Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30
@MeZZiN Nou ja, te langzaam, te snel, gewoon lekker op je eigen tempo spelen. Dat lijkt me het beste. Het scheelt best wel dat je niet heel afhankelijk bent van de ander. Voor het bepalen van wat je wilt doen. Daardoor kun je op een gegeven moment best wel wat zetten vooruit denken. En het resetten van het spel gaat heel snel als je niet alle kaarten opnieuw schut. We hebben wel de uitbreiding erbij, dus dan heb je wat meer kaarten voor je er helemaal doorheen bent. Als ik het vergelijk met Splendor dan denk ik niet dat we langer over een potje Wingspan doen met zijn tweeeen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
Zijn er nog meerdere Tweakers die vorig jaar hebben meegedaan aan deze groepspledge van @Bananenspin ?
Ik heb me destijds aangemeld en geld overgemaakt maar geen spel ontvangen, mensen van Moon geven aan dat alles is uitgeleverd. Dennis K. ala Bananenspin is op geen enkele wijze bereikbaar, althans hij geeft geen reactie. Ben dus even benieuwd of ik nu de enige ben of dat er nog meerdere via dit forum zijn ingestapt.
Bananenspin schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:06:
Zijn er Tweakers met interesse in het spelletje Moon op kickstarter? Als beetje Tweaker moet je een spelletje met bits toch wel leuk vinden en zeker voor deze prijs! Heb een groepspledge opgezet en momenteel heb ik al 11 man. Bij 20 mensen is de prijs 11 euro per persoon inclusief verzendkosten! Ik woon zelf in Leiden voor het eventueel ophalen. De creator is een hele vriendelijke guy uit Spanje die de optie voor 20 en 50 bestelling speciaal heeft toegevoegd omdat ik er naar vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
Cujo74 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:09:
Zijn er nog meerdere Tweakers die vorig jaar hebben meegedaan aan deze groepspledge van @Bananenspin ?
Ik heb me destijds aangemeld en geld overgemaakt maar geen spel ontvangen, mensen van Moon geven aan dat alles is uitgeleverd. Dennis K. ala Bananenspin is op geen enkele wijze bereikbaar, althans hij geeft geen reactie. Ben dus even benieuwd of ik nu de enige ben of dat er nog meerdere via dit forum zijn ingestapt.

[...]
Ik ook. En krijg ook geen reactie helaas. Misschien is er iemand hier die hem persoonlijk kent?

[ Voor 4% gewijzigd door Medjai op 10-01-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:57
Cujo74 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:09:

[...]
Yes, ik heb hetzelfde probleem dus als iemand meer weet dan hoor ik hier ook gaag van.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zie ook Orion84 in "Gebruiker Bananenspin lijkt boel opgelicht te hebben" Dit is dus waarom dit soort acties niet zijn toegestaan op Tweakers. Jammer dat deze er doorheen geglipt is.

Laten we hier verder on-topic blijven :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Orion84 Ik heb geen toegang tot dat topic, dus ik neem aan dat meer mensen hier het zo niet gaan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

LOTG schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:46:
@Orion84 Ik heb geen toegang tot dat topic, dus ik neem aan dat meer mensen hier het zo niet gaan weten.
Excuus, even vergeten dat als een topic in Schop een Modje is afgehandeld en dus gesloten, dat het niet meer zichtbaar is voor anderen. Bij deze dan even mijn volledige reactie die ik daar gegeven had.
Orion84 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:42:
Zo te zien is ie al een week niet meer op Tweakers geweest. Ik heb hem maar even een mailtje gestuurd met het verzoek om te reageren op jullie berichten.

Mocht je niet binnen afzienbare tijd reactie hebben dan rest er weinig anders dan aangifte te doen. Wij kunnen daar verder niets in betekenen.

Dit soort gezeik is overigens dus precies waarom inkoopacties niet zijn toegestaan op Tweakers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
yrew schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:24:
@MeZZiN Nou ja, te langzaam, te snel, gewoon lekker op je eigen tempo spelen. Dat lijkt me het beste. Het scheelt best wel dat je niet heel afhankelijk bent van de ander. Voor het bepalen van wat je wilt doen. Daardoor kun je op een gegeven moment best wel wat zetten vooruit denken. En het resetten van het spel gaat heel snel als je niet alle kaarten opnieuw schut. We hebben wel de uitbreiding erbij, dus dan heb je wat meer kaarten voor je er helemaal doorheen bent. Als ik het vergelijk met Splendor dan denk ik niet dat we langer over een potje Wingspan doen met zijn tweeeen.
Precies is ook zo soms speel je sneller dan anders . Zoals dominion die spelen wij heel heel erg snel.

Wing span komt daar vast ook wel nu zitten we veel nog naar de kaarten te turen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
Dank @Orion84 voor snelle reageren op mijn bericht.

Ik was niet bekend met inkoopactie regel eerlijk gezegd, snap hem nu wel, dit was mijn eerste en gelijk ook laatste keer, heb lesje wel geleerd.

Voor andere gedupeerden stuur me anders maar persoonlijk bericht, kijken of en wat we nog kunnen en willen doen.

En verder inderdaad weer graag on-topic.
Orion84 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:44:
Zie ook Orion84 in "Gebruiker Bananenspin lijkt boel opgelicht te hebben" Dit is dus waarom dit soort acties niet zijn toegestaan op Tweakers. Jammer dat deze er doorheen geglipt is.

Laten we hier verder on-topic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik hoor een hoop goeie dingen over wingspan, niet echt mijn soort spel en thema maar ik zie wel vaak genoeg op facebook dat ie als warme broodjes bij de tabletop winkel in de buurt over de toonbank vliegt. Ben toch wel benieuwd.

@MeZZiN zullen wij binnenkort even via pm een afspraak maken voor deadzone en afhankelijk van hoeveel tijd we hebben er een bordspel achter aan gooien? Ik stuur je binnenkort even een pm als jij mij niet voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:01
Even tussendoor ter info.
Ibood heeft vandaag een serie spellen van 999 games in de aanbieding. Ongeveer 20%-35% korting, zie:
https://www.ibood.com/home-living-nl/nl/flash-sales/57338/8981/999-games

O.a. Stenen tijdperk, Carcassonne uitbreidingen, Brieven uit Whitechapel, Skye, The Unusual Suspects en Lost cities het bordspel.

[ Voor 34% gewijzigd door m181087 op 10-01-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disgeae
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:49
Onze huidige collectie:
https://boardgamegeek.com...ng&ff=1&subtype=boardgame

Iemand nog aanbevelingen als je kijkt naar de ratings?
Denk dat ik binnenkort een Kallax ga kopen om ze allemaal nog te kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
- Wingspan
- Takenoko
- stenen tijdperk
- Pandemic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:41

Oxigeon

En zo is dat!

disgeae schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:15:
Onze huidige collectie:
https://boardgamegeek.com...ng&ff=1&subtype=boardgame

Iemand nog aanbevelingen als je kijkt naar de ratings?
Denk dat ik binnenkort een Kallax ga kopen om ze allemaal nog te kunnen storen.
Patchwork misschien? Is op zich een vrij simpele game wat met 2 personen gespeeld wordt.

Verder ben ik op dit moment vrij geintresserd in de volgende Kickstarter van een Nedelands bedrijf.
https://www.kickstarter.com/projects/jollydutch/herrlof

Ik heb eigenlijk nooit echt van deze games gespeeld. Al denk ik dat het in de buurt komt van UNO/Pesten alleen dan met een soort van "gok" factor. Maar denk dat dit wel een leuk spelletje is om op vakantie mee te nemen. Maar voor €9,- of 11,- incl verzenden kan ik hem eigenlijk niet laten liggen.

Verder moet ik bekennen dat ik echt aan het wachten ben tot Wingspan in de aanbieding komt. €50,- vind ik persoonlijk nog te veel. Ik weet dat ik met de app Tessa 30% korting kan pakken bij 999games. Maar daar ben ik pas net aan het sparen en ligt eraan hoe lang ik erop moet sparen (met online aankopen gaat dit niet zo snel).

[ Voor 13% gewijzigd door Oxigeon op 10-01-2020 13:37 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Wat voor prijs je verwacht je dna te betalen voor Wingspan? Bij bol.com is 45. Opzich niet gek voor de kwaliteit van het spel en wat het brengt. Ik verwacht niet dat hij voorlopig veel goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Bordspel spelers: €45 is een eerlijke prijs voor een spel maar wel enigszins prijzig.

Wargamers: dit jaar weer een nieuw spel dus ook weer 2 boeken van €40 en een klein legertje van €80, betaal over het jaar wel €120 om een compleet leger te krijgen maar eerst 3 maanden schilderen.

Mischien toch aan bordspellen beginnen, nooit echt heel erg open voor geweest al heb ik er niets op tegen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:49
MADG0BLIN schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:14:
Wat voor prijs je verwacht je dna te betalen voor Wingspan? Bij bol.com is 45. Opzich niet gek voor de kwaliteit van het spel en wat het brengt. Ik verwacht niet dat hij voorlopig veel goedkoper wordt.
1 + 1 gratis bij de Makro laatst ;) Hopelijk dit jaar weer zo'n actie.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Orangezoo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:29:
Bordspel spelers: €45 is een eerlijke prijs voor een spel maar wel enigszins prijzig.

Wargamers: dit jaar weer een nieuw spel dus ook weer 2 boeken van €40 en een klein legertje van €80, betaal over het jaar wel €120 om een compleet leger te krijgen maar eerst 3 maanden schilderen.

Mischien toch aan bordspellen beginnen, nooit echt heel erg open voor geweest al heb ik er niets op tegen. 8)7
Beide hebben bij een plek wargamming heb ik weinig tijd voor een boardgame gaat makkelijker de tafel op dan een wargame.

Er zijn best een hoop games als een wargame spelen zonder veel effort. Painting and all.

Maar goed als ik boardgames speel zijn het vaak euro's. En een beetje ameritrash af en toe is ook erg leuk.

Veel euros zijn gelukkig thematisch stukken beter nu dan ooit te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Morpheusk schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:13:
[...]

1 + 1 gratis bij de Makro laatst ;) Hopelijk dit jaar weer zo'n actie.
Ik was toen ook bij de Makro, maar Wingspan hadden ze toen wel weggehaald... :(
Net als kwakzalvers. Gelukkig wel een aantal andere games ingeslagen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:49
ViNcE schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:39:
[...]

Ik was toen ook bij de Makro, maar Wingspan hadden ze toen wel weggehaald... :(
Net als kwakzalvers. Gelukkig wel een aantal andere games ingeslagen.
In de Delft was het aanbod erg goed. Ik was zelf in Duiven aan het eind van de middag en toen was bijna alles weg. ‘S ochtends gingen ze met karrenvol weg, volgende keer maar is een goldcard fixen. Dan heb je 2 uur eerder toegang.

Kwakzalvers is op dit moment goed geprijsd bij de Makro voor €26 incl.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Morpheusk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:43:
[...]

In de Delft was het aanbod erg goed. Ik was zelf in Duiven aan het eind van de middag en toen was bijna alles weg. ‘S ochtends gingen ze met karrenvol weg, volgende keer maar is een goldcard fixen. Dan heb je 2 uur eerder toegang.

Kwakzalvers is op dit moment goed geprijsd bij de Makro voor €26 incl.
Ik was om 9.00 in Duiven. Ik denk dat ze deze spellen echt weg hebben gehaald. Kwakzalvers had ik zelf al een keer daarvoor gekocht met 30% korting. Wel Clever gehaald en wat escape spellen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Oxigeon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Patchwork misschien? Is op zich een vrij simpele game wat met 2 personen gespeeld wordt.

Verder ben ik op dit moment vrij geintresserd in de volgende Kickstarter van een Nedelands bedrijf.
https://www.kickstarter.com/projects/jollydutch/herrlof

Ik heb eigenlijk nooit echt van deze games gespeeld. Al denk ik dat het in de buurt komt van UNO/Pesten alleen dan met een soort van "gok" factor. Maar denk dat dit wel een leuk spelletje is om op vakantie mee te nemen. Maar voor €9,- of 11,- incl verzenden kan ik hem eigenlijk niet laten liggen.

Verder moet ik bekennen dat ik echt aan het wachten ben tot Wingspan in de aanbieding komt. €50,- vind ik persoonlijk nog te veel. Ik weet dat ik met de app Tessa 30% korting kan pakken bij 999games. Maar daar ben ik pas net aan het sparen en ligt eraan hoe lang ik erop moet sparen (met online aankopen gaat dit niet zo snel).
Met zo succes zal wingspan niet heel snel mega korting krijgen misschien een speciale BTW weg korting of zo. Maar dan nog rond de 45-50 euro voor dat spel is een koopje. Als je ziet hoeveel tafel tijd het spel krijgt dan heeft hij al lang zijn geld terug verdient.

Genoeg games gekocht die bij lange na niet zo vaak op tafel komen.

Maar als je volgend jaar bij de 999 magazijn opruiming langs ga dan kan je hem waarschijnlijk wel goedkoper krijgen.

Zelf heb ik hem gewoon normale prijs bij mij mijn game store gekocht boeide mij echt niet voor een paar euro extra korting. Koste net onder de 50 euro en de uitbreiding 29 euro. Vond het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik vrees dat Wingspan thuis vooral door mij solo gespeeld gaat worden :P . Ik had er dit weekend zaak van gemaakt om dit terug gespeeld te krijgen, maar mijn vrouw was er wederom niet warm voor te krijgen. Je bent erg afhankelijk van de kaarten waarmee je start en je hebt zeker in het begin van het spel weinig bewegingsvrijheid tot je engine wat op gang komt. Als je graag vijf zetten vooruit denkt heeft Wingspan toch net iets teveel onzekerheid om leuk te zijn :+ .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Vandaag On Mars binnengekregen, mooie doos weer van Eagle Gryphon games voor in de kast. Wel weer eerst plaats maken want er past niks meer in.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:43:
Vandaag On Mars binnengekregen, mooie doos weer van Eagle Gryphon games voor in de kast. Wel weer eerst plaats maken want er past niks meer in.
Als net afgestudeerde meubelmaker heb ik daar geen last van :+

@MeZZiN wanneer gaan wij een keer een potje spelen? Had je een pm gestuurd maar nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
omdat ik nog druk aan het kijken ben met agenda :) * MeZZiN moet iets te veel ballen in de lucht houden. Working on it :) plus ik moet mijn zooi nog vinden en even snel op een base knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Haha, ik zal er rekening mee houden.
Al loop ik me erg te vervelen, maar goed laat dat je niet ophengsten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Maar iemand deze al gezien natuurlijk al lang bekend dat hij ging komen maar hij is er gewoon in de eerste dag 1 miljoen opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/027/699/679/570ddc7e591097edf985c3c64854d3fe_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1578582336&auto=format&gif-q=50&q=92&s=9f9cdc4329558ce946849978297564a0
https://www.kickstarter.c...to-dark-tower/description

Het lijkt mij een super toffe game die natuurlijk door restoration games helemaal vernieuwd en verbeterd is zonder de roots kwijt te raken.

Plus punten:
  • Prachtig
  • Goede gameplay (dice tower live show gekeken)
  • Thema super mooi
  • App intergratie (met een grote maar)
  • Een goede herincarnatie van de classic
  • Belofte dat de app / source code etc open source wordt als ze stoppen met het bedrijf
Min punten:
  • Prijs
  • App / bluetooth / toekomst zekerheid
  • Te veel app interactie
Restoration games is een goed bedrijf die al meerdere games terug gebracht hebben. Zoals fireball island (de enige die ik zelf heb). Deze hebben helemaal aangepast aan de huidige tijd zonder de fun van het origineel aan te tasten. Erg goed gedaan. Denk dat ze dus met dark tower precies hetzelfde doen. Ik maak me daar over totaal geen zorgen alleen de techniek is een groot punt van zorgen. Hoe lang blijft dat goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@MeZZiN De prijs is wel een beetje een standaard kickstarter dingetje, net als de berg aan extra stuff die je meteen kunt kopen en expansions.

Vooral dat laatste is een beetje problematisch. Als je normaal een expansion maakt, dan weet je wat je klanten wel en niet goed vinden aan je base game. Met een expansion kun je dat dan wat tweaken. Nu kom je meteen met een berg aan dure expansions die misschien helemaal niet leuk zijn.

De prijs is voor mij te hoog. Ik heb minder voor Gloomhaven betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik was er ook geïnteresseerd in, al tijden op zitten wachten, maar ik kan de prijs voor mezelf niet helemaal rechtvaardigen. Ik vraag me ook af hoe lang de toren goed blijft werken. Ik ga waarschijnlijk wel Oath backen, van de makers van Root. En die is ook al redelijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
De prijs is voor mij een ook een issue ga ik er voor 200 euro + aan fun uit halen of speel ik liever de normale boardgames ik kan er 3 voor kopen voor 1x dark tower (en ja ik wil dan natuurlijk de complete edition hebben)

Zit er genoeg spel in dat het de prijs rechtvaardigt. Zelf misschien voor de basis versie.

Ik heb fireball island ook gekocht en dat koste mij rond de 150 euro totaal via een webwinkel. En tja het is een super toffe game en zeker zijn geld waard over de jaren. Ik kan het spel tot ik oud ben nog spelen (want geen techniek) Maar deze game zal net zoals dark tower niet zo vaak op de tafel komen om ik meer euro's speel.

En vindication koste zelf maar 100 euro voor ales en daar zit meer gameplay in dan dark tower. Totaal niet te vergelijken in gameplay. Maar wel in hoeveel je krijgt voor je geld aan gameplay.

Maar goed ik denkt dat mijn FOMO gevoel voor kickstarters behoorlijk aan het afnemen is en rationeel overneemt (yah) en het ga aankijken.

Heb ook een paar mega grote KS ooit gekocht en de meeste komen gewoon te weinig op de tafel. Als ik krijg speel ik meestal bord spellen die normale uitgevers gemaakt worden.

Denk ook dat de hype van een paar jaar terug behoorlijk afgenomen is (zeker voor mij).

Maar de techniek ik maak me er toch behoorlijk zorgen over denk dat ze het echt wel goed gemaakt hebben zeker voor die prijs moet dat gewoon gaan lukken. Maar het is wel een complex stuk en de kosten zeker voor development kan best in de papieren lopen en het onderhoud aan de app ook.

Ben wel benieuwd of ze zelf de hardware PCB gemaakt hebben of gewoon een pi zero/arduino of iets gebruiken.

Er waren ooit wat kickstarters zoals Golem Arcana en die zijn er niet meer en de app doet niet veel meer. Ben blij dat ik toen niet daar voor gegaan ben. Idee was geweldig maar techniek blijf een ding. En ik ben in bordspelen juist gestapt om minder met techniek te doen niet juist meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@MeZZiN Die toren is ook meer een achilleshiel denk ik dan die app. Het is leuk dat die zo veel onderdelen heeft, maar dat kan dus allemaal kapot. Misschien dat iemand met wat kennis het wel kan fixen, maar het is een duur onderdeel. De app opensourcen is het minste wat ze kunnen doen (al die spellen die een app vereisen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Een de toren is ook een ding maar die verwacht ik eigenlijk de minste issues mee. Laten we wel zijn hoe vaak spelen we de game 10x 20x. Denk niet dat slijtage het grootste issue is.

Plus de 3d printer maakt het wel mogelijk met opensource files zelf dingen te maken maar dat is gelijk ook de issue moeten we hier in willen dat je moet rekenen op 3d print / open source om je spel te kunnen blijven spelen.

Als ik de fireball island bekijk heb je geen last van de issues. Maar goed dark tower is niet dark tower zonder de techniek. Ben benieuwd hoe veel ze ophalen en of ik toch ga backen... En soms koop je een game voor de ervaring en niet of hij lang mee gaat mag dan geen klassieker worden maar voor een paar jaar lol is ook een prima optie.

[ Voor 34% gewijzigd door MeZZiN op 15-01-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
MeZZiN schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:28:
Maar iemand deze al gezien natuurlijk al lang bekend dat hij ging komen maar hij is er gewoon in de eerste dag 1 miljoen opgehaald.

[Afbeelding]
https://www.kickstarter.c...to-dark-tower/description

Het lijkt mij een super toffe game die natuurlijk door restoration games helemaal vernieuwd en verbeterd is zonder de roots kwijt te raken.

Plus punten:
  • Prachtig
  • Goede gameplay (dice tower live show gekeken)
  • Thema super mooi
  • App intergratie (met een grote maar)
  • Een goede herincarnatie van de classic
  • Belofte dat de app / source code etc open source wordt als ze stoppen met het bedrijf
Min punten:
  • Prijs
  • App / bluetooth / toekomst zekerheid
  • Te veel app interactie
Restoration games is een goed bedrijf die al meerdere games terug gebracht hebben. Zoals fireball island (de enige die ik zelf heb). Deze hebben helemaal aangepast aan de huidige tijd zonder de fun van het origineel aan te tasten. Erg goed gedaan. Denk dat ze dus met dark tower precies hetzelfde doen. Ik maak me daar over totaal geen zorgen alleen de techniek is een groot punt van zorgen. Hoe lang blijft dat goed.
Ziet er tof uit, dat zeker. Ik ben niet bekend met het origineel, maar er zijn toch een paar puntjes:

1. App-integratie. Ik speel voornamelijk boardgames om NIET met software te hoeven omgaan. Daarbij is continuïteit een ding (wil je over vijf, tien jaar echt nog met opensource en oude devices of emulators moeten gaan lopen aanrommelen om je (dure!) boardgame nog te kunnen spelen?

2. Duurzaamheid. Al die functionaliteiten in die toren zijn leuk, maar hoe stevig is dat ding gebouwd? Als er ook maar iets aan kapot gaat, ben je de sjaak en kun je je spel niet meer spelen.

3. De prijs. Manmanman, ik begrijp oprecht niet waarom men die Kickstarters zo duur maakt. Al die mini's, mechanische onderdelen en apps zijn leuk hoor, maar ze drijven de prijs veel te hoog op. Ter vergelijking, Gloomhaven kost ongeveer hetzelfde en ik gok dat je daar veel meer gameplay uit kunt halen. Plus, die kun je over tien jaar probleemloos nog eens gaan spelen als je er nu klaar mee bent.

Wat is er mis met gewoon stevig karton en plastic mini's?

Aan de andere kant, ik ben één van die zeldzame mensen die (bewust) geen credit card heeft, dus alles op KS is sowieso niet voor mij en ik moet gewoon niet zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En zelfs minis zijn wat mij betreft vaak niet nodig. Ik heb een pesthekel aan mini's schilderen, dan heb je dus een bord vol grij plastic. Kleurige kartonnen standees zien er dan al snel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat is voor mij ook de grootste reden om het nog niet te doen teveel app interactie en ik wil juist geen app als ik boardgame speel.

Ze hebben wel de minis een wash gegeven yah :) maar schilderen is wel een ding voor veel.

En het is duur omdat het lage oplage electronica is en dat kost gewoon een smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Persoonlijk zie ik, als het op remakes van 'oude' boardgames aankomt, liever zoiets als de recente release van Dune, van Galeforce Nine. Geoptimaliseerde regels (van horen zeggen, ik ben niet bekend met de originele game en ik heb de remake nog niet gespeeld), simpele onderdelen en geen poespas om het interessanter te laten lijken dan het eigenlijk zou moeten zijn. En een retailprijs van minder dan 50 euro, wat voor mij voor de overgrote meerderheid van spellen toch wel een beetje de sweet spot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies dat heb ik ook een beetje dark tower is gewoon heel ambitieus . en de prijs voor de techniek is zeker niet heel slecht alleen zit er genoeg game in voor de prijs. Je kan er 3 andere games voor kopen. Of gloomhaven (de designer van gloomhaven heeft meegewerkt aan dark tower)

Dune is bijna dezelfde game met een paar regel aanpassingen (BBG regel aanpassingen) en een nette prijs.

Zover ik kan zien is de tower ook niet heel veel meer dan een dice tower / cube tower met extra features maar misschien had je die ook redelijk analoog kunnen oplossen. Of gewoon in de app. Je zou bijna een game kunnen maken met de app op een telefoon midden op het board en de skulls vallen netjes uit de app tower en de glyfs ook en you are done :) had je voor 40 euro een spel kunnen maken.... Zal me niets verbazen als ze code open source is dat dat gewoon gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MADG0BLIN schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:53:
Ik ga waarschijnlijk wel Oath backen, van de makers van Root. En die is ook al redelijk aan de prijs.
Ik denk ook dat ik eerder voor Oath ga. Een app of toren vind ik absoluut geen probleem, maar ik koop gewoon geen spellen van €200. Ik speel spellen gemiddeld 3 x (jaja, ik weet het). Ik probeer echt te zoeken naar spellen die ik binnen twee uur (liefst korter) kan spelen. Dan kan ik er ook meer van op 1 avond doen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Moet zeggen dat ik alleen verder ga voor een game als hij echt veel gameplay bied maar na een paar is mijn ervaring dat de dure games eigenlijk bijna niet op de tafel komen. Meestal komt het doordat het te moeite kost om de regels te leren of te uitgebreid. Teveel zooi.

Deze is gelukkig redelijk instap niet al te complex weinig regels maar toch 200 euro is een hoop geld voor een game die ik realistisch 2-3 keer echt ga spelen. Plus heb te veel zooi nog werkeloos in mijn kamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik geef graag wat extra geld uit voor een deluxe versie of iets als een houten insert, maar in de campagne voor Dark Tower zie ik echt niets dat me aantrekt. Ik ken het originele spel niet, dus geen nostalgie en ik heb ook niet met apps-in-bordspellen. Aangezien ze ondertussen bijna aan 2 miljoen zitten zijn er gelukkig voor de uitgevers wel genoeg anderen die hier wel brood van lusten :) .

Ik wacht ondertussen op Crystallo, een solo-spel dat ik via een late pledge nog heb kunnen bemachtigen. Dat wordt m'n eerste geleverde KS van 2020, ik kijk er naar uit om het te proberen!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
Nou, ik heb gisteren mijn 2e hands versie van Terra Mystica voor het eerst gespeeld en dat beviel goed. Ik verwacht de game nog tientallen keren te spellen O-) Eigenlijk heb ik bijna alle games in mn collectie wel meer dan 10 keer gespeeld (Zelfs Twilight Imperium een keer of 8- 9, schijnt erg veel te zijn als ik de fora lees)

Maar blijf vooral voor honderden euro's kickstarters sponsoren mannen, mocht er ooit weer een Gloomhaven bij zitten schuif ik graag aan om bij 1 van jullie mee te spelen :9 #Paupergamer.

Terra Mystica is trouwens typisch zo'n game die je kunt kopen van casual gamers/gezinnen die hem te moeilijk vinden.
Was destijds met Agricola ook, werd als "het nieuwe Catan" aangeprezen en belandde zo zelfs in kerstpakketten. Maar de meeste mensen haakten af zodra ze de wall of text in het boekje zagen, dus ook deze heb ik destijds in nieuwstaat gekocht. Jammer, want Agricola wordt letterlijk terwijl ik dit op de bank typ gespeeld door de kids hier aan tafel (1x 7 jaar en 2x 9 jaar oud, zonder de kaarten overigens) :*)

[ Voor 83% gewijzigd door _Anvil_ op 16-01-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Lol maar het mag hoor #Paupergamer ik zit er totaal niet mee alleen het vinden van een avond en mensen om te spelen is soms best lastig.

Het weekend maar eens iedereen van het gezin maar aan tafel zetten met een spel :)

[ Voor 24% gewijzigd door MeZZiN op 17-01-2020 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Terra Mystica, al veel te lang niet gespeeld. Werkelijk een fantastische game. Toch ook dik 20x gespeeld. De laatste uitbreiding schijnt ook erg tof te zijn.

Ik heb hier van de week weer 2 potten Memoir '44 gespeeld. Het tweede scenario. Blijft een leuk spel wat ik recentelijk voor het eerst heb gespeeld. We gaan zo 1 voor 1 alle scenario's in het boek langs.

Daarna voor het eerst Targi gespeeld. Dit was ook een zeer positieve verrassing. Zit een hoop strategie in voor zo'n klein 2 speler spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Terra Mystica ga ik in mijn sociale kring ook echt niet veel te spelen krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Terra Mystica inderdaad heel leuk. Ook memoir 44 is een goede keuze, die heb ik sinds vorig jaar. Toen een scenario of 3 van gespeeld, moet het dringend nog eens oppakken.

Wij gisteren bij vrienden Blackout Hong Kong gespeeld. Enorm leuk spel! Hoewel het een redelijk lang spel is, speelt het lekker vlot (vind ik persoonlijk). Deze wil ik gerust nog spelen. Het spel is opgedeeld in een 8 fases per ronde die duidelijk op je player board staan. Uiteindelijk wel 3u bezig geweest, inclusief uitleg, voor 4 spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Tot mijn verrassing stak gisteren Crystallo al in de bus. Gelukkig in een stevige envelop, want die had het op de reis van China naar de brievenbus flink te verduren gekregen. De inhoud was gelukkig intact.

Crystallo bestaat uit een deck kaarten en 18 kristallen. Op de kaarten staat een combinatie van kristallen en orbs. Het is een spel in twee delen: eerst moet je zes magische dieren bevrijden voor je door het deck kaarten heen bent, als je daarin slaagt moet je de draak verslaan om te winnen. Tijdens het spel kan je magische items verzamelen om het gevecht met de draak makkelijker te maken.

In je beurt trek je een kaart en probeer je deze zo aan te leggen aan de andere kaarten dat er een bepaalde combinatie van drie kristallen ontstaat, bijvoorbeeld met dezelfde vorm én kleur of met dezelfde kleur maar allemaal verschillende vormen. Als je daarin slaagt mag je een orb bedekken met een kristal van dezelfde kleur. Dit moet je dus voor elk dier drie keer doen.

Dit stuk van het spel is best leuk omdat je wel een paar zetten vooruit moet denken. Omdat ik uit de losse pols speelde was ik erg snel door het deck heen en verloor ik dus het spel. Ik heb wel de indruk dat het een paar beurten gaat duren voor ik het effectief tegen de draak kan opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met zowel Terra Mystica als Gaia Project? Ik heb alleen de laatste, TM heb ik nog nooit gespeeld, maar ik vraag me af of de aanschaf het waard is als je Gaia Project al hebt liggen (aangezien het toch een beetje wordt gepresenteerd als 'Terra Mystica 2 in space').

Overigens herken ik het dat soms wat lastig is om de wat lastigere spellen (qua regels of qua thema) op tafel te krijgen. Gaia Project hebben we bijvoorbeeld nog maar vijf keer op tafel gekregen. Zelf ben ik er absoluut fan van, maar bij de rest sloeg het toch wat minder goed aan vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Smuey schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:59:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met zowel Terra Mystica als Gaia Project? Ik heb alleen de laatste, TM heb ik nog nooit gespeeld, maar ik vraag me af of de aanschaf het waard is als je Gaia Project al hebt liggen (aangezien het toch een beetje wordt gepresenteerd als 'Terra Mystica 2 in space').

Overigens herken ik het dat soms wat lastig is om de wat lastigere spellen (qua regels of qua thema) op tafel te krijgen. Gaia Project hebben we bijvoorbeeld nog maar vijf keer op tafel gekregen. Zelf ben ik er absoluut fan van, maar bij de rest sloeg het toch wat minder goed aan vrees ik.
Ik heb beide, in Gaia Project zijn toch wel wat verbeteringen aangebracht en e.e.a. is gestroomlijnder.

Ik denk dat een van beide voldoende is als je het toch niet al te vaak op tafel krijgt.
Als je in de buurt bent mag je hem wel een keer uitproberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_

Dan kun je de groep inderdaad beter eerder blootstellen aan Terra Mystica, onze eerste pot deed mn stiefdochter van 9 mee en die kon zich aardig redden. TM is veel overzichtelijker en minder complex. In de SU&SD review trekt Quins ook een vergelijking tussen de 2 games: https://www.shutupandsitdown.com/review-gaia-project/

Op youtube staan ook diverse vergelijkingen. Volgens mij is Gaia project bedoelt voor TM fans die een stap verder willen qua complexiteit en enkele regels zijn gestreamlined.

Memoir '44 is mijn favo 2 speler game dat je op een doordeweekse avond kunt spelen. Ik heb de winter/desert board en de Eastern front expansion. Blijft een topspel, juiste balans tussen snel spelen, strategie en wat geluk.

Mijn echte favo 2 player momenteel is Twilight Struggle eigenlijk, maar alleen als ik mn vriendin en ik een dag vrij zonder plannen/kids hebben). Ik snap volledig waarom die game tot voor kort op plaats 1 van de BGG top100 stond... echt een geweldige ervaring, zeker als je de koude oorlog interessant vind. Het is echter wel een investering qua tijd en je moet de juiste partner hebben die het geduld en de intelligentie heeft om goed te spelen. Verder kun je het beste in dezelfde leercurve zitten, als 1 van de 2 het al gespeeld heeft is er wel direct onbalans.
Beavbusi schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:13:
Terra Mystica ga ik in mijn sociale kring ook echt niet veel te spelen krijgen :p
Why? Zijn ze jonger dan 9, of juist hardcore RPG/wargame fans? :)

[ Voor 24% gewijzigd door _Anvil_ op 17-01-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
_Anvil_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:36:
[...]

Dan kun je de groep inderdaad beter eerder blootstellen aan Terra Mystica, onze eerste pot deed mn stiefdochter van 9 mee en die kon zich aardig redden. TM is veel overzichtelijker en minder complex. In de SU&SD review trekt Quins ook een vergelijking tussen de 2 games: https://www.shutupandsitdown.com/review-gaia-project/

Op youtube staan ook diverse vergelijkingen. Volgens mij is Gaia project bedoelt voor TM fans die een stap verder willen qua complexiteit en enkele regels zijn gestreamlined.

Memoir '44 is mijn favo 2 speler game dat je op een doordeweekse avond kunt spelen(mijn echte favo 2 player momenteel is Twilight Struggle eigenlijk, maar alleen als ik mn vriendin en ik een dag vrij zonder plannen/kids hebben)

[...]

Why? Zijn ze jonger dan 9, of juist hardcore RPG/wargame fans? :)

Ik heb de winter/desert board en de Eastern front expansion. Blijft een topspel, juiste balans tussen snel spelen, strategie en wat geluk.
Nee, qua zwaarte is Puerto Rico of Concordia wel de max. Een ook met enkele vrienden. Mijn broertje en andere vrienden willen heel vaak geen nieuw spel leren of een licht spel spelen. Of klootzakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Beavbusi schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Nee, qua zwaarte is Puerto Rico of Concordia wel de max. Een ook met enkele vrienden. Mijn broertje en andere vrienden willen heel vaak geen nieuw spel leren of een licht spel spelen. Of klootzakken :p
Ik gok dat die wat jonger zijn dan :) Ik ben ooit met een ploeg school/kroeg vrienden een pot Axis and Allies begonnen, doe ik nooit meer |:(

Al denk ik dat er voor iedere groep wel een passende game is, zo te horen kun jij ze beter iets als King of Tokyo voorschotelen. dat spreekt direct aan.

Overigens dacht ik dat Concordia al een serieuze Euro was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
fout

[ Voor 145% gewijzigd door Beavbusi op 17-01-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Puerto Rico is dat ook wel. Leeftijd is van 27-35 ;)

King of Tokyo wel vaak gespeeld, al heb ik ook wel vrienden die een serieus spel leuk vinden. Vaak komt het er toch niet van op een of andere manier. Vaak is er dan iemand bij die geen zin heeft in regels of toch te moe is of iets anders

[ Voor 16% gewijzigd door Beavbusi op 17-01-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik weet dat het zo verteld is. Maar voor mij is TM een insta JA! als hij word voorgesteld. Terwijl Gaia Project meer is, van als jullie dat echt willen spelen, dan doe ik wel mee.

Iets in het thema/smoothing houd in, Dat waar ik bij TM echt voel dat ik een empire aan het bouwen ben. Dat bij PG echt veel abstracter voelt. Om die reden klikt TM ook veel sneller kwa regels.

Dat zijn mijn persoonlijke €0.02

Maar omt ook wel een beetje terug op BGG
PG Weight: 4.31 / 5
TM Weight: 3.95 / 5

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 17-01-2020 12:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Beavbusi schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:55:
Puerto Rico is dat ook wel. Leeftijd is van 27-35 ;)

King of Tokyo wel vaak gespeeld, al heb ik ook wel vrienden die een serieus spel leuk vinden. Vaak komt het er toch niet van op een of andere manier. Vaak is er dan iemand bij die geen zin heeft in regels of toch te moe is of iets anders
Ah ok, Mijn leeftijd is 43, dus feitelijk is dat "wat jonger" vanuit mijn perspectief ;) . Maar ik dacht inderdaad een een groepje van begin 20 oid ja.

Nu moet ik zeggen dat als ik complexere spellen speel, de groep speciaal voor dat spel langs komt. We spreken dus vooraf af wat we gaan doen (bij TI4 zelfs maanden van te voren, waarbij sommigen 2u enkele reis in de auto zitten.. puur omdat het spel zo'n gave ervaring is ;) )

Klinkt alsof jij ad hoc een spel op tafel legt als er wat vrienden over de vloer zijn, deels moe of goed aan de drank... dan wordt het lastiger ja. Bij sommige van mijn vrienden zou het niet in me opkomen een boardgame voor te stellen, daar ga ik zelf ook geen plezier aan beleven.. Daar staat weer tegenover dat ik met sommige boardgame vrienden nooit naar een concert/festival of kroeg ga :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:12
Gisteravond mijn eerste spellenavond van het jaar gehad. Was weer erg leuk :)

Eerst Galaxy Trucker gespeeld. Ik had er al wel over gehoord via o.a. the Dice Tower, maar het was echt een heel erg grappig spel. Eerst ben je als een idioot aan het grabbelen uit allemaal vierkantjes om een correct en goed schip samen te stellen. Vervolgens ga je er daadwerkelijk mee vliegen en blijft er helemaal niets van over omdat je space pirates/ meteoren etc. tegenkomt. Nipt gewonnen, maar de meeste mensen zater erg dicht bij elkaar qua punten. Al met al erg vermakelijk en zelfs met 5 spelers goed te doen! Zeker voor herhaling vatbaar.

Daarna King of Tokio gespeeld. Dit spel blijft ook erg vermakelijk. vooral als iemand zo gooit dat hij in een keer de helft van de spelers weet uit te schakelen :P

Al met al geen zware avond, maar wel heel veel plezier gehad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Lointje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:25:
Wij gisteren bij vrienden Blackout Hong Kong gespeeld. Enorm leuk spel! Hoewel het een redelijk lang spel is, speelt het lekker vlot (vind ik persoonlijk). Deze wil ik gerust nog spelen. Het spel is opgedeeld in een 8 fases per ronde die duidelijk op je player board staan. Uiteindelijk wel 3u bezig geweest, inclusief uitleg, voor 4 spelers.
Deze heb ik nog steeds geseald in de kast liggen. Gekocht op SPIEL '18, maar ik kom er gewoon niet aan toe. Misschien dat ik het toch weer ga proberen door je aanbeveling.
_Anvil_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:36:
Mijn echte favo 2 player momenteel is Twilight Struggle eigenlijk
Heb je al naar Watergate gekeken? Lijkt een beetje op Twilight Struggle, maar is geloof ik iets sneller.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
ViNcE schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:39:
[...]

Deze heb ik nog steeds geseald in de kast liggen. Gekocht op SPIEL '18, maar ik kom er gewoon niet aan toe. Misschien dat ik het toch weer ga proberen door je aanbeveling.
Zij had hem ook al 1.5 jaar sealed in de kast liggen en van een ander gehoord dat ze hem eens moest spelen. Moet er wel nog bijzeggen dat het thema quasi onbestaande is, dat is voor mij het grootste minpunt, maar qua spelplezier zeker goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
ViNcE schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:39:
[...]
Heb je al naar Watergate gekeken? Lijkt een beetje op Twilight Struggle, maar is geloof ik iets sneller.
Ik heb me al een beetje verdiept in andere games van GMT of eventcard driven wargames ja.. .Zoals 1960: The making of a President. Verder lijkt het spel "Here I stand" me ook gaaf, maar dat is een dagvullende 5+ speler game over de Reformatie door heel europa. Vind daar maar eens genoeg history nerds voor :)

Doet me trouwens een beetje denken aan Europa Universalis op de Pc trouwens, ik heb deel 2 met de AGREEP mod vroegah gespeeld, dan komen alle historische events langs.
aegron2 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:27:
Gisteravond mijn eerste spellenavond van het jaar gehad. Was weer erg leuk :)

Eerst Galaxy Trucker gespeeld. Ik had er al wel over gehoord via o.a. the Dice Tower, maar het was echt een heel erg grappig spel. Eerst ben je als een idioot aan het grabbelen uit allemaal vierkantjes om een correct en goed schip samen te stellen. Vervolgens ga je er daadwerkelijk mee vliegen en blijft er helemaal niets van over omdat je space pirates/ meteoren etc. tegenkomt. Nipt gewonnen, maar de meeste mensen zater erg dicht bij elkaar qua punten. Al met al erg vermakelijk en zelfs met 5 spelers goed te doen! Zeker voor herhaling vatbaar.
Galaxy trucker is superleuk inderdaad, zeker met de juiste groep melige spelers. Het zien hoe meteorieten net die ene zwakke plek raken(ook op je eigen schip) is nog leuker dan het bouwen :P

Ik ben wel eens met alleen 2 piloten en wat cargopods over de eindstreep gekomen, had zelfs geen engines meer.. gelukkig geen empty space meer tegengekomen (dan moet je gas geven of je verliest, het concept van inertie is de makers klaarblijkelijk onbekend)

[ Voor 44% gewijzigd door _Anvil_ op 17-01-2020 17:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 08:17
Coltaine schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:53:
[...]

Een jaar later. Weer wat dingen de deur uit die ik nooit meer speel. Ondertussen heel wat spelen gekomen en gegaan die niet op de foto staan. Toppers van het afgelopen jaar: Adrenaline, GKR, en Tsukuyumi.

[Afbeelding]
En weer een jaar later. Het afgelopen jaar heb ik niet zoveel met bordspellen gedaan. Wel een nieuwe kast. Sinds een maand ben ik weer volop bezig; weer wat de deur uit en wat nieuwe dingen erin.

Toppers van de afgelopen tijd zijn Rum & Bones, Blitz Bowl en War of the Ring. En weer wat tijd gevonden voor Axis & Allies.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R07VmBX/IMG-20200119-091229.jpg

Keep supporting the pyramid roach boy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Van zo'n kast wordt ik nou spontaan vrolijk van als ik die in iemands woon of spel kamer zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltaine
De woonkamer heb ik nog niet voor elkaar gekregen helaas. Hij staat nu op de logeerkamer. Ik zal het eens in de week leggen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Coltaine schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:04:
[...]

En weer een jaar later. Het afgelopen jaar heb ik niet zoveel met bordspellen gedaan. Wel een nieuwe kast. Sinds een maand ben ik weer volop bezig; weer wat de deur uit en wat nieuwe dingen erin.

Toppers van de afgelopen tijd zijn Rum & Bones, Blitz Bowl en War of the Ring. En weer wat tijd gevonden voor Axis & Allies.

[Afbeelding]
Gave collectie, veel strategy titels ook. En weinig Kickstarthypers zo te zien, slim ;) Alleen welke A&A heb je allemaal? Is die onderste de 50th anniversary?

Ow en ik zie runebound 2nd edition, ook bewust niet voor 3rd gegaan?

En ik gok dat je Paul, Matt en Quins nogal eens kijkt,, (vanwege het rijtje cyclades, Kemet, Innis etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 19-01-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltaine
_Anvil_ schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Gave collectie, veel strategy titels ook. Alleen welke A&A heb je allemaal? Is die onderste de 50th anniversary?

Ow en ik zie runebound 2nd edition, ook bewust niet voor 3rd gegaan?
Van A&A heb ik 1941, 1942 SE, Anniversary inderdaad en een 2004 Revised voor extra onderdelen. Ik heb vorig jaar m'n oude MB versie weggegaan, de nieuwe 1942 editie is een stuk beter.

Runebound is 3rd edition. Ik ben niet dol op de flippo combat, maar met de UB uitbreiding is het wel te doen.

Kickstarters sla ik inderdaad over. Als het spel achteraf de moeite waard blijkt te zijn, koop ik retail of snor ik ergens een pledge op. Al die plastic CMON exclusives word ik niet warm van.

[ Voor 13% gewijzigd door Coltaine op 19-01-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Coltaine schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:11:
[...]

Van A&A heb ik 1941, 1942 SE, Anniversary inderdaad en een 2004 Revised voor extra onderdelen. Ik heb vorig jaar m'n oude MB versie weggegaan, de nieuwe 1942 editie is een stuk beter.

Runebound is 3rd edition. Ik ben niet dol op de flippo combat, maar met de UB uitbreiding is het wel te doen.

Kickstarters sla ik inderdaad over. Als het spel achteraf de moeite waard blijkt te zijn, koop ik retail of snor ik ergens een pledge op. Al die plastic CMON exclusives word ik niet warm van.
ah ok, dan lijkt Runebound 3rd wel erg op de doos van 2nd.

Axis and allies 1942 2nd edition is inderdaad erg goed, 1st was echt een faal, alleen dat kleine bord al. Heb ik in de aanbieding gekocht maar al snel gestripped voor parts :) Verder heb ik classic al sinds mn tienertijd, speel ik af en toe met mn kids. Pure nostalgie.

Wat je met 1941 moet, snap ik niet helemaal. Dat is toch die uitgeklede instap versie?

En welke 50th anniversary heb je als ik vragen mag? Hij wordt as we speak weer verkocht, knap lullig voor de mensen die hem voor 300 op ebay hebben gekocht :9

Zelf heb ik een een tijd lang een homemade versie gespeeld met een extra groot bord, met 2 teams en de early war start echt een gave variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltaine
_Anvil_ schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:24:
[...]

ah ok, dan lijkt Runebound 3rd wel erg op de doos van 2nd.

Axis and allies 1942 2nd edition is inderdaad erg goed, 1st was echt een faal, alleen dat kleine bord al. Heb ik in de aanbieding gekocht maar al snel gestripped voor parts :) Verder heb ik classic al sinds mn tienertijd, speel ik af en toe met mn kids. Pure nostalgie.

Wat je met 1941 moet, snap ik niet helemaal. Dat is toch die uitgeklede instap versie?

En welke 50th anniversary heb je als ik vragen mag? Hij wordt as we speak weer verkocht, knap lullig voor de mensen die hem voor 300 op ebay hebben gekocht :9

Zelf heb ik een een tijd lang een homemade versie gespeeld met een extra groot bord, met 2 teams en de early war start echt een gave variant.
1942 first edition is inderdaad puin. Die heb ik gelukkig overgeslagen.

1941 is een goede introductie in de serie. De regels zijn iets simpeler en het spel kun je in een uur of 2 spelen. Qua gameplay haalt deze het natuurlijk niet bij de normale editie, maar hij kan in een avond gespeeld worden.

Dit is de nieuwe Anniversary Edition. Ik heb de oude gehad, maar daar heb ik nog even snel op gecasht toen deze werd aangekondigd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Dit weekend Castles of Mad King Ludwig gespeeld. Had er al veel van gehoord, maar nog nooit gespeeld. Nu dus eindelijk wel. Leuk kasteeltje opbouwen ^^ Verder moet je inschatten welke kamers de anderen nodig hebben en ze ofwel zo duur maken zodat ze ze niet kunnen kopen (en ze dus minder punten hebben), ofwel net duur genoeg zodat ze hem wel nog gaan kopen en het dure geld aan jou geven. Dan zorgen dat bepaalde type kamers net niet of net wel aan de andere kamer grenzen en dat is het spelletje ongeveer.

En ook nog just one. Coop dixit als het ware. Iemand toont een kaartje met een woord op. De rest schrijft een tip op. Daarna vergelijk je eerst de tips, hebben twee mensen dezelfde tip - moet je deze verwijderen. Uiteindelijk raadt de eerste persoon met de overgebleven tips het woord. Dit is zo'n spel waar je geen score bijhoudt en gewoon blijft spelen tot je het beu bent. En hoe meer mensen je kent in de groep - hoe meer geschiedenis jullie samen hebben - hoe leuker de tips ook worden. De moeilijkheid is in het vinden van tips die niet te obvious zijn... hoewel soms ook niemand de goede tips durft opschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Wij hebben ook weer een redelijk actief spellenweekend gehad, met twee nieuwe spellen.

We begonnen met Coralia, een dice placement met onderwaterthema. Je rolt dobbelstenen, plaatst er een van op het spelbord en ontvangt dan de bijhorende kaart of actie. Zo verzamel je vissen, parels, schatkisten, enz.

Dit is een echt familiespel. Er zit een beetje strategie in bij de keuze van de dobbelsteen: kies je een kleur waar er nog niet zoveel van op het bord liggen of de kleur waarvan je hoopt dat je dan net dat ene symbool rolt dat je het meeste punten oplevert? Aan de andere kant speelt het lekker weg met de juiste speelduur voor jongere spelers.

Gisteren heb ik ook eindelijk Paladins of the West Kingdom uitgepakt en meteen opgezet voor een solo-spel. Dat bleek wel andere koek, dit is duidelijk enkele punten zwaarder dan Architects :P . Het wordt ook ingewikkelder omdat er wat minder connectie is tussen de acties en de mechanismes waarmee je punten scoort. Bij bvb. Raiders of the North Sea zie je bijna meteen wat de bedoeling van het spel is, dat is hier minder het geval. Woensdag maar eens verder bestuderen, sommige spellen hebben nu eenmaal wat tijd nodig :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:30
Gisteravond aan poging 3 begonnen van 7th Continent (Voracious Goddess), tot nu toe blijft het een briljant spel. Voordeel van weer opnieuw beginnen is dat je je in eerste instantie sneller kan voortbewegen door het terrein, maar evengoed kom je weer nieuwe dingen tegen.

De vorige sessie was ik, volgens mij, op een cruciaal punt gekomen (alwaar een uiteindelijk niet zo slimme actie mij toch omlegde..)
spoiler:
je moet ook nooit lichtgevende paddenstoelen gaan eten...
Ik dacht dat ik nog wel wist hoe ik daar uiteindelijk gekomen was, maar gisteren bleek dat ik toch een andere keuze heb gemaakt en dus compleet ergens anders uitkwam. Uiteindelijk maar een foto gemaakt van de situatie vlak voor het saven, aantekeningen maken kan dus best handig zijn ;)

Ik snap nu wel dat er uren in gaan zitten in dit spel, binnenkort eens kijken hoe het speelt als er mensen aanhaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-01-2020 12:08 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:12
HellPunk schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:28:
Gisteren heb ik ook eindelijk Paladins of the West Kingdom uitgepakt en meteen opgezet voor een solo-spel. Dat bleek wel andere koek, dit is duidelijk enkele punten zwaarder dan Architects :P . Het wordt ook ingewikkelder omdat er wat minder connectie is tussen de acties en de mechanismes waarmee je punten scoort. Bij bvb. Raiders of the North Sea zie je bijna meteen wat de bedoeling van het spel is, dat is hier minder het geval. Woensdag maar eens verder bestuderen, sommige spellen hebben nu eenmaal wat tijd nodig :) .
Hoe taal afhankelijk zijn Architects en Paladins eigenlijk?

Rovers van de noordzee heeft nog redelijk wat informatie op de kaartjes staan. Wat ik er van kan zien lijkt dit bij de West Kingdom spellen niet het geval?

De reden dat ik het vraag is dat ik hier thuis mensen heb die geen Engelse spellen willen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hallo allen,

Ik zit te denken aan de aanschaf van Pandemic Legacy om samen met mijn vriendin door te spelen. Paar vragen:

- Beste optie lijkt me 2 chars per speler, omdat je dan meer van de chars ziet en de moeilijkheidsgraad wat hoger ligt? We zijn goed bekend met het basis spel trouwens, vinden we niet lastig.
- Wat is de speelduur per sessie? Kunnen we dit spelen op doordeweekse avonden (als de kids naar bed zijn dus) in een uurtje of 2 max.?
- Waarom zie ik hem nergens 2e hands? Je zou toch verwachten dat hij veel aangeboden wordt, aangezien je hem maar 1 keer doorspeelt?
- Ik zie hem nieuw op despelvogel.com voor 45 euro, lijkt me een goede deal? Ik begrijp ook niet waarom particulieren hem voor veel hogere bedragen aanbieden...

EDIT: spelvogel versie is NL zie ik, dat verklaart wellicht de prijs. Engels is altijd duurder in mijn ervaring. Hoe slecht is de vertaling, gaan we ons ergeren? :9

[ Voor 25% gewijzigd door _Anvil_ op 20-01-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

_Anvil_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:10:
Hallo allen,

Ik zit er aan te denken aan de aanschaf van Pandemic Legacy om samen met mijn vriendin door te spelen. Paar vragen:

- Beste optie ijkt me 2 chars per speler, omdat je dan meer van de chars ziet en de moeilijkheidsgraad wat hoger ligt? We zijn goed bekend met het basis spel trouwens, vinden we niet lastig.
- Wat is de speelduur per sessie? Kunnen we dit spelen op doordeweekse avonden in een uurtje of 2 max.? (als de kids naar bed zijn dus).
- Waarom zie ik hem nergens 2e hands? Je zou toch verwachten dat hij veel aangeboden wordt, aangezien je hem maar 1 keer doorspeelt?
- Ik zie hem nieuw op despelvogel.com voor 45 euro, lijkt me een goede deal?
Als je de gewone versie goed kent, speelt je er doorheen als een "normaal" potje. Aan het eind van het potje heb je alleen even wat administratie te doen, stickers plakken etc....

Dat is gelijk de reden dat hem eigenlijk niet 2de-hands vindt. Je verscheurt kaartjes, plakt stickers op het bord, en stickers op personage kaarten.

Na 1 hele run van 12 maanden is het spel nog wel als basis spel te spelen. Maar de Legacy variant is in principe maar 1x te spelen.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Jeroen87 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Dat is gelijk de reden dat hem eigenlijk niet 2de-hands vindt. Je verscheurt kaartjes, plakt stickers op het bord, en stickers op personage kaarten.

Na 1 hele run van 12 maanden is het spel nog wel als basis spel te spelen. Maar de Legacy variant is in principe maar 1x te spelen.
Kaartjes verscheuren hoeft niet toch? En ik neem aan dat de stickers er weer af kunnen, zoals bij Gloomhaven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@_Anvil_ Kaartjes verscheuren is inderdaad een keuze, maar de stickers voor Gloomhaven gaan er ook niet zo maar af. Je kunt er kopen die er weer af kunnen, maar dat zijn niet die er standaard bij zitten.

En voor de rest zijn de stickers op kaartjes wat makkelijker als je sleeves gebruikt.

Geen idee of er ook voor Pandemic removable stickers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Niet van dat ik weet maar goed wil je hem ooit nog wel een keer opnieuw spelen (omdat je alles dan al weet).

https://boardgamegeek.com...mplete-reset-kit-stickers

https://www.reddit.com/r/...cy_reset_kit_no_spoilers/

Er zijn opties maar voor mij zou ik gewoon season 1-2 (andere kleur dan) kopen en weer opnieuw spelen. Je kan 4x door de legacy lopen dat is 12x4 = 48 minimale plays voor 240 euro totaal. 5 euro per play maximaal vind dat best een goede deal. Meeste games reken ik op 5-6 plays per game. Dus doet pandemic het eigenlijk best goed.

Mijn versie zou ik zelf niet weg doen als ik ooit er aan toe kom om te spelen. Heb er twee handtekeningen van de designers op staan. Kans is zelfs dat ik een andere koop om die te spelen en deze te bewaren voor een rainy day. Nu alleen mijn vrouw laten spelen op een of andere manier werken coop niet helemaal lekker thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
aegron2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Hoe taal afhankelijk zijn Architects en Paladins eigenlijk?

Rovers van de noordzee heeft nog redelijk wat informatie op de kaartjes staan. Wat ik er van kan zien lijkt dit bij de West Kingdom spellen niet het geval?

De reden dat ik het vraag is dat ik hier thuis mensen heb die geen Engelse spellen willen doen. ;)
Architects is behoorlijk taalonafhankelijk. Je hebt wel de namen van de locaties en personages, maar die doen er niet zoveel toe als je weet wat de bijhorende actie is en dat is wel duidelijk door de iconografie. Je hebt wel kleine woorden als 'per' of 'most' op sommige kaarten, maar niets geweldig ingewikkeld.

Voor Paladins geldt eigenlijk hetzelfde, je hebt wel wat tekst op de 12 paladin-kaarten staan, vergelijkbaar met de kaarten in Raiders/Rovers. Het zijn dus wel maar 12 kaarten, daar zou je nog met een spelerhulp met vertalingen kunnen werken.

White Goblin komt volgens BGG wel met de vertaling van Architects, dan zal Paladins ook nog wel volgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 22:09
Mijn bankrekening is op dit moment me verontwaardigd aan te kijken, heb uiteindelijk mezelf toch twee kickstarters cadeau gedaan. Ben erg van de coöperatieve spellen, en had niet echt iets gezien wat mijn aandacht trok de afgelopen tijd.

Dus voor volgend jaar 2021 ben ik weer voorzien met Unsettled en Return of Dark Tower.

Misschien toch wat voorzichtiger met mijn centjes moeten zijn... Maar goed, had wat teveel tijd met vakantie, dus nu met werk weer vol aan de bak, wordt je wat minder afgeleidt met deze campagnes. Haha. 8)7

Heeft iemand ervaring met Spirit Island trouwens? Heb dat samen met wat Engelse kennissen gespeeld afgelopen tijd en ben daar nogal enthousiast over! Echt weer eens wat anders, samen met vrienden kolonisten beetje om zeep helpen als een grote boze geest. >:)

Maar ook de verschillende niveau's van moeilijkheidsgraden waarin dat spel kan worden gespeeld, maakt herspeelbaarheid behoorlijk hoog! Al moet ik zeggen dat het misschien voor de beginnende coöperatieve speler wel pittig aanhaken is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Denk dat ik het voorlopig alleen even hou op Unsettled heb ook nog 40k te kopen en ander games van de normale publishers.

Moet zeggen dat ik wel meer aan het wegen ben welke games echt op tafel komen. Heb toch wel eens wat games gekocht die te kort of helemaal niet op de tafel komen en alleen in de kast staan is ook weer zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
Ja het blijft altijd lastig inschatten welke games het goed blijven doen. Ik heb al lange tijd Dead of Winter in de kast staan, was een verjaardags cadeau, maar die is niet één keer aangeraakt. Terwijl zaken als Betrayal at Baldur's Gate en XCOM het vaker goed doen.

Maar dan nog, eigenlijk heb ik niet vaak genoeg bezoek over de vloer om deze uitgaven echt te verantwoorden... al geeft het natuurlijk wel goed gevoel om in ieder geval een deel van je boekenkast vol te hebben staan met boardgames. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Verwacht deze week toch wat nieuwe minis, niet zo zeer om mee te wargamen maar meer om te schilderen.
Merk gewoon dat ik geen zin meer heb om zomaar weer een nieuw miniatuur spel te beginnen, schilderen gaat mij dan echt tegen staan dus voorlopig zijn de 15mm ww2 soldaatjes de laatste game waar ik echt aan begin.

Maar toch deze voor de lol gekocht, heb eigenlijk wel zin om deze te schilderen puur omdat ik de modellen en het thema leuk vindt, wellicht dat ze ooit voor een rpg ingezet wordt als vampier jagers maar dat is eigenlijk niet aan de orde en niet de reden waarvoor ze zijn gekocht, alhoewel ben ik wel begonnen met het modden van Short Tales voor het geval dat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ysAiABIm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
CombatHermit schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:28:
Ja het blijft altijd lastig inschatten welke games het goed blijven doen. Ik heb al lange tijd Dead of Winter in de kast staan, was een verjaardags cadeau, maar die is niet één keer aangeraakt. Terwijl zaken als Betrayal at Baldur's Gate en XCOM het vaker goed doen.

Maar dan nog, eigenlijk heb ik niet vaak genoeg bezoek over de vloer om deze uitgaven echt te verantwoorden... al geeft het natuurlijk wel goed gevoel om in ieder geval een deel van je boekenkast vol te hebben staan met boardgames. :o
Tijd om een spelgroep samen te stellen of te joinen! Dead of winter is echt een topspel, 20+ keer gespeeld hier schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Desnoods probeer je 'm een keer solo. Dat haalt wel de nodige charme van het spel weg, maar is het nog steeds wel de moeite waard. Het grootste gemis zijn de crossroadkaarten die dan neit echt geheim meer zijn, en het feit dat je niet zo heel veel hebt aan de secret objectives. En je moet natuurlijk niet met een traitor spelen. Maar puur als coop ervaring om te zien hoe het spel in elkaar steekt is Dead of Winter prima te doen denk ik.

En ik acht de kans dan best groot dat je vervolgens wel een groepje kan vinden om het mee samen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MeZZiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:31:
5 euro per play maximaal vind dat best een goede deal. Meeste games reken ik op 5-6 plays per game. Dus doet pandemic het eigenlijk best goed.
Ha, dit is dus wat ik bedoelde met "logisch" onderbouwen van je eigen uitgaves, 5-6 keer op tafel is in mijn beleving toch heel weinig? TI4 duurt 12u+ en zelfs dat heb ik in een jaar al 8 keer op tafel gehad! En ik ben geen student oid he, baan, kids,andere hobbies.

Complexere spellen heb je dan toch niet echt verkend? En voor een casual/snel spel lijken 5 plays ook heel weinig. Tis jouw geld, maar zo kun je dus 100 spellen kopen en stellen dat 2 keer spelen al boven je gemiddelde is dus een goede koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik reken op 10 euro per sessie verdeeld over 2-4 spelers vind ik zelf acceptabel.

Dus veel games zijn 40-60 euro sommige meer maar dat vind ik minder erg zeker mini games mogen meer kosten.

Ieder zijn grens en max wat je wil uitgeven. mijn zit rond de 10 euro per spel.

Veel games hebben zoveel replay: TTR, Takenoko, Carcassone, Wingspan, Istanbul die hebben al zo vaak te tafel gezien.

Vandaar dat ik ook niet erg vind met een legacy games die heb je 12 plays dus 5 euro maximal per play als je alles in 1 keer goed doet. Prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

Thompson

Beeromaniac

Coltaine schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:04:
[...]

[Afbeelding]
Ik spot daar Spheres of Influence. Nou ben ik al tijden nieuwsgierig naar dat spel. Wat is jouw mening erover?
Hoe ben je er destijds aan gekomen? Internet zoektocht heeft mij tot op heden weinig succes opgeleverd om het te kunnen bestellen.

/edit:

Wel zo aardig aangezien ik voor het eerst in dit topic post om me even heel kort te introduceren.
Tom, 30 jaar, pas sinds kort echt wat meer begonnen aan bordspellen. Vroeger uiteraard wel de nodige uurtjes monopoly, risk, stratego etc. gespeeld. Kaartspelletjes en computer gaming ook regelmatig.
Bezit nu zelf Azul, Santorini, 7 Wonders en King of Tokyo. Allemaal vrij simpele spellen dus nog, maar veel van mijn vrienden zijn dan ook niet heel erg into bordspellen. Tips voor vermakelijke, maar zeer toegankelijke, spellen zijn dan ook welkom!

Op het wensenlijstje momenteel;
  • Spheres of Influence - Ik vond Risk altijd geweldig en dit is schijnbaar Risk maar in alle opzichten beter.
  • Legendary - Lijkt me een erg gave deckbuilder en Marvel als thema vind ik ook tof. Ook dat je het zowel co-op als tegen elkaar kan spelen spreekt me aan. Co-op boardgames is voor mij nog iets waarvan ik niet goed weet of ik het leuk vind.
  • Dead of Winter - Idem als Legendary, lijkt me voor een Co-op game wel een erg leuk omdat de verrader rol erin zit.
  • Letters from Whitechapel - Paar keer gespeeld, zit tof in elkaar en leuk hoe het semi co-op is.
  • Smallworld - 1x gespeeld en beviel me erg goed.

[ Voor 45% gewijzigd door Thompson op 21-01-2020 12:09 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
_Anvil_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:07:
[...]

Ha, dit is dus wat ik bedoelde met "logisch" onderbouwen van je eigen uitgaves, 5-6 keer op tafel is in mijn beleving toch heel weinig? TI4 duurt 12u+ en zelfs dat heb ik in een jaar al 8 keer op tafel gehad! En ik ben geen student oid he, baan, kids,andere hobbies.

Complexere spellen heb je dan toch niet echt verkend? En voor een casual/snel spel lijken 5 plays ook heel weinig. Tis jouw geld, maar zo kun je dus 100 spellen kopen en stellen dat 2 keer spelen al boven je gemiddelde is dus een goede koop :)
Ik denk eigenlijk in dezelfde grootte-orde als Mezzin, op voorwaarde dat de interesse in het spel blijft. We hebben veel spellen die we misschien twee keer per jaar spelen, maar we hebben er dan wel elke keer plezier in, misschien juist omdat we ze niet zo dikwijls spelen.

Ik kan je wel deels volgen voor complexere spellen. Ik zou iets als Odin wel elke maand op tafel willen krijgen met meerdere spelers, maar dat lukt nu eenmaal niet. Gelukkig is het ook heel erg fijn om solo te spelen, dus vind ik het geen weggegooid geld.

Als je andere hobbies hebt kan ik me inbeelden dat je niet meteen een heel gamma aan spellen wilt hebben. Aangezien 90% van mijn vrije tijd opgaat aan bordspellen vind ik het wel prettig om wat keuze te hebben O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
CombatHermit schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:28:

Hier hetzelfde verhaal. Ik speel eigenlijk eigenlijk op drie soort momenten spelletjes:
1. Met mijn vriendin. Maar dat zit laatste tijd een beetje in een dipje...
2. Elke dinsdagavond: Dan spelen we Gloomhaven (en op dit moment de laatste missies van Forgotten Circles uitbreiding.
3. Soms in het weekend op een random avond met vrienden. Maar dat gebeurt laatste tijd ook steeds minder (iedereen is druk).

Als Gloomhaven uitgespeeld is wat deze maand of begin volgende maand gaat gebeuren, dan starten we waarschijnlijk met D&D 5e editie. Heb op dit moment Space Alert en Dead of Winter: The Long Night nog onaangeraakt in de kast staan. Dead of Winter is te zwaar voor mijn vriendin (teveel opties, die gaat dat niet overzien) en met vrienden komt er eigenlijk ook niet van. Space Alert zou misschien nog net moeten kunnen maar gezien er een tijdsdruk element bij zit, vrees is dat ze dat heel irritant gaat vinden...

En dan heb ik nog Bloodborne + Kingdom Rush op Kickstarter die eraan komen. Kingdom Rush zou denk ik wel een ideaal spel zijn voor mijn vriendin en ik. Bloodborne zou een mooie vervanger zijn van Gloomhaven maar dat wordt qua levering (te laat voor Gloomhaven + we zitten dan halverwege een campagne van D&D). We gaan het zien. Misschien moet ik gewoon is één keer per maand op een zondag een vaste afspraak maken met wat mensen om te gaan spelen... Misschien krijg ik die spellen dan wel op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Robkazoe schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Ik speel eigenlijk eigenlijk op drie soort momenten spelletjes:
1. Met mijn vriendin. Maar dat zit laatste tijd een beetje in een dipje...
2. Elke dinsdagavond: Dan spelen we Gloomhaven (en op dit moment de laatste missies van Forgotten Circles uitbreiding.
3. Soms in het weekend op een random avond met vrienden. Maar dat gebeurt laatste tijd ook steeds minder (iedereen is druk).

... Dead of Winter is te zwaar voor mijn vriendin (teveel opties, die gaat dat niet overzien) en met vrienden komt er eigenlijk ook niet van. Space Alert zou misschien nog net moeten kunnen maar gezien er een tijdsdruk element bij zit, vrees is dat ze dat heel irritant gaat vinden.....
Heb je de gewone DoW ook? Die heb ik met best veel verschillende mensen gespeeld, als je de optionele modules van Long Night weglaat is het aantal opties in mijn ervaring prima te bevatten, ook voor non gamers. Verder is het natuurlijk Coop.

Ook hier lijkt het me de oplossing om toch wat Gamenerd vrienden bij elkaar te krijgen, al speel je al wel met een vaste club Gloomhaven dus? Feit dat ik in de ICT werk hielp wel bij het bij elkaar krijgen van een TI4 groep moet ik eerlijk toegeven.

Ik speelde trouwens gisteravond weer Gloomhaven met het vaste groepje, blijft gaaf (mijn Scoundrel zit net op L5).. al vraag ik me af waarom 1 missie bij ons 4u + moet duren meestal :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coltaine
Thompson schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Ik spot daar Spheres of Influence. Nou ben ik al tijden nieuwsgierig naar dat spel. Wat is jouw mening erover?
Hoe ben je er destijds aan gekomen? Internet zoektocht heeft mij tot op heden weinig succes opgeleverd om het te kunnen bestellen.
SoI is inderdaad erg lastig om aan te komen. Ik heb mijn exemplaar op BGG market overgenomen van iemand uit Duitsland, die had hem van Kickstarter.

De maker is een paar jaar AWOL geweest vanwege gezondheidsklachten, maar op BGG is weer een post van hem verschenen afgelopen maand, waarin hij aangeeft dat hij begin dit jaar een nieuwe Kickstarter voor dit spel wil uitbrengen. Ik hoop dat hem dat lukt, want het is een heel goed spel dat een breder publiek verdient.

Het spel lijkt op Risk, maar is op alle fronten sterk verbeterd. Er zitten een paar briljante mechanismen in. Het enige nadeel is de bookkeeping; het bijhouden van landen, steden, spheres of influence, etc. op het bijbehorende overzicht. Dat moet je om de paar beurten even checken.

Als je iets zoekt tussen Risk en A&A in, is dit een van de beste spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik speel maar af en toe een avond andere games de rest met de familie.

Kids games en veel euro's mis soms toch meer story driven / ameritrash games Maar goed soms bij amsterdice kan ik die weer spelen. Maar goed heb zo weinig tijd de laatste tijd dat zelf 1-2 games er in passen al lastig gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

Thompson

Beeromaniac

Coltaine schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:31:
[...]

SoI is inderdaad erg lastig om aan te komen. Ik heb mijn exemplaar op BGG market overgenomen van iemand uit Duitsland, die had hem van Kickstarter.

De maker is een paar jaar AWOL geweest vanwege gezondheidsklachten, maar op BGG is weer een post van hem verschenen afgelopen maand, waarin hij aangeeft dat hij begin dit jaar een nieuwe Kickstarter voor dit spel wil uitbrengen. Ik hoop dat hem dat lukt, want het is een heel goed spel dat een breder publiek verdient.

Het spel lijkt op Risk, maar is op alle fronten sterk verbeterd. Er zitten een paar briljante mechanismen in. Het enige nadeel is de bookkeeping; het bijhouden van landen, steden, spheres of influence, etc. op het bijbehorende overzicht. Dat moet je om de paar beurten even checken.

Als je iets zoekt tussen Risk en A&A in, is dit een van de beste spellen.
Kijk dat zijn berichten waar ik blij van word, thanks!
Post op BGG ook gevonden; https://boardgamegeek.com...expansion-eu-distribution

Dat topic en kickstarter even goed in de gaten houden dus, helemaal happy! :D

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
_Anvil_ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:50:
[...]

Ik speelde trouwens gisteravond weer Gloomhaven met het vaste groepje, blijft gaaf (mijn Scoundrel zit net op L5).. al vraag ik me af waarom 1 missie bij ons 4u + moet duren meestal :F
We hadden vorige week een scenario gespeeld. In twee uur tijd hadden we alles uitgepakt, gespeeld en ingepakt. Dat was denk ik wel een record. 8)

Speelduur hangt eigenlijk aan twee dingen vast: Scenario lengte (veel kamers) en spelers. En vaak ligt het aan het tweede. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@_Anvil_ Bij ons duurt het ook meestal 3+ uur. Alleen moet ik zeggen dat de scenario lengte niet echt heel veel uit maakt. In principe zijn ze ongeveer even lang, want je acties zijn beperkt tot het aantal kaarten dat je in je hand hebt en je verbrand ze hoe dan ook met rests.
Waar gewoon de meeste tijd in zit is het beslissen wat je gaat doen, vooral als je strategisch uitgeplande acties ineens in de war worden geschopt door acties van anderen/enemies.

Dat is voor 3 man, we spelen ook vaak met 2 maar dan gaat het niet echt heel veel sneller... Sterker nog, door het gebrek aan een derde persoon is het vaak nog langer na denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:34

dragonhaertt

@_'.'

LOTG schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:39:
@_Anvil_ Bij ons duurt het ook meestal 3+ uur. Alleen moet ik zeggen dat de scenario lengte niet echt heel veel uit maakt. In principe zijn ze ongeveer even lang, want je acties zijn beperkt tot het aantal kaarten dat je in je hand hebt en je verbrand ze hoe dan ook met rests.
Waar gewoon de meeste tijd in zit is het beslissen wat je gaat doen, vooral als je strategisch uitgeplande acties ineens in de war worden geschopt door acties van anderen/enemies.

Dat is voor 3 man, we spelen ook vaak met 2 maar dan gaat het niet echt heel veel sneller... Sterker nog, door het gebrek aan een derde persoon is het vaak nog langer na denken.
Wij zijn meestal, met 3 of 4 man, binnen in 2.5 uur klaar. Inclusief in en uitpakken (al moet ik zeggen, mét zelf-gemaakte inserts is wel veeeeeeel makkelijker in/uit-pakken)
De meeste tijd gaat vaak inderdaad in de keuzes vóór de beurt zitten. Zo is me opgevallen dat ik zelf eigenlijk nooit als laatste nog aan het denken ben over de beurt.
We zeggen wel af en toe tegen elkaar dat we niet moeten proberen te min-maxen. In een gevecht heb je ook niet oneindig tijd om te denken, dus soms moet je gewoon wat kiezen en doorgaan.

Toch hebben we tot nu toe pas twee keer een scenario verloren. En dat is ook geen ramp, je kan het altijd nog een keer proberen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Pfoe, net een oefenpot Paladins of the West Kingdom achter de rug. Meestal leer ik spelregels via de solo mode, maar dat bleek hier veel te ingewikkeld omdat de AI in Paladins zich wat apart gedraagt. Daarom heb ik geopteerd voor een aanpak à la Rahdo: setup voor twee spelers en dan maar aanmodderen ;).

Dat lukte al een stuk beter, na drie rondes heb je de meeste acties gehad en weet je ook wat de King's Orders zijn, d.w.z. de goals waar je aan het einde van het spel punten voor krijgt. Die goals zijn wel relatief makkelijk te halen, dus tegelijk moet je nog een tweede spoor volgen waar je ook je punten probeert te maxxen. Zo had ik met één speler een kaart die extra punten gaf voor het verslaan van een bepaald type vijand en dat leverde echt een sloot punten op.

Aangezien er maar zeven rondes zijn moet je om die twee sporen te volgen wel efficiënt spelen en proberen combo's te maken zodat je effectief twee acties in één beurt kan spelen. Uiteindelijk lagen de scores met twee verschillende strategiën dicht bij elkaar (41-39), dus als je er net die ene actie extra weet uit te persen kan dat wel het verschil tussen winst en verlies betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
De setting van Paladins of West Kingdom lijkt me echt fantastisch, maar uiteindelijk was de beschrijving met het 'competitie'-element en victory points de reden om er vanaf te zien. Ik heb een tijdje geleden Teraforming Mars gespeeld, en dat was ook zo gefocused op die victory points, en vond het eigenlijk niet zo gezellig, qua interne spel interactie was iig base-game niet echt mijn cup of tea..

Hoe is de competitievorm met Paladins? Kun je ook andere mensen dwars zitten? Zijn er gezamelijke projecten die je kan opzetten met tijdelijke allianties? Heb niet echt let's play video's gekeken of zo. :+

Ergens dit jaar hoop ik mijn wave 2 copy van Tainted Grail te krijgen, niet helemaal dezelfde soort setting, maar een duistere variant van een Arthurian setting komt er beetje bij in de buurt denk ik dan maar. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sinds een half jaar zijn ben ik in Leuven bezig met een bordspellen youtube kanaal waarin we korte videos maken over recente (en enkele klassiekers) bord- en kaartspellen. Ongeveer 2 minuten, kort een beschrijving en mening/oordeel aangevuld met beelden van het spel en of het spel mogelijks iets is voor jou. Het wijkt hierdoor duidelijk af van bv. Nox die hele speluitleg geeft. Onze videos zijn meer bedoelt voor korte indruk/inspiratie over mogelijke nieuwe aankopen of kado. Nu wil ik niet zomaar een link opdringen, maar indien er mensen interesse hebben om het eens te bekijken dan hoor ik het graag. Sta open voor feedback, positief of negatief :P ! We hebben inmiddels al redelijk wat videos dus het is hopelijk de moeite! Het is lastig om een community op youtube op te bouwen maar ik heb er vertrouwen in dat er genoeg mensen zijn die onze videos interessant/tof vinden om te bekijken (omdat ik het zie als een aanvulling op het bestaande aanbod van lange videos). Anyway, laat maar weten! Ook als er mensen uit Leuven zijn voor een bordspelletje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gisteren Azul en Kwakzalvers gespeeld met mijn dochter van 9 en een vriendinnetje. Pittig genoeg voor de dames om echt even die koppies te gebruiken, maar niet zo moeilijk dat het op werken lijkt. Ging hartstikke goed. Daarnaast met iemand anders Roll Player gedaan en Haggis. Haggis lijkt erg op een kaartspelletje dat we vroeger speelden (big 2 /chinese poker). Nog iets meer taktiek, maar wel leuk.

In het weekend heb ik nog Marvel Champions gedaan. Het blijft een leuk spel, maar ik heb het nu wel gezien. Weet niet of ik het nog heel vaak hoef te spelen. Ik merk dat ik toch graag liever nieuwe spellen speel.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ZinQ schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:09:
Sinds een half jaar zijn ben ik in Leuven bezig met een bordspellen youtube kanaal waarin we korte videos maken over recente (en enkele klassiekers) bord- en kaartspellen. Ongeveer 2 minuten, kort een beschrijving en mening/oordeel aangevuld met beelden van het spel en of het spel mogelijks iets is voor jou. Het wijkt hierdoor duidelijk af van bv. Nox die hele speluitleg geeft. Onze videos zijn meer bedoelt voor korte indruk/inspiratie over mogelijke nieuwe aankopen of kado. Nu wil ik niet zomaar een link opdringen, maar indien er mensen interesse hebben om het eens te bekijken dan hoor ik het graag. Sta open voor feedback, positief of negatief :P ! We hebben inmiddels al redelijk wat videos dus het is hopelijk de moeite! Het is lastig om een community op youtube op te bouwen maar ik heb er vertrouwen in dat er genoeg mensen zijn die onze videos interessant/tof vinden om te bekijken (omdat ik het zie als een aanvulling op het bestaande aanbod van lange videos). Anyway, laat maar weten! Ook als er mensen uit Leuven zijn voor een bordspelletje ;)
Hmm... ik ben benieuwd naar het format, maar 2 minuten lijkt me erg kort voor een overview van de mechanics, de componenten, de spelduur (en wat daarop van invloed is), replayability (en waarom) en een voorbeeld beurt oid. Voor mij persoonlijk zit de sweet spot op een minuut of 7-8 als ik enkel wat info wil.
Pagina: 1 ... 95 ... 159 Laatste