Vandaag op CampZone maar eens een middagje spelletjes gespeeld, Ticket To Ride Märklin, Monster Fluxx en Mars Attacks Dice. Heb nog zat meer bij me... voornaamste probleem is nu een tafel waar het allemaal oppast (en mensen die tijd hebben om mee te spelen).
Één stapje naar voren zetten en een knoopje pakkenChristiano007 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:25:
Bij Patchwork, als je als speler op gelijke hoogte staat met een ander (dus pionnen op dezelfde plek) en je kunt niets kopen. Wat moet je dan doen?
Ticking away, the moments that make up a dull day
In mijn optiek: nee en nee.corset schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:23:
Small world. Grote twijfels, is het leuk met 2 spelers.
Dead of winter, see above.
Surfin' paradise!
Misschien heeft corset iets aan je mening als je hem onderbouwt.
Ik heb small world nooit op karton gespeeld, maar de versie op de computer is leuk met z'n tweeën. Dead of Winter zou ik niet direct zien zitten als twee-player game. Het zal waarschijnlijk wel werken, maar je mist het betrayer element dan lijkt me.
Mijn vriendin en ik spelen SW met enige regelmaat op de computer of op karton. Karton is wat socialer, maar vanzelfsprekend duurt het ook wat langer. Allebei prima, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar kartonSndBastard schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:03:
Ik heb small world nooit op karton gespeeld, maar de versie op de computer is leuk met z'n tweeën. Dead of Winter zou ik niet direct zien zitten als twee-player game. Het zal waarschijnlijk wel werken, maar je mist het betrayer element dan lijkt me.
Iemand nog toevallig interesse in Kingdom Builder, de duitse versie in folie?
Op vakantie in Duitsland en daar hadden ze wat verzamelpakketten. Nu echter deze dubbel. Het spel is afgezien van een paar kaarten taal onafhankelijk. 15 euro mag je hem hebben. Ophalen in Emmeloord of na 17 augustus in Groningen. Ook is opsturen geen probleem als je verzendkosten voor je eigen rekening neemt.
Vandaag weer Zug am Zug: Deutschland gespeeld. Lag hier in het vakantiehuis, ook met de kids een erg leuk spel.
Op vakantie in Duitsland en daar hadden ze wat verzamelpakketten. Nu echter deze dubbel. Het spel is afgezien van een paar kaarten taal onafhankelijk. 15 euro mag je hem hebben. Ophalen in Emmeloord of na 17 augustus in Groningen. Ook is opsturen geen probleem als je verzendkosten voor je eigen rekening neemt.
Vandaag weer Zug am Zug: Deutschland gespeeld. Lag hier in het vakantiehuis, ook met de kids een erg leuk spel.
wOOt!
Exploding Kittens is binnen
Heb zowel normale deck als NSFW. Beide spelen identiek, verschil zit puur in plaatjes. Die zijn uiteraard Oatmeal-waardig. Moet wel wat werken aan m'n strategie, ben twee keer achter elkaar genadeloos ingemaakt door m'n 12-jarige dochter
Of het langdurig leuk blijft vraag ik me af, het is iig niet iets wat je een hele middag speelt. Maar om even (hilarisch lachend) kwartiertje tijd te doden is het geweldig
Exploding Kittens is binnen
Heb zowel normale deck als NSFW. Beide spelen identiek, verschil zit puur in plaatjes. Die zijn uiteraard Oatmeal-waardig. Moet wel wat werken aan m'n strategie, ben twee keer achter elkaar genadeloos ingemaakt door m'n 12-jarige dochter
Of het langdurig leuk blijft vraag ik me af, het is iig niet iets wat je een hele middag speelt. Maar om even (hilarisch lachend) kwartiertje tijd te doden is het geweldig
Oslik blyat! Oslik!
Kickass, die had ik zo graag willen kickstarteren maar was er net wat laat bij. Ik ben wel een fan van de humor en tekeningen van Matt, dus dit past wel in mijn straatje. Met 5 players ook een leuke afsluiter or filler denk ik. Een beetje de categorie waar we nu vaak fluxx of spank the monkey voor gebruiken (of soms zelfs het grote visspel <_<)
Ouh, dan zal'ie er bij mij ook wel binnenkort zijn. Dit is een van de weinige keren dat het me niet zo veel uitmaakt of het spel ook daadwerkelijk goed is. Een doos vol met Oatmealillustraties is het geld al waard
[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 05-08-2015 10:31 ]
Zag zonet dat Scoville weer naar Kickstarter komt ter gelegenheid van de uitbreiding. Ik zal in ieder geval op de eerste rij zitten, dat spel staat al een tijdje op 1 in m'n wenslijstje - als liefhebber van alles waar chili in zit moet ik dit gewoon in de kast hebben staan
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ook op Exploding Kittens aan het wachten.. Nouja, mijn vriendin zit toch nog een week in Japan, dus kan nog wel even wachten
[ Voor 92% gewijzigd door TheFes op 05-08-2015 16:43 ]
Mijn Kittens zijn ook binnen. En de special surprise is awesome!
spoiler:
Nope!
Hmm, ik zit nu op CampZone.... maandag toch maar even langs 't werk om te kijken of 't daar al klaar ligt (samen met nog wat kickstarters). Ben wel benieuwd.
Hier ook mijn kittens binnen 

Maar wat is die 'special surprise' nou?

spoiler:
Is dat het feit dat die miauwt als je m opent =/?
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Terw laten wij nu beide hebben en 1 tent verder staanTERW_DAN schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:09:
Vandaag op CampZone maar eens een middagje spelletjes gespeeld, Ticket To Ride Märklin, Monster Fluxx en Mars Attacks Dice. Heb nog zat meer bij me... voornaamste probleem is nu een tafel waar het allemaal oppast (en mensen die tijd hebben om mee te spelen).
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Inderdaad, vanmiddag maar eens een potje doen als ik terug kom van Gigabyte.heuveltje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:17:
[...]
Terw laten wij nu beide hebben en 1 tent verder staan
Ik heb tafels gehaald bij de Ikea
[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 06-08-2015 11:24 ]
Zojuist in de opheffingsuitverkoop bij bordenkaartspellen.nl Battlestar Galactica en Tokaido voor de laagste prijzen die ik online kan vinden gekocht 
Tokaido heb ik gisteren als verjaardagscadeau aan een vriendin gegeven. Meteen een potje gespeeld, en het is echt een heel ontspannen spel. Dus ik wilde hem zelf ook hebben
BSG stond al langer op de wishlist, maar vond ik meestal wat duur.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Tokaido heb ik gisteren als verjaardagscadeau aan een vriendin gegeven. Meteen een potje gespeeld, en het is echt een heel ontspannen spel. Dus ik wilde hem zelf ook hebben
BSG stond al langer op de wishlist, maar vond ik meestal wat duur.
BSG had ik nog wel voor je voor een leuke prijs 
Maar wel bedankt voor de tip, eens kijken of ze nog wel leuks hebben.
Maar wel bedankt voor de tip, eens kijken of ze nog wel leuks hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door ViNcE op 06-08-2015 12:29 ]
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Haha, da's jammer! Ah well 
Morgen heb ik een gameday met een groep vrienden georganiseerd. Ze houden allemaal van bordspellen, maar hebben er geen of weinig. Dus ik ben redelijk verantwoordelijk om alles mee te nemen. Keuzes, keuzes...!
Morgen heb ik een gameday met een groep vrienden georganiseerd. Ze houden allemaal van bordspellen, maar hebben er geen of weinig. Dus ik ben redelijk verantwoordelijk om alles mee te nemen. Keuzes, keuzes...!
Die van mij komt ook net binnen. Ik zou de kaarten wel graag in deck protectors doen, helaas past de stapel er dan niet meer in (qua lengte en breedte wel, maar niet in de hoogte).Darkfreak schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:00:
Hier ook mijn kittens binnen
[afbeelding]
spoiler:Is dat het feit dat die miauwt als je m opent =/?
Ik denk dat dat inderdaad de surprise is, ik kon ook geen andere vinden.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Natuurlijk is dat de surprise. Ik vind'm te gek 
Volgens de DHL-site is de bezorger onderweg met BSG en Tokaido. Ondanks dat ik ondertussen best een acceptabele collectie heb ben ik toch nog zo enthousiast als een klein kind
Volgens de DHL-site is de bezorger onderweg met BSG en Tokaido. Ondanks dat ik ondertussen best een acceptabele collectie heb ben ik toch nog zo enthousiast als een klein kind
2 potjes Legend of Drizzt af. Eerste, gigantisch gefaald. 2e, net aan gered
2 potjes Wrath of Ashardalon. Alle twee gigantisch gefaald.
Wat een heerlijke boardgames zijn het
2 potjes Wrath of Ashardalon. Alle twee gigantisch gefaald.
Wat een heerlijke boardgames zijn het
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zojuist coney island en kung-fu binnen, mijn vriendin werd ineens na het afstoffen van monopoly heel enthousiast over bordspellen.
Goedkoop op de kop kunnen tikken, vanochtend besteld bij thegamefreak en werden net geleverd. Handig als de zaak op 10 minuten rijden bij je vandaan zit
.
Ben erg benieuwd naar kung-fu; een kaart streetfighter game
.
Coney island klinkt als agricola maar dan andere setting, ook erg benieuwd naar.
Goedkoop op de kop kunnen tikken, vanochtend besteld bij thegamefreak en werden net geleverd. Handig als de zaak op 10 minuten rijden bij je vandaan zit
Ben erg benieuwd naar kung-fu; een kaart streetfighter game
Coney island klinkt als agricola maar dan andere setting, ook erg benieuwd naar.
Houden zo, sommigen moeten al een nieuwe auto kopen of een minnares nemen om nog iets te hebben om naar uit te kijkenWormaap schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:41:
Ik zit in spanning te wachten op Viceroy. De comments-pagina op KS bekijk ik al niet meer, daar wordt net iets teveel met azijn gewerkt op dit moment. OK, die campagne is niet bepaald ideaal verlopen, maar al die persoonlijke aanvallen hoeven nu ook weer niet wat mij betreft.
Ik maak me eigenlijk meer zorgen over Migration. De ontwerper heeft drie weken geleden laten weten dat de container aan land was, maar sindsdien is het weer radiostilte en dat is nooit leuk...
Edit: en net nadat ik dit post krijg ik de verzendbevestiging voor Viceroy, maandag wordt weer een dag om naar uit te kijken
[ Voor 6% gewijzigd door HellPunk op 07-08-2015 17:33 ]
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Nu ga ik op vakantie en heb ik net Mistfall en Legend of Drizzt binnen.
Maar ja, ik ga met tent, heb wel een tafel.
Wil er dus eigenlijk 1 meenemen.
Zou graag willen dat de Lady Drizzt meedoet, ze vond Andor wel grappig.
decisions, decisions
Maar ja, ik ga met tent, heb wel een tafel.
Wil er dus eigenlijk 1 meenemen.
Zou graag willen dat de Lady Drizzt meedoet, ze vond Andor wel grappig.
decisions, decisions
Hoe gaan de meesten hier om met de dozen van uitbreidingen? Bewaren jullie die? Of gooien jullie die weg? Ook met het oog op eventuele toekomstige verkoop. Ik heb in Duitsland alles van Kingdom Builder aangeschaft, maar het zijn grote dozen waar het ook wel in 1 doos pas. Twijfel alleen om het weg te gooien..
Tot dusver heb ik ze bewaard en, waar het past, in de doos van de base game gestopt. Als de kast serieus te klein wordt zie ik wel weer wat ik ermee doe
Ik vind het toch wel leuk om de doosjes te bewaren, niet alleen met het oog op verkoop.
Ze zijn binnen, en de gamekast begint toch aardig vol te raken 
Helemaal waarHellPunk schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:31:
[...]
Houden zo, sommigen moeten al een nieuwe auto kopen of een minnares nemen om nog iets te hebben om naar uit te kijken. Dan is een bordspel toch een veel goedkopere en handigere manier
.

[ Voor 49% gewijzigd door Wormaap op 07-08-2015 20:33 ]
Leuke kast zo, misschien bijna vol, maar toch vast ruimte voor nog zoeen!
En vast veel plezier met BSG, van ons clubje van 6 is het toch bij 4 tot 5 mensen absoluut favoriet uit de spellen die we hebben gedaan. Een vriend van me heeft er La Granja en Caverna bij. Caverna stond nog steeds op mijn lijst, maar mag er nu dus vanaf. La Granja zag er ERG leuk uit, en ook zeker interessant voor een verloren avond na het eten met 3-en ofzo.
Inmiddels staat mijn appartement te koop en zijn we hier en daar wat aan het klussen om de boel er voor kijkers wat fijner uit te laten zien. Met een nieuw huis komt een grote tafel nu toch wel hoog op het wensenlijstje. 6 stoelen vast en misschien twee klap stoelen erbij.
Alleen zal het spelletjes budget wel wat omlaag moeten de komende maanden, ik mag een hoop spaarcentjes bij leggen om het onder-water-gat te dichten <_<
En vast veel plezier met BSG, van ons clubje van 6 is het toch bij 4 tot 5 mensen absoluut favoriet uit de spellen die we hebben gedaan. Een vriend van me heeft er La Granja en Caverna bij. Caverna stond nog steeds op mijn lijst, maar mag er nu dus vanaf. La Granja zag er ERG leuk uit, en ook zeker interessant voor een verloren avond na het eten met 3-en ofzo.
Inmiddels staat mijn appartement te koop en zijn we hier en daar wat aan het klussen om de boel er voor kijkers wat fijner uit te laten zien. Met een nieuw huis komt een grote tafel nu toch wel hoog op het wensenlijstje. 6 stoelen vast en misschien twee klap stoelen erbij.
Alleen zal het spelletjes budget wel wat omlaag moeten de komende maanden, ik mag een hoop spaarcentjes bij leggen om het onder-water-gat te dichten <_<
[ Voor 84% gewijzigd door TweakMDS op 07-08-2015 21:16 ]
Oh, er is nog wel ruimte voor meer kast. En anders ga ik er gewoon weer bovenop stapelen 
Een grotere tafel moet er hier zeker ook nog een keer komen. Spelen aan een Ikea 'Norden' van 74x74cm is niet ideaal. We hebben nog een Lack gekocht om ernaast te zetten zodat player aides, VP-tokens en meer van dat soort spul niet op de tafel zelf liggen. Hier op de foto nog zonder extra tafeltje:
Een grotere tafel moet er hier zeker ook nog een keer komen. Spelen aan een Ikea 'Norden' van 74x74cm is niet ideaal. We hebben nog een Lack gekocht om ernaast te zetten zodat player aides, VP-tokens en meer van dat soort spul niet op de tafel zelf liggen. Hier op de foto nog zonder extra tafeltje:

Ik hou alles bij, behalve blisterpacks (zoals voor Hive) en die zak waarin Suburbia Inc. zat. Voor sommige spellen vind ik het gewoon handig om de uitbreiding los te hebben zodat je makkelijk kunt kiezen om er met of zonder te spelen. Het ligt ook niet in de weg, zit in een lade samen met allerhande plastic doosjes die ik gebruik om componenten in te doen.MADG0BLIN schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:29:
Hoe gaan de meesten hier om met de dozen van uitbreidingen? Bewaren jullie die? Of gooien jullie die weg? Ook met het oog op eventuele toekomstige verkoop. Ik heb in Duitsland alles van Kingdom Builder aangeschaft, maar het zijn grote dozen waar het ook wel in 1 doos pas. Twijfel alleen om het weg te gooien..
Gisteren heb ik een gameday gehad met een paar vrienden en mijn vriendin. Omdat we na een hoop gemail en wat afzeggingen uiteindelijk maar met zijn vieren waren, en de mensen die er waren niet bang zijn voor een wat zwaarder spel, zijn we begonnen met Eclipse. Vijf of zes uur later waren we klaar en vroeg iedereen zich af waar de tijd heen was gegaan. Wát een ontzettend gaaf spel is dat toch
Ik had een hele stapel spellen meegenomen, maar uiteindelijk hebben we daarna alleen nog een potje Tokaido gespeeld voordat de dag om was. Maar drie of vier andere spellen in de tijd die dat ene potje Eclipse heeft ingenomen hadden zeker niet voor meer entertainment gezorgd
Eclipse is inderdaad ook een favoriet van mij. Hoe doen jullie het me passen? Wij gebruiken een systeem dat je kan passen op volgorde. Dus degene die als eerst past is als eerst aan de beurt, enzoveert.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat is toch het systeem dat in de regels staat? De eerste die past is de volgende ronde als eerste aan de beurt. Daardoor wordt vroeg passen ook nuttig, want dan ben je de eerste die kan researchen als er nieuwe techs zijn verschenenMrVegeta schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:35:
Eclipse is inderdaad ook een favoriet van mij. Hoe doen jullie het me passen? Wij gebruiken een systeem dat je kan passen op volgorde. Dus degene die als eerst past is als eerst aan de beurt, enzoveert.
Die '30 minuten per speler' die op de doos staan zijn trouwens wel érg krap ingeschat. Misschien dat het met spelers die het spel door en door kennen te halen is, maar met een groep die het nog niet of nog niet vaak heeft gespeeld lijkt me dat echt niet te doen.
In de regels staat volgens mij dat de eerste die past als eerste mag, maar de daarna is het met de klok mee. Op BGG is een variant dat als je als eerste past, je een kaart krijgt met een nummer 1. De tweede krijgt dan nummer 2, enz... En dan speel je daarna op die volgorde.Wormaap schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:59:
[...]
Dat is toch het systeem dat in de regels staat? De eerste die past is de volgende ronde als eerste aan de beurt.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Ah, op die fiets. Dat was me niet helemaal duidelijk uit de post waar ik op reageerdeViNcE schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:27:
[...]
In de regels staat volgens mij dat de eerste die past als eerste mag, maar de daarna is het met de klok mee. Op BGG is een variant dat als je als eerste past, je een kaart krijgt met een nummer 1. De tweede krijgt dan nummer 2, enz... En dan speel je daarna op die volgorde.
Wij spelen volgens de standaardregel. Ik zie ook niet écht een reden om die regel te wijzigen. Ik begrijp waarom je het zou willen, maar ik denk niet dat het per se beter wordt. Een beetje extra onzekerheid omdat je laat aan de nieuwe tech mag als de speler links van je als eerste past kan ook je strategie beïnvloeden
[ Voor 25% gewijzigd door Wormaap op 09-08-2015 23:53 ]
Afgelopen weekend een potje of 5 Exploding Kittens gespeeld.
Telkens met 6 a 9 spelers.
Toch wel goed lachen moet ik zeggen, haha
.
Al hebben wij vrijwel na het tweede potje zelf houserules toegevoegd:
Attack kaarten kunnen stacken (Dus als ik een attack kaart speel kan de speler na mijn een attack kaart spelen zodat de daarop volgende speler 4 beurten krijgt, etc).
Kaarten ruilen is toegestaan zolang je niet betrapt wordt. Wordt je betrapt moet je de kaarten terug geven en mogen de overige spelers een straf bedenken.
Toch wel goeie fun zo.
Alleen vindt ik die surprise in dat geval toch wat zwakjes. Als ik mij goed herinner was dat de derde strechgoal, wat toch een beetje jammer is imo
Telkens met 6 a 9 spelers.
Toch wel goed lachen moet ik zeggen, haha
Al hebben wij vrijwel na het tweede potje zelf houserules toegevoegd:
Attack kaarten kunnen stacken (Dus als ik een attack kaart speel kan de speler na mijn een attack kaart spelen zodat de daarop volgende speler 4 beurten krijgt, etc).
Kaarten ruilen is toegestaan zolang je niet betrapt wordt. Wordt je betrapt moet je de kaarten terug geven en mogen de overige spelers een straf bedenken.
Toch wel goeie fun zo.
Alleen vindt ik die surprise in dat geval toch wat zwakjes. Als ik mij goed herinner was dat de derde strechgoal, wat toch een beetje jammer is imo
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Ik hoop dat exploding kittens klaar ligt op m'n werk als ik straks even langs ga. Was leuk geweest als ik 'm tijdens CampZone had gehad (al heb ik me daar ook niet verveeld met de bult games die we hadden).
Het was een van de 'achievement' SGs. Ah well, meningen verschillen. Ik vind'm leukDarkfreak schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:10:
Mijn suprise doet het al niet meer.. Heel af en toe als je er op tikt nog, maar bij het open doen in ieder geval niet..
Woensdag weer Dead of Winter spelen bij de meetup in Groningen. Ik heb het eerste scenario nu 2 keer gespeeld en beide keren was het erg makkelijk. Ben benieuwd of we de volgende scenario op hardcore gaan spelen zodat er meer lui dood gaan
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
We hebben zaterdag een tweede potje Dead of Winter gedaan met 5 spelers, en hebben het spontaan niet gehaald. Deze keer hadden we wel een verrader en die speelde het sterk. Zijn strategie was om als een malloot gebruik te maken van zijn ability om door de kaarten op één van de locaties (ik denk grocery store) heen te gaan en daarmee kwam hij aan genoeg extra characters en kaarten om andere spelers van hulp te voorzien, maar ook ging hij zelf regelmatig dood door *net* wat teveel risico te nemen en daarmee twee anderen mee te nemen.
Ons scenario was overigens M04 waarbij je meteen begint met een stuk of 12 zombies in de colony.
Uiteindelijk heb ik er wel voor gestemd om hem te exilen - dat krijg je als je tactische spellen gaat spelen met iemand die al 20 jaar één van je beste vrienden is; die ken ik te goed
Helaas was het grootste kwaad toen al geschied en zijn we (mede door het aantal sterfgevallen) op -1 moraal uitgekomen
Erg leuk spelletje geweest, Caverna is overigens ook ERG goed bevallen, net als een hand vol potjes Dixit.
Ik zag dat ik de Dixit Odyssey heb en ben wel van plan met véél meer dan 84 kaarten te spelen. Iemand tips voor wat de leukste set zou zijn om erbij te doen?
Ons scenario was overigens M04 waarbij je meteen begint met een stuk of 12 zombies in de colony.
Uiteindelijk heb ik er wel voor gestemd om hem te exilen - dat krijg je als je tactische spellen gaat spelen met iemand die al 20 jaar één van je beste vrienden is; die ken ik te goed
Helaas was het grootste kwaad toen al geschied en zijn we (mede door het aantal sterfgevallen) op -1 moraal uitgekomen
Erg leuk spelletje geweest, Caverna is overigens ook ERG goed bevallen, net als een hand vol potjes Dixit.
Ik zag dat ik de Dixit Odyssey heb en ben wel van plan met véél meer dan 84 kaarten te spelen. Iemand tips voor wat de leukste set zou zijn om erbij te doen?
[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 10-08-2015 21:49 ]
Spiel geeklist van Eric Martin van BGG is online. Meer dan 400 spellen nu al op de lijst. Gaat vandaag niet meer lukken om daar helemaal doorheen te komen.
Mijn BGG profiel
OuhViNcE schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:46:
Spiel geeklist van Eric Martin van BGG is online. Meer dan 400 spellen nu al op de lijst. Gaat vandaag niet meer lukken om daar helemaal doorheen te komen.
Even snel erdoorheengelezen en ik zie toch wel wat dingen waar ik interesse in heb. Dit jaar Essen wordt sowieso anders dan andere jaren voor mij, want het is de eerste keer dat ik geïnformeerd ga. Spellen kopen omdat ik er interesse in heb, en niet (of minder) omdat de doos er cool uitziet
Zijn de spellen op Spiel ook meertalig, of zit je dan met duitse versies?
Verschilt per spel
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat. Maar doorgaans zijn ze ook Engels of meertalig te krijgen. Spiel is de grootste bordspellenbeurs van de wereld, daar alleen Duits aanbieden zou onhandig zijn
Same here... echt heel stabiel is 't niet. Ga er niet van wakker liggen, maar was wel grappig als het was blijven werken.The_Fes schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:49:
Mijn suprise doet het al niet meer.. Heel af en toe als je er op tikt nog, maar bij het open doen in ieder geval niet..
En bij welke stand dat je 'm haalt. Maar meestal staat het wel op de doos. En als een spel geen taalafhankelijke kaarten heeft, dan maakt het me nog eens weinig uit (en download ik evt de spelregels gewoon in 't Engels).
Heb nu al wel weer zin in Spiel.
Had gehoopt dat deze maand Monster Mansion ook nog binnen zou komen, maar die kickstarter loopt nogal te falen.... hoop dat ik 'm eind oktober in handen heb zodat ik 'm nog kan spelen op Wollan.
Hey, wat lag daar ineens op de deurmat? 

Thanks voor het snelle verzenden, ViNcE!

Heb 2 van de 3 die ik beiden geweldig vind.
Wormaap schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:39:
[afbeelding]
Graag gedaan, veel plezier ermee! JIj ook bedankt.Wormaap schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:39:
Mijn BGG profiel
Bah, de KS van Scoville is niet bepaald EU friendly te noemen: 20 euro verzendingskosten en dan mag je hoogstwaarschijnlijk nog eens aftikken aan de douane. Misschien valt er nog wat te regelen via mijn schoonbroer, die heeft familie die in China werkt. Als dat niet lukt wacht ik wel op de retail, geen enkel spel is 100 euro waard...
Ik had hier hetzelfde gevoel. Ik haak af denk ik nu. Volgens mij kan je ook geen groupbuy doen, komende dezelfde verzendkosten per stuk overheen las ik in de comments.
Bij veel kickstarters haak ik af vanwege de verzendkosten. $25 voor een kaartspel is nog wel te overwegen, maar als het met verzenden dan zo'n beetje het dubbele wordt dan haal ik toch liever iets bij de spelletjeswinkel.
Zo, ik ben druk bezig geweest om mijn Geeklist voor Essen weer te maken. In eerste instantie had ik nog weinig games er op, maar het breidt zich toch wel langzaam uit. Dit jaar ga ik waarschijnlijk maar één dag, maar ik neem een extra dag vrij om met vrienden de hele dag te gaan gamen. Daarnaast ben ik momenteel al zoveel mogelijk rulebooks aan het lezen. Dit vind ik altijd erg leuk.
Mijn BGG profiel
Zo, jij maakt geen grappen!
Da's best een flinke lijst al zo.
Hier is het lijstje nog vrij kort. Ik wil 504 checken, Codenames kopen, Res Publica 2230AD checken, Takenoko Chibis kopen (kom op, babypanda's? Als mijn vriendin er ooit achter zou komen dat die bestaat en ik'm niet gekocht heb slaap ik een week op de bank
) en High Frontier en Pax Porfiriana eens bekijken
Hier is het lijstje nog vrij kort. Ik wil 504 checken, Codenames kopen, Res Publica 2230AD checken, Takenoko Chibis kopen (kom op, babypanda's? Als mijn vriendin er ooit achter zou komen dat die bestaat en ik'm niet gekocht heb slaap ik een week op de bank
Om even terug te komen op de zes speler kwestie:
nuns on the run kan je tot 8 man spelen. Erg leuk, vooral omdat je geen idee hebt waar iedereen is en je met potlood en papier zit bij te houden waar je loopt.
Sherlock Holmes consulting detective kan je ook met 8 man doen. En dat is echt samenwerken om een zaak te onderzoeken, geen traditioneel bordspel. Wel leuk. Alleen niet te vaak spelen want het aantal scenario's is beperkt. Hij is vrij recent heruitgegeven dus hopelijk gaan er nu wel uitbreidingen komen.
En als je met zijn zessen bent is Munchkin natuurlijk ook gewoon leuk. Met zoveel mogelijk Cthulhu uitbreidingen.
nuns on the run kan je tot 8 man spelen. Erg leuk, vooral omdat je geen idee hebt waar iedereen is en je met potlood en papier zit bij te houden waar je loopt.
Sherlock Holmes consulting detective kan je ook met 8 man doen. En dat is echt samenwerken om een zaak te onderzoeken, geen traditioneel bordspel. Wel leuk. Alleen niet te vaak spelen want het aantal scenario's is beperkt. Hij is vrij recent heruitgegeven dus hopelijk gaan er nu wel uitbreidingen komen.
En als je met zijn zessen bent is Munchkin natuurlijk ook gewoon leuk. Met zoveel mogelijk Cthulhu uitbreidingen.
Welke?maartend schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:51:
Heb 2 van de 3 die ik beiden geweldig vind.
[...]
Hier net mijn eerste potje Space Hulk - Death Angel gespeeld. Was ook meteen mijn eerste keer solo spelen. Met andere mensen is (uiteraard) leuker, maar dit heeft ook wel wat
Zo, weer wakker na een lange dag games. 
Gister met drie vrienden weer wat spellen gespeeld, begonnen met wat makkelijke spellen en voor het eerst Splendor gespeeld. Leuk spel en makkelijk uit te leggen. Onbegrijpelijk overigens dat Camel up de SdJ gewonnen heeft en niet deze.
Daarna snel een potje Machi Koro met Haven uitbreiding, altijd wel geinig, al heeft het erg weinig diepgang vind ik.
Verder gegaan met Istanbul. Dit vind ik altijd wel leuk om te spelen, maar op de een of andere manier toch lastig om goed te spelen, was ook vrij vlot voorbij. Nadeel is misschien ook wel dat we altijd met een random setup spelen waardoor het lastig is dezelfde tactiek te vaak te gebruiken.
Toen even de filler Coup 3x gespeeld, wel geinig voor tussendoor opzich.
Toen Brugge met de uitbreiding City on the Zwin erbij gepakt. Dit is toch altijd nog een van mijn favorieten. Veel opties, leuk en mooi materiaal en niet altijd direct duidelijk wie precies nu aan de leiding gaat. Uiteindelijk met 4 punten verschil gewonnen.
Later op de avond gestart met 3 potjes Dominion met alle uitbreidingen. Maar wat is die saboteur een vervelende kaart....
En afgesloten met 2 potten Kingdom Builder. Deze had ik op vakantie in Duitsland opgepikt met de uitbreidingen Nomads en Crossroads erbij. Deze maken het toch wel een stuk leuker vind ik zelf.
Top dag qua spellen in ieder geval.
Gister met drie vrienden weer wat spellen gespeeld, begonnen met wat makkelijke spellen en voor het eerst Splendor gespeeld. Leuk spel en makkelijk uit te leggen. Onbegrijpelijk overigens dat Camel up de SdJ gewonnen heeft en niet deze.
Daarna snel een potje Machi Koro met Haven uitbreiding, altijd wel geinig, al heeft het erg weinig diepgang vind ik.
Verder gegaan met Istanbul. Dit vind ik altijd wel leuk om te spelen, maar op de een of andere manier toch lastig om goed te spelen, was ook vrij vlot voorbij. Nadeel is misschien ook wel dat we altijd met een random setup spelen waardoor het lastig is dezelfde tactiek te vaak te gebruiken.
Toen even de filler Coup 3x gespeeld, wel geinig voor tussendoor opzich.
Toen Brugge met de uitbreiding City on the Zwin erbij gepakt. Dit is toch altijd nog een van mijn favorieten. Veel opties, leuk en mooi materiaal en niet altijd direct duidelijk wie precies nu aan de leiding gaat. Uiteindelijk met 4 punten verschil gewonnen.
Later op de avond gestart met 3 potjes Dominion met alle uitbreidingen. Maar wat is die saboteur een vervelende kaart....
En afgesloten met 2 potten Kingdom Builder. Deze had ik op vakantie in Duitsland opgepikt met de uitbreidingen Nomads en Crossroads erbij. Deze maken het toch wel een stuk leuker vind ik zelf.
Top dag qua spellen in ieder geval.
De jury voor SdJ gaat doorgaans voor een spel met redelijk wat thema. Splendor is mechanisch een sterk spel, maar het thema is niet of nauwelijks aanwezig. Dat is waarschijnlijk waarom Camel Up hem heeft gepakt. Splendor klikt voor mij trouwens ook totaal niet. Ik vind engine building games over het algemeen leuk, maar bij Splendor heb ik het gevoel dat ik alleen maar oppervlakkig die motor zit te bouwen en we dan klaar zijn. Dat het een sterk spel is staat niet ter discussie, maar ik haal er weinig uit 
Klinkt als een prima game day trouwens! Leuke mix tussen lichter en wat zwaarder
Klinkt als een prima game day trouwens! Leuke mix tussen lichter en wat zwaarder
[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 13-08-2015 11:34 ]
Ik heb net Captains Wager binnengekregen. Een Kickstarter waarvan ik al weer was vergeten dat die al was verstuurd, dus dat was een leuke verrassing. Gaat hard met de Kickstarters deze week (eerder al Exploding Kittens binnengekomen, en ik verwacht eigenlijk dat Clockwork Wars ook binnen komt een dezer dagen).
Ik mag van mijn vrouw niet naar de preview kijkenViNcE schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:28:
Zo, ik ben druk bezig geweest om mijn Geeklist voor Essen weer te maken. In eerste instantie had ik nog weinig games er op, maar het breidt zich toch wel langzaam uit. Dit jaar ga ik waarschijnlijk maar één dag, maar ik neem een extra dag vrij om met vrienden de hele dag te gaan gamen. Daarnaast ben ik momenteel al zoveel mogelijk rulebooks aan het lezen. Dit vind ik altijd erg leuk.

Zonet thuis gaan eten, bleek dat Viceroy eindelijk aangekomen is. Straks de kaarten maar 'ns sleeven en de gems punchen, het begin van het plezier!
Space Hulk (perfect voor solo-trektochten, samen met Vrijdag.Wormaap schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:35:
[...]
Welke?Ben nu wel benieuwd.
Hier net mijn eerste potje Space Hulk - Death Angel gespeeld. Was ook meteen mijn eerste keer solo spelen. Met andere mensen is (uiteraard) leuker, maar dit heeft ook wel wat
En WhiteChappel. Heerlijk spel met 5/6 man
SH:DA is solo leuk inderdaadmaartend schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:21:
[...]
Space Hulk (perfect voor solo-trektochten, samen met Vrijdag.
En WhiteChappel. Heerlijk spel met 5/6 man
En in plaats van zaterdag vanavond 1 op 1 met mijn vriendin gespeeld. Wat een gaaf spel!Wormaap schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:58:
[...]
SH:DA is solo leuk inderdaadWhitechapel moeten we nog gaan spelen. Volgens mij wordt dat een heel ander spel met twee of met meer dan twee. Met twee lijkt het me een echte battle of wits, met meer een stuk meer casual. Zaterdag hoop ik hem uit te kunnen proberen
Moet j eeens pletten hoe je geniet als Jack met meerdre spelers. Mits ze kletsen waar je bij bent. Echt geweldig.
Ik zie hier Kolonisten van Catan vrij vaak langskomen, en ik was eigenlijk benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de uitbreiding voor 5-6 spelers. Is het spel nog leuk met 6 personen? En wordt het spelbord gewoon groter?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Catan is best leuk, maar met zijn 6en lijkt me wel erg druk. Er zijn betere spellen die je met zijn 6en kan spelen. Volgens mij zijn er eerder al wat tips gegeven.arjanpvt schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:04:
Ik zie hier Kolonisten van Catan vrij vaak langskomen, en ik was eigenlijk benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de uitbreiding voor 5-6 spelers. Is het spel nog leuk met 6 personen? En wordt het spelbord gewoon groter?
Mijn BGG profiel
Ben benieuwdmaartend schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:00:
Moet j eeens pletten hoe je geniet als Jack met meerdre spelers. Mits ze kletsen waar je bij bent. Echt geweldig.
Ik ken het commentaar en ja het wordt lang. Mar dat komt omdat de detectives dan van alles aan het beredeneren zijn en Jack een pokerface moet hebben. Heerlijk.
Haha, klinkt goed. Zaterdag ga ik er achter komenmaartend schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:17:
Ik ken het commentaar en ja het wordt lang. Mar dat komt omdat de detectives dan van alles aan het beredeneren zijn en Jack een pokerface moet hebben. Heerlijk.
Ik vind steden en ridders met 6 personen best leuk, maar het duurt wel een stuk langer!arjanpvt schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:04:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vrijdag eindelijk nog 'ns game night gewonnen, dat gebeurt niet vaak. Het spel was Alhambra met enkele uitbreidingen, altijd leuk om zo 'n klassieker weer eens op tafel te brengen. Gisteren stond ik wel weer meteen met de voeten op de grond: zowel Five Tribes als het allereerste spelletje Viceroy gingen naar de tegenpartij.
Alles samen dus weer een goedgevuld spellenweekend. Helaas moeten we vandaag weg, anders hadden we nog wel een paar spellen aan het lijstje toegevoegd.
Alles samen dus weer een goedgevuld spellenweekend. Helaas moeten we vandaag weg, anders hadden we nog wel een paar spellen aan het lijstje toegevoegd.
Hier gisteren ook een spellendag gehad. Whitechapel met z'n zessen is inderdaad stiekem best leuk. Hij duurt inderdaad lang, maar iedereen had de grootse lol ermee
Uiteindelijk heeft de groep me in de laatste nacht ingerekend. Ah well, alle andere spellen die dag heb ik gewonnen, dus niets te klagen 
We waren begonnen met Tongiaki. Dat spel is vooral ontzettend chaotisch, en mijn strategie om de chaos te maximaliseren werkte blijkbaar. Ook nog Sushi Go! en Chicago Express gespeeld. En onderweg naar huis bij de vriend die ik thuisbracht gestopt en nog een pot Race for the Galaxy gespeeld. En nu gaan we op het verjaardagsfeest van mijn vriendin Camel Up spelen
We waren begonnen met Tongiaki. Dat spel is vooral ontzettend chaotisch, en mijn strategie om de chaos te maximaliseren werkte blijkbaar. Ook nog Sushi Go! en Chicago Express gespeeld. En onderweg naar huis bij de vriend die ik thuisbracht gestopt en nog een pot Race for the Galaxy gespeeld. En nu gaan we op het verjaardagsfeest van mijn vriendin Camel Up spelen
Ik zou graag Memoir 44 willen spelen met mijn vriendin. Nu zijn de regels in het Engels te vinden, maar zijn de kaarten ook ergens in het Nederlands te vinden? Voor mij is het geen probleem, maar als ik haar dít wil laten spelen dan moet er echt iets in het Nederlands zijn. Al is het maar een overzichtskaart van alle kaarten in het Nederlands
Ter land, ter zee en in de kroeg
Op BGG zijn er verschillende vertalingen te vinden, ik weet alleen niet of hetgeen jij zoekt daar ook bij zit. Dat wordt grasduinen in de Files-sectie, ben je wel even zoet mee - maar alles om je vriendin aan het gamen te krijgenChristiano007 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:22:
Ik zou graag Memoir 44 willen spelen met mijn vriendin. Nu zijn de regels in het Engels te vinden, maar zijn de kaarten ook ergens in het Nederlands te vinden? Voor mij is het geen probleem, maar als ik haar dít wil laten spelen dan moet er echt iets in het Nederlands zijn. Al is het maar een overzichtskaart van alle kaarten in het Nederlands
Anders zelf even een vertaallings lijstje geven ? Als je met de basis speelt heb je niet zo heel veel verschillende kaartjes, dat moet in 30 min wel te fixen zijnChristiano007 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:22:
zo, afgelopen weekend familie op bezoek gehad. Gespeeld:
Levensweg (de oude) heerlijk lame fout spel
Zombie Dice (episch)
Fluxx (goed te doen)
Alhambra (leuk, maar met 2 spelers denk ik niet)
Small World (blijft geweldig, komt zeker in huis)
Waar zitten we over te twijfelen:
Smash Up (2 spelers leuk genoeg?)
Temple of Evil (nieuwere versie van de D&D boardgame)
Levensweg (de oude) heerlijk lame fout spel
Zombie Dice (episch)
Fluxx (goed te doen)
Alhambra (leuk, maar met 2 spelers denk ik niet)
Small World (blijft geweldig, komt zeker in huis)
Waar zitten we over te twijfelen:
Smash Up (2 spelers leuk genoeg?)
Temple of Evil (nieuwere versie van de D&D boardgame)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Smash up met 2 spelers vond ik niet echt geslaagd, het kan wel, maar met 3 en 4 is het leuker om te doen, omdat je dan wat meer interactie hebt tussen verschillende spelers.
Wij hadden 2x Fluxx gespeeld dit weekend. We waren met zes personen. Persoon 1 mocht beginnen. Persoon 2, 3, 4, 5 en 6 deden hun dingetje. Persoon 1 mocht voor de tweede keer en won. OK, dat kan gebeuren. Tweede ronde begon dezelfde Persoon 1 weer. En de tweede keer dat hij mocht, had hij weer gewonnen. Toen hebben we Fluxx maar weer opgeborgen.
Fluxx is echt alleen maar geluk en met sommige kaarten kan het spel juist uren gerekt worden. Op papier leuk, in de uitvoering geen reet aan.Robkazoe schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:37:
Wij hadden 2x Fluxx gespeeld dit weekend. We waren met zes personen. Persoon 1 mocht beginnen. Persoon 2, 3, 4, 5 en 6 deden hun dingetje. Persoon 1 mocht voor de tweede keer en won. OK, dat kan gebeuren. Tweede ronde begon dezelfde Persoon 1 weer. En de tweede keer dat hij mocht, had hij weer gewonnen. Toen hebben we Fluxx maar weer opgeborgen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Fluxx is heel random, wel eens potjes gehad dat de laatste speler niet eens aan de beurt kwam, maar ook een potje dat 45 minuten duurde en 2 keer door het deck gegaan zijn.
Maar ondanks dat blijft 't een hartstikke leuk spel en blijft 't eens van mijn favoriete fillergames.
Maar ondanks dat blijft 't een hartstikke leuk spel en blijft 't eens van mijn favoriete fillergames.
@ laatste 3 posters:
Als iemand met een 3-digit aantal potjes Fluxx onder mijn belt durf ik dit te bestrijden! Er zijn talloze strategieën om in dit onnozele spel meer kans te hebben om te winnen. Het gaat juist allemaal om kansberekening als je de goals en keepers kent.
De keuzes die je bijvoorbeeld hebt bij een double agenda om welke goal je speelt en laat liggen, de volgorde waarop je nieuwe regels en acties speelt, de volgorde van keepers etc.
Zat invloed uit te oefenen om ruim boven gemiddeld als winnaar uit te komen...
Als iemand met een 3-digit aantal potjes Fluxx onder mijn belt durf ik dit te bestrijden! Er zijn talloze strategieën om in dit onnozele spel meer kans te hebben om te winnen. Het gaat juist allemaal om kansberekening als je de goals en keepers kent.
De keuzes die je bijvoorbeeld hebt bij een double agenda om welke goal je speelt en laat liggen, de volgorde waarop je nieuwe regels en acties speelt, de volgorde van keepers etc.
Alhambra met twee is goed te doen, in tegenstelling tot sommige andere spellen van Queen. Je haalt gewoon wat tegels uit het spel voor de dummy player, maar die doet verder niks. Op BGG staan een paar 'geavanceerdere' varianten, maar ik heb ze nog nooit geprobeerd.
Ik zeg ook niet dat dit niet waar is. Maar een beetje geluk heb je wel nodig.SndBastard schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:05:
@ laatste 3 posters:
Dat klopt zeker. Maar dat maakt het niet minder random (en dat maakt het juist leuk).SndBastard schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:05:
@ laatste 3 posters:
Binnenkort hebben we een Kolonisten van Catan competitie op X-Life, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden en hoe snel zoiets doorspeelt. Het is echt al zo ontzettend lang geleden dat ik dat spel gespeeld heb.
Heeft iemand hier al eens Merchans & Marauders gespeeld? Vrij recent gekocht, ben wel benieuwd naar wat ervaringen.
Denk dat ik overslaTERW_DAN schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Dat klopt zeker. Maar dat maakt het niet minder random (en dat maakt het juist leuk).
Binnenkort hebben we een Kolonisten van Catan competitie op X-Life, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden en hoe snel zoiets doorspeelt. Het is echt al zo ontzettend lang geleden dat ik dat spel gespeeld heb.
Afgelopen weekend voor het eerst exploding kittens gespeeld.
Viel mij zeer tegen. De eerste helft van het spel zit er 0 spanning in, en de 2e helft is nog steeds grotendeels random aangezien je amper invloed hebt tenzij je een spiekkaartje hebt,
Voelt net aan als uno, maar dan slechter
Plaatjes zijn wel leuk, dat dan weer wel.
Moeten het nog eens proberen met wat huisregels
(verwijder alle blanco kaarten, beginnen zonder defuse, iets in die theorie, die favor kaarten random maken ipv laten kiezen door de tegenstander)
[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 17-08-2015 18:16 ]
Ik vind Exploding Kittens wel grappig, maar had er inderdaad wat meer van verwacht wat betreft tacktiek die erin zit, zeker omdat 't zo gehyped is.
Niet dat ik 't een miskoop ga noemen, maar er had wel iets meer in mogen zitten van mij.
Niet dat ik 't een miskoop ga noemen, maar er had wel iets meer in mogen zitten van mij.
Volgens mij gaat iedereen die een goed spel verwacht teleurgesteld zijn in Exploding Kittens. Het is een gimmick en hooguit een grappige filler voor af en toe. En ze hebben ook nooit meer beweerd in de Kickstarter.
En precies de reden dat ik hem niet nam.Wormaap schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:23:
Volgens mij gaat iedereen die een goed spel verwacht teleurgesteld zijn in Exploding Kittens. Het is een gimmick en hooguit een grappige filler voor af en toe. En ze hebben ook nooit meer beweerd in de Kickstarter.
Jaar of twee geleden een keer gespeeld. Lang naar uitgekeken maar vond het teleurstellend en niet wat ik verwachtte. Lange downtime als je niet aan de beurt was, captains niet helemaal gebalanceerd en veel regels lezen. Maar ben ben benieuwd naar jouw ervaring. Zelf heb ik euphoria net gekocht, nog geen kans gehad om te spelen, wel erg,benieuwd.MrVegeta schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:06:
Heeft iemand hier al eens Merchans & Marauders gespeeld? Vrij recent gekocht, ben wel benieuwd naar wat ervaringen.
Mijn ervaring met Euphoria met zo'n beetje iedereen waar ik het mee heb gespeeld is dat je een vrij steile leercurve hebt in het begin, omdat er gewoon veel op het bord gebeurd (commodities, resources, mines, markets, factions en tracks), maar dat als je het eenmaal speelt het vrij vlot wegspeelt, en mensen die het een tweede keer spelen het zelfs erg vlot vinden spelen.MADG0BLIN schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:12:
Zelf heb ik euphoria net gekocht, nog geen kans gehad om te spelen, wel erg,benieuwd.
Even door de regels heenbijten en dan kom je een heel eind.
En het spel is gewoon erg gaaf (het is een van de leukste games die ik heb denk ik).
Ik vond het wel een grappig spelletje, maar inderdaad meer voor even tussendoor. Denk dat het wel leuker is met meer mensen (nu met 2 en 3 spelers gedaan).Wormaap schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:23:
Zelf heb ik het met drie en met vier gespeeld. Met drie was mijn broer een van de spelers, en die verwachte een goed spel (blijkbaar heb ik toch een reputatie ondertussenThe_Fes schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:07:
[...]
Ik vond het wel een grappig spelletje, maar inderdaad meer voor even tussendoor. Denk dat het wel leuker is met meer mensen (nu met 2 en 3 spelers gedaan).
En zojuist heb ik Res Publica: 2230AD gebackt. In Essen ophalen, dus hopelijk niet teveel gezeur. En ik heb nog helemaal niets van Knizia (al heb ik wel een stuk of wat potjes Tigris & Euphrates op de iPad gespeeld).
[ Voor 22% gewijzigd door Wormaap op 18-08-2015 10:16 ]
Dat was ook wat ik verwacht had, een grappige chaotische filler (a la fluxWormaap schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:23:
Daar heb ik God's Gambit voor.heuveltje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:17:
[...]
Dat was ook wat ik verwacht had, een grappige chaotische filler (a la flux). Maar dit is gewoon een slechtere versie van UNO/pesten, en dat vond ik al geen hoogvlieger
Heb het gevonden daar. Alle kaarten uitgelegd enz.HellPunk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:29:
[...]
Op BGG zijn er verschillende vertalingen te vinden, ik weet alleen niet of hetgeen jij zoekt daar ook bij zit. Dat wordt grasduinen in de Files-sectie, ben je wel even zoet mee - maar alles om je vriendin aan het gamen te krijgen
Speel het nu op Steam, bevalt me prima en begrijp er steeds meer van qua tactiek en keuzes.
Helaas gaf mijn vriendin aan dat ze dit niks aan vond
Ter land, ter zee en in de kroeg
Inderdaad goed dat je het vooraf weet. Ik heb maar een paar spellen die het daglicht niet meer zien, maar je praat toch al snel over een kleine honderd euro. Als ik naar Spiel ga doe ik ze allemaal in de auction of math trade, hopelijk krijg ik er dan iets moois voor terug.
Viceroy is thuis een doorslaand succes, het is naast The Duke en Mice & Mystics een van de weinige spellen waar mijn zoon zelf om vraagt. Met twee speelt het heel erg vlot, met drie komt er helaas onevenredig veel tijd bij, gewoon omdat je drie spelers tegen mekaar moet controleren om te zien wie voorrang krijgt bij de diverse acties. We hebben het nog niet geprobeerd met vier, maar dat zal de zaken niet verbeteren...
Viceroy is thuis een doorslaand succes, het is naast The Duke en Mice & Mystics een van de weinige spellen waar mijn zoon zelf om vraagt. Met twee speelt het heel erg vlot, met drie komt er helaas onevenredig veel tijd bij, gewoon omdat je drie spelers tegen mekaar moet controleren om te zien wie voorrang krijgt bij de diverse acties. We hebben het nog niet geprobeerd met vier, maar dat zal de zaken niet verbeteren...
JammerChristiano007 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:56:
[...]
Heb het gevonden daar. Alle kaarten uitgelegd enz.
Speel het nu op Steam, bevalt me prima en begrijp er steeds meer van qua tactiek en keuzes.
Helaas gaf mijn vriendin aan dat ze dit niks aan vond![]()
. Dan ga ik hem ook niet kopen want dan ligt er voor 45 euro iets in de kast niks te doen.