Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 162 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03
Catacombs it is, dank jullie

• HellPunk
  • Laatst online: 06-02 10:34
Vorige week heb ik eindelijk BGStats geïnstalleerd en ik vraag me nu al af waarom ik daar zo lang mee gewacht heb :Y . Elke cent waard :)
pirke schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:01:
Waar halen jullie de tijd vandaan??

Zeker nog student... Eenmaal kinderen en een baan en 1 potje per week is al een hele achievement :(
Student, I wish :+ . Wel kinderen, maar die zijn al 15 en 19, dus daar heb je minder omkijken naar. We hebben onze wekelijkse spellenavond waarop we meestal twee of drie spellen spelen en in het weekend komt er ook meestal wel wat op tafel. Verder is mijn vrouw twee avonden per week weg voor het werk, dus genoeg gelegenheid om dan iets solo te spelen. Zo tikt het wel snel aan :) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 10:48
Ik zou ook catacombs aanraden. Qua complexiteit scheelt het weinig. Catacombs heeft iets meer extra's maar is vooral meer herspeelbaar omdat het bord niet telkens hetzelfde is. Bij gewone clank merk je dat veel spelers gewoon telkens weer exact dezelfde route proberen nemen.
Een kleine minderheid vindt de hogere geluksfactor irritant, omdat je pech kan hebben met de nieuwe tegels die je moet omdraaien. Maar het is niet dat gewone clank zonder geluk is. Enkel het bord ken je van in het begin.
Ook thematisch vind ik catacombs iets logischer. Je gaat op zoek naar schatten en dergelijke, het is dus logisch dat je niet de exacte routes op voorhand kent :-)

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 13:42
Thompson schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:17:
Morgen ga ik voor het eerst Twilight Imperium spelen, ik word gelijk in het diepe gegooid want het is meteen met twee uitbreidingen erbij. De andere 3 spelers zijn wel ervaren en zullen me waar nodig bijstaan.

Ben benieuwd, de dag staat gepland van 09:00 tot 21:00 8)7

Ik speel als Federation of Sol, zou voor een beginner in ieder geval prettig moeten zijn.
Mijn favoriete spel! Hoe was het? meteen PoK en die andere expansions erbij lijkt me heeeeeeeeeel heftig.
TTHEEBO1 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 07:16:
Deze vader met jonge kids komt uit op 104 plays.

Meest gespeeld heavy

1 Nemesis (my GOAT)
2. Great Western Trail
3. Castles of Burgundy (inmiddels verkocht)
4. Obsession (inmiddels verkocht)
5. Arcs (inmiddels verkocht)
Meestal verkopen mensen spellen die ze niet spelen, maar jij verkoopt er 3 uit je top 5? ARCs lijkt me nou niet iets dat snel gaat vervelen? Ben nieuwsgierig waarom?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 11:45
MADG0BLIN schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:54:
Hierbij de statistieken van afgelopen jaar. Veel gespeeld weer. Vooral veel nieuwe en verschillende titels.
Voordeel van oudere kinderen en een vrouw die ook van spelletjes houden. :)

[Afbeelding]

Kijken wat komend jaar gaat brengen. :)
Lang niet hier gereageerd; wel meegelezen :).

Mijn kids zijn nu 4, 6 en 8 en ik merk dat de jongste van 4 altijd wil meedoen als er spellen op tafel komen. Maar de spellen die de 8-jarige leuk vinden, zijn voor de 4-jarige te moeilijk. En andersom ook weer.....

Maar ik wil wel meer spellen doen samen met 4 of 5. Zijn er wat titels die je zo te binnen schieten die goed zouden passen bij deze 3?

Ik heb de kids variant van Stenen Tijdperk, Catan, TTR, maar dat is nog soms te lastig voor de jongste. En bijvoorbeeld Azul, Keer op Keer, maar dat is voor de jongste ook nog wat te lastig.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:53

Thompson

Beeromaniac

_Anvil_ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:03:
[...]

Mijn favoriete spel! Hoe was het? meteen PoK en die andere expansions erbij lijkt me heeeeeeeeeel heftig.
Precies dat, heel heftig. Maar wel gaaf! We hebben met een uitgebreide lunch en diner pauze uiteindelijk van ~09:30 tot 23:00 gespeeld _/-\o_ Dat was dan een 4P game tot 12 punten, waarbij we elke ronde 2 facties "met de dobbelsteen" activeerden en 2 niet.
Ik zat regelmatig :? wat moet ik nu dan doen? Niet zozeer dat de game-mechanics lastig zijn maar dat ik geen idee had wat verstandig was. Naar wat ik begreep van mijn medespelers hadden we ook wel érg moeilijke objectives, d.w.z. bijna niet te behalen zonder heftig in combat met anderen te gaan. Daarnaast was TE al vroeg unlocked, had ik daar vervolgens 2 planeten met relics gescoord maar waren die ook nog eens vrij ingewikkeld.

Voor een eerste keer is het gewoon echt ontieglijk veel om tot je te nemen. Action cards, heroes, combat/movement (restricties), agenda phase, strategy card keuzes, technologies, relics etc. Mijn medespelers hielpen me gelukkig goed maar naarmate het spel vordert en zij ook voor zichzelf goed op moeten letten werd het soms wel teveel. Soms vergat ik dus simpelweg dat ik een nuttige actie-kaart had of om mijn faction agent/commander te gebruiken. De agenda phase liet ik me vaak dan ook maar redelijk makkelijk overtuigen een bepaalde richting in zonder echt diep na te denken wat voor mij gunstig is.

Volgende keer dus echt nog meer huiswerk doen en voor mezelf een cheat-sheet maken van wat mijn factie wil. Dan wil ik niet weer als Sol spelen, dus ik ga rustig aan al weer wat meer lezen en hopelijk over een paar weken een volgende game.

Beeromaniac

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Thompson schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:02:
[...]

Precies dat, heel heftig. Maar wel gaaf! We hebben met een uitgebreide lunch en diner pauze uiteindelijk van ~09:30 tot 23:00 gespeeld _/-\o_ Dat was dan een 4P game tot 12 punten, waarbij we elke ronde 2 facties "met de dobbelsteen" activeerden en 2 niet.
Ik zat regelmatig :? wat moet ik nu dan doen? Niet zozeer dat de game-mechanics lastig zijn maar dat ik geen idee had wat verstandig was. Naar wat ik begreep van mijn medespelers hadden we ook wel érg moeilijke objectives, d.w.z. bijna niet te behalen zonder heftig in combat met anderen te gaan. Daarnaast was TE al vroeg unlocked, had ik daar vervolgens 2 planeten met relics gescoord maar waren die ook nog eens vrij ingewikkeld.

Voor een eerste keer is het gewoon echt ontieglijk veel om tot je te nemen. Action cards, heroes, combat/movement (restricties), agenda phase, strategy card keuzes, technologies, relics etc. Mijn medespelers hielpen me gelukkig goed maar naarmate het spel vordert en zij ook voor zichzelf goed op moeten letten werd het soms wel teveel. Soms vergat ik dus simpelweg dat ik een nuttige actie-kaart had of om mijn faction agent/commander te gebruiken. De agenda phase liet ik me vaak dan ook maar redelijk makkelijk overtuigen een bepaalde richting in zonder echt diep na te denken wat voor mij gunstig is.

Volgende keer dus echt nog meer huiswerk doen en voor mezelf een cheat-sheet maken van wat mijn factie wil. Dan wil ik niet weer als Sol spelen, dus ik ga rustig aan al weer wat meer lezen en hopelijk over een paar weken een volgende game.
Voordeel van een tweede keer dezelfde factie spelen is dat je daar minder op hoeft te letten omdat je hem al beter kent. ;)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:03
[...]

Meestal verkopen mensen spellen die ze niet spelen, maar jij verkoopt er 3 uit je top 5? ARCs lijkt me nou niet iets dat snel gaat vervelen? Ben nieuwsgierig waarom?
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar… wellicht om ruimte te creëren forceren eens wat anders te doen? Of erop uitgekeken zijn. Ik zou zo 123 geen andere reden weten.

Of nou ja.. eigenlijk is alleen Nemesis al genoeg toch… toch?🤣

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:48

Terechte vraag. Mijn top 5 geeft een beetje een vertekend beeld, want ik heb geen van die spellen meer dan 4 keer gespeeld.

Na 2/3 keer spelen kunnen wij wel bepalen of iets vaker op tafel gaat komen bij ons. Zo niet gaat het weer op MP (ik koop bijna alles ook tweedehands, dus verlies is meestal zeer beperkt)

Arcs vond ik zelf heel tof, maar mijn vaste medespelers niet, dus dan houdt het op voor mij helaas......

En idd... als ik maar 1 heavy spel zou mogen houden zou het Nemesis zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door TTHEEBO1 op 07-01-2026 12:46 ]

psn: jagermeistertim

• _Anvil_
Thompson schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:02:
[...]

volkomen logisch dat het de eerste keer allemaal te veel is om te overzien. Most important thing is to have fun :)

Ik vind alleen PoK expansion erbij al flink pittig voor een nieuwkomer. Huiswerk vooraf en een goeie coach aan tafel is dan het antwoord. Of vooraf wat oefenen op tabeltop simulator. via discord zijn er ook beginners games.

• _Anvil_
TTHEEBO1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:45:
[...]
Terechte vraag. Mijn top 5 geeft een beetje een vertekend beeld, want ik heb geen van die spellen meer dan 4 keer gespeeld.

Na 2/3 keer spelen kunnen wij wel bepalen of iets vaker op tafel gaat komen bij ons. Zo niet gaat het weer op MP (ik koop bijna alles ook tweedehands, dus verlies is meestal zeer beperkt)

Arcs vond ik zelf heel tof, maar mijn vaste medespelers niet, dus dan houdt het op voor mij helaas......

En idd... als ik maar 1 heavy spel zou mogen houden zou het Nemesis zijn :)
Helder, ik heb gelukkig een grote vaste groep (of 3 subgroepen), dus voor elk spel wel passend publiek. Klinkt als een slimme strategie inderdaad, 2e hands koop en doorverkoop. . Ik koop ook het meeste 2e hands en zorg dat ik het spel eerst uit probeer, dus verkoop eigenlijk nooit iets door. Kickstarters etc. doe ik niet aan, War room 2.0 daargelaten.

ARCs heb ik zelf gekocht nadat ik het bij een vriend deed. Er zijn inderdaad ook spelers in onze groep die er meteen klaar mee waren, het vergt ervaring om slechte spelsituaties te fixen.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:11
eind van de maand moet de nieuwe Americas Expansion van Wingspan uitkomen:

https://stonemaiergames.c...ngspan-americas-expansion

Afbeeldingslocatie: https://stonemaiergames.com/wp-content/uploads/2026/01/3D-box-folded-1.png

Ben benieuwd!

Hi Ha Hopjesvla

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-02 06:54
Zijn er hier mensen die Dragon Ball kaarten verzamelen?

• Hopjesvla79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMcQMHnHgNJRTvuHpuO7Gp7ccoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A00jfntLayUtlUExsY1vZtCN.jpg?f=fotoalbum_large

ons jaarlijkse weekendje weg is weer los!

Hi Ha Hopjesvla

• Thalaron
@Hopjesvla79 leuk zo’n toren, maar is er dan niet enorm veel dat onnodig voor niets meegezeult wordt? Of is het ook een beetje voor de show/ leuk om zoveel keus te hebben?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Hopjesvla79
Thalaron schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:19:
@Hopjesvla79 leuk zo’n toren, maar is er dan niet enorm veel dat onnodig voor niets meegezeult wordt? Of is het ook een beetje voor de show/ leuk om zoveel keus te hebben?
zeker, maar iedereen neemt iets mee, en zo hebben we in ieder geval genoeg keuze :-)

Hi Ha Hopjesvla

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:27
HansAnders07 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:10:
Zijn er hier mensen die Dragon Ball kaarten verzamelen?
Ik heb een keer een poging gedaan tot met de aanschaf van 5 of 6 boxen. Ik doe er nu niks meer mee.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Vindictae
  • Laatst online: 06-02 09:21
Gisteren voor het eerst Fate of the Fellowship gespeeld, sinds we deze hadden gekocht, met zn tweetjes. Volgende week spelen we deze met vrienden, dus wilden even weer goed snappen hoe het allemaal ging.

Spannende sessie, met vooral veel Eye bewegingen, en we hadden nul Player cards over in de turn waarin we de ring vernietigden. Vond het wel iets moeilijker met twee, dan met vier. Volgende week met vijf, dus ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsSmptzLWTZHu1zVQmssRFvDowc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOUxLKzB1ThFvJ4e2y44Bb1d.jpg?f=fotoalbum_large

• HellPunk
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:49:
eind van de maand moet de nieuwe Americas Expansion van Wingspan uitkomen:
Ben benieuwd!
Ik ook, nog meer kaarten! :Y . Het zal nog wel even wachten zijn op de Nederlandstalige versie. Ik hoop ook dat ze die 'booster packs' die Stonemaier recent heeft uitgebracht nog eens gaan vertalen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:19:
Als ik op vakantie ga neem ik ook eigenlijk onnodig veel mee (niet zoveel als de foto ;) ), puur om de keuze te hebben. Pak ik het wel slim in (meerdere spellen per doos), maar denk wel dat er zo 20 spellen meegaan op vakantie.
Het is fijn om de keuze te hebben, want soms heb je gewoon geen zin in spel X, Y of Z en wil je wat anders.
Edit: En een beetje bordspel-FOMO :P

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 12-01-2026 16:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:44:
[...]

Ik ook, nog meer kaarten! :Y . Het zal nog wel even wachten zijn op de Nederlandstalige versie. Ik hoop ook dat ze die 'booster packs' die Stonemaier recent heeft uitgebracht nog eens gaan vertalen.
Die fan/ booster packs komen rond augustus in het Nederlands uit.
De nieuwe uitbreiding "iets" ervoor. Ik heb de fanpacks gisteren voor het eerst gespeeld in het Engels, maar mijn vrouw was er niet blij mee, die speelt gewoon liever Nederlands. Zaten wel ontzettend leuke vogels tussen met nieuwe abilities.

Afgelopen zaterdag weer bij Ducosim geweest en voor het eerst Blood on the Clocktower gespeeld. Super toffe ervaring en de beurs was ook weer erg leuk met zoveel bekenden. :)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Einde beurt 3, dit gaat geen lange pot worden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TkHiDI6yIbtGXvor_7eFJKgF-4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s11McQVZ5XL2udqWkwJHslkq.jpg?f=user_large

Misschien maar een oefen missie van maken om door te krijgen hoeveel dmg ik kan doen tegen de queen.

edit: dat viel nog niet tegen, zo met de queen uiteindelijk in een corridor en alle 3 de chars met veel ammo in de kamers ernaast.
de combat engineer zorgde voor een repel die corridor in na wat geluk met na 2 hits hits een lage die roll, daarna alle ability cards van de 3 chars gebruikt om te bursten.

[ Voor 30% gewijzigd door toolkist op 12-01-2026 22:58 ]

• Thalaron
@toolkist
Kan veel erger toch? :D Zie mijn vorige fotosessie van Nemesis :+

Anyways... ook grappig om te zien dat een eenvoudig geschilderde versie toch ook erg leuk eruit kan zien! Heb je ze zelf geschilderd? Gewoon 1 kleur met een wash?

[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 13-01-2026 09:43 ]

• toolkist
  • Niet online
Paarse primer, daarna met wat andere kleuren paars wat kleurovergangen aangebracht (lichter aan de voorkant, donkerder aan de achterkant).
Kwam voor de queen wel mooi uit zo. de verzameling drones en adults zijn nu ook diverse kleuren paars maar daar ben ik nog niet helemaal happy mee dus die gaan komende tijd nog wat aandacht krijgen.
Maar gezien de hoeveelheid mini's vond ik dit wel een prima tussenoplossing.

Wat betreft schilderwerk, als het goed is komt vanavond de terrain pack voor Oathsworn binnen dus dan kan ik aan de slag met het schilderen van de nodige huisjes, bomen en muurtjes.

Hopelijk komt die terrain pack voor Nemesis Retaliation ook nog in de vrije verkoop, dan wordt dat ook een insta-buy.
En anders maar hopen op marktplaats.

[ Voor 29% gewijzigd door toolkist op 13-01-2026 10:42 ]

• Thalaron
@toolkist ja… het zijn er veel 🫠

Ik ben hier nu bijna klaar met de 3 uitbreidingen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgWNNVxuThvYpHFmqpupO1Cnsro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DH6Nt8cdFbQkX9yqUyj3rs0c.jpg?f=fotoalbum_large

Zodra ik daar klaar mee ben ga ik het terrain pack voor OG en LD denk ik wat liefde geven.. of toch Return to Dark Tower nog bijwerken… keuzes…

Ik zit nu te wachten op DPD op pakket vanuit Dice Throne! X-Men is dus onderweg. Kan ik eindelijk wat doe met Deadpool die hier al tijden in de kast staat! Hoop daar aankomend weekend met mijn vrouw mee aan de slag te kunnen gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Thalaron op 13-01-2026 12:33 ]

• toolkist
  • Niet online
Oh ja, dat robot achtige ding moet ik ook nog een keer afronden, alleen een begin gemaakt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hy_GdCfArAZKMGjeLeACDvGMOvw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rWdIIvZ0YHSDHJnQ6k8Ssha0.jpg?f=user_large

• toolkist
  • Niet online
Volgende schilder projectje is gisteren bezorgd :)
Als die klaar zijn ga ik weer verder met Oathsworn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsYeABU5MSA6IWsas5uWYVgxdd0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uA5aIuIJGZalLqGm9AfNPBqr.jpg?f=fotoalbum_medium

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
Zo.

Net Arydia gepledged. All-in Gameplay. https://gamefound.com/en/...games/arydia-2nd-printing

Duurt hopelijk nog minstens een jaartje voor het binnen is, dan heb ik fateforge uitgespeeld en heb verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 17-01-2026 09:52 ]

• MADG0BLIN
maartend schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:36:
Zo.

Net Arydia gepledged. All-in Gameplay. https://gamefound.com/en/...games/arydia-2nd-printing

Duurt hopelijk nog minstens een jaartje voor het binnen is, dan heb ik fateforge uitgespeeld en heb verkocht.
Goede keus. Ik heb er nu redelijk wat missies opzitten, maar vind hem erg leuk!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Vanmiddag eerste potje ‘Unmatched’ gespeeld met mijn zoontje van (bijna) 7 jaar oud.

Eerste indruk? Simpel, doch vermakelijk. :) Niet te ingewikkeld en vrij snel op te pakken, ook voor de jongere speler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJmWxPQ0fqEEGenM0gRNO7TPQLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRrtUXgKWr9dMqyCtcIU2IzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOBIhE0MmkIujqO9h6PtwDC0X5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05QAMR1uzjADEF1XaC34oAqL.jpg?f=fotoalbum_large

Als het bevalt, dan zal ik eens kijken naar de licensed versie. Er is zelfs een Jurassic Park-versie. 8)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
MADG0BLIN schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:07:
[...]

Goede keus. Ik heb er nu redelijk wat missies opzitten, maar vind hem erg leuk!
Ik zag de 2nd print, niet veel verschil met 1st, maar was wel redelijk snel verkocht. Filmpjes goed bekeken en toen gedacht, mooie voor als fateforge is uitgespeeld.

Ik heb enkel de kleine miniatures niet genomen, die lijken me niet echt van toegevoegde waarde

• Thalaron
Net samen met een vriend en 1 automa een pot Scythe gespeeld. Was weer een tijd geleden, dus leuk om alles weer eens uit de doos te krijgen!

Op 4 punten verschil heb ik verloren 🫠

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxDicuSRWp1Tsq6R-0Kg0QDFKoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNwyL6UGLmxBejOEUkYUCkci.jpg?f=fotoalbum_large

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:18:
[...]
Afgelopen zaterdag weer bij Ducosim geweest en voor het eerst Blood on the Clocktower gespeeld. Super toffe ervaring en de beurs was ook weer erg leuk met zoveel bekenden. :)
Joh! bestaat dat nog? Als tiener rond 1990 was ik geabonneerd op hun Gazet en speelde ik PBM games via hetzelfde netwerk :)
maartend schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:36:
Zo.

Heeeeel gaaf spel, kijk af en toe mee met 4 vrienden die een campaign doorlopen. Samen met Oathsworn 1 van de betere keuzes in dit genre.

[ Voor 36% gewijzigd door _Anvil_ op 19-01-2026 16:03 ]

• HellPunk
Dit weekend was het tijd voor Galileo Galilei: zaterdag solo (om meteen ook de regels te leren) en zondag multiplayer. Beide keren dik verloren, al kwam dat in de solo door een regel die niet in de Engelstalige handleiding staat: blijkbaar mag de automa maximaal maar vier dobbelstenen hebben. Die limiet ontbreekt waardoor de automa op 't laatst alle hoogscorende kaarten kon opeisen.

Volgende week gaan we de Luna-uitbreiding erbij doen, maar voor mij staat het spel nu al op de shortlist van beste titels die ik dit jaar leerde kennen.

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:40
Thalaron schreef op zondag 18 januari 2026 @ 01:14:
Net samen met een vriend en 1 automa een pot Scythe gespeeld. Was weer een tijd geleden, dus leuk om alles weer eens uit de doos te krijgen!

Op 4 punten verschil heb ik verloren 🫠

[Afbeelding]
Goed spel inderdaad. d:)b Die factory ziet er tof uit!

• toolkist
  • Niet online
Huisje 1 heeft inmiddels een kleurtje gekregen, alleen de onderste rand met stenen moet nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQKtc3TVcPWuIzcZptgugkEoc_M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Lpchrx0l3gPk1Xnzrlh6MGj.jpg?f=fotoalbum_medium

• Thalaron
Wellicht iemand hier die Nemesis (OG) ongeschilderd heeft en liever niet zelf met verf aan de slag gaat? Interesse om de grijze Intruders (alleen basis intruders, geen characters) te ruilen voor mijn geschilderde?

Op zich goed genoeg, echter ben ik inmiddels flink verder in mijn techniek en ligt het niveau niet gelijk met alle andere Nemesis gerelateerde zaken.

Mocht er interesse zijn in de characters, dan is dat zeker bespreekbaar (dan doe ik ze zelf gewoon opnieuw).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E83sOhIiP836ZD3FttXsaPZz-NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJdkLahgNtOV8uA4FBkkRifB.jpg?f=fotoalbum_large

Ja… ik kan ze ook strippen maar zo slecht zijn ze nu ook weer niet. Ik dacht… ik check het hier gewoon even(!).

• toolkist
  • Niet online
De enige mensen die ik ken die Nemesis OG hebben daar beklieder ik onze voorraden miniatures eens in de maand (gemiddeld) samen mee, dus ik gok dat ze die zelf willen doen.

• HellPunk
Ik checkte net 'ns de stand van zaken van een lopende Kickstarter (Land vs. Sea) en die blijkt drie maanden over tijd te zijn. Dat is niet de grote verrassing, maar wel dat mensen daar nog steeds gaan over lopen schuimbekken. Nu ja, een deel van het ongenoegen gaat er ook over dat er weinig tot geen communicatie over de vertraging is, maar het is ook niet alsof het de eerste keer is dat dat gebeurt :+ .

• Hopjesvla79
het zal dan voornamelijk ook gaan over het gebrek aan communicatie. Ik denk dat de meeste mensen wel begrip hebben voor vertragingen, mits dit gewoon fatsoenlijk en open gecommuniceerd wordt.

Hi Ha Hopjesvla

• HellPunk
Hopjesvla79 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:10:
het zal dan voornamelijk ook gaan over het gebrek aan communicatie. Ik denk dat de meeste mensen wel begrip hebben voor vertragingen, mits dit gewoon fatsoenlijk en open gecommuniceerd wordt.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook wel graag wat communicatie en een tijdig product willen, maar ik ben na tien jaar crowdfunden niet meer verrast dat beide niet gebeuren en veel mensen blijkbaar wel :) .

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En terecht. Ik zou ook klagen, maar dan wel enkel over het gebrek aan communicatie. Doe je dat niet, dan verlaag je de lat.

• TTHEEBO1
Thalaron schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:03:
Wellicht iemand hier die Nemesis (OG) ongeschilderd heeft en liever niet zelf met verf aan de slag gaat? Interesse om de grijze Intruders (alleen basis intruders, geen characters) te ruilen voor mijn geschilderde?

Op zich goed genoeg, echter ben ik inmiddels flink verder in mijn techniek en ligt het niveau niet gelijk met alle andere Nemesis gerelateerde zaken.

Mocht er interesse zijn in de characters, dan is dat zeker bespreekbaar (dan doe ik ze zelf gewoon opnieuw).

[Afbeelding]

Ja… ik kan ze ook strippen maar zo slecht zijn ze nu ook weer niet. Ik dacht… ik check het hier gewoon even(!).
Ik ga je een berichtje sturen!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 22:13
Ik heb 2 spellen die gewoon niet echt “klikken” bij mij. Spirit Island en Wingspan. Paar keer geprobeerd.
Denk dat ik ze wel kwijt wil. Via welk kanaal doen jullie je spellen bij voorkeur van de hand?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sosua schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:45:
Ik heb 2 spellen die gewoon niet echt “klikken” bij mij. Spirit Island en Wingspan. Paar keer geprobeerd.
Denk dat ik ze wel kwijt wil. Via welk kanaal doen jullie je spellen bij voorkeur van de hand?
Als het gaat om dit soort bekende/populaire spellen zou ik ze gewoon op Marktplaats zetten. Dat werkt best prima, maar vaak alleen voor spellen waar mensen een beetje op zoeken. Het wat meer onbekende spul raak je er niet zo heel snel kwijt is mijn ervaring.

En als dat niet werkt, kun je het altijd nog op de Geekmarket van BGG zetten.

• Thalaron
Via Vinted werkt ook erg goed moet ik zeggen. Voordeel: lagere verzendkosten en groter bereik (buiten NL). Nederlandstalige spellen zou ik op MP zetten.

• HellPunk
Ik raak best wel wat kwijt op Vinted, maar dan moet je vaak tevreden zijn met wat lagere prijzen. Zeker voor Wingspan zal er wel wat aanbod zijn en dat drukt de prijs.

Als je zelf op zoek bent naar andere spellen kan je ook proberen te ruilen op BGG, daar heb ik wisselend succes mee. Er zijn ook regelmatig math trades, een systeem waarbij er een soort van ruilketting gemaakt wordt. De laatste is net voorbij, ik heb er deze keer twee ruilingen kunnen doen. Je hoopt altijd op meer, natuurlijk, maar het is wat het is :).

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het de Engelse versie van Spirit Island? Ben ik nog naar op zoek om mijn nl versie te vervangen...

• TTHEEBO1
Gister Thunder Road Vendetta gespeeld bij een vriend van me. Wat een geniaal spel is dat! Die gaat meteen op mijn wishlist.

Even een vraagje: ik wil beginnen met Pathfinder 2E met de intentie om te gaan GMen. In eerste instantie voor mijn kids.

Ik heb wat gezocht op meetings, maar kan weinig vinden. Zijn er hier toevallig mensen die spelen en tips hebben om ergens eerst wat ervaring als speler op te doen? De starter box heb ik al

• Thalaron
@TTHEEBO1 ik heb die hier ook in de kast staan. 2 keer op tafel gekregen. 1 keer met 3 en 1 keer met 5 of 6. Destijds deed iemand mee die er dus helemaal niets van snapte waardoor het wat minder geslaagd was. Sindsdien niet meer gelukt helaas. Met hoeveel man heb je hem gespeeld?

Binnenkort toch maar weer eens een poging wagen…

• TTHEEBO1
Thalaron schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:21:
@TTHEEBO1 ik heb die hier ook in de kast staan. 2 keer op tafel gekregen. 1 keer met 3 en 1 keer met 5 of 6. Destijds deed iemand mee die er dus helemaal niets van snapte waardoor het wat minder geslaagd was. Sindsdien niet meer gelukt helaas. Met hoeveel man heb je hem gespeeld?

Binnenkort toch maar weer eens een poging wagen…
Wij waren met z’n vieren, ik speelde zelf voor het eerst (de anderen hadden het al 2x gespeeld) maar wij kunnen allemaal aardig uit de voeten met bordspellen dus dit voelde allemaal heel eenvoudig en logisch.

Nu wel ik zelf de maximum chrome editie scoren, maar die is niet te vinden onder 350 🤣

• Thalaron
@TTHEEBO1 Maximum Chrome is inderdaad lastig nu, maar er komt nog wel een nieuwe kickstarter ergens in 2026. Schiet niet echt op natuurlijk als je op korte termijn iets nodig hebt… ikzelf wil nog (buiten de nieuwe uitbreiding) nog metal coins. Verder ben ik al wel voorzien gelukkig.

https://restorationgames.com/trv-interstate-signup/

• TTHEEBO1
Thalaron schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:40:
@TTHEEBO1 Maximum Chrome is inderdaad lastig nu, maar er komt nog wel een nieuwe kickstarter ergens in 2026. Schiet niet echt op natuurlijk als je op korte termijn iets nodig hebt… ikzelf wil nog (buiten de nieuwe uitbreiding) nog metal coins. Verder ben ik al wel voorzien gelukkig.

Oh echt? Is dat al bekend? Dan ga ik die zeker halen 😊

Pluk ik in de tussentijd nog wel een basegame ergens vandaan

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:21
TTHEEBO1 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:02:
Even een vraagje: ik wil beginnen met Pathfinder 2E met de intentie om te gaan GMen. In eerste instantie voor mijn kids.

Ik heb wat gezocht op meetings, maar kan weinig vinden. Zijn er hier toevallig mensen die spelen en tips hebben om ergens eerst wat ervaring als speler op te doen? De starter box heb ik al
Wellicht dat je hier eerder een antwoord krijgt: Het grote Dungeons & Dragons topic

Je zou eens kunnen informeren bij fysieke spellenwinkels. Die organiseren wel eens Rpg-momenten of kennen wellicht groepen.
Of online een keer een one-shot doen. Via startplaying.com of via een Discord van een virtuele tabletop-software zoals foundry.

• TTHEEBO1
JulesvH schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:04:
[...]

Wellicht dat je hier eerder een antwoord krijgt: Het grote Dungeons & Dragons topic

Je zou een kunnen informeren bij fysieke spellenwinkels. Die organiseren wel eens Rpg-momenten of kennen willicht groepen.
Of online een keer een one-shot doen. Via startplaying.com of via een Discord van een virtuele tabletop-software zoals foundry.
Goede tips! Dank je 😊

• toolkist
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:40:

Qua coins heb ik een keer deze gekocht, die bevallen me prima qua kwaliteit en gewicht dus ik heb mezelf voorgenomen om geen andere coins meer te kopen ;)

• anandus
  • Niet online
Mijn vrouw en ik hebben een 'probleem'. Als we engine builders spelen, dan hebben we beide het gevoel dat het spel afgelopen is nét op het moment dat de engine lekker begint te lopen. Voorbeelden hiervan waarbij we dit ervaren zijn Wingspan en It's a Wonderful World. (Misschien komt het omdat het na X rondes klaar is?)

Hebben jullie nog goede suggesties voor engine builders waarbij de engine wat langer mag doorlopen? (Speelduur max 120 minuten)

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:54:
Mijn vrouw en ik hebben een 'probleem'. Als we engine builders spelen, dan hebben we beide het gevoel dat het spel afgelopen is nét op het moment dat de engine lekker begint te lopen. Voorbeelden hiervan waarbij we dit ervaren zijn Wingspan en It's a Wonderful World. (Misschien komt het omdat het na X rondes klaar is?)

Hebben jullie nog goede suggesties voor engine builders waarbij de engine wat langer mag doorlopen? (Speelduur max 120 minuten)
Vooral dan geen Uwe Rosenberg spellen (Agricola, Friesche velden, etc) als je dat bij Wingspan al hebt. Terraforming mars is de 'opstartfase' een stuk kleiner tov totale spelduur. Maar eerlijk: de frustratie om je engine goed te starten is juist het leuke van worker placementspellen.

• anandus
  • Niet online
disheaver schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 19:26:
[...]

Vooral dan geen Uwe Rosenberg spellen (Agricola, Friesche velden, etc) als je dat bij Wingspan al hebt. Terraforming mars is de 'opstartfase' een stuk kleiner tov totale spelduur.
Ja, ik zat ook al naar Terraforming Mars te kijken inderdaad.
Zit wel te twijfelen tussen normale TF (met Prelude) of de Ares Expeditie. Vooral omdat we niet langer dan 90-120 willen spelen.
Maar eerlijk: de frustratie om je engine goed te starten is juist het leuke van worker placementspellen.
Het is en-en voor mij. De engine 'aan' krijgen is inderdaad heel fijn, maar dan wil ik er ook nog even van kunnen genieten.

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:40
Terraforming Mars is een aanrader en haal je prima binnen 2 uur als je maar met 2 spelers speelt. :) Ook zonder Prelude lukt dat wel. Bij mij duurt het met z’n tweeën zo’n 1,5 uur.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:51
Veel engines hebben een exponentiële groei, die starten langzaam maar als ze eenmaal op gang zijn dan exploderen ze. Als je doorspeelt is de balans helemaal weg.

Neem iets simpels als Catan. In het begin krijg je inkomsten van 2 dorpjes, dus na een hele ronde heb je misschien 2-3 resource kaartjes erbij. Op het einde met 4 steden krijg je 8-12 resources per ronde. Snel nog een dorpje bouwen en meteen upgraden naar een stad. Ronde later 2 steden erbij. Ronde later 3 steden erbij. Inkomsten lopen op tot 20-30 resources per ronde (tenzij er 7 gegooid wordt). Los van beschikbare plekken om zoveel te bouwen natuurlijk.

De winnaar is degene die het eerst succesvol zijn engine goed en wel op orde krijgt, doorspelen is dan niet meer wenselijk of nodig. Het gaat juist om die hele race naar de point of no return, niet naar de absurde situatie daarna.

• Thalaron
Vandaag mijn eerste kennismaking gehad met Cthuhlu DMD (Death May Die). Leuke game die zeker voor herhaling vatbaar is en wat regels op zich ook niet mega ingewikkeld ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IokK6NI-fDrIu1ssF4RG4zmKhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2nfNbc0Ktay1hrCMYJY6RtY.jpg?f=fotoalbum_large

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-02 16:37

Of Everdell.
Waar je bij Wingspan elke ronde een beurt minder hebt (door de opdracht kaartjes waar je een blokje aan kwijt raakt) krijg je bij Everdell na elke ronde/seizoen er 1 of 2 werkers bij.
Het eerste seizoen is daar dus heel snel voorbij, maar in het laatste seizoen (herfst) kun je vaak je stad nog volbouwen of verbeteren.

Dat was iig een opmerkelijk die ik maakte toen ik Everdell voor het eerst speelde: "het speelt als een omgekeerd Wingspan".

Een hele andere kant op is Dominion. Dat gaat om het sparen/kopen van kaarten waarmee je een engine moet bouwen. Is wel zonder worker placement.

Splendor is ook een optie. Kaarten kopen met grondstoffen. Waarbij de gekochte kaarten ook als grondstoffen gaan tellen en je dus steeds makkelijker kaarten koopt.

[ Voor 12% gewijzigd door m181087 op 31-01-2026 09:34 ]

• toolkist
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 23:39:
Vandaag mijn eerste kennismaking gehad met Cthuhlu DMD (Death May Die). Leuke game die zeker voor herhaling vatbaar is en wat regels op zich ook niet mega ingewikkeld ofzo.

[Afbeelding]
Niet geschilderde minis? Tsk tsk ;)

• MADG0BLIN

Al eens gekeken naar Wondrous Creatures? Die heb ik vorig jaar ontdekt, erg leuk, en is minder abrupt afgelopen voor mijn gevoel.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Wat let je om, buiten de officiële regels om, een 5e einde ronde doel bij Wingspan te spelen? Of altijd de -geen einde ronde doel- fiche in de eerste ronde zodat ronde 2/3/4 altijd 1 turn langer zijn.

Verder kan ik Terraforming Mars zeker aanraden!

Beeromaniac

• Thalaron
toolkist schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:32:
[...]

Niet geschilderde minis? Tsk tsk ;)
Dat was ook mijn opmerking 😉

Niet mijn eigendom in dit geval

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind Furnace ook wel een leuke engine builder. Het spul duurt niet per se heel lang, maar je engine optimaliseren is nog best een leuke uitdaging daarin.
Het is niet een spel van het caliber van Terraforming Mars, maar ik vind 'm juist wel leuk omdat die wat sneller speelt, en je het idee hebt dat je vrij vlot een leuke engine hebt, die nog best uitgebreid is de laatste beurt. Je moet wel houden van het bieden op kaarten, dat is een groot deel van het spel. Maar het leuke is dat ook als je niet wint, je resources krijgt (en vaak is dat nog wel een reden om een bieding niet te willen winnen).

• miriam1986b
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:27
Gisteren een leuke campaign van Wingspan gespeeld, de allerlaatste van die campaign, bizarre editie overigens! Nummer 1 had +250 punten.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

miriam1986b schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:14:
Gisteren een leuke campaign van Wingspan gespeeld, de allerlaatste van die campaign, bizarre editie overigens! Nummer 1 had +250 punten.
Wat houdt dat dan in een campaign van Wingspan? Wij spelen graag Wingspan maar ik ben niet bekend met het campaign concept.

Bij ons eindigt een reguliere game doorgaans tussen de 80 en 120 punten voor de winnaar afhankelijk aantal spelers etc dus vraag me af wat er bij jullie dan extra/anders is.

Beeromaniac

• MADG0BLIN
miriam1986b schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:14:
Wat is een Wingspan campaign? En 250 voor een normale pot is wel extreem hoog. Dat is dubbel zo veel als een echt goede score.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Net 3 games gekocht voor 50 euro

Wingspan
Arnak
Paleo

Enkel wingspan 1x gespeeld.
Games zijn in nieuwstaat

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 22:13
skank schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:06:
Net 3 games gekocht voor 50 euro

Wingspan
Arnak
Paleo

Enkel wingspan 1x gespeeld.
Games zijn in nieuwstaat
Dat is best een goede deal. Alleen paleo is al dat geld waard.

• HellPunk
@skank Arnak heb ik dit weekend ook op de kop getikt bij Oberonn in Hasselt. Ik ging eigenlijk voor de outlet sale, maar daar vond ik niets van mijn gading. Er waren ook wat spellen met schade en daar stond dus Arnak tussen met 40% korting. Niet dat er veel schade was, alleen een scheur in de folie 8)7 .
Ik dacht nog aan Moon en Viscounts of the West Kingdom. Het engine-element is zeker niet het centrale mechanisme, maar wel belangrijk om je doelen in het spel te bereiken.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Sosua schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:53:
[...]

Dat is best een goede deal. Alleen paleo is al dat geld waard.
Echt? benieuwd nog nooit gespeeld

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
pirke schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 23:10:
Veel engines hebben een exponentiële groei, die starten langzaam maar als ze eenmaal op gang zijn dan exploderen ze. Als je doorspeelt is de balans helemaal weg.

Neem iets simpels als Catan. In het begin krijg je inkomsten van 2 dorpjes, dus na een hele ronde heb je misschien 2-3 resource kaartjes erbij. Op het einde met 4 steden krijg je 8-12 resources per ronde. Snel nog een dorpje bouwen en meteen upgraden naar een stad. Ronde later 2 steden erbij. Ronde later 3 steden erbij. Inkomsten lopen op tot 20-30 resources per ronde (tenzij er 7 gegooid wordt). Los van beschikbare plekken om zoveel te bouwen natuurlijk.

De winnaar is degene die het eerst succesvol zijn engine goed en wel op orde krijgt, doorspelen is dan niet meer wenselijk of nodig. Het gaat juist om die hele race naar de point of no return, niet naar de absurde situatie daarna.
Het gaat niet altijd om efficiënt winnen, het is ook een beetje plezier dat je opgebouwde engine daadwerkelijk gaat zien steamrollen. Net winnen/verliezen vlak voordat de machine gaat lopen omdat de arbitraire grens is doorbroken voelt toch een beetje als blauwe ballen.

• MADG0BLIN
skank schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:16:
[...]

Echt? benieuwd nog nooit gespeeld
Zeker een goede deal voor alle drie de spellen bij elkaar! Maar Paleo is geen 50 nieuw. Die kan je bij bol al voor 28 euro krijgen momenteel en bij winkels rond de 40.

Tip, budgetspelen.nl kun je meestal redelijk een idee krijgen wat spellen momenteel kosten, heb zelf geen connectie met de site, maar gebruik hem regelmatig hiervoor.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Van de week bij een tweedehands winkel voor een paar euro De Gouden Eeuw gekocht, zat nog nieuw in de doos. Kan hem op BGG wel vinden maar had er nog nooit van gehoord. Dit weekend maar eens op tafel gooien en kijken of het wat is. In elk geval educatief voor de kinderen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• anandus
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:18:
[...]

Zeker een goede deal voor alle drie de spellen bij elkaar! Maar Paleo is geen 50 nieuw. Die kan je bij bol al voor 28 euro krijgen momenteel en bij winkels rond de 40.

Tip, budgetspelen.nl kun je meestal redelijk een idee krijgen wat spellen momenteel kosten, heb zelf geen connectie met de site, maar gebruik hem regelmatig hiervoor.
Ook een +1 voor tabletopfinder (eventueel de talenfilter aanzetten)

• HellPunk
Gisteren voor 't eerst Signorie gespeeld, het is te zeggen: ik heb een tweespelerspel gesimuleerd om de regels te leren. Je ziet aan het bord dat dit geen recent spel is, want de hoofdkleur is beige :+ , maar er zit wel een verrassend leuk en complex spel achter.

Het concept is 'dice as workers' met ook een element aan engine building. De bedoeling is om je mannelijke nakomelingen in de diplomatieke kringen van het land te krijgen en de vrouwelijke uit te huwelijken. Dat doe je door dobbelstenen te plaatsen waarna je kan kiezen uit drie acties. Meestal komen die erop neer dat je geld verzamelt, invloed probeert te krijgen of, het hoofddoel, je nakomelingen aan een familie verbindt.

Het engine building zit erin dat je de plaatsing van een dobbelsteen kan koppelen aan één of meerdere bonusacties. Als je dat goed doet kan je de ene hoofdactie gebruiken om de volgende voor te bereiden in plaats van telkens een tussenstap te moeten doen. Dat vereist dus wel wat puzzelen, maar het is heel leuk als het allemaal in mekaar klikt.

• toolkist
  • Niet online
HellPunk schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:42:
Gisteren voor 't eerst Signorie gespeeld, het is te zeggen: ik heb een tweespelerspel gesimuleerd om de regels te leren. Je ziet aan het bord dat dit geen recent spel is, want de hoofdkleur is beige :+ ,
De bedoeling is om je mannelijke nakomelingen in de diplomatieke kringen van het land te krijgen en de vrouwelijke uit te huwelijken.
Weet je zeker dat dit niet een duidelijkere indicatie is? ;)

• TTHEEBO1
Met dank aan @Thalaron heb ik nu geschilderde alien mini’s voor Nemesis. Toen konden de characters natuurlijk niet achterblijven.

Ik heb echt de schildermotoriek van een 3 jarige en niet al teveel aanleg, maar wat word ik er heerlijk zen van! Ik ben hooked.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL4M210HBhWil3r8Pyqmj4lNrpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jG6FDEqpgdsNviN4RJM7j9Vr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 145% gewijzigd door TTHEEBO1 op 04-02-2026 11:54 . Reden: Oeps ]

• Thalaron
@TTHEEBO1 Zien er prima uit toch? Meer detail dan mijn Characters op het moment :+

Ik ben nog aan het wachten op een bestelling omdat ik niet de gewenste kleur heb, maar zodra ik klaar ben zal ik mijn Intruders 2.0 hier ook nog wel een keer delen wanneer ze in actie gekomen zijn 8)

• TTHEEBO1
Thalaron schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:59:
@TTHEEBO1 Zien er prima uit toch? Meer detail dan mijn Characters op het moment :+

Ik ben nog aan het wachten op een bestelling omdat ik niet de gewenste kleur heb, maar zodra ik klaar ben zal ik mijn Intruders 2.0 hier ook nog wel een keer delen wanneer ze in actie gekomen zijn 8)
Zo lang je niet teveel inzoomt gaat het wel 🤣

Ik ben idd benieuwd wat jij ervan gaat maken!

• toolkist
  • Niet online
TTHEEBO1 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:50:
Met dank aan @Thalaron heb ik nu geschilderde alien mini’s voor Nemesis. Toen konden de characters natuurlijk niet achterblijven.

Ik heb echt de schildermotoriek van een 3 jarige en niet al teveel aanleg, maar wat word ik er heerlijk zen van! Ik ben hooked.

[Afbeelding]
Niks mis mee toch? Qua motoriek etc zijn er wel wat trucjes, bv je pink van je "kwasthand" tegen de mini plaatsen voor wat meer stabiliteit van je kwast tov de mini.

• HellPunk
toolkist schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:32:
[...]
[...]
Weet je zeker dat dit niet een duidelijkere indicatie is? ;)
Goed punt, als ze hier ooit een reprint van maken zal het wel iets met dieren of aliens zijn :+ .

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:51
HellPunk schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:42:
De bedoeling is om je mannelijke nakomelingen in de diplomatieke kringen van het land te krijgen en de vrouwelijke uit te huwelijken.
Dat klinkt als Kaiser :) Alle poppetjes worden elke ronde ouder, en gaan dus ook dood na 4 rondes. Het is een machtsstrijd ala game of thrones, met 1 keizer en wat baronnen, geestelijken en onderdanen. Vrouwelijke babies kun je uithuwelijken aan een tegenstander, dat heeft voor allebei voor- en nadelen. Erg leuk spel al zeg ik het zelf. Artwork is wat verouderd, maar goed genoeg.

• HellPunk
pirke schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:41:
[...]
Dat klinkt als Kaiser :) Alle poppetjes worden elke ronde ouder, en gaan dus ook dood na 4 rondes. Het is een machtsstrijd ala game of thrones, met 1 keizer en wat baronnen, geestelijken en onderdanen. Vrouwelijke babies kun je uithuwelijken aan een tegenstander, dat heeft voor allebei voor- en nadelen. Erg leuk spel al zeg ik het zelf. Artwork is wat verouderd, maar goed genoeg.
Ouder worden ze in Signorie niet, maar wat er wel in zit is dat je niet kan kiezen of je nakomelingen meisjes of jongens zijn: voor elk gehuwd koppel rol je een dobbelsteen en de kans is 50/50. Dat bepaalt voor een groot deel ook je strategie: zonder meisjes kan er natuurlijk ook niet uitgehuwelijkt worden, zonder jongens maak je geen carrière in de diplomatie :)

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 14:51
TTHEEBO1 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:50:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!
Ik heb met schilderen geleerd dat ze uiteindelijk op 30+cm afstand op de bordspel tafel staan en niet steeds in je hand. Toen ik dat besefte, zag ik de schoonheid van mn werk veel meer omdat je als ze eenmaal op t bord staan, je je foutjes toch niet ziet. Veel plezier!

• toolkist
  • Niet online
remcheese schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:37:
[...]

Ziet er goed uit!
Ik heb met schilderen geleerd dat ze uiteindelijk op 30+cm afstand op de bordspel tafel staan en niet steeds in je hand. Toen ik dat besefte, zag ik de schoonheid van mn werk veel meer omdat je als ze eenmaal op t bord staan, je je foutjes toch niet ziet. Veel plezier!
Tenzij de verf is gaan kruipen en je witte "spikkeltjes" ziet waar de primer weer zichtbaar is ;)
Cannot be unseen 😬

• TTHEEBO1
Thanks voor de bemoedigende woorden allemaal!

Pagina: 1 ... 162 163 Laatste