Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik denk nog wel aan een grote uitklap tafel die in de berging kan, en een paar premium klapstoelen. Dat kan het met wat verbouwen eventueel nog een keer mocht het echt bij niemand anders uit de groep kunnen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ticket to Ride past bij mij net, maar Twilight Struggle gaat een probleem worden. En die laatste speel ik erg graagSndBastard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:52:
Soms valt dat nog mee. Wij hebben vorige zomer mijn 140cm x 90cm tafel weggedaan. Dat was een perfect formaat voor veel boardgames, maar stond giga in de weg in mijn mini woonkamer. Nu een 72cmx72cm bistro formaat staan en daar kan ik een hoop spellen met 3 man goed op stelen. Ja, Arkham doet het niet, maar Stenen Tijdperk met 3 man is geen probleem.
Ik denk nog wel aan een grote uitklap tafel die in de berging kan, en een paar premium klapstoelen. Dat kan het met wat verbouwen eventueel nog een keer mocht het echt bij niemand anders uit de groep kunnen
Maar een hoop werkt inderdaad ook gewoon prima. Maar ik heb in principe gewoon de ruimte, alleen is de kamer waar ruimte is nog in verbouwing

En niet alleen de tafel, ook heb ik ruimte nodig om 't spul neer te zetten. Momenteel slingert het overal zo'n beetje
Idem, Ticket to Ride (Europe) past goed, en het merendeel van dat spel speelt zich ook af op het bord zelf. Dat scheelt ook weer, als het een klein bord is met veel wat ernaast staat is dat vaak ook weer makkelijker opgelost met een bijzettafeltje.Wormaap schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:10:
[...]
Ticket to Ride past bij mij net, maar Twilight Struggle gaat een probleem worden. En die laatste speel ik erg graag
Maar een hoop werkt inderdaad ook gewoon prima. Maar ik heb in principe gewoon de ruimte, alleen is de kamer waar ruimte is nog in verbouwing
Gelukkig heb ik zelf een tafel van 220x100 dus aan speelruimte geen gebrek. Al raakt ook die goed vol als Twilight Imperium met 6 man gespeeld wordt
De KS van Apotheca nadert z'n einde, grijp je kans nu het nog kan
Morgen weer even langs bij m'n FLGS, als dat maar goed komt
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ik heb dus werkelijk géén idee waar deze post over gaat...HellPunk schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:09:
Even schaamteloos pluggen:
De KS van Apotheca nadert z'n einde, grijp je kans nu het nog kan. De stretch goals zijn op één na allemaal gekraakt en die laatste halen 'we' ook nog wel. Deze week dolle pret gehad in de comments, die staan nu wel vol met onzin
.
Ziet er wel tof uit, alleen jammer dat het niet tot 5 spelers is. De laatste tijd veel teleurstellingen wat dat betreft. Ons vaste groepje is 5 spelers, dus een groot aantal leuke 4 speler spellen doen niet mee.
[ Voor 20% gewijzigd door TweakMDS op 09-07-2015 18:20 ]
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Moet nog een keer een huis en een auto komen
Heb hem ook gebacked, voor de digitale print versie. Wilde altijd al proberen of ik zelf zoiets fatsoenlijk eruit kon laten zien.HellPunk schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:09:
Even schaamteloos pluggen:
De KS van Apotheca nadert z'n einde, grijp je kans nu het nog kan. De stretch goals zijn op één na allemaal gekraakt en die laatste halen 'we' ook nog wel. Deze week dolle pret gehad in de comments, die staan nu wel vol met onzin
.
Laten afdrukken op dik papier en lamineren of zijn er betere manieren?
(...)
Dat alles maakt dat je heel anders moet gaan spelen en met opzet omwegen bouwt: je probeert je tickets natuurlijk zo goedkoop mogelijk te bouwen, maar je wil ook vermijden dat je je tegenstanders geld geeft. Het bord zit ook leuk in mekaar: in de randstad zit alles dicht op mekaar, in het noorden en oosten heb je veel lange routes.
Ik leek trouwens met de vingers in de neus te gaan winnen omdat ik zoals gewoonlijk een hele stapel tickets afgewerkt had, maar door de geldbonussen verloor ik alsnog met drie puntjes verschil. Zeer leuke variant voor de liefhebber!
Dat lijkt me de eenvoudigste manier, tenzij je een Print On Demand service kunt vinden, maar die zijn in België en Nederland dun gezaaid...Freelance schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:43:
[...]Heb hem ook gebacked, voor de digitale print versie. Wilde altijd al proberen of ik zelf zoiets fatsoenlijk eruit kon laten zien.
Laten afdrukken op dik papier en lamineren of zijn er betere manieren?
Ik heb het zakje ook niet genomen, het lijkt me niet handig om zulke dikke tegels uit een zak te trekken. Wel handig als je het spel mee wilt nemen, maar daar heb ik andere spellen voorBundin schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:43:
En ook gebacked, maar zonder zakje. Ziet eruit als een erg fijn spelletje, relatief simpel, maar met genoeg ruimte voor diepgang door de vele verschillende moves. Daardoor ook goede replayability.
[ Voor 13% gewijzigd door HellPunk op 11-07-2015 14:39 ]
Hier hebben we vanavond Takenoko geprobeerd. Wat een supergestroomlijnd spel! Speelt echt heel lekker weg
Volgende week gaan we weer eens aan Battlestar Galactica (eens kijken of de humans voor het eerst kunnen winnen) en ik dacht eraan om misschien eens Dixit in de mix te gooien - mits we op tijd klaar zijn, wie weet doet dat wel iets.
[ Voor 5% gewijzigd door TweakMDS op 12-07-2015 11:36 ]
Van de andere kant heb ik vanavond Camel Up met twee spelers gedaan, en dat is toch ook niet geweldig. Dat spel schreeuwt juist om meer spelers, omdat willekeur daar juist leuk is
Ik heb trouwens net Alchemists gekregen (geruild op BGG). Leek me wel leuk, maar wilde het niet kopen. Nu geruild voor een spel dat ik toch niet speel.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Wat wel is, zeker met grotere groepen is dat we dan hier vaak de wat laagdrempeligere games gaan doen. Camel (C)up, Lemming Mafia, Fluxx en dingen zoals The Resistance. De wat ingewikkeldere games gaan vaak lang duren, zeker als je er mensen bij hebben zitten die niet doorspelen. En dat maakt het dan al snel minder leuk.
Wat misschien ook leuk kan zijn als je met zes bent is gewoon drie tweespelergames naast mekaar doen. Neem nu Jaipur, Patchwork en Hive: die duren alledrie ongeveer even lang, je kunt tussendoor nog altijd met mekaar babbelen en als er twee groepen gedaan hebben kun je van spel wisselen. Geen idee of het 'in het echt' ook werkt, hoor, maar het valt misschien eens te proberen.
Gisteren hebben mijn zoon Jasper en ik nog een episch potje The Duke gespeeld. Normaal gezien duren die partijen hoogstens tien minuten, maar gisteren waren we bijna een half uur bezig - op 't laatst zaten we als volleerde schakers in volkomen stilte over het bord gebogen
7 Wonders ga ik een nieuwe kans geven. Heb daar op een bordspellenavond een slechte ervaring mee, maar dat lag denk ik meer aan de groep. Spel werd snel en gehaast uitgelegd, hebben de regels niet te zien gekregen en uiteindelijk liep het spel heel stroef. Bij 7 Wonders heb ik het idee dat je het makkelijker dan noodzakelijk uit onkunde kan verzieken in de eerste en tweede fase zodat je in de derde fase niets meer kan.
Verder was Shadows Over Camelot al een eerdere aanrader dus is die op de lijst gezet, en The Resistance had persoon nummer 6 (in Nederlandse versie), dus kunnen we die ook spelen.
Bohnanza heb ik nu ook een paar keer voorbij zien komen op diverse lijsten, dus ook eens verder naar kijken.
Gisteren nog even in De Dobbelsteen in Tilburg geweest waar ook Small World met uitbreiding werd aangeraden. Dat leek ook een goeie optie voor een avondvullend spel met 6 personen.
Uiteindelijk; hoe groter de groep, hoe groter de kans om ook eens los met 4 of 5 spelers in kleiner comité te spelen, of één iemand gewoon een uurtje later uit te nodigen ofzo. We hebben nu voor 6 spelers best een paar mooie titels, dus gaan wel zien.
[ Voor 15% gewijzigd door TweakMDS op 13-07-2015 10:17 ]
Moet je alleen wel een dag voor uittrekken.
Small World kan heel leuk zijn met grotere groepen, maar als je een paar spelers aan tafel hebt die het spel niet zo goed kennen kan het heel lang duren. Het is een van mijn favoriete spellen, maar een potje van drie uur met vijf mensen is toch best lang. Als je meestal met de zelfde mensen speelt wordt dat natuurlijk sneller. Voor de rest gebeurt hier vaak het zelfde als bij Terw_Dan: er komen vaak laagdrempelige spellen op tafel. Op zich heel leuk natuurlijk, maar ik vind het dan wel vaak jammer dat de wat uitgebreidere spellen niet zoveel speeltijd krijgen. Maar ook dat kan natuurlijk beter worden als je vaker de zelfde spellen met de zelfde mensen speelt. Onze groep bestaat uit een man of 20 waarvan er steeds tussen de 5 en 10 komen opdagen, dus op de 'kerngroep' van een man of 4, 5 na spelen de meeste niet zo vaak, en dat betekent spellen uitleggen en potentiëel lange beurten.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Eind deze week weer een dagje bordspellen, en volgend weekend ook weer één. De laatste ook nog eens met zes spelers, dus eindelijk Rex uitproberen. En ik hoorde ook al iemand Battlestar roepen, die wil ik ook heel graag weer eens spelen (maar nog niet in mijn collectie helaas).
Surfin' paradise!
Het is een kaartspel wat tussen 1995-2005 gedrukt werd, en gebaseerd is op mijn favoriete tabletop rpg Vampire: the Masquerade. Erg goed spel, had ik niet verwacht.
Nadeel: Was mijn eerste potje en we speelden met 5 man, dus er was wat uitleg nodig om mij up to speed te krijgen. Daardoor begonnen we rond 22:30 en waren we om 03:45 al klaar.
Wel online dus, maar sinds ik met Magic: the Gathering gestopt ben had ik jeuk, en dit lijkt de oplossing.
Nu nog inlezen in de regels en de verschillende decks.
Wa Doede Nou
Voor mij is de vraag niet zozeer of het met zes gespeeld kan worden, maar of het met zes leuk is. Een voorbeeld daarvan vind ik King of Tokyo (om maar iets uit jouw collectie te noemen). Met zes spelers wordt die een stuk langer en wordt de downtime tussen beurten dusdanig lang dat ik het niet meer geweldig vind. Met vier spelers is het juist een rap spelend spel waarvan je even snel een potje tussendoor doet. Het zelfde probleem hebben veel spellen trouwens ook als je ze met twee speelt, maar dan juist omgedraaid.Snappie88 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:01:
Zes spelers lastig? Man, het grootste gedeelte van mijn spellenkast is voor zes spelers.
Ik riep er over denk ik. En ja, van het merendeel van onze groep is Battlestar de favoriet. Paar heerlijke avondvullende potten mee gespeeld. We beschuldigen elkaar na weken soms nog steeds van Cylon zijn (ook tijdens heel andere spellen), en diverse gekozen strategiën blijven terug komen ^^Snappie88 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:01:
Zes spelers lastig? Man, het grootste gedeelte van mijn spellenkast is voor zes spelers.
Eind deze week weer een dagje bordspellen, en volgend weekend ook weer één. De laatste ook nog eens met zes spelers, dus eindelijk Rex uitproberen. En ik hoorde ook al iemand Battlestar roepen, die wil ik ook heel graag weer eens spelen (maar nog niet in mijn collectie helaas).
Tja, smaken verschillen. De downtime vind ik bij King of Tokyo meevallen, omdat je gewoon in vijftien seconden je acties kan maken. Ik erken dat in sommige spelersgroepen beurten langer duren, en je zodoende langer met een spel bezig bent (één van mijn vrienden rekent ook alles uit en neemt uitgebreid zijn tijd ervoor, vreselijk irritantWormaap schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:13:
[...]
Met zes spelers wordt die een stuk langer en wordt de downtime tussen beurten dusdanig lang dat ik het niet meer geweldig vind.
Surfin' paradise!
Haha, het is ook zeker niet zo dat ik spellen met zes of meer niet kan waarderen. En een hoop hangt natuurlijk af van je smaak en je groep. Ik hou juist enorm van tweespelerspellen. Het prettige daarvan vind ik dat alles meestal behoorlijk zero-sum wordt. Als ik mijn tegenstander dwars kan zitten, is dat in een tweespelerspel net zo praktisch als mezelf helpen. In een meerspelerspel komt er toch vaak wat meer willekeur bij kijken. Ook dat sociale spelletje is leuk, maar anders leuk, net waar je zin in hebtSnappie88 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:39:
[...]
Tja, smaken verschillen. De downtime vind ik bij King of Tokyo meevallen, omdat je gewoon in vijftien seconden je acties kan maken. Ik erken dat in sommige spelersgroepen beurten langer duren, en je zodoende langer met een spel bezig bent (één van mijn vrienden rekent ook alles uit en neemt uitgebreid zijn tijd ervoor, vreselijk irritant). Desondanks vind ik met zes of meer man spelen van toegevoegde waarde. Twee speler spellen zijn over het algemeen niets voor mij. Was vroeger op de Playstation ook al zo, dus ik had een multitap in huis voor de party games
Snel maar met een man of 4-5 spelen en eens kijken hoe het dan gaat.
Deze gaan we zeker nog eens doen. Misschien ook eens met wat meer.
Jammere van bol.com is dat ze belachelijk hoge prijzen hanteren voor bordspellen. Je bent meestal beter af om via thegamefreak iets te bestellen zonder korting, dan bij bol.com met korting. Ik wil al een tijdje Battlestar Galactica ergens vandaan halen bijvoorbeeld, welke bij freak € 38,50 kost, en bij bol.com € 54,95...Lointje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:39:
Hadden we via de bol actie mee genomen om een 4e spel te hebben voor 2x 20€ te betalen.
Surfin' paradise!
Maar bedankt voor de tip, ik zie dat verzendkosten naar Belgie wel meevallen, dus als je zo eens twee grotere spellen koopt, is thegamefreak wel de betere deal van de twee.
Toen ik de vorige keer Shadows over Camelot bij bol.com bestelde was die een goed stuk duurder dan bij de andere winkels (maar had van m'n werkgever een bol.com cadeaubon gekregen voor m'n verjaardag). Maar dit soort aanbiedingen zijn wel de moeite
Het heeft een beetje het Hanabi-gevoel. Voor minder dan een tientje zeker een aanrader.
Daarnaast ook nog Brillance meegenomen. Was een klein gokje, geen idee wat ik ervan moet verwachten.
Mistfall is onderweg, van KS.
En net een bod gedaan op Legends of Drizzt via FB. Ben benieuwd of het wordt geaccepteerd.
En dan is Gods Gambit ook nog onderweg.
Nu werd ik bij de tweede character kaart pas Cylon, de humans stonden er héél erg goed voor (fuel NET in het rood, de rest bijna alles nog max) omdat we 2 jumps van 3 hadden gemaakt (voor 4 fuel in totaal, dus ook nog zéér sterk).
Daarmee hebben de humans deze keer voor het eerst gewonnen. Het was helaas niet meer recht te trekken voor mijn robot vriendjes.
Daarna maar een potje Machiavelli gedaan en de schade van het niet winnen weer even rechtgetrokken >:]
[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 20-07-2015 11:41 ]
Dus nog even vlug een potje Hey, That's My Fish! gespeeld voor het slapengaan
BSG wil ik nog steeds graag proberen, maar moet maar even wachten
Ticket to ride blijft ook tof om te spelen! enkel nadeel, je kent de lange routes op ten duur uit je hoofd waardoor je weet wat mensen andere aan het leggen zijn of je moet het wel heel sneaky doen.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Dat is natuurlijk ook een deel van de strategieDaniel_Elessar schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:34:
Ticket to ride blijft ook tof om te spelen! enkel nadeel, je kent de lange routes op ten duur uit je hoofd waardoor je weet wat mensen andere aan het leggen zijn of je moet het wel heel sneaky doen.
En anders gewoon een uitbreiding erbij. TtR: India heeft geen lange routes, en je krijgt er de Zwitserland-map bij. Wel allebei bedoeld voor wat lagere speleraantallen.

Sooooooon...
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Blood Rage is klaar om op de boot te gaan. Dat duurt dus nog wel even, maargoed.
Samara staat gepland voor september, Norsaga is in pre-production, Exploding Kittens ook onderweg.
101.1 gaat nog even duren, Tiny Epic Kingdoms - Heroes' Call nog wat langer.
...
En ondertussen is het laatste spul dat voor Galaxy of Trian moet binnenkomen er nog steeds niet.
Oh, en Epic ook nog. Die stond niet in mijn KS-lijst omdat ik met een vriend samen gebackt heb
[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 21-07-2015 10:57 ]
Daar heb je gelijk in. De Zwitserland versie heb ik wel op mijn iPad, wat ook verbazingwekkend lekker speelt. Vooral ook snel gezien je je treintjes niet zelf hoeft neer te zetten.Wormaap schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:32:
[...]
Dat is natuurlijk ook een deel van de strategie
En anders gewoon een uitbreiding erbij. TtR: India heeft geen lange routes, en je krijgt er de Zwitserland-map bij. Wel allebei bedoeld voor wat lagere speleraantallen.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
En anders voor Europa de uitbreiding halen met meerdere tickets. Dat scheelt ook al een heleboel.Wormaap schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:32:
[...]
Dat is natuurlijk ook een deel van de strategie

Deze week binnengekomen zijn:
Camel Up
Chicago Express
Small World: Cursed!
Small World: A Spider's Web
En dan nog besteld en hopelijk ook deze week nog binnen:
Eclipse
Race for the Galaxy
Small World: Necromancer Island
Wir sind das Volk!
Dus...
Chicago Express trok me helemáál niet aan, het thema lijkt nogal droog met treinen en aandelen en geld verdienen enzo. Maar nadat ik de iOS-app voor een euro geprobeerd had blijkt'ie stiekem toch wel heel leuk te zijn.
Camel Up was niet duur en kon mee met de free shipping op Chicago Express. Ik vind het een leuk spel, en had'm zelf nog niet
Small World heb ik zo bijna compleet (alleen Realms, Underground en het 6-player board nog. Realms en Underground heb ik niet zo heel veel interesse in, en er is mij verteld dat het 6-player board een reprint krijgt).
Wir sind das Volk! heb ik semi-impulsief besteld omdat op BGG een aantal mensen het een waanzinnig goed spel vinden. Dus ik ben benieuwd
Gelukkig is er ook nog tijd om te spelen. Maandag heb ik met mijn vriendin een Takenoko, Patchwork en Guillotine gespeeld. Dinsdag Evolution: The Origin of Species, en gisteren Small World en drie potjes Star Realms
Sandeep van Amazon customer service heeft wat toverwerk met allerlei charges verricht, dus deze maand maar even extra grondig de creditcard rekening controleren...
Nieuwe arrival is gegokt op 28 juli!
@WormAap Eclipse heb ik hier ook, al een paar keer gespeeld. Erg leuke game.
[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 24-07-2015 07:47 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Overigens, 3 uur nadat de refund binnen was kwam er toch ineens weer een wijziging op de originele shipment, na 13 dagen inactiviteit... Alsof ze het er om doen. Nu wordt het een race tussen UPS en ARAMEX, met 21 dagen voorsprong voor ARAMEX... Place your bets
Gisteren overigens met z'n 3-en nog een fijne paar micro spelletjes gespeeld. Flux, 2 x Dobble (vormpjes herkennen en opnoemen - minigame variant #2) en een The Walking Dead - The board game.
The Walking Dead ziet er best fancy uit, maar je speelt er in een minuutje of 40 wel doorheen. Helaas ging ik snoeihard dood, werd een zombie en heb daarna het spel voor iedereen verziekt door iedereen dood te maken. Ik opereer duidelijk beter in het evil spectrum van boardgames.
De meeste spellen die ik nog krijg via Kickstarter komen volgens mij rond Augustus/September.
Ik heb trouwens het idee dat er dit jaar minder kickstarters zijn die opgehaald kunnen worden in Essen. Dat vind ik wel jammer.
Mijn BGG profiel
Heb een Go bord gekocht, en mijn vriendin voor 24 euro aan Games Workshop verf. Ligt nog best tof spul, misschien iemand hier intresse en in de buurt?
Wa Doede Nou
Hive heb ik al
Quirkle pocket heb ik al
Carcassonne heb ik al maar is al te groot.
Wie O wie heeft ideeën?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Van de week op vakantie geweest in de UK en dan hoort een bezoekje aan een plaatselijke gameshop er ook bij, in dit geval Dave's Comics in Brighton. Van de prijzen daar wordt een mens ook niet gelukkig: 20 GBP voor Jaipur, 50 GBP voor Ticket to Ride, 8 GBP voor een Munckin-boosterpack... Zelfs voor een modaal Brits inkomen lijken me dat relatief hoge prijzen. Het assortiment was ook niet zo uitgebreid, veel TTR, Dominion, Descent, Munchkin... Goed, ik ga ik niet op vakantie om boardgames te kopen, maar je hoopt toch altijd op een koopje of een spel dat elders moeilijk te vinden is

Als je Hive leuk vindt kan je The Duke eens zoeken. Verder: Qwixx, Connections en Hey, that's my fish (de mini-versie dan).Christiano007 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:49:
Ik zoek nog een spelletje voor op vakantie die ik met mijn vriendin kan spelen. Moet op een kleine tafel te spelen zijn, iets wat dus vrij weinig ruimte in beslag neemt qua speelruimte.
Catan reiseditie is diegene met dobbelstenen? Dat spel is wel wat anders, maar erg leuk om te spelen!SndBastard schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:56:
Machiavelli vond ik leuk voor op vakantie. Neemt ook makkelijk mee. Catan heeft ook een nieuwe reiseditie, heb hem nog niet gespeeld, maar het zag er veelbelovend uit.
Agricola voor 2 personen Zeer leuke kleine light versie van het origeelChristiano007 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:49:
Ik zoek nog een spelletje voor op vakantie die ik met mijn vriendin kan spelen. Moet op een kleine tafel te spelen zijn, iets wat dus vrij weinig ruimte in beslag neemt qua speelruimte. Spellen als dominion , ticket to ride enz. Vallen af.
Hive heb ik al
Quirkle pocket heb ik al
Carcassonne heb ik al maar is al te groot.
Wie O wie heeft ideeën?
Innovation
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
OMG, laat ik maar niet kijken naar Rahdo. Die man is trouwens in het echt net zo. Geweldig. Nog even met hem zitten kletsen maar uiteindelijk kwamen we uit op een andere hobby die we blijkbaar delen.HellPunk schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:45:
Damn you, Rahdo: dacht ik even geen Kickstarters meer te backen, komt hij met een filmpje over Ninja Camp. Heb het voorlopig maar gebookmarkt, we zien wel over een week of drie
Van de week op vakantie geweest in de UK en dan hoort een bezoekje aan een plaatselijke gameshop er ook bij, in dit geval Dave's Comics in Brighton.
Die shop in Brighton ben ik ook geweest. Was idd goed duur. Uiteindelijk enkel een boek van Tim Burton voor mijn partnerin gekocht. Wetende dat ik hem online een stuk goedkoper kon scoren, maar was als plots kadootje.
Ik bedoel deze: http://webshop.derondepri...editie-8717249200017.htmlStrongArmLance schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:31:
[...]
Catan reiseditie is diegene met dobbelstenen? Dat spel is wel wat anders, maar erg leuk om te spelen!
Zag er leuk uit, en ze hebben goed hun best gedaan om het echt compact en portable te maken, niet alleen een iets kleiner doosje.
Ohh gaaf, nee ik had over deze http://www.999games.nl/sp...n+Catan%3A+Het+DobbelspelSndBastard schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:11:
[...]
Ik bedoel deze: http://webshop.derondepri...editie-8717249200017.html
Zag er leuk uit, en ze hebben goed hun best gedaan om het echt compact en portable te maken, niet alleen een iets kleiner doosje.
Die is best leuk voor tussendoor en zeker goed mee te nemen, alleen aanzienlijk anders dan de reguliere versie, wat die reisversie dus niet is.
Klopt, we hebben even met hem gepraat op Zomerspel, zijn hartelijkheid is tegelijk Amerikaans en Europees: zeer groot en niet geveinsd. Jennifer is trouwens ook zo: mijn zus had met Kerst een hoop versieringen gekocht bij haar en dat herinnerde ze zich nog vanwege de monumentale kerstboom die het resultaat wasmaartend schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:56:
[...]
OMG, laat ik maar niet kijken naar Rahdo. Die man is trouwens in het echt net zo. Geweldig. Nog even met hem zitten kletsen maar uiteindelijk kwamen we uit op een andere hobby die we blijkbaar delen.
Xbox Live: Chevalric
Is tegenwoordig te koop als '1 Nacht Weerwolven & waaghalzen'.ViNcE schreef in deel 1 :
[... 1 Night Ultimate Werewolf ...]
Het is een beetje een kruising van Weerwolven en The Resistance. Het wordt gespeeld met een iets kleinere groep (3-10) en er is geen speler eliminatie.
...
Het spel is nu nog lastig te krijgen in europa, maar het is zeker de moeite waar. Afgelopen keer met zeven mensen gespeeld en dat was echt heel grappig.
Net gekocht (Tabletop Kingdom) voor op vakantie. Korte spelletjes zijn dan wel handig.
Nee, die wij hebben is een mini-editie van het spel :StrongArmLance schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:31:
[...]
Catan reiseditie is diegene met dobbelstenen?
http://www.999games.nl/sp...sten+van+Catan+Reiseditie
maar er nu een nieuwe reiseditie zie ik, die is nog handiger :
http://www.999games.nl/sp...n+van+Catan%3A+Reiseditie
dit is het dobbelspel :
http://www.999games.nl/sp...n+Catan%3A+Het+Dobbelspel
[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 29-07-2015 13:57 ]
Heeft iemand nog een goed idee om ook de kartonnen fiches beter te beschermen?
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Amazon was toch een beetje te snel met opnieuw laten bestellen. Hoop dat ze niet al te moeilijk doen qua retour sturen, ik heb eigenlijk geen behoefte om daar in elk geval geld aan uit te geven. Ergens afgeven kan nog wel...
Ziet er wel erg tof uit. Enorm veel karakters, scenario's en speelmogelijkheden zo te zien. Komende zaterdag zijn we weer eens met z'n 5-en, dus wellicht komt hij aan de beurt (als we geen 3 potjes Stenen Tijdperk met uitbreiding willen spelen).
Surfin' paradise!
Was helaas geen optie, hij was al bij de buren geaccepteerd.Snappie88 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:53:
Had je het tweede pakket niet beter kunnen weigeren dan?
Kijkt er hier nog iemand naar de streams van BGG? Ik vind het toch altijd wel leuk om te kijken. Ignacy van Portal die vertelt dat hij boos werd omdat hij in een andere hal was ingedeeld bij Spiel. Ik heb een paar spellen gezien die ik waarschijnlijk wel ga halen als ze in Essen te koop zijn (of eerder als het kan). Bijv. Dark Moon en Codenames.
Mijn BGG profiel
Kun je een link geven naar de streams? :-)ViNcE schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:04:
Misschien kan je hem in NL wel weer verkopen?
Kijkt er hier nog iemand naar de streams van BGG? Ik vind het toch altijd wel leuk om te kijken. Ignacy van Portal die vertelt dat hij boos werd omdat hij in een andere hal was ingedeeld bij Spiel. Ik heb een paar spellen gezien die ik waarschijnlijk wel ga halen als ze in Essen te koop zijn (of eerder als het kan). Bijv. Dark Moon en Codenames.
Dit was de link van gisteren. Ik weet niet of er vandaag een andere link komt, of dat je hier gewoon verder kan kijken. Het begint volgens mij om 16.00 NL tijd. Je kan ook op de voorpagina kijken van boardgamegeek.com. Hier is ook nog een overzicht van wat er getoond wordt.spleethoven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:30:
[...]
Kun je een link geven naar de streams? :-)
Mijn BGG profiel
Yes. Het is wel OK, maar als je het alleen met z'n tweeën wil gaan spelen zou ik'm links laten liggen. Hij is echt duidelijk leuker met 3 of 4. Met 5 vind ik het weer iets minder, omdat je niet elke hand op z'n minst twee keer krijgt, en dus veel minder kan plannen. Maar dan nog is'ie leukChristiano007 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:15:
Zijn er mensen die ervaring hebben met sushi go als 2 speler spel?
Koop lekker Patchwork die nu overal in de aanbieding lijkt te zijn
Dit spreekt me zo gigantisch niet aan. Maar enkel door de vormgeving.Jk_W schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:05:
Koop lekker Patchwork die nu overal in de aanbieding lijkt te zijn
Blijkbaar een jeugdtrauma.
Als je je over de vormgeving heen kan zetten is het echt een ontzettend goed en leuk spel. En voor die paar euro kan je ook bijna niet de mist ingaanmaartend schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:35:
[...]
Dit spreekt me zo gigantisch niet aan. Maar enkel door de vormgeving.
Doe alsof het Tetris is in plaats van een lappendeken anders
En waar zo goedkoop. En wat is het meer dan Blokus?Wormaap schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:45:
[...]
Als je je over de vormgeving heen kan zetten is het echt een ontzettend goed en leuk spel. En voor die paar euro kan je ook bijna niet de mist ingaan
Doe alsof het Tetris is in plaats van een lappendeken anders
Zelf had ik'm voor 14 euro bij mijn FLGS. Blokus heb ik nooit gespeeld, maar als ik de beschrijving op BGG zo doorlees is het vooral een totaal ander spel.maartend schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:49:
[...]
En waar zo goedkoop. En wat is het meer dan Blokus?
YouTube: Patchwork Gameplay Runthroughmaartend schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:35:
[...]
Dit spreekt me zo gigantisch niet aan. Maar enkel door de vormgeving.
Vind het wel een geinig principe.
Oke. Rahdo. Dat gaat me dus geld kostenChristiano007 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:30:
[...]
YouTube: Patchwork Gameplay Runthrough
Vind het wel een geinig principe.
Maar wát een enorm gestroomlijnd spel! Het lijkt intimiderend, je kan veel doen, je hebt gigantisch veel componenten en de player boards zijn gigantisch. Maar alles dat je kan doen is zó intuïtief, smooth en logisch opgezet dat het volledig pijnloos is, helemaal voor een spel van deze schaal. Wat wel een béétje jammer was, was dat het spel voorbij was toen we net een beetje op gang waren aan het komen. Dat is natuurlijk ook een beetje inherent aan een eerste potje van een spel met deze schaal en een vast aantal beurten. Ik heb wel nét gewonnen (gelijk aantal VPs als mijn broer, maar ik had veel meer resources gespaard, en dat is de tiebreaker
Aanwinsten;
Wrath of ashardalon. Awesome spel
Eerste planewalker decks voor mtg
Gespeeld:
8bit monsters oid. Stond al tijdje op de lijst, maar na 3 beurten niet gekocht. Speelt gewoon niet lekker.
Small world. Grote twijfels, is het leuk met 2 spelers.
Dead of winter, see above.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Red7 - heel simpel spel waarbij je telkens de hoogste kaart moet hebben.
Bloodbowl Team manager -
Welcome to the dungeon - grappig bluf spelletje
Was weer even geleden dat ik gespeeld had. Ik red het niet eens om één keer in de maand te spelen. Zo kom ik nooit door mijn ongeopende spelletjes heen.
Mijn BGG profiel
Als je het mij vraagt is SW het leukst met zijn tweeën. Met meer wordt het chaotischer en is 'doen alsof je achterligt' een belangrijke skill. Met twee wordt het juist erg strategisch en telt elk puntje, en dat bevalt mij een stuk meerChristiano007 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:35:
Ik vind small world heel leuk om te spelen met 2
Oh, en Blokus: probeer Gemblo eens, veel beter qua breinbrekerniveau!
Zeker voor herhaling vatbaar.
Daarna hebben we nog een potje Stenen Tijdperk met Talisman uitbreiding gedaan. Omdat we de regels van de uitbreiding niet extreem grondig hadden doorgelezen ging daar van alles fout en viel die wat tegen (versus mijn normale ervaringen zonder uitbreiding). Duurde ook erg lang, maar dat lag misschien ook wel aan 5 spelers + 2 nieuwe spelers.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps