Mannen, wat vinden jullie de beste games voor twee spelers ?
Wat voor soort games vind je leuk en welk genre?
Er zijn er zoveel, misschien eerst iets vertellen wat je zoal graag speelt en wat je hebt?
Ik heb van de week voor het eerst Istanbul en Imperial Settlers gespeeld.
Beiden zeer leuke spellen. Als je het dan toch over 2 speler games hebt, dan is Imperial Settlers wel een aanrader.
Er zijn er zoveel, misschien eerst iets vertellen wat je zoal graag speelt en wat je hebt?
Ik heb van de week voor het eerst Istanbul en Imperial Settlers gespeeld.
Beiden zeer leuke spellen. Als je het dan toch over 2 speler games hebt, dan is Imperial Settlers wel een aanrader.

Istanbul vind ik leuk ja, kolonisten ook (niet voor twee spelers, die vind ik minder), sint petersburg, ticket to ride... ik vind best veel leuk eigenlijk.
Ticket to Ride doet 't met 2 spelers altijd wel goed vind ik zelf.
Smallworld is met 2 man ook leuk.
Pandemic met 2 man is ook goed te doen, hoewel die met de uitbreiding nog knap lastig is kwam ik van 't weekend achter.
En letters from Whitechapel met 2 man vind ik ook wel geslaagd (die vind ik juist niet leuk met meerdere eigenlijk).
Smallworld is met 2 man ook leuk.
Pandemic met 2 man is ook goed te doen, hoewel die met de uitbreiding nog knap lastig is kwam ik van 't weekend achter.
En letters from Whitechapel met 2 man vind ik ook wel geslaagd (die vind ik juist niet leuk met meerdere eigenlijk).
Small World vond ik met 2 man ook erg leuk om te doen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Targi, puur voor 2 spelers, vind ik tot nu toe het beste 2p game dat ik gespeeld heb 
Fjords is ook wel grappig in dat opzicht maar wel minder replayability value.

Fjords is ook wel grappig in dat opzicht maar wel minder replayability value.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Gisteren toevallig weer Puerto Rico het kaartspel (San Juan) en Sint Petersburg gespeeld. Beiden heel geschikt voor twee personen. Castles of Burgundy blijft ook favoriet. Daarnaast kan je ook al die LCG's proberen: Netrunner, Star Wars, Lord of the Rings...
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Patchwork, Small World, Twilight Struggle, Hive, Quarto, Star Realms. Ik vergeet vast nog wat, maar die vind ik stuk voor stuk erg leuk met zijn tweeën 
Vandaag heb ik voor het eerst Theseus: The Dark Orbit gespeeld. Ook enorm de moeite waard. Je rent constant achter elkaar aan, wat het best een zenuwachtig gevoel geeft. En dat past wel bij aliens en marines op een ruimtestation

Vandaag heb ik voor het eerst Theseus: The Dark Orbit gespeeld. Ook enorm de moeite waard. Je rent constant achter elkaar aan, wat het best een zenuwachtig gevoel geeft. En dat past wel bij aliens en marines op een ruimtestation

Ticking away, the moments that make up a dull day
Is bij deze spellen ook alles in balans? Ik merk dat bij ticket to ride en dergelijke het met twee spelers zo uit balans is dat het gewoon niet leuk meer is.
Van de spellen die ik heb genoemd zijn alleen Small World en Theseus überhaupt met meer dan twee spelers te spelen. Small World vind ik dan zelf op zijn best (maar daar zijn de meningen over verdeeld). Theseus is een two-player spel dat ook met meer dan twee gespeeld kan worden. De rest is allemaal two-player only.
Kom er net achter dat ze de markt en het verkoop gedeelte op Bordspelmania totaal hebben geblokkeerd voor gebruikers met weinig posts.. Behoorlijk balen, keek er praktisch dagelijks op om te kijken of er wat leuks voorbij kwam. Is om oplichters tegen te gaan, ik begrijp de gedachtengang, uitvoering vind ik jammer genoeg wat minder.
Iemand nog tips naast BBG die een soortgelijk forum hebben? Wie weet daar eens een kijkje nemen dan..
Iemand nog tips naast BBG die een soortgelijk forum hebben? Wie weet daar eens een kijkje nemen dan..
Ze moeten het Read Only zettenMADG0BLIN schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:44:
Kom er net achter dat ze de markt en het verkoop gedeelte op Bordspelmania totaal hebben geblokkeerd voor gebruikers met weinig posts.. Behoorlijk balen, keek er praktisch dagelijks op om te kijken of er wat leuks voorbij kwam. Is om oplichters tegen te gaan, ik begrijp de gedachtengang, uitvoering vind ik jammer genoeg wat minder.
Dat heb ik dus ook net gemeld in het topic, ben benieuwd of het aangepast wordt.
Ticket to Ride vind ik toch behoorlijk gebalanceerd met 2 spelers hoor. Soms heb je de mazzel dat je veel meer punten scoort, maar met TTR Europe heb ik vorige week nog een potje gehad waarbij ik maar 2 punten minder had dan een vriendin (en dat omdat ik te eigenwijs was met m'n laatste actie, anders had ik met 4 punten gewonnen).Beavbusi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:54:
Is bij deze spellen ook alles in balans? Ik merk dat bij ticket to ride en dergelijke het met twee spelers zo uit balans is dat het gewoon niet leuk meer is.
Ik vind het minder leuk, omdat je dan bijvoorbeeld veel makkelijer je spoorlijnen aan kan leggen dan met 3,4 of 5 personen. Je zal bijna nooit ongeveer dezelfde route hebben, desondanks dat je maar 1 keer die dubbele sporen mag gebruiken. Dat is gewoon jammer, dan komt er weinig tactiek, of elkaar dwars zitten, bij kijken.
Ticket to Ride Europe speel je best met 3 personen minimum.
De Ticket To Ride Switzerland vind ik daarentegen zeer leuk met twee!
Zekier omdat je veel extra punten kan scoren door landen aan elkaar te binden.
De Ticket To Ride Switzerland vind ik daarentegen zeer leuk met twee!
Zekier omdat je veel extra punten kan scoren door landen aan elkaar te binden.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Er zijn weinig spellen die echt een goede tweespelerervaring bieden. Vaak heb je een dummy-mechanisme dat een derde speler nabootst, maar dat wil voor ons zelden of nooit goed werken.
De meeste spellen van Stefan Feld zijn wel goed omdat de interactie ongeveer hetzelfde blijft ongeacht het aantal spelers. Naast Letters from Whitechapel vind ik Merkator nog het beste tweespelerspel uit mijn collectie. Voor wat lichters grijpen we graag naar Keltis of Qin, zeker sinds we de uitbreidingsborden hebben.
Uit verhalen van anderen hoor ik dat Belfort en 7 Wonders (met aangepaste regels) ook leuk spelen met twee.
De meeste spellen van Stefan Feld zijn wel goed omdat de interactie ongeveer hetzelfde blijft ongeacht het aantal spelers. Naast Letters from Whitechapel vind ik Merkator nog het beste tweespelerspel uit mijn collectie. Voor wat lichters grijpen we graag naar Keltis of Qin, zeker sinds we de uitbreidingsborden hebben.
Uit verhalen van anderen hoor ik dat Belfort en 7 Wonders (met aangepaste regels) ook leuk spelen met twee.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Gister een dagje Shadow of Brimstone gespeeld bij een vriend. Was best tof. Het kost nogal wat, en of het de aankoop prijs van bijna 200 euro waard is laat ik in het midden, maar we hebben zeker veel lol gehad. De regels zijn nogal debiel geschreven en sommige spelfouten zijn behoorlijk irritant. We begonnen met de eerste en simpelste avontuur, er gebeurde in het begin niet zoveel, dus veel dice rollen om te lopen, scavengen, en de darkness tegen te houden en dit voelde een beetje apart. Want ik ben Eldritch Horror en Pandemic gewend, en dan moet je elke turn wel iets belangrijks doen. Dat hoefde hier dus niet.
Uiteindelijk kwamen we opeens een berg monsters tegen en toen begon de combat. De combat werkt best aardig, maar sommige classes zijn daar wel een stuk beter in dan anderen, alhoewel ik ook over het algemeen beetje pech heb met dice rolls. Maar het stoorde niet veel, misschien wanneer je vaker speelt en je karakter levelt dat het wat rechttrekt. Iets wat wel vervelend was dat spelers op volgorde van initiative konden scavengen. Ik had de laagste initiatief dus ik was altijd als laatst, wat er op neer komt dat ik vaak niet kon scavengen voor items/gold/etc. omdat iemand anders dat al had gedaan, en je mag elke ruimte maar 1 x scavengen. Nu waren mijn medespelers wel zo aardig om mij af en toe ook te laten, maar ik kan me voorstellen dat als je met 6 spelers bent en je de laagste initiatief hebt het vrij frustrerend is.
Het tofste wat ik kan zeggen over de game is dat de sfeer erg goed is. Er is zoveel te doen en ik zat al vrij snel in het thema van het spel. Zeker zin om weer te spelen.
Uiteindelijk kwamen we opeens een berg monsters tegen en toen begon de combat. De combat werkt best aardig, maar sommige classes zijn daar wel een stuk beter in dan anderen, alhoewel ik ook over het algemeen beetje pech heb met dice rolls. Maar het stoorde niet veel, misschien wanneer je vaker speelt en je karakter levelt dat het wat rechttrekt. Iets wat wel vervelend was dat spelers op volgorde van initiative konden scavengen. Ik had de laagste initiatief dus ik was altijd als laatst, wat er op neer komt dat ik vaak niet kon scavengen voor items/gold/etc. omdat iemand anders dat al had gedaan, en je mag elke ruimte maar 1 x scavengen. Nu waren mijn medespelers wel zo aardig om mij af en toe ook te laten, maar ik kan me voorstellen dat als je met 6 spelers bent en je de laagste initiatief hebt het vrij frustrerend is.
Het tofste wat ik kan zeggen over de game is dat de sfeer erg goed is. Er is zoveel te doen en ik zat al vrij snel in het thema van het spel. Zeker zin om weer te spelen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik DM een wekelijkse D&D5E campaign met roll20 en teamspeak. Zou ook graag offline spelen, maar mijn vrienden zijn niet geïnteresseerd en er is niet echt een goede offline matchmaking oplossing.Darkfreak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:02:
Zijn er hier trouwens Pathfinder (Of D&D) spelers/DMs die online (Roll20 etc) spelen?
Ik ben aan het overwegen om voor de weekenden een online groep te gaan zoeken en het eens te proberen met 'vreemden' te gaan spelen (tov de vertrouwde groep waar ik normaal mee speel).
Roll20 werkt erg mooi, maar om als speler een game te vinden is een hel. De verhouding DM's-spelers is nogal scheef. Pathfinder is misschien iets makkelijker dan 5E, maar zal ook nog niet meevallen. Als je een groep hebt is het fantastisch, maar wat ik heel erg mis is een player reputation systeem waardoor het voor spelen met vreemden gewoon gokken blijft.
Mijn game loopt nu anderhalve maand en nu heb ik wel een leuke groep weten samen te stellen, maar de weg daar naartoe is allesbehalve ideaal. Als je specifieke vragen hebt kan ik je allicht helpen.
... not as I do.
Net ook het eerste potje (en gelijk erna weer 1) met mijn vriendin gespeeld, en na een paar rondes was het gelijk "dit vind ik leuk om te spelen" van haar kant.TERW_DAN schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:03:
[...]
Ticket to Ride vind ik toch behoorlijk gebalanceerd met 2 spelers hoor. Soms heb je de mazzel dat je veel meer punten scoort, maar met TTR Europe heb ik vorige week nog een potje gehad waarbij ik maar 2 punten minder had dan een vriendin (en dat omdat ik te eigenwijs was met m'n laatste actie, anders had ik met 4 punten gewonnen).
Met 2 spelers ben je natuurlijk veel meer bezig met je eigen pad en dat kan ook redelijk in alle rust. Totdat ze een bepaalde tunnel route wilde spelen waar ze niet uit kwam en ik toevallig de beurt erna wél

De stations mogen van mij zelfs wel weg om iets meer te kunnen blokken, maar het stoort niet of zo. Ik houd alleen wel van een beetje dwars zitten;) Daar zijn de mappen van India en Zwitserland blijkbaar meer voor bedoelt als je met 2 spelers speelt.
Nee ik vind het nu al geslaagd, het tempo gaat lekker snel en naarmate je verder komt ga je toch iets strategischer denken en doen.
Welke uitbreidingen vinden jullie absoluut een must voor 2/3 spelers?
Uitbreidingen op TTR Europe?
De 1912 expansion is leuk, die voegt heel veel tickets toe namelijk (en depots, maar daar speel ik eigenlijk nooit mee).
Ik heb volgens mij alle uitbreidingen voor TTR Europe, zo ook de Alvin en Dexter aanvulling, en hoewel die grappig is, voegt die niet bijzonder veel toe.
De 1912 expansion is leuk, die voegt heel veel tickets toe namelijk (en depots, maar daar speel ik eigenlijk nooit mee).
Ik heb volgens mij alle uitbreidingen voor TTR Europe, zo ook de Alvin en Dexter aanvulling, en hoewel die grappig is, voegt die niet bijzonder veel toe.
TTR Europe is hier waarschijnlijk ook onderweg. (Waarschijnlijk, bijna zeker. Vrienden hadden het over mijn verjaardagscadeau dat nog aan moest komen, omdat ik per ongeluk Legendary Encounters: An Alien Deckbuilding game had gekocht, terwijl die op de BGG Wishlist die ik ze door heb gestuurd stond, en ik hoorde er een TTR Europe en Letters from Whitechapel noemen
)
En zojuist maar 1000 sleeves besteld. LE:aADG heeft er alweer 500+ nodig. 55€ shipped voor 1000 Ultra Pro Standard sleeves is best OK denk ik
Vind ik toch fijner dan die enorm dunne van een tientje per 1000. Ik had er ook nog wat nodig om al mijn Star Realms sets weer te sleeven (heb wat sleeves erafgehaald toen ik er niet genoeg had voor Twilight Struggle, en heb sowieso nog wat niet-gesleevede kaarten, weet zelf nieteens meer hoe en wat
).
En dan heb ik er nog een paar honderd over voor toekomstige games, ook altijd fijn
Jammer dat TTR: Europe en Sushi Go! weer kleinere (56 x 87mm) kaartjes hebben, dus daar moet ik er ook nog 300 van gaan bestellen

En zojuist maar 1000 sleeves besteld. LE:aADG heeft er alweer 500+ nodig. 55€ shipped voor 1000 Ultra Pro Standard sleeves is best OK denk ik

En dan heb ik er nog een paar honderd over voor toekomstige games, ook altijd fijn

Jammer dat TTR: Europe en Sushi Go! weer kleinere (56 x 87mm) kaartjes hebben, dus daar moet ik er ook nog 300 van gaan bestellen

[Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 01-06-2015 19:44]
Ja Europe, sorryTERW_DAN schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:16:
Uitbreidingen op TTR Europe?

Nog 2 vragen,
In de handleiding staat dat je een lange route kaart krijgt, en 3 andere route kaarten. Je mag kiezen om ze allemaal te houden of om er minimaal 2 te houden. Maar moet van die minimaal 2 ook die lange route zitten of mag je het ook zonder deze doen?
En is een station plaatsen geldig tot het volgende station, of mag je helemaal meeliften tot het einde van een wagon?
Durf ik zo niet te zeggen. Speel altijd met de uitbreiding waarbij je 6 tickets krijgt, waarvan 2 blauwe. Dan moet je minimaal 3 houden waarvan maximaal 1 blauwe.Christiano007 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:13:
[...]
Ja Europe, sorry
Nog 2 vragen,
In de handleiding staat dat je een lange route kaart krijgt, en 3 andere route kaarten. Je mag kiezen om ze allemaal te houden of om er minimaal 2 te houden. Maar moet van die minimaal 2 ook die lange route zitten of mag je het ook zonder deze doen?
Het is maar voor 1 lijn, en die moet ook aangesloten zijn op je eigen netwerk (dus meeliften op 2 lijnen van anderen achter elkaar mag niet, ook een station plaatsen die niet op jouw lijn aansluit mag niet).En is een station plaatsen geldig tot het volgende station, of mag je helemaal meeliften tot het einde van een wagon?
Ja zo een vermoeden had ik al. Een kennis van mij gebruikt roll20 + skype voor sessies met zijn maat uit het westen, die is er ook goed over te spreken.Clush schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:47:
[...]
Roll20 werkt erg mooi, maar om als speler een game te vinden is een hel. De verhouding DM's-spelers is nogal scheef. Pathfinder is misschien iets makkelijker dan 5E, maar zal ook nog niet meevallen. Als je een groep hebt is het fantastisch, maar wat ik heel erg mis is een player reputation systeem waardoor het voor spelen met vreemden gewoon gokken blijft.
Wat betreft offline oplossingen: afhankelijk waar je woont heb je gamestores die playevents e.d. organiseren

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Jeej, net de laatste charactersheets voor Galaxy of Trian binnengekregen 
Weer eentje die ik af kan vinken op m'n kickstarterlijst.

Ik zou zeker de uitbreidingen USA 1910 en/of Europe 1912 nemen. Wij merkten meteen het verschil op de USA-map: het midden van het bord wordt veel meer gebruikt met de nieuwe tickets, hetgeen de variatie ten goede komt.
Voor 2/3 spelers is India/Switzerland inderdaad goed, als je nog meer conflict wil is Nordic Countries blijkbaar aan te raden (zelf geen ervaring mee). Voor Switzerland spelen wij overigens met de regel dat je een route niet dubbel kan tellen: als je bijvoorbeeld van Frankrijk naar Duitsland gaat, dan telt het ticket in de omgekeerde richting niet.
Voor filmpjes van de uitbreidingen moet je op Youtube 'ns zoeken naar GameBoyGeek van de Dice Tower, die heeft al een groot aantal uitbreidingen besproken.
Voor 2/3 spelers is India/Switzerland inderdaad goed, als je nog meer conflict wil is Nordic Countries blijkbaar aan te raden (zelf geen ervaring mee). Voor Switzerland spelen wij overigens met de regel dat je een route niet dubbel kan tellen: als je bijvoorbeeld van Frankrijk naar Duitsland gaat, dan telt het ticket in de omgekeerde richting niet.
Voor filmpjes van de uitbreidingen moet je op Youtube 'ns zoeken naar GameBoyGeek van de Dice Tower, die heeft al een groot aantal uitbreidingen besproken.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Dan komen mijn mini's e.d. waarschijnlijk ook binnenkort aan. EindelijkTERW_DAN schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:27:
Jeej, net de laatste charactersheets voor Galaxy of Trian binnengekregen

En Legendary Encounters: An Alien Deckbuilding Game en Sushi Go! zijn binnen

Ja, heeft effe geduurdWormaap schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Dan komen mijn mini's e.d. waarschijnlijk ook binnenkort aan. Eindelijk

Maar ik ga sowieso uit bij Kickstarters dat die deadline toch niet hard gehaald wordt. Ergens vind ik dat ook helemaal niet zo erg. Ik wacht liever een maandje op een goed afgewerkt spel, dan dat het vlug geleverd wordt en het nog niet helemaal af is.
Mja, dat is wel waar. Ik heb wel nog wat gezeur gehad omdat ze mijn betaling voor de add-ons niet verwerkt hadden, me een reminder stuurden en vervolgens anderhalve maand niet reageerden op diverse mails, Kickstarter PMs en een comment met info over mijn reeds gemaakte betaling. Daardoor was mijn vertrouwen nogal gedaald. Uiteindelijk toch bevestiging gekregen dat ze mijn betaling binnen hadden (drie maanden voor de reminder al gemaakt...) en dat alles opgestuurd wordt.TERW_DAN schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:47:
[...]
Ja, heeft effe geduurd
Maar ik ga sowieso uit bij Kickstarters dat die deadline toch niet hard gehaald wordt. Ergens vind ik dat ook helemaal niet zo erg. Ik wacht liever een maandje op een goed afgewerkt spel, dan dat het vlug geleverd wordt en het nog niet helemaal af is.
Het wachten op kickstarters vind ik altijd wel leuk, meedenken, rulebooks corrigeren en zo. Maar hoe dichter je bij de datum komt hoe spannender het wordt. Zo zie je weer dat goede communicatie altijd belangrijk is. Mijn eerst volgende kickstarter wordt waarschijnlijk over twee weken opgestuurd. Ik zit er al echt naar uit te kijken.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Jup, fatsoenlijke communicatie is wel fijn in zo'n geval. Dat laat bij sommige kickstarters nog wat te wensen over. Ik begrijp het af en toe wel (het kost stiekem heel veel tijd om iedereen te antwoorden), maar dat wil niet zeggen dat het prettig is.
Een Kickstarter voelt verder wel een beetje als een cadeautje voor je toekomstige zelf
Tegen de tijd dat'ie geleverd wordt ben ik meestal alweer half vergeten dat ik gebackt heb. Zo moeten Norsaga, Exploding Kittens en Blood Rage ook nog geleverd worden 

Tja, goede communicatie doet inderdaad wonderen bij Kickstarters. Zo wacht ik nog steeds op mijn Tokaido CE, maar de communicatie vanuit FunForge is echt beroerd te noemen. Ze hebben zichzelf aardig in de vingers gesneden met het aanbieden van geschilderde mini's en worden regelmatig door andere backers gepakt op "leugens" (dus eerst het ene zeggen en dan later precies het tegenovergestelde).
Maar ondanks dat ik nog steeds geen enkele Kickstarter heb ontvangen, vind ik het toch nog steeds een leuk concept
.
Maar ondanks dat ik nog steeds geen enkele Kickstarter heb ontvangen, vind ik het toch nog steeds een leuk concept

Xbox Live: Chevalric
Ik heb Gripmats besteld en daar zit ik al meer dan een jaar op te wachten. Gelukkig gaat het nu dan bijna gebeuren. Ik doe normaal gesproken wel heel veel onderzoek voor ik pledge en een beetje vertraging is bijna garandeerd. Op BGG heb je ook zo'n lijstje van ergste boardgame kickstarters, die zijn echt heel erg.
Mijn BGG profiel
Vooralsnog is het bij mij goed gegaan (2 Kickstarters, 1 Indiegogo). De rest is allemaal wel wat vertraagd, maar zou onderweg moeten zijn.
Ik verwacht ergens deze maand iig nog wel Monster Mansion en Rocket Race te mogen ontvangen.
Ik verwacht ergens deze maand iig nog wel Monster Mansion en Rocket Race te mogen ontvangen.
Exploding Kittens :D! Ik ben ook met smacht aan het wachten op mijn doos. Benieuwd wat die super secret gift gaat inhoudenWormaap schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:12:
Een Kickstarter voelt verder wel een beetje als een cadeautje voor je toekomstige zelfTegen de tijd dat'ie geleverd wordt ben ik meestal alweer half vergeten dat ik gebackt heb. Zo moeten Norsaga, Exploding Kittens en Blood Rage ook nog geleverd worden

Uiteindelijk weet ik bijna zeker dat de game enorm overhyped is. Maar ik twijfel er niet aan dat ik er wel wat leuke gamemomenten uit ga krijgen ^^
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Vandaag ook Galaxy of Trian binnen gekregen, tenminste, het gedeelte wat ik nog niet had. Vorig jaar een Essen pickup gedaan. Probleem was dat ze toen ik hem ophaalde een van de rassen niet meer hadden. Beloofd dat deze werd meegestuurd. En ja hoor, wat blijkt, hij mist nu weer... Eerst maar eens een bericht die kant op gedaan. Hopelijk sturen ze hem nog op.
volgens de engelstalige regels moet je de lange route houden, dat is strategisch ook het handigst denk ik.. zijn een hoop punten.. en in het begin weet je toch nog niet waar de knelpunten komen te liggen..Christiano007 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:13:
[...]
Ja Europe, sorry
Nog 2 vragen,
hoe bedoel je?Christiano007 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:13:
[...]
En is een station plaatsen geldig tot het volgende station, of mag je helemaal meeliften tot het einde van een wagon?
Een station is geldig van dat station tot het volgen de station waar je mee wil conecten ongeachter hoelang die route is, maar het mag maar 1 route zijn, dus niet van amsterdam naar Barcelona ofzo..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Natuurlijk is die game overhypedDarkfreak schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:07:
[...]
Exploding Kittens :D! Ik ben ook met smacht aan het wachten op mijn doos. Benieuwd wat die super secret gift gaat inhouden(een plushie kitten, GIEF!)
Uiteindelijk weet ik bijna zeker dat de game enorm overhyped is. Maar ik twijfel er niet aan dat ik er wel wat leuke gamemomenten uit ga krijgen ^^

Ok, dan lees ik wisselende reacties op internet. En het lijkt mij ook logisch dat je zeker de lange route moet houden.ToolkiT schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:26:
[...]
volgens de engelstalige regels moet je de lange route houden, dat is strategisch ook het handigst denk ik.. zijn een hoop punten.. en in het begin weet je toch nog niet waar de knelpunten komen te liggen..
Het is dus van station naar volgend station. Ik dacht dat het misschien wel mocht (bijv. van Amsterdam naar Barcelona) als 1 lange route zolang er maar wagonnen stonden.[...]
hoe bedoel je?
Een station is geldig van dat station tot het volgen de station waar je mee wil conecten ongeachter hoelang die route is, maar het mag maar 1 route zijn, dus niet van amsterdam naar Barcelona ofzo..
Nee, van station naar station mag niet.
Je mag vanaf een station maar 1 route gebruiken, en dan moet dat ofwel je eindbestemming zijn, of vanaf daar verder gaan op je eigen treintjes. Een ander station daar neerplempen mag niet.
Je mag vanaf een station maar 1 route gebruiken, en dan moet dat ofwel je eindbestemming zijn, of vanaf daar verder gaan op je eigen treintjes. Een ander station daar neerplempen mag niet.
Dan nog vind ik het opvallend dat er niet vaker een update eruit gedaan wordt bij sommige kickstarters.TERW_DAN schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:11:
Jup, fatsoenlijke communicatie is wel fijn in zo'n geval. Dat laat bij sommige kickstarters nog wat te wensen over. Ik begrijp het af en toe wel (het kost stiekem heel veel tijd om iedereen te antwoorden), maar dat wil niet zeggen dat het prettig is.
Juist om tijd te besparen kun je daar heel veel uit halen.
Het zou absoluut fijn zijn.
Baal wel een beetje van Galaxy of Trian nu. Vanmiddag alleen gekeken dat ik een pakketje had, maar compleet is het niet. Het zijn alleen de charactersheets van de Sslyx en de Avori, maar geen tokens en ook geen cheatsheet (of hoe je die kleine kaartjes dus wilt noemen).
Dus compleet is ie nog lang niet (en op deze manier ook niet speelbaar met meer dan 4
).
Eens kijken of ze ergens een mail adres hebben.
Baal wel een beetje van Galaxy of Trian nu. Vanmiddag alleen gekeken dat ik een pakketje had, maar compleet is het niet. Het zijn alleen de charactersheets van de Sslyx en de Avori, maar geen tokens en ook geen cheatsheet (of hoe je die kleine kaartjes dus wilt noemen).
Dus compleet is ie nog lang niet (en op deze manier ook niet speelbaar met meer dan 4

Als het een kickstarter was, kan je ze dan niet het beste via kickstarter benaderen met een private message? Tenzij ze in een update iets anders aangeven.TERW_DAN schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:59:
Hebben jullie Epic Card Game al gezien? Van de maker van Star Realms.
Mijn BGG profiel
Ik heb inmiddels een adres gevonden dat ze in de kickstarter hadden staan. Kan altijd nog een berichtje sturen als daarop niet gereageerd wordt.ViNcE schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:33:
[...]
Als het een kickstarter was, kan je ze dan niet het beste via kickstarter benaderen met een private message? Tenzij ze in een update iets anders aangeven.
Mijn Galaxy of Trian-spul is ook binnen. Van het weekend maar eens kijken of ik nu alles heb waarvoor ik gebackt heb, want dat blijkt dus nog niet helemaal zeker te zijn als ik het zo lees.
Aangezien er hier ook nog wel wat fans van Small World zitten, Days of Wonder neemt vanaf/op 9 juni orders aan voor de Small World Designer Edition.
Voor 450$ laat ik hem aan me voorbij gaan, maar misschien is er hier iemand zo gek fanatiek
Aangezien er hier ook nog wel wat fans van Small World zitten, Days of Wonder neemt vanaf/op 9 juni orders aan voor de Small World Designer Edition.
Voor 450$ laat ik hem aan me voorbij gaan, maar misschien is er hier iemand zo gek fanatiek

Ik heb er wel even over gedacht, maar kan zo'n prijs toch niet verantwoorden tegenover mezelfWormaap schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:17:
Mijn Galaxy of Trian-spul is ook binnen. Van het weekend maar eens kijken of ik nu alles heb waarvoor ik gebackt heb, want dat blijkt dus nog niet helemaal zeker te zijn als ik het zo lees.

Die speciale uitgaves zijn zoiets waar ik drietiende seconde over nadenk, tot mijn redelijke zelf mij inhaalt
. Toen ik laatst in m'n FLGS was stond daar de 10th Anniversary Edition van TTR met tien procent korting, dat was ook heel even verleidelijk. Het was dan nog niet het bedrag dat me deed twijfelen, maar het feit dat je die custom treintjes niet eens met de uitbreidingen kan gebruiken.
Ik blijf Kickstarter ook een leuk platform vinden voor nieuwe games. Dat je er soms lang moet op wachten calculeer ik gewoon in met de Blizzard-filosofie: it's done when it's done. Ik snap mensen niet die een KS backen als kerstcadeautje en dan zuur doen als blijkt dat ze het pas bij de vólgende kerst onder de boom kunnen leggen
Je wordt natuurlijk achterdochtig als je een maand niks hoort, maar meestal is het wel te verklaren. Ik zit nu met een KS die negen maanden achter loopt. Niet helemaal verwonderlijk als je weet dat de hele campagne door 1 persoon gerund wordt die ondertussen verhuisd is, van werk veranderd is én vader gaat worden van een tweeling. Dan mag hij van mij wel eens een weekje een update missen
.
Enfin, ik verwacht binnenkort Migration en Viceroy - ik ben benieuwd welke er het eerst gaat zijn!

Ik blijf Kickstarter ook een leuk platform vinden voor nieuwe games. Dat je er soms lang moet op wachten calculeer ik gewoon in met de Blizzard-filosofie: it's done when it's done. Ik snap mensen niet die een KS backen als kerstcadeautje en dan zuur doen als blijkt dat ze het pas bij de vólgende kerst onder de boom kunnen leggen

Je wordt natuurlijk achterdochtig als je een maand niks hoort, maar meestal is het wel te verklaren. Ik zit nu met een KS die negen maanden achter loopt. Niet helemaal verwonderlijk als je weet dat de hele campagne door 1 persoon gerund wordt die ondertussen verhuisd is, van werk veranderd is én vader gaat worden van een tweeling. Dan mag hij van mij wel eens een weekje een update missen

Enfin, ik verwacht binnenkort Migration en Viceroy - ik ben benieuwd welke er het eerst gaat zijn!
Ik ben ook benieuwd! Heb samen met 4 andere tweakers uit dit topic een 5-pack besteld. Zin in!HellPunk schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:52:
...

Ik kreeg gisteren een mailtje van de gasten van Galaxy of Trian met de vraag wat ik nog mis.
Blijkbaar is het ook bij meer mensen fout gegaan als ik de reacties zie. Hopelijk wordt dat nog netjes opgelost
Blijkbaar is het ook bij meer mensen fout gegaan als ik de reacties zie. Hopelijk wordt dat nog netjes opgelost

Vanavond gaan we The Road to Canterbury nog eens uit de kast halen. Na het zien van Rahdo's Runthrough wou ik het graag nog 'ns spelen, maar het spel is enkel voor 2-3 spelers en meestal zijn we met z'n vieren. Het is ook niet meteen een spel dat je met een achtjarige speelt, het thema is voor die leeftijd wat moeilijk uit te leggen :-). Maar vanavond komt het weer eens op tafel soms komt het wel goed uit dat de helft van de groep afbelt
.
Ik heb die campagne van Galaxy of Trian niet gevolgd, maar het lijkt erop dat je je pledge erg kon customizen. Dan stel je jezelf natuurlijk wel voor een hele klus, als je voor elke backer moet uitzoeken wat die ook weer wilde. Lijkt me verder wel een leuk spel, alleen zijn ze thuis niet zo van de space themes.

Ik heb die campagne van Galaxy of Trian niet gevolgd, maar het lijkt erop dat je je pledge erg kon customizen. Dan stel je jezelf natuurlijk wel voor een hele klus, als je voor elke backer moet uitzoeken wat die ook weer wilde. Lijkt me verder wel een leuk spel, alleen zijn ze thuis niet zo van de space themes.
[Voor 23% gewijzigd door HellPunk op 05-06-2015 09:58]
Gisteren twee nieuwe spelletjes gespeeld:
- Seasons was erg leuk met z'n tweeen, maar er is wel veel bij te houden. Puntje van jou gaat naar mij, eind van het rondje krijg ik nog een puntje, behalve als het einde seizoen is, ... Dat moet je wel erg goed in de gaten houden. Maar het was simpel uit te leggen en speelde best vlot.
- One Zero One was een kickstarter, maar ik speel zelden twee speler spellen. Dit was veel leuker dan ik had verwacht. Micro game met een programmeer thema dat echt ontzettend goed in elkaar zat. We hebben het drie keer gespeeld en erg veel lol gehad. Voor even tussendoor zeker een aanrader.
- Seasons was erg leuk met z'n tweeen, maar er is wel veel bij te houden. Puntje van jou gaat naar mij, eind van het rondje krijg ik nog een puntje, behalve als het einde seizoen is, ... Dat moet je wel erg goed in de gaten houden. Maar het was simpel uit te leggen en speelde best vlot.
- One Zero One was een kickstarter, maar ik speel zelden twee speler spellen. Dit was veel leuker dan ik had verwacht. Micro game met een programmeer thema dat echt ontzettend goed in elkaar zat. We hebben het drie keer gespeeld en erg veel lol gehad. Voor even tussendoor zeker een aanrader.
[Voor 87% gewijzigd door ViNcE op 05-06-2015 12:35]
Mijn BGG profiel
One Zero One is leuk inderdaad. Daar heb ik met een vriend een paar potjes van de PnP van gespeeld. Sinds de 'echte' versie binnen is gekomen heb ik'm nog niet uit het doosje gehad, toch maar eens doenViNcE schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:32:
Gisteren twee nieuwe spelletjes gespeeld:

Zelf gisteravond weer een potje Twilight Struggle gespeeld met mijn vriendin. Deze keer speelde ik met de USSR. Vriendin werd in beurt drie een beetje overvallen door een hand met drie scoring cards (Europe, Asia én Middle-East, alles dat je op dat punt kan hebben). Die kreeg ze niet echt lekker weggewerkt, dus tegen het einde van beurt vier kon ik de win op VP pakken.
Na drie potjes kan ik hem nog steeds enorm aanraden. We weten ondertussen redelijk wat er in early war aan kaarten voorbij gaat komen, en daardoor wordt het spel daar een stuk tactischer.
Van het weekend gaat Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game voor het eerst op tafel komen. Eerst nog checken, ordenen en sleeven, maar ik heb er zin in!

En vanavond Legendary Encounters voor het eerst gespeeld 
Eerst twee uur bezig geweest met sleeven, sorteren en controleren of alles in de doos zat. Daarna de eerste twee potjes gedaan.
Conclusie: Top! Het deck building gebeuren voelt wat trager dan bijvoorbeeld Star Realms of Dominion, maar dat is vooral omdat er meer gebeurt tussen je beurten. Doordat de vijanden op je af komen zonder dat je ziet wat het is geeft het best een spannend gevoel. En dood is dood, waardoor de dreiging een stuk echter voelt dan bij spellen waar player elimination niet voorkomt. Tijdens ons eerste potje kreeg ik vroeg een Face Hugger in mijn gezicht die we niet stuk kregen. Dan wordt er een Chest Burster-kaart in je discard pile gegooid die bij je volgende reshuffle meegaat. Raap je die, ben je dood. Daardoor werd elke beurt het kaarten rapen al spannend, terwijl ik mijn stinkende best deed om nog zoveel mogelijk te betekenen voor mijn vriendin. Uiteindelijk ging ik dood en heeft zij het nog redelijk uitgehouden, om uiteindelijk toch verslagen te worden door drie Aliens tegelijk.
Tweede potje wat tactischer gespeeld, en uiteindelijk gewonnen. Toch voelde het nog spannend omdat we een aantal keer redelijk in de penarie zaten.
De kwaliteit van de playmat is top. De kaartjes zijn wat minder, dus sleeven is wel aan te raden.
Morgen gaat'ie met een andere groep op tafel, eens kijken of'ie daar net zo goed bevalt

Eerst twee uur bezig geweest met sleeven, sorteren en controleren of alles in de doos zat. Daarna de eerste twee potjes gedaan.
Conclusie: Top! Het deck building gebeuren voelt wat trager dan bijvoorbeeld Star Realms of Dominion, maar dat is vooral omdat er meer gebeurt tussen je beurten. Doordat de vijanden op je af komen zonder dat je ziet wat het is geeft het best een spannend gevoel. En dood is dood, waardoor de dreiging een stuk echter voelt dan bij spellen waar player elimination niet voorkomt. Tijdens ons eerste potje kreeg ik vroeg een Face Hugger in mijn gezicht die we niet stuk kregen. Dan wordt er een Chest Burster-kaart in je discard pile gegooid die bij je volgende reshuffle meegaat. Raap je die, ben je dood. Daardoor werd elke beurt het kaarten rapen al spannend, terwijl ik mijn stinkende best deed om nog zoveel mogelijk te betekenen voor mijn vriendin. Uiteindelijk ging ik dood en heeft zij het nog redelijk uitgehouden, om uiteindelijk toch verslagen te worden door drie Aliens tegelijk.
Tweede potje wat tactischer gespeeld, en uiteindelijk gewonnen. Toch voelde het nog spannend omdat we een aantal keer redelijk in de penarie zaten.
De kwaliteit van de playmat is top. De kaartjes zijn wat minder, dus sleeven is wel aan te raden.
Morgen gaat'ie met een andere groep op tafel, eens kijken of'ie daar net zo goed bevalt

Zit er nog iemand in de KS van Samara? Ik was deze eigenlijk nog nergens tegengekomen, maar ziet er wel de moeite uit. Een Nederlands product overigens, van Corné van Moorsel van Cwali, een uitgever die zijn strepen al verdiend heeft. Woont hier net over de grens in Maastricht, vind het wel leuk dat hij pickup bij hem thuis aanbiedt
.

Ik heb 'm gebacked, omdat de mechanic me wel aansprak en het me daardoor een leuke game leek. En voor 26 euro is het op zich nog wel leuk om een keer zo'n project te backen (gezien ik 'm op ga halen in Essen).
Volgens mij heb ik ooit een online discussie gehad met die Corné. Hij vroeg om feedback voor z'n Engelstalige handleiding. En toen ik een aantal correcties gaf, geloofde hij me niet omdat ik niet Engels was. Dus spellen van hem sla ik even over.
Mijn BGG profiel
Ik heb hem ook gebacked, lijkt me wel geinigHellPunk schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:10:
Zit er nog iemand in de KS van Samara? Ik was deze eigenlijk nog nergens tegengekomen, maar ziet er wel de moeite uit. Een Nederlands product overigens, van Corné van Moorsel van Cwali, een uitgever die zijn strepen al verdiend heeft. Woont hier net over de grens in Maastricht, vind het wel leuk dat hij pickup bij hem thuis aanbiedt.

Zit ook te kijken naar https://www.kickstarter.c...yed-or-smelt?ref=category
Iemand anders ook interesse? Dan kan ik de developer contacten of er een mogelijkheid is om te bundelen en zo de verzendkosten te delen.
(...)
Ook gebackt, ziet er leuk uitHellPunk schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:10:
Zit er nog iemand in de KS van Samara? Ik was deze eigenlijk nog nergens tegengekomen, maar ziet er wel de moeite uit. Een Nederlands product overigens, van Corné van Moorsel van Cwali, een uitgever die zijn strepen al verdiend heeft. Woont hier net over de grens in Maastricht, vind het wel leuk dat hij pickup bij hem thuis aanbiedt.

En als jij in de buurt van Maastricht zit, stuur me dan eens een DM. Mijn vriendin woont in Maastricht en ik ben daar bijna altijd, dus misschien kunnen we dan eens een keer iets spelen

Zelf vandaag weer een game day gehad. Twee potjes Legendary Encounters, een potje 4p Star Realms en een potje Sushi Go! gespeeld. Die laatste is nog wat sneller dan op het doosje staat. Het doosje zegt 15 minuten, maar we waren in 15 minuten klaar inclusief speluitleg

[Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 07-06-2015 19:28]
Ik heb vorig jaar de Franse vertaling van Typo 2D gemaakt, dat verliep op zich best vlot. Hij leek me toen wel erg gedreven, dan vat je goede raad misschien niet altijd als dusdanig opViNcE schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:02:
Volgens mij heb ik ooit een online discussie gehad met die Corné. Hij vroeg om feedback voor z'n Engelstalige handleiding. En toen ik een aantal correcties gaf, geloofde hij me niet omdat ik niet Engels was. Dus spellen van hem sla ik even over.

Ik hou het in de gaten, maar ik probeer ook al meer dan een jaar naar een bijeenkomst van Boardgaming Inc. te gaan, die hebben al twee beloftes tegoed van me. So many games, so little timeWormaap schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:25:
[...] Ook gebackt, ziet er leuk uit
En als jij in de buurt van Maastricht zit, stuur me dan eens een DM. Mijn vriendin woont in Maastricht en ik ben daar bijna altijd, dus misschien kunnen we dan eens een keer iets spelen

Tijd niet geweest! Excuses daarvoor;
Vanavond ga ik weer voor het eerst sinds tijden bordspellen spelen, Netrunner!
Toch er maar weer inkomen, en misschien tzt aan een toernooi meedoen
Vanavond ga ik weer voor het eerst sinds tijden bordspellen spelen, Netrunner!
Toch er maar weer inkomen, en misschien tzt aan een toernooi meedoen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zo, de Zombicide: Black Plague kickstarter gaat als een speer. Nu, iets meer dan 2 uur later, al bijna 600k opgehaald. Hij was in 16 minuten al funded. Heb helaas geen Early Bird kunnen bemachtigen, omdat Kickstarter het allemaal niet meer trok. Had om 21.00 gelijk de pledge gedaan en volledig afgerond, maar vervolgens bleef hij op "processing" hangen. Uiteindelijk om half 11 een mail dat de pledge mislukt was. Dus dat wordt één addon minder kopen 

paar potjes netrunner erop zitten:
Corp -> Wayland
Runner -> Shaper
1e Potje:
Ik, Corp
Vrouw, Runner
Ik focus gelijk op cashflow, zorgen dat ik genoeg heb om ice te rezzen, zorgen dat mijn remote servers beveiligd zijn. En begin dan agenda's te advancen.
Runner gaat gelijk runs doen op mijn R&D en HQ. Hierdoor krijgt ze 2 agenda points voordat ik kan beveiligen. Dus een achterstand.
Uiteindelijk terug gekomen met Hadrian's Wall ICE voor mijn agenda's, en scoor zo 2x3 + 1 agenda.
2e potje,
Ik, Runner
Vrouw, Corp
Ik als runner wordt constant neer geramd, en krijg al snel mijn eerste tag. Hierna besluit ik aggresief te gaan spelen, constant runnen, constant kijken wat welke ICE doet. Uiteindelijk kan ik genoeg ICE breken om 2 Agenda's van 3 punten te stelen. Uiteindelijk jat ik van een niet goed beveiligde remote server mijn laatste punt.
Wat een heerlijk spel
Corp -> Wayland
Runner -> Shaper
1e Potje:
Ik, Corp
Vrouw, Runner
Ik focus gelijk op cashflow, zorgen dat ik genoeg heb om ice te rezzen, zorgen dat mijn remote servers beveiligd zijn. En begin dan agenda's te advancen.
Runner gaat gelijk runs doen op mijn R&D en HQ. Hierdoor krijgt ze 2 agenda points voordat ik kan beveiligen. Dus een achterstand.
Uiteindelijk terug gekomen met Hadrian's Wall ICE voor mijn agenda's, en scoor zo 2x3 + 1 agenda.
2e potje,
Ik, Runner
Vrouw, Corp
Ik als runner wordt constant neer geramd, en krijg al snel mijn eerste tag. Hierna besluit ik aggresief te gaan spelen, constant runnen, constant kijken wat welke ICE doet. Uiteindelijk kan ik genoeg ICE breken om 2 Agenda's van 3 punten te stelen. Uiteindelijk jat ik van een niet goed beveiligde remote server mijn laatste punt.
Wat een heerlijk spel

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Bizar, het zit nu al bijna op een miljoen en 26 stretch goals unlocked.Chevalric schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:12:
Zo, de Zombicide: Black Plague kickstarter gaat als een speer. Nu, iets meer dan 2 uur later, al bijna 600k opgehaald. Hij was in 16 minuten al funded. Heb helaas geen Early Bird kunnen bemachtigen, omdat Kickstarter het allemaal niet meer trok. Had om 21.00 gelijk de pledge gedaan en volledig afgerond, maar vervolgens bleef hij op "processing" hangen. Uiteindelijk om half 11 een mail dat de pledge mislukt was. Dus dat wordt één addon minder kopen
Hoe is Zombicide eigenlijk? Wel eens wat over gelezen maar nooit in verdiept.
Ik heb het een keer gespeeld, vond het niet bijzonder leuk eigenlijk.
Er zat wat mij betreft wat te weinig actie in. Maar misschien moet ik 't nog een keer een kans geven.
Er zat wat mij betreft wat te weinig actie in. Maar misschien moet ik 't nog een keer een kans geven.
Het heeft miniatures en daar wordt de kickstarter gemeenschap helemaal gek van. Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar ik heb genoeg verhalen gelezen van mensen die er niet veel aan vonden. Ik geloof wel dat je de miniatures dan weer kan gebruiken voor Dead of Winterpsychoclown schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Bizar, het zit nu al bijna op een miljoen en 26 stretch goals unlocked.
Hoe is Zombicide eigenlijk? Wel eens wat over gelezen maar nooit in verdiept.

Mijn BGG profiel
Ook hier één keer gespeeld en niet zo'n fan. Het heeft een hoop mini's, en dat heeft inderdaad appeal op Kickstarter. Qua game heeft het een zooi onlogische regels (waarom raak ik per definitie mijn teamgenoot als eerste als ik schiet op een square waar een teamgenoot en een zombie staan?) en vond ik het niet zo interessant.
Die regel is er bij Black Plague uit gehaald.Wormaap schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:48:
Ook hier één keer gespeeld en niet zo'n fan. Het heeft een hoop mini's, en dat heeft inderdaad appeal op Kickstarter. Qua game heeft het een zooi onlogische regels (waarom raak ik per definitie mijn teamgenoot als eerste als ik schiet op een square waar een teamgenoot en een zombie staan?) en vond ik het niet zo interessant.
De aantrekkingskracht zit 'm (volgens mij) in:
1. mini's
2. leuke referenties naar pop culture in de heroes
3. co-op
4. campaign
Het is hardcore ameritrash, dus veel thema en weinig strategische diepgang. Als je dus vooral van spellen houdt waarbij je met blokjes mag schuiven en een spreadsheet nodig hebt om keuzes te maken (oftewel een hardcore euro game liefhebber bent), dan is dit geen spel voor jou

Haha, dat is waarChevalric schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Die regel is er bij Black Plague uit gehaald.
De aantrekkingskracht zit 'm (volgens mij) in:
1. mini's
2. leuke referenties naar pop culture in de heroes
3. co-op
4. campaign
Het is hardcore ameritrash, dus veel thema en weinig strategische diepgang. Als je dus vooral van spellen houdt waarbij je met blokjes mag schuiven en een spreadsheet nodig hebt om keuzes te maken (oftewel een hardcore euro game liefhebber bent), dan is dit geen spel voor jou.

Maar ik ben inderdaad vooral geïnteresseerd in Eurogames.
Maar alle gekheid op een stokje: CoolMiniOrNot is momenteel de kip met de gouden eieren. Alles dat ze produceren op Kickstarter brengt minimaal een paar ton op. Ik denk dat het vooral de miniaturen-crowd is die er helemaal dol op is, want hun mini's zijn van hoge kwaliteit, voor bordspel miniatuurtjes.
Bekijk hun lijst van projecten maar eens. Bijna alle projecten hebben meer dan 1000% boven hun funding goal gescoord. En de spellen die minder hebben gescoord zijn de spellen waar bijna geen mini's in zitten.
Dus dat is vooral de reden dat Zombicide: Black Plague zo enorm goed loopt. Het wordt interessant om te zien of ze het Conan bordspel (3,3 miljoen dollar) voorbijstreven!
Bekijk hun lijst van projecten maar eens. Bijna alle projecten hebben meer dan 1000% boven hun funding goal gescoord. En de spellen die minder hebben gescoord zijn de spellen waar bijna geen mini's in zitten.
Dus dat is vooral de reden dat Zombicide: Black Plague zo enorm goed loopt. Het wordt interessant om te zien of ze het Conan bordspel (3,3 miljoen dollar) voorbijstreven!
Yep, CMoN weet precies wat de Kickstarter-crowd wil.
En laat ik eerlijk zijn: Ik heb Blood Rage ook hoofdzakelijk gebackt vanwege de doos vol coole mini's. Dat ik dan achteraf lees dat Eric Lang een gerespecteerd gamedesigner is en de game dus waarschijnlijk ook nog gaaf is, is mooi meegenomen
En laat ik eerlijk zijn: Ik heb Blood Rage ook hoofdzakelijk gebackt vanwege de doos vol coole mini's. Dat ik dan achteraf lees dat Eric Lang een gerespecteerd gamedesigner is en de game dus waarschijnlijk ook nog gaaf is, is mooi meegenomen

Zombicide: BP is m'n 4e CMoN Kickstarter: World of Smog, Blood Rage en B-Sieged gingen er al voor. Dat wordt dus een hoop mini's schilderen de komende jaren
.

Ugh. Mini's schilderen ben ik wel klaar mee. * Wormaap heeft jarenlang Warhammer en Warhammer: 40.000 gespeeld 

Als Kicktraq het goed heeft komt ie op 15m$ uit http://www.kicktraq.com/p...t/zombicide-black-plague/ Nu kun je dat wel met een redelijke korrel zout nemen, zeker in de eerste paar dagen van een campagne natuurlijk. Maar 3,3 miljoen lijkt me niet onhaalbaar.Chevalric schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:57:
LOL, ik ben net begonnen met Warhammer 40.000Wormaap schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:48:
Ugh. Mini's schilderen ben ik wel klaar mee. * Wormaap heeft jarenlang Warhammer en Warhammer: 40.000 gespeeld

Als Kicktraq ergens niet goed in is, is het voorspellen van de eindscore van een Kickstarter campaign. Vooral de CMoN Kickstarters gaan in de laatste 48 uur vaak net zo hard omhoog als in de eerst 48 uur.TERW_DAN schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:56:
[...]
Als Kicktraq het goed heeft komt ie op 15m$ uit http://www.kicktraq.com/p...t/zombicide-black-plague/ Nu kun je dat wel met een redelijke korrel zout nemen, zeker in de eerste paar dagen van een campagne natuurlijk. Maar 3,3 miljoen lijkt me niet onhaalbaar.
Maar goed, die 3,3 miljoen gaat inderdaad wel lukken, gok ik zo.
[Voor 47% gewijzigd door Chevalric op 09-06-2015 16:09]
Anoniem: 63800
Heel leuk hoor die cmon kickstarters.
Maar was kickstarters origineel niet bedoeld voor nieuwe bedrijven en mensen die een opstart proberen te maken??
Volgens mij is cmon allang een gevestigde naam waardoor ik principieel eigenlijk tegen hun manier van marketing ben. Iemand die het dus uit de winkel wil halen bij release of in de winkel zou willen pre-orderen krijgt niks extra's
Ook winkeliers zijn hier zwaar de dupe van.
Helaas zitten er weer veel extra's bij die het dan wel weer interessant zijn. Maar graag zou ik ze een winkel actie zien maken voor de verandering.
Maar was kickstarters origineel niet bedoeld voor nieuwe bedrijven en mensen die een opstart proberen te maken??
Volgens mij is cmon allang een gevestigde naam waardoor ik principieel eigenlijk tegen hun manier van marketing ben. Iemand die het dus uit de winkel wil halen bij release of in de winkel zou willen pre-orderen krijgt niks extra's
Helaas zitten er weer veel extra's bij die het dan wel weer interessant zijn. Maar graag zou ik ze een winkel actie zien maken voor de verandering.
CMON is erachter gekomen dat dit voor hun in principe gratis incashen is. Ze verdienen zich kapot, dus waarom niet? Zolang mensen blijven betalen zal het doorgaan.Anoniem: 63800 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:02:
Kickstarter was inderdaad opgezet om projecten te crowdfunden die anders niet gefund werden. Maar dit is toch ook prima? Ze sluiten nu gewoon een aantal stappen uit, uitgevers, winkels etc. zodat ze zelf meer verdienen.Anoniem: 63800 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:02:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik denk dat dat gewoon vraag en aanbod is. Als een campagne geen nut heeft, of niemand aanspreekt dan blijft de funding achter. Misschien niet helemaal hoe het ingestoken is, maar als het op deze manier werkt om producten te verkopen, waarom dan niet? Ik heb er weinig problemen mee.
En hey, per bordspel kunnen ze een nieuw huis kopen
Dus inderdaad, waarom niet. Ze verdienen stukken meer dan elke andere boardgame maker (behalve misschien FFG)

Games Workshop zal ook nog wel meer verdienen. En dan hebben we het nog niet over Hasbro, MB en de andere fabrikanten van de 'klassieke' bordspellen. Binnen moderne bordspellen zit je er inderdaad niet ver naast denk ikcorset schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:01:
En hey, per bordspel kunnen ze een nieuw huis kopenDus inderdaad, waarom niet. Ze verdienen stukken meer dan elke andere boardgame maker (behalve misschien FFG)

GW = geen bordspel maker
dat ze ze hebben is puur toeval 

De verschillende zombicide titels verkopen anders ook prima in retail, hoor. Die smoes over die arme winkeliers is zwaar overtrokken. Die paar duizend mensen wereldwijd die de kickstarter backen maken niet zoveel verschil als je denkt.Anoniem: 63800 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:02:
Je moet niet vergeten dat Kickstarter zelf ook nog wat vangt:
https://www.kickstarter.com/help/fees
Ze pakken dus minimaal 8% mee op elke dollar die ze verdienen. Dat is nogal fors. Dus er kleven ook nadelen aan om het via Kickstarter te doen.
Ze pakken dus minimaal 8% mee op elke dollar die ze verdienen. Dat is nogal fors. Dus er kleven ook nadelen aan om het via Kickstarter te doen.
Anoniem: 63800
Die 8% is niks als je kijkt wat er naar de distributeur gaat en dan winkelier.Robkazoe schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:22:
Je moet niet vergeten dat Kickstarter zelf ook nog wat vangt:
Alleen is het jammer dat ze nooit meer acties in de winkel doen met pre-orders.
Ik heb bij mezelf gemerkt dat Kickstarter grotendeels los staat van mijn aankopen bij de FLGS. Ik back meestal spellen waarvan ik verwacht dat ik ze in mijn FLGS nooit ga zien, de spellen op mijn reguliere wishlist komen nog gewoon van bij de FLGS vandaan.
De grootste concurrent van de FLGS is voor mij de OLGS, maar als je de verzendingskosten erbij rekent is het verschil vaak peanuts en dan vind ik het toch leuker om meteen met de doos naar buiten te kunnen lopen. Het helpt wel dat mijn FLGS meestal erg redelijk is in zijn prijzen en goede service levert - dure winkels die niets voor hun klanten willen doen moeten er niet van opkijken dat de winkelbel niet rinkelt
De grootste concurrent van de FLGS is voor mij de OLGS, maar als je de verzendingskosten erbij rekent is het verschil vaak peanuts en dan vind ik het toch leuker om meteen met de doos naar buiten te kunnen lopen. Het helpt wel dat mijn FLGS meestal erg redelijk is in zijn prijzen en goede service levert - dure winkels die niets voor hun klanten willen doen moeten er niet van opkijken dat de winkelbel niet rinkelt

Naar welke FLGS ga jij? Ik ga normaal in Maastricht naar Vlieg-er-uit, maar ik vind het jammer dat die vooral Nederlandse vertalingen van spellen heeft liggen. Hij kan wel Engelse versies bestellen, maar meestal veel (20 tot 30%) duurder dan de NL-versies. Verder wel altijd topservice, als er iets mis is wordt het netjes opgelost. Maar van de andere kant heeft de eigenaar zelf niet zoveel met spellen (hij is meer van de vliegers die'ie ook verkoopt), dus een 'wat heb je nog binnengekregen dat je denkt dat ik leuk vind?' gaat niet gebeuren.HellPunk schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:25:
Ik heb bij mezelf gemerkt dat Kickstarter grotendeels los staat van mijn aankopen bij de FLGS. Ik back meestal spellen waarvan ik verwacht dat ik ze in mijn FLGS nooit ga zien, de spellen op mijn reguliere wishlist komen nog gewoon van bij de FLGS vandaan.
Vanwege het prijsverschil met Engelstalige spellen koop ik toch het meeste online. Dan haal ik de verzendkosten er meestal toch ruim uit.
GW weet zelf amper wat ze zijncorset schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:40:
GW = geen bordspel makerdat ze ze hebben is puur toeval

Maar ik vond GW wel deels vergelijkbaar met CMoN, aangezien bij beiden de mini's en de games onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Was verder ook maar een snelle vergelijking, hecht er niet teveel waarde aan

In other news: gisteren twee verlate verjaardagscadeaus gekregen van mijn vriendengroep. Ik mag me nu ook eindelijk bij de TtR-familie voegen

[Voor 27% gewijzigd door Wormaap op 10-06-2015 13:49]
Zo, de voorbije weken de hele vorige draad gelezen en deze :-) Veel lectuur!
Ik speelde als kind vroeger enorm veel spelletjes. Dat was de tijd dat 999 opkwam met elfenland, catan, el grande, ... Oh en hero Quest was ook een van de favorieten. Toen mijn broer het huis uit trok is het bordspellen spelen bijna tot een stilstand gekomen en ben ik naar de digitale games overgegaan.
Sinds ik alleen woon toch een lokale spellenclub opgezocht, mijn beste kameraad ook weer wat warmer gekregen voor bordspellen en zo ben ik het voorbije jaar weer op gang geraakt. De tabletop markt is enorm ge-evolueerd de voorbije 10 jaar. Daarom dus de hele draad doorgelezen voor wat tips.
Mijn recentste aankopen zijn: lotr lcg + een aantal uitbreidingen, hive pocket edition en forbidden island (deze laatste op een rommelmarkt). Vooral lotr lcg spelen we plat.
Mijn lijstje van spellen die ik wil kopen wordt aangevoerd door Pandemic en Small World. Verder probeer ik gewoon in de club (als ik er geraak) zoveel mogelijk nieuwe spellen te leren kennen. En essen staat ook al aangeduid in de agenda zodat ik weet welk weekend het is. We zien over een paar maand wel hoeveel en welke dagen ik ga :-)
Van het weekend waren we uitgenodigd bij de buren die zot zijn van bordspelen. De nieuwe vriendin sinds een paar maand ging ook mee. Las Vegas en Geschenkt (ook wel: no thanks!) gespeeld en zij kon het zeker wel smaken. Dus ik ben haar nu ook langzaam aan het warm maken voor meer spellen te spelen onder ons twee ^^
Ik speelde als kind vroeger enorm veel spelletjes. Dat was de tijd dat 999 opkwam met elfenland, catan, el grande, ... Oh en hero Quest was ook een van de favorieten. Toen mijn broer het huis uit trok is het bordspellen spelen bijna tot een stilstand gekomen en ben ik naar de digitale games overgegaan.
Sinds ik alleen woon toch een lokale spellenclub opgezocht, mijn beste kameraad ook weer wat warmer gekregen voor bordspellen en zo ben ik het voorbije jaar weer op gang geraakt. De tabletop markt is enorm ge-evolueerd de voorbije 10 jaar. Daarom dus de hele draad doorgelezen voor wat tips.
Mijn recentste aankopen zijn: lotr lcg + een aantal uitbreidingen, hive pocket edition en forbidden island (deze laatste op een rommelmarkt). Vooral lotr lcg spelen we plat.
Mijn lijstje van spellen die ik wil kopen wordt aangevoerd door Pandemic en Small World. Verder probeer ik gewoon in de club (als ik er geraak) zoveel mogelijk nieuwe spellen te leren kennen. En essen staat ook al aangeduid in de agenda zodat ik weet welk weekend het is. We zien over een paar maand wel hoeveel en welke dagen ik ga :-)
Van het weekend waren we uitgenodigd bij de buren die zot zijn van bordspelen. De nieuwe vriendin sinds een paar maand ging ook mee. Las Vegas en Geschenkt (ook wel: no thanks!) gespeeld en zij kon het zeker wel smaken. Dus ik ben haar nu ook langzaam aan het warm maken voor meer spellen te spelen onder ons twee ^^
Zijn er hier ook mensen die role-playing-games spelen?
We zitten met onze groep een beetje met een dilemma.
We hebben in eerste instantie AD&D (2E) voor een aantal jaren gespeeld tot we merkten dat we meer behoefte hadden aan het maken van meer gespecificeerde karakters. We zijn toen overgestapt op GURPS en hebben dat nu een aantal jaren gespeeld.
Op dit moment is het zo dat we eigenlijk toe zijn aan iets anders...
Waar we naar op zoek zijn is een role-playing systeem dat we in fantasy-setting kunnen vorm geven waarin spelers niet in een keurslijf worden geperst (dat was het gevoel bij AD&D 2e door allignments en vaste classes).
Zijn er dus mensen die hier een ander hebben gespeeld en wat vond men ervan?
We overwegen om Vampire eens een kans te gaan geven.
We zitten met onze groep een beetje met een dilemma.
We hebben in eerste instantie AD&D (2E) voor een aantal jaren gespeeld tot we merkten dat we meer behoefte hadden aan het maken van meer gespecificeerde karakters. We zijn toen overgestapt op GURPS en hebben dat nu een aantal jaren gespeeld.
Op dit moment is het zo dat we eigenlijk toe zijn aan iets anders...
Waar we naar op zoek zijn is een role-playing systeem dat we in fantasy-setting kunnen vorm geven waarin spelers niet in een keurslijf worden geperst (dat was het gevoel bij AD&D 2e door allignments en vaste classes).
Zijn er dus mensen die hier een ander hebben gespeeld en wat vond men ervan?
We overwegen om Vampire eens een kans te gaan geven.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Pathfinder! Geweldig,
Vampire: The Masquerade blijft ook een persoonlijke favoriet

Pathfinder is een prima systeem (jaren gespeeld), maar als het issue met (A)D&D is dat je niet gebonden wil zijn aan vaste classes en alignments, dan ga je met Pathfinder ook niet ver komen.
Geen persoonlijke ervaring, maar ik heb gehoord dat Dungeon World veel vrijheid geeft, mede door een kleine regelset. Maar als ik even snel zoek heeft die ook vaste classes.
Geen persoonlijke ervaring, maar ik heb gehoord dat Dungeon World veel vrijheid geeft, mede door een kleine regelset. Maar als ik even snel zoek heeft die ook vaste classes.
Ik zit zelf ook te kijken naar Dungeon World. Dit gaat echt heel erg om het verhaal. Je vertelt wat je wilt doen en de DM bepaalt welk 'move' daarbij hoort. Dan rol je met 2d6. 10 of hoger is een succes, je slaagt in wat je wilde doen. 7-8-9 is een gedeeltelijk succes, het lukt je wel maar er ontstaat een complicatie (extra enemy, je raakt je wapen kwijt, etc.). 6 of lager lukt je plan niet. De DM kan in deze gevallen aangeven wat er gebeurt. Hij kan een 'soft move' doen, "in je ooghoeken zie je iets bewegen, maar je kan niet goed zien wat", of een 'hard move', "Je hebt het monster kwaad gemaakt en bijt in je arm (roll for damage)". "Wat doe je?"Wormaap schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:48:
Dat spreekt me wel heel erg aan. Bij D&D 4e zaten we op een gegeven moment uren met miniatuurtjes te spelen, dan kan je beter Descent doen.
Mijn BGG profiel
Kleine verduidelijking: ik woon aan de andere kant van de grens (Tongeren)Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:42:
[...]
Naar welke FLGS ga jij? Ik ga normaal in Maastricht naar Vlieg-er-uit, maar ik vind het jammer dat die vooral Nederlandse vertalingen van spellen heeft liggen.

Mijn FLGS is Oberonn in Hasselt. Zeker een bezoek waard, vanuit Maastricht is dat wel te doen

Als je er ooit naartoe gaat, wandel dan ook even de binnenstad in voor een bezoek aan Wonderland - topadres voor strips en comics!
Bij Vlieg Eruit kom ik ook wel af en toe, maar ik vind er zelden wat aan een aantrekkelijke prijs. Aan de eigenaar ligt het idd niet, de service is uitstekend. Mijn schoonmoeder had er met kerst een spel gekocht en dat kon ik zonder problemen ruilen - A Castle for All Seasons is nu eenmaal niet hetzelfde als Kingsburg

Dan moet je onze DM hebben: die heeft ons op een gegeven moment eerst in een droomwereld laten terecht komen en nieuwe chars laten rollen voor die wereld. Die nieuwe chars gingen dan dood in die droomwereld waardoor iedereen wéér een nieuw char kreeg. Zo hadden we dus drie chars waarmee we constant tussen die drie werelden switchten. Je kreeg er haast een identiteitscrisis vanWaar we naar op zoek zijn is een role-playing systeem dat we in fantasy-setting kunnen vorm geven waarin spelers niet in een keurslijf worden geperst (dat was het gevoel bij AD&D 2e door allignments en vaste classes).

Hier ook! Ga binnenkort weer eens proberen een groepje op te zetten. Kijken of het deze keer wel vaker dan drie sessies duurt. Dat is altijd het probleem in de vriendengroep hier.corset schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:05:
Pathfinder! Geweldig,

Wa Doede Nou
Ik kan niet heel veel regels over dungeon world vinden maar ik vrees dat dat net iets té simpel gaat zijn voor wat ik zoek. Mijn spelers willen vaak de meest onmogelijke dingen doen (iemand met een speer in een oog gooien van 30 meter afstand) als dat dus echt enkel op 2d6 zonder modifiers gedaan gaat worden dan vrees ik dat iedereen de meest verschikkelijke moves gaat proberen uit te voeren zonder na te denken of iets ook wel een klein beetje mogelijk is.
Pathfinder en Vampire staan nog open om me verder in te verdiepen (al mee begonnen natuurlijk).
Dank alvast zo ver voor de reacties!!! Helpt altijd om eens van iemand buiten de groep te horen wat mensen leuk vinden om te spelen, frisse blik en zo na 20 jaar rpg...
Pathfinder en Vampire staan nog open om me verder in te verdiepen (al mee begonnen natuurlijk).
Dank alvast zo ver voor de reacties!!! Helpt altijd om eens van iemand buiten de groep te horen wat mensen leuk vinden om te spelen, frisse blik en zo na 20 jaar rpg...
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
De complete handleiding is vrij beschikbaar op internetSaffie_time schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:49:
Ik kan niet heel veel regels over dungeon world vinden

Dit waren dus juist de dingen die mij niet lukte in D&D 4e. Stel nu dat iemand zijn wapen liet vallen, dan moest je eerst met een rekenmachine controleren welke dobbelstenen er gebruikt konden worden. De regels waren veel te strak. In Dungeon World gaat het juist om het verhaal. Alles kan, als je het in het verhaal kan uitleggen. Als je dit verhaal leest wordt het misschien iets duidelijker.maar ik vrees dat dat net iets té simpel gaat zijn voor wat ik zoek. Mijn spelers willen vaak de meest onmogelijke dingen doen (iemand met een speer in een oog gooien van 30 meter afstand) als dat dus echt enkel op 2d6 zonder modifiers gedaan gaat worden dan vrees ik dat iedereen de meest verschikkelijke moves gaat proberen uit te voeren zonder na te denken of iets ook wel een klein beetje mogelijk is.
Vanavond weer een spellenavond met zeven mensen. Dat zal wel heel veel One Night Ultimate Werewolf worden. Maar even door de spellenkast lopen om te kijken welke spellen goed voor zeven mensen zijn.
Mijn BGG profiel
Dus... Gisteravond op game night het eerste potje TtR met de groep gespeeld (ik had de digitale versie al wat keren gedaan). En het viel mij nogal tegen. Gelukkig is de reden daarvoor makkelijk te verhelpen. Er was namelijk een speler die het spel al een behoorlijk aantal keren had gespeeld, en erop stond dat we VPs voor geclaimde routes niet bijhielden tijdens het spel 'want het is veel makkelijker om die op het eind te tellen want iedereen vergeet altijd zijn score bij te werken'. Makkelijk was het zeker. Maar het niet weten wie waar staat verandert het spel wel in een multiplayer solitaire-fest. De enige interactie kwam van spelers die elkaar per ongeluk blokkeerden, er werd totaal niet tegen elkaar gespeeld. Niet vreemd, als je niet weet wie er voor ligt. Volgende keer sta ik erop dat de scores tijdens het spel bijgewerkt worden, want kom op, in alle andere spellen waar we VPs scoren tijdens het spel kunnen mensen het wel bijhouden, maar hier is het ineens te moeilijk?
Lijkt me idd ook vreemd, zo moeilijk is het niet: je legt een route en je zet je stuk op het puntenspoor vooruit. Als je dat allemaal op het einde doet verlies je toch een hoop van de spanning, en je hebt dan toch al genoeg te tellen met je routekaarten en de langste route.
De KS van Samara is wel een succes geworden: alle bonus tiles unlocked. Het zal de leverdatum misschien wel wat achteruit schuiven, maar daar hebben we het al over gehad
.
Wat levering betreft: gisteren een update gehad over de KS van Compounded: Geiger Expansion. Er zat een link in waarmee je kunt zien op welke locatie de boot met de container zich bevindt. Veel heb je er niet aan, maar wel geinig
De KS van Samara is wel een succes geworden: alle bonus tiles unlocked. Het zal de leverdatum misschien wel wat achteruit schuiven, maar daar hebben we het al over gehad

Wat levering betreft: gisteren een update gehad over de KS van Compounded: Geiger Expansion. Er zat een link in waarmee je kunt zien op welke locatie de boot met de container zich bevindt. Veel heb je er niet aan, maar wel geinig

Met jou kan ik praten :D!corset schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:05:
Pathfinder! Geweldig,
Pathfinder gebruikt mijn DM voor bijna alle homebrew settings niet niet per-se 100% horror zijn.
V:TM gebruiken we voor allerlei horror settings en V:TM canon settings.
Een van mijn leukste (en tegelijkertijd naarste) characters is een seriemoordenaar die door een Giovanni embraced werd, en uiteindelijk een deal met een demon heeft gesloten om te voorkomen dat die demon hem dood (was de demon's oorspronkelijke taak was).
Alleen weet ik niet wat het lot van mijn Giovanni is. Het laatste was dat de demon mij naar een kamer met allemaal hooded figures bracht. En dat ik nu de demon's servant ben XD