Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ik was een Brujah, die bij de eerste ontmoeting met een prins probeerde deze aan te vallen. Hint; Ik was dood :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:19

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
corset schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:14:
Ik was een Brujah, die bij de eerste ontmoeting met een prins probeerde deze aan te vallen. Hint; Ik was dood :p
Haha, nou ..
Die Giovanni had mij nooit mogen embracen. Giovanni's mogen alleen binnen eigen familie en relatives embracen tenzij ze daar nadrukkelijk toestemming voor kregen.

Op een van mijn nachtelijke runs om een slachtoffer te vinden, bleek mijn doel een giovanni te zijn die zoiets had van 'Je speelt al jaren monster, eens kijken hoe lang je overleeft als je echt een monster bent' ..

Toen heeft die mij dus embraced, en left for dead (Ik wist toen uiteraard niets van alle supernatural shit en was basicly een caitiff). Eerste frenzy was al de eerste dag uiteraard XD ..
Een lasombra heeft mij vervolgens onder haar hoede genomen en alles uitgelegd (voor haar eigen agenda ofc, want zo zijn lasombras). Heeft gepoogd mij te blood-bonden (2/3), want een giovanni onder controle van een lasombra is uiteraard priceless ;D ..

Uiteindelijk heb ik zelf kunnen uitvogelen dat ik een giovanni was, en dus toegang gekregen tot mijn blood powers. Met uitzondering heeft de Prins ons laten leven, uiteraard wel stomme taakjes voor hem moeten doen (die ons bijna het onleven kostten).

Toen ik uitgelegd kreeg hoe blood bonding werkt, ben ik mijn twee mede-spelers gaan bonden.
Echter toen ik op 2/3 zat kregen ze door dat ik alles behalve te vertrouwen ben (eerste ontmoeting met een vamp die ons aanviel en ik diaborizde hem XD) ..
Uiteindelijk een schoonmaakster dominated, mijn bloed gevoerd en naar de plek gestuurd waar mijn medespelers altijd feeden. Vervolgens allebei kunnen bonden omdat ze op die schoonmaakster gingen XD.

Helaas besloot de malkavian medespeler zijn trommelvliezen te slopen om zich tegen mij te verzetten zoveel die maar kon. Hij kwam in de mogelijkheid een demon te summonen, en in ruil voor die demon's vrijheid zou die demon mij doden. Toen de demon mij kwam halen kreeg ik het voor elkaar om hem zover te krijgen zijn deal met de malkavian te verbreken in ruil voor mijn everlasting services.

Toen die malkavian dat zag probeerde hij nog zelfmoord te plegen door in het demonfire te springen. Helaas haalde hij zijn courage roll niet XD ..

Lang verhaal kort:
Als je van horror settings houdt is Vampire: The Masquerade echt een aanrader!

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Net op m'n werk RocketRace binnen gekregen, die zou volgens Kickstarter in mei er zijn, dus op zich valt dat met de vertraging nog wel mee.
Van 't weekend maar eens kijken of die een beetje leuk is om te spelen.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

quote:
Wormaap schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:34:
Er was namelijk een speler die het spel al een behoorlijk aantal keren had gespeeld, en erop stond dat we VPs voor geclaimde routes niet bijhielden tijdens het spel 'want het is veel makkelijker om die op het eind te tellen want iedereen vergeet altijd zijn score bij te werken'.
Hmm, zo spelen wij het ook altijd. We vergaten ook regelmatig de punten erbij te tellen, dus dat doen we nu aan het eind. Je hebt altijd wel een idee wie er voor staat, maar ik speel nooit zo op de punten. En dan is het aan het eind juist spannend.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:42

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
ViNcE schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:00:
[...]

Hmm, zo spelen wij het ook altijd. We vergaten ook regelmatig de punten erbij te tellen, dus dat doen we nu aan het eind. Je hebt altijd wel een idee wie er voor staat, maar ik speel nooit zo op de punten. En dan is het aan het eind juist spannend.
Voor mijn gevoel maakt het het verschil tussen met z'n allen een beetje casual treintje bouwen en op het eind zien wie daar wat leuks mee heeft gedaan, en competitief spelen, inschatten waar mensen staan en met een plan spelen om te winnen. Natuurlijk weet je nooit iemands volledige score, maar iemand die drie tickets in zijn hand heeft zal daar nooit meer dan een punt of 40 op scoren, dus je hebt wel een idee. Als de tickets én de score van de routes onbekend zijn ben je alleen maar voor jezelf aan het spelen.
Althans, dat is hoe ik het ervaar :)
In een beurt waarin je een route claimt doe je daadwerkelijk maar twee dingen: route claimen, punten opschuiven. Iemand die de capaciteiten heeft om de regels van het spel te begrijpen moet dat ook kunnen. Anders kan ik Twilight Struggle, Theseus, Small World, Patchwork en elk ander spel waarin VP's tijdens het spel worden berekend ook de deur uitdoen.

Wormaap wijzigde deze reactie 12-06-2015 15:17 (16%)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
Wormaap schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:15:
[...]een beetje casual treintje bouwen en op het eind zien wie daar wat leuks mee heeft gedaan, en competitief spelen
Ik speel vooral casual. Ik speel wel om te winnen, maar ik zou nooit in de eerste rondes al iemand blokken omdat ik weet welke routes ze hebben. Wat dat betreft heb ik wel de Rahdo mentaliteit. Ik probeer hier ook aan te werken. Binnenkort wil ik Cosmic Encounter kopen om wat meer 'take that' games te spelen :) .Het ligt er ook aan met wie je speelt denk ik. Ik heb een keer op een spellenavond Tsuro gespeeld. Ik kon bij de eerste of tweede kaart al iemand er uit spelen. Toen vroeg ik of ze allemaal voor de gezelligheid speelden of voor de 'kill'. Ze gingen voor het laatste, dus boem die lag er meteen uit.

Misschien zijn mijn vrienden wel juist allemaal watjes dat we zo soft spelen

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
ViNcE schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Ik speel vooral casual. Ik speel wel om te winnen, maar ik zou nooit in de eerste rondes al iemand blokken omdat ik weet welke routes ze hebben. Wat dat betreft heb ik wel de Rahdo mentaliteit. Ik probeer hier ook aan te werken. Binnenkort wil ik Cosmic Encounter kopen om wat meer 'take that' games te spelen :) .Het ligt er ook aan met wie je speelt denk ik. Ik heb een keer op een spellenavond Tsuro gespeeld. Ik kon bij de eerste of tweede kaart al iemand er uit spelen. Toen vroeg ik of ze allemaal voor de gezelligheid speelden of voor de 'kill'. Ze gingen voor het laatste, dus boem die lag er meteen uit.

Misschien zijn mijn vrienden wel juist allemaal watjes dat we zo soft spelen
Haha, dat scheelt wel natuurlijk :) Ik ben een voorzichtige poging aan het doen om mijn moeder geïnteresseerd te krijgen in boardgames. Niet dat ik heel vaak met haar zal spelen, maar ze ziet steeds dingen voorbijkomen (mijn pakketjes worden bij mijn ouders bezorgd omdat die vaker thuis zijn dan ik), en heeft het idee dat het allemaal maar ingewikkeld is. Haar zou ik nooit keihard blokkeren voordat ze het zelf gaat doen.
Maar in de groepen waarmee ik regelmatig speel wordt er altijd competitief gespeeld. Iedereen probeert optimaal te spelen, en als dat betekent dat je je medespelers keihard raakt, dan is dat eerder mooi meegenomen dan jammer. Daar pakken mensen een sashimi-kaart in Sushi Go! waar ze niets mee kunnen omdat een tegenstander'm nodig heeft. Of pakt iemand al haar tokens op in Small World omdat ze toch niet meer kan winnen en op die manier iemand harder terug kan pakken voor een eerdere actie. En is het in de metagame om de tafel enorm belangrijk om iedereen te overtuigen dat iemand anders voorligt omdat iemand die te ver voor dreigt te komen altijd teruggehaald wordt. Ik kan ontzettend genieten van het feit dat spelletjes op het scherpst van de snede me aan het denken zitten, en gelukkig zitten de meeste mensen in mijn groepen er vergelijkbaar in :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
Wormaap schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:34:
Dus... Gisteravond op game night het eerste potje TtR met de groep gespeeld (ik had de digitale versie al wat keren gedaan). En het viel mij nogal tegen. Gelukkig is de reden daarvoor makkelijk te verhelpen. Er was namelijk een speler die het spel al een behoorlijk aantal keren had gespeeld, en erop stond dat we VPs voor geclaimde routes niet bijhielden tijdens het spel 'want het is veel makkelijker om die op het eind te tellen want iedereen vergeet altijd zijn score bij te werken'. Makkelijk was het zeker. Maar het niet weten wie waar staat verandert het spel wel in een multiplayer solitaire-fest. De enige interactie kwam van spelers die elkaar per ongeluk blokkeerden, er werd totaal niet tegen elkaar gespeeld. Niet vreemd, als je niet weet wie er voor ligt. Volgende keer sta ik erop dat de scores tijdens het spel bijgewerkt worden, want kom op, in alle andere spellen waar we VPs scoren tijdens het spel kunnen mensen het wel bijhouden, maar hier is het ineens te moeilijk?
Ja, bij Ticket to Ride is dat gewoon ongelooflijk annoying om de hele tijd bij te houden, het haalt de vaart totaal uit het spel. En routes tellen doe ik nu voor de meeste maps binnen een minuut per speler ofzo.

Tellen tijdens het spel zorgt er al snel voor dat ik er een stuk minder zin in heb, maakt het spel gewoon veel te traag.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:43
Nooit gedacht dat het bijhouden van scores in TTR voer voor discussie zou worden :+ . Hier legt iemand een route, meestal zeg ik dan 'zoveel punten voor die kleur' en degene die het dichtste bij de scorestenen zit verplaatst de steen van die kleur. Gaat erg vlot en we vergeten nooit te scoren, maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij zelf wil, het wordt pas een probleem als niet iedereen hetzelfde idee heeft.

Gisteren hebben we het vanwege het voetbal bij een licht potje Gardens gehouden, nu is het uitkijken naar wat vaderdag brengt :).

Gisteren nog 'ns op de KS van Mare Nostrum: Empires gekeken. Die loopt echt wel als een trein, er is dan ook een hele bak stretch goals bij gekomen. Must resist >:)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gisteren een spellenavond met acht personen. Dan is het wel even in de kast graven voor de juiste spellen. Uiteindelijk zijn het volgende games geworden: Tsuro, One Night Ultimate Werewolf en Love Letter (ik heb een zelfgemaakte versie voor max. acht spelers). Vooral ONUW kan voor bijzondere momenten zorgen. Erg leuk, maar soms wel zwaar om de hele tijd te liegen. Ik had ook nog Nimmt 6 en Bang dice game mee, maar daar hadden we geen tijd voor. Leuk om af en toe met zo'n grote groep te spelen, maar ik speel toch liever wat diepere games met minder mensen.

Mijn BGG profiel

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:45

Christiano007

Ich bin der champion

quote:
HellPunk schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:39:
Nooit gedacht dat het bijhouden van scores in TTR voer voor discussie zou worden :+ . Hier legt iemand een route, meestal zeg ik dan 'zoveel punten voor die kleur' en degene die het dichtste bij de scorestenen zit verplaatst de steen van die kleur. Gaat erg vlot en we vergeten nooit te scoren, maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij zelf wil, het wordt pas een probleem als niet iedereen hetzelfde idee heeft.

Gisteren hebben we het vanwege het voetbal bij een licht potje Gardens gehouden, nu is het uitkijken naar wat vaderdag brengt :).

Gisteren nog 'ns op de KS van Mare Nostrum: Empires gekeken. Die loopt echt wel als een trein, er is dan ook een hele bak stretch goals bij gekomen. Must resist >:)
Precies zoals ik het doe. Neemt totaal geen tijd in beslag en het zorgt voor meer competitief gedrag want " hij ligt dik voor ik moet snel wat gaan bouwen" enz.

Nee sorry de score bijhouden en dit lang vinden duren dan doe je gewoon iets verkeerd.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
Christiano007 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:59:
[...]
Nee sorry de score bijhouden en dit lang vinden duren dan doe je gewoon iets verkeerd.
Het gaat niet om het lang duren. En daar is niks verkeerd aan, sommige mensen doen het gewoon anders. Het enige wat we dan missen is een stukje competitie en dat is minder belangrijk voor mij. ps. als ik met mensen zou spelen die graag direct tellen, dan vind ik dat ook prima hoor. Het is gewoon een huisregel.

Zo hebben we ook huisregels voor Catan. Misschien zijn er andere mensen die ook huisregels hebben bij spelletjes?

Mijn BGG profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Vandaag een potje TtR gespeeld met mijn moeder en mijn vriendin, en deze keer wel score bijgehouden. En zoals een aantal mensen al zeiden: het viel reuze mee qua fiddlyness. Meestal dachten we er zelf aan, en als iemand het vergat herinnerde iemand die persoon eraan. En degene die bij de marker komt verplaatst hem. En mijn moeders 'Ooooh, maar ik lag zo ver voor!' toen ik de Stockholm - Petrograd tunnel pakte voor 21 punten maakte het al de moeite waard :)
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe'ie het spel wil spelen(!). Ik blijf echter wel bij mijn eerdere statement dat ik het vreemd vind dat mensen het opschuiven van een marker teveel tijd vinden kosten.

Dat potje TtR: Europe was overigens onderdeel van een poging om mijn moeder te laten zien dat mijn spellen niet altijd moeilijk of superlang hoeven te zijn. Omdat ik al mijn pakketjes bij mijn ouders laat bezorgen ziet ze nogal wat voorbij komen, en baseert haar beeld daarop. Dus ik heb haar gevraagd of ik in ieder geval een poging mag doen om het tegendeel te bewijzen. En daar stond ze, enigszins skeptisch, wel voor open.
Dus we zijn begonnen met twee potjes Sushi Go! Lekker simpel, lekker snel. Tijdens het tweede potje had ze het aardig door en heeft ze gewonnen. Daarmee was ze ook wel in de stemming :)
Daarna dus een potje TtR: Europe. Ik heb de uitleg in twee delen geknipt. Eerst het bouwen van routes en het pakken van kaartjes, daarna een paar beurten spelen met alleen die twee dingen. Zodra dat er redelijk in zat heb ik de tickets, stations en het speleinde uitgelegd. Ik vind het vaak prettig om uitleg op die manier in delen te doen, omdat er vaak dingen zijn die veel makkelijker uit te leggen zijn als mensen mechanics waar die dingen op leunen doorhebben. Bij Small World speel ik bijvoorbeeld bij voorkeur een paar beurten zonder speciale krachten. Iedereen krijgt een handvol tokens en gaat gebieden overnemen en VP's scoren. Zodra mensen dat doorhebben kunnen ze zich een veel beter beeld vormen bij wat de krachten nou eigenlijk doen. Want ik heb gemerkt dat alle krachten van de combo's die op tafel liggen vaak toch wat veel is om tegelijk met de basisregels uitgelegd te krijgen. Die aanpak werkt tot dusver goed, dus wellicht hebben mensen er hier nog wat aan :)
Na dat potje TtR heb ik Patchwork nog tevoorschijn getrokken, terwijl mijn vriendin even wat studiewerk ging doen. Lapjes en knoopjes leggen viel ook wel in de smaak, zelfs als het uiteindelijk voor ons beiden best een slecht potje was, en ik met -3 tegen haar -9 heb gewonnen :+
Toen ik weg ging zei ze dat ik dat soort spelletjes wel vaker mee mag nemen, dus ik ben in mijn opzet geslaagd :) Als binnenkort Hey, That's My Fish! binnenkomt denk ik dat ik haar nog eens uitdaag. Dat spel ziet er schattig uit, maar is enorm cut-throat en supergemeen. Maar omdat het supersnel speelt maakt het niet zoveel uit als je eruit ligt, over vijf minuten mag je weer meedoen :) En zelfs als je eruit ligt kun je toch nog gewonnen hebben.
quote:
ViNcE schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:50:
Zo hebben we ook huisregels voor Catan. Misschien zijn er andere mensen die ook huisregels hebben bij spelletjes?
Tot dusver is de enige huisregel die ik gebruik dat we de VP's bij Small World gewoon open leggen in plaats van verborgen. Het is helemaal niet moeilijk om bij te houden op hoeveel punten mensen staan als je een beetje handig bent met getallen. Dus dat is puur om de bètamensen in de groep geen voordeeltje te geven.

Wormaap wijzigde deze reactie 13-06-2015 18:04 (72%)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Small World 2 nu op de steamsale te koop voor €1,99

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11-10 15:58
Gisteren een spellendag gehad. Veel gespeeld:
- Patchwork: leuk spel dat de meesten van jullie wel kennen, geloof ik,
- Loony Quest: leuke party game, waarbij je een tekening te zien krijgt met een typisch patformer-achtig plaatje waarop dan een aantal dingen staat afgebeeld, zoals poppetjes, dynamiet, vissen, etc. Je hebt dan voor je een doorzichtig stuk hard plastic en dan is de opdracht om op dat plastic stipjes te zetten, lijntjes te trekken of cirkels te maken. Daarna leg je je plastic over de tekening en kijk je of je op de goede plekken getekend hebt. Daarnaast kun je elkaar nog dwarszitten door bepaalde powerups te verdienen. Daarmee kun je dan bijvoorbeeld een token op het plastic van een tegenstander gooien en dan moet hij daar omheen tekenen. Ook kun je jezelf dwarszitten door een bom te raken op de tekening, waardoor je ook een handicap krijgt (teken met je andere hand, of met gestrekte elleboog). Al met al een leuk spel, vooral omdat ik er erg goed in bleek te zijn :P
- Chaos in the Old World: blijft een gaaf spel dat ruimschoots in de top 100 van BGG staat. Probleem is wel dat je moet weten wat de sterke en zwakke kanten van jouw god is om het spel echt te kunnen spelen.
- Fabrik Der Träume: licht spel waarin je door bieden op acteurs, regisseurs, muziek, special effects en agenten een film maakt. Je krijgt nog wat bonuspunten met de beste film in een categorie, of met de slechtste film. Helaas had ik alleen die laatste, waardoor ik laatste werd.
- mythotopia: het laatste spel van de dag, maar wat mij betreft geen topper. Beetje landje veroveren, maar het spel duurt gewoon veel te lang voor wat het is.

Maar al met al een leuke, gezellige dag gehad!

Chevalric wijzigde deze reactie 14-06-2015 13:27 (66%)

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
Wij hebben hier en daar wel een huisregel, meestal om het spel leuker of sneller te maken.

Zo doen we bij Tobago het verdelen van de schatten helemaal anders: iedereen neemt gewoon zoveel kaarten van de stapel als hij clues bij een schat heeft. Dat is een stuk minder omslachtig dan het originele semi-veilingsysteem.

In Dino Race telt de zijde 'trek twee kaarten' van de dobbelsteen ook als vulkaan. Dit verdubbelt de kans dat de vulkaan uitbarst. Een dino die z'n achterwerk verbrandt vinden de kinderen veel leuker dan twee extra kaarten krijgen :).

En dan is er de huisregel in TTR Zwitserland dat je geen dubbele punten krijgt als je dezelfde route in twee richtingen maakt.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• HellPunk
Queen Games heeft net de nieuwe uitbreiding voor Kingdom Builder op KS gezwierd. Daar moet 'ns over nagedacht worden, want met de Big Box heb ik al heel wat inhoud voor dat spel, maar de verzamelaar in mij schreeuwt 'kopen!' :). Aan de andere kant ben ik ook wel geïnteresseerd in Apotheca, dat lijkt me dan een betere besteding van het geld...

@ Wormaap: Oberonn in Hasselt viert z'n tiende verjaardag en doet daarom wat acties. Ik ben er gisteren geweest en het ging vooral om kaartspellen. In de opruimhoek is het ook drie halen, twee betalen, maar er stond niets naar mijn gading. Ik zag wel een doos van Bora Bora en Memoir 44, dus misschien kun jij er wel je voordeel mee doen. In de reguliere spellenafdeling waren er helaas geen zaken te doen.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
HellPunk schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:47:
@ Wormaap: Oberonn in Hasselt viert z'n tiende verjaardag en doet daarom wat acties. Ik ben er gisteren geweest en het ging vooral om kaartspellen. In de opruimhoek is het ook drie halen, twee betalen, maar er stond niets naar mijn gading. Ik zag wel een doos van Bora Bora en Memoir 44, dus misschien kun jij er wel je voordeel mee doen. In de reguliere spellenafdeling waren er helaas geen zaken te doen.
Geen idee of ik tijd heb om langs te gaan, maar in ieder geval bedankt voor de tip!

Heeft iemand hier trouwens zijn missende rassen van Galaxy of Trian al ontvangen? Ik zit nog steeds te wachten :|

Dan wat Kickstarterpret van een project dat wél heeft gedaan wat het belooft: Er komt een uitbreiding voor One Zero One.
De mensen die de base game indertijd hebben gebackt hebben een mailtje gekregen, maar voor wie dat niet heeft gedaan kan die er ook bij besteld worden.

Ohja, en Hive is onderdeel van de sale op Steam :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
Wormaap schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:21:
Heeft iemand hier trouwens zijn missende rassen van Galaxy of Trian al ontvangen? Ik zit nog steeds te wachten :|
Alleen de charactersheets, niet de tokens, de racecards en weet ook niet zeker of ik alle 3 hoekige tiles nu wel of niet heb.
Helaas ook niets meer van gehoord, anders dan de kickstarter update.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17-10 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
[...]
<kickstarter geneuzel :P)

Ohja, en Hive is onderdeel van de sale op Steam :)
Ben ik weer blij dat ik me eigen heb afgezworen van kickstarter :)

Maar bedankt voor de hive link, die wou ik altijd al eens proberen :)
(ow em steam heeft een "niet leuk geld terug" regeling, voor degene die dat niet wisten. wel zelf even de voorwaarden lezen :) )

Overigens laatst 13 van de 24 geworden in een lokaal netrunner toernooi, ik word beter :P

heuveltje wijzigde deze reactie 19-06-2015 10:32 (8%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ach, ik heb een prima speelbare 4 speler versie van het spel, die ook zonder die 2 extra rassen imho mijn geld al waard was (Ik geloof dat Galaxy of Trian minder dan 35 euro was).
Leuk is anders, maar ik vind het ook geen gigantisch drama.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Zelf heb ik de 59$ versie van Galaxy of Trian, omdat ik de mini's cool uit vond zien. Ik heb nu ook een speelbare 4-player versie, met wat uitbreidingsmeuk. Het jammere is dat de uitbreidingsmeuk die ik al heb bedoeld is om met meer dan vier te spelen, en ik de extra rassen dus nog niet heb. Ik zal ze nog maar eens mailen dan.

De andere Kickstarters die ik heb gebackt zijn wél goed gegaan. One Zero One en Tiny Epic Kingdoms zijn geleverd en gespeeld :) Wat ik verder nog open heb staan heb ik wel redelijk vertrouwen in. Exploding Kittens is al gedrukt (ze hebben een filmpje gestuurd waarin je de doosjes voorbij zag komen :) ), Blood Rage is van Cool Mini or Not, die al een stuk of wat vergelijkbare projecten hebben uitgeleverd. Samara is van een gewone publisher en was, gezien de verwachte leverdatum, meer een preorder dan een echte Kickstarter. Dan blijft Norsaga nog over, maar dat is een kaartspelletje dat niet met het soort issues zit als Galaxy of Trian.
Dus mijn vertrouwen in Kickstarter als systeem is niet geschaad. Maar ik ga misschien wel iets voorzichtiger zijn. En Creativemaker zal niet snel nog een keer mijn steun krijgen, al moet ik zeggen dat de productiewaarde van het spul dat geleverd is wel écht hoog is.

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 09:34
quote:
[...]

Dan wat Kickstarterpret van een project dat wél heeft gedaan wat het belooft: Er komt een uitbreiding voor One Zero One.
Bedankt! :-) Meteen origineel & expansie gebacked. Stond op mijn wish-list.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Gisteren heb ik TtR: India & Switzerland binnengekregen :)
Gelukkig past'ie nét op mijn keukentafeltje, aangezien een grote eettafel voorlopig niet gaat lukken omdat mijn woonkamer in verbouwing is.

Hier na ons eerste potje. Vriendinlief met drie punten verschil verslagen :)
De kaarten liggen in twee blinde stapels waarvan we om en om trekken of omdraaien zodat eventuele setjes die door slecht schudden op elkaar zijn blijven liggen niet helemáál achter elkaar tevoorschijn komen.

Wormaap wijzigde deze reactie 20-06-2015 19:02 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik kreeg net een mailtje van de Galaxy of Trian gasten dat de ontbrekende onderdelen morgen verstuurd worden.
Ben benieuwd of 't nu klopt.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Zelf kreeg ik vandaag een mail met de mededeling dat mijn missing stuff 28 mei verzonden is, en dat ze het opnieuw sturen als ik het eind volgende week nog niet binnen heb. Ik ben benieuwd :) Morgen ga ik het spel eens solo spelen om de regels wat beter door te krijgen. Ik denk dat ik het wel redelijk begrijp, maar ik vind een solo-playthrough toch altijd fijn om wat meer grip erop te krijgen, en bij het uitleggen wat meer een idee te hebben welke volgorde handig is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
Zaterdag weer een fijn dagje spellenbeurs gehad op Zomerspel, ondanks de kinderziektes die je altijd hebt als een evenement voor 't eerst georganiseerd wordt.

We werden meteen 'opgevangen' met Black Fleet, Jamaica en Pitch Car, de sfeer zat er dus al meteen goed in. We hebben ook even goeiedag kunnen zeggen tegen Rahdo en Jen, zeer leuke ervaring!

Daarna was het weer spelen geblazen (o.a. River Dragons) en spellen kijken in de thematische hal. Erg leuk was dat er veel kinderanimatie was waardoor wij (mijn vrouw en ik) ruim voldoende tijd hadden om het een en ander te bekijken.

Natuurlijk kun je niet met lege handen naar huis gaan >:) , de spellenkast is dus weer wat beter gevuld met o.a. Five Tribes, Deus en Jaipur.

• hellknight
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:48

hellknight

Medieval Nerd

extra rassen, mini's, etc, voor 5/6 spelers Galaxy of Trian zat er meteen bij in mijn versie, aleen de regels voor 5/6 spelers ontbreken

Your lack of planning is not my emergency

• corset
  • Nu online
quote:
Wormaap schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:00:
Gisteren heb ik TtR: India & Switzerland binnengekregen :)
Gelukkig past'ie nét op mijn keukentafeltje, aangezien een grote eettafel voorlopig niet gaat lukken omdat mijn woonkamer in verbouwing is.
[afbeelding]
Hier na ons eerste potje. Vriendinlief met drie punten verschil verslagen :)
De kaarten liggen in twee blinde stapels waarvan we om en om trekken of omdraaien zodat eventuele setjes die door slecht schudden op elkaar zijn blijven liggen niet helemáál achter elkaar tevoorschijn komen.
Gratz! echt mijn favoriete expansion van TTR *O*

Overigens; heeft iemand al Forbidden Stars gespeeld? /hoopvol

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
hellknight schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:55:
extra rassen, mini's, etc, voor 5/6 spelers Galaxy of Trian zat er meteen bij in mijn versie, aleen de regels voor 5/6 spelers ontbreken
Bij mij zijn de mini's wel gewoon geleverd. Die zaten in de grote zak met 'spul dat later zou komen' die ik later opgestuurd kreeg. Maar de extra tokens, raskaarten en score-trackers heb ik nog niet.

Gisteravond heb ik een solo-playthrough van het spel gedaan. Tijdens het lezen vond ik de regels niet altijd even duidelijk, ook door het hier en daar dubieuze Engels. Maar tijdens de playthrough kwam er al snel vaart in. Ik heb het spel gestopt terwijl ik nog 30 tiles te plaatsen had omdat tegen jezelf spelen gewoon niet zo heel leuk is, maar ik denk dat'ie best wel eens erg leuk zou kunnen zijn :)

• hellknight
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:48

hellknight

Medieval Nerd

ik heb 1 playtrough van van standaard spel(zonder expansions) gedaan met 2 vrienden. 1 moest eerder afhaken, maar met de ander het afgerond.
Regels was soms even dubbel-checken, maar genoeg overeenkomst met Carcassonne om het snel door te krijgen.
Uiteindelijk verpletterend verslagen - hij wist eerst een stuk space van iets van 30 vakjes af te sluiten, en daarna een enorm planetair systeem (10-12 planeten) waar we door gelijk spel bij afsluiten beidde uit waren gegooid weer in te nemen via een teleport, om daar vervolgens research station te bouwen - hij heeft met iets van 150 punten verschil gewonnen :-(

Your lack of planning is not my emergency

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Haha, ja, die planetaire systemen leveren best veel punten op bij endgame scoring. Tijdens mijn solopotje had mijn 'blauwe speler' een stuk of vijf Emissaries van mijn 'gele speler' opgesloten in een systeem door het te sluiten terwijl geel in controle was. Dan zijn er ineens een stuk minder opties (want nog maar een hand vol Emissaries), maar op het eind van het spel was dat systeem daardoor ineens 48 punten waard, waardoor geel toch voorop eindigde. Allemaal redelijk onbelangrijk aangezien ik beide facties bestuurde, maar toch grappig om te zien dat een zet die halverwege het spel goed lijkt later toch op zo'n manier terug kan komen :)

Carcassonne heb ik nooit gespeeld, dus dit genre is nieuw voor mij :)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
corset schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Overigens; heeft iemand al Forbidden Stars gespeeld? /hoopvol
Ik heb de review gezien van SU&SD. Ziet er wel heel gaaf uit. Ik denk er over om hem te halen, maar ik ben bang dat ik het niet zo veel zal kunnen spelen. Ik hoop dat er nog snel wat reviews van komen.

*update*
Ik zie net dat het spel wel heel lang duurt met vier personen. Dat maakt het voor mij toch iets minder interessant.

ViNcE wijzigde deze reactie 23-06-2015 14:15 (14%)

Mijn BGG profiel

• Iooryz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-07 21:25

Iooryz

iooryz

Ik heb gisteren nog even snel Patchwork en Habemus Papam meebesteld bij Bol om verzendkosten te besparen op een boek. Ze stonden toch nog op de lijst om aan te schaffen. Normaal loop ik bij de lokale spellenwinkel binnen, maar nu heeft bol een actie, 2 spellen voor 20 euro op veel kleine spellen voor tussendoor.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
corset schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Gratz! echt mijn favoriete expansion van TTR *O*
Thanks, hij is inderdaad erg leuk :)
quote:
Iooryz schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:35:
Ik heb gisteren nog even snel Patchwork en Habemus Papam meebesteld bij Bol om verzendkosten te besparen op een boek. Ze stonden toch nog op de lijst om aan te schaffen. Normaal loop ik bij de lokale spellenwinkel binnen, maar nu heeft bol een actie, 2 spellen voor 20 euro op veel kleine spellen voor tussendoor.
Patchwork *O*
Heb je een linkje naar die actie? Klinkt interessant :)

Wormaap wijzigde deze reactie 24-06-2015 10:49 (54%)

• Chevalric
Hier is de link: http://www.bol.com/nl/ra/...t%20actie%20assortiment__

Ik heb zelf even Patchwork en Love Letters besteld. Bedankt voor de tip, looryz!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hier ook maar een paar spelletjes besteld :)
Machiavelli, Boonanza, Quorridors en Guillotine.

Klein trivia-dingetje voor wie het toevallig niet wist. Boonanza is ontworpen door Uwe Rosenberg, die ook Patchwork op zijn naam heeft staan. Dat terwijl de beste man juist bekend is voor relatief zware Euros als Agricola, Caverna en Glass Road.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Vandaag mijn eerste echte game of Pathfinder Adventure Cardgame, Rise of the Runelords (voortaan PacG;RotRL genoemd) n aenkele keren wat character combinaties te hebben uitgeprobeerd. Heerlijk spel, maar nu kom ik ok van Neverwinternights op de PC en dergelijke games (Baldurs gate anyone?).

Zit nog met 2 vraagjes, maar ben nu eindelijk op weg.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
Chevalric schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:00:

Ik heb zelf even Patchwork en Love Letters besteld. Bedankt voor de tip, looryz!
Hmm, verleidelijk om een paar games te kopen die altijd wel ergens op een lijstje staan, maar die ik nooit echt het geld waard vond. Maar voor 10 euro per stuk... wordt het ineens best interessant.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Zijn er nog mensen geïnteresseerd in de Loop Inc. kickstarter? Het is van de designer van de Tiny Epic serie en het gaat over tijdreizen. Het spel ziet er wel heel grappig uit, maar hoe langer ik het bekijk hoe minder zeker ik ben. Volgens mij is het laatste stukje een echte puzzel en ik weet niet of ik dat zo leuk vind. Iemand anders nog een mening?

Mijn BGG profiel

• corset
  • Nu online
quote:

Patchwork gister hier op een braderie gekocht :D Lijkt me echt een geinig spel, totaal andere speelstijl dan ik gewend ben

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jeej, net weer een pakketje uit Polen gekregen, nu is Galaxy of Trian wel compleet :)
Nu heb ik wel 2 playerboards dubbel... maarja, dat is beter dan dat 't niet compleet is :D

en net Coney Island en Revolver gekocht voor samen 20 euro bij Bol.com. 2 titels die me wel grappig leken, dus nu ik die heb voor 10 euro per stuk... leek me niet zo'n heel slechte deal.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:15:
Jeej, net weer een pakketje uit Polen gekregen, nu is Galaxy of Trian wel compleet :)
Nu heb ik wel 2 playerboards dubbel... maarja, dat is beter dan dat 't niet compleet is :D
Dan hoop ik dat'ie bij mij binnenkort ook aankomt :)

Also: Yay, vanavond weer een potje Twilight Struggle op de planning staan met mijn vriendin. Ze heeft even wat rust tussen haar tentamens, dus we kunnen er weer eens een avond voor inplannen :)

• Freelance
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 19:24
quote:

Bedankt voor de link! Zojuist Machiavelli en en Coney Island besteld.

☐ rekt ☐ not rekt ☑ Tyrannosaurus rekt

• HellPunk
quote:
ViNcE schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:14:
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in de Loop Inc. kickstarter? Het is van de designer van de Tiny Epic serie en het gaat over tijdreizen. Het spel ziet er wel heel grappig uit, maar hoe langer ik het bekijk hoe minder zeker ik ben. Volgens mij is het laatste stukje een echte puzzel en ik weet niet of ik dat zo leuk vind. Iemand anders nog een mening?
Scott Almes heeft wel altijd originele designs, maar ze spreken mij zelden aan. Ook dit lijkt me niet iets dat ik hier snel op tafel zou brengen. Het enige spel dat ik van hem wel wil hebben is Best Treehouse Ever. Dat stond onlangs ook op KS, helaas niet met EU friendly shipping.

Ik hoop dat die boten en treinen wat opschieten, ik heb nog steeds drie Kickstarters die er bijna zijn en toch nog zo ver weg :).

Van de week toevallig nog de combo Village + Village Inn voor een klein bedrag op de kop kunnen tikken via Amazon.de. Village Inn is er al, nu nog wachten op het base game. Zondag hoop ik Five Tribes op tafel te brengen, ik ben benieuwd of het echt zo leuk is als het eruit ziet 8)

HellPunk wijzigde deze reactie 25-06-2015 17:50 (12%)

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-10 17:26
Ik vind Five Tribes echt geweldig, al zit ik er over te denken om het met een zandloper/timer te gaan spelen. Voornamelijk om de rest tegen mij te beschermen want ik kan aardig last hebben van 'analysis paralysis' en maar naar betere moves blijven zoeken. Vooral in het begin zijn er zó veel mogelijkheden dat het lastig is om de 'beste' move te vinden.

Protip: de viziers zijn heel sterk, ik heb me beide potten er op gericht om daar de meeste van te hebben en heb beide gewonnen ondanks dat mijn tegenstanders enkele sterke Djinns te pakken kregen.

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:44

Saffie_time

Why use this? 42!

Allen bedankt voor het advies over RPG een tijdje geleden.
Ik ben aan de slag gegaan met een pathfinder campaign voor te bereiden voor onze groep :).

Uitenidelijk was het kiezen tussen vampire en pathfinder maar na wat gesprekken met de gehele groep tot de conclussie gekomen dat het thema bij vampire niet iedereen even goed bevalt. In pathfinder had wel iedereen vertrouwen een karakter te kunnen maken waar men blij mee zou zijn.
Tot nu toe vind ik het erg prettig in vergelijking met AD&D (2e) en zie ik wel dat er verbeteringen zijn gemaakt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb mijn 10x10 challenge voltooid op BGG!

https://boardgamegeek.com...296/jk-ws-10x10-challenge

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevalric
Goed gedaan, ik kom niet verder dan 4x4 :D.
En je bent net voorbij de eerste helft van het jaar, dus 20x20 voor het eind van het jaar?

• Jk_W
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

quote:
Chevalric schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:53:
Goed gedaan, ik kom niet verder dan 4x4 :D.
En je bent net voorbij de eerste helft van het jaar, dus 20x20 voor het eind van het jaar?
Zat ik zelf ook aan te denken :*)
Echter is een tweede 10X10 mogelijk realistischer ;)

• HellPunk
Zelfs een 1x1 challenge is tegenwoordig moeilijk voor mij, met dat mooie weer wilt iedereen maar naar buiten >:) . Mijn vrouw stelde gisteren nog voor om buiten te gamen, maar met een zwembad op plonsafstand leek me dat niet zo 'n goed idee 8)7 . Toen ben ik maar Village gaan punchen, wel met het raam open :+ . Wel leuke bezigheidstherapie, al die mini-stickers op die meeples plakken!

Gisteren heb ik wel een plaatsje bemachtigd in een group pledge van Apotheca, dat scheelt toch mooi 10 euro. Hopelijk verandert de maker nog wel de stretch goal voor de edelsteentjes en laat hij de punchboards er ook in.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het grootste nadeel van buiten gamen vind ik altijd dat je kaarten zo snel wegwaaien. Of je moet iets doen waarbij je geen lichte materialen hebt, maar de meeste games hebben dat eigenlijk wel.

Maar als het een beetje windstil is, dan ga ik ook gewoon buiten zitten hoor, is vaak prima te doen :)

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Gisteren Mr. Jack ontvangen.
Kijk, dat is nu eens een spel dat je buiten kunt spelen ook al waait het.
Kaarten zijn dik karton, fisches dik hout.

• TheFes
  • Laatst online: 15-10 22:38
Gisteren op het balkon met m'n vriendin Patchwork, Kahuna en Love Letter gespeeld.. Bij Love Letter zorgde de Prins in combinatie met de Prinses wel voor wat verwarring. Bij de Prins staat namelijk dat je hetgeen op de kaart staat niet moet uitvoeren, terwijl bij de prinses staat dat je altijd afgewezen wordt als je de prinses aflegt, om welke reden dan ook. Hoe doen de mensen hier dat (wij hebben degene die de prinses moest afleggen dan laten verliezen).

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Op Boardgamegeek is ergens een comment van de designer te vinden die zegt dat degene die de prinses op die manier aflegt afgewezen wordt.

Wormaap wijzigde deze reactie 29-06-2015 17:12 (6%)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
The_Fes schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:19:
wij hebben degene die de prinses moest afleggen dan laten verliezen
Klopt, de enige manier om de prinses kwijt te raken is om te ruilen. Op elke andere manier heb je verloren.

Mijn BGG profiel

• TheFes
  • Laatst online: 15-10 22:38
quote:
ViNcE schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:40:
[...]

Klopt, de enige manier om de prinses kwijt te raken is om te ruilen. Op elke andere manier heb je verloren.
Je kunt ook proberen om de prinses tot het einde vast te houden natuurlijk, maar tot dat punt zijn we in de 12 rondes die we gespeeld hebben niet gekomen.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
The_Fes schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:42:
[...]
Je kunt ook proberen om de prinses tot het einde vast te houden natuurlijk, maar tot dat punt zijn we in de 12 rondes die we gespeeld hebben niet gekomen.
Vasthouden is natuurlijk (bijna) altijd de bedoeling. Ik bedoelde alleen dat als je de prinses neer legt je altijd verliest, behalve als je hem ruilt. Winnen met de prinses is altijd leuk, helemaal als je haar al de eerste ronde in je handen hebt :).

Mijn BGG profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Nu heb ik zin om Love Letter te spelen :+

Voor de rest heb ik afgelopen week voor het eerst sinds best een tijd best weinig gespeeld! Donderdagavond een potje Twilight Struggle met mijn vriendin. Vooruit, dat duurde wel dik drie uur (met een pauze) :) Wat blijft dat toch een waanzinnig spel! We zijn langzaam wat strategischer erin aan het worden, dus deze keer stond de VP-track tegen beurt 5 nog volop in het midden. Beurt 7 stond ik op +12 (de track gaat van 20 punten voor de USSR via 0 naar 20 punten voor de US) en kreeg ik:
spoiler:
Wargames, een kaart die zegt 'Beëindig het spel, je tegenstander krijgt 6 VPs en wie dan voor staat wint'.

Van de ene kant een beetje een jammere manier om te winnen, van de andere kant weten we nu dat'ie er is en betekent dat dat we heerlijk paranoïde kunnen worden in endgame :+

Vrijdag hadden we een bevriend stel op bezoek en hebben we een potje Sushi Go! en een potje TtR: Europe gespeeld :)

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-10 09:47
Wij zijn met een groep van 5 vrienden in totaal de laatste tijd ook steady aan het boardgamen. Heerlijk om tussen de maandelijkse poker avonden in te plannen. Tot nu toe hebben we deze drie een paar keer gespeeld:
  • Battlestar Galactica: nu een van mijn favorieten geworden. Gameplay en verhaal zijn ook erg sterk zonder dat je fan hoeft te zijn van de serie. Co-op met verraad en beschuldigingen de hele avond zijn geweldig.
  • Game of Thrones: sterke battle mechanics, weinig geluksfactor (is een voor en nadeel, omdat ons strategisch niveau nogal varieert...), maar wel leuke gameplay die niet snel saai wordt. Met 5 spelers is er één House die wel structureel verliest.
  • Arkham Horror: Leek moeilijker dan het was, maar wat een regels. Wel erg leuk en een 100% co-op met weinig reden of voordeel voor individueel succes. Heerlijk om een volledige beurt met 5 spelers helemaal uit te plannen om vervolgens volledig mis te zien gaan bij de eerste battle.
Nu we deze spellen een beetje onder de knie beginnen te krijgen ben ik stilaan op zoek naar één of twee andere avondvullende spellen. Het is fijn als ze voor iedereen nieuw zijn, want enkelen onder ons zitten (incl online spelen) over de 2000 potjes Catan bijvoorbeeld.
Ondersteuning voor 5 spelers is een must, mogelijkheid voor 6 of 7 is een pré, want onze gezelligheid begint al meer mensen aan te trekken...

Ik dacht zelf aan een keuze uit deze:
  • Terra Mystica: staat #2 op boardgamegeek, ~2 1/2 uur speelduur lijkt me ook mooi. Lekker veel dingetjes in de doos.
  • Cosmic Encounter: Weet er weinig van, maar leek een comische noot in de gameplay te hebben, en erg veel pvp-achtige elementen gecombineerd met bluffen.
  • Dead of Winter: A Crossroads Game: Heb hier de TableTop aflevering ook van gezien. Leek me erg leuk omdat net als bij Battlestar Galactica het verraad + Co-op hier een optie is. Verder zijn zombies altijd goed.
  • Caverna: The Cave Farmers: (of Agricola): lijkt me een sterke en gebalanceerde gameplay. Ben er alleen bang voor dat het misschien te droog is als spel.
Ervaringen en aan of afraders van deze 4? Of heb ik een hele obvious keuze gemist?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Terra Mystica en Dead of Winter zijn 2 hele goede keuze's. Die andere ken ik niet.

Voor 5+ spelers vind ik zelf Euphoria ook erg leuk (als je van workerplacements houdt, en net als bij Terra Mystica, veel dingetjes in de doos), daarnaast is Shadows over Camelot ook wel tof (een beetje het diee van coop met verraad, maar vind 'm veel leuker dan Battlestar).
Firefly the boardgame met de uitbreiding is ook speelbaar met 5 man, maar duurt vrij lang, maar vind 'm zelf wel erg leuk(pickup en deliver, in een erg sfeervol jasje).

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• SndBastard
quote:
TERW_DAN schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:22:
Terra Mystica en Dead of Winter zijn 2 hele goede keuze's. Die andere ken ik niet.

Voor 5+ spelers vind ik zelf Euphoria ook erg leuk (als je van workerplacements houdt, en net als bij Terra Mystica, veel dingetjes in de doos), daarnaast is Shadows over Camelot ook wel tof (een beetje het diee van coop met verraad, maar vind 'm veel leuker dan Battlestar).
Firefly the boardgame met de uitbreiding is ook speelbaar met 5 man, maar duurt vrij lang, maar vind 'm zelf wel erg leuk(pickup en deliver, in een erg sfeervol jasje).
Top, Shadows over Camelot lijkt meteen al een titel erbij voor de shortlist. Qua worker placement heb ik toevallig afgelopen zondag nog de uitbreiding voor Het Stenen Tijdperk gekocht, waarmee die nu ook met 5 spelers kan. Ook één van mijn favorieten, maar die spelen we meestal met 3.
Euphoria moet ik nog wat verder checken, maar amai wat een hoop dingetjes! Gelukkig heb ik laatst een stuk of gekleurde 30 stoffen zakjes op ebay gekocht. Dat ruime wel lekker op bij dit soort spelletjes.

Bedankt voor de suggesties en bevestigingen op mijn andere twee ^^

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
SndBastard schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:09:
  • Terra Mystica: staat #2 op boardgamegeek, ~2 1/2 uur speelduur lijkt me ook mooi. Lekker veel dingetjes in de doos.
  • Cosmic Encounter: Weet er weinig van, maar leek een comische noot in de gameplay te hebben, en erg veel pvp-achtige elementen gecombineerd met bluffen.
  • Dead of Winter: A Crossroads Game: Heb hier de TableTop aflevering ook van gezien. Leek me erg leuk omdat net als bij Battlestar Galactica het verraad + Co-op hier een optie is. Verder zijn zombies altijd goed.
  • Caverna: The Cave Farmers: (of Agricola): lijkt me een sterke en gebalanceerde gameplay. Ben er alleen bang voor dat het misschien te droog is als spel.
Ervaringen en aan of afraders van deze 4? Of heb ik een hele obvious keuze gemist?
Terra Mystica is wat meer 'Euro' dan de spellen die je normaal speelt. Het heeft echt wat minder thema dan bijvoorbeeld Dead of Winter. Dat vind ik een heel leuk spel en het lijkt een beetje op BSG. Nog niet uit (maar bijna) is bijvoorbeeld Dark Moon. Dit spel heette vroeger BSG Express en krijgt al goede reviews. Als je met een grote groep bent, kan je ook eens kijken naar social deduction games: The Resistance of One Night Ultimate Werewolf bijvoorbeeld. In een grote groep kan dit echt heel leuk zijn. Ik wel zelf heel graag Cosmic Encounter kopen. Mijn groep moet maar eens leren om wat 'gemener' te zijn.

Mijn BGG profiel

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
SndBastard schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:09:

TM met zijn 5en ga je denk ik echt niet redden in 2.5 uur. met zijn vieren loopt dat al snel tegen de 2.5 uur aan bij ons.
Caverna is zeker een leuk spel. Alleen ik zou het niet eens met 5 man willen spelen. dat gaat lang duren ! en vooral ook lang tussen je beurten.

Noot Ik speel vooral op spellenclubs, dus er is altijd wel iemand die het nog niet gespeeld heeft, dus mogelijk als je het allemaal al een paar keer gespeeld hebt dat het sneller gaat.

heuveltje wijzigde deze reactie 30-06-2015 09:50 (7%)

• SndBastard
Langer dan 2 1/2 uur is ook goed. Normaal eten we eerst wat, beginnen we tegen een uur of 8 of 9 met spelen en stoppen we ergens tussen de 2 uur en half 4. Tijd zat voor een lang spel dus. Het is natuurlijk wel fijn om op een avond precies twee of drie wat langere spellen te kunnen spelen. Het Stenen Tijdperk is vrij precies 45 minuten tot een uur, dus die past er vaak goed in.

Arkham Horror gaat hopelijk sneller als we hem een paar keer gedaan hebben.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
SndBastard schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:29:
[...]

Top, Shadows over Camelot lijkt meteen al een titel erbij voor de shortlist. Qua worker placement heb ik toevallig afgelopen zondag nog de uitbreiding voor Het Stenen Tijdperk gekocht, waarmee die nu ook met 5 spelers kan. Ook één van mijn favorieten, maar die spelen we meestal met 3.
Euphoria moet ik nog wat verder checken, maar amai wat een hoop dingetjes! Gelukkig heb ik laatst een stuk of gekleurde 30 stoffen zakjes op ebay gekocht. Dat ruime wel lekker op bij dit soort spelletjes.

Bedankt voor de suggesties en bevestigingen op mijn andere twee ^^
Als je stenen tijdperk leuk vindt, dan denk ik dat je Euphoria minstens zo leuk gaat vinden, al is de setup wel iets anders. Het idee van workers die intelligentie hebben en als ze te slim zijn er vandoor gaan omdat ze dan merken dat ze misbruikt worden is best een leuke mechanic. In Stenen Tijdperk ga je meestal voor zoveel mogelijk werkers, omdat je dan veel kunt doen. In Euphoria komt daar nog veel meer balanszoeken bij, meerdere werkers betekent een vergroot risico op een hogere intelligentie onder je werkers, dus een grotere kans dat ze weg gaan. Dommere werkers geeft je het risico dat je weer minder resources binnen weet te slepen. En die dynamiek is best leuk.

Woon je toevallig een beetje in de buurt van Nijmegen?

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• SndBastard
Met die beschrijving moet Euphoria eigenlijk zeker op de lijst. Ik woon in Tilburg, dus helaas niet zo in de buurt.

Vwb het verschillende soorten spellen; ik hou wel van wat afwisseling. Echt elkaar in de weg zitten en elkaar het leven héél zuur maken is heerlijk, maar een week later co-op en dan elkaar uit de brand helpen is ook leuk. Gelukkig kan iedereen in de groep uitzonderlijk goed met verliezen (en winnen) om gaan, maar een paar vetes bij een nieuw spel hebben we al wel gehad.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
ViNcE schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Terra Mystica is wat meer 'Euro' dan de spellen die je normaal speelt. Het heeft echt wat minder thema dan bijvoorbeeld Dead of Winter. Dat vind ik een heel leuk spel en het lijkt een beetje op BSG. Nog niet uit (maar bijna) is bijvoorbeeld Dark Moon. Dit spel heette vroeger BSG Express en krijgt al goede reviews. Als je met een grote groep bent, kan je ook eens kijken naar social deduction games: The Resistance of One Night Ultimate Werewolf bijvoorbeeld. In een grote groep kan dit echt heel leuk zijn. Ik wel zelf heel graag Cosmic Encounter kopen. Mijn groep moet maar eens leren om wat 'gemener' te zijn.
Cosmic Encounter heb ik zelf ook op mijn 'overwegings'-lijstje staan. Een aantal mensen in de groep zijn weg van Munchkin, maar daar heb ik zelf een hekel aan. Cosmic Encounter schijnt een beetje dezelfde dynamiek te hebben, maar dan met minder potentiëel om uren te duren.
Dat is trouwens ook een sidenote die ik bij The Resistance zou willen plaatsen. Van de ene kant is het heel leuk dat ze de player elimination uit Weerwolven hebben gehaald, maar van de andere kant kan dat er wel voor zorgen dat het spel eindeloos lang duurt. Want iedereen wil graag zijn zegje doen, iedereen wil deduceren. Toen'ie bij ons laatst op tafel kwam was het eerste potje leuk, en in een kwartier voorbij. 'Nog een keer, nog een keer!' werd er geroepen. Het tweede potje duurde een uur, en wat mij betreft hoef ik dat spel nooit meer te spelen. Want een uur is gewoon veel en veel te lang voor een spel dat eigenlijk helemaal geen gameplay heeft :P

Arkham Horror gaat inderdaad wat sneller als iedereen het spel kent. Maar ook met een ervaren groep kan het zomaar zijn dat je acht uur bezig bent met een potje :)

• SndBastard
We hadden bij onze eerste pot Arkham Horror abnormaal veel geluk. Alles ging perfect en vanaf het moment dat we onze eerste gate sealed hadden spawnde elke nieuwe gate steeds op een elder sign (dus in principe zonder effect).
Dat gaf wel wat overmoed voor de volgende, maar tegelijk waren we in twee uurtjes klaar. Arkham blijft wel heerlijk, al is het maar door de diversiteit aan monsters, de investigators en de kaarten die je trekt. De hoeveelheid kaarten die op tafel komen zijn wel wat intimiderend...

Ik heb op dit moment nog een amazon giftcard van $100 dollar. Met shipping en invoerrechten kan je daar weinig mee, maar als ik 40 dollar bij leg kan ik twee bordspellen importeren. Helaas verzenden ze Dead of Winter niet naar NL, maar misschien dat ik voor Terra Mystica en Cosmic Encounter ga, of misschien King of New York voor een licht spelletje na een zware pot.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
SndBastard schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:01:
Met die beschrijving moet Euphoria eigenlijk zeker op de lijst. Ik woon in Tilburg, dus helaas niet zo in de buurt.
Mocht je een keer in de buurt zijn mag je 'm altijd een keer komen spelen natuurlijk. Ik vind het iig een aanrader.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• HellPunk
Gisteren uiteindelijk toch Five Tribes kunnen spelen, dat vond iedereen meteen leuk. Bij de puntentelling had ik telkens net wat minder dan de rest, tot we aan de handelswaren kwamen. Daar had ik een hele set van 9 en die leverde me nipt de overwinning op, met drie puntjes voorsprong.

De volgende keer gaan we meteen de uitbreiding erbij doen, hoe meer meeples hoe meer vreugde :).
quote:
Ik zou nog Letters from Whitechapel suggereren, maar dan moeten de vijf inspecteurs wel heel goed kunnen samenwerken...

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
Wormaap schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:16:
[...]Dat is trouwens ook een sidenote die ik bij The Resistance zou willen plaatsen. Van de ene kant is het heel leuk dat ze de player elimination uit Weerwolven hebben gehaald, maar van de andere kant kan dat er wel voor zorgen dat het spel eindeloos lang duurt.
Dan wordt het tijd voor een zandloper. :)
Dat werkt trouwens heel erg goed bij ONUW, daar heb je een gratis app die je precies door het hele verhaal loodst incl. timer.

Mijn BGG profiel

• SndBastard
Snelle update; nog even wat verder geklikt op amazon, en met mijn $100 daar kon ik voor $97 een Dead of Winter bestellen. Schofterig duur natuurlijk, maar shipping&handling + invoer rechten is gewoon erg nadelig daar.

Hoe dan ook, ik heb die voucher gekregen met het invullen van een enquête, dus een beetje easy-come-easy-go. Toch een gratis spelletje, de rest van de wishlist kan ik net zo goed hier halen, ik draag graag een paar euro extra bij om de lokale spelletjeswinkel ("De Dobbelsteen") in stand te houden.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
ViNcE schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:43:
[...]

Dan wordt het tijd voor een zandloper. :)
Dat werkt trouwens heel erg goed bij ONUW, daar heb je een gratis app die je precies door het hele verhaal loodst incl. timer.
Dat hebben we uiteindelijk inderdaad gedaan. Het begon echt vervelend te worden, dus toen hebben we iedere Mission Leader 2 minuten gegeven om een keuze te maken. Als je dan alsnog anderhalf keer de tafel rond gaat omdat een team steeds afgekeurd wordt duurt het alsnog lang.
Maar er zijn ook mensen die een potje The Resistance van 2.5 uur een van hun beste spelerervaringen ooit noemen, dus het blijft persoonlijk :)

• Lointje
Als het team 5 keer na elkaar wordt afgekeurd zijn de spionnen toch sowieso gewonnen (aantal kan mogelijks verschillen afhankelijk met hoeveel je bent, heb het nog maar 1maal gespeeld en dat was met 7).
Het is inderdaad wel een leuk spel. Onschuldig spelen terwijl je eigenlijk gewoon zit te liegen en andere mensen op te stoken. Ik ben er niet geweldig goed in maar het is toch goed gelukt.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het spel niet zelf, dus de regels zijn me uitgelegd. Blijkbaar slecht want de regel die je noemt is prima te vinden. Het is dan ook een ontzettend complex spel :+

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Als ik met een grote groep ben, dan spelen we meestal wat kortere spelletjes: Tsuro, Bang the Dice Game, Love Letter (met twee sets), For Sale, .... Maar ik ben dan ook degene die meestal om 0.00 in slaap valt. Ik heb trouwens laatst Eldritch Horror gedaan en dat was ook erg leuk. Niet veel korter dan Arkham, maar wel meer gestroomlijnd. Mijn verlanglijstje voor nu: Cosmic Encounter, Dark Moon, Spyfall en Welcome to the Dungeon.

Mijn BGG profiel

• SndBastard
Om even te schetsen hoe complex (en doordacht) sommige spellen zijn: Wij hebben met 3-en een oefenpotje Arkham Horror gedaan, er vervolgens een week op gestudeerd en toen nog ging het met de regels nog niet helemaal lekker (met 5+ spelers is een gate spawn twee monsters). Uiteindelijk zijn dat soort spellen wel zéér de moeite waard als iedereen in je groep op dezelfde lijn zit. Bij ons is dat gelukkig zo, maar dat is ook wel eens anders geweest. Vroeger toch menig potje Catan afgebroken met "die zal wel winnen, nevermind".

Anyway, nu erg benieuwd naar Dead of Winter :D

SndBastard wijzigde deze reactie 30-06-2015 15:45 (4%)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
SndBastard schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:44:
Dead of Winter vond ik erg leuk. Het is zeer verhalend. Het enige probleem is dat een traitor pas aan het eind z'n 'move' hoeft te maken en dan kan het ook echt helemaal mis gaan. Bij BSG kan je tijdens het hele spel blijven zieken. Nu is er natuurlijk ook een stukje psychologie en daar kan je als traitor wel goed gebruik van maken. Mensen aanmoedigen om door te gaan met zoeken zodat er meer zombies komen en zo.

Mijn BGG profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
SndBastard schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:44:
Om even te schetsen hoe complex (en doordacht) sommige spellen zijn: Wij hebben met 3-en een oefenpotje Arkham Horror gedaan, er vervolgens een week op gestudeerd en toen nog ging het met de regels nog niet helemaal lekker (met 5+ spelers is een gate spawn twee monsters). Uiteindelijk zijn dat soort spellen wel zéér de moeite waard als iedereen in je groep op dezelfde lijn zit. Bij ons is dat gelukkig zo, maar dat is ook wel eens anders geweest. Vroeger toch menig potje Catan afgebroken met "die zal wel winnen, nevermind".

Houd er wel rekening mee dat complexiteit en diepgang niet altijd hand in hand hoeven te gaan. Arkham Horror heeft veel meer regels dan Schaak of Go, maar er zullen weinig mensen zijn die AH meer diepgang toedichten.
Dat is ook een van de grootste verschillen tussen Euro- en Ameritrash games: Ameritrash (algemeen geaccepteerde term, geen belediging :+) heeft vaak complexere regelsets om meer details van het thema uit te werken. Eurogames hebben vaak minder regels en staan daardoor vaak wat verder van het thema. Die zoeken de diepgang in strategieën en dergelijke. Allebei de soorten hebben toppers, en ik kan van beiden genieten. En er is natuurlijk ook een enorme overlap :)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Trouwens een van mijn nieuwe favoriete spellen
Istanbul.

Een soort pick up and deliver spel, met een vrij apart spel mechaniek (je moet eigenlijk rondjes combineren)
Redelijk snel uitgelegd, en speelt lekker snel weg (50min) en toch redelijk wat diepgang

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
Istanbul lijkt me ook leuk (en goedkoop bij Amazon.de). Ik ben benieuwd of het een beetje lijkt op Five Tribes (beetje hetzelfde gevoel).

Mijn BGG profiel

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
ViNcE schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:21:
[...]

Istanbul lijkt me ook leuk (en goedkoop bij Amazon.de). Ik ben benieuwd of het een beetje lijkt op Five Tribes (beetje hetzelfde gevoel).
Ik vind ze bijzonder weinig met elkaar te maken hebben.
Maar ik vond dan ook maar zeer weinig aan five tribes :)

• HellPunk
Five Tribes en Istanbul hebben wel met mekaar gemeen dat je je een pad moet banen door rijen tegels met een zooi aan componenten terwijl je tegelijk je tegenstander probeert te blokkeren of kansen te ontnemen :) .
De kans is idd groot dat als je het ene leuk vindt het andere ook wel zal kunnen appreciëren - of net niet >:) .

• Lointje
Ook nog besteld in het weekend voor de bol-deal, 4 spelletjes -> 40€ ze zijn gisteren gearriveerd.
- Boochie (voor buiten voor de kids)
- Dragons - Red de drakenschat
- Coney Island
- Guillotine
Nu nog zien wanneer we ze juist kunnen spelen gezien we zaterdag al op reis vertrekken. :-)

• SndBastard
Ik heb Machiavelli en Vampire Empire bij de bol actie besteld. Machiavelli is typisch zo'n spel wat op een bepaald moment iedereen leek te hebben. Ik hoor er al jaren goede dingen over, maar heb het eigenlijk nooit gezien of gespeeld. Vampire Empire leek me een leuk twee-speler spel met mooie artwork en een redelijk premium verpakking. Misschien gaat die nog in de kadootjes kast, als we er niet binnenkort aan toe komen om te spelen.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Is er hier iemand hier die de Gen Con releases volgt? Een bekende heeft aangeboden om iets voor me mee te nemen en op te sturen. Nu heb ik de bgg gencon lijst niet echt bijgehouden en daarnaast is er natuurlijk altijd de kans dat het op Spiel voor minder te halen is. Dus als er nog iemand suggesties heeft van spellen die niet te duur zijn en waarschijnlijk niet op Spiel komen, dan hou ik me aanbevolen.

Mijn BGG profiel

• HellPunk
Geen GenCon-volger, helaas... een bezoekje aan GenCon staat wel op mijn bucket list :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren Coney Island voor 't eerst gespeeld, en die beviel me best goed. Duidelijke regels en een best leuke gameplay. Gespeeld met z'n 2en, en ben aardig ingemaakt :P
Het idee dat je eerst artiesten moet plaatsen voordat je een attractie op die tegels kan plaatsen, die op dat moment punten opleveren is leuk gedaan. Je kunt die van anderen gebruiken, waardoor die dan punten krijgen, dus het is een beetje de truuk om niet teveel punten weg te geven aan je tegenstanders, waardoor er denk ik zeker bij vaker spelen nog wel een aardige diepgang kan ontstaan, hoewel het op zich een vrij casual spelletje is.

Ik had 'm bij de bol.com actie met 2 voor 20 euro, dus voor een 10je vind ik 't zeker de moeite waard (hoewel ik me voor 30 euro ook niet echt heel erg bekocht had gevoeld eigenlijk).

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• Chevalric
Vanavond voor de tweede keer Dead of Winter gespeeld. Deze keer zat er een Betrayer in en dat was ik. Ik moest een wapen, twee fuel en twee food hebben. De rest moest drie zombies op de locaties hebben on te winnen. Het duurde tot de laatste rond voordat ze een kans hadden om het te winnen en ik was als laatste aan de beurt en zou het in hun voordeel kunnen beslissen...

Ik moest voor mijn eigen doel echter nog steeds één food-kaartje. Ik kon met piloot Sophia de bovenste kaart bekijken van een locatie en ik zag dat dat de kaart was die ik nodig had! Vervolgens moest ik nog 4 morale wegtikken om te winnen. Om een lang verhaal kort te maken: dat lukte! Zo heerlijk om dan je objective te kunnen omdraaien en te laten zien dat je iedereen bewust genaaid hebt :D heerlijk potje en lekker in de buitenlucht gespeeld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:40
Van de week voor het eerst Machi Koro gespeeld met mijn vrouw. Leuk spel en speelt ook lekker vlot.
Vandaag ook voor het eerst Spot it en Eminent Domain: Microcosm gespeeld. Spot it met mijn kinderen, 9 en 11, een vriend en zijn 2 kids, 4 en 7. Erg leuk, ook voor de jongeren al was die van 4 vaak niet snel genoeg. Ook is grappig met teams om te spelen. :)

Eminent Domain: Microcosm had ik al een tijdje liggen maar niet de kans voor gekregen. Zeker een leuke filler die vaker op tafel gaat komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:36:
Gisteren Coney Island voor 't eerst gespeeld, en die beviel me best goed. Duidelijke regels en een best leuke gameplay. Gespeeld met z'n 2en, en ben aardig ingemaakt :P
Het idee dat je eerst artiesten moet plaatsen voordat je een attractie op die tegels kan plaatsen, die op dat moment punten opleveren is leuk gedaan. Je kunt die van anderen gebruiken, waardoor die dan punten krijgen, dus het is een beetje de truuk om niet teveel punten weg te geven aan je tegenstanders, waardoor er denk ik zeker bij vaker spelen nog wel een aardige diepgang kan ontstaan, hoewel het op zich een vrij casual spelletje is.

Ik had 'm bij de bol.com actie met 2 voor 20 euro, dus voor een 10je vind ik 't zeker de moeite waard (hoewel ik me voor 30 euro ook niet echt heel erg bekocht had gevoeld eigenlijk).
Ligt hier ook in de kast, komt er helaas te weinig uit omdat het pas écht leuk is met drie of meer en dan staan er andere spellen hoger op de prioriteitenlijst :).

Vrijdag hebben we Five Tribes gespeeld, met best een geinige situatie: door een rare combinatie van tegels en groepjes meeples kregen twee spelers steeds de kans om palmbomen bij te zetten op hun tegels. Uiteindelijk stonden er vijf palmbomen op elke tegel.

De sleutel tot het spel lijkt 'm erin te zitten dat je niemand de kans moet geven om 'veel' van iets te verzamelen': een speler met een reeks van negen goederen of een verzameling gele en witte meeples heeft altijd een groot voordeel.

Dit weekend ook nog Qwixx en The Duke gespeeld. Qwixx is een erg leuke filler (als je tenminste maar 1 rondje speelt), The Duke is echt een aanrader voor wie graag Hive speelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Net imperial settlers besteld :)
Zat ik al een tijdje op te azen dat het leuk leek, had het al verschillende beursen geprobeerd het te spelen.
Maar nooit een leeg plekje kunnen vinden.

Dus ik hoop dat hij bevalt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hier zojuist Takenoko besteld. Vriendin is gek op panda's, dus als zij Twilight Struggle met me speelt, kan ik ook best eens een spel dat haar tof lijkt scoren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:40
Imperial settlers en takenoko zijn beide leuk om te doen. Op essen komen als het goed is de nieuwe expansions weer uit. Imperial settlers is wel het leukst met twee vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

quote:
heuveltje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:56:
Net imperial settlers besteld :)
Zat ik al een tijdje op te azen dat het leuk leek, had het al verschillende beursen geprobeerd het te spelen.
Maar nooit een leeg plekje kunnen vinden.

Dus ik hoop dat hij bevalt :)
Lijkt me een leuk spel, komt ook in het Nederlands uit zie ik

http://bordspeler.nl/2015...s-bij-white-goblin-games/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
Mij ook, anders had ik het niet gekocht :P
Had wel gezien dat er een nederlandse versie kwam, maar dat duurde nog 4 maanden :P
En er komen/zijn ook uitbreidingen van uit, en ik ben dan altijd bang dat ze die weer niet vertaald uitbrengen.

De meeste spellen die ik heb zijn meer speler spellen.
Maar ik heb sinds kort een kameraad met wie ik regelmatig 2 speler spellen kan spelen. Dus daar moet je dan ook gebruik van maken :)

heuveltje wijzigde deze reactie 06-07-2015 13:19 (15%)

• HellPunk
Gisteren nog 'ns Macao uit de kast gehaald. Was wel leuk om 't nog eens te spelen, maar we merkten toch dat met twee toch wat spanning mist. Vanavond misschien nog 'ns Merkator doen, of Lancaster.

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:22
woeptiedoe,

deze middag nog eens een boardgame middag. Carcassonne, catan, el grande en hoogspanning zullen wel de revue passeren. Ik heb er nu al zin in

• SndBastard
Ik wil ook, maar helaas aan het werk...
Wij mogen zaterdagavond / nacht weer voor een pot Arkham Horror + misschien een Stenen Tijdperk met uitbreiding. Ben heel benieuwd hoe snel Arkham deze keer gaat. De vorige keer hadden we absurd veel geluk met de spawns, waardoor het potje eigenlijk binnen no time afgelopen was.

Tegelijk is er ook nog een kans dat Dead of Winter er vóór zaterdagavond is (volgens amazon op 15-7, maar je weet nooit) en dan is dat ook wel een kandidaat.

SndBastard wijzigde deze reactie 08-07-2015 11:35 (4%)

Pagina: 1 ... 4 ... 90 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True