Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
MADG0BLIN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:37:
Klinkt goed @_Anvil_. Alleen 13 uur is echt bizar lang. :P Er is trouwens een goed filmpje wat alles super uitlegt in 32 minuten. Heb ik volgens mij al eens eerder gepost.
13u is zeker lang, maar gelukkig waren we op tijd begonnen. Hadden ook geen haast.

Ik heb laatst een keer een 4 speler pot Civ:through the ages tot half 6 's ochtends gehad, dat was een beetje *te* wat mij betreft :)

Ben er van overtuigd dat het de volgende keer veeeeel sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:13
MADG0BLIN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:37:
En zaterdagavond had ik plotseling een surprise game avond. Ik was vorige week jarig en mijn kids hadden een surprise party georganiseerd met een hoop vrienden van me waarbij we de hele avond bordspellen hebben gespeeld. Uiteindelijk waren we met 11 man en hebben we Wingspan, Sagrada, Tokyo Highway, Terraforming Mars, Between Two Castles of Mad King Ludwig, Ticket to Ride en Chronicles of Crime gespeeld.
Daarbij genietend van een toffe pandemie taart die ze hadden laten maken.
[Afbeelding]
"Dat is wel een hele brakke Chinese knock-off", was mijn eerste gedachte toen ik de foto bekeek. Las pas daarna je verhaal erbij :+

Hoop dat ie smaakte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
MrVegeta schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:13:
[...]

Leuk om te lezen :). Ik heb onderhand zo'n 450 uur in TI4 zitten op TTS dus heb er aardig wat ervaring mee. En als ik het zo lees spelen jullie "space-risk". Maar TI4 is helemaal geen war game. War is funest voor je score. Het beste wat je kan doen is onderhandelen, maar dat leer je vanzelf :).
Hoe werkt dat Tabletop simulator eigenlijk. Je koopt het en installeert het. Moet je dan ook nog betalen voor de spellen of zijn die community made DLC?

TI4 is gratis te downloaden voor zover ik heb kunnen vinden

Speel je dan tegen andere spelers of tegen AI?

Echte spelers

Je hebt veel TI gespeeld. Moet je dan in een sessie zo'n game afmaken of kun je hem pauzeren en de volgende dag verder gaan? kun je weg om te koken, etc. etc.?

Ik neem aan dat je wel een game moet afmaken, maar wellicht kun je even weg als anderen aan de beurt zijn, of gezamelijk pauzes inlassen?

[ Voor 14% gewijzigd door aicaramba op 06-03-2019 20:04 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
aicaramba schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:55:
[...]

Hoe werkt dat Tabletop simulator eigenlijk. Je koopt het en installeert het. Moet je dan ook nog betalen voor de spellen of zijn die community made DLC?
beiden. veel community made, stel die je moet kopen als DLC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

aicaramba schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:55:
[...]

TI4 is gratis te downloaden voor zover ik heb kunnen vinden

Speel je dan tegen andere spelers of tegen AI?

Echte spelers

Je hebt veel TI gespeeld. Moet je dan in een sessie zo'n game afmaken of kun je hem pauzeren en de volgende dag verder gaan? kun je weg om te koken, etc. etc.?

Ik neem aan dat je wel een game moet afmaken, maar wellicht kun je even weg als anderen aan de beurt zijn, of gezamelijk pauzes inlassen?
De TI4 mod op TTS geeft gewoon de assets aan de spelers net als je het spel zou kopen. Er zit verder vrijwel geen logica in. In de community is het wel spelen van begin tot eind. Er wordt wel eens geopperd of er interesse is om een game in sessies te doen, maar daar is vrij weinig interesse in.

Soms wordt er wel een break van 15 minuten ingelast maar om te koken en te eten eigenlijk niet. Dat komt ook omdat je speelt met lui uit verschillende time zones, dat maakt het allemaal vrij lastig qua plannen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54
Hoe lang duurt zo'n pot gemiddeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:13:
Hoe lang duurt zo'n pot gemiddeld?
Op zich sneller dan normaal aangezien je niets hoeft klaar te zetten/op te ruimen. 7 uur voor een 6 player game vind ik al aan de lange kant. Meeste games eindigen tussen 5 en een half uur en 7 uur.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MrVegeta schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:51:
[...]

Op zich sneller dan normaal aangezien je niets hoeft klaar te zetten/op te ruimen. 7 uur voor een 6 player game vind ik al aan de lange kant. Meeste games eindigen tussen 5 en een half uur en 7 uur.
Dat vind ik nog een behoorlijke tijdsinvestering, ik had verwacht dat de online variant wel in kortere sessies werd gehakt.

Dan moet je dus nog (bijna) een dag vrij hebben van werk, evt. kids en andere verplichtingen, dan spendeer ik die tijd liever aan een IRL pot aan tafel :)

In other news: over anderhalve week gaan we TI4 sessie 3 al weer spelen, ik ben niet de enige die enthousiast is dus :*)

Ik wil ook best een keer met een groep tweakers spelen, alleen is het jammer dat de harde kern hier in Groningen lijkt te wonen.. Ik woon in Zeeland, dus letterlijk aan de andere kant van NL... Wellicht ergens de regio's van de geïnteresseerden in kaart brengen?

[ Voor 61% gewijzigd door _Anvil_ op 07-03-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

_Anvil_ schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:38:
[...]

Dat vind ik nog een behoorlijke tijdsinvestering, ik had verwacht dat de online variant wel in kortere sessies werd gehakt.

Dan moet je dus nog (bijna) een dag vrij hebben van werk, evt. kids en andere verplichtingen, dan spendeer ik die tijd liever aan een IRL pot aan tafel :)

In other news: over anderhalve week gaan we TI4 sessie 3 al weer spelen, ik ben niet de enige die enthousiast is dus :*)

Ik wil ook best een keer met een groep tweakers spelen, alleen is het jammer dat de harde kern hier in Groningen lijkt te wonen.. Ik woon in Zeeland, dus letterlijk aan de andere kant van NL... Wellicht ergens de regio's van de geïnteresseerden in kaart brengen?
Ik weet niet of ik liever IRL aan een tafel zou zitten. Ik ben nu een jaar in die community en daar ken ik de meesten nu ook. Met een paar lui praat ik ook buiten TI om dus het is echt een groepje :). In mijn omgeving heb ik niet echt lui die elke maand TI willen spelen dus ja dan houdt het ook snel op ;).

Qua tijdsinvestering hebben we ook 6 speler potjes gehad in 4 uur, maar dat is ook de uitzondering. Naar mate spelers beter worden zou je zeggen dat het sneller gaat, maar juist als je beter wordt ga je beter te werk, je gaat meer op je tegenstanders letten, je gaat betere deals maken, je gaat beter nadenken over je zetten. Juist daardoor kan het langer duren. Als je onervaren bent begint (voor mij iig) de game pas op 5 punten, (dan zou er iemand kunnen gaan winnen) maar met een paar spelers hier letten we constant op wie welke punten zou kunnen scoren en hoe we daar ons voordeel mee kunnen doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag een pot Battlestar Galactica gespeeld en me prima vermaakt. Omdat het voor alle spelers de eerste keer was, was het reglematig opzoeken hoe iets ook weer werkt en was het moeilijk inschatten hoe waardevol bepaalde resources nou eigenlijk zijn. Dat leidde af en toe wel tot wat verrassingen en vragen (wanneer komen heavy raiders nou op het bord?! En nieuwe basestars?).

De eerste helft was ik geen Cylon en omdat ik begon als papa Adama was ik Admiral. Vol ingezet op het slopen van cylon scheepjes, vrij snel nuke 1 ingezet icm een 'add 2 to roll' kaart om een basestar en 3 raiders te slopen. Nog wat potshots op schepen met Galactica, 2 vipers gerepareerd met een losse kaart. Al met al zichtbaar nuttig. Vanwege mijn doelmatigheid werd ik vrij snel vertrouwd door iedereen. Halverwege werd ik alsnog Cylon, op een moment dat we al wat krapper zaten in fuel en food. Meteen nuke 2 op een basestar gegooid en +1 food geregeld via een destination card, dus ik werd alsnog weer totaal vertrouwd. En laat de Admiral nou totale controle over fuel hebben, als de president niet twijfelt aan diens loyaliteit :P

2 jumps later was 't met 0 fuel aan het einde van mijn beurt afgelopen. Go Team Toaster!

Daarna legende 2 van Legends of Andor nipt gewonnen met z'n allen, was hard rennen met 5 spelers. Ik vind het niet fantastisch schalen wanneer je met 5 bent, maar het is prettig dat 't kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:06
Vandaag (zondag) weer een smoes gevonden om even naar Utrecht te rijden en Subcultures te bezoeken. Altijd weer een feestje om in die winkel rond te lopen. Alsof je in Diagon Alley bent. Ik was niet op zoek naar iets specifieks (eigenlijk zelfs geen plannen om iets te kopen), maar ze hadden een stel aanbiedingen waar ik op de gok wat van mee genomen heb. Ik heb Lancaster (€12,50) en Cosmogenesis (€7,50) gekocht. Daarnaast hadden ze nog een aantal spellen liggen voor kleine prijsjes, zoals Breaking Bad, First Martians: Adventures on the Red Planet en Liguria en flink wat van dat Star Wars miniaturen-spel. Misschien interessant voor iemand?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je Star Wars imperial assault bedoeld heb ik interesse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:06
Iets met metalen miniatuurtjes. Bel ze even straks anders.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 20:55
Zaterdag spellen dag, begonnen met Champions of Midgard (+ beide uitbreidingen) inmiddels heb ik een reputatie en vergaar ik vrij makkelijk blame. Deze pot dan ook niet gewonnen, tevens door wat foutjes van mijzelf, maar vermaak me altijd wel met dit spel.

Daarna wat fillers om vervolgens uiteindelijk Scythe te spelen met 5 spelers incl. Wind Gambit. Ik trok Albion en ging met een compacte engine (2 workers) best aardig. Op 1 moment kon ik van 2 naar 5 sterren in 1 beurt (overige spelers op dat punt 2 sterren max), 2 combats (1 van de 2 blufte ik ook nog waardoor het geen power kostte) + objective. Dit bracht mij tevens op matchpoint aangezien ik met deze actie ook mijn 1-na-laatste upgrade voltooide. So far so good, helaas had ik nu aandacht van iedereen getrokken en werd ik flink aangepakt. Waardoor ik vervolgens 4a5 loze turns speelde, geen territory overhield en zelfs niet het spel uit kon maken (resources werden afgepakt). In hindsight had ik beter in 3 beurten op kunnen bouwen naar een game-ending turn met 4 sterren, maar dat is achteraf altijd makkelijk praten... Ondanks mijn einde als een nachtkaars in dit spel vond ik het wel een heerlijk potje, tevens vind ik de Wind Gambit een hele subtiele toevoeging, die net weer een extra laag toevoegt.

Woensdag verder met de Campaign van Scythe Rise of the Fenris. Kan er voorlopig ook nog geen genoeg van krijgen, tevens kan je met alle uitbreidingen eindeloos variëren!
Bundin schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:49:
Vandaag een pot Battlestar Galactica gespeeld en me prima vermaakt. Omdat het voor alle spelers de eerste keer was, was het reglematig opzoeken hoe iets ook weer werkt en was het moeilijk inschatten hoe waardevol bepaalde resources nou eigenlijk zijn. Dat leidde af en toe wel tot wat verrassingen en vragen (wanneer komen heavy raiders nou op het bord?! En nieuwe basestars?).

De eerste helft was ik geen Cylon en omdat ik begon als papa Adama was ik Admiral. Vol ingezet op het slopen van cylon scheepjes, vrij snel nuke 1 ingezet icm een 'add 2 to roll' kaart om een basestar en 3 raiders te slopen. Nog wat potshots op schepen met Galactica, 2 vipers gerepareerd met een losse kaart. Al met al zichtbaar nuttig. Vanwege mijn doelmatigheid werd ik vrij snel vertrouwd door iedereen. Halverwege werd ik alsnog Cylon, op een moment dat we al wat krapper zaten in fuel en food. Meteen nuke 2 op een basestar gegooid en +1 food geregeld via een destination card, dus ik werd alsnog weer totaal vertrouwd. En laat de Admiral nou totale controle over fuel hebben, als de president niet twijfelt aan diens loyaliteit :P

2 jumps later was 't met 0 fuel aan het einde van mijn beurt afgelopen. Go Team Toaster!

Daarna legende 2 van Legends of Andor nipt gewonnen met z'n allen, was hard rennen met 5 spelers. Ik vind het niet fantastisch schalen wanneer je met 5 bent, maar het is prettig dat 't kan.
Gisteren ook weer een potje Andor gedaan met 6, we speelden de bonuslegende "Bevrijding van de Mijn". Ben het met je eens het niet fantastisch schaalt met 5/6. Soms wordt het hierdoor te makkelijk en op andere momenten hebben sommige helden gewoon weinig te doen en kunnen het beste veel passen. Dan heb je ook mensen die niet willen passen en dan wordt het dus inefficiënt...

Deze legende ook verloren, de eindbaas die we halverwege trokken was simpelweg niet meer te verslaan met onze Helden. Ik zit er sterk aan te denken om Andor Solo te gaan spelen, onlangs de App gehaald deze is ook solo en speelt lekker weg (scheelt ook wel dat je geen house-keeping hebt en de app alles netjes bij houdt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Mvdbeld schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:17:
tevens vind ik de Wind Gambit een hele subtiele toevoeging, die net weer een extra laag toevoegt.
Het hangt naar mijn mening ook heel erg af van de tiles die je trekt voor de Airship abilities. Sommigen zijn enorm goed, anderen (helaas) wat minder, maar ik ben het helemaal met je eens dat de uitbreiding, ondanks de enorme 'mini's' van de Airships, enorm subtiel is. Het hebben van een Airship is zeker geen gamechanger, maar het geeft je meer vrijheid en opties en dat is altijd fijn.

Overigens hebben in onze groep zowel Albion als Togawa het vaak erg moeilijk tegen de originele facties. Ze spelen toch anders en een aantal spelers in onze groep hebben er wat moeite mee om dat onder de knie te krijgen, merk ik (Alleen is m'n zwager echt belachelijk goed met Togawa, als hij die trekt, kunnen we al redelijk zeker voorspellen wie er aan kop eindigt, ongeacht de player mat die er bij wordt getrokken >:) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 11:31
Zaterdag even langs geweest bij mijn favoriete FLGS (Spelhuis in Zonhoven) om Azul: Stained Glass of Sintra en Wingspan op te halen.

Sintra hebben we zondag gespeeld. Ik weet nog niet of ik hem leuker vind dan de 'gewone' Azul. Hij is in ieder geval wat strategischer omdat je door je opzichter te verplaatsen eigenlijk een beurt kunt overslaan. In Azul kun je behoorlijk de pineut zijn als er nog maar één soort stenen over is en jij dan toevallig aan de beurt bent. In Sintra heb je tenminste nog een kans om dit te vermijden.

Dan Wingspan. Uiteindelijk heb ik toch de NL-versie gekocht en daar ben ik wel blij om, want de vertaling is best wel goed gedaan. We hebben gisteren een testspel met twee spelers gedaan en eigenlijk was alles van het eerste moment duidelijk. Zoals veel engine builders komt het spel wat traag op gang, maar zodra je wat kaarten op je bord hebt liggen kun je echt mooie combo's krijgen. De doelen voor elke ronde zijn ook van bij het begin bekend, dus je weet waar je naartoe moet werken. Wat ik ook erg positief vond is dat veel kaarten ook acties aan je tegenstanders geven, je blijft dus ook buiten je beurt betrokken.

Met twee spelers komt het spel misschien niet helemaal tot zijn recht omdat de open kaarten en de voedselvoorraad veranderen niet zo vaak waardoor je wat vast kunt komen te zitten. Onze eindscore was 85-67 omdat de tweede speler gewoon niet de kaarten kreeg om goed te scoren op het vierde einddoel. Desalniettemin: topspel!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
michaelvink schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Het hangt naar mijn mening ook heel erg af van de tiles die je trekt voor de Airship abilities. Sommigen zijn enorm goed, anderen (helaas) wat minder, maar ik ben het helemaal met je eens dat de uitbreiding, ondanks de enorme 'mini's' van de Airships, enorm subtiel is. Het hebben van een Airship is zeker geen gamechanger, maar het geeft je meer vrijheid en opties en dat is altijd fijn.

Overigens hebben in onze groep zowel Albion als Togawa het vaak erg moeilijk tegen de originele facties. Ze spelen toch anders en een aantal spelers in onze groep hebben er wat moeite mee om dat onder de knie te krijgen, merk ik (Alleen is m'n zwager echt belachelijk goed met Togawa, als hij die trekt, kunnen we al redelijk zeker voorspellen wie er aan kop eindigt, ongeacht de player mat die er bij wordt getrokken >:) ).
Klopt tegels maken zeker uit, sommige zijn beter dan andere. Van het weekend hadden we de tegel "dat als ergens een airship hovert, degene die naar of door die hex wil bewegen een grondstof moet betalen". Dat we hem trokken, had iedereen zoiets van "meh", maar tijdens het spel een aantal keer leuk gebruik van zien maken, voorbeelden:
- De factory "blokkeren", hierdoor kon 1 speler niet simpelweg naar de factory maar moest hij eerst een grondstof bemachtigen.
- "Blokkeren" van encounters
- "Blokkeren" van river walk gebieden

Dat vind ik direct ook het goeie aan Scythe, het is niet echt blokkeren maar meer het lastiger maken. Je kan iemand dwarsbomen maar niet volledig de grond in boren, hetzelfde geldt voor de algehele balans (combat is wederom subtiel) van het spel.

Eens dat de "Invaders from Afar" facties lastiger zijn, dit is met name door het ontbreken van "speed" in mijn optiek. Helaas had een "beginner" in onze Fenris campagne Togawa getrokken, dit liep ook niet echt lekker (inmiddels kunnen wisselen). Togawa het ook wel eens erg goed zien doen, eindigde 2de in een spel met slechts 2 sterren. Albion speelde ik eigenlijk hartstikke lekker dit weekend, tot ik iets te duidelijk op kop kwam qua sterren (qua territory stond ik niet eens heel goed, had wel flags) en toen voor het eerst echt flink gedwarsboomd werd.
HellPunk schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:56:
Zaterdag even langs geweest bij mijn favoriete FLGS (Spelhuis in Zonhoven) om Azul: Stained Glass of Sintra en Wingspan op te halen.

Sintra hebben we zondag gespeeld. Ik weet nog niet of ik hem leuker vind dan de 'gewone' Azul. Hij is in ieder geval wat strategischer omdat je door je opzichter te verplaatsen eigenlijk een beurt kunt overslaan. In Azul kun je behoorlijk de pineut zijn als er nog maar één soort stenen over is en jij dan toevallig aan de beurt bent. In Sintra heb je tenminste nog een kans om dit te vermijden.

Dan Wingspan. Uiteindelijk heb ik toch de NL-versie gekocht en daar ben ik wel blij om, want de vertaling is best wel goed gedaan. We hebben gisteren een testspel met twee spelers gedaan en eigenlijk was alles van het eerste moment duidelijk. Zoals veel engine builders komt het spel wat traag op gang, maar zodra je wat kaarten op je bord hebt liggen kun je echt mooie combo's krijgen. De doelen voor elke ronde zijn ook van bij het begin bekend, dus je weet waar je naartoe moet werken. Wat ik ook erg positief vond is dat veel kaarten ook acties aan je tegenstanders geven, je blijft dus ook buiten je beurt betrokken.

Met twee spelers komt het spel misschien niet helemaal tot zijn recht omdat de open kaarten en de voedselvoorraad veranderen niet zo vaak waardoor je wat vast kunt komen te zitten. Onze eindscore was 85-67 omdat de tweede speler gewoon niet de kaarten kreeg om goed te scoren op het vierde einddoel. Desalniettemin: topspel!
Aaaaah Wingspan, die wil ik ook, maar heb nog zoveel te spelen.... :o Terraforming Mars (Wingspan wordt soms al TF met vogels genoemd) heeft mij nooit echt kunnen boeien, maar Wingspan lijkt mij wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Oops, deze mag verwijderd worden.

[ Voor 96% gewijzigd door Mvdbeld op 12-03-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Mvdbeld schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Klopt tegels maken zeker uit, sommige zijn beter dan andere. Van het weekend hadden we de tegel "dat als ergens een airship hovert, degene die naar of door die hex wil bewegen een grondstof moet betalen". Dat we hem trokken, had iedereen zoiets van "meh", maar tijdens het spel een aantal keer leuk gebruik van zien maken, voorbeelden:
- De factory "blokkeren", hierdoor kon 1 speler niet simpelweg naar de factory maar moest hij eerst een grondstof bemachtigen.
- "Blokkeren" van encounters
- "Blokkeren" van river walk gebieden

Dat vind ik direct ook het goeie aan Scythe, het is niet echt blokkeren maar meer het lastiger maken. Je kan iemand dwarsbomen maar niet volledig de grond in boren, hetzelfde geldt voor de algehele balans (combat is wederom subtiel) van het spel.

Eens dat de "Invaders from Afar" facties lastiger zijn, dit is met name door het ontbreken van "speed" in mijn optiek.
Ja en nee. Het ontbreken van speed zou je kunnen opvangen door resp. Shinobi voor Togawa (Move to any territory with a trap token) en Rally voor Albion (Move to any territory where you have a flag or a worker), op de faction mats als Mehc abilities. Het grote punt is, dat moet je dus wel voorbereiden door in het begin van het spel die traps en flags op strategische punten neer te leggen. Doe je dat dus niet, dan mis je de speed inderdaad heel erg hard.

Wingspan heb ik ook nog op mijn lijstje staan! Helaas is de lokale spellenwinkel sinds deze maand opgedoekt (FYI: ondanks mijn 'financiële steun'; Ja, ze waren duurder dan de Intertoys, maar het was een lokale spellenboer, die moet je koesteren en steunen!), dus ik zal nog even geduld moeten hebben voor ik hem aanschaf, maar ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
michaelvink schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:54:
[...]

Ja en nee. Het ontbreken van speed zou je kunnen opvangen door resp. Shinobi voor Togawa (Move to any territory with a trap token) en Rally voor Albion (Move to any territory where you have a flag or a worker), op de faction mats als Mehc abilities. Het grote punt is, dat moet je dus wel voorbereiden door in het begin van het spel die traps en flags op strategische punten neer te leggen. Doe je dat dus niet, dan mis je de speed inderdaad heel erg hard.

Wingspan heb ik ook nog op mijn lijstje staan! Helaas is de lokale spellenwinkel sinds deze maand opgedoekt (FYI: ondanks mijn 'financiële steun'; Ja, ze waren duurder dan de Intertoys, maar het was een lokale spellenboer, die moet je koesteren en steunen!), dus ik zal nog even geduld moeten hebben voor ik hem aanschaf, maar ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over, dus ik ben benieuwd!
Die abilities ben ik ook bekend mee, maar bijvoorbeeld de factory is best een end weg (5 enkele stappen vanuit homebase) en dit is ook niet echt te mitigaten met bovenstaande abilities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
Afgelopen weekend m'n broer en een goede vriend (die aangaf eigenlijk niet van bordpellen te houden) geintroduceerd tot King of Tokyo. De keuze is hierop gevallen, omdat 1) het supermakkelijk uit te leggen is, 2) een potje niet te lang duurt en 3) kom op... Yathzee met reuzemonsters, hoe kun je dat nou niet tof vinden? Het resultaat: 2 potjes gespeeld en over twee weken spelen we weer!

De avond nog afgesloten met twee rondjes Virus!. Die hebben we een tijdje geleden op de kop getikt bij de (nu helaas gesloten :'( ) lokale spellenwinkel. De reviews van het spel doen het in mijn ogen geen recht. Speelt vlot weg, legt ontzettend makkelijk uit (de kids van m'n zwager en schoonzus , allemaal <10 jaar oud, spelen het maar wat graag!). Verwacht geen avondvullend programma met het spel, maar het is een meer dan prima filler.

Voor komend weekend hebben we afgesproken met m'n andere zwager en zijn vriendin voor een avondje Scythe. Die hebben we een paar weken geleden kennis laten maken met dat spel en ze waren er beiden bijzonder enthousiast over. I can't wait!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend nog eens Azul: Stained Glass of Sintra gespeeld. Wat mij betreft is drie het ideale speleraantal voor dit spel. Met vier komt er al snel een grote hoeveelheid stenen van dezelfde kleur in het midden te liggen en dan is er altijd iemand de pineut. In dit spel was ik dat tot drie keer toe en dat kostte me dus 26 minpunten :+ . Verder nog steeds een goed spel, het is een erg interessante puzzel om eerst de glasramen rechts af te maken zodat je ze later telkens opnieuw kunt scoren.
michaelvink schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:36:
De avond nog afgesloten met twee rondjes Virus!. Die hebben we een tijdje geleden op de kop getikt bij de (nu helaas gesloten :'( ) lokale spellenwinkel. De reviews van het spel doen het in mijn ogen geen recht. Speelt vlot weg, legt ontzettend makkelijk uit (de kids van m'n zwager en schoonzus , allemaal <10 jaar oud, spelen het maar wat graag!). Verwacht geen avondvullend programma met het spel, maar het is een meer dan prima filler.
Dat heb je met de huidige overvloed aan spellen, als iets 'gewoon goed' is en niet boven de massa uit steekt wordt het al snel afgeserveerd :'( .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Anvil_
Scythe staat bij ons in de groep ook op de nominatie om uit te proberen, maar voorlopig hou ik me vooral bezig met Twilight Imperium 4 :)

King of Tokyo is bij mij thuis ook een hit, zowel bij kids als volwassen die geen boardgamer zijn.. of als filler game met de serieuzere groep.

Afgelopen weekend waren er wat afvallers, maar uiteindelijk toch een dag geblocked voor een 3 speler spel. 4-6 spelers is toch een leuker aantal, maar aangezien we alledrie al ervaring hadden leek het een mooie kans om op een wat hoger niveau te spelen en de diepte in te gaan (de vorige sessies hadden we meerdere first timers aan tafel).

Rond 11u begonnen we aan de eerste sessie en we konden inderdaad merken dat met wat focus, discipline en ervaren spelers het speel veel sneller en vloeiender loopt (de vorige sessie met 5 man duurde 13u!!).

Ik speelde the Barony vs. Mentak en Peace Turtles(Xarr oid?) en wist de eerste 2 rondes Warfare als strategy card te kiezen. Verder de dreadnought ook gebruikt als infantry carrier en er snel een 2e carrier bijgebouwd. Hierdoor had ik na ronde 2 al iets van 6 of 7 systems, 3 meer dan de andere 2 spelers ongeveer. Samen met mijn geweldige homesystem (6 resources!) had ik dus een serieus economisch voordeel tov de rest.

Toen ik ook nog als enige in positie was Megatol rex in te nemen en te houden, ging het opeens wel erg snel. Ik had tegelijk imperial gekozen voor nog een extra Megatol punt en ook de 1 point objectives kon ik bijna vanzelf scoren de eerste rondes. In ronde 5 gaven de andere 2 spelers op, ik stond toen al op 9 van de 10 punten en was niet meer in te halen of af te stoppen.. na <4 uur spelen.

Hier was ik in een 5 of 6 speler spel niet zo makkelijk mee weggekomen. Ik vond het leuk zo'n perfecte sprint te maken, maar ergens ook jammer. Ik had graag mijn berg planeten en resources vertaald in de beruchte vloten met grote capital ships (met de bijbehorende armor/tech combos) die de Barony zo sterk maken.

De 2e pot lieten we ons overtuigen door 1 van de aanwezigen om voor een 14 point game te gaan, dit zou ik met meer spelers nooit aandurven.. We hadden echter een zeer efficient klein groepje en de dag was nog jong.. dus in dit geval gingen we toch akkoord. De meeste reviewers op youtube geven aan dat ze dit nog nooit aangedurfd hebben, kan me inderdaad voorstellen dat je met 6 spelers bijna 2 dagen nodig hebt..

Ik koos nu Yssaril tribes, mn tegenstanders Sol en Clan of Saar. De flexibiliteit van de berg actiekaarten van mijn ras bevielen me erg goed, ik pakte met politics ook regelmatig nog extra action cards mee.Dat is dus +6 kaarten (!!) per ronde, waarvan je er 2 moet discarden voor dit ras.

Sidenote: ik merkte wel dat dit veel makkelijker is met 2 strategy cards per speler (bij 5 of 6 spelers kies je er maar 1), het spel verloopt ook gewoon rapper qua progressie. Bij 4 spelers zou ik liever met 1 kaart p.p. spelen, ik vind het leuker als er strategy cards blijven liggen elke ronde, toch een extra laag strategie. Daar komt bij dat sommige onervaren spelers volledig gaan verzuipen in analysis paralysis als ze 6 keer per ronde de keuze moeten maken of ze met een secondary van een andere actieve speler willen meeliften of niet :)

Dit keer was er vooral van 1 van mn buren rappe en aggressieve expansie naar mijn gebied en had ik dus niet de monsterstart van de vorige pot. Nadat het spel een tijdje gelijk op ging, pakte ik met een kleine force megatol rex en begon daar weer dubbele punten te scoren. Dit was van korte duur, omdat Sol en force Megatol overnam, de Saar speler had meerdere grote vloten ernaast liggen.. maar bleef m.i. toch te passief op dit moment.

Ondanks de 14 punten schaal maakte Sol toch een serieuze sprint naar de overwinning, dus Saar en ik vormden een bondgenootschap om hem af te stoppen. Megatol Rex was zowel in de ruimte als op de grond goed verdedigd (ook al knalde ik daar met actiekaarten een PDS en spacedock weg).. dus een sprint naar zijn "Pie slice" (gebied rond zn homeworld) was de enige valide optie. Mijn buurman kwam nu wel in beweging en we vielen hem dus samen aan.... en kwamen tot de conclusie dat Sol *zeer* lastig van planeten te krijgen is.

Hij had veel strategy tokens en gebruikte dus constant orbital drop (racial tech mooi passend bij het Starship troopers thema van Sol) om overal zn special ops II (sterkste infantry in the game) neer te smijten. Ik merkte dat mijn ras een pijnlijk gebrek aan Bombard opties had.

Uiteindelijk had ik met de X89 bacterial weapon tech (killed alle inf op een planeet, maar kost wel een aparte actie) en Fleet logistics (2x een actie achter elkaar) toch bijna zn thuisplaneet te pakken. (toelichting: je mag geen public objective point scoren zonder je home system te bezitten, uiteraard hadden we de Imperial strategy kaart waarmee je megatol Rex punten scoort ook al voor zn neus weggekaapt dit keer)

Op het nippertje wist hij echter zn laatste punt te scoren en (terecht) te winnen. Ik had zelf een duister plan om mn bondgenoot te verraden en zo zelf nog een inhaalslag van 4 punten te maken, maar met behulp van een cruciale actiekaart en een warrige keuze van mn bondgenoot was de overwinning toch echt voor Sol. Initiative order en het hebben van de Imperial kaart (punten scoren tijdens de ronde ipv aan het einde) is echt cruciaal als meerdere speler de eindstreep kunnen halen in een ronde.

Latert besefte ik overigens dat ik de hele green tech tree af was gegaan, maar deze Yssaril racial tech compleet vergeten was:

"Mageon Implants: ACTION: Exhaust this card to look at another player's hand of action cards. Choose 1 of those cards and add it to your hand. "

Dit had een cruciaal verschil kunnen maken.. zowel met de inname van Megatol Rex als de agenda phase voor de laatste ronde had Sol 1 actiekaart gespeeld waarmee hij het verschil in zijn voordeel maakte... Dit had ik dus simpelweg kunnen voorkomen door zn hand in te zien en deze 1 of 2 kaarten eventueel ook te stelen van hem... :(

Terechte overwinning van Sol, maar ik heb dus niet alles uit mn ras gehaald. De flexibiliteit van een hand met 10-15 actiekaarten (normaal is er een limiet van 7) is echt heel leuk, maar er is uiteraard een flinke randomness mbt welke kaarten je dan krijgt. en of je tegenstander niet net op het meest cruciale moment een Sabotage kaart kan spelen in reactie daarop..

.. en daar was dus exact mijn vergeten racial tech voor bedoeld 8)7

al met al een leuke sessie, die 7u duurde.. ook niet heel slecht inclusief pauze voor avondeten en de 14 punten variant :)

Erg gaaf om zo 2 potten achter elkaar te spelen (en 2 rassen te kunnen uitproberen), maar de volgende keer gaan we weer voor 5 of 6 spelers. Ik merk ook dat ik me maar blijf verdiepen in het spel, zelfs al duurt het weken voor ik weer speel. Dit is voor mij echt de gaafste boardgame die ik ooit gespeeld heb denk ik _/-\o_

Tenslotte hebben we onze eerste houserule uitgeprobeerd, met dank aan de (geweldig leuke) Spacecats Peaceturtles podcast: stemmen in de agenda phase doen we tegelijk, ipv 1 voor 1.

Bij onze vorige potten merkten we dat we vaak vooraf al konden uitrekenen wie er een stemming ging winnen, waarna er een soort Abstain kettingreactie rond de tafel ging en de laatste speler dan met 1 stem zn doel bereikte. Vervolgens had iedereen dus nog al zn stemmen voor de 2e stemronde... Dit is echter niet de opzet van de designers, die mikten op het Game of Thrones effect, waarbij je op 3 tracks moet bieden en dus echt je resources *moet* verdelen over die 3 rondes.

Het beviel ons erg goed, het stemmen was spannender (want allemaal tegelijk) en sneller (bij apart stemmen was er een aparte discussie per speler stem moment, zeer verwarrend en vermoeiend).

[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 19-03-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jeetje heel verhaal :p

Ik las dat je liever 1 kaart per speler hebt omdat dat meer strategie oplevert, da's niet helemaal zo. Wanneer je 2 kaarten heb (of dat alle kaarten gekozen worden) geeft toch wat tactische opties die 6p niet heeft. Overigens moet je 4p als een andere game zien dan 6p. Daar zit zoveel verschil tussen dat het (bijna) 2 verschillende games zijn. En als aller laatst is mijn tip op 4p om een "thin" galaxy te bouwen. Dan haal je de 2 rijen van 3 tegels aan de zijkanten er af. Zoveel leuker.
Bij onze vorige potten merkten we dat we vaak vooraf al konden uitrekenen wie er een stemming ging winnen, waarna er een soort Abstain kettingreactie rond de tafel ging en de laatste speler dan met 1 stem zn doel bereikte. Vervolgens had iedereen dus nog al zn stemmen voor de 2e stemronde... Dit is echter niet de opzet van de designers, die mikten op het Game of Thrones effect, waarbij je op 3 tracks moet bieden en dus echt je resources *moet* verdelen over die 3 rondes.
TI draait om de meta: onderhandelen is key. Hoe kom je er bij dat de huidige werking niet overeenkomt met de opzet van de designers? In de nieuwe uitbreiding van Game of Thrones kan de Targaryen nu zijn votes ook aan iemand anders geven, dus daar is het ook onderhandelen.

[ Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 19-03-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Voor de geïnteresseerden: DLP Games verkoopt naar aanleiding van hun tienjarig bestaan bundels van Altiplano en Orleans. De prijs van de Orléans-bundel is op zich niet bijster interessant, maar je krijgt er wel alle promo-tegels bij en het kost wel wat als je die allemaal los moet kopen. De Altiplano-bundel lijkt me wel scherp geprijsd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:06:
Voor de geïnteresseerden: DLP Games verkoopt naar aanleiding van hun tienjarig bestaan bundels van Altiplano en Orleans. De prijs van de Orléans-bundel is op zich niet bijster interessant, maar je krijgt er wel alle promo-tegels bij en het kost wel wat als je die allemaal los moet kopen. De Altiplano-bundel lijkt me wel scherp geprijsd!
orleans is <3
Deze is wel in het duits dus, nu is de basis versie redelijk taal onafhankelijk. Maar mogelijk de uitbreidingen niet.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heuveltje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:11:
[...]

Wel in het duits dus, nu is de basis versie redelijk taal onafhankelijk. Maar mogelijk de uitbreidingen niet.
Ik zag er wel staan dat je de taal kunt kiezen. Maar waar dat dan daadwerkelijk kan...? geen idee.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 20-03-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MrVegeta schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:32:
Jeetje heel verhaal :p

Ik las dat je liever 1 kaart per speler hebt omdat dat meer strategie oplevert, da's niet helemaal zo. Wanneer je 2 kaarten heb (of dat alle kaarten gekozen worden) geeft toch wat tactische opties die 6p niet heeft. Overigens moet je 4p als een andere game zien dan 6p. Daar zit zoveel verschil tussen dat het (bijna) 2 verschillende games zijn. En als aller laatst is mijn tip op 4p om een "thin" galaxy te bouwen. Dan haal je de 2 rijen van 3 tegels aan de zijkanten er af. Zoveel leuker.

TI draait om de meta: onderhandelen is key. Hoe kom je er bij dat de huidige werking niet overeenkomt met de opzet van de designers? In de nieuwe uitbreiding van Game of Thrones kan de Targaryen nu zijn votes ook aan iemand anders geven, dus daar is het ook onderhandelen.
Je hebt helemaal gelijk, 2 strat. kaarten per speler geeft meer tactische opties en een snellere spelopbouw.. maar ook meer complexiteit. Een voorbeeld hiervan is timing van secondaries, zoals warfare of tech spelen als je medespelers geen resources meer te besteden hebben voor de secondary (build in home system).. of snel resources uitgeven zodat je met de secondary van diplomacy 2 planeten weer kunt omdraaien en hun resoources opnieuw kunt gebruiken dezelfde ronde etc..

In mij TI4 groep haken er nog steeds nieuwelingen aan, je wilt echt niet dat die ook nog over bovenstaande 5 extra secondaries moeten nadenken in een ronde (sessie 2 duurde 13 uur he ;) ) Daar komt nog bij dat ik het zelf leuker vind als niet alle strat kaarten in elke ronde zitten, het kiezen hiervan en anticiperen op wat de rest wel/niet kiest bevat toch echt ook een stuk strategie. Voorbeeld: als Jol Nar zelf geen tech kiest, kan het super effectief zijn voor de rest van de tafel om dit dan ook niet te doen. Zo kan hij zn race special niet gebruiken en snowballed zn techontwikkeling minder.

Wat de agenda phase betreft, hoe ik daar bij kom? Veel gehoorde klacht in de community (Spacecats Peaceturtles, Reddit, BGG etc.).. er wordt zeker wel onderhandeld bij ons nadat een agenda bekend wordt gemaakt, alleen niet meer voor en na elke speler stem. In mijn groep werkt het zo totaal niet, terwijl het tegelijk stemmen in GoT (weliswaar zonder deals in dit spel meestal) wel erg leuk is in onze beleving. Wij zijn hier zeker niet de enige groep in. Maar goed, dat is het mooie van houserules.

-----------
In other news: Root is in de aanbieding bij spellenrijk.nl, echt een prachtig spel en het thema en de asymmetrie (elke factie is een totaal ander spel bijna) spreekt me erg aan. Ik heb me echter laten afschrikken door de kritiek van de SU&SD review. Zoals gebruikelijk zwemmen ze weer tegen de stroom in, want ik zie dat andere reviews veel positiever zijn..

Verder zal dit versie 1 of 2 zijn verwacht ik? van een boardgamende collega begrijp ik net dat je versie 4 (de huidige op kickstarter) moet hebben, of anders een pakket met bijgewerkte regels en kaarten kunt aanschaffen? Dan gaat het ook om balance fixes.. weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Bleh, ik wilde gisteren Cartographers pre-orderen bij Thunderworkds. Die kost $24,95, dus in principe net goedkoop genoeg om onder de drempelwaarde voor douanekosten te blijven. Alleen hanteert de douane een wel zeer ongunstige wisselkoers waardoor je alsnog over die drempelwaarde gaat en 22 euro aan kosten mag aftikken als je eruit gepikt wordt voor controle.

Dan maar afwachten tot ik het hier in een FLGS zie, hopelijk moet ik er geen jaar op wachten zoals bij Roll Player ;( .
heuveltje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:11:
[...]
orleans is <3
Deze is wel in het duits dus, nu is de basis versie redelijk taal onafhankelijk. Maar mogelijk de uitbreidingen niet.
Ik ben niet verder gegaan in het bestelproces en kan de webshop nu even niet bereiken, maar ik dacht dat het de Engels/Duitse versie was die ze aanboden. In ieder geval zeker iets om op te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

HellPunk schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Bleh, ik wilde gisteren Cartographers pre-orderen bij Thunderworkds. Die kost $24,95, dus in principe net goedkoop genoeg om onder de drempelwaarde voor douanekosten te blijven. Alleen hanteert de douane een wel zeer ongunstige wisselkoers waardoor je alsnog over die drempelwaarde gaat en 22 euro aan kosten mag aftikken als je eruit gepikt wordt voor controle.

[...]

Ik ben niet verder gegaan in het bestelproces en kan de webshop nu even niet bereiken, maar ik dacht dat het de Engels/Duitse versie was die ze aanboden. In ieder geval zeker iets om op te letten :)
Ik heb gemerkt dat als ze verzenden en het wordt hier met PostNL afgehandeld, ik vaak invoerkosten betaal, maar gaat het via DHL of UPS, dan weer niet. Zeker bij kickstarter vermeld ik het er altijd bij voor als ze kijken hoe ze dingen gaan verzenden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Martinspire schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:27:
[...]

Ik heb gemerkt dat als ze verzenden en het wordt hier met PostNL afgehandeld, ik vaak invoerkosten betaal, maar gaat het via DHL of UPS, dan weer niet. Zeker bij kickstarter vermeld ik het er altijd bij voor als ze kijken hoe ze dingen gaan verzenden.
Ik heb niet de ervaring dat de Belgische douane onderscheid maakt :) , dus ik neem liever geen risico - beetje van de zotte om voor een spel van €22 nog eens hetzelfde bedrag aan invoer- en douanekosten kwijt te zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Volgens mij zijn gezelschapsspellen vrij van invoerrechten. dus eigenlijk zou het onmogelijk zijn om invoerrechten te betalen!

Eventuele douanekosten zou mogelijk zijn. mocht je die belast krijgen zou ik toch eens even kijken waar die precies voor belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Swaxie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:16:
Volgens mij zijn gezelschapsspellen vrij van invoerrechten. dus eigenlijk zou het onmogelijk zijn om invoerrechten te betalen!

Eventuele douanekosten zou mogelijk zijn. mocht je die belast krijgen zou ik toch eens even kijken waar die precies voor belast worden.
Je betaalt geen invoerrechten tot een bedrag van 150 euro, maar als je boven de 22 euro zit mag je wel BTW en inklaringskosten aftikken. Vooral die laatste lopen nogal op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:34:
[...]

-----------
In other news: Root is in de aanbieding bij spellenrijk.nl, echt een prachtig spel en het thema en de asymmetrie (elke factie is een totaal ander spel bijna) spreekt me erg aan. Ik heb me echter laten afschrikken door de kritiek van de SU&SD review. Zoals gebruikelijk zwemmen ze weer tegen de stroom in, want ik zie dat andere reviews veel positiever zijn..

Verder zal dit versie 1 of 2 zijn verwacht ik? van een boardgamende collega begrijp ik net dat je versie 4 (de huidige op kickstarter) moet hebben, of anders een pakket met bijgewerkte regels en kaarten kunt aanschaffen? Dan gaat het ook om balance fixes.. weet iemand hier meer van?
Bedankt voor de tip, heb hem besteld en is gisteren binnen gekomen.
Ik heb hem vorige week voor het eerst gespeeld en dus direct gekocht. Ik zat al te kijken naar de kickstarter, echter had ik dan de basegame pas in december. Nu voor ongeveer dezelfde prijs via spellenrijk. Ik heb nu alleen de laatste expansion + de upgrade kit besteld. Ik heb de first edition, second printing binnen gekregen. Er zijn inderdaad wat verschillen, echter is er een pdf beschikbaar gesteld welke je kan printen en mee kan spelen. Zodra de kickstarter binnen is met de upgrade kit heb je deze niet meer nodig.

Ontzettend interessant spel waarin iedere factie compleet anders speelt. Als je eenmaal door hebt wat je kan doen speelt het vrij vlot. Echter is het wel een redelijke take that game. Daar moet je dus wel van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:08:
[...]
Bedankt voor de tip, heb hem besteld en is gisteren binnen gekomen.
Ik heb hem vorige week voor het eerst gespeeld en dus direct gekocht. Ik zat al te kijken naar de kickstarter, echter had ik dan de basegame pas in december. Nu voor ongeveer dezelfde prijs via spellenrijk. Ik heb nu alleen de laatste expansion + de upgrade kit besteld. Ik heb de first edition, second printing binnen gekregen. Er zijn inderdaad wat verschillen, echter is er een pdf beschikbaar gesteld welke je kan printen en mee kan spelen. Zodra de kickstarter binnen is met de upgrade kit heb je deze niet meer nodig.

Ontzettend interessant spel waarin iedere factie compleet anders speelt. Als je eenmaal door hebt wat je kan doen speelt het vrij vlot. Echter is het wel een redelijke take that game. Daar moet je dus wel van houden.
Ik was inmiddels bijgepraat door iemand en tot dezelfde conclusie gekomen, de upgrade kit kun je al krijgen voor alleen verzendkosten door 1 dollar pledgen op de 4th edition kickstarter. Of wachten tot 3rd edition deze zomer in de winkel komt.

Ik twijfel nog even, maar 50 euro (even een artikel van 50ct oid erbij nemen om over de gratis verzenden grens te gaan) is geen gekke prijs volgens mij. Al kost de basis versie 4 op KS volgens mij maar 60 dollar, maar dan moet je nog een tijd wachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag bij Zuiderspel geweest, twee spellen gespeeld, twee spellen gekocht.

Detective: A Modern Crime Board Game: demo scenario gespeeld, prima mee vermaakt. Prima combinatie van info verzamelen, beetje googlen en gebruik maken van de online 'database' waarin je info kan verzamelen en teruglezen. Prima mix van offline en online.

Memoir '44: gekocht omdat de regels binnen 5 minuten uitgelegd zijn, maar er wel een mooi stuk tactische diepgang achter zit. Easy to learn, difficult to master past prima. En het speelt snel genoeg weg om ook tussendoor te kunnen.

Prima dagje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
Zuiderspel had me ook erg leuk geleken, maar ik vind het zo'n eind rijden vanuit Noord-Holland :(

In ander nieuws, Spellenspektakel is dit jaar op 9 en 10 november en de locatie is veranderd: Niet meer in het beursgebouw te Eindhoven, maar in de Jaarbeurs in Utrecht. Voor mij erg fijn, scheelt bijna de helft aan rijstijd, maar ik kan me zomaar voorstellen dat onze Belgische mede-fans er wat minder blij mee zijn.

Wat ik zelf afgelopen editie erg jammer vond, was dat het door de grote drukte en beperkte beschikbaarheid van tafels lastig was om ergens aan te schuiven om iets te spelen. Ik hoop dat dat met de verhuizing naar de Jaarbeurs (waarbij ik het vermoeden heb dat er daar meer ruimte beschikbaar is) kan worden aangekaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
Van het weekend weer verder gegaan met Scythe en aardig meters gemaakt met 3 facties.

Togawa:
Scythe - Togawa
Alleen de ring van de base moet ik nog paars schilderen.

Albion:
Scythe - Albion
De bases moet ik nog afmaken, rotsachtig terrein met een plukje gras (Schots hoogland). Daarnaast moet de character/hero van Albion ook nog.

Rusviet:
Scythe - Rusviet
Zelfde verhaal als Albion, bases moeten nog afgemaakt worden wellicht sneeuw voor Rusviet. Daarnaast moet ook de character/hero nog.

Saxony/Crimea zijn reeds klaar, kon zo snel even geen foto's vinden. Zal die misschien vanavond nog even toevoegen.

Moet dus nog het volgende:
- Bases van Togawa, Albion en Rusviet
- Characters van Albion, Rusviet, Polania en Nordic.
- Mechs van Nordic en Polania
- 7 Airships
spoiler: The Rise of Fenris
- Vesna Faction, 4 Mechs, Airship en Character
- Fenris Faction, 4 Mechs, Airship en Character
- Unlockables na Scenario 5... (zo ver ben ik momenteel)

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 25-03-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
Supergaaf! Als je een 3D-printer hebt, er is een model beschikbaar dat je kunt gebruiken om de Factory op de map te zetten. Let wel op: lange print :p

Ik wou dat ik het geduld kon opbrengen op mini's te schilderen... _/-\o_

- Edit: Waar berg je je mini's in op? De standaard plastic box die bij het spel zat, of heb je er iets customs voor?

[ Voor 17% gewijzigd door Smuey op 25-03-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
michaelvink schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:28:
Supergaaf! Als je een 3D-printer hebt, er is een model beschikbaar dat je kunt gebruiken om de Factory op de map te zetten. Let wel op: lange print :p

Ik wou dat ik het geduld kon opbrengen op mini's te schilderen... _/-\o_

- Edit: Waar berg je je mini's in op? De standaard plastic box die bij het spel zat, of heb je er iets customs voor?
Die factory is ook gaaf, maar voorlopig eerst alle facties maar eens afmaken!

Heb een insert van Tower Rex - Scythe, ben niet geheel tevreden met de insert. Had voorheen een zelf gemaakte:
Foam Core: Scythe | Pub Meeple 2
Voordeel van mijn eigen insert was dat de faction/player mats er netjes ingingen, die liggen nu los in de insert. Tevens past de board extension niet in de insert van Tower Rex. Mini's zijn wel iets beter in de insert van Tower Rex max 1 of 2 per vakje, moet alleen nog wel met foam iets gaan maken voor mijn painted mini's in die vakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Mvdbeld schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Die factory is ook gaaf, maar voorlopig eerst alle facties maar eens afmaken!

Heb een insert van Tower Rex - Scythe, ben niet geheel tevreden met de insert. Had voorheen een zelf gemaakte:
[Afbeelding: Foam Core: Scythe | Pub Meeple 2]
Voordeel van mijn eigen insert was dat de faction/player mats er netjes ingingen, die liggen nu los in de insert. Tevens past de board extension niet in de insert van Tower Rex. Mini's zijn wel iets beter in de insert van Tower Rex max 1 of 2 per vakje, moet alleen nog wel met foam iets gaan maken voor mijn painted mini's in die vakjes.
Zo te zien heb ik grotendeels dezelfde insert als degene die jij gemaakt hebt. Ik heb nu alleen een aantal uitbreidingen en promo's waardoor het allemaal net niet helemaal lekker meer past. Ik heb bijv. alle 7 combat dials en de board extension, dan kan de doos niet helemaal lekker meer dicht. Wel heb ik recent een 3D-printer aangeschaft, dus wellicht dat ik daar mee aan de slag ga om iets te ontwerpen. Overigens heb ik de Invaders from Afar-expansion in de basis-doos zitten, Wind Gambit en RoF zitten beiden in hun eigen verpakking. Misschien moet ik er dan toch maar aan geloven en de Legendary box aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
michaelvink schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Zo te zien heb ik grotendeels dezelfde insert als degene die jij gemaakt hebt. Ik heb nu alleen een aantal uitbreidingen en promo's waardoor het allemaal net niet helemaal lekker meer past. Ik heb bijv. alle 7 combat dials en de board extension, dan kan de doos niet helemaal lekker meer dicht. Wel heb ik recent een 3D-printer aangeschaft, dus wellicht dat ik daar mee aan de slag ga om iets te ontwerpen. Overigens heb ik de Invaders from Afar-expansion in de basis-doos zitten, Wind Gambit en RoF zitten beiden in hun eigen verpakking. Misschien moet ik er dan toch maar aan geloven en de Legendary box aanschaffen...
Heb inderdaad ook Basegame + Invaders from Afar & metalen munten in de doos van de basegame met de insert van Tower Rex. Wind Gambit en the Rise of Fenris houdt ik denk beide los in hun doos/plastic insert, voor Fenris wellicht nog een foamcore insert maken voor de losse componenten/tokens etc.

Twijfel nog van het volgende wat ik evt. bij wil halen:
- Encounter/Factory promo's
- Scythe Encounters - 32 new promo encounter cards
- Metalen $50,- munten
- Playmat en dan board extension weg doen
- Realistic resources

[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 25-03-2019 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
michaelvink schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:37:
In ander nieuws, Spellenspektakel is dit jaar op 9 en 10 november en de locatie is veranderd: Niet meer in het beursgebouw te Eindhoven, maar in de Jaarbeurs in Utrecht. Voor mij erg fijn, scheelt bijna de helft aan rijstijd, maar ik kan me zomaar voorstellen dat onze Belgische mede-fans er wat minder blij mee zijn.

Wat ik zelf afgelopen editie erg jammer vond, was dat het door de grote drukte en beperkte beschikbaarheid van tafels lastig was om ergens aan te schuiven om iets te spelen. Ik hoop dat dat met de verhuizing naar de Jaarbeurs (waarbij ik het vermoeden heb dat er daar meer ruimte beschikbaar is) kan worden aangekaart.
Wij zijn er een keer geweest, ik denk drie jaar geleden. Een leuke beurs, maar het barstte toen al uit zijn voegen. Hopelijk is dat op de nieuwe locatie inderdaad opgelost.

Utrecht is voor ons ongeveer drie kwartier extra rijden, dus ik denk dat wij de nieuwe locatie niet snel gaan bezoeken. Het is dan wel weer aantrekkelijker voor mensen uit het noorden van Nederland, het gemis aan Belgen zal wel opgevangen worden :). Gelukkig hebben 'wij' ondertussen met het Spellenfestival ondertussen ook een gezellige beurs vlakbij en in dezelfde periode _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Deze heb ik nog niet, maar ik twijfel heel erg of de toch vrij forse prijs het wel waard is.

Hier hoor ik een beetje mixed verhalen over; Ja ze zijn thematisch supertof, maar kunnen enorm fluctueren in bruikbaarheid (als in, de ene is nauwelijks van invloed en de andere is belachelijk overpowered); Ik twijfel nog

- Metalen $50,- munten
Heb ik, besteld bij bgextras (samen met wat andere spulletjes, zoals de overige combat dials - Daar kun je overigens ook terecht voor veel van de Promo's) - Absoluut waard!

Deze lijkt mij ook erg mooi! Maar: 'Binnenkort' kom er dan ook weer een modulair bord uit; Niet hetzelfde als het reguliere bord (ik ben er ook niet zeker van of je het zo kan opbouwen dat je het originele bord kunt namaken)

- Realistic resources
Doen! Ik twijfelde, maar die zijn zo belachelijk tof, ik had niet verwacht dat het zoveel zou doen voor de beleving van het spel. Ik wil ook gewoon niet meer terug naar de originele tokens

Ik las overigens ook dat er een tweede run van de metalen mechs beschikbaar gaat komen. Persoonlijk vind ik ze iets te stevig aan de prijs (ik ken mezelf: ik wil dan meteen een complete set en dat loopt aardig op...), maar wellicht dat die nog interessant zijn om te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
HellPunk schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:55:
[...]
Gelukkig hebben 'wij' ondertussen met het Spellenfestival ondertussen ook een gezellige beurs vlakbij en in dezelfde periode _/-\o_ .
Kijk, die kende ik nog niet. Die vind ik bijzonder interessant, aangezien wij vrienden hebben wonen in die richting (+/- 40min. rijden in Limburg) en is op een gunstig moment! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

michaelvink schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:37:
Zuiderspel had me ook erg leuk geleken, maar ik vind het zo'n eind rijden vanuit Noord-Holland :(

Nice, dat wordt voor mij echt een thuiswedstrijd! Eindhoven was prima met OV maar dit is met 5 minuten fietsen toch wel heel erg lekker.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mvdbeld schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:19:
Van het weekend weer verder gegaan met Scythe en aardig meters gemaakt met 3 facties.
Die zien er wel heel gaaf uit. Misschien toch ook maar eens aan beginnen. Ik vind de mechs die erin zitten sowieso erg gaaf. Heb nu ook de Wind Gambit uitbreiding, die airships lijken me dan ook wel gaaf om in meer te hebben dan 1 kleur plastic wat ze nu zijn.

Nu nog tijd en geduld vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
michaelvink schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:56:
Deze heb ik nog niet, maar ik twijfel heel erg of de toch vrij forse prijs het wel waard is.

Hier hoor ik een beetje mixed verhalen over; Ja ze zijn thematisch supertof, maar kunnen enorm fluctueren in bruikbaarheid (als in, de ene is nauwelijks van invloed en de andere is belachelijk overpowered); Ik twijfel nog

- Metalen $50,- munten
Heb ik, besteld bij bgextras (samen met wat andere spulletjes, zoals de overige combat dials - Daar kun je overigens ook terecht voor veel van de Promo's) - Absoluut waard!

Deze lijkt mij ook erg mooi! Maar: 'Binnenkort' kom er dan ook weer een modulair bord uit; Niet hetzelfde als het reguliere bord (ik ben er ook niet zeker van of je het zo kan opbouwen dat je het originele bord kunt namaken)

- Realistic resources
Doen! Ik twijfelde, maar die zijn zo belachelijk tof, ik had niet verwacht dat het zoveel zou doen voor de beleving van het spel. Ik wil ook gewoon niet meer terug naar de originele tokens

Ik las overigens ook dat er een tweede run van de metalen mechs beschikbaar gaat komen. Persoonlijk vind ik ze iets te stevig aan de prijs (ik ken mezelf: ik wil dan meteen een complete set en dat loopt aardig op...), maar wellicht dat die nog interessant zijn om te overwegen?
Promo's zijn redelijk pricey inderdaad, bgextras is ieder geval al voordeliger dan Meeplesource waar ik zat te kijken.

Scythe Encounters is goed dat je het zegt, lees nu inderdaad op BGG ook minder positieve verhalen en weet ook niet of ik de balans van de game graag zou "verstoren".

Denk dat de start locaties en resources ook een belangrijke rol in de balans spelen, met een variabele map weet ik ook nog niet hoe dit uit gaat pakken. Al hoewel de resources zijn met name gekoppeld aan player mat en dus niet perse aan factie/start locatie...

$50,- munten en resources gaan er wel komen denk, alleen even kijken waar te bestellen of een keer met ander spul mee bestellen.

Metalen Mechs vind ik niet interessant, die van mij zijn "mooier". :+
TERW_DAN schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:28:
[...]

Die zien er wel heel gaaf uit. Misschien toch ook maar eens aan beginnen. Ik vind de mechs die erin zitten sowieso erg gaaf. Heb nu ook de Wind Gambit uitbreiding, die airships lijken me dan ook wel gaaf om in meer te hebben dan 1 kleur plastic wat ze nu zijn.

Nu nog tijd en geduld vinden.
Airships ga ik wel schilderen maar zullen uiteindelijk, redelijk hetzelfde blijven. Metallic primer dan erover heen met de kleur van de factie en wellicht nog wat verschil aanbrengen met een wash (zie bv. verschil tussen Albion en Togawa/Rusviet, bruine vs zwart wash).

[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 25-03-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ah tof, bordspellen topic! Vroeger nooit verder gekomen dan Catan en Ticket to Ride, maar laatst kwam ik op BGG en damn, zoveel meer leuks. Speel nu Azul, Agricola voor 2, Patchwork en dergelijke met mn vriendin,dus ga nog eens verder op zoeken naar leuke 2P games.. Maar damn, er zijn zoveel vette 4P games, niet normaal.

Moet maar eens mn vrienden besmetten met het bordspel virus. Kan ik dan beste eens Castles of Burgundy op tafel toveren? Heeft er iemand nog wat leuke aanraders voor Medium Light boardgames. Een ding: zowel fantasy als scifi trekt me niet als thema (gelukkig maar anders werd de wishlist echt te lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 16:57
SemperFidelis schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:31:
Moet maar eens mn vrienden besmetten met het bordspel virus. Kan ik dan beste eens Castles of Burgundy op tafel toveren? Heeft er iemand nog wat leuke aanraders voor Medium Light boardgames. Een ding: zowel fantasy als scifi trekt me niet als thema (gelukkig maar anders werd de wishlist echt te lang).
Wat wij geweldig vinden met 2 is de Unlock serie. Een soort escape Room in bordspel. Zitten 3 verhalen/spellen in een doos, eenmalig speelbaar, goed door te verkopen. En van daaruit verdre naar Chronicle of Crimes of Sherlock Holmes, consultant detective. Allemaal een soort who-donit games.

V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ah tof, bordspellen topic! Vroeger nooit verder gekomen dan Catan en Ticket to Ride, maar laatst kwam ik op BGG en damn, zoveel meer leuks. Speel nu Azul, Agricola voor 2, Patchwork en dergelijke met mn vriendin,dus ga nog eens verder op zoeken naar leuke 2P games.. Maar damn, er zijn zoveel vette 4P games, niet normaal.

7 Wonders Duel is echt top om met je vriendin samen te spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren Tokyo Highway gekocht. Al een keer gespeeld op Spellenspektakel, en het idee sprak me wel aan. Eens een keer iets compleet anders, niet alleen tactisch nadenken, maar ook gewoon wat behendigheid. Grappig dat er ook een pincet meegeleverd wordt om de onderdelen te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
  • Laatst online: 24-09 16:03
Op het werk organiseren we eens in de x tijd een bordspellen avond met iedere avond een ander topic.
De laatste avond hadden we het thema "Storytelling" en het aankomende thema is "Worker placement".

Op deze avonden nemen sommige (want niet iedereen heeft dit soort spellen) zelf wat spellen mee, dus om daar ook aan bij te dragen heb ik laatst Letters from Whitechapel aangeschaft. Tevens heb ik Gears of War the Board game welke ook op zo'n avond gespeeld gaat wordt.

Leuk topic dit. Eens kijken of ik hier wat nieuwe aanwinsten ga vinden.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
CyberJack schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:05:
Op het werk organiseren we eens in de x tijd een bordspellen avond met iedere avond een ander topic.
De laatste avond hadden we het thema "Storytelling" en het aankomende thema is "Worker placement".

Op deze avonden nemen sommige (want niet iedereen heeft dit soort spellen) zelf wat spellen mee, dus om daar ook aan bij te dragen heb ik laatst Letters from Whitechapel aangeschaft. Tevens heb ik Gears of War the Board game welke ook op zo'n avond gespeeld gaat wordt.

Leuk topic dit. Eens kijken of ik hier wat nieuwe aanwinsten ga vinden.
#jaloers! Ik wou dat ik collega's had die wat om bordspellen geven.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
michaelvink schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:44:
[...]

#jaloers! Ik wou dat ik collega's had die wat om bordspellen geven.... :(
Gewoon inwijden, ik heb al genoeg mensen succesvol bekeerd ;)

Smallworld is ook een prima begin voor een groep bijvoorbeeld, of met 2 spelers iets als Memoir '44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Castles of Burgundy is leuk, maar ik kan ook Sagrada aanraden als 'startspel'. Bunny Kingdom is ook een goeie.

Het kan even duren om het 'juiste' spel te vinden, ook al omdat het geen spellen zijn die je van de eerste keer helemaal goed zal spelen. Pas na de eerste paar keren ga je zien wat goeie tactieken zijn om mee te scoren. Die ontdekkingstocht is wel leuk, dus veel plezier ermee :)

[ Voor 19% gewijzigd door HellPunk op 26-03-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
HellPunk schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Castles of Burgundy is leuk, maar ik kan ook Sagrada aanraden als 'startspel'. Bunny Kingdom is ook een goeie.

Het kan even duren om het 'juiste' spel te vinden, ook al omdat het geen spellen zijn die je van de eerste keer helemaal goed zal spelen. Pas na de eerste paar keren ga je zien wat goeie tactieken zijn om mee te scoren. Die ontdekkingstocht is wel leuk, dus veel plezier ermee :)
Jaa zat toevallig gisteravond playthrough te kijken van Sagrada, ziet er ook heerlijk uit. Bunny Kingdom ken ik niet, maar thanks voor de aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn vriendin is/was gek op Pandemic. Dat heeft wel aardig wat in gang gezet. Agricola was ook een groot succes en nu zijn we veel Viticulture aan het spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18
Brilsmurfffje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:43:
[...]

7 Wonders Duel is echt top om met je vriendin samen te spelen
7 Wonders Duel, Patchwork en Agricola voor 2 zijn inderdaad de toppers uit onze collectie voor 2 personen. En Codenames, Codenames Pictures en Dixit (basisspel) zijn onze favoriete party-games :)
Verder staat de kast al goed vol maar het kribbelt toch alijd om wat bij te kopen. Onlangs Hoogspanning en Welcome to the Dungeon toegevoegd aan de verzameling. Dat laatste omdat het een gouden Seal of Exellence heeft ontvangen van The Dice Tower. Ken ik niet maar volgens de lokale spellenboer best wel prestigieus. We moeten het nog testen maar we zijn benieuwd!

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Malantur schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:19:
[...]

7 Wonders Duel, Patchwork en Agricola voor 2 zijn inderdaad de toppers uit onze collectie voor 2 personen. En Codenames, Codenames Pictures en Dixit (basisspel) zijn onze favoriete party-games :)
Verder staat de kast al goed vol maar het kribbelt toch alijd om wat bij te kopen. Onlangs Hoogspanning en Welcome to the Dungeon toegevoegd aan de verzameling. Dat laatste omdat het een gouden Seal of Exellence heeft ontvangen van The Dice Tower. Ken ik niet maar volgens de lokale spellenboer best wel prestigieus. We moeten het nog testen maar we zijn benieuwd!
Dice tower is 1 van de meest toonaangevende reviewers op youtube, samen met shut up and sit down. Die laatste vind ik het meest vermakelijk en in depth, maar die zwemmen soms flink tegen de stroom in (negatieve reviews van de meest gehypte kickstarters vaak).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Malantur schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Als je Agricola voor 2 leuk vindt, dan kan ik je Friese Velden ook wel aanraden, geen idee of hij nog te koop is in Nederlandse uitgave, anders is het origineel, Fields of Arle. Is enkel voor 2 personen geschikt en je runt je eigen boerderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Vnze schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:03:
$*#&§§ al bijna een jaar op zoek naar de Heart of Glorm uitbreiding van Mice and Mystics. In november eindelijk een betaalbare kopie gevonden en twee maanden geduldig wachten verder een bericht dat het spel dan toch niet leverbaar is. Ondertussen zijn de exemplaren die tegen 2-3x retail prijs te koop stonden ook al weg natuurlijk.
En dan 2 maand later totaal onverwacht kom ik Heart of Glorm tegen in een gameshop in Brussel bij een ongepland bezoek. Als mijn vriendin het niet had zien liggen had ik het nooit gevonden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mvdbeld
BIj deze nog even mijn volledige Scythe schilder-progressie.

Scythe - Crimean Khanate
Scythe - Crimean Khanate
Scythe - Saxony Empire
Scythe - Saxony Empire
Scythe - Togawa Shogunate
Scythe - Clan Albion
Scythe - Clan Albion
Scythe - Rusviet Union
Scythe - Rusviet Union

Heb daarnaast ook nog een Engelse versie van Wingspan kunnen bemachtigen, besteld samen met de Scythe Playmat en de Realistic Resources.

Tevens een order op bgextras.co.uk geplaatst voor alle Scythe promo's en de Wingspan update pack (correcties op foutieve kaarten in de 1st printing).
  • Scythe Promo #9 - 7 Metal $50 Coins
  • Scythe Promo Pack #1 - 4 Promo Encounter Cards
  • Scythe Promo Pack #2 - 4 Promo Encounter Cards
  • Scythe Promo Pack #3 - 4 Promo Objective Cards
  • Scythe Promo Pack #4 - 6 Promo Factory Cards
  • Scythe Bonus Promo Pack 37-42
Laat voorlopig de "Encounters" uitbreiding even voor wat het is, deze lijkt de balans van de game aardig te "verstoren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Op die schilderkunsten ben ik jaloers, en op hoe volledig jouw collectie is. Ik heb enkel base game + expensions. Niets van de extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Vnze schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:32:
Op die schilderkunsten ben ik jaloers, en op hoe volledig jouw collectie is. Ik heb enkel base game + expensions. Niets van de extra's.
Tja zo had ik graag destijds op Kickstarter de Collector's editie besteld. Nu achteraf zo compleet mogelijk maken is toch lastiger (lees durder). :+

Schilderen is BTW relatief makkelijk, Scythe is een van mijn eerste projectjes. Ik prime de mini's metallic en voeg dan kleur (sommige mini's slechts 1 kleur toegevoegd) toe met penseel om vervolgens met een wash (nuln oil combineert goed met de metallic primer het geheel af te maken. De bases, kan je zo gek maken als je zelf wil genoeg tutorials voor te vinden op youtube. Met een tube structuur verf en kattengrind (rotsen) kom je al een end.
Vnze schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:43:
Dat stopt me inderdaad voornamelijk :+ de promo kaarten samen kosten haast even veel als een extra base game. De realistic resources, metal coins en factory + objective promo's komen misschien nog ooit, die lijken me het meest toe te voegen.
Klopt die overweging heb ik ook gemaakt, had initieel ook alleen objectives & factory promo's, toen de encounters ook maar bijgevoegd.

[ Voor 72% gewijzigd door Mvdbeld op 27-03-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Dat stopt me inderdaad voornamelijk :+ de promo kaarten samen kosten haast even veel als een extra base game. De realistic resources, metal coins en factory + objective promo's komen misschien nog ooit, die lijken me het meest toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zondag even naar zuiderspel geweest. Was aangenaam druk :)
Helaas niet echt een spel gevonden wat ik interessant vond.

Wel aantal spellen gespeeld :

forbidden city. beetje carcasonne tegeltjes leggen, maar dan met een leuke twist, dat je enorme aantalen punten kunt herscoren door 1 tegel aan te leggen. Vrij casual, maar ik vond hem leuk

Chimera station. Soort worker placement met een grappige gimmick. Maar ik was laatste in een 4 speler spel, en kreeg door slechte uitleg ook nog een keer de slechtste starthand, en dan ben je blijkbaar vrij gedoemd om nog een leuke engine op te zetten. Sommige vonden hem aardig, ik rampzalig :)

wizzards of roygbiv oid. spelletje waarbij je elkaar aanvalt door spelen van spel kaarten, en langzaam je deck te verbeteren. Komt blijkbaar binnenkort in kickstarter. Alleen moet ik zeggen dat ik het voor 25E meteen besteld had, betwijfel of het mij de 40E waard is waar ze het over hadden.

Net Aeon's end legacy besteld. Een deckbuilder met een legacy campagne.
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen :)

[ Voor 81% gewijzigd door heuveltje op 27-03-2019 15:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
Mvdbeld schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:26:
BIj deze nog even mijn volledige Scythe schilder-progressie.

Scythe - Crimean Khanate
[Afbeelding: Scythe - Crimean Khanate]
Scythe - Saxony Empire
[Afbeelding: Scythe - Saxony Empire]
[Afbeelding: Scythe - Togawa Shogunate]
Scythe - Clan Albion
[Afbeelding: Scythe - Clan Albion]
Scythe - Rusviet Union
[Afbeelding: Scythe - Rusviet Union]

Heb daarnaast ook nog een Engelse versie van Wingspan kunnen bemachtigen, besteld samen met de Scythe Playmat en de Realistic Resources.

Tevens een order op bgextras.co.uk geplaatst voor alle Scythe promo's en de Wingspan update pack (correcties op foutieve kaarten in de 1st printing).
  • Scythe Promo #9 - 7 Metal $50 Coins
  • Scythe Promo Pack #1 - 4 Promo Encounter Cards
  • Scythe Promo Pack #2 - 4 Promo Encounter Cards
  • Scythe Promo Pack #3 - 4 Promo Objective Cards
  • Scythe Promo Pack #4 - 6 Promo Factory Cards
  • Scythe Bonus Promo Pack 37-42
Laat voorlopig de "Encounters" uitbreiding even voor wat het is, deze lijkt de balans van de game aardig te "verstoren".
Ah hou op hoor! Dat is veel teveel Scythey goodness op een avond!

Serieus, mooi werk, Ziet er erg gaaf uit. Ik ben benieuwd hoe de promo's je bevallen. Eerste potje met de realistic resouces en je bent gegarandeerd verkocht! O+

@Vnze het lijkt misschien veel (hell, objectief gezien IS het gewoon ook veel geld...), maar Scythe is wel het spel dat het meeste gespeeld wordt bij ons. Ik kan het aantal uren dat we er in hebben zitten niet eens meer tellen, zelfs als ik zou willen. Dit is tegelijk ook het enige spel waar ik zoveel uitbreidingen en promo's voor heb. Voor mij het de afweging: hoeveel uur speelplezier verwacht ik er uit te halen, en kan ik de extra prijs dan voor mezelf verantwoorden? Dan komt het er gewoon (tzt) bij. En zo kan je collectie aardig groeien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren een eerste keer solo Wingspan gespeeld. Ik vond het zelf wel vlot gaan, maar bij de eindscore bleek ik toch 13 punten in het krijt te staan >:) . Daar moet dus nog wraak genomen worden :Y .

Volgens mij is het in het solo-spel wel een must om zo snel mogelijk een kaart in de bovenste rij te spelen zodat je altijd twee voedsel kunt nemen. In het gewone spel is dat iets minder een must omdat je vaak voedsel krijgt door de acties van je tegenspelers.

De Automa speelt verder erg vlot, je moet er niet teveel aandacht aan besteden zodat je je op je eigen spel kunt focussen. Weer goed werk van Stonemaier d:)b
heuveltje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:14:
Chimera station. Soort worker placement met een grappige gimmick. Maar ik was laatste in een 4 speler spel, en kreeg door slechte uitleg ook nog een keer de slechtste starthand, en dan ben je blijkbaar vrij gedoemd om nog een leuke engine op te zetten. Sommige vonden hem aardig, ik rampzalig :)
Die heb ik in Antwerpen op Spel ook gespeeld. Ik vond het in het begin best wel een aardig spel, maar het voelde na een paar beurten heel mechanisch aan: je was meer bezig met kaartjes leggen en poppetjes in mekaar puzzelen dan met de kern van het spel zelf. De mensen aan de andere tafels leken er wel lol mee te hebben, het lijkt me wel een spel dat je net moet liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Mvdbeld schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:36:

Schilderen is BTW relatief makkelijk, Scythe is een van mijn eerste projectjes. Ik prime de mini's metallic en voeg dan kleur (sommige mini's slechts 1 kleur toegevoegd) toe met penseel om vervolgens met een wash (nuln oil combineert goed met de metallic primer het geheel af te maken. De bases, kan je zo gek maken als je zelf wil genoeg tutorials voor te vinden op youtube. Met een tube structuur verf en kattengrind (rotsen) kom je al een end.

[...]

Klopt die overweging heb ik ook gemaakt, had initieel ook alleen objectives & factory promo's, toen de encounters ook maar bijgevoegd.
Ik ben van plan ze ook ooit te schilderen maar ik heb niet echt een vaste hand voor de details toe te voegen. Toch maar eerst wat losse mini's kopen om te oefenen, of langsgaan bij de lokale spelenwinkel gezien deze Start To Paint lessen geven.

De collectie vervolledigen zal ook wel ooit gebeuren hoor, ik heb al een paar keer op het punt gestaan op "bestel" te klikken.

@michaelvink volledig akkoord hoor. Ik heb ook een aantal games liggen die aardig duur zijn, maar als ze op tafel raken is dat het allemaal wel waard voor mij. Een avondje naar de cinema met mijn partner kost al snel 25 Euro voor de tickets en dan nog eens zoveel voor een snack, een drankje en transport. En daar beleef ik persoonlijk veel minder plezier aan met alle smartphones en zetteltrappers in de cinema in onze stad. Dan is het ineens veel simpeler een bordspel te verantwoorden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
HellPunk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:32:
Gisteren een eerste keer solo Wingspan gespeeld. Ik vond het zelf wel vlot gaan, maar bij de eindscore bleek ik toch 13 punten in het krijt te staan >:) . Daar moet dus nog wraak genomen worden :Y .

Volgens mij is het in het solo-spel wel een must om zo snel mogelijk een kaart in de bovenste rij te spelen zodat je altijd twee voedsel kunt nemen. In het gewone spel is dat iets minder een must omdat je vaak voedsel krijgt door de acties van je tegenspelers.

De Automa speelt verder erg vlot, je moet er niet teveel aandacht aan besteden zodat je je op je eigen spel kunt focussen. Weer goed werk van Stonemaier d:)b

[...]

Die heb ik in Antwerpen op Spel ook gespeeld. Ik vond het in het begin best wel een aardig spel, maar het voelde na een paar beurten heel mechanisch aan: je was meer bezig met kaartjes leggen en poppetjes in mekaar puzzelen dan met de kern van het spel zelf. De mensen aan de andere tafels leken er wel lol mee te hebben, het lijkt me wel een spel dat je net moet liggen :).
Heb je de Engelse of Nederlandse versie? en ben je voor de Engelse versie ook op de hoogte van de "update pack"? Hoe zit het met fouten in de NL versie?

Hoop Wingspan nog voor het weekend (weekendje weg) te krijgen, dan kan deze mooi mee namelijk.
Vnze schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Ik ben van plan ze ook ooit te schilderen maar ik heb niet echt een vaste hand voor de details toe te voegen. Toch maar eerst wat losse mini's kopen om te oefenen, of langsgaan bij de lokale spelenwinkel gezien deze Start To Paint lessen geven.

De collectie vervolledigen zal ook wel ooit gebeuren hoor, ik heb al een paar keer op het punt gestaan op "bestel" te klikken.

@michaelvink volledig akkoord hoor. Ik heb ook een aantal games liggen die aardig duur zijn, maar als ze op tafel raken is dat het allemaal wel waard voor mij. Een avondje naar de cinema met mijn partner kost al snel 25 Euro voor de tickets en dan nog eens zoveel voor een snack, een drankje en transport. En daar beleef ik persoonlijk veel minder plezier aan met alle smartphones en zetteltrappers in de cinema in onze stad. Dan is het ineens veel simpeler een bordspel te verantwoorden :+
Qua schilderen, Action heeft ook veel spul (bv. penselen voor het grovere werk en structuurverf voor terrein). Daarnaast metallic primer voor de mechs dan ben je echt zo klaar. 1 goeie fijne brush voor details en paar kleuren miniature paint en washes of oil/tone, met name de characters/heros gaat veel tijd in zitten 1 mini duurt net zo lang als een setje mechs. Het scheelt dat een vriend van mij nog Warhammer schildert dus gaan we soms een middagje samen zitten. Hij heeft ook vaak tips die ik weer kan gebruiken.

Qua kosten denk ik er net zo over, andere hobby's/activiteiten kosten ook geld + dat ik er genoeg tijd aan besteed (niet alleen spelen maar ook schilderen). Merk dat deze beide "analoge" activiteiten heerlijk ontspannend zijn na een dagje werken (naar een beeldscherm staren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mvdbeld schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:33:
[...]
Heb je de Engelse of Nederlandse versie? en ben je voor de Engelse versie ook op de hoogte van de "update pack"? Hoe zit het met fouten in de NL versie?

Hoop Wingspan nog voor het weekend (weekendje weg) te krijgen, dan kan deze mooi mee namelijk.
Ik heb de NL-versie, maar ik heb nog niet gekeken of de fouten daar ook in zitten. Ik moet nog alles terug in de doos doen van gisteren, ik zal dan eens checken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:50
Mvdbeld schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:33:
Reactie van 999 games (bron)
Bedankt voor je vraag we hebben alle fouten aangepast die in de Engelse eerste editie zitten op 2 na. Deze kwamen helaas te laat door van de originele uitgever.

Het betreft 2 kaarten ‘Cassins Gors en Cassins Roodmus’ waar het artwork praktisch dezelfde vogel heeft. Waarvan er 1 dus iets anders zou moeten zijn. En 1 kaart ‘De oeverloper’ (eng: Spotted Sniper) die nu 4 punten waard is maar 5 punten zou moeten zijn.

Beide zijn gelukkig speltechnisch niet belangrijk en is het spel verder gewoon helemaal in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:04
_Anvil_ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Gewoon inwijden, ik heb al genoeg mensen succesvol bekeerd ;)

Smallworld is ook een prima begin voor een groep bijvoorbeeld, of met 2 spelers iets als Memoir '44
welke versie van smallworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Beavbusi schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:59:
[...]
welke versie van smallworld
Meestal de gewone, plus een selectie rassen uit uitbreidingen. Degene met lastige regels kun je eruit laten.

https://boardgamegeek.com/boardgame/40692/small-world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Voor alles een eerste keer: een spel bestellen in Japan!

Ik ben al een tijdje op zoek naar het spel MetroX, een roll&write uit Japan. In Europa heb ik dit alleen kunnen vinden bij NiceGameShop uit Duitsland, maar met leveringskosten erbij werd het daar een dure zaak. Omdat op BGG een aantal mensen aangaven het op de Japanse Amazon besteld te hebben ging ik net daar een kijkje nemen en met succes. Het spel komt nu rechtstreeks vanuit het land van de rijzende zon mijn kant op voor bijna de helft van de prijs in Duitsland _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 18:50
Wat vinden jullie van Root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Eerst afgeschikt door de slechte review van SU&SD, maar recentelijk me er wat meer in verdiept en nu staat hij toch op de shortlist. Editie 3 en 4 hebben de nodige regel en balans fixes en voor oudere versies kun je een upgrade kit kopen begreep ik...

het is een prachtig spel om te zien en erg innovatief wat mij betreft.

Ik kon laatst ook Fallout the boardgame voor weinig kopen, maar daar is iedereen unaniem zo negatief over dat ik het zelfs als fan van het eerste uur laat zitten. De expansion fixed ook niets aan de bekende issues, schijnbaar koopt de massa het toch wel. Wel ook een prachtig spel om te zien en zeer uitgebreid qua content..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
_Anvil_ schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Ik kon laatst ook Fallout the boardgame voor weinig kopen, maar daar is iedereen unaniem zo negatief over dat ik het zelfs als fan van het eerste uur laat zitten. De expansion fixed ook niets aan de bekende issues, schijnbaar koopt de massa het toch wel. Wel ook een prachtig spel om te zien en zeer uitgebreid qua content..
Wat voor games met een filmlicentie opgaat (m.u.v. de Lego-games, gek genoeg), gaat blijkbaar ook op voor boardgames met een videogame-licentie, helaas :( Dark Souls voor op tafel hoor ik bijvoorbeeld ook bar weinig goeds over. Gelukkig is er genoeg aan boardgames te kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
michaelvink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:05:
[...]

Wat voor games met een filmlicentie opgaat (m.u.v. de Lego-games, gek genoeg), gaat blijkbaar ook op voor boardgames met een videogame-licentie, helaas :( Dark Souls voor op tafel hoor ik bijvoorbeeld ook bar weinig goeds over. Gelukkig is er genoeg aan boardgames te kiezen!
Dark Souls is best goed, de meeste mensen die klagen zijn de mensen die half bezopen een bordspel willen spelen coop en alsnog winnen. Het is weer ouderwetsch even nadenken en gaan. Maar ja, dat kan tegenwoordig niet meer |:(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:51

skoozie

SCSI

Santorini, Splendor, Star Realms en King Domino vinden wij leuk met 2 spelers,

Voor met vrienden zou je nog kunnen kijken naar King of Tokio

voor niet gamers kan je kijken naar:
30 seconds, Take 5, Skull of Regenwormen

Pas geleden hadden we Sagrada gekocht welke ook leuk is met 2, met meer moeten we het nog spelen.

en Gloomhaven is eindelijk binnengekomen, maar eerst maar eens verhuizen voor we die uitpakken en gaan spelen...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Zijn er Tweakers met interesse in het spelletje Moon op kickstarter? Als beetje Tweaker moet je een spelletje met bits toch wel leuk vinden en zeker voor deze prijs! Heb een groepspledge opgezet en momenteel heb ik al 11 man. Bij 20 mensen is de prijs 11 euro per persoon inclusief verzendkosten! Ik woon zelf in Leiden voor het eventueel ophalen. De creator is een hele vriendelijke guy uit Spanje die de optie voor 20 en 50 bestelling speciaal heeft toegevoegd omdat ik er naar vroeg :+

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Bananenspin schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:06:
Zijn er Tweakers met interesse in het spelletje Moon op kickstarter? Als beetje Tweaker moet je een spelletje met bits toch wel leuk vinden en zeker voor deze prijs! Heb een groepspledge opgezet en momenteel heb ik al 11 man. Bij 20 mensen is de prijs 11 euro per persoon inclusief verzendkosten! Ik woon zelf in Leiden voor het eventueel ophalen. De creator is een hele vriendelijke guy uit Spanje die de optie voor 20 en 50 bestelling speciaal heeft toegevoegd omdat ik er naar vroeg :+
Ik had 'm al eerder gezien, zag er inderdaad erg leuk uit. Helaas ben ik thuis de enige met interesse in dit thema: Ik heb OneZeroOne nog liggen en daar vind ik ook nooit medespelers voor :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 16:21
Voor 11 heb ik wel interesse, zelfs als daar nog eens verzendkosten binnen NL bij zouden komen (Woon zelf in Zuid-Limburg, dus ophalen zit er niet in :P)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

HellPunk schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:30:
[...]

Ik had 'm al eerder gezien, zag er inderdaad erg leuk uit. Helaas ben ik thuis de enige met interesse in dit thema: Ik heb OneZeroOne nog liggen en daar vind ik ook nooit medespelers voor :'( .
Hij is ook solo te spelen mocht je nou echt niemand vinden? >:)
BSTNjitRam schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:37:
[...]

Voor 11 heb ik wel interesse, zelfs als daar nog eens verzendkosten binnen NL bij zouden komen (Woon zelf in Zuid-Limburg, dus ophalen zit er niet in :P)
Zou je mij even een DM willen sturen met je gegevens? Dan voeg ik je toe aan de lijst voor als we de 20 halen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bananenspin op 02-04-2019 12:13 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37
Ik heb je ook een DM gestuurd, spel ziet er leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 19:47
skoozie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Santorini, Splendor, Star Realms en King Domino vinden wij leuk met 2 spelers,

Voor met vrienden zou je nog kunnen kijken naar King of Tokio

voor niet gamers kan je kijken naar:
30 seconds, Take 5, Skull of Regenwormen

Pas geleden hadden we Sagrada gekocht welke ook leuk is met 2, met meer moeten we het nog spelen.

en Gloomhaven is eindelijk binnengekomen, maar eerst maar eens verhuizen voor we die uitpakken en gaan spelen...
Twee (nee drie) spellen mogen niet ontbreken:
Jaipur
7 Wonders - Duel
Lost Cities

Deze behoren wat mij betreft tot de absolute top van 2-speler boardgames.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

Van het weekend zegt mijn broertje je moet eens kijken naar de game scythe. Ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit.

Heb de eerste 10 minuten review bekeken van Nox Spellenzolder. Op internet zijn ook voldoende Nederlandse handleidingen te vinden. Maar €65 vind ik misschien toch nog redelijk aan de prijs.

Werkt een solo game een beetje in Scythe? Het wordt weer vakantietijd dus anders gaat hij misschien wel mee.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Solo werkt prima met Scythe. Je hebt een systeem wat automa heet. Dit is een deck kaarten wat de solo acties uitvoert. Je kan ook extra decks kopen zodat je tegen meerdere factions kan spelen.

Scythe is echt een aanrader. Ik heb praktisch alles wat is uitgekomen voor Scythe en inmiddels tegen de 60 potten erop zitten, dus ben wel wat bevooroordeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
MADG0BLIN schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:42:
Solo werkt prima met Scythe. Je hebt een systeem wat automa heet. Dit is een deck kaarten wat de solo acties uitvoert. Je kan ook extra decks kopen zodat je tegen meerdere factions kan spelen.

Scythe is echt een aanrader. Ik heb praktisch alles wat is uitgekomen voor Scythe en inmiddels tegen de 60 potten erop zitten, dus ben wel wat bevooroordeeld. :P
Om hier dan even op in te springen.
De Automa/kaarten beslissen op dat moment welke acties de tegenstander doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 16:21
Swaxie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:59:
[...]

Yes, op die kaarten staan een aantal mogelijke moves en je kijkt gewoon welke de eerste move is die de AI legaal zou kunnen uitvoeren. De eerste pot ben je elke move opnieuw op aan het zoeken en lijkt het ingewikkeld, maar na een of twee potten tegen de AI leer je de moves en hoe deze te evalueren wel goed kennen en kan je een solo pot er binnen een uur uit knallen.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

BSTNjitRam schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:01:
[...]

Yes, op die kaarten staan een aantal mogelijke moves en je kijkt gewoon welke de eerste move is die de AI legaal zou kunnen uitvoeren. De eerste pot ben je elke move opnieuw op aan het zoeken en lijkt het ingewikkeld, maar na een of twee potten tegen de AI leer je de moves en hoe deze te evalueren wel goed kennen en kan je een solo pot er binnen een uur uit knallen.
En die Automa zitten toch gewoon bij de standaard set toch? Is het dan niet zo dat je na een X-aantal potten exact weet wat de AI gaat doen? Of verlies je dan evengoed nog wel eens een potje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Oxigeon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:32:
[...]

En die Automa zitten toch gewoon bij de standaard set toch? Is het dan niet zo dat je na een X-aantal potten exact weet wat de AI gaat doen? Of verlies je dan evengoed nog wel eens een potje :P
Automa zit er standaard bij. Elke kaart is anders, en het deck schud je. Daarom is elke pot weer anders. Je verliest zeker weleens een pot. Er zit ook nog een moeilijkheidsgraad in die je zelf kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

MADG0BLIN schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:36:
[...]

Automa zit er standaard bij. Elke kaart is anders, en het deck schud je. Daarom is elke pot weer anders. Je verliest zeker weleens een pot. Er zit ook nog een moeilijkheidsgraad in die je zelf kan bepalen.
Ok mooi. Eventjes met de vriendin overleggen. Weet niet echt of het genre haar aanstaat. Maar in deze game zal ik me zeker net zo kunnen vermaken als catan (waar ook veel uitbreidingen voor zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Oxigeon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:39:
[...]

Ok mooi. Eventjes met de vriendin overleggen. Weet niet echt of het genre haar aanstaat. Maar in deze game zal ik me zeker net zo kunnen vermaken als catan (waar ook veel uitbreidingen voor zijn.)
Het grappige is dat Scythe een spel is dat er super-indrukwekkend uit ziet wanneer het op tafel ligt, maar wat eigenlijk in de basis redelijk simpel is om te spelen; Daarbij kun je snel tot de conclusie komen dat het met al die mini's snel tot een confrontatie gaat leiden en het een spel is dat veel op combat is gericht, maar dat is, naar mijn bescheiden mening (met een potje of 80 onder de riem) juist niet het geval. En het knappe is dat dat thematisch ook nog een ergens op slaat: het volk van Europa is moe van oorlog na de vorige en moedwillig de strijd aangaan kost je gewoon keihard populariteit (die gewoon een belangrijke resource is!)

Als je een lokale spellenwinkel hebt waar je terecht kunt voor een spelletje en ze hebben Scythe liggen, neem dan vooral je vriendin mee en ga het een keer spelen.

Het is dat ik deze maand echt een belachelijk vol schema heb met dagjes weg, verjaardagen en andere verplichtingen (waardoor ik dus ook maar weinig aan spelletjes spelen toe kan komen, helaas... :( ) maar anders was je van harte welkom geweest om een potje te proberen (omgeving IJmond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mocht je in de buurt van eindhoven komen. op vrijdag avond is er een spellenclub in waalre.
Hij ligt in de kast, en ik wil het best wel uitleggen en meespelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
13th Annual Golden Geek Awards Winners for 2018

Root wint 4 prijzen, iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Swaxie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:59:
[...]

De Automa van Wingspan werkt ook zo. Elke kaart bevat vier acties, een voor elke ronde. Er zijn meer kaarten dan er beurten zijn, dus je weet echt nooit wat de Automa gaat doen. Speelt prima zo, het enige verschil met een menselijke speler is dat de Automa natuurlijk niet reageert op jouw acties of de stand van het spel.

In Wingspan is er niet zoveel interactie tussen spelers en maakt dat niet zo heel veel uit. In bvb. Architects of the West Kingdom kan dat wel invloed hebben: een menselijke speler zal niet zo snel toelaten dat je werkers op één plek blijft zetten, tegen de Automa hangt het er maar net van af wanneer de kaart die dat verhindert in het spel komt. Dat maakt het wat onvoorspelbaarder, maar daarom zeker niet slechter :P .
Ik heb het spel bekeken toen het eerst op KS kwam. Het leek goed in mekaar te zitten, maar het is wel erg complex, zeker geen spel dat je om de drie maanden eens op tafel legt. Met de asymmetrische factions moeten ook je medespelers moeten goed bekend zijn met de spelregels. Vast: A Crystal Cavern is er ook zo eentje waarbij elke speler eigenlijk z'n eigen manual heeft, dan wil je je op je eigen spel kunnen concentreren. Een beetje toewijding is dus wel vereist :)

[ Voor 28% gewijzigd door HellPunk op 04-04-2019 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb hem 1x gespeeld een aantal weken terug. Daarna het spel zelf besteld plus de eerste uitbreiding en ook de kickstarter gebacked welke net is afgelopen.

Het is een spel waarin iedereen een verschillende factie speelt met verschillende eigenschappen. Het doel is om als eerste 30 punten te scoren, echter elke factie doet dit op een eigen manier. Je zit elkaar behoorlijk dwars en moet de anderen goed in de gaten houden. Ik was er in ieder geval wel van gecharmeerd, hoop hem binnenkort weer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

HellPunk schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:56:
[...]

Ik heb het spel bekeken toen het eerst op KS kwam. Het leek goed in mekaar te zitten, maar het is wel erg complex, zeker geen spel dat je om de drie maanden eens op tafel legt. Met de asymmetrische factions moeten ook je medespelers moeten goed bekend zijn met de spelregels. Vast: A Crystal Cavern is er ook zo eentje waarbij elke speler eigenlijk z'n eigen manual heeft, dan wil je je op je eigen spel kunnen concentreren. Een beetje toewijding is dus wel vereist :)
Dit had ik net zo inderdaad :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 ... 82 ... 159 Laatste