Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik speel meestal met vrienden. Toen ik wat meer tijd kwam, kwam ik regelmatig op de bordspellen avond van de lokale winkel. Daar heb ik echt heel veel gespeeld. In die tijd kocht ik ook veel minder spellen :) Nu gewoon weer met vrienden.

Gisteren weer een spellenavond gehad. Incan Gold en Avalon met z'n zevenen, daarna nog 6 Nimmt met z'n zessen. Als laatste Love Letter met zes en dat was het wel weer. Hopelijk volgende nog een keer en dan is het al bijna Essen...!!!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Net in de Essen auction een supersnelle BIN gedaan voor Alea Iacta Est. Ik wilde eerst nog gewoon de hard reserve bieden, maar ik wilde het risico niet nemen dat iemand anders ermee ging lopen.

Met Dice City en Favor of the Pharaoh zijn er deze Spiel wel twee nieuwe toptitels in dit genre, maar die hebben allebei wel iets waardoor ze me minder aanspreken. Daarom was ik dus des te blijer om Alea Iacta Est te zien, die stond al een tijdje op m'n lijst.

Ik heb nu ook de handleiding van Burano een paar keer herlezen. Het blijft een interessant spel, maar het voelt aan alsof ze zoveel mogelijk mechanismen op mekaar gestapeld hebben waardoor de kern van de zaak, de kubuspiramide, niet meer tot z'n recht komt. In het forum op BGG had iemand al hetzelfde gepost, hopelijk nemen ze de kritiek positief op.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Net Euphoria gekocht van de gast die de Nederlandse vertaling heeft gemaakt. Ben benieuwd of ik het iets vind of weer door verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Gisteren en vandaag heb ik Space Hulk uitgeprobeerd met twee verschillende vrienden. Normaal ben ik meer van de thinky Eurogames, maar het thema is wel écht goed uitgewerkt in SH. Je voelt je echt een lompe terminator die eigenlijk te groot is voor de krappe gangetjes :+ Gaat zeker nog vaker gespeeld worden! :)

Oh, en zelfs de kleinste map paste niet op de tafel bij de vriend waar ik gisteren speelde :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zPI4dZP.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 13-09-2015 22:13 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Haha, dit spel zou met een bijzettafeltje geleverd moeten worden :+

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:02:
Net in de Essen auction een supersnelle BIN gedaan voor Alea Iacta Est. Ik wilde eerst nog gewoon de hard reserve bieden, maar ik wilde het risico niet nemen dat iemand anders ermee ging lopen.
Ik had gisteren Alchemists op de geeklist gezet. Na 8 minuten werd hij al geBINd. Ik heb nog wat andere spellen verkocht en ik ga er nog meer op zetten. Essen Auction is echt een goede manier om geld te verdienen voor de nieuwe games. :)
Ik heb nu ook de handleiding van Burano een paar keer herlezen. Het blijft een interessant spel, maar het voelt aan alsof ze zoveel mogelijk mechanismen op mekaar gestapeld hebben waardoor de kern van de zaak, de kubuspiramide, niet meer tot z'n recht komt. In het forum op BGG had iemand al hetzelfde gepost, hopelijk nemen ze de kritiek positief op.
Misschien leest het moeilijker dan dat het is, maar ik ga hem iig niet kopen.
Wormaap schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:10:
Gisteren en vandaag heb ik Space Hulk uitgeprobeerd met twee verschillende vrienden. Normaal ben ik meer van de thinky Eurogames, maar het thema is wel écht goed uitgewerkt in SH. Je voelt je echt een lompe terminator die eigenlijk te groot is voor de krappe gangetjes :+ Gaat zeker nog vaker gespeeld worden! :)

Oh, en zelfs de kleinste map paste niet op de tafel bij de vriend waar ik gisteren speelde :)

[afbeelding]
Ik heb Space Hulk vroeger veel gespeeld. Als je met zijn tweeen bent en je hebt genoeg tijd, dan is het echt een gaaf spel. Ik heb het computerspel, maar dat geeft nog niet het gevoel van het bordspel.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heb net Euphoria binnen. Thema spreekt mij aan, ik weet echter niet zeker van mijn game-partners.
En ach, anders weer in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb Euphoria ook op mijn wishlist staat, maar heb besloten even te wachten met nieuwe spellen tot de Spiel voorbij is.

Verder de weekend report van bordspellen; zaterdag een rustige met voor een keer slechts 4 personen.
3 x King of New York
Eerg leuk, je zit elkaar gewoon enorm te kloten en het is nog best wel strategisch ook!

Verder heb ik laatst WaZaBi gekocht - een mindless dobbelspel die ons eigenlijk wel goed is bevallen. Hij scoorde erg slecht op BGG, maar ik vind hem leuk genoeg. Aanrader als grappige dobbel-filler van ~10-15 min (of 15~20 ofzo als je tot de laatste doorgaat). Denk dat we dit weekend wel zo'n 6 potjes gedaan hebben.

2 x Dead of Winter.
De eerste pot besloten we een hardcore scenario te doen, maar dat liep gewoon helemaal mis. Karakters waren slecht op elkaar en op het scenario afgestemd. Omdat we snel genoeg dood waren nog maar een tweede pot begonnen. Hierbij hadden we ons al snel aangepast op basis van de eerste pot. Uiteindelijk speelde de betrayer erg sterk en deed ons hard pijn door op een cruciaal moment ergens bij te gaan staan zodat het daar overrun werd en een ander belangrijk karakter daar dood ging.
Onmiddellijk daarna was hij zelf aan de beurt waardoor hij een vrije beurt (zonder Exile dus) aan kans had om ons nog harder te raken. Omdat hij niet exiled was hoefde hij alleen zelf dood te gaan om onze laatste morale weg te werken, maar hij gooide geen enkele bite.

Vervolgens wist de rest de boel nog enigszins te salvagen, wisten we met moeite al onze goals te halen (twee locatie-decks depleted en 5 food extra in de food supply), hadden 2 van ons ook nog onze secret objectives gehaald...
Alles was gelukt behalve één klein detail: De betrayer (inmiddels exiled) ging in de add zombies step dood op één van de depleted deck locaties en dus kwamen zijn equips terug in dat deck (wat leeg was).
Helaasch :) Wel onze mooiste en spannendste pot tot nu toe.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakMDS op 14-09-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Gisteren weer World of Smog: On Her Majesty's Service op tafel gehad. Blijft een leuk race/puzzelspel. Het systeem met de draaischijven werkt heel effectief in z'n eenvoud. Ik ben blij dat ik deze gebackt heb toen hij op KS stond.

Ik back momenteel ook The Others, maar daar heb ik wel mijn twijfels bij. Visueel ziet het spel er geweldig uit, maar de gameplay vind ik erg lijken op andere one vs many dungeon crawlers, zoals Descent of Imperial Assault. Vooralsnog laat ik m'n Early Bird staan, heb ten slotte nog 3 weken om te twijfelen :D

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:28:
[...]
Ik had gisteren Alchemists op de geeklist gezet. Na 8 minuten werd hij al geBINd. Ik heb nog wat andere spellen verkocht en ik ga er nog meer op zetten. Essen Auction is echt een goede manier om geld te verdienen voor de nieuwe games. :)
[...]
Ik zag 't ja, ging idd heel snel (waarmee ik ineens ook toegeef dat ik veel teveel tijd op die auction list doorbreng :).

Ik heb negen spellen in de auction staan, daarvan zijn er nu vier verkocht. Dat geld is meteen geherinvesteerd in andere spellen uit de auction - tot nu toe zes in totaal. Mijn collectie verkleinen zit er dus niet in, maar financieel hoop ik op break-even uit te komen :) .

De auction was voor mij dit jaar een stuk aantrekkelijker dan de math trade, daar vond ik niet mijn gading in. Hij lijkt ook veel populairder, we gaan nu al naar 3000 games en dan moet de instroom van de math trade nog komen. Die loopt nog tot 23 september, als ik 't goed heb, dan zullen er nog wel enkele honderden spellen bij komen.
[...]
Misschien leest het moeilijker dan dat het is, maar ik ga hem iig niet kopen.
[...]
In de huidige staat ik ook niet, maar ik hou het in de gaten. Via de Hotness kwam ik nu op Barony uit, misschien is dat nog iets leuks. Heb nu de handleiding afgeprint, straks even nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:01:
In de huidige staat ik ook niet, maar ik hou het in de gaten.
De geprinte versie heeft in ieder geval (redelijk) correct Engels, ik heb namelijk de controle gedaan. :)
ps. Wat is je username op BGG?

Ik snap waarom, maar ik vind het jammer dat we hier in het forum geen spellen kunnen aanbieden.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Wat is de reden dat je alchemists hebt weggedaan? Ik heb het nog steeds niet gespeeld, maar ben er heel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MADG0BLIN schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:37:
Wat is de reden dat je alchemists hebt weggedaan? Ik heb het nog steeds niet gespeeld, maar ben er heel erg benieuwd naar.
Het was een ontzettend leuk spel, maar ik merk dat het voor mij te lang duurde. Na een uur uitleg, waren misschien nog 3 uur aan het spelen. Dit zou natuurlijk omlaag gaan met meerdere keren spelen, maar ik merk dat ik ong. 90 min genoeg vind voor één spel. Ik speel graag meerdere spellen. Dit is soms wel jammer hoor, want een spel als Eclipse zou ik graag vaker willen spelen, maar het komt er in mijn groep gewoon niet van.

Sommige spellen voelen aan als hard werken en sommige spellen zijn enerverend. Ik heb laatst weer drie potjes Avalon gedaan. Toen was ik echt op, dat oeverloze discussiëren vind ik echt zwaar. Dead of Winter blijft echter leuk, misschien omdat het wat meer verhalend is. Hoewel ik dat ook geen drie uur hoef te doen. Daarom heb ik ook mijn Battlestar Galactica verkocht en wil ik in de plaats daarvan Dark Moon kopen. Het is misschien maar een light versie, maar die krijg ik iig op de tafel.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:17:
[...]

De geprinte versie heeft in ieder geval (redelijk) correct Engels, ik heb namelijk de controle gedaan. :)
ps. Wat is je username op BGG?

Ik snap waarom, maar ik vind het jammer dat we hier in het forum geen spellen kunnen aanbieden.
De handleiding was wel OK :), het spel zelf lijkt me wat te overladen. Vooral de mogelijkheid om te rotzooien met de bouwsels van je tegenstander voelt aan alsof het niet in het concept past. Op basis van een handleiding kun je natuurlijk niet altijd oordelen, ik hoop dat Rahdo dit wel oppikt en er een runthrough van maakt - een beeld zegt meer dan duizend woorden :) .

Mijn username op BGG is Lorthania. Mogelijk doe ik begin volgend jaar nog een auction. Ik ben nu snel door mijn verzameling heen gegaan en de meest voor de hand liggende spellen eruit gehaald, maar er zijn er nog wel een paar die weg mogen... Het alternatief is een vierde spellenkast, maar dat stel ik liever nog even uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:16:
[...]
Mijn username op BGG is Lorthania.
Hmm, ik had je toch wel als geekbuddy. :)

Ik ben dit jaar echt op missie om fouten uit rulebooks te halen. Ik zie het nog zo vaak en het is nergens voor nodig.

Mijn BGG profiel

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Zijn er hier mensen die interesse hebben in Hack Trick en op donderdag naar Essen gaan? Als ik nog twee mensen kan vinden, dan is het spel €5,- (ipv €7). Voor dat geld durf ik het wel aan en misschien kan ik dan meteen wat GOT-ers ontmoeten. :)

Mijn BGG profiel

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
Vandaag Samara binnen gekregen, kijken of m'n vriendin vanavond een potje wil spelen. https://www.kickstarter.c...rker-timetrack-board-game

Vorige week ook Isle of Skye: From Chieftain to King gespeeld, soort van Carcasonne on steroids. Niet super complex maar wel leuk om tussen zwaardere spellen door te spelen: https://boardgamegeek.com.../isle-skye-chieftain-king

(...)

• HellPunk
Freelance schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:38:
Vandaag Samara binnen gekregen, kijken of m'n vriendin vanavond een potje wil spelen. https://www.kickstarter.c...rker-timetrack-board-game
Ik ben Samara vanmiddag bij Corné van Moorsel zelf gaan halen. Leuk babbeltje gehad, spel ligt nu te wachten om gepuncht te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De Kickstarter van Trove: The Crystal Caverns heeft ondertussen alle oorspronkelijke stretch goals en nog drie extra gehaald. Ze zitten nu op 131k, en de uitgever heeft gezegd dat als ze 140k halen er nog iets bij komt. Nog 12 uur te gaan :)
Dat spel is na ontwerp anderhalf jaar doorontwikkeld na een Print-and-Play release, dus is ondertussen behoorlijk gestroomlijnd :)

En ik ga Corné dan ook maar eens mailen om Samara op te halen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 20-09-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:16:
De Kickstarter van Trove: The Crystal Caverns heeft ondertussen alle oorspronkelijke stretch goals en nog drie extra gehaald. Ze zitten nu op 131k, en de uitgever heeft gezegd dat als ze 140k halen er nog iets bij komt. Nog 12 uur te gaan :)
Net bekeken, de graphics zagen er super uit maar het spel zelf kon me niet meteen bekoren - het dungeon crawl-genre ligt hier niet zo goed in de markt. Ik blijf dus voorlopig even zonder Kickstarter, want ik heb m'n pledge voor Factory Funner gecanceld. De spellengroep zag er niks in en het is wat veel geld om het alleen voor de single player mode te nemen.

De veilingen voor Essen lopen wel als een trein, gisteren nog Mangrovia weggegraaid... Nu alleen maar hopen dat ze 't op Essen niet voor minder verkopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
HellPunk schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:37:
[...]

Net bekeken, de graphics zagen er super uit maar het spel zelf kon me niet meteen bekoren - het dungeon crawl-genre ligt hier niet zo goed in de markt. Ik blijf dus voorlopig even zonder Kickstarter, want ik heb m'n pledge voor Factory Funner gecanceld. De spellengroep zag er niks in en het is wat veel geld om het alleen voor de single player mode te nemen.

De veilingen voor Essen lopen wel als een trein, gisteren nog Mangrovia weggegraaid... Nu alleen maar hopen dat ze 't op Essen niet voor minder verkopen :).
Zelf ben ik normaal ook niet zo van de dungeon crawlers, maar ik vond deze toch wel erg bijzonder uitzien, omdat de spelers allemaal andere doelen en mechanics hebben, terwijl ze toch met elkaar verweven zijn. Normaal zou ik er nog even over na moeten denken, maar omdat bij dit spel de hele ontwikkelperiode openbaar is geweest durf ik het aan :)
De 140k is zojuist gehaald, in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:37:
Goed he, ik heb nog niks gekocht maar de verkoop gaat aardig. Erg leuk altijd, die jaarlijkse Essen auction.

Ik denk erover om mijn pledge voor Assault on Doomrock te annuleren. Heeft iemand dat wel eens eerder gedaan? Dus een kickstarter annuleren die al is afgelopen? Of misschien wil iemand hem overnemen? Ook mijn pledge voor The Networks ga ik misschien annuleren (maar die loopt nog). Ik probeer heel goed te kijken naar wat voor spellen ik nu echt leuk vind en die ik dus ook vaker ga spelen. Er zijn genoeg spellen die ik graag een keer weer wil proberen, maar er zijn er veel minder die ik echt wil houden.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst Roll for the Galaxy gespeeld. Dat is nu echt een spel dat ik zeker vaker ga spelen. Ik vond het echt heel leuk en zit er al over te denken om de expansion te kopen op Essen. Daarnaast nog veel Red7 en Tsuro gedaan. Beide spellen blijven ook in mijn bezit, hele leuke spelen die ik altijd wel wil spelen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:42:
[...]
Ik denk erover om mijn pledge voor Assault on Doomrock te annuleren. Heeft iemand dat wel eens eerder gedaan? Dus een kickstarter annuleren die al is afgelopen? Of misschien wil iemand hem overnemen? Ook mijn pledge voor The Networks ga ik misschien annuleren (maar die loopt nog). Ik probeer heel goed te kijken naar wat voor spellen ik nu echt leuk vind en die ik dus ook vaker ga spelen. Er zijn genoeg spellen die ik graag een keer weer wil proberen, maar er zijn er veel minder die ik echt wil houden.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst Roll for the Galaxy gespeeld. Dat is nu echt een spel dat ik zeker vaker ga spelen. Ik vond het echt heel leuk en zit er al over te denken om de expansion te kopen op Essen. Daarnaast nog veel Red7 en Tsuro gedaan. Beide spellen blijven ook in mijn bezit, hele leuke spelen die ik altijd wel wil spelen.
Hmm, dat moet je toch de medewerking hebben van de creator van het project - hij moet je je geld terugsturen. Maar ik denk dat je Assault on Doomrock makkelijk voor de KS-prijs weer moet kunnen verkopen, toch?

Het verraste mij eigenlijk hoeveel spellen we hier nog wel eens willen spelen. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren, dus ik moet wel een brede selectie aanhouden :). Voor mij hoeft een spel ook niet elke week of zelfs elke maand op tafel te komen, ik vind het ook altijd wel leuk om een 'vergeten' spel weer eens uit de kast te halen. Zo hebben we dit weekend Castles of Burgundy en Flippin' Fruit gespeeld, beide erg leuk.

We hebben eindelijk ook Deus geprobeerd. Ik vond het erg leuk, maar mijn vrouw houdt niet zo van spellen waar geluk een te grote factor speelt en dat is hier wel het geval: trek je niet de juiste kaarten, dan kan je enkele beurten weinig doen dan nieuwe kaarten trekken terwijl je tegenstander het hele bord overneemt. Daarom denk ik dat we eens gaan proberen om te starten met een drafting-fase zodat je tenminste een goeie start kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk erover om mijn pledge voor Assault on Doomrock te annuleren. Heeft iemand dat wel eens eerder gedaan? Dus een kickstarter annuleren die al is afgelopen?
Standaard is dat volgens mij niet mogelijk, je zou contact op kunnen nemen met de maker, maar kan me voorstellen dat die niet staat te springen om pledges weer in te trekken (uiteindelijk kost dat hem geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 15:45

Christiano007

Ich bin der champion

Iemand nog belang bij Krosmaster Arena en wat uitbreidingen? Denk niet dat het hier op tafel komt helaas.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

:) Roll for the Galaxy O+ _/-\o_

Het origineel (Race) vond ik wel aardig maar ook niet meer dan dat.
Vriendin van mij heeft nu Roll. al een aantal keer gespeeld, en ik vind hem alleen maar leuker worden elke keer als ik hem speel!

Eigenlijk raar, want in basis hebben ze toch redelijk hetzelfde idee.

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 21-09-2015 15:05 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Race for the Galaxy vind ik een van de beste spellen die ik heb. We spelen altijd met de 3 uitbreidingen. Echt een super spel.

Roll for the Galaxy hoop ik in November te kunnen kopen. Heb er al veel goede verhalen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren (eindelijk) eens een potje Clockwork Wars gedaan. Na een flinke handleiding doorgenomen te hebben speelt het spel lekker snel door. De verschillende fases waar je doorheen moet zijn best helder, alleen moet je even weten wat je nu wanneer mag/kan doen. Timing van acties is ook best belangrijk, net als het kopen van bepaalde zaken. Maar daarmee maak je wel dat het spel lekker dynamisch blijft.

Het bord bestaat uit hexes, net als bij Kolonisten, die we nu in een vooropgezette layout hebben neergelegd, maar je kunt ze ook mooi randomizen als je dat zou willen (gaan we vast nog wel een keertje doen).

Was nog even spannend, maar net met 1 VP gewonnen, doordat ik op het einde even 7 punten op m'n court kon binnen harken. Was wel een prijzige kickstarter, maar heb er absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gilotto schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:35:
Race for the Galaxy vind ik een van de beste spellen die ik heb. We spelen altijd met de 3 uitbreidingen. Echt een super spel.

Roll for the Galaxy hoop ik in November te kunnen kopen. Heb er al veel goede verhalen over gehoord.
Race vind ik ook erg vet :) Roll wil ik ook nog eens proberen, maar trekt me minder. Dobbelstenen zijn niet direct mijn favoriet.

• HellPunk
Iemand al ervaring met Orleans? Ben van plan om dit te pre-orderen voor Essen.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:06:
Iemand al ervaring met Orleans? Ben van plan om dit te pre-orderen voor Essen.
Pre-orderen ? die is toch al lang uit ?

Ik heb het 3 of 4 keer gespeeld.
Ik vind het idee van "bagbuilding" leuk en interessant. 1 van mijn medespelers vond het echter "te random" Over het algemeen was de reactie van de meeste mensen die het gespeeld hebben dat ze zich goed vermaakt hebben, en het vaker willen spelen als het op tafel komt. bij mij staat hij nu vrij hoog op de lijst van spellen die ik op tafel probeer te krijgen als ze op de club aanwezig zijn :)

Overigens hebben 2 van die mensen dit spel nu een keer of 20-30 gespeeld i.v.m. dat dit een WK spel is op essen. En die zijn er allebei nog niet ziek van, dus herspeelbaarheid lijkt goed te zijn :)

Wel opmerken dat dit spel met zijn vieren een stuk interactiever is dan met zijn 2en of 3en, aangezien je elkaar dan sneller in de weg zit (en dat maakt het in mijn mening ook leuker dan !)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• HellPunk
heuveltje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:16:
[...]

Pre-orderen ? die is toch al lang uit ?
Er is korting bij pre-order :) en dan ben ik ook zeker dat ik een exemplaar heb, want ik ga pas op zondag... Zit alleen nog te twijfelen of ik de upgrade-kit erbij zou nemen. Op zich vind ik het artwork op de chits mooier dan meeples-met-stickers, maar ik lees her en der dat de chits snel zouden verslijten...

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Toch nog een potje Boss Monsters gespeeld, en weer halverwege gestopt met een collega. Het werkt gewoon niet lekker. Het speelt te traag, en je zit met z'n 2en een solo game te spelen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Wormaap
corset schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:28:
Toch nog een potje Boss Monsters gespeeld, en weer halverwege gestopt met een collega. Het werkt gewoon niet lekker. Het speelt te traag, en je zit met z'n 2en een solo game te spelen.
Die heb ik op Steam gekocht, hoofdzakelijk omdat ik de artwork gaaf vond. Maar het spel viel me ook tegen :|

Gisteren heb ik Samara ook opgehaald. Hier geen praatje. Sterker nog, als ik hem geen succes had gewenst met de nieuwe Kickstarter waren 'alstjeblieft' en 'dankjewel' waarschijnlijk onze enige woorden geweest :P

• maartend
Heb Euphoria geprobeerd. Toch niet mijn ding. GFX geweldig, thema schitterend, maar ben toch echt van de Ameritrash games.

Dus maar weer de verkoop in.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Jammer dat je dat vindt maar ieder zo zijn ding. Staat bij mij in de kast als een van de betere spellen.

• maartend
Robkazoe schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:50:
Jammer dat je dat vindt maar ieder zo zijn ding. Staat bij mij in de kast als een van de betere spellen.
Kan ik me heel goed voorstellen. Maar het pakt me gewoon net niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Robkazoe schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:50:
Euphoria staat bij mij ook redelijk bovenaan. Moet zeggen dat ik 'm met meer spelers nog leuker vind dan met wat minder.

Maar als het spel je niet aanspreekt, dan zal dat ook niet zo heel gek veel verschil maken.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Het is echt een kunst om over een spel te lezen eventueel nog met een rulebook en videos en dan te zeggen of je het echt leuk vindt of niet. Als spelliefhebber zou ik alles wel een keer willen spelen, maar bij sommige spellen is het na één keer spelen al weer leuk geweest. Daarom heb ik mijn Doomrock ook geannuleerd. Ik wil het echt wel graag spelen, maar het is niet iets dat ik weken achter elkaar ga spelen.

Mijn BGG profiel

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:26:
[...]

Er is korting bij pre-order :) en dan ben ik ook zeker dat ik een exemplaar heb, want ik ga pas op zondag... Zit alleen nog te twijfelen of ik de upgrade-kit erbij zou nemen. Op zich vind ik het artwork op de chits mooier dan meeples-met-stickers, maar ik lees her en der dat de chits snel zouden verslijten...
Die chits zijn idd van bedenkelijke kwaliteit. IIG van de versie die wij hebben begint er nu al beschadigt uit te zien naar 10 potjes ? De eerste keer heb ik hem op een beurs gespeeld, die was volgens de demoer ook pas een paar demo dagen gebruikt. en die zager er al echt verschrikkelijk uit.

Overigens vind ik het zoals gezegd een heel leuk spel, maar de prijs/kwaliteitsverhouding vind ik wel wat ver te zoeken !

• HellPunk
ViNcE schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:01:
Het is echt een kunst om over een spel te lezen eventueel nog met een rulebook en videos en dan te zeggen of je het echt leuk vindt of niet. Als spelliefhebber zou ik alles wel een keer willen spelen, maar bij sommige spellen is het na één keer spelen al weer leuk geweest.
Het lijkt me wel leuk om een collectie van pakweg 20 games te hebben die je keer op keer speelt en dan ook helemaal beheerst, maar ik zie het thuis niet gebeuren. Met mijn zoon speel ik andere spellen dan met mijn vrouw of de spellengroep, dus ik moet wel een breed assortiment aanhouden. En ik kan ook niet ontkennen dat ik fundamenteel geïnteresseerd ben in alles wat er op de markt komt dat binnen onze interesses zou kunnen vallen ;) . Dan kan het wel 'ns gebeuren dat je iets koopt dat minder goed ligt, maar erg vaak gebeurt dat gelukkig niet.
heuveltje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:20:
[...]
Die chits zijn idd van bedenkelijke kwaliteit. IIG van de versie die wij hebben begint er nu al beschadigt uit te zien naar 10 potjes ? De eerste keer heb ik hem op een beurs gespeeld, die was volgens de demoer ook pas een paar demo dagen gebruikt. en die zager er al echt verschrikkelijk uit.
Hmm, dan misschien toch maar de Fan Pack erbij... spijtig dat ik de KS voor de deluxe edition gemist heb :(

[ Voor 21% gewijzigd door HellPunk op 24-09-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Gelukkig heb ik een goede lokale spellenwinkel die mijn interesses wel kent en een grote hoeveelheid demo spellen heeft. Ik heb er regelmatig al eens met een stel vrinden gezeten om een spelletje uit te proberen voor iemand het kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Dit najaar brengt White Goblin Codenames uit in het Nederlands. Hoewel ik geen moeite heb met Engels, denk ik dat mijn spelvrienden de voorkeur geven aan hun eigen taal, dus deze haal ik maar niet in Essen.

http://bordspeler.nl/2015...s-bij-white-goblin-games/

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 15:45

Christiano007

Ich bin der champion

Christiano007 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:02:
Iemand nog belang bij Krosmaster Arena en wat uitbreidingen? Denk niet dat het hier op tafel komt helaas.
Niemand voor een leuk bedrag?
Krosmaster arena
+ percimol rules expansion pack #3
+ amalia promo
+ season 1 alternate terrain and demonic rewards tiles
+ big cards

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Christiano007 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:01:
[...]

Niemand voor een leuk bedrag?
Krosmaster arena
+ percimol rules expansion pack #3
+ amalia promo
+ season 1 alternate terrain and demonic rewards tiles
+ big cards
Ik zou wel willen, maar mijn verzamelinstinct kennende zou dat wel 'ns mijn persoonlijk failliet kunnen betekenen :+ . Hopelijk vind je snel een bereidwillige koper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Helaas geen interesse.
Net bericht gekregen van iemand die een BIN had gedaan op de auction, hij trekt zijn bod in omdat hij het spel van iemand anders had gekregen. Daar kan ik best boos om worden.
Trouwens, hoe meer ik naar de spellen kijk in Essen hoe minder ik wil kopen. Er zijn genoeg spellen die ik heel graag wil spelen, maar veel minder die ik eigenlijk wil kopen. Ik denk dat ik dit jaar weer meer verkoop, dan koop (als ik mijn BSG iig weer kan verkopen).

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:18:
Helaas geen interesse.
Net bericht gekregen van iemand die een BIN had gedaan op de auction, hij trekt zijn bod in omdat hij het spel van iemand anders had gekregen. Daar kan ik best boos om worden.
Trouwens, hoe meer ik naar de spellen kijk in Essen hoe minder ik wil kopen. Er zijn genoeg spellen die ik heel graag wil spelen, maar veel minder die ik eigenlijk wil kopen. Ik denk dat ik dit jaar weer meer verkoop, dan koop (als ik mijn BSG iig weer kan verkopen).
Precies hetzelfde aan de hand gehad, ik moest het uit de comments bij mijn item vernemen. Was iemand die geboden had voor een vriend en die moest het uiteindelijk niet hebben. Dat is wel mooi dertig euro weg, dat is toch wel een GM waard, dacht ik...

Het 'nieuwe' aanbod in Essen dit jaar is wat mij betreft weinig intrigerend. Veel spellen lijken gebaseerd te zijn op een of ander geflipt c.q. halfbakken concept om toch maar op te vallen, maar er is bijna niets bij dat indruk maakt. Dit weekend heb ik nog Big Brain Bang aan mijn geeklist toegevoegd, maar nu ik de spelregels gelezen heb denk ik niet dat ik veel inspanning ga doen om tot aan die booth te geraken :? .

De enige nieuwe spellen die ik wel wil halen zijn Isle of Skye en 7 Wonders: Duel en dat zijn nu net spellen die een bestaand mechanisme nemen en er iets nieuws mee doen. Voor de rest merk ik dat ik teruggrijp naar releases van vorig jaar of nog vroeger in de hoop die voor een leuke prijs op de kop te tikken.

Na ja, ik word waarschijnlijk gewoon oud :) en ik ben er zeker van dat we toch een dag plezier tegemoet gaan _/-\o_

• Chevalric
Vandaag mijn Blood Rage Kickstarter ontvangen. Dat was een behoorlijk pakket met allemaal losse doosjes, maar na een uurtje uitpakken en in zakjes stoppen heb ik alles in de speldoos gekregen. Vrijdag komt het op tafel, ben benieuwd!

• maartend
Gloomhaven gebacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Nu de meeste van mijn Kickstarters geleverd of bijna geleverd zijn was ik op zoek naar iets nieuws. Zo kwam ik op World's Fair 1893 uit. Ik moet het nog verder bekijken, maar het lijkt een area majority game te zijn met enkele leuke twists. Helaas is het samen met de verzendingskosten ook redelijk aan de prijs :(.

Ja, KS is verslavend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:07:
Nu de meeste van mijn Kickstarters geleverd of bijna geleverd zijn was ik op zoek naar iets nieuws. Zo kwam ik op World's Fair 1893 uit. Ik moet het nog verder bekijken, maar het lijkt een area majority game te zijn met enkele leuke twists. Helaas is het samen met de verzendingskosten ook redelijk aan de prijs :(.

Ja, KS is verslavend :)
Puur nieuwsgierigheid.

Ik snap dat "ik wil een nieuw spel gevoel" maar al te goed :P
Maar waarom ga je op kickstart zoeken ?
Ik zou denken er zijn zoveel bestaande (en zichzelf bewezen) spellen (of is het spelen?)
En met essen om de hoek komen er weer een flink aantal bij.

Is het dan niet logischer om daarnaar te kijken, dan naar een kickstart waarvan je niet eens helemaal zeker weet of je hem krijgt, en je alleen op zeer beperkte info kunt afgaan of je het leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Kickstarter kan je een heel leuk gevoel geven, dat je er vanaf het begin bij was. Ook zijn de exclusieve dingen soms interessant. Een miniatuurtjes blijven een grote aantrekkingskracht hebben op mensen. Voor mij is het een manier om goedkoop spellen te kopen. Ik ben heel selectief en kijk echt naar wat interessante kickstarters met goede prijzen zijn. En soms laat ik me ompraten door iemand als Rahdo. :)
Ik heb momenteel veel minder kickstarters lopen dan vroeger en zelfs mijn Essen lijst is niet meer zo groot. Misschien word ik toch nog volwassen ;)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

heuveltje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:32:
[...]

Puur nieuwsgierigheid.

Ik snap dat "ik wil een nieuw spel gevoel" maar al te goed :P
Maar waarom ga je op kickstart zoeken ?
Voor mezelf geldt het ook als een manier om nieuwe ideeen een beetje de wereld in te helpen, al maak ik zelf altijd wel de afweging of ik het spel zelf ook wel echt leuk vind of niet voordat ik 't back. Miskoop kan altijd, maar die heb ik er tot nu toe nog niet echt tussenzitten, Spells of doom heb ik gewoon weinig gespeeld, maar is wel een leuke game, dus dat is meer jammer dat ie nog weinig gespeeld is. Exploding Kittens was achteraf wat duur, maar vind dat nog wel een grappige filler. Van alle andere Kickstarters heb ik helemaal geen spijt eigenlijk (tot dusver zijn dat Galaxy of Trian, Assault on Doomrock, Captain's Wager, Clockwork Wars en Rocket Race)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik kijk op Kickstarter vooral naar spellen die iets nieuws bieden dat in de reguliere markt niet altijd te vinden is. Na vijf jaar bordspellen spelen voel je wel aan wat in de smaak gaat vallen en als ik twijfel zal ik eerder niet dan wel backen. Ik doe ook steeds het nodige onderzoek voor ik back, een handleiding en een filmpje met een degelijke playthrough is daarbij onmisbaar. Dat hoeft zelfs niet van Rahdo te zijn, maar als ik niet kan zien hoe het spel 'werkt' begin ik er niet aan.

Je hebt natuurlijk altijd een risico dat er niet of te laat geleverd wordt, maar met wat onderzoek kun je dat wel beperken. Ik zal nooit een project backen van de eerste de beste die 's nachts in zijn dromen een idee kreeg voor een spel, maar aan een kleine uitgever met een bewezen track record durf ik mijn geld wel toe te vertrouwen.

Alles bij elkaar is de hit-and-miss ratio van KS-spellen ongeveer gelijk aan die van 'gewoon' gekochte spellen, voor mij blijft het een leuk platform om die publishers te steunen voor wie Kickstarter de beste mogelijkheid is om hun spellen op de markt te krijgen. En ik durf daarbij ook wel toe te geven dat ik het erg fijn vind om deel te nemen in de community die soms spontaan tijdens bepaalde KS-campagnes ontstaat en mee te helpen om de funding zo hoog mogelijk te krijgen :)

Maar goed, bijna Essen! Mijn eigen auctions zijn sinds gisteren afgerond, nu nog wachten op een paar andere waar ik zelf op geboden heb en dan kunnen we gaan aftellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
HellPunk schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 08:15:
Maar goed, bijna Essen! Mijn eigen auctions zijn sinds gisteren afgerond, nu nog wachten op een paar andere waar ik zelf op geboden heb en dan kunnen we gaan aftellen!
Maar even mezelf quoten: de afhandeling van mijn auctions heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad... Van de vijf bieders hadden er drie niet gezien dat ik alleen op zondag in Essen zal zijn. Een ervan heeft een proxy gevonden, de tweede komt het afhalen als-ie een keer in Maastricht is en de derde zal ik ontmoeten op Spel in Antwerpen. Je hebt er zo wel een hele administratie aan 8)7 . Maar kom, in theorie is nu alles rond en ik kijk er naar uit om iedereen te ontmoeten :). Wie zondagmiddag op de math trade is: als je een bordje met de naam Lorthania ziet, kom even dag zeggen! :)B :w

En ow, Kickstarter-fans: World Fair 1893 wordt 'm niet voor mij, maar vandaag gaat de KS voor Morocco van start. Hopelijk valt de shipping mee, altijd een moeilijk punt met Amerikaanse uitgevers ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik heb het meeste nu ook geregeld. Gelukkig zoveel mogelijk om 12 in de Galeria. Altijd vervelend als mensen dan niet kunnen. Ik heb nog één iemand die nog niet heeft gereageerd. Zes spellen verkocht, twee gekocht (misschien komt er nog eentje bij). Ben ook alles aan het printen. Maps, lijstjes, de kaartjes, afspraken, etc.
Flink boekwerk aan het worden.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Omdat we met de kinderen gaat probeer ik mezelf niet te erg vast te pinnen. Ik ga sowieso de dringendste zaken in de voormiddag afwerken, dan kan de rest van de dag 'spontaan' verlopen. Desalniettemin vind ik dat je toch niet zonder kaartjes kunt, die zijn dus vanavond aan de beurt! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
Afgelopen zaterdag met ons groepje de Exodus en Pegasus uitbreidingen van Battlestar Galactica cadeau gedaan en ook maar meteen gespeeld.
Het leuke hiervan is dat elke uitbreiding 3 opties biedt waar je dan van kan combineren. Zo hebben we nu New Caprica als bestemming gekozen (inclusief nieuw bord voor de laatste fase), en gespeeld met Cylon Fleet en Pegasus board. Erg leuk, alleen lijkt het me een ramp om steeds alles weer te setuppen omdat er toch weer een hoop kaarten juist in of uit moeten.

Het blijft toch één van mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

masauri

aka qwybyte

HellPunk schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:05:
[...]

Ik heb ooit ook 'ns een map van België gezien, maar ik heb helaas niet de middelen om die op A1-formaat geprint en gemount te krijgen :)
Hebt ge die toevallig nog ergens? O-)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
masauri schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:17:
[...]
Hebt ge die toevallig nog ergens? O-)
Dit is de link op BGG. Van daar kun je doorlinken naar een andere pagina, maar dat kan ik hier op het werk helaas niet uittesten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

masauri

aka qwybyte

Thx, ik ga is een account aanmaken als ik meer tijd heb, downloaden, evt afbeelding aanpassen voor nederlandse namen en dan is laten uitprinten :p

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik zou eerst niet naar Essen gaan, maar kan nu eventueel vrijdag die kant op, maar degene met wie ik normaal ga kan niet. Ernstig in dubio of ik alleen zal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Juist handig om alleen te gaan, je kunt vaak gemakkelijker ergens aanschuiven om een spelletje te doen. Maar het is verder wel minder gezellig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Enige nadeel is dat je minder spellen kunt dragen :+ - maar als je op P9 gaat staan kan je wel snel over en weer om alles in de auto te dumpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

P9 zou ik ook aanraden, nog geen 5 minuten lopen.
Als je moet kiezen tussen alleen of niet, dan zou ik alleen gaan. Maar ik ben leef hier dan ook al maanden naar toe. Dit jaar wil ik wat meer contact leggen met mensen die ik ken via BGG. Zelfs voor de mensen die niks verkopen/ruilen zou ik aanraden om eens rond 12.00 naar de Galeria te gaan. Daar zie je iedereen met iedereen spellen uitwisselen, naambordjes hoog houden etc. Erg leuk altijd!

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Ook een vraagje over Essen. Ik heb net besloten met een kameraad om zaterdag te gaan en het is onze eerste keer. Koop je best op voorhand een ticket of kan je even goed daar een ticketje aan de kassa nemen?

Verder nog tips? Best cash geld afhalen op voorhand waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
cash geld mee, ticket op voorhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zaterdag is een ticket op voorhand misschien wel 't handigste, tenzij je om negen uur aan de kassa kunt zijn. Op de andere dagen zou ik gewoon even aanschuiven, het bespaart je twee euro per ticket aan voorverkoopkosten (wie heeft dat ooit verzonnen?).

Zeker cash meenemen. De file aan de bankautomaat daar is legendarisch en met plastic kun je bijna nergens terecht, alleen bij Heidelberger en de Galeria heb ik al betaalterminals gezien.
[b][message=45037016,noline]Zelfs voor de mensen die niks verkopen/ruilen zou ik aanraden om eens rond 12.00 naar de Galeria te gaan. Daar zie je iedereen met iedereen spellen uitwisselen, naambordjes hoog houden etc. Erg leuk altijd!
Math tradertjes kijken! Do not feed the math traders :+

Gisteravond alles klaar gemaakt: gepast geld voor de auctions, lijstje met booths, pre-orders afgeprint... Tot zover het plan om het dit jaar spontaan te laten verlopen 7(8)7 . De kinderen zijn ook al aan het aftellen - nog vieeeeeer nachtjes slapen! d:)b

[ Voor 39% gewijzigd door HellPunk op 07-10-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Vandaag ben ik vrij, dus lekker alles voorbereiden en de stream bekijken!

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Ik heb de stream gewoon op de achtergrond tijdens het werk >:). Heerlijk die matige demo's van al die spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Die stream mag hier niet... maar ik heb nog een uur te gaan in de Rahdo-Runs-Through-Essen-marathon-podcast, dus ik klaag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:11:
Die stream mag hier niet... maar ik heb nog een uur te gaan in de Rahdo-Runs-Through-Essen-marathon-podcast, dus ik klaag niet :)
Daar heb ik ook een paar dagen over gedaan, heel erg lang. Hij heeft het alleen over een gast optreden bij een andere podcast, maar die heb ik niet meer kunnen vinden. Ik wil ook de podcast van Tom Vasel even controleren, misschien heeft hij het ook nog over Essen. Nog één dagje! Als er nog tweakers zijn op donderdag kom dan vooral even hoi zeggen in de Galeria (Vincent/the_vinman).

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
Ik heb mijn eerste aanwinst van Spiel al binnen! Valt een beetje buiten het standaard straatje van bordspellen maar daarom juist (voor mij) super-interessant! 360 Verhalen (van Taleswapper).. Bestaat al een tijdje in Nederland maar staan op Spiel om de internationale variant (360 Stories) aan de man te brengen. Echt super interessant spel. In mijn ogen het beste wat de persbijeenkomst te bieden had (en met mij meerderen).

Morgen de stand eens bekijken..

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Net een foto gezien op Twitter van de opening... was blijkbaar erg druk, deuren zijn een kwartier vroeger open gegaan. Voor één keertje had ik met plezier in een mensenmassa gestaan, nog drie nachtjes slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 19-09 22:55
Een zijstapje hier, maar wat voor kleur licht zouden jullie kiezen voor spots voor boven een hobby tafel? (van Warhammer miniaturen verven tot bord- en kaartspellen)
De Philips keuze hier.
: )

Reacties misschien handiger hier, maar kan wellicht ook gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Roxsman schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:41:
Ik heb mijn eerste aanwinst van Spiel al binnen! Valt een beetje buiten het standaard straatje van bordspellen maar daarom juist (voor mij) super-interessant! 360 Verhalen (van Taleswapper).. Bestaat al een tijdje in Nederland maar staan op Spiel om de internationale variant (360 Stories) aan de man te brengen. Echt super interessant spel. In mijn ogen het beste wat de persbijeenkomst te bieden had (en met mij meerderen).

Morgen de stand eens bekijken..
Wat voor soort spel is het precies?

Ik twijfel nog steeds om te gaan, maar denk het wel. Teveel interessants om niet te gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Shadow_Zero schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:24:
Een zijstapje hier, maar wat voor kleur licht zouden jullie kiezen voor spots voor boven een hobby tafel? (van Warhammer miniaturen verven tot bord- en kaartspellen)
De Philips keuze hier.
: )

Reacties misschien handiger hier, maar kan wellicht ook gewoon hier.
Heb een reactie in het andere topic gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb nu al zin in zondag :)
Morgen even een lijstje maken van games die ik sowieso op kan pikken als kickstarters, en daarna maar eens kijken wat er nog meer te halen valt. Vorig jaar vond ik het erg geslaagd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Morgen naar Essen! Veel zin in :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Morgen naar Oberhausen. Minstens net zo veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Laatst online: 17-09 22:12
MADG0BLIN schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Wat voor soort spel is het precies?

Ik twijfel nog steeds om te gaan, maar denk het wel. Teveel interessants om niet te gaan. :P
Het is een storytelling game.. geen winnaars of verliezers maar een manier om de maten waarmee je normaliter spellen speelt eens gewoon te leren kennen :) Spel ziet er echt PRACHTIG uit.. Hoef je na het spelen niet eens op te bergen.. kan gewoon een stukje van je interieur worden.

Hier kan je er meer over vinden trw.. http://www.360verhalen.nl

Veel plezier mocht je toch besluiten nog te gaan !

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Net besloten te gaan en vrij geregeld. Toch ff lekker rondkijken en wat spelen eventueel. Dus als er nog mensen mee moeten rijden vanuit Emmeloord, nog vier plekken vrij. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Oh, wat was het geweldig. Ik ga maar één dag, dus dan moet je extra veel doen. Ik ben twee keer extra naar de auto gelopen. Heb met veel mensen gesproken, (maar) twee spellen gespeeld en een hele stapel terug genomen. Ik had een spel gekocht via de auction, maar de verkoper is niet op komen dagen. Ik zou nu wel weer nog een dag willen, maar ik heb morgen ook vrij en ga dan de hele dag spelletjes spelen.

Spellen die ik heb meegenomen (niet allemaal voor mij):
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2700971_lg.jpg

Zo ziet de math trade meeting eruit:
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2700972_lg.jpg

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20-09 19:30
Een dagje Spiel... (cross post)

Spiel 2015

Het was weer erg tof. Dit jaar kon ik maar 1 dag gaan, maar met een goede voorbereiding kom je een heel eind. Vier spellen gespeeld en verder wat gebrowsed.

Altijd mooi om te zien dat je met vreemden aan een tafel kan gaan zitten en het toch meteen gezellig kunt hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 09-10-2015 07:30 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik en mijn vriendin hebben vrij veel Pandemic gespeeld, zijn er al een poosje beetje zat van. Zou Pandemic Legacy dat nieuw leven kunnen inblazen? Het idee klinkt wel erg leuk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrVegeta schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:51:
Ik en mijn vriendin hebben vrij veel Pandemic gespeeld, zijn er al een poosje beetje zat van. Zou Pandemic Legacy dat nieuw leven kunnen inblazen? Het idee klinkt wel erg leuk.
Ik heb eigenlijk niet veel research gedaan naar Pandemic maar de geluiden zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:28:
Oh, wat was het geweldig. Ik ga maar één dag, dus dan moet je extra veel doen. Ik ben twee keer extra naar de auto gelopen. Heb met veel mensen gesproken, (maar) twee spellen gespeeld en een hele stapel terug genomen. Ik had een spel gekocht via de auction, maar de verkoper is niet op komen dagen. Ik zou nu wel weer nog een dag willen, maar ik heb morgen ook vrij en ga dan de hele dag spelletjes spelen.

Spellen die ik heb meegenomen (niet allemaal voor mij):
[afbeelding]

Zo ziet de math trade meeting eruit:
[afbeelding]
Mooie verzameling! Veel Japon Brand stuff, of vergis ik me? Sheep and Thief leek mij wel wat, maar uiteindelijk toch maar niet besteld - ik las gisteren dat dat 's middags al uitverkocht was.

Die trade ziet er nog drukker uit dan anders uit, kan ook niet anders als je de hoeveelheid spellen in de auction ziet. Ik heb met twee mensen om 14u afgesproken om de drukte wat te mijden, al zal 't zondag zo al minder zijn. Wel spijtig dat je verkoper niet is komen opdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MrVegeta schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:51:
Dat vroeg ik me ook af, Ik heb nu Pandemic met Pandemic on the Brink liggen, en daarnaast Pandemic the Cure. Op zich zit daar nog wel genoeg speelplezier in voor mij, maar vraag me af of Pandemic Legacy weer dermate anders is dan de andere versies dat het de moeite waard is om te kopen.

Mijn Spiel collectie ga ik zondag wel posten als ik weer terug ben.
Ik ben bang dat ik redelijk vlot door m'n budget heen ga als ik zo zie wat er allemaal te vinden is (en gezien ik bezig ben met een huis kopen misschien slim om de creditcard thuis te laten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Best je contant geld thuis laten, met je credit card kun je toch bijna nergens terecht, tenzij aan de bankautomaat :) .

Ik heb gisteren en eergisteren de live stream van BGG bekeken en daar heb ik wel weer een paar interessante titels gezien, met name kleinere spellen voor de kinderen zoals Gobblestones en Insektenhotel. Steampunk Rally leek me ook wel wat, maar ik verwacht dat dat toch uitverkocht zal zijn tegen zondag. Geen slechte zaak voor de portemonnee :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Zelf net weer terug.
Heb redelijk wat gespeeld, begonnen met Simurgh van NSKN games. Niet echt mijn type spel, maar zag er wel mooi uit.

Daarnaast een uitleg gekregen van Dark Moon Zag er interessant uit, hield ik ook al een tijdje in de gaten, maar momenteel de cash niet voor.

Daarnaast het eerste stuk van Pandemic Legacy gespeeld. De eerste pot gewonnen van januari. Ik was al een tijd aan het wachten totdat deze zou uitkomen. Heb deze dan ook direct meegenomen. Viel me trouwens mee dat hij zelfs in het Nederlands verkrijgbaar was.

Pandemic Legacy
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g6OYObP3dZXume7QWiXpz1x4/thumb.jpg

Daarnaast nog uitgebreid gekeken bij Scythe. Ze hadden een redelijke gevorderd promotype waarmee werd gespeeld. Dit wordt 13 oktober een automatische back op Kickstarter. :P

Scythe
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fZk0DEGDeLecQv9qtXwfKZhy/thumb.jpg

Flick em Up zag er trouwens ook erg leuk uit met de grote speelstukken. Zeker even gaan kijken als je nog gaat.

Flick em up
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11hEHAEL0V0aZQCmE0AqaX0x/thumb.jpg

Ook zag ik de uitbreiding van Istanbul voor € 15,- liggen. Daarvoor kon ik hem niet laten liggen.

Als tip voor mensen die nog gaan. Bij Asmodee in hal 3 kan je de orient express promo van ticket to ride Europe gratis ophalen, bij Mayfair games geloof ik kun je voor 1 euro per stuk 2 grappige uitbreidingen halen van Caverna en bij Feuerspiele is er een mini uitbreiding/promo van Terra Mystica.

Daarnaast nog gekeken bij Guns of Steel en The 7th Continent welke momenteel op Kickstarter staat. Zag er erg mooi uit, maar denk niet dat ik ga backen. Weinig mensen met wie ik deze kan spelen denk ik.

Ook stond Vital Lacerda er met zijn spel The Gallerist. Deze krijg ik als het goed is binnen kort opgestuurd van de kickstarter campaign. Hij zag er online al mooi uit, maar wow, wat een super mooie components. Wel een vrij gecompliceerde game om te leren. :P

Ik was ook al een tijdje erg benieuwd naar 504, maar ik heb even gekeken en vond hem wat tegenvallen, maar dat kan ook liggen aan degene die aan het uitleggen was. Components spraken me niet echt aan ook. Deze wacht ik nog even af.

Andere games die nog op mijn wishlist stonden maar niet heb meegenomen waren Atlanteans, New York 1901, Takenoko: Chibis en Posthuman. De eerste drie komen nog wel een keer, de laatste ga ik niet aanschaffen na het spel te hebben gezien.

Al met al blij dat ik geweest ben en weer leuks genoeg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Zo, niet naar SPIEL maar wel de hele dag gespeeld (van 10.00 tot 0.00).
Royal Goods: Leuk spel waar de kaarten meerdere functies hebben (van de designer van Port Royal)
Arcadia Quest: Heel leuk spel soort van Arena spel met PvE en PvP
Monster My Neigbor: simpele filler, speelde makkelijk weg maar is denk ik leuker met meer
Joraku: Trick taking met area control. Leuk bedacht, maar ik weet niet of ik die heel vaak zal spelen (ik hou hem wel, want mijn naam staat in de credits). :)
The Bloody Inn: Leuk spel waar het vermoorden van je gasten meer oplevert dan ze te laten gaan.
Mysterium: Dixit met wat meer spel elementen. Wel leuk, maar niet echt mijn spel.
Codenames: Dit was echt super. We waren behoorlijk gaar, maar echt een topper.

Nu is het voor mij weer voorbij. Nog even de streams volgen, maar dat is het wel weer.
HellPunk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Mooie verzameling! Veel Japon Brand stuff, of vergis ik me?
Het meeste is van Taiwan Boardgame Design. Ik heb uiteindelijk niks van Japon gekocht, alleen voor iemand iets opgehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door ViNcE op 10-10-2015 01:31 ]

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier is vandaag Blood Rage ook binnengekomen. Toen ik'm backte twijfelde ik nogal, omdat ik er uiteindelijk geloof ik 110€ aan heb uitgegeven ofzoiets.
Maar ik moet zeggen, nu'ie binnen is ben ik er toch wel blij mee. Ik heb de regels even doorgenomen en het ziet er leuk uit. En de hoeveelheid spel die in de doos zat is indrukwekkend :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5bwcC2a.jpg

Zondag ga ik ook naar Essen. Eens kijken hoeveel ik daar weer niet kan laten liggen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 10-10-2015 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:18:
Het meeste is van Taiwan Boardgame Design. Ik heb uiteindelijk niks van Japon gekocht, alleen voor iemand iets opgehaald.
Ow, ja, ik hou al die karaktertjes niet uit mekaar :)
[b][message=45058588,noline]
Zondag ga ik ook naar Essen. Eens kijken hoeveel ik daar weer niet kan laten liggen :X
Kom even dag zeggen op de math trade, ik ben er om 12 en 14 uur :) . Let op het bordje met de username Lorthania!

[ Voor 30% gewijzigd door HellPunk op 10-10-2015 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
HellPunk schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 07:39:
[...]

Kom even dag zeggen op de math trade, ik ben er om 12 en 14 uur :) . Let op het bordje met de username Lorthania!
Sure! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Jk_W schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:09:
Morgen naar Essen! Veel zin in :-D
Weer een goede buit binnen gesleept :7

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2703537_lg.jpg

On the left from top to bottom:
Nyet! (Signed by Stefan Dorra)
Celestia
Pandemic: Contagion
King of Tokyo
Camel Up: Supercup
Mysterium
Colt Express (Signed by the artist and designer)
- Colt Express DeLorean promo
- Colt Express railroad map
Pandemic Legacy
Ticket to Ride: Orient Express

On the right from top to bottom:
7 Wonders: Duel
- Messe promo
- Metal military tracker
Tides of Time
Port Royal: Ein Auftrag geht noch...
UGO!
Onirim
Die Holde Isolde
Flash Point: Fire Rescue
Relic Runners
Kingdom Builder
Zooloretto
- Zooloretto: Kiwi
- Zooloretto: Christmas Tree
- Zooloretto: Tapir
Hanabi: Die Bonus-Plättchen

Ben zeer tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ziet er netjes uit. Een aantal via de Mathtrade/Auction?

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zeker. De 4 spellen rechtsonder zijn allemaal van de math trade en auction. Ieder jaar weer een vast onderdeel van Spiel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 02:43:
Hier is vandaag Blood Rage ook binnengekomen. Toen ik'm backte twijfelde ik nogal, omdat ik er uiteindelijk geloof ik 110€ aan heb uitgegeven ofzoiets.
Maar ik moet zeggen, nu'ie binnen is ben ik er toch wel blij mee. Ik heb de regels even doorgenomen en het ziet er leuk uit. En de hoeveelheid spel die in de doos zat is indrukwekkend :)

[afbeelding]

110 euro? Ik heb dezelfde set en heb 80 euro betaald meen ik. Even gecheckt en het was 85 euro.

Check eens of er bij jou ook kleurverschil zit in de achterkant van de Age 1 kaarten van de base set ten opzichte van de expansions zoals 5th player of monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
110 euro klopt wel inclusief 5th player expansion. Bij mijn groep is Blood Rage in goede aarde gevallen, vorige week gespeeld met 5 en iedereen was enthousiast.

Ik heb zelf van Essen niet zoveel mee genomen:
- Pandemic Legacy
- The Bloody Inn
- Codenames
- Octodice

Ik wilde graag T.I.M.E Stories hebben, maar die was vrijdag al uitverkocht in het Engels. Die dus later maar eens bestellen. En de nieuwe versie van Haru Ichiban was niet op tijd aangekomen, dus die heb ik ook niet mee kunnen nemen.

Het bespaarde geld vervolgens maar geinvesteerd jn een tas voor mijn Warhammer mini's en The 7th Continent op Kickstarter gebackt. Geld moet rollen ten slotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Jk_W schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:23:
On the left from top to bottom:
Mysterium
Weet jij nog hoe duur deze was? Ik heb hem gekocht voor iemand anders, maar ben vergeten op te schrijven wat ik ervoor heb betaald.

Mijn BGG profiel

Pagina: 1 ... 8 ... 159 Laatste