook kregen we full-event entreekaarten voor Essen waarmee we de beurs eerder op konden dan 'het gewone publiek'. Dit was heerlijk! Je voelt je echt een VIP.

Verder heb ik de laatste dagen vooral Cloudspire gespeeld. Zowel in Essen als gisteravond nog bij vrienden thuis. Gisteravond speelden we met z'n 4en. Iedereen kende het spel, maar niet iedereen kende zijn faction. We hebben slechts 3 van de 4 waves kunnen spelen want toen werd het nogal laat. Maar het blijft een super spel. Blij dat ik deze gebacked heb op Kickstarter. :)

Ook heb ik Arena: the Contest ontvangen afgelopen weekend. Wat een stapel dozen zeg... Ik heb een paar uur uitgetrokken om alles uit te pakken en te sleeven. Arena is met name een PvP spel (tot 8 spelers), maar er zit ook een 'Epic Campaign' bij, waarmee je met 4 spelers door een heel avontuur speelt. Dit lijkt me heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Moet je met Wingspan de dobbelstenen elke ronde opnieuw gooien? Of neem je ze mee van de vorige ronde?

Geld de graan/wormpje dobbelsteen ook voor de Blues Jay power? Of moet het specifiek de graan dobbelsteen zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 03-11-2019 16:00 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:51:
Moet je met Wingspan de dobbelstenen elke ronde opnieuw gooien? Of neem je ze mee van de vorige ronde?

Geld de graan/wormpje dobbelsteen ook voor de Blues Jay power? Of moet het specifiek de graan dobbelsteen zijn?
Dobbelstenen blijven liggen.
Wat zegt de blue Jay precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:01:
[...]

Dobbelstenen blijven liggen.
Wat zegt de blue Jay precies?
Blue Jay: op activatie: als er een dobbelsteen met een graan token in de bird-tray ligt mag je een graan token uit de voorraad pakken. Maar er zijn ook dobbelstenen met graan/wormpje, tellen die ook? En moet je dan de dobbelsteen ook uit de bird-tray halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:46:
[...]

Blue Jay: op activatie: als er een dobbelsteen met een graan token in de bird-tray ligt mag je een graan token uit de voorraad pakken. Maar er zijn ook dobbelstenen met graan/wormpje, tellen die ook? En moet je dan de dobbelsteen ook uit de bird-tray halen?
Die tellen ook. Je moet met die kaart inderdaad wel de dobbelsteen eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Iemand nog geintereseerd in Edge of Darkness?
Heb de Guildmaster Pledge + metal coins.

Ontzettend mooi spel maar iets te groots/ingewikkeld voor onze smaak om regelmatig op de tafel te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Is er gisteren iemand naar de stockverkoop bij Oberonn geweest? Ik hoorde redelijk wat accenten van over de grens :). Ik was er zelf vlak na de opening, het verbaasde me hoe druk het toen al was. Een half uurtje later leek het wel wat op Spiel op zaterdag: alle gangpaden stonden vol en mensen liepen buiten met gigantische stapels spellen :+ .

Uit de stockverkoop heb ik Junk Art opgepikt, in de uitverkoop vond ik ook nog twee Munchkin-uitbreidingen die ik nog niet had: Muchkin Oz en Moop's Monster Mashup, allebei aan -70%. Toen ik stond aan te schuiven om te betalen zag ik op de balie Point Salad liggen. Was eigenlijk niet te koop, maar ik mocht het toch meenemen :*) .

Kickstarter gaat ook weer hard dezer dagen: Tiny Epic Dinosaurs, Seven Bridges, Calico, Kohaku en waarschijnlijk ook Tranquility 8)7 .

We hebben gelukkig ook effectief gespeeld dit weekend, ik heb met name mijn vrouw geïntroduceerd in Tiny Epic Western. Eerst kort uitgelegd hoe je punten scoort, in de eerste ronde de locaties uitgelegd en daarna leek het alsof ik meteen in de pan gehakt werd :P . In de laatste twee rondes wist ik gelukkig de juiste gebouwen te kopen om de eindtelling toch spannend te maken: het kwam uiteindelijk op één punt aan.

Dit gaan we snel opnieuw spelen. We hadden een paar regels gemist (het spel met 'echte' spelers is net iets anders dan een solo-spel), ik denk dat ik met de juiste regels wel degelijk met een grotere marge verloren had. Hopelijk kunnen we dan ook een derde speler krijgen, want het spel is wel leuker met meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Gaan er nog mensen naar Spellenspektakel in Utrecht zaterdag? Ik ga met mijn dochter en een vriend en zijn zoon. Ben benieuwd. Lang geleden dat ik daar geweest ben.

Afgelopen week weer wat nieuwe spellen gespeeld. Ik had Altiplano tweedehands (nieuw nog in folie) gekocht op Spiel. Een toffe bagbuilder. Qua moeilijkheid viel die erg mee, deze gaat zeker vaker op tafel komen.

Afgelopen vrijdag voor het eerst Underwater Cities gespeeld. Eerste keer voor ons alle drie. Man, wat een tof spel. Blij dat ik deze heb kunnen spelen, veel opties en interessante keuzes. Net aan verloren met 99 punten. De winnaar had 101 en de nummer 3 iets van 82.

Gisteren voor het eerst Reef op tafel gekregen, deze ook tweedehands meegenomen van Spiel.
We hebben hem direct 3 gespeeld gisteren samen met mijn vrouw en kids. Die vonden hem allemaal ook erg leuk. Vooral mijn vrouw is er erg goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MADG0BLIN schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:26:
Gaan er nog mensen naar Spellenspektakel in Utrecht zaterdag? Ik ga met mijn dochter en een vriend en zijn zoon. Ben benieuwd. Lang geleden dat ik daar geweest ben.

Afgelopen week weer wat nieuwe spellen gespeeld. Ik had Altiplano tweedehands (nieuw nog in folie) gekocht op Spiel. Een toffe bagbuilder. Qua moeilijkheid viel die erg mee, deze gaat zeker vaker op tafel komen.

Afgelopen vrijdag voor het eerst Underwater Cities gespeeld. Eerste keer voor ons alle drie. Man, wat een tof spel. Blij dat ik deze heb kunnen spelen, veel opties en interessante keuzes. Net aan verloren met 99 punten. De winnaar had 101 en de nummer 3 iets van 82.

Gisteren voor het eerst Reef op tafel gekregen, deze ook tweedehands meegenomen van Spiel.
We hebben hem direct 3 gespeeld gisteren samen met mijn vrouw en kids. Die vonden hem allemaal ook erg leuk. Vooral mijn vrouw is er erg goed in.
Probleem was altijd al dat SS te dicht achter Spiel kwam. Dus nu het ook nog naar utrecht is verhuisd sla ik over :) (ik woon zelf op 7km vanaf beursgebouw eindhoven, dus dat hielp :) )

Wel eind november naar spel in belgie :)

Underwater cities hebben we ook gekocht, en vorige week voor het eerst gespeeld. Beviel inderdaad goed.
Voelde wel vrij random welke kaartjes je kreeg en of die aansloten met wat je al had. Maar dat kun je na 1 potje nog niet echt over oordelen.
Ik ben er iig al achter dat een strategie met maar 3 steden en vooral focussen op opdrachten niet werkte.
Werd ingemaakt met 30 punten achterstand :X.

Aquatica nu 2 keer gespeeld. Leuk, maar wel wat te kort voor mijn smaak. Vrijdag had iemand het al uitgespeeld na 4 kaarten te scoren. Dan heb je echt geen tijd om een engine op te bouwen.
Volgende keer maar eens met de geavanceerde doelen proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 04-11-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 10:09
ViNcE schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:14:
Ik vond het zondag veeeeeel rustiger dan donderdag en vrijdag. Nu was ik wel naar andere spellen aan het kijken, maar ook in de grote hallen voelde het rustiger. Populaire spellen zijn altijd druk, maar tijdens het schminken van mijn dochter stond ik naast een demo tafel van CMON en deze stond zeker 5 minuten leeg. Dat gebeurt echt niet op donderdag.

Wat denk ik ook niet helpt is dat er van spellen die verkocht worden, vaak een beperkte oplage is. Wat krijg je dan? Als je iets wilt kopen, moet je niet op zondag komen aanzetten want dan is alles al lang en breed weg. Een enkele uitgever verspreid alle exemplaren nog wel eens over de dagen heen. Maar als je als uitgever alles al weg kan hebben op donderdag (en misschien nog een laatste paar exemplaar op vrijdagochtend) dan is het opgeruimd en netjes en kun je de laatste paar dagen zwemmen in je geld.

Ben de afgelopen twee jaar niet geweest maar drie jaar geleden heb ik al naast zoveel bordspellen gegrepen, dat ik daar behoorlijk teleurgesteld over was. En dat was op de vrijdagmiddag.

Als je alleen bordspellen wilt spelen, dan is de zondag denk ik de beste dag want gewilde bordspellen kopen zit er dan allang niet meer in. Hoogstens een paar last minute koopjes. Maar goed, dat houdt het dan ook weer een beetje in balans. Donderdag/vrijdag vooral voor aankopen, zaterdag en zondag vooral playtesten/demo's.

En wat betreft de hal 6 troep: Van mij hoeft het ook niet. Ooit één keer doorheen gelopen en ik vond het wel best. Maar als andere mensen daar zich wel aan willen vergapen: Go nuts.

Qua event gaat het misschien wel richting de E3 in L.A.: Nu is Spiel nog de belangrijkste in haar soort. Dat was E3 een paar jaar geleden ook nog. Alle belangrijke aankondigingen werden op de E3 gedaan. Maar kijk je nu, dan is er veel meer spreiding. E3 wordt gemeden door een aantal ontwikkelaars, aantal ontwikkelaars hebben hun eigen show, aankondigingen worden meer gespreid over andere game/elektronica shows. Misschien dat dit ooit ook met Spiel nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Robkazoe schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:40:
[...]

Wat denk ik ook niet helpt is dat er van spellen die verkocht worden, vaak een beperkte oplage is. Wat krijg je dan? Als je iets wilt kopen, moet je niet op zondag komen aanzetten want dan is alles al lang en breed weg. Een enkele uitgever verspreid alle exemplaren nog wel eens over de dagen heen. Maar als je als uitgever alles al weg kan hebben op donderdag (en misschien nog een laatste paar exemplaar op vrijdagochtend) dan is het opgeruimd en netjes en kun je de laatste paar dagen zwemmen in je geld.

Ben de afgelopen twee jaar niet geweest maar drie jaar geleden heb ik al naast zoveel bordspellen gegrepen, dat ik daar behoorlijk teleurgesteld over was. En dat was op de vrijdagmiddag.

Als je alleen bordspellen wilt spelen, dan is de zondag denk ik de beste dag want gewilde bordspellen kopen zit er dan allang niet meer in. Hoogstens een paar last minute koopjes. Maar goed, dat houdt het dan ook weer een beetje in balans. Donderdag/vrijdag vooral voor aankopen, zaterdag en zondag vooral playtesten/demo's.
Denk dat dat nogal spel/uitgever gebonden is. In onze spellenclub is er een aantal donderdag en vrijdag gegaan, en een groep zondag. En ik heb niet echt klachten gehoord dat dingen niet beschikbaar zouden zijn.

zij hadden juist een paar dingen voor een 10tje in de uitverkoop gevonden (duitse orleans) die donderdag nog gewoon 40E kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ben de afgelopen jaren wel geweest, maar dit jaar sla ik over. Utrecht vind ik sowieso onhandiger dan Eindhoven, maar de stapel van SPIEL was dit jaar groot zat, dat ik die eerst maar eens ga spelen voordat ik weer meer nieuwe dingen wil gaan ontdekken.

En als het goed is komt Wsiąść do Pociągu - Polska vandaag ook nog binnen, dus die gaat dan ook weer op de stapel erbij. En kreeg een mailtje dat er nog iets uit Duitsland onderweg is... vast een Kickstarter... maar echt geen idee welke :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Wij (mijn vriendin en ik) gaan zeker heen zaterdag. Vorig jaar eigenlijk voor het eerst geweest, toen vond ik het eigenlijk té druk voor de locatie (weinig kunnen spelen als gevolg, helaas), dus ik ben benieuwd hoe dat in de Jaarbeurs gaat zijn. Ik heb niet heel specifiek iets op het oog (ik wil wel graag Tapestry uitproberen), maar mezelf kennende neem ik toch maar even mijn pinpas mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:09
Ik ga ook voor t eerst eens kijken in Utrecht. Ben erg benieuwd.

Hoop er wat leuks te vinden voor naast gloomhaven en fallout komende winter.

[ Voor 39% gewijzigd door remcheese op 04-11-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Spellenspektakel sla ik ook over, Utrecht is een mooie stad maar net iets te ver weg ;).

Spel doen we waarschijnlijk wel - al was het maar omdat we nog een gratis drankbonnenkaart hebben van vorig jaar :P . Ik ben ook van plan wat spellen bij de tweedehandsverkoop te zetten, hopelijk levert dat ook weer voldoende op om de reiskosten te dekken... Ik hoop er ook de uitbreiding voor Feast for Odin te vinden, die lijkt erg zeldzaam geworden :/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:28

Jeroen87

Bier Connaisseur

Utrecht te ver weg voor mij, dus sla m (helaas) over. Voorgaande jaren wel altijd geweest op beide dagen. Ben wel benieuwd of het dit jaar de moeite gaat zijn, wellicht dat ik dan volgend jaar weer ga.

Deze week weer voornamelijk Unfair gespeeld, nu echter veel 2p games met steeds wisselende decks. Blijft veruit mijn favoriete spel op het moment.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik ben er zondagmiddag misschien even, het is voor mij slechts op een paar minuten afstand. Maar het weekend is al redelijk vol. Wel jammer als ik de eerste editie in Utrecht mis, afgelopen jaren wel steeds in Eindhoven geweest.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Snappie88 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:05:
[...]

Zit begin december een week in Baltimore voor het werk, dus wellicht kan ik er een paar meenemen :)
Laat maar weten tegen die tijd, heb nu zelf ook gepolst bij collega die naar Amerika gaat. Dimensions zijn volgens amazon als volgt:
30.2 x 3.8 x 2.8 inches (snap niet exact hoe ze een 90x90CM oprollen in een koker van 76,7 CM maar ok :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Helaas alweer uitgesteld naar 2020, maar ik heb het op m'n to-do lijstje gezet :Y

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gisteren voor het eerst Escape Plan gespeeld. Het is de lichtste van Vital, maar ik vond hem nog behoorlijk pittig. Thematisch wel leuk gedaan, maar ben bang dat hij niet vaak op tafel gaat komen. Gaat dus waarschijnlijk toch weer de verkoop in. Daarnaast Yukon Airways gespeeld. Ook thinky, maar een stuk beter te doen. Ik ben weer op zoek naar een geweldig spel, maar ben momenteel echt te kritisch geworden.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:37:
Gisteren voor het eerst Escape Plan gespeeld. Het is de lichtste van Vital, maar ik vond hem nog behoorlijk pittig. Thematisch wel leuk gedaan, maar ben bang dat hij niet vaak op tafel gaat komen. Gaat dus waarschijnlijk toch weer de verkoop in. Daarnaast Yukon Airways gespeeld. Ook thinky, maar een stuk beter te doen. Ik ben weer op zoek naar een geweldig spel, maar ben momenteel echt te kritisch geworden.
Pipeline, Trismegistus en The Magnificent zijn de laatste tijd 'hot', maar ik moet zeggen dat die mij ook niet meteen aantrekken. Heb je Gugong al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ViNcE schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:37:
Gisteren voor het eerst Escape Plan gespeeld. Het is de lichtste van Vital, maar ik vond hem nog behoorlijk pittig. Thematisch wel leuk gedaan, maar ben bang dat hij niet vaak op tafel gaat komen.
Wat maakt 'm pittig? Ik vind een pittig spel op z'n tijd namelijk best de moeite. Escape Plan sprak me wel aan, maar heb toen de kickstarter niet gebacked, omdat het iets te hard ging met de uitgaven op m'n creditcard die maand :P Maar hij staat nog wel altijd op m'n lijstje om een keer proberen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Ik ga dit jaar juist wel naar het Spellenspektakel. Utrecht is voor mij veel beter bereikbaar dan Eindhoven.
We gaan met een heel groepje.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:44:
[...]

Pipeline, Trismegistus en The Magnificent zijn de laatste tijd 'hot', maar ik moet zeggen dat die mij ook niet meteen aantrekken. Heb je Gugong al geprobeerd?
Gugong heb ik. Vond ik erg leuk, maar niet heel bijzonder. Ik hoop wel dat ik hem vaker kan spelen.
TERW_DAN schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:55:
[...]

Wat maakt 'm pittig? Ik vind een pittig spel op z'n tijd namelijk best de moeite. Escape Plan sprak me wel aan, maar heb toen de kickstarter niet gebacked, omdat het iets te hard ging met de uitgaven op m'n creditcard die maand :P Maar hij staat nog wel altijd op m'n lijstje om een keer proberen te spelen.
We zaten regelmatig in de rulebook vanwege sommige regels. Heel simpel voorbeeld:
1. Setup: geef iedereen $9k startgeld
2. Aan het begin van elke dag krijgt iedereen income, behalve op dag 1.
Laat nu net je income op dag 1 $altijd 9k zijn. Maw, als je het onderstreepte weglaat, heb je precies hetzelfde resultaat.

Ander voorbeeld: je hebt asset tiles, contacts, fixers en equipment. Twee daarvan moet je betalen als je het item krijgt, bij de andere twee moet je betalen als je het item gebruikt. We moest dus steeds opzoeken wat wat was.

Dit zijn allemaal hele kleine dingetjes en als je het spel vaker speelt dan heb je dat zo door, maar ik speel relatief weinig. En als ik het volgend jaar weer speel, dan duurt het net zo lang als de eerste keer.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Laatst online: 11:15

hellknight

Medieval Nerd

Ik ga za en zo met een vriend, ik ben 2 jaar geleden voor 't laatst geweest, met 2 man is het hotel arrangement prima te betalen, en spellenavond is ook in het hotel.
Groot deel van de organisatie van het spellenspektakel is hetzelfde als Keltfest / Castlefest, dus er zijn altijd veel bekenden aanwezig voor me

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:32
hellknight schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:12:
[...]

Ik ga za en zo met een vriend, ik ben 2 jaar geleden voor 't laatst geweest, met 2 man is het hotel arrangement prima te betalen, en spellenavond is ook in het hotel.
Groot deel van de organisatie van het spellenspektakel is hetzelfde als Keltfest / Castlefest, dus er zijn altijd veel bekenden aanwezig voor me
Haha ik las ik ga zo en zo met een vriend. Ik dacht die variatie heb ik nog niet gehoord ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
ViNcE schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:27:
We zaten regelmatig in de rulebook vanwege sommige regels. Heel simpel voorbeeld:
1. Setup: geef iedereen $9k startgeld
2. Aan het begin van elke dag krijgt iedereen income, behalve op dag 1.
Laat nu net je income op dag 1 $altijd 9k zijn. Maw, als je het onderstreepte weglaat, heb je precies hetzelfde resultaat.

Ander voorbeeld: je hebt asset tiles, contacts, fixers en equipment. Twee daarvan moet je betalen als je het item krijgt, bij de andere twee moet je betalen als je het item gebruikt. We moest dus steeds opzoeken wat wat was.

Dit zijn allemaal hele kleine dingetjes en als je het spel vaker speelt dan heb je dat zo door, maar ik speel relatief weinig. En als ik het volgend jaar weer speel, dan duurt het net zo lang als de eerste keer.
Je skipt dag 1 de income fase omdat je normaliter tijdens deze fase ook een asset tile mag unlocken mits je notoriety onder een bepaalde grens is. Vandaar dat het zo opgedeeld is ;)

Wellicht helpt de volgende uitleg betreft contacts, een contact moet je zien als iemand ontmoeten en een 06-nummer verkrijgen. Dit 06-nummer kan je later bellen als je hulp nodig hebt, dan hoef je ook pas te betalen. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Frustrend: vier Kickstarters en één bestelling die op het punt staan van geleverd te worden, maar net niet op tijd gaan zijn voor het lange weekend :'( . Ach ja, staat wel genoeg in de kast >:) .
ViNcE schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:27:
Gugong heb ik. Vond ik erg leuk, maar niet heel bijzonder. Ik hoop wel dat ik hem vaker kan spelen.
Ik zag net ook Barrage nog voorbij komen. Ken het spel verder niet, maar zit op BGG wel tegen een weight van bijna 4 aan :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Mvdbeld schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:40:
[...]

Je skipt dag 1 de income fase omdat je normaliter tijdens deze fase ook een asset tile mag unlocken mits je notoriety onder een bepaalde grens is. Vandaar dat het zo opgedeeld is ;)
Dat klinkt logisch, maar in plaats van 'Skip this phase' hadden ze ook kunnen zeggen 'skip het unlocken van asset tile'.
Wellicht helpt de volgende uitleg betreft contacts, een contact moet je zien als iemand ontmoeten en een 06-nummer verkrijgen. Dit 06-nummer kan je later bellen als je hulp nodig hebt, dan hoef je ook pas te betalen. :o
Ook een goeie, kan je dat ook uitleggen voor fixer, asset tile en equipment (ok, die laatste is wel duidelijk) ;)

Het is ook niet dat het vreselijk complex is, maar ik had gehoopt dat het wat intuïtiever was. Vaak als de acties goed geïntegreerd met het thema zijn, is het makkelijker te onthouden.

Bij alle locaties gaat je notoriety omhoog als er andere mensen zijn, behalve bij de hospital (daar gaat het gewoon 1 omhoog). Het is allemaal wel verklaarbaar, maar het zijn extra regels die je moet onthouden. En als je een spel 1 x in het jaar speelt, dan is dat gewoon teveel. Al mijn 'issues' zijn te negeren als je het spel vaker speelt. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
ViNcE schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:22:
[...]

Dat klinkt logisch, maar in plaats van 'Skip this phase' hadden ze ook kunnen zeggen 'skip het unlocken van asset tile'.

[...]

Ook een goeie, kan je dat ook uitleggen voor fixer, asset tile en equipment (ok, die laatste is wel duidelijk) ;)

Het is ook niet dat het vreselijk complex is, maar ik had gehoopt dat het wat intuïtiever was. Vaak als de acties goed geïntegreerd met het thema zijn, is het makkelijker te onthouden.

Bij alle locaties gaat je notoriety omhoog als er andere mensen zijn, behalve bij de hospital (daar gaat het gewoon 1 omhoog). Het is allemaal wel verklaarbaar, maar het zijn extra regels die je moet onthouden. En als je een spel 1 x in het jaar speelt, dan is dat gewoon teveel. Al mijn 'issues' zijn te negeren als je het spel vaker speelt. :)
Speel hem helaas ook te weinig, maar voorafgaand aan een potje lees ik mij wel weer in. Hij is niet heel ingewikkeld maar aantal kleine zaken moet je wel scherp hebben en of onthouden, probeer dit voor mezelf ook uit te leggen aan de hand van het thema (werkt niet in alle gevallen). Uiteindelijk speel je per potje ook maar 7a15 beurten...

Wat voor nieuwe spelers nog wel eens voor verwarring zorgt is de overdaad aan opties voor bijvoorbeeld het "avoiden" van police. Dit kan via je HP / handcuffs, contacts, assets, fixers, equipment etc. Alles doet hetzelfde maar bv. kosten en of je iets 1 of meerdere keren kan gebruiken verschilt dan weer (equipment wel maar fixers niet geloof Ik).

Ik vind hem gaaf maar gezien dit een light-lacerda is weet ik ook gelijk dat ik geen andere titels van hem hoef te proberen. Vond "On Mars" ook nodeloos complex overkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 08-11-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Iemand hier bekend met Crusaders: Thy Will Be Done? Ik zoek nog wat titels voor mijn cadeaulijstje voor Kerstmis ;) en dit lijkt me wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 13:08
Ik heb vorige week een Reiner Knizia pakket via 999 games gekocht.
Hier zitten 3 spellen in:
- Lost cities, het kaartspel. Is hier gelijk een favoriet om 's avonds even snel te spelen (20-30 minuten filler).
Speelt erg makkelijk weg en de spelregels zijn super simpel. Ook de vrouw ziet dit wel zitten als ze geen zin heeft in ingewikkelde spellen.
- Brains: Toverdrank. Een 1-speler spel, waarmee je met 7 verschillende bouwstenen 50 puzzels moet proberen op te lossen. Om dit te doen moet je de bouwstenen draaien. De levels lopen op in moeilijkheidsgraad en er zit geen enkele vorm van scoring in. Je speelt dit dus voor jezelf.
Is een leuk spel om de tijd te doden in je eentje, maar heeft denk ik weinig replay waarde.
- Stephenson's Rocket Een treinen spel, waarbij je sporen aan moet leggen met verschillende treinmaatschappijen. Je kunt hiermee aandelen verkrijgen van de spoorwegen en geld verkrijgen. Er zit tevens een 'veto' mechanisme in het spel, waar sommigen schijnbaar van gruwelen en sommigen wel heel enthousiast zijn. Ik ben benieuwd wat we hier van gaan vinden.
Wat wel grappig is, is dat toen ik de doos opende er allereerst een cd-rom met het Pokémon ruilspel uit kwam. Geadviseerde systeemeisen: Windows 95 of 98 8)7

Op dit moment heeft 999 daarnaast een actie dat je een spel als verrassing cadeau krijgt. Bij ons zat daarom ook het spel Justinianus in de doos.
Nog geen tijd gehad om deze te spelen, maar ook erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Zijn er op dit moment nog leuk Kickstarter campagnes lopende? Ik kom niet echt meer iets tegen. Het enigste wat me enigsinds leuk lijkt is Superclub (https://superclubgame.com/)

Maar €65,- voor dit bordspel vind ik nog vrij prijzig.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Weet iemand wat de beste/ goedkoopste manier is om Disney villainous op de kop te tikken? Het lijkt moeilijk vindbaar.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Oxigeon schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:11:
Zijn er op dit moment nog leuk Kickstarter campagnes lopende? Ik kom niet echt meer iets tegen. Het enigste wat me enigsinds leuk lijkt is Superclub (https://superclubgame.com/)

SubTerra 2 loopt nu nog, die lijkt me erg leuk. SubTerra (de eerste) vond ik een leuke, maar wel heel pittige coop. De tweede ziet er nog iets gestroomlijnder uit, dus erg benieuwd naar. En de prijs viel mee.

De andere die ik heb gebacked is Tranquility. Ziet er uit als een vrij eenvoudige coop, en gezien coops het hier in de groep vaak goed doen, was dat er wel een die me aansprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat zijn leuke (niet al te dure) spellen voor 2 personen? Momenteel kom ik vaak uit bij Lost Cities, maar dat begint ook 'n beetje te vervelen...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mijn favoriete 2player(only) game is denk ik Patchwork. En die kun je al vinden voor minder dan 15 euro. Spelregels zijn redelijk simpel, maar dat maakt het spel niet minder uitdagend. Je moet wel een beetje van tegelsleggen en puzzelen houden

Jaipur is ook 2 player only, ook niet duur, maar wel een leuke setcollection, die ook lekker vlot doorspeelt.

Star Realms is dan weer een hele leuker als je een vrij vlotte deckbuilder wilt.

Persoonlijk vind ik Ticket to Ride met 2 personen ook altijd wel leuk, maar die kun je ook nog met meer doen (en is ook wat duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Deckbuilders en echte kaartspellen ben ik niet zo van, maar die suggesties van jou ga ik eens naar kijken. Ik heb regelmatig een avond met 1 vriend of vriendin, en de meesten houden ook van spelletjes. Ik heb redelijk wat spellen voor meer dan 2 personen, en nog genoeg op m'n verlanglijstje staan, enkel de spellen voor 2 personen heb ik er niet zoveel van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 21:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

TERW_DAN schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 00:08:
Mijn favoriete 2player(only) game is denk ik Patchwork. En die kun je al vinden voor minder dan 15 euro. Spelregels zijn redelijk simpel, maar dat maakt het spel niet minder uitdagend. Je moet wel een beetje van tegelsleggen en puzzelen houden

Jaipur is ook 2 player only, ook niet duur, maar wel een leuke setcollection, die ook lekker vlot doorspeelt.

Star Realms is dan weer een hele leuker als je een vrij vlotte deckbuilder wilt.

Persoonlijk vind ik Ticket to Ride met 2 personen ook altijd wel leuk, maar die kun je ook nog met meer doen (en is ook wat duurder).
Helemaal eens met deze mening. Jaipur en patchwork worden ook regelmatig gekozen als beste spel voor 2 spelers. Als je iets tactischers zoekt dan kan ik arboretum aanraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bedenk me er net nog 1 (eentje die ik niet zelf heb, maar wel eens gespeeld heb), en dat is 7 wonders duel. Valt denk ik niet echt onder de noemer 'echte kaarspellen', dus die is misschien ook nog wel in het straatje van @Ardana

Zelf heb ik ook Targi nog op m'n lijstje gezet laatst. Die is ook 2 player only.

Het leuke van 2 player only spellen is dat ze ook echt goed werken met 2, en niet dat ze gewoon minder leuk zijn omdat je minder spelers hebt, of dat je dummy spelers toe moet gaan voegen (ben ik niet altijd fan van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Strikt gezien is Lost Cities ook een kaartspel, maar zo voelt het niet. :) Dank voor de suggesties, ik ga er naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Oxigeon schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:11:

Seven Bridges is een goeie, een pittige roll & write. Verder zit ik als fan van Danny Devine ook in Kohaku, al is die vanwege de shipping wat prijzig. En voor de liefhebbers van spellen à la The Mind: Tranquility.
Ardana schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:42:
Wat zijn leuke (niet al te dure) spellen voor 2 personen? Momenteel kom ik vaak uit bij Lost Cities, maar dat begint ook 'n beetje te vervelen...
SchottenTotten is een aanrader, best strategisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 08:54
Net voor de derde keer Maracaibo op tafel gehad (gehaald op Spiel) en het is echt een heerlijk spel. Krijgt een 8.4 op BGG, zelfde als terraforming mars. Terra is mijn favo spel en deze komt wel heel dicht bij, nu al zin in een volgend potje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag dan Patchwork besteld bij Bol omdat de speelgoedwinkels waar ik ben geweest ze niet hadden liggen. Deze wordt morgen bij me bezorgd.

Met Patchwork erbij heb ik dan 2 games die ik nieuw heb maar nog niet gespeeld. Samen met Kwakzalvers zal die zeer snel op tafel komen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 08:54
Oxigeon schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:04:
Vandaag dan Patchwork besteld bij Bol omdat de speelgoedwinkels waar ik ben geweest ze niet hadden liggen. Deze wordt morgen bij me bezorgd.

Met Patchwork erbij heb ik dan 2 games die ik nieuw heb maar nog niet gespeeld. Samen met Kwakzalvers zal die zeer snel op tafel komen
Kwakzalvers is leuk! Heb hem een keer geleend van iemand op de spellenvereniging. Ook mijn vrouw vond hem leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Odysseus87 schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:12:
[...]

Kwakzalvers is leuk! Heb hem een keer geleend van iemand op de spellenvereniging. Ook mijn vrouw vond hem leuk.
Kwakzalvers is een leuk spel voor de familie.

Vandaag naar Spellenspektakel geweest en berenpark gespeeld. Gelijk maar gekocht, wat een grappig spel. Mijn zoon van 8 kon ook goed meekomen dus dat is een aanrader.
Daarnaast unlock en ink railroad opgepikt.

Ik kwam erachter dat meer complexe spellen proberen te spelen op een spellenbeurs niet voor mij is. Het is jammer genoeg met te luidruchtig.
De sfeer is wel super iedereen is dolenthousiast en heeft super veel zin in het hele gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smuey
Afgelopen zaterdag zijn we met een groepje naar Utrecht vertrokken voor een dagje Spellenspektakel. Daar aangekomen (10:05) vond ik zelf de lengte van de wachtrij vrij fors; Het duurde een ruime twintig minuten voordat we binnen stonden. Dat was in Eindhoven flink minder, want daar konden we om dezelfde tijd zo doorlopen.

Het eerste dat opviel, was dat de nieuwe locatie blijkbaar veel meer bezoekers heeft getrokken: De extra ruimte voor zitplaatsen om wat te spelen was wederom ruimschoots onvoldoende. Uiteindelijk hebben we alleen plek gevonden bij de stand van Barpig, één van de titels die ik graag wilde spelen en MAN, wat beviel die goed! Goede en bevlogen uitleg en gewoon een enorm leuk spel, zeker met een flink groepjes spelers!

Uiteindelijk zijn we met een bescheiden setje aankopen naar huis vertrokken:

- Tapestry
- De taveernen van de oude stad
- Dale of Merchants 2
- Volle set Barpig (deel 1 en 2 plus een lading aan promo's en extra's)
- 2 decks Keyforge

M'n zwager had hem iets meer uit de broek laten hangen, die heeft het volgende gekocht:

- Everdell
- Kwakzalvers van Kakelenburg
- Fuji Koro
- Ticket to ride - Rails & Sails
- Saboteur - de verloren mijnen

En nog wat klein spul, waarvan we zelf het grootste deel ook hebben liggen (hun kids zijn er dol op)

Voorlopig komen we de wintermaanden wel weer door. Ik hoop wel dat het voor volgend jaar mogelijk zal blijken om vooral nog meer ruimte voor elkaar te krijgen. Zo'n beurs draait voor mij voornamelijk om spelen en dat zat er helaas weer niet in :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Smuey schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:02:
Afgelopen zaterdag zijn we met een groepje naar Utrecht vertrokken voor een dagje Spellenspektakel. Daar aangekomen (10:05) vond ik zelf de lengte van de wachtrij vrij fors; Het duurde een ruime twintig minuten voordat we binnen stonden. Dat was in Eindhoven flink minder, want daar konden we om dezelfde tijd zo doorlopen.

Het eerste dat opviel, was dat de nieuwe locatie blijkbaar veel meer bezoekers heeft getrokken: De extra ruimte voor zitplaatsen om wat te spelen was wederom ruimschoots onvoldoende. Uiteindelijk hebben we alleen plek gevonden bij de stand van Barpig, één van de titels die ik graag wilde spelen en MAN, wat beviel die goed! Goede en bevlogen uitleg en gewoon een enorm leuk spel, zeker met een flink groepjes spelers!
Herkenbaar.
Wij zijn ook op zaterdag geweest en kwamen een half uurtje later aan.
Als gevolg daarvan hadden we een wachtrij van nog geen 5 minuten.
Dat viel dus reuze mee.

Het viel me ook op dat het in ieder geval drukker en rumoeriger aanvoelde.
Ik had gehoopt vanwege de extra ruimtes meer tafels te vinden om een spel te proberen, maar het tegendeel leek waar. We hebben hierdoor minder spellen kunnen uitproberen wat jammer was.
Het luide 'geroezemoes' en drukte op sommige punten zorgde ervoor dat wij (ik, m'n vrouw en 2 dochters van 11 en 12) een beetje humeurig werden van tijd tot tijd.
We zijn ook veel tijd kwijt geweest met het wachten, omdat we graag 'De Kwakzalvers van Kakelenburg' wilden proberen. Echter troffen we het niet aangezien iedereen het spel van voor tot eind uit leek te willen spelen.

Op de beurs zelf hebben we geen aankoop gedaan, maar een dag later via fun.be alsnog 4 titels aangeschaft (15% korting).

Allright, lange intro, maar wat hebben we wel wat spellen geprobeerd:

Codenames
Ik dacht dat het een soort 'Wie ben ik?' zou zijn, maar gelukkig was het een stuk leuker.
De uitleg/gameplay van het spel is online te vinden, dus daar ga ik niet op in.
Wat me wel opviel, was dat het spel uitdagender was dan verwacht. Gezellig door het overleg en de gezonde competitie onderling. Ook heeft het spel een hele hoge herspeelwaarde, doordat je steeds met een andere combinatie van 25 kaarten werkt, zal je steeds andere verbanden moeten bedenken.
Leuk en later aangeschaft.

Barpigs
Inderdaad een erg leuke stand met de juiste vibe.
Ik vond het een leuke game, maar m'n gezin was minder enthousiast.
Aangezien het spel alleen in het Engels was, was dit voor m'n jongste dochter lastig.
Het spel verdient een Nederlandse vertaling en een beter uitgewerkte 'puntenlijst'.
Het idee is prima, maar door de losse kaarten verschuift het makkelijk en bij het wisselen van de karakterkaart moet je niet vergeten hoeveel drankpunten je had.

Bank Attack
Mijn kinderen vonden dit er interessant uitzien en wilden dit wel proberen.
Pakte leuker uit dan verwacht en is minder kinderachtig dan verwacht.
Later hebben mijn vrouw en ik ook een potje meegespeeld en we hebben er echt wel lol mee gehad.
Je kan het spel in 6 niveaus spelen, waarbij de hogere niveaus echt wel pittig zijn.
Voor/nadeel is dat een potje 5 minuten duurt.
Je pakt het dus snel voor een potje tussendoor, of start snel opnieuw als het niet lukt.
Lijkt me ook hilarisch op een avondje waarbij er goed geborreld wordt.
Later aangeschaft, was op de stand al uitverkocht.

Picture Party
Een soort spel waar ik meestal niet zo enthousiast van wordt, maar hier was plek zat.
Na een uitvoerige uitleg van 1 minuut konden we al aan de slag.
Eenvoudig concept, je pakt een fotokaart en kiest bij wie deze het beste past.
Vervolgens krijgt ieder een punt die koos voor de persoon die het meest gekozen werd.
Soort super eenvoudige 'That's You'.
Veel lol gehad en wordt nog veel leuker met een grote groep.
Speelbaar tot 10 personen, dus een uitstekende partygame.
Je zou dit ook kunnen spelen met willekeurige afbeeldingen van internet, dus goed herspeelbaar.
Ook maar aangeschaft (voor een leuk prijsje online).

Fits
Een op Tetris gebaseerd bordspel. Speelbaar in 4 niveaus.
Ook leuk, maar niet aangeschaft.
Typisch zo'n gevalletje 'die proberen we volgend jaar nog een keer'.

Betoverd doolhof 3D
Op zich leuke variant op de klassieke versie.
We vonden het spel er niet veel leuker op worden.
Zelf ben ik ook wel aardig uitgekeken op Betoverd doolhof

Magic Maze on Mars
Magic Maze leek me heel interessant. Niet speelbaar gezien, maar wel deze variant met (ongeveer) hetzelfde spelmecaniek. Ik had hier wel veel van verwacht, maar het viel ons tegen.
Als idee en concept echt wel goed, maar het niet mogen overleggen icm een tijdsdruk maakte dit voor ons een erg ongezellig spel. Concentreren was ook lastig in de Jaarbeurs, dus dat hielp ook niet. Je kan bovendien makkelijk 'foute / illegale zetten' doen. Niet eens met opzet, maar ook per ongeluk.
Hierdoor komt het bij mij in de categorie 'slechte opzet'. Dit zou op een spelcoputer of tablet echte vele malen beter werken.

Verder geen echte titel die is blijven hangen of die we interessant vonden.
Helaas hebben we geen uitgebreidere spellen kunnen spelen. Die tafels kwamen niet zo vaak vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Laatst online: 11:28

Jeroen87

Bier Connaisseur

Smuey schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:02:

Uiteindelijk zijn we met een bescheiden setje aankopen naar huis vertrokken:

- Tapestry
- De taveernen van de oude stad
- Dale of Merchants 2
- Volle set Barpig (deel 1 en 2 plus een lading aan promo's en extra's)
- 2 decks Keyforge
Hoe was Tapestry geprijsd op de beurs? Daadwerkelijk wat korting? Is toch al vrij prijzig spel :>

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Jeroen87 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:59:
[...]

Hoe was Tapestry geprijsd op de beurs? Daadwerkelijk wat korting? Is toch al vrij prijzig spel :>
Ik heb hem voor 89 euro op de kop getikt. Niet de laagste prijs, maar lager dan de 94 euro die 999games als adviesprijs hanteert en gewoon concurrerend met online prijzen. Had ik hem goedkoper kunnen krijgen? Misschien wel, maar ik ben tevreden met de prijs die ik er voor heb betaald. Ik vond het dit jaar sowieso moeilijk om écht goede deals te vinden en ik had de indruk dat er ten opzichte van vorig jaar ook minder verkopers aanwezig waren.

Ik heb hem nog niet gespeeld, maar natuurlijk wel even uitgepakt. Ik ben ook erg te spreken over de productiekwaliteit. Punchboards perfect gecentreerd, mooie plastic onderdelen en gewoon een prima organiser voor de losse onderdelen onder in de doos. Plus natuurlijk genoeg ziploc-zakjes om de rest in op te bergen. Die ga ik van de week, als de kids op bed liggen, zeker even proef-spelen!

Ik koop sowieso niet heel erg vaak nieuwe spellen (ondanks dat ik toch al een respectabele verzameling heb liggen). De spellen die ik heb liggen, komen ook vaak op tafel, dat maakt het ook wat makkelijker te verantwoorden om eens een wat duurder spel te kopen. Los daarvan vind ik zo rond de 100 euro toch wel een beetje het maximum acceptabele (uitzonderingen daargelaten; Ik heb ook gewoon Gloomhaven in de kast liggen en ik wil niet eens weten wat ik ondertussen aan Scythe heb uitgegeven met alle uitbreidingen en upgrades... 8)7 )

[ Voor 28% gewijzigd door Smuey op 11-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Heb voor de vakantie drie spellen gekocht voor 2 personen (allemaal kleine kaartspellen of kleine doos spellen):
- Hanamikoji
- Lost Cities
- The Game 2 player (volgens mij heet ie Versus).

The Game vonden we het minst. Je loopt daar toch een beetje je eigen spelletje te spelen en er is echt minimale interactie met elkaar. Lost Cities vonden we samen met Hanamikoji erg leuk. Hanamikoji heeft ook wel wat weg van Lost Cities omdat je ook hier in twee van de vier beurten per ronde kaarten moet aanbieden aan je tegenstander en die moet dan de meest gunstige kaart(en) eruit pakken.

Qua houdbaarheid en diepgang denk ik dat Hanamikoji iets dieper en interessanter is dan Lost Cities maar het ontloopt elkaar niet veel.

En speel qua big board games Ticket to Ride Nordic Countries en Ticket to Ride Map Collection: Volume 2 – India & Switzerland. Zwitserland is een ideale 2 speler map net als Nordic. India schaalt ook goed voor 2 spelers vanwege de Mandalas. Die zijn met 2 spelers een stuk makkelijker te halen dan met 3-4 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 23-09 16:29
Afgelopen weekend eerste twee potjes Scythe gespeeld met drie man. De mechanics van 't spel lijken in eerste instantie complex, maar dat valt echt heel erg mee. Het spel zelf vind ik daarentegen wel erg lastig. Ik vind het moeilijk een focus te houden op bepaalde doelen en engine bouwen in combinatie met unit placement zie ik op een of andere manier ook niet. Ook is het spel uit het niets afgelopen. Zo heeft een speler twee sterren en zo heeft ie ze alle zes, progressie in de gaten houden is erg lastig vind ik. Het is niet helemaal mijn ding, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Robkazoe schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:06:
[...]
En speel qua big board games Ticket to Ride Nordic Countries en Ticket to Ride Map Collection: Volume 2 – India & Switzerland. Zwitserland is een ideale 2 speler map net als Nordic. India schaalt ook goed voor 2 spelers vanwege de Mandalas. Die zijn met 2 spelers een stuk makkelijker te halen dan met 3-4 spelers.
We spelen India niet zo dikwijls, maar volgens mij is er nog nooit iemand in geslaagd om zo 'n mandala te maken. Zelfs met drie is de map op bepaalde plekken zo krap dat je al blij bent als je er überhaupt 1 keer geraakt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Kwistnix schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:35:
Afgelopen weekend eerste twee potjes Scythe gespeeld met drie man. De mechanics van 't spel lijken in eerste instantie complex, maar dat valt echt heel erg mee. Het spel zelf vind ik daarentegen wel erg lastig. Ik vind het moeilijk een focus te houden op bepaalde doelen en engine bouwen in combinatie met unit placement zie ik op een of andere manier ook niet. Ook is het spel uit het niets afgelopen. Zo heeft een speler twee sterren en zo heeft ie ze alle zes, progressie in de gaten houden is erg lastig vind ik. Het is niet helemaal mijn ding, jammer.
Zonde, herken jouw kritiek deels, maar zou ook zeggen geef het spel nog een kans. De handigheid in het spelen komt van zelf en niet al na twee potjes. :*)

Als je zelf beter inzicht krijgt in de goals (sterren) en gaat focussen, wordt het einde ook voorspelbaarder. Je kan dan namelijk ook je tegenstanders beter inschatten.
HellPunk schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:44:
[...]

We spelen India niet zo dikwijls, maar volgens mij is er nog nooit iemand in geslaagd om zo 'n mandala te maken. Zelfs met drie is de map op bepaalde plekken zo krap dat je al blij bent als je er überhaupt 1 keer geraakt ;) .
Ik probeer altijd wel een rondje te maken in India en zo 3a4 Mandala mee te pikken, dit lukt regelmatig (zowel offline als online, de app van TTR).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43
Veel van de genoemde 2-speler spellen zijn hier inmiddels aanwezig.
Is voor ons zinvolle toevoeging naast de "gewone" bordspelen.
Speel graag 's-avonds nog een bordspel met vrouwlief ipv serietje kijken.

Favoriet zijn Jaipur, 7 wonders Duel, Patchwork en Lost cities.

Welke nog niet genoemd zijn: Hive en Andor, Chada en Thorn
Hive is het betere nadenk werk, verschillende stenen die eigen stappen patroon hebben, soort van schaak zeg maar. Hier moet je wel scherp voor zijn, dus soms na lange vermoeiende dag niet altijd geschikt.
Legenden van Andor, Chada en Thorn is juist het leuke dat dit een 2 persoons Coop is en je dus gezamenlijk tegen het spel speelt en de opdracht moet zien te voltooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
@Ardana
Nog een tweespelersuggestie: The Duke. Een abstract met een kleine regelset (al kan je die uitbreiden als je wilt) die toch de nodige spanning oplevert. Haru Ichiban zou je ook eens kunnen bekijken, ik vind er thuis helaas geen tegenspeler voor (daarom staat-ie ook in de verkoop O-) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Afgelopen zaterdag ook naar SpellenSpektakel geweest met mijn dochter, een vriend en zijn zoon. Was voor mij de eerste keer sinds lange tijd. We waren mooi op tijd in Utrecht en parkeren was prima geregeld. Echter bij aankomst in de hal stond er een erg lang rij en hebben we een minuut of 20 in de rij moeten staan. Bij binnenkomst direct naar de bring and buy stand gelopen om onze spellen daar te brengen. Daar aangekomen was het al ontzettend druk. Ik had 6 spellen bij me welke ik wilde verkopen. Ze waren wat overweldigd door de hoeveelheid spellen en mensen die interesse hadden denk ik, er was bijna geen doorkomen aan als je wat wilde bekijken. We zijn toen doorgelopen en kwamen daar bij de stand van HOT games. Die hebben het korte kaartspel Virus!. Een favoriet van mijn dochter en er was toevallig een tafel vrij. Direct gaan zitten en twee korte potjes gespeeld. Hierna wat rondgelopen en rondgekeken en zo kwamen we bij Deep Blue aan. Een nieuw spel van Days of Wonder. Je speelt allemaal een stel duikers welke op zoek gaat naar schatten in gezonken boten. Je hebt daarbij een aantal handkaarten (karakters) welke daarbij helpen en zorgen voor bescherming, lucht of extra opbrengsten. Uiteindelijk klein uurtje later waren we klaar. Ik vond het wel aardig, maar ook niet meer dan dat.
Hierna even verder gekeken op de beurs, de uitbreiding van Altiplano, de reiziger, voor een tientje opgepikt. Mooie prijs. Hierna Memoir '44 gespeeld. Deze had ik al jaren op de wenslijst staan om eens te spelen maar nooit aan toe gekomen. Nu dan een pot kunnen spelen. Een erg tof spel, degene waar ik mee was heeft hem inmiddels besteld.
Na alles op de beurs te hebben gezien nog 2 potjes Happy Salmon en een potje Codenames XXL kunnens spelen. Hierna weer naar the bring and buy geweest om te kijken wat er verkocht was. Uiteindelijk 4 van de 6 verkocht en alleen Deja Vu: Fragments of Memory en New York 1901 weer mee terug genomen. Dus als nog iemand interesse heeft. ;)

Uiteindelijk een mooie dag gehad. Prima georganiseerd, schone toiletten en genoeg te zien. Het was wel vrij druk en de horecea was achterlijk duur. Maar ja, dat is vaak zo op dit soort evenementen. Volgend jaar waarschijnlijk weer van de partij. Voor ons veel dichterbij dan Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Mvdbeld schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:46:
[...]

Zonde, herken jouw kritiek deels, maar zou ook zeggen geef het spel nog een kans. De handigheid in het spelen komt van zelf en niet al na twee potjes. :*)

Als je zelf beter inzicht krijgt in de goals (sterren) en gaat focussen wordt, het einde ook voorspelbaarder. Je kan dan namelijk ook je tegenstanders beter inschatten.
Oh, ik ga 't spel zeker niet opgeven. Meer spelen is waarschijnlijk de enige manier om dit onder de knie te krijgen. Maar dan liggen er wel een aantal nederlagen in mijn toekomst :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
HellPunk schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:44:
[...]

Om de vrede een beetje te bewaren met mijn vriendin lopen we elkaar niet in de weg te zitten tenzij het niet anders kan. Dat is misschien niet de manier om het te spelen maar bewaart wel de vrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kwistnix schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:35:
De eerste 3 sterren zijn het moeilijkst. Wanneer iemand dat heeft kan je bijna verwachten dat elke ronde wel de laatst kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Laatst online: 11:15

hellknight

Medieval Nerd

Ik ben 2 dagen naar SpellenSpektakel geweest, en het voelde weinig groter dan Eindhoven, waarschijnlijk door het grotere aantal bezoekers, en het feit dat de Magic en Keyforge tafels zoveel ruimte innamen.
Ik heb slechts 2 spellen gekocht:
- Dominion (Big Box, basis + Intrigue) - licht beschadigde doos, daardoor stuk goedkoper.
Ik had Dominion nog nooit gespeeld, of uberhaubt gezien, maar wel al veel goede verhalen over gehoord. Nog even BoardGameGeek reviews gechecked, en besloten mee te nemen.
's avonds in hotel bij boardgame avond met paar vrienden uitgeprobeerd, 1 van de mensen van 999 die daar games aan het demo'en was kende het spel goed, en heeft het uitgelegd, en aan eind van de avond nog potje meegespeeld. Erg leuk hoe een andere set kaarten het gevoel van het spel compleet kan veranderen - relatief rustig opbouwen met standaard set, en met 1 van de anderen (silver & gold) juist veel agressiever, elkaar dwarszitten.
- Pandemic: Rapid Response
Al diverse reviews over gelezen, dit was het enige spel dat ik echt op mijn "to-do" lijstje voor de beurs had staan, om te kijken hoe deze beviel. Ik speel veel Pandemic met vrienden - eerst normale spel, daarna met uitbreiding, daarna Legacy S1 uitgespeeld, nu bijna klaar met S2. We lopen er regelmatig tegenaan dat we na 1 potje legacy tijd tekort hebben om 2e potje te spelen, maar dat er nog wel tijd is voor een ander kort spel - daar kan Rapid Response dan goed gebruikt worden.

Journeys in Middle Earth nog uitgeprobeerd
op zich leuk spel, maar erg lastig - game lijkt moeilijksheidsgraad niet aan te passen aan aantal spelers - met verloren we al vrij snel

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Kwistnix schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:30:
[...]

Oh, ik ga 't spel zeker niet opgeven. Meer spelen is waarschijnlijk de enige manier om dit onder de knie te krijgen. Maar dan liggen er wel een aantal nederlagen in mijn toekomst :)
Door schade en schande wordt men wijzer. Mijn eerste potjes eindigde ik ook steevast onderaan, maar naarmate je meer speelt en meer de subtiliteiten van het spel in de vingers krijgt, weet je ook steeds beter waar je je het beste op kunt focussen.

Speel je met meer ervaren Scythe-spelers, of is het spel voor je hele groep nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Smuey schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:53:
[...]

Door schade en schande wordt men wijzer. Mijn eerste potjes eindigde ik ook steevast onderaan, maar naarmate je meer speelt en meer de subtiliteiten van het spel in de vingers krijgt, weet je ook steeds beter waar je je het beste op kunt focussen.

Speel je met meer ervaren Scythe-spelers, of is het spel voor je hele groep nieuw?
Ik had het spel gekocht en het was voor alle spelers nieuw. Mijn twee medespelers waren aanzienlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Robkazoe schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:21:
[...]

Om de vrede een beetje te bewaren met mijn vriendin lopen we elkaar niet in de weg te zitten tenzij het niet anders kan. Dat is misschien niet de manier om het te spelen maar bewaart wel de vrede.
Als mijn moeder meespeelt spreken we ook meestal af dat beide sporen gebruikt mogen worden (met drie spelers). Zo blijft het voor haar prettig om mee te doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Zo heb eindelijk Sushi Go en Jaipur aan de collectie toegevoegd.

Was laatst bij mn ouders en een spelletje Racko gedaan.
https://boardgamegeek.com/boardgame/917/rack-o

Lekker nostalgisch en best geinig voor tussendoor.

Ik houd deze ook ff in de gaten:
https://www.kickstarter.c...otball-manager-board-game

[ Voor 76% gewijzigd door SemperFidelis op 12-11-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Gisteravond met 4 spelers het introductie scenario gespeeld van Arena: the Contest. Het spel bestaat uit heel veel losse delen dus het opzetten en uitleggen van het spel duurde nogal lang. Ik had me iets beter kunnen voorbereiden, achteraf gezien.

Toen het spel eenmaal op gang kwam en we de regels een beetje doorkregen bleek dat het eigenlijk een behoorlijk simpel spel is qua regels. Elke speler heeft een character die 4 abilities heeft en 1 passive ability. Van de 4 abilities zijn 2 'normaal' en 2 special. De normale abilities kun je onbeperkt spelen (1 maal per beurt) en de specials maximaal 1 keer per spel, en nooit op 2 beurten tussen spelers achter elkaar. Verder is het gewoon een kwestie van alle enemies afmaken en de eindbaas verslaan (maar misschien dat dit verschilt per scenario). Al met al was het wel leuk, maar waarschijnlijk toch te simplistisch voor mijn groep...

Afgelopen weekend heb ik Catan basisspel gespeeld met het 11 jarige zoontje van mijn vriendin, en met een vriend van me. En ik heb hem Magic: the Gathering geleerd. Hij had alles heel snel door. Ik had al jaren geen Magic meer gespeeld maar dit was toch wel weer even leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren een potje Wsiąść do Pociągu: Polska, ofwel Ticket to Ride Polen. Beetje een vage editie, volgens de verpakking is het uitbreding 6½ en is die ook alleen in Polen uitgebracht. Gelukkig is dingen shippen vanaf Polen naar NL erg goedkoop.
Op zich een leuke, vrij compacte map. We hadden eigenlijk teveel treintjes gepakt (je hebt er maar 35 nodig ipv de standaard 45), maar dat maakte voor de gameplay niet zo heel gek veel uit. Met z'n 2en was die wel leuk, maar ik wil 'm graag nog een keer met 4 proberen. Wel weer een map waar je de hele tijd aan het zoeken bent naar de plaatsen, gezien mijn kennis van Polen niet heel erg uitgebreid is :D Uiteindelijk geeindigd met 142 tegen 140 punten.

Daarna nog een potje Century: de nieuwe wereld gedaan. Een beetje hetzelfde idee als Century: Specerijenroute, maar dan als workerplacement (en die games zijn ook weer te combineren, met de versie van vorig jaar er nog bij tot weer een ander spel).
Het idee is grappig, maar met z'n 2en komt die niet heel lekker uit de verf, het enginebuilden komt dan net niet genoeg op gang naar mijn idee. Wil deze zeker nog een keer met 4 gaan proberen.
Grootste minpunt bij deze zijn de meeples die echt superklein zijn, die hadden wel gewoon een stuk groter mogen zijn, maar verder een best leuk spel. Binnenkort ook maar eens proberen met de Specerijenroute erbij, en kijken hoe die 2 combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:37
Ik maandag Tapestry gespeeld :-) Ik vind hem bijzonder fijn en hij viel goed mee. Wel is er een groot verschil in tapestry era kaarten en in rassen vind ik persoonlijk. Zeker voor een eerste spel haal je er eigenlijk best een aantal advanced rassen uit... Ook dobbelstenen voor military track is zo wat random. Kameraad smeet constant 7 victory points, en ik 2...
Maar voor de rest bijzonder goed, mooie components, speelt vlot. Niet complex qua regels maar wel wa nadenkwerk. En eens die engine in gang komt, vlot het wel heel goed.
Uiteindelijk een mooie 216 punten gehaald voor het eerste spel. Deze gaan we nog eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Deze week A Sliver of Silver gedaan, van Legacy of Dragonholt (solo). Was leuk, ik verbaas er me over hoe snel de tijd gaat met die game. Nog 4 'verhalen'/'boeken' te gaan!

Binnenkort maar eens een eerste potje Mage Knight doen hier :) De Ultimate Edition ligt al een poosje thuis, maar de complexiteit houdt me nog even tegen om daadwerkelijk te beginnen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Thrace Grumble op 14-11-2019 09:55 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Pagina: 1 ... 91 ... 159 Laatste