Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 16:08
Qwixx kan goed met zijn 2en, Hero Realms is ook leuk!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Lointje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:17:
<uitgebreide tekst over LOTR-JIME>
Dank voor je uitgebreide reactie! Inderdaad, het thema met Cthulu sprak ons niet zo aan en ook deden we vrij lang over de sessies. Dus wellicht is dit meer ons spel. Denk je dat het leuk is om alleen of met twee personen te spelen?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 18:42
Piet_Piraat7 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:33:
Hebben mensen hier misschien tips voor bordspellen die leuk zijn voor 2 spelers? We spelen regelmatig bordspellen samen, zoals:

Jaipur
Patchwork
Ticket to Ride Scandanavia
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Een iets uitgebreider spel zou leuk zijn. Iets ;) niet een spel met een bijbel aan regels. Had iets gelezen over Pandamic, is dat leuk?
Wellicht?

- Azul
- Lost Cities
- Carverna: Het Duel
- Carcassonne
- (Ganz schön) Clever
- Istanbul
- Santorini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hebben mensen hier misschien tips voor bordspellen die leuk zijn voor 2 spelers? We spelen regelmatig bordspellen samen, zoals:

Jaipur
Patchwork
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Een iets uitgebreider spel zou leuk zijn. Iets ;) niet een spel met een bijbel aan regels. Had iets gelezen over Pandamic, is dat leuk?
Als je door de wat minder spectaculaire artwork kan heenkijken is castles of burgundy ook een erg goed spel voor 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jaipur
Patchwork
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Dit is meer een "wat zoek in een spel" vraag
Er zijn tig spellen die leuk zijn, maar de vraag is wat je bedoelt met "en bijbel aan regels."
De meese van je spellen zijn vrij simpel. maar Als agricola die je vernoemt, de volledige versie is. Dan zijn er 100'en spellen van die complexiteit die prima met 2 man te doen zijn

Ik ben zelf geen fan van CO-Op spellen in het algemeen, en pandemic in het bijzonder :)

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 06-05-2019 15:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59

Jaipur
Patchwork
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Ik ben zelf wel fan van Mr. Jack, een redelijk gebalanceerd asymmetrisch twee-speler spel.
Castles of Burgundy is al genoemd, daar is 2 het beste aantal spelers.
Splendor speelt goed met 2
Dominion speelt ook goed met 2
Carcasonne is vrij bekend en speel ik eigenlijk alleen nog maar met 2 spelers, die wordt er niet beter op met meer spelers.
Als je al een basis TtR hebt kun je India en Zwitserland (vooral de Zwitserland-kant) ook proberen, maar ik weet niet of dat heel veel toevoegt t.o.v. Scandinavië.
Pandemic vind ik met 4 leuker, maar kan ook met 2, als het je bevalt kun je ook nog voor de Legacy varianten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 19:34

Jaipur
Patchwork
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Ik speel zelf heel veel terraforming mars met mn vrouw, kan die zeker aanraden.
Heb van het weekend een nieuwe uitbreiding erbij: kolonies. Zeer tof, dit blijft mijn favo spel nog steeds.
Staat ook niet voor niets al maanden in de top 5 op BGG

Azul is wat lichter , ook aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31

Jaipur
Patchwork
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Sagrada kan ik dan van harte aanbevelen en als outsider: Shipwrights of the North Sea.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:38
Bedankt voor de tips allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:15
Cass Casey schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! Inderdaad, het thema met Cthulu sprak ons niet zo aan en ook deden we vrij lang over de sessies. Dus wellicht is dit meer ons spel. Denk je dat het leuk is om alleen of met twee personen te spelen?
Op het eerst zicht wel voor twee, maar daar ga ik pas volgende maand aan beginnen :-). Het spel schaalt zich naar het aantal spelers. Zo is het spelbord kleiner als je met minder bent en gaat je threat teller trager omhoog dus dat zal wel in orde zijn.
Ik dacht wel dat voor solo je nog altijd minstens 2 characters moest selecteren en dus zelf met twee personages speelt. Dus daar moet je dan zelf een beetje zien of je daar oké mee bent. Want dat wil dus zeggen, telkens ander personage zijn handkaarten nemen, acties doen, weer wisselen etc... Je speelt dus meer een coop voor 2 solo dan echt solo te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 19:47

Jaipur
Patchwork
Claim
Agricola
Duel 7 wonders
Jolly & Roger
Yahtzee
Bezzerwizzer

Wat verrassend goed werkt met twee is de klassieker Castles of Burgundy.
Lijkt ingewikkeld, is het niet (wel een youtuubje kijken). Een paar mogelijke acties per beurt (maar ja, welke?).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Castles of Burgundy is geweldig. Die heb ik ooit een keer op Spiel gekocht omdat hij er toen echt goedkoop lag (25 euro meen ik), maar had 'm nog nooit gespeeld. Maar hij werd zo vaak genoemd als goed spel dat ik 'm toen gekocht heb. Nooit spijt van gehad, want het is echt een hele toffe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
First world problems:
Bestelling is niet meer leverbaar, webshop stelt voor een ander spel te kiezen maar ik heb niet echt iets in mijn verlanglijst in de prijsrange van het geannuleerde deel van de bestelling (<€30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:24:
Castles of Burgundy is geweldig. Die heb ik ooit een keer op Spiel gekocht omdat hij er toen echt goedkoop lag (25 euro meen ik), maar had 'm nog nooit gespeeld. Maar hij werd zo vaak genoemd als goed spel dat ik 'm toen gekocht heb. Nooit spijt van gehad, want het is echt een hele toffe game.
Wie er nog over denkt om deze aan te schaffen: binnenkort komt er een nieuwe versie op de markt met alle uitbreidingsborden en -tegels erbij. Niet dat je die dan meteen moet kopen, maar de 'oude' versie zou dan wel eens een stuk goedkoper van de hand kunnen gaan ;) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

HellPunk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Wie er nog over denkt om deze aan te schaffen: binnenkort komt er een nieuwe versie op de markt met alle uitbreidingsborden en -tegels erbij. Niet dat je die dan meteen moet kopen, maar de 'oude' versie zou dan wel eens een stuk goedkoper van de hand kunnen gaan ;) .
Laat me raden: via kickstarter?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Martinspire schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Laat me raden: via kickstarter?
Via de reguliere kanalen, voor zover ik weet - Alea is Queen Games niet :). Ze gaan meerdere spellen in een nieuw jasje uitbrengen, voor 2019 zijn dat CoB en Las Vegas Royale, een reprint van Las Vegas en een gedeelte van de uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Gewoon terug laten storten op je rekening?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Vnze schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:40:
First world problems:
Bestelling is niet meer leverbaar, webshop stelt voor een ander spel te kiezen maar ik heb niet echt iets in mijn verlanglijst in de prijsrange van het geannuleerde deel van de bestelling (<€30).
Vrij makkelijke keuze dan toch? Lekker terug laten storten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Dat zou ik normaal doen, maar het is een bestelling met meerdere games en als ik geen nieuw spel kies kom ik onder de grens van de verzendkosten die bijna even veel zijn als het spel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:31
Vnze schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:00:
Dat zou ik normaal doen, maar het is een bestelling met meerdere games en als ik geen nieuw spel kies kom ik onder de grens van de verzendkosten die bijna even veel zijn als het spel :(
Weet niet van wat voor spellen je houdt, maar enkele simpele, leuke en goedkope spelletjes zijn: Boonanza, Sushi Go, Konijnenhokken, Beverbende, 1000 bommen & granaten en Ten Aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Vnze schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:00:
hebben ze niet hoesjes oid om kaartjes te leeven. of misschien inserts voor andere games. als er dan geen spellen zijn in je prijsrange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:12

Oxigeon

En zo is dat!

Vroeger altijd veel Stratego gespeeld. Om deze eens met mijn vriendin te proberen maar een nieuw exemplaar aangeschaft via Marktplaats voor 10euro. Ik kwam hem tegen en kon hem daar eigenlijk niet voor laten liggen.

Afgelopen zaterdag trouwens de Intertoys binnengelopen. Hier zag ik Stratego Conquest liggen voor 9.99. Deze heb ik laten liggen omdat het me niets lijkt. Maar vond hem wel zeer zeker goedkoop en hier het vermelden waard.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:09
Op de vrijmarkt een exemplaar van Cluedo Jr. gescoord voor 20 cent. Voor Tjolk Jr. natuurlijk. :)
Zag er nog gaaf uit en miste alleen de scoreblokjes. Die waren vlot gedownload en geprint. Jr (6 jaar) vindt het geweldig. :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:56

Nitai

Live the life you love.

Tjolk schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:09:
Op de vrijmarkt een exemplaar van Cluedo Jr. gescoord voor 20 cent. Voor Tjolk Jr. natuurlijk. :)
Zag er nog gaaf uit en miste alleen de scoreblokjes. Die waren vlot gedownload en geprint. Jr (6 jaar) vindt het geweldig. :)
Grappig, wij hebben voor 20 cent, Wie is het (compleet) gehaald op de vrijmarkt. Wordt sindsdien bijna elke avond gespeeld door de kids (6 en 8 ). Geweldig hoe tijdloos bordspellen eigenlijk zijn. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 09:20
Misschien een rare vraag maar ik ben geabonneerd op het kanaal van CGP Grey op YouTube en zat gisteren een oud filmpje terug te kijken. Hij schijnt al jaren een idee te hebben voor een filmpje over "Waarom Catan het beste bordspel ooit is". Nu kunnen we naar BBG kijken, zeggen dat het spel maar een 7.2 heeft en dat er zat spellen zijn met een 8 of hoger en dat dit niet waar is. Ook zijn er zat andere spellen die veel betere mechanieken hebben, leuker zijn om te spelen, er beter uit zien enz.

Maar wat ik mij dan meer afvraag is, was Catan een revolutionair spel? Bordspellen zijn booming sinds een aantal jaar, maar Catan is van 1995. Hoe verhoudt Catan zich in de spellen die t/m 1995 zijn uitgekomen? Had het veel betere concepten? Wat was de impact van het spel in die tijd? Kan iemand wat meer inzicht geven over spellen uit dat tijdperk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Iedere review en iedere score is subjectief, maar Catan was wel buitensporig populair eind jaren 90, in ieder geval in mijn omgeving. Het spel deed een aantal dingen erg goed:
  • Het duurt geen uren en ook tijdens de beurten van medespelers heb je vaak iets te doen (grondstoffen ontvangen, handelen, lastig gevallen worden door een struikrover), dus weinig downtime.
  • Het is competitief, maar op een relatief vriendelijke manier (bijv. handelen is meestel winst voor beide partijen).
  • Hoewel deels geluk, zit er nog wel een beetje diepgang in, wat nog meer wordt met Steden en Ridders.
  • Het is makkelijk uit te leggen aan nieuwe spelers, daar heb je geen half uur voor nodig.
  • Het ziet er redelijk leuk uit met vrolijke landtegels en (toen in ieder geval) houten straatjes/dorpjes/stadjes.
  • Geen spel is precies hetzelfde door andere layout van het bord, verdeling van de getallen en dobbelstenen.
  • Het is niet nerdy. Geen sci-fi sausje, geen high fantasy, geen zwaar thema maar juist een betrekkelijk simpel thema dat niemand afschrikt.
Dat maakte dit spel erg geschikt als gateway game: het sloeg aan bij mensen die normaalgesproken weinig tot niets met bordspellen hebben. Gevolg: het verspreidde zich, in ieder geval in mijn omgeving, als een olievlek. "Iedereen" had het erover en wilde het proberen en/of opnieuw spelen. Een bordspel als rage, zeg maar :)

Ik denk dat Catan veel goed heeft gedaan voor de 'boardgame scene' als gateway game. Verder vind ik het basisspel persoonlijk geen donder aan, maar ik speel het wel mee als ik daarmee niet-bordspel-minded mensen aan het spelen krijg :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 08-05-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk dat Catan ook een van de eerste games was die wat meer diepgang had met wat dingen, te denken aan verschillende grondstoffen en variabele spelersborden. Dat is iets dat nu bijna standaard is. Maar het is denk ik wel het begin geweest van het verder uitdiepen van bordspellen, anders dan dingen als Risk of Monopoly.

Inmiddels is Catan natuurlijk wel een tikje verouderd, maar het blijft denk ik best een prima gateway game.

Beste bordspel ooit ben ik het niet mee eens. Revolutionair was het misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Catan is gewoon een goede game daar kan je niet om heen alleen de meeste hier hebben het te vaak gespeeld waardoor de charm vervaagt en dus ook de review score. En omdat veel overgestapt zijn op wat meer complexe games dan is catan toch was meer basis. De scores op boardgame geek zijn een indicator en heel erg beinvloed door mensen die de game leuk vinden die het een goede score geven omdat je eigenlijk altijd kiest om games te spelen die je leuk vind. En soms heb je een game er tussen zitten die je helemaal niets vind. Maar de meeste spelen toch de games die je waarschijnlijk wel leuk gaat vinden.

De enige reden dat wij catan weinig speelde is omdat het geen 2 player game is. Maar goed genoeg alternatieven dan catan. Tijd om weer dominion te spelen blij een geweldige game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En mensen op boardgamegeek zijn ook wel erg kritisch over het algemeen. De tendens is dat games heel goed moeten zijn om aan een 7 te komen gemiddeld. Dus een spel met een 7.2 is eigenlijk helemaal niet zo slecht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Als je rekening houdt dat men toen veel spellen speelden zoals monopoly, risk, ... en een heleboel andere resem spellen waar je een dobbelsteen gooit, je mannetje zoveel vakjes beweegt en dan doet wat er op dat vakje staat, was catan ind een leuke nieuwkomer.
Op zich had je in 95 en die jaren nog wel andere goeie hoor, bv El Grande die ik zelfs beter vind. Ook van de jaren er rond zijn er nog altijd die heel hoog staan (Eufraat & Tigris), Ra, ... Maar dat zijn iets complexere spellen.
Catan was vernieuwend en eenvoudig. Bijna iedereen kan het spelen, je hebt die geluksfactor met dobbelsteen nog zodat iedereen uit de familie wel kon winnen maar toch ook een beetje diepgang. Mooie setting, houten components etc... Voor mij was het toen als beginnende tiener ook een leuke opstap naar de "999 games" die iets meer diepgang hadden.
Catan is lang het spel geweest dat je bovenhaalde als mensen zeiden "oh nee, ik speel niet graag spellen" omdat ze enkel monopoly kennen wat uren duurt en je de laatste twee uur al weet wie gaat winnen. In dat opzicht heeft het wel gezorgd dat een heleboel mensen toen boardgames zijn beginnen spelen en dat de spel-ontwerpers ook eens uit de ganzenbord-routine kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Catan was voor mij ook het spel dat me in liet zien dat er meer was dan Monopoly (wat ik overigens écht geen leuk spel vind!) en Risk (wat ik nog steeds met regelmaat speel, maar waarbij mijn grootste bezwaar de geluksfactor is; Die zorgt er voor dat je niet écht een strategie kunt volgen). Ondertussen heb ik het wel al zo vaak gespeeld in verschillende configuraties met uitbreidingen, dat het niet meer zo vaak op tafel komt, maar ik begrijp absoluut de charme van Catan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:40
Komende zaterdag weer een TI4 sessie, beginnend rond lunch tijd. Helaas hebben we 2 uitvallers en zijn dus maar met 4.. Gezocht: iemand die het spel kent (of rap leert) en naar Middelburg wil komen ;)

Zeer relaxte groep spelers, catering wordt verzorgd :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 08-05-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 21:48

Zeror

Ik Henk 'm!

Heeft iemand van jullie toevallig een idee hoe ik aan deze mini-uitbreiding voor 1.000 Bommen en Granaten kan komen:

https://boardgamegeek.com...raten-kapern-sonderkarten

Setje is uitgegeven tijdens een event, dus vrij lastig te vinden nu. Als ik goede en hoge resolutie foto's van de kaarten kan vinden, wil ik ze eventueel wel laten afdrukken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Zeror schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:39:
Heeft iemand van jullie toevallig een idee hoe ik aan deze mini-uitbreiding voor 1.000 Bommen en Granaten kan komen:

https://boardgamegeek.com...raten-kapern-sonderkarten

Setje is uitgegeven tijdens een event, dus vrij lastig te vinden nu. Als ik goede en hoge resolutie foto's van de kaarten kan vinden, wil ik ze eventueel wel laten afdrukken.
Degene die in de BGG market staan hebben ze niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Goeie. Zal eens kijken. Wist niet dat BGG ook een marketplace had.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

_Anvil_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:20:
Komende zaterdag weer een TI4 sessie, beginnend rond lunch tijd. Helaas hebben we 2 uitvallers en zijn dus maar met 4.. Gezocht: iemand die het spel kent (of rap leert) en naar Middelburg wil komen ;)

Zeer relaxte groep spelers, catering wordt verzorgd :)
Blegh, had graag gejoined maar moet helaas een Strong Viking run doen :-(

Wellicht dat ik een volgende keer aan kan haken? Heb TI4 nooit gespeeld, maar ben trotse eigenaar van TI3 met de twee uitbreidingen!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zeror schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:51:
Goeie. Zal eens kijken. Wist niet dat BGG ook een marketplace had.
De aanbiedingen staan vlak onder de beschrijving (rechts), GeekMarket heet het. Er zit zelfs een Nederlandse aanbieder bij :). Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

HellPunk schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:09:
[...]

De aanbiedingen staan vlak onder de beschrijving (rechts), GeekMarket heet het. Er zit zelfs een Nederlandse aanbieder bij :). Succes ermee!
Ik zie het. Alleen is het item een jaar geleden al aangeboden. Daarnaast valt eigenlijk die GeekMarket af, want ik heb geen Paypal (account werkt niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 13:32
Er zijn vast mensen die je daarbij willen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Heeft er iemand hier al A Feast for Odin gespeeld? Ik ben ook (of vooral) geïnteresseerd in ervaringen met de solo-modus. Ik denk er namelijk over om van dit spel mijn verjaardagscadeau te maken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Niet solo, maar wel gespeeld. Ik vond het niet fantastisch. Ik speel liever Terraforming Mars, 7th continent, Wingspan, Clans of Caledonia of Viticulture solo. Het is zeker geen slecht spel, maar niet voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik heb nu twee keer LOTR: Journeys in Middle Earth gespeeld. Beide keren alleen de eerste missie. Ik vind het echt een supergaaf spel, maar ik weet niet of het beter is dan Mansions of Madness 2e. De eerste keer speelde ik het met twee spelers en hadden we het relatief makkelijk gehaald. De tweede keer speelden we met drie en was het eens stuk moeilijker. Het grootste gemis vind ik dat je niet losse missies kan spelen. Ook vind ik MoM veel spannender (alhoewel de spanning nog wel later in de campaign kan komen). De app is echt een uitkomst. Nu nog een digitale tafel... :)

Zijn er anderen die beide spellen hebben gespeeld en een mening hebben?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:38
Vandaag komt de Carcasonne Big Box 3 binnen. Wel gek, ik heb een flinke kast vol bordspellen maar dit spel heb ik nooit gedaan. Valt toch ook wel onder de noemer klassieker denk ik. Erg benieuwd hoe het is met vrienden :)

Vorige week Secret Hitler gedaan. Samen met wat drankjes en melige vrienden kan dit spel echt hilarisch zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Vruchtbaar weekend geweest: we gingen naar de spellenwinkel (Oberonn Hasselt) om 'Tiny Towns' te kopen en die stond gelukkig al in het rek.

Toevallig was ook net hun jaarlijkse 2+1-actie gaande: twee Nederlandstalige spellen kopen, het derde gratis. Even toevallig liep er een vriend van me rond die ons 'Machiavelli' aanraadde. Dat was dus spel nr. 1. Toen liep mijn vrouw tegen 'De kwakzalvers van Kakelenburg' aan. Even uitgelegd hoe het werkte en daar hadden we spel nr. 2. Over het gratis spel had ik toen eigenlijk al beslist: Onihama, dat leek me leuk als filler.

Zo ga je dus de winkel binnen voor 1 spel en kom je buiten met 4 dozen :+ . Ik weet alvast wat doen de komende dagen: uitpakken, handleidingen lezen en testspellen spelen _/-\o_ .

We hebben ook nog wel echt gespeeld dit weekend ;) . Iedereen mocht 1 spel kiezen en zo kwamen Sagrada, Azul: Sintra, Machi Koro en Potion Explosion op tafel.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:15:
Vandaag komt de Carcasonne Big Box 3 binnen. Wel gek, ik heb een flinke kast vol bordspellen maar dit spel heb ik nooit gedaan. Valt toch ook wel onder de noemer klassieker denk ik. Erg benieuwd hoe het is met vrienden :)

Vorige week Secret Hitler gedaan. Samen met wat drankjes en melige vrienden kan dit spel echt hilarisch zijn.
Wij doen 'm af en toe for old time's sake. Blijft wel leuk om iemand met één tegel een gigantische stad of een weg naar nergens in de maag te splitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Piet_Piraat7 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:15:
Leuk! Ik heb hem zelf ook liggen, komt ook regelmatig op tafel. Hij schaalt, naar mijn mening, uitstekend over alle spelersaantallen. Er zitten in ieder geval genoeg uitbreidingen in de box om je even zoet mee te houden.

@HellPunk heb je van Machiavelli de DeLuxe uitvoering of de reguliere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 13:32
Hoe werkt dat tabletop precies? Iemand die dat eens met mij wilt doen? Houdt erg van bordspellen maar bij mijn vriendengroep is het niet altijd makkelijk om wat spellen op tafel te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disgeae
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 08:49
Ik heb een overzicht gemaakt van al m'n spellen die ik momenteel bezit:
- Jaipur
- Machi Koro
- Unstable Unicorns
- Valse Motten (demo)
- Wizard (demo)
- Kud Mijnwerkers
- Monopoly Deal
- Oink
- Catan kaartspel
- Koehandel
- Skip-Bo
- Uno
- Vlotte Geesten
- Regenwormen
- Yahtzee
- Bears vs Babies
- Tokaido
- Carcassonne
- Rummikub
- Party & Co Bet You Can
- Magic Maze
- Ticket to Ride Europe
- Monopoly (Adventure Time)
- Monopoly (Disney)
- Machiavelli Deluxe
- Kwakzalvers van Kakelenburg
- Imaginarium

Skip-Bo, Bears vs Babies, Monopoly en Carcassonne zijn vooral veel gespeeld door ons.
Machiavelli, Kwakzalvers en Imaginarium hebben we nieuw, gisteren voor het eerst maar even Machiavelli gespeeld en die is echt super!

Wij spelen vooral met z'n tweeën veel, zijn er nog aanraders die we écht moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Vraag: tijdens mijn lagere school periode (eind jaren 70/begin jaren 80) was er altijd op de laatste dag een spelletjes dag en mochten we spelletjes van huis meenemen. Nu was er een jonge met een best wel voor deze tijd extreem spel. Ik kan mij niet meer voorstellen dat dit verkocht wordt (iedereen is tegenwoordig namelijk snel beledigd). Het was een spel waarin je moest ontsnappen als krijgsgevangen uit een door Nazi's als gevangenis gebruikt kasteel met daarin allemaal opdrachten en plekken waar je je kon verstoppen voordat je kon ontsnappen.

Ondanks het misschien voor de huidige tijd een pikant onderwerp is, was het echt één van de leukste spelen die ik ooit had gespeelt. Het zat vol met Duitse symbolen maar de naam ben ik echt kwijt en helaas de jongen die dat spel meenam volledig uit het oog verloren.

Het was een groot speelboord met mooie foto's van een kasteel met diverse kamers en pionnen.

Misschien was het minder leuk dan ik dacht maar ik zou dit graag nog eens willen zien/spelen.

Kent iemand de naam van dit spel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@rikoos Dat klinkt heel erg als Escape from Colditz.
En die lijkt tegenwoordig weer gewoon te krijgen :)

[ Voor 48% gewijzigd door TERW_DAN op 21-05-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:29:
@rikoos Dat klinkt heel erg als Escape from Colditz.
En die lijkt tegenwoordig weer gewoon te krijgen :)
Zo dan!!! Dat is snel en nog gelijk ook goed ook !!!!

Ik ben al jaren aan het zoeken naar de naam van dit spel en jij komt er binnen enkele minuten mee, echt super _/-\o_

Dit is het spel inderdaad :-) Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Toffe poll op BGG: kies per jaar je favoriete spel. Hoe verder het in de tijd terug gaat, hoe minder spellen je herkent :) .
michaelvink schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Leuk! Ik heb hem zelf ook liggen, komt ook regelmatig op tafel. Hij schaalt, naar mijn mening, uitstekend over alle spelersaantallen. Er zitten in ieder geval genoeg uitbreidingen in de box om je even zoet mee te houden.

@HellPunk heb je van Machiavelli de DeLuxe uitvoering of de reguliere?
We hebben de Deluxe Editie: de 'gewone' kostte €20 en de Deluxe maar €5 meer, dus dat was een no-brainer.

Ik heb gisteren de regels gelezen, maar ik kan me nog niet goed inbeelden hoe alles in mekaar past door alle verschillende acties op de kaarten. Het testspel staat gepland voor morgen, maar Sagrada en Tiny Towns solo staan nog net iets hoger op de to do-lijst. Bovendien wilde iemand Medina nog eens spelen, maar dat is al even geleden, dus daar moet ik ook nog de regels eens van opfrissen. Je kan het maar druk hebben met je rustige hobby :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door HellPunk op 21-05-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

disgeae schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:09:

Wij spelen vooral met z'n tweeën veel, zijn er nog aanraders die we écht moeten hebben?
Met 2 personen vind ik Patchwork nog altijd een hele leuke.
rikoos schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Zo dan!!! Dat is snel en nog gelijk ook goed ook !!!!

Ik ben al jaren aan het zoeken naar de naam van dit spel en jij komt er binnen enkele minuten mee, echt super _/-\o_

Dit is het spel inderdaad :-) Dankje.
Jeej, goed gegokt :)
Heb 't zelf niet eens gespeeld, alleen wat videootjes over gezien toen de nieuwe versie uitkwam. blijkbaar is het spel al 44 jaar oud, dus geen idee hoe het zich meet met moderne spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
HellPunk schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:37:
We hebben de Deluxe Editie: de 'gewone' kostte €20 en de Deluxe maar €5 meer, dus dat was een no-brainer.

Ik heb gisteren de regels gelezen, maar ik kan me nog niet goed inbeelden hoe alles in mekaar past door alle verschillende acties op de kaarten.
Dat is voor mij heel herkenbaar. M'n vriendin wilde hem heel graag hebben en die had hem ook al vaker gespeeld. Voor mij was het eerste potje een redelijke worsteling om door te komen, maar zodra je een potje gespeeld hebt valt alles netjes op z'n plek. Het tweede potje ging al een stuk beter.

Mijn advies: volg gewoon voor je eerste paar spelletjes de opzet voor beginners in de handleiding, dan zit je met een beperkte set opties (die ondanks mijn bewoording evengoed erg ruim is!) en is het allemaal een stuk beter te behappen. Daarna gewoon lekker uitbreiden en varieren van kaarten naar keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
Lost Cities. Vriendelijk geprijsd en erg leuk! Als je ook wel eens wilt uitbreiden naar meer spelers kan ik Takenoko van harte aanbevelen: Speelt vlot weg, is niet heel moeilijk en ziet er ook nog eens fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:41:
Jeej, goed gegokt :)
Heb 't zelf niet eens gespeeld, alleen wat videootjes over gezien toen de nieuwe versie uitkwam. blijkbaar is het spel al 44 jaar oud, dus geen idee hoe het zich meet met moderne spellen.
Ik ben schijnbaar bijna heel oud dan ;-) ik denk ergens in 1980 dat ik het speelde en het is idd maar afwachten of het echt zo leuk was (toen jochie van 10 en nu 50 hahahaha). maar echt bizar dat jij dat met zo weinig en vage uitleg direct wist O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
rikoos schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Ik ben schijnbaar bijna heel oud dan ;-) ik denk ergens in 1980 dat ik het speelde en het is idd maar afwachten of het echt zo leuk was (toen jochie van 10 en nu 50 hahahaha). maar echt bizar dat jij dat met zo weinig en vage uitleg direct wist O-)
Je wil niet weten hoe vaak dit spel voorbij komt op Marktplaats... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

rikoos schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Die had ik je ook wel kunnen vertellen :)
Mocht je het niet weten, het is gebaseerd op een (in die tijd) vrij bekende tv-serie en film
YouTube: Colditz TV Series S01-E01 - The Undefeated

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
michaelvink schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:50:
[...]
Je wil niet weten hoe vaak dit spel voorbij komt op Marktplaats... ;)
Ja maar het schiet niet op als je de naam niet meer wist ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lointje
Ik heb een overzicht gemaakt van al m'n spellen die ik momenteel bezit:
...

Als ik er één moet aanraden is het zeker Patchwork zoals hierboven ook al vermeld.

Afgaande op jouw lijst zijn volgende spellen ook fijn met twee. Allemaal vrij lichte spellen die niet te lang duren:
- 7 wonders duel (2p)
- code names duet (2p) (coop)
- Splendor (meer dan 2p mogelijk)
- Azul (meer dan 2p mogelijk)
- Kingdomino (meer dan 2p mogelijk)

Of evt "memoir '44" maar dat bekijk je best eerst eens op voorhand want dat bevalt niet iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:02
Wat zijn jullie ervaringen met "Detective, a modern crime board game"?

Op bgg een 8,2 en net een recensie bekeken en het spel zag er interessant uit.

Ik kreeg een mail van portal games. Je kunt nu een speciale demo case gratis spelen. ( Beschikbaar vanaf nu tot 2 weken na vandaag) Dit om te vieren omdat ze de laatste tijd 25 nominaties en awards hebben gehad, aldus de mail.

Voor diegene die het, net als ik, willen proberen:
https://portalgames.pl/en/play-detective-for-free/

Maar ben wel benieuwd naar wat tweakers ervaringen met dit spel (spoiler free)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 08:00
Je plaatst een white-board, je sluit je laptop aan naar de TV, je nodigt vrienden uit die zich met Morse vinden, of CSI en je gaat los. Echt geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

JulesvH schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:11:
Wat zijn jullie ervaringen met "Detective, a modern crime board game"?

Op bgg een 8,2 en net een recensie bekeken en het spel zag er interessant uit.

Ik kreeg een mail van portal games. Je kunt nu een speciale demo case gratis spelen. ( Beschikbaar vanaf nu tot 2 weken na vandaag) Dit om te vieren omdat ze de laatste tijd 25 nominaties en awards hebben gehad, aldus de mail.

Voor diegene die het, net als ik, willen proberen:
https://portalgames.pl/en/play-detective-for-free/

Maar ben wel benieuwd naar wat tweakers ervaringen met dit spel (spoiler free)
nog niet gespeeld. maar vrienden van mij zijn er ZEER positief over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 20:55
Vorige week eindelijke Escape Plan van Vital Lacerda binnen gekregen! Die moest dus direct gespeeld worden dit weekend.

Heerlijk spel en een geweldige productie. In de basis is het spel eigenlijk vrij simpel en heb je maar een beperkt aantal beurten tussen de 7 - 15 (verdeeld over 3 rondes/dagen) en mogelijkheden (alleen de executive actions maken dit was lastiger/uitgebreider). Eerste dag kwam wat rustig op gang omdat het bord niet heel interessant was. Echter dag 3 was erg spannend en tight om te ontsnappen, had mij volledig verslikt in aantal beurten, afstanden en alle politie ontwijken. Dus uiteindelijk net aan ontsnapt maar ten koste van mijn punten. Eindscore 350k (ik) - 460k - 460k en de winnaar 472k...

Deze moet duidelijk snel weer op tafel komen, I demand a rematch.

[ Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 27-05-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Mvdbeld schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:08:
Vorige week eindelijke Escape Plan van Vital Lacerda binnen gekregen! Die moest dus direct gespeeld worden dit weekend.

Heerlijk spel en een geweldige productie. In de basis is het spel eigenlijk vrij simpel en heb je maar een beperkt aantal beurten tussen de 7 - 15 (verdeeld over 3 rondes/dagen) en mogelijkheden (alleen de executive actions maken dit was lastiger/uitgebreider). Eerste dag kwam wat rustig op gang omdat het bord niet heel interessant was. Echter dag 3 was erg spannend en tight om te ontsnappen, had mij volledig verslikt in aantal beurten, afstanden en alle politie ontwijken. Dus uiteindelijk net aan ontsnapt maar ten koste van mijn punten. Eindscore 350k (ik) - 460k - 460k en de winnaar 472k...

Goed om te horen. Ik heb de mijne via een groupbuy, moet daarom nog even wachten. Laatst wel Growl binnen gekregen. Nog niet kunnen spelen, dus review komt later. Ziet er wel heel leuk uit!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Mvdbeld schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:08:

Jij wel... zucht. Niet eens een verzendbevestiging hier. En met donderdag hemelvaart zal het nog wel minimaal een week duren voordat ik iets krijg.

Update: het is blijkbaar verzonden maar DPD is mijn "pakketje" kwijt...

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2019 14:06 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Wij gisteren weer Lotr Journeys gespeeld en dat blijft toch een goed spel. Eens je deckje zo wat beter in elkaar zit, gaat het wel een stuk vlotter. Waar we bij de eerste 3-4 scenario's soms met de hakken over de sloot raakten, ging het nu drie scenario's best vlot en konden we redelijk wat sidequests doen. Je merkt dat iedereen zijn kaarten wat beter kent, betere combo's kan doen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Al even stil hier :).

Gisteren had ik eindelijk weer eens tijd om in het kader van mijn 'solo play challenge' een iets zwaarder spel uit te proberen: Gùgōng.

Voor de solo-versie van Gùgōng speel je, zoals tegenwoordig gebruikelijk, tegen een Automa-deck dat bepaalt waar de AI zijn kaarten neerlegt en welke acties hij uitvoert. Zo scoort hij punten en het is natuurlijk de bedoeling om op het einde van het spel een betere score te halen.

Van alle automa's die ik tot nu toe gebruikt heb (Wingspan, Raiders of the North Sea en Architects of the West Kingdom) voelde deze het minst 'natuurlijk' aan. Om de automa werkbaar te maken zijn verschillende spelregels aangepast terwijl je zelf wél volgens de gewone spelregels speelt. Door dat voortdurend switchen tussen rulesets kun je je moeilijk concentreren op je eigen spel en dat heb je in Gùgōng wel nodig.

De AI komt ook nooit erg verrassend uit de hoek: als je minstens evenveel jade verzamelt en als eerste de meest lucratieve decreten inpikt heb je al half gewonnen.

Ik blijf Gùgōng een erg leuk spel vinden en ik zal de solo-regels nog wel eens proberen, maar dan wel met een goeie player aid. Hopelijk lost dat een van de twee problemen al op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
HellPunk schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:04:
Om de automa werkbaar te maken zijn verschillende spelregels aangepast terwijl je zelf wél volgens de gewone spelregels speelt. Door dat voortdurend switchen tussen rulesets kun je je moeilijk concentreren op je eigen spel en dat heb je in Gùgōng wel nodig.
Voor een Automa-variant is dat echt killing. Als een Automa alleen werkbaar is met een eigen, aangepaste set regels, dan kun je er naar mijn mening beter gewoon geen Automa in verwerken. Ik vind de Automa voor Scythe erg goed gedaan, bijvoorbeeld. Die werkt volgens dezelfde regels als de reguliere spelers, maar kan gewoon bepaalde acties en handelingen niet doen.

Ik heb ook Gaia Project liggen met een Automa, maar die heb ik nog niet eerder gespeeld. Misschien ook maar eens proberen.

Los daarvan: Gugong had ik graag afgelopen Spellenspektakel willen proberen, maar helaas was het veel te druk om redelijkerwijs een plaats te bemachtigen. Hoe bevalt het spel met andere spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

michaelvink schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:14:

Los daarvan: Gugong had ik graag afgelopen Spellenspektakel willen proberen, maar helaas was het veel te druk om redelijkerwijs een plaats te bemachtigen. Hoe bevalt het spel met andere spelers?
Ik heb 'm 1 keer gespeeld op een spellenbeurs (was volgens mij Spellenspektakel), en ik vond 'm erg leuk. Hij staat ook op m'n lijstje, maar heb 'm nog niet gekocht.
Nog 59 spellen die eerst gedaan moeten worden dit jaar, dus nog genoeg speelplezier in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Net weer Inis gespeeld. Voor mij toch echt wel het beste spel dat ik op dit moment in de kast heb liggen:

Strategie & tactiek
Combinatie area control + deckbuilding(achtig)
Elke spel is anders door het bord dat organisch ontwikkelt
Meerdere winconditions
Veel speler interactie
Super thematisch
Redelijk eenvoudige regels (wel nog wat onduidelijkheden)

Duurt alleen we langer dan de aangegeven 60 min (dubbele tot nu toe, maar 75 is wel haalbaar)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

heuveltje schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:09:
[...]

nog niet gespeeld. maar vrienden van mij zijn er ZEER positief over !
Demo gespeeld hier met de groep. Leuk gedaan, maar niet zo leuk qua sfeer als Sherlock consulting detective.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
FreakGIB schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:22:
[...]

250 als je alles wilt je kan ook beginnen met de Core Box Too Many Bones die is ook niet super goedkoop maar dan heb je al standaard 4 Characters.
In de box zitten kaarten voor Solo Play en voor als je met meerderen speelt.
Verder is de prijs misschien wel te verklaren want de Materialen die ze gebruiken zijn van erg hoge kwaliteit.
Bv.. de Kaarten in het spel zijn van plastic ook de character sheet is van plastic en de Character mat is van Neopreen.
Op hun site staat de Core game voor 125 dollar + 34 Dollar verzendkosten euro Friendly
Losse Characters kosten 25 Dollar Ex verzendkosten
Mocht je in de buurt van Gouda wonen kan je wel een keer komen spelen of ik kom een keer langs en dan laat ik het zien altijd leuk :)
Even een oude post reviven. Too Many Bones heeft een nieuwe KS gelaunched en mede dankzij jouw ervaringen die je deelde heb ik nog steeds interesse. Maar met 530 voor de volledige set ga ik iets bescheidener pledgen. Wat zou jij nu na nog eens 1,5 jaar TMB aanraden als "starterset"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
Vnze schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:13:
[...]

Even een oude post reviven. Too Many Bones heeft een nieuwe KS gelaunched en mede dankzij jouw ervaringen die je deelde heb ik nog steeds interesse. Maar met 530 voor de volledige set ga ik iets bescheidener pledgen. Wat zou jij nu na nog eens 1,5 jaar TMB aanraden als "starterset"?
Hoi :)

Ik moet je eerlijk zeggen had de Kickstart die nu loopt bijna vergeten was het niet dat jij mij een bericht stuurde hehe thx.
Jammere is dat ik op het moment nogal krap zit en eigenlijk wel het spel compleet wil houden.
Komt altijd op het verkeerde moment.

Maar voor jou heel simple ik zou voor de 190 dollar pledge gaan daar heb je de Too Many Bones Box
en Undertow Box zover ik het kon lezen.
Dat is al heel compleet In Too Many Bones zitten standaard al 4 characters en in Undertow zitten er nog eens 2.
Verder kan je ze onafhangkelijk van elkaar spelen maar je kan ze ook samen voegen en character in beide spellen gebruiken.
je kan beide boxen van Solo tot max 4 spelers spelen en dus characters uit beide boxen gebruiken.
Beide spellen spelen grofweg het zelfde alleen is Undertow een los staande uitbreiding die wat extra variatie geeft wat in Too Many Bones nog niet zat
Voorbeeld in Undertow is de battle mat dubble zijdig en hebben ze wat extra elementen toegevoegd maar de regels zijn over het algemeen het zelfde en niet al te ingewikkeld, mocht je een keer zin hebben kan je eventueel langs komen in Gouda dan spelen we een spelletje
of ik kom bij jou langs mocht dat beter uitkomen en niet al te ver weg zijn.

Mocht je deze 190 dollar pledge nemen en het leuk vinden kan je in de toekomst of alles bestellen via hun online shop of wachten op de eerst volgende kickstart en daar met meestal wat korting bestellen wat je er nog bij zou willen.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 22:50
Ik heb het CoH bordspel gebackt op KS. Ik vind het best wel goed gaan eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Comp_Lex schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:59:
Ik heb het CoH bordspel gebackt op KS. Ik vind het best wel goed gaan eerlijk gezegd :)
Heb ook zitten twijfelen, zitten wat leuke elementen in vanuit het videospel, echter Memoir '44 kwam hier al te weinig op tafel dus laat hem lopen.

Van het weekend 2de pot Escape Plan gedaan, deze keer erg veel geluk (contact card met income en 2x goede kluis getrokken) en daardoor o.a. ook wel flink gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Comp_Lex schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:59:
Ik twijfel of ik mijn pledge ga laten staan. Heb gepledged voor de pathfinder bonus, just in case. Verder ziet het het ook best prima uit qua mechanics en table presence. Het is echter niet goedkoop, al helemaal niet met uitbreidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Vnze schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:13:
[...]

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. De volledige set a 530 dollar is me echter (veel) te gortig en ik neig dus naar de 190 dollar pledge (welke ik ook al aardig aan de prijs vind), misschien aangevuld met de 40 dollar pledge voor de uitbreiding waarvoor deze KS is. Vooralsnog zit ik erin voor 5 dollar zodat ik in ieder geval toegang heb tot de PM. Kan ik daar nog kiezen waar ik uiteindelijk voor ga :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:54:
Net weer Inis gespeeld. Voor mij toch echt wel het beste spel dat ik op dit moment in de kast heb liggen:

Strategie & tactiek
Combinatie area control + deckbuilding(achtig)
Elke spel is anders door het bord dat organisch ontwikkelt
Meerdere winconditions
Veel speler interactie
Super thematisch
Redelijk eenvoudige regels (wel nog wat onduidelijkheden)

Duurt alleen we langer dan de aangegeven 60 min (dubbele tot nu toe, maar 75 is wel haalbaar)
Moet ik die toch eens uitpakken... haha. Ligt al jaren in de kast, maar niemand die het wil spelen.

Escape Plan gespeeld vorige week, voelde thematisch wel ok, maar vond het een beetje een rommeltje qua gameplay. Voor mij in ieder geval de minste qua Lacerda titels.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 11-06-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Phusebox schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Moet ik die toch eens uitpakken... haha. Ligt al jaren in de kast, maar niemand die het wil spelen.

Escape Plan gespeeld vorige week, voelde thematisch wel ok, maar vond het een beetje een rommeltje qua gameplay. Voor mij in ieder geval de minste qua Lacerda titels.
Wat bedoel je precies met rommeltje? Het feit dat veel zaken (equipment tiles, contact cards, fixer tiles, asset tiles, gang member) in het spel eigenlijk allemaal hetzelfde (kunnen) doen, maar bv. de kosten dan weer net anders zijn en of wanneer je betaald etc.?

Moet zeggen dat ik dat niet heel storend vond, mijn 2de playthrough had ik wel erg veel geluk. Pakte op mijn eerste beurt een business met income (8K), vervolgens mocht ik nog een contact card nemen ook met income (betaal 2K en krijg income, dus 6K effectief). Deze kaart verscheen nadat de speler voor mij geweest was... De beurt erop naar volgende locatie met income (7K) en als laatste actie "rest" waardoor ik de contact card kon flippen en weer activeren (per saldo 5K). Dit zorgde totaal dus voor 26K income turn one, voor een spel dat met name hangt op gebrek aan geld voelde dit wel een beetje broken aan. Had op dag 3 alle tijd (lees geld) om rustig nog even wat business te bezoeken en een bruine locker open te trekken. Won uiteindelijk met 600K waar de rest rond de 300K zat... iedereen zijn geld was op en ik had nog 10K over na het betalen van 1K per beurt en 10K voor de escape.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Mvdbeld schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:12:
[...]

Wat bedoel je precies met rommeltje? Het feit dat veel zaken (equipment tiles, contact cards, fixer tiles, asset tiles, gang member) in het spel eigenlijk allemaal hetzelfde (kunnen) doen, maar bv. de kosten dan weer net anders zijn en of wanneer je betaald etc.?

Moet zeggen dat ik dat niet heel storend vond, mijn 2de playthrough had ik wel erg veel geluk. Pakte op mijn eerste beurt een business met income (8K), vervolgens mocht ik nog een contact card nemen ook met income (betaal 2K en krijg income, dus 6K effectief). Deze kaart verscheen nadat de speler voor mij geweest was... De beurt erop naar volgende locatie met income (7K) en als laatste actie "rest" waardoor ik de contact card kon flippen en weer activeren (per saldo 5K). Dit zorgde totaal dus voor 26K income turn one, voor een spel dat met name hangt op gebrek aan geld voelde dit wel een beetje broken aan. Had op dag 3 alle tijd (lees geld) om rustig nog even wat business te bezoeken en een bruine locker open te trekken. Won uiteindelijk met 600K waar de rest rond de 300K zat... iedereen zijn geld was op en ik had nog 10K over na het betalen van 1K per beurt en 10K voor de escape.... :+
Het feit dat de regels enorm bloated zijn, je een uur bezig bent met uitleg, voor iets wat an sich vrij eenvoudig ware het niet dat de structuur mist naar mijn gevoel. De volgorde van een dag voelt raar aan, bij ons wijzigde de speler volgorde nooit, en van alle spellen die ik heb was dit een waar we na 2 uur spelen nog steeds vroegen "eh welke fase zitten we nu".

First player is naar mijn idee overpowered, althans zo voelde het in onze pot. Bij ons had niemand, buiten mijzelf, gebrek aan geld. Hierdoor moest ik op dag 3 wel meteen ontsnappen want anders had ik niet genoeg geld om te ontsnappen aangezien ik de laatste speler was. Gevolg: ik had veel minder beurten en dus ook niet gewonnen (al scheelde het nog maar 20K ofzo).

Ook het lockers of exit kaarten bekijken is echt een domme mechanic. Als je zoals bij ons veel het geval was 4 of 5 contact cards hebt bekijk je de hele stapel (of bijna) en wie pakt er dan in godsnaam 0K? Die kans is sowieso nul, want je hebt nooit maar 1 kaart die je gaat bekijken, of je bent wel heel dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
FreakGIB schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:39:
Hoi :)

Ik moet je eerlijk zeggen had de Kickstart die nu loopt bijna vergeten was het niet dat jij mij een bericht stuurde hehe thx.
Jammere is dat ik op het moment nogal krap zit en eigenlijk wel het spel compleet wil houden.
Komt altijd op het verkeerde moment.

Maar voor jou heel simple ik zou voor de 190 dollar pledge gaan daar heb je de Too Many Bones Box
en Undertow Box zover ik het kon lezen.
Dat is al heel compleet In Too Many Bones zitten standaard al 4 characters en in Undertow zitten er nog eens 2.
Verder kan je ze onafhangkelijk van elkaar spelen maar je kan ze ook samen voegen en character in beide spellen gebruiken.
je kan beide boxen van Solo tot max 4 spelers spelen en dus characters uit beide boxen gebruiken.
Beide spellen spelen grofweg het zelfde alleen is Undertow een los staande uitbreiding die wat extra variatie geeft wat in Too Many Bones nog niet zat
Voorbeeld in Undertow is de battle mat dubble zijdig en hebben ze wat extra elementen toegevoegd maar de regels zijn over het algemeen het zelfde en niet al te ingewikkeld, mocht je een keer zin hebben kan je eventueel langs komen in Gouda dan spelen we een spelletje
of ik kom bij jou langs mocht dat beter uitkomen en niet al te ver weg zijn.

Mocht je deze 190 dollar pledge nemen en het leuk vinden kan je in de toekomst of alles bestellen via hun online shop of wachten op de eerst volgende kickstart en daar met meestal wat korting bestellen wat je er nog bij zou willen.
Dan ga ik oftewel voor base + undertow (zoals jouw voorstel) of base alleen, 190 is erg prijzig al begrijp ik dat je er veel voor terug krijgt.

Jouw voorstel zie ik wel zitten :) mijn vriendin is op reis in juli dus als jij kan vinden we misschien nog iets voor de pledge manager sluit?
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:02:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. De volledige set a 530 dollar is me echter (veel) te gortig en ik neig dus naar de 190 dollar pledge (welke ik ook al aardig aan de prijs vind), misschien aangevuld met de 40 dollar pledge voor de uitbreiding waarvoor deze KS is. Vooralsnog zit ik erin voor 5 dollar zodat ik in ieder geval toegang heb tot de PM. Kan ik daar nog kiezen waar ik uiteindelijk voor ga :)
Dat is inderdaad identiek dezelfde situatie. Komt er nog eens bij dat shipping niet mals is waardoor het voor België alvast meteen ook 190 Euro is ipv dollar (194 om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Phusebox schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Het feit dat de regels enorm bloated zijn, je een uur bezig bent met uitleg, voor iets wat an sich vrij eenvoudig ware het niet dat de structuur mist naar mijn gevoel. De volgorde van een dag voelt raar aan, bij ons wijzigde de speler volgorde nooit, en van alle spellen die ik heb was dit een waar we na 2 uur spelen nog steeds vroegen "eh welke fase zitten we nu".

First player is naar mijn idee overpowered, althans zo voelde het in onze pot. Bij ons had niemand, buiten mijzelf, gebrek aan geld. Hierdoor moest ik op dag 3 wel meteen ontsnappen want anders had ik niet genoeg geld om te ontsnappen aangezien ik de laatste speler was. Gevolg: ik had veel minder beurten en dus ook niet gewonnen (al scheelde het nog maar 20K ofzo).

Ook het lockers of exit kaarten bekijken is echt een domme mechanic. Als je zoals bij ons veel het geval was 4 of 5 contact cards hebt bekijk je de hele stapel (of bijna) en wie pakt er dan in godsnaam 0K? Die kans is sowieso nul, want je hebt nooit maar 1 kaart die je gaat bekijken, of je bent wel heel dom.
Ok, ja regels en of uitleggen duurt wel even, had zelf in afwachting van de KS al het materiaal op youtube al z'n beetje gekeken dus heb het regelboek niet doorgewerkt. Betreft dagen en fases gedurende dag vind ik het geheel wel duidelijk, geef ook gedurende uitleg aan dat je tussen de 7 en 15 beurten zal spelen verspreid over 3 dagen.

First player is sterk inderdaad, ronde 1 wordt dit netjes ge-mitigate door na het leggen van tegels deze volgorde om te draaien. In mijn 2de game was ik de enige die flink omhoog ging in notoriety, hierdoor was ik dag 2 en 3 de eerste speler. Echter medespelers hebben ook de mogelijkheid om dit te doen...

Kluizen ja en nee, afhankelijk van het bord, kan het voorkomen dat je "eerder" naar kluizen moet vanwege gebrek aan interessante andere opties. In de laatste game was ik de eerste die naar zwart ging (mocht er 2 of 3 bekijken pakte 100K) de volgende speler mocht er 3 bekijken en trok niet de andere 100K wat uiteraard wel vrij zuur was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Bundin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Ik twijfel of ik mijn pledge ga laten staan. Heb gepledged voor de pathfinder bonus, just in case. Verder ziet het het ook best prima uit qua mechanics en table presence. Het is echter niet goedkoop, al helemaal niet met uitbreidingen.
Nee, dat klopt. Zoals het nu is met KS zal het trouwens niet zo in de winkel worden aangeboden. Daarnaast komt er door de behaalde stretch goals ook meer waar in de core set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Comp_Lex schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:10:
[...]

Nee, dat klopt. Zoals het nu is met KS zal het trouwens niet zo in de winkel worden aangeboden. Daarnaast komt er door de behaalde stretch goals ook meer waar in de core set.
Ik ben op zich voor stretch goals die niet ontzettend veel toevoegen, aangezien ik liever zie dat het beginpakket vol genoeg is. Het terrain pack is wat mij betreft wel een voorbeeld van zaken die in de core box hadden moeten zitten. De gebouwen zijn een vrij essentieel onderdeel van de gameplay en tiles + minis zijn een slechte mix bij zoiets essentieels.

Maar ik kijk het aan tot (bijna) het einde van de campaign, dan maken we nog eens een afweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zojuist Untamed gebacked op Kickstarter
https://www.kickstarter.c...es/untamed-feral-factions

https://bordspeler.nl/201...ral-factions-kickstarter/

[ Voor 23% gewijzigd door Exocet op 11-06-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
De CoH bordspel KS heeft een update gehad. Je kunt nu een versie voor 2 spelers kopen voor 65 dollar. Het zal ook wat waar van de stretch goals bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:02
Exocet schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:14:
Zojuist Untamed gebacked op Kickstarter
O ja. Die ziet er wel gaaf uit. Nederlandse studio, "slechts" 25 euro, gaaf artwork en interessante mechanics, dus meteen ook maar gebacked (en dus binnen de early bird periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JulesvH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:26:
[...]

O ja. Die ziet er wel gaaf uit. Nederlandse studio, "slechts" 25 euro, gaaf artwork en interessante mechanics, dus meteen ook maar gebacked (en dus binnen de early bird periode.
Helemaal mee eens.

In 3 uur was ie al funded. Nu nog een kwestie van iets meer "XP" verzamelen voor upgrades. Zo te zien deels door het aantal backers en voor de rest social media (facebook likes, twitter followers en bbg fans)
https://www.facebook.com/grumpyowlgames
https://twitter.com/GrumpyOwlGames
https://boardgamegeek.com...er/40291/grumpy-owl-games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 08:50
mede tweakers/gamers!

ik ben nieuw op dit forum en dacht laat ik me even voor stellen.

Mijn naam is JustM3 een 25 jarige bordspel fan! samen met een aantal vrienden spelen wij 1 a 2 avonden per week zeer fanatiek bord spellen.
mijn huidige collectie bestaat uit

Kolonisten van Catan + 5-6 uitbreiding + zeevaarders
Risk
Monopoly
halli-gallie
regenwormen
Carcasonne
en nog wat kleine spellen.

Zijn er spellen waarvan jullie zeggen, deze MOET je hebben??
wij zijn vooral erg fan van Catan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Wat voor spellen spelen jullie nog meer naast bovenstaande lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

JustM3 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:42:
Ik kan er wel een aantal aanraden, maar dat is toch persoonlijk.
Pandemic en Ticket to Ride zijn zo de spellen die bij me opkomen. Erg populair en vrij toegangelijk. Ik kan op zich nog zat spellen bedenken, maar ik weet niet of die echt bij je aansluiten.
De spellen die je noemt zijn vrij simpel wat betreft spelregels, de vraag is dus of je zin hebt in iets dat veel complexer is dan Catan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

mede tweakers/gamers!

Mijn naam is JustM3 een 25 jarige bordspel fan! samen met een aantal vrienden spelen wij 1 a 2 avonden per week zeer fanatiek bord spellen.

Risk
Monopoly
halli-gallie
regenwormen
Carcasonne

Dat is vrij persoonlijk. Als ik toch wat zou aanraden (naast wat eerder genoemd is):

- Hoogspanning
- Kingdomino + Queendomino
- 7 Wonders
- Codenames
- Colt Express

Natuurlijk zijn er nog veel meer toffe spellen maar zoals hierboven ook genoemd is het lastig om te weten hoe goed ze zullen aansluiten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Laatst online: 11:36
Als je al fan bent van Catan, haal dan in ieder geval de uitbreiding steden en ridders. Maakt het een compleet ander spel.

Al gedacht aan risk legacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52

Jeroen87

Bier Connaisseur

Lijkt beetje op Magic, maar dan met dieren :) Nu vind ik dit thema wel tof...zal er eens over nadenken :D

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-09 20:51
mede tweakers/gamers!

Risk
Monopoly
halli-gallie
regenwormen
Carcasonne

Een aanvulling op de eerder genoemde suggesties die heel toegankelijk zijn:
  • Dixit
    Er zijn 2 basis versies en diverse uitbreidingen die nog steeds verschijnen.
    Origineel en erg gezellig spel. Doet het goed als er visite over de vloer komt.
    tip: Als je dit wil kopen, begin dan met de Odyssey set.
    Dan kan je t/m 12 spelers spelen en de keuzekaarten en score-/weglegkaart zijn ook veel handiger.
  • Potion Explosion
    Wederom een erg origineel spel.
    Laagdrempelig en omdat het er leuk uitziet heeft het een hoge aantrekkingskracht om te spelen.
  • The Climbers
    Recent spel met unieke gameplay. Ziet er ook erg leuk uit met de gekleurde blokken.
    Tip: gebruik voor dit spel een draaiplateau om de blokken op te zetten.
    Dan kan hoef je geen regendans rond de tafel te houden

[ Voor 6% gewijzigd door _NooT_ op 12-06-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 16-07 14:24
mede tweakers/gamers!

Risk
Monopoly
halli-gallie
regenwormen
Carcasonne

Ticket to ride kan je nooit fout mee gaan. Geweldige game.
Takenoko ook een top game met of zonder uitbreiding een aanrader.
Stenen tijdperk erg leuke euro met goede gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:22:
[...]
Ik heb 'm 1 keer gespeeld op een spellenbeurs (was volgens mij Spellenspektakel), en ik vond 'm erg leuk. Hij staat ook op m'n lijstje, maar heb 'm nog niet gekocht.
michaelvink schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:14:
[...]
Voor een Automa-variant is dat echt killing. Als een Automa alleen werkbaar is met een eigen, aangepaste set regels, dan kun je er naar mijn mening beter gewoon geen Automa in verwerken. Ik vind de Automa voor Scythe erg goed gedaan, bijvoorbeeld. Die werkt volgens dezelfde regels als de reguliere spelers, maar kan gewoon bepaalde acties en handelingen niet doen.

Nu ja, de automa van Wingspan speelt ook anders dan de menselijke speler, maar die AI is zo gestroomlijnd als een Ferrari :) en dat geldt ook voor Raiders en Architects. Die van Gugong heeft een daarentegen een redelijke boekhouding waardoor je veel meer tijd aan de beurten van de automa besteedt dan aan je eigen spel en dat is niet bevorderend voor het spelplezier.

We hebben nog maar twee spellen achter de rug, maar ik vond het telkens erg prettig. Je hebt een licht variabele setup waardoor je van het begin moet kijken in welke zone je eerst wil en kan investeren. Na een paar beurten moet je echt kijken naar wat je tegenstanders doen: is de muur bijna afgebouwd, is er nog goedkoop jade te krijgen, kan je nog een decree inpikken zonder dat het teveel werkers kost, ... ?

Je moet dus constant afwegen wat je wil doen tegenover wat je kán doen in functie van het aantal werkers dat je hebt, de kaarten in je hand en wat je tegenstanders uitspoken.

Ik had er wel wat schrik voor dat de focus van het spel teveel op het paleis zou liggen. Dit is de actie die je nodig hebt om de troon van de keizer te bereiken. Als je daar niet in slaagt doe je namelijk sowieso niet mee voor de overwinning. Gelukkig heb je tijdens het spel veel secundaire acties die je een stapje vooruit zetten in het paleis. Als je het wat handig speelt kun je dus al een heel eind komen en moet je die paleis-actie maar één of twee keer nemen.
Er zijn wat mij betreft geen titels die je moét hebben :). Ik raad altijd Sagrada aan, maar dat lijkt me voor jullie wat minder in de lijn te liggen van wat jullie graag spelen. Enkele recente spellen die wij leuk vinden zijn Tiny Towns, Kwakzalvers van Kakelenburg en Corinth. Als je binnen het genre Catan wil blijven, dan kun je wel eens kijken naar Whistle Stop en Via Nebula.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
_NooT_ schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:00:
[...]

Een aanvulling op de eerder genoemde suggesties die heel toegankelijk zijn:
  • Dixit
    Er zijn 2 basis versies en diverse uitbreidingen die nog steeds verschijnen.
    Origineel en erg gezellig spel. Doet het goed als er visite over de vloer komt.
    tip: Als je dit wil kopen, begin dan met de Odyssey set.
    Dan kan je t/m 12 spelers spelen en de keuzekaarten en score-/weglegkaart zijn ook veel handiger.
  • Potion Explosion
    Wederom een erg origineel spel.
    Laagdrempelig en omdat het er leuk uitziet heeft het een hoge aantrekkingskracht om te spelen.
  • The Climbers
    Recent spel met unieke gameplay. Ziet er ook erg leuk uit met de gekleurde blokken.
    Tip: gebruik voor dit spel een draaiplateau om de blokken op te zetten.
    Dan kan hoef je geen regendans rond de tafel te houden
Hmm, ik heb Dixit Odyssey en zit er juist over te denken om het basisspel te kopen omdat ik dat gedoe met dat pinnetje maar irritant vind. Speel nu vaak ook met een dobbelsteen per speler om te stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
mede tweakers/gamers!

Risk
Monopoly
halli-gallie
regenwormen
Carcasonne

Als je iets vergelijkbaars qua moeilijkheid wil, maar wel wat anders is Ticket to Ride een spel wat eigenlijk niet mis kan gaan. Splendor kan ik ook van harte aan bevelen.

Verder zou ik eens kijken naar een Worker Placement game (Het Dorp of Stenen Tijdperk bijvoorbeeld, Agricola is daar het betere spel, maar wel meteen wat uitgebreider qua regels)

Burgen von Burgund, Hoogspanning en Puerto Rico zijn ook wat moeilijker dan wat je nu speelt, maar die hebben daardoor stukken meer diepgang.

Als je een keer een coöperatief spel wil proberen zou ik altijd Pandemic aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-09 20:51
FrankRicard schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Hmm, ik heb Dixit Odyssey en zit er juist over te denken om het basisspel te kopen omdat ik dat gedoe met dat pinnetje maar irritant vind. Speel nu vaak ook met een dobbelsteen per speler om te stemmen.
Gedoe? Je hoeft toch alleen maar 1 pinnetje in je kaar te steken (of 2 bij > 6 spelers)?
Bij het basisspel krijgt iedere speler 6 genummerde kaartjes.
Het enige handige hiervan is, dat je je keuze gedekt kan wegleggen en zo 2 handen vrij houdt om bier en snacks te pakken terwijl de rest nog aan het nadenken is.

Maar goed, het gaat er natuurlijk om wat jij makkelijk vindt.
Pagina: 1 ... 84 ... 159 Laatste