Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 20:55
Oxigeon schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:04:
Van het weekend zegt mijn broertje je moet eens kijken naar de game scythe. Ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit.

Heb de eerste 10 minuten review bekeken van Nox Spellenzolder. Op internet zijn ook voldoende Nederlandse handleidingen te vinden. Maar €65 vind ik misschien toch nog redelijk aan de prijs.

Werkt een solo game een beetje in Scythe? Het wordt weer vakantietijd dus anders gaat hij misschien wel mee.
Solo beviel mij niet, maar solo spelen in het algemeen ook niet echt.

Scythe speel je redelijk solistisch (je bouwt je eigen engine) ook met meerdere spelers, maar de dreiging vanuit mogelijke combat is wel een belangrijk onderdeel van het spel. Dit beïnvloedt o.a. je bewegingsvrijheid en waar je resources "veilig" kan bewaren. Tevens hangen hier ook 3 relatief makkelijke sterren aan vast (2x combat + 1x Max power). Scythe speel ik wel "solo" op de pc, maar dit is gewoon tegen CPU tegenstanders en niet tegen de automa...

Scythe is naar mijn idee het beste met 3-5 spelers, daarboven kan maar krijg je wel veel downtime. Scythe is voor mij momenteel ook favoriet binnen de collectie!

[ Voor 7% gewijzigd door Mvdbeld op 05-04-2019 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31
Vrijdagavond voor het eerst Wingspan op tafel gelegd met de volledige spellengroep. Het was grotendeels een leerspel, maar op één speler na was iedereen redelijk snel mee. Die ene speler had wel snel twee vogels op het bord, maar dat waren een witte (eenmalig effect) en een roze (effect dat kan triggeren in de beurt van een andere speler). Voor die speler gebeurde er dus in het begin relatief weinig, maar vanaf de tweede ronde slaagde ze erin om veel vogels te spelen voor haar persoonlijke bonusdoelen. Een andere speler had veel bruine kaarten die voedsel opleverden waarmee ze dan weer erg vlot vogels kon spelen. Uiteindelijk scheelde het twee punten tussen die twee spelers, de puntentelling bleef dus spannend tot het eind d:)b

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb ook een aantal spellen via marktplaats gekocht de laatste tijd. Een aantal makkelijkere gezinsspellen, maar ook een aantal wat complexere:

- Saboteur + uitbreiding
- Mysterium
- King of Tokyo
- Catan
- Carcassonne
- Ticket to ride
- War of the ring
- Terra Mystica
- Scythe
- Pandemic
- Twilight struggle
- Puerto rico
- 7 wonders

Nou maar eens kijken of ik er binnenkort een aantal kan spelen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lol dat loopt nog al uit elkaar :)
Maar scythe, terra mystica, en puerto rico zijn *O*

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54
War of the Ring, 7 Wonders, Twilight Struggle en pandemie zijn anders ook niet vervelend om te spelen. Helemaal als je nieuwe bent in de hobby zijn dat prima games, ik heb me er altijd prima mee vermaakt.
Mooi lijstje. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
heuveltje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:22:
Lol dat loopt nog al uit elkaar :)
Maar scythe, terra mystica, en puerto rico zijn *O*
Ja, dat was ook een beetje het idee.. Van wat vriendelijkere gezinsspellen, naar wat party games, naar wat uitdagendere spellen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
aicaramba schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:17:
Ik heb ook een aantal spellen via marktplaats gekocht de laatste tijd. Een aantal makkelijkere gezinsspellen, maar ook een aantal wat complexere:

- Saboteur + uitbreiding
- Mysterium
- King of Tokyo
- Catan
- Carcassonne
- War of the ring
- Terra Mystica
- Scythe
- Pandemic
- Twilight struggle
- Puerto rico
- 7 wonders

Nou maar eens kijken of ik er binnenkort een aantal kan spelen.
Dat is een respectabel lijstje, zeg! Stuk voor stuk mooie aanwinsten (en dat zeg ik écht niet alleen maar omdat ze vrijwel allemaal ook bij mij in de kast liggen! :P ). Ik ben erg benieuwd wat je van Scythe (mijn persoonlijke favoriet! O+ ) vindt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Afgelopen zaterdag heb ik Gloom of Killforth gespeeld. We waren met z'n vieren en we wisten dat het ongeveer 50 min. per speler zou zijn. Uiteindelijk hebben we er 6 uur over gedaan (incl. uitleg). Maar wat een leuk spel! Je krijgt een aantal actiepunten en je mag om de beurt een actie uitvoeren. Lopen, onderzoeken, aanvallen, etc. Dus soms ben je erg snel klaar en soms zoek je echt naar de meest optimale move die je kan vinden. Het is competitief, maar je kan het ook coop spelen. Ik vind het leuker dan Gloomhaven, maar dat zal per persoon verschillen. Het wordt aan het eind wel een beetje een dobbelstenenfestijn, de laatste aanval had 35(!) dobbelstenen nodig.

ps. Hebben er nog mensen geekgold nodig voor een avatar op BGG? Laat dan maar even weten.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:15
Wou ik even melden dat ik wat minder bordspellen speel de voorbije maanden vanwege het wegvallen van de wekelijkse dinsdag en vrijdag bordspellenavonden, blijk ik toch al aan 33 spellen te zitten dit jaar... (waarvan een 6-7tal kinderspellen weliswaar).

Nu ook Wingspan gespeeld op zuiderspel ondertussen, is inderdaad een leuk spel! Eenvoudig in mogelijkheden maar zit toch meer achter dan je eerst denkt.
Verder een aantal goeie herspeeld: godfather, nemesis, sagrada, newton, scythe, ... De meeste spellen ongetwijfeld gekend onder jullie.

Ik heb nog geen avatar op bgg maar het boeit me ook niet zo hard. Dus als je anderen vindt die het liever hebben, geef gerust aan hun.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:52

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Leuk topic dit! Ben altijd wel fan van bordspellen geweest, maar sinds begin vorig jaar ben ik helemaal bevangen door het virus.

Na een aantal jaar geleden HeroQuest op de kop getikt te hebben, heb ik begin vorig jaar een groep van 5 man kunnen samenstellen waarmee we proberen iedere week (lukt helaas lang niet altijd) wel een avondje te spelen. We zijn destijds begonnen met Descent 2nd Edition en hebben daar de Shadow Rune campaign gespeeld met ik zelf als Overlord. Inmiddels ben ik ook in het bezit van de (schijnbaar betere) Heirs of Blood campaign en de Forgotten Souls expansion. Deze hebben we echter nog niet gespeeld.

Inmiddels helemaal bevangen door de dungeon crawlers, heb ik de 1st Edition van Descent inclusief The Road to Legend expansion kunnen vinden. Nog geen tijd gehad het te spelen...

We zijn daarna namelijk begonnen met Gloomhaven (wat een spel is dat!) en zijn daar nu, een klein half jaar later, nog steeds mee bezig (stuk of 10 scenario's afgerond nu). De Forgotten Circles expansion staat al in de pre-order, dus ik denk dat we hier nog wel even zoet mee zullen zijn.

Tussendoor het geweldige Twilight Struggle gekocht wat m.i. een van de beste 2-player spellen is. Geen dungeon crawler, maar helemaal top ook!

Eind vorig jaar heb ik een KickStarter-verslaving (ouch) opgelopen en heb ik de volgende spellen gebacked waarvan ik hoop de tijd te kunnen vinden ze te spelen wanneer ze arriveren:Met name Dark Venture, Machina Arcana en Tainted Grail heb ik erg hoge verwachtingen van en kan ik niet wachten ze te proberen! Deep Madness en Sword & Sorcery leken me erg leuk, maar het enthousiasme voor die spellen is een beetje gezakt.

Verder heb ik nog wel een aantal spellen hoog op m'n verlanglijstje staan:Kortom, genoeg te willen, veel te weinig tijd om te spelen.... But that's life I guess :)

[ Voor 26% gewijzigd door PressPlayOnTape op 10-04-2019 16:59 . Reden: Mansions of Madness vergeten bij verlanglijstje :P + BGG linkjes toegevoegd voor de geïnteresseerden ]

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Mooi lijstje hoor!
Wingspan gaat mogelijk wel te licht zijn voor jou als ik de andere spellen zo lees - al is het af en toe leuk om een wat sneller/lichter spel te spelen natuurlijk. Wil maar zeggen dat het beetje uit de toon valt in je lijstje tov je dungeon crawlers, twilight struggle, Arkham the card game, twilight imperium, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Lointje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:28:
Mooi lijstje hoor!
Wingspan gaat mogelijk wel te licht zijn voor jou als ik de andere spellen zo lees - al is het af en toe leuk om een wat sneller/lichter spel te spelen natuurlijk. Wil maar zeggen dat het beetje uit de toon valt in je lijstje tov je dungeon crawlers, twilight struggle, Arkham the card game, twilight imperium, ...
Wingspan lijkt me juist met name leuk omdat het behoorlijk afwijkt van de andere spellen. Verandering van spijs doet eten ;)
Overigens heb ik ook wel wat andere spellen die ik wel erg leuk vind (Istanbul, Pandemic, Ticket to Ride: Europe) die ervan afwijken, maar ik kom er helaas te weinig aan toe om ze te spelen. Gloomhaven eet nu al onze speeltijd op, wat ik overigens helemaal niet erg vind!

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:41
Van dezelfde uitgever als Chronicles of Crime loopt er sinds gisteren een nieuwe kickstarter campagne voor Kingdom Rush: Rift of Time. Tower defence bordspel met aantal orginele spelelementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
BeZaX schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:04:
Van dezelfde uitgever als Chronicles of Crime loopt er sinds gisteren een nieuwe kickstarter campagne voor Kingdom Rush: Rift of Time. Tower defence bordspel met aantal orginele spelelementen.
Kijk, Dát vind ik nou een leuke Kickstarter! Degelijke, goed doordachte gameplay (compleet met een campaign), een doos vol met onderdelen en een prijs die (heel!) ruim onder de €100,- ligt! Lucky Duck games gaat sowieso erg goed, Chronicles of Crime wordt overal bijzonder goed ontvangen, Mutants wordt erg positief beoordeeld en ook Ganymede doet het goed. Dit is wel een spel waarvoor ik toch een credit card ga overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ja, heb ook de tower defense grijs gespeeld destijds dus dat is ook wel leuk! Maar ziet er bijzonder amusant uit! Ga er nog een nachtje over slapen weliswaar maar deze wordt hem mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 08:17
Coltaine schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:06:
[...]

En weer een paar maanden verder. Kemet toch maar gehouden, met de black tiles van Ta-seti erbij terug in m'n top 10. Cry Havoc weg om ruimte te maken voor Rising Sun.

[Afbeelding]

Ik wacht verder nog op de retail release van HoLAaS en de restock van de uitbreidingen van M&M en Clockwork Wars.
Een jaar later. Weer wat dingen de deur uit die ik nooit meer speel. Ondertussen heel wat spelen gekomen en gegaan die niet op de foto staan. Toppers van het afgelopen jaar: Adrenaline, GKR, en Tsukuyumi.

Ik ben nog op zoek naar een goede adventure game. Mage Knight was te fiddly en te lang, Runebound 3 veel te random. Iemand een tip?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rv3xcVy/LRM-EXPORT-363059027696116-20190411-191920259.jpg

Keep supporting the pyramid roach boy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:25
Coltaine schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:53:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een goede adventure game. Mage Knight was te fiddly en te lang, Runebound 3 veel te random. Iemand een tip?

[Afbeelding]
Ik ben zelf niet zo up to date met nieuwere releases, maar als je op zoek bent naar campaign-based games, dan is misschien FFG's Doom/Descent of de Star Wars variant Imperial Assault iets? Enkele posts hierboven staat ook Gloomhaven vermeldt, en naar het schijnt is Legends of Andor ook degelijk.

Nu zou het kunnen dat deze allemaal onder "te fiddly" vallen, elke boardgame groep heeft een verschillende tolerantie hiervoor :-) Het hangt ook enorm af van wat jullie verwachtingen zijn van een "adventure" game. Zelf hebben wij enorm veel plezier gehad aan Arkham Horror bvb, maar die valt heel zeker onder "lang en fiddly".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Misschien de nieuwe Lord of the Rings: Journey in Middle Earth welke eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltaine
MADG0BLIN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:01:
Misschien de nieuwe Lord of the Rings: Journey in Middle Earth welke eraan komt?
ja, daar zat ik al naar te kijken, de opvolger van Runebound, ik ben alleen niet zo gelukkig met die app, ik wacht even de reviews af de komende week
JackAvery schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:00:
[...]

Ik ben zelf niet zo up to date met nieuwere releases, maar als je op zoek bent naar campaign-based games, dan is misschien FFG's Doom/Descent of de Star Wars variant Imperial Assault iets? Enkele posts hierboven staat ook Gloomhaven vermeldt, en naar het schijnt is Legends of Andor ook degelijk.

Nu zou het kunnen dat deze allemaal onder "te fiddly" vallen, elke boardgame groep heeft een verschillende tolerantie hiervoor :-) Het hangt ook enorm af van wat jullie verwachtingen zijn van een "adventure" game. Zelf hebben wij enorm veel plezier gehad aan Arkham Horror bvb, maar die valt heel zeker onder "lang en fiddly".
ik ben niet zo dol op campaigns, maar misschien dat ik Gloomhaven eens ga proberen, het kaartsysteem en het character upgrade systeem zien er zeer goed uit, het is alleen niet geschikt om af en toe uit de kast te trekken, ben ik bang, bij Gloomhaven moet je echt door met de campaign

in het ideale geval vind ik een kruising tussen de gameplay van Mage Knight en de eenvoud van Runebound

[ Voor 62% gewijzigd door Coltaine op 12-04-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
JackAvery schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:00:
[...]

Gloomhaven is sowieso top. Flink uitgebreid, uren speelplezier, toffe mechanics en flink uitdagend. Andor is heel tof, maar niet écht een adventure game (of in ieder geval niet echt een dungeon crawler). Andor is meer een puzzel, waarbij je met een vaste, beperkte set acties een doel moet zien te bereiken. Daarbij is campaign van Andor vrij kort en, in mijn ogen, niet heel erg herspeelbaar (tenzij je graag tot in den treure wil optimaliseren). Voordeel is wel dat je redelijk snel kunt spelen, de regels niet heel erg complex zijn en het spel behoorlijk vriendelijk geprijsd is, vergeleken met veel andere adventure games.

[ Voor 6% gewijzigd door Smuey op 12-04-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Coltaine schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:52:
[...]

ja, daar zat ik al naar te kijken, de opvolger van Runebound, ik ben alleen niet zo gelukkig met die app, ik wacht even de reviews af de komende week

[...]

ik ben niet zo dol op campaigns, maar misschien dat ik Gloomhaven eens ga proberen, het kaartsysteem en het character upgrade systeem zien er zeer goed uit, het is alleen niet geschikt om af en toe uit de kast te trekken, ben ik bang, bij Gloomhaven moet je echt door met de campaign

in het ideale geval vind ik een kruising tussen de gameplay van Mage Knight en de eenvoud van Runebound
Er zijn al behoorlijk wat previews online op het moment, maar het is ook een campaign game. Daar zou ik dus wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltaine
Heeft iemand misschien ervaring met World of Warcraft board game? Het is al een wat ouder spel met hier en daar wat ruwe kantjes. Het combat systeem is nog steeds puur kans, maar in ieder geval interessanter dan het flippo systeem van Runebound. Het loot en upgrade systeem is ook wat meer uitgebreid. Heeft dit spel wat meer zinvolle beslissingen, of is het voornamelijk luck-based?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
[...]

Een jaar later. Weer wat dingen de deur uit die ik nooit meer speel. Ondertussen heel wat spelen gekomen en gegaan die niet op de foto staan. Toppers van het afgelopen jaar: Adrenaline, GKR, en Tsukuyumi.

[Afbeelding]
Hero Quest natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Coltaine schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:52:
[...]

dit is blijkbaar een van de eerste reviews, heeft mij zelf aan het twijfelen gezet en ik denk dat het hem niet gaat worden

YouTube: Lord of The Rings: Journeys in Middle-Earth Review
michaelvink schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:08:
[...]

Gloomhaven is sowieso top. Flink uitgebreid, uren speelplezier, toffe mechanics en flink uitdagend.
Nu moet ik zeggen dat al enorme gloomhaven fan, ik gloomhaven (de opzet en opruimen van het spel) behoorlijk fiddly vind. Het kost erg veel tijd en ik wordt nu ook niet helemaal vrolijk van het eindeloos zoeken van welke tiles ik waar precies moet hebben, meestal zet ik dan ook op voordat de spelers er zijn.

Dat gezegd hebbende, voor mij staat gloomhaven nu anderhalf jaar bovenaan de spellen die ik het liefste speel. Daar kan je mij bij wijze van spreken midden in de nacht voor wakker maken.
De meeste spelers uit mijn kring vinden het een geweldig spel, ik heb er echter 1 gehad die het te repetitief vind (speelde een spellweaver) en het dus niet meer doet, gelukkig geen enkel probleem om een vervanger te vinden

[ Voor 47% gewijzigd door Bornhald op 12-04-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
Ik had de review van Man VS Meeple gekeken (YouTube: Lord of the Rings: Journeys in Middle Earth Review by Man vs Meeple ...) en werd daardoor juist wel enthousiast. Al ziet de app er helaas nog steeds vrij traag uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Bornhald schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:28:
[...]

dit is blijkbaar een van de eerste reviews, heeft mij zelf aan het twijfelen gezet en ik denk dat het hem niet gaat worden

YouTube: Lord of The Rings: Journeys in Middle-Earth Review

[...]

Nu moet ik zeggen dat al enorme gloomhaven fan, ik gloomhaven (de opzet en opruimen van het spel) behoorlijk fiddly vind. Het kost erg veel tijd en ik wordt nu ook niet helemaal vrolijk van het eindeloos zoeken van welke tiles ik waar precies moet hebben, meestal zet ik dan ook op voordat de spelers er zijn.

Dat gezegd hebbende, voor mij staat gloomhaven nu anderhalf jaar bovenaan de spellen die ik het liefste speel. Daar kan je mij bij wijze van spreken midden in de nacht voor wakker maken.
De meeste spelers uit mijn kring vinden het een geweldig spel, ik heb er echter 1 gehad die het te repetitief vind (speelde een spellweaver) en het dus niet meer doet, gelukkig geen enkel probleem om een vervanger te vinden
Eens, al moet ik daarbij wel vermelden dat ik er een box insert voor heb gemaakt, zodat ik alle onderdelen makkelijk terug kan vinden en de app Gloomhaven Helper gebruik, dat scheelt al een heel stuk aan fiddliness :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
denyos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:33:
Ik had de review van Man VS Meeple gekeken (YouTube: Lord of the Rings: Journeys in Middle Earth Review by Man vs Meeple ...) en werd daardoor juist wel enthousiast. Al ziet de app er helaas nog steeds vrij traag uit.
Volgens reddit is MvM vaak enthousiast omdat ze betaald krijgen voor de review, daar wordt dus niet zoveel waarde aan de MvM reviews gehecht. Zelf heb ik er geen echte mening over.
linkje naar reddit

https://www.reddit.com/r/..._journeys_in_middleearth/

enkele van de posts waaraan ik refereer, staan ook in het topic wat ik hierboven gelinkt heb:
MvM base their review pile on whether they're being paid to advertise a game or not. NPI don't: there's still obvious bias on games (esp when NPI review their personal favourite Gloomhaven), but the reasons behind the bias are just as important as the bias itself for considering how valuable a review is to you, personally.
en
I'd disagree: I think MvM's bias isn't just towards games they like (which is all reviewers) but instead towards games they're paid to promote but don't disclose the payment. In my opinion, this discolors reviews and instead results in their channel being just paid promotion despite being presented as honest, unbiased criticism.
en
Preach it, brother! This is all objectively true about MvM. I feel like the only people defending it are people that haven't fully looked into the context of your words. They are paid shills and that's not even the problem, the problem is they are very shady about disclosing that fact. They have repeatedly taken their disclosure off their videos and only added it back to the specific videos people noticed and outcry on.

Please, please people, stop defending these guys. They are bad for the hobby.
------

edit
michaelvink schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:37:
[...]

Eens, al moet ik daarbij wel vermelden dat ik er een box insert voor heb gemaakt, zodat ik alle onderdelen makkelijk terug kan vinden en de app Gloomhaven Helper gebruik, dat scheelt al een heel stuk aan fiddliness :)
moet nog steeds met de app gaan werken ... :o

en heb ook lekker lopen knutselen met foamcore om een insert te maken, dus alle kaarten etc zitten mooi in houdertjes en elke speler heeft zijn eigen tray waar alles van zijn character in zit. Dat maakt alles wel een stuk makkelijker voor de spelers.

Maar ben rustig een half uur bezig met opzetten voordat de eerste speler binnen komt, en de vraag is of ik dan al klaar ben. Ergens wel jammer want nu beslis ik ALTIJD welk scenario we gaan doen. Dien te gevolgen weet ik ook de meeste personal quests zodat ik een beetje rekening kan houden met wat men allemaal moet doen en dus de scenario selectie.

[ Voor 35% gewijzigd door Bornhald op 12-04-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
Hmmm dat zuigt wel, heb vorig jaar juist de kickstarter van MvM gebacked omdat hun content mij enorm aan spreekt en ik de productie kwaliteit van hun reviews echt super goed vind. Hun talk show vind ik ook altijd erg vermakelijk om te zien.
Gelukkig ga ik nooit alleen op hun reviews af dus dit betaalde promotie gedoe heeft me geen miskopen opgeleverd, maar hun kickstarter zal ik nu niet meer zo snel backen. Blegh.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Als je het leuk vind om te kijken dan moet je dat zeker blijven doen, en niet op 1 reviewer afgaan is ook zeker altijd aan te raden :)

maar dit soort kennis vind ik wel goed om mee te nemen, ik heb zelf niet verder gekeken, dus het zou ook kunnen zijn dat dit de misinformatie is.

Meer algemeen, ik zou het persoonlijk sowieso wel goed vinden als alle youtubers die betaald krijgen voor een product aangeven dat ze betaald krijgen om dat product leuk te vinden. Scheelt me een hele hoop uitleggen aan de kids dat die youtuber het niet echt leuk vind, maar dat hij/zij daarvoor betaald krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

denyos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:57:
Hmmm dat zuigt wel, heb vorig jaar juist de kickstarter van MvM gebacked omdat hun content mij enorm aan spreekt en ik de productie kwaliteit van hun reviews echt super goed vind. Hun talk show vind ik ook altijd erg vermakelijk om te zien.
Gelukkig ga ik nooit alleen op hun reviews af dus dit betaalde promotie gedoe heeft me geen miskopen opgeleverd, maar hun kickstarter zal ik nu niet meer zo snel backen. Blegh.
Wellicht dat je ze al kent, maar persoonlijk ben ik altijd wel gecharmeerd van de (p)reviews van Shut Up & Sit Down, Undead Viking en The Dice Tower :)

[ Voor 13% gewijzigd door PressPlayOnTape op 12-04-2019 15:30 . Reden: linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Bornhald schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:38:
[...]
. Ergens wel jammer want nu beslis ik ALTIJD welk scenario we gaan doen. Dien te gevolgen weet ik ook de meeste personal quests zodat ik een beetje rekening kan houden met wat men allemaal moet doen en dus de scenario selectie.
Speel je met vaste groep?
Want dan kun je aan het einde van het vorige scenario samen al beslissen welk scenario je volgende keer gaat doen.

Dan kun jij hem nog steeds alleen opzetten, maar heb je samen wel besloten wat jullie gaan doen.

Overigens zelf ook nog steeds _/-\o_ over Gloomhaven, wat een game!

Spellweaver is van de startclasses ook wel meest repetitief, die 8 kaart handlimiet is daar de oorzaak van. Want ook de kaarten die je dan terughaalt zijn weer dezelfde...
Met 12 in je hand heb je gewoon veel meer combo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

JBplap schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:55
Eens! Onze groep kan er ook geen genoeg van krijgen.
JBplap schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:55
Spellweaver is van de startclasses ook wel meest repetitief, die 8 kaart handlimiet is daar de oorzaak van. Want ook de kaarten die je dan terughaalt zijn weer dezelfde...
Niet mee eens! Speel zelf een level 6 Spellweaver en dat bevalt me uitstekend. De 8-kaart handlimiet zorgt er juist voor dat je meer moet plannen. Ga ik direct knallen met het risico dat ik vroeg exhausted raak of speel ik wat behoudender en en focus me wat meer op crowd control en wat minder op damage?

Daarbij komt nog eens dat je je sterkste burners 2x (!) kan spelen wat een enorm voordeel op kan leveren. Zowel qua damage output als xp generation.

Ik vind het een hele toffe class om te spelen waarbij de synergie met met name de hogere level class kaarten erg gaaf is om uit te vogelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

PressPlayOnTape schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:33:
[...]

Eens! Onze groep kan er ook geen genoeg van krijgen.

[...]

Niet mee eens! Speel zelf een level 6 Spellweaver en dat bevalt me uitstekend. De 8-kaart handlimiet zorgt er juist voor dat je meer moet plannen. Ga ik direct knallen met het risico dat ik vroeg exhausted raak of speel ik wat behoudender en en focus me wat meer op crowd control en wat minder op damage?

Daarbij komt nog eens dat je je sterkste burners 2x (!) kan spelen wat een enorm voordeel op kan leveren. Zowel qua damage output als xp generation.

Ik vind het een hele toffe class om te spelen waarbij de synergie met met name de hogere level class kaarten erg gaaf is om uit te vogelen :)
Ik zeg niet dat Spellweaver niet sterk/leuk kan zijn, alleen dat hij het meest repetitief is.
Dat zeg je zelf ook al, juist doordat je oa je sterke burners 2x (!) kan spelen. :+

Dat is inherent aan de hand size. (zie voorbeeld (zonder lost kaarten om het simpel te houden) en short rests):
SW: 8 kaarten: 4 ronden - rest - 3 ronden - rest - 3 ronden = 10 beurten.
Tinkerer: 12 kaarten: 6 ronden - rest - 5 ronden = 11 beurten
Waarbij in dit voorbeeld de SW gespeelde kaarten al 3x heeft gebruikt.
Terwijl de Tinkerer elke kaart maar 2x heeft gebruikt en nog een beurt meer heeft ook.
SW dus veel repetitiever :)

Snel exhausted/behoudend heeft elke class de mogelijkheid toe.
Spellweaver heeft juist effectief de grootste hand size mbt aantal beurten, maar wel met een zeer beperkt aantal verschillende kaarten. (door reviving ether).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
JBplap schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:55:
[...]

Speel je met vaste groep?
Want dan kun je aan het einde van het vorige scenario samen al beslissen welk scenario je volgende keer gaat doen.

Dan kun jij hem nog steeds alleen opzetten, maar heb je samen wel besloten wat jullie gaan doen.

Ik speel met name gloomhaven met dezelfde groep, niet iedereen kan iedere keer, maar we spelen dan met de mensen die wel kunnen, dat werkt prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vorige week ben ik met mevrouw HellPunk naar Keulen geweest en naar goeie gewoonte hebben we daar ook de lokale spellenzaak opgezocht: Brave New World.

Dat 'brave' in de naam slaat waarschijnlijk op de moed die je nodig hebt om daar de spellenrekken te doorzoeken. Op de bovenverdieping lukt het nog wel, maar op de trap en in de kelderverdieping staat er echt honderden dozen op een zakdoek bij mekaar. Gelukkig zijn ze (min of meer) alfabetisch gerangschikt, maar als je niet naar een bepaalde titel op zoek bent raak je na een tijd bijna spellenblind :+ .

Daar kon ik dus bijna niet met lege handen naar buiten komen. Ik heb even overwogen om de nieuwe uitgave van Trajan mee te nemen, maar ik had geen zin om nog een hele dag met een loodzware doos rond te lopen. Daarom bleef het bij twee booster packs van Munchkin: Party Pack en Red Dragon Inn.

Over MvM: ik keek vroeger graag naar de originele filmpjes van Jeremy onder zijn pseudoniem Drakkenstrike, die waren echt goed. MvM vind ik wat te weinig gestructureerd, het doet me vaak denken aan de voor- en nabeschouwingen van een voetbalwedstrijd ;). Mijn nieuwe favorieten zijn Tantrum House en vooral JonGetsGames. JGG levert grotendeels hetzelfde soort content als Rahdo, maar dan op een coherente manier, ik vind het erg prettig om tijdens het werk naar te luisteren.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Dit weekend een mooie slag kunnen slaan op Marktplaats! Heb de volgende 6 uitbreidingen voor Descent 2nd Edition helemaal compleet en in praktisch nieuwstaat (sommige onderdelen zaten nog in het cellofaan en waren unpunched) voor een wel heel zacht prijsje (100 euro) kunnen scoren:

- Lair of the Wyrm
- Labyrinth of Ruin
- The Trollfens
- Shadow of Nerekhall
- Manor of Ravens
- Mists of Bilehall

Alles in perfecte staat, behalve Lair of the Wyrm. Daar ontbreekt de doos van en daar ben ik nu naar op zoek. Dus als iemand die toevallig over heeft..? :)

De verkoper deed er ook nog de base game bij, dus die gaat mooi Marktplaats weer op! Al met al zeer tevreden met deze vondst. Nu enkel nog de laatste 'grote' uitbreiding The Chains that Rust voor een zacht prijsje zien te vinden en de Descent 2nd collectie is nagenoeg compleet (de talloze losse heroes en monster packs daargelaten).

Nu alleen nog de groep overtuigen om na Gloomhaven hier weer eens in te duiken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
Nou, dit weekend tóch nog een beetje tijd gevonden voor het spelen van wat spelletjes. Weliswaar op een zondagmiddag tijdens het middagdutje van onze kleine meid, dus de speelduur en complexiteit bleven wel beperkt, maar een mooie gelegenheid om eens wat kleine spelletjes uit de door te pakken. De keuze is gevallen op Qwixx en Lost Cities, beiden tot nu toe ongespeeld.

Qwixx beviel ons prima. Niet geschikt voor een avondvullend programma, maar prima als tussendoortje. Vooral het concept dat je niet alleen in je eigen beurt vakjes kunt wegkruisen viel goed in de smaak, zorgt voor heel weinig downtime. Ik ben wel benieuwd hoe het spel schaalt naar meer dan twee spelers.

Dan Lost Cities. Eerst even een ronde gedaan om in te komen (met nogal confronterende eindscores tot gevolg...), maar toen we de smaak te pakken hadden ging het erg snel. Erg gaaf dat je met niet meer dan een pakje kaarten toch een behoorlijke diepgang kunt creëren! Deze gaat zeker vaker op tafel komen, het is jammer dat hij maar voor twee spelers is!

Ook heb ik van de week voor een bijzonder zacht prijsje Brieven uit Whitechapel weten te bemachtigen. Schijnt erg spannend te zijn, in beide rollen, dus ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
Van het weekend weer naar de spellenclub (maandelijks) geweest. Begonnen met Container: 10th Anniversary Jumbo Edition! vanuit dit topic wel eens begrepen dat dit spel zeldzaam/een collectors item is. Eerste game voor alle 5 de spelers, dus men keek veel af bij elkaar qua acties en ook met het bepalen van prijzen. De economie die je met zijn allen creëert is interessant alleen was er deze game weinig specialisatie, misschien leuk voor een volgende potje.

Daarna A Game of Thrones: The Board Game 2nd – A Feast for Crows (4 speler variant) gespeeld als opwarmertje richting seizoen 8. Ook hier deden 2 beginnende spelers (Arryn en Stark) mee, hierdoor merk je gelijk dat de balans wel lastig is. Uiteindelijk niet gewonnen maar wel een aardig strijd geleverd met de Lannisters (speelde zelf Baratheon) om Kings Landing.

Uiteindelijk ook nog een potje Scythe met the Wind Gambit zonder Invaders from Afar. Facties Geel/Crimea (ik, speel ik toevallig ook in Rise of the Fenris), Wit/Polania, Blauw/Nordic en Rood/Rusviet. Uiteindelijk gewonnen omdat blauw in zijn één-na laatste beurt een grove fout maakte waardoor hij het de beurt erop niet kon uitmaken, hierdoor kon ik het spel beëindigen/winnen. Was wel impressed door de combinatie engineering/nordic aangezien ik blauw 1 van de lastige facties vind, maar blauw had deze pot ruim kunnen winnen.

Daarna afsluitend nog 2 potjes Tsuro, waarvan eentje met 9 spelers (random pion toegevoegd) die uiteindelijk uitdraaide om zo lang mogelijk allemaal in leven te blijven dus ook je buurman in leven proberen te houden. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Mvdbeld op 15-04-2019 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Om in te haken op de Gloomhaven topic, mijn vaste groep die eind 2017 (als ik me niet vergis) is begonnen zijn er nu wel een beetje klaar mee merk ik. De eigenaar van het spel heeft belooft het nu zo snel mogelijk af te ronden zodat we naar een ander spel over kunnen stappen. Ik moet ook zeggen dat ik dit spel wel had gezien na een scenario of 10-15. Alle scenario's zijn zo ongeveer hetzelfde, met als enige verschil de tegels, monsters en het einddoel. Waarbij het einddoel eigenlijk 90% van de tijd 'kill all mobs' is. Maar dit is een unpopular opinion geloof ik.

2 weken geleden Middara binnen gekregen. Dit zou een beetje Gloomhaven 2.0 moeten zijn dus ik ben bang voor de enorme hoeveelheid content die mij te wachten staat. Dus ik heb eerst alle kaarten gesleeved en nette bakjes gekocht om alle kaarten en tokens in te doen. Helaas past alles niet in de doos op deze manier. En ondanks de enorme lijst met errata kijk ik toch uit naar het spelen van dit spel en het duiken in deze wereld.

Vorige week Hellboy ontvangen. Uitgeprobeerd met een vriend en ik ben erg teleurgesteld. Er is veel onduidelijkheid qua regels en de gameplay is ook lang niet zo boeiend als ik had verwacht. De enemies hebben een standaard waarde wat betreft aanval en verdediging, en je moet maar hopen dat je genoeg rolt om daar doorheen te slaan/schieten of om de klappen op te vangen. Het idee van de case files vind ik wel leuk bedacht en de minis zijn erg mooi, maar dit weegt niet op tegen de belabberde gameplay. Deze gaat dus de deur uit.

Afgelopen weken 2 keer Gloom of Kilforth gespeeld. Dit is een erg leuk spel met veel flavor. De eerste keer dat we het speelden duurde het veel te lang omdat we heel veel regels moeten opzoeken, dus zijn we halverwege gestopt. Een week of wat later hebben we een nieuwe poging gedaan en ondanks dat we de regels wisten, duurde het spel nog steeds veeeel te lang. We begonnen tussen 2 en half 3, en waren pas rond 8 uur klaar. Als het spel 4x zo kort had geduurd was het een leuk spel geweest, maar dit sloeg nergens op. En ik geloof niet dat het aan ons lag. Meteen in de verkoop gedaan.

Afgelopen weekend 7 Wonders en Codenames gespeeld met 6 man. 7 Wonders was geen succes omdat 1 van de groep de regels niet kon bijbenen, dit was wel jammer. De rest leek het namelijk wel goed door te hebben. Toen zijn we gestopt tijdens het 2e tijdperk omdat er een kaart leek te ontbreken, die later op de avond wel gewoon in de doos zat. Heel vreemd... Codenames was zoals altijd super. M'n vriendin heeft geen bordspellen maar ze gaat Codenames Duet aanschaffen zodat we het met z'n tweetjes kunnen spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door B00st3r op 15-04-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
B00st3r schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:38:
Om in te haken op de Gloomhaven topic, mijn vaste groep die eind 2017 (als ik me niet vergis) is begonnen zijn er nu wel een beetje klaar mee merk ik. De eigenaar van het spel heeft belooft het nu zo snel mogelijk af te ronden zodat we naar een ander spel over kunnen stappen. Ik moet ook zeggen dat ik dit spel wel had gezien na een scenario of 10-15. Alle scenario's zijn zo ongeveer hetzelfde, met als enige verschil de tegels, monsters en het einddoel. Waarbij het einddoel eigenlijk 90% van de tijd 'kill all mobs' is. Maar dit is een unpopular opinion geloof ik.

2 weken geleden Middara binnen gekregen. Dit zou een beetje Gloomhaven 2.0 moeten zijn dus ik ben bang voor de enorme hoeveelheid content die mij te wachten staat. Dus ik heb eerst alle kaarten gesleeved en nette bakjes gekocht om alle kaarten en tokens in te doen. Helaas past alles niet in de doos op deze manier. En ondanks de enorme lijst met errata kijk ik toch uit naar het spelen van dit spel en het duiken in deze wereld.

Vorige week Hellboy ontvangen. Uitgeprobeerd met een vriend en ik ben erg teleurgesteld. Er is veel onduidelijkheid qua regels en de gameplay is ook lang niet zo boeiend als ik had verwacht. De enemies hebben een standaard waarde wat betreft aanval en verdediging, en je moet maar hopen dat je genoeg rolt om daar doorheen te slaan/schieten of om de klappen op te vangen. Het idee van de case files vind ik wel leuk bedacht en de minis zijn erg mooi, maar dit weegt niet op tegen de belabberde gameplay. Deze gaat dus de deur uit.

Afgelopen weken 2 keer Gloom of Kilforth gespeeld. Dit is een erg leuk spel met veel flavor. De eerste keer dat we het speelden duurde het veel te lang omdat we heel veel regels moeten opzoeken, dus zijn we halverwege gestopt. Een week of wat later hebben we een nieuwe poging gedaan en ondanks dat we de regels wisten, duurde het spel nog steeds veeeel te lang. We begonnen tussen 2 en half 3, en waren pas rond 8 uur klaar. Als het spel 4x zo kort had geduurd was het een leuk spel geweest, maar dit sloeg nergens op. En ik geloof niet dat het aan ons lag. Meteen in de verkoop gedaan.

Afgelopen weekend 7 Wonders en Codenames gespeeld met 6 man. 7 Wonders was geen succes omdat 1 van de groep de regels niet kon bijbenen, dit was wel jammer. De rest leek het namelijk wel goed door te hebben. Toen zijn we gestopt tijdens het 2e tijdperk omdat er een kaart leek te ontbreken, die later op de avond wel gewoon in de doos zat. Heel vreemd... Codenames was zoals altijd super. M'n vriendin heeft geen bordspellen maar ze gaat Codenames Duet aanschaffen zodat we het met z'n tweetjes kunnen spelen.
Wat bedoel je precies met Gloomhaven "afronden", main story-line finishen en geen side-quests/scenarios meer spelen? Heb je idee hoeveel scenario's die groep ongeveer gecomplete heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Niet echt iets gespeeld dit weekend maar wel even bezig geweest met mijn inlay idee voor Mansions of Madness. Zo heb ik de kaartjes, tokens, en kleine monster models in de Sanctum of Twilight doos gestopt met genoeg ruimte voor alle expansions tot en met Horrific Journeys (die mis ik helaas nog) maar met genoeg ruimte voor toekomstige uitbreidingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DffE3GWBwtlPFV4NgxiYqRNO/medium.jpg

MoM inlay 2

MoM inlay 3

Ik wil nog de grote doos aanpassen voor de models en tegels evenals de Beyond the Threshold doos labelen voor de character models maar in ieder geval zal de setup nu al tig keer sneller zijn dan voorheen!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

psychoclown schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:56:
Niet echt iets gespeeld dit weekend maar wel even bezig geweest met mijn inlay idee voor Mansions of Madness. Zo heb ik de kaartjes, tokens, en kleine monster models in de Sanctum of Twilight doos gestopt met genoeg ruimte voor alle expansions tot en met Horrific Journeys (die mis ik helaas nog) maar met genoeg ruimte voor toekomstige uitbreidingen.
[..]
Ziet er erg netjes uit! Begrijp ik goed dat dit je eigen ontwerp is? Erg cool!

Voor Descent heb ik ook ooit een insert gemaakt, maar dat was naar een voorbeeld van iemand anders en lang niet zo netjes afgewerkt als deze van jou lijkt. Daar kwam nog bij dat de doos niet helemaal meer dicht kon. Voor Gloomhaven heb ik een insert gekocht, wat een goede investering is gebleken, omdat setup en teardown aanzienlijk sneller gaat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

PressPlayOnTape schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:01:
[...]

Ziet er erg netjes uit! Begrijp ik goed dat dit je eigen ontwerp is? Erg cool!

Voor Descent heb ik ook ooit een insert gemaakt, maar dat was naar een voorbeeld van iemand anders en lang niet zo netjes afgewerkt als deze van jou lijkt. Daar kwam nog bij dat de doos niet helemaal meer dicht kon. Voor Gloomhaven heb ik een insert gekocht, wat een goede investering is gebleken, omdat setup en teardown aanzienlijk sneller gaat nu.
Ja, eigen ontwerp. Soms doe ik wel eerst ideeën op van het internet maar wil ik bijv. meer ruimte voor toekomstige uitbreidingen of denk ik dat ik het slimmer kan indelen. De enige inlay die ik volgens een plan van iemand anders heb gemaakt is Dark Moon, dat zat gewoon heel goed in elkaar.

Eldritch Horror heeft ook dat probleem met uitstekende delen waardoor de doos niet dicht kan zoals het hoort. De hoeveelheid materiaal bij Eldritch Horror is ook gewoon bijzonder veel en dan heb ik ook nog enkel twee (van de vier) mini expansions en geen big box expansions O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

michaelvink schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:54:

Dan Lost Cities. Eerst even een ronde gedaan om in te komen (met nogal confronterende eindscores tot gevolg...), maar toen we de smaak te pakken hadden ging het erg snel. Erg gaaf dat je met niet meer dan een pakje kaarten toch een behoorlijke diepgang kunt creëren! Deze gaat zeker vaker op tafel komen, het is jammer dat hij maar voor twee spelers is!
Keltis wordt ook wel Lost Cities: the board game genoemd en is speelbaar met 2-4 spelers. Van dezelfde auteur - Reiner Knizia - en in NL uitgegeven door 999 Games.
Ik raad het spel aan, m.n. met de uitbreiding Neue Wege, Neue Ziele. De uitbreiding is niet in NL uitgegeven, de Duitse versie is qua speelmateriaal taal onafhankelijk.

Heb je Schotten Totten al geprobeerd? Ook een simpel kaartspel voor 2 spelers van Knizia, net als Lost Cities veel diepgang voor eenvoudige regels. Ook een aanrader!

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Mvdbeld schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:40:
[...]

Wat bedoel je precies met Gloomhaven "afronden", main story-line finishen en geen side-quests/scenarios meer spelen? Heb je idee hoeveel scenario's die groep ongeveer gecomplete heeft?
Ja, dat klopt. Geen side quests meer maar puur main story line doen en dan eindbaas (als er een eindbaas is).

Ik denk tussen de 40 en 50 scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
RobbieTheHut schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:41:
[...]

Keltis wordt ook wel Lost Cities: the board game genoemd en is speelbaar met 2-4 spelers. Van dezelfde auteur - Reiner Knizia - en in NL uitgegeven door 999 Games.
Ik raad het spel aan, m.n. met de uitbreiding Neue Wege, Neue Ziele. De uitbreiding is niet in NL uitgegeven, de Duitse versie is qua speelmateriaal taal onafhankelijk.

Heb je Schotten Totten al geprobeerd? Ook een simpel kaartspel voor 2 spelers van Knizia, net als Lost Cities veel diepgang voor eenvoudige regels. Ook een aanrader!
Bedankt voor de tip! Keltis heb ik wel eens voorbij zien komen, maar sprak me, puur afgaande op de box, eigenlijk niet meteen aan. Waarschijnlijk moet hem gewoon eens proberen.

Schotten Totten ken ik nog niet, maar de omschrijving ziet er in ieder geval prima uit en voor de prijs hoef ik het zo te zien ook niet te laten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Soms heb je wel eens van die spellen die je al jaren in de kast hebt staan, maar gewoonweg niet op tafel komen. Zo heb ik op Spiel 2015 Sutters Mill gekocht, in het Duits weliswaar, maar het ding is vrijwel taalonafhankelijk (op een playeraid na). De spelregels die ik had gevonden in het Engels waren niet heel duidelijk, en er zaten wat rare dingen in. Dus die bleef lang in de kast liggen, omdat niemand echt zin had om het te proberen.
Gezien ik nu bezig ben om alles wat in de kast staat minimaal een keer te spelen voor het eind van het jaar, lag deze ook op de stapel. Toch eens de moeite genomen om de spelregels (in het Nederlands) te printen en door te nemen. En dan kom je erachter dat het een best leuk spel lijkt te zijn.

Vervolgens het spel eens opgezet, en gekeken hoe het speelde. Het ziet er niet heel bijzonder uit. De artwork is redelijk simpel, spreekt niet echt aan. En dat maakt het volgens mij met veel spellen dat ik ze ook niet snel uit de kast zal pakken, als het er al heel saai uitziet.

Gisteren gespeeld met z'n 3en, en het is eigenlijk een heel leuk spel. Er zit de nodige tactiek in. Het is een workerplacement, waarbij je goud moet zoeken, en vervolgens in het dorp acties kan uitvoeren. Je wilt invloed groot hebben in een aantal locaties, want die geven je extra mogelijkheden. Dat doe je door een kaart neer te leggen ( van een 2 tot een A ). Het leuke aan dit spel is dat je voor het eind van het spel, die kaarten en al je werkers ook weer van het bord moet hebben. Want als het goud op is, waarom zou je dan nog in zo'n mijndorpje willen zijn? Dus ergens komt een punt dat je van de opbouwfase naar de afbouwfase moet gaan. In plaats van werkers en kaarten toevoegen, mag je ze dan van het bord afhalen. Kaarten leveren punten op als je ze gespeeld hebt en van het bord hebt gehaald. Maar bij het weghalen kun je ook weer invloed verliezen. En ondertussen kun je nog wel goud van het bord halen, want dat heb je ook weer nodig om acties te kunnen betalen.

Al met al best een leuke game, toch jammer dat 't 4 jaar ongebruikt in de kast heeft gelegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
TERW_DAN schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:29:
Soms heb je wel eens van die spellen die je al jaren in de kast hebt staan, maar gewoonweg niet op tafel komen. Zo heb ik op Spiel 2015 Sutters Mill gekocht, in het Duits weliswaar, maar het ding is vrijwel taalonafhankelijk (op een playeraid na). De spelregels die ik had gevonden in het Engels waren niet heel duidelijk, en er zaten wat rare dingen in. Dus die bleef lang in de kast liggen, omdat niemand echt zin had om het te proberen.
Gezien ik nu bezig ben om alles wat in de kast staat minimaal een keer te spelen voor het eind van het jaar, lag deze ook op de stapel. Toch eens de moeite genomen om de spelregels (in het Nederlands) te printen en door te nemen. En dan kom je erachter dat het een best leuk spel lijkt te zijn.

Vervolgens het spel eens opgezet, en gekeken hoe het speelde. Het ziet er niet heel bijzonder uit. De artwork is redelijk simpel, spreekt niet echt aan. En dat maakt het volgens mij met veel spellen dat ik ze ook niet snel uit de kast zal pakken, als het er al heel saai uitziet.

Gisteren gespeeld met z'n 3en, en het is eigenlijk een heel leuk spel. Er zit de nodige tactiek in. Het is een workerplacement, waarbij je goud moet zoeken, en vervolgens in het dorp acties kan uitvoeren. Je wilt invloed groot hebben in een aantal locaties, want die geven je extra mogelijkheden. Dat doe je door een kaart neer te leggen ( van een 2 tot een A ). Het leuke aan dit spel is dat je voor het eind van het spel, die kaarten en al je werkers ook weer van het bord moet hebben. Want als het goud op is, waarom zou je dan nog in zo'n mijndorpje willen zijn? Dus ergens komt een punt dat je van de opbouwfase naar de afbouwfase moet gaan. In plaats van werkers en kaarten toevoegen, mag je ze dan van het bord afhalen. Kaarten leveren punten op als je ze gespeeld hebt en van het bord hebt gehaald. Maar bij het weghalen kun je ook weer invloed verliezen. En ondertussen kun je nog wel goud van het bord halen, want dat heb je ook weer nodig om acties te kunnen betalen.

Al met al best een leuke game, toch jammer dat 't 4 jaar ongebruikt in de kast heeft gelegen :D
Herkenbaar! Ik heb een aantal van dat soort spellen liggen (ik kijk naar jou, Nautilus!) die ik dit jaar een kans wil geven. Daar komt nog eens bij dat box art en het boekje met spelregels ook visueel aantrekkelijk en duidelijk moeten zijn, anders is het vaak een hard sell, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
[...]

[Afbeelding]
Persoonlijk ben ik voor Runebound 2 gegaan, gewoon dicerolls ipv kartonnen fiches, maar wel echt dat old school RPG gevoel.

En de bekende progressie van normale xp levelling per speler, het is aan jou wanneer je tegen high level monsters wilt vechten.. dus geen scaled bullshit (Zoals ook in Elder Scrolls 4: Oblivion op de PC).

Verder op een familieweekend Smallworld (blijft een top spel waar zowel beginners als ervaren boardgamers plezier aan hebben.) en King of Tokyo gespeeld. Bij deze laatste reageerden sommigen lauw na het eerst potje, maar uiteindelijk 5 potjes gespeeld.. iedereen kreeg de truukjes met de powerkaarten wat beter door en werd al snel enthousiast. Grapppig om te zien.

Ow en 30 seconds met een hele grote groep verdeeld in teams... maar dat is wat mij betreft geen boardgame (partygame, leuke Triviant variant)

Afgelopen weekend was het echter weer zo ver: een volle dag gepland voor Twilight Imperium 4 _/-\o_ 8) :9

Inmiddels onze 4 sessie en mijn 5e potje (vorige keer 2x 3player in serie gespeeld)... dit keer 4 spelers, hadden we nog niet gedaan (alleen 3 en 5... volgende maand trouwens wel 6 players voor het eerst, hebben zelfs 2 reserves eventueel)..

Ik ben nog steeds geen fan van 4x2 Strategy cards, maar het ging best goed. De map is wel te groot (je speelt feitelijk met 4 op de 6 player map), dus iedereen had afdoende plek en er werd (te) weinig gevochten.. volgende keer de kaart kleiner maken, zoals veel wordt aanbevolen. Ik wou 1 keer de suggestie uit de manual proberen.

Ik speelde Naluu collective en had een leuke pot waarbij ik een tijd op kop kon blijven, maar werd helaas op het laatst ingehaald door mijn buurman. deze pakte op exact het juiste tijdstip Imperial (scoren halverwege de ronde) en haalde me rechts in qua punten zeg maar :) Prachtige move, waarmee ik hem gefeliciteerd heb. Dit was overigens een 14 punter, prima te doen.. zolang je maar de tijd hebt en niet teveel langame spelers aan tafel.

Lessons learned over dit ras: die 0 initiative is vaak leuk, maar het is net zo vaak een nadeel om als eerste te gaan. Je tegenstanders stallen tot ze passen is erg lastig zo... het zou in de laatste ronde een voordeel moeten zijn (je scoort je objectives als eerste wint dus bij gelijkspel) , maar niet als je tegenstander Imperial pakt en direct dik weet te scoren. Verder zijn Crystal fighters die (upgraded) hitten als een Cruiser voor 1/4 van de kosten erg gaaf, maar ik heb er niets mee gedaan. Volgende keer meer fighters bouwen (dubbele spacedocks, want 5 build cap is te laag!) en dan die vloten gebruiken om echt te dreigen...

De andere racial tech niet gepakt, vanwege de getrokken VP objectives draaide het om unit upgrades. Ik zou de Naalu graag nog eens spelen.

Nu begint inderdaad merkbaar te worden dat het spel steeds meer voor de punten wordt gespeeld (en minder als space Risk ;) ) .. ben erg benieuwd naar onze eerste 6 player sessie volgende maand. Deze gaat uiteraard gewoon tot de 10 VP's, ik ben niet knettergek ofzo :9

Dit maakt dan 5 sessies in een half jaar bezit, ik snap niet waarom het halve internet roept dat het maar 1 keer per jaar op tafel komt ;) Wij zijn geen studenten oid, maar met datumprikker en mensen via de whatsapp opjagen lukt het prima om spelers te krijgen. Leuk detail is dat meerdere mensen gewoon 3-4 uur op een dag in de auto willen zitten om het mee te maken.. dat zegt genoeg over dit spel denk ik :*)

[ Voor 11% gewijzigd door _Anvil_ op 16-04-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

michaelvink schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:19:
[...]

Herkenbaar! Ik heb een aantal van dat soort spellen liggen (ik kijk naar jou, Nautilus!) die ik dit jaar een kans wil geven. Daar komt nog eens bij dat box art en het boekje met spelregels ook visueel aantrekkelijk en duidelijk moeten zijn, anders is het vaak een hard sell, helaas.
Ik denk dat ik nog een stuk of 15 spellen op de nooit gespeeld stapel heb liggen op het moment. De helft daarvan zal zijn omdat ik ze pas recent in huis heb, sommigen liggen er al wat langer.

Dat is de reden dat ik een lijst heb gemaakt waarvan ik continu dingen afstreep. Dit jaar pas weinig spellen herspeeld, maar genoeg wel sinds lange tijd onder het stof vandaan gehaald. En met bijna alle games veel plezier gehad. En ook wel een paar die nu op de stapel liggen om weggegeven of verkocht te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 09:04
Vorige week mijn Kickstarter binnen gekregen van Hellboy the board game. Sodeju zeg wat een doos was dat! De rest komt in juli als ik het goed gelezen heb (expansions) maar de basis game is er al om te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8i2ZutkTzPCtRzV8s9VUoiFc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cM9WbGZm4m67P84HaB8lv7mA/full.jpg

Nog niet gespeeld maar dat gaat denk ik dit weekend wel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:13
Hebben mensen hier ervaring met de game Paperback?

Vanwege de KS van Sabotage heb ik nu een $10 coupon welke ik kan gebruiken voor Tim Fowers games, en mij lijkt deze game wel erg leuk. Ik vraag mij alleen af of de Engelse versie ook goed te spelen is met Nederlandse woorden (aangezien de frequentie van letters in de talen anders is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltaine
TERW_DAN schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:57:
[...]

Ik denk dat ik nog een stuk of 15 spellen op de nooit gespeeld stapel heb liggen op het moment. De helft daarvan zal zijn omdat ik ze pas recent in huis heb, sommigen liggen er al wat langer.

Dat is de reden dat ik een lijst heb gemaakt waarvan ik continu dingen afstreep. Dit jaar pas weinig spellen herspeeld, maar genoeg wel sinds lange tijd onder het stof vandaan gehaald. En met bijna alle games veel plezier gehad. En ook wel een paar die nu op de stapel liggen om weggegeven of verkocht te worden.
Ik heb ondertussen, na een flinke inhaalslag, nog maar 1 spel ongespeeld op de shelf of shame liggen: Sekigahara. Deze ligt er al ruim een jaar. Het grootste probleem is de 3 uur speeltijd voor 2 personen. Als we zin hebben in een lichte wargame met z'n 2, pakken we altijd 1775 uit de kast, en als we 3 uur moeten doden is dat al gauw met meer personen en wordt het de laatste tijd voornamelijk Tsukuyumi. Ik blijf proberen hem op tafel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Flapperbol schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:10:
Hebben mensen hier ervaring met de game Paperback?

Vanwege de KS van Sabotage heb ik nu een $10 coupon welke ik kan gebruiken voor Tim Fowers games, en mij lijkt deze game wel erg leuk. Ik vraag mij alleen af of de Engelse versie ook goed te spelen is met Nederlandse woorden (aangezien de frequentie van letters in de talen anders is)
Paperback heb ik niet, Hardback wel (da's de opvolger, ook van Tim Fowers). Ik moet zeggen dat we 'm ook speelden met Nederlandse woorden, en dat gaat best prima. Je hebt nameliijk best aardig de keuze welke letters je in je deck hebt. Ik denk dat het in het Engels wel beter werkt, maar ik vond het zelf geen bezwaar om 'm met Nederlandse woorden te spelen.
Coltaine schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:48:
[...]

Ik heb ondertussen, na een flinke inhaalslag, nog maar 1 spel ongespeeld op de shelf of shame liggen: Sekigahara. Deze ligt er al ruim een jaar. Het grootste probleem is de 3 uur speeltijd voor 2 personen. Als we zin hebben in een lichte wargame met z'n 2, pakken we altijd 1775 uit de kast, en als we 3 uur moeten doden is dat al gauw met meer personen en wordt het de laatste tijd voornamelijk Tsukuyumi. Ik blijf proberen hem op tafel te krijgen.
Dat is met veel spellen die nu nog op de stapel liggen ook, de speelduur is vrij lang, of het is vrij complex en moet je er echt voor gaan zitten.
Maar goed, ik heb nog 8 maanden te gaan voor 110 spellen. Net Hoogspanning gekregen, dus die komt weer bij het lijstje.
Volgens mij is het best te doen met het tempo waarin ik er nu doorheen ga (+- 100 spellen in 4 maanden tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:57:
[...]

Thuis zijn het er een stuk of zes, denk ik. Enkele daarvan heb ik al sinds ik met bordspellen begon, met name Thurn & Taxis en On the Underground. T&T is eigenlijk meteen verdrongen door Ticket to Ride, On the Underground heb ik vooral gekocht om het thema.

Van recentere spellen wil ik Bohemian Villages, Kodama en Kami-Sama nog wel snel op tafel krijgen, maar we zijn niet altijd in de stemming voor iets nieuws. In dat opzicht zijn spellen die we maar 1 of 2 keer gespeeld hebben nog erger, want dat zijn spellen die we dan wel leuk vonden, maar omwille van het aantal spellen lukt dat gewoon niet.

Ik heb recent wel een tiental spellen de deur uit weten te doen, daarna is het wat gestokt. Misschien weer tijd voor een nieuw aanbiedingentopic op BSM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Met een lang paasweekend in het vooruitzicht, zijn er nog plannen om iets specifieks op tafel te krijgen? Wij hebben weliswaar een druk weekend voor de boeg (de kleine wordt twee en dat moet natuurlijk gevierd worden en tweede paasdag steken we de bbq aan met de familie), maar toch hoop ik nog wel een pot Scythe te spelen. Gisteren de $2,- promo-munten en een tweede Automa-deck binnen gekregen en mijn handen jeuken om er mee aan de slag te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Met het voorspelde lenteweer is de kans 'helaas' redelijk groot dat we de hort op gaan met de fiets, maar ik hoop zaterdag of maandag toch nog iets gespeeld te krijgen. Wat dat juist is zal van het moment afhangen, maar ik heb zelf wel zin om MetroX eens uit te proberen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:13
TERW_DAN schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:06:
[...]

Paperback heb ik niet, Hardback wel (da's de opvolger, ook van Tim Fowers). Ik moet zeggen dat we 'm ook speelden met Nederlandse woorden, en dat gaat best prima. Je hebt nameliijk best aardig de keuze welke letters je in je deck hebt. Ik denk dat het in het Engels wel beter werkt, maar ik vond het zelf geen bezwaar om 'm met Nederlandse woorden te spelen.
Thanks voor de info!
Heb even de verschillen opgezocht, en Hardback klonk toch iets toffer. Daarnaast heeft Paperback ook kaarten met meerdere letters, dat lijkt mij een groter probleem worden bij Nederlandse woorden.
Oftewel, Hardback gekocht voor €31 incl shipping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Als alles meezit krijg ik vandaag Munchkin Holiday Surprise binnen, dan ontbreekt alleen de Easter Eggs-boosterpack nog in de verzameling. Die blijkt nogal moeilijk vast te krijgen in de EU: de verkopers op BGG blijken hem bij navraag toch niet in voorraad te hebben en de enige Europeaan die een Engelse versie in trade heeft is een IJslander die niet antwoordt op berichten :P .

If all else fails bestel ik 'm alsnog in de US via Warehouse 23, maar ik ga eerst toch eens checken of de verzendkosten van $15 niet wat omlaag kunnen, want zo 'n boosterpack kan gewoon in een envelop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Afgelopen weekend weer aardig wat gespeeld ondanks het mooie weer. :P
Zaterdag Brass: Birminghham, Starfarers of Catan en 3x Pandemic Legacy Season 2 gespeeld.
Brass blijft tof maar met pittige keuzes. Starfarers had ik nog nooit eerder gespeeld, maar een vriend heeft hem vorig jaar weer op de kop getikt. Zit verrassend goed in elkaar voor een spel uit 1999. Ik speel deze denk ik liever dan catan. En verder met Pandemic, nu in December aangekomen, benieuwd hoe het eindigt.

Anderen nog wat gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
MADG0BLIN schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:10:
Afgelopen weekend weer aardig wat gespeeld ondanks het mooie weer. :P
Zaterdag Brass: Birminghham, Starfarers of Catan en 3x Pandemic Legacy Season 2 gespeeld.
Brass blijft tof maar met pittige keuzes. Starfarers had ik nog nooit eerder gespeeld, maar een vriend heeft hem vorig jaar weer op de kop getikt. Zit verrassend goed in elkaar voor een spel uit 1999. Ik speel deze denk ik liever dan catan. En verder met Pandemic, nu in December aangekomen, benieuwd hoe het eindigt.

Anderen nog wat gespeeld?
Brass moet ik ook maar weer eens op tafel krijgen, heb zelf alleen het origineel (Lancashire) gehouden na beide gebackt te hebben. Zelf alleen een 2p potje Wingspan gespeeld van het weekend waar helaas mijn gevleugelde engine totaal niet van de grond kwam. :+

Overigens zit ik met smart te wachten op Escape Plan van Vital Lacerda. De boot is al enige tijd geleden aangemeerd in Rotterdam, helaas moeten de games eerst naar Frankrijk voordat deze op de post gaan naar NL.

[ Voor 12% gewijzigd door Mvdbeld op 23-04-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:41
Ik zit met mijn vriendin veel Pandemic regulier te spelen. Bevalt goed. Nu liepen we bij Spellenpoort in Amersfoort binnen. Daar hadden ze een Pandemic 10th Anniversary liggen met geschilderde miniaturen. Ze vroeger er wel 90 euro voor wat een beetje duur is maar zag er wel erg vet uit. De standaard 10th Anniversary met mini's (dus zonder het schilderen) ligt bij Bol.com bv al voor 40 euro.

Twijfel wel heel erg om hem te halen. Aan de ene kant, het voegt weinig toe aan het basisspel. Aan de andere kant, het blik en de mini's zijn toch een zekere upgrade t.o.v. de standaard doos en de pionnen.

Moet zeggen, ben Pandemic een heel stuk meer gaan waarderen. Heb het spel een aantal keer gespeeld met vrienden en die zijn toch wel allemaal doorgewinterde board gamers. Dan komt het spel toch minder uit te verf ofzo. Je speelt op een hogere moeilijkheidsgraad (vaak met 5 of 6 infectiekaarten). Je krijgt dan vaak dat één iemand de hele strategie gaat zitten uitdokteren en dat de rest zich daar maar een beetje aan moet conformeren. Nu met mijn vriendin, die begint bordspellen net een beetje leuk te vinden. We spelen dan met 2 spelers en op 4 of 5 infectiekaarten. En dan laat ik haar een beetje zelf uitzoeken wat nu handig is. Als ze een misser maakt voordat ze dat dan doet, corrigeer ik haar. En soms wijs ik haar op wat synergie voordelen maar dat is het dan wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Robkazoe op 23-04-2019 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:10
Leuk een spellen topic!

Hier nog een groot liefhebber van bordspellen :)

Een hoop nieuwe spellen gedaan dit weekend. Mijn ouders hebben opgeruimd en daardoor Frank's Zoo, Linko,Risk en Scotland Yard aan de collectie toegevoegd. Van mijn broer Small World Underground geleend. Als laatste dit weekend Het verboden Eiland als cadeau aan mijn vrouw gegeven.

Small World was even puzzelen (vooral omdat de rest van het gezin (nog) niet goed genoeg is in Engels), maar wel erg leuk.

Frank's Zoo is een erg vermakelijk slagenspel waar het er om draait om zo snel mogelijk al je kaarten kwijt te raken (in volgende rondes werk je in duo's). Het is ongeveer hetzelfde spel als De Grote Dalmutti maar dan met dieren.

Linko is ook een slagen / kaartenspel, met de leuke toevoeging dat je als jouw set kaarten hetzelfde aantal kaarten is én een hoger getal heeft je de keuze hebt om de kaarten van de andere speler op je eigen hand te nemen (zodat je betere combinaties kan maken) of te weigeren (en dan moet de andere speler de slag of terugnemen of nieuwe kaarten van de tafel nemen). Dit speelt erg vlot en geeft een erg leuke dynamiek aan het spel. Zeker de moeite waard als tussendoortje of met jongere kinderen.

Risk is niet mijn favoriete spel (iets met jeugdtrauma's :P ) maar het was wel leuk om de kinderen het spel te leren.

Binnenkort Scotland Yard en Het verboden Eiland maar eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Laatst online: 13:40
Robkazoe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:52:
Ik zit met mijn vriendin veel Pandemic regulier te spelen. Bevalt goed. Nu liepen we bij Spellenpoort in Amersfoort binnen. Daar hadden ze een Pandemic 10th Anniversary liggen met geschilderde miniaturen. Ze vroeger er wel 90 euro voor wat een beetje duur is maar zag er wel erg vet uit. De standaard 10th Anniversary met mini's (dus zonder het schilderen) ligt bij Bol.com bv al voor 40 euro.

Twijfel wel heel erg om hem te halen. Aan de ene kant, het voegt weinig toe aan het basisspel. Aan de andere kant, het blik en de mini's zijn toch een zekere upgrade t.o.v. de standaard doos en de pionnen.
Zoek eens op YouTube. Er zit een fout in de anniversary edition. Ergens in Azië ontbreekt een verbinding tussen 2 steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
JulesvH schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:13:
[...]

Zoek eens op YouTube. Er zit een fout in de anniversary edition. Ergens in Azië ontbreekt een verbinding tussen 2 steden.
Klopt, is bevestigd door de uitgever, echter maakt het in 95 van de 100 gevallen niets uit qua gameplay. Het wordt er hooguit iets tactischer van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
LOL, wat grappig. Ach, het doet niet heel veel. Ja, het reizen wordt lastiger maar het verspreiden van een uitbraak wordt ook minder. Dus ik denk dat het onderaan de streep niet heel veel verandert aan het spel. En zo'n purist ben ik nou ook weer niet dat het mij zou storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
Ok. Daar hebben jullie wel een punt. Maar je kunt t beter maar van tevoren weten.
Je zou ook de legacy variant met je vriendin kunnen overwegen. Ik ben seizoen 1 met een vriend aan t spelen en die is inderdaad erg gaaf. We zitten in september nu.

@MADG0BLIN pandemic legacy seizoen 2 schijnt iets minder te zijn, maar evengoed de moeite waard? Of wat is je ervaring met 2?

[ Voor 8% gewijzigd door JulesvH op 23-04-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Afgelopen paasweekend weer het 1 en ander kunnen spelen qua iPad boardgames. Vooral wat oudere spellen die ik nog nooit had gespeeld:

Tokaido - fijne sfeer, maar denk ik snel op uit gekeken op het time track mechanisme.

8 minute empire - leuk voor een quick strategy fix. Ga ik ook niet heel veel spelen denk ik

Evolution - pareltje. Simpel, maar enorm veel diepgang en mogelijkheden. Ook best wel vernieuwend qua concept volgens mij. Ik ga de fysieke versie zeker aanschaffen!

Ook weer een pot inis gespeeld (fysiek spel). Ook zeker een aanrader voor mensen die houden van thematische strategiespellen!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
michaelvink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:48:
[...]

Kijk, Dát vind ik nou een leuke Kickstarter! Degelijke, goed doordachte gameplay (compleet met een campaign), een doos vol met onderdelen en een prijs die (heel!) ruim onder de €100,- ligt! Lucky Duck games gaat sowieso erg goed, Chronicles of Crime wordt overal bijzonder goed ontvangen, Mutants wordt erg positief beoordeeld en ook Ganymede doet het goed. Dit is wel een spel waarvoor ik toch een credit card ga overwegen!
Even een hele oude kick. Heeft iemand ervaring met Tower Defense bordspellen? De kickstarter ziet er aanlokkelijk uit maar ik twijfel een beetje. Ik heb zelf wel eens op de tablet dit soort spellen gespeeld zoals Plants vs Zombies en dat was wel vermakelijk. Maar iets wat op een tablet werkt, hoeft natuurlijk niet in een bordspel te werken. Dus zijn er mensen met ervaringen van zowel digitale als bordspel varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik heb hem toevallig vanmorgen gebacked. (wel enkel de base game momenteel).
Ivm digitale tower defense games heb ik er al heel wat gespeeld. Deze bestaat ook gewoon, effe in de play store zoeken naar kingdom rush, geeft je al een mooi idee van het spel! Ik hou er wel van, het is wat puzzelachtig.
Qua boardgames heb ik nog niet echt een tower defense game gespeeld denk ik.
Er is een filmpje van rahdo op de kickstarter pagina die een paar rondes speelt en dat geeft je wel een goed idee van hoe het spel in elkaar zit. Het sprak me toch aan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
Robkazoe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:57:
LOL, wat grappig. Ach, het doet niet heel veel. Ja, het reizen wordt lastiger maar het verspreiden van een uitbraak wordt ook minder. Dus ik denk dat het onderaan de streep niet heel veel verandert aan het spel. En zo'n purist ben ik nou ook weer niet dat het mij zou storen.
Ik denk, maar ik heb dat nieuwe bord nooit gespeeld, dat het onder de streep zelfs een klein beetje makkelijker wordt, aangezien dat juist de regio is waar je vaak kettinguitbraken hebt. Ik zou me er in ieder geval niet echt druk om maken, de wijziging heeft weinig impact.
JulesvH schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:02:
Ok. Daar hebben jullie wel een punt. Maar je kunt t beter maar van tevoren weten.
Je zou ook de legacy variant met je vriendin kunnen overwegen. Ik ben seizoen 1 met een vriend aan t spelen en die is inderdaad erg gaaf. We zitten in september nu.

@MADG0BLIN pandemic legacy seizoen 2 schijnt iets minder te zijn, maar evengoed de moeite waard? Of wat is je ervaring met 2?
Wij zijn bij juli of augustus van seizoen 2, maar tot nu toe vind ik 2 leuker dan 1. Het legacy aspect in 2 is een stuk uitgebreider, o.a. omdat je het bord ook uitbreidt. (en wat andere redenen, maar dat zou een spoiler zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik heb Kingdom Rush ook gezien, maar ik bedacht dat we Castle Panic al hebben en qua tower defense volstaat dat na al die jaren nog ruimschoots :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik vond seizoen 2 ook zeker de moeite waard !

We gingen er alleen een stuk minder vlot door heen, waardoor het steeds weer erg inkomen was en vooral veel opzetten steeds. (verschil tussen vrouw hoog zwanger waardoor ze vooral kan zitten en bordspellen perfect zijn en jonge ouders die continue moeten stoppen om voor hun dochter te zorgen :)).

Ik heb ook Kingdom Rush gebacked, erg benieuwd naar. Een van de weinige (een van de twee) mobiele game series die ik leuk vond. En voor mijn vrouw de enige.
Jammer dat het nog een jaar duurt voor die uit komt.

Hebben jullie in de tussentijd een goede tip voor ons? Ik zoek al een tijd een leuk twee speler coop spel (liefst legacy) dat was sneller op te zetten en te pakken is dan Pandemic maar ook niet te simpel. Eventueel een goede tip voor een twee speler spel tegen elkaar is ook welkom.
We kunnen vanwege katten niets laten staan thuis en vanwege de kleine vaak ook niet meer dan een uur spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
JulesvH schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:02:

Ik vind het opzich wel leuk, maar ik ben blij als we klaar zijn. We hebben het in 5 sessies gespeeld, totaal straks dus 6. Ik merk dat je daardoor uit het verhaal bent en dat vind ik niet prettig. Seizoen 1 hebben we in 1 avond en een weekend gespeeld, dat was beter.

Ik ga wel een aantal jaar wachten voordat we met seizoen 3 uberhaupt starten. Ik merk dat in de, wat, 25 uur welke je speelt, ik liever een groot aantal andere spellen speel. Maar wie weet denk ik daar straks weer anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Gisteren Bloodborne: The Board Game gebacked op KickStarter. Ziet er op het eerste gezicht zeker niet onaardig uit. Wordt ook wel een beetje omschreven als Gloomhaven light en dat kan niet verkeerd zijn! Ben benieuwd naar wat previews van de bekende reviewers.

Eerder van de week Arkham Horror: The Card Game voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken. Lijkt me een erg leuk spel om eens door te spelen, met genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Nu nog iemand zien te vinden om het samen mee te spelen :9 (alhoewel het blijkbaar ook solo kan, maar ik ben niet zo van de solo spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

PressPlayOnTape schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:26:
Gisteren Bloodborne: The Board Game gebacked op KickStarter. Ziet er op het eerste gezicht zeker niet onaardig uit. Wordt ook wel een beetje omschreven als Gloomhaven light en dat kan niet verkeerd zijn! Ben benieuwd naar wat previews van de bekende reviewers.

Eerder van de week Arkham Horror: The Card Game voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken. Lijkt me een erg leuk spel om eens door te spelen, met genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Nu nog iemand zien te vinden om het samen mee te spelen :9 (alhoewel het blijkbaar ook solo kan, maar ik ben niet zo van de solo spellen).
Leuk spel, genoeg variatie ten opzichte van Eldritch Horror en Mansion of Madness. Speel het zeer sporadisch met mijn voormalige 'buurman', al is dat weer een tijdje geleden omdat beide dames ook graag van een spelletje houden en AH niet zo bekoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 13:32
Iemand een tip voor een leuk spel? moet wel redelijk makkelijk op tafel te krijgen zijn. Ik sta open voor allerlei soorten tips. Enige wat voor mij dus belangrijk is dat het redelijk simpel uit te leggen is, maar wel redelijk wat diepgang heeft. Dus misschien iets met weinig geschreven regels, maar waar wel wat tactiek bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Iets wat recentelijk is uitgekomen, Wingspan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
Wingspan is wel een goede suggestie.

Of carcassonne, eventueel een big box zodat je wat extra uitbreidingen hebt. Die doet het hier altijd wel goed met spelers die slechts sporadisch een bordspel spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gisteravond toch Oceans gebacked. Genoeg goede dingen gehoord en gelezen over dit spel en de voorgangers in de serie. Nog 17 uur op de KS, lang leve de reminder op 48 uur anders was ik 'm vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Iemand uit omgeving Utrecht die hem toevallig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

psychoclown schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:24:
[...]
Speel het zeer sporadisch met mijn voormalige 'buurman', al is dat weer een tijdje geleden omdat beide dames ook graag van een spelletje houden en AH niet zo bekoren :P
Helaas is mijn vriendin niet echt een spelletjestype... en al helemaal geen horror type, dus AH is een overduidelijke mismatch in dit geval! Helaas :P

Edit: zojuist een bijna puntgaaf exemplaar van Breaking the Chains: War in the South China Sea bij de lokale kringloopwinkel voor 2 euro gevonden :) Alleen de 2 dobbelstenen misten. Alle tokens e.d. zijn nog unpunched. Nooit gebruikt dus. Spel zelf ken ik niet echt, maar deed me wel wat aan Twilight Struggle denken, dus kon hem niet laten liggen!

[ Voor 36% gewijzigd door PressPlayOnTape op 26-04-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
PressPlayOnTape schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:26:
...
Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en twee kickstarter projecten gebackt.

Eerste die ik gebackt heb is Bloodborne: The Board Game. CMON zit achter het spel die recent Blood Rage, Rising Sun en Zombicide hebben gemaakt. Nu met Bloodborne lijken ze weer een topper in de maak te hebben. Ik zie het spel zelf als ook als Gloomhaven light met wat invloeden van D&D en Mansions of Madness. Gloomhaven in onze speelgroep lijkt een beetje ten einde te komen. We hebben een "goede" en een "slechte" campagne doorlopen en veel plezier gehad met die game. Bloodborne ziet eruit als een spel wat je toch wat makkelijker op tafel krijgt dan Gloomhaven (daar is Gloomhaven toch wat te log voor). Heb zelf de videogame niet gespeeld, alleen wat filmpjes van streamers gezien. Vond de stijl wel erg mooi. Ik hoop dat er genoeg verhaal en campagne in het bordspel zit die je lekker meesleept.

Kingdom Rush: Rift in Time had ik al eerder op het oog. Heb zelf nog niet een tower defense spel maar na o.a. Rahdo's introductie toch ben ik toch overtuigd. Ziet en speelt vrij eenvoudig, coöperatief, leuke stijl en de minpunten van de previews lijken er toch wel een beetje uitgehaald. Grootste probleem was de herspeelbaarheid. Met de kickstarter is het aantal missies alleen al vergroot van 10 naar 16 met de basisversie. Maar ook de "Portal Storm" variant moet voor meer content zorgen. Enig nadeel: De basisgame is 60 dollar (omgerekend 53 euro) wat gezien de content die je nu erbij krijgt, wel een nette prijs is. Maar dan zie je de deluxe versie: De trays voor de heroes en towers zien er wel erg handig en gelikt uit. En de 3D Towers zien er ook wel fancy uit dus ook er maar bij gedaan en je zit dan opeens op 100 dollar. En eigenlijk vind ik dat teveel geld, maar aan de andere kant, wil ik achteraf ook geen spijt hebben dat ik de 3D Towers niet besteld heb. Zit een beetje in dubio. :P 3D Towers staan nu nog wel in mijn pledge maar mogelijk dat ze er toch vanaf gaan. 80 dollar / 70 euro voelt toch beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Beavbusi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:49:
Iemand een tip voor een leuk spel? moet wel redelijk makkelijk op tafel te krijgen zijn. Ik sta open voor allerlei soorten tips. Enige wat voor mij dus belangrijk is dat het redelijk simpel uit te leggen is, maar wel redelijk wat diepgang heeft. Dus misschien iets met weinig geschreven regels, maar waar wel wat tactiek bij komt kijken.
Ik zou dan voor Sagrada gaan. Bijkomend voordeel is dat je de moeilijkheidsgraad wat kan doseren afhankelijk van de speler. Splendor kan ook, is wel niet zo diep en het race-element is niet voor iedereen geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Saboteur de verloren mijnen is ook een leuke instap boardgame. Heb ik met vrienden toch al veel plezier mee gehad. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Ticket to Ride bevalt altijd wel. Ik vind zelf dingen zoals Concordia, Marco Polo, Viticulture, Castles Of Burgundy wel leuk. Saboteur is voor mij toch wat te licht denk ik. Sagrada is ook wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Robkazoe schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:30:
[...]

Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en twee kickstarter projecten gebackt.

Eerste die ik gebackt heb is Bloodborne: The Board Game. CMON zit achter het spel die recent Blood Rage, Rising Sun en Zombicide hebben gemaakt. Nu met Bloodborne lijken ze weer een topper in de maak te hebben. Ik zie het spel zelf als ook als Gloomhaven light met wat invloeden van D&D en Mansions of Madness. Gloomhaven in onze speelgroep lijkt een beetje ten einde te komen. We hebben een "goede" en een "slechte" campagne doorlopen en veel plezier gehad met die game. Bloodborne ziet eruit als een spel wat je toch wat makkelijker op tafel krijgt dan Gloomhaven (daar is Gloomhaven toch wat te log voor). Heb zelf de videogame niet gespeeld, alleen wat filmpjes van streamers gezien. Vond de stijl wel erg mooi. Ik hoop dat er genoeg verhaal en campagne in het bordspel zit die je lekker meesleept.

Kingdom Rush: Rift in Time had ik al eerder op het oog. Heb zelf nog niet een tower defense spel maar na o.a. Rahdo's introductie toch ben ik toch overtuigd. Ziet en speelt vrij eenvoudig, coöperatief, leuke stijl en de minpunten van de previews lijken er toch wel een beetje uitgehaald. Grootste probleem was de herspeelbaarheid. Met de kickstarter is het aantal missies alleen al vergroot van 10 naar 16 met de basisversie. Maar ook de "Portal Storm" variant moet voor meer content zorgen. Enig nadeel: De basisgame is 60 dollar (omgerekend 53 euro) wat gezien de content die je nu erbij krijgt, wel een nette prijs is. Maar dan zie je de deluxe versie: De trays voor de heroes en towers zien er wel erg handig en gelikt uit. En de 3D Towers zien er ook wel fancy uit dus ook er maar bij gedaan en je zit dan opeens op 100 dollar. En eigenlijk vind ik dat teveel geld, maar aan de andere kant, wil ik achteraf ook geen spijt hebben dat ik de 3D Towers niet besteld heb. Zit een beetje in dubio. :P 3D Towers staan nu nog wel in mijn pledge maar mogelijk dat ze er toch vanaf gaan. 80 dollar / 70 euro voelt toch beter...
Bloodborne ook gebacked, ben eigenlijk aan het wachten op Trudvang: Legends welke "spring 2019" moet komen. Maar zag deze ook voorbij komen en wel gecharmeerd. Bloodborne noot gespeeld dus puur gebacked op de mechanics, en het lijkt inderdaad een beetje Gloomhaven achtig qua spel.

Daarnaast ben ik aan het twijfelen over Dungeonology, de twijfel komt voort uit het feit dat ik nog niet goed heb kunnen kijken hoe het spel nu precies gaat, zodra ik dat heb gelezen/gezien kan ik een besluit maken
Beavbusi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:49:
Zoals verschillende al gezegd hebben Ticket To Ride is een goede. Pandamic zou ook nog wel kunnen, is weer eens wat anders coop ipv tegen elkaar. En zelf vind ik stenen tijdperk en agricola ook redelijk makkelijk maar toch genoeg uitdaging en tactiek hebben

Dit weekend voor het eerst Nemesis gespeeld. Mooi sfeervol spel! Enige nadeel wat ik me nu kan bedenken was dat het maar met 2 spelers gespeeld hebben, lijkt me een stuk hectischer met de volle 5. Maar deze wil ik zeker nog een keer spelen

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 29-04-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Bornhald schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:13:
[...]

[...]

Zoals verschillende al gezegd hebben Ticket To Ride is een goede. Pandamic zou ook nog wel kunnen, is weer eens wat anders coop ipv tegen elkaar. En zelf vind ik stenen tijdperk en agricola ook redelijk makkelijk maar toch genoeg uitdaging en tactiek hebben
Die heb ik beide al en stenen tijdperk heeft een vriend van me al :p Thanks voor de input though

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
Takenoko vind ik ook een aanrader als het gaat om uitnodigend, mooi op tafel en simpele regels met toch wat diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

michaelvink schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:08:
Takenoko vind ik ook een aanrader als het gaat om uitnodigend, mooi op tafel en simpele regels met toch wat diepgang.
Mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Nog meer mensen aan het wachten op Escape Plan (zag in ieder geval @Phusebox in de KS comments)? Boot is al bijna terug in China (of eigenlijk halverwege, Suez Kanaal ; ) na de games nota bene in Rotterdam gedropt te hebben, helaas moeten ze vanuit daar naar Frankrijk en dan weer naar de backers.

Eerlijk is eerlijk, campagne ligt nog voor op schema, maar een update zou wel gewaardeerd worden. Heb erg veel zin in deze titel namelijk! :+

*update: Zojuist een update op KS "Meeple Logistics should be starting fulfillment soon, but have warned me that it might take up to one month to complete."

[ Voor 16% gewijzigd door Mvdbeld op 29-04-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Logistiek is soms een rare zaak :). Heb ooit een KS gehad die vanuit China geleverd werd in een Franse haven, van daar naar Duitsland ging waar er dan weer een pallet terug richting België getransporteerd werd om zo naar backers in de Benelux te shippen 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Mvdbeld schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:47:
Nog meer mensen aan het wachten op Escape Plan (zag in ieder geval @Phusebox in de KS comments)? Boot is al bijna terug in China (of eigenlijk halverwege, Suez Kanaal ; ) na de games nota bene in Rotterdam gedropt te hebben, helaas moeten ze vanuit daar naar Frankrijk en dan weer naar de backers.

Eerlijk is eerlijk, campagne ligt nog voor op schema, maar een update zou wel gewaardeerd worden. Heb erg veel zin in deze titel namelijk! :+

*update: Zojuist een update op KS "Meeple Logistics should be starting fulfillment soon, but have warned me that it might take up to one month to complete."
Beetje dramatisch deze KS. De vorige Lacerda heb ik toen bij Philibert besteld (de distributeur voor Nederland o.a.) en die had ik eerder binnen (incl. KS stretch goals) dan de backers van de KS. ;w

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 15:51
Phusebox schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:41:
[...]

Beetje dramatisch deze KS. De vorige Lacerda heb ik toen bij Philibert besteld (de distributeur voor Nederland o.a.) en die had ik eerder binnen (incl. KS stretch goals) dan de backers van de KS. ;w
Dat ligt niet aan EGG, maar aan Philibert. Zij zijn verantwoordelijk voor de fulfillment (Meeple Logistics is onderdeel van Philibert). Philibert had zelf besloten om de spellen (die ze ook hebben besteld en tegelijk binnen kregen) eerder via hun eigen webshop te verkopen, dan ze alle backers hadden geleverd. Daar was EGG niet blij mee en dus zullen ze daar zeker op letten bij deze KS.Philibert heeft er wel een handje van, want datzelfde geintje hebben ze volgens mij ook geflikt bij Mysthea (en de Franse versie zelfs goedkoper dan KS).

Verder is de KS prima verlopen, goede communicatie (tot nu, want weinig info over status van Europese leveringen), en perfect volgens geschatte levering (juni 2019) en waarschijnlijk dus ook eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
*knip* Geen V&A in het topic.

[ Voor 81% gewijzigd door naitsoezn op 01-05-2019 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 15:07
Afgelopen zaterdag bij Subcultures in Utrecht geweest. Deel 5 van Unlock! was uit, dus die moest natuurlijk direct gekocht worden. Ook even een demo gespeeld van Unlock! die alleen aan handelaren wordt gedistribueerd blijkbaar. Was leuk en niet te moeilijk als je wat ervaring hebt met dit soort spellen. We waren wel de eersten die het binnen de tijd gelukt was. Jeu! *O*

Ook nog even in mijn handen gestaan met "Lord of the Rings - Journeys in Middle Earth". Was daar wel flink duurder dan elders, dus sowieso nog niet gekocht. Maar het lijkt me ook wel vrijwel hetzelfde als Mansions of Madness. Iemand al ervaring met beide spellen of alleen LOTR? Het thema spreekt me als LOTR-fan aan, maar het spel moet ook wel de moeite waard zijn. MoM staat bij ons niet heel erg hoog op de lijst van favoriete spellen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
Wij hebben nu de eerste drie scenario's gespeeld van Lotr - journeys en ik vind hem persoonlijk echt goed!
Ik heb mansions echter nooit gespeeld, dus ik kan niet vergelijken. Star wars imperial assault komt wel in de buurt, maar de dobbelstenen zijn vervangen door deckbuilding. Mijn kameraden zeiden wel dat het Mansions is in een lotr jasje met improvements.

Wat opmerkingen:
- Een scenario duurt 1-1.5u ongeveer, ik had begrepen dat dit veel hoger lag bij MoM
- Het spel is coop + puzzelachtig dus dat moet jou en je groep liggen natuurlijk.
- Je moet met dezelfde groep spelen. Het verhaal bouwt op, en je blijft met jouw heroes spelen die exp krijgen, betere skills, wapens, ... Je kan altijd een nieuw fellowship maken, maar die beginnen weer van scenario 1. Dus hou hier rekening mee.
- Het deckbuilden + kaarten preparen is goed uitgedacht. Het is soms keuze maken tss kaarten klaarhouden om uit te spelen tov het aantal successen dat je in jouw deck houdt voor de tests. Door te levelen kan je dan weer nieuwe kaarten kopen die jouw deck verbeteren, aanpassen. Ook kan je tss scenario's van class veranderen zodat je ook van andere decks kaarten kan kopen.
- De app is nodig en leidt het spel, zegt wie van de vijand aanvalt, wat je te zien krijgt etc. Het is dus niet enkel toevoeging, zonder is het spel onspeelbaar. Het is het grote questboek als het ware. Voegt wel muziek toe, verhaal etc. De setting en flavour text zijn dik in orde, wat literaire vrijheid maar het past allemaal nog wel in het lotr-universum tot nu toe vind ik.
- Het is geen eenvoudig spel. Dat tellertje gaat hard, met 5 personen waren we verloren, met 3 personen nipt gewonnen voor het 1e scenario. Er komt zoveel op je af maar je moet echt kiezen welke "sidequests" je er nog bij probeert te nemen. Ik vind het minder puzzelachtig aanvoelen dan bv Andor, maar het heeft er wel iets van weg. De threat-counter is de timer, dus je kan niet gewoon alles doden en alles onderzoeken.
- Artwork herken je wel redelijk wat van lotr lcg, dus ze recyclen een beetje. Blijft wel mooi.
- Miniaturen zijn goede kwaliteit en leuk gedaan. Het modulair speelbord kan wel wat plek innemen, zeker als je met 5+ speelt. Dus je tafel moet het aankunnen :-) Met drie paste het vrij eenvoudig op mijn 85 cm brede tafel
- Kaartjes zijn wat klein, op zich geen ramp voor mij, want zorgt ervoor dat ze gemakkelijk in de hand liggen. Maar ik geef het maar mee.
Dus als je MoM niet leuk vond vanwege thema en duur van lengte, maar het idee van het spel je wel lag, gaat dit je liggen. Als je MoM niet leuk vond vanwege app + coop + stijl van spel, dan blijf je hier zelf ook beter van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vorige vrijdag Bunny Kingdom nog eens gespeeld. Er was een nieuwe speler bij, maar die was snel vertrouwd met de spelregels, dus uiteindelijk verliep het spel erg vlotjes. Het leuke aan Bunny Kingdom is de dubbele puntentelling op het einde: je kan heel veel punten scoren op het bord en een straat voor liggen, maar met de perkamenten kan je die voorsprong net zo hard weer kwijt raken. Uiteindelijk eindigden twee spelers, waaronder de nieuwe, op vier punten van mekaar. Spannend, we waren haast vergeten hoe leuk we dit spel vonden! Komende spellenavond komt het opnieuw op tafel, want er is nog iemand die het spel niet kent en het graag wil leren _/-\o_ .

We hebben ook TTR: Rails & Sails gespeeld, maar daar had ik mijn avondje niet: ik moest op twee aparte locaties tegelijk bouwen om mijn starttickets af te krijgen. Dat liep al meteen fout toen een andere speler Dar-Es-Salaam - Luanda claimde, dus ik moest naar Casablanca helemaal om via Cape Town. Eigenlijk had ik meteen m'n verlies moeten nemen op dat ticket, maar toch koppig doorgebouwd om te constateren dat je dan hopeloos achter loopt op de andere spelers die ondertussen lustig tickets bij nemen . Ik kwam nog niet aan 70 punten, de andere lagen minstens 50 punten voor :'( .

Gisteren wel nog een succesje geboekt door eindelijk het eerste scenario van 5 Minute Dungeon uit te spelen :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:24
Hebben mensen hier misschien tips voor bordspellen die leuk zijn voor 2 spelers? We spelen regelmatig bordspellen samen, zoals:

Jaipur
Patchwork
Ticket to Ride Scandanavia
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Een iets uitgebreider spel zou leuk zijn. Iets ;) niet een spel met een bijbel aan regels. Had iets gelezen over Pandamic, is dat leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pandemic met z'n 2en is erg leuk. Maar met 4 of 5 man vind ik 't ook een heel gaaf spel. Pandemic is sowieso een van de klassieke coops, die echt wel de moeite is om een keer te spelen.

Vorige maand heb ik Getaway Driver binnengekregen, dat is als 2 speler spel ook wel een leuke (al heb ik 'm pas 1 keer gespeeld).
Pagina: 1 ... 83 ... 159 Laatste