Ben ook blij dat ik die gekickstart hebt. Materialen zijn super, spelmechanisme is wat overweldigend maar werkt goed. En je kan elkaar her en der een hak zetten maar niet al te veel.TERW_DAN schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:39:
[...]
Mijn ervaring met Euphoria met zo'n beetje iedereen waar ik het mee heb gespeeld is dat je een vrij steile leercurve hebt in het begin, omdat er gewoon veel op het bord gebeurd (commodities, resources, mines, markets, factions en tracks), maar dat als je het eenmaal speelt het vrij vlot wegspeelt, en mensen die het een tweede keer spelen het zelfs erg vlot vinden spelen.
Even door de regels heenbijten en dan kom je een heel eind.
En het spel is gewoon erg gaaf (het is een van de leukste games die ik heb denk ik).
Er zijn twee favorieten wat menig weekend hier gespeeld word.
favoriet op nummer 1 : Cards against humanity
en da nummer 2 : Stef stuntpiloot
Iemand nog leuke spel variaties op cards against humanity?
Warhammer en PC games en lego
Heel erg dwars zitten van elkaar lukt met meerdere mensen over het algemeen wat beter.Robkazoe schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:04:
[...]
Ben ook blij dat ik die gekickstart hebt. Materialen zijn super, spelmechanisme is wat overweldigend maar werkt goed. En je kan elkaar her en der een hak zetten maar niet al te veel.
Als je wat meer wilt haten op elkaar, dan is The Manhattan Project een leukere worker placement.
Cards against humanity heeft wel aardig wat vergelijkbare spellen:Arnevld schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:24:
Er zijn twee favorieten wat menig weekend hier gespeeld word.
- Dixit
- Woordenboekspel
Of gewoon even googlen:
http://rollindiceshow.com...o-cards-against-humanity/
Zonet de nieuwe release van Queen gezien op Kickstarter: Treasure Hunter. Het kan aan mij liggen, maar op Amerigo na halen hun releases van de laatste jaren toch niet meer het niveau van Fresco, Alhambra of Lancaster. Het gedoe met de laatste uitbreiding voor Kingdom Builder heeft mijn vertrouwen in de firma ook niet bepaald een boost gegeven...
Vanavond spellenavond, ik heb er zin in. Het zal waarschijnlijk weer een partijtje Ticket to Ride worden, maar ik heb Deus ook klaar liggen om morgen met m'n zoon te spelen.
Vanavond spellenavond, ik heb er zin in. Het zal waarschijnlijk weer een partijtje Ticket to Ride worden, maar ik heb Deus ook klaar liggen om morgen met m'n zoon te spelen.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ik ga vanavond m'n eerste Kickstarter op tafel leggen: World of Smog: On Her Majesty's Service. Het spel ziet er mooi uit, dus ben benieuwd hoe goed het speelt!
Xbox Live: Chevalric
Heeft iemand een idee waar ik Vrijdag van Friedesmann Friese online of in de buurt van Den Haag kan aanschaffen? Bij voorkeur in het Nederlands, anders in het Engels. Ik google me suf, maar ik kan geen winkel met voorraad vinden, ook Marktplaats, Ebay, Amazon.co.uk en Amazon.de helpen me geen steek verder. Nou ja, Ebay kan, maar dan zijn de verzendkosten nogal gortig want de VS.
Extra complicatie: Ik ga aanstaande vrijdag op vakantie en ik wil hem graag meenemen.
Extra complicatie: Ik ga aanstaande vrijdag op vakantie en ik wil hem graag meenemen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Kijk ook even in de Boardgamegeek marketplace. Als ik zo snel even kijk kom ik deze bijvoorbeeld tegenFirePuma142 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:09:
Heeft iemand een idee waar ik Vrijdag van Friedesmann Friese online of in de buurt van Den Haag kan aanschaffen? Bij voorkeur in het Nederlands, anders in het Engels. Ik google me suf, maar ik kan geen winkel met voorraad vinden, ook Marktplaats, Ebay, Amazon.co.uk en Amazon.de helpen me geen steek verder. Nou ja, Ebay kan, maar dan zijn de verzendkosten nogal gortig want de VS.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hier nog 1 exemplaar, wel engels: http://www.spellenhuis.nl/friday
Er staat er 1 op bordspelmania te koop. 2,50 euro geloof ik.
Nope, te laat. Blijkbaar net verkocht.
Nope, te laat. Blijkbaar net verkocht.
[ Voor 25% gewijzigd door maartend op 22-08-2015 20:29 ]
Dank allen! Ik ga het via Boardgamegeek proberen, spellenhuis.nl is wel heel prijzig. Ik heb Space Hulk: Death Angel al via Marktplaats binnengehengeld, dus de nood is niet superhoog.
Het is vliegershop.nl geworden nota bene, gezellige pre-Y2K site maar ik heb hoop
Het is vliegershop.nl geworden nota bene, gezellige pre-Y2K site maar ik heb hoop
[ Voor 19% gewijzigd door FirePuma142 op 23-08-2015 08:28 . Reden: Spelfoutje ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik heb ze beiden maar zoek van death angel nog de uitbreidingen, betaalbaar.
FirePuma142 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:08:
Dank allen! Ik ga het via Boardgamegeek proberen, spellenhuis.nl is wel heel prijzig. Ik heb Space Hulk: Death Angel al via Marktplaats binnengehengeld, dus de nood is niet superhoog.
Het is vliegershop.nl geworden nota bene, gezellige pre-Y2K site maar ik heb hoopt
Zo, vandaag Exploding Kittens en Imperial Assault gedaan.
Exploding Kittens is wel grappig, maar voornamelijk om de tekeningen. Ben blij dat ik hem niet zelf gekocht heb. Imperial Assault blijft wel gaaf. Dit zou je echter wekelijks moeten spelen om het verhaal tot zijn recht te laten komen. Helaas zijn er nog genoeg spellen die ook gespeeld moeten worden. Als het lukt volgende week weer een spellenavond!
Exploding Kittens is wel grappig, maar voornamelijk om de tekeningen. Ben blij dat ik hem niet zelf gekocht heb. Imperial Assault blijft wel gaaf. Dit zou je echter wekelijks moeten spelen om het verhaal tot zijn recht te laten komen. Helaas zijn er nog genoeg spellen die ook gespeeld moeten worden. Als het lukt volgende week weer een spellenavond!
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Vrijdag met één luizig treintje verschil het potje TTR USA verloren. Ik dacht dat ik nog wel twee beurten zou hebben tot mijn vrouw plots een route van zes treintjes neerplempte en daarmee het einde van het spel inluidde. Dat kostte mij 24 punten en de overwinning, die trouwens naar nog een derde speler ging.
Vandaag wel wraak genomen door Merkator van mijn vrouw te winnen, dat komt erg zelden voor
Eindelijk goed nieuws van de KS van Migration: de verzending zou deze week starten, hetgeen de vertraging op anderhalf jaar brengt. Toch kijk ik naar dit spel nog het meeste uit, hopelijk kan ik over een week of twee een review geven.
Vandaag wel wraak genomen door Merkator van mijn vrouw te winnen, dat komt erg zelden voor
Eindelijk goed nieuws van de KS van Migration: de verzending zou deze week starten, hetgeen de vertraging op anderhalf jaar brengt. Toch kijk ik naar dit spel nog het meeste uit, hopelijk kan ik over een week of twee een review geven.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Vanavond een potje Captain's Wager gedaan, een kickstarter die ik van de week binnen heb gekregen.
Een erg leuk spel, waarbij je zelf je deck goed moet spelen, maar ook in de gaten moet houden wat je tegenstanders doen en je wat kaarten hebt om elkaar een beetje dwars te zitten.
En als je geen zin hebt in het bieden dan kun je ook voor het snelle geld kiezen, wat je misschien ook weer wat oplevert als je het slim speelt.
Als je eenmaal dooer hebt hoe die gaat speelt het vrij vlot. Daarbij zijn Steampunk Pirates altijd goed
Een erg leuk spel, waarbij je zelf je deck goed moet spelen, maar ook in de gaten moet houden wat je tegenstanders doen en je wat kaarten hebt om elkaar een beetje dwars te zitten.
En als je geen zin hebt in het bieden dan kun je ook voor het snelle geld kiezen, wat je misschien ook weer wat oplevert als je het slim speelt.
Als je eenmaal dooer hebt hoe die gaat speelt het vrij vlot. Daarbij zijn Steampunk Pirates altijd goed
Ik wil Exploding Kittens ook graag kopen, maar Amazon.com levert niet naar Nederland.
Kreeg een link dat hij beschikbaar was, maar helaas via Amazon America :-/ .
Kreeg een link dat hij beschikbaar was, maar helaas via Amazon America :-/ .
[quote]StarWolfer schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:25:
Ik wil Exploding Kittens ook graag kopen, maar Amazon.com levert niet naar Nederland.
[/ quote]
Gewoon nog even wachten. Men krijgt steeds meer in de gaten dat het geen goed spel is dus binnenkort zie je hem her en der 2nd hand staan.
[/ quote]
Gewoon nog even wachten. Men krijgt steeds meer in de gaten dat het geen goed spel is dus binnenkort zie je hem her en der 2nd hand staan.
Wij zijn net anderhalve week in Spanje geweest, zonder Internet maar wel met een paar spelletjes.
Exploding kittens was daar ook bij. Ik vind hem an sich erg leuk, en je kan best diverse strategieën proberen. Nadeel vind ik wel dat de plek van die kittens in het dek natuurlijk volkomen willekeurig is, waardoor toeval een belangrijke rol speelt. Als hij gewoon verkrijgbaar wordt ga ik hem wel aanschaffen denk ik.
Kill Dr. Lucky was ook mee, een favoriet van bijna iedereen. Die kende iedereen inmiddels al een tijdje en als je in een week een hoop potjes doet zie je de strategieën ontwikkelen. Het is een stuk minder afwachtend geworden.
Cthulhu Gloom viel ook goed. Die had ik eerder al een paar keer met zijn tweeën gespeeld, met vier man wordt het toch wat interessanter, dan gaan mensen elkaar veel meer dwarszitten. Da's dus leuker
Cards against humanity kreeg ik als verjaardagscadeautje, maar met zijn vieren hebben we die nog niet gespeeld, vanuit het gevoel dat dat met meer mensen toch leuker gaat worden.
Exploding kittens was daar ook bij. Ik vind hem an sich erg leuk, en je kan best diverse strategieën proberen. Nadeel vind ik wel dat de plek van die kittens in het dek natuurlijk volkomen willekeurig is, waardoor toeval een belangrijke rol speelt. Als hij gewoon verkrijgbaar wordt ga ik hem wel aanschaffen denk ik.
Kill Dr. Lucky was ook mee, een favoriet van bijna iedereen. Die kende iedereen inmiddels al een tijdje en als je in een week een hoop potjes doet zie je de strategieën ontwikkelen. Het is een stuk minder afwachtend geworden.
Cthulhu Gloom viel ook goed. Die had ik eerder al een paar keer met zijn tweeën gespeeld, met vier man wordt het toch wat interessanter, dan gaan mensen elkaar veel meer dwarszitten. Da's dus leuker
Cards against humanity kreeg ik als verjaardagscadeautje, maar met zijn vieren hebben we die nog niet gespeeld, vanuit het gevoel dat dat met meer mensen toch leuker gaat worden.
Iemand nog een goed idee voor een spel voor 13 personen? En gaarne geen Weerwolven
Surfin' paradise!
Lastig te krijgen, maar 2 Rooms and a Boom schijnt erg leuk te zijn. Ik geloof dat je een PnP kan downloaden. Cards against Humanity kan ook 13 spelers. Verder zou ik toch adviseren om de groep te splitsen. Om een spel te vinden dat 13 mensen leuk vinden, kan best lastig zijn.Snappie88 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:44:
Iemand nog een goed idee voor een spel voor 13 personen? En gaarne geen Weerwolven
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Mascarade kan tot 13. Is ook een deductiespel, maar zonder de eindeloos vermoeiende discussie van Weerwolven.Snappie88 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:44:
En ondertussen kan ik Galxy of Trian eindelijk met vijf spelen. Nog steeds niet met zes, though, want van de uitgever heb ik nog steeds niets ontvangen. MADG0BLIN was zo vriendelijk om een player board en set tokens dat hij dubbel had ontvangen op te sturen
[ Voor 26% gewijzigd door Wormaap op 28-08-2015 09:55 ]
Ik heb vlak voor we op vakantie zijn gegaan nog 2 spelletjes aangeschaft. De eerste is Qwixx. Retesimpel qua regels maar echt heel erg verslavend. Veel geluk dankzij dobbelstenen, maar dat maakt het niet minder leuk. En dat voor een tientje!
Daarnaast vorsten van Catan gekocht, het grote kaartspel. Die bevalt ook goed. Tot nu toe zonder de meegeleverde uitbreidingen gespeeld, maar dat duurt niet lang meer. Redelijk wat diepgang, geen handelen onderling (werkt toch niet met 2), erg leuk!
Verder zat Agricola voor 2 in mijn koffer en Hive. Met name die 2e krijgt ons maar niet echt te pakken...
Daarnaast vorsten van Catan gekocht, het grote kaartspel. Die bevalt ook goed. Tot nu toe zonder de meegeleverde uitbreidingen gespeeld, maar dat duurt niet lang meer. Redelijk wat diepgang, geen handelen onderling (werkt toch niet met 2), erg leuk!
Verder zat Agricola voor 2 in mijn koffer en Hive. Met name die 2e krijgt ons maar niet echt te pakken...
Qwixx is inderdaad leuk als afsluiter of als je nog snel iets voor het eten wil doen. Wij spelen altijd wel maar één rondje, vijf lijkt me toch net iets teveel van het goede.
Ik moet zeggen dat Hive thuis ook wat minder op tafel komt sinds we The Duke hebben, maar we spelen het nog wel erg graag. Als we het spelen halen we ook telkens één mier eruit, dat maakt het spel voor ons wat strategischer.
En verder in de afdeling 'overbodig nieuws voor iedereen die geen bordspellenspeler is': het woord meeple wordt opgenomen in de Oxford English Dictionary. Nu ik erover nadenk: waarschijnlijk is dat zelfs voor de meesten in de hobby overbodig nieuws
Ik moet zeggen dat Hive thuis ook wat minder op tafel komt sinds we The Duke hebben, maar we spelen het nog wel erg graag. Als we het spelen halen we ook telkens één mier eruit, dat maakt het spel voor ons wat strategischer.
En verder in de afdeling 'overbodig nieuws voor iedereen die geen bordspellenspeler is': het woord meeple wordt opgenomen in de Oxford English Dictionary. Nu ik erover nadenk: waarschijnlijk is dat zelfs voor de meesten in de hobby overbodig nieuws
Misschien dat er in dit topic nog wat voor je staat?Snappie88 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:44:
https://boardgamegeek.com/article/20057556#20057556
Redelijk recent ook nog.
Verwijderd
ok ik ben Wilco en woon in Apeldoorn (voeg me maar toe aan de lijst al woont er niemand in Apeldoorn) en ben ook dol op boardgames maar ook kaartspellen en pen and paper RPGs al is dat laatste beetje lastig om vaste groep te vinden dus dat heb ik al jaren niet echt meer gedaan,
heb zelf een aantal bordspellen:
* Runebound met alle uitbereidingen beste bordspel ever
* Vorsten van catan (kaartspel) met alle uitbereidingen ook erg leuk
* Tomb met een uitbereiding wel leuk maar de regels zijn vaak lastig te interpreteren en het spel kan enorm swingen wat leuk is maar ook frustrerend kan zijn
* World of Warcraft + uitbereiding leuk spel veel gespeeld maar al een tijdje op een laag pitje
* agricola met paarden handel erg gaaf spel maar was wel lastig leren maar als je het eenmaal doorhebt is het super leuk
* geharrewar in de sushibar simpel klein en kort spel die ik kado heb gekregen, maar het is erg leuk om even een potje tussendoor te doen
nu wil ik een nieuw spel kopen maar vind het lastig kiezen na wat browsen op het web en in locale spellenwinkel heb ik een aantal mogelijkheden gevonden.
Legendary
Carcassonne
Terra Mystica
mogelijk nog wel meer, als iemand nog ideeen heeft of aanvulling op de mogelijke keuzes graag
heb zelf een aantal bordspellen:
* Runebound met alle uitbereidingen beste bordspel ever
* Vorsten van catan (kaartspel) met alle uitbereidingen ook erg leuk
* Tomb met een uitbereiding wel leuk maar de regels zijn vaak lastig te interpreteren en het spel kan enorm swingen wat leuk is maar ook frustrerend kan zijn
* World of Warcraft + uitbereiding leuk spel veel gespeeld maar al een tijdje op een laag pitje
* agricola met paarden handel erg gaaf spel maar was wel lastig leren maar als je het eenmaal doorhebt is het super leuk
* geharrewar in de sushibar simpel klein en kort spel die ik kado heb gekregen, maar het is erg leuk om even een potje tussendoor te doen
nu wil ik een nieuw spel kopen maar vind het lastig kiezen na wat browsen op het web en in locale spellenwinkel heb ik een aantal mogelijkheden gevonden.
Legendary
Carcassonne
Terra Mystica
mogelijk nog wel meer, als iemand nog ideeen heeft of aanvulling op de mogelijke keuzes graag
Dat zijn drie behoorlijk verschillende spellen. Waar ben je precies naar op zoek?
Verwijderd
niets specifieks maar ik hou van diverse spellen en heb al een tal van spellen weet het niet zo goed, weet dat ik IETS nieuws wil. ze spreken me alle drie wel aan maar carcassonne hoor ik van dat het heel simpel is en niet veel diepgang heeft geen idee of dat ook echt zo is.Wormaap schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:05:
Dat zijn drie behoorlijk verschillende spellen. Waar ben je precies naar op zoek?
als ik zou moeten zeggen wat ik het meeste waardeer in spellen dan is het strategie en diepgang en veel opties/mogelijkheden
Carcassonne is een classi gateway, maar ik vind er zelf niet zo veel aan. Misschien is het leuker met wat expansions, maar ik zou het niet doen. Deze is vast wel tweedehands te koop (ik heb er nog een overVerwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:48:
Legendary
Carcassonne
Terra Mystica
Mijn BGG profiel
Verwijderd
ik speel meestal met 2 of 3 mensen heb een kleine vrienden groep die (bord)spellen leuk vind. Co-Op is geen probleem en zelfs wel leuk sprak me ook erg aan. als is Co-Op met 4+ wel leuker lijkt me, maar goed wie weet komen er nog mensen bij die eens willen gamen.ViNcE schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:30:
[...]
Carcassonne is een classi gateway, maar ik vind er zelf niet zo veel aan. Misschien is het leuker met wat expansions, maar ik zou het niet doen. Deze is vast wel tweedehands te koop (ik heb er nog een over). Legendary en Terra Mystica zijn behoorlijk verschillend. TM is een echte euro. Ik vond het niet zo heel leuk, maar misschien moet ik het nog eens proberen. Legendary is een semi coop volgens mij. Je speelt met zijn allen tegen het bord, maar degene die het het beste gedaan heeft wint. Kijkend naar complexiteit zit legendary denk ik in het midden en is Carcassonne het lichtst. Speel je vooral met twee of meer? Hoe je van coops? Euro of Ameritrash (of family game)? Als ik random wat mag aanraden zou ik kijken naar Seasons of Lords of Waterdeep.
Pandemie is de bekendste en misschien ook wel beste coop. Heb ik alleen bij de Wammus niet gezien...sowieso vind ik dat niet de beste spellenwinkel. Als ik echt goed advies wil dan zou ik denk ik richting Deventer (koning Willem) gaan of zelfs naar Hengelo (de Dondersteen). Met name die laatste kwam ik vaak toen ik nog in Enschede woonde (nu Apeldoorn), en het advies was echt top daar.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:35:
[...]
ik speel meestal met 2 of 3 mensen heb een kleine vrienden groep die (bord)spellen leuk vind. Co-Op is geen probleem en zelfs wel leuk sprak me ook erg aan. als is Co-Op met 4+ wel leuker lijkt me, maar goed wie weet komen er nog mensen bij die eens willen gamen.ik zal eens kijken naar seasons of warlords en waterdeep
Vorsten van Catan vind ik ook erg leuk, net als Agricola. Ik ben ook fan van Istanbul en Dominion. Dominion kun je ook online eens proberen, op www.playdominion.com, erg simpel maar erg leuk.
Bij mij staat verder Caverna op t lijstje. Mijn Agricola is de 2 persoons variant, en iets uitgebreider mag wel.
Verwijderd
tja ik mis de colletor nog steeds maar helaas is die ermee gestopt. Heb weinig zin om stad en land af te reizen om een spel te kopen. Maar als jij ook in Apeldoorn woont kunnen we misschien eens samen met of zonder vrienden van mij/jou ? de spellen winkel in Arnhem heb ik ook wel goed advies gehad leuke winkel ook, maar ja toen werkte ik nog in ArnhemZieMaar! schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:36:
[...]
Pandemie is de bekendste en misschien ook wel beste coop. Heb ik alleen bij de Wammus niet gezien...sowieso vind ik dat niet de beste spellenwinkel. Als ik echt goed advies wil dan zou ik denk ik richting Deventer (koning Willem) gaan of zelfs naar Hengelo (de Dondersteen). Met name die laatste kwam ik vaak toen ik nog in Enschede woonde (nu Apeldoorn), en het advies was echt top daar.
Vorsten van Catan vind ik ook erg leuk, net als Agricola. Ik ben ook fan van Istanbul en Dominion. Dominion kun je ook online eens proberen, op www.playdominion.com, erg simpel maar erg leuk.
Bij mij staat verder Caverna op t lijstje. Mijn Agricola is de 2 persoons variant, en iets uitgebreider mag wel.
ok misschien rare vraag maar ik zit beetje te kijken en reviews te lezen/kijken van diverse games heb mijn keuze nog niet gemaakt maar legendary lijkt me toch erg leuk. nou zie ik staan dat het een deckbuilder game is en op gameboardgeeks zie ik zelfs bij contents staan dat er 1 rare 3 uncommons en 10 commons van elke held inzitten. maar nergens zie ik de optie om pakjes kaarten te kopen??? ben ik gek of kan dat dan weer niet iemand die weet hoe dat zit?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 01:35 ]
Carcassonne is inderdaad redelijk licht, als je een tegellegspel met wat meer diepgang wilt kun je misschien naar Alhambra kijken (ook al een ouwetje) of Isle of Skye (gloednieuw). Met Qin, Sanssouci, Maharani en Suburbia erbij heb je keuze te over in dat genre
.
Andere spellen die het ook vaak goed doen zijn Castles of Burgundy,Ticket to Ride en King of Tokyo. Of misschien twee klassiekers van Queen: Fresco en Lancaster.
Dat laatste spel hebben wij gisteren voor het eerst op tafel gekregen. Het speelt veel vlotter dan je uit de spelregels zou vermoeden: troepen plaatsen, wetten stemmen, beloningen binnenrijven. We speelden gisteren met drie en waren op een uurtje klaar, maar er zat heel wat strategie in dat uurtje.
Ik vermoed echter dat het spel pas echt begint te werken vanaf vier spelers: een groot deel van de strategie zit in het bumpen van je tegenspelers zodat hij niet krijgt wat hij nodig heeft, maar met z'n drieën kom je daar niet echt aan toe omdat elke actie twee keer genomen kan worden.
Andere spellen die het ook vaak goed doen zijn Castles of Burgundy,Ticket to Ride en King of Tokyo. Of misschien twee klassiekers van Queen: Fresco en Lancaster.
Dat laatste spel hebben wij gisteren voor het eerst op tafel gekregen. Het speelt veel vlotter dan je uit de spelregels zou vermoeden: troepen plaatsen, wetten stemmen, beloningen binnenrijven. We speelden gisteren met drie en waren op een uurtje klaar, maar er zat heel wat strategie in dat uurtje.
Ik vermoed echter dat het spel pas echt begint te werken vanaf vier spelers: een groot deel van de strategie zit in het bumpen van je tegenspelers zodat hij niet krijgt wat hij nodig heeft, maar met z'n drieën kom je daar niet echt aan toe omdat elke actie twee keer genomen kan worden.
Zaterdag met m'n vriendin en 2 vrienden Pandemic gespeeld. Was voor ons 4en allemaal de eerste keer, dus eerste potje ging al snel mis, en waren binnen no time de zwarte cubes op. Tweede potje ging erg goed, maar toen hadden we ook wel erg geluk dat er geen enkel blokje in geel terecht gekomen was, en dat ook eigenlijk zo bleef. Dus toen we daar een cure hadden was het ook meteen eridicated (tenminste, neem aan dat het zo werkt).
Dat potje hebben we toch nog verloren omdat het niet lukte om de zwarte cure te verkrijgen. De conclusie was dat we te veel zwarte kaarten weg gegooid om er van andere 5 te krijgen.
Wel weer eens wat anders om een avond spelletjes te spelen zonder dat er één persoon in het gezelschap een spel gewonnen heeft
Dat potje hebben we toch nog verloren omdat het niet lukte om de zwarte cure te verkrijgen. De conclusie was dat we te veel zwarte kaarten weg gegooid om er van andere 5 te krijgen.
Wel weer eens wat anders om een avond spelletjes te spelen zonder dat er één persoon in het gezelschap een spel gewonnen heeft
Het is een deck builder waarbij je tijdens het spelen een deck bouwt. Er zijn expansions, maar niet in de zin van willekeurige boosters. De termen rare, uncommon en common zijn hier dus niet bedoeld zoals bij CCGs als Magic enzo.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:52:
ok misschien rare vraag maar ik zit beetje te kijken en reviews te lezen/kijken van diverse games heb mijn keuze nog niet gemaakt maar legendary lijkt me toch erg leuk. nou zie ik staan dat het een deckbuilder game is en op gameboardgeeks zie ik zelfs bij contents staan dat er 1 rare 3 uncommons en 10 commons van elke held inzitten. maar nergens zie ik de optie om pakjes kaarten te kopen??? ben ik gek of kan dat dan weer niet iemand die weet hoe dat zit?
Verwijderd
maar die rares, uncommons en commons worden wel genoemd op boardgamegeek en als er geen boosters te koop zijn dan denk ik weer zitten er dan (mogelijk) andere kaarten in elke doos ? anders snap ik niet waarom ze rarity noemenWormaap schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:28:
Het is een deck builder waarbij je tijdens het spelen een deck bouwt. Er zijn expansions, maar niet in de zin van willekeurige boosters. De termen rare, uncommon en common zijn hier dus niet bedoeld zoals bij CCGs als Magic enzo.
even mijn collectie geupdate op boardgamegeek.com
qua beslissing ben ik nog niet veel verder dan denk ik weer ja dit wordt hem en dan weer dat slaap er nog maar een paar nachtjes over
Sommige kaarten zitten vaker in de game dan anderen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen Legendary Encounters heb, maar weet eigenlijk zeker dat er in Marvel Legendary ook geen verschil zit tussen base games.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:46:
[...]
maar die rares, uncommons en commons worden wel genoemd op boardgamegeek en als er geen boosters te koop zijn dan denk ik weer zitten er dan (mogelijk) andere kaarten in elke doos ? anders snap ik niet waarom ze rarity noemen
qua beslissing ben ik nog niet veel verder dan denk ik weer ja dit wordt hem en dan weer dat slaap er nog maar een paar nachtjes over
Er is ook een card list op BGG te vinden.
Kijk, dat is makkelijk. Je account hier is gelijk aan je BGG account. Ik zie dat je nogal een Runebound fan bent.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:46:
Je zou ook eens naar spellen zoals: Descent, Wrath of Ashardalon of Mage Knight. Ik heb Runebound zelf nooit gespeeld, dus ik weet niet waar het op lijkt. Tenzij je juist iets anders zoekt.
Mijn BGG profiel
Verwijderd
ja inderdaad runebound is zo gruwelijk vet absoluut mijn beste spel... Decent heb ik ook wel gespeeld een vriend van me heeft het en dat is ook een gaaf spel. maar zoals gezegd wil ik weer een nieuw spel en ben er gewoon nog niet uit.ViNcE schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:54:
[...]
Kijk, dat is makkelijk. Je account hier is gelijk aan je BGG account. Ik zie dat je nogal een Runebound fan bent.
Je zou ook eens naar spellen zoals: Descent, Wrath of Ashardalon of Mage Knight. Ik heb Runebound zelf nooit gespeeld, dus ik weet niet waar het op lijkt. Tenzij je juist iets anders zoekt.
ik kan je runebound echt aanbevelen is echt super leuk en verveeld eigenlijk nooit ik speel het al jaar of 7 a 8 en het staat nog steeds hoog in mijn spellen lijst.
thnx for the gold
Zo, de kogel is door de kerk: op 11 oktober zal ik weer in de hallen van Essen ronddwalen
. Misschien alleen, maar mijn vrouw vond Zomerspel heel erg leuk en wil nu ook Essen wel eens van dichtbij meemaken
Ik heb mezelf al door de auction en math trade gewerkt, vooral in die eerste zitten wel een paar aantrekkelijke titels. De preview van W. Eric Martin laat ik nog even liggen, ik wil mezelf dit jaar wat verrassen en ga niet meer op voorhand elk spel analyseren. Alleen de booths die ik zeker wil zien zoek ik op, verder laat ik 't op mij afkomen...

Ik heb mezelf al door de auction en math trade gewerkt, vooral in die eerste zitten wel een paar aantrekkelijke titels. De preview van W. Eric Martin laat ik nog even liggen, ik wil mezelf dit jaar wat verrassen en ga niet meer op voorhand elk spel analyseren. Alleen de booths die ik zeker wil zien zoek ik op, verder laat ik 't op mij afkomen...
Verwijderd
cool essen is niet zo ver voor mij 1,5 uur rijden misschien ga ik ook wel
kan je mij vertellen hoe die beurs heet of een website erover? lijkt me wel leuk ben weleens op spellenbeurs geweest in nederland maar nog nooit in duitsland
Zoeken op essen en bordspel moet je toch al een hint geven
. is de grootste van Europa (/ de wereld?)
SPiel
SPiel
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ha, ik probeer die lijst juist uit mijn hoofd te leren. Ik ga waarschijnlijk ook maar één dag en dan is het fijn om goed voorbereid te zijn. Ik heb al enkele preorders lopen en daar komen er nog wat bij. Daarnaast weer een aantal spellen verkopen om ruimte te maken.HellPunk schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:07:De preview van W. Eric Martin laat ik nog even liggen, ik wil mezelf dit jaar wat verrassen en ga niet meer op voorhand elk spel analyseren. Alleen de booths die ik zeker wil zien zoek ik op, verder laat ik 't op mij afkomen...
Mijn BGG profiel
Dat deed ik de voorgaande jaren ook, maar het lijkt me beter om dit jaar niet zo 'n raceparcours uit te stippelenViNcE schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:18:
[...]
Ha, ik probeer die lijst juist uit mijn hoofd te leren. Ik ga waarschijnlijk ook maar één dag en dan is het fijn om goed voorbereid te zijn. Ik heb al enkele preorders lopen en daar komen er nog wat bij. Daarnaast weer een aantal spellen verkopen om ruimte te maken.
Wij gaan ook wel naar Essen denk ik... Is maar 2 uurtjes rijden en toch wel leuk om eens mee te maken. Ik heb alleen nog geen idee welke dag en wat we dan gaan bekijken.
Essen ga ik sowieso naar toe, denk de zondag. Ik heb nog wat kickstarters liggen die opgehaald moeten worden, dus kan het niet maken niet te gaan
.
Vorige keer waren er op zondag nog wel wat leuke aanbiedingen te vinden (waarvan ik niet weet of die de hele beurs golden of niet).
Vorige keer waren er op zondag nog wel wat leuke aanbiedingen te vinden (waarvan ik niet weet of die de hele beurs golden of niet).
Besloten om dit jaar niet naar Spiel toe te gaan. Aan 1 kant best jammer, maar afgelopen 2 jaar eigenlijk veel meer plezier gehad op spellenspektakel en zuiderspel dan op Spiel. Vond het daar toch te massaal en eigenlijk alleen gericht op kopen van spellen en minder op het ontdekken/spelen van nieuwe spellen.
Hierdoor nu wel wat spel budget over dat eerder uitgegeven kon worden, dus afgelopen weekend eindelijk Viticulture besteld en City of Iron v2 gebacked op kickstarter.
Hierdoor nu wel wat spel budget over dat eerder uitgegeven kon worden, dus afgelopen weekend eindelijk Viticulture besteld en City of Iron v2 gebacked op kickstarter.
Ik ga dit jaar weer twee dagen naar Essen. Helaas niet met een overnachting, aangezien de meesten in mijn groep ook niet daar blijven. Betekent wel dat ik nog altijd kan besluiten om de tweede dag niet te gaan. Mijn budget voor Essen is toch heel beperkt, doordat ik het afgelopen jaar aardig wat Kickstarters gebackt heb.
Ik heb net The Networks gebackt. Er loopt al een kickstarter over televisie: Prime Time, maar dat spel is een stuk complexer. The Networks is meer Medium gewicht en je kan zelf bepalen hoe gemeen je het maakt.
Mijn BGG profiel
Cool, ben benieuwd hoe je dat bevalt (en zie dm over wellicht een keer samenspelenVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:47:
toch maar terra mystica gekocht
Iemand ervaring met Concordia Automobile of Marco Polo?
Verwijderd
Marco Polo heeft geen al te hoge score op BGG maar ik ken het niet en die andere staat er niet op dat is voor het eerst dat ik board spel tegenkom die niet op de site staat.
Ik denk dat hij deze bedoelt. Volgens mij is Concordia iets zwaarder dan Marco Polo. Over Automobiles is nog niet veel bekend. De regels zijn al wel beschikbaar, maar volgens mij komt hij pas met Essen.Beavbusi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:44:
Iemand ervaring met Concordia Automobile of Marco Polo?
Mijn BGG profiel
Marco Polo ken ik ook niet, maar lijkt me ook grappig. Vindt het materiaal er ook goed uitzien (lekker veel!). Op bordspelmania staan vooral positieve comments, en op zich is 132 niet per se een hele slechte rank op bgg toch...Agricola staat rond plek 100...
Concordia heb ik veel gespeeld voor het EK bordspellen van vorig jaar. Leuk spel, waarbij je lekker kunt optimaliseren op basis van de winstcondities waar je voor wilt gaan. De regels aan zich zijn relatief eenvoudig, je hebt een paar acties waar je uit kunt kiezen elke beurt, en je kunt redelijk vooruit plannen (tenzij een medespeler op een plek gaat staat waar jij wilde bouwen, maar ook daar kun je op anticiperen). Enige minpuntje zijn de looks van het spel; het is allemaal een beetje grauw, en de plaatjes doen me denken aan de muurschilderingen in een goedkoop Grieks restaurant
. Al met al een aanrader, vind ik.
Qua speeltijd ben je met 1,5 uur wel klaar als je het spel goed kent. In het begin duurt het wat langer.
Automobile heb ik lang geleden een keer gedaan, maar is niet blijven hangen. Is wel een zwaar spel (vind ik); een typische Martin Wallace dus. Speelduur is wel lang: 2-3 uur ben je echt wel kwijt.
Marco Polo heb ik nooit gespeeld, dus daar kan ik je niet mee helpen
Qua speeltijd ben je met 1,5 uur wel klaar als je het spel goed kent. In het begin duurt het wat langer.
Automobile heb ik lang geleden een keer gedaan, maar is niet blijven hangen. Is wel een zwaar spel (vind ik); een typische Martin Wallace dus. Speelduur is wel lang: 2-3 uur ben je echt wel kwijt.
Thansk man, gister Marco Polo gedaan was ook wel tof. De regels ken ik nu, maar nadat we een paar ronden had gedaan heeft de vriendin er de brui aan gegeven. Die houd niet zoveel van spelletjes en zeker niet de eerste keer als we niet weten hoe het werkt. Wel leuk systeem dat je per beurt een aantal dobbelstenen kan inzetten en het niet heel erg veel uitmaakt hoeveel je gooit. Geluksdeel wordt zo een beetje beperkt.Chevalric schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:47:
Concordia heb ik veel gespeeld voor het EK bordspellen van vorig jaar. Leuk spel, waarbij je lekker kunt optimaliseren op basis van de winstcondities waar je voor wilt gaan. De regels aan zich zijn relatief eenvoudig, je hebt een paar acties waar je uit kunt kiezen elke beurt, en je kunt redelijk vooruit plannen (tenzij een medespeler op een plek gaat staat waar jij wilde bouwen, maar ook daar kun je op anticiperen). Enige minpuntje zijn de looks van het spel; het is allemaal een beetje grauw, en de plaatjes doen me denken aan de muurschilderingen in een goedkoop Grieks restaurant. Al met al een aanrader, vind ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Beavbusi op 03-09-2015 15:05 ]
Was er laatst niet iemand die op zoek was naar de Airpack van Memoir '44 maar hem nergens kon vinden?
Deze zit nu in een bundel die verkocht wordt op bordspelmania.eu
http://www.bordspelmania.eu/in-de-aanbieding/topic15455.html
Ikzelf heb er niets mee te maken maar weet niet meer wie hem zocht. Wie weet.
Deze zit nu in een bundel die verkocht wordt op bordspelmania.eu
http://www.bordspelmania.eu/in-de-aanbieding/topic15455.html
Ikzelf heb er niets mee te maken maar weet niet meer wie hem zocht. Wie weet.
Voor de geïnteresseerden: Cwali heeft een nieuwe KS lopen voor de heruitgave van Factory Fun. Voorlopig gebackt, al was het maar als investering
Uit principe back ik niks van Cwali. Ik vind het maar een arrogante kwast. Twee jaar geleden vroeg hij hulp met het proofreaden van zijn engelse handleiding. En toen ik feedback gaf wilde hij het niet aannemen, want ik had een nederlands vlaggetje bij mijn naam (op BGG).HellPunk schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:34:
Voor de geïnteresseerden: Cwali heeft een nieuwe KS lopen voor de heruitgave van Factory Fun. Voorlopig gebackt, al was het maar als investering
Mijn BGG profiel
Mjah, het lijkt me inderdaad 'ne speciale', zoals ze hier zeggen
. Ik moet wel zeggen dat de campagne voor Samara uiterst vlot verlopen is, van campagne naar shipping in twee maanden. Daar kunnen er veel een puntje aan zuigen
. Maar ik snap het in dat geval wel, bij KS is mijn pledge vaak ook iets persoonlijk omdat je iemand helpt om z'n project van de grond te krijgen en als de creator dan vervelend gaat doen...
Eergisteren lag overigens tot mijn verrassing Migration op mij te wachten toen ik thuis kwam, net één jaar na de beloofde leverdatum.
Je ziet echt dat er iemand veel tijd en moeite in gestoken heeft om zijn spel er zo goed mogelijk te laten uitzien: schitterende graphics, kaarten met een lekkere linen finish, stevig cardboard. Tijdens het spelen voel je ook dat het spel uitgebreid geplaytest is, het klopt gewoon allemaal. Dan ben ik, zeker voor een first time creator, maar al te graag bereid om de vertraging en de andere kleine schoonheidsfoutjes te verbeteren.
Het enige dat echt voor verbetering vatbaar is is de insert. Je hebt vier kleuren tokens waarvan elke speler er eentje kiest, maar je kan niet alle tokens per kleur bij mekaar doen. Beetje onhandig, maar verder superblij dat ik deze gebackt heb.
Eergisteren lag overigens tot mijn verrassing Migration op mij te wachten toen ik thuis kwam, net één jaar na de beloofde leverdatum.
Je ziet echt dat er iemand veel tijd en moeite in gestoken heeft om zijn spel er zo goed mogelijk te laten uitzien: schitterende graphics, kaarten met een lekkere linen finish, stevig cardboard. Tijdens het spelen voel je ook dat het spel uitgebreid geplaytest is, het klopt gewoon allemaal. Dan ben ik, zeker voor een first time creator, maar al te graag bereid om de vertraging en de andere kleine schoonheidsfoutjes te verbeteren.
Het enige dat echt voor verbetering vatbaar is is de insert. Je hebt vier kleuren tokens waarvan elke speler er eentje kiest, maar je kan niet alle tokens per kleur bij mekaar doen. Beetje onhandig, maar verder superblij dat ik deze gebackt heb.
Ik zat een beetje op Bordspelmania te kijken en zag Heroscape. Beetje Duplo oorlog voor volwassenen
heroscape meesterset opkomst van de walkyrie is in het Nederlands, de rest in het Engels.
Zijn de overige mastersets puur aanvulling (extra tegels, gebouwtjes enz enz.) of zijn er ook andere regels?
heroscape meesterset opkomst van de walkyrie is in het Nederlands, de rest in het Engels.
Zijn de overige mastersets puur aanvulling (extra tegels, gebouwtjes enz enz.) of zijn er ook andere regels?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Nog een Kickstarter die mensen hier misschien ook interessant vinden:
Trove: The Crystal Caverns
Het is een 4-weg asymmetrisch spel waarin alle spelers hun eigen mechanics en doel hebben, maar wel tegen elkaar spelen.
In other news: Mijn vriendin, tevens mijn vaste gamepartner, zit voor een half jaar in China. Dus spellen gaat de komende tijd wat minder worden.
Wel hebben we al digitaal Small World, Takenoko en Race for the Galaxy gespeeld, dus er kan wel iets
Kennen jullie nog meer sites dan boardgamearena.com, brettspielwelt.de en yucata.de om online samen bordspellen te kunnen spelen?
Het is een 4-weg asymmetrisch spel waarin alle spelers hun eigen mechanics en doel hebben, maar wel tegen elkaar spelen.
In other news: Mijn vriendin, tevens mijn vaste gamepartner, zit voor een half jaar in China. Dus spellen gaat de komende tijd wat minder worden.
Wel hebben we al digitaal Small World, Takenoko en Race for the Galaxy gespeeld, dus er kan wel iets
Na donderdag voor het eerst Euphoria te hebben gespeeld, wat heel erg tof was en zeker een aanrader ben ik vrijdag naar Groningen gereden om daar met vrienden weer een game marathon gehouden.
Vrijdag avond gestart met wat een eerst een kort potje munchkin zou moeten zijn. Ruim anderhalf uur later was het afgelopen... Daarna voor het eerst Dead of Winter gespeeld. Een heel tof spel, hopelijk ga ik dat nog vaker spelen. Vond het samenwerk stuk met de eventuele traitor en het crossroads systeem heel erg tof. Daarna nog een potje Terra Mystica met uitbreiding gestart, maar met 5 spelers waarvan 2 nieuw zijn we halverwege afgehaakt aangezien het al 03.00 was en we de volgende dag Twilight Imperium 3 zouden spelen.
Zaterdag ochtend een vlug potje Dominion gespeeld en daarna gestart met Twilight Imperium.
We waren met 6 spelers en speelden met Shattered Empire.
Ikzelf speelde met de The L1z1x Mindnet, links van mij The Winnu en rechts van mij The Embers of Muaat. Erg vervelend aangezien die starten met een War Sun. Tegenover zaten de The Barony of Letnev, The Emirates of Hacan en The Sardakk N’orr.
Hieronder een pic van de startopstelling.

Zeven uur later ongeveer waren ik en vriend die met Barony of Letnev de uiteindelijke winnaar met gelijk aantal punten.
Erg tof om te spelen maar zeer intensief, helemaal met een aantal nieuwe spelers, maar zeker de moeite waard.

Zaterdag ochtend een vlug potje Dominion gespeeld en daarna gestart met Twilight Imperium.
We waren met 6 spelers en speelden met Shattered Empire.
Ikzelf speelde met de The L1z1x Mindnet, links van mij The Winnu en rechts van mij The Embers of Muaat. Erg vervelend aangezien die starten met een War Sun. Tegenover zaten de The Barony of Letnev, The Emirates of Hacan en The Sardakk N’orr.
Hieronder een pic van de startopstelling.

Zeven uur later ongeveer waren ik en vriend die met Barony of Letnev de uiteindelijke winnaar met gelijk aantal punten.
Erg tof om te spelen maar zeer intensief, helemaal met een aantal nieuwe spelers, maar zeker de moeite waard.
Iemand ook ervaring met Krosmaster Arena?
Klinkt als een érg prima marathon, MADG0BLIN
TI zou ik ook graag eens spelen! Maar ik weet niet of ik meer dan twee of drie vrienden heb die de tijd vrij willen maken voor zo'n lang spel 
Maargoed, ik heb ook niet te klagen. Mijn vriendin stelde laatst Eclipse voor toen ik vroeg waar ze zin in had, en wilde zowel gisteren als vandaag Race for the Galaxy spelen
(Dank je, Boardgamearena!)
Maargoed, ik heb ook niet te klagen. Mijn vriendin stelde laatst Eclipse voor toen ik vroeg waar ze zin in had, en wilde zowel gisteren als vandaag Race for the Galaxy spelen
http://www.happymeeple.com/en/index.phpWormaap schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:17:
Nog een Kickstarter die mensen hier misschien ook interessant vinden:
Wel hebben we al digitaal Small World, Takenoko en Race for the Galaxy gespeeld, dus er kan wel ietsKennen jullie nog meer sites dan boardgamearena.com, brettspielwelt.de en yucata.de om online samen bordspellen te kunnen spelen?
Niet veel spellen, maar wel goede interface.
* heuveltje is een tijdje verslaafd aan lost cities geweest
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
@MADG0BLIN: jaloers, klinkt inderdaad als een TOP weekend. Ons pokertoernooi is weer begonnen dus het bordspellen avondje is nu ietsjes in frequentie omlaag gegaan.
@Christiano007: Ik heb het, erg leuk, maar het heeft wel een sterke binding met de digitale voorouders (Dofus en Wakfu). Voor ons heeft het ook een wat meer sentimentele waarde en MOEST ik heb hebben omdat mijn vriendin en ik elkaar via Dofus kennen (en dat hebben we beide iets van 5 jaar gespeeld).
Uiteindelijk heb je puppekes met movement points, action points en verschillende aanvallen + skills. Hiermee battle je op een veld met allerlei obstakels en maak je elkaar af. Last man standing of je kunt in teams van 2 tegen 2 spelen bijvoorbeeld.
@Christiano007: Ik heb het, erg leuk, maar het heeft wel een sterke binding met de digitale voorouders (Dofus en Wakfu). Voor ons heeft het ook een wat meer sentimentele waarde en MOEST ik heb hebben omdat mijn vriendin en ik elkaar via Dofus kennen (en dat hebben we beide iets van 5 jaar gespeeld).
Uiteindelijk heb je puppekes met movement points, action points en verschillende aanvallen + skills. Hiermee battle je op een veld met allerlei obstakels en maak je elkaar af. Last man standing of je kunt in teams van 2 tegen 2 spelen bijvoorbeeld.
Verwijderd
ik heb recentelijk Terra Mystica gekocht nog niet kunnen spelen, zag de uitbereiding ook liggen hoe bevalt de uitbereiding is het veel leuker met uitbereiding of valt dat tegen?MADG0BLIN schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:52:
Daarna nog een potje Terra Mystica met uitbreiding gestart, maar met 5 spelers waarvan 2 nieuw zijn we halverwege afgehaakt aangezien het al 03.00 was
De uitbreiding zijn gewoon nieuwe rassen. DIe voelen behoorlijk anders dan de andere rassen.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:44:
[...]
ik heb recentelijk Terra Mystica gekocht nog niet kunnen spelen, zag de uitbereiding ook liggen hoe bevalt de uitbereiding is het veel leuker met uitbereiding of valt dat tegen?
Maar als je daar nog niet op uitgekeken was voegen ze weining toe. Iig raad ik aan dat je eerst een potje of 10 onder de riem hebt voor je je met de nieuwe rassen gaat spelen. die zijn toch net wat trickier.
Verwijderd
cool daar heb ik wat aanheuveltje schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:55:
[...]
De uitbreiding zijn gewoon nieuwe rassen. DIe voelen behoorlijk anders dan de andere rassen.
Maar als je daar nog niet op uitgekeken was voegen ze weining toe. Iig raad ik aan dat je eerst een potje of 10 onder de riem hebt voor je je met de nieuwe rassen gaat spelen. die zijn toch net wat trickier.
Volledig hier mee eens. Ik heb al behoorlijk wat punten achter de rug, dus ik vind het zeker wat toevoegen, maar ik zou eerst de base game een paar keer spelen.heuveltje schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:55:
[...]
De uitbreiding zijn gewoon nieuwe rassen. DIe voelen behoorlijk anders dan de andere rassen.
Omdat ik in een flatje woon en wij geen grote tafel hebben voor spelletjes, spelen we het gewoon op de salontafel. Die is groot zat voor bijna alle spellen. Helaas zit je ook heel laag en krijg ik vaak na een tijdje een zere rug.
Dus ik zocht een tafel die inklapbaar was en ook niet al te zwaar. Dan kan deze zo in de woonkamer staan zonder al te veel ruimte in te nemen als je hem niet gebruikt.
Heb deze net besteld

122 cm, normale hoogte en je kunt de poten wegklappen én de tafel dubbel klappen. Tevens te gebruiken voor feesten en partijen
€60,- En waarom specifiek deze? Je hebt hier, als het goed is, geen last van de poten als je zit. Heleboel andere (en goedkopere) hebben hele grote framepoten waardoor je er last van hebt als je zit.
Ben benieuwd of het wat is als ik hem binnen heb (dag of 3)
Dus ik zocht een tafel die inklapbaar was en ook niet al te zwaar. Dan kan deze zo in de woonkamer staan zonder al te veel ruimte in te nemen als je hem niet gebruikt.
Heb deze net besteld

122 cm, normale hoogte en je kunt de poten wegklappen én de tafel dubbel klappen. Tevens te gebruiken voor feesten en partijen
Ben benieuwd of het wat is als ik hem binnen heb (dag of 3)
[ Voor 7% gewijzigd door Christiano007 op 07-09-2015 15:49 ]
eerste ervaring: Patchwork is gaaf. Heerlijk 2 speler spel wat toch redelijk uitdagend is.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja hij is leuk he, op vakantie vaak gespeeld. Helaas verlies ik toch bijna altijdcorset schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:49:
eerste ervaring: Patchwork is gaaf. Heerlijk 2 speler spel wat toch redelijk uitdagend is.
Ik ga meestal full on voor de knopen en de eerste 7x7, hierdoor geef je wel wat beurten weg, maar meestal maakt dat niet al te veel uit.Christiano007 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:50:
[...]
Ja hij is leuk he, op vakantie vaak gespeeld. Helaas verlies ik toch bijna altijdondanks dat ik mooi alles probeer te vullen lijkt diegene die her en der wat vakjes overlaat altijd minder vakjes over te hebben
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De tafel krijg ik morgen al blijkbaar, nu zoek ik nog vilt om erover te doen. Het gemakkelijkste is zo'n elastiek vilt doek, maar ik kan niet iets vinden in de nederlandse shops zoals dit:

Iemand een idee?
Krijg trouwens ook Krosmaster Arena binnen. 2e hands met een uitbreiding en promo. Ben benieuwd

Iemand een idee?
Krijg trouwens ook Krosmaster Arena binnen. 2e hands met een uitbreiding en promo. Ben benieuwd
Ik zit trouwens al een tijdje te kijken om Viticulture te kopen, maar kwam er van de week achter dat er een nieuwe editie is met wat componenten van de tuscany uitbreiding. Wie weet vinden sommigen het hier ook interessant.
http://stonemaier-games.m...ulture-essential-campaign
http://stonemaier-games.m...ulture-essential-campaign
Mijn ervaring is juist dat niet de 7X7 je de winst geeft, maar het zo min mogelijk lege vakjes over hebben aan het eind. Ik vind het iig ook een heel leuk spel!corset schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:58:
[...]
Ik ga meestal full on voor de knopen en de eerste 7x7, hierdoor geef je wel wat beurten weg, maar meestal maakt dat niet al te veel uit.
Dat is wel heel specifiekChristiano007 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:29:
De tafel krijg ik morgen al blijkbaar, nu zoek ik nog vilt om erover te doen. Het gemakkelijkste is zo'n elastiek vilt doek, maar ik kan niet iets vinden in de nederlandse shops zoals dit:
[afbeelding]
Iemand een idee?
Ik vermoed dat je beste gok is om eens met je lokale naai attelier te praten of ze er niet een kunnen maken. In principe is het niet meer dan een tafeldoek waar ze een elastiek in moeten stikken.
Maar ook met die strategie heb ik een paar keer verloren. Eindigen met een vol dekentje en veel te weinig knoopjes is ook niet allesJk_W schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:26:
[...]
Mijn ervaring is juist dat niet de 7X7 je de winst geeft, maar het zo min mogelijk lege vakjes over hebben aan het eind. Ik vind het iig ook een heel leuk spel!
Wat voor mij dan weer het succesvolst is gebleken is om in het begin zo snel mogelijk inkomen te bouwen, ook als dat je veel knopen kost, en dan later te gaan proberen mijn deken vol te krijgen.
Uit deze posts lees ik vooral dat verschillende strategieën kunnen werken, wat ook wel laat zien hoe goed het spel is
Ik zie zoiets wel op amazon..com maar helaas weer niet op amazon.de of uk.heuveltje schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:42:
[...]
Dat is wel heel specifiek
Ik vermoed dat je beste gok is om eens met je lokale naai attelier te praten of ze er niet een kunnen maken. In principe is het niet meer dan een tafeldoek waar ze een elastiek in moeten stikken.
En zoiets als dit is ideaal als het mooi strak zit, maar dan kun je het er ook gewoon vanaf halen en de tafel voor iets anders gebruiken. Anders moet ik iets permanents maken / plakken met vilt .
[ Voor 38% gewijzigd door Christiano007 op 08-09-2015 13:17 ]
http://www.daysofwonder.c...e/en/maps/united-kingdom/ToolkiT schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:06:
[...]
Ik heb duidelijk nog geen koffie op, ik dacht dat je een TTR UK map had maar die niks vond..
Hij komt er dus wel aan
ik geloof dat hij voor 35 euro op Spiel te vinden is, wel prijzig, maar gezien er een shitload aan kaarten bijzit (330 stuks las ik) misschien nog wel het overwegen waard.
TERW_DAN schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:49:
[...]
http://www.daysofwonder.c...e/en/maps/united-kingdom/
Hij komt er dus wel aan
ik geloof dat hij voor 35 euro op Spiel te vinden is, wel prijzig, maar gezien er een shitload aan kaarten bijzit (330 stuks las ik) misschien nog wel het overwegen waard.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Spul van Days of Wonder is altijd erg duur op Spiel, in ieder geval bij DoW zelf. Five Tribes was er vorig jaar volgens mij ook 55 euro terwijl je 'm voor minder dan 50 euro al bij webshops kon bestellen.TERW_DAN schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:49:
[...]
http://www.daysofwonder.c...e/en/maps/united-kingdom/
Hij komt er dus wel aan
Tegen die tijd kijk ik uiteraard ook wel even wat het spul elders kost, als het op Spiel duurder is, dan haal ik het wel in de winkel uiteraard.
Gisteren heb ik een mazzeltje gehad. Ik zag toevallig op Marktplaats Space Hulk 4th edition voor 60 euro. Contact opgenomen, verkoper uitgebreid geGoogled en het geld overgemaakt. Vandaag is'ie binnengekomen en werkelijk waar in topstaat. Zelfs een extra doos erbij voor de mini's en er zaten vijf extra dobbelstenen bij. Helemaal tevreden dus
Mooie zaak gedaan! Ik zou wel 'ns wat meer rommelmarkten willen afschuimen, op zoek naar verborgen schatten
.
Ik ben eindelijk aan de Spiel Preview begonnen - ik zit net halverwege en daar is deze geeklist van gekomen. Toch al wat interessante titels gevonden, nog geen enkele 'die-moet-ik-zeker-hebben' - alleen Isle of Skye zou ik wel willen meebrengen. Dat laat dan wel weer meer ruimte voor wat 'oudere' titels, ik ben nu bijvoorbeeld naar New Haven aan het kijken. Toch allemaal weer lekker spannend!
Ik ben eindelijk aan de Spiel Preview begonnen - ik zit net halverwege en daar is deze geeklist van gekomen. Toch al wat interessante titels gevonden, nog geen enkele 'die-moet-ik-zeker-hebben' - alleen Isle of Skye zou ik wel willen meebrengen. Dat laat dan wel weer meer ruimte voor wat 'oudere' titels, ik ben nu bijvoorbeeld naar New Haven aan het kijken. Toch allemaal weer lekker spannend!
[ Voor 14% gewijzigd door HellPunk op 09-09-2015 22:39 ]
Ik heb de handleiding van Burano gelezen. Behoorlijk complex spel volgens mij, maar misschien hou je daar van. Ik merk dat ik toch naar de minder complexe/lange spellen ga. Ik vond Alchemist bijvoorbeeld net iets te lang (wel heel leuk). Ben erg benieuwd naar Dark Moon, een snelle Battlestar Galactica.HellPunk schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:38:deze geeklist van gekomen.
Mijn BGG profiel
Die staat nog op mijn leeslijst, maar als het inderdaad complex in mekaar zit zal het toch niks worden. Dat soort spellen kan ik alleen met mijn vrouw spelen en voor die gelegenheid hebben we wel genoeg in de kast liggen. Mijn spellengroep doet af en toe wel eens iets moeilijker, maar dan spreken we over het niveau van Castles of Burgundy.ViNcE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:35:
[...]
Ik heb de handleiding van Burano gelezen. Behoorlijk complex spel volgens mij, maar misschien hou je daar van. Ik merk dat ik toch naar de minder complexe/lange spellen ga. Ik vond Alchemist bijvoorbeeld net iets te lang (wel heel leuk). Ben erg benieuwd naar Dark Moon, een snelle Battlestar Galactica.
Grof gezegd zoek ik dus lichte tot medium spellen voor de groep, wat abstracts voor mijn zoon en een paar spellen waar mijn dochter van 5 ook iets aan heeft. Gelukkig is er weer meer dan genoeg keuze
Ik heb net de regels van Cha dango door genomen. Mijn dochter is ook 5 en zij vind dit denk ik wel grappig.
Mijn BGG profiel
Ik heb net de regels van Burano gelezen - er is duidelijk nog werk aan, maar het blijft toch op m'n lijstje. Volgens mij lijkt het spel moeilijker dan het is vanwege het slechte Engels in de handleiding.
Ga ik zeker ook 'ns doen, ik herinner me de titel wel. Voor mijn dochter heb ik o.a. Sandcastles en Spookies genoteerd, maar we gaan zeker heel wat meer bekijken ter plekke.ViNcE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:58:
Ik heb net de regels van Cha dango door genomen. Mijn dochter is ook 5 en zij vind dit denk ik wel grappig.
[ Voor 18% gewijzigd door HellPunk op 11-09-2015 18:22 ]
Een vraag aan de bordspelgamers/spelers.
Spelen jullie deze bordspellen met vrienden of familie/kennissen ?
De vraag komt omdat ik best wel van bordspellen houdt maar ik ken niemand die daar ook van houdt.
De vraag komt omdat ik best wel van bordspellen houdt maar ik ken niemand die daar ook van houdt.
Vrienden, familie, kennissen, collega's, kinderen van collega's, net wie zin heeft om mee te doen. Het hangt een beetje af van het groepje waarmee ik speel welke games dat ik speel, maar heb een redelijke verzameling waarin voor elk wel wat wils zit.
Vrienden en vrienden van vrienden die dat nu ook van ons zijn. We hebben een redelijk vaste groep van 5 waar regelmatig een wisselende 6e bij komt.
In het begin bij een spellenclub. Ondertussen reken ik een aantal van de mensen die ik daar leerde kennen tot vrienden, en spelen we ook regelmatig bij elkaarRockvee2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:47:
Dus zoek eens een lokale spellenclub op
Iemand die ook voor Gloomhaven gaat? RPG in a box without a DM.
Of gaan jullie allen voor The Others
https://www.kickstarter.c...50/gloomhaven/description
Of gaan jullie allen voor The Others
https://www.kickstarter.c...50/gloomhaven/description
Ik wist geeneens dat er spellenclubs bestondenheuveltje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:11:
[...]
In het begin bij een spellenclub. Ondertussen reken ik een aantal van de mensen die ik daar leerde kennen tot vrienden, en spelen we ook regelmatig bij elkaar
Dus zoek eens een lokale spellenclub op
Begin hier maar ;Rockvee2 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:53:
[...]
Ik wist geeneens dat er spellenclubs bestonden. Deze ga ik dus opzoeken. Thanks
http://www.bordspelmania.eu/spellenvereniging.php
Ik speel meestal met het gezin en elke vrijdagavond komt er nog familie langs. Zo is het hier ook allemaal begonnen: we wilden weer eens gezellig met z'n allen de bordspellen van vroeger gaan spelen en ontdekten zo dat er een hele onbekende wereld van karton en dobbelstenen wasRockvee2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:47:
Daarbuiten speel ik zelden of nooit. Hier in de omgeving zit wel een bordspellenclub, maar hun spellenavonden zijn meestal tijdens de week en dat past helaas niet in de gezinsplanning hier.